Moment van afsluiten. Ik heb vorige week woensdag afgesloten. Sinds gisteren actief, maar zit dus al op dag 6.ericafterdark schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:07:
[...]
Tellen die 14 dagen vanaf het moment dat je online het abonnement afsluit, de SIM-kaart ontvangt of je nummer verhuisd?
Ik ontving vandaag mijn SIM-kaart en met ervaring op het KPN en Odido netwerk knijp ik 'm wel een beetje als ik dit topic lees. Had ik misschien vooraf moeten doen. Mijn nummer verhuisd pas in de eerste week van november maar de SIM is er dus al.Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
Moment van afsluiten. Ik heb vorige week woensdag afgesloten. Sinds gisteren actief, maar zit dus al op dag 6.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik woon zelf ook in Utrecht, mijn ouders wonen ook in Utrecht-Noord en ik haal daar een prima snelheid van 200-250 Mbit.Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:31:
Ik ben sinds maandag overgestapt van Budget Mobiel (5 mbit cap, KPN netwerk) naar Vodafone Red Unlimited.
Eindelijk van die 5 megabit af. Eindelijk snel internet. Dacht ik....
Wat een absolute deceptie. Ik ben er op de meeste plekken waar ik de afgelopen twee dagen geweest ben enorm op achteruit gegaan qua snelheid en stabiliteit. Hoe is het mogelijk. Heb enkele tientallen keren Speedtest uitgevoerd op allerlei verschillende locaties met twee verschillende telefoons (Google Pixel 7 @ 5G en Xiaomi Mi 8 @ 4G).
Op de meeste plekken komt de downloadsnelheid niet boven de 10-20 megabit uit. De grootste uitschieter was bij de Vodafone winkel waar ik kwam om het probleem te melden. 150 megabit; zul je net zien natuurlijk. Maar vooral de uploadsnelheid is op veel plekken in mijn omgeving (Utrecht Noord) echt erbarmelijk. Mag blij zijn als ik 2 megabit haal, maar regelmatig red ik de 1 megabit niet eens. Op m'n werk (welliswaar binnen, maar niet in een bunker ofzo) schakelt m'n telefoon zelfs regelmatig terug naar 2G. Op straat ook meerdere keren gehad dat ik even helemaal geen verbinding meer had. Wat me ook opvalt is dat de snelheid op 4G met de Xiaomi op de meeste locaties nog een stuk slechter is dan de Pixel op 5G. Denk aan 1-2 megabit download en upload.
Het is echt alsof ik 15 jaar terug ben in de tijd.
En dan bel ik natuurlijk de helpdesk en ik geef aan dat de snelheid om te janken is. Dan wordt me gevraagd bij welke postcodes dit het geval is. En bij iedere postcode die ik noem blijkt dat ik toevallig vlakbij een gebied met slechte dekking zit. Dan hebben ze blijkbaar ook een andere kaart dan die ze publiekelijk ter beschikking stellen, want daarop is alles in dit gebied groen. Goed verhaal![]()
Al met al voel ik me behoorlijk misleid met dat "razendsnelle 5G internet" van ze. Ik zit nog binnen de 14 dagen maar m'n vorige abonnement ben ik natuurlijk al kwijt. Wat een teleurstelling dit.
Ik kan mij namelijk totaal niet vinden in jouw ervaring, en ik kom op heel wat plekken, tot diep in the middle of nowhere (Noordoostpolder, Friesland en Groningen), en ik zit vaak toch op minimaal 40-50 Mbit en in de meeste gevallen 100+ Mbit.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-10-2023 18:27 ]
Utrecht NoordJeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:23:
[...]
Dan ben ik toch benieuwd in welke regio je zit.
Ik kan mij totaal niet vinden in jouw ervaring, en ik kom op heel wat plekken, tot diep in nowhere, en ik zit vaak toch op minimaal 40-50 Mbit en in de meeste gevallen 100+ Mbit.
Ik zag het later, heb m'n post daar net op aangepast.
Typisch. Heb met twee telefoons op meerdere plekken in Overvecht, Ondiep en 2e Daalsebuurt getest. Het is niet te doen zo slecht. Alleen vlakbij de 5G mast in winkelcentrum Overvecht haalde ik net de 150.Jeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Ik zag het later, heb m'n post daar net op aangepast.
Nouja er is een support ticket en het netwerkteam zou contact met me op gaan nemen. Verwacht er niet veel van maar wie weet.
[ Voor 14% gewijzigd door Wouter op 03-10-2023 18:31 ]
Ik heb een Pixel 7 Pro en haal in Ondiep (Nijenoord thv de oude Hogeschool Utrecht) 150 Mbit, en achterin de wijk bij het voetbalveld tik ik ook boven de 100 Mbit aan.Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:29:
[...]
Typisch. Heb met twee telefoons op meerdere plekken in Overvecht, Ondiep en 2e Daalsebuurt getest. Het is niet te doen zo slecht. Alleen vlakbij de 5G mast in winkelcentrum Overvecht haalde ik net de 150.
Voor de meeste use cases méér dan voldoende.
Ja ik zou ook heel blij zijn met die snelheden. Ik fiets straks even naar de plekken die je aangeeft en meet mijn snelheid daar.Jeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:34:
[...]
Ik heb een Pixel 7 Pro en haal in Ondiep (Nijenoord thv de oude Hogeschool Utrecht) 150 Mbit, en achterin de wijk bij het voetbalveld tik ik ook boven de 100 Mbit aan.
Voor de meeste use cases méér dan voldoende.
Ik ben er later deze week ook weer, dan leggen we de cijfers eens naast elkaar.Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:42:
[...]
Ja ik zou ook heel blij zijn met die snelheden. Ik fiets straks even naar de plekken die je aangeeft en meet mijn snelheid daar.
Meten is weten! Zijn de toestellen qua band wel juist voor NL/Vodafone of mis je essentiële banden doordat het een grijs import toestel is? @WouterJeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ik ben er later deze week ook weer, dan leggen we de cijfers eens naast elkaar.
100Mbit haal ik thuis ook, misschien wel meer maar test het nooit ivm databundel. Er is ook wel radio capaciteit alleen minder dan Odido of KPN in hun antenne masten hangt.
Rondje door Ondiep, iedere paar honderd meter gemeten, de hoogste snelheden haalde ik inderdaad bij Nijenoord en het voetbalveldJeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ik ben er later deze week ook weer, dan leggen we de cijfers eens naast elkaar.

Maar over het algemeen ben ik er niet van onder de indruk. Vooral de uploadsnelheid is niet eens voldoende om te videobellen.
Twee keer van sim gewisseld, maar de Xiaomi kwam op die twee plekken zelfs niet verder dan 0,07 megabit op 4G.
:fill(white):strip_exif()/f/image/YBkMJIbtP2FyPbjowVFBk1Ba.png?f=user_large)
Pixel 7 komt uit Nederlandse Google shop.stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:24:
[...]
Meten is weten! Zijn de toestellen qua band wel juist voor NL/Vodafone of mis je essentiële banden doordat het een grijs import toestel is? @Wouter
Metingen zijn gedaan zonder hoesje.
Ohja, overigens is niet alleen de snelheid ruk. De ping schommelt doorgaans ook tussen de 1 en 4 (!!!) seconden. Met enkele positieve uitschieters naar maar liefst 350 ms

[ Voor 46% gewijzigd door Wouter op 03-10-2023 22:00 ]
Wel bijzonder, dit zijn de locaties waar een mede tweaker 100-150 behaald heeft?Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:02:
[...]
Rondje door Ondiep, iedere paar honderd meter gemeten, de hoogste snelheden haalde ik inderdaad bij Nijenoord en het voetbalveld![]()
Maar over het algemeen ben ik er niet van onder de indruk. Vooral de uploadsnelheid is niet eens voldoende om te videobellen.
Twee keer van sim gewisseld, maar de Xiaomi kwam op die twee plekken zelfs niet verder dan 0,07 megabit op 4G.
[Afbeelding]
[...]
Pixel 7 komt uit Nederlandse Google shop.
Ohja, overigens is niet alleen de snelheid ruk. De ping schommelt doorgaans ook tussen de 1 en 4 (!!!) seconden. Met enkele positieve uitschieters naar maar liefst 350 ms
Als jij zeker weet dat je toestellen niet geroot zijn of aangepast, en de juiste banden ondersteund zijn. (antennekaart.nl vergelijken met toestel specs sheet)
Dan ligt het mogelijk toch aan een unieke casus waar het netwerkteam naar moet kijken.
De genoemde locaties waar hij 150 / 100 haalde waren bij mij de uitschieters naar 56 en 40. Pixel 7 is niets aan aangepast en zou gewoon de frequenties moeten ondersteunen. De Xiaomi is een twijfelgevalletje; die komt uit China en draait een custom ROM (Pixel Experience), maar die heeft het ook altijd prima gedaan op het KPN netwerk.stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Wel bijzonder, dit zijn de locaties waar een mede tweaker 100-150 behaald heeft?
Als jij zeker weet dat je toestellen niet geroot zijn of aangepast, en de juiste banden ondersteund zijn. (antennekaart.nl vergelijken met toestel specs sheet)
Dan ligt het mogelijk toch aan een unieke casus waar het netwerkteam naar moet kijken.
Volgens Netmonster ben ik niet eens verbonden met 5G, terwijl ik wel een 5G logo bovenin heb. Ben wel verbonden met een mast die volgens antennekaart 5G ondersteunt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter op 03-10-2023 21:37 ]
Heb je de toestellen wel eens gereboot en de netwerk instellingen hersteld?Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
De genoemde locaties waar hij 150 / 100 haalde waren bij mij de uitschieters naar 56 en 40. Pixel 7 is niets aan aangepast en zou gewoon de frequenties moeten ondersteunen. De Xiaomi is een twijfelgevalletje; die komt uit China en draait een custom ROM (Pixel Experience), maar die heeft het ook altijd prima gedaan op het KPN netwerk.
Volgens Netmonster ben ik niet eens verbonden met 5G, terwijl ik wel een 5G logo bovenin heb. Ben wel verbonden met een mast die volgens antennekaart 5G ondersteunt.
Vandaag een paar keer gereboot, maar n.a.v. het feit dat Netmonster aangaf dat ik niet met 5G verbonden was (ondanks dat er wel 5G bovenaan m'n scherm stond) en jouw post heb ik toch maar geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten ("Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth").stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:43:
[...]
Heb je de toestellen wel eens gereboot en de netwerk instellingen hersteld?
Na het resetten van de instellingen ben ik volgens Netmonster wél verbonden met 5G en haal ik goede snelheden. Voor reset van de netwerkinstellingen haalde ik bij mij thuis 4 mbps down, 3 mbps up. Nu 185 mbps down, 10 mbps up.
Na hetzelfde te doen op de Xiaomi, haalt ook die telefoon (die niet eens 5G ondersteunt) véél hogere snelheden.
Wauw. Nouja bedankt voor de tip. De Vodafone helpdesk en de medewerkers in de winkel (waar ik trouwens vanmiddag wél ruim 150 megabit haalde, dus dan denk je toch "het ligt aan de dekking") konden dit niet verklaren. Ik trouwens ook nog steeds niet. Ik vraag me echt af welke instelling dan de boosdoener is geweest. Hij stond op 5G, vodafone_nl, automatically select network, geen VPN. Het is niet alsof ik per ongeluk het vinkje "geef mij traag instabiel kutinternet" aan had laten staan. Op twee telefoons.
Morgen even op andere locaties testen, maar vooralsog lijkt het nu te zijn verholpen. Al vind ik de uploadsnelheid nog steeds niet erg indrukwekkend.
Lijkt me alsof beide toestellen de verkeerde band gebruikten. Ben je soms recent in het buitenland geweest?Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Vandaag een paar keer gereboot, maar n.a.v. het feit dat Netmonster aangaf dat ik niet met 5G verbonden was (ondanks dat er wel 5G bovenaan m'n scherm stond) en jouw post heb ik toch maar geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten ("Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth").
Na het resetten van de instellingen ben ik volgens Netmonster wél verbonden met 5G en haal ik goede snelheden. Voor reset van de netwerkinstellingen haalde ik bij mij thuis 4 mbps down, 3 mbps up. Nu 185 mbps down, 10 mbps up.
Na hetzelfde te doen op de Xiaomi, haalt ook die telefoon (die niet eens 5G ondersteunt) véél hogere snelheden.
Wauw. Nouja bedankt voor de tip. De Vodafone helpdesk en de medewerkers in de winkel (waar ik trouwens vanmiddag wél ruim 150 megabit haalde, dus dan denk je toch "het ligt aan de dekking") konden dit niet verklaren. Ik trouwens ook nog steeds niet. Ik vraag me echt af welke instelling dan de boosdoener is geweest. Hij stond op 5G, vodafone_nl, automatically select network, geen VPN. Het is niet alsof ik per ongeluk het vinkje "geef mij traag instabiel kutinternet" aan had laten staan. Op twee telefoons.
Morgen even op andere locaties testen, maar vooralsog lijkt het nu te zijn verholpen. Al vind ik de uploadsnelheid nog steeds niet erg indrukwekkend.
Fijn! Soms is het simpel maar slaan we de simpele stap over als Tweaker 😎Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Vandaag een paar keer gereboot, maar n.a.v. het feit dat Netmonster aangaf dat ik niet met 5G verbonden was (ondanks dat er wel 5G bovenaan m'n scherm stond) en jouw post heb ik toch maar geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten ("Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth").
Je krijgt toegangspunten gepushed via het netwerk of via lokale config op je simkaart. Nu heb je alles weer even ge-default naar de Vodafone instellingen.
185 is mooi, en zeer bruikbaar. Ik heb ergens in een (Odido ?) topic 800 gezien meen ik. Dan maak je een gigabit promise waar.
Ik ben zelf ook Vodafone klant via Hollandsnieuwe. Puur een financiële keuze. Zakelijk bij Odido alleen een prehistorische budget telefoon SE 2020.
Zou die sim van Odido wel eens in mijn nieuwe privé iPhone 15 pro willen stoppen en testen als hij geleverd is.
Forse uitspraken en wellicht emperisch (met een procentpuntje uit een umlaut onderzoekje) houdbaar. Maar de kwaliteit van alle Nederlandse netwerken is goed.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:52:
[...]
Vodafone is ook wel even totaal wat anders, je komt van het beste netwerk af en gaat naar het slechtste netwerk.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Die Xiaomi lag in de kast sinds ik de Pixel heb en de Pixel is alleen een paar weken geleden een dagje in België geweest. Vind het maar vaag.ernstoud schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Lijkt me alsof beide toestellen de verkeerde band gebruikten. Ben je soms recent in het buitenland geweest?
Oh well. Kreeg wel zojuist een SMSje dat ik m'n dagbundel voor 80% heb verbruikt. Blijkbaar alleen met alle snelheidstesten. Lol. Ok.
Kom er ook net achter dat de My Vodafone site en app wel echt buitengewoon slecht zijn zeg. Vertrouwd apparaat onthoudt ie niet en moet tig keer achter elkaar opnieuw inloggen. Heb nu al 15 2FA SMS-jes.... manmanman.
Oh en volgens NetMonster ben ik weer van 5G afgegooid en m'n snelheid is weer flink omlaag.
Ik ben het even zat voor vandaag. Welterusten

Ik zie dat je probleem volgens mij al is verholpen, maar dit is zojuist getest aan de Nijenoord.Wouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:02:
[...]
Rondje door Ondiep, iedere paar honderd meter gemeten, de hoogste snelheden haalde ik inderdaad bij Nijenoord en het voetbalveld![]()
[Afbeelding]
[...]
Pixel 7 komt uit Nederlandse Google shop.
/f/image/Btq7oAVoLtWNZjFwCAaYaRax.png?f=fotoalbum_large)
Maakt dat iets uit dan? Heb hier zelf nooit iets van gemerkt ondanks regelmatig reizen naar plekken met andere banden.ernstoud schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Lijkt me alsof beide toestellen de verkeerde band gebruikten. Ben je soms recent in het buitenland geweest?
Eens, Vodafone is misschien het langzaamste netwerk qua topsnelheden maar de ervaring voor gebruikers is goed over het algemeen, calls gaan soepel, buitenlandervaring is superieur, managen van congestie doen ze ook erg goed, dekking is goed.jant schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
Forse uitspraken en wellicht emperisch (met een procentpuntje uit een umlaut onderzoekje) houdbaar. Maar de kwaliteit van alle Nederlandse netwerken is goed.
Na mijn switch naar KPN vind ik eigenlijk vooral dat de dekking daar toch iets beter is op bepaalde plekken, qua snelheid merk ik het niet met mijn gebruik, merkte wel dat op sommige drukke momenten bijv. op beurzen het KPN-netwerk tergend traag werd terwijl dat bij Vodafone altijd wel bruikbaar was en ze op deze plekken juist uitblinken.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dit dus, hiermee sla je gelijk de spijker op z'n kop.Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Eens, Vodafone is misschien het langzaamste netwerk qua topsnelheden maar de ervaring voor gebruikers is goed over het algemeen, calls gaan soepel, buitenlandervaring is superieur, managen van congestie doen ze ook erg goed, dekking is goed.
Na mijn switch naar KPN vind ik eigenlijk vooral dat de dekking daar toch iets beter is op bepaalde plekken, qua snelheid merk ik het niet met mijn gebruik, merkte wel dat op sommige drukke momenten bijv. op beurzen het KPN-netwerk tergend traag werd terwijl dat bij Vodafone altijd wel bruikbaar was en ze op deze plekken juist uitblinken.
Ook al is de "rauwe" snelheid niet de allerbeste, de meeste klanten zullen dit niet eens merken, en de user experience zal daarom veelal niet onderdoen dan die bij KPN of Odido.
Kun je gebruik maken van social media? ✅
Kun je zonder haperingen een video call voeren? ✅
Kun je op hoge resolutie YouTube/Netflix/etc.. kijken? ✅
Kun je op hoge kwaliteit Spotify/Deezer/etc.. luisteren? ✅
Kun je navigeren met Google Maps/Waze/etc..? ✅
[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey87 op 04-10-2023 09:22 ]
Welke snelheid hoor je eigenlijk te halen als je iPhone 5G zegt bij Vodafone? In de buitenlucht haal ik _nooit_ meer dan 30 Mbit. Red Together abbo. Vind het eigenlijk maar traag nu ik het weet…
Verder wel eens met hierboven. Als alles werkt niet boeiend maar ik het toch regelmatig dat iets staat te hangen met versturen etc. iPhone Mini 13 overigens met esim.
Verder wel eens met hierboven. Als alles werkt niet boeiend maar ik het toch regelmatig dat iets staat te hangen met versturen etc. iPhone Mini 13 overigens met esim.
[ Voor 44% gewijzigd door JB op 04-10-2023 12:23 ]
Mijn boefje is liev!
Ja, volledig mee eens. Ik ben erg benieuwd naar hoe ik Vodafone ga ervaren over precies een maand. Laatste keer dat ik daar klant was moet zeker 20 jaar geleden zijn.Jeffrey87 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:18:
[...]
Dit dus, hiermee sla je gelijk de spijker op z'n kop.
Ook al is de "rauwe" snelheid niet de allerbeste, de meeste klanten zullen dit niet eens merken, en de user experience zal daarom veelal niet onderdoen dan die bij KPN of Odido.
Kun je gebruik maken van social media? ✅
Kun je zonder haperingen een video call voeren? ✅
Kun je op hoge resolutie YouTube/Netflix/etc.. kijken? ✅
Kun je op hoge kwaliteit Spotify/Deezer/etc.. luisteren? ✅
Kun je navigeren met Google Maps/Waze/etc..? ✅
Helaas niet helemaal verholpen.Jeffrey87 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 00:02:
[...]
Ik zie dat je probleem volgens mij al is verholpen, maar dit is zojuist getest aan de Nijenoord.
[Afbeelding]
Ja ik haal nu op sommige plekken 150+ mbps, maar ben zojuist de stad in geweest en heb weer op meerdere plekken gemeten en het blijft behoorlijk instabiel. De ene plek 180 mbps, 20 meter verderop 5. Dan weer 20, 10, 7, 120, 80, 12, 60, 150.... Veel vaker een goed bruikbare snelheid, maar alsnog behoorlijk willekeurig. Zelfs thuis achter m'n bureau haal ik soms 185 en een kwartier later opeens nog maar 30.
Net moest ik een pakketje ophalen bij een afhaalpunt, stond ik mooi voor lul zonder afhaalcode, want plotseling helemaal geen internet meer dus kon mail niet openen. Telefoon opnieuw opstarten hielp niet. Pas na 10 minuten had ik opeens weer verbinding.
Controleer regelmatig met NetMonster de verbinding en 5G gaat ook heel vaak op disconnected.

Met vorige provider heb ik nog nooit geen verbinding gehad. Het was wel traag met maximaal 5 mbps, maar het was er wel altijd. Heb liever stabiel 30 mbps dan soms 200 en soms <10.
Nouja, misschien kan het netwerkteam nog iets voor me betekenen, maar dan moeten ze wel snel contact opnemen anders ga ik alsnog opzeggen binnen de 14 dagen.
[ Voor 29% gewijzigd door Wouter op 04-10-2023 13:22 ]
Wat Wouter ervaart ervaar ik ook. Ik ben het dan ook niet eens met dat de "ervaring over het algemeen" goed is. Al eerder hier aangekaart, maar al zo vaak gehad dat ik in een Bijenkorf sta, of in een restaurant zit en het internet gewoon helemaal weg is of tergend traag. Op kantoor ook maar 2mbit. In de buitenlucht prima, maar binnenhuis is het miserabel. Bij KPN nooit last van gehad.
In december gelukkig weer terug bij het oude vertrouwde honk, geen Vodafone meer voor mij. Leek een goede uitstap met de Ziggo korting, maar nooit verwacht dat het tegenwoordig nog zo slecht zou kunnen zijn.
Vriendin heeft al mazzel, want sinds vandaag een eSim van de zaak met KPN, kan ze mooi daar de data van gebruiken wanneer we weer eens zonder internet zitten in de stad
.
In december gelukkig weer terug bij het oude vertrouwde honk, geen Vodafone meer voor mij. Leek een goede uitstap met de Ziggo korting, maar nooit verwacht dat het tegenwoordig nog zo slecht zou kunnen zijn.
Vriendin heeft al mazzel, want sinds vandaag een eSim van de zaak met KPN, kan ze mooi daar de data van gebruiken wanneer we weer eens zonder internet zitten in de stad
Tja ik ben het natuurlijk gaan meten omdat ik merk dat het tergend langzaam is.Chris.nl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:43:
[Afbeelding]
Ik doe eigenlijk nooit speedtests met mobiele data, 'k gebruik het gewoon. Wil best geloven dat het soms/vaak ook veel lager is, maar ik weet niet of ik merk wanneer het nu 300/70 of 25/5 is.
Vandaag ben ik in Overvecht, Utrecht. Hier binnen haal ik af en toe 2 Mbps, 1 streepje, geen 5G. Maar de verbinding valt nog steeds af en toe volledig weg of schakelt naar 2G 🥹 Resetten netwerkinstellingen helpt niet meer. Op weg hier naartoe, vlakbij de mast, haalde ik 250+ Mbps.
Nog steeds geen reactie van Vodafone. Dus behoud van nieuwe klanten staat ook niet hoog bij ze op de agenda. De groeten dan maar, ik ga denk ik 14 dagen KPN proberen, of misschien eerst Odido. Hoop gedoe zo, maar betaal graag 10 euro per maand meer voor minder ergernis.
[Update] In de supermarkt bij mij in de buurt, andere wijk, kreeg ik niet eens een appje verstuurd.
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 05-10-2023 16:37 ]
Ik kom net bij KPN vandaan dus mijn ervaringen zijn vrij recent en voor mijn werk heb ik een Samsung A50 met Odido. In Amsterdam doet voor mij niet veel onder dan KPN en Odido. Bij het Weesperplein haal ik zo’n 175Mbps op kantoor terwijl Odido zonder wifi op 4G netwerk pendelt tussen de 1 en 2 streepjes.
Waar ik wel problemen ondervind met Vodafone is de nieuwbouwwijk IJburg. De dekking is daar belabberd, KPN en Odido kennen zo ook hun problemen maar daar is nog enige vorm dekking al is die ook niet denderend.
Waar ik wel problemen ondervind met Vodafone is de nieuwbouwwijk IJburg. De dekking is daar belabberd, KPN en Odido kennen zo ook hun problemen maar daar is nog enige vorm dekking al is die ook niet denderend.
En het is niet alleen het slechte netwerk, het is de gehele ervaring.
De website die nauwelijks werkt, de app die nog slechter werkt, de klantenservice die oneindig over blijft gaan zonder bandje, indicatie van wachttijd of wat dan ook, de support cases in m'n account die leeg zijn, die chatbot van ze die meteen "gesprek is beeïndigd" zegt als je erop klikt. Deze ervaring met Vodafone staat met stip in de top 5 slechtste klantervaringen die ik in m'n leven heb gehad. Hoe krijg je het voor elkaar om op alle vlakken zó slecht te zijn. Ik vind het knap.
Misschien tref ik ze net op een moment dat de masten problemen hebben, het intern een grote puinhoop is en de website vol bugs zit, maar m'n eerste indruk is niet best.
[update] Zojuist telefonisch opgezegd. Ik zei dat ik het contract wil ontbinden vanwege slecht bereik, wegvallen verbinding, de vrijwel onbereikbare helpdesk en het uitblijven van reactie van het netwerkteam. Dat was op zich een kans voor ze om me nog te houden als klant, maar dat werd niet eens geprobeerd. Abonnement meteen geannuleerd. Ik sloot nog af met de mededeling dat ik graag was gebleven als er adequaat op m'n klachten was gereageerd en ik een fatsoenlijke verbinding had, maar ze zijn naar eigen zeggen momenteel overbelast door de lancering van de iPhone 15 dus dat zat er waarschijnlijk sowieso niet in voordat de 14 dagen verstreken
[update 2]
Ja hoor, hoe kan het ook anders, de ervaring wordt nóg veel kutter. Ik vroeg de mevrouw aan de lijn nog hoe het zat met de tijd tot m'n nieuwe abonnement bij een andere provider inging. Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken, ik zou gewoon nog zonder extra kosten gebruik kunnen blijven maken van Vodafone tot aan de overstap.
Nu krijg ik net een mailtje dat ik per direct over ben op een post-paid 0 euro abonnement voor 30 cent per minuut en 15 cent per MB. "Je verbruik wordt direct in rekening gebracht." Daar ben ik helemaal nooit mee akkoord gegaan. En hoe halen ze het in hun hoofd om dat post-paid te doen? En ook nog eens zonder aankondiging. Het is dat ik die mail meteen zag maar als ik even wat aan het downloaden was geweest op m'n telefoon heb je het dus al snel over een paar euro per seconde wat je er dan doorheen jaagt...Onvoorstelbaar. Echt wat een achterlijk bedrijf is het. Een e-mail ook echt. Niet eens een SMS-je met "LET OP: voor je data rekenen we per direct een tarief uit 2008".
Grappig, want in m'n eerste post in dit topic zei ik nog:
[update 3]
Vodafone liet uiteindelijk (nadat ik al was overgestapt) nog heel summier weten dat er geen problemen zijn met het netwerk in mijn buurt. Inmiddels over op KPN en ik haal waar ik met Vodafone nauwelijks verbinding had nu tegen de 200 Mbps. Dat haal ik vrijwel overal waar ik test trouwens. Echt een enorm verschil. Alleen midden op de Veluwe verloor ik tot nu toe verbinding. Maar dat is iets logischer dan midden in Utrecht.
De website die nauwelijks werkt, de app die nog slechter werkt, de klantenservice die oneindig over blijft gaan zonder bandje, indicatie van wachttijd of wat dan ook, de support cases in m'n account die leeg zijn, die chatbot van ze die meteen "gesprek is beeïndigd" zegt als je erop klikt. Deze ervaring met Vodafone staat met stip in de top 5 slechtste klantervaringen die ik in m'n leven heb gehad. Hoe krijg je het voor elkaar om op alle vlakken zó slecht te zijn. Ik vind het knap.
Misschien tref ik ze net op een moment dat de masten problemen hebben, het intern een grote puinhoop is en de website vol bugs zit, maar m'n eerste indruk is niet best.
[update] Zojuist telefonisch opgezegd. Ik zei dat ik het contract wil ontbinden vanwege slecht bereik, wegvallen verbinding, de vrijwel onbereikbare helpdesk en het uitblijven van reactie van het netwerkteam. Dat was op zich een kans voor ze om me nog te houden als klant, maar dat werd niet eens geprobeerd. Abonnement meteen geannuleerd. Ik sloot nog af met de mededeling dat ik graag was gebleven als er adequaat op m'n klachten was gereageerd en ik een fatsoenlijke verbinding had, maar ze zijn naar eigen zeggen momenteel overbelast door de lancering van de iPhone 15 dus dat zat er waarschijnlijk sowieso niet in voordat de 14 dagen verstreken

[update 2]
Ja hoor, hoe kan het ook anders, de ervaring wordt nóg veel kutter. Ik vroeg de mevrouw aan de lijn nog hoe het zat met de tijd tot m'n nieuwe abonnement bij een andere provider inging. Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken, ik zou gewoon nog zonder extra kosten gebruik kunnen blijven maken van Vodafone tot aan de overstap.
Nu krijg ik net een mailtje dat ik per direct over ben op een post-paid 0 euro abonnement voor 30 cent per minuut en 15 cent per MB. "Je verbruik wordt direct in rekening gebracht." Daar ben ik helemaal nooit mee akkoord gegaan. En hoe halen ze het in hun hoofd om dat post-paid te doen? En ook nog eens zonder aankondiging. Het is dat ik die mail meteen zag maar als ik even wat aan het downloaden was geweest op m'n telefoon heb je het dus al snel over een paar euro per seconde wat je er dan doorheen jaagt...Onvoorstelbaar. Echt wat een achterlijk bedrijf is het. Een e-mail ook echt. Niet eens een SMS-je met "LET OP: voor je data rekenen we per direct een tarief uit 2008".
Grappig, want in m'n eerste post in dit topic zei ik nog:
En dit maakt die ervaring toch nog net wat authentiekerWouter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:31:Het is echt alsof ik 15 jaar terug ben in de tijd.

[update 3]
Vodafone liet uiteindelijk (nadat ik al was overgestapt) nog heel summier weten dat er geen problemen zijn met het netwerk in mijn buurt. Inmiddels over op KPN en ik haal waar ik met Vodafone nauwelijks verbinding had nu tegen de 200 Mbps. Dat haal ik vrijwel overal waar ik test trouwens. Echt een enorm verschil. Alleen midden op de Veluwe verloor ik tot nu toe verbinding. Maar dat is iets logischer dan midden in Utrecht.
[ Voor 82% gewijzigd door Wouter op 13-10-2023 10:06 ]
Ik ben nu ook over op Vodafone. Bereik goed, veel '5G', over het algemeen haal ik wel 100 Mbit/s. Ook op de snelweg. De app werkt vooralsnog ook prima.
Een heel positieve start eigenlijk. Ik was een beetje bang na al die verhalen dus afkloppen maar?
Ik heb overigens vooral getest in de regio Noordoost-Noord-Brabant.
Een heel positieve start eigenlijk. Ik was een beetje bang na al die verhalen dus afkloppen maar?
Anoniem: 767041
Heb je vodafone unlimited? Ik hoor nog steeds veel problemen met aanvullen, waardoor je vliegtuig modus aan en uit moet zetten na een aanvuller, en vaak werkt dat alsnog nietericafterdark schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:50:
Ik ben nu ook over op Vodafone. Bereik goed, veel '5G', over het algemeen haal ik wel 100 Mbit/s. Ook op de snelweg. De app werkt vooralsnog ook prima.
Ik heb inderdaad Red Unlimited maar heb de 10GB per dag nog niet bereikt.Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:36:
[...]
Heb je vodafone unlimited? Ik hoor nog steeds veel problemen met aanvullen, waardoor je vliegtuig modus aan en uit moet zetten na een aanvuller, en vaak werkt dat alsnog niet
Dat afkloppen zal wel loslopen denk ik. Lees bv. nieuws: Umlaut: mobiele netwerk KPN krijgt hoogste score ooit gemetenericafterdark schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:50:
Hoewel Umlaut Vodafone niet op de eerste plek zet, zijn de verschillen relatief. Ik zit in mijn leef/beweeg omgeving ook prima. Use cases die pech hebben hoor je luider, wellicht ook in de KPN en Odido topics.Alle drie de Nederlandse providers wisten vergeleken met andere landen bovengemiddeld hoog te scoren, gekeken naar onder andere dekking, video- en spraakkwaliteit, up- en downloadsnelheden en latency.
Exact.Chris.nl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:53:
Hoewel Umlaut Vodafone niet op de eerste plek zet, zijn de verschillen relatief. Ik zit in mijn leef/beweeg omgeving ook prima. Use cases die pech hebben hoor je luider, wellicht ook in de KPN en Odido topics.
Hier geldt dat het gaat om procentpunten op een 90%+ Umlaut uitslag. Feitelijk is het niet ter zake doende. De kwaliteit van Nederlandse netwerk is echt uitmuntend. De voorkeur of aversie voor of tegen een netwerk komt vaak voort uit persoonlijk ervaringen. Op een specifieke plek minder bereik of minder snelheid. Ook administratieve ervaringen spelen een rol.
Ondergetekende houdt Toscane altijd in het achterhoofd. Heuveltje op bereik, heuveltje af knipperlicht bereik.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
:strip_exif()/f/image/BooNrUTWKXBZvlL3Zd08ABnt.jpg?f=fotoalbum_large)
Factuur voor oktober is binnen. Maar liefst 13,21% inflatiecorrectie bij mij. Gelukkig eind volgende maand contractvrij, dan over naar Odido.
(23,31 naar 26,39. Beginprijs was 22,50)
[ Voor 5% gewijzigd door semve op 13-10-2023 18:39 ]
Het valt mij al op zodra je de grens over gaat Duitsland in. Maakt ook niet uit welk netwerk je hebt, op de snelweg vaak geen bereik.jant schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:06:
[...]
Exact.
Hier geldt dat het gaat om procentpunten op een 90%+ Umlaut uitslag. Feitelijk is het niet ter zake doende. De kwaliteit van Nederlandse netwerk is echt uitmuntend. De voorkeur of aversie voor of tegen een netwerk komt vaak voort uit persoonlijk ervaringen. Op een specifieke plek minder bereik of minder snelheid. Ook administratieve ervaringen spelen een rol.
Ondergetekende houdt Toscane altijd in het achterhoofd. Heuveltje op bereik, heuveltje af knipperlicht bereik.
Houd je er rekening mee dat de correctie plaatsvindt op de kale prijs? Dat is de prijs exclusief de eventuele Ziggo combinatie korting.semve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:38:
[Afbeelding]
Factuur voor oktober is binnen. Maar liefst 13,21% inflatiecorrectie bij mij. Gelukkig eind volgende maand contractvrij, dan over naar Odido.
(23,31 naar 26,39. Beginprijs was 22,50)
Zo betaalde ik €19,00 inclusief Ziggo korting, dat is nu €21,40 op basis van de kale prijs van €24,00.
Dat is dus €24,00 + 10% = €26,40 - €5,00 Ziggo korting.
De Ziggo korting blijft dus €2,50, €5,00 of €7,50 (afhankelijk wat er van toepassing is op jouw abonnementsvorm).
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-10-2023 03:05 ]
Dus eigenlijk krijg je ook nog eens 10% minder korting (de korting wordt niet geïndexeerd naar 5,50)Jeffrey87 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 02:57:
[...]
Houd je er rekening mee dat de correctie plaatsvindt op de kale prijs? Dat is de prijs exclusief de eventuele Ziggo combinatie korting.
Zo betaalde ik €19,00 inclusief Ziggo korting, dat is nu €21,40 op basis van de kale prijs van €24,00.
Dat is dus €24,00 + 10% = €26,40 - €5,00 Ziggo korting.
De Ziggo korting blijft dus €2,50, €5,00 of €7,50 (afhankelijk wat er van toepassing is op jouw abonnementsvorm).
Hoi!
Klopt, maar Vodafone is daar niet de enige in. KPN en Odido corrigeren de combikorting ook niet.EWK schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Dus eigenlijk krijg je ook nog eens 10% minder korting (de korting wordt niet geïndexeerd naar 5,50)
Maar zviw corrigeren zij wel incl korting toch?Jeffrey87 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
Klopt, maar Vodafone is daar niet de enige in. KPN en Odido corrigeren de combikorting ook niet.
Hoi!
Heb je toevallig een factuur waarop dit is gecorrigeerd?EWK schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
Maar zviw corrigeren zij wel incl korting toch?
Nee, de factuur van oktober is meestal rond de 20ste bij mij geloof ikJeffrey87 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Heb je toevallig een factuur waarop dit is gecorrigeerd?
Hoi!
Heeft iemand voor mij 2 F&F-codes... voor 2 verlengingen? "Aanbod" van Vodafone verlengdesk is gewoon standaard.
CreativeS schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:59:
Heeft iemand voor mij 2 F&F-codes... voor 2 verlengingen? "Aanbod" van Vodafone verlengdesk is gewoon standaard.
edit:
Niet meer van toepassing
Niet meer van toepassing
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-10-2023 00:31 ]
Hier is de korting wel aangepastEWK schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Dus eigenlijk krijg je ook nog eens 10% minder korting (de korting wordt niet geïndexeerd naar 5,50)

Kun je eens een speedtest delen op die frequentie?henk_dh schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:24:
Inmiddels ook 5G700 in Rijswijk ZH gespot[Afbeelding]
Het is erg lastig om toegang te krijgen tot deze frequentie. Op Rotterdam Centraal heb ik deze speedtest gemaakt, maar of het helemaal klopt weet ik niet zeker. n28 is 5G700.NLM1K schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:53:
[...]
Kun je eens een speedtest delen op die frequentie?
/f/image/FK1jj5sJeDQfjFWg2dWaGKgT.png?f=fotoalbum_large)
Bestaat er ook zo'n app voor iOS?henk_dh schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:24:
Nee helaas, iOS geeft de apps niet de nodige toegang tot het modem om dit uit te kunnen lezen.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Protip trouwens, je kunt de Antennekaart database importeren in je Netmonster zodat je ook kunt zien wat de exacte locatie van de site is. Linksonder menuknop, daarna op 'Database' en vervolgens op 'Download'. Dan kun je rechtsonder op 'Add rule' drukken. Kies dan Vodafone (of maak een extra regel voor een andere provider), laat hem dagelijks updaten, en klaar.henk_dh schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:24:
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
De tweede prijsverhoging op mijn facturen bij Vodafone dit jaar, waardoor ik uitkom op een fijne 20% verhoging onder de zogenaamde inflatie correctie.
Oude situatie vorig jaar:
/f/image/xQ4wHMyJ45f48EkcQaVbFLQF.png?f=fotoalbum_large)
(Edit; ik had twee keer hetzelfde plaatje ingevoegd. Ik kan september 2022 helaas niet meer opzoeken in de Vodafone app, die was €80,50. Nu oktober 2022 hierboven ingegeven die was €82,21. Vanaf maart werd het opeens €85,71, en nu dus in oktober €96. Dat is dus al de derde verhoging in 12 maanden tijd met hetzelfde Red Together abbo met 5 aansluitingen.
Bij navraag in april zou het gaan om een verhoging van een paar maanden geleden die ze “per ongeluk” niet goed hadden doorgevoerd.
Nieuwe situatie:
/f/image/RHe2CDLsbJx0smPtOxsQsyRb.png?f=fotoalbum_large)
Wordt lekker verdienen bij ze zo. Die kortingen is ook totaal geen kaas van te maken. En voor elk nummer rekent men een ander basis tarief, zo betaalt technisch gezien de ene Extra maar €11, de ander betaald €14. Elke factuur is weer een totale hocus pocus. Als je de klantenservice vraagt om uitleg zetten ze je eerst 5 min on hold omdat ze zelf ook geen idee hebben waarom er zulke rare bedragen worden genoemd op de facturen.
De website van Red Together adverteert nog vrolijk met de prijzen van twee jaar terug, dus als je een nieuw abbo afsluit heb je helemaal niet te maken met een correctie. Bizarre werkwijze.
Ik ben in elk geval na 15 jaar Vodafone wel klaar met ze. Het overzetten van een Red Together heeft drie maanden lang gezeur opgeleverd. Overzetten duurde ruim een maand “want het was allemaal zo ingewikkeld om die nummers onder 1 klant profiel te krijgen”. Daarna had elke 1e van de maand niemand van de Together members meer internet tot ik weer een escalatie bij het Red team moest doorgeven waarna ze het tijdelijk oploste.
/f/image/xQ4wHMyJ45f48EkcQaVbFLQF.png?f=fotoalbum_large)
(Edit; ik had twee keer hetzelfde plaatje ingevoegd. Ik kan september 2022 helaas niet meer opzoeken in de Vodafone app, die was €80,50. Nu oktober 2022 hierboven ingegeven die was €82,21. Vanaf maart werd het opeens €85,71, en nu dus in oktober €96. Dat is dus al de derde verhoging in 12 maanden tijd met hetzelfde Red Together abbo met 5 aansluitingen.
Bij navraag in april zou het gaan om een verhoging van een paar maanden geleden die ze “per ongeluk” niet goed hadden doorgevoerd.
Nieuwe situatie:
/f/image/RHe2CDLsbJx0smPtOxsQsyRb.png?f=fotoalbum_large)
Wordt lekker verdienen bij ze zo. Die kortingen is ook totaal geen kaas van te maken. En voor elk nummer rekent men een ander basis tarief, zo betaalt technisch gezien de ene Extra maar €11, de ander betaald €14. Elke factuur is weer een totale hocus pocus. Als je de klantenservice vraagt om uitleg zetten ze je eerst 5 min on hold omdat ze zelf ook geen idee hebben waarom er zulke rare bedragen worden genoemd op de facturen.
De website van Red Together adverteert nog vrolijk met de prijzen van twee jaar terug, dus als je een nieuw abbo afsluit heb je helemaal niet te maken met een correctie. Bizarre werkwijze.
Ik ben in elk geval na 15 jaar Vodafone wel klaar met ze. Het overzetten van een Red Together heeft drie maanden lang gezeur opgeleverd. Overzetten duurde ruim een maand “want het was allemaal zo ingewikkeld om die nummers onder 1 klant profiel te krijgen”. Daarna had elke 1e van de maand niemand van de Together members meer internet tot ik weer een escalatie bij het Red team moest doorgeven waarna ze het tijdelijk oploste.
[ Voor 11% gewijzigd door Royeboi op 16-10-2023 03:41 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Dat is twee keer dezelfde image makker.
Begin dit jaar dezelfde switch gemaakt; betaal nu TV, Internet en GSM ongeveer de helft bij KPN.
[ Voor 19% gewijzigd door jant op 15-10-2023 22:04 ]
Je kan ook je Red Together verlengen zodra je contract afloopt tegen de prijs die dan geldt, ben je sowieso goedkoper uit dan nu ná inflatiecorrectie.Royeboi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:38:
De tweede prijsverhoging op mijn facturen bij Vodafone dit jaar, waardoor ik uitkom op een fijne 20% verhoging onder de zogenaamde inflatie correctie.
[Afbeelding]
In maart werd het abonnement opeens duurder uit het niks, bij navraag blijkt het te gaan om een verhoging van een paar maanden geleden die ze “per ongeluk” niet goed hadden doorgevoerd.
Nieuwe situatie:
[Afbeelding]
edit:
Moest een post editen, maar per ongeluk een nieuwe comment geplaatst.
Moest een post editen, maar per ongeluk een nieuwe comment geplaatst.
[ Voor 54% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-10-2023 00:30 ]
Ik zag dat er de afgelopen jaren wat aanpassingen zijn geweest bij de directsales.
Heeft iemand recent nog een ervaring op gedaan met https://directsales.vodafone.nl/actiecode ?
Of het aanmelden van een bedrijf zodat je friends kan uitnodigen?
*edit, tip voor wie nog zoekt: lijkt goed te werken als je een aantal grote bedrijven uit probeert of iemand die eerdr via het zelfde process is uitgenodigd (die kan dan vervolgens andere uitnodigen).
Heeft iemand recent nog een ervaring op gedaan met https://directsales.vodafone.nl/actiecode ?
Of het aanmelden van een bedrijf zodat je friends kan uitnodigen?
*edit, tip voor wie nog zoekt: lijkt goed te werken als je een aantal grote bedrijven uit probeert of iemand die eerdr via het zelfde process is uitgenodigd (die kan dan vervolgens andere uitnodigen).
[ Voor 29% gewijzigd door supperbas op 16-10-2023 09:32 ]
Supperbas.com The site of power
Thanks, ik zag het inderdaad. Toch maar niet om 02:00 uur nog vanuit vakantieland een afbeelding via iPhone gaan uploaden haha.jant schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Dat is twee keer dezelfde image makker.
Begin dit jaar dezelfde switch gemaakt; betaal nu TV, Internet en GSM ongeveer de helft bij KPN.
Ja ik wil zsm weg, maar ik heb onlangs “verlengd” ivm aankoop iPhone 14 Pro, dus ik ben bang dat ik er aan vast zit. Ik moet even kijken waarom ik in totaal drie verhogingen heb gehad sinds maart want dat kan natuurlijk niet drie keer een inflatie correctie zijn. Eentje kwam omdat ik zogenaamd eerst een te goedkoop abbo zou hebben gehad na het overzetten van de Together op een ander hoofd account, de ander was de inflatie correctie die ze per ongeluk pas in maart zouden hebben gecorrigeerd. Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik zie het ja, bijzonder dat dat zo moet. Ik kan met deze 5 abbo’s dan echter veel beter een deal pakken die je voor €5-€8 een 20GB abbo geeft.NLM1K schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:48:
[...]
Je kan ook je Red Together verlengen zodra je contract afloopt tegen de prijs die dan geldt, ben je sowieso goedkoper uit dan nu ná inflatiecorrectie.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik ben benieuwd waar.Royeboi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 03:46:
[...]
Thanks, ik zag het inderdaad. Toch maar niet om 02:00 uur nog vanuit vakantieland een afbeelding via iPhone gaan uploaden haha.
Ja ik wil zsm weg, maar ik heb onlangs “verlengd” ivm aankoop iPhone 14 Pro, dus ik ben bang dat ik er aan vast zit. Ik moet even kijken waarom ik in totaal drie verhogingen heb gehad sinds maart want dat kan natuurlijk niet drie keer een inflatie correctie zijn. Eentje kwam omdat ik zogenaamd eerst een te goedkoop abbo zou hebben gehad na het overzetten van de Together op een ander hoofd account, de ander was de inflatie correctie die ze per ongeluk pas in maart zouden hebben gecorrigeerd. Blijf het een vreemd verhaal vinden.
[...]
Ik zie het ja, bijzonder dat dat zo moet. Ik kan met deze 5 abbo’s dan echter veel beter een deal pakken die je voor €5-€8 een 20GB abbo geeft.
Vandaag heb ik de factuur van oktober ontvangen. 13% Verhoging. Ik heb ook red together met 4 extra abonnementen. Voor mezelf, mijn vrouw, en 3 kids die in de puber leeftijd zitten.
Je kunt fors besparen door een paar maanden je verbruik in de gaten te houden en te zoeken naar een passend alternatief. Zo kwam ik bij Simpel uit. Dan is het heel fijn om lagere kosten te hebben. Alleen zodra je over de bundel heen gaat mag je fors bijbetalen. Ik weet dat je een plafond kunt instellen bij Simpel en ook een data limiet in de telefoon.
Wij kijken nu naar de mogelijkheden. De 4 extra abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. Het hoofdabonnement loopt nog een jaar.
Na contact met Vodafone hebben ze een aanbieding gedaan om de 4 extra abonnementen met 2 jaar te verlengen met per simkaart €0,50 korting per maand. En na doorvragen nog een gratis zenderpakket bij Ziggo voor 12 maanden. Niet iets waar ik op zat te wachten, maar beter dan niets.
Omgerekend betalen wij na inflatie correctie per simkaart €15,50 per maand.
Na een snel vergelijk kom ik geen goedkoper aanbod tegen waar je hiervoor zo veel data en onbeperkt bellen krijgt.
Contact opnemen loont sowieso als je contractvrij bent.
Tja en kies je binnen een gezin dan voor iets meer betalen en geen zorgen dat iemand over zijn bundel heen gaat, of voor de laagste prijs en dit dagelijks in de gaten houden. Daarbij doen volgens mij alle aanbieders aan die inflatie correctie

Weet iemand iets van een storing aan het 2G netwerk?
(Dat zou dan de tweede zijn in betrekkelijk korte tijd, maar vorig keer was er van het een meer algemene verstoring..) Probeer ik te bellen, dan hoor ik "het nummer is niet bereikbaar, probeer het later nog 'ns", en dat bij alle geprobeerde nummers. Op 4G treedt dit probleem niet op.
Of is er toch iets uitgezet?
(Dat zou dan de tweede zijn in betrekkelijk korte tijd, maar vorig keer was er van het een meer algemene verstoring..) Probeer ik te bellen, dan hoor ik "het nummer is niet bereikbaar, probeer het later nog 'ns", en dat bij alle geprobeerde nummers. Op 4G treedt dit probleem niet op.
Getest met Vodafone prepaid op 2g, geen issues hier, zowel mobiel als vaste nummers gaan direct over.Gwaihir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:58:
Weet iemand iets van een storing aan het 2G netwerk?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Issue is hier ook voorbij. Kennelijk wordt over 2G storingen geen info (meer) verstrekt.netblade schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:45:
Getest met Vodafone prepaid op 2g, geen issues hier, zowel mobiel als vaste nummers gaan direct over.
Heb de laatste tijd vaker last van dat ik geen mobiele dataverbinding meer heb met mijn Pixel 7. Een reboot lost het wel weer op. Bekend VF probleem van de laatste 2/3 weken?
Klopt, hier ook op de s23u, af en toe valt weg naar 2G op plekken waar je normaal gesproken wel 4G bereik moet hebben. Ongeveer 4 weken geleden begonnen.XoReP schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:17:
Heb de laatste tijd vaker last van dat ik geen mobiele dataverbinding meer heb met mijn Pixel 7. Een reboot lost het wel weer op. Bekend VF probleem van de laatste 2/3 weken?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Exact hetzelfde probleem sinds een paar dagen! Kort vliegtuigmodus aan en uit helpt eventjes.
Herkenbaar, op de iPhone Mini 13. Hoe meer ik dit topic volg, hoe liever ik overstap. Het netwerk is de laatste tijd echt slecht qua bereik, traag of helemaal niets.Moracin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:19:
Exact hetzelfde probleem sinds een paar dagen! Kort vliegtuigmodus aan en uit helpt eventjes.
Mijn boefje is liev!
Dit was inderdaad een probleem dat je via 2G vaak geen gesprek kon opzetten. Zou nu inmiddels verholpen moeten zijn!The Wizard schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:46:
[...]
Klopt, hier ook op de s23u, af en toe valt weg naar 2G op plekken waar je normaal gesproken wel 4G bereik moet hebben. Ongeveer 4 weken geleden begonnen.
ik hoorde vandaag reclame op de radio voor Vodafone One number. Zodat je op je smartwatch en op je telefoon hetzelfde abonnement kan delen. Ik kan op de site hier niets van vinden. Iemand hier al iets over gezien of gelezen?
Had dat ook impact op SMS verkeer? Dat is via 2G de laatste ca. week (of anderhalf?) knap waardeloos. Elk SMSje doet er uren over (letterlijk), waardoor communicatie nog weinig voorstelt en 2FA onmogelijk wordt.NLM1K schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:42:
Dit was inderdaad een probleem dat je via 2G vaak geen gesprek kon opzetten. Zou nu inmiddels verholpen moeten zijn!
(Ik gebruik een feature phone. Heb een 4G moeten kopen omdat 2G in sommige landen al uit staat, maar schakel(de) 4G doorgaans alleen dan aan, omdat 2G veel langere accuduur oplevert (en ik toch geen data gebruik op dat toestel). Miste vorige week ineens wezenlijke dingen, dus durf nu 4G niet zo goed meer uit te zetten..)
Wanneer je op Vodafone Onenumber zoekt dan kom je wel wat resultaten tegen van Vodafone UK en Ierland. Zou zomaar kunnen zijn dat het vanaf morgen in NL beschikbaar is?-ET- schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:58:
ik hoorde vandaag reclame op de radio voor Vodafone One number. Zodat je op je smartwatch en op je telefoon hetzelfde abonnement kan delen. Ik kan op de site hier niets van vinden. Iemand hier al iets over gezien of gelezen?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als je goed zoekt kom je al meer tegenMegapaul schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:27:
[...]
Wanneer je op Vodafone Onenumber zoekt dan kom je wel wat resultaten tegen van Vodafone UK en Ierland. Zou zomaar kunnen zijn dat het vanaf morgen in NL beschikbaar is?
Er is blijkbaar een portal voor dat spul; https://onenumber.vodafone.com
Ga je met Google op zoek naar termen met Onenumber én Nederland, dan kom je uit op een (blijkbaar) development versie van die portal op https://dev.onenumber.vodafone.com
Guess wat dáár in het lijstje staat
De links naar de landen op dat ding lopen dood...
[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 30-10-2023 21:39 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik wil Red mijn Red Together en Extra abonnement verlengen met 1 jaar. Ik wil nog wat flexibiliteit houden over een jaar en daarom niet met 2 jaar verlengen.
Helaas kan ik het extra abonnement helemaal niet verlengen via de website/app. Ik heb contact gezocht met de klantenservice en die zeggen dat het Together extra abonnement alleen met 2 jaar verlengd kan worden. Wat is dit voor onzin? Dus ik kan m’n basis Red Together wel met 1 jaar verlengen, maar het extra abonnement moet met 2 jaar. Wat is hier de logica van?
Helaas kan ik het extra abonnement helemaal niet verlengen via de website/app. Ik heb contact gezocht met de klantenservice en die zeggen dat het Together extra abonnement alleen met 2 jaar verlengd kan worden. Wat is dit voor onzin? Dus ik kan m’n basis Red Together wel met 1 jaar verlengen, maar het extra abonnement moet met 2 jaar. Wat is hier de logica van?
Vodafone OneNumber, zou het dan toch 4 jaar na UK introductie gaan gebeuren?
Iemand die het spectrum in de gaten houdt die hier iets over kan zeggen?
Is Vodafone soms 2G aan het afschalen, net als KPN en T-Modido hebben gedaan nu?Gwaihir schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Had dat ook impact op SMS verkeer? Dat is via 2G de laatste ca. week (of anderhalf?) knap waardeloos. Elk SMSje doet er uren over (letterlijk), waardoor communicatie nog weinig voorstelt en 2FA onmogelijk wordt.
(Ik gebruik een feature phone. Heb een 4G moeten kopen omdat 2G in sommige landen al uit staat, maar schakel(de) 4G doorgaans alleen dan aan, omdat 2G veel langere accuduur oplevert (en ik toch geen data gebruik op dat toestel). Miste vorige week ineens wezenlijke dingen, dus durf nu 4G niet zo goed meer uit te zetten..)
Iemand die het spectrum in de gaten houdt die hier iets over kan zeggen?
Ik heb het basisabo verlengt met 1 jaar en het extra abonnement niet. Die is gewoon contactvrij.Floppie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:49:
Ik wil Red mijn Red Together en Extra abonnement verlengen met 1 jaar. Ik wil nog wat flexibiliteit houden over een jaar en daarom niet met 2 jaar verlengen.
Hoi!
https://www.vodafone.nl/smartwatch/alle-smartwatchesSorcerer8472 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:50:
Vodafone OneNumber, zou het dan toch 4 jaar na UK introductie gaan gebeuren?
Daar lijkt het eindelijk wel op
Nou visual voicemail nog...
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
En dan alleen Apple wachtes weer. Waarom had ik ook een goede implementatie verwacht.
Iemand die mij misschien een F&F code wilt sturen? Scheelt toch weer 2,50 euro pm
Nieuwe update van Vodafone:
https://antennekaart.nl/k...f5-47c9-95f1-f955a30dd7a0
Valt op dat veel van de sites bij mij in de buurt vervangen zijn door een andere mast, nog altijd ( soms al meer dan een jaar ) actief / zichtbaar zijn. Is dat bekend verschijnsel?
Valt op dat veel van de sites bij mij in de buurt vervangen zijn door een andere mast, nog altijd ( soms al meer dan een jaar ) actief / zichtbaar zijn. Is dat bekend verschijnsel?
Weet niet of je ‘m nog nodig hebt, maar als je me even een DM stuurt met je gegevens dan zorg ik voor een code. ;-)Maurice_1984 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:26:
Iemand die mij misschien een F&F code wilt sturen? Scheelt toch weer 2,50 euro pm
Zo. Ik ben nu een maand online met Vodafone. Conclusie: fantastisch.
Overal goed bereik en alles werkt als een zonnetje.
Ik woon/werk in Noord-Brabant maar heb inmiddels ook al getest op wat meer exotische plaatsen zoals in een uitverkochte Paradiso en een uitverkochte Ziggo Dome. Ook op de snelwegen A2 en A50 geen klachten.
Al met al erg blij.
Ik woon/werk in Noord-Brabant maar heb inmiddels ook al getest op wat meer exotische plaatsen zoals in een uitverkochte Paradiso en een uitverkochte Ziggo Dome. Ook op de snelwegen A2 en A50 geen klachten.
Al met al erg blij.
Anoniem: 767041
Eens, hier ook blij mee.. overgestapt vanaf Odido.. ik hoef niet meer terugericafterdark schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:18:
Zo. Ik ben nu een maand online met Vodafone. Conclusie: fantastisch.
Al met al erg blij.
Hier is het bereik belabberd, zowel in onze woning, als buiten, als op mijn werk. Gelukkig goede wifi zodat ik toch nog kan bellen. Beetje spijt van de overstap, maar ja... Ziggo hè. KPN was vele malen beter... maar goed, die heeft op hetzelfde oppervlak ook 2 keer zoveel masten staan, maar we hebben hier geen KPN FTTH (nee, we hebben Delta als FTTH-aanbieder
). Andere kant, blij weer bij Ziggo te zitten.

Welke regio’s? Heb je het al eens gemeld bij Vodafone?CreativeS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:27:
Hier is het bereik belabberd, zowel in onze woning, als buiten, als op mijn werk. Gelukkig goede wifi zodat ik toch nog kan bellen. Beetje spijt van de overstap, maar ja... Ziggo hè. KPN was vele malen beter... maar goed, die heeft op hetzelfde oppervlak ook 2 keer zoveel masten staan, maar we hebben hier geen KPN FTTH (nee, we hebben Delta als FTTH-aanbieder). Andere kant, blij weer bij Ziggo te zitten.
Je had toch ook bij KPN kunnen blijven en Ziggo ernaast nemen? Dan heb je maar geen combi-voordeel, tenzij je de centjes die je bespaard hard nodig hebt. Dan heb ik er begrip voor.CreativeS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:27:
Hier is het bereik belabberd, zowel in onze woning, als buiten, als op mijn werk. Gelukkig goede wifi zodat ik toch nog kan bellen. Beetje spijt van de overstap, maar ja... Ziggo hè. KPN was vele malen beter... maar goed, die heeft op hetzelfde oppervlak ook 2 keer zoveel masten staan, maar we hebben hier geen KPN FTTH (nee, we hebben Delta als FTTH-aanbieder). Andere kant, blij weer bij Ziggo te zitten.
Ik zelf kijk niet meer naar combi-voordeel als ik al beter weet uiteraard. Ik ben naar KPN overgestapt en dat gaat per december in. Ik heb wel gewoon Ziggo ernaast. Verhaal kort: ik ga voor kwaliteit en dan kost het me maar meer.
I don't have dreams, I have goals!!
Zoals hierboven al benoemd heeft Vodafone weer een Antenneregister update geplaatst. Wat erg opvalt is dat ze in het westen van het land een flinke hap 4G700 hebben uitgezet. We weten al dat ze in Rotterdam aan het testen waren met 5G700, en ik heb hier ook al screenshots gezien van iemand uit Rijswijk die 5G700 actief zag. Dat komt dus overeen met het gebied waar 4G700 nu uit is. Maar op de 5G kaart is alle 5G700 weer verdwenen.
Toen Tweakers / @Hayte laatst op de frontpage een artikel had geschreven over Vodafone's inzet van 5G in de 700MHz band kwam er al een hele aparte reactie dat het een kleine proef was en ze geen idee hadden of ze dat uberhaupt breed zouden gaan uitrollen. Maar in mijn ogen is dat onzin, ze gaan gewoon landelijk 5G700 inzetten zoals de andere twee providers al jaren doen. Zullen ze nu echt zo kinderachtig zijn om 5G 700MHz te verbergen in Antenneregister totdat het breed is uitgerold om te voorkomen dat we aan de hand van die Antenneregister data zien dat ze met wat nieuws bezig zijn? Is hier iemand in het westelijke gebied van het land die eens kan kijken of 5G700 (n28) beschikbaar is?
(Overigens ook interessant dat ze op die sites nu ineens wél genoeg rekenkracht hebben op de Baseband 6630 om 4G 2100MHz ook aan te zetten, wat op heel veel sites al gewoon hing). Het is in elk geval heel duidelijk dat er weer met allerlei spectrum geschoven wordt bij Vodafone in voorbereiding voor de aankomende Umlaut test. Dit zagen we in 2022 en 2021 ook in November/December. Er zijn in het wild ook nog steeds heel wat recent omgebouwde sites waar 2600MHz is opgehangen maar nog niet aan staat. Dat komt er ook nog bij.
Toen Tweakers / @Hayte laatst op de frontpage een artikel had geschreven over Vodafone's inzet van 5G in de 700MHz band kwam er al een hele aparte reactie dat het een kleine proef was en ze geen idee hadden of ze dat uberhaupt breed zouden gaan uitrollen. Maar in mijn ogen is dat onzin, ze gaan gewoon landelijk 5G700 inzetten zoals de andere twee providers al jaren doen. Zullen ze nu echt zo kinderachtig zijn om 5G 700MHz te verbergen in Antenneregister totdat het breed is uitgerold om te voorkomen dat we aan de hand van die Antenneregister data zien dat ze met wat nieuws bezig zijn? Is hier iemand in het westelijke gebied van het land die eens kan kijken of 5G700 (n28) beschikbaar is?
(Overigens ook interessant dat ze op die sites nu ineens wél genoeg rekenkracht hebben op de Baseband 6630 om 4G 2100MHz ook aan te zetten, wat op heel veel sites al gewoon hing). Het is in elk geval heel duidelijk dat er weer met allerlei spectrum geschoven wordt bij Vodafone in voorbereiding voor de aankomende Umlaut test. Dit zagen we in 2022 en 2021 ook in November/December. Er zijn in het wild ook nog steeds heel wat recent omgebouwde sites waar 2600MHz is opgehangen maar nog niet aan staat. Dat komt er ook nog bij.
[ Voor 3% gewijzigd door jk-5 op 08-11-2023 22:35 ]
Ik heb het alleen maar over slechter bereik dan KPN. En als het om de ‘centjes’ zou gaan moet je sowieso niet bij Vodafone of KPN zitten. Slecht bereik melden bij een klantenservice? Ja, dat heeft echt zin. “Oh, wij horen anders geen klachten”. Het is geen Randstad of dichtbevolkt gebied hè, zo lekker op de grens waar soms zelfs een Duitse provider wordt aangesproken. Anyway, pick your battles. Het bellen werkt wel… in een Zastava Yugo kom je ook van A naar B.Redondo1982 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:22:
Je had toch ook bij KPN kunnen blijven en Ziggo ernaast nemen? Dan heb je maar geen combi-voordeel, tenzij je de centjes die je bespaard hard nodig hebt. Dan heb ik er begrip voor.
Ik zelf kijk niet meer naar combi-voordeel als ik al beter weet uiteraard. Ik ben naar KPN overgestapt en dat gaat per december in. Ik heb wel gewoon Ziggo ernaast. Verhaal kort: ik ga voor kwaliteit en dan kost het me maar meer.
Dank voor je update, wat ik "mooi" vind om waar te nemen is dat de geheimzinnigheid / vaagheid & traagheid van Ziggo ook in de Vodafone tak waarneembaar is.jk-5 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:35:
Zoals hierboven al benoemd heeft Vodafone weer een Antenneregister update geplaatst. Wat erg opvalt is dat ze in het westen van het land een flinke hap 4G700 hebben uitgezet. We weten al dat ze in Rotterdam aan het testen waren met 5G700, en ik heb hier ook al screenshots gezien van iemand uit Rijswijk die 5G700 actief zag. Dat komt dus overeen met het gebied waar 4G700 nu uit is. Maar op de 5G kaart is alle 5G700 weer verdwenen.
Als je toch de energie/motivatie proeft wat een KPN uitademt met het toenmalige frontpage sim probleem (wat een APN probleem bleek). Dan is VodafoneZiggo toch maar een enorm opgeblazen club waar weinig energie van uitstraalt. Geheimzinnigheid in 2023 toepassen....dat is zo 1980.
Ik bel zelf via hollandsnieuwe, dat doet exact wat het moet doen, en daar is de prijs ook naar. Daar zou concrete tijdslijn voor eSIM ook niet misstaan.
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 09-11-2023 08:10 ]
Hier enkele honderd meters van een Vodafone site (Tilburg-Reeshof), 4g700 uitgezet maar 5g700 niet aangezet.jk-5 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:35:
Is hier iemand in het westelijke gebied van het land die eens kan kijken of 5G700 (n28) beschikbaar is?
Vraag, als je via family and friends Vodafone besteld. Hoeveel kost een extra gebruiker toevoegen voor Red together? Bij de Normale Website kan je gelijk zien dat het 15 euro per gebruiker extra kost. Maar bij de family and friend kan Ik voordat je wil afsluiten niet zien.
Vodafone heeft gisteren weer een upload naar Antenneregister gedaan, waarbij nu zo'n 300 sites zijn waar 4G700 uit is gezet en 5G700 is aangezet.
https://antennekaart.nl/k...5f-4784-814c-798ea24169ba
We hebben nu dus een aantal types sites:
- In de upload van vorige week 4G700 uitgezet en 5G700 niet ingeschakeld. Wel is hier 4G2100 ingeschakeld. Dit zijn zeer waarschijnlijk allemaal sites met een enkele Baseband 6630. Deze heeft niet genoeg rekenkracht voor alle banden tegelijk. Daarom kiezen ze hier dus om 4G700 op te offeren voor 4G2100. Dit waarschijnlijk voor de eerstvolgende Umlaut test. Deze enkele Baseband 6630 moet worden vervangen door een krachtigere 6651, of worden aangevuld met een tweede 6630 (waarbij in de mast ook een extra glasvezel in de 1800/2100 RRU moet).
- Géén 1400MHz aanwezig, in deze update 4G700 uitgeschakeld en 5G700 aangezet. Dit werkt op oudere sites met 700MHz op Baseband 6630, en op nieuwere sites met Baseband 6651
- Wél 1400MHz aanwezig, in deze update 4G700 uitgeschakeld en 5G700 aangezet. Dit zijn op dit moment uitsluitend nieuwere sites sinds begin dit jaar gebouwd met Commscope antennes, en daarbij ook de zwaardere Baseband 6651
- 4G700 nog steeds actief, 5G700 wordt hier vermoedelijk later wel aangezet. Deze kan tot alle drie van de bovenstaande categorieën behoren
Valt me nu pas op dat ik opeens 19,85 betaal voor Red. Dit was altijd 17,50. Wordt nu pas de inflatie doorgerekend of mis ik iets?
Dat was per de rekening van oktober, dus ligt eraan van wanneer dat bedrag is.W84 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:58:
Valt me nu pas op dat ik opeens 19,85 betaal voor Red. Dit was altijd 17,50. Wordt nu pas de inflatie doorgerekend of mis ik iets?
Hier is het maandbedrag 12% omhoog gegaan uiteindelijk, van 36 naar 40,35 (1x red together + RT extra ).
Hoi!
Ah, ok op die manier. Tnx! Ja november en oktober een hoger bedrag zie ik. Daarvoor nog 17 nog wat. Ach ja, what's new!EWK schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:54:
[...]
Dat was per de rekening van oktober, dus ligt eraan van wanneer dat bedrag is.
Hier is het maandbedrag 12% omhoog gegaan uiteindelijk, van 36 naar 40,35 (1x red together + RT extra ).

Nouja, als ik nu weer zou mogen verlengen (pas april ofzo), zou ik zelfs op slechts 35,50 uitkomen. En dus lager dan vóór de inflatieW84 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:19:
[...]
Ah, ok op die manier. Tnx! Ja november en oktober een hoger bedrag zie ik. Daarvoor nog 17 nog wat. Ach ja, what's new!
Hoi!
Voel me ook ietwat bestolen en zal nooit meer 2 jaar verlengen door deze trucjes. Zit nog 1,5 jaar vast aan huidige abbo (zelfde als jouw vorm) en volgend jaar passen ze het trucje weer toe. Lekker verdienen zo...EWK schreef op donderdag 16 november 2023 @ 06:42:
[...]
Nouja, als ik nu weer zou mogen verlengen (pas april ofzo), zou ik zelfs op slechts 35,50 uitkomen. En dus lager dan vóór de inflatie
Mijn boefje is liev!
Wel bijzonder dat er voor de Umlaut-test zulke wijzigingen worden gedaan. Staat normaal alleen 4G700 aan vanwege energiebesparing ofzo? Of is het stabieler en is de dekking beter voor situaties die Umlaut niet test, en betekent dat dus dat de Umlaut-test geen goede afspiegeling van de realiteit is?jk-5 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:14:
Vodafone heeft gisteren weer een upload naar Antenneregister gedaan, waarbij nu zo'n 300 sites zijn waar 4G700 uit is gezet en 5G700 is aangezet.
- In de upload van vorige week 4G700 uitgezet en 5G700 niet ingeschakeld. Wel is hier 4G2100 ingeschakeld. Dit zijn zeer waarschijnlijk allemaal sites met een enkele Baseband 6630. Deze heeft niet genoeg rekenkracht voor alle banden tegelijk. Daarom kiezen ze hier dus om 4G700 op te offeren voor 4G2100. Dit waarschijnlijk voor de eerstvolgende Umlaut test. Deze enkele Baseband 6630 moet worden vervangen door een krachtigere 6651, of worden aangevuld met een tweede 6630 (waarbij in de mast ook een extra glasvezel in de 1800/2100 RRU moet).
- Géén 1400MHz aanwezig, in deze update 4G700 uitgeschakeld en 5G700 aangezet. Dit werkt op oudere sites met 700MHz op Baseband 6630, en op nieuwere sites met Baseband 6651
- Wél 1400MHz aanwezig, in deze update 4G700 uitgeschakeld en 5G700 aangezet. Dit zijn op dit moment uitsluitend nieuwere sites sinds begin dit jaar gebouwd met Commscope antennes, en daarbij ook de zwaardere Baseband 6651
- 4G700 nog steeds actief, 5G700 wordt hier vermoedelijk later wel aangezet. Deze kan tot alle drie van de bovenstaande categorieën behoren
Tja, dat is helaas niks nieuws. Elk jaar zet Vodafone aan het einde van het jaar een batch 2100MHz aan, en ook nu schuiven ze met spectrum. Vodafone had 700MHz ingezet op 4G omdat ze de band nog niet hadden uitgerold op het moment dat ze de vergunning kregen, iets waar KPN en T-Mobile toendertijd al een paar jaar mee bezig waren. Nu zijn ze op het punt dat het nuttige landelijke dekking kan geven, waardoor ook bij Vodafone 5G iets sneller kan worden dan 4G is (of de huidige 5G DSS oplossing).Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:12:
[...]
Wel bijzonder dat er voor de Umlaut-test zulke wijzigingen worden gedaan. Staat normaal alleen 4G700 aan vanwege energiebesparing ofzo? Of is het stabieler en is de dekking beter voor situaties die Umlaut niet test, en betekent dat dus dat de Umlaut-test geen goede afspiegeling van de realiteit is?
Maar je ziet dit terug bij elke provider. Ben het er niet helemaal mee eens dat dit geen goede weerspiegeling van de werkelijkheid is, dan hadden ze na de Umlaut test namelijk alles teruggedraaid. Dat is zeker niet het geval. Doordat ze op sommige sites nu 4G700 opofferen om 4G2100 aan te zetten levert ook performancewinst op. Maar als je nu op Antennekaart kijkt waar Odido de boel heeft omgebouwd naar Ericsson zie je ook duidelijk dat de grote steden en snelwegen prioriteit hadden. Als de veiling door was gegaan had op 1 December of 1 Januari 3500MHz aan gekund, waardoor ze overal langs de snelweg en in de steden dit live hebben. Dan was Odido gewoon makkelijk de grote winnaar (ik verwacht dat ze dit jaar sowieso wel een grote sprong gaan maken ten opzichte van KPN).
In het verleden heeft Vodafone dit soort wijzigingen teruggedraaid toch? Vandaar ook mijn opmerking. Er lijkt op snelheid te worden geoptimaliseerd ten koste van indoor dekking/bruikbaarheid.
Nee, dat hebben ze niet. Wat nu veranderd in het spectrum is blijvend, net als voorgaande jarenSorcerer8472 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:39:
In het verleden heeft Vodafone dit soort wijzigingen teruggedraaid toch? Vandaar ook mijn opmerking. Er lijkt op snelheid te worden geoptimaliseerd ten koste van indoor dekking/bruikbaarheid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.