Bedankt voor het aanbod Starcopy. Ik zal je wel laten weten als ik daar interesse in heb / als het mag
De tablet is namelijk van mijn vriendin en mij samen, dus moet wel met haar "toestemming" dingen gaan doen. Anders krijg ik weer gelazer...
Zorg in elk geval voor een goede backup met Titanium Backup, ook al doe je nog niets. Anders kon je sowieso wel eens met een hoog stemmetje gaan praten.
Was het maar waar, ik zit al tijden met smart te wachten om die van mijn vriendin eens naar 4.4 te krijgen.maartend schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:41:
Ook iets nieuws gekomen voor de M8Pro?

Hey Starcopy, bedankt voor het aanbod, maar ik laat hem nu even voor wat het is. Ik heb net zelf even zitten goochelen met Root toegang. Ik dacht eerst dat ik mijn tablet gebrickt had, maar toen ik een reset had gedaan, had ik ineens SU erbij staan, waardoor ik nu wel Titanium backup kon draaien. Meteen alle bloatware en onnodige zooi van mijn tablet afgemikt en nu lijkt hij toch zeer snel te draaien. Dus vandaar dat ik het even zo laat. Maar toch bedankt voor het "mij op het juiste pad sturen" advies!
ik wil zelf een PIPO m9 pro wifi halen.
Hoe zijn pipo's in het algemeen ?? qua camera/bouw/snelheid etc
Graag gedaan. Ben wat laat met de reactie, maar ik heb de nieuwe Riley 2.7.1 geïnstalleerd. Eindelijk een goede 4.4.2 image voor de M9pro.RoasteR87 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:55:
Hey Starcopy, bedankt voor het aanbod, maar ik laat hem nu even voor wat het is. Ik heb net zelf even zitten goochelen met Root toegang. Ik dacht eerst dat ik mijn tablet gebrickt had, maar toen ik een reset had gedaan, had ik ineens SU erbij staan, waardoor ik nu wel Titanium backup kon draaien. Meteen alle bloatware en onnodige zooi van mijn tablet afgemikt en nu lijkt hij toch zeer snel te draaien. Dus vandaar dat ik het even zo laat. Maar toch bedankt voor het "mij op het juiste pad sturen" advies!
Een backup is bij Tablets nooit weg. Denk er alleen aan dat als je toch naar 4.4.2 zou willen gaan, je alleen de apps en hun data terug zet, niet de systeem data. De 4.4.2 is sneller en uitgebreider dan de 4.2.2 heb ik gemerkt. Dat laatste zie ik aan die van mijn vriendin, daar missen een paar zaakjes die ik bij dezelfde app wel heb.
Ik ben er dik tevreden mee, ook al speel ik geen grafisch uitdagende games. Camera is redelijk voor zijn doen, snelheid met kitkat is goed. Bouw kwaliteit is ook super, dat heb ik zelf getest toen ik hem van een meter hoog op een betonnen vloer liet kukelen.theduke1989 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:56:
ik wil zelf een PIPO m9 pro wifi halen.
Wifi doet redelijk.(zoals de meeste China tablets/gsm's) Gps werkt ook aardig, ook al gebruik ik liever een externe module.
G3 heb ik niet, daar is een losse dongle een stuk praktischer. Zeker nu hier G4 overal verkrijgbaar is. Dan heb je wat gekocht wat gelijk al verouderd is en niet aangepast kan worden naar de nieuwe eisen.
Maar het is en blijft eigen ervaring. Er zijn er ook genoeg die liever een ander merk willen hebben.
Beste tweakers,
Laatste updaatje over de Pipo M6pro 3G. Sinds oktober heb ik hierover al enkele keren geblogd en na dit blogje stop ik er mee. Valt gewoon niks meer op aan te merken. Heb er twee M6pro's bijgekocht (€205/stuk all-in inclusief leren hoes) dus sinds een weekje drie Pipo's in huis. Werken allemaal feilloos uit de doos. Geen fabricageproblemen of andere foutjes kunnen vinden. Het feit dat er nu drie in huis zijn geeft al aan hoe nuttig deze tablets zijn. Het feit dat ze samen minder kosten dan dan 1 kale iPad4 is helemaal prettig.
Ik geniet dagelijks dat ik niet meer onder de iTunes dictatuur hoef te werken, met een tablet waar je via andere tablets/PCs gewoon bij kunt en waar je niet door het OS wordt geterroriseerd omdat je een (niet-gecertificeerd) stekkertje van € 2 gebruikt in plaats van eentje van € 20. Maar dat snappen jullie natuurlijk allemaal op dit forum.
Even wat chronologische zaken:
Opdrachten gingen moeiteloos via Alibaba. Bevestiging in 24 uur en melding van shipment binnen 48 uur. Ik laat deze tablets met UPS/DHL sturen want wil geen maand op de goedkope China Post wachten. Voor accessoires doe ik dat overigens wel en die zijn allemaal (10+ orders) probleemloos aangekomen. Je krijgt het tracking nummer en dan gebeurt er een dag of drie niets. De tablet is dan wel 'geshipped' maar nog niet formeel bij verzender aangekomen. Dit gebeurde steeds zo'n 5 dagen na order. Daarna gaat het snel. Zo'n 5 dagen later waren ze allemaal in huis. Reken op 10 dagen vanaf opdracht tot voordeur.
Eentje is van Hong Kong via New Delhi naar Amsterdam gegaan, daarna door naar Hamburg (?) en terug via Dusseldorf naar Amsterdam. Reden onduidelijk maar ik moest vervolgens € 25 douanekosten betalen.
Pipo twee (voor Mamaloe) ging rechtstreeks van Hong Kong naar Amsterdam en daar waren de douanekosten € 39. De leverancier van #2 heeft nog wel gemailed wat er op de verpakking moest. Wij vonden $ 98 office supplies goed genoeg maar dat vond de douane dus niet.
Nummer drie ging van Hong Kong naar Frankfurt en kwam daarna via Leipzig naar A'dam en dat kostte € 32.
Soort douaneloterij dus.
De eerste had een Engelse android Owner, de andere twee Chinese. Aanpassen lukte niet onmiddellijk, maar als je jezelf een vcf'je met Contact input via bluetooth stuurt wordt die herkend en dan kun daarna je Contacten gebruiken en Pipo Owner aanpassen. Zal wel android dingetje zijn en verder onbelangrijk.
De eerste Pipo heeft android 4.2.2 versie 8/2013. De anderen hebben 12/2013. In deze laatste versie is er een snelle bootoptie toegevoegd. Als je een hard reset doet dan duurt de boot slechts 30 seconden. Bij de eerste Pipo is dat 2.5 minuut maar is zelden nodig. De quick boot optie zal echter wel wat extra processing kosten. Deze optie is overigens ook als losse app beschikbaar. In de 8/2013 versie kon je nog het HD display op lagere resolutie zetten. Dat maakt battery-life nog veel langer en lagere resolutie valt eigenlijk bij normaal browsen en lezen niet zo op. De 12/2013 versie heeft deze optie niet meer. Niet getreurd, want de accu gaat dagen mee bij normaal gebruik. Eindelijk is het zover dat ik een paar uur NPO kan kijken of een krant kan lezen zonder me druk te hoeven maken over opladen. En de volgende dag ook niet.
De 12/2013 android 4.2.2 versie heeft nu een notificatie balk (onder) die zich verstopt na een paar seconden. Dat maakt browsen en lezen nog iets ruimer. Ik moet nog even zien hoe ik dit ook aan de 8/2013 versie kan toevoegen. Sommige apps (e-book en games) doen dit overigens zelf al.
Over functionaliteit heb ik het al eerder gehad. Alles wat ze moeten doen werkt zonder geflash of ander software gedoe. Pipo #1 werkt al weer maanden met zijn basis 32G geheugen plus 64G extern. Die 96G is ruim voldoende.
Enige minpuntje is dat bij alle drie de Pipos een US voeding zat met pruts converterstekkertje. Daar vielen na een paar dagen de pootjes al uit dus hier voor de forse prijs van €1 een goede gekocht. Heb ook een echte EU power supply (twee dunne pootjes) uit China laten komen. De originele Pipo EU voeding kostte me €8 (all-in) maar ik zie ze nu ook voor €4 staan. Het irriteert me dat we het hier met US stekers en een adaptertje moeten doen. Je zou in de USA niet moeten proberen met een EU voeding en adaptertje weg te komen. Heb dan ook een Dispute gestart en ga hier mee door tot het iedereen in Pipoland duidelijk is dat ze voor Europa (behalve dan UK) een EU steker moeten leveren. Volgens de Pipo fabriek waar ik contact mee heb kunnen ze drie typen voeding leveren en ligt het aan de resellers als ze die onvoldoende inkopen.
Als je dus gaat shoppen voor een M6pro check dan even of ze echt een EU voeding leveren. Nogmaals, het gaat om een klein bedrag maar als je serieus met deze leuke tablets op de EU markt verder wilt dan moet je een EU voeding leveren en ook geen Chinese manual meesturen.
Op basis van mijn drie M6 pro'tjes en een half jaar gebruik concludeer dat het voor de 'gewone' tablet gebruiker geen enkel probleem is om zo'n Pipo M6pro uit China te halen.
Ni hao!
PS (16 april): Heb probleemje met backlight op een van de Pipo's ontdekt. Er zit een flinke witte rand aan de onderkant. Heb een dispute gestart en laat weten hoe het hiermee gaat.
Laatste updaatje over de Pipo M6pro 3G. Sinds oktober heb ik hierover al enkele keren geblogd en na dit blogje stop ik er mee. Valt gewoon niks meer op aan te merken. Heb er twee M6pro's bijgekocht (€205/stuk all-in inclusief leren hoes) dus sinds een weekje drie Pipo's in huis. Werken allemaal feilloos uit de doos. Geen fabricageproblemen of andere foutjes kunnen vinden. Het feit dat er nu drie in huis zijn geeft al aan hoe nuttig deze tablets zijn. Het feit dat ze samen minder kosten dan dan 1 kale iPad4 is helemaal prettig.
Ik geniet dagelijks dat ik niet meer onder de iTunes dictatuur hoef te werken, met een tablet waar je via andere tablets/PCs gewoon bij kunt en waar je niet door het OS wordt geterroriseerd omdat je een (niet-gecertificeerd) stekkertje van € 2 gebruikt in plaats van eentje van € 20. Maar dat snappen jullie natuurlijk allemaal op dit forum.
Even wat chronologische zaken:
Opdrachten gingen moeiteloos via Alibaba. Bevestiging in 24 uur en melding van shipment binnen 48 uur. Ik laat deze tablets met UPS/DHL sturen want wil geen maand op de goedkope China Post wachten. Voor accessoires doe ik dat overigens wel en die zijn allemaal (10+ orders) probleemloos aangekomen. Je krijgt het tracking nummer en dan gebeurt er een dag of drie niets. De tablet is dan wel 'geshipped' maar nog niet formeel bij verzender aangekomen. Dit gebeurde steeds zo'n 5 dagen na order. Daarna gaat het snel. Zo'n 5 dagen later waren ze allemaal in huis. Reken op 10 dagen vanaf opdracht tot voordeur.
Eentje is van Hong Kong via New Delhi naar Amsterdam gegaan, daarna door naar Hamburg (?) en terug via Dusseldorf naar Amsterdam. Reden onduidelijk maar ik moest vervolgens € 25 douanekosten betalen.
Pipo twee (voor Mamaloe) ging rechtstreeks van Hong Kong naar Amsterdam en daar waren de douanekosten € 39. De leverancier van #2 heeft nog wel gemailed wat er op de verpakking moest. Wij vonden $ 98 office supplies goed genoeg maar dat vond de douane dus niet.
Nummer drie ging van Hong Kong naar Frankfurt en kwam daarna via Leipzig naar A'dam en dat kostte € 32.
Soort douaneloterij dus.
De eerste had een Engelse android Owner, de andere twee Chinese. Aanpassen lukte niet onmiddellijk, maar als je jezelf een vcf'je met Contact input via bluetooth stuurt wordt die herkend en dan kun daarna je Contacten gebruiken en Pipo Owner aanpassen. Zal wel android dingetje zijn en verder onbelangrijk.
De eerste Pipo heeft android 4.2.2 versie 8/2013. De anderen hebben 12/2013. In deze laatste versie is er een snelle bootoptie toegevoegd. Als je een hard reset doet dan duurt de boot slechts 30 seconden. Bij de eerste Pipo is dat 2.5 minuut maar is zelden nodig. De quick boot optie zal echter wel wat extra processing kosten. Deze optie is overigens ook als losse app beschikbaar. In de 8/2013 versie kon je nog het HD display op lagere resolutie zetten. Dat maakt battery-life nog veel langer en lagere resolutie valt eigenlijk bij normaal browsen en lezen niet zo op. De 12/2013 versie heeft deze optie niet meer. Niet getreurd, want de accu gaat dagen mee bij normaal gebruik. Eindelijk is het zover dat ik een paar uur NPO kan kijken of een krant kan lezen zonder me druk te hoeven maken over opladen. En de volgende dag ook niet.
De 12/2013 android 4.2.2 versie heeft nu een notificatie balk (onder) die zich verstopt na een paar seconden. Dat maakt browsen en lezen nog iets ruimer. Ik moet nog even zien hoe ik dit ook aan de 8/2013 versie kan toevoegen. Sommige apps (e-book en games) doen dit overigens zelf al.
Over functionaliteit heb ik het al eerder gehad. Alles wat ze moeten doen werkt zonder geflash of ander software gedoe. Pipo #1 werkt al weer maanden met zijn basis 32G geheugen plus 64G extern. Die 96G is ruim voldoende.
Enige minpuntje is dat bij alle drie de Pipos een US voeding zat met pruts converterstekkertje. Daar vielen na een paar dagen de pootjes al uit dus hier voor de forse prijs van €1 een goede gekocht. Heb ook een echte EU power supply (twee dunne pootjes) uit China laten komen. De originele Pipo EU voeding kostte me €8 (all-in) maar ik zie ze nu ook voor €4 staan. Het irriteert me dat we het hier met US stekers en een adaptertje moeten doen. Je zou in de USA niet moeten proberen met een EU voeding en adaptertje weg te komen. Heb dan ook een Dispute gestart en ga hier mee door tot het iedereen in Pipoland duidelijk is dat ze voor Europa (behalve dan UK) een EU steker moeten leveren. Volgens de Pipo fabriek waar ik contact mee heb kunnen ze drie typen voeding leveren en ligt het aan de resellers als ze die onvoldoende inkopen.
Als je dus gaat shoppen voor een M6pro check dan even of ze echt een EU voeding leveren. Nogmaals, het gaat om een klein bedrag maar als je serieus met deze leuke tablets op de EU markt verder wilt dan moet je een EU voeding leveren en ook geen Chinese manual meesturen.
Op basis van mijn drie M6 pro'tjes en een half jaar gebruik concludeer dat het voor de 'gewone' tablet gebruiker geen enkel probleem is om zo'n Pipo M6pro uit China te halen.
Ni hao!
PS (16 april): Heb probleemje met backlight op een van de Pipo's ontdekt. Er zit een flinke witte rand aan de onderkant. Heb een dispute gestart en laat weten hoe het hiermee gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Pazzoppe op 16-04-2014 14:55 . Reden: Aanpassing blogje ]
Ik heb ergens gelezen dat Pipo op de Electronica beurs van Hong Kong aankomende week een nieuwe range tablets presenteerd met een nieuwe chipset RK3288, wat schijnbaar een flinke verbetering is....
Wat is jullie ervaring met het moment van presenteren en dat de producten daadwerkelijk te koop zijn?
Wat is jullie ervaring met het moment van presenteren en dat de producten daadwerkelijk te koop zijn?
Naar wat ik gelezen heb, moet je er op zijn vroegst pas juli of augustus mee rekenen. En dat is ook maar afwachten. Chinezen en exacte uitlever data gaan lang niet altijd samen. (netjes gezegdXPS15 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:10:
Ik heb ergens gelezen dat Pipo op de Electronica beurs van Hong Kong aankomende week een nieuwe range tablets presenteerd met een nieuwe chipset RK3288, wat schijnbaar een flinke verbetering is....

Maar eerst maar eens specs en hands on tests zien voordat je al gaat pre-orderen. Op marktplaats kun je nu al Chinees spul kopen waarvan nog niet eens bekend is of het uberhaupt wel voor de Nederlandse markt te gebruiken is.
Hmm dat is nog behoorlijk ver weg..
Heb nu al ruim een jaar de Xiaomi Mi2 in mijn bezit bevalt super! Als ik het forum zo lees is Pipo qua prijs/kwaliteit wel aardig met Xiaomi te vergelijken of zie ik dat verkeerd?
Wat is op dit moment de aanrader binnen het assortiment van Pipo.
Heb nu al ruim een jaar de Xiaomi Mi2 in mijn bezit bevalt super! Als ik het forum zo lees is Pipo qua prijs/kwaliteit wel aardig met Xiaomi te vergelijken of zie ik dat verkeerd?
Wat is op dit moment de aanrader binnen het assortiment van Pipo.
Denk het wel. Heb er hier 3 en die bevallen prima. Maar om er zo 1 aan te raden is moeilijk. Het ligt eraan wat je er echt mee wil doen.
Hoofdzakelijk krantje lezen beetje internetten filmpje kijken en af en toe tekstverwerken met een extern toetsenbord. Hij zal niet of nauwelijks voor games gebruikt gaan worden..
Verwijderd
Ik raad je de M9 Pro aan,zéér geschikt voor watje noden zijn en heeft een prima scherm.XPS15 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:11:
Hoofdzakelijk krantje lezen beetje internetten filmpje kijken en af en toe tekstverwerken met een extern toetsenbord. Hij zal niet of nauwelijks voor games gebruikt gaan worden..
Ben het met Ludoke eens. Moet je alleen nog denken of met of zonder 3G wilt. Ik heb voor zonder gekozen omdat je het A. weinig gebruikt, B. het hier in Nederland bijna ingehaald is door 4G, en C, je het niet kunt upgraden naar 4G.
Een losse 3G dongle is goedkoper, en een 4G dongle zal ook wel komen.
@ Ludoke,
Er is een heel nieuwe Riley onderweg. Misschien toch weer eens proberen?
@ Ludoke,
Verwijderd
Ik hoor alleen maar positieve reacties over deze tablet... Vraag me af hoelang het duurt voordat hij echt populair gaat worden in Nederland.
Ach de komende 5 jaar staat 3G nog wel aanstarcopy schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:35:
Ben het met Ludoke eens. Moet je alleen nog denken of met of zonder 3G wilt. Ik heb voor zonder gekozen omdat je het A. weinig gebruikt, B. het hier in Nederland bijna ingehaald is door 4G, en C, je het niet kunt upgraden naar 4G.
@ Ludoke,
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Dan gaat het waarschijnlijk de m9 pro zonder 3g worden.. Ff uitvogelen waar die het beste gekocht kan worden.
Ik heb een m9 pro en wil graag een goede lader bijbestellen, degenen die ik gekregen heb ik met z'n tussenstukje wat voor geen meter werkt.
Iemand een store waar je goede laders kan bestellen ( of bijvoorbeeld over usb?)
Iemand een store waar je goede laders kan bestellen ( of bijvoorbeeld over usb?)
Verwijderd
@starcopy
Je weet dat ik geen fan ben van KitKat,ik heb nu ook een Galaxy S4 gekocht en gelukkig draait ie op 4.3.
Bij de S4 zijn er ook allerhande problemen voor diegenen die geupgraded hebben naar 4.4.2.
Voor mij is KitKat geen eten voor een katje maar voor een draak.
Het is wel raar dat verschillende merken problemen hebben,en ook veel users zijn er dan wél over te spreken.
Gelukkig kan je bij PiPo nog terug,wat bij Samsung niet het geval is.
Toch bedankt dat je me wou overhalen,but no go
Je weet dat ik geen fan ben van KitKat,ik heb nu ook een Galaxy S4 gekocht en gelukkig draait ie op 4.3.
Bij de S4 zijn er ook allerhande problemen voor diegenen die geupgraded hebben naar 4.4.2.
Voor mij is KitKat geen eten voor een katje maar voor een draak.
Het is wel raar dat verschillende merken problemen hebben,en ook veel users zijn er dan wél over te spreken.
Gelukkig kan je bij PiPo nog terug,wat bij Samsung niet het geval is.
Ga niet voor de goedkoopste, maar voor een betrouwbare shop. Ik zelf heb er 2bij Pandawill weg, en 1 van Banggood. Persoonlijk doe ik met de laatste het liefst zaken, die hebben me met een aantal kleine problemen tot nu toe netjes geholpen.XPS15 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:23:
Dan gaat het waarschijnlijk de m9 pro zonder 3g worden.. Ff uitvogelen waar die het beste gekocht kan worden.
Ik heb 2 van deze in gebruik, en die werken goed.KernelPanic schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:46:
Ik heb een m9 pro en wil graag een goede lader bijbestellen, degenen die ik gekregen heb ik met z'n tussenstukje wat voor geen meter werkt.
http://www.dx.com/p/5v-3a...black-220702#.U0lw8Vew6zo
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:15:
@starcopy

Het lijkt er overigens wel aardig op dat diegene die een Wifi only hebben, diegene zijn die er bijna allemaal tevreden mee zijn. En die met 3G een stukje minder. Althans zo leest het.
Die van mij is een heel lief poesje.

Dus over een paar weken komen de "welke custom rom is het beste" vragen?XPS15 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:02:
Besteld! :-)
Gefeliciteerd in elk geval.
[ Voor 0% gewijzigd door starcopy op 13-04-2014 00:03 . Reden: typo ]
Haha die kans is groot!
maar hopelijk kom ik er door het lezen van het forum al wel uit..
In ieder geval tot zover bedankt!
In ieder geval tot zover bedankt!
Iemand zin in een horrorverhaaltje?
Ik ben in bezit van een M9Pro. De ROM erop was dusdanig oud dat ik 'm wilde vervangen. Ik nam de 2.7.2 van Riley (Freaktab) en wilde naar de flashmode booten. Werkte dus niet, drivergeëmmer. Nou, oké. Ik pak de reboot-app en wil rebooten naar recovery, just for the hell of it. App crasht... Oké, dan maar op de conventionele manier uitzetten. Ook dat loopt vast. (Jay for stability!) Via de resetknop krijg ik hem wel uit, maar hij bootloopt in de recovery. Met geen mogelijkheid kom ik nog in Android - laat staan flashmodus. Ik in een "creatieve" bui: Op de OFF knop gedrukt tot hij uit was. Daarna OFF en ESC tegelijk ingedrukt gehouden en de Flashtool zag opeens mijn tablet. De stoute schoenen aangetrokken en op Wipe gedrukt. Dat lukte! Daarna de nieuwe ROM geflasht (zonder Loader, zat al op 4.4.2) en dat werkte ook! Reboot2Flash knop blijkt dus helemaal niet zo hard nodig te zijn, het kan ook handmatig. Dat wilde ik even kwijt.
Dan nu nog even wat zeuren: De 2.7.2 van Freaktab is nogal laggy bij mij. Ook bij anderen?
Ik ben in bezit van een M9Pro. De ROM erop was dusdanig oud dat ik 'm wilde vervangen. Ik nam de 2.7.2 van Riley (Freaktab) en wilde naar de flashmode booten. Werkte dus niet, drivergeëmmer. Nou, oké. Ik pak de reboot-app en wil rebooten naar recovery, just for the hell of it. App crasht... Oké, dan maar op de conventionele manier uitzetten. Ook dat loopt vast. (Jay for stability!) Via de resetknop krijg ik hem wel uit, maar hij bootloopt in de recovery. Met geen mogelijkheid kom ik nog in Android - laat staan flashmodus. Ik in een "creatieve" bui: Op de OFF knop gedrukt tot hij uit was. Daarna OFF en ESC tegelijk ingedrukt gehouden en de Flashtool zag opeens mijn tablet. De stoute schoenen aangetrokken en op Wipe gedrukt. Dat lukte! Daarna de nieuwe ROM geflasht (zonder Loader, zat al op 4.4.2) en dat werkte ook! Reboot2Flash knop blijkt dus helemaal niet zo hard nodig te zijn, het kan ook handmatig. Dat wilde ik even kwijt.
Dan nu nog even wat zeuren: De 2.7.2 van Freaktab is nogal laggy bij mij. Ook bij anderen?
and thanks for all the fish.
Hahaha, nouja, voor mij was het even een zweetmomentje. Uiteindelijk viel het nog wel mee inderdaad, maar het zou zo onmogelijk stom geweest zijn...
Trouwens, het lijkt er wel op dat wifi wat stabieler geworden is dan het was met de default firmware. Da's maar goed ook, want het was instabiel als... Rusland?
De tabletmodus van Apex Launcher Pro is heel fijn trouwens. Wilde ik ook nog even kwijt.
Trouwens, het lijkt er wel op dat wifi wat stabieler geworden is dan het was met de default firmware. Da's maar goed ook, want het was instabiel als... Rusland?
De tabletmodus van Apex Launcher Pro is heel fijn trouwens. Wilde ik ook nog even kwijt.
effe een vraagje want is nou de laatste riley rom ?
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Ligt aan je tablet wat de laatste Riley ROM voor jou is. Gezien je post geschiedenis lijk je een M9 (MAX) te hebben en daarvoor is deze rom (2.4) de nieuwste.
okay nog 1 vraagje kan ik ook 4.4 kitkat erop krijgen wil graag inplaats van dalvik naar ART overgaan omdat ik merk dat dat toch sneller is
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Ik ga mn Pipo M9Pro verkopen. Ik heb nu een andere tablet waarmee ik ga stoeien. De Pipo is nu helemaal OK. Hier belangstelling? Het is een 32Gb wifi only versie. Anders gaat ie op de V&A of op MP. Graga in DM, anders vervuilen we het topic met mijn V&A gedoe.
[ Voor 22% gewijzigd door marcelmg2 op 17-04-2014 12:48 ]
Even een update van mij.
ik ben dus begonnen met RileyRom 2.7.2 Kitkat, op mijn Pipo M9Pro 3G.
nou ik moet zeggen hij draait perfect, het opstarten gaat sneller en draait veel soepeler.
batterij gedeelte moet ik nog testen.
ik draai Apex launcher, met dank aan ''Starcopy''.
''ludoke1955''
als ik jou was zou ik het zeker proberen,
was er ook geen fan van maar draait echt lekker,
op de M9Pro.
AnTuTu Benchmark score: 19952 2de keer 19854.
Batterij gedeelte stand-by, in 22 uur 3% gebruikt, niet slecht dacht ik.
nou ik moet zeggen hij draait perfect, het opstarten gaat sneller en draait veel soepeler.
''ludoke1955''
als ik jou was zou ik het zeker proberen,
op de M9Pro.
Batterij gedeelte stand-by, in 22 uur 3% gebruikt, niet slecht dacht ik.
[ Voor 22% gewijzigd door agaam op 20-04-2014 13:43 . Reden: AnTuTu Benchmark ]
Verwijderd
Hij draait er inmiddels op en loopt soepel,batterijduur lijkt ook redelijkagaam schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:50:
Even een update van mij.
''ludoke1955''
als ik jou was zou ik het zeker proberen,was er ook geen fan van maar draait echt lekker,
op de M9Pro.
Verwijderd
Antutu score: 18985 2de keer 19369
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 11:13 ]
Niet slecht toch? Ik ben blijven steken op de 2.7.1. Aangezien er behalve de verwijderde settings van die Chinees, toch verder niks veranderd is. Ik ben er in elk geval dik tevreden mee. Het ding is sneller dan met de JB versies.
[ Voor 0% gewijzigd door starcopy op 19-04-2014 13:06 . Reden: typo ]
Hmmm heb mijn m9 pro nu 3 weken, maar aan de linke kant van het scherm lijkt een baan op het touchscreen niet te werken 
Iemand ervaring met garantie via banggood.com?
Alleen met kleine dingen, maar dat wordt altijd snel en goed opgepakt.KernelPanic schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:52:
Hmmm heb mijn m9 pro nu 3 weken, maar aan de linke kant van het scherm lijkt een baan op het touchscreen niet te werken
Zeer goed, verzendkosten (deels) vergoed en relatief snel opgelost (nieuwe ontvangen).KernelPanic schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:52:
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Gister heb ik RileyRom 2.7.2 Kitkat, op mijn Pipo M9Pro non-3g geinstalleerd.
Ging heel gemakkelijk en werkte meteen perfect.
Het voelt allemaal net wat soepelder aan en reageerd hij beter.
Ik heb alleen 1 heel groot nadeel waar ik tot nu toe nog geen oplossing voor heb... Het spel (lees mijn verslaving
) Clash of Clans kan ik niet meer spelen. Zodra het spel is op gestart staat het scherm vast (geluid loopt wel door) en kan ik nergens op tikken. Zodra ik links of rechts bovenin het taakmenu naar beneden sleep gaan de poppetjes ed weer lopen maar kan ik nog steeds niks aan tikken.
Hoe is dit op te lossen? Instelling aanpassen misschien?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ging heel gemakkelijk en werkte meteen perfect.
Het voelt allemaal net wat soepelder aan en reageerd hij beter.
Ik heb alleen 1 heel groot nadeel waar ik tot nu toe nog geen oplossing voor heb... Het spel (lees mijn verslaving

Hoe is dit op te lossen? Instelling aanpassen misschien?
Is een fout in clash zelf. Ik plak hier ff een tijdelijke oplossing die in het 2.7.2 topic gepost is:Arrived schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:19:
Ik heb alleen 1 heel groot nadeel waar ik tot nu toe nog geen oplossing voor heb... Het spel (lees mijn verslaving) Clash of Clans kan ik niet meer spelen. Zodra het spel is op gestart staat het scherm vast (geluid loopt wel door) en kan ik nergens op tikken. Zodra ik links of rechts bovenin het taakmenu naar beneden sleep gaan de poppetjes ed weer lopen maar kan ik nog steeds niks aan tikken.
Hoe is dit op te lossen? Instelling aanpassen misschien?![]()
Quote--------------
This problem showed up after the update of the game to introduce the clan wars and apparently it is a common problem for all devices with KK. There is absolutely no problem with this rom and hopefully this will be resolved with a future game update as lots of people have complained.
A temporary fix to this problem is to go to Developer Options and check the Disable HW Overlays. This will solve the problem with the screen refreshing as well as the shaking/vibrating keyboard. However you will need to check again this option every time you reboot the tablet. Also the overall performance/smoothness of the table will be a bit worse. I have even noticed worse scores in the area of 1000 points in antutu with this option checked.
Quote-----------------
Heb de HW overlays uitschakelen aangevinkt en het spel werkt weer prima. Bedankt voor de tip starcopy!
Heeft er iemand ervaring met de Pipo-Store: http://www.pipo-store.com...h-bluetooth-gps-32gb.html of welke shop raden jullie me aan ?
[ Voor 10% gewijzigd door patje9876 op 25-04-2014 04:01 ]
Ik heb hem zelf bij Aliexpress gehaald (www.aliexpress.com) en ik ben er zeer tevrede over. Levering was snel, contact was goed en 9 van de 10 keer krijg je er extra's bij zoals screenprotectors e.d.
Maar ik zou eens kijken in het topic over winkelen in China, er zijn echt 10tallen van deze sites waar ze PiPo's verkopen.
Maar ik zou eens kijken in het topic over winkelen in China, er zijn echt 10tallen van deze sites waar ze PiPo's verkopen.
Aliexpress is een verzameling van kleine handelaartjes, en de 1 is beter dan de ander. Ik zou daar in elk geval goed uitkijken bij wie je besteld. Ook is garantie afhandeling daar afwachten. Dit geldt ook wel bij sommige bekende shops.patje9876 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:56:
Heeft er iemand ervaring met de Pipo-Store: http://www.pipo-store.com...h-bluetooth-gps-32gb.html of welke shop raden jullie me aan ?
Ik kan maar 1 advies geven, ga niet voor het goedkoopste. Pipo store las ik in dit topic nog wat over ivm garantie afhandeling.Meen dat dit niet zo lekker liep. Banggood doet het op dat gebied wel behoorlijk goed.
Maar kijk inderdaad eens in 1 van deze topics en vraag daar ook eens na.
Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
[Ervaringen] Online shoppen in China
Vorige week (maandag) de M7T bij de pipo-store besteld, en express delivery gekozen (i.v.m. naderende vakantie). Afgelopen vrijdag ontvangen. Gezien de vakantie ga ik nog even niet stunten met andere roms. Een simkaart zal t.z.t. er wel in komen. Oplader verloopstukje voor stopcontact in NL had ik nog liggen van mijn telefoon, Xiaomi M2S. Helaas heb ik geen tijd om benchmarks e.d. te draaien, maar vragen probeer ik te beantwoorden.
signature
Verwijderd
Bij mijn Pipo M9pro van Pandawill zit een chinese verloopstekker.
Echter hebben wij allemaal diepe stopcontacten en de verloopstekker past er niet in.
Is er ergens een passende lader te koop?
Echter hebben wij allemaal diepe stopcontacten en de verloopstekker past er niet in.
Het scherm van mijn pipo s1 pro is uit en gaat niet meer aan. De tablet zelf staat ook aan want je hoort notificaties.
Krijg hem met geen mogelijkheid gereset. Alle combos (power, volume, reset) geprobeerd. Heb hem nu maar weggelegd en wacht tot hij uit zichzelf uitgaat door een lege accu. Erg apart
Krijg hem met geen mogelijkheid gereset. Alle combos (power, volume, reset) geprobeerd. Heb hem nu maar weggelegd en wacht tot hij uit zichzelf uitgaat door een lege accu. Erg apart
In Nederland alleen voor goud geld. Bij oa DX.com voor een euro of 5 een goede 3A lader met eurostekker.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:46:
Bij mijn Pipo M9pro van Pandawill zit een chinese verloopstekker.
http://www.dx.com/p/5v-3a...black-220702#.U1-4Jlew6zo
Ik heb van die 2 stuks in gebruik.
Verwijderd
Zou deze oplader ook geschikt zijn voor de M9:
http://www.bax-shop.nl/vo...-netadapter-5v-2.5-a.html
Dat is maar afwachten. Het gaat om de dikte van de plug die in de Pipo moet. Ik had er hier zoiets, maar daar waren de pluggen of te dik of te dun. Maar niets was goed werkend te krijgen. En zoveel geld betalen voor iets wat misschien niet werkt is ook niet aan te raden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:28:
Zou deze oplader ook geschikt zijn voor de M9:
Ik kreeg vandaag van Postnl het bericht van aankomst voor mijn Pipo tablet + keyboard case. Moet ik braaf de waarde invullen en factuur toevoegen of kan je ook aangeven dat het een geschenkzending is....
Wat is jullie ervaring?
Wat is jullie ervaring?
Wat denk je zelf? Pakje wordt/is al opengemaakt.XPS15 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:30:
Ik kreeg vandaag van Postnl het bericht van aankomst voor mijn Pipo tablet + keyboard case. Moet ik braaf de waarde invullen en factuur toevoegen of kan je ook aangeven dat het een geschenkzending is....
Wat is jullie ervaring?
Ik heb de mijne bij Banggood gekocht.patje9876 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:56:
Ik koop er regelmatig dingen, tot nog toe altijd goed gegaan, ook nog nooit invoerrechten hoeven te betalen.
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
*koeien uit sloten trekken doetthisegzz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:21:
In dit filmpje leggen ze uit hoe je de Wifi zelf kunt fixen, misschien het proberen waard? YouTube: Pipo M9Pro Wifi Fix
Een andere vraag: is bij jullie het scrollen ook zo traag? Als ik omlaag swipe duurt het een paar milliseconden voor het ook echt naar beneden gaat. Geen ramp, maar ik ben een betere snelheid gewend... Is daar iets tegen te doen?
Iemand die dit geprobeerd heeft? Ik wil het dit weekend even uitproberen, maar ik weet niet hoe krachtig mijn* soldeerapparaat is. Ik heb mijn M9Pro wel makkelijk open gekregen trouwens, dat was geen probleem. Bij mij zag het er ook uit zoals op 't filmpje.
Overigens wilde ik deze tutorial gaan volgen.
*Lees: Mijn vader zijn soldeerapparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Zalmanman op 02-05-2014 13:37 . Reden: I accidentally a word. ]
Niet geprobeerd. Maar ik heb dat 2e filmpje zitten bekijken, lijkt simpel. Soldeerbout mag inderdaad wel een beetje warm worden. Op het eerste gezicht aardig dikke soldeerpunten. Zal het toch eens in het achterhoofd houden.
Laat je weten of het werkt?
Verwijderd
Bij mijn m9pro 3g staat bij accuverbruik mobiel netwerk bovenaan met een niet onderbroken rode streep. Heb wel het modem uit staan.
Verder ook datagebruik android os1,5gb in een 5 tal dagen.
Heb de stock pipo rom.
Is hier wat aan te doen?
Heb de stock pipo rom.
Is hier wat aan te doen?
Zondag ga ik het denk ik proberen. Nu is de wifi pure ****, dus als het een verbetering is krijgen jullie het sowieso te horen.starcopy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:39:
Niet geprobeerd. Maar ik heb dat 2e filmpje zitten bekijken, lijkt simpel. Soldeerbout mag inderdaad wel een beetje warm worden. Op het eerste gezicht aardig dikke soldeerpunten. Zal het toch eens in het achterhoofd houden.
[ Voor 0% gewijzigd door Zalmanman op 03-05-2014 00:36 . Reden: I accidentally a word. Again. ]
Bekend gegeven bij 3G modellen. Er is een bestand wat hier wat aan kan doen, maar of dat ook bij een stock rom werkt durf ik niet te zegen. Bij de custom gaat dat wel vrij goed. Kan echter weer invloed hebben op de 3G ontvangst.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:55:
Bij mijn m9pro 3g staat bij accuverbruik mobiel netwerk bovenaan met een niet onderbroken rode streep. Heb wel het modem uit staan.
Heb de stock pipo rom.
Is hier wat aan te doen?
1080p YouTube filmpje voor de mod: Nauwelijks te doen.starcopy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:39:
1080p YouTube filmpje na de mod: Zelf met 1 streepje gaat hij als een speer. Het is wel No Lead Solder dus de bout mag aardig heet.
Het werkt dus, en niet zo zuinig ook! Het doet niet onder voor mijn SGS IV!
[ Voor 1% gewijzigd door Zalmanman op 04-05-2014 21:27 . Reden: Forgot how to English ]
Het stelt echt niets voor. Het zijn maar een paar klipjes uiteindelijk. Let wel op: Bij het optillen van het scherm zitten de speakers nog vast met plakband. Haal dat eerst een beetje los, anders komt er teveel druk op die fragiele draadjes.
Ik heb zelf sinds kort de Pipo M7 Pro. Recht uit de doos (nouja, uit het blok piepschuim, Banggood levert geen originele doos mee blijkbaar) ben ik niet echt tevreden: de tablet is traag, scrollen gaat met een vertraging en apps open ook, het Full HD scherm heeft donkere kleuren en is slecht gekalibreerd.
Nu wil ik hem flashen met een arctablet custom rom versie kasty-pipo-m7_pro-422-ota_106_20131205-rooted4. Liever niet meteen een kitkat rom omdat dit blijkbaar nog niet zo soepel werkt moeilijker te flashen is en ik geen ervaring heb met rockchip socs en de bijbehorende flash procedures.
Helaas wil het allemaal niet lukken en informatie over het flashen is schaars. Tevens ben ik geen expert op dit gebied dus ben afhankelijk van juist die informatie
. Ik heb Rockchip batchtool v1.7 gedownload, de drivers uit de openingspost en natuurlijk de rom.
Nu krijg ik al meteen de drivers niet geinstaleerd op windows 8.1. Ik volg de stappen uit een post eerder hier in dit topic, ik start de batchtool op, sluit de tablet aan en druk op switch. De tablet gaat direct uit en wil daarna niet meer opstarten zonder reset. Windows schiet in een loop van meldingen dat het apparaat niet herkend wordt en ik deze opnieuw aan moet sluiten. Debugging staat uit dus daar kan het niet aan liggen.
Ook krijg ik een android poppetje op zijn rug met een rood driehoekje & ! erboven als ik hem in flashmode wil zetten. Volgens info op het net moet dir door esc en power tegelijk in te drukken, klopt dit wel? Andere post zeggen dat je volume - & power in moet drukken maar volume - zit niet eens op de tablet, dat zegt wel genoeg over goede tips random van het net
Iemand suggesties?
Nu wil ik hem flashen met een arctablet custom rom versie kasty-pipo-m7_pro-422-ota_106_20131205-rooted4. Liever niet meteen een kitkat rom omdat dit blijkbaar nog niet zo soepel werkt moeilijker te flashen is en ik geen ervaring heb met rockchip socs en de bijbehorende flash procedures.
Helaas wil het allemaal niet lukken en informatie over het flashen is schaars. Tevens ben ik geen expert op dit gebied dus ben afhankelijk van juist die informatie
Nu krijg ik al meteen de drivers niet geinstaleerd op windows 8.1. Ik volg de stappen uit een post eerder hier in dit topic, ik start de batchtool op, sluit de tablet aan en druk op switch. De tablet gaat direct uit en wil daarna niet meer opstarten zonder reset. Windows schiet in een loop van meldingen dat het apparaat niet herkend wordt en ik deze opnieuw aan moet sluiten. Debugging staat uit dus daar kan het niet aan liggen.
Ook krijg ik een android poppetje op zijn rug met een rood driehoekje & ! erboven als ik hem in flashmode wil zetten. Volgens info op het net moet dir door esc en power tegelijk in te drukken, klopt dit wel? Andere post zeggen dat je volume - & power in moet drukken maar volume - zit niet eens op de tablet, dat zegt wel genoeg over goede tips random van het net
Iemand suggesties?
AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje
Waarom niet gewoon kitkat? Dat werkt hier JUIST veel soepeler. Flashen is ook niet lastiger dan bij de andere ROMS je moet alleen 1 extra bestandje toevoegen in het flash bestand.
Wat betreft het flashen, pak maar direct een W7 PC, windows 8 is echt een ramp wat dat betreft.
Heb zelf Riley (2.5?) er op staan, ondertussen is die al bij 2.8.
Zit een PDF bij met vrij duidelijke uitleg:
http://www.freaktab.com/s...7-Pro-RileyROM-2-8-KitKat
Wat betreft het flashen, pak maar direct een W7 PC, windows 8 is echt een ramp wat dat betreft.
Heb zelf Riley (2.5?) er op staan, ondertussen is die al bij 2.8.
Zit een PDF bij met vrij duidelijke uitleg:
http://www.freaktab.com/s...7-Pro-RileyROM-2-8-KitKat
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. KK werkt stukken betert en sneller. Ik heb dan wel een M9pro, maar die KK is afgezien van de kernel exact dezelfde als die voor de M7pro. En Riley heeft een aardig actieve ondersteuning en achterban. Als je de de pdf volgt ben je binnen 20 minuten zo ver dat je de apps er op kunt zetten. Appeltje, eitje.
Meer pipo eigenaren problemen met de Horizon app van upc ?
Als ik de commentaren hier zo lees, dan werkt het zelfs op Samsung tab niet altijd. Dus weer een standaard buggy app van een tv boer.InSanex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:23:
Meer pipo eigenaren problemen met de Horizon app van upc ?
http://www.tabletguide.nl...aar-voor-android-tablets/
Bedankt voor de tips, nog maar eens proberen dan! Heb gelukkig een netbook met Windows 7, komt nu goed uit dat ik die nog niet geupgrade heb.
AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje
De UPC app werkt prima op mijn nexus 4, en de problemen met de app kwamen vooral voor bij Samsung tablets, waarbij er een fout met de datum/tijd instellingen was.
Heb nu de riley en de Kasty geprobeerd, beide werken niet. Iemand die het met de stock firmware wel aan de praat heeft ?
Heb nu de riley en de Kasty geprobeerd, beide werken niet. Iemand die het met de stock firmware wel aan de praat heeft ?
Er is maar 1 ding waar je bij op moet letten naar het flashen van de KK 2.7.2 Rileyrom. Dit geldt trouwnes voor alle KK roms. Je moet de bootloader (1) aangevinkt hebben, anders help je de boel om zeep.Vibhuti schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:09:
Bedankt voor de tips, nog maar eens proberen dan! Heb gelukkig een netbook met Windows 7, komt nu goed uit dat ik die nog niet geupgrade heb.

Bij 2 kun je de grootte van je basis geheugen kiezen. Standaard is dat 2Gb, maar door 1 van de andere parameterbestanden te selecteren door op dat vakje in de cirkel te klikken kun je er 4, 6, 8, of 12Gb van maken. Ikzelf gebruik daar 6Gb.
Gisteren de Riley kitkat rom voor de M8 pro geinstalleerd. Installatie ging weer perfect.
Eerste reactie, wow wow wow. Het is alsof ik een nieuwe tablet heb.
Eerste reactie, wow wow wow. Het is alsof ik een nieuwe tablet heb.
Op een M8 pro? Loop ik achter dan? Ik heb nergens wat gelezen over een KK voor de M8pro.
edit:
Pff, ik loop zeker achter. Ik ga het wel proberen denk ik, al lees ook nog genoeg probleem gevallen.
edit:
Pff, ik loop zeker achter. Ik ga het wel proberen denk ik, al lees ook nog genoeg probleem gevallen.
[ Voor 39% gewijzigd door starcopy op 09-05-2014 10:37 ]
Oke, starcopy. Hoe, wat, waar?
Natuurlijk gevonden, maar jou kennende ga je hem dik testen. En daar ben ik nieuwsgierig naar.
Natuurlijk gevonden, maar jou kennende ga je hem dik testen. En daar ben ik nieuwsgierig naar.
[ Voor 62% gewijzigd door maartend op 09-05-2014 11:02 ]
Hiero. Wel ff goed lezen, niet iedereen is blij.maartend schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:01:
Oke, starcopy. Hoe, wat, waar?
http://www.freaktab.com/s...RileyROM-2-2-KitKat/page3
Zat idd al te lezen, maar oha is men wel erg vrolijk. Is enkel die ChrisBowen die grote problemen lijkt te hebben met flashen en verder heeft men wat deepsleep problemen met 3G. En die heb ik niet in mijn Pipo.starcopy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:04:
[...]
Hiero. Wel ff goed lezen, niet iedereen is blij.
http://www.freaktab.com/s...RileyROM-2-2-KitKat/page3
Dit gaat mijn eerste upgrade worden, ik draai nog steeds op 1.7.
Procedure, ; alles backuppen met Titanium, update uitvoeren, alles terugzetten met Titanium?
[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 09-05-2014 11:11 ]
Ja en nee. Alleen apps terug zetten. Absoluut geen data. Dan kun je nog wel eens een probleem krijgen omdat je 4.2 en 4.4 door elkaar gaat gooien.
Thnx. Is dat een eenvoudige instelling in Titanium? Ik draai hem nl. gewoon standaard. Niks op ingesteld, enkel wanneer hij een back-up draait. Vind dit soort proggies meestal wat eng.starcopy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:23:
Ja en nee. Alleen apps terug zetten. Absoluut geen data. Dan kun je nog wel eens een probleem krijgen omdat je 4.2 en 4.4 door elkaar gaat gooien.
Aan te raden is gewoon al je backups weg te gooien en een nieuwe maken naar de sd kaart. Dan ben je alle overbodige zooi kwijt, en hoef je ook niet zo veel uit te zoeken.
Als backup gebruik je de instelling: backup slle gebruikersapps en systeemdata
En om de boel terug te zetten: herstel alle apps met gegevens
Dan zou het weer moeten werken.
Als backup gebruik je de instelling: backup slle gebruikersapps en systeemdata
En om de boel terug te zetten: herstel alle apps met gegevens
Dan zou het weer moeten werken.
Graag gedaan. Lees de pdf goed die in het pakket zit. Een fout is snel gemaakt, zie ander ook da afbeelding een paar berichten boven deze. Dat geldt voor elk type Pipo.maartend schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:56:
Thnx Starcopy.
RKXXXXLoader.bin (it will have various names, depending on the version). This file is always unchecked by default. You don't need to flash the loader unless you brick your device and have to reset the NAND chip. We include it "Just in case". EDIT: On KitKat ROM’s, this loader is checked by default, because it it VERY IMPORTANT to flash the loader when upgrading from Jellybean to KitKat (or if a new KitKat ROM comes with a new loader).
Edit:
Hier zojuist geflashed, en ben nu bezig om de backup terug te zetten. Tot nu toe alles prima. Alles werkt, nu kijken of het op Dalvik blijft of dat ik overschakel op ART.
Volgende edit:
Draait nu op ART. Eigenlijk geen problemen tegengekomen, afgezien dat Google play in het begin een paar keer gestopt is. Tot nu toe kan ik alleen zeggen: probeer het zelf. Alles werkt op dit moment. Ik ben echter wel gelijk naar Nova launcher geswitched, ik kan niks over de stock launcher zeggen.
[ Voor 67% gewijzigd door starcopy op 09-05-2014 19:01 . Reden: edit ]
Even een update, ik heb mijn Pipo M7 pro nu geflashed met Riley's 2.81 rom vanaf mijn netbook en hij draait als een zonnetje! Geconverteerd naar ART en sindsdien ook geen random reboots meer gehad (duimen maar ofdat zo blijft, ik moet er nog vertrouwen in krijgen).
Bedankt voor de goede adviezen!
P.S.
Mijn vriendin stoort zich eraan dat de front camera niet meer werkt en de app crashed. Meende op freaktablet.com te lezen dat daar nog een oplossing voor was, dus dat moet ik nog even uitvogelen. Iemand dit geprobeerd?
Bedankt voor de goede adviezen!
P.S.
Mijn vriendin stoort zich eraan dat de front camera niet meer werkt en de app crashed. Meende op freaktablet.com te lezen dat daar nog een oplossing voor was, dus dat moet ik nog even uitvogelen. Iemand dit geprobeerd?
Ik heb hier een M8 en M9 pro, en van beide ken ik dat probleem niet. De M9 heeft dezelfde rom software als de M7, alleen met een andere kernel.
Wat gebeur er precies dan, behalve het crashen?
Edit:
Draai je soms nog op de Stock launcher? Zo ja, probeer Nova of Apex launcher eens. De stock is een prut ding, werkt ook slecht bij de M9pro.
Wat gebeur er precies dan, behalve het crashen?
Edit:
Draai je soms nog op de Stock launcher? Zo ja, probeer Nova of Apex launcher eens. De stock is een prut ding, werkt ook slecht bij de M9pro.
[ Voor 28% gewijzigd door starcopy op 09-05-2014 20:04 ]
De camera app start wel op maar zodra ik de front camera kies kapt hij ermee en wil daarna took niet meer opstarten. Nu apex launcher geinstaleerd maar de tablet blijft traag in vergelijking met mijn oude nexus 7 (eerste model) . Die is veel snappier en start apps direct waar de Pipo (naam blijft grappig) toch vertraagt.
Ik ben niet ontevreden voor de prijs maar had er meer van verwacht.
Update:
Nova lijkt iets sneller maar de traagheid zit hem duidelijk niet alleen in de launcher.
Ik ben niet ontevreden voor de prijs maar had er meer van verwacht.
Update:
Nova lijkt iets sneller maar de traagheid zit hem duidelijk niet alleen in de launcher.
[ Voor 11% gewijzigd door Vibhuti op 09-05-2014 22:17 ]
Lijkt me dat er toch ergens iets verkeerd gegaan is. Had je de sd kaart er uit toen je begonnen bent?
Misschien kan anders iemand reageren die zelf een M7pro naar KK Riley geflashed heeft? Ik kan hier op dat punt niets proberen.
Misschien kan anders iemand reageren die zelf een M7pro naar KK Riley geflashed heeft? Ik kan hier op dat punt niets proberen.
Misschien dat het hem in de full HD resolutie zit ofzo. Geen idee, vriendin zit nu op de laptop, zal een versie eerder proberen straks (2.7.1)
Mag er van mijn vriendin niet meer aanzitten, die vind het goed zo.. Terwijl hij net nog een random reboot deed. Vrouwen..
De tablet is binnen..met dank aan het forum meteen KK 2.7.2 Rileyrom er op gezet. Werkt prima!
Alleen welke browser gebruiken jullie? Vind de standaardbrowser aan de trage kant....
Verder nog must have apps? Ben nog groen wat tablets betreft.
Ik gebruik Firefox, die is aardig. Maar er is zo veel keuze dat het op het bos en de bomen lijkt.XPS15 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:23:
De tablet is binnen..met dank aan het forum meteen KK 2.7.2 Rileyrom er op gezet. Werkt prima!Alleen welke browser gebruiken jullie? Vind de standaardbrowser aan de trage kant....
Voor apps ligt het er meer aan wat je wil gaan doen. Ik lees er ook op en daar gebruik ik Coolreader voor. Wil je iets office achtigs wat werkt onder KK dan kingsoft office. En zo is er nog veel meer.
Weer eens een PipoM6pro update (na mijn uitvoerige blog van 10 en 16 april).
Mijn derde Pipo had blauwe band aan onderkant scherm. Duidelijk fabricagefout. Order dispute gestart via Alibaba naar leverancier (Eternal Team). Daar dachten ze dat ik hem wel ter reparatie dichtbij kon aanbieden. Meest dichtbij is de Pipo shop in Kroatie, meen ik. Laat maar. Dus per postnl teruggestuurd voor 24 euro. Postnl is goedkoopste maar tracking stelt niets voor.
Is na drie weken gisteren in China gearriveerd. Terugmelding via Alibaba dat ik binnen een week mijn geld terugkrijg. Eind goed al goed?
Nee natuurlijk niet!
Ik heb 35 euro betaald aan invoerrechten (zitten grote verschillen tussen leverenciers, want mijn eerste Pipo was met UPS voor maar 25 euro duties) en 24 euro aan return shipment.
Als het even kan wil ik nieuwe invoerrechten vermijden en een credit krijgen voor de return shipment kosten. Lijkt me niet meer dan redelijk als je een kapot product geleverd krijgt.
Nog even over invoerrechten:
Heb bij DHL de invoerrechten betwist maar ben na drie weken geen stap verder. Een deel van hun kosten zijn 'administratiekosten' om de invoerrechten te heffen dus die ben je altijd kwijt.
Vreemde situatie: Net zoiets als dat de bakker je administratiekosten in rekening brengt voor het incasseren van je BTW. Volstrekt onduidelijk systeem van invoerrechtbepaling op basis van gewicht en schattingen. Maakt ook blijkbaar niets uit wat er op het pakje staat.
Blijkbaar zijn bij UPS de schattingen dus lager dan bij DHL.
Wat zijn jullie ervaringen met shippers? Heb op het tweakers China koopforum gekeken maar vind daar niet zo veel.
Als Eternal Team/Alibaba mij nu opnieuw de M6Pro stuurt met in grote letters "Replacement/Repair" product erop en dat ook weer met DHL doet dan moet (zelfs) DHL kunnen snappen dat de invoerrechten al zijn betaald. Verder is een credit voor de betaalde terugzending naar China ook redelijk.
Ik laat de komende weken horen wat men hier in China (bij Eternal team) van vindt.
Hebben jullie ervaringen met leveranciers die dit soort zaken probleemloos oplossen met terugbetaling van kosten? (e.g. Banggood?).
Ik hoor het graag,
Pazzoppe
Mijn derde Pipo had blauwe band aan onderkant scherm. Duidelijk fabricagefout. Order dispute gestart via Alibaba naar leverancier (Eternal Team). Daar dachten ze dat ik hem wel ter reparatie dichtbij kon aanbieden. Meest dichtbij is de Pipo shop in Kroatie, meen ik. Laat maar. Dus per postnl teruggestuurd voor 24 euro. Postnl is goedkoopste maar tracking stelt niets voor.
Is na drie weken gisteren in China gearriveerd. Terugmelding via Alibaba dat ik binnen een week mijn geld terugkrijg. Eind goed al goed?
Nee natuurlijk niet!
Ik heb 35 euro betaald aan invoerrechten (zitten grote verschillen tussen leverenciers, want mijn eerste Pipo was met UPS voor maar 25 euro duties) en 24 euro aan return shipment.
Als het even kan wil ik nieuwe invoerrechten vermijden en een credit krijgen voor de return shipment kosten. Lijkt me niet meer dan redelijk als je een kapot product geleverd krijgt.
Heb bij DHL de invoerrechten betwist maar ben na drie weken geen stap verder. Een deel van hun kosten zijn 'administratiekosten' om de invoerrechten te heffen dus die ben je altijd kwijt.
Vreemde situatie: Net zoiets als dat de bakker je administratiekosten in rekening brengt voor het incasseren van je BTW. Volstrekt onduidelijk systeem van invoerrechtbepaling op basis van gewicht en schattingen. Maakt ook blijkbaar niets uit wat er op het pakje staat.
Wat zijn jullie ervaringen met shippers? Heb op het tweakers China koopforum gekeken maar vind daar niet zo veel.
Als Eternal Team/Alibaba mij nu opnieuw de M6Pro stuurt met in grote letters "Replacement/Repair" product erop en dat ook weer met DHL doet dan moet (zelfs) DHL kunnen snappen dat de invoerrechten al zijn betaald. Verder is een credit voor de betaalde terugzending naar China ook redelijk.
Ik laat de komende weken horen wat men hier in China (bij Eternal team) van vindt.
Hebben jullie ervaringen met leveranciers die dit soort zaken probleemloos oplossen met terugbetaling van kosten? (e.g. Banggood?).
Ik hoor het graag,
Pazzoppe
Bij Banggood doen ze niet moeilijk en krijg je vaak geheel of gedeeltelijk je verzendkosten terug. Ik heb 2 Tablets van Pandawill. Daarvan ging er 1 kapot en moest terug. De verzendkosten heen (€ 24,50) kwamen voor mijn rekening. Tijd weg geweest (iets van 3 1/2 maand) en zonder controle door de douane gerold. Maar ik had wel alle bewijzen dat het een terug gestuurde RMA was en dat ik de invoerkosten daar de eerste keer ook van betaald had. En dat het ook weer via T&T was teruggestuurd voor rma.Pazzoppe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:46:
Nee natuurlijk niet!
Ik hoor het graag,
Pazzoppe
Maar dan nog, je geld terug zien te krijgen van welke vervoerder dan ook is een probleem. Ze zeggen nee, en jij moet maar zien wat je er mee doet. Dus zorg dat je alle documentatie op papier hebt zodat je het van A tot Z kunt bewijzen.
Duurdere zaken koop ik dan ook liever bij een goed bekend staande shop of officiële dealer. Ik heb net deze week via DHL een Mi3 binnen gekregen, en die kwam er ook zonder kosten door. Dat had ik dat niet verwacht. Vorige keren DHL was beide raak. De meeste kans maak je als je het via de lange weg laat doen met gratis verzenden en een T&T nr. Ben je wel een week of wat onderweg, maar is de berg waar die in zit, groter.
Overigens die € 25 was a: te weinig, dus daar ben je nog mee gematst. En B: een slag in de lucht. Doen ze vaker zo. Zie dat hele verzendgebeuren maar als een soort roulette, de kans dat het er uitgevist wordt, is net zo groot als het winnende nr krijgen. Alleen, sommige mensen hebben alle geluk.

En ze verrichten "werk" voor je, invullen van de papieren, aangifte regelen, enz enz. Is wel een wassen neus, maar toch "werk" PostNL rekent daar ook iets van € 13,90 voor.
ik heb een probleem met netflix op mijn m9
als ik een video laad pringt het menu waarmee je de film op pauze zou moeten kunnen zetten zo heen en weer dat ik geen eens kan klikken op de pauze knop
ga nu deze firmware proberen
http://www.freaktab.com/s...M9-Max-RileyROM-2-5/page5
als ik een video laad pringt het menu waarmee je de film op pauze zou moeten kunnen zetten zo heen en weer dat ik geen eens kan klikken op de pauze knop
ga nu deze firmware proberen
http://www.freaktab.com/s...M9-Max-RileyROM-2-5/page5
[ Voor 21% gewijzigd door robinjoo1 op 15-05-2014 15:34 ]
is dit nou de pro of niet want hij heeft wel 2 gb ram
http://www.better-e.nl/in.../10-inch/pipo-max-m9.html
net zoals dat in de OP staat
Nee, is de oude M9, dus ook veel te duur geprijsd.robinjoo1 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:56:
is dit nou de pro of niet want hij heeft wel 2 gb ram
RAM 2 GB DDR3
ROM 16 GB
(Nand Flash uitbreidbaar tot 32 GB)
Hier bied hij de pro aan.
http://www.better-e.nl/in...max-m9-pro-zwart-434.html
Met dat soort prijzen blijf ik wel in China kopen. En om het gedoe over 2 jaar garantie voor te zijn: hoeveel van dit soort webshops bestaan er nog over 2 jaar?
heb al lang daar 1 vandaanstarcopy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:15:
[...]
Nee, is de oude M9, dus ook veel te duur geprijsd.
RAM 2 GB DDR3
ROM 16 GB
(Nand Flash uitbreidbaar tot 32 GB)
Hier bied hij de pro aan.
http://www.better-e.nl/in...max-m9-pro-zwart-434.html
Met dat soort prijzen blijf ik wel in China kopen. En om het gedoe over 2 jaar garantie voor te zijn: hoeveel van dit soort webshops bestaan er nog over 2 jaar?
ouders wouden niet via chinees bestellen

maar heb nou rileyrom 2.5 erg rap zeg bijna sneller als mij s3
en iphone 5
bijde s3 en pipo geroot
iphone 5 ga ik jailbraiken zodra het kan
Ik wet natuurlijk niet hoe lang je hem al hebt, maar met de huidige prijs zit er bijna 100 euro prijsverschil.Heb ik het wel over de M9pro.
http://www.banggood.com/P...p-79280.html?currency=USD
Maar ik kan je ouders wel begrijpen denk ik. Het is voor veel mensen nog een raar idee om daar iets te kopen.
Met Riley scheelt het een hele hoop, zeker als je de KK 4.4 versies hebt. Iphone doe ik niet aan, daarvoor heb ik een Xiaomi Mi3 64Gb. Die loopt op dit moment ook op kk 4.4, maar dat is nog echt beta.
Ik ben sowieso niet zo gek op hardware die ik niet mag gebruiken zoals ik dat zelf wil. Ik moet er een hoop geld voor neertellen, dan wil ik ook bepalen wat ik e mee doe. Geldt ook voor Samsung hoor.
Maar ik kan je ouders wel begrijpen denk ik. Het is voor veel mensen nog een raar idee om daar iets te kopen.
Met Riley scheelt het een hele hoop, zeker als je de KK 4.4 versies hebt. Iphone doe ik niet aan, daarvoor heb ik een Xiaomi Mi3 64Gb. Die loopt op dit moment ook op kk 4.4, maar dat is nog echt beta.
Ik ben sowieso niet zo gek op hardware die ik niet mag gebruiken zoals ik dat zelf wil. Ik moet er een hoop geld voor neertellen, dan wil ik ook bepalen wat ik e mee doe. Geldt ook voor Samsung hoor.
al meer als 1 jaartje noustarcopy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:29:
Ik wet natuurlijk niet hoe lang je hem al hebt, maar met de huidige prijs zit er bijna 100 euro prijsverschil.Heb ik het wel over de M9pro.
samsung kan je alles mee doen daar is xda developers voor en odin
alleen jammer dat netflix nog niet werkt
krijg groen scherm als hij de video probeert te laden
ik denk fout met gpu kernel of zo iets
Ohja
Rileyrom was geflasht in 15 min zonder driver gemekker en geen WiFi uitval meer :-)
[ Voor 3% gewijzigd door robinjoo1 op 16-05-2014 01:57 ]