ik kan niet inloggen
eerst code 5006, maar nu ben ik in gridania om de summoner quest op te pakken
Zit er ook in
via teamvieuwer wel te verstaan
niet dat ik kan spelen maar verwacht lange queue, en ja: nummer 480 in queue, verwacht niet dat het al te snel gaat dan zit ik er misschien in als ik thuis kom straks
moet zeggen het ziet er allemaal net wat mooier uit (dx11), er zijn ook wat meer grfx options zo te zien, vooral de shadows en kleuren lijken beter dan voorheen (op dx9).
Nou mijn free company heeft de workshop al gebouwd
hadden het geld pre-launch al weg gezet denk. Nu kunnen we gaan bouwen
lol kan niet meer inloggen, gelukkig nog wel een machinist aangemaakt
Ok dus je kan toch gelijk zodra je in ishgard ben machinist worden? Daar was ik niet 100% zeker van namelijkGamer1988 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:04:
lol kan niet meer inloggen, gelukkig nog wel een machinist aangemaakt
ja dat kan, alleen jammer dat mijn server eruit ligtRicmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:14:
[...]
Ok dus je kan toch gelijk zodra je in ishgard ben machinist worden? Daar was ik niet 100% zeker van namelijk
speel je op 1 van deze ?Gamer1988 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:16:
[...]
ja dat kan, alleen jammer dat mijn server eruit ligt
・Balmung
・Behemoth
・Chocobo
・Excalibur
・Hyperion
・Mandragora
astro en machinist hebben eigen gebouw, dus redelijk makkelijk te vinden, wel jammer dat je echt in gebouw moet staan om de ! te zien, dus opletten, de dark knight ook gevonden, dat zijn tot nu toe niet in een gebouw maar gewoon op straat, en zelfs daar moet je echt dicht bij staan anders zie je de ! zo over het hoofd
net even mijn gear upgrade gedaan, op de markt staan npc verkopers die alles 115 in de aanbieding hebben, daar zaten nog mooi wat upgrades tussen
en nu verder spelen op zodiak
net even mijn gear upgrade gedaan, op de markt staan npc verkopers die alles 115 in de aanbieding hebben, daar zaten nog mooi wat upgrades tussen
en nu verder spelen op zodiak
Wacht ff, er is guild housing? Is er ook normal housing? There's so much I dont knowRicmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:40:
Nou mijn free company heeft de workshop al gebouwdhadden het geld pre-launch al weg gezet denk. Nu kunnen we gaan bouwen
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Yup, je kan met je guild een huis kopen maar je kan ook gewoon persoonlijk je huis kopen =pye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:02:
[...]
Wacht ff, er is guild housing? Is er ook normal housing? There's so much I dont know
Even onze abo verlengd. Oh ja, updaten? 11,5 GB.
Zowel ps4 als pc.
De ps4 doet dat wel sneller overigens.
Nog steeds eens kijken naar de ceremony of eternal bonding.
Zowel ps4 als pc.
De ps4 doet dat wel sneller overigens.
Nog steeds eens kijken naar de ceremony of eternal bonding.
[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 19-06-2015 14:39 ]
Ik zie dat er een recruit a friend program is? Kun je iemand daarvoor uitnodigen als die persoon al de "beta" gespeeld heeft op z'n account. Ik kan namelijk die 14day trial niet spelen vanwege het feit dat ik die beta aan m'n account heb hangen.
nee recruit a friend is voor nieuwe accountye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:06:
Ik zie dat er een recruit a friend program is? Kun je iemand daarvoor uitnodigen als die persoon al de "beta" gespeeld heeft op z'n account. Ik kan namelijk die 14day trial niet spelen vanwege het feit dat ik die beta aan m'n account heb hangen.
Oh das jammer, ik zat wel die FAQ te lezen, je hoeft nog geen account te hebben maar:Ricmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:07:
[...]
nee recruit a friend is voor nieuwe account
Die beta access geld als "subscription". Echt gaar tbh. Aan de andere kant, er staat niets op dat account behalve die beta access. Ik zou het kunnen verwijderen en nieuwe kunnen aanmaken... hmmm* The recruitment code cannot be entered after a subscription has been established. Please be sure that the recruitment code is entered before then.
kan je wel recruit a friend sturen ?ye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:10:
[...]
Oh das jammer, ik zat wel die FAQ te lezen, je hoeft nog geen account te hebben maar:
[...]
Die beta access geld als "subscription". Echt gaar tbh. Aan de andere kant, er staat niets op dat account behalve die beta access. Ik zou het kunnen verwijderen en nieuwe kunnen aanmaken... hmmm
[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 19-06-2015 16:10 ]
Kan, ik wacht ff af tot ik thuis ben en account zaken wat makkelijker kan regelen. Ik ben dan wel IT-er, maar beetje stuff regelen op game websites word hier toch wel apart naar gekeken (zeker gezien ik de enige beetje "hardcore" gamer ben) ^^.Ricmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:09:
[...]
kan je wel recruit a friend sturen ?je krijgt toch niks voor dat je in de beta zat ;p en hebben we allebei bonus stuff
Ben wel benieuwd of ik het dan direct kan aanmaken met zelfde account naam, testing is nice.
Ik las trouwens wel dat Moogle bezaaid was met Frenchies.
Over realms gesproken, wat zijn beetje okay realms? Ik hoor veel mensen over cerberus, odin, ragnarok en phoenix. Maar ook veel Zodiark players die hun server promoten ongeacht dat dit de meest low-pop is
Dat van die frenchies op moogle is bullshit, tenminste er zitten wel aardig wat fransen op denk ik maar in chat is constant gewoon engels.:Pye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:25:
[...]
Ik las trouwens wel dat Moogle bezaaid was met Frenchies.
Over realms gesproken, wat zijn beetje okay realms? Ik hoor veel mensen over cerberus, odin, ragnarok en phoenix. Maar ook veel Zodiark players die hun server promoten ongeacht dat dit de meest low-pop is
Weet jij iets wat ik niet weet? Laatste tijd is t toch echt weer stabiel hoorfitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:24:
Er zit ook een tweaker groep op zodiak, maar het is nog steeds (kijkt over schouder) onduidelijk of de "guild" daar stand zal houden. Niet gek opkijken als er ineens spelers van zodiak naar moogle of andere server overstappen. Enig vooronderzoek is dus aan te radenWant het zitten in een leuke "guild" of free company zoals guilds in FFXIV worden genoemd is belangrijk.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ben nu op de helft naar 51
wat is Ishguard een vette stad zeg en die nieuwe gebieden zijn echt massive. Ook DK en Astro toch maar even unlocked, zometeen MCH nog maar even doen.
Nog nooit zo een leuke freecompany gehad sinds het star wars galaxies tijdperk. Ik vermaak me prima in nightbreed (tweakers) op zodiark.
Helaas maar toch ook weer lekker een lang weekendje op de camping. Dinsdag hopelijk heavensward spelen.
Heb wel voordat ik wegging heel veel 30+ HQ armor sets voor paladin/warrior en bard op de markt gegooit. Hopelijk kunnen darkknights en machists dit nu ook gewoon dragen. $$$$
Helaas maar toch ook weer lekker een lang weekendje op de camping. Dinsdag hopelijk heavensward spelen.
Heb wel voordat ik wegging heel veel 30+ HQ armor sets voor paladin/warrior en bard op de markt gegooit. Hopelijk kunnen darkknights en machists dit nu ook gewoon dragen. $$$$
Was wel rustig de laatste weken, maar Nightbreed is alive and kicking. 
En indien er toch spelers zijn die zitten te denken om naar die oud N.B. spelers te gaan die nu op Ragnarok zitten, vergeet niet om even te vermelden dat die gasten daar geen eigen FC huis hebben (en voorlopig ook niet kunnen krijgen). Ze missen dus een hoop extra's van de nieuwe patch, zoals de Workshop.
Ze kunnen zelfs hun chocobo's niet trainen of een ander kleurtje geven.
En indien er toch spelers zijn die zitten te denken om naar die oud N.B. spelers te gaan die nu op Ragnarok zitten, vergeet niet om even te vermelden dat die gasten daar geen eigen FC huis hebben (en voorlopig ook niet kunnen krijgen). Ze missen dus een hoop extra's van de nieuwe patch, zoals de Workshop.
[ Voor 72% gewijzigd door Chrasher op 19-06-2015 22:19 ]
PSN-id: Chrasher
Zo, mijn character is nu een male mi'qote geworden. Binnenkort maar eens kijken om te trouwen in het spel. Alleen volgens mij moeten we dan minimaal level 50 worden. Vraag me af of je die chocobo mag houden. Zou wel vet zijn. 2 persoons chocobo.
Ja, de chocobo mag je houdenArunia schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:21:
Zo, mijn character is nu een male mi'qote geworden. Binnenkort maar eens kijken om te trouwen in het spel. Alleen volgens mij moeten we dan minimaal level 50 worden. Vraag me af of je die chocobo mag houden. Zou wel vet zijn. 2 persoons chocobo.
NB for live!Chrasher schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:15:
Was wel rustig de laatste weken, maar Nightbreed is alive and kicking.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zo, dat ging lekker vandaag, lvl 52 geworden. Moet zeggen bravo voor de 3.0 patch. Kan natuurlijk er aan liggen dat zodiark ietwat onderbezet is, maar tot ongeveer 22.30 uur eigenlijk geen lag gehad. Op het eind begon het gebied falconhead beetje dicht te slippen. Volgens mij ligt daar de 1e duty dungeon, tenminste er werd veel om spelers gevraagd.
En vrij druk fates runnen daar. Zelf, als ik er toch was, zo nu en dan wat fates meegenomen. Maar de xp daarvoor is laag, rond de 14k, dus volg de main quest en veeg alle gebieden schoon aan zij questen. Main quest was op het eind voor mij lvl 51, en tipte daar net lvl 52 voor mij aan. Dus lig aardig op schema.
Inmiddels ook alle 3 de nieuwe jobs opgepakt en gereed voor actie. Dacht even proberen en met ilvl 28 gegearde machinist op een lvl 34 hertje geschoten, dat ging dus niet goed
Eerst maar even op de bekende stro poppen trainen 
Gevoelshalve denk ik dat met mijn summoner de main quest ga afmaken tot lvl 60, easy tank mode summoner speelt toch wel lekker. Dan de astro wat proberen en na veel oefenen op stro poppen de machinist ook eens bekijken. De dark night laat ik aan mijn vriendin over, ik blijf graag op afstand, zij mept liever van dichtbij.
En vrij druk fates runnen daar. Zelf, als ik er toch was, zo nu en dan wat fates meegenomen. Maar de xp daarvoor is laag, rond de 14k, dus volg de main quest en veeg alle gebieden schoon aan zij questen. Main quest was op het eind voor mij lvl 51, en tipte daar net lvl 52 voor mij aan. Dus lig aardig op schema.
Inmiddels ook alle 3 de nieuwe jobs opgepakt en gereed voor actie. Dacht even proberen en met ilvl 28 gegearde machinist op een lvl 34 hertje geschoten, dat ging dus niet goed
Gevoelshalve denk ik dat met mijn summoner de main quest ga afmaken tot lvl 60, easy tank mode summoner speelt toch wel lekker. Dan de astro wat proberen en na veel oefenen op stro poppen de machinist ook eens bekijken. De dark night laat ik aan mijn vriendin over, ik blijf graag op afstand, zij mept liever van dichtbij.
Tot level 52 gered vandaag. Eigenlijk nog niet heel veel anders gedaan dan story quests en side quests + FATEs welk op het pad lagen.
Zoals fitznl ook al aangeeft, exp reward voor FATEs is relatief laag. Maar voelt daarmee wel beter uitgebalanceerd ivm pre-heavensward.
De 1e indruk is bij mij iig goed. Met name het grafische detail en sound tracks van enkele regionen zijn top. Hoop tegen het eind van het weekend minimaal 56 aan te tikken op mijn pld.
Zoals fitznl ook al aangeeft, exp reward voor FATEs is relatief laag. Maar voelt daarmee wel beter uitgebalanceerd ivm pre-heavensward.
De 1e indruk is bij mij iig goed. Met name het grafische detail en sound tracks van enkele regionen zijn top. Hoop tegen het eind van het weekend minimaal 56 aan te tikken op mijn pld.
Ik ga erg lekker, Vandaag naar 55.5 gegaan, heb nu flying unlocked in 3/5 van de nieuwe gebieden.
Het levelen gaat echt super relaxt gewoon beetje side quests doen in gebieden en dan de main story volgen, het is een goed verhaal wat ik ook verwacht had, en dat hebben ze gelukkig ook gemaakt. Het enige jammere zijn queuetijden op dungeons maargoed, opzich kan ik er wel even mee leven.
Machinist, Astrologian en Dark Knight ook unlocked en met machinist ook al 2 dungeons gedaan. is een fijne class en zie zo gebeuren dat ik dat als 2e class naar 60 wil brengen. Ben wel benieuwd hoe veel sneller dat zou gaan doormidden van die armoury buff. aangezien ik de meeste quests nu al doe moet ik hoogst waarschijnlijk al me andere classes op andere manieren levelen. Maarja komt wel goed.
Ik vermaak me in ieder geval hartstikke prima met deze expansion en square enix heeft ook een top launch gedaan imho. De eerste 2 uur van lancering een DC probleempje gehad en beetje lag maar verder echt zonder problemen kunnen spelen. Ook dit had ik veel erger verwacht uit ervaring van andere MMO's.
Ik probeer iig voor het einde van het weekend 56 te worden. Moet goed te doen zijn denk ik ondanks ik niet veel tijd heb morgen.
EDIT: Nu al 56
kon toch niet weerstaan om verder te levelen ipv exit game te drukken hahah
Het levelen gaat echt super relaxt gewoon beetje side quests doen in gebieden en dan de main story volgen, het is een goed verhaal wat ik ook verwacht had, en dat hebben ze gelukkig ook gemaakt. Het enige jammere zijn queuetijden op dungeons maargoed, opzich kan ik er wel even mee leven.
Machinist, Astrologian en Dark Knight ook unlocked en met machinist ook al 2 dungeons gedaan. is een fijne class en zie zo gebeuren dat ik dat als 2e class naar 60 wil brengen. Ben wel benieuwd hoe veel sneller dat zou gaan doormidden van die armoury buff. aangezien ik de meeste quests nu al doe moet ik hoogst waarschijnlijk al me andere classes op andere manieren levelen. Maarja komt wel goed.
Ik vermaak me in ieder geval hartstikke prima met deze expansion en square enix heeft ook een top launch gedaan imho. De eerste 2 uur van lancering een DC probleempje gehad en beetje lag maar verder echt zonder problemen kunnen spelen. Ook dit had ik veel erger verwacht uit ervaring van andere MMO's.
Ik probeer iig voor het einde van het weekend 56 te worden. Moet goed te doen zijn denk ik ondanks ik niet veel tijd heb morgen.
EDIT: Nu al 56
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 21-06-2015 03:46 ]
Dit zeker. De headstart is in ieder geval erg goed verlopen dusver. Zelf nog geen enkele dc meegemaakt. Wel wat lag momenten zo nu en dan tijdens drukte gedurende FATEs. Maar overall erg stabiel verlopen.Ricmaniac schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:06:
square enix heeft ook een top launch gedaan imho. De eerste 2 uur van lancering een DC probleempje gehad en beetje lag maar verder echt zonder problemen kunnen spelen. Ook dit had ik veel erger verwacht uit ervaring van andere MMO's.
Zelf nu bijna lvl 54. Gisteren niet heel veel tijd gehad. Heb nog hoop om tegen de avond de 56 te kunnen halen. Quests geven nog altijd goede experience. En probeer daarnaast wat challenge logs te voltooien voor extra experience.
Is deze game nu ook gewoon native op de mac te spelen, en zo ja wat zijn de ervaringen daarmee?
Edit: sinds heavensward is er een mac versie zie ik, ben nu alleen nog benieuwd naar ervaringen en eventuele verschillen met de windows versie
Edit: sinds heavensward is er een mac versie zie ik, ben nu alleen nog benieuwd naar ervaringen en eventuele verschillen met de windows versie
[ Voor 45% gewijzigd door richards3 op 21-06-2015 13:13 ]
Zoals Tiny Animal online ook al opmerkte, lobby begint wat kuurtjes te vertonen.
Uit spel gevlogen en nu alleen maar 2002 meldingen. Nu ja, toch nog een level erbij kunnen krijgen vandaag en lvl 54 geworden
Even een vraagje. Zit er iemand misschien in een free company met minimaal een lvl 54 summoner. Ben helemaal vergeten waar ik de laatste keer op level 52 de job quest gever achter heb gelaten. Zit niet in de hoofdstad waar je anders altijd de job class quest op kan pakken, zucht, en google helpt nog niet. Misschien dat iemand die summoner kan vragen waar ik de quest op kan pakken, diepe verdrietige zucht
In ieder geval wijze les, omdat je iedere 2 levels vermoedelijk je job class quest moet vervolgen en je tussentijds heel veel questen doet, noteer ergens waar je verder moet.
Morgenvroeg maar weer proberen in te loggen, misschien dat het even wat drukker is geworden.
Uit spel gevlogen en nu alleen maar 2002 meldingen. Nu ja, toch nog een level erbij kunnen krijgen vandaag en lvl 54 geworden
Even een vraagje. Zit er iemand misschien in een free company met minimaal een lvl 54 summoner. Ben helemaal vergeten waar ik de laatste keer op level 52 de job quest gever achter heb gelaten. Zit niet in de hoofdstad waar je anders altijd de job class quest op kan pakken, zucht, en google helpt nog niet. Misschien dat iemand die summoner kan vragen waar ik de quest op kan pakken, diepe verdrietige zucht
In ieder geval wijze les, omdat je iedere 2 levels vermoedelijk je job class quest moet vervolgen en je tussentijds heel veel questen doet, noteer ergens waar je verder moet.
Morgenvroeg maar weer proberen in te loggen, misschien dat het even wat drukker is geworden.
Yep, hier dezelfde meldingen
Ik blijf stug prboeren!
Verwijderd
Helaas van het weekend niet kunnen spelen
Dus moet nogsteeds beginnen.
Iemand een tip welke server leuke Free Companies heeft waar je makkelijk als nieuwkomer / noob in kan komen en mee levelt / dungeon hulp krijgt?
Dus moet nogsteeds beginnen.
Iemand een tip welke server leuke Free Companies heeft waar je makkelijk als nieuwkomer / noob in kan komen en mee levelt / dungeon hulp krijgt?
Mijn "oefen" maandje is gisteren afgelopen en nu moet ik kiezen.
FF is me, op een paar kleine minpunten, boven verwachting bevallen.
Ga ik terug naar WoW of switch ik. Ga in ieder geval niet beide spelen.
[ Voor 21% gewijzigd door Iusedto op 22-06-2015 09:03 ]
FUMES et CARNES
Ik zou wat nieuws doen. Het spel heb je.bevalt het niet,dan kun je altijd weer terug naar wow.Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:02:
Mijn "oefen" maandje is gisteren afgelopen en nu moet ik kiezen.
Daar raak je niets kwijt.
Zo is gelukkig ook weer opgelost. Had mijn ik kan summoner quest lvl 54 ook maar bij een laatste filmpje gezet van mrhappy op you tube, en keurig een reactie ontvangen, op naar uldah 
Kon vanmorgen weer keurig inloggen, was dus vermoedelijk toch gisteravond even een piekje op onze server.
Kon vanmorgen weer keurig inloggen, was dus vermoedelijk toch gisteravond even een piekje op onze server.
Ja, dat is waarschijnlijk ook wat ik ga doen.Arunia schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:05:
[...]
Ik zou wat nieuws doen. Het spel heb je.bevalt het niet,dan kun je altijd weer terug naar wow.
Daar raak je niets kwijt.
Zat even te twijfelen want ik vind het wel jammer dat je in FF verplicht bent dungeons te doen omdat ze in de main quest zitten. Vind dat niet echt fijn.
Na 10 jaar WoW is het lastig om opnieuw te beginnen. Maar WoD begint toch wel een regelrechte ramp te worden. Eigenlijk is saai en zonder enige visie het beste woord
PS, ik kan toch gewoon door spelen ook al heb ik Heavensward nog niet ?
[ Voor 7% gewijzigd door Iusedto op 22-06-2015 09:25 ]
FUMES et CARNES
Ik neem aan dat je met WoD Warlords of Draenor bedoelt en niet de FFXIV raid World of DarknessIusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:20:
[...]
Ja, dat is waarschijnlijk ook wat ik ga doen.
Zat even te twijfelen want ik vind het wel jammer dat je in FF verplicht bent dungeons te doen omdat ze in de main quest zitten. Vind dat niet echt fijn.
Na 10 jaar WoW is het lastig om opnieuw te beginnen. Maar WoD begint toch wel een regelrechte ramp te worden. Eigenlijk is saai en zonder enige visie het beste woord
PS, ik kan toch gewoon door spelen ook al heb ik Heavensward nog niet ?
En ja, je kan gewoon doorspelen zonder HW te hebben, maar je kan niet de nieuwe content spelen
spelen: 2 nieuwe jobs die op lvl 30 beginnen en nieuwe verdere content na lvl 50.
Ok, bedankt.
Ik ben pas lvl 21 marauder. Heb wel lvl 8 en 9 conjurer en glad. erbij gehaald. Voor de buff en AOE taunt
Duurde lang voordat ik goede looks op mijn char had dus heb veel tijd in de creator besteed lol
Nu nog eens kijken hoe ik uberhaupt een mount krijg
Ik ben pas lvl 21 marauder. Heb wel lvl 8 en 9 conjurer en glad. erbij gehaald. Voor de buff en AOE taunt
Duurde lang voordat ik goede looks op mijn char had dus heb veel tijd in de creator besteed lol
[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 22-06-2015 09:38 ]
FUMES et CARNES
Leuk he die creator? Ben er ook een goed uur zoet mee geweest ofzo.Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:38:
Ok, bedankt.
En die chocobo?
--> http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Chocobo
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ah ok, ik moet dus verder met mijn main story quest line.
Bedankt
Bedankt
FUMES et CARNES
Hee jij ook op moogle?Ricmaniac schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:06:
*knip*
EDIT: Nu al 56kon toch niet weerstaan om verder te levelen ipv exit game te drukken hahah
Hahahaa daar moest ik echt om lachen, ik bedoel het volgende niet negatief hoorArnlith schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Hee jij ook op moogle?ik zit zelf bij de FC zeedijk club
Ja, klopt.. terwijl de founders bijna allemaal niet Nederlands zijn. Tevens ben ik daar een van de weinige NLers in de FC
Wat is je ingame naam op Moogle?Arnlith schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:51:
Ja, klopt.. terwijl de founders bijna allemaal niet Nederlands zijn. Tevens ben ik daar een van de weinige NLers in de FC
Casel Nima, kijk maar even of je me kan toevoegen
Geweldige naamArnlith schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Hee jij ook op moogle?ik zit zelf bij de FC zeedijk club
Zag hem in de chat voorbij komen
Speel dus blijkbaar ook op Moogle, hehe
FUMES et CARNES
Ik heb je volgens mij sowieso meerdere malen wel is gezien, ik let vaak op namen als ik gewoon rondloop (of heb je in begin toevallig ook bij Moogles Finest of GoT FC gezeten?Arnlith schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:07:
Casel Nima, kijk maar even of je me kan toevoegen
Ja moogle stond dit weekend als recommended server voor een aantal mensen. Als je wil kunnen we je vanavond wel even een invite sturen in onze Free Company / LinkshellIusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:21:
[...]
Geweldige naam![]()
Zag hem in de chat voorbij komen
Speel dus blijkbaar ook op Moogle, hehe
Wie ben jij ingame ook alweerVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:25:
Altijd welkom in de Sword and roses linkshell of FC hé
[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 22-06-2015 12:30 ]
Neen, ik loop wel vaak rondRicmaniac schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:28:
[...]
Ik heb je volgens mij sowieso meerdere malen wel is gezien, ik let vaak op namen als ik gewoon rondloop (of heb je in begin toevallig ook bij Moogles Finest of GoT FC gezeten?
[...]
Ja moogle stond dit weekend als recommended server voor een aantal mensen. Als je wil kunnen we je vanavond wel even een invite sturen in onze Free Company / Linkshell
[...]
Wie ben jij ingame ook alweer?
Ja voor de linkshell is geen enkel probleem is dutch only thoughArnlith schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:38:
[...]
Neen, ik loop wel vaak rondZit in ieder geval wel lekker in mijn FC nu, maar een invite voor de linkshell zou niet verkeerd zijn
Linkshell en FC zijn iets anders ?
Ik zie dit staan : Linkshells are Final Fantasy version of online guilds
FUMES et CARNES
Verwijderd
Ja, je kan maar lid zijn van één FC.
Linkshells kan je bij meerdere aansluiten. Een linkshell is eigenlijk een chatkanaal.
De FC is meer een guild waarmee je samen een huis kan bouwen, airship....
Linkshells kan je bij meerdere aansluiten. Een linkshell is eigenlijk een chatkanaal.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 13:31 ]
Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:06:
Linkshell en FC zijn iets anders ?
Wat socrateswise ook aangeeft.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:09:
Ja, je kan maar lid zijn van één FC.
Voorheen waren er enkel linkshells, met de introductie van ARR 2.0 zijn free companies gekomen. Free companies hebben een grotere capaciteit (512 spelers vs 128 spelers). Hebben enkele additionele ingame features (housing, airship, FC buffs, gardening plots, FC tag, etc).
Desondanks maken lang niet alle guilds gebruik van een FC. Zeker onder crafting guilds en RP guilds is het gebruik van linkshells populair. Dit maakt het voor leden namelijk mogelijk om lid te zijn van meerdere guilds gelijktijdig (één FC, meerdere linkshells).
Pychodude legt het prima uit inderdaad. Zo zit ik zelf bijvoorbeeld ook in een linkshell die in de gaten houd of er speciale fates gespawned zijn in een bepaald gebied. verder praat die groep bijna niet
maar als er zo'n fate spawned dan verteld iedereen dat aan elkaar
Bedankt voor de uitleg allemaal. Dit is voor mij allemaal nieuw,hehe
Deze week maar even wat game time kopen. Zie mezelf niet meer naar WoW gaan maar ik moet nog wel wat Warhammer40K modellen in elkaar zetten
Deze week maar even wat game time kopen. Zie mezelf niet meer naar WoW gaan maar ik moet nog wel wat Warhammer40K modellen in elkaar zetten
FUMES et CARNES
Pff nog 40 minuten dan eindelijk naar huis. Was echt een kut dag op het werk hahah in me achterhoofd constant FFXIV FFXIV FFXIV..
afgelopen weekend was ook het eerste weekend in hele erg lange tijd dat ik zo veel gegamed had in 1 weekend, voelde me weer echt scholiertje ofzo met geen zorgen en veel vrije tijd XD
Ik vraag me alleen af of ik nu alsnog me novus wapen wil afmakne nu het makkelijker is geworden
je hebt er in principe geen flikker aan denk ik maarja het ziet er nog steeds tof uit. Heeft iemand al een idee wat ze gaan doen met nieuwe relics die komen ? of is daat niks meer over bekend geworden?
Ik vraag me alleen af of ik nu alsnog me novus wapen wil afmakne nu het makkelijker is geworden
[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 22-06-2015 17:23 ]
Er is eerder gesuggereerd dat voltooing van de ARR relic quest een mogelijke bonus op de nieuwe relic zou geven. Buiten dat om, nog niets bekend.Ricmaniac schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:22:
Ik vraag me alleen af of ik nu alsnog me novus wapen wil afmakne nu het makkelijker is gewordenje hebt er in principe geen flikker aan denk ik maarja het ziet er nog steeds tof uit. Heeft iemand al een idee wat ze gaan doen met nieuwe relics die komen ? of is daat niks meer over bekend geworden?
Hoe heet jij in game?Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:41:
Bedankt voor de uitleg allemaal. Dit is voor mij allemaal nieuw,hehe
ben weer eens opnieuw begonnen op zodiarc met een conjurer (tenminste kortere queue in dungeons) nu zoek ik een leuke FC. volgens mij zitten in nightbleed veel tweakers, iemand nog andere suggesties?
Wat is je ingame naam Gnauw? Dan kunnen we je inviten op Zodiark. Mocht het niet jouw FC zijn kan je altijd gemakkelijk switchen. Ken maar twee Tweakers op Zodiark die in een andere FC zitten, de rest zit allemaal bij Nightbreed.
ah shit maintenance.Chrasher schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:18:
Wat is je ingame naam Gnauw? Dan kunnen we je inviten op Zodiark. Mocht het niet jouw FC zijn kan je altijd gemakkelijk switchen. Ken maar twee Tweakers op Zodiark die in een andere FC zitten, de rest zit allemaal bij Nightbreed.
uit me hoofd zeg ik dat ik haar "Vrouwe Gnauw" heb genoemd
zit er er aan te denken de mac versie van heavensward te kopen. daar heb ik wel 2 vragen bij:
is de mac versie in snelheid vergelijkbaar met de pc versie?
kun je je char die je nu in de windows versie hebt dan nog gewoon gebruiken of zit die op een andere licentie?
[ Voor 24% gewijzigd door richards3 op 22-06-2015 21:24 ]
Wat is deze dan, datacenter crash .... Maintenance kan nog niet want dat is pas om 7 uur onze tijd morgen ochtend
Wat is dit joh, de hele dag 2002 en 5006 fouten. Kan niet inloggen. Is dit normaal? Heb net voor 1 maand betaald maar ga dit niet voorzetten wanneer je niet eens normaal kan connecten uiteraard...
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Als je in de datacenter Chaos zit klopt dit, was net down gegaan, maar doet het nu weer. Verder moet je niet zo overdreven reagerenGelukszoekr schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:23:
Wat is dit joh, de hele dag 2002 en 5006 fouten. Kan niet inloggen. Is dit normaal? Heb net voor 1 maand betaald maar ga dit niet voorzetten wanneer je niet eens normaal kan connecten uiteraard...
Ik snap dat het uitbrengen van een expansion problemen kan geven, echter kunnen ze zich hier prima op voorbereiden lijkt me.Ricmaniac schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:31:
[...]
Als je in de datacenter Chaos zit klopt dit, was net down gegaan, maar doet het nu weer. Verder moet je niet zo overdreven reagerenwant dit is het eerste probleem wat ze hebben sinds de release vrijdag
dat is bijna ongekend voor een launch van een expansion. Helaas voor jou net verkeerde timing
Ik ben samen met de vrouw een weekje geleden aan dit spel begonnen. Maar eigenlijk is het elke dag wel raak. Of zij (op de PS3) of ik op de PC hebben inlogproblemen. Op dit moment zit mevrouw al een uurtje te spelen en ben ik al een uurtje aan het connecten/crashen
Oh ok, dan heb jij problemen die ik en me vrienden helemaal niet ervaar, weet je toevallig op welke datacenter / server je speelt?Gelukszoekr schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:35:
[...]
Ik snap dat het uitbrengen van een expansion problemen kan geven, echter kunnen ze zich hier prima op voorbereiden lijkt me.
Ik ben samen met de vrouw een weekje geleden aan dit spel begonnen. Maar eigenlijk is het elke dag wel raak. Of zij (op de PS3) of ik op de PC hebben inlogproblemen. Op dit moment zit mevrouw al een uurtje te spelen en ben ik al een uurtje aan het connecten/crashen
Heb je nog niet online gezien, maar dat komt nog wel. Kan je alleen vinden als we beiden online zijn.gnauw schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:41:
[...]
uit me hoofd zeg ik dat ik haar "Vrouwe Gnauw" heb genoemd
Als je de complete naam van je character nog kan geven hier binnenkort dan zullen er vermoedelijk ook anderen van N.B. zijn die je kunnen inviten. Je kan je natuurlijk ook altijd zelf aanmelden bij onze FC.
ps, We zijn nu in onze FC bezig in de workshop om een luchtschip te bouwen. Zal wel het meeste moeten fabriceren omdat ik de hoogste level Crafter ben. Je moet trouwens een party van 4 crafters vormen voordat je de verschillende stages van bouwen kan activeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Chrasher op 22-06-2015 22:45 ]
We zitten op Chaos / (Zodiak?) Maar het lijkt wel de global connection server oid welke het niet doet.Ricmaniac schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:36:
[...]
Oh ok, dan heb jij problemen die ik en me vrienden helemaal niet ervaar, weet je toevallig op welke datacenter / server je speelt?
Nouja, ik snap problemen. Maar ik kan hier wel gefrustreerd van raken. Nu betalen we nog maar €26 voor 2 accounts. Maar als dit ons moet aansporen om een uitbreiding van €35 + weer een nieuwe maand (dus alles bij elkaar €96). Dan weet ik wel wat beters te doen met dat geld dan keer op keer te connecten/crashen
Ik zal niet langer azijnpissen hier, have fun in game
Onder andere op Odin crashte ruim een uurtje geleden ongeveer de halve playerbase, en waarschijnlijk zal dat server cluster wide zijn. Waarna diverse FC members login problemen ervaarden. En queue tijden tot ruim een uur.Ricmaniac schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:36:
[...]
Oh ok, dan heb jij problemen die ik en me vrienden helemaal niet ervaar, weet je toevallig op welke datacenter / server je speelt?
Zelf gelukkig ook geen last van gehad.
Vandaag dan toch eindelijk 56 behaald! Net de 3e nieuwe dungeon gedaan. Dungeon fights blijven vooralsnog bijzonder straight forward. Maar het verhaal is erg goed. Kijken of het lukt om morgen level 57 te worden. Hoop er in ieder geval op om tegen het eind van het weekend level 60 te kunnen zijn, en mogelijk alvast wat eerste gear te hebben verkregen ter voorbereiding op Alexander binnenkort.
Volgende class om te levelen zal DKN worden.
Lijkt een variant te zijn, als je eenmaal ingelogd bent, geen problemen, tenminste vandaag ging lekker. Tot ongeveer 22.30 kunnen spelen en geen crashes gehad. Op zodiak.
Wat is die eerste dungeon Dusk Vigil toch een prachtig stuk werk. Leuke bosses. Niet moeilijk. Lekkere opvuller tussen de main quest en side questen. Waar ik op het eind van arr dungeons alleen deed omdat het moest voor een (main)quest gedeelte, join ik in deze zo vaak mogelijk.
Misschien hebben ze deze wel daarom iets makkelijker gemaakt, er zullen toch een groot aantal spelers via fates en leves de nieuwe jobs hebben gedaan tot level 50 en dan kunnen ze in Dusk Vigil lekker even trainen. Vandaag ook voor het eerst in een groepje gezeten met eerst een machinist en later een astro. Moet zeggen dat vooral de astro leuke animaties heeft.
De dark knight heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in Dusk Vigil. Veel bling bling
Inmiddels toch alweer bijna level 56 en net ravana in 1x afgerond. Dus op naar de volgende 4 persoons dungeon voor de main quest en dan de vliegpunten unlocken, tijd vliegt werkelijk om, de levels gelukkig nu ook
Wat is die eerste dungeon Dusk Vigil toch een prachtig stuk werk. Leuke bosses. Niet moeilijk. Lekkere opvuller tussen de main quest en side questen. Waar ik op het eind van arr dungeons alleen deed omdat het moest voor een (main)quest gedeelte, join ik in deze zo vaak mogelijk.
Misschien hebben ze deze wel daarom iets makkelijker gemaakt, er zullen toch een groot aantal spelers via fates en leves de nieuwe jobs hebben gedaan tot level 50 en dan kunnen ze in Dusk Vigil lekker even trainen. Vandaag ook voor het eerst in een groepje gezeten met eerst een machinist en later een astro. Moet zeggen dat vooral de astro leuke animaties heeft.
De dark knight heb ik al meerdere keren voorbij zien komen in Dusk Vigil. Veel bling bling
Inmiddels toch alweer bijna level 56 en net ravana in 1x afgerond. Dus op naar de volgende 4 persoons dungeon voor de main quest en dan de vliegpunten unlocken, tijd vliegt werkelijk om, de levels gelukkig nu ook
Na een break van 2 maanden net voor Heavensward weer begonnen. Early access en mijn Miqo'te is nu in een Au'Ra verandert.
Ben nu druk bezig om de ARR main story te voltooien, want ik wil Heavensward in en Astrologian oppakken. Een paar in mijn FC zijn nu AST en ze vinden het geweldig
Tot nu toe is mijn favoriete job altijd al Scholar geweest
Ben nu druk bezig om de ARR main story te voltooien, want ik wil Heavensward in en Astrologian oppakken. Een paar in mijn FC zijn nu AST en ze vinden het geweldig
He who controls the Spice, controls the Universe.
Vanmiddag komt mijn HW binnen
helaas ook nog bezig met de ARR main story. Hoogste combat level 46 atm. Craften is veel leuker
YES!
Het is bijna zover!
Zojuist een char gemaakt (uiteraard het nieuwe ras) gisteren op Zodiark samen met een maat van mij.
Kan ik vanavond een uitnodiging krijgen vooor de FC Ricmaniac?
Het is bijna zover!
Zojuist een char gemaakt (uiteraard het nieuwe ras) gisteren op Zodiark samen met een maat van mij.
En toen waren de servers down voor maintenance.
Net nog even snel 56 aangetikt, wat heeft SE er weer een heerlijk verhaal van gemaakt
Net nog even snel 56 aangetikt, wat heeft SE er weer een heerlijk verhaal van gemaakt
Ricmaniac zit niet op Zodiark volgens mij, maar ik zal een oogje open houden voor jullie. Vanavond ben ik online dus kunnen jullie een invite verwachten.trinax schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:10:
Heb nog wel jullie ingame character namen nodig, anders kan ik jullie niet vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 23-06-2015 07:29 ]
MOOGLE OR GTFO !
Ik zit ook op Moogle! sinds zondag ochtend.
Na wat problemen met de SE EU store, error 5001 als je op checkout klikte, werkte het zondag ineens. Inmiddels een level 24 Gladiator en ik denk dat deze game wel een blijvertje word. Zeker nu ik een paar instances getanked heb. Tanking is damn hard and I love it
Al zat er een Machinist in een dungeon met me en hoe ik ook Flash en Shield Lob spamde, ik kreeg de aggro gewoon niet terug. Ik weet niet of het de class is of de speler die gewoon goed wist wat ze deed, maar het is iig iets om in gedachten te houden.
Alleen ben ik: fast attack, savage strike, fast attack, savage strike, fast ... een beetje zat, hopelijk komt daar nog verandering in.
Ik heb ook een ability: Provoke. Maar ik kan dat niet gebruiken? Het is altijd greyed out. Is dat een troll ability?
Iemand een idee wat ik moet doen met items die 100% soulbound zijn? Ik bewaar ze maar, misschien dat ze nut hebben. Voor nu gewoon lekker knallen met de bijna pala en beetje achterhalen hoe ik snel die subclasses op level 15 heb zodra dat nodig is voor palalalaladin.
Na wat problemen met de SE EU store, error 5001 als je op checkout klikte, werkte het zondag ineens. Inmiddels een level 24 Gladiator en ik denk dat deze game wel een blijvertje word. Zeker nu ik een paar instances getanked heb. Tanking is damn hard and I love it
Alleen ben ik: fast attack, savage strike, fast attack, savage strike, fast ... een beetje zat, hopelijk komt daar nog verandering in.
Ik heb ook een ability: Provoke. Maar ik kan dat niet gebruiken? Het is altijd greyed out. Is dat een troll ability?
Iemand een idee wat ik moet doen met items die 100% soulbound zijn? Ik bewaar ze maar, misschien dat ze nut hebben. Voor nu gewoon lekker knallen met de bijna pala en beetje achterhalen hoe ik snel die subclasses op level 15 heb zodra dat nodig is voor palalalaladin.
Gladiator zal qua dat niet veel veranderen, de meeste vinden warrior leuker om te spelen omdat de warrior een uitgebreidere skillpool heeft. Je wordt vaak downscaled in dungeons, dan kan het gebeuren dat je onder het level van provoke wordt gedownscaled.ye-roon schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:18:
Ik zit ook op Moogle! sinds zondag ochtend.
Na wat problemen met de SE EU store, error 5001 als je op checkout klikte, werkte het zondag ineens. Inmiddels een level 24 Gladiator en ik denk dat deze game wel een blijvertje word. Zeker nu ik een paar instances getanked heb. Tanking is damn hard and I love itAl zat er een Machinist in een dungeon met me en hoe ik ook Flash en Shield Lob spamde, ik kreeg de aggro gewoon niet terug. Ik weet niet of het de class is of de speler die gewoon goed wist wat ze deed, maar het is iig iets om in gedachten te houden.
'k ben nu 48 warrior en dan heb je ook maar 2 combo rijtjes om af te werken, 1 voor de damage/enmity en 1 voor wat dmg reduce/increase effects.
Alle buffs van 90s in 1 macro en die van 120s in 1 macro en dan nog een rijtje AOE taunt skills.
Maar vooral bij latere dungeons ben je vaak zo erg aan het rondrennen (adds terug halen, aoe's vermijden, de mechanics en boss positioning etc) dat je blij bent dat FFXIV je geen GIGA blik skilltrees (waar je dan toch weer voor cookiecutter gaat) en andere meuk geeft. Dan zou je gillend gek worden
Maar als dpsser ofzo zou ik het dood saai vinden, 3 knoppen inrossen en je combo bekijken en .. daar gaan we nog een keer x10000e99, al is er wel incidenteel wat mechanics waarbij de dps wat te doen heeft.
Alle buffs van 90s in 1 macro en die van 120s in 1 macro en dan nog een rijtje AOE taunt skills.
Maar vooral bij latere dungeons ben je vaak zo erg aan het rondrennen (adds terug halen, aoe's vermijden, de mechanics en boss positioning etc) dat je blij bent dat FFXIV je geen GIGA blik skilltrees (waar je dan toch weer voor cookiecutter gaat) en andere meuk geeft. Dan zou je gillend gek worden
Maar als dpsser ofzo zou ik het dood saai vinden, 3 knoppen inrossen en je combo bekijken en .. daar gaan we nog een keer x10000e99, al is er wel incidenteel wat mechanics waarbij de dps wat te doen heeft.
Ik zit niet op

Ik zit op

En toen?
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik was altijd aan het kutten als ik met mijn WHM een questline aan het doen was, vaak moet je dan gewoon dps doen, en komt er weinig healing bij kijken.
Bij mij zijn hotbars als volgt ingericht:
bar 1: single target heals, ensuna, enz. (belangrijke bar om je teammates in leven te houden tijdens dungeons)
bar 2: aoe heals, revive, etc
bar 3: cleric stance, en alle damage skills
Tijdens quests is dit irritant, want om skills in bar 3 te gebruiken, moet je constant ctrl ingedrukt houden...
Gisteren dus maar even aan het prutsen geweest met macro's en hotbars, en een oplossing gevonden!
Ik heb nu een macro gemaakt, welke bar 1 en 3 naar bar 5 en 6 kopieert (let op dat deze hotbars vrij zijn!), en dan bar 5 naar bar 3, en bar 6 naar bar 1:
/hotbar copy whm 1 whm 5
/hotbar copy whm 3 whm 6
/hotbar copy whm 5 whm 3
/hotbar copy whm 6 whm 1
Bar 5 en 6 zijn onzichtbaar, dus daar merk ik verder niks van, en doe ik ook niks mee.
Deze macroknop op een aparte bar aan de zijkant gezet, en ik heb een hele simpele knop om mijn 1e en 3e bar om te wisselen!
Nu kan ik makkelijk omschakelen naar dps mode, zodat ik de ctrl knop niet meer ingedrukt hoef te houden voor mijn dps skills
Wellicht zijn er andere die er ook wat aan hebben!
Bij mij zijn hotbars als volgt ingericht:
bar 1: single target heals, ensuna, enz. (belangrijke bar om je teammates in leven te houden tijdens dungeons)
bar 2: aoe heals, revive, etc
bar 3: cleric stance, en alle damage skills
Tijdens quests is dit irritant, want om skills in bar 3 te gebruiken, moet je constant ctrl ingedrukt houden...
Gisteren dus maar even aan het prutsen geweest met macro's en hotbars, en een oplossing gevonden!
Ik heb nu een macro gemaakt, welke bar 1 en 3 naar bar 5 en 6 kopieert (let op dat deze hotbars vrij zijn!), en dan bar 5 naar bar 3, en bar 6 naar bar 1:
/hotbar copy whm 1 whm 5
/hotbar copy whm 3 whm 6
/hotbar copy whm 5 whm 3
/hotbar copy whm 6 whm 1
Bar 5 en 6 zijn onzichtbaar, dus daar merk ik verder niks van, en doe ik ook niks mee.
Deze macroknop op een aparte bar aan de zijkant gezet, en ik heb een hele simpele knop om mijn 1e en 3e bar om te wisselen!
Nu kan ik makkelijk omschakelen naar dps mode, zodat ik de ctrl knop niet meer ingedrukt hoef te houden voor mijn dps skills
Echt, ik speel net 2 dagen. Maar welke japanner bedacht heeft dat control een slimme knop was voor skills op de 2de hotbar, die heeft mijn pink niet gevoelt gisteravond. Dus dit kan handig zijnRonnieB82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:13:
[..]
[..]
Ik ga gewoon eerst is even kijken wat ik allemaal kan rebinden, ik heb niet voor niets knoppen op me muis
Stomme vraag misschien, maar als ik de uitbreiding koop krijg je toegang tot een nieuw ras maar begin je dan ook in een andere stad/wereld dan de huidige 3 ?
[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 23-06-2015 10:32 ]
FUMES et CARNES
Ik gebruik ctrl aaaltijd voor 2e hotbar, met vingers doe ik 1.2.3.4.5.6 en rest met wat knoppen in de buurt van me wasd, scheelt ook dat ik een razer naga heb, zitten ook nog is 12 skills op me muis =p verder is het een beetje klikken maar door al zoveel gebind te hebben blijft er amper wat over.
Gladiator is inderdaad wel wat eentonig tanken. Ik begon de game ook als gladiator en tanken wordt iets aangenamer op hoger level als je ook wat AOE skills krijgt maar voornamelijk blijft de rotatie klein en saai aanvoelen (als je alleen naar skills kijkt dan) tanken zelf is sowieso niet saai end game.
Maar ben toen ook geswitched naar Warrior en vond ik persoonlijk een stuk leuker. Maar ook dat pas op hoger level. En toen kwam ninja uit
Ninja all the way
En wat betreft je skills is provoke 1 super handige skill maar waarschijnlijk zat je in een dungeon waar je gedownscaled werdt tot onder het level dat je provoke gekregen hebt
Gladiator is inderdaad wel wat eentonig tanken. Ik begon de game ook als gladiator en tanken wordt iets aangenamer op hoger level als je ook wat AOE skills krijgt maar voornamelijk blijft de rotatie klein en saai aanvoelen (als je alleen naar skills kijkt dan) tanken zelf is sowieso niet saai end game.
Maar ben toen ook geswitched naar Warrior en vond ik persoonlijk een stuk leuker. Maar ook dat pas op hoger level. En toen kwam ninja uit
En wat betreft je skills is provoke 1 super handige skill maar waarschijnlijk zat je in een dungeon waar je gedownscaled werdt tot onder het level dat je provoke gekregen hebt
Erg handige link voor een setup met auto crossbar change, die gebruikt kan worden voor Scholars op de PS4:
https://sites.google.com/site/ffxivcontrollerguide/jobs/sch
Misschien kan deze ook nog handig voor je zijn, Muppet
(I know, je zit op PC, maar dan nog kan t handig zijn)
https://sites.google.com/site/ffxivcontrollerguide/jobs/sch
Misschien kan deze ook nog handig voor je zijn, Muppet
[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 23-06-2015 10:46 ]
cool, ik kan wel wat van die scholar macro's gebruiken, mijn scholar is nu op lvl48...
Al zal ie waarschijnlijk wel even in de kast blijven, ik wil eerst mijn WHM naar 60, dan astro proberen, en daarna zie ik wel verder
Al zal ie waarschijnlijk wel even in de kast blijven, ik wil eerst mijn WHM naar 60, dan astro proberen, en daarna zie ik wel verder
Het ligt er een beetje aan hoe hoog je wilt spelen. Als het op endgame aankomt is paladin een uiterst fijne class voor wat betreft cooldown management. De base rotation daartussen blijft echter wel hetzelfde, de standaard 1,2,3 rotation. Maar daarin ligt de kwaliteit van een paladin dan ook niet.ye-roon schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:18:
Mogelijk dat nu sinds de release van Heavensward de PLD rotation iets minder eentonig zal gaan worden overigens, we hebben een 2e rotation met DOT erbij gekregen. En Yoshi heeft eerder aangegeven dat in endgame raids ook tanks een steentje bij zullen moeten gaan dragen aan DPS. Maar het is nog niet geheel zeker of dit enkel voor bijv. een warrior OT zal gelden, of dat ook de MT meer DPS oriented moet gaan worden.
Effectief gebruik van CD's zal op de paladin echter niet veranderen. Damage mitigation is ons ding. En hiermee onderscheid een goede PLD zich van een slechte. Iedereen kan tenslotte de 1,2,3 rotation doen. Maar al te vaak zie je mensen welk aangeven dat PLD zo simpel is al snel falen op een juist CD management. En dat geld niet alleen voor eigen damage mitigation, maar ook damage mitigation van party members.
Warrior is in dat opzicht een totaal andere class. Met de grotere health pool en het kleine aantal defensive cooldowns is het altijd meer een damage soaking spons geweest. Ik weet niet precies hoe/of Heavensward hier veel verandering in gebracht heeft. De DPS rotation binnen de warrior is altijd veel actiever geweest. En een goede warrior is eigenlijk ook al snel een vrijwel volwaardig 5e DPS lid indien deze zich geared als OT.
Dit laatste is dan ook de rol waarin veel warriors gedrukt worden binnen endgame content. PLD MT, WAR OT. Indien het dan ook echt tanken is wat je wilt, is dusver PLD een veiligere keus geweest. Het zal interessant zijn hoe dit, met de introductie van DKN overigens en eventuele wijzigingen binnen de WAR class sinds Heavensward zal veranderen.
Het is jammer dat ze met de introductie van Heavensward dit niet gewoon hebben aangepast. En provoke naar een lager level hebben gebracht.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:32:
[ Voor 9% gewijzigd door psychodude op 23-06-2015 11:16 ]
Servers zijn UP en CE items zijn delivered 

Aah en ik moet nog tot 17.30... :<Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:27:
Servers zijn UP en CE items zijn delivered
[afbeelding]
Ach en ik moet nog wachten tot donderdag omdat ik nog steeds op gran canarie zit
@ricmaniac en @pshychodude: thanks voor de info. Also, we hebben inderdaad de DRK nog
Er stond er gisteren eentje naast me toen ik een FATE aan het doen was. My god dat is awesome. Plus een 2handed sword. Het is zeker iets wat ik ga proberen. Ik voel me OCD senses tingling...
ik ook haha was niet mijn foto.
Ik hoop dat ik vanavond nog wat kan spelen, misschien krijg ik geen kans. Maar ben best excited om 60 aan te tikken en dan eens hele andere nieuwe dingen te bekijken die nieuw zijn gekomen.
Weten andere eigenlijk of je wat speciaals krijgt als je alle sightseeing logs haalt? Bij heavensward zijn ze wel een stuk makkelijker gemaakt naar mijn idee omdat je ineens dat lichtgevende dingetje ziet liggen
[ Voor 51% gewijzigd door Ricmaniac op 23-06-2015 12:36 ]
In drie dagen mijjn armorer naar 40 gebracht, ik hoop van de week ermee level 50 te worden. Kosten? 500k, verwachte kosten zijn ongeveer gelijk
Denk dat het wel mee valt, ik heb culinarian en blacksmith van 0 naar 50 gebracht met totaal 700-800k per classArnlith schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
In drie dagen mijjn armorer naar 40 gebracht, ik hoop van de week ermee level 50 te worden. Kosten? 500k, verwachte kosten zijn ongeveer gelijk
*slik*Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Denk dat het wel mee valt, ik heb culinarian en blacksmith van 0 naar 50 gebracht met totaal 700-800k per class
Ik neem aan dat je met Land classes de Hand classes kan funden? Met m'n 30k
Je kunt bepaalde resources harvesten met DoL classes maar je hebt er meer aan om op de Marketboards te kijken en uit te zoeken welke items snel verkopen tegen een aardige prijs en daar voor te gaan. Het gil dat je daarmee verdient kun je dan besteden aan het kopen van ingredienten voor je CUL en andere DoH classes. 
Als je een level 50 Botanist of Miner hebt kun je kijken of je niet bijvoorbeeld Clusters kunt verkopen die je dan mined.
Als je een level 50 Botanist of Miner hebt kun je kijken of je niet bijvoorbeeld Clusters kunt verkopen die je dan mined.
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet