[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27

robertwebbe

Robert Webbe

@Mrjraider Sorry, te snel gelezen. Als je in november verlengd hebt, dan heb je volgens mij verlengd naar de nieuwe voorwaarden. En dan zou je denk ik ook automatisch omgezet moeten worden. Maar als je nog steeds 5 + 5 hebt in plaats van 10 + 10, bel dan even de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
jongetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Hoe lager de frequentie hoe beter de penetratie/bereik. Nadeel is dan de snelheid veel lager is op lagere frequenties.
20Mhz = 20Mhz of het nu een hoge of een lage band is. Als je binnen een range van 100m rondom de zendmast staat denk ik niet dat je verschil merkt. Maar omdat 700Mhz verder weg komt, en de ring van de zendmast veel groter is. Zou je misschien kunnen opmerken dat het aan de randen inderdaad lager is. Maar dat zijn geen gelijk wegende omstandigheden/appels&peren. Op dezelfde korte afstand schat ik in dat je dezelfde snelheid behaalt.
Daarom willen ze met 5G juist veel meer zendmasten (en dat is ook nodig vanwege het lagere bereik) met veel snelheid. Daardoor stijgt de bandbreedte aanzienlijk, is alleen wel een erg grote investering omdat je veel meer masten/zenders nodig hebt. Maar op drukke plekken kun je dan wel snel opschalen.
Ik zie dat alleen gebeuren op locaties zoals een koopgoot, stadions, museumplein etc.

Vergeet niet dat de stap van 3G naar 4G een enorme vooruitgang was, omdat de latency fors afnam en de bandbreedte toe. Bellen over een full IP (VoLTE) verbinding etc.

De stap van 4G naar 5G is in dat opzicht kleiner voor de gebruikers, want 4G is gemiddeld genomen al snel in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Wanneer heb je dit abonnement afgesloten? Bestaande Red Essential abo's, afgesloten vanaf 4 maart 2019 of later, worden overgezet naar de nieuwe bundels voor de oude prijzen.
5 maart vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:52

gday

TENACIOUS D TIME!!!

robertwebbe schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:25:
• Multi Data Sim
Klanten met een Red 4 abonnement of ouder raken hun Multi Data Sim kwijt bij verlenging of wijziging naar de nieuwe Red. Klanten met een Red 5 of 6 die verlengen behouden hun Multi Data Sim nog wel.
Wat is een Red 4, 5 of 6 abonnement?
Omdat Red Unlimited onbeperkt data, bellen en SMS heeft zijn onderstaande extra opties niet mogelijk:
  • extra databundels
  • dubbele data vanwege de Non-Stop Gratis Extra's i.c.m. Ziggo
  • nationaal datalimiet van €100
  • extra belbundels om vanuit Nederland naar de EU te bellen
Ik zie in deze lijst niet staan dat multisim niet mogelijk is met Red Unlimited. Klopt dat?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Klanten met een Start abonnement van 4 maart 2019 of later worden op 1 maart 2020 automatisch en gratis opgewaardeerd naar een nieuwe Start versie met de nieuwe databundels voor de oude prijzen.
Bestaande klanten met Start XL behouden ook hun oude belbundel van 300 belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Klanten met een Start abonnement van 4 maart 2019 of later worden op 1 maart 2020 automatisch en gratis opgewaardeerd naar een nieuwe Start versie met de nieuwe databundels voor de oude prijzen.
Bestaande klanten met Start XL behouden ook hun oude belbundel van 300 belminuten.
Jammer, ik had het een mooie reden gevonden om te ontbinden. Nu nog een jaartje uitzitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
gday schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Wat is een Red 4, 5 of 6 abonnement?

[...]

Ik zie in deze lijst niet staan dat multisim niet mogelijk is met Red Unlimited. Klopt dat?
Red 4, 5 en 6 zijn oude Red abonnementen waarvan 5 en 6 multisim actief blijft bij een verlenging naar Red.

Multisim komt volledig te vervallen bij alle nieuwe abonnementen.
Verder indien iemand zoals ik 2 multisims heeft vervalt er 1 bij verlenging helaas.

In mijn geval blijft mijn oude abonnement actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@gday Ik had hem niet meer in het lijstje toegevoegd omdat Red Unlimited per 2-3 beschikbaar is en je per 1-3 al geen nieuwe multi data sim meer kunt aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

SebasFM

BOFH

Dat wordt dus nooit verlengen om de multi datasim te behouden. Dit was voor mij de enige reden om naar Vodafone terug te gaan nadat T-Mobile deze had afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:19
@joco @Sorcerer8472

https://www.acm.nl/sites/...ieveiling-advies-2019.pdf

Multibandveiling 700/1400/2100 MHz
153. Bij de aankomende multibandveiling zal het volgende spectrum worden geveild:
- 2x30 MHz in de 700 MHz band (703-733 MHz en 758-788 MHz) <-- Band 28
- 40 MHz in de 1400 MHz band (1452-1492 MHz) <-- Band 32
- 2x60 MHz in de 2100 MHz band (1920-1980 MHz en 2110-2170 MHz) <-- Band 1

Gewoon 10 MHz per provider dus, net als 800 MHz.
Veiling is puur een minimum bedrag.

700 en 2100 MHz worden gewoon verdeelt.
1400 MHz wordt KPN en....? Allemaal al afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@stormfly

20 MHz = 20 MHz is niet helemaal waar.

4x4 MIMO of meer werkt beter op hogere frequenties.

Voorbeeld:
700 MHz gaat door een gebouw heen.
2600 MHz weerkaatst op gebouwen en dan werkt MIMO beter.

In de mmWave daar werkt Massive MIMO wederom nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is bij iemand het tegoed al aangepast naar de nieuwe abonnementen/data/minuten? Of gebeurt dit later?
Niet dat dit nu heel superbelangrijk is, maar een sms krijgen dat je naar 20gig gaat en alles blijft in de app bij het oude is toch wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
neeecht schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Huh? 4x4 MIMO = 4x4 MIMO.

De frequentieband (golflengte) is uitsluitend bepalend voor de propagatie (wel/niet goed door obstakels heen). Dat op hogere banden vaak meer bandbreedte beschikbaar is geeft automatisch meer throughput maar dat maakt het niet per definitie inherent aan de hogere frequentie.
Voorbeeld:
Ja op basis van propagatie en hogere golflengte / kleinere antennes zijn dit appels en peren. Juist op hogere frequenties heb je dus kleinere antennes, waardoor je eenvoudiger met beamforming kunt werken. Op lagere frequenties zouden dit giga antennes worden, maar theoretisch zou je dan net zo goed Massive MIMO kunnen produceren. Praktisch gezien is het gewoon erg lastig, vandaar de hoge frequenties. Maar zoals jij het nu brengt klopt het (natuurkundig) niet helemaal. Neigt misschien naar muggenziften, maar laten we gewoon bij de feiten blijven aub :) Zelfde als de 5G frequenties niet bestaan en dat de 5G frequenties nog geveild moeten worden. Frequenties zijn technologieneutraal en zoals al gezegd, met DSS kan het inderdaad vandaag al aangezet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Raider095 ik had het ook over de praktijk inderdaad.
Had ik erbij moeten zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:03
ed1703 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:42:
Is bij iemand het tegoed al aangepast naar de nieuwe abonnementen/data/minuten? Of gebeurt dit later?
Niet dat dit nu heel superbelangrijk is, maar een sms krijgen dat je naar 20gig gaat en alles blijft in de app bij het oude is toch wat vaag.
Ik kreeg gelijk op 1 maart in my Vodafone mijn nieuwe databundel te zien, bij mijn zus en moeder was dit nog niet zichtbaar. Na ch@ts met Vodafone kwam er duidelijkheid: Het Red essential van mijn zus gaat van 10GB naar 20 GB, en de Red Essential van mijn moeder van 6GB naar 20GB dit was al wel zichtbaar in de systemen bij Vodafone zelf maar nog niet in de my Vodafone omgeving. Dit moet binnen 48 uur zichtbaar zijn.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Megapaul schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:31:
[...]
de Red Essential van mijn moeder van 6GB naar 20GB dit was al wel zichtbaar in de systemen bij Vodafone zelf maar nog niet in de my vodafone omgeving. Dit moet binnen 48 uur zichtbaar zijn.
Ik wacht dus nog even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
@stormfly

Voorbeeld:

Klinkt plausibel, tnx voor de update.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 02-03-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:41:
@Mrjraider Sorry, te snel gelezen. Als je in november verlengd hebt, dan heb je volgens mij verlengd naar de nieuwe voorwaarden. En dan zou je denk ik ook automatisch omgezet moeten worden. Maar als je nog steeds 5 + 5 hebt in plaats van 10 + 10, bel dan even de klantenservice.
Heb via de MyVodafone app de vraag gesteld, daar word gezegd dat het word omgezet maar dat het zeker twee dagen kan duren alvorens dit is verwerkt en bekend word binnen de app en je gegevens. Dus maar even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SebasFM schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:17:
Dat wordt dus nooit verlengen om de multi datasim te behouden. Dit was voor mij de enige reden om naar Vodafone terug te gaan nadat T-Mobile deze had afgeschaft.
Hmpf, inderdaad. Ik wil graag mijn 2e simkaart voor m’n iPad behouden. Dan moet ik dus vanaf nu nooit meer verlengen bij Vodafone, of opkrassen naar een andere provider?

Al dat geklooi met die unlimited abonnementen waarbij je vervolgens je bundel niet kunt delen met een ander apparaat. Ik wil helemaal niet unlimited. Geef mij nou maar gewoon 10 of 20GB die ik kan verdelen over 2 toestellen. Meer dan genoeg voor mij.
beezjeh schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Red 4, 5 en 6 zijn oude Red abonnementen waarvan 5 en 6 multisim actief blijft bij een verlenging naar Red.

Multisim komt volledig te vervallen bij alle nieuwe abonnementen.
Verder indien iemand zoals ik 2 multisims heeft vervalt er 1 bij verlenging helaas.

In mijn geval blijft mijn oude abonnement actief.
Oh, die namen zeggen me helemaal niks. Ik heb nu Red Super, dus ik raak sowieso beide multisims kwijt als ik verleng? :(

[ Voor 50% gewijzigd door gday op 03-03-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
gday schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:53:
[...]

Hmpf, inderdaad. Ik wil graag mijn 2e simkaart voor m’n iPad behouden. Dan moet ik dus vanaf nu nooit meer verlengen bij Vodafone, of opkrassen naar een andere provider?

Al dat geklooi met die unlimited abonnementen waarbij je vervolgens je bundel niet kunt delen met een ander apparaat. Ik wil helemaal niet unlimited. Geef mij nou maar gewoon 10 of 20GB die ik kan verdelen over 2 toestellen. Meer dan genoeg voor mij.

[...]

Oh, die namen zeggen me helemaal niks. Ik heb nu Red Super, dus ik raak sowieso beide multisims kwijt als ik verleng? :(
Heb je gebeld met de klantenservice hierover want hun weten welke je exact hebt.... Indien dus Red Super 4 dan raak je het kwijt omdat deze niet omgezet kan worden naar Red.

Maar Red Super 5/6(volgens mij was Red Super 5 vanaf 2016 of 2017...) kan wel worden omgezet naar alleen de Red abonnement maar maximaal één multisim + ze rekenen dan ook nog is 5 euro pm ervoor 8)7

Ik zelf heb Red Super 5 met twee multisims 20gb+20gb voor 28 euro pm dus tis niet anders voor nu en maar zo voortzetten in mijn geval.

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 03-03-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
beezjeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:18:
[...]

Heb je gebeld met de klantenservice hierover want hun weten welke je exact hebt.... Indien dus Red Super 4 dan raak je het kwijt omdat deze niet omgezet kan worden naar Red.

Maar Red Super 5/6(volgens mij was Red Super 5 vanaf 2016 of 2017...) kan wel worden omgezet naar alleen de Red abonnement maar maximaal één multisim + ze rekenen dan ook nog is 5 euro pm ervoor 8)7

Ik zelf heb Red Super 5 met twee multisims 20gb+20gb voor 28 euro pm dus tis niet anders voor nu en maar zo voortzetten in mijn geval.
Ik heb afgelopen november een nieuw F&F Red abonnement genomen. Bij afsluiten aangeven dat ik geen nieuwe SIM kaart nodig had. Mijn 2 multiSIMs bleven ook gratis actief, terwijl de nieuwe voorwaarde idd +€5pm per SIM is. Nu dus 20+20gb voor €20 pm op 3 SIMs te gebruiken.

Nu weet ik niet of ik mazzel had of dit de gebruikelijke gang van zaken is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

beezjeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:18:
[...]

Ik heb nu 20 GB voor 37 euro met 2 multi sims, afgesloten in november 2018. (Ik heb geen dubbele data omdat Ziggo hier niet over de drempel van de voordeur mag komen van mij.)

Áls ik Red 5 of 6 heb zou ik dus kunnen gaan verlengen naar gewoon Red (20GB) met 1 multisim voor 37 euro per maand. (Ik verleng doorgaans per jaar, zelden per 2 jaar.) Dan lever ik dus 1 multisim in voor exact hetzelfde maandbedrag.

Ik ga nu maar eens rustig kijken wat andere providers te bieden hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
gday schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb nu 20 GB voor 37 euro met 2 multi sims, afgesloten in november 2018. (Ik heb geen dubbele data omdat Ziggo hier niet over de drempel van de voordeur mag komen van mij.)

Áls ik Red 5 of 6 heb zou ik dus kunnen gaan verlengen naar gewoon Red (20GB) met 1 multisim voor 37 euro per maand. (Ik verleng doorgaans per jaar, zelden per 2 jaar.) Dan lever ik dus 1 multisim in voor exact hetzelfde maandbedrag.

Ik ga nu maar eens rustig kijken wat andere providers te bieden hebben ...
Heb je geen vriend of familielid met Ziggo? Kwestie van het leveradres matchen. Hun de extra zender, jij €5 korting en dubbele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:20:
@joco @Sorcerer8472

https://www.acm.nl/sites/...ieveiling-advies-2019.pdf

Multibandveiling 700/1400/2100 MHz
153. Bij de aankomende multibandveiling zal het volgende spectrum worden geveild:
- 2x30 MHz in de 700 MHz band (703-733 MHz en 758-788 MHz) <-- Band 28
- 40 MHz in de 1400 MHz band (1452-1492 MHz) <-- Band 32
- 2x60 MHz in de 2100 MHz band (1920-1980 MHz en 2110-2170 MHz) <-- Band 1

Gewoon 10 MHz per provider dus, net als 800 MHz.
Veiling is puur een minimum bedrag.

700 en 2100 MHz worden gewoon verdeelt.
1400 MHz wordt KPN en....? Allemaal al afgesproken.
Dan wordt er dus maar een deel van band 28 geveild. Hij loopt tot 748 MHz (DL), niet 733 MHz.

Desalniettemin benieuwd welke provider de eerste is die 5G aanbiedt, en of ze inderdaad echt allemaal wachten op nieuw spectrum in plaats van het via DSS draaien, wat in principe nu al kan. Eind deze week zouden veel pre-orders van de Galaxy S20 al binnen moeten komen, wellicht een kans voor de providers om stiekem op schaal te testen ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
De oude vergunningen zijn verstrekt op technologie. Dus specifiek voor 2G gebruik of specifiek voor 3G ect.
De nieuwe vergunningen worden 'technologie vrij'. Dus de netwerk operators mogen zelf bepalen of ze de verworven vergunning geheel of gedeeltelijk inzetten voor 4 of 5G.
Dat is met de huidige vergunningen die pas in 2022 aflopen niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is toestemming gegeven om de oude vergunningen voor andere technologieën in te zetten. Vandaar ook hebben meerdere providers 4G draaien op de oude 2100 MHz-vergunningen. Dat zouden ze ook met 5G kunnen doen.

Met andere nieuw geveilde banden zoals band 3 (1800 MHz) mag het sowieso al; die zijn al technologieneutraal, en banden 1 en 3 zouden beide banden zijn die door de SGS20 worden ondersteund voor 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Hmm verbruik bundels staan nog op 15 GB maar het abbo staat 20 GB :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10 13:37
JB schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:46:
Hmm verbruik bundels staan nog op 15 GB maar het abbo staat 20 GB :?
Ik heb bij één abonnement precies hetzelfde. De tekst onder de bundel geeft in de app de correcte bundel aan maar het aantal GB in het rondje zelf is nog de oude waarde. Dat is al 2 dagen zo. Bij een ander nummer klopt het getal in het rondje wel met de tekst die onder de bundel staat (zelfde abonnement). Misschien heeft dit ook nog tijd nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart1983 op 03-03-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Bart1983 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb bij één abonnement precies hetzelfde. De tekst onder de bundel geeft in de app de correcte bundel aan maar het aantal GB in het rondje zelf is nog de oude waarde. Dat is al 2 dagen zo. Bij een ander nummer klopt het getal in het rondje wel met de tekst die onder de bundel staat (zelfde abonnement). Misschien heeft dit ook nog tijd nodig.
Misschien helpt het om de cache te wissen van de app/browser?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Wissen van data en cache heeft bij mij dit issue niet verholpen. Waarschijnlijk haalt de app deze gegevens via een API call op bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bart1983 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Krijgt Red Essential dit niet? Bij mijn vrouw is er niets veranderd en die heeft een Red Essential abbo.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
JB schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Krijgt Red Essential dit niet? Bij mijn vrouw is er niets veranderd en die heeft een Red Essential abbo.
De Red Essential abonnementen gaan ook naar een grotere databundel.
Mijn moeder had een ouder Red essential abonnement en gaat van 6 GB naar 20 GB. Mijn zus ging met haar Red essential van 10 GB naar 20 GB. (beide inclusief de verdubbeling met ziggo).
Als het abonnement van na 4 maart 2019 is dan krijg je de nieuwere databundel automatisch tegen dezelfde prijs.
Anders is het een kwestie van bellen of chatten met de klantenservice.

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 03-03-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Megapaul schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Mijn moeder had een ouder Red essential abonnement en gaat van 6 GB naar 20 GB. Mijn zus ging met haar Red essential van 10 GB naar 20 GB. (beide inclusief de verdubbeling met ziggo).
Als het abonnement van na 4 maart 2019 is dan krijg je de nieuwere databundel automatisch tegen dezelfde prijs.
Dan gaan we maar eens chatten of bellen :) Dank!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31
Megapaul schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Met een Red abbo uit 2017 en de chat is het (nog) niet gelukt :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

SebasFM schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:26:
Wissen van data en cache heeft bij mij dit issue niet verholpen. Waarschijnlijk haalt de app deze gegevens via een API call op bij Vodafone.
Nu twee uur later en na een aantal keer verversen na het verwijderen van de App data en de cache, staat bij mij nu wel netjes 2x 20GB in de dataverbruik cirkels. Denk dat Vodafone nog volop bezig is met het updaten van hun database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16

DON PAPA

Tweaker-fan

harm12nl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:13:
[...]Met een Red abbo uit 2017 en de chat is het (nog) niet gelukt :)
Bij mijn Red Essential abonnement uit 2018 was vorige week één telefoontje genoeg om deze van 3GB (+3GB Ziggo) naar 10GB (+10GB Ziggo) te krijgen. Ze deden eerst wat moeilijk om dat dit abonnement van voor 1 maart 2019 was. Maar toen ik de medewerker naar deze topic verwees, werd het meteen in orde gemaakt. En inmiddels staat het ook in het "mijn vodafone" account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZQQnCby6ktq6P73vV9EzR2CZhc=/f/image/EBCSi6yEkkSDjeDUthvmx5a9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05
@stormfly

Voorbeeld:

Volgens mij is 4x4 toch alleen maar dat je 4 streams heb met 4 antenna's en beide kanten en die zijn dan net iets "gedraaid" tov elkaar?
Maar moet dat echt "bouncen" ?? dus als ik line of sight heb ik sta er prachtig dicht bij de antenne
ik zou 4x4 kunnen doen
Dan wil jij zeggen dat dat echt anders is over 700 of 2600?

Nu is het grote probleem dat als je 4x4 wil doen dat je 4 antennes ook in je telefoon moet hebben.
Welke telefoon heeft dat tegenwoordig? Volgens mij hebben de meeste er max maar 2? naast een wifi en bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 29-10 13:37
[...]

Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat je soms ook geluk moet hebben met wie er achter de chat zit. Ik heb laatst nog gratis 10Gb extra gekregen bij een Start abonnement. Ik heb nu Start L met 14GB voor 10,-.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 03-03-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:09
[...]

Ik kreeg als antwoord op de chat "ja dat gaat vanzelf gebeuren..." naja ik zie het wel :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31
@DON PAPA @Bart1983 @Martinusz thx voor de feedback. Ik zit nu op 10+10 van Ziggo. Nog geen haast maar 'gratis' erbij is nooit verkeerd. Ik ga het nog een paar keer proberen. :)

Zit er nog verschil tussen een 'Red' abbo en 'Red essential' abbo van voor 2019 voor deze actie?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
joco schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Volgens mij is 4x4 toch alleen maar dat je 4 streams heb met 4 antenna's en beide kanten en die zijn dan net iets "gedraaid" tov elkaar?
Maar moet dat echt "bouncen" ?? dus als ik line of sight heb ik sta er prachtig dicht bij de antenne
ik zou 4x4 kunnen doen
Dan wil jij zeggen dat dat echt anders is over 700 of 2600?

Nu is het grote probleem dat als je 4x4 wil doen dat je 4 antennes ook in je telefoon moet hebben.
Welke telefoon heeft dat tegenwoordig? Volgens mij hebben de meeste er max maar 2? naast een wifi en bluetooth?
Ja het moet echt bouncen.
Er moet namelijk een timing verschil in zitten.

Als je Multipath op de FM radio hebt, gaat het signaal juist storen.
Wikipedia: Multipath propagation

Met 4G en 5G wordt deze 'storing' juist weer gebruikt als iets positief; een extra data stream.
LOS met een antenne werkt bijna nooit met 4x4 MIMO. Daarvoor moet je echt tussen de gebouwen in lopen.
Echt geniaal bedacht dus.

En ja het is echt anders over 700 en 2600 MHz.
Ik moet er nu duidelijk bij zeggen in de PRAKTIJD _LIJKT_ (zo goed @Raider095 :P) het ongeveer zo:

700/800/900 MHz hebben vaak maar 2x2 MIMO bij default.
Zie ook https://antennekaart.nl/b...ei-ombouw-een-maand-later

1800/2100/2600 MHz hebben vaak 4x4 MIMO of Meer.

Zowel een site als telefoon kunnen soms meer of minder MIMO hebben, dit heeft nog steeds voordelen voor het verdelen van de bandbreedte.

3500 MHz gedraagd zit redelijk hetzelfde als 2600 MHz in de praktijk, uiteraard geldt voor alle frequenties:
Afhankelijk van het materiaal of het signaal erdoor heen gaat of dat het (een %) weerkaatst.

mmWave is weer een heel ander verhaal.
Ook al is 26 GHz eigenlijk nog geen mmWave, hier in het verleden wel eens testen mee gedaan.

Waar we een audio test met LOS hadden opgezet, enkele jaren later werd hier een gebouw tussen gebouwd.
We hebben toen de reflectie van een gebouw ernaast gebruikt om het signaal alsnog binnen te krijgen.
Dit was analoog, dus uitrichten tot je het beste signaal kreeg (SNR).
Met Multi-MIMO zou je dan een speedtest en/of signal quality meter moeten laten draaien tot het beste resultaat.
Een moderne telefoon doet dit zo goed als realtime.

Bovenstaande 4x4 MIMO of meer.
2x2 MIMO kan inderdaad via de site en telefoon door 2 antennes te draaien.
Antenne 1: +45 graden
Antenne 2: -45 graden
Omdat de antennes 90 graden van elkaar afstaan, kun je zo prima 2 signalen ontvangen.
Dit werkt, wederom ongeveer hetzelfde in de praktijk, als een satelliet TV signaal.
Ook hier kun je schakelen tussen Horizontaal en Vertikaal. Mobiele antennes hebben een offset van 45 graden.
Voor minder storing en nog een andere reden, die ben ik even vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:14
neeecht schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:42:
[...]

700/800/900 MHz hebben vaak maar 2x2 MIMO bij default.
Zie ook https://antennekaart.nl/b...ei-ombouw-een-maand-later

[...]
Ja inderdaad. Je ziet wel eens dat ze 4x2 MIMO doen op deze lage banden, maar dat is voornamelijk voor de cell-edge performance, oftewel, de performance als je aan de rand van het bereik van de antenne bent. Doordat de dubbele hoeveelheid ontvangstantennes is is de kans groot dat de ruis per antenne verschilt, en de apparatuur hierdoor dus een beter bruikbaar signaal eruit kan pikken. Ook heb je hiermee minder last van cell interference, interference van een andere zendmast op dezelfde frequentie.
neeecht schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:42:
[...]
Ook hier kun je schakelen tussen Horizontaal en Vertikaal. Mobiele antennes hebben een offset van 45 graden.
Voor minder storing en nog een andere reden, die ben ik even vergeten.
Je kunt golven die met een staande antenne worden uitgezonden alleen maar ontvangen met een staande antenne, anders is het signaal er niet, dus door de antennes een offset in de hoek te geven doet je telefoon het in alle houdingen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
@joco mobiele telefoons hebben veel antennes.
Sommige kunnen herbruikt worden:

WiFi 2400 MHz en 4G/5G 2300/2600 MHz voor ontvangst. Kwestie van genoeg breedbandig zijn met ontvangst en goede filters met zenden.

De meeste setjes zullen wel 'bij elkaar horen';
700/800/900 MHz
1400MHz + GPS (1575 MHz)
1800/2100 MHz
WiFi + 2600 MHz
3500 MHz

Dit zijn allemaal line-antennas. De streepjes die je vaak aan de buitenkant aan de telefoon ziet.
Ook hier zullen slimme combinaties gebruikt worden.
Een telefoon en site hoeven niet heel ver te ontvangen en uit te zenden, totdat de volgende mast het overneemt.

Je kunt bijvoorbeeld op 2600 MHz makkelijk 30 km overbruggen, LOS, gerichte antenne, zelfs met weinig vermogen.
Ook op 10 GHz op de amateurband komen we makkelijk 20+km ver met een schotelje en satelliet ontvanger en enkele milliwatts.

En nu dus mmWave met nieuwe 5G telefoons.
De USA versies van Samsung S hebben ook nog een FM tuner, nog uitzoeken hoe daar de FM antenne is.
Zeker zonder 3.5mm audio jack aansluiting nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bijzonder die chat functie bij Vodafone. In de wachtrij staan en dan ineens weer meer wachtenden voor mij dan net daarvoor :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@JB Is mij ook overkomen en gevraagd hoe dat kon. Bleek dat ze meerdere chat teams hebben (verkoop, service) en dat een klant dan wordt doorgezet. En dan wordt er gekeken hoe lang een klant al ‘aan de lijn hangt’ en wordt dan voor geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
harm12nl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:59:

Zit er nog verschil tussen een 'Red' abbo en 'Red essential' abbo van voor 2019 voor deze actie?
Je kan het beste hier kijken, zoek onderaan de pagina op "red" en je kan alle voorwaarden zien van de oudere red abonnementen.

[ Voor 16% gewijzigd door Megapaul op 03-03-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Inmiddels zit mijn Red Essential op 15 gig, na een aanpassing van een Supportmedewerker. Even afwachten, anders donderdag maar eens uitvinden waar die 5 gig verloren gaat 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Martinusz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Ik kreeg als antwoord op de chat "ja dat gaat vanzelf gebeuren..." naja ik zie het wel :)
Ben benieuwd dan. Ik kreeg terug dat het vanwege de oude voorwaarden niet geldt :z :Z Betalen 11 euro voor Red Essential met 3 GB (Ziggo dubbele data en korting) met absurde internet bundels als extra mogelijkheid;

10 GB extra = 30 euro per maand 8)7
1 GB extra = 7,50 euro per maand 8)7
3 GB extra = 15 euro per maand 8)7
5 GB extra = 20 euro per maand 8)7

"Ja dan moet u het nieuwe Red Essential abbo afsluiten, u kunt nu verlengen!"
"Beste mevrouw, dat abbo kost me dan het dubbele"
"Ik kan u 2 euro korting bovenop het abbo geven, meer kan ik niet doen"
"Ik heb zelf ook een F&F code"
"Uh ja oke..."

Hoor heel graag als iemand dit gelukt is met een 2017 abbo, want dan ga ik nog een keer bellen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn vrouw wordt bijna dagelijks gebeld om te verlengen terwijl ze nog twee maanden te gaan heeft. Ik wist dat in maart nieuwe abbo's zouden komen. Goed dat we hebben gewacht. 6GB (met Ziggo) voor EUR 17,00 vind ik prima.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

PcDealer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:07:
Mijn vrouw wordt bijna dagelijks gebeld om te verlengen terwijl ze nog twee maanden te gaan heeft. Ik wist dat in maart nieuwe abbo's zouden komen. Goed dat we hebben gewacht. 6GB (met Ziggo) voor EUR 17,00 vind ik prima.
Als je voor maart had verlengt zou je geloof ik gratis upgrade krijgen plus op het oude tarief zitten. Ik heb nu 40 GB (met Ziggo) voor 20,- per maand, afgesloten met die Black Friday deals. Dus 6 GB voor € 17 vind ik dan wel relatief duur. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joco
ik zie hier best veel post voorbij komen met "mijn vrouw en/of kinderen" hebben X
Als ik dan even de poster zelf ook mee reken (dat die vodafone heeft) en als er dan ook nog Ziggo in het spel is is het dan niet veel interessanter voor al die personen om naar Red Together te gaan?

Zelfs met de standaard kosten (wel met ziggo) is het toch 30 + 12.50 dan zit je per persoon op 21.25 euro.

Ik heb door factuurkorting en F&F maar 19 euro per persoon (met ons tweeen) en dan heb je dus bellen/sms onbeperkt + 200GB aan gezamenlijke data.

Dus ik vraag me af of dat voor veel meer mensen niet veel aantrekkelijker is om dat te doen als je met 2 of meer in je huishouden zit (of tenminste 1 contract aan wilt gaan, je zou niet echt daadwerkelijk samen in een huis te hoeven wonen)

Bv een gezin met 2 kinderen is het standaard bedrag met ziggo 16,80 en dan heb je dus 50GB p.p
En dan is maar net als iedereen Start L of M heeft het maar net goedkoper.. (maar je krijgt dan wel veel minder)
Als je dan ook nog een F&F korting kunt bedingen of een andere factuurkorting dan kunnen zelfs die 2 pakketten niet meer uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Melkunie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Deze 5G-optie is voor nu dus nog niet beschikbaar, maar pas als het 5G netwerk daadwerkelijk live is? Op Vodafone.nl klopt dat, maar de communicatie naar partners was hier dan denk ik niet erg duidelijk over ;)

https://www.belsimpel.nl/...-sim-only-2-jaar-5g-ready
Ik zag net dat belsimpel dit inmiddels ook correct heeft staan.

Mocht iemand op zoek zijn naar de deal waar @joco het over heeft, klik hier.
Op Red Together Extra zit geen extra toestelkorting of Friends&Family korting, alleen Ziggo korting (€2,50).
Deze kun je dus bijvoorbeeld in de winkel, online of telefonisch bestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 04-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

joco schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:33:
ik zie hier best veel post voorbij komen met "mijn vrouw en/of kinderen" hebben X
Als ik dan even de poster zelf ook mee reken (dat die vodafone heeft) en als er dan ook nog Ziggo in het spel is is het dan niet veel interessanter voor al die personen om naar Red Together te gaan?

Zelfs met de standaard kosten (wel met ziggo) is het toch 30 + 12.50 dan zit je per persoon op 21.25 euro.

Ik heb door factuurkorting en F&F maar 19 euro per persoon (met ons tweeen) en dan heb je dus bellen/sms onbeperkt + 200GB aan gezamenlijke data.

Dus ik vraag me af of dat voor veel meer mensen niet veel aantrekkelijker is om dat te doen als je met 2 of meer in je huishouden zit (of tenminste 1 contract aan wilt gaan, je zou niet echt daadwerkelijk samen in een huis te hoeven wonen)

Bv een gezin met 2 kinderen is het standaard bedrag met ziggo 16,80 en dan heb je dus 50GB p.p
En dan is maar net als iedereen Start L of M heeft het maar net goedkoper.. (maar je krijgt dan wel veel minder)
Als je dan ook nog een F&F korting kunt bedingen of een andere factuurkorting dan kunnen zelfs die 2 pakketten niet meer uit..
Ik ben ook aan het kijken, mijn abonnement loopt binnen 2 maanden af ( Tele2) en dan wil ik graag overstappen naar 1 provider met 4 abonnementen tegelijk. Icm Ziggo is Vodafone Red Together wel een interessante optie.Volgens mij kun je relatief eenvoudig de data via de app verdelen onder de deelnemers, dat lijkt me met kinderen wel praktisch.
Ik ga nog even wat kijken & vergelijken, maar Red Together is wel een goede kanshebber als je 4 abonnementen hebt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
janvanduschoten schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:55:
Ik ga nog even wat kijken & vergelijken, maar Red Together is wel een goede kanshebber als je 4 abonnementen hebt.
Dat hangt er ook vanaf hoeveel data je nodig hebt. Als je genoeg hebt aan 4GB en onb. bellen kun je beter naar bijv. Simpel gaan. Ik gebruik 2 a 3 GB per maand. Dan zijn die abonnementen met zoveel GB's totaal niet interessant. Heb als ik veel data nodig heb bijna altijd wel Wi-Fi tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jongetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Dat hangt er ook vanaf hoeveel data je nodig hebt. Als je genoeg hebt aan 4GB en onb. bellen kun je beter naar bijv. Simpel gaan. Ik gebruik 2 a 3 GB per maand. Dan zijn die abonnementen met zoveel GB's totaal niet interessant. Heb als ik veel data nodig heb bijna altijd wel Wi-Fi tot mijn beschikking.
Mijn dochter heeft nu bij Simpel een abonnement, en dat is voor mij steeds bijhouden, anders is het gelijk stevig betalen als we ( ik zeg we, maar het is de datahongerige dochter) over de bundel heen gaan. Eerste maand was al gelijk ruim €20 bijbetalen, toen direct een plafond ingesteld ( maar dat is dan alsnog bijbetalen tov de huidige bundel), en een stevig gesprek. Ik wil af van het continu monitoren en dan nog de mogelijkheid van bijbetalen houden als je over de bundel gaat.

Dat zal met onbeperkt bellen & 200Gb per maand niet meer gebeuren, en goed te managen als ik de app zo zie ( filmpje op de Red Together pagina). Idem voor de vakanties, geen gedoe meer met extra simkaart en een Mifi, iedereen voldoende data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10
ben ook aantal maanden over naar red together. Heb hem begin december al afgesloten, voor 30,- (kortingen zijn nog niet verwerkt, via ff, ziggo moet er nog af). Mijn vrouw is recent erbij gekomen en voor haar betalen we iets meer dan 10,- extra (actietarief). Onze oudste gaat volgend schooljaar richting middelbare, en haar Simpel abo wil ik dan ook omzetten naar een together.
Goede deal lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
jongetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Simpel 4GB is toch ook al snel een 10tje?
Dan is Together Extra voor 12,50 toch nauwelijks een meerprijs? En dan krijg je plotseling wel zo veel meer dat je nergens meer naar om hoeft te kijken.

Mijn vriendin en ik verbruiken lang niet die 160 (of nu 200) per maand. Sterker nog ik denk dat wij gezamenlijk ook wel genoeg hebben aan zeg maar 25GB gemiddeld gezien.
Maar het is gewoon nu de rust.. en daar komt bij dat er een behoorlijk gat is tussen bundels

onder de 10GB p.p heb je keuze met simpel of andere dingen (Start van vodafone)
maar op het moment dat je zegt ik ben 25 nodig en mijn vriendin 10.. dan kom je in zo'n schemer gebied waar niet veel is

Stel ik neem essentials: 22 en mijn vriendin simpel: 16, dan zijn we even veel kwijt als nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@joco Hoe kom jij uit op 12,50?

Als ik nu kijk zie ik:
Red Together € 35 p.mnd.
Red Together Extra € 15 p.mnd.
Apple Music (6 maanden cadeau)
Totaalprijs € 50,00 p.mnd.

Dat is toch 25euro per persoon per maand? Dat is 2 keer zoveel als jouw 12,50. Voor 25euro per maand krijg je bij Tele2 onbeperkt alles, hoef je ook niet met zo'n app. aan de slag.

Verder heb je wel gelijk. Voor de gebruikers die vaak op wifi zitten en niet mobiel filmpjes kijken e.d. is een 4GB bundel prima met onb. bellen voor 10euro. Als je meer gebruikt dan kom je sneller duurder uit omdat de prijsvechters niet (blijkbaar) niet op in kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
al mijn prijzen zijn met Ziggo
Ja zonder ziggo wordt het wel wat minder dat klopt.

zonder: 35 + 15
met: 30 + 12.50
Ziggo en F&F en factuurkorting: 25 + 12,50 (wat ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Together i.c.m. Ziggo is inderdaad een leuke deal, overigens.... Wanneer je de mogelijkheid heb om via F&F je contact af te sluiten, wanneer je een toestel aanschaft via F&F krijg je ook nog eens 2.50 korting in de maand op je (hoofd)abonnement (dus maar €25,-)

Ik weet, los zijn de toestellen, helemaal wanneer ze al wat lager op de markt zijn, niet goedkoper via Vodafone, maar bij een nieuw toestel kan het wel een leuk deal zijn. Stel je bent voor een S20 telefoon van Samsung in de markt dan zou ik het aanbod toch eens bekijken/vergelijken...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

SebasFM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ik heb nu 40 GB (met Ziggo) voor 20,- per maand, afgesloten met die Black Friday deals. Dus 6 GB voor € 17 vind ik dan wel relatief duur. :/
Was 4 GB voor EUR 16,00.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
@joco @jk-5 en iedereen geinteresseerd:

YouTube: Galaxy S20 Ultra Teardown: These Cameras are CRAZY!!!

Hier zie je mooi de antenne lijnen in de Samsung S20 Ultra en de mmWave 5G antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

hellknight

Medieval Nerd

ik heb Red Essentials ICM Ziggo 2x10GB voor €18,32 / maand (was 2x 5GB tot afgelopen maand)
Ik ben gemigreerd van Ziggo Mobiel naar Vodafone, en heb toen dat contract afliep onderhandeld - ik betaalde ongeveer €15 voor 2x3GB, en heb toen telefonisch nog wat extra korting geregeld bij overgang naar de nieuwe Red Essentials

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:11
@ jandus
eller dan wMijn dochter heeft nu bij Simpel een abonnement, en dat is voor mij steeds bijhouden, anders is het gelijk stevig betalen als we ( ik zeg we, maar het is de datahongerige dochter) over de bundel heen gaan. Eerste maand was al gelijk ruim €20 bijbetalen, toen direct een plafond ingesteld ( maar dat is dan alsnog bijbetalen tov de huidige bundel), en een stevig gesprek. Ik wil af van het continu monitoren en dan nog de mogelijkheid van bijbetalen houden als je over de bundel gaat.

Dat zal met onbeperkt bellen & 200Gb per maand niet meer gebeuren, en goed te managen als ik de app zo zie ( filmpje op de Red Together pagina). Idem voor de vakanties, geen gedoe meer met extra simkaart en een Mifi, iedereen voldoende data.
Let op dat je data niet kan verdelen maar 1 bundel met iedereen deelt . Op zich geen probleem zolang iedereen rekening houdt met elkaar. Ik deel 200gb met mijn zoon van 13 hij maakt alleen al 100 gb per maand op . Vodafone reclame is vind ik misleidend want dan lijkt of je data kan toewijzen dat is niet zo. Je kan wel data als beheerder knijpen als iemand te bont maakt.

Hij kijkt thuis ook via 4g want is sneller dan wifi thuis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door saharoen op 11-03-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
saharoen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Let op dat je data niet kan verdelen maar 1 bundel met iedereen deelt . Op zich geen probleem zolang iedereen rekening houdt met elkaar. Ik deel 200gb met mijn zoon van 13 hij maakt alleen al 100 gb per maand op . Vodafone reclame is vind ik misleidend want dan lijkt of je data kan toewijzen dat is niet zo. Je kan wel data als beheerder knijpen als iemand te bont maakt.

Je kan als beheerder (neem aan dat jij dat bent), toch een x gb (datategoed) toewijzen aan de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Nee, bij Red Together heb je een gezamenlijke datapot die je deelt met alle deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

saharoen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Ik zie dat je tot op zekere hoogte kunt controleren en reguleren, maar geen harde limiet kunt instellen.
Datategoed
Je kunt per groepslid een Datategoed instellen. Dan krijgen het groepslid en de Beheerder een berichtje zodra dit tegoed is verbruikt.

Dit is dus geen limiet: wanneer het groepslid het tegoed overschrijdt, kan hij nog steeds gewoon internetten.
https://www.vodafone.nl/s...kening/red-together.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
je kunt toch afspreken x GB per maand. ga je daarover heen, dan wordt de internetsnelheid voor die persoon geknepen (mbv de pauzeknop in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:52:
@joco @jk-5 en iedereen geinteresseerd:

YouTube: Galaxy S20 Ultra Teardown: These Cameras are CRAZY!!!

Hier zie je mooi de antenne lijnen in de Samsung S20 Ultra en de mmWave 5G antennes.
Is er intussen al iets te zien qua bewegingen in 3G/4G-spectrum bij Vodafone? Ben erg benieuwd of ze nu ook al op 15 MHz ruimte zitten :)

Volgens mij is het uitschakelen vrij goed verlopen, nauwelijks iets meegekregen van problemen (maar goed ik zit dan ook niet in the line of fire :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Ik zie wederom nieuwe Vodafone en/of Samsung S10 updates met 5CA sites.

5CA site 1: Doet nog steeds B3 + B1 + 20 of B7 +B7
5CA site 2: Doet nu B3+B1+B7+B7+B20

Dit is een test waar ik letterlijk van de ene muur naar de andere muur loop, met ongeveer dezelfde waardes.

Echter valt bij bovenstaande één ding op: De site 2 combinatie, met alle banden, koppelt nu direct alle banden bij een data verbinding.
Dus niet een enkele B7 en/of B20 die er later wordt bij gekoppeld, actief.

Maar net als T-Mobile (4CA) al heel in het begin had; data: Vodafone boem meteen 5CA!

Vrij nieuwsgierig hoe en waarom (settings?) dit gebeurt en waarom het gedrag overal anders is.
De magie van LTE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn site instellingen. Het kan zijn dat het minder overhead geeft om niet meteen alles erbij te koppelen voor het geval er maar heel weinig data wordt verstuurd, hoewel ik denk dat het niet zo veel uitmaakt eigenlijk. Wellicht dat de telefoon minder stroom verbruikt ook bij minder aangekoppelde frequenties, maar ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft een 3G update geplaatst. Bijna alle 3G locaties zijn weg, er zijn nog 17 overgebleven.

https://www.antenneforum....e-update-24-maart-2020/63

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:44:
Vodafone heeft een 3G update geplaatst. Bijna alle 3G locaties zijn weg, er zijn nog 17 overgebleven.

Is er een manier om te zien waar het wel nog live is op de kaart? Het is niet te doen om dat te zien tussen alle doorgekruiste locaties in, o.a. omdat mijn browser het niet lijkt te trekken zo veel :+

Een optie om verwijderde locaties niet weer te geven zou erg fijn zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Is er een manier om te zien waar het wel nog live is op de kaart? Het is niet te doen om dat te zien tussen alle doorgekruiste locaties in, o.a. omdat mijn browser het niet lijkt te trekken zo veel :+

Een optie om verwijderde locaties niet weer te geven zou erg fijn zijn! :)
Jazeker. Je kunt linksonder op de kaart de revisie uitklikken, daarmee zie je niet het verschil, maar de huidige situatie (revisies hebben geen zoomlimiet. Dat is meestal heel erg fijn, maar nu niet). Als je dan linksboven filtert op alleen vodafone heb je alle 17 locaties die nog bestaan. (En als je linksboven maar 1 provider selecteert heb je een hoger zoomlimiet, dus kun je meer in 1 keer zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Jazeker. Je kunt linksonder op de kaart de revisie uitklikken, daarmee zie je niet het verschil, maar de huidige situatie (revisies hebben geen zoomlimiet. Dat is meestal heel erg fijn, maar nu niet). Als je dan linksboven filtert op alleen vodafone heb je alle 17 locaties die nog bestaan. (En als je linksboven maar 1 provider selecteert heb je een hoger zoomlimiet, dus kun je meer in 1 keer zien)
Thanks, dat scheelt inderdaad!

En interessant, die plekken. Misschien is het een foutje, maar het zouden ook zomaar plekken kunnen zijn waar men bijvoorbeeld niet voldoende capaciteit heeft op GSM900 om alle telefoontjes die niet via VoLTE kunnen af te handelen. Misschien weet iemand het antwoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 de laatste 3G Vodafone update is niet zichtbaar op de kaart, klopt dat?

Update:
Ah 'handmatig wel'

Jouw link:
En dan:
https://antennekaart.nl/k...2.14191683&lng=4.97131348

Werkt niet, omdat je 4G ipv 3G als selectie hebt, denk ik. :)

[ Voor 65% gewijzigd door neeecht op 24-03-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:35:
De update die ze hebben gedaan heeft alleen veranderingen in de 3G laag, dus de update is alleen zichtbaar als je links in de balk 3G hebt gekozen. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
jk-5 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:36:
[...]

De update die ze hebben gedaan heeft alleen veranderingen in de 3G laag, dus de update is alleen zichtbaar als je links in de balk 3G hebt gekozen. Werkt het dan wel?
Damn snelle reactie, ja zie edit boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:35:

Update:
Ah 'handmatig wel'

Jouw link:
En dan:
https://antennekaart.nl/k...2.14191683&lng=4.97131348

Werkt niet, omdat je 4G ipv 3G als selectie hebt, denk ik. :)
Ooh ja, dat is een goede. Ik kopieer die link uit de update pagina knop, en die staat hardcoded op 4g. Ik pas dat vanavond meteen aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:42:
[...]
En interessant, die plekken. Misschien is het een foutje, maar het zouden ook zomaar plekken kunnen zijn waar men bijvoorbeeld niet voldoende capaciteit heeft op GSM900 om alle telefoontjes die niet via VoLTE kunnen af te handelen. Misschien weet iemand het antwoord? :)
Alles staat uit, zonder uitzondering. Waarom er nog 17 in het AR staan....onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10 17:19
Hebben andere mensen dat ook? Dat hun netwerk naam van Vodafone NL is gewijzigd naar VFNL #Stayconnected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 29-10 09:02
dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:13:
Hebben andere mensen dat ook? Dat hun netwerk naam van Vodafone NL is gewijzigd naar VFNL #Stayconnected?
Blijkbaar wel
https://twitter.com/vodaf.../1243801578034860032?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10 17:19
Tja, wil niet egoïstisch klinken echt niet maar wat heb je er aan? Het zou ze meer sieren om meer data of belminuten te geven voor wie het echt nodig hebben zeker in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:39
Inderdaad. Dan heeft een boodschap als Blijf thuis meer zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:13:
In andere landen is het StayHome, bijv Etisalat UAE. Dit klinkt eerder als promotie :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:36:
[...]

In andere landen is het StayHome, bijv Etisalat UAE. Dit klinkt eerder als promotie :{
Er zullen wel meer bedrijven komen die meeliften...

Krijg al regelmatig mails van online webshops die aangeven dat ze operationeel blijven e.d. er hangt nog net geen #corona-koorts-korting aan. Zolang toekomstige 'onzelfzuchtige' promotionele gebaren in het voordeel van de klant werken is 't best imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:17
dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Tja, wil niet egoïstisch klinken echt niet maar wat heb je er aan? Het zou ze meer sieren om meer data of belminuten te geven voor wie het echt nodig hebben zeker in deze tijd.
Het verbaast mij best wel een beetje dat bijna geen enkele provider in nederland dat doet, in vele andere landen worden bundels gratis verdubbeld.

Best gierig van de providers in nederland. Al kan het nog komen natuurlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:39
fl2001 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Het verbaast mij best wel een beetje dat bijna geen enkele provider in nederland dat doet, in vele andere landen worden bundels gratis verdubbeld.

Is het niet zo dat veel providers erg goed verdienen aan mensen die over hun bundel gaan? Dat is denk ik nu aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
fl2001 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Los van dat Vodafone afgelopen maand de bundels net heeft verdubbeld voor de RED abonnementen. Waarom heb je meer data nodig in deze tijd? Ik gebruik juist minder data omdat ik thuis ben en daar heb ik Wi-Fi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:17
jongetje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Los van dat Vodafone afgelopen maand de bundels net heeft verdubbelt voor de RED abonnementen. Waarom heb je meer data nodig in deze tijd? Ik gebruik juist minder data omdat ik thuis ben en daar heb ik Wi-Fi.
Ik bezoek verschillende forums van providers/telecom en ik zie dat er best vaak naar gevraagd word, via sociale media ook, dus behoefte is er wel degelijk naar.

Er zijn bijvoorbeeld veel oudere met een prepaid simkaartje die nu bv misschien willen videobellen, maar ja met zulke kleine bundels lastig, of gewoon bellen.

Die mensen zullen waarschijnlijk geen goede wifi verbinding hebben of een andere reden hebben, dat weet ik niet, maar er is wel degelijk vraag naar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

fl2001 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Ik bezoek verschillende forums van providers/telecom en ik zie dat er best vaak naar gevraagd word, via sociale media ook, dus behoefte is er wel degelijk naar.
Iedereen wil wel een gratis extraatje...
Er zijn bijvoorbeeld veel oudere met een prepaid simkaartje die nu bv misschien willen videobellen, maar ja met zulke kleine bundels lastig, of gewoon bellen.

Die mensen zullen waarschijnlijk geen goede wifi verbinding hebben of een andere reden hebben, dat weet ik niet, maar er is wel degelijk vraag naar.
Wij zijn in Nederland met zn allen welvarend genoeg omdat gewoon zelf te betalen vind ik, Het is niet alsof je in Nederland de hoofdprijs betaald voor mobiele data. Ik heb liever dat het gewoon zo blijft en het netwerk stabiel blijft werken ipv dat iedereen gaat proberen zoveel mogelijk netflix te streamen om door de gratis verdubbeling heen te komen, want zo zijn wij Nederlanders dan ook wel weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
fl2001 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Zal vast, maar dan kunnen die toch ook een (maand) abonnement nemen. Snap niet zo goed waarom providers nu iedereen maar gratis data moeten gaan geven. Ik betaal elke maand een flink bedrag voor mijn abonnement. Waarom zouden andere klanten dat nu gratis moeten krijgen?

Zorg dan dat je naast je Wi-Fi modem gaat zitten, vraag of je op de Wi-Fi van de buren mag. Elk ziekenhuis heeft ook (gratis gast) Wi-Fi. Er zijn genoeg oplossingen.

Daarnaast heb je voor 4euro per maand een sim only bij simpel om onbeperkt te bellen. Lijkt me ook niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
offtopic:
Met #StayConnected dacht ik aan heel wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Omnia love op 28-03-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Raider095 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Alles staat uit, zonder uitzondering. Waarom er nog 17 in het AR staan....onbekend.
Thanks voor de info. Donderdag hebben ze hem gecorrigeerd in het AR. Die laatste 17 zijn nu ook verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:47
Nou, feest.
Afgelopen woensdag van KPN naar Vodafone overgestapt. Met als resultaat dat ik sinds donderdag geen inkomende oproepen en sms ontvang.

Erg handig. #stayconnected :')

edit: zojuist een telefoontje gehad van de technische dienst, ik ben weer bereikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond P op 30-03-2020 13:45 ]

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Iemand al een idee per wanneer we e-sim mogen gaan verwachten? Op diverse andere fora (ook vodafone zelf) zie ik nog geen berichten verschijnen van concrete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 08:31
Krijg net een sms dat me bundel op is terwijl er nog 185gb op stond . Nog meer mensen met problemen?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:04
randomice schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:39:
Krijg net een sms dat me bundel op is terwijl er nog 185gb op stond . Nog meer mensen met problemen?
Ja schijnt een storing te zijn. Had ook al een smsje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Idem. Denk storing

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Pagina: 1 ... 69 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.