Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Forum nameIngame NameJobServer
DawnNoMoreRisesDawn SolariaBlack MageMoogle
MarluXiaXlXion TwilightScholarMoogle
ChesterArayla DaenoraBardMoogle
NgangatarElderly FisherfellowBardMoogle
Ngangatar (2e char)Ngan GatarSummonerMoogle
NightcrowyEveristus CaesariesSummonerMoogle
SplendidSeloria DhaviWhite MageMoogle
PerfectshotJustum MistleteinScholarCerberus
thanicksLannister StarkDragoonMoogle
JvdMeulenYuroon MeulenThaumaturgeMoogle
MarcvzSelene WhiteBlack MageLeviathan
DembarSholto SoulurgeScholarMoogle
NaWAFlandre ScarletMonkExcalibur
detheavnY'uri RanashDragoonMoogle
AlexandervhHellbringer GreyGladiatorMoogle
RicmaniacSasuke UchihaWarriorMoogle
JouhkiMarique RavalynnWhite MageShiva
Sanny_83Chestnut WeedaGladiatorMoogle
............
............
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
HunterrnlMivau LawantalMonk/DragoonMoogle
............
............

[ Voor 198% gewijzigd door Hunterrnl op 19-08-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:13:
MaxxusKitty KattSummonerMoogle
............

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarluXiaXl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Op het moment dat je de quest voltooid als je aan de eisen voldoet krijg je een Soul Crystal. Bij je character helemaal rechtsonderin is dat een equipment slot. Als jij de quest hebt gedaan voor Paladin krijg je een bijpassende Soul Crystal voor de job Paladin, op het moment dat jij deze Soul Crystal equipt krijg je alle bonussen van paladin en alle abilities + de enkele nadelen die daarbij horen. Je kan namelijk niet meer alle classes gebruiken en ipv 10 cross-class abilities kun je er maar 5 gebruiken.
voor sommige klink dit "Je kan namelijk niet meer alle classes gebruiken" misschien wat onduidelijk.. je kan wel blijven switchen van alle classes alleen niet met die soul equipped. maar je kan best nog gewoon een andere class worden hoor :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kun je wel meerdere jobs aannemen zodat je meerdere Soul Crystals hebt?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:20:
voor sommige klink dit "Je kan namelijk niet meer alle classes gebruiken" misschien wat onduidelijk.. je kan wel blijven switchen van alle classes alleen niet met die soul equipped. maar je kan best nog gewoon een andere class worden hoor :)
Ik begreep 'm ook al even niet, maar goed dat je dat even verduidelijkt. Het blijft dus gewoon mogelijk om met 1 char alle (eind) classes te worden, zoals dragoon, summoner, paladin, etc.

Zijn er uberhaupt voordelen als je er bijvoorbeeld voor kiest om gewoon een lancer of gladiator te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Ik begreep 'm ook al even niet, maar goed dat je dat even verduidelijkt. Het blijft dus gewoon mogelijk om met 1 char alle (eind) classes te worden, zoals dragoon, summoner, paladin, etc.

Zijn er uberhaupt voordelen als je er bijvoorbeeld voor kiest om gewoon een lancer of gladiator te blijven?
ik heb daar ook over na zitten denken of dat niet beter is maar ik kan het niet met zekerheid zeggen want zo ver ben ik nog niet. maar als je op een legacy server inlogt zie je gewoon echt ALLE level 50's die je ziet een job zijn en geen class =p dus ik denk dat job wel gewoon beter is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Bedankt voor het duidelijker maken, klinkt inderdaad onduidelijk :p En zover ik weet heeft een class geen voordelen tegenover een job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

ja :) je kan letterlijk alles uiteindelijk op 1 character hebben
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de "meerdere characters voor meerdre classes"-tactiek.

i.e. BLM op m'n main
WHM alt ect.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik denk dat het sowieso makkelijker is om bepaalde jobs te verspreiden over chars. Ik weet niet hoe het naast je armor bags is, maar het lijkt me niet veel duidelijker worden als je alleen maar je gear loopt te sorteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dawn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de "meerdere characters voor meerdre classes"-tactiek.

i.e. BLM op m'n main
WHM alt ect.
Same here, plus dat het gewoon leuk is om chars te hebben met verschillende looks en moves.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:44:
Ik denk dat het sowieso makkelijker is om bepaalde jobs te verspreiden over chars. Ik weet niet hoe het naast je armor bags is, maar het lijkt me niet veel duidelijker worden als je alleen maar je gear loopt te sorteren :)
Daar hebben we de ingame armor set saver voor ;)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:34:
[...]

ik heb daar ook over na zitten denken of dat niet beter is maar ik kan het niet met zekerheid zeggen want zo ver ben ik nog niet. maar als je op een legacy server inlogt zie je gewoon echt ALLE level 50's die je ziet een job zijn en geen class =p dus ik denk dat job wel gewoon beter is ;p
Denk dat het ook een gedeelte psychologisch is.
Een conjurer zal best op lvl 50 goed kunnen healen maar WHM is een "advanced" job dus die is dan automatisch beter en players eisen dan een WHM als healer.

Heb hetzelfde meegemaakt met FFXI.
PLD is de advanced job van WAR. En opeens willen/eisen alle EXP parties, zelfs low level een PLD tank ipv een WAR tank. Dit onterecht. Sterker nog WAR is een betere tank tot ongeveer level 25-30 dan een PLD maar dat maak je de mensen niet wijs, PLD is een advanced job dus is automatisch beter.

Ik kan me nog herinneren dat toen ik als PLD een party joinden de andere players zeiden; "oow nu hebben we een PLD als tank dus kunnen we wel goblins doen in plaats van mandra's".. en ik dus; "nou ik dacht het niet :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Denk dat het ook een gedeelte psychologisch is.
Een conjurer zal best op lvl 50 goed kunnen healen maar WHM is een "advanced" job dus die is dan automatisch beter en players eisen dan een WHM als healer.

Heb hetzelfde meegemaakt met FFXI.
PLD is de advanced job van WAR. En opeens willen/eisen alle EXP parties, zelfs low level een PLD tank ipv een WAR tank. Dit onterecht. Sterker nog WAR is een betere tank tot ongeveer level 25-30 dan een PLD maar dat maak je de mensen niet wijs, PLD is een advanced job dus is automatisch beter.

Ik kan me nog herinneren dat toen ik als PLD een party joinden de andere players zeiden; "oow nu hebben we een PLD als tank dus kunnen we wel goblins doen in plaats van mandra's".. en ik dus; "nou ik dacht het niet :)"
En daar zit het grote voordeel van een guild/kin/whatevernaampjewehetbeestjegeven, dan is het mogelijk om hier op gezonde manier over in discussie te gaan en te testen wat het beste werkt op welke boss/challenge.

Er is gelukkig nog nooit 1 "build" geweest welke in elk gevecht het beste was, juist dit finetunen en tweaken van chars blijft games op eindlevel interessant houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Dawn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:52:
Daar hebben we de ingame armor set saver voor ;)
Het gaat dan ook niet om het equippen, want dat is easy! (en makkelijk met jobs switchen!!!)
Het gaat mij gewoon om bag clutter. Maar goed, armor bags zijn al apart van reguliere bags, dus dat is eigenlijk al awesome genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Ngangatar schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:03:
[...]

En daar zit het grote voordeel van een guild/kin/whatevernaampjewehetbeestjegeven, dan is het mogelijk om hier op gezonde manier over in discussie te gaan en te testen wat het beste werkt op welke boss/challenge.

Er is gelukkig nog nooit 1 "build" geweest welke in elk gevecht het beste was, juist dit finetunen en tweaken van chars blijft games op eindlevel interessant houden.
Precies, en of je nou PLD of GLD bent en je wilt tanken dan maakt dat hier niet zoveel uit. Ik denk niet dat veel mensen hier gaan eisen dat je een PLD MOET zijn. Als je tanked, dan tank je. Zou mij het een zorg wezen hoe je het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MarluXiaXl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Precies, en of je nou PLD of GLD bent en je wilt tanken dan maakt dat hier niet zoveel uit. Ik denk niet dat veel mensen hier gaan eisen dat je een PLD MOET zijn. Als je tanked, dan tank je. Zou mij het een zorg wezen hoe je het doet :)
Zolang het goed gaat is het heerlijk om juist een beetje "out of the box" te spelen :). om te "bewijzen" dat je ook heerlijk kan spelen en je rol kan vervullen zonder de zoveelste "cookie cutter" te gebruiken.

let wel, ik heb niets tegen op "Cookie cutter builds", maar "out of the box" is net zo lekker mits je de groep dezelfde kwaliteit of zelfs beter kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben toch ook wel onder de indruk sinds het spelen van de beta gister. Inmiddels een lvl 6 Thaumaturge en speelt erg lekker weg moet ik zeggen. Bovendien ziet het er ook nog goed uit allemaal, en lijkt het een verfrissende game te worden. Laatst in het topic Opzoek naar een nieuwe MMO ook al gemeld dat ik toe was aan iets nieuws maar ik moet zeggen dat deze tot nu toe aardig in aanmerking komt om het in ieder geval een kans te geven.

Moet ik de game vandaag al bestellen wil ik in aanmerking komen voor de Early Access? Zit namelijk op m'n werk en om nou uitgebreid te gaan zitten bestellen hier. Zou wel lekker zijn om de 24e te kunnen starten aangezien ik volgende week heerlijk vrij ben.

Als dit overigens al gemeld is in dit topic sorry daarvoor. Dan heb ik dat niet gelezen en wederom om de reden dat ik op m'n werk zit :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Geen probleem :P

Maar je hebt volgens mij nog vandaag en morgen om de game te bestellen. Morgen worden de pre-order codes uitgedeeld. Of je ze nog na 20 augustus krijgt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je classes verspreiden over 2 characters... moet je 2x chocobo kopen. voor veel dingen altijd 2 keer moeite voor doen zeg maar. Opnieuw dungeons moeten unlocken ipv je nu gewoon met je 2e class 15 gelijk kan joinen. zulke dingen

Ik dacht het inderdaad eerst ook door melee op 1 char te doen en magic op een andere character. Maar toen heb ik even diep nagedacht en voordelen en nadelen bekeken. in principe heb je 0 voordelen XD! alleen de 3 extra intellect misschien doordat je andere racial heb haha maar 3 int over je hele level 50 gear is echt kattenpis =p

ik kan het nut er niet meer van inzien.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 19-08-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Omdat mijn 2e karakter erg groot is, groen is, en Bruce Banner heet :P Wil daar af en toe ook mee rond huppelen en als extra opslag ruimte gebruiken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Chester schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:06:
Omdat mijn 2e karakter erg groot is, groen is, en Bruce Banner heet :P Wil daar af en toe ook mee rond huppelen en als extra opslag ruimte gebruiken.
Je kan dacht ik meerdere retainers huren om meer opslag te krijgen op het moment.
Wanneer housing er komt kan je je huis aankleden met meubels enzo. In FFXI dienden die ook als opslag ruimte. Waarschijnlijk wederom hiero

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix_the_II op 19-08-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Dat had ik met 11 ook. Mijn main was een Elvaan. Gewoon hoe ik wilde spelen.
De andere was TebaNaba en TaruTaru als WAR. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:02:
Waarom zou je classes verspreiden over 2 characters... moet je 2x chocobo kopen. voor veel dingen altijd 2 keer moeite voor doen zeg maar. Opnieuw dungeons moeten unlocken ipv je nu gewoon met je 2e class 15 gelijk kan joinen. zulke dingen
1 ding...
afwisseling ;)

ik weet dat de mogelijkheden er zijn om alles op 1 char te doen, maar lijkt me ook wel wat om voor variatie een ander character te maken.
maar eerst de main, en later eens aan een alt beginnen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha ik denk dat ik het uiteindelijk ook wel doe hoor XD! maar ik heb wel zo elke keer als ik bedenk van ik maak een ander poppetje die bijvoorbeeld mage is dan denk ik. nice.. 0 gill, inn niet unlocked. airships niet unlocked.. teleports niet unlocked =p meh laat maar.. doe het wel op me main haha

wat wel een voordeel zou zijn dat je in principe makkelijker levelt omdat je alle quests weer kan doen

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 19-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Ik was ook van plan om uiteindelijk een alt te maken. Dan doe ik op mijn main ACN en alles wat daarbij hoort, op het moment CNJ en THM, levelen en dan houd ik het daarbij. Dan doe ik op mijn alt GLD en alles wat daar weer bij hoort levelen etc. Maar ben er ook nog niet over uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar dan voelt het toch dubbel want voor mijn warrior moet ik ook gladiator levelen. en voor paladin ook gladiator dus dan level ik dat bijwijsvan spreke 2 keer... dan voor paladin ook weer conjurer nodig =p dus ja zo gaat het zeg maar door XD want voor whitemage heb ik dan weer CNJ en THM nodig.. maar omdat ik voor paladin CNJ al heb wil ik dat niet opnieuw doen XD zo gaat het rijtje door haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:24:
voor whitemage heb ik dan weer CNJ en THM nodig.. maar omdat ik voor paladin CNJ al heb wil ik dat niet opnieuw doen XD zo gaat het rijtje door haha
WHM= CNJ+ARC :)
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Classes opnieuw levelen is niet zo'n probleem voor mij. Als je na een maand max level bent en alleen maar end game wil doen ben je ook snel klaar omdat er dan minder snel content bijkomt dan dat je complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:28:
[...]

WHM= CNJ+ARC :)
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Classes opnieuw levelen is niet zo'n probleem voor mij. Als je na een maand max level bent en alleen maar end game wil doen ben je ook snel klaar omdat er dan minder snel content bijkomt dan dat je complete.
ja maar ik wil niet max zijn en alleen maar end game doen nee.. maar gewoon alles op 1 char gewoon =p en voordat je alle end game hebt gedaan ben je even verder hoor =p en wil natuurlijk ook alle AF setjes op elke job hebben ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Phoenix_the_II schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:08:
Wanneer housing er komt kan je je huis aankleden met meubels enzo. In FFXI dienden die ook als opslag ruimte. Waarschijnlijk wederom hiero
Hoe werkte dit in FFXI? Heb dat eigenlijk niet langer gespeeld dan een paar maanden.
Zou vet zijn als je je armor sets ter display kan zetten net als dat bij SWG was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32
Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:13:
AppieNLDeecup DelightMonkExcalibur
............
............
............
En om even in te haken op de class en jobs discussie:
Ik had ooit begrepen dat classes bedoelt waren voor solo en jobs voor party play. Jobs krijgen betere stats en betere gear, maar zoals gezegd mogen daar tegenover maar 5 skills van andere classes gebruiken en dan van maar 2 classes (MNK bijv. mag van Lancer en Gladiator dacht ik).

Ikzelf hou het net als bij FFXI op 1 character, ooit wel gedacht aan een alt in FFXI, maar dat liet ik al varen toen ik geen zin had allerlei access dingen nog een keer te doen. Hoe FFXIV ook is opgebouwd zonder die access dingen heb ik ook er geen zin in, want als ik solo wil spelen (en dus waarschijnlijk op een class zit), moet ik toch Conjurer levelen om me zelf eens te curen, dus een DD en Mage character heeft voor mij al geen nut. Ook scheiden van jobs zoals DRG en MNK tussen characters schiet ik niet veel mee op, want ik weet toevallig dat MNK een hele leuke cross ability kan krijgen van lv34 DRG, dus dat moet toch geleveled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:22:
[...]

Hoe werkte dit in FFXI? Heb dat eigenlijk niet langer gespeeld dan een paar maanden.
Zou vet zijn als je je armor sets ter display kan zetten net als dat bij SWG was :)
schijnt ook te kunnen ja ;p.. in ffxi was het wel gelimiteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Major CarnageMaki KatoWarriorExcalibur

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Voor er iemand vergeten wordt: even AppieNL en Major Carnage beide in dezelfde tabel ;)

............
............
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Ik heb de tabel even in de OP gezet. Als iemand hierin wil, zet je gegevens maar in de forum topic of stuur een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Laatst online: 27-08 11:47
dacht dat er ook een paar pages terug een groepje naar cerberus ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Dit weekend voor het eerst gespeeld en ook gelijk me eerste mmo ooit, en ik moet zeggen het is fakking leuk! :) Dacht eerst van ja het is wel duur als je wil blijven spelen met die abonnements vorm mja jammer dan, heb m nu toch besteld en ga lekker spelen als ik terug ben van vakantie en zie wel hoelang het leuk blijft. Ben blijkbaar alleen één van de weinige die op shiva zit..

Speel een archer trouwens en ben daar wel blij mee. Speelt lekker vlot en heb m tot 17-18 gekregen. Heb ook een conjurer geleveld voor de protect ability. Verder nog niks anders gedaan. Geen idee wat dat hout hakken of vissen toevoegt maar dat komt later wel.

Al met al een leuke, verslavende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
cnj en archer word toch bard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ja staat op de eerste pagina van dit forum volgensmij. Maar ik wil gewoon archer blijven denk ik. Dat kan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
btw vonden jullie ook niet dat topaz carbuncles erg goeie tanks waren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Ok, spel besteld!! :D

Dat wordt spelen met mijn Maurauder!

(Als ik het goed begrijp kan je elke profession nemen die er is, toch?)

Elise Sandara, add her to the list ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het trouwens erg jammer dat SE nu ook de veerboot rit eruit hebben gehaald en dat het nu ook een instant teleport is geworden. Airship en Ferry instant teleport... Gaat toch wel tenkosten van de inlevering en beleving van de wereld, alles voelt nu zo klein.
Weer iets wat heeft moeten wijken voor de o zo belangrijke efficiëntie en gemakzucht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:03:
Vind het trouwens erg jammer dat SE nu ook de veerboot rit eruit hebben gehaald en dat het nu ook een instant teleport is geworden. Airship en Ferry instant teleport... Gaat toch wel tenkosten van de inlevering en beleving van de wereld, alles voelt nu zo klein.
Weer iets wat heeft moeten wijken voor de o zo belangrijke efficiëntie en gemakzucht :-(
Ben iig blij dat de chocobo porters geen instant teleports zijn. Heerlijk dat taxi'en met het fijne deuntje :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 11:32
Hoera! De eerste paar keer vind ik zoiets leuk, daarna worden het net als bij FFXI airship rides gewoon "drinken pakken en/of wc" pauzes. Ofwel iets dat me letterlijk uit het spel haalt ;) dus het is maar hoe je spelbeleving bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik vond het altijd wel prettig als verplichte pauze :D

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
Airship, ok. ferries.. jammer. Het was in FFxi altijd leuk vissen op de ferry, en soms piraten (met geweldige muziek) of Sea Horror die het dek even kwam poetsen :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
Na een lange periode MMO-free (GW2 was de laatste), dit weekend een beetje FFXIV getest en omdat het spel me best positief verrast had zojuist de knoop doorgehakt en ook een pre-order geplaatst.

Nu de lastige keuzes:
- op welke server
- welke class mee starten

Ben vrijdagavond met een GLA begonnen op NA Diabolos, omdat alle EU servers niet beschikbaar waren.
Zaterdagochtend op Moogle een MRD aangemaakt, wat ook verdomd lekker speelde. Maar begon me na verloop van tijd toch mateloos te irriteren aan het frans gelul in de chat. |:(
Uiteindelijk zaterdagavond en nog een paar uurtjes op zondag verder gegaan met de GLA op Diabolos.
Dus twijfel nu wel of ik nog op een EU server ga spelen of op een NA.

Iemand trouwens enig idee of er nog meer spraak in de game komt bij quests? Vond het toch wel jammer dat je bijna alleen maar tekst kreeg, terwijl de NPC's wel steeds deden alsof ze aan het praten waren.

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Lekker hoor, nog 2 weekjes en dan 3 weken vakantie en ik heb nog niets gepland behalve een beetje vissen als het goed weer is. Eens denken wat ik de rest van de tijd ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Haha inkoppertje hoor maar toch.... nog wat meer vissen (ingame)?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Nightcrowy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:42:
Haha inkoppertje hoor maar toch.... nog wat meer vissen (ingame)?? ;)
maar alleen als het goed weer is :P

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Perfectshot schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:45:
btw vonden jullie ook niet dat topaz carbuncles erg goeie tanks waren? :P
Ik had in de eerste dungeon een goede party dus daar ging het soepeltjes maar in de 2e was de tank echt slecht, niet expres ofo hoor maar begreep het allemaal niet, dus daar heb ik spontaan getanked en zelf beetje dotten en healen on the side, echt heerlijk zo divers!!
Ik heb ook mijn cnj op lvl 8 gebracht dus ik kan nu echt iedere rol oppakken die gewenst is op ieder moment, zeker als deze straks op 12 zit en ik iemand kan terug brengen van de dood.... hoe heet die skill ook al weer.... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Nightcrowy op 19-08-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
idd en btw Frondor op de server cerberus heb ik tot een paar uur geleden alleen maar mensen engels zien type. dus als je toch naar een eu server wilt, dan zalk je daar maybe wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Perfectshot schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:49:
idd en btw Frondor op de server cerberus heb ik tot een paar uur geleden alleen maar mensen engels zien type. dus als je toch naar een eu server wilt, dan zalk je daar maybe wel zien ;)
Ik kan dit maar niet begrijpen, wat kan het je nou uitmaken of er soms of vaker een andere taal wordt gesproken in de main chat????
En dat je daar dan voor naar een andere server gaat?? 8)7
Als het je stort zet je de main toch gewoon uit joh?!
Ik doe dat standaard al omdat ik niet constant geconfronteerd wil worden met het gemiddelde niveau van de spelers, ongeacht in welke taal ;)
Als je een paar leuke ls hebt dan zit je er al helemaal niet meer op toch denk ik zo?

Maar goed ik zal wel te eenvoudig denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Nou, vaak zie je wel vragen voorbij komen in de main chat waar ik t antwoord ook wel op wil weten.
Of worden er andere dingen besproken die interessant zijn voor mij.

En dan vind ik het wel zo prettig dat ik die openbare gesprekken kan volgen.

Maar goed, dat was voor mij niet de rede om niet gewoon Moogle te joinen en bij de meeste tweakers te zitten. Dat had ik liever gedaan, maar Moogle zat vol.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
Nightcrowy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:54:Ik kan dit maar niet begrijpen, wat kan het je nou uitmaken of er soms of vaker een andere taal wordt gesproken in de main chat????
En dat je daar dan voor naar een andere server gaat?? 8)7
Als het je stort zet je de main toch gewoon uit joh?!
Ik doe dat standaard al omdat ik niet constant geconfronteerd wil worden met het gemiddelde niveau van de spelers, ongeacht in welke taal ;)
Als je een paar leuke ls hebt dan zit je er al helemaal niet meer op toch denk ik zo?

Maar goed ik zal wel te eenvoudig denken....
Tja, heb dat denk ik overgehouden uit m'n MMO verleden. Dat er af en toe wat in een lokale taal voorbij komt, boeit idd niet echt, maar hier werden echt complete gesprekken gevoerd :?
Tevens kwam ik er hierdoor ook achter dat "muisklik -> Block" helaas ook niet aanwezig is.

Op de langere termijn zal het misschien niet meer uitmaken, maar heb toch afgelopen weekend een hoop zinvolle informatie in de main chat voorbij zien komen. En i.t.t. meerdere beta MMO's waar ik in geweest ben, moet ik zeggen dat (iig op Diabolos) de community me absoluut niet tegenstond. Geen WoW flames of vergelijkingen met andere MMO's of trolls (of die fransen moeten het er over gehad hebben. geen idee).

Dat heeft me eerlijk gezegd nog het meest verrast. Het gemiddelde niveau van het volk wat rond loopt :)

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Frond0r schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:10:
[...]
Tja, heb dat denk ik overgehouden uit m'n MMO verleden. Dat er af en toe wat in een lokale taal voorbij komt, boeit idd niet echt, maar hier werden echt complete gesprekken gevoerd :?
Ik vind het persoonlijk een zeer goede move van Square Enix om daadwerkelijk EU servers te hebben, in plaats van dat scheiden van slechts enkele talen.

De intollerante houding welk sommige er echter op nahielden kan ik persoonlijk niet waarderen. En dat is voor mij toch wel hetgeen waar ik mij het meest aan ergerde binnen de main chat. Na release zal ook niets mij ervan weerhouden om dat soort mensen te reporten. Ook iets welk ik heb overgehouden aan mijn MMO verleden denk ik, report dat soort mensen al jaren :p.

Indien SE uiteindelijk besluit toch language restrictions in te voeren, hoop ik persoonlijk dat de huidige servers blijven zoals ze nu zijn, universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Alle belangrijke info staat toch op internet en youtube en als je vragen hebt stel je ze toch in je / onze guild ;)
Maar de verbazing komt bij mij ook door reddit hoor, daar lees ik gewoon puur racisme /discriminatie tussen de regels door of proef je het gewoon aan de reacties. Dat maakt mij dan weer agressief pfff.
En dit is dus iets wat ik niet bij ons in de ls of fc wil terug zien en daarom nog meer in m'n nopjes dat we op Moogle zitten haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 17:15
Even wat gezelschap voor het karig aanwezige volk op Shiva ;)

De afgelopen dagen enkel Engels gesproken, op hier en daar na wat aanloop van onze Oosterburen. Verder een erg goede sfeer en behulpzame spelers.

GroenhouYalanna AnaryaBardShiva
............

[ Voor 3% gewijzigd door Greenwood op 19-08-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoneyfrog schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

Ja staat op de eerste pagina van dit forum volgensmij. Maar ik wil gewoon archer blijven denk ik. Dat kan toch gewoon?
dat kan maar het lijkt me niet handig zeg maar. je kan dan beter gewoon Bard worden. dat is gewoon archer maar dan extra special skills erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
De enige tweaker op Odin zo te zien :p.

psychodudeFornix AmygdalaPaladinOdin
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:21:
[...]

dat kan maar het lijkt me niet handig zeg maar. je kan dan beter gewoon Bard worden. dat is gewoon archer maar dan extra special skills erbij
Ok nou dan doe ik dat maar. Als het verder hetzelfde is maar met meer skills vind ik het prima. :) Thx
Zat net echt kansloos naar me desktop te staren omdat ik eigenlijk FF wil spelen maar dat niet meer kan.. Echt geen zin meer in welk ander spel dan ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik heb vandaag een Herald run gedaan op WoW (welke faalde omdat iemand te hoge bracers aan had), maar ik zit ook constant naar het forum te luren, twitter te refreshen en af en toe de launcher te starten in een vergane hoop toch te kunnen spelen ...

Who am I kidding? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:30:
[...]

Echt precies hetzelfde hier XD gewoon nergens zin meer in haha alleen Final Fantasy en serie kijken dan maar
Haha nog ff geduld en dan kunnen we weer :) Zat een beetje videos van die mr happy te kijken wat je had gelinkt, wel handig, leer ik nog wat want ben een noob met mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Tales of Xillia mmmmmmmmmmmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ik heb gisteravond zelfs de twee laatste afleveringen van gamebreaker.tv over ff14 met mrhappy zitten kijken uit verveling haha. Gaat een lange week worden zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik ga iig de collector's editie halen zodra die beschikbaar is. Gewoon hopen dat ik die los in de winkel nog kan vinden.
Maar voor de early access moet je preorderen volgens mij.
De PS3 versie is nog wel te krijgen, maar hoe kom je aan de early access code?

Heeft iemand een idee of je de item codes die je bij de ps3 krijgt ook gewoon op je account kunt registreren voor de pc?
Want dan haal ik de ps3 versie aangezien ik de pc versie gewoon mag spelen want Legacy player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:27:
De enige tweaker op Odin zo te zien :p.

psychodudeFornix AmygdalaPaladinOdin
AstragothGryndel SunnskyndGladiatorShiva
............
Ook op Shiva, bevalt me prima, vriendelijke community. Het spel bevalt me geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:18:
Ik ga iig de collector's editie halen zodra die beschikbaar is. Gewoon hopen dat ik die los in de winkel nog kan vinden.

Heeft iemand een idee of je de item codes die je bij de ps3 krijgt ook gewoon op je account kunt registreren voor de pc?
Want dan haal ik de ps3 versie aangezien ik de pc versie gewoon mag spelen want Legacy player.
ligt eraan waar je hem koopt. stel jij koopt hem op SE zelf dan zit het gewoon aan je account gekoppeld. en als je het geregistreerd hebt op ps3 kan je gewoon op pc spelen als je die game daar al hebt.

bij bol.com pre-order hebben mensen die early access code al gehad en die kunnen ze dus vanaf vandaag invullen bij SE

CE editie kan je toch ook gewoon bestellen? dan hoef je niet te wachten tot die beschikbaar is. heb je weinig kans op 1 denk ik -=p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Arunia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:18:

Kijk wel uit waar je preorder. Bij veel winkels krijg je geen preorder code. Het is weer zon Gamemania/ Bol.com dingetje geworden wat de laatste tijd bij veel games is. Ik heb apart een preorder code moete kopen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:14
De SE Europe store verkoopt de digital edition voor 24,99. Dit is inclusief de early acces. De digital CE kost 39,99. Persoonlijk denk ik de veiligste manier om een early acces code veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AHWolf schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:51:
De SE Europe store verkoopt de digital edition voor 24,99. Dit is inclusief de early acces. De digital CE kost 39,99. Persoonlijk denk ik de veiligste manier om een early acces code veilig te stellen.
klopt heb ook de ce daar gekocht. ookal had ik 1.0 al XD ik wilde de digital CE items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Ligt het aan mij, of gaf healing ongelofelijk veel aggro? Misschien deed ik wat fout, of had ik gewoon pech met alle tanks dit ik heb gehad, maar zodra ik één of meerdere heals had gecast krijg ik bijna iedere keer wel de aggro. De meeste tanks konden misschien net 1 mob op zich houden.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik hem m'n CE in bestelling staan bij Gamemania en zal ik na het weekend kunnen halen.
ondanks dat de early access dit weekend is heb ik bijna geen tijd om te spelen ;(

intussen heb ik de website ook een makeover gegeven voor de Free Company.
te vinden op: http://cot-ffxiv.shivtr.com/

Note, applicaties zijn welkom voor iedereen op Moogle; echter wordt de Free Company in het Engels om te voorkomen dat we in een later stadium geen speler flow meer hebben. Zo lang we geen Engelse spelers hebben mag er uiteraard gewoon in het Nederlands gezeverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Markus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:14:
Ligt het aan mij, of gaf healing ongelofelijk veel aggro? Misschien deed ik wat fout, of had ik gewoon pech met alle tanks dit ik heb gehad, maar zodra ik één of meerdere heals had gecast krijg ik bijna iedere keer wel de aggro. De meeste tanks konden misschien net 1 mob op zich houden.
Nee je hebt gelijk. healen geeft echt erg veel aggro.
vriend van mij healde en ik ben tank en moest echt in het begin van elk gevecht al me threat skills spammen zowat, wilde ik de aggro houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Sir_Markus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:14:
Zorg dat je niet overhealed. Ik heb met zowel Gladiator als Conjurer gespeeld en in de rol als gladiator had ik eigenlijk vrijwel enkel aggro loss richting healer indien deze rijkelijk heals aan het spammen was, zeker indien ze al begonnen te healen voordat ik een mob gehit had.

Als conjurer plukte ik vrijwel nooit aggro weg door simpelweg heals later te casten. En indien ik toch aggro pakte? Gewoon stoppen met healen en even kiten tot de tank de mobs van me geplukt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
wanneer kunnen we de early code invoeren. was vandaag toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
De pagina is in ieder geval geupdate, http://preorder.eu.finalfantasyxiv.com/

Maar lijkt voorlopig nog niet lekker te werken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
lijkt mij ook nog niet idd. Hopelijk voordat de early access start :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Perfectshot schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:35:
wanneer kunnen we de early code invoeren. was vandaag toch? ;)
Invullen kan al prima, maar ik krijg een error als ik gekozen heb voor redeem.
"there was an error, please ty again later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
dat heb ik ook en wsl bedoelt psycho dat ook ;). Ik wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Gewoon wachten en morgen proberen denk ik. Vermijd je de kans op nare problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik moet de code nog ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar ik heb hem bij SE zelf ingevuld krijg je dan ook een code? volgens mij zit het dan gewoon aan je account gekoppeld toch en hoef je niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:49:
maar ik heb hem bij SE zelf ingevuld krijg je dan ook een code? volgens mij zit het dan gewoon aan je account gekoppeld toch en hoef je niks te doen?
Ik heb de 39,99 variant gekocht bij SE op de site en heb een bevestiging van aanschaf gehad. Daarna kreeg ik een mail met de volgende tekst:
YOUR FINAL FANTASY XIV: A REALM REBORN PRE-ORDER REWARDS
Thank you for pre-ordering FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn. As a valued customer, you are now entitled to the following rewards:

Early Access
Allowing access to the game servers ahead of the official launch, get your head start and make your mark in the realm of Eorzea.

Mog Cap
Show your love of Final Fantasy and strut around the world of Eorzea in this Moogle themed hat. Kupo!

Cait Sith Doll Minion
On sabbatical from Shinra and looking for adventure, Cait Sith will join your party as a non-combat pet when you pre-order the game.

You don’t need to do anything now. We’ll email you again near the time that the Early Access starts with the next steps.
Nog even wachten dus lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Dat is het moeilijkste dat je kunt vragen!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:52:

Ik heb de 39,99 variant gekocht bij SE op de site en heb een bevestiging van aanschaf gehad. Daarna kreeg ik een mail met de volgende tekst:
Ik heb die bevestiging mail dus al nooit gehad XD daar zat ik toen over in maar ik zie hem wel staan bij me account als ik inlog op SE en dan my games bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Kreeg net een mail van greenmangaming dat het te redeemen zou zijn, maar nog steeds een 'There was a problem. Please try again later' melding ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

hmh, ik kan op m'n SE account (waar je ook de redeencode invult) m'n oude FFXIV CE niet invullen.
ik kan de copy wel registeren, maar deze staat niet bij games.

als ik m'n service account bekijk, staat hij er daar wel tussen.
iemand een idee of dat een bekend issue is of kan het gewoon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukkig is het nog niet de 24. Zodra het donderdagmorgen nog niet in orde is ga ik me enigszins zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Iets wat me nog niet helemaal duidelijk is; als ik het spel vandaag aanschaf... heb ik dan nou nog steeds recht op die Early Access of niet meer? Ik lees enerzijds VOOR 19 augustus bestellen, en anderszijds op de bol.com site dat het nog verkrijgbaar is, dus het lijkt idd op een op=op actie? Aangezien ik volgende week vrij ben is wat Early Access wel lekker natuurlijk ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Wist ik hier ook maar wat meer over. Als ik ergens info vindt over hoe en wat zet ik het gelijk hier neer, maar voor nu is het gokken en wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:14
Gewoon kopen via de website van SE Europe. Dat is wel degelijk de pre-order. Ook noemen ze nergens dat de actie alleen geld voor bestellingen vóór de 19de. Dat vermelden alleen de webwinkels als bol.com enzo. SE is nog goedkoper ook. Ik heb gisteren op de SE site besteld en de bevestigingsemail vermelde expliciet mijn recht op early acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:14:
Slotje op dit forum please tot de 24ste

hahah ik kan er niet meer tegen XD hoe meer we erover praten hoe slechter ik dat wachten vol houd
Gelukkig vermaak ik me nog prima met ouderwetse Hack & Slash actie in Path of Exile. Dus vanavond na het werk daar lekker in verder.

Pagina: 1 ... 9 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet