Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56
Bedankt voor het zoeken maar zoals je in mijn eerste post kon lezen heb ik deze er nu opstaan en nogal wat problemen met wegvallende wifi.

Ik vraag me af of die kasty er niet gewoon op kan. Het staat ook gewoon in de beschrijving dus ik ga die maar proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:41:
Bedankt voor het zoeken maar zoals je in mijn eerste post kon lezen heb ik deze er nu opstaan en nogal wat problemen met wegvallende wifi.

Ik vraag me af of die kasty er niet gewoon op kan. Het staat ook gewoon in de beschrijving dus ik ga die maar proberen denk ik.
Ja,die Kasty kan erop,overigens de Rriley roms hebben allemaal last van slechte WIFI verbindingen hoewel hij beweert dat zijn roms gebaseerd zijn op Stock Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Ah ok dan ga ik de kasty rom proberen. Ik kan gewoon de instellingen van de riley rom gebruiken en dan de img vervangen voor de kast rom? Er zit namelijk alleen een image bestand bij die download van kasty.

Ik heb daar geen andere boot of kernel image voor nodig?

Of is er voor die kasty ook een alles in 1 download te vinden?

edit:
Boot.img is toch gewoon wat je te zien krijgt als je de tablet opstart. Die van die riley rom is niet om aan te zien kan ik die gewoon vervangen voor de stock boot img?

[ Voor 21% gewijzigd door Wazzup! op 25-01-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 22:14
Kan je eigenlijk met een Pipo Tablet 3g versie bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebeast schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:
Kan je eigenlijk met een Pipo Tablet 3g versie bellen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:55:
Ah ok dan ga ik de kasty rom proberen. Ik kan gewoon de instellingen van de riley rom gebruiken en dan de img vervangen voor de kast rom? Er zit namelijk alleen een image bestand bij die download van kasty.

Ik heb daar geen andere boot of kernel image voor nodig?

Of is er voor die kasty ook een alles in 1 download te vinden?

edit:
Boot.img is toch gewoon wat je te zien krijgt als je de tablet opstart. Die van die riley rom is niet om aan te zien kan ik die gewoon vervangen voor de stock boot img?
Nee geen andere kernels nodig.

Wat die boot image betreft,die zie je toch maar even ? Ik zie het probleem niet,zet hem aan kijk er 30 seconden niet naar en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Nee dat is waar maar ja als ik er dan een kasty rom opzet met een riley boot img is ook een beetje raar.

Daarom ga ik gewoon de stock boot.img maar gebruiken icm die kasty rom.

Ik hoop dat het verbetering op levert in ieder geval. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:12:
Nee dat is waar maar ja als ik er dan een kasty rom opzet met een riley boot img is ook een beetje raar.

Daarom ga ik gewoon de stock boot.img maar gebruiken icm die kasty rom.

Ik hoop dat het verbetering op levert in ieder geval. Bedankt voor de hulp. :)
Sorry hoor,maar als je de Kasty erop zet heb je toch geen Riley boot screen ?
De Kasty heeft zijn eigen bootscreen en hoef je niks extra te flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Zit dat niet in dat boot.img dan? Daar ging ik van uit iig. Ik ga het nu maar even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:20:
Zit dat niet in dat boot.img dan? Daar ging ik van uit iig. Ik ga het nu maar even proberen dan.
Elke rom heeft zijn eigen boot.img en wordt automatisch mee geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Normaal heb je een mapje bij zo'n rom met de system.img de boot.img en de kernel.img.

Maar bij die kasty update zat dat niet er zat dus alleen een update.img.

Nu heb ik dus de boot.img en kernel.img van de riley gebruikt. Maar zo te zien is het niet goed gegaan helaas...

edit:
Nu zie ik alleen het riley boot logo maar meer. Kan die nou de kliko in of is er nog wat aan te doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Wazzup! op 25-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:39:
Normaal heb je een mapje bij zo'n rom met de system.img de boot.img en de kernel.img.

Maar bij die kasty update zat dat niet er zat dus alleen een update.img.

Nu heb ik dus de boot.img en kernel.img van de riley gebruikt. Maar zo te zien is het niet goed gegaan helaas...
Ik heb toch gezegd dat er géén andere .img moeten geflasht worden !!!!!
Gewoon de update.img plaatsen in een dload map die je aanmaakt op je SD kaart en van daaruit flashen.
Nu zit je met de gebakken peren en heg je geluk dat een Pipo moeilijk te bricken is.
Wie niet luisteren wil,moet voelen.

Sorry blijkbaar moet je de Kasty flashen met RK batchtool 1.7, en let erop dat je NIET de upgrade knop gebruikt en WEL de restore knop,veel mensen gebruiken de upgrade knop omdat dat logisch lijkt,maar is niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Heb ook maar tig keer gevraagd of het mogelijk was om die boot img en kernel van riley voor de kasty te gebruiken maar goed. Hij doet het inmiddels al weer daar niet van.

Of ik heb een goede boot.img nodig voor de kasty.

Of ik moet het van uit android zelf flashen gebruik ik? Dus zonder pc. Hoe ga ik dan te werk.

edit:
aha dat was dan waarschijnlijk het probleem ik ga nog een poging wagen met 1.7

[ Voor 42% gewijzigd door Wazzup! op 25-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:10:
Heb ook maar tig keer gevraagd of het mogelijk was om die boot img en kernel van riley voor de kasty te gebruiken maar goed. Hij doet het inmiddels al weer daar niet van.
En ik heb je meteen gezegd dat je die NIET moest gebruiken,maar als je de betweter wil uithangen,voor mij niet gelaten maar van mij moet je geen hulp meer verwachten.
Je zou je beter eens eerst goed inlezen in dit topic of op Arcatablet of op Freaktab voor je aan die dingen begint.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Ok sorry dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen kan gebeuren. Ik wil echt de betweter niet uithangen ik wil gewoon dat ik fatsoenlijk gebruik van mijn wifi kan maken en dat lukte dus niet met die riley rom.

Ik heb dus blijkbaar gewoon de verkeerde batch tool gebruikt. Waar bij je ook kon kiezen tussen boot en kernel enzo die bij de riley rom zat. En die ik ook gebruikte voor mij tv stick. Kleinigheidje heb je wel is. :P

Nu ga ik het met de 1.7 proberen Waarbij je alleen een img moet kiezen. veel makkelijker nog eigenlijk.

En het lijkt te werken bedankt voor de info nog. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wazzup! op 25-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:21:
Ok sorry dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen kan gebeuren. Ik wil echt de betweter niet uithangen ik wil gewoon dat ik fatsoenlijk gebruik van mijn wifi kan maken en dat lukte dus niet met die riley rom.

Ik heb dus blijkbaar gewoon de verkeerde batch tool gebruikt. Waar bij je ook kon kiezen tussen boot en kernel enzo die bij de riley rom zat. Nu ga ik het met de 1.7
Ik begrijp het niet meer je wou de Riley niet vanwege de wifi problemen en het boot screen.
Ik heb je de wifi problemen bevestigd op al zijn roms en je zou voor de Kasty gaan,en ga je weer terug naar Riley???
Ik beveel je de Kasty aan,heb er een versie van gedraaid op mijn M9 Pro 3G zonder problemen met wifi of what so ever.
Nog 1 raad,ik weet niet of ze voor de MAX beschikbaar zijn maar blijf voorlopig weg van KitKat 4.4.2,dit omdat die een andere bootloader gebruiken en als je niet weet wat je moet doen heb je 100% een brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1BZAbf3.png

Willekeurig plaatje van de tool die ik gebruikt heb. Misschien word het dan duidelijker waarom ik met die vragen van die boot en kernel zat.

Deze 1.37 tool zat dus bij de rileyrom.

Ik had dus eerst de kastyrom geflashed met deze 1.37 tool. Met de boot en kernel die bij de riley zat.
Dat mislukte dus.

Daarna de rileyrom er maar weer even opgezet bij gebrek aan beter.

Daarna heb ik de 1.7 tool gebruikt en op restore gedrukt zoals je aangaf.
En bij deze 1.7 hoef je helemaal niet apart een boot of kernel te laden. Alleen de update.img

Zodoende werkt alles weer. De kastyrom dus. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Wazzup! op 25-01-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:37:
[afbeelding]

Willekeurig plaatje van de tool die ik gebruikt heb. Misschien word het dan duidelijker waarom ik met die vragen van die boot en kernel zat.

Deze 1.37 tool zat dus bij de rileyrom.

Ik had dus eerst de kastyrom geflashed met deze 1.37 tool. Met de boot en kernel die bij de riley zat.
Dat mislukte dus.

Daarna de rileyrom er maar weer even opgezet bij gebrek aan beter.

Daarna heb ik de 1.7 tool gebruikt en op restore gedrukt zoals je aangaf.
En bij deze 1.7 hoef je helemaal niet apart een boot of kernel te laden. Alleen de update.img

Zodoende werkt alles weer.
Dit is een tool zoals Finless er 1 gebruikt en waar je kan zien dat je ook loader kan selecteren en dat staat daar ook aangevinkt,zoals ik al in mijn vorige reply al zei doe dat NOOIT een ander bootloader bricked je tablet.
En nogmaals alléén de update.img en zodoende leer je met vallen en opstaan,niettemin raad ik je toch aan de forums eens hierop door te lezen die ik vermeld heb,had je al die sores kunnen vermijden.
Trouwens,meestal zit bij elke rom in de .zip de juiste flashtool meegeleverd.
Er is een verschil tussen de RKbatchtool en de Rom flashtool zoals Riley en Finless die gebruiken
Flashtool is voor Riley en Finless
Batchtool is voor Arcatablet roms

Hoop dat je nu een een beetje opgestoken hebt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Zojuist geprobeerd de volgende firmware versie te installeren op de Pipo M8 Pro van mijn ouders:
4.4.2_Fixed_all_su_work_notclear_22.12.2013

In de batch tool wordt de pipo goed gezien. Dus het image gekozen en de update gestart. Alles lijkt goed te gaan, maar hij blijft hangen bij Layer 7-1 Test device start. Hij loopt door tot 100% en vervolgens zit er geen voortgang meer in. Hij blijft dus op Test device (100%) staan.

Na een tijd wachten de pipo losgekoppeld en geprobeerd om deze te starten, Alleen doet nu de pipo het helemaal niet meer... Zelfs geen logo. Weet iemand hoe ik dit wellicht opgelost krijg?
Ik hoop dat ik 'm niet gebricked heb... overigens vindt de batch tool wel nog altijd de pipo en geeft deze een groen vierkantje.

[ Voor 12% gewijzigd door Spurlie op 26-01-2014 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:52:
Zojuist geprobeerd de volgende firmware versie te installeren op de Pipo M8 Pro van mijn ouders:
4.4.2_Fixed_all_su_work_notclear_22.12.2013

In de batch tool wordt de pipo goed gezien. Dus het image gekozen en de update gestart. Alles lijkt goed te gaan, maar hij blijft hangen bij Layer 7-1 Test device start. Hij loopt door tot 100% en vervolgens zit er geen voortgang meer in. Hij blijft dus op Test device (100%) staan.

Na een tijd wachten de pipo losgekoppeld en geprobeerd om deze te starten, Alleen doet nu de pipo het helemaal niet meer... Zelfs geen logo. Weet iemand hoe ik dit wellicht opgelost krijg?
Ik hoop dat ik 'm niet gebricked heb... overigens vindt de batch tool wel nog altijd de pipo en geeft deze een groen vierkantje.
Allez nog één die niet zint voor hij begint,vvor de zoveelste keer 4.4.2 roms hebben een andere bootloader en als je die niet mee flasht heb je een BRICK zoals je nu ondervindt.
Ik weet niet of er in de Batchtool een mogelijkheid is om die bootloader aan te geven.
In de Flashtool van Riley en Finless is die mogelheid er wél,maar daar zit de rom ook al in.
Je kan eens kijken of die gasten een 4.4.2 hebben voor de M8Pro.
Als je via Batchtool flasht mag je NOOIT de UPGRADE knop gebruiken ,maar wel de RESTORE knop.
Aangezien je een groen vierkantje hebt in Batchtool en de Pipo wordt herkend,kan je proberen een 4.2.2 te flashen.
Lukt het niet dan zal je moeten gaan lezen,wat je beter op voorhand had gedaan!!!

Je blijft beter nog weg van 4.4.2 en zeker van die Russich die je hebt geflasht.
4.4.2 is nog helemaal niet stabiel en GPS werkt NIET.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Bedankt voor je reactie ludoke. Ja ik had de firmware gedownload via een duits forum en daar zijn een aantal mensen die zeggen dat deze rom bij hen draait. Maar ik had me inderdaad nog wat meer moeten oriënteren.

Zojuist de laatste RileyROM gedownload. Als ik in Finless ROM flash tool op "Flash ROM" klik komt in het statusscherm direct te staan: "INFO: Testing device, Total (16384), Current(16384)"
Hier blijft 'ie op staan en gaat niet verder.
Hij geeft wel aan: Found RKAndroid Loader Rock Usb

Weet iemand wellicht waar ik een duidelijke manual kan vinden voor het unbricken van een pipo m8 pro?

[ Voor 4% gewijzigd door Spurlie op 26-01-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:00:
Bedankt voor je reactie ludoke. Ja ik had de firmware gedownload via een duits forum en daar zijn een aantal mensen die zeggen dat deze rom bij hen draait. Maar ik had me inderdaad nog wat meer moeten oriënteren.

Zojuist de laatste RileyROM gedownload. Als ik in Finless ROM flash tool op "Flash ROM" klik komt in het statusscherm direct te staan: "INFO: Testing device, Total (16384), Current(16384)"
Hier blijft 'ie op staan en gaat niet verder.
Hij geeft wel aan: Found RKAndroid Loader Rock Usb

Weet iemand wellicht waar ik een duidelijke manual kan vinden voor het unbricken van een pipo m8 pro?
Je moet eerst boot flash mode kiezen dan erse nand en laten tellen tot dat de teller hetzelfde getal aangeeft dan het getal wat ervoor staat,telt hij maar tot 6 ,dan herbegin je gewoon,geraak je toch niet verder kan je op de FLASH ROM drukken en moet huj beginnen flashen.
Aangezien de tablet herkent wordt is hij niet gebricked maar zal in Flash mode staan. Begin gewoon overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Als ik voor reboot to flash mode kies geeft 'ie de volgende foutmelding: Device can not do switch,because it is not msc device.

Ook erase nand geprobeerd, maar dan krijg ik een vergelijkbaar iets als bij het flashen. Uiteindelijk gaat 'ie niet meer verder bij: INFO: Doing lower format, Total(16384),Current(16384)

En ook bij flash rom blijft ie staan bij test device 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:57:
Als ik voor reboot to flash mode kies geeft 'ie de volgende foutmelding: Device can not do switch,because it is not msc device.

Ook erase nand geprobeerd, maar dan krijg ik een vergelijkbaar iets als bij het flashen. Uiteindelijk gaat 'ie niet meer verder bij: INFO: Doing lower format, Total(16384),Current(16384)

En ook bij flash rom blijft ie staan bij test device 100%
Eerst je tablet resetten,je kan opzoeken hoe dat moet bij de M8 Pro,ik heb de M9 Pro.
Dan kan je opnieuw proberen.
Bij de Riley roms zit altijd een First time user guide bij.
Helpt het allemaal niet dan zal je toch eens wat moeten gaan lezen,er is genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Die first time user guide had ik inderdaad al gevolgd. Ook het resetten (esc toets ingedrukt houden, reset toets inhouden en power toets inhouden) mag niet baten helaas.

Ik ben al de nodige uren aan het zoeken op internet naar mensen met hetzelfde probleem, maar ik kan niets vinden. Wel iets over een hard bricked chuwi, waarbij bepaalde pinnetjes verbonden moeten worden. Zie: YouTube: Chuwi V88 Unbrick How to Unbrick Hard Bricked V88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Toch waarschijnlijk wat gevonden. Ik denk dat ik 'm open moet maken en het volgende moet doen:
http://www.freaktab.com/s...LASHING-A-KITKAT-ROM!!!!!

In ieder geval een wijze les om alleen firmware updates te gebruiken van vertrouwde bronnen en zoals jij al zei ludoke: volgende keer meer en beter lezen!...
Als je vanaf bekende locaties download, zit er tenminste de benodigde info bij met eventuele waarschuwingen/afwijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:29:
Toch waarschijnlijk wat gevonden. Ik denk dat ik 'm open moet maken en het volgende moet doen:
http://www.freaktab.com/s...LASHING-A-KITKAT-ROM!!!!!

In ieder geval een wijze les om alleen firmware updates te gebruiken van vertrouwde bronnen en zoals jij al zei ludoke: volgende keer meer en beter lezen!...
Als je vanaf bekende locaties download, zit er tenminste de benodigde info bij met eventuele waarschuwingen/afwijkingen
Die Riley rom was dat kitkat?

Dit kan je ook proberen:

Sorry for being to brief.

By trying I unbricked my completely dead new m6pro after changing from kitkat to jellybean (kasty).I used Rkbatchtool 1.7.

When I attached the tablet over usb there was no reaction untill I held the power button for a few seconds, then I heard a connection sound on windows7. On Rkbatchtool there was a blue square when holding power.
So I did not open the tablet.

1 I connect tablet over usb.
2 I load the right rom-img file.
3 Hold the power button.
4 While holding press restore button.
5 Keep power pressed untill first part of flashing done (button is green)
6 at first I released power to soon and the contact over usb stopped as did flashing
7 Flashing completed and pipo rebooted again to normal.

Of dit:

If I am not wrong, another way to do it is:

> reset buttom;
> connect usb;
> connect charger;
> wait until it show up on pc...

I did it like 2 or 3 times already, usually the screen didn't even "turn on" or it shows the "dead android"... Anyway, hope I am right

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Beide had ik inderdaad al geprobeerd, maar werkte ook niet.

Maar uiteindelijk is het gelukt! Toch de pipo open moeten maken en pins 8+9 met elkaar verbonden. Vervolgens komt ie in mask mode, kun je erase idb uitvoeren en de rom flashen. Totdat de flash klaar was mijn vinger op de power button gehouden, omdat ik bang was dat ie anders zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:26:
Beide had ik inderdaad al geprobeerd, maar werkte ook niet.

Maar uiteindelijk is het gelukt! Toch de pipo open moeten maken en pins 8+9 met elkaar verbonden. Vervolgens komt ie in mask mode, kun je erase idb uitvoeren en de rom flashen. Totdat de flash klaar was mijn vinger op de power button gehouden, omdat ik bang was dat ie anders zou stoppen.
Eind goed,al goed en let nu een beetje op hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Aangezien ik mijn M8pro voor reparatie retour moet sturen, zocht ik dus de nodige info ivm tijdelijke uitvoer om bij terugkomst niet nog een keer de douane te spekken. Ik kan er echter niets over vinden en de Douane geeft ook niet thuis, die verwijzen me naar Dhl. Daar kan ik online een invoice aanmaken die echter zo duidelijk is dat ik er niet meer uit kom. En de medewerker daar weet het ook al niet precies.

Is er hier misschien iemand die me een stuk op weg kan helpen? Ik wordt er inmiddels compleet simpel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
starcopy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:37:
Aangezien ik mijn M8pro voor reparatie retour moet sturen, zocht ik dus de nodige info ivm tijdelijke uitvoer om bij terugkomst niet nog een keer de douane te spekken. Ik kan er echter niets over vinden en de Douane geeft ook niet thuis, die verwijzen me naar Dhl. Daar kan ik online een invoice aanmaken die echter zo duidelijk is dat ik er niet meer uit kom. En de medewerker daar weet het ook al niet precies.

Is er hier misschien iemand die me een stuk op weg kan helpen? Ik wordt er inmiddels compleet simpel van.
http://www.postnlpakkette...betalen-bij-garantie.aspx

Overigens, als je naar China (Pipo) gaat opsturen voor reparatie, kan dit heel lang duren (lees: 4-5 maanden, eigen ervaring). Je hebt geluk als de Chinese verkoper jou een gereviseerde tablet stuurt binnen korte tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dat laatste zal niet zo'n probleem zijn. Ik gebruik nu een M9pro. Maar het gaat naar Pandawill, en dat schijn redelijk te gaan wat tijden betreft.

Alleen die link, al net zo duidelijk als het dhl verhaal.

Wat bedoelen ze hier nu mee?

---------------------------------------------------------------------------------------
wel de beschikking hebben over de originele uitvoerbescheiden
---------------------------------------------------------------------------------------

De factuur van de shop, of de papieren die je bij je eerste inklaring na de invoer hebt gekregen. Het is die duidelijkheid die altijd weer zo geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
hi all,

Ik was na een paar dagen driftig zoeken naar een 10" tablet langzaam tot een keuze aan het komen,
ideaal dus om zoveel info van jullie bij elkaar te vinden hier op tweakers over de Pipo M9 Pro 3G.

Inmiddels bestelling net gedaan via Alie / Eternal, vandaar deze post om jullie alvast te bedanken!

Gok dat ik vast nog wel wat vragen heb, maar ga eerst de 34 pagina's info hier nog een keer grondig doorlezen zodat ik niet een vraag stel die al uitgebreid aan bod is gekomen :)

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
starcopy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:42:
Dat laatste zal niet zo'n probleem zijn. Ik gebruik nu een M9pro. Maar het gaat naar Pandawill, en dat schijn redelijk te gaan wat tijden betreft.

Alleen die link, al net zo duidelijk als het dhl verhaal.

Wat bedoelen ze hier nu mee?

wel de beschikking hebben over de originele uitvoerbescheiden

De factuur van de shop, of de papieren die je bij je eerste inklaring na de invoer hebt gekregen. Het is die duidelijkheid die altijd weer zo geweldig is.
Wat je zegt, papieren van de inklaring, hiermee is vastgesteld wat de waarde van het apparaat is en bewijs dat je reeds de invoer belastingen hebt betaald. Uiteraard even overleggen met Pandawill dat ze die papieren ook weer mee terugsturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Beste medetweakers,

Ik hoop dat mijn vraag hier gesteld mag worden. Ik heb sinds kort een PIPO M6 PRO. Wat een topding! Ik wil het maximale uit het tablet halen, daarom wil ik graag mijn micro sd kaart NTFS formatteren voor films. Ik heb namelijk MKV bestanden van 4+ GB en die wil ik graag zetten op een NTFS micro SD kaart.

NTFS wordt niet standaard op Android ondersteund, maar kan middels paragon wel indien root toegang. Ik wil mijn PIPO daarom nu rooten. Moet ik dan een compleet nieuwe firmware downloaden? Of is er ook een root tool o.i.d.?

Kan iemand mij helpen met het rooten van mijn M6 PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
Zag op pagina 7 van deze thread post van RobertowNL met link naar root info, krijg het niet geqoute maar kun je zo terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Vorige week de kasy rom op mijn m9 max gezet. Ik moet zeggen ik heb nog nooit zo'n lekker werkende tablet gehad. Reageert veel sneller word niet super traag bij auto updaten etc.

Alleen bleven de wifi problemen bestaan. Het bereik is nooit slecht geweest maar het connecten (het van grijs naar blauw gaan van de 'streepjes' ging heel moeizaam of gewoon niet (om gek van te worden)).

Na nog is wat zoeken kwam ik erachter om je router is op 20Mhz only te zetten ipv auto 20/40Mhz. En dat bleek dus het probleem. Nu connect ie binnen paar seconden ipv minuten.

Vaker voorkomend probleem? In dit topic kan ik er zo snel niks over vinden eigenlijk.

Als ik het goed begrepen heb is het alleen nadelig voor het bereik ook voor andere aparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
Hi all, nahet lezen van de volledige thread toch nog wat vragen.

Begrepen dat er met de 3G versie niet gebeld kan worden, maar als ik een sim met data abo er in zou zetten, kan ik dan wel apps zoals whatsapp en skype gebruiken die geregistreerd staan op het tel.nr van de simkaart?

Vroeg met verder af hoe jullie ervaring is het het gebruiken van een powerbank bij een tablet.
Ik heb gemengde ervaring met powerbanks uit china voor telefoons, is er een type/model dat aan te bevelen valt?

[ Voor 27% gewijzigd door bordeauxactive op 01-02-2014 13:57 . Reden: powerbank vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Hallo allen,

Ik heb een Pipo M6PRO en wil deze gaan rooten. Ik heb in deze thread gelezen dat dit kan met de vondroid methoden:

5) http://vondroid.com/threa...oot-a-rk3188-device.7686/
Veel moeilijker wordt het niet ;)

Heeft iemand ervaring met deze methode op een pipo m6 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb gister de KitKat 4.4.2 van kasty http://www.arctablet.com/...m-root-firmware-20131226/ en de orginele Chinese versie van de Pipo site gedownload om te proberen op mijn Pipo M9 Pro (NON 3G).
Alles werkt prima behalve de wifi, ik krijg mijn router 4 seconde te zien en dan is hij weer buiten bereik. Ik heb ook de 20/40 naar 20 gezet op de router, niks hielp.
Heb nu de Kasty 4.2.2 weer terug gezet en ik had weer binnen een paar seconde stabile wifi ontvangst.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen dat ik met KitKat geen wifi ontvanst heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Arrived schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:55:
Ik heb gister de KitKat 4.4.2 van kasty http://www.arctablet.com/...m-root-firmware-20131226/ en de orginel Chinese versie van de Pipo site gedownload om te proberen op mijn Pipo M9 Pro (NON 3G).
Alles werk prima behalve de wifi ik krijg mijn router 4 seconde te zien en dan is hij weer buiten bereik. Ik heb ook de 20/40 naar 20 gezet op de router, niks help.
Heb nu de 4.2.2 weer terug gezet en ik had weer binnen een paar seconde stabile wifi ontvangst.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen dat ik met KitKat geen wifi ontvanst heb?
Ik gebruik hier de Riley 4.4.2 en die geeft een prima verbinding. De kasty heb ik gebruikt maar die beviel niet zo. Had toch wat meer problemen hier. Het kan een rom gebeuren zijn, maar van de diverse merken tablets is ook bekend dat de antenne soms slecht gesoldeerd is. En ook
Pipo ontkomt daar niet aan. De M9pro heeft er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
starcopy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik hier de Riley 4.4.2 en die geeft een prima verbinding. De kasty heb ik gebruikt maar die beviel niet zo. Had toch wat meer problemen hier. Het kan een rom gebeuren zijn, maar van de diverse merken tablets is ook bekend dat de antenne soms slecht gesoldeerd is. En ook
Pipo ontkomt daar niet aan. De M9pro heeft er ook last van.
Ga ik die eens proberen. Heb je een linkje voor me?
Ik geloof wat jij zegt hoor over slecht geslodeerd ed. De prijs zit hem natuurlijk ergens in.
Hoe kan het dan dat ik op de 3 verdieping 2 streepjes wifi ontvangst heb nu en met de 4.4.2 helemaal niks zelfs niet naast de router.
Ligt het dan misschien aan een andere instelling van m'n Netgear WNDR4500.
Mij lijkt het meer en custom-ROM 'probleem'
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Arrived schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Ga ik die eens proberen. Heb je een linkje voor me?
Ik geloof wat jij zegt hoor over slecht geslodeerd ed. De prijs zit hem natuurlijk ergens in.
Hoe kan het dan dat ik op de 3 verdieping 2 streepjes wifi ontvangst heb nu en met de 4.4.2 helemaal niks zelfs niet naast de router.
Ligt het dan misschien aan een andere instelling van m'n Netgear WNDR4500.
Mij lijkt het meer en custom-ROM 'probleem'
.
Kijk eens.

http://www.freaktab.com/s...Pro-RileyROM-2-5-2-KitKat

Goed de instructies lezen, dan kan er weinig fout gaan.

Het zal waarschijnlijk een rom probleem zijn, maar je weet het gewoon niet. Ik heb er al zoveel over gelezen dat het me inmiddels ook niet al te veel meer uitmaakt. Ik heb er gewoon een extender bij geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien het wel eens voorkomt dat iets rma gestuurd moet worden en blijkbaar niemand precies weet hoe en wat, zet ik hier onder maar ff wat info neer.

Wat heb je nodig:

Allereerst de tarieven van de post.

http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/

Met wat doorklikken zie je ook nog wel meer info.

Verder een CN23 douane formulier, dit kun je krijgen op elk postkantoor. Let op met invullen, de velden zijn te klein om alle info op te zetten van het Chinese aflever adres.
Het verstandigst is om het adres gewoon groot op het pakket te zetten.

ook moet je daar het netto gewicht invullen. Dit is dus alleen het gewicht van het item en accessoires zelf. Niet de doos waarin je de spullen verpakt.

Dan heb je nog een HS code nodig.. Voor mijn Tablet was dat: 84713000, maar elke soort heeft zijn eigen nr. Op telnr: 045-5706000 kun je de code opvragen voor je eigen zending.

Maak voor jezelf foto's van het geheel zodat je wat in handen hebt als de douane bij terugkomst nog een keer met je wil afrekenen. 1x betalen is voldoende.

Ik hoop dat er in elk geval iemand wat aan heeft. Ik was wel ff zoet met bellen, uitzoeken, en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Bedankt, dit is zeker nuttig!

Toevallig kreeg ik gister mijn gerepareerde M8pro terug (sept 2013 naar China gestuurd... :F). Een paar dagen ervoor ontving ik een inklaringsformulier van PostNL voor de waardebepaling. Dit heb ik 1x eerder gehad en heb toen alles 'eerlijk' ingevuld (als aankoop), incl. bon, dan mag je ook de volle mep betalen (btw over totaalwaarde, inklarings kosten, etc). Nu heb ik 'gift' ingevuld en waarde 30,- dollar. Dit kwam ongeveer overeen met hoe het op 't pakketje stond. Moest nu alleen inklaringskosten betalen, plus btw over 30 dollar. Dit scheelt aanzienlijk!

Als je overigens de bestelling via DHL express ontvangt wordt het meestal niet door de douane onderschept. Gewone post via China post of Singapore post dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk wachten en afwachten hoe het gaat met stabiliteit en functioneren van bijvoorbeeld GPS, maar RobertowNL had mij al lekker gemaakt en ik was zwak ;(

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2819/12348283774_26cf4bbb51_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3690/12348308184_432d56f5be_z.jpg

Maar goed dat ik het gedaan heb though. Draait een stuk soepeler. _/-\o_
Ben alleen geen fan van die grote icons in de app drawer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Andere launcher er op en aanpassen. Ik gebruik hier Nova laucher, maar zullen er genoeg zijn die dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mcauseway schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:39:
[...]

Bedankt, dit is zeker nuttig!

Toevallig kreeg ik gister mijn gerepareerde M8pro terug (sept 2013 naar China gestuurd... :F). Een paar dagen ervoor ontving ik een inklaringsformulier van PostNL voor de waardebepaling. Dit heb ik 1x eerder gehad en heb toen alles 'eerlijk' ingevuld (als aankoop), incl. bon, dan mag je ook de volle mep betalen (btw over totaalwaarde, inklarings kosten, etc). Nu heb ik 'gift' ingevuld en waarde 30,- dollar. Dit kwam ongeveer overeen met hoe het op 't pakketje stond. Moest nu alleen inklaringskosten betalen, plus btw over 30 dollar. Dit scheelt aanzienlijk!

Als je overigens de bestelling via DHL express ontvangt wordt het meestal niet door de douane onderschept. Gewone post via China post of Singapore post dus wel.
Oei, dat beloofd wat. Welke shop was dat?

Ik probeer hier Dhl een beetje te mijden. Bijna alles waar ik inklaring voor moest betalen kwam via hen. Ik had het wel snel, maar was gemiddeld ook 30 euro meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
starcopy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:39:
[...]
Oei, dat beloofd wat. Welke shop was dat?

Ik probeer hier Dhl een beetje te mijden. Bijna alles waar ik inklaring voor moest betalen kwam via hen. Ik had het wel snel, maar was gemiddeld ook 30 euro meer kwijt.
Oh, dezelfde ervaring heb ik juist met 'normale' verzendingen, niet via DHL.

Deze bestelling was via Mixeshop. Ik zou ook graag heel veel anti-reklame voor deze lui willen maken, want het woord 'service' kennen ze simpelweg niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
ik krijg met skype geen beeld op mijn M6PRO. De frontcamera hoor je wel aanklikken, maar er komt geen beeld. Het gesprek crasht dan. Iemand anders dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,

is er ergens een azerty keyboerd te verkrijgen voor pipo m9pro...of kan een laoszittend keyboard met microusb aangesloten worden zonder probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
PJOG schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:51:
ik krijg met skype geen beeld op mijn M6PRO. De frontcamera hoor je wel aanklikken, maar er komt geen beeld. Het gesprek crasht dan. Iemand anders dit zelfde probleem?
Je kunt in elk geval nog video instellen. Ik heb het net ff geprobeerd op mijn m9pro en daar kan alleen maar geluid, beeld kan ik niet eens instellen. Na wat zoekwerk op google blijkt ook wel dat Skype maar op een beperkt aantal tablets goed werkt. Zelf gooien ze het op de minimale eisen die een tablet moet hebben. En dus einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-09 19:31
Mijn vriendin is haar adapter kwijt geraakt op school voor de PIPO. Is het mogelijk om hier in Nederland een universele te kopen of moet er speciaal eentje uit China voor overkomen? Misschien een noobvraag, maar we hebben ook al problemen gehad met een gekocht HDMI kabel.

Ik zat te denken aan deze:
http://www.replacedirect....1000ma.html?prrel=5485849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
AequitasII schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:59:
Mijn vriendin is haar adapter kwijt geraakt op school voor de PIPO. Is het mogelijk om hier in Nederland een universele te kopen of moet er speciaal eentje uit China voor overkomen? Misschien een noobvraag, maar we hebben ook al problemen gehad met een gekocht HDMI kabel.

Ik zat te denken aan deze:
http://www.replacedirect....1000ma.html?prrel=5485849
de originele lader is hier ook te koop.
http://www.loveandroid.nl/oplader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Goeiedag zeg, wat een prijs. een 3A model bij DX kost iets van 4 euro.

Bovendien is het model niet onbelangrijk, dat staat er niet bij. Alleen Pipo.

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
starcopy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:04:
[...]

Goeiedag zeg, wat een prijs. een 3A model bij DX kost iets van 4 euro.

Bovendien is het model niet onbelangrijk, dat staat er niet bij. Alleen Pipo.
ja ben het helemaal eens, het is duur, maar hij vroeg of die speciaal uit china moest komen, hoeft niet maar dan betaal je er de hoofdprijs voor.

• AequitasII
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ze wil graag een adapter met Europese uiteinden, dus dan gaat het de dure versie ws. worden :)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nee hoor, die hebben ze in china ook. zoals gezegd een euro of 4. Ik zou alleen de link ff op moeten zoeken.

Gevonden:

http://dx.com/p/5v-3a-2-5...black-220702#.UvzTObTz79M

Heb er 2 van in gebruik.

Maare, wat voor model is het? Er zit verschil in de aansluitplug bij bepaalde types.

[ Voor 30% gewijzigd door starcopy op 13-02-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Ik heb de laatste tijd iets vervelends met mijn tablet. Als ik bijv netflix kijk gaat hij automatisch full screen en verdwijnt dus de "taalbalk" onderin. En als ik dan het scherm aanraak verschijnt de balk voor een fractie van een seconde en verdwijnt weer.

Dit heb ik ook met bijv de NPO app maar de youtube app werkt wel normaal. Het is waarschijnlijk een instelling of een app die dit veroorzaakt? Heb geen fullscreen app ofzo iets dergelijks geinstalleerd iig.

Het speeld versneld af op de een of ander manier. http://youtu.be/rmoXmHs5Fec

[ Voor 7% gewijzigd door Wazzup! op 15-02-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23-09 18:15
Heb een pipo m8pro. Kan nog 70% van de prijs terugvangen. Wat zou een mooie pipo opvolger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 06:56

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Onda V975m, LG Gpad 8.3 (met cashback), PiPO M8HD, Nexus 7 (''13), etc ;).
Hangt af van je eisen natuurlijk :D

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Hallo even een vraagje,

Ik heb een pipo m9pro wifi, maar de wifi is erg slecht, in zoverre, als hij verbinding heeft is het prima, maar de verbinding gaat heel vaak verloren en dan moet ik wifi uit/aan zetten of zelfs de tablet opnieuw opstarten voordat wifi het weer doet.

Weten jullie of dit makkelijk op te lossen is?

Ik heb zelf al de antenne afgeschermd, dit had ik ergens op internet gevonden. Helaas heeft dit niet het verliezen van de verbinding verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Bij mij hielp het om in me router de wifi op 20Mhz te zetten ipv auto 20/40 Mhz.

Nu met andere router geen last meer van dus denk dat je het in je router moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23-09 18:15
RobertowNL schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:04:
Onda V975m, LG Gpad 8.3 (met cashback), PiPO M8HD, Nexus 7 (''13), etc ;).
Hangt af van je eisen natuurlijk :D
Zelfde beeldverhouding als de M8Pro, zelfde resolutie. Mag iets groeter zijn, zeker niet kleiner. Sneller en draaiend op kitkat.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 17-02-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
starcopy schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:12:
Nee hoor, die hebben ze in china ook. zoals gezegd een euro of 4. Ik zou alleen de link ff op moeten zoeken.

Gevonden:

http://dx.com/p/5v-3a-2-5...black-220702#.UvzTObTz79M

Heb er 2 van in gebruik.

Maare, wat voor model is het? Er zit verschil in de aansluitplug bij bepaalde types.
Ze heeft de M9PRO, dus deze kabel moet volgens mij daar op werken. Heel erg bedankt voor de link, ik heb het besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderpoes schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:10:
Hallo even een vraagje,

Ik heb een pipo m9pro wifi, maar de wifi is erg slecht, in zoverre, als hij verbinding heeft is het prima, maar de verbinding gaat heel vaak verloren en dan moet ik wifi uit/aan zetten of zelfs de tablet opnieuw opstarten voordat wifi het weer doet.

Weten jullie of dit makkelijk op te lossen is?

Ik heb zelf al de antenne afgeschermd, dit had ik ergens op internet gevonden. Helaas heeft dit niet het verliezen van de verbinding verholpen.
Volgens mij is met je antenne niets mis,je zegt het zelf de verbinding is prima,dus met een brakke antenne krijg je geen prima verbinding naar mijn mening.Mss eens een ander kanaal op je router kiezen? Of en dit lijkt me meer aangewezen nl een factory reset of ander firmware.
Ik heb een M9 Pro Wifi+3g en heb nog geen verbindingsproblemen gekend.Weet niet of je op stock zit en/of je custom wil gaan maar ik ben zéér te spreken over Finless rom, zelfs mijn GPS is goed voor een PiPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
AequitasII schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:08:
[...]

Ze heeft de M9PRO, dus deze kabel moet volgens mij daar op werken. Heel erg bedankt voor de link, ik heb het besteld.
Graag gedaan. Is inderdaad de goede, ik gebruik die hier op een m8pro en een m9pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:44:
[...]

Volgens mij is met je antenne niets mis,je zegt het zelf de verbinding is prima,dus met een brakke antenne krijg je geen prima verbinding naar mijn mening.Mss eens een ander kanaal op je router kiezen? Of en dit lijkt me meer aangewezen nl een factory reset of ander firmware.
Ik heb een M9 Pro Wifi+3g en heb nog geen verbindingsproblemen gekend.Weet niet of je op stock zit en/of je custom wil gaan maar ik ben zéér te spreken over Finless rom, zelfs mijn GPS is goed voor een PiPO.
Ander kanaal heb ik reeds geprobeerd, ik heb nog geen custom rom geprobeerd. Ik zal dit eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Donderpoes schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Ander kanaal heb ik reeds geprobeerd, ik heb nog geen custom rom geprobeerd. Ik zal dit eens gaan proberen.
Als eens aan de bandbreedte gedacht? Probeer dat eens te veranderen als je router dat toe laat. zet et eens op 20/40Mhz, of 20Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 00:06
Net een Onda v975m besteld. Retailheaven had een mooi aanbod voor inruil van mn Pipo M9Pro, en ik zie de Onda toch als een volgende generatie. Sneller en hogere resolutie en 4:3 schermverhouding. Zodra ik de Onda heb zal ik ze vergelijken. Mijn Pipo draait sinds die KitKat rom perfect. De Onda staat nog in de steigers, dus meer gerommel met firmware, wat ook weer leuk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELLO?
HEB JUIST EEN SMS VANWEGE DHL GEKREGEN VOOR BETALING VAN 47EURO VOOR MIJN BESTELLING PIPO M9PRO...vind dit een tegenvaller. is dus +-1/3 van de prijs bij (175euro) !!! ...pffffffffff

Aangezien het geen capslock-dag is in gewone lettergrootte graag. En zo'n heffing is het risico van het vak, je hebt eerder geluk als je het niet hoeft te betalen dan pech als je het wel moet betalen.

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Tja, dat is de gok die erbij hoort. Je hoeft het trouwens niet zo te schreeuwen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon mijn PiPo M9 Pro hier in Belgie gekocht via Tweedehands.be.
Toestel nieuw ,weet niet meer precies hoeveel ik betaald heb maar als je 175+47 doet zal het niet veel schelen,zelfde dag afgehaald ca 50 km met de bedrijfswagen.
Het kostte iets meer maar had gewoon na 1 uur mijn speeltje in huis.
Krenterig zijn loont niet altijd jongens,maar ja zit ingebakken hé :)
Mijn afkomst is duidelijk zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Yup, een verhuisde Nederlander. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 15:02
Ik was gister wat aan het spelen met de developer opties toen ik 'virtual second screen' aanzette terwijl de HDMI poort erin zit. Dat vond hij niet leuk en nu krijg ik android niet meer opgestart. Ik kom enkel in het recovery menu. Ik zou een update.zip kunnen sideloaden via ADB maar de ROMs die ik vind worden geflasht met een aparte Flash Tool. Als ik deze opstart vindt hij de tablet niet.

Iemand een idee hoe ik RileyROM er weer op krijg?

edit; schijnt dat de map met de ROM bestanden in update.zip gezet kunnen worden om hem zo te flashen. Even proberen

edit 2: ' Installation aborted'. Tijd voor nieuw plan.

[ Voor 15% gewijzigd door ApexAlpha op 24-02-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Vandaag heeft DHL de Pipo M9pro afgeleverd, vrijdag besteld bij Ibuygou. Gelukkig geen extra kosten.
Eerste indruk was niet zo positief, de tablet was voorgeconfigureerd (geen setup bij eerste keer aanzetten) en zat vol met bloatware. Maar na het flashen van Finless 1.5 met reset is het stukken beter. Mooie tablet en redelijk snel (af en toe wat haperingen in webbrowser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn pipotablet M9PRo binnen gekregen (dus 175euro+47euro tax).
is mijn eerste tablet en kan dus niet vergelijken.
de tablet had een randopening en heb ik kunnen/ùmoeten 'inklikken' om ze toe te maken.
ik vind de helderheid niet echt denderend (brightness staat op max)
google store is dus pipostore met chinese beschrijving...al dus moeten rooten/flashen met finley rom ? (ben ook nieuw hierin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:31:
heb mijn pipotablet M9PRo binnen gekregen (dus 175euro+47euro tax).
is mijn eerste tablet en kan dus niet vergelijken.
de tablet had een randopening en heb ik kunnen/ùmoeten 'inklikken' om ze toe te maken.
ik vind de helderheid niet echt denderend (brightness staat op max)
google store is dus pipostore met chinese beschrijving...al dus moeten rooten/flashen met finley rom ? (ben ook nieuw hierin)
Zou hem inderdaad direct flashen met Riley rom (Android 4.4). Weet niet of op de M9pro met deze update de GPS al werkt. Anders moet je nog een poosje op 4.2 blijven zitten.

Riley 2.5 - Android 4.4.2 - Zonder GPS, de 4.4.2 firmware loopt wel het beste dacht ik.
Finless 1.5 - Android 4.2.2 - met GPS, zie dat topic voor info hoe stabiel hij is.

Zelf op mijn M7pro ook RIley 2.5 (zonder GPS dus) en dat werkt toch wel een pak beter dan de oude 4.2.2 firmware. Weet niet hoe dat zich bij de M9pro verhoud maar de verhalen van riley 2.5 waren ook daar goed.

Let er wel op dat je de loader file mee flahsed als je van 4.2 naar 4.4 gaat en vice versa, zou je dat niet doen dan moet je hem open maken om een chip kort te sluiten (niet aan te raden O-) )

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Riley 2.5 4.4.2 werkt prima maar heeft inderdaad geen GPS ondersteuning. Of dat belangrijk is ligt aan de gebruiker, maar een erg goede GPS is het toch al niet.

Verder wat Roberto al zegt, goed oppassen dat de loader aangevinkt is.

Ook kun je de parameter nog aanpassen. Daarmee kun je ipv de standaard 2Gb Flash, bv 4, 6, 8, of 12 Gb Flash geheugen maken. Om dit te doen moet je gewoon het meest rechtse vakje naast de regel waar parameter instaat, aanklikken. Je kunt dan kiezen uit de verschillende parameter groottes. Ikzelf heb deze op 4 Gb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45
Ik heb een M9, dus geen pro.
Kan ik dan gewoon de Riley rom 2.5 gebruiken? aangezien deze voor een M9 pro is.

Kan ik uberhaupt gewoon elke rom die voor de M9 Pro is gebruiken voor de Max M9?

En die loader aanvinken doe je gewoon in rkbatch tool?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Qosmic schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:13:
Ik heb een M9, dus geen pro.
Kan ik dan gewoon de Riley rom 2.5 gebruiken? aangezien deze voor een M9 pro is.

Kan ik uberhaupt gewoon elke rom die voor de M9 Pro is gebruiken voor de Max M9?

En die loader aanvinken doe je gewoon in rkbatch tool?
Kort antwoord, zou ik zeker niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
agaam schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:52:
[...]

Kort antwoord, zou ik zeker niet doen
Welke rom zou je op dit moment dan wel aan willen raden voor deze pipo m9 max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Met betrekking tot ROMS zou ik gewoon hier kijken:
http://www.freaktab.com/f...php?166-Current-Pipo-ROMs

Staan de laatste ROMS voor iedere PIPO tablet wel zo ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,

ik heb versie android op mijn Pipo m9Pro (die ik een week geleden heb mogen ontvangen).
ik heb nog nooit gerooted en ken dus het effekt nadien niet.
ik wil in eerste instantie de chinese verwijzingen eraf en aldus eventueel verbeteringen van brightness, wifibereik, enz...
ik ging ervan uit dat rooten met een customrom (zoals romley 2.5) vergelijkbaar is met een nieuw OS-versie erop te zetten en bijgevolg leek mij dit niet zo bijzonder. Maar igv de rekaties, waar ik lees aangaande een eventuele noodzakeleijk chipinterventie bij het simpel vergeten van aan te vinken van een optie (boatloader) , lijkt mij dit toch eerder niet evident te noemen. Ik kan blijkbaar dan ook de kooptoestand niet meer herstellen ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry...was de versie vergetenangeven 'k heb versie 4.2.2 android op mijn Pipo m9Pro (die ik een week geleden heb mogen ontvangen).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:05:
sorry...was de versie vergetenangeven 'k heb versie 4.2.2 android op mijn Pipo m9Pro (die ik een week geleden heb mogen ontvangen).'
Ik raad u aan bij 4.2.2 te blijven zolang al de sores met KitKat niet opgelost zijn,op GPS moet je niet rekenen en riley 2.5 is KitKat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren een beetje geinternet met de tablet...wifi lijkt onstabiel (zat zelfs tot op een meter van mijn router). bepaalde webpages (bv. tomascook) verkrijg ik nooit korrekt weergegeven of zelfs niet gedeeltelijk. ligt dit aan de browser...aangezien andere paginas wel degelijk laden? de rekatietijd touchscreen is blijkbaar ook niet bijsterend te noemen....kortom was al vabn plan of de 'tablet' langs het raam buiten te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:32:
[...]

Ik raad u aan bij 4.2.2 te blijven zolang al de sores met KitKat niet opgelost zijn,op GPS moet je niet rekenen en riley 2.5 is KitKat
Welke ''sores'' exact? GPS is bij mij op de M7pro het enige wat met KitKat niet werkt verder loopt het allemaal vele malen beter dan de eerdere firmwares.Of zitten er bij de M9pro grote bugs in?
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:04:
Maar igv de rekaties, waar ik lees aangaande een eventuele noodzakeleijk chipinterventie bij het simpel vergeten van aan te vinken van een optie (boatloader) , lijkt mij dit toch eerder niet evident te noemen. Ik kan blijkbaar dan ook de kooptoestand niet meer herstellen ?
Jawel, dit kan wel. Je kan gewoon heen en weer wisselen als je dit wil.
De Android 4.4 firmware maakt alleen gebruik van een andere indeling dan de 4.4.2 en lagere software. Daarom zal je voordat je overgaat dus elke keer de loader mee moeten flashen. Als je dit vergeet dan soft brick je de tablet.

Naast nieuwere / andere firmware (4.4 als GPS ondergeschikt is) zou ik ook een nieuwe kernel flashen die je geheugen sneller klokt en het undervolt. Voordeel is daarvan dat de tablet nog weer net iets sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

RobertowNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:17:Naast nieuwere / andere firmware (4.4 als GPS ondergeschikt is) zou ik ook een nieuwe kernel flashen die je geheugen sneller klokt en het undervolt. Voordeel is daarvan dat de tablet nog weer net iets sneller aanvoelt.
Is dit een andere methode dan het flashen van de ROM? Hoe flash je dan een andere kernel en welke kernel raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 18:26
Vorige week de M6PRO gps ontvangen.
Prachtig scherm en goede afwerking!

Maar de tablet is ENORM traag.
Ik heb gekozen voor de Android interface bij het eerste keer opstarten.
En al direct voelde alles redelijk traag aan. Daarom de Nova launcher erop maar dit maakt totaal geen verschil.

VB, bij het aanzetten van de tablet moet ik soms 10 tot 15 seconden wachten tot ik hem kan unlocken.
Openen van programma's duurt tot 30-40 seconden. Tot het programma geladen is krijg ik enkel een zwart scherm te zien. In het begin dacht ik dus telkens dat de tablet gecrashed was.

Ik heb hem nog niet geroot of geupgrade met een andere rom. Zijn er nog mensen die dit herkennen zoja, hoe hebben jullie het opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:15
saikoboarder schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:05:
Vorige week de M6PRO gps ontvangen.
Prachtig scherm en goede afwerking!

Maar de tablet is ENORM traag.
Ik heb gekozen voor de Android interface bij het eerste keer opstarten.
En al direct voelde alles redelijk traag aan. Daarom de Nova launcher erop maar dit maakt totaal geen verschil.

VB, bij het aanzetten van de tablet moet ik soms 10 tot 15 seconden wachten tot ik hem kan unlocken.
Openen van programma's duurt tot 30-40 seconden. Tot het programma geladen is krijg ik enkel een zwart scherm te zien. In het begin dacht ik dus telkens dat de tablet gecrashed was.

Ik heb hem nog niet geroot of geupgrade met een andere rom. Zijn er nog mensen die dit herkennen zoja, hoe hebben jullie het opgelost ?
Ik herken het wel een beetje van mijn M8Pro, deze draait op Riley Rom, ik denk de laatste versie (of is er onlangs een nieuwe gekomen, al een tijdje niet meer gechecked?).
Het enorm traag zijn en zwarte scherm bij openen programma's is met name als de tablet uitgestaan heeft of een hele tijd op standbye heeft gestaan. Zeker als er dan veel updates vanuit de play store moeten komen. Na een tijdje, als de updates klaar zijn, dan valt er prima mee te werken en vind ik de tablet redelijk snel. Wifi heeft daar ook wat mee te maken. Gisteren bijvoorbeeld in de trein heb ik 10 minuten lopen klooien voordat ik XBMC met een film aan de praat kreeg, ook enorm traag en zwarte schermen. Toen de Wifi maar uitgegooid, en toen liep de tablet als een zonnetje. Net of het verbinden en/of zoeken naar een WiFi netwerk en dan bij verbinding het zoeken naar play store updates mijn tablet doet veranderen in een slak zo stoned als een garnaal.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen met een M8Pro een andere Rom dan de Riley Rom of de orginele hebben en die kunnen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,
heb wat verder 'gespeeld' als leek met mijn onlangs verkregen M9Pro. Zaterdag een website kunnen laden en verder niets meer terwijl ik op één meter van mijn d-link modem postvat (laptop en sony ericson mobile en samsung tv hebben helemaal geen problemen om wifif te bereiken). Zondag dan plotseling een beetje kunnen surfen. Blijkbaar eerst cnn-page laden en dan loaden de rest (???). later op de avond opnieuw geen bereik behalve cnn (zinloze uitleg)... valt het wifi-bereik te verbeteren via Riley-rom rooting...of anders ook in de chinese zee met de tablet ? :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:11:
hello,
heb wat verder 'gespeeld' als leek met mijn onlangs verkregen M9Pro. Zaterdag een website kunnen laden en verder niets meer terwijl ik op één meter van mijn d-link modem postvat (laptop en sony ericson mobile en samsung tv hebben helemaal geen problemen om wifif te bereiken). Zondag dan plotseling een beetje kunnen surfen. Blijkbaar eerst cnn-page laden en dan loaden de rest (???). later op de avond opnieuw geen bereik behalve cnn (zinloze uitleg)... valt het wifi-bereik te verbeteren via Riley-rom rooting...of anders ook in de chinese zee met de tablet ? :( :( :(
Ik heb met mijn M9 Pro nog nooit wifi problemen gehad maar die schijnen wél te bestaan en zouden te maken hebben met de wifi antenne,dus een hardware fout.
Wele firmware versie draai je ? Ik gok KitKat 4.4.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

In dit filmpje leggen ze uit hoe je de Wifi zelf kunt fixen, misschien het proberen waard? YouTube: Pipo M9Pro Wifi Fix

Een andere vraag: is bij jullie het scrollen ook zo traag? Als ik omlaag swipe duurt het een paar milliseconden voor het ook echt naar beneden gaat. Geen ramp, maar ik ben een betere snelheid gewend... Is daar iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
thisegzz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:21:
In dit filmpje leggen ze uit hoe je de Wifi zelf kunt fixen, misschien het proberen waard? YouTube: Pipo M9Pro Wifi Fix

Een andere vraag: is bij jullie het scrollen ook zo traag? Als ik omlaag swipe duurt het een paar milliseconden voor het ook echt naar beneden gaat. Geen ramp, maar ik ben een betere snelheid gewend... Is daar iets tegen te doen?
Nee, scrollen gaat hier wel vlot. Zit wel op 4.4.2 van de 4.2 firmware was ik niet zo te spreken (voor de M7pro).

Een kernel flashen gaat via de zelfde methode als een ROM, meer info met betrekking tot het flashen:
Riley rom 2.5 - Android 4.4.2 - geen GPS
Riley rom 2.4 - Android 4.2.2 - Wel GPS
Finless 1.5 - Android 4.2.2 - Wel GPS
Kernels voor de desbetrefende ROMS staan vaak wel in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Voor degene die interesse heeft, ik bied mijn m8-pro te koop aan [ klik ]

Werkt allemaal prima maar tijdens de (lange) periode dat ik 'm kwijt was voor reparatie een nexus 7 gekocht en de keuze gemaakt om de pipo weg te doen (2 tablets is teveel luxe!) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

RobertowNL schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:41:
[...]

Nee, scrollen gaat hier wel vlot. Zit wel op 4.4.2 van de 4.2 firmware was ik niet zo te spreken (voor de M7pro).

Een kernel flashen gaat via de zelfde methode als een ROM, meer info met betrekking tot het flashen:
Riley rom 2.5 - Android 4.4.2 - geen GPS
Riley rom 2.4 - Android 4.2.2 - Wel GPS
Finless 1.5 - Android 4.2.2 - Wel GPS
Kernels voor de desbetrefende ROMS staan vaak wel in het topic.
Bedankt. Ik ben nu van Dalvik naar Android Runtime geswitcht en dat maakt hem al gelijk een stuk sneller (onder Developer options) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
thisegzz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:20:
[...]

Bedankt. Ik ben nu van Dalvik naar Android Runtime geswitcht en dat maakt hem al gelijk een stuk sneller (onder Developer options) :)
En jij ook bedankt. ;)

Die had ik hier over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 15:02
Weet iemand hoe je bij een Pipo M9 Pro een ROM kunt sideloaden? Ik kan alleen nog in CWM bij mijn tablet maar heb altijd met de Flash Tool gewerkt.

Er staat in die mapjes wel een ClockWorkMod Template maar als ik die instructies volg krijg ik het nog niet voor elkaar. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor diegene die van een gokje houden: De Riley M7pro kitkat rom werkt ook op de M9pro. Je moet alleen de kernel van de M9pro kitkat gebruiken. Meer hierover in het Freaktab forum.

Inmiddels hier ook de M7pro kitkat er op gezet. Alles liep vlekkeloos, en ben nu bezig om met titanium Backup alle apps en data terug te zetten.

Gps schijnt hier wel te werken, maar kan het nog niet testen. Op dit moment loopt alles in elk geval stabiel. Geen multi-user, aan/uit knop werkt hier wel normaal. Al met al lijkt me dit een betere versie dan die voor de M9pro.

1 manco gevonden. Probeer niet van Dalvik naar ART te switchen. Dit gaat fout en je kunt de boel opnieuw flashen.

Wat Riley info uit het betreffende topic:

Pipo M7 Pro RileyROM 2.7 KitKat

This ROM is based on an official update posted by Pipo dated 3/6/14.

[ Voor 67% gewijzigd door starcopy op 13-03-2014 22:17 . Reden: aanpassing verhaal ]

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste