Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, heb nog nooit gerooted en kan niet onmiddellijk terugvinden op welke werkwijze je de kernel van M9Pro moet behouden. Eerste de M7pro KK rooten en dan ?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:32:
hello, heb nog nooit gerooted en kan niet onmiddellijk terugvinden op welke werkwijze je de kernel van M9Pro moet behouden. Eerste de M7pro KK rooten en dan ?
thx
De simpelste manier is de kernel.img deleten uit de map van de m7pro image, en dan dat bestand vanuit de m9pro map kopiëren naar de m7pro map. Dan hoef je niks te veranderen aan de install.

Wel zorgen dat het bovenste vakje aangevinkt is in de flashtool bij loader. Bij de afbeelding op nr1. bij nr2 kun je de parameter aanpassen zodat je meer geheugen kunt gebruiken dan de standaard 2 Gb. Klik je op dat vak dan kun je de file kiezen met de grootte die je wil gebruiken. Kom je er niet uit dan laat het maar weten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/91634343/flash.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@starcopy,
ben erin geslaagd om RRom 2.5.2JB te installeren alhoewel de drivers-gedoe niet te volgen was volgens the first-guide. ik heb vista en noteer, via apparaatbeheer-schijstations, 2x rockchip_usb. bij opstarten van flash tool v137 verkrijg ik aldus 'found RKandroid MSUsb'. Mij tablet is dus gerooted 252JB (vind enkel nog één chinees teken terug in datum-widget). Echter, heb nadien de M7pro KK willen rooten maar ; (zit geen first-use guide bij) en geen flashtool. vervolgens had ik eerst de kernel M9 overgekopieerd zoals je had aangegeven...maar bij opstarten van de flashtool (dus eerstens gemakkelijkshalve vanuit de RR M9 dir) verkijg ik steeds de verwijzingen naar de RR M9. Had tool overgeplaatst naar de RR M7 dir -> steeds verwijzing naar RR M9 (oa. loader 1.24). Vermoedde dat de congif-files er voor iets tss zaten en vervolgens omgekeerd de RR M7 dir over de RRM9 dir geplaatst -> nog steeds verwijzing naar RR M9. Op welke wijze kan ik de flashtool positioneren naar de juiste directory (lijn / lijn verwijzen naar volledig path ? en quid de adressen (0x00...) )...sorry voor deze lange vraagstelling :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Als je op in de laatste kolom op het juiste vakje klikt kun je de path naar een bestand wijzigen. Dus in de foto van starcopy aangegeven als 2 (voor de loader 1 vakje hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( hello,
mijn wifi verbinding valt om de haverklap uit terwijl andere mobile toestellen wel verbinding hebben opzelfde moment. (eigenaardig blijven downloads wel werken terwijl surfen onmogelijk is). Wegens dit feit heb ik willen RR M7 KK rooten met voorafgaandelijk kernl van 252JB in betreffende dir te plaatsen. De flashtool deed werk ok tot op einde maar vervolgens kreeg ik enkele faliure-boodschappen (oa. metadata) te zien op tablet, vervolgens ook eventjes android 4.4.2 gezien bij opstarting...en plotseling opnieuw PIPO 4.2.2 te voorschijn en 'freezed'. Kan bijgevolg niet meer opstarten en ook niet meer flashen want pc en flashtool vind een device meer...so what to do next ? help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,

misschien is iedereen mij intussen beu...
ben er opnieuw in geslaagd om tablet te rooten...(mini-usb stekker zat ik host (oeps).)
verkrijg toch nog steeds de foutboodschappen (on tablet-site = failure tot aan reformatting) bij rooten tablet.heb aldus rom M7 op pipoM9 (toch met M7 kernel). werkt tot dus ver...maar met eigenaardige G-sensor wendingen...zal vanavond eens wifi stabiliteit bekijken (is ten slotte DE reden om te rooten...want wifi valt om de haverklap uit...erg frustrerend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Riley heeft intussen speciaal voor de M9pro een nieuwe versie gemaakt zodat je dat gedoe met kernels verwisselen niet meer hoeft te doen.

http://www.freaktab.com/s...itKat&p=156692#post156692

Download deze en flash de zaak opnieuw. Wel weer zorgen dat de loader aangevinkt is zoals op mijn afbeelding.

Die foutmeldingen natijd op het tablet kun je vergeten, het resterende geheugen is dan nog niet geformatteerd en aangemaakt. Je moet helemaal niets doen totdat het tablet volledig is opgestart.

Een andere nono is dat je geen volledige titanium backup terug mag zetten. Alleen maar de apps en de app data. Zet je de data van android zelf ook terug dan gaat het instabiel werken als je pech hebt.

Update:

Hier inmiddels de rom geflashed uit bovenstaande link. Gaat nog een stuk beter dan de eerste oplossing. Het is te merken dat deze echt voor de M9pro is aangepast.

Zo, laatste wijziging.

Deze kitkat versie is een aanrader voor alle M9pro gebruikers. Dit lijkt in niets meer op een beta versie. Het zou zo een officiële versie kunnen zijn. Er is zelfs een manier om weer met multi-user te werken. Dit was tot nu toe niet mogelijk met kitkat.

Zelfs Ludoke is om. Nietwaar? :P

[ Voor 60% gewijzigd door starcopy op 15-03-2014 16:18 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,

heb RR 2.6 geroot zonder probleem. alles lijkt naar behoren te funktioneren en snel te noemen. Echter blijkt mijn internetverbinding helaas steeds zeer sporadisch te werken. Moet ik nu een wifi fix overwegen (intapen van antenne) of kan iemand met idem problemen mij een oplossing voorschotelen. Ik heb een wifi router dlink-9074 in mijn living die via een powerline wordt gelinked...kan dit een probleem zijn ? (nochtans, andere mobiles doen het uitstekend via deze wifi). Bij sporadische werking via tablet noteer ik 5Mbs. Is mijn tablet-antenne de oorzaak ? help, want zonder verbinding is mijn pipo pratisch waardeloos...kan met moeite Googlestore aanspreken wegens zeldenverbinding... quid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wat is je router instelling? En kun je ook testen buiten die powerline om? Als je de mogelijkheid hebt, probeer het eens bij vrienden/bekenden/familie of je daar wel een goed signaal hebt. Dan heb je in elk geval wat meer zekerheid of het aan de Pipo ligt, of aan je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:07:
Riley heeft intussen speciaal voor de M9pro een nieuwe versie gemaakt zodat je dat gedoe met kernels verwisselen niet meer hoeft te doen.

http://www.freaktab.com/s...itKat&p=156692#post156692

Download deze en flash de zaak opnieuw. Wel weer zorgen dat de loader aangevinkt is zoals op mijn afbeelding.

Die foutmeldingen natijd op het tablet kun je vergeten, het resterende geheugen is dan nog niet geformatteerd en aangemaakt. Je moet helemaal niets doen totdat het tablet volledig is opgestart.

Een andere nono is dat je geen volledige titanium backup terug mag zetten. Alleen maar de apps en de app data. Zet je de data van android zelf ook terug dan gaat het instabiel werken als je pech hebt.

Update:

Hier inmiddels de rom geflashed uit bovenstaande link. Gaat nog een stuk beter dan de eerste oplossing. Het is te merken dat deze echt voor de M9pro is aangepast.

Zo, laatste wijziging.

Deze kitkat versie is een aanrader voor alle M9pro gebruikers. Dit lijkt in niets meer op een beta versie. Het zou zo een officiële versie kunnen zijn. Er is zelfs een manier om weer met multi-user te werken. Dit was tot nu toe niet mogelijk met kitkat.

Zelfs Ludoke is om. Nietwaar? :P
Ja hoor Ludoke is ook helemaal om en GPS draait goed voor een PiPo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Riley Rom 2.6 4.4.2 geinstalleerd,draait soepel,GPS werkt goed(zelfs binnen).
Tot zover 2 putjes waar ik vragen over heb

1) Het scherm met de apps draait niet mee naar portrait. Home scherm ook niet.
2) Vanmorgen stond de tablet uit terwijl ik hem gisteravond had aan gelaten.

Iemand een antwoord hierop ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op 1 kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de standaard launcher. Die deed het bij mij ook niet. Maar met de Nova launcher werkt het perfect.

Van 2 heb ik nog niets gemerkt. R 2.6A in gebruik.

Gps wil hier niet goed fixen, maar dat kan nog wel eens zijn omdat ik de mijne gisteravond onvrijwillig een val test van een meter heb laten ondergaan. :(

Voortijd deed hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:57:
Op 1 kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de standaard launcher. Die deed het bij mij ook niet. Maar met de Nova launcher werkt het perfect.

Van 2 heb ik nog niets gemerkt. R 2.6A in gebruik.

Gps wil hier niet goed fixen, maar dat kan nog wel eens zijn omdat ik de mijne gisteravond onvrijwillig een val test van een meter heb laten ondergaan. :(

Voortijd deed hij het wel.
Idd Apex launcher die ik had aangeschaft erop en scherm draait weer zoals van ouds.
GPS werkt hier goed,ik heb wel NTPSync en Faster GPS erop. Eeerste fix duurde wel even.
Sneu van je onvrijwillige vrije val. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,

heb dus dlink-router in living staan die connected is via een powerline naar mijn router in garage.
Haal systematisch +-100Mbps met mijn Medion-laptop en meestal slechts 5Mbps met Pipo-tablet (liggend naast laptop)...soms een piek tot 19Mbps...en valt regelmatig voor enkele minuten uit de lucht. Is frustrerend. zijn er nog Pipo's met idem problemen en what to do ? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Je hebt een redelijke kans dat het aan je instellingen in de router ligt. Speel maar eens met de bandbreedte instellingen en kijk wat dat geeft. Ook kun je bij een aantal routers dit tot 5Ghz of instellen. En dat gaat een Chinees niet pikken denk ik.

En anders, zoals al eerder geschreven: Probeer het bij een ander uit. Anders kant het zijn dat je er niet snel achter komt waar je probleem ligt.

ook heb je een redelijke kans dat die powerline het probleem veroorzaakt. Al met al te veel variabelen om ff snel te proberen een oplossing te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 16-03-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb modem zonder poweline aangekoppeld...problem is still the same ; 5Mbps met af en toe 20-30Mbps en terwijl andere modiele apparaten op zelfde moment met zelfde verbinding 70-100Mbps halen. Moet vaststellen dat PipoM9 wel degelijk een pipo-tablet is. Had dit aangekocht omdat er toch veel forum beschikbaarheid en customRoms voorhanden zijn...maar als de wifi niet naar behoren functioneer heb ik niet veel aan een tablet met 32GB...zal zeker beginnen met de isolattietape rond antenne te wikkelen zoals op verschillende forums wordt aangegeven...intussen wel een kwade reply naar de reseller en/of Pipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:34:
heb modem zonder poweline aangekoppeld...problem is still the same ; 5Mbps met af en toe 20-30Mbps en terwijl andere modiele apparaten op zelfde moment met zelfde verbinding 70-100Mbps halen. Moet vaststellen dat PipoM9 wel degelijk een pipo-tablet is. Had dit aangekocht omdat er toch veel forum beschikbaarheid en customRoms voorhanden zijn...maar als de wifi niet naar behoren functioneer heb ik niet veel aan een tablet met 32GB...zal zeker beginnen met de isolattietape rond antenne te wikkelen zoals op verschillende forums wordt aangegeven...intussen wel een kwade reply naar de reseller en/of Pipo.
Maar heb je dat ding ook op een andere locatie uitgeprobeerd? Zo weet je nog niet wat het nu precies is. Mijn router is ingesteld op 20Mhz en doet 65Mbps. Staat die op 20/40Mhz dan is het tussen de 1 en 5 Mbps

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 19-03-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
dag ik wi lPipo_M9_Pro_RileyROM_2.6b installeren en ik heb het volgende probleem- met de RKBatchTool vind ik mijn pipo M9pro wel maar niet met ROM_Flash_Tool_137 nu draaai ik kasty-pipo-m9_pro_3G-422-20130909-rooted4 en deze heb ik er met de RKBatchTool geplaatst
men zegt device can not switch ,becauce of no drive
kan er iemand me helpen of wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@starcopy
alvast bedankt voor de regelmatige feedback. Forum is anders niet meer zo aktief te noemen.
heb intussen uitgeprobeerd met 802.11n only en 20MHz er chanel 1,6,11...maar heb nog steeds instabiliteit. Heb intussen wat gelezen aangaande storingen (geburen, enz...) maat verandert blijkbaar dus niet veel.Heb nog niet de mogelijkheid gehad om eldars anders te testen...maar stel vast dat mijn laptop en smartphone alvast geen last hebben (ook 20Mhz, enz...geconfigureerd)...en blijf ik de indruk behouden dat het aan Pipo ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:04
Heb net uit Hongongistan een cager B030 Powerbank binnen gekregen. Blijkt er een aansluiting in te zitten die wel leek op de voedingsaansluiting van mijn M8Pro. En wat denk je, ja dus.
Dat ding laadt op vanuit mjn powerbank. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stropje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:54:
dag ik wi lPipo_M9_Pro_RileyROM_2.6b installeren en ik heb het volgende probleem- met de RKBatchTool vind ik mijn pipo M9pro wel maar niet met ROM_Flash_Tool_137 nu draaai ik kasty-pipo-m9_pro_3G-422-20130909-rooted4 en deze heb ik er met de RKBatchTool geplaatst
men zegt device can not switch ,becauce of no drive
kan er iemand me helpen of wat doe ik fout
Je moet de flashtool gebruiken die in het rom package zit en deze heeft géén switch knop,lees ook de first use guide die erbij zit.
Bij mij is van de eerste keer gelukt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
bedankt ludoke het is me gelukt
nu ff alles testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:48:
Heb net uit Hongongistan een cager B030 Powerbank binnen gekregen. Blijkt er een aansluiting in te zitten die wel leek op de voedingsaansluiting van mijn M8Pro. En wat denk je, ja dus.
Dat ding laadt op vanuit mjn powerbank. Geweldig.
Laat ff weten hoe dat ding na een tijdje bevalt, ik zoek al tijden naar een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:24:
@starcopy
alvast bedankt voor de regelmatige feedback. Forum is anders niet meer zo aktief te noemen.
heb intussen uitgeprobeerd met 802.11n only en 20MHz er chanel 1,6,11...maar heb nog steeds instabiliteit. Heb intussen wat gelezen aangaande storingen (geburen, enz...) maat verandert blijkbaar dus niet veel.Heb nog niet de mogelijkheid gehad om eldars anders te testen...maar stel vast dat mijn laptop en smartphone alvast geen last hebben (ook 20Mhz, enz...geconfigureerd)...en blijf ik de indruk behouden dat het aan Pipo ligt...
Graag gedaan. Het is en blijft een feit dat de ene wel goed werkt en de andere niet. Dat zie je wel meer bij Chinese merken, en meestal is de antenne het probleem. Daarom ook het advies om het bij een ander ook te proberen. Soms zijn NL ook de gebruikte routers een probleem, die kunnen dan niet dat leveren wat het tablet verwacht.

Als je pech hebt dan mag je inderdaad het plakband te voorschijn halen. En anders de soldeerbout. Ik heb ook al van een aantal gelezen dat het probleem in slechte soldeer punten kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:17
Mijn Pipo m9 pro is inmiddels onderweg naar nederland, welke Rom is nu het meest aan te bevelen?

GPS maakt me niet zoveel uit, liefst wel 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KernelPanic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:11:
Mijn Pipo m9 pro is inmiddels onderweg naar nederland, welke Rom is nu het meest aan te bevelen?

GPS maakt me niet zoveel uit, liefst wel 4.4
De laatste Riley Rom 2.6
GPS werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:59:
[...]

Graag gedaan. Het is en blijft een feit dat de ene wel goed werkt en de andere niet. Dat zie je wel meer bij Chinese merken, en meestal is de antenne het probleem. Daarom ook het advies om het bij een ander ook te proberen. Soms zijn NL ook de gebruikte routers een probleem, die kunnen dan niet dat leveren wat het tablet verwacht.

Als je pech hebt dan mag je inderdaad het plakband te voorschijn halen. En anders de soldeerbout. Ik heb ook al van een aantal gelezen dat het probleem in slechte soldeer punten kan liggen.
Volgens mij is het een batch verhaal,ik heb nog geen problemen gehad met wifi,in het begin wel met GPS,maar dat was opgelost met Finless1.5.
Ik draai nu Riley 2.6 4.4.2 en GPS werkt ook dus wat GPS betreft lijkt het mij puur om een software probleem te gaan .
Wifi probleem lijkt mij toch een batch probleem te zijn,dus hardware,gezien al de wifi klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
ik werk nu met de laatste riley rom 2.6 en mijn pipo was al 2 keer uitgeschakeld na enkele ueren niet in gebruik te zijn . ik moet dan op de aan knop drukken en tablet start terug op (wel tamelijk vlug)
is dat ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stropje schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:11:
ik werk nu met de laatste riley rom 2.6 en mijn pipo was al 2 keer uitgeschakeld na enkele ueren niet in gebruik te zijn . ik moet dan op de aan knop drukken en tablet start terug op (wel tamelijk vlug)
is dat ergens een instelling?
De dag na ik 2.6 erop had gezet was mijn tablet ook uitgeschakeld,terug opgestart en tot nu toe is het euvel niet teruggekeerd,fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:52:
[...]

Volgens mij is het een batch verhaal,ik heb nog geen problemen gehad met wifi,in het begin wel met GPS,maar dat was opgelost met Finless1.5.
Ik draai nu Riley 2.6 4.4.2 en GPS werkt ook dus wat GPS betreft lijkt het mij puur om een software probleem te gaan .
Wifi probleem lijkt mij toch een batch probleem te zijn,dus hardware,gezien al de wifi klachten.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Het is wel hardwarematig, maar allemaal alleen antenne related. De chip zelf lijkt me niet het probleem. En dat is eigenlijk ook wat je bij alle klachten leest. Meestal is de oorzaak broddelwerk in plaatsing en soldeerwerk waardoor soms zelfs beide polen aan elkaar zijn gesoldeerd op de print. En waarschijnlijk al die tussentijdse veranderingen in de gebruikte onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:25:
[...]

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Het is wel hardwarematig, maar allemaal alleen antenne related. De chip zelf lijkt me niet het probleem. En dat is eigenlijk ook wat je bij alle klachten leest. Meestal is de oorzaak broddelwerk in plaatsing en soldeerwerk waardoor soms zelfs beide polen aan elkaar zijn gesoldeerd op de print. En waarschijnlijk al die tussentijdse veranderingen in de gebruikte onderdelen.
Volgens mij zijn er "slechte" en "goede" toestellen en het is ergens ook logisch dat we van die laatste geen klachten horen. Blijkbaar moet je geluk hebben met de productie serie.
De toestellen zijn dan wel goedkoop maar dat wil niet zeggen dat er ondeugdelijk materiaal moet geleverd worden.
Er zal daar ook in ploegen gewerkt worden en steekproef gewijs getest worden.
Bij de dure toestellen zullen ook wel mankementen voorkomen ,maar véél minder.
Het is wel opvallend dat het om antenne problemen gaat,zijn die onderdelen dan zo duur dat daar op bespaard wordt ? En verkeerd solderen zou al hélemaal niet mogen voorkomen.
Misschien oververmoeide Chinezen ? :)
Misschien kunnen de mensen die tevreden zijn over hun tablet,zoals ik , dit ook melden zodat we een betere kijk kunnen krijgen over de problematiek.
Het heeft natuurlijk dan niks met tweaken te maken en zou op die manier het topic vervuilen,maar zoveel animo is hier niet en kan volgens mij wel.
Of een ander topic aanmaken specifiek voor the good and the bad ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
hebben jullie ook het probleem met een toetsenbord die beeft ? Riley rom 2.6
als ik volledig scherm bezig ben , anders niet

[ Voor 24% gewijzigd door stropje op 22-03-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stropje schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:54:
hebben jullie ook het probleem met een toetsenbord die beeft ? Riley rom 2.6
Nee,niet hier,blijkbaar heb je nogal wat problemen met 2.6
Je antwoordde me dat het gelukt was.
Flash hem eens nogmaals lees de tutorial goed door en als je dan nog hetzelfde probleem hebt vrees ik ervoor dat er iets met je tablet mis is.
Hier ging het van de eerste keer goed,ik kwam van Finless 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:01:
[...]

Nee,niet hier,blijkbaar heb je nogal wat problemen met 2.6
Je antwoordde me dat het gelukt was.
Flash hem eens nogmaals lees de tutorial goed door en als je dan nog hetzelfde probleem hebt vrees ik ervoor dat er iets met je tablet mis is.
Hier ging het van de eerste keer goed,ik kwam van Finless 1.5.
alleen als ik in volledig scherm sta en ergens iets moet intyppen anders niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
kan ik ergens instellen dat de taakbalk onderaan blijft staan bij sommige apps? riley 2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stropje schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:04:
[...]

alleen als ik in volledig scherm sta en ergens iets moet intyppen anders niet hoor
Blijkbaar is het dan niet echt een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
nee maar wel ambetant :(
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:29:
[...]

Blijkbaar is het dan niet echt een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het enige probleem met het TB is hier (en bij anderen) dat bij een landscape screen in adobe bij gebruik van notities in een document, het toetsenbord eits naar links en rechts beweegt. Doe je hetzelfde in potrait mode dan werkt het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:35:
Het enige probleem met het TB is hier (en bij anderen) dat bij een landscape screen in adobe bij gebruik van notities in een document, het toetsenbord eits naar links en rechts beweegt. Doe je hetzelfde in potrait mode dan werkt het normaal.
starcopy,je hebt mij onlangs aangeraden om eenandere launcher te gebruiken,met succes,mss dat het ook dit issue kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:41:
[...]

starcopy,je hebt mij onlangs aangeraden om eenandere launcher te gebruiken,met succes,mss dat het ook dit issue kan oplossen?
Ik gebruik al een andere launcher, maar krijg steeds meer het vermoeden dat het App related is. Het werkt bijna overal normaal zonder storingen, slechts een enkele App geeft een bibberend toetsenbord. Na, ik kan er mee leven. Het ziet er wat gek uit, maar het typt gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
riley 2.6 en heeft er iemand een idee van wat het probleem is dat hij steeds uitschakeld als hij in standby staat (dit na bv 30min) en dat hij dan iedere keer volledig moet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
stropje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:33:
riley 2.6 en heeft er iemand een idee van wat het probleem is dat hij steeds uitschakeld als hij in standby staat (dit na bv 30min) en dat hij dan iedere keer volledig moet opstarten
Is hier nog niet voor gekomen. Misschien eens opnieuw flashen? En dan GEEN backup van een vorige versie terug zetten. Dat gaf bij mij de eerste keer problemen. Er zit blijkbaar toch wel meer verschil in de files tussen de M9 en de M7 dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
riley 2.6 en als ik verbinding maak via usb met mijn laptop en nadien verbinding verbreek zijn er iedere keer app weg van mijn home screen
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
stropje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:53:
riley 2.6 en als ik verbinding maak via usb met mijn laptop en nadien verbinding verbreek zijn er iedere keer app weg van mijn home screen
iemand een idee?
Nog steeds niet opnieuw geflashed? Is nu al een paar keer aangeraden. Het lijkt er gewoon op dat je er een fout in hebt zitten. Soms met Titanium Backup behalve de apps ook de data van Android zelf terug gezet?

We kunnen wel antwoorden geven, maar behalve vragen geef je geen enkele feedback. Zo blijven we raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
ik ga hem morgen terug flashen, nu ff geen tijd en ik heb alleen een backup van de apps gemaakt om één voor één terug te zetten

ik hou jullie zeker op de hoogte
ik heb wel het forum waar riley te vinden is nog mensen gezien met dezelfde vraag over het uitvallen
anders loopt hij als een sneltrein hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
gisterenavond toch opnieuw geflashed -resultaat hetzelfde
maar als de tablet recht staat in een houder sluit deze niet af ?
dus als hij plat ligt op tafel is het probleem erger
ik probeer verder en hou jullie zeker op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
riley 2.6 -nu in zijn houder ook afgesloten - en deze morgen ineens een reboot
ik zal moeten terug keren naar mijn oude rom denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het begint er op te lijken dat Ludoke gelijk heeft. De fout lijkt in sommige batches te zitten. Ik kan hier doen wat ik wil maar afgezien van het bibberende toetsenbord in een enkele App, heb ik hier geen problemen.

Het idee van Ludoke om hier de problemen te bespreken over de hardware lijkt me inderdaad het proberen waard. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:19:
Het begint er op te lijken dat Ludoke gelijk heeft. De fout lijkt in sommige batches te zitten. Ik kan hier doen wat ik wil maar afgezien van het bibberende toetsenbord in een enkele App, heb ik hier geen problemen.

Het idee van Ludoke om hier de problemen te bespreken over de hardware lijkt me inderdaad het proberen waard. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid komt.
Ik merk hier ook een veel slechtere batterijduur dan in Finless 1.5.
Met Finless deed ik soms 2 dagen,nu nog geen dag,wifi en data uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op dat punt heb ik (nog) geen klagen. Wifi aan is ongeveer 8 uur. Getest met een rpg game. zonder en alleen een boek lezen tot 50 uur. Waarvan zeker 50% standby.

Maar ja, het dan ook eigenlijk een versie die bedoeld is voor de M7. Als er nu eens wat meer mensen hier reageerden, dan was er misschien ook een beter overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:08:
Op dat punt heb ik (nog) geen klagen. Wifi aan is ongeveer 8 uur. Getest met een rpg game. zonder en alleen een boek lezen tot 50 uur. Waarvan zeker 50% standby.

Maar ja, het dan ook eigenlijk een versie die bedoeld is voor de M7. Als er nu eens wat meer mensen hier reageerden, dan was er misschien ook een beter overzicht.
Ja,vandaar mijn oproep omdat hier toch niet zoveel animo is.
We kunnen de issues pas proberen oplossen als iedereen zijn problemen ventileert en eventueel oplossingen die ze gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:21:
[...]

Ja,vandaar mijn oproep omdat hier toch niet zoveel animo is.
We kunnen de issues pas proberen oplossen als iedereen zijn problemen ventileert en eventueel oplossingen die ze gevonden hebben.
@]ludoke1955
@starcopy
Ja dat is ook zo het ligt een beetje stil de laatste tijd, druk met het werk bezig :O.
maar ik ben toch blij dat jullie het forum nog leven inblazen, als 1 van jullie wil helpen met het aanpassen van het forum gedeelte maak ik daar graag gebruik van.
Mede-auteur Pm me maar.

[ Voor 5% gewijzigd door agaam op 26-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:55:
[...]

@]ludoke1955
@starcopy
Ja dat is ook zo het ligt een beetje stil de laatste tijd, druk met het werk bezig :O.
maar ik ben toch blij dat jullie het forum nog leven inblazen, als 1 van jullie wil helpen met het aanpassen van het forum gedeelte maak ik daar graag gebruik van.
Mede-auteur Pm me maar.
@ agaam,

Bedankt voor het vertrouwen,de mede forum leden zullen toch eerst hun problemen moeten kenbaar maken anders kunnen we niet veel.
Wat betreft het aanpassen van het forum gedeelte,daar heb ik geen ondervinding in,mss dat starcopy daar meer kaas van gegeten heeft en wil hij daar de moeite voor doen.
Ik ben daarna dan ook zeker bereidt om mijn bevindingen en kennis voor zover die reikt ,te delen om de overige forum leden te helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Ik verwacht mijn tablet deze week binnen, deel graag mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ik heb afgelopen zondag ook een M9Pro besteld, ik verwacht die ergens volgende week. Mocht ik gekke dingen tegen komen deel ik die graag hier. Samen weten we altijd meer dan 1 alleen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
een vraagje aan iedereen met de riley 2.6 rom
kunnen jullie eens een app laten open staan vordat u in standbey gaat met uw tablet ?
ik denk dat de tablet soms reboot zonder dat we het merken
als je een app laat open staan en de tablet reboot dan kunnen jullie dat zien want er staat geen app meer open dan bij het terug openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
gevonden op forum van Riley 2.6 rom
I have exactly the same problem.Tablet will switch itself off if not used more than a hour

voorstel is zie hieronder
Regarding wake up from standby I would guess that the device gets a wake lock.. I think gravitybox can fix that, someone please correct me if I'm wrong.

Kent er iemand de app gravitybox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
stropje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:46:
een vraagje aan iedereen met de riley 2.6 rom
kunnen jullie eens een app laten open staan vordat u in standbey gaat met uw tablet ?
ik denk dat de tablet soms reboot zonder dat we het merken
als je een app laat open staan en de tablet reboot dan kunnen jullie dat zien want er staat geen app meer open dan bij het terug openen
Ik heb dat hier geprobeerd, maar alles blijft gewoon werken. Het enige was weer terug is: de aan/uit knop moet je weer vaker indrukken. Dit was er in het begin niet meer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
agaam schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:55:
[...]

@]ludoke1955
@starcopy
Mede-auteur Pm me maar.
We houden de boel wel draaiende zolang de chef afwezig is. :P

Maar ik moet me wel bij Ludoke aansluiten. Ik wil wel helpen met het forum, alleen zul je me dan uit moeten leggen wat het inhoud. Ik ben een redelijke nitwit wat dat aan gaat. Ik speel alleen voor moddertor op een paar andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
Hoi Ludoke,
Je slaat de spijker op zijn kop. Heb in het begin (6 mnd geleden) iets over mijn probleemloze PipoM6Pro geschreven en kwam er niet toe om er meer over te schrijven. Hij doet het namelijk gewoon!
Zonder nieuwe flash of ander gedoe. Het zou natuurlijk kunnen dat ik die zeldzame enige goed werkende M6pro heb gekregen, maar het zou ook kunnen dat je, zonder heel veel kennis van zaken en tijd, maar beter gewoon niets aan die dingen moet veranderen en ze moet gebruiken waar ze voor gemaakt zijn.

Ik lees regelmatig dit forum en verbaas me over alle zaken die blijkbaar mis kunnen gaan. In bijna alle gevallen gaat het m.i. om functies die niets met de chinese hardware te maken kunnen hebben maar wel met zelfgebakken upgrades en andere (android) software functies. Niet zo gek als dan drivers het niet lekker meer doen. Diezelfde problemen heb je ook zeker als je een nieuwe Ipad meteen gaat hacken. Dat gebeurt echter niet gauw want zo'n ding kost dik drie keer zoveel als een Pipo met verder elleen maar nadelen (upgrades, compatibiliteit, overal MacTax op).

Ja mijn GPS werkt. Tot op de meter? Nee, maar dat verwacht ik ook niet. Ja, de 3G werkt. Zonder eraan te hoeven sleutelen. Heeft 'ie absoluut superieure ontvangst? Weet ik veel. Ik kan er alles mee doen en heb niet meer netwerkproblemen dan met de iPhone.

Maar werkt de WIFI dan wel? Ja, ook de wifi werkt: op 10 meter en twee verdiepingen ontvang ik prima bijn bovenste router. Nee, dan kan ik geen HD streamen maar wie verwacht dat dan ook? Ik weet ook dat veel ontvangstproblemen komen door onjuiste routerinstellingen. Dus als ik problemen met de Pipo heb check ik via laptop of mobiel wel even hoe het staat met de wifi. Dan blijkt het dus altijd de router te zijn.

Als ik op het scherm klik dan, heel vreemd, dan reageert de Pipo daar direct op. Een enkele keer duurt het langer en als ik me dan irriteer realiseer ik me dat het ding net even bezig was om een update van een van de vele appjes te doen of omdat mijn router een hikje had. Na een half minuutje is dat voorbij en dan gaat het weer weken goed.

Maar fotografeert hij dan wel? Tja, het spijt me maar ook dat werkt gewoon. Nee, de 100x zoom bij maanlicht hoef ik niet te proberen en het blijft natuurlijk wat onhandig om met zo'n snijplankje te fotograferen, maar hij doet het wel.
Het 4:3 schermformaat is perfect om tradiionele foto's tebekijken, kranten te lezen en is ook net even handiger bij video en browsen dan het populaire breedbeeldformaat.

Dat grijsleren hoesje eromheen wat ik er voor $6 bij kocht ziet er prima uit en het scherm blijft zo stabiel in alle standen staan. De schermhelderheid (max) is zo hoog dat ik er 's avonds pijn van aan mijn ogen krijg. De extra accessoires zoals tweede voeding (helaas specifiek voor M6 vanwege de hogere spanning voor de processor), HDMI kabeltje, screenprotectors kwamen allemaal na een maandje binnen per Chinese post, samen voor een prijs waar je bij Apple niet eens een USB stekkertje voor kunt kopen.

E-books en PDF lezen gaat vlekkeloos (dankzij Android), geheugen is groot (allesbijelkaar 128G) en voldoende snel, browsen, mailen, skypen, faceboeken, youtuben enzovoort werken allemaal zoals je het zou verwachten.

Het enige probleem wat ik ontdekt heb is dat mijn adblocker als superuser steeds zit te wachten op traffic en vastloopt als ik de Pipo meeneem zonder de wifi/3G uit te zetten. Da's een android dingetje en daar zal vast wel een oplossing voor zijn, maar het resetten van de Pipo kost me minder energie dan te gaan uitzoeken waarom de adblocker vastloopt.

Kortom: Mijn Pipo werkt sapperdeflap schitterend dus heb ik er net nog wat bijbesteld met dank aan de Alibaba aanbieding. Voor 200 euro all-in de 9.7" M6pro 3G (wit) kan daar geen concurrent aan tippen. Over een week of twee weet ik dan of mijn Pipo inderdaad het enig werkende exemplaar was.

Mijn conclusie op dit alles is dat ik voortaan bij alle electronica eerst eens even op de Chinese markt ga rondneuzen. Met ruim 1.5 miljard klanten daar zie ik geen reden om nog langer de kas van Apple of anderen te spekken en komt het heus wel goed met eventuele kwaliteitsprobleempjes.
Zo'n 25 jaar geleden kocht je electronica en camera's altijd goedkoop vanuit de VS. Nu is dat China geworden.
Ni Hao!
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
riley 2.6 -hier voorlopig geen problemen meer met reboot en tablet die vanzelf afsluit
wat heb ik gedaan?
1é bij beveiliging aan/uitknop vergrendelt direct vinkje weg gedaan
2é voor ik in stand-by ga leg ik nu Wifi af
3é ik laat hem altijd recht staan in zijn staander dus
4é ik bedek het scherm niet meer met de hoes (idem als zo een ipad hoes waarbij je de ipad ook kan rechtzetten) in die hoes zitten er kleine magneten

ik hou jullie op de hoogte van verder verloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:03
Ook maar eens riley 2.6 op mijn m9 pro gezet. Zat nog op 1.8. Draait als een zonnetje. Nog geen problemen ontdekt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Gisteren mijn M9Pro ontvangen en ik moet zeggen: Geweldig. Heerlijk snel, totaal geen last van iets, maar uiteraard wel gewoon stock. Ik heb door heel het huis heen geweldig ontvangst, bijna altijd 4+ streepjes. Hij gaat 8+uur mee op een lading, hij is super zuiver en via Aliexpress heb ik er nog 2 screenprotectors een stylus pen, wat extra kabeltjes en dergelijke bij gekregen. Helemaal prima.

Mijn vriendin is er ook zeer van gecharmeerd (tot nu toe). Het is nu alleen nog even wachten op het hoesje. Het type hoesje wat wij wilde hadden ze helaas niet bij de shop waar wij hem hebben gekocht.

Mocht ik gekke dingen tegen komen meld ik het wel, maar ik hoop dat het zo geweldig blijft.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier even gekeken wanneer ik mijn M9pro besteld heb, en dat was 27 november. Van alle genoemde problemen heb ik met deze geen last. Alles werkt zoals het zou moeten. Willen diegene die problemen hebben, eens kijken wanneer zij deze besteld hebben? Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.

Overigens laat 1 ding duidelijk zijn, de Riley 2.6b is gebaseerd op een Beta van de originele Pipo Beta. Verder is deze (afgezien van de kernel) bedoeld voor de M7pro. Het loopt alleen ook op de M9pro. (en bij de meeste zelfs heel goed)

Dus een vlekkeloos geheel zal het niet zijn en ook niet worden. Pipo zelf ondersteund de 4.4.2 KitKat versie zelfs niet eens. Ook is het totaal niet duidelijk of ze dit ooit wel zullen doen, aangezien zij alleen de software verder aanpassen aan hun eigen merk van versies die door de Mediatek fabriek gemaakt zullen worden voor de RK3188 cpu. Maw, zij maken dus geen zelfstandig besturingssysteem, dit doet de cpu maker.

Ik ben begonnen met de standaard installatie van 2.6a, en heb toen de fout gemaakt om een volledige backup die ik met Titanium Backup gemaakt had van de Riley 2.5.2 terug te zetten. Daar kreeg ik wel allerlei problemen mee. Dit lag aan de terug gezette backup. Nadat ik nog een keer opnieuw geflashed had, en eerst kaal getest, heb ik alleen de apps en app gegevens terug gezet. Dit ging wel goed en werkt tot op dit moment prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:35:
Ik heb hier even gekeken wanneer ik mijn M9pro besteld heb, en dat was 27 november. Van alle genoemde problemen heb ik met deze geen last. Alles werkt zoals het zou moeten. Willen diegene die problemen hebben, eens kijken wanneer zij deze besteld hebben? Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.

Overigens laat 1 ding duidelijk zijn, de Riley 2.6b is gebaseerd op een Beta van de originele Pipo Beta. Verder is deze (afgezien van de kernel) bedoeld voor de M7pro. Het loopt alleen ook op de M9pro. (en bij de meeste zelfs heel goed)

Dus een vlekkeloos geheel zal het niet zijn en ook niet worden. Pipo zelf ondersteund de 4.4.2 KitKat versie zelfs niet eens. Ook is het totaal niet duidelijk of ze dit ooit wel zullen doen, aangezien zij alleen de software verder aanpassen aan hun eigen merk van versies die door de Mediatek fabriek gemaakt zullen worden voor de RK3188 cpu. Maw, zij maken dus geen zelfstandig besturingssysteem, dit doet de cpu maker.

Ik ben begonnen met de standaard installatie van 2.6a, en heb toen de fout gemaakt om een volledige backup die ik met Titanium Backup gemaakt had van de Riley 2.5.2 terug te zetten. Daar kreeg ik wel allerlei problemen mee. Dit lag aan de terug gezette backup. Nadat ik nog een keer opnieuw geflashed had, en eerst kaal getest, heb ik alleen de apps en app gegevens terug gezet. Dit ging wel goed en werkt tot op dit moment prima.
Als je op een M9 Pro een aangepaste Firmware flasht die bedoeld is voor een een M7 Pro moet je niet verrast zijn dat er dingen fout gaan.
In het algemeen heb ik mijn buik vol van 4.4.2 en ben terug op Finless 1.
Zelfs ik heb nu een Samsung galaxy S3 op 4.3 geef mij maar 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:56

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
De M7pro zelf op 2.5 bevalt hier nog prima.
GPS (werkt niet) en batterij in standby kunnen iets beter, verder niets te klagen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Mijn pipo m9pro heeft opeens een vastloop probleem.

Op willekeurige momenten loopt hij vast, ik krijg wat verkleuringen in mijn scherm, hij hangt en geeft dan een harde tik en valt dan uit. Dit kan zich dan zomaar eens meerdere keren herhalen tijdens opstarten. Of uren lang doet hij het zonder problemen.

Het kan gebeuren als ik een spelletje speel, aan het webbrowsen ben, de tablet aan de oplader aansluit, eigenlijk met alles wat ik doe.

Ik draai momenteel de finless 1.5 rom, maar het gebeurd ook met de standaard rom.

Iemand enig idee hoe ik erachter zou kunnen komen wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Donderpoes schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:11:
Mijn pipo m9pro heeft opeens een vastloop probleem.

Op willekeurige momenten loopt hij vast, ik krijg wat verkleuringen in mijn scherm, hij hangt en geeft dan een harde tik en valt dan uit. Dit kan zich dan zomaar eens meerdere keren herhalen tijdens opstarten. Of uren lang doet hij het zonder problemen.

Het kan gebeuren als ik een spelletje speel, aan het webbrowsen ben, de tablet aan de oplader aansluit, eigenlijk met alles wat ik doe.

Ik draai momenteel de finless 1.5 rom, maar het gebeurd ook met de standaard rom.

Iemand enig idee hoe ik erachter zou kunnen komen wat dit veroorzaakt?
Het lijkt op een hardware probleem. Probeer er een filmpje van te maken en stuur dit naar de helpdesk van de shop waar je hem gekocht hebt. Grote kans dat die je er mee verder helpen. In het ergste geval moet je hem opsturen, kost ca 24 euro. Enige nadeel, je bent hem wel een paar maand kwijt. Mijn M8 is inmiddels ook 2 maand weg en ik heb nog geen idee wanneer ik deze terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Ja dacht ik zelf ook, ik hoop dat ze niet te moeilijk doen. Had er ook een keyboard cover bij gekocht, hiervan werkten twee toetsen niet, toen heb ik hemel en aarde moeten bewegen om een nieuwe te krijgen.

Ik heb de pipo ook open gemaakt en de wifi antenne vervangen, want mijn wifi ontvangst was erg beroerd. Hoop niet dat ze daar te moeilijk over doen. Probleem van vastlopen was er al voordat ik de antenne had vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donderpoes op 31-03-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dat ligt aan de webshop. Bij Pandawill en Banggood doen ze niet moeilijk. Foto of filmpje voldoen al om tot een snelle oplossing te komen. Alleen die tijd wat het duurt voordat je het weer hebt.

Antelife en garantie heb ik zeer slechte ervaringen mee, zal daar ook nooit meer wat bestellen. :(

Ik hoop alleen dat het niet zichtbaar is wat je met de antenne hebt gedaan. Want anders kon het nog wel eens een probleem worden als ze hem openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Heb hem bij pipo-store.com gekocht.

De wijziging aan de antenne valt heel erg op. Ik heb een nieuwe antenne gemaakt met kopertape. In deze vorm:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/22/r5ml.jpg

Hiervoor was het een kartonnetje met een draadje eraan.
Mijn wifi ontvangst is wel een factor 10 beter geworden :P

Toen ik de antenne verving crashtte de tablet ook wel eens, maar dat was heel erg sporadisch. Nu is het veel vaker. Als ik de tablet terug zet naar fabrieksinstellingen crasht hij ook sporadisch. Hoe meer ik installeer hoe erger het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Donderpoes schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:20:
Heb hem bij pipo-store.com gekocht.

De wijziging aan de antenne valt heel erg op. Ik heb een nieuwe antenne gemaakt met kopertape. In deze vorm:

[afbeelding]

Hiervoor was het een kartonnetje met een draadje eraan.
Mijn wifi ontvangst is wel een factor 10 beter geworden :P

Toen ik de antenne verving crashtte de tablet ook wel eens, maar dat was heel erg sporadisch. Nu is het veel vaker. Als ik de tablet terug zet naar fabrieksinstellingen crasht hij ook sporadisch. Hoe meer ik installeer hoe erger het wordt.
Lijkt me toch een geheugen probleem. Kun je de oude antenne niet weer terugplaatsen? Ik denk dat je er anders een hoop ellende mee gaat krijgen, wat je weer een hoop geld gaat kosten. Verzendkosten heen en terug is niet misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
pffff, wil ik eidenlijk eens 2.6b gaan installeren wordt mn PipoM9pro niet meer herkend. Door geen enkele PC meer Win7(64 en 32b) en XP. Apparaat wordt niet herkend. Natuurlijk Rockchipdrivers etc geinstalleerd maar niks.
Wat is de grote truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:56:
pffff, wil ik eidenlijk eens 2.6b gaan installeren wordt mn PipoM9pro niet meer herkend. Door geen enkele PC meer Win7(64 en 32b) en XP. Apparaat wordt niet herkend. Natuurlijk Rockchipdrivers etc geinstalleerd maar niks.
Wat is de grote truuk?
Dit is toch een driver probleem,hoor.
Heb je iets aan je tablet gewijzigd sinds de laatste keer dat hij wél werdt herkend.
Heb je meerdere drivers voor de tablet op de pc staan? Die kunnen mekaar wel eens in de weg zitten.
Anders kan je ook de ADB bundle installeren en dan zouden de problemen van de baan moeten zijn ,werkt ook voor andere apparaten.
Hoe het moet kan je via Google vinden.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Sorry voor de noobvraag, maar het lag aan het kabeltje. Een kabel van een usb oplader van €1.50 uit China.
Nu 2.6b aan het flashen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:36:
Sorry voor de noobvraag, maar het lag aan het kabeltje. Een kabel van een usb oplader van €1.50 uit China.
Nu 2.6b aan het flashen.......
Ja natuurlijk,de aansluiting van een originele Pipo usb kabel is langer dan die van een gewone,had je dat niet gezien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurdoop
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb sinds een half jaar een m9pro en eerst geen enkel probleem met de wifi (eerste maanden), nu heb ik wel problemen. Alle andere apparaten hebben geen enkel probleem: 2 laptops 2 telefoons en een andere tablet met android 2.2. Mijn pipo zegt wel dat hij verbonden is maar internet oid doet het niet meer. Na wifi uit en aan krijg ik hem een tijdje niet meer verbonden, maar blijft ook niet hangen bij verifieren, zegt gewoon opgeslagen en doet dan verder niets... Ik heb uitgevonden dat ik het channel van de router zo hoog mogelijk moet zetten (13) om de minste uitval te hebben...ookal zitten er daar meer andere wifis uit de buurt en geeft wifi analyzer het niet aan als sterkste channel. Zelfs als ik geen verbinding heb en hij bij de instellingen wel aangeeft dat ie verbonden is , heb ik een prima signaal in de rechter bovenhoek... Het lijkt mij een hardware probleem, ik heb namelijk nog steeds gewoon de configuratie zoals bij aankoop. Nooit geflashed oid....ik ben aan het twijfelen of ik hem terug ga sturen naar banggood. Nog geen contact met ze hierover gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:33:
[...]

Ja natuurlijk,de aansluiting van een originele Pipo usb kabel is langer dan die van een gewone,had je dat niet gezien? 8)7
Mijn normale (Samsung) kabeltje werkt perfect op de Pipo. Maar daar hing nu een telefoon aan, dus had ik even een kabeltje gepakt van een goedekope Chinese USB lader. Daar is het USB aansluitstukje zeker lang genoeg van, veel langer dan van de Samsungkabel, maar het is geen goede data kabel. Wel een goede oplaadkabel.
Ook in dit geval zegt lengte dus niet alles..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
vuurdoop schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:24:
Ik heb uitgevonden dat ik het channel van de router zo hoog mogelijk moet zetten (13) om de minste uitval te hebben...ookal zitten er daar meer andere wifis uit de buurt en geeft wifi analyzer het niet aan als sterkste channel. Zelfs als ik geen verbinding heb en hij bij de instellingen wel aangeeft dat ie verbonden is , heb ik een prima signaal in de rechter bovenhoek... Het lijkt mij een hardware probleem, ik heb namelijk nog steeds gewoon de configuratie zoals bij aankoop. Nooit geflashed oid....ik ben aan het twijfelen of ik hem terug ga sturen naar banggood. Nog geen contact met ze hierover gehad.
Voordat je BG een mail stuurt, zou ik toch eerst maar eens gaan flashen. Dan kunje zien of het probleem er nog steeds is. Verder staat er een paar pagina's terug een link naar een youtube filmpje waarin uit de doeken gedaan wordt hoe je het (bekende) Wifi probleem van de M9pro kunt oplossen. Als het alleen slechte ontvangst is, dan denk ik niet dat je er qua garantie veel aan zal halen.

Flash er in geen enkel geval 4.4.2 Kitkat op, daarvan zijn de wifi sterktes ook nog een twistpunt.

Kijk welke firmware versie er op staat, en download deze bij Pipo.

http://www.pipo.cn/En/ind...uct&a=show4&type=2&id=286

Vervolgens kun je dan deze proberen, die staat er bekend om dat oa Wifi goed werkt.

http://www.freaktab.com/s...po-M9-Pro-Finless-1-5-ROM

[ Voor 3% gewijzigd door starcopy op 02-04-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:44:
[...]

Mijn normale (Samsung) kabeltje werkt perfect op de Pipo. Maar daar hing nu een telefoon aan, dus had ik even een kabeltje gepakt van een goedekope Chinese USB lader. Daar is het USB aansluitstukje zeker lang genoeg van, veel langer dan van de Samsungkabel, maar het is geen goede data kabel. Wel een goede oplaadkabel.
Ook in dit geval zegt lengte dus niet alles..... :+
Nog geen klachten ontvangen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:54:
[...]

Nog geen klachten ontvangen... :+
Je nodigt wel uit zo he? })

Ik las net dat een aantal M9pro Riley 2.6b kitkat gebruikers het spontane afsluitprobleem niet meer hebben. Probleem ligt blijkbaar bij de 3G modellen als ik het goed begrijp. Aangezien ik hier een no 3g uitvoering heb,ken ik dus ook dat probleem niet. ;)

Maar op onderstaande link kun je de eventuele oplossing vinden.

http://www.freaktab.com/s...858&viewfull=1#post155858

[ Voor 53% gewijzigd door starcopy op 02-04-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:10:
[...]

Je nodigt wel uit zo he? })

Ik las net dat een aantal M9pro Riley 2.6b kitkat gebruikers het spontane afsluitprobleem niet meer hebben. Probleem ligt blijkbaar bij de 3G modellen als ik het goed begrijp. Aangezien ik hier een no 3g uitvoering heb,ken ik dus ook dat probleem niet. ;)

Maar op onderstaande link kun je de eventuele oplossing vinden.

Had ook het probleem met afsluiten en heb een 3 G.
En ook massive battery drain,ben terug naar Finless1.5 ,doe nu terug 2 dagen op batterij ,GPS werkt perfect. heb alleen nog maar problemen ervaren met 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:01:
[...]

Had ook het probleem met afsluiten en heb een 3 G.
En ook massive battery drain,ben terug naar Finless1.5 ,doe nu terug 2 dagen op batterij ,GPS werkt perfect. heb alleen nog maar problemen ervaren met 4.4.2.
Klaarblijkelijk is het toch weer het oude probleem wat al bij 4.2 optrad in de 3G uitvoeringen. In de Finlys is dat toen opgelost, en nu in de Rily 2.6 ook. Je moet dus een bestand vervangen om het te verhelpen. Ik kan het niet proberen omdat ik een Wifi only heb, maar misschien iemand anders met een 3G en dat probleem wel?

Hier nog een keer de link met de oplossing. File is daar ook te downloaden. In het Riley topic zij ze er in elk geval blij mee.

Hier het bewuste topic.

En hier kun je het bestand vinden.

http://www.mediafire.com/...l/libril-rk29-dataonly.so

Zo maar even een quote uit het topic daar:

----------------------------------------------------------------------------------------------
Since i replaced the file yesterday, no unattended shut down of the device and also no specific battery drain observed until now ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 29% gewijzigd door starcopy op 03-04-2014 19:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
starcopy enig idee hoe ik die file moet verwisselen het is een .img file?
alvast bedankt
ik moet wel zeggen nu ik iedere keer wifi en 3g afleg voor in stanby te gaan ik geen shutdowns meeer heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
stropje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:18:
starcopy enig idee hoe ik die file moet verwisselen het is een .img file?
alvast bedankt
ik moet wel zeggen nu ik iedere keer wifi en 3g afleg voor in stanby te gaan ik geen shutdowns meeer heb
In het bericht boven het jouwe staat de info. Daar zie je daar weer een download link staan voor alleen het bestand. Die downloaden en de voor de oude vervangen op je tablet. Heb je een programma zoals bv root browser voor nodig. Vraag me niet hoe en wat precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Daar moet je dus zelf ff aan de gang.

[ Voor 6% gewijzigd door starcopy op 03-04-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
ja de nieuwe link geeft me een andere file . de originele file heb ik nu vervangen door de nieuwe
direct meer 3g ontvangst (meer streepjes)
ik hou jullie verder op de hoogte met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Mijn pipo is nu helemaal overleden. Hij is met een grote knal uitgegaan en doet niets meer.
Erg jammer vind ik, voor niet al te veel geld een leuke tablet.

Maar er staan nog wat emails en dergelijke op die niet bij chinezen terecht hoeven te komen. Dus stuur hem ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Mijn m9pro is deze week binnen gekomen.

Eerste indruk
Bouwkwaliteit: Voelt goed en degelijk aan meevaller
Scherm: Resolutie werkt lekker, kleuren zijn goed en lichtopbrengst voldoende.
Accu: tot nu toe matig, maar is nog niet goed geaclimatiseerd.
Wifi: goed bereik en snelheid (niet minder dan mijn transformer tf101 en nexus 7)

Bij eerste keer booten was de tablet in het chinees maar dit was redelijk eenvoudig aan te passen. Het boot scherm geeft de indruk dat er 4.2.2 op staat maar volgens het os staat er netjes android 4.4 op.

Tot nu toe erg positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor die het willen proberen, er is een nieuwe kernel om in de Riley 2.6b te flashen. Ik heb het hier al geprobeerd en het werkt goed. Deze kernel komt van Pipo en is voor de M9pro.

Om te flashen: tool opstarten en alles uitvinken behalve kernel. Dan goede kernel aangeven door op het uiterst rechtse venster achter kernel te klikken.

Vervolgens op REBOOT TO Flashmode KLIKKEN en dan op FLASHROM klikken.

Dus ABSOLUUT NIET op erase nand klikken, dan is je tablet leeg!!!

Hier kun je de file downloaden.

https://www.dropbox.com/s/mgjh7gfncl5jkhi/kernel.img

Hmm, mijn aan/uit knop doet het nu weer goed.

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 06-04-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Ik heb het idee dat mijn tablet zeer traag is desondanks het feit dat er toch een redelijk rappe processor in zit? Zeker bij Chrome heeft hij de grootste moeite om van tabblad te wisselen en om zoekopdrachten in te geven.

Iemand een idee?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
RoasteR87 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:58:
Ik heb het idee dat mijn tablet zeer traag is desondanks het feit dat er toch een redelijk rappe processor in zit? Zeker bij Chrome heeft hij de grootste moeite om van tabblad te wisselen en om zoekopdrachten in te geven.

Iemand een idee?
Chinese stock rom er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Ja, ik heb er niets aan veranderd. Maakt dat zo'n verschil dan? Of is die gewoon slecht afgesteld?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Over Chrome klagen er wel meer. Ik heb het geprobeerd, en ben na verschillende soorten (oa firefox en chrome) toch maar bij de standaard browser gebleven.

Wel is de stock niet echt snel te noemen , er zit te veel troep in die mee geladen wordt. Maar het is een persoonlijke of je naar een custom gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Ik ben er net achter gekomen dat Pipo de 4.4.2 release heeft, echter als ik hem probeer te updaten, heb ik een probleem.

Ik heb de update gedownload via pipo.cn en ook meteen de RKtool om de update te installeren. Echter is nu het probleem dat de RKTool mijn tablet niet herkent. Ik heb de drivers geinstalleerd, geen respons, zonder de drivers, geen respons. Het vakje blijft constant grijs. Mijn laptop herkent de tablet wel als of: Mass storage of met drivers als M9pro.

Ik heb USB debugging uitstaan omdat ik ergens gelezen had dat dat voor problemen kon zorgen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Bedankt voor je reactie Starcopy. Duidelijk, ik zal dan ook maar overwegen om weer de standaard te gebruiken. Overigens vroeg ik me af of je weet of de 4.4.2 ook al die bloatware bevat, of dat het een stock update is?

[ Voor 15% gewijzigd door RoasteR87 op 07-04-2014 11:29 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Gebruik je windows 8? Dan heb je daar je eerste probleem. Maar aangezien je wel mass storage device hebt, moet het werken. Je moet onderin op switch drukken om te kunnen flashen. Connected devices zou dan groen moeten worden.

Er zal altijd wel wat bloatwaren in zitten. Je zou denk ik eens aan Riley rom moeten denken alsje 4.4.2 wil proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door starcopy op 07-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Nee ik gebruik windows 7 x64 Home premium. Oke zal het even proberen, bedankt voor je snelle reactie.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Mocht je overigens deze update bedoelen:

PiPO M9pro_software_OTA_3G&wifi_chinese&english_20140306

Dat is geen 4.4.2 Kitkat, maar een 4.2.2 Jellybean.

Er is alleen een 4.4.2 van 27-12-2013, en die is niet echt lekker te noemen. Dan zul je naar een Custom rom moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Hmm okay, maar wat is de meest stabiele Custom dier er op dit moment is dan? Want naar wat ik begrijp is Rilley 2.6 eigenlijk voor een M6 waardoor niet alles vlekkeloos werkt. Ik wil natuurlijk wel een tablet die gewoon doet wat hij moet doen :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die is voor een M7pro, welke echter bijna hetzelfde is als een M9pro. Maar door de originele kernel van de 7 voor die van de M9pro te vervangen, werkt deze dus ook op de m9. De riley 2.6b werkt goed op mijn Wifi only. Ik heb er gisteren echter een nieuwe kernel die (net uit is gekomen) in gezet, waardoor het soepeler loopt. Flashen van deze versie met een andere kernel is niet moeilijk, en desnoods help ik je er wel mee ls je het wil probeen.
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste