[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.325 views

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Jassy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:16:
Ik verwacht hier en daar wel capaciteitsproblemen, vooral als het over bellen gaat. Alle roamingklanten en mvno klanten worden naar 2G geduwd nu. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen vanaf morgen.
Geloof me dat er onderzoek naar gedaan is, in de zin van tijdelijk in complete steden 3G uitschakelen om de impact in kaart te brengen. Uiteraard verschilt de impact per locatie, maar het geeft wel een indicatie wat men -landelijk- kan verwachten. Op die verwachting is deels al, wordt deels nog geanticipeerd. Ook zullen er na het uitschakelen nog dingen naar boven komen waar plannen voor bedacht moeten worden. Stel dat het klachten regent in Amstelveen, dan gaat in Amstelveen tijdelijk 3G weer aan. Misschien moet daar toch nog een site aangepast, of bijgebouwd worden. Of gaat het om een klantspecifiek probleem en oplossing. Het zal niet zo zijn dat die bandbreedte direct wordt ingezet voor 4G. Eerst kijken wat de exacte impact is. Het uitgangspunt blijft; 3G uit. Maar dat moet wel hand in hand gaan met een ander uitgangspunt; namelijk dat er niet teveel klantklachten uit mogen komen.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-11 09:01
Ik overweeg over te stappen naar Vodafone, omdat ik bij T-Mobile in het buitengebied (campings en vakantieparken) vaak slechte ontvangst heb en KPN en Vodafone vaak nog wel een bruikbaar signaal hebben. Nu zit ik de dekkingskaart eens te bekijken en het valt me op dat Vodafone erg weinig 4G+dekking aanbiedt. Op de dekkingskaart van KPN is dit veel uitgebreider en bij T-Mobile is hun gehele 4G-netwerk 4G+.

Weet iemand hoe dat komt? Dit verklaart misschien ook de lagere gemiddelde snelheid van Vodafone op Speedtest ten opzichte van KPN en T-Mobile.

Is de overstap vanaf T-Mobile naar Vodafone dan wel een verbetering? Ik weet dat de ervaring locatieafhankelijk is, maar ik bedoel in algemene zin.

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10 10:30
Steven.w schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:39:
Ik overweeg over te stappen naar Vodafone, omdat ik bij T-Mobile in het buitengebied (campings en vakantieparken) vaak slechte ontvangst heb en KPN en Vodafone vaak nog wel een bruikbaar signaal hebben. Nu zit ik de dekkingskaart eens te bekijken en het valt me op dat Vodafone erg weinig 4G+dekking aanbiedt. Op de dekkingskaart van KPN is dit veel uitgebreider en bij T-Mobile is hun gehele 4G-netwerk 4G+.

Weet iemand hoe dat komt? Dit verklaart misschien ook de lagere gemiddelde snelheid van Vodafone op Speedtest ten opzichte van KPN en T-Mobile.

Is de overstap vanaf T-Mobile naar Vodafone dan wel een verbetering? Ik weet dat de ervaring locatieafhankelijk is, maar ik bedoel in algemene zin.
T-Mobile heeft op alle zendmasten ten minste 3 (sinds kort zelfs 4) frequenties actief. De definitie van 4G+ is het combineren van 2 of meer frequentiebanden tegelijk voor een snellere verbinding. Vodafone heeft nog steeds in overgrote delen van het buitengebied maar 1 frequentie actief (800MHz), waardoor dus het gebrek aan 4G+. KPN doet dit beter. Dat is dus ook het verschil, bij T-Mobile zul je een veel hogere gemiddelde snelheid halen in het buitengebied dan met Vodafone. Wel staat vodafone er sinds het verleden al om bekend dat ze dekking hebben op plekken waar anderen dat niet hebben. Dat is dus een afweging die je zelf moet maken. Op https://antennekaart.nl/kaart/lte kun je van alle providers zien waar de zendmasten staan. Hoe feller de kleur van het icoontje, hoe meer frequentiebanden er actief zijn, en dus hoe hoger de snelheid is.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 15:54
Ik weet niet precies hoe het zit maar als je op 2G zit word je bij Vodafone vrij snel naar 4G teruggegooid. Bij 3G een stuk minder snel, voorheen was het pas als de dataverbinding even stil was. Bij 2G hoeft dat niet.

Waarschijnlijk een configuratiekeuze, maar weet ik niet zeker.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24
http://x264.nl/dump/52-22...2-04-0010-3g-vodafone.jpg

Waarschijnlijk pas off air wanneer de help desk volledig bezet is? :)

• jk-5
neeecht schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:14:
http://x264.nl/dump/52-22...2-04-0010-3g-vodafone.jpg

Waarschijnlijk pas off air wanneer de help desk volledig bezet is? :)
Ja ik heb ze gisteren gevraagd op twitter en het wordt 'ergens gedurende de dag' uitgezet

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 20:18

RSB

Oops verkeerd bericht..

[ Voor 85% gewijzigd door RSB op 04-02-2020 08:03 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11
jk-5 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:29:
[...]

Ja ik heb ze gisteren gevraagd op twitter en het wordt 'ergens gedurende de dag' uitgezet
Zullen ze dat stukje vrijgekomen spectrum gebruiken voor 4G?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Raider095
Megapaul schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:00:
Zullen ze dat stukje vrijgekomen spectrum gebruiken voor 4G?
Dat is wel de bedoeling, maar dat kan nog wel even duren...

• Sorcerer8472
https://nos.nl/artikel/23...ewijs-3g-netwerk-uit.html

Hier gaat het over het uitschakelen en "overzetten in de komende weken".

Hoewel ik in Utrecht alleen nog maar KPN en T-Mobile 3G vind :o

[ Voor 18% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-02-2020 10:51 ]

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:55
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44:

Hier aan de Catharijnesingel nog steeds Vodafone 3G hoor.

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:24
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44:

NOS is zoals gebruikelijk weer goed op de hoogte van technologie :+

Eerst zeggen ze in hun artikel dat klanten in de komende weken overgezet worden van 3G naar 4G (alsof het puur een netwerk iets is en niet de klant zelf die het in zijn instellingen kan veranderen), om verderop in het artikel toch te schrijven dat als het goed is iedereen al op 4G zit... :P

Maar goed, alle gekheid op een stokje, ook hier in Amsterdam beetje rondgeneusd, maar inderdaad, als ik op mijn iPhone 4G uitzet, wordt ik direct naar EDGE gegooid. Ben benieuwd of dat nog enige invloed heeft op je batterijduur, of telefoons niet constant blijven zoeken naar een 3G signaal wat er niet is..

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het inderdaad rond het centrum van verschillende grote steden (ben nog niet in het centrum van Amsterdam geweest) zal zijn en ook andere drukke locaties met veel toeristen, of ze daar misschien nog 5MHz 3G aan zullen laten?
En op Schiphol en wat andere indoorlocaties, zoals hier ook al eerder was gemeld gaf Vodafone op hun eigen forum inderdaad al aan dat ze voorlopig 3G op een klein aantal locaties nog aanlaten, zoals in ziekenhuizen. Geloof me, dat zullen alle (indoor)locaties betreffen waar er nog geen 4G beschikbaar is, alhoewel ze daar hard mee bezig zijn geweest de laatste maanden om bij heel veel 3G microcells ook 4G bij te plaatsen, zie b.v. zeer recentelijk de Oostbuis van de Amsterdamse metro :)

[ Voor 7% gewijzigd door AlesT op 04-02-2020 11:39 ]

• Sorcerer8472
Jeffrey87: dus dichter bij het station wel nog, okee ;)

Vodafone heeft trouwens nooit gezegd dat ze het op Schiphol aanlaten. Inmiddels heeft Vodafone 4G-roaming (iig outbound, dus ws ook inbound) naar ongeveer elk land in de wereld dat 4G aanbiedt, dus het gaat ws met name om de toeristen met oude telefoontjes. Maar dat zijn nou ook weer niet degenen van wie je verwacht dat ze kneiterdure roaming gaan gebruiken. En voor voice/sms werkt 2G nog steeds perfect.

Goeie kans dus dat dat ook uitgaat of zelfs nu al uitstaat en dat daar ook geen problemen voorkomen. Een roaming partner die 3G roaming wil aanbieden kan altijd naar een andere operator dan Vodafone switchen.

Misschien dat Vodafone zelf nog wat meer hierover gaat melden.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-10 21:05
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:02:
Jeffrey87: dus dichter bij het station wel nog, okee ;)

En voor voice/sms werkt 2G nog steeds perfect.
Ik ken jammer genoeg nog wel een paar plaatsen waar je via Vodafone 2G regelmatig "netwerk bezet" krijgt als je een nummer probeert te vormen. o.a. in regio Randstad en het zuiden krijg ik het nog wel eens. :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Sorcerer8472
timmie1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:23:
[...]

Ik ken jammer genoeg nog wel een paar plaatsen waar je via Vodafone 2G regelmatig "netwerk bezet" krijgt als je een nummer probeert te vormen. o.a. in regio Randstad en het zuiden krijg ik het nog wel eens. :)
Als het goed is weten ze daarvan. Zal me benieuwen of we straks ineens weer meer GSM1800 zien ofzo ;)

• timmie1
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Als het goed is weten ze daarvan. Zal me benieuwen of we straks ineens weer meer GSM1800 zien ofzo ;)
Misschien komen ze straks wel deels terug op hun besluit en kunnen we straks weer gebruikmaken van een klein beetje 3G ter compensatie op bepaalde plekken. :P Wie weet...

• jk-5
timmie1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:39:
[...]

Misschien komen ze straks wel deels terug op hun besluit en kunnen we straks weer gebruikmaken van een klein beetje 3G ter compensatie op bepaalde plekken. :P Wie weet...
Nouja, ze hebben nog steeds het losstaande blokje van 5MHz. Die zouden ze kunnen inzetten als extra kleine LTE carrier, of als stukje 3G

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:58
Hier nogsteeds 3G te verkrijgen

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:24
jk-5 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Nouja, ze hebben nog steeds het losstaande blokje van 5MHz. Die zouden ze kunnen inzetten als extra kleine LTE carrier, of als stukje 3G
Het was veel logischers geweest als Vodafone 3G nog even ingeschakeld liet, op dat kleine blokje van 5MHz bovenin het 2100MHz spectrum had dat prima gekund lijkt me. Dit stukje wordt al best wel een tijd helemaal niet meer gebruikt door Vodafone, er is geen enkele cell op het register te vinden die hierop uitzendt, ook geen indoor cells. Het werd gebruik voor de Signaal Plus apparaten, maar deze werken al bijna 2 jaar niet meer..
Sinds die tijd is het een beetje in onbruik geraakt lijkt het. Heeft Vodafone trouwens ook geen wettelijke verplichtingen om minimaal x vierkante km van Nederland met dit stukje te dekken? Of is deze verplichting losgelaten.

Want meer dan 15MHz LTE zullen ze nu toch niet in kunnen zetten, tot de frequentieveiling van 2020.
KPN doet dit nu, zij gebruiken hun volledige 15MHz blok als LTE carrier, en het laatste stukje 5MHz bovenin de band voor 3G, tezamen met nog 5MHz UMTS900. 15MHz LTE + een los blok van 5MHz LTE zou Vodafone kunnen doen, maar lijkt mij qua efficiëntie overwegingen niet realistisch.

Maar ongetwijfeld heeft Vodafone gegronde (en ook andere) strategische overwegingen, wellicht qua ondersteuning van legacy 3G apparatuur oid, wat er ze nu uit willen hebben. Ik merkte bij KPN heel vaak dat het netwerk nog vrij veel leunt op 3G, je werd indoor daar echt snel naartoe gegooid, als het 4G signaal wat minder werd. Zelfs met VoLTE ondersteuning, dan is een schop naar 3G helemaal niet meer noodzakelijk..
Met 2G van KPN en Vodafone werd ik naar mijn ervaring veel sneller terug naar 4G geschopt, en werd 3G volledig overgeslagen, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Want VoLTE roaming is ook nog niet commercieel uitgerold, dus roaming klanten zullen nu tijdens een telefoongesprek geen data meer kunnen gebruiken, en voor (Vodafone) klanten uit de EU (waarbij er dus geen datalimiet meer is) zal dit vrij vervelend zijn, vooral het toch wel het grote percentage aan internationale zakelijke klanten in de EU die Vodafone als klant hebben. Vodafone probeert internationale Vodafone klanten namelijk als het even kan met een lokaal Vodafone netwerk te verbinden en te houden (want goedkoper of zelfs helemaal geen kosten).

Maar ze zullen hier vast wel over nagedacht hebben. Laat VoLTE roaming nu maar komen! :)
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Vodafone gebruikt inderdaad wel hier en daar GSM1800, op die plekken dat ik het gezien heb was LTE1800 15MHz breed ipv de usual 20MHz.
Ze hebben ook nooit aangegeven te stoppen met GSM1800, iets wat KPN wel deed. T-Mobile heeft zich er nooit zo over uitgelaten, die vertelden ooit tijdens een persevenement dat ze met hun SingleRAN zelfs UMTS1800 zouden kunnen inzetten, als ze dat wilden. :P
Maar inderdaad wellicht dat we dit nu vaker zullen gaan zien bij Vodafone, als ze band 1 volledig kunnen gaan inzetten voor 4G verwacht ik.

[ Voor 20% gewijzigd door AlesT op 04-02-2020 17:55 ]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:00
En inmiddels is 3G hier niet meer beschikbaar en worden oproepen weer via 2G afgehandeld. 4G bellen staat overigens aan bij dit abonnement (Vodafone zakelijk).

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is de GSM dekking van Vodafone dik in orde. Ergens voelt het wel als een stap terug. Ook hadden we hier vandaag last van een storing bij Vodafone; verkorte nummers kiezen werkt niet meer en bellen werkte ook niet. De uitschakeling van 3G ging hier dus niet vlekkeloos.

Ben benieuwd wanneer Hollandsnieuwe en VF Prepaid over 4G kan bellen.

• dutchnltweaker
krakendmodem schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:56:
En inmiddels is 3G hier niet meer beschikbaar en worden oproepen weer via 2G afgehandeld. 4G bellen staat overigens aan bij dit abonnement (Vodafone zakelijk).

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is de GSM dekking van Vodafone dik in orde. Ergens voelt het wel als een stap terug. Ook hadden we hier vandaag last van een storing bij Vodafone; verkorte nummers kiezen werkt niet meer en bellen werkte ook niet. De uitschakeling van 3G ging hier dus niet vlekkeloos.

Ben benieuwd wanneer Hollandsnieuwe en VF Prepaid over 4G kan bellen.
Doen ze in stappen blijkbaar, ik dacht in 1 keer is het netwerk uit vanaf 4 februari. Hier namelijk nog wel 3G dekking en verbinding mogelijk.

• Sorcerer8472
Mogelijk wordt er nog even gekeken naar mogelijke problemen/effecten op plekken die heel druk zijn, bijvoorbeeld waar 2G heel druk is?

Zul je zien dat het idd weer aan moet als dat echt een probleem is. Of dat het op bepaalde plekken helemaal bovenin de 3G-band wordt ingeschakeld. Kunnen mensen lekker balen dat er nog allerlei legacy aan moet blijven ;)

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:35
Ben al tijden Vodafone abonnee, gebruik sinds een tijdje VoWiFi omdat ons huis super geïsoleerd is, wel een paar eigenaardigheden.

Op mijn IPhone SE2, kan ik geen voorkeur instellen en blijft het toestel dus zoeken naar het 4G netwerk ondanks prima WiFi. De buren hebben eenzelfde situatie maar dan met Android en die kunnen een voorkeur opgeven in de telefoon. Een van hun heeft kpn en die heeft het schijnbaar vanuit de operator instellingen gedaan.
Mijn accu loopt bij geen gebruik in 12 uur >50% leeg. Opties?

Voor 2FA heb ik regelmatig een sms nodig en dan sta ik alsnog in de deuropening hierop te wachten...is vast ook geen oplossing voor 8)7

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-11 23:18
Hier in Amersfoort werkt 3G nog alleen duurde bij de iPhone wel aantal minuten voordat die van GPRS naar 3G ging.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11 23:43
Ik bel nu VoLTE 4G met hollandsnieuwe. Mooie stap voorwaarts. 3G is nog beschikbaar voor telefonie als ik VoLTE uitschakel.

Gisteren belde ik over 2G en afgelopen jaar over 3G. Ze zijn lekker bezig 👍
MarcelGo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:08:
Ben al tijden Vodafone abonnee, gebruik sinds een tijdje VoWiFi omdat ons huis super geïsoleerd is, wel een paar eigenaardigheden.

Op mijn IPhone SE2, kan ik geen voorkeur instellen en blijft het toestel dus zoeken naar het 4G netwerk ondanks prima WiFi. De buren hebben eenzelfde situatie maar dan met Android en die kunnen een voorkeur opgeven in de telefoon. Een van hun heeft kpn en die heeft het schijnbaar vanuit de operator instellingen gedaan.

Voor 2FA heb ik regelmatig een sms nodig en dan sta ik alsnog in de deuropening hierop te wachten...is vast ook geen oplossing voor 8)7
Ik denk dat je op alle fronten een betere ervaring krijgt als je overstapt van provider.

[ Voor 67% gewijzigd door stormfly op 04-02-2020 21:45 ]

• MarcelGo
@stormfly welke provider doel je dan op, toch niet hollandsnieuwe.

• stormfly
MarcelGo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:44:
@stormfly welke provider doel je dan op, toch niet hollandsnieuwe.
Zoals geschreven door een andere tweaker meen ik. Even kijken op het antenne register welke provider een mast dichtbij jouw huis heeft staan. Stukje voor onderzoek; en dan overstappen.

Inderdaad HN of VF maakt niet uit, zelfde netwerk :)

• MarcelGo
stormfly schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:54:
[...]

Zoals geschreven door een andere tweaker meen ik. Even kijken op het antenne register welke provider een mast dichtbij jouw huis heeft staan. Stukje voor onderzoek; en dan overstappen.

Inderdaad HN of VF maakt niet uit, zelfde netwerk :)
Antenne is het probleem niet, nog geen bezoeker gehad die bereik had bij ons in huis, 3 lagen glas en 2 lagen aluminium gecacheerde isolatie met 15 cm beton :(

Zelf denk ik aan andere telefoon en provider...

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 19:54
SMS over IP is de oplossing en komt er ook aan. :)

• Sorcerer8472
SafariFlow schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:39:
[...]

SMS over IP is de oplossing en komt er ook aan. :)
Is er ook al nieuws over VoLTE roaming? :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55
MarcelGo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:08:
[...]

Antenne is het probleem niet, nog geen bezoeker gehad die bereik had bij ons in huis, 3 lagen glas en 2 lagen aluminium gecacheerde isolatie met 15 cm beton :(

Denk niet dat een andere provider de oplossing is (zeker niet met T-Mobile dus VoWi-Fi nog steeds aan het testen is en niet voor iedereen heeft uitgerold). Je kunt beter zorgen dat je een telefoon hebt die VoWi-Fi ondersteund. Dan kun je weer prima bellen zolang je wifi hebt (maar dat heb je zelf in de hand in je huis).

• Sorcerer8472
Vliegtuigmodus met wifi aan. Als je het huis uit gaat vliegtuigmodus weer uitschakelen. Veel mooier dan dat wordt het niet vrees ik.

Ik denk trouwens dat ieder toestel dat doet, ook als je wifi als voorkeur aangeeft.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 16:35

SebasFM

BOFH

Zijn er al plekken waar Vodafone gisteren 3G heeft uitgezet? Ik zit nu in Delft nog immers (geforceerd) op 3G.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 13:46
SebasFM schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:13:
Zijn er al plekken waar Vodafone gisteren 3G heeft uitgezet? Ik zit nu in Delft nog immers (geforceerd) op 3G.
Venray en Venlo ook nog 3G mogelijk.

• MarcelGo
Sorcerer8472 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Vliegtuigmodus met wifi aan. Als je het huis uit gaat vliegtuigmodus weer uitschakelen. Veel mooier dan dat wordt het niet vrees ik.

Ik denk trouwens dat ieder toestel dat doet, ook als je wifi als voorkeur aangeeft.
Dank voor het meedenken, vliegtuigmodus gebruik ik al maar zodra die verbinding maakt met Vodafone over WiFi blijft ie netwerk zoeken als ik kijk naar batterij gebruik.

Mijn partner heeft de Xr met KPN en die doet het prima qua batterij met VoWiFi zonder vliegtuigstand. Misschien is de SE wel nauwelijks geschikt hiervoor, als ik op vakantie ben doe ik rustig 2 dagen met de accu...

• Raider095
Uitschakelen 3G schijnt toch weer 2 weken te zijn uitgesteld :)

• jk-5
Ja inderdaad, ik kreeg deze net: https://twitter.com/PE1RDP/status/1225098346337046538

Het viel me sowieso al op op hoe weinig plekken het uitstond. Maar weer afwachten dus

• krakendmodem
Raar, hier in Haren (GN) is 3G wel volledig uitgeschakeld. Inmiddels wel weer 3G. :+. Zal wel nieuw zijn bij Vodafone :+

[ Voor 46% gewijzigd door krakendmodem op 05-02-2020 18:49 ]

• Raider095
krakendmodem schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:41:
Raar, hier in Haren (GN) is 3G wel volledig uitgeschakeld. Inmiddels wel weer 3G. :+. Zal wel nieuw zijn bij Vodafone :+
Storing? Werkzaamheden? ...

• krakendmodem
Geen idee. 4G werkt, maar met bellen ga ik wel weer terug naar "E". Toen ik net keek ook edge, echter na handmatig forceren op 3G wel gewoon een "H" zichtbaar.

We hadden overigens gisterochtend wel een storing bij Vodafone, bellen werkte namelijk niet meer. Toeval? ;).

• Sorcerer8472
Hier nog steeds geen Vodafone 3G. Dus wellicht staat er wel al iets uit? Of deze telefoon mist het bij iedere zoektocht?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
MarcelGo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde of er een zendmast bij jou in de buurt staat waarbij je kan kijken welke van de drie netwerk(en) daar in zitten.

Overigens wil dat niet betekenen dat je dan ook goede ontvangst hebt. Soms zijn de antennes ongunstig uitgericht.

Voor het netwerk van KPN kan je op de volgende link je postcode invoeren en kijken van welke masten jij goede dekking hebt:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten
Misschien heb je daar meer geluk.

• MarcelGo
trankilo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:21:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde of er een zendmast bij jou in de buurt staat waarbij je kan kijken welke van de drie netwerk(en) daar in zitten.

Overigens wil dat niet betekenen dat je dan ook goede ontvangst hebt. Soms zijn de antennes ongunstig uitgericht.

Voor het netwerk van KPN kan je op de volgende link je postcode invoeren en kijken van welke masten jij goede dekking hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8WNIye9zJ5NCvfE3XJvfse5p/thumb.jpg

Mooie site, zodra ik in de voordeur sta heb ik prima ontvangst, bij ons in de straat zijn mensen die ook in huis goede ontvangst hebben alleen hebben die houten huizen met bv vlas isolatie of stro...de betonnen dozen met die aluminium beklede isolatie zijn allemaal kansloos.

• stormfly
MarcelGo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:07:
[...]

[Afbeelding]

Mooie site, zodra ik in de voordeur sta heb ik prima ontvangst, bij ons in de straat zijn mensen die ook in huis goede ontvangst hebben alleen hebben die houten huizen met bv vlas isolatie of stro...de betonnen dozen met die aluminium beklede isolatie zijn allemaal kansloos.
De thumbnail is zo klein, zou je hem kunnen vergroten? Ik ben benieuwd of er iets dichterbij staat, want ondanks de metalen kooi waar je in woont. Kan e.a. schelen al iets onder een andere hoek je woning in straalt.

• Raider095
Raider095 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:23:
Uitschakelen 3G schijnt toch weer 2 weken te zijn uitgesteld :)
Nieuwe datum is nu 18 februari. Vanaf die datum wordt er gefaseerd uitgeschakeld, dat wil zeggen, elke dag een beetje, de planning is dat dat 10 dagen gaat duren...

• MarcelGo
stormfly schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:48:
[...]

De thumbnail is zo klein, zou je hem kunnen vergroten? Ik ben benieuwd of er iets dichterbij staat, want ondanks de metalen kooi waar je in woont. Kan e.a. schelen al iets onder een andere hoek je woning in straalt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaPPGybgGnYRh97Kw1f4qmiP/full.jpg

Ik woon in een gebied met vrijstaande laagbouw, nogmaals alle woningen van beton en superisolatie hebben hier (bijna) geen ontvangst binnen, of het nu T mobile, Vodafone, KPN betreft.

Nu is VoWiFi een een hele fijne mogelijkheid, alleen de accuduur en ontvangst sms zou ik graag anders zien.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:02
Kun je je telefoon in huis niet op zo'n draadloos oplaadpadje leggen?

• Bart1983
trankilo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:21:
[...]

Dat is een hele handige website. Heeft Vodafone ook zoiets?

• dutchnltweaker
Raider095 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Nieuwe datum is nu 18 februari. Vanaf die datum wordt er gefaseerd uitgeschakeld, dat wil zeggen, elke dag een beetje, de planning is dat dat 10 dagen gaat duren...
Waar staat dat? Alle informatie geeft aan dat het 4 februari is.

• timmie1
Uit betrouwbare bron heb ik mogen vernemen dat de operatie van "3G uitschakelen" op 4 februari rustig is begonnen. Vodafone is toen begonnen met de enkele gebieden waar het minst van 3G gebruik gemaakt wordt. Het zwaartepunt van de operatie ligt op de laatste 2 weken van februari, en 1 maart moet de hele operatie afgerond zijn. Dus ze beginnen blijkbaar heel rustig, kijken waarschijnlijk wat de problemen / impact is en gaan dan bij goed verloop de laatste 2 weken hard werken eraan.

[ Voor 19% gewijzigd door timmie1 op 06-02-2020 11:23 ]

• Raider095
dutchnltweaker schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:13:
Waar staat dat? Alle informatie geeft aan dat het 4 februari is.
Dat staat nergens, wees vrij om het wel/niet te geloven. Vanaf de 18e weet je meer ;)

• MarcelGo
ASW1 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:15:
Kun je je telefoon in huis niet op zo'n draadloos oplaadpadje leggen?
Tuurlijk kan dat, maar het is een iPhone SE2 ;)

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-10 21:52
Meer mensen die last hebben van traag 4G? Centrum Tilburg vol bereik maar haal maar 4/5 MBit en soms nog tragere dips....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:04
Zijn er meer mensen die een vreemde factuur van Vodafone hebben? Normaal is het basisbedrag 50 euro, nu opeens 72.

Ik heb de factuur over januari gewoon betaald, maar zie nu op de factuur van februari dat er over de periode van 10 januari tot 31 januari een bedrag is berekend. Daarna staat ook de februarimaand aangeslagen.

Vervolgens staat er weer een credit, zijn mijn Runnerkortingen verdwenen. Dat alles nadat we Ziggo hebben opgezegd. Ik betaalde 37 EUR. + 5 erbij vanwege opzeggen Ziggo kom ik op 42 uit. Mijn factuur heeft het over 47 euro vanaf nu elke maand. Dat is dus maar 3 euro korting op het basisbedrag.

Ik heb altijd keurige facturen gehad. Alleen nu we in januari Ziggo hebben opgezegd kan ik niet meer volgen hoe mijn factuur is opgebouwd. Daar werd ik door familie al voor gewaarschuwd: zeg je een dienst bij VodafoneZiggo op, dan trekken ze overal euro’s vandaan en je mag zelf maar raden waarom.

• Sorcerer8472
Is de korting niet 5 euro per abonnement? Dus totaal 10? Bij KPN wel iig.

Dat plus correctie voorgaande maand kan het wellicht verklaren.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33

robertwebbe

Robert Webbe

@Dennisweb Mijn ervaring is dat de facturen soms onbegrijpelijk te volgen zijn maar dat het meestal wel uiteindelijk klopt. Als ik jou was zou ik de klantenservice bellen en vragen om een uitleg. En als het dan toch niet blijkt te kloppen, dan kunnen ze dat direct corrigeren of een credit aanmaken.

• neeecht
Vodafone heeft een dynamische verdeling van de LTE banden.
Echter krijg ik op mijn S10+ nooit meer 5CA lijkt wel.

Vodafone heeft hier 4G in 'twee' netwerken opgedeeld:
- B7(20MHz) + B7(10MHz) met 2CA DL en UL
- B3(20MHz) + B1(10MHz) + B20(10MHz) met 3CA DL

Dat is het enige wat ik nog in mijn telefoon zie.
Opzich zeer logisch, zou houdt je ideaal capaciteit op de lagere banden.

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:05
Vanaf volgende maand, ook bij vodafone onbeperkt internet : https://www.telecompaper....ady-abonnementen--1326233

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:35

knakworst

Get more sats!

Het netwerk van T-Mobile heeft veel meer capaciteit om dit aan te bieden. Dit zal door marketing gespindocterd zijn. Waarschijnlijk vraagt Vodafone >50 euro per maand, en de technische dienst hopende dat niet iedereen massaal 5 GB per dag gaat verstoken. Anders krijg je geheid congestie op de wat drukkere plekken.

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:05
Pas volgende maand maken ze de prijs bekend, maar er staat al wel dat je 25 GB in de eu kriigt, dus je kan prijs al uitrekenen denk ik

• neeecht
Dus Vodafone en T-Mobile gaan extra vragen voor 5G?
En KPN lijkt dit niet te gaan doen? Voordeel van de nieuwe Huawei sites?
Commercieel kan dit KPN veel voordeel opleveren. Als dit waar is, dan zit er bij KPN echt een nieuwe manager.

• MobileMan82
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:45
Nee hoor bij Vodafone krijgen alle Red en Red Pro abonnementen standaard gratis 5G toegang

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-10 14:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Red Together niet dan, vraag ik me dan af?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MobileMan82
alle Red abonnementen dus ook Red Together

• Naafkap
Is er al meer bekend hoe de andere abonnementen eruit gaan zien qua prijsstelling en bundelgrootte? Met andere woorden, nu nog snel verlengen of afwachten tot de nieuwe abonnementen?

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 16:35

SebasFM

BOFH

https://www.vodafoneziggo...bonnementen-en-unlimited/

Bestaande klanten idd zonder meerprijs toegang tot 5G.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 12-02-2020 13:12 ]

• Sorcerer8472
knakworst schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:00:
Het netwerk van T-Mobile heeft veel meer capaciteit om dit aan te bieden. Dit zal door marketing gespindocterd zijn. Waarschijnlijk vraagt Vodafone >50 euro per maand, en de technische dienst hopende dat niet iedereen massaal 5 GB per dag gaat verstoken. Anders krijg je geheid congestie op de wat drukkere plekken.
In het T-Mobile topic wordt met enige regelmaat over capaciteitsproblemen bij T-Mobile geschreven. Bij Vodafone heb ik dat nog niet gezien.

Echter door zoiets aan te bieden ga je wel het risico lopen dat het toch een probleem wordt. Dus goed om dit icm 5G aan te bieden, als de capaciteit ook echt flink groter wordt ineens.

Vodafone heeft de afgelopen maanden echt heel indrukwekkend snel alles omgebouwd naar 4G. Ik ben benieuwd of dit ook de snelheid bij het ombouwen naar 5G gaat worden ;)

• MobileMan82
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:19:
[...]

In het T-Mobile topic wordt met enige regelmaat over capaciteitsproblemen bij T-Mobile geschreven. Bij Vodafone heb ik dat nog niet gezien.

Echter door zoiets aan te bieden ga je wel het risico lopen dat het toch een probleem wordt. Dus goed om dit icm 5G aan te bieden, als de capaciteit ook echt flink groter wordt ineens.

Vodafone heeft de afgelopen maanden echt heel indrukwekkend snel alles omgebouwd naar 4G. Ik ben benieuwd of dit ook de snelheid bij het ombouwen naar 5G gaat worden ;)
sneller dan je wellicht zal verwachten ;)

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-11 23:18
[...]

Heb je hiervan toevallig paar linkjes van?

• Naafkap
[...]
Ik vind dat Vodafone nog wel ernstig achterloopt op het gebied van 4G+. Als je de dekkingskaart vergelijk met KPN en T-Mobile (alles 4G+) dan hebben ze nog een behoorlijke slag te maken. Veel masten zijn nog 800 MHz only en daardoor veel minder capaciteit. Unlimited kan op deze plaatsen voor behoorlijke congestie zorgen.

• Sorcerer8472
MobileMan82 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:38:
[...]

sneller dan je wellicht zal verwachten ;)
Heb jij insider-kennis toevallig? ;)
ikbenjoeri schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Heb je hiervan toevallig paar linkjes van?
Waarvan? (de meeste dingen kun je in dit topic en de andere provider-topics vinden trouwens)
Steven.w schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:01:
[...]

Ik vind dat Vodafone nog wel ernstig achterloopt op het gebied van 4G+. Als je de dekkingskaart vergelijk met KPN en T-Mobile (alles 4G+) dan hebben ze nog een behoorlijke slag te maken. Veel masten zijn nog 800 MHz only en daardoor veel minder capaciteit. Unlimited kan op deze plaatsen voor behoorlijke congestie zorgen.
Dat 4G+-argument wordt hier vaker aangehaald. Desalniettemin lijkt Vodafone nu nog de provider met de minste congestie te zijn. Het lijkt erop dat Vodafone haar capaciteitsmanagement vrij goed voor elkaar heeft.

Andere providers zijn misschien op allerlei plekken sneller, maar Vodafone doet het wel altijd zonder congestie, hetzij op lagere snelheid, maar wel zonder naar 3G of EDGE terug te vallen. Voor mij is dat het belangrijkst verreweg.

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Heb jij insider-kennis toevallig? ;)

[...]

Waarvan? (de meeste dingen kun je in dit topic en de andere provider-topics vinden trouwens)

[...]

Dat 4G+-argument wordt hier vaker aangehaald. Desalniettemin lijkt Vodafone nu nog de provider met de minste congestie te zijn. Het lijkt erop dat Vodafone haar capaciteitsmanagement vrij goed voor elkaar heeft.

Andere providers zijn misschien op allerlei plekken sneller, maar Vodafone doet het wel altijd zonder congestie, hetzij op lagere snelheid, maar wel zonder naar 3G of EDGE terug te vallen. Voor mij is dat het belangrijkst verreweg.
Heb je een bron dat Vodafone minder snel terug valt naar 3g of edge?

• Raider095
Zoals elders gemeld gaat er, in elk geval in eerste instantie, gebruik gemaakt worden van spectrum sharing. Ofwel, de site bepaalt dynamisch de verdeling de frequentieruimte tussen 4G en 5G. In principe zijn alle sites, of worden deze geschikt gemaakt, voor deze techniek. In elk geval alle sites met 2600. Dus waar je 2600 ziet daar zal deze site ook 5G kunnen maken tzt. De infrastructuur hoeft verder niet aangepast te worden.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Raider095 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Zoals elders gemeld gaat er, in elk geval in eerste instantie, gebruik gemaakt worden van spectrum sharing. Ofwel, de site bepaalt dynamisch de verdeling de frequentieruimte tussen 4G en 5G. In principe zijn alle sites, of worden deze geschikt gemaakt, voor deze techniek. In elk geval alle sites met 2600. Dus waar je 2600 ziet daar zal deze site ook 5G kunnen maken tzt. De infrastructuur hoeft verder niet aangepast te worden.
Uit interesse. Is 'spectrum sharing' onderdeel van SON (self organizing network) of een addition op SON of staat dat er weer los van?

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Heb je een bron dat Vodafone minder snel terug valt naar 3g of edge?
Zeer uitgebreide eigen ervaringen met KPN en Vodafone. Het is een heel duidelijk en groot verschil.

• Raider095
trankilo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:00:
Uit interesse. Is 'spectrum sharing' onderdeel van SON (self organizing network) of een addition op SON of staat dat er weer los van?
Geen flauw idee, dat zegt me helemaal niets. Nergens horen vallen dus ik neem aan dat het niets met elkaar te maken heeft. Het is meer een soort load balancing tussen 2 systemen.

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:27:
[...]

Zeer uitgebreide eigen ervaringen met KPN en Vodafone. Het is een heel duidelijk en groot verschil.
Ah dacht dit echt een test was, zelf heb ik andere ervaringen. Lage snelheid op 4G dat ik wel handmatig naar 3G zette om wat te kunnen doen.

• jk-5
dutchnltweaker schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:22:
[...]

Ah dacht dit echt een test was, zelf heb ik andere ervaringen. Lage snelheid op 4G dat ik wel handmatig naar 3G zette om wat te kunnen doen.
Dat lijkt me wel echt ellende. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het netwerk zo overbelast was dat 3G sneller is dan 4G. Maar daarom woon ik ook in drenthe in plaats van de westerlijke delen van het land, dat zal behoorlijk schelen. Gebeurt dat echt alleen in hele drukke dichtbevolkte gebieden? Of komt dit vrij vaak voor?

• Sorcerer8472
Ik heb bij Vodafone twee keer congestie meegemaakt waardoor ik niet zo veel meer kon op 4G, en dat was in Utrecht toen de tour de France daar doorheen reed. De plekken zonder 4G+ waren niet meer bruikbaar toen. En een keer in Amsterdam tijdens het Rollende Keukens-festival in 2014 of 2015.

Verder kom ik door heel het land en heb ik nog nooit meegemaakt dat 4G zo traag was dat ik naar 3G moest switchen. De grootste andere problemen waren dat het nog jaren na de lancering duurde voordat de 4G-dekking binnenshuis goed was. En dat is ze nu eindelijk, en meer dan bij KPN.

Ik kom vooral in Noord-Holland, Utrecht, Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg. Snel genoeg voor mij is een paar Mbps waardoor ik met lage latency kan browsen, e-mail plus ook grote attachments afhandelen, en video en voice calls kan doen (Skype, Zoom, Whatsapp). Herken het beeld van naar 3G terugschakelen totaal niet dus ben wel benieuwd op welke plekken dat dan was.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar de Unlimited Bundels, vanaf 1 maart mag ik weer gaan en staan waar ik wil met m'n abonnement.

Op dit moment twijfel ik dus nog over Tele2, of te wachten waar de rest (en VF) mee komen. Het netwerk is an sich prima. Enige wat ik heel fijn zou vinden is eSimondersteuning maar dat missen ze beide.

• krakendmodem
jk-5 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:36:
[...]

Dat lijkt me wel echt ellende. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het netwerk zo overbelast was dat 3G sneller is dan 4G. Maar daarom woon ik ook in drenthe in plaats van de westerlijke delen van het land, dat zal behoorlijk schelen. Gebeurt dat echt alleen in hele drukke dichtbevolkte gebieden? Of komt dit vrij vaak voor?
Heb het in Friesland ook wel gehad met grote evenementen. Vodafone had op dat moment alleen 4G800 wat gewoon niet bruikbaar was. Whatsapp werkte bijvoorbeeld niet meer. Ook niet vreemd met +25k bezoekers op 1 cel.

Terugschakelen naar 3G gaf toen wat ruimte :P

Inmiddels heeft Vodafone die mast vervangen en die doet nu 3CA met behoorlijke snelheden.

• jongetje
@FiXeR.nl Reken er maar niet op dat Vodafone onder de prijs van T-Mobile gaat zitten en al helemaal niet onder die van Tele2.
Daarnaast wat voor waarde voegt een e-sim toe? Simmetje eruit en nieuwe erin is toch ook niet zo'n gedoe 1 keer in 1 a 2 jaar?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:34:
@FiXeR.nl Reken er maar niet op dat Vodafone onder de prijs van T-Mobile gaat zitten en al helemaal niet onder die van Tele2.
Daarnaast wat voor waarde voegt een e-sim toe? Simmetje eruit en nieuwe erin is toch ook niet zo'n gedoe 1 keer in 1 a 2 jaar?
Ik loop nu met 2 toestellen, met e-sim heb ik er nog maar 1 nodig. ;)

• jongetje
FiXeR.nl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Ik loop nu met 2 toestellen, met e-sim heb ik er nog maar 1 nodig. ;)
Ah, een iphone gebruiker :).
In mijn Galaxy S10E kunnen 2 gewone sims 8)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:
Het netwerk is an sich prima.
Enige wat ik heel fijn zou vinden is eSimondersteuning maar dat missen ze beide.
Ik ook wel ja en wat fijnere bundels om buiten Europa te gebruiken qua inhoud / kosten svp.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sorcerer8472
CLB schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Ik ook wel ja en wat fijnere bundels om buiten Europa te gebruiken qua inhoud / kosten svp.
Eens! Bundels voor een langere periode. Desnoods ook net als KPN onderscheid maken in verschillende regio's.

Nu steeds meer lokale providers breakout aanbieden met hun eigen esim-apps wordt het steeds belangrijker om een goede roamingdeal te bieden. T-Mobile USA biedt bijvoorbeeld al esims aan voor iPhone voor reizigers.

• dutchnltweaker
Damn, ga ik dus net overstappen omdat Vodafone geen grotere databundel heeft kondigen ze aan hun data bundels en unlimited aan te bieden :+.

Kan helaas mijn overstap niet stopzetten.. Maar gelukkig maandelijks opzegbaar abonnement dus wie weet als het aantrekkelijke prijs biedt kom ik wel terug.

Wel vreemd, nog geen maand terug gevraagd of het er aan zat te komen. Nee was het antwoord dus toen de overstap in gang gezet..

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-02-2020 12:36 ]

• dutchnltweaker
Raider095 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Dus vanaf morgen dus, ben benieuwd.

• Bart1983
dutchnltweaker schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Dus vanaf morgen dus, ben benieuwd.
Ze hebben zeker op een aantal plaatsen 3G uitgezet. In Venray en in Venlo heb ik geen 3G meer. Ik merk nog niets van beter 4G ontvangst.

• Raider095
Bart1983 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:28:
Ik merk nog niets van beter 4G ontvangst.
Dat staat ook helemaal los van uitschakelen van 3G.

• Bart1983
Raider095 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Dat staat ook helemaal los van uitschakelen van 3G.
In één van de berichten van Vodafone staat "Vanaf 4 februari 2020 zetten we daarom vol in op 4G. Om daar ruimte voor te maken, stoppen we met ons 3G-netwerk."

Ik had gehoopt dat ze daarmee bedoelde meer ruimte om zo het 4G netwerk bereik en kwaliteit te verbeteren. Weet inderdaad niet of dat echt het geval is en of dit misschien nog tijd nodig heeft.

• jk-5
Bart1983 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:45:
[...]

In één van de berichten van Vodafone staat "Vanaf 4 februari 2020 zetten we daarom vol in op 4G. Om daar ruimte voor te maken, stoppen we met ons 3G-netwerk."

Ik had gehoopt dat ze daarmee bedoelde meer ruimte om zo het 4G netwerk bereik en kwaliteit te verbeteren. Weet inderdaad niet of dat echt het geval is en of dit misschien nog tijd nodig heeft.
De dekking zal er in ieder geval niet beter van worden. Ze kunnen alleen de 2100MHz vergroten van 10 naar 15MHz en daarmee een beetje capaciteit en snelheid winnen. Het is dus vooral marketingpraat

• Raider095
jk-5 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:08:
De dekking zal er in ieder geval niet beter van worden. Ze kunnen alleen de 2100MHz vergroten van 10 naar 15MHz en daarmee een beetje capaciteit en snelheid winnen. Het is dus vooral marketingpraat
Exact ;) Marketingpraat is een groot woord. Ze zetten de 2100 dan ook "vol" in voor 4G. Dus het is meer een kwestie van interpretatie :)

• jk-5
Het schijnt zo te zijn dat je op de APN liveipv6test1.vodafone.nl ipv6 zou kunnen krijgen. Ik heb zelf geen vodafone, dus kan iemand dat bevestigen? Dat zou een primeurtje zijn

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:55
jk-5 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:12:
Het schijnt zo te zijn dat je op de APN liveipv6test1.vodafone.nl ipv6 zou kunnen krijgen. Ik heb zelf geen vodafone, dus kan iemand dat bevestigen? Dat zou een primeurtje zijn
Nee, helaas, krijg nog steeds alleen een 10.x.x.x IP op mijn OnePlus 7T Pro.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 20:18

RSB

jk-5 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:12:
Hier werkt het helaas ook niet...

Kleine update: In Rotterdam Zuid lijkt 3g er al uit te zijn..
Valt me overigens wel op dat ik op 4G een betere dekking thuis heb...

[ Voor 17% gewijzigd door RSB op 20-02-2020 06:21 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• jk-5
Het lijkt erop dat hollandsnieuwe nu ook Volte heeft geactiveerd. Ik kreeg de vraag van een collega dat hij een nieuw icoontje zag.

Vodafone heeft vandaag ook een antenneregister update gedaan, met maar 1 bijgewerkte locatie. De update van T-Mobile aan het begin van de week had precies hetzelfde probleem.

• MobileMan82
RSB schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 06:28:
[...]

Hier werkt het helaas ook niet...

Kleine update: In Rotterdam Zuid lijkt 3g er al uit te zijn..
Valt me overigens wel op dat ik op 4G een betere dekking thuis heb...
Regio zuid Holland gaat pas 27-02 uit, voor nu is 50% van het 3G netwerk off air

• MobileMan82
jk-5 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:22:
Het lijkt erop dat hollandsnieuwe nu ook Volte heeft geactiveerd. Ik kreeg de vraag van een collega dat hij een nieuw icoontje zag.
Klopt

• krakendmodem
Hier met Hollandsnieuwe nog wel 3G te ontvangen (Friesland).

Bellen via 4G werkt niet. Bij het bellen ga je direct terug naar 2G. Als ik het toestel forceer op 3G, dan kan ik wel via 3G bellen :+.

Heb nu bellen over 4G aanstaan, maar dat doet het dus nog niet. We wachten af.
Pagina: 1 ... 67 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.