dat zou kunnen kloppen idd. wel raar is dat ik die A fatal directX error has occurred (100000d) error krijg en heb al ervoor gegoogled en paar oplossingen geprobeerd maar ut wil niej
. en gister goed kunne spele
Forum name | Ingame Name | Job | Server |
---|---|---|---|
DawnNoMoreRises | Dawn Solaria | Black Mage | Moogle |
MarluXiaXl | Xion Twilight | Scholar | Moogle |
Chester | Arayla Daenora | Bard | Moogle |
Ngangatar | Elderly Fisherfellow | Bard | Moogle |
Ngangatar (2e char) | Ngan Gatar | Summoner | Moogle |
Nightcrowy | Everistus Caesaries | Summoner | Moogle |
Splendid | Seloria Dhavi | White Mage | Moogle |
Perfectshot | Justum Mistletein | Scholar | Cerberus |
thanicks | Lannister Stark | Dragoon | Moogle |
JvdMeulen | Yuroon Meulen | Thaumaturge | Moogle |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 18-08-2013 12:06 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
kan echt niet spelen met die error hij komt rond de half uur...
Update anders DirectX en je videokaart drivers
Welke versie van WIndows gebruik je?Perfectshot schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:36:
kan echt niet spelen met die error hij komt rond de half uur...
voor Windows XP: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35
daarnaast zou je je grafische drivers even opnieuw kunnen installeren, afaik heeft Win7/8 geen losse DirectX installers meer.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ik gebruik Windows 8 En alles is up to date. Kzal men videokaart drivers is opnieuw installeren (clean)
Ik werd er ook uit geknikkerd al 3x en nu definitief wachten blijkbaar want mag Moogle niet meer in, zo'n 9000 error dingetje wat me verdrietig maakt....
Maar ben al wel 16 op m'n ACN en net 8 geworden op m'n CNJ en ben net aangekomen in limsa om daar dus THM naar 15 te gaan brengen, alleen moet ik er wel in kunnen natuurlijk haha....
Maar verders te gek spel hoor, zit er helemaal in alleen jammer dat ik maar kleine stukjes met voice acting heb gekregen zelf m'n main groot deel of helemaal niet of alleen het eerste stukje.
Als het druk is dan merk je het wel qua lag inderdaad, doet me denken aan GW2 en WvWvW battles hihi.... Hoop alleen wel dat ze bij SE het sneller gaan fixen ;-)
Maar ben al wel 16 op m'n ACN en net 8 geworden op m'n CNJ en ben net aangekomen in limsa om daar dus THM naar 15 te gaan brengen, alleen moet ik er wel in kunnen natuurlijk haha....
Maar verders te gek spel hoor, zit er helemaal in alleen jammer dat ik maar kleine stukjes met voice acting heb gekregen zelf m'n main groot deel of helemaal niet of alleen het eerste stukje.
Als het druk is dan merk je het wel qua lag inderdaad, doet me denken aan GW2 en WvWvW battles hihi.... Hoop alleen wel dat ze bij SE het sneller gaan fixen ;-)
Ik kreeg net World Full, erro 1017 op Moogle
dus ben maar vast de Conjurer starter zone aan het bekijken die ik nodig ga hebben >LV30 op de Thaumaturge.
zit nu even op de Phoenix server
dus ben maar vast de Conjurer starter zone aan het bekijken die ik nodig ga hebben >LV30 op de Thaumaturge.
zit nu even op de Phoenix server
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
spel is perfect als ze die kloten errors eruit halen want tis niet cool dat je scherm vast blijft hangen het spel afsluit met die error en daarna helemaal niks meer kan doen en geforceerd raak om men pc opnieuw op te starten. zal wel niet helemaal aant spelen liggen maar toch ^^
combinatie van waarschijnlijk, maar het hoort er nu eenmaal bij, er zijn meer dan een miljoen spelers aan het klooien en voor de eu het gootste deel op moogle, dus ja wat shitty dingen kun je wel verwachten nu en aankomende tijd nog....
Volgens mij hebben ze Moogle nu gewoon afgesloten ongeacht hoeveel erop zitten, das wel lullig vind ik, maar als het niet anders kan oké natuurlijk... heb er zelf de ballen verstand van dus....
Ik blijf het gewoon proberen, optie om ff op een andere server te gaan is er voor mij niet meer bij, ik heb nu ongeveer iedere quest in de starting zones al 20 keer gedaan haha
Volgens mij hebben ze Moogle nu gewoon afgesloten ongeacht hoeveel erop zitten, das wel lullig vind ik, maar als het niet anders kan oké natuurlijk... heb er zelf de ballen verstand van dus....
Ik blijf het gewoon proberen, optie om ff op een andere server te gaan is er voor mij niet meer bij, ik heb nu ongeveer iedere quest in de starting zones al 20 keer gedaan haha
[ Voor 44% gewijzigd door Nightcrowy op 18-08-2013 13:57 ]
Verwijderd
Ben nog wat verder met de character creation benchmark gegaan (doe nooit mee aan beta's, wacht geduldig tot het uit is
)
Resultaat:
Resultaat:

---|---|---|---|
Marcvz | Selene White | Black Mage | Leviathan |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
---|---|---|---|
Dembar | Sholto Soulurge | Scholar | Moogle |
... | ... | ... | ... |
Battletag Vakasha#2284
even een vraagje ....ben nu nog slechts lvl 12, maar alle quests die ik tot nu toe heb gehad zijn kill x en raap x en breng object x naar y......wordt dit nog beter op hoger level, of blijft het hierbij?
---|---|---|---|
NaWA | Flandre Scarlet | Monk | Excalibur |
... | ... | ... | ... |
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
---|---|---|---|
detheavn | Y'uri Ranash | Dragoon | Moogle |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
Nou ... het idee is om Dragoon te worden. Eerst m'n lancer maar eens wat omhoog gooien
Edit: Je komt ook echt van alles tegen ...

[ Voor 3% gewijzigd door detheavn op 18-08-2013 14:50 ]
Verwijderd
---|---|---|---|
Alexandervh | Hellbringer Grey | Gladiator | Moogle |
... | ... | ... | ... |
... | ... | ... | ... |
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 15:34 ]
Wat zou je willen dan, defend x till y (zit in fates verwerkt) of run parcour x in y sec....breagor schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:31:
even een vraagje ....ben nu nog slechts lvl 12, maar alle quests die ik tot nu toe heb gehad zijn kill x en raap x en breng object x naar y......wordt dit nog beter op hoger level, of blijft het hierbij?
Geloof niet dat er voor quests zoveel keuzes zijn die speelbaar blijven binnen dit concept.
En open world pvp komt er al aan in kwartaal 4 dacht ik.... hebben ze mooi nog even tijd voor de lag kwestie haha
En verder heb je de dungeons vanaf lvl 15 en de guildleves die je daarop voorbereiden geloof ik. En de raids in end game natuurlijk!! Zin in!!!!!
Moogle nog steeds op slot verd.....
Iemand een idee wat er nou aan de hand is dan, ze gaan toch niet de hele zooi op slot doen zo lang voor reeds bestaande karakters enzo???????
Even een nieuwe char aangemaakt om naar de servers te kijken en je kunt dus alleen nog maar kiezen uit de 3 nieuwe servers, dus dat houdt in dat er een heleboel mensen gewoon niet meer kunnen spelen dus.... Forum ligt ook bijna de hele tijd plat, ze hadden beter kunnen afspreken dat we in deze 3 dagen mogen inloggen om te stresstesten maar dat we geen hoop op waardevolle speeltijd moeten koesteren, communicatie is toch altijd nog het moeilijkste van ieder proces hoor pffff....
[ Voor 39% gewijzigd door Nightcrowy op 18-08-2013 15:54 ]
Ik ben zojuist level 10 geworden (Maurauder).. Nogsteeds twijfelachtig of dit hem gaat worden voor mij of niet.. Het heeft wel wat, maar ik moet elke keer denken dat het een MMORPG is, en dat duurt soms even
(Ex-WoW)
Ik mis vaak nog net iets meer de stemmen her en der..Achtergrond geluid is zeker goed!
Ik heb ook al de eerste bugs gehad, pas bij een her-inlog begon ineens een bepaalde cinematic weer opnieuw..
(Was interrupted omdat ik in combat raakte op 1 of andere manier)
note: Heeft iemand wel eens dat ineen zijn scherm zwart wordt, en de game vervolgens met hele lage FPS loopt? Oplossing is alt-tab, 5 sec wachten, en terug erin en het is opgelost...
Edit: Mehh.. World is full, cannot log in..
Ik mis vaak nog net iets meer de stemmen her en der..Achtergrond geluid is zeker goed!
Ik heb ook al de eerste bugs gehad, pas bij een her-inlog begon ineens een bepaalde cinematic weer opnieuw..
note: Heeft iemand wel eens dat ineen zijn scherm zwart wordt, en de game vervolgens met hele lage FPS loopt? Oplossing is alt-tab, 5 sec wachten, en terug erin en het is opgelost...
[ Voor 54% gewijzigd door Rann op 18-08-2013 16:05 ]
Ik heb nu me GLD bijna 15 en 2 crafting classes 8-10 , me main "MRD" is 20 en ik weet echt 100% zeker dat dit mijn nieuwe MMO is! echt hoe meer je unlocked hoe vetter het wordt gewoon
---|---|---|---|
Ricmaniac | Sasuke Uchiha | Warrior | Moogle |
... | ... | ... | ... |
Misschien trouwens handig om ook de FC site erin te zetten op pagina 1 =p ook al is die nog niet af
Verwijderd
Ik weet het ook nog niet, ik speel het nu op de ps3 en het speelt zeker heel goed. Ik ben in vorige beta ronde naar lvl 20 geweest.Rann schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:57:
Ik ben zojuist level 10 geworden (Maurauder).. Nogsteeds twijfelachtig of dit hem gaat worden voor mij of niet.. Het heeft wel wat, maar ik moet elke keer denken dat het een MMORPG is, en dat duurt soms even(Ex-WoW)
Ik heb ook al de eerste bugs gehad, pas bij een her-inlog begon ineens een bepaalde cinematic weer opnieuw..(Was interrupted omdat ik in combat raakte op 1 of andere manier)
Alles ziet er mooi uit en werkt goed maar toch weet het nog niet of ik het ga spelen, heb gevoel dat ik dit allemaal al gedaan heb. Denk dat ik teveel MMO heb gespeeld.
World is full, please wait until an opening is available and try again... Waarom kom ik niet gewoon in een queue te staan?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
omdat ze af en toe de werelden sluiten omdat ze te vol worden. is afgelopen 2 dagen elke keer eventjes geweestChester schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:24:
World is full, please wait until an opening is available and try again... Waarom kom ik niet gewoon in een queue te staan?
Nee hoor, t is op reddit ook al volop terug te lezen dat sinds zeker 5 uur (twitter reports van ff14 zelf) de servers dicht zijn behalve de drie nieuwe.... waarom zo fck lang zeg.... pffffRicmaniac schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:28:
[...]
omdat ze af en toe de werelden sluiten omdat ze te vol worden. is afgelopen 2 dagen elke keer eventjes geweest
Dus iedereen echt het advies om als het kan ingelogd te blijven in het spel want het is niet zoals gisteren dat je het gewoon af en toe ff checked, zit op slot en niemand weet waarom of voor hoe lang nog.
Het is wat druk geloof ik:
Records broke
Records broke
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Krijg tenminste weer een queue... nr 91.. et voila, we kunnen weer ^^/
Le Meow
Een queueueue op Moogle of zit je op een andere server?Poekie McPurrr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:54:
Krijg tenminste weer een queue... nr 91.. et voila, we kunnen weer ^^/
Ik speel nog steeds de 3102 waiting game

[ Voor 4% gewijzigd door NaWA op 18-08-2013 19:32 ]
Verwijderd
worden de characters bewaard aan het eind van deze beta? Zou wel mooi zijn dan zijn de start gebieden minder vol als ik eindelijk begin als de game uit is ;P
afaik soVerwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:19:
worden de characters bewaard aan het eind van deze beta? Zou wel mooi zijn dan zijn de start gebieden minder vol als ik eindelijk begin als de game uit is ;P
EDIT: voor het avondeten iig m'n weekend goal van LV15 behaald, momenteel LV16 (oid) dus alles is bonus wat ik nu doe =)
EDIT2: na het eten nog geen mogelijkheid gehad om in te loggen ivm een overvolle wereld, geen queue.
[ Voor 29% gewijzigd door Dawn op 18-08-2013 20:04 ]
Mooi dat er een download link in de topic start staat, de website is zooo traag. Hopelijk kan ik hem nog op tijd downloaden om een fatsoenlijke poging te wagen.
Edit: ondanks de trage website kan ik gewoon op maximale snelheid downloaden (1,3 MB/s platteland adsl
)
Edit: ondanks de trage website kan ik gewoon op maximale snelheid downloaden (1,3 MB/s platteland adsl

[ Voor 25% gewijzigd door bronce op 18-08-2013 20:22 ]
nu kon ik nog naar men bureaublad komen met de error, en ik zag dat men nvidia driver hersteld was. Ik heb deze nu al 2x er af gegooid en er weer opgezet (clean)
Een oude driver kan vaak meer hulp bieden.Perfectshot schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:27:
nu kon ik nog naar men bureaublad komen met de error, en ik zag dat men nvidia driver hersteld was. Ik heb deze nu al 2x er af gegooid en er weer opgezet (clean)
ik draai nu men game borderless windowed mode en lijk opgelost te zijn
Zo... dat was mijn Beta dag.
Gekomen tot een LV18 Thaumaturge en 1 dungeon kunnen doen (de eerste).
Met de Headstart, wanneer exact duidelijk wordt welke Job wat nodig heeft, de alternatieve Job starten en door gassen naar LV 15 om daarna weer terug naar de Thaumaturge te switchen.
Gekomen tot een LV18 Thaumaturge en 1 dungeon kunnen doen (de eerste).
Met de Headstart, wanneer exact duidelijk wordt welke Job wat nodig heeft, de alternatieve Job starten en door gassen naar LV 15 om daarna weer terug naar de Thaumaturge te switchen.
Zaterdagochtend heel even kunnen spelen, later op de avond was mijn character corrupt (?)..
Ondertussen zit ik nog steeds te wachten tot ik weer een character kan aanmaken op Moogle.
Wanneer is de headstart?
Ondertussen zit ik nog steeds te wachten tot ik weer een character kan aanmaken op Moogle.
Wanneer is de headstart?
PSN: MaxxusNL
De headstart is de 24ste.
Ik ben bijna lvl 20 acn met nog 1 dungeon te gaan voor morgenochtend en dan hopelijk lvl 20.
M'n subclass cnj is lvl 8 en thm lvl 4 nu.
Als ik morgenochtend de laatste dungeon kan doen, de 20 haal en uit kan loggen in de inn ben ik uiteindelijk meer dan tevreden over P4. Met een beetje passie on the side haha
Ik ben bijna lvl 20 acn met nog 1 dungeon te gaan voor morgenochtend en dan hopelijk lvl 20.
M'n subclass cnj is lvl 8 en thm lvl 4 nu.
Als ik morgenochtend de laatste dungeon kan doen, de 20 haal en uit kan loggen in de inn ben ik uiteindelijk meer dan tevreden over P4. Met een beetje passie on the side haha
Geweldig beta weekend gehad ^_^
Me Marauder naar level 20 gebracht en toen begonnen aan Gladiator naar 15 omdat ik Warrior wilde worden.
Eenmaal bezig met Gladiator vond ik toch weer dat ik erg veel plezier daarmee had. dus dacht eigenlijk zo van: levelen we die toch door want de subjob voor paladin is toch MRD . maar daar had ik me even in vergist XD Paladin = GLA + CNJ .. dus nu zit ik te twijfelen wat ik ga doen. Maar me GLA is nu ook nog net 20 geworden
dus ik ga de 24ste of verder met me MRD naar 30 of ik zit eraan te denken om gewoon rustig CNJ te levelen en dan dus verder te gaan als PLD.
Maargoed ik heb nog een weekje de tijd om erover na te denken en heb er helemaal geen haast bij met deze game.
Ik weet wel echt 100% dat dit MIJN Online game is gewoon. Echt alles zit mee, de muziek, grafisch, gameplay. echt helemaal top. en hoe verder ik kwam hoe vetter het ook is geworden. hoe meer ik onderzoek met crafting en gathering echt hoe beter het als maar wordt
ook nu ik die shit begrijp met spiritbond en materia enzo. Ook vissen en koken met de buffs die daarbij horen. Helemaal top
Nu mijn katje lekker laten slapen in de Inn zodat we met Genoeg rested EXP kunnen beginnen straks ^_^
Weltrusten !
Me Marauder naar level 20 gebracht en toen begonnen aan Gladiator naar 15 omdat ik Warrior wilde worden.
Eenmaal bezig met Gladiator vond ik toch weer dat ik erg veel plezier daarmee had. dus dacht eigenlijk zo van: levelen we die toch door want de subjob voor paladin is toch MRD . maar daar had ik me even in vergist XD Paladin = GLA + CNJ .. dus nu zit ik te twijfelen wat ik ga doen. Maar me GLA is nu ook nog net 20 geworden
Maargoed ik heb nog een weekje de tijd om erover na te denken en heb er helemaal geen haast bij met deze game.
Ik weet wel echt 100% dat dit MIJN Online game is gewoon. Echt alles zit mee, de muziek, grafisch, gameplay. echt helemaal top. en hoe verder ik kwam hoe vetter het ook is geworden. hoe meer ik onderzoek met crafting en gathering echt hoe beter het als maar wordt
Nu mijn katje lekker laten slapen in de Inn zodat we met Genoeg rested EXP kunnen beginnen straks ^_^
Weltrusten !
Geweldige beta, ben nu helemaal overtuigd dat dit mijn nieuwe MMO word 
Nu moet ik alleen nog de OST vinden en dan ben ik helemaal happy!
Nu moet ik alleen nog de OST vinden en dan ben ik helemaal happy!
Moogle is weer open om een character aan te maken, snel nog even een pop aangemaakt, kan ik de 24e iig gelijk beginnen
Ik heb zaterdag heerlijk kunnen gamen en zondag jammer genoeg bijna niet door een crash waarna ik niet meer op de server kon komen en gisterenavond heb ik andere dingen gedaan.
1 char lvl 15 en eentje lvl 9, de arcanist bevalt me tot nog toe iets beter dan de ranger.
De 24e maar verder spelen met de collectors edition maar net als afgelopen weekend, rustig aan. Het spel is prachtig en nodigt uit tot relaxed spelen ipv race tegen de klok zoals in het verleden. Ben bang dat zodra mijn chars aan crafting beginnen dat het dan helemaal rustig aan doen gaat worden
.
Prima test in ieder geval en tot de 24e maar een paar avondjes lekker knallen in Path of Exile nog.
1 char lvl 15 en eentje lvl 9, de arcanist bevalt me tot nog toe iets beter dan de ranger.
De 24e maar verder spelen met de collectors edition maar net als afgelopen weekend, rustig aan. Het spel is prachtig en nodigt uit tot relaxed spelen ipv race tegen de klok zoals in het verleden. Ben bang dat zodra mijn chars aan crafting beginnen dat het dan helemaal rustig aan doen gaat worden
Prima test in ieder geval en tot de 24e maar een paar avondjes lekker knallen in Path of Exile nog.
O my god, dit is wel heel erg >_>
Ik was vroeg wakker en had nog een 3 kwartier en kon niet meer slapen.
Dus ik denk .. naja log nog maar even in en ga wel even conjurer iets levelen dan is de beslissing naar PLD misschien makkelijker straks.
dus dat is opzich al erg om half 7 s'ochtends =p
vervolgens sta ik bij de conjurer trainer is de server down. emergency maintenance.
Nu kan ik dus niet meer uitloggen in de Inn! en loop ik dus deze 4 dagen die rested EXP mis
echt extreem kut
Dus ik denk .. naja log nog maar even in en ga wel even conjurer iets levelen dan is de beslissing naar PLD misschien makkelijker straks.
vervolgens sta ik bij de conjurer trainer is de server down. emergency maintenance.
Nu kan ik dus niet meer uitloggen in de Inn! en loop ik dus deze 4 dagen die rested EXP mis
Afgelopen vrijdag en zaterdag tussen al mijn werk door kunnen spelen. De hele zondag tot nu toe niet meer vanwege de 3102 error waardoor ik niet meer kon inloggen.
Toch nog enkele dingen kunnen doen waarvan de voornaamste:
- Arcanist naar lvl 20
- main storyline quest completed (alle experience wasted vanwege de lvl 20 cap tho)
- alle Aetherites/Aethernet attuned en de meeste chocobo porters
- meeste maps explored
- de troep in mijn retainers eens gecleaned
- Alle classes intro quest gedaan voor alle gearsets
Had ook nog gathering (fishing/botany/mining) willen testen en de housing en PVP area maar vanwege de login bug is dat er dus niet van gekomen.
Wel jammer dat op de enige dag dat ik helemaal vrij had ik niet meer mocht inloggen, maar omdat de belangrijkste doelen die ik had al bereikt waren vond ik het toch minder erg dan andere spelers die ook niet meer konden inloggen. Als het tijdens early acces en verder maar niet weer gebeurt
Toch nog enkele dingen kunnen doen waarvan de voornaamste:
- Arcanist naar lvl 20
- main storyline quest completed (alle experience wasted vanwege de lvl 20 cap tho)
- alle Aetherites/Aethernet attuned en de meeste chocobo porters
- meeste maps explored
- de troep in mijn retainers eens gecleaned
- Alle classes intro quest gedaan voor alle gearsets
Had ook nog gathering (fishing/botany/mining) willen testen en de housing en PVP area maar vanwege de login bug is dat er dus niet van gekomen.
Wel jammer dat op de enige dag dat ik helemaal vrij had ik niet meer mocht inloggen, maar omdat de belangrijkste doelen die ik had al bereikt waren vond ik het toch minder erg dan andere spelers die ook niet meer konden inloggen. Als het tijdens early acces en verder maar niet weer gebeurt
http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/106264
Extended beta voor NA & EU vanwege downtime.
Get ready to park them guys in the nearest inns
Verwijderd
Jij heb tenminste nog kunnen spelen.Ricmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 06:38:
O my god, dit is wel heel erg >_>
Nu kan ik dus niet meer uitloggen in de Inn! en loop ik dus deze 4 dagen die rested EXP misecht extreem kut
Voor mij en vele met mij met de 3102 error was het einde P4 na een uurtje of 4 spelen.
Misschien een copy/paste van de thread/post? Ik heb hier geen toegang tot het beta forum omdat ik mijn keychain niet bij me heb.detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:44:
http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/106264
Maint tot 12:30 am pdt, dat is uhm.. 09:30 onze tijd?
Le Meow
beta duurt nu gelukkig tot 5 uur vanmiddag
Thank you very much for your participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.
We are currently experiencing technical difficulties with Worlds hosted on the North American and European datacenter which is preventing certain characters from logging into the game.
An emergency maintenance, taking place between Aug. 18, 2013 9:30 p.m. to Aug. 19, 2013 12:30 a.m. (PDT), is currently underway to address characters experiencing this issue.
Phase 4 of the Beta Test was originally scheduled to conclude on Aug. 19, 2013 at 2:00 a.m. (PDT). However, given the fact that affected characters are numbering in the tens of thousands and the time it will take to address the situation including the time required for the emergency maintenance, we will be extending the Beta Test until Aug. 19, 2013 8:00 a.m. (PDT) for Worlds hosted on the North American and European datacenter.
We hope for your continued participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.
* The Beta Test will end as scheduled on Aug. 19, 2013 2:00 a.m. (PDT) for Worlds hosted on the Japanese datacenter.
We deeply apologize for the inconvenience caused by this prolonged issue and thank you for your patience.
Le Meow
Thank you very much for your participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.
We are currently experiencing technical difficulties with Worlds hosted on the North American and European datacenter which is preventing certain characters from logging into the game.
An emergency maintenance, taking place between 4:30 and 7:30 Aug. 19, 2013 (GMT), is currently underway to address characters experiencing this issue.
Phase 4 of the Beta Test was originally scheduled to conclude on Aug. 19, 2013 at 9:00 (GMT). However, given the fact that affected characters are numbering in the tens of thousands and the time it will take to address the situation including the time required for the emergency maintenance, we will be extending the Beta Test until Aug. 19, 2013 15:00 (GMT) for Worlds hosted on the North American and European datacenter.
We hope for your continued participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.
* The Beta Test will end as scheduled on Aug. 19, 2013 9:00 (GMT) for Worlds hosted on the Japanese datacenter.
We deeply apologise for the inconvenience caused by this prolonged issue and thank you for your patience.
An emergency maintenance, taking place between 4:30 and 7:30 Aug. 19, 2013 (GMT), is currently underway to address characters experiencing this issue.
Phase 4 of the Beta Test was originally scheduled to conclude on Aug. 19, 2013 at 9:00 (GMT). However, given the fact that affected characters are numbering in the tens of thousands and the time it will take to address the situation including the time required for the emergency maintenance, we will be extending the Beta Test until Aug. 19, 2013 15:00 (GMT) for Worlds hosted on the North American and European datacenter.
* The Beta Test will end as scheduled on Aug. 19, 2013 9:00 (GMT) for Worlds hosted on the Japanese datacenter.
We deeply apologise for the inconvenience caused by this prolonged issue and thank you for your patience.
Verwijderd
hmm moeten werken tot minimaal 18:00... heb ik dus vrij weinig aan.
Maar goed dat SE in ieder geval het oplost.
Maar goed dat SE in ieder geval het oplost.
En... game on, server (moogle) is weer up :3
Le Meow
2 classes @ 20 hier, CNJ & ARC
11 THM
En nog een paar andere een paar levels gegeven tot 4-5.
Enigste bug die ik heb gezien is dat als je een instance afgemaakt hebt en je hebt een loot list die nog bezig is. Dat je beter kan wachten totdat je het item hebt voordat je de instance uitgaat. Anders ben je het item kwijt.
11 THM
Enigste bug die ik heb gezien is dat als je een instance afgemaakt hebt en je hebt een loot list die nog bezig is. Dat je beter kan wachten totdat je het item hebt voordat je de instance uitgaat. Anders ben je het item kwijt.
Uiteindelijk erg vermaakt met de beta. Nog even snel toch maar een preorder geplaatst bij bol.com, hopelijk nog binnen de batch met headstart codes te vallen
.
Lvl 20 gladiator/18 conjurer dusver i.i.g. Hoop snel door te kunnen trekken richting paladin, hehe.
Lvl 20 gladiator/18 conjurer dusver i.i.g. Hoop snel door te kunnen trekken richting paladin, hehe.
Tot hoe laat kunnen we nu spelen, begrijp de tijden niet meer nu.... ik heb nu tien uur s avonds in mijn hoofd maar dat klopt zeker niet?!
Oh vijf uur vanmiddag, klopt dat wel?!
[ Voor 12% gewijzigd door Nightcrowy op 19-08-2013 09:52 ]
Volgens mij moet je bij GMT (Greenwich Mean Time) 1 uur optellen om onze tijd te krijgen? Dat zou dan 16u zijn. (of zitten we nog met een verschil in zomertijd?)Nightcrowy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:51:
Tot hoe laat kunnen we nu spelen, begrijp de tijden niet meer nu.... ik heb nu tien uur s avonds in mijn hoofd maar dat klopt zeker niet?!
Had liever vanavond 10 uur ergens gezien
Edit: +2 op het moment dus idd 17u
[ Voor 8% gewijzigd door detheavn op 19-08-2013 10:06 ]
Verwijderd
08:00 PDT = 16:00 GMT (we zitten nu met zomertijd) dus 17:00 GMT(+1 )detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Volgens mij moet je bij GMT (Greenwich Mean Time) 1 uur optellen om onze tijd te krijgen? Dat zou dan 16u zijn. (of zitten we nog met een verschil in zomertijd?)
Had liever vanavond 10 uur ergens gezien
Edit: +2 op het moment dus idd 17u
Kan dus spelen tot 17:00 vanmiddag.
yup gmt is niet altijd Plus 1 ligt aan welke tijd we zitten
Dit is geen bug maar "by design". In alle MMO's werkt het op die manier in een instance.Phoenix_the_II schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:23:
2 classes @ 20 hier, CNJ & ARC
11 THM
redenatie: hoe kan je iets ontvangen als je niet meer op die locatie bent?
De 'Tweakers' Linkshell is al gemaakt, zie de OP voor wie je aan moet schieten voor een inviteMaxxus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:30:
Is er al een linkshell beschikbaar of wordt deze pas gemaakt op de 24e?
Fatsoenlijke NPC's zouden me dat via Moogle mail kunnen sturenDawn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:19:
Dit is geen bug maar "by design". In alle MMO's werkt het op die manier in een instance.
redenatie: hoe kan je iets ontvangen als je niet meer op die locatie bent?
welke npc? die je net hebt neergemaait XD ?detheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:32:
[...]
Fatsoenlijke NPC's zouden me dat via Moogle mail kunnen sturen
Woohoo! Kan ik nog 6+ uur klooien. Was al blij met Lancer en Marauder lv20, Main quest bij Ifrit (ik ga geen exp verspillen) en nagenoeg alle quests en maps wel explored van Limsa en Ul'dah, nu kan ik toch nog even Archer doen en Gridania.
Heb hem toch ook maar gepreordered, jammergenoeg niet veel kunnen spelen dit weekend. Maar het speelt toch wel lekker weg :-)
Ofc. Die zijn toch maar dood tot de volgende respawnRicmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:37:
welke npc? die je net hebt neergemaait XD ?
Moogle zelf mag ook wel eens iets nuttigs doen, in plaats van maar een beetje in de lucht te hangen. Hij kan vast een pakketje ook wel ophalenRicmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:37:
[...]
welke npc? die je net hebt neergemaait XD ?
Jahhh een paar uur extra tijd ! Kan ik nog even wat exploren
Echt raar. Ik zie overal mensen met error`s en problemen dat ze niet kunnen spelen en sommige forums volgooien met rage. Is het echt zo erg dan ?
Zijn er veel van jullie die deze game voor 100% gaan halen ?
[ Voor 44% gewijzigd door Hunterrnl op 19-08-2013 11:08 ]
Nadat ik lvl 20 was geworden als Archer, was ik begonnen met Conjurer. Dat was best leuk, misschien toch maar een White Mage worden ipv Bard 
Ik heb em een tijdje geleden al gehaaldHunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
[ Voor 44% gewijzigd door Chester op 19-08-2013 11:08 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
hebben jullie ook problemen dat de questen opraken als je je 2de class aant levelen bent? kheb da ieder level nu wel gehad vanaf lvl 8 ofzo
ik niet. maar wel als je in het zelfde gebied quest natuurlijk en alle side quests al gewaste had met je main classPerfectshot schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:00:
hebben jullie ook problemen dat de questen opraken als je je 2de class aant levelen bent? kheb da ieder level nu wel gehad vanaf lvl 8 ofzo
10000000%Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:
Hoeveel spellen heb jij besteld? oO
Maar ja, ik ook. Heb de CE via bol.com besteld en de early access code al binnen
Is dat btw vanaf morgen dat we die in kunnen vullen?
Quests in andere steden doen. Elke stad heeft een lading low level quests. En anders gewoon grindenPerfectshot schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:00:
Ik geloof vanaf de 24edetheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Maar ja, ik ook. Heb de CE via bol.com besteld en de early access code al binnen
vanaf de 20ste is early acces code in te vullen als het goed is ja en vanaf de 24ste spelendetheavn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Early access code is de 20ste voor NA en EU.
Was de 13de ofzo voor JP.
Net een paar FATE's gegrind van lvl 13.5 tot 15 op mn conjurer, archer was al 20 van zaterdag.
Heb mn Open Beta doel bereikt en kan nu vlotjes richting bard op lvl 30 archer, ben blij dat ik van die vereiste 2de class af ben, vind het eigenlijk maar een ''meh'' system.
Was de 13de ofzo voor JP.
Net een paar FATE's gegrind van lvl 13.5 tot 15 op mn conjurer, archer was al 20 van zaterdag.
Heb mn Open Beta doel bereikt en kan nu vlotjes richting bard op lvl 30 archer, ben blij dat ik van die vereiste 2de class af ben, vind het eigenlijk maar een ''meh'' system.
Verwijderd
Er zijn tienduizenden spelers die net zoals mijzelf niet meer dan een paar uurtjes hebben kunnen spelen door de 3102 error. Het is geen excuus om forums vol te spammen maar ik kan mij voorstellen dat je behoorlijk gefrustreerd ben als het jou overkomt.Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:
Echt raar. Ik zie overal mensen met error`s en problemen dat ze niet kunnen spelen en sommige forums volgooien met rage. Is het echt zo erg dan ?
Daar komt bij de communicatie nu ook niet echt de sterkste kant is van SE
Op een geven moment deden er steeds meer geruchten de ronde betreffende de 3102 error die ook steeds bizarder werden. Dit had SE makkelijk kunnen voorkomen/tot rust kunnen brengen door meer te communiceren.
Mijn early access code geeft een "invalid code" aan..
20ste is morgen, niet vandaagSanny_83 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:27:
Mijn early access code geeft een "invalid code" aan..
Haha ik zit inderdaad weer lekker op te letten
Thanks
Zojuist één pre-order code ontvangen van bol.com, op een bestelling van 2 exemplaren. Maar weer even een mailtje richting de klantenservice uitgestuurd, hoop snel de 2e er ook bij te hebben
.
Pre order verleden week gedaan.Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:
Mijn pre-order staat al even, misschien dat ik niet meteen no-life kan beginnen, maar ben zeker van plan dit te gaan spelen.Hunterrnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
psychodude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:39:
Zojuist één pre-order code ontvangen van bol.com, op een bestelling van 2 exemplaren. Maar weer even een mailtje richting de klantenservice uitgestuurd, hoop snel de 2e er ook bij te hebben.
Jaja, bol.com heeft het weer goed begrepen. Mailtje terug gestuurd of sneller ook een mogelijkheid isU geeft aan dat u slechts een pre-order code heeft ontvangen in plaats van twee. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is.
Om u van de juiste informatie te voorzien, hebben wij uw vraag doorgestuurd naar een andere afdeling. Zodra wij een antwoord ontvangen, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij verwachten u uiterlijk binnen een week van antwoord te voorzien.

Even snel wat spelen in de baas z'n tijd 
Mocht iemand mij kunnen inviten in de linkshell, ik ga bij de naam: Kitty Katt
Juist vanwege dit soort ellende welke ik in het verleden te vaak heb meegemaakt bij resellers (bij Beta releases dan) heb ik de aanschaf online gedaan bij Square Enix, was me die 2 euro wel waard.psychodude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:05:
[...]
[...]
Jaja, bol.com heeft het weer goed begrepen. Mailtje terug gestuurd of sneller ook een mogelijkheid is. Anders maar de bestelling bij ze laten aanpassen en vanavond het 2e exemplaar maar digitaal te bestellen via de square enix shop.
Volgens mij ga ik hem toch ook maar halen... ;-)
makkelijkst is iemand whisperen van: Mivau Lawantal, Xion Twilight, Echoe Balaguer, Sasuke UchihaMaxxus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:05:
Even snel wat spelen in de baas z'n tijd
ik verwacht alleen niet dat er iemand van online is (ik sowieso niet "sasuke uchiha");p misschien Echoe Balaguer proberen. gekke belg die toch niks met ze leven doet =p
Ik heb me al online staan voor het geval dat de server vollopen , alleen speel ik niet. Ze kunnen me wel een /tell sturenRicmaniac schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:30:
[...]
makkelijkst is iemand whisperen van: Mivau Lawantal, Xion Twilight, Echoe Balaguer, Sasuke Uchiha
ik verwacht alleen dat er iemand van online is (ik sowieso niet "sasuke uchiha");p misschien Echoe Balaguer proberen. gekke belg die toch niks met ze leven doet =p
[ Voor 3% gewijzigd door Hunterrnl op 19-08-2013 12:40 ]
Ah mooi, zal ik er zo inzetten. Ik ga in de komende dagen verder werken aan de OP en afmaken. Moet alleen wel wat aan mijn opmaak skills doen wat die zijn om te huilen 
Even reposten zodat het niet uitsterft
---|---|---|---|
Ricmaniac | Sasuke Uchiha | Warrior | Moogle |
... | ... | ... | ... |
Hoe werkt het trouwens met zo'n job class? Ik lees dat je bijvoorveeld een Gladiator (30) + Conjurer (15) moet hebben en een quest moet voltooien. Maar Mergen die 2 characters dan in 1 Paladin? Of werkt het anders.
Op het moment dat je de quest voltooid als je aan de eisen voldoet krijg je een Soul Crystal. Bij je character helemaal rechtsonderin is dat een equipment slot. Als jij de quest hebt gedaan voor Paladin krijg je een bijpassende Soul Crystal voor de job Paladin, op het moment dat jij deze Soul Crystal equipt krijg je alle bonussen van paladin en alle abilities + de enkele nadelen die daarbij horen. Je kan namelijk niet meer alle classes gebruiken en ipv 10 cross-class abilities kun je er maar 5 gebruiken.Sanny_83 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:00:
Hoe werkt het trouwens met zo'n job class? Ik lees dat je bijvoorveeld een Gladiator (30) + Conjurer (15) moet hebben en een quest moet voltooien. Maar Mergen die 2 characters dan in 1 Paladin? Of werkt het anders.
Verwijderd
MarluXiaXl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:48:
Forum name Ingame Name Job Server DawnNoMoreRises Dawn Solaria Black Mage Moogle MarluXiaXl Xion Twilight Scholar Moogle Chester Arayla Daenora Bard Moogle Ngangatar Elderly Fisherfellow Bard Moogle Ngangatar (2e char) Ngan Gatar Summoner Moogle Nightcrowy Everistus Caesaries Summoner Moogle Splendid Seloria Dhavi White Mage Moogle Perfectshot Justum Mistletein Scholar Cerberus thanicks Lannister Stark Dragoon Moogle JvdMeulen Yuroon Meulen Thaumaturge Moogle Marcvz Selene White Black Mage Leviathan Dembar Sholto Soulurge Scholar Moogle NaWA Flandre Scarlet Monk Excalibur detheavn Y'uri Ranash Dragoon Moogle Alexandervh Hellbringer Grey Gladiator Moogle Ricmaniac Sasuke Uchiha Warrior Moogle Jouhki Marique Ravalynn White Mage Shiva ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Ah bedankt voor de uitleg :-)MarluXiaXl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:07:
[...]
Op het moment dat je de quest voltooid als je aan de eisen voldoet krijg je een Soul Crystal. Bij je character helemaal rechtsonderin is dat een equipment slot. Als jij de quest hebt gedaan voor Paladin krijg je een bijpassende Soul Crystal voor de job Paladin, op het moment dat jij deze Soul Crystal equipt krijg je alle bonussen van paladin en alle abilities + de enkele nadelen die daarbij horen. Je kan namelijk niet meer alle classes gebruiken en ipv 10 cross-class abilities kun je er maar 5 gebruiken.
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet