Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Chrasher schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:27:
[...]

Als je hier nog je ingame spelersnaam kan neerzetten dan kunnen we je zoeken en inviten. :)
Zit al in een fc hoor, maar ingame name is wing zero :D.
Heb alleen ff advies nodig om mijn dps als drg te maxen met wat ik nu heb qua gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:25

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ah, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Zal je wel in de Tweakers LS inviten, dan kan je het daar eventueel vragen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Ricmaniac schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:58:
Ja inderdaad wat Ryatzu zegt. Het laatste gedeelte van de main story line is een stuk langer dan ik dacht en er komen ook wat battles voorbij waarbij je een bepaald ilvl moet hebben.

Coil is de enige raid/dungeon waar ik gewoon niet eens echt aandacht meer aan wil besteden :P Weet niet waarom maar heb zoiets van: doe ik wel als k straks 60 ben als ik het echt nog eens wil zien.
Laatste deel van de questline.. trek er maar paar uur voor uit. Al is het enkel om die (wel heel mooie) filmpjes te kijken bij aangaan/afronden quests :) SE heeft daar wel echt werk in gestoken, net zoals ze in het eind van versie 1.0 een heel mooie afsluiter hadden qua film.

Coil heeft mij ook nooit zo geboeid, komt wel een keer zoals je zegt :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ben trouwens wel erg benieuwd hoe Brd gaat spelen bij Heavensward.. dat je stil moet staan voor meer dmg vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Als je de dungeons beetje kent is stapje opzij vaak al genoeg om AoE te ontwijken en we blijven tenslotte een support-rol, geen echte dps-rol.
Wat wel even wennen zal worden is dat je (denk ik) niet meer van de verre zijlijn kan schieten, als je rooted bent is het wel zo handig om een positie te kiezen tussen tank/close-dps en healers/casters zodat je ze kan voorzien van tp en mp. Ach we zullen wel zien hoe het uitpakt :D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 12:42

star-saber

Ryzen

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:36:
Ben trouwens wel erg benieuwd hoe Brd gaat spelen bij Heavensward.. dat je stil moet staan voor meer dmg vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Als je de dungeons beetje kent is stapje opzij vaak al genoeg om AoE te ontwijken en we blijven tenslotte een support-rol, geen echte dps-rol.
Wat wel even wennen zal worden is dat je (denk ik) niet meer van de verre zijlijn kan schieten, als je rooted bent is het wel zo handig om een positie te kiezen tussen tank/close-dps en healers/casters zodat je ze kan voorzien van tp en mp. Ach we zullen wel zien hoe het uitpakt :D
Ach het zal wel meevallen. Over het algemeen sta ik toch bijna altijd stil als brd.
Zal wel iets meer op blm gaan lijken. Daar moet je echt stil staan en zelfs in view anders krijg je steeds intterupted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je eigenlijk voor bijv Machinist, Dark Knight en Astroligan bepaalde jobs level minimaal 30 hebben ?

Want als dat zo is heb ik hoogst waarschijnlijk een probleemje haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Ik had ergens gelezen dat er geen minimale vereisten zijn voor deze jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
star-saber schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:13:
Ik had ergens gelezen dat er geen minimale vereisten zijn voor deze jobs.
Ok dat zou mooi zijn (wel moet je de main story uitspelen als heavenswards komt though, dat is al zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Om die nieuwe jobs ten volle te benutten zal je wel de skills van andere bijbehorende subjobs moeten hebben. Net als bij de huidige jobs dus.
Dark Knight heeft bv Pld/War.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:36:
Om die nieuwe jobs ten volle te benutten zal je wel de skills van andere bijbehorende subjobs moeten hebben. Net als bij de huidige jobs dus.
oh ok, dark knight is geen probleem dan, maar weet je ook wat machinist nodig heeft? ik had initieel het plan om die te levelen na Ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Poekie McPurrr schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:36:
Ik heb het vermoeden dat darkknight ook skills van bv thm/blm kan gebruiken.
zoals manawall/manaward etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ricmaniac schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:08:
Moet je eigenlijk voor bijv Machinist, Dark Knight en Astroligan bepaalde jobs level minimaal 30 hebben ?

Want als dat zo is heb ik hoogst waarschijnlijk een probleemje haha
Uiteraard weet je dat om ze te mogen maken/ophalen, quest tot en met 2.55 moet zijn afgerond.

Kan aanraden om even te kijken op het kanaal van mrhappy op you tube. Heeft de nieuwe jobs uitgewerkt met uiteraard de informatie bekend tot op dat moment.

De Dark Knight is al genoemd.

De machinist gaat samenwerken met de archer en lancer.

De astro gaat samenwerken met de lijn van de cnj en thm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Uiteraard weet je dat om ze te mogen maken/ophalen, quest tot en met 2.55 moet zijn afgerond.

Kan aanraden om even te kijken op het kanaal van mrhappy op you tube. Heeft de nieuwe jobs uitgewerkt met uiteraard de informatie bekend tot op dat moment.

De Dark Knight is al genoemd.

De machinist gaat samenwerken met de archer en lancer.

De astro gaat samenwerken met de lijn van de cnj en thm.
oke, dan heb ik nog even wat te doen deze week, Archer is nu 26 en LNC 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
via een link in een topic op reddit kwam ik nog deze informatie tegen over de nieuwe jobs:

Dark Knight skills and battle technique

The additional action classes for dark knight are gladiator and marauder. There is a switching action into tank mode called Grit Stance. During this stance, damage taken and damage dealt are reduced, while enmity generation and accuracy are increased. This would be a skill that you would always want active while main tanking.

From there, there's an opening weaponskill called Hard Slash, an enmity-generating weapon skill called Spin Slash and an enmity-generating weaponskill called Power Slash which draw hate as a three stage combo. There are also buffs and debuffs which can be applied such as a DoT called Scourge and a buff called Shadow Wall which reduces damage taken.

Low Blow is a single target technique to jump and attack the enemy (with a Stun effect) with a cool and unique kick animation. Additionally, Dark Knight has a variety of abilities including single target (Unmade) and AoE magic (Unleashed) that can increase enmity.

Salt the Earth is a ground targeted AoE skill positioned with the cursor which has a non-elemental magic attack that hits targeted enemies.

Additionally, there are multiple combo paths which have different special effects depending on the route. Some of these have MP recovery at the second stage so they can also be effective as two-step combos such as Hard Slash to Siphon Strike. After Siphon Strike, it's possible to continue with Soul Eater (HP absorption based on damage dealt, with the amount depending on certain conditions) or Delirium Blade. The combo has a debuffing effect which weakens the enemy somehow - the effect was still undergoing last minute adjustments.

The basis of dark knight which we'll describe in more detail below, and the element which will require the most skill, is utilizing the Darkness technique which consumes MP and balancing it with MP recovery techniques.

Blood Price is a MP recovery technique which allows the dark knight to recover MP when attacked. There's also an action which allows the dark knight to recover MP from his own attacks.

The Darkness action that makes a dark knight a dark knight is learned at level 30. However, this state consumes MP for increased damage and things like Mage's Ballad will have no effect (Yoshida said "you cannot be aided by others"). It's also possible to stack this with Grit Stance and since your natural MP recovery is higher than the MP consumption when you're out of battle, you should pretty much have it on all the time. Although you become stronger in this state, you'll become stronger still when you utilize Dark Arts which consumes large amounts of MP.

There are powerful new abilities that can only be used while using Dark Arts, and these will be used often. However, since MP consumption is considerably increased with Dark Arts, the margin for optimal play will be much tighter. Dark Arts does not raise attack power itself, but raises the power of individual actions or adds special additional effects when the actions are used. For example, while using Dark Arts, the weaponskills Soul Eater and Abyssal Drain are enhanced with the additional effect of absorbing HP. The defensive buff Dark Mind receives an increased amount of damage reduction.

The new Living Dead corresponds to Holmgang from Warrior, but the name suggests a slightly different effect which will set it apart. Please check this out for yourself.

For main tanking, the flow of battle will be to activate Darkness, set Grit Stance, grab the enemy with a single target magic attack, and then close the gap with Plunge Cut. From there, while earning hostility you can perform various combos interwoven with the Dark Arts state.

Actually, that series of actions should get you through the new instanced dungeons and high rank monster hunts without any problems once you understand the mechanics.

By the way, we also got a glimpse of the new level three limit break for dark knight, Ruinous Omen. An ominous black sphere is created, but we weren't allowed to publish any more details in this article. The level three limit breaks will be among the information that gets gradually released prior to the game going on sale, so hang on and look forward to that day.

Machinist skills and battle technique

The additional action classes for machinist are lancer and archer. There is a combo series using special ammunition, the ability to perform high ranged damage from a fixed location using an attachment action, and additional attack or support from the turret.

The concept behind the combo (Split Shot to Slug Shot to Clean Shot) is different from other jobs in that by using the special ammunition, the proc rate for one weaponskill to combo and power up the next weaponskill rises from a fixed lower probability to 100%. The Reload ability grants special ammunition as a stacked buff called Ammunition V while Quick Reload grants just one along with a TP recovery effect.

In addition to the shots connected by the combo described above, there are also multiple other shots as weaponskills which will need to be selected based on the situation.

There are various actions available which buff the machinist or debuff the enemy with weakening effects. By using the Gauss Barrel attachment, the machinist takes up more of a fixed position significantly powering up weaponskills at the cost of adding an interruptable cast time and removing auto-attacks. The main buffs and debuffs that were confirmed are:

>Guaranteed critical hit on next attack
>Increase damage dealt
>Reduce the recast of weaponskills to a fixed shorter interval
>Heavy effect
>Bind effect
>Stun effect (Suppressive Fire)
>Silence effect
>Knockback

There are other techniques, Weapon Break and Mind Shot (physical and magical damage reduction, respectively), reminiscent of techniques from Final Fantasy Tactics. Some of the debuffing abilities share a recast timer so it will be important to choose which are best for a given situation. Machinist has a variety of other skills, including other ranged attacks, such as the conal AoE Spread Shot, DoT, and the ability to deal heavy damage by setting a time bomb or throw a grenade at your foe.

The turrets can be summoned by the Autoturret techniques (Autoturret Rook and Autoturret Bishop). Since the turrets cannot move, the basic idea is to leave them out on the field during battle (they can be removed by the Turret Recovery action). There are also actions to enhance the turret itself and to switch the mode of the installed turret. Autoturret Rook attacks a single enemy, while the Autoturret Bishop, in addition to performing automatic AoE attacks, can change mode to grant support effects of MP or TP recovery to nearby party members.

In battle, you'll leave the turret out all of the time while keeping up your DPS by properly using the Reload and attachment actions and also applying debuffs to the enemy. While it's similar to bard, this new ranged physical attack job will have a more of a planned approach.

Astrologian skills and battle technique

The additional action classes for astrologian are conjurer and thaumaturge. It's possible to switch between a pure healer and a barrier healer by using the respective Diurnal Sect and Nocturnal Sect stances. By using these two stances, the effects of many astrologian actions change.

>Aspect Benefic cures will be granted an additional regen effect with Diurnal Sect or a magic barrier which absorbs a certain amount of damage with Nocturnal Sect
>Ring of Fate will recover members within the field with Diurnal Sect or reduce damage taken with Nocturnal Sect [[sounds like Asylum vs. Sacred Soil]]

It might be easier to understand by calling Diurnal Sect the "white mage mode" and Nocturnal Sect the "scholar mode." As Yoshida mentioned in the live letter, it will be important to familiarize yourself with one of the types but also make sure you fully understand the other. Since this job is primarily a healer, it does have many basic healing techniques:

>Benefic: Equivalent to Cure, has an additional effect of granting an instant cast proc to Benefic II at a certain probability.
>Benefic II: Equivalent to Cure II
>Helios: Equivalent to Medica
>Ascend: Resuscitation with weakness
>Detriment: Equivalent to Esuna [[name doesn't really make sense, but that's what it says]]

In addition to all of the standard healing actions, it does have a new type of healing action [[presumably this is the instant heal, Dignity]] which recovers an increased amount of HP with the target at a lower HP percentage.

Furthermore, one of the other unique astrologian elements is known as Synastry. By specifying someone in advance, such as the main tank, when you cure another single player, the partner Synastry target will also be restored by 50% of the amount of HP recovered by the cured player.

Separate from the recovery techniques are the astrologian's card features. Starting at level 30, you can use Draw, [[a 30 second cooldown], to bestow a variety of beneficial effects for a certain duration. There are no negative effects on the cards - they have different effects such as increasing the damage dealt by an ally, increasing an ally's attack speed, decreasing an ally's MP consumption, and reducing an ally's TP consumption [[the two missing are decreasing damage taken and decreasing ability recast timer]].

For card-related actions, it's not all simply just drawing a card and using it. The Royal Road action consumes the drawn card to empower the next drawn card, such as giving it an area of effect. The Spread action allows you to keep a drawn card to be used at a more optimal time in the battle. If you really don't like the card you draw, you can also use Shuffle to re-draw a card. Although it seems like just luck at first, properly using these actions adds an element of player skill as well.

Although astrologian also has some basic single target, DoT, and AoE attack magic, we got the impression that its first and foremost focus is healing.

For buffs and debuffs, a buff called Light Speed allows you to cast without cast time but with decreased power for a fixed duration, an ability is available to restore MP, a new debuff action called Disable allows you to reduce the damage of the target's next action, and there is the powerful Celestial Stasis reminiscent of a Stop style action.

Overall, as a main healer in many battles it will be fundamental to understand Diurnal Sect and leverage the benefits for Aspect Benefic. You'll also need to Draw cards at each recast and decide immediately whether to use, Shuffle, or Spread the card. Although it was a bit confusing at first to immediately start at level 60, it was easier to gradually learn by first ignoring Nocturnal Sect and focusing on Diurnal Sect. In any case, this will be a third healer job that's rewarding to play, packed with new elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
haha

Maar je moet het eigenlijk ook in 3 delen zien. Dus niet in 1x proberen door te lezen. Dat is overkill aan informatie.

Kies gewoon de job die je vermoedelijk als eerste gaat proberen.

Als ik de drie stukken lees, heb ik het vermoeden dat de opsteller gaat voor de astro, daar wordt net wat meer op de details ingegaan.

En wees blij dat ik ook nog eens selectief was, daarna ging de opsteller vrolijk verder met alle andere jobs te behandelen met wat er hoogstwaarschijnlijk bij de andere bijkomt tussen 50 en 60, dat was mij zelfs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
@Fitxnl; dat lijkt op de papieren versie van mr happy'vids haha.

Nog maar een paar dagen.. en dan gaan we het beleven :D

Wat ik wel enorm mis.. Bst. So many wild beasts running around.. and yet.. no Masters ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Poekie McPurrr schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:07:
@Fitxnl; dat lijkt op de papieren versie van mr happy'vids haha.

Nog maar een paar dagen.. en dan gaan we het beleven :D

Wat ik wel enorm mis.. Bst. So many wild beasts running around.. and yet.. no Masters ^^;;
Had dat gevoel ook. Gelijk geplakt in doc en uitgeprint. Ideaal om aantekeningen bij te maken tijdens het leerproces van deze jobs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:28
Na het zien van de "Heavensward" trailer dacht ik, ik ga ook maar is beginnen met Final Fantasy. Voorheen heel eventjes gespeeld, maar meer om even te kijken. Nu wil ik het nog een kans geven. Gisteren begonnen op Odin. Gelijk kwam er een persoon verkleed als Snowman naar me toe :P. Gelijk uitgenodigd in een guild.

De class Archer/Bard lijkt mij wel leuk, dus ben ik daar maar voor gegaan.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Ik wil in een bepaalde Lalafel een gat stampen zo groot dat mn chocobo er door heen kan lopen... Zo wat zijn die 2.55 cutscenes heftig zeg.

Ik had wel iets in die strekking verwacht, maar deze specifieke ontwikkeling kwam toch wel als een verrassing.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neelon schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:21:
Ik wil in een bepaalde Lalafel een gat stampen zo groot dat mn chocobo er door heen kan lopen... Zo wat zijn die 2.55 cutscenes heftig zeg.

Ik had wel iets in die strekking verwacht, maar deze specifieke ontwikkeling kwam toch wel als een verrassing.
I know right 8)7

Ben benieuwd naar het verhaal in heavensward of dat me ook zo kan meeslepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie er terug komt... Anders heeft Final Fantasy zijn eigen "Red Wedding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nu stoppen met de bijna spoilers! Zit nog op 2.4 ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:27
Als je een account maakt en betaald kan je Dan zowel op de ps4 als pc spelen of staat dit los van elkaar wil nou wel is echt in een mmo duiken.

Edit: zie net op can you run it dat me pc hem zoiezo niet kan draaien, Dan toch maar twijfelen of ik hem op de ps4 ga aanschaffen zijn er hier nog mensen die op de ps4 spelen en wat is jullie mening?

[ Voor 41% gewijzigd door Inhumanous op 13-06-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Inhumanous schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 07:52:
Als je een account maakt en betaald kan je Dan zowel op de ps4 als pc spelen of staat dit los van elkaar wil nou wel is echt in een mmo duiken.

Edit: zie net op can you run it dat me pc hem zoiezo niet kan draaien, Dan toch maar twijfelen of ik hem op de ps4 ga aanschaffen zijn er hier nog mensen die op de ps4 spelen en wat is jullie mening?
Als je hem voor en beide gekocht hebt. Dan kun je hem met 1 abo op beide spelen.

Wij spelen hem op de pc en ps4. PS3 hebben we ook gedaan, maar dat ziet er stukken minder uit.
Wel een tip, koop of gebruik een toetsenbord om te chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Arunia schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:18:
[...]

Als je hem voor en beide gekocht hebt. Dan kun je hem met 1 abo op beide spelen.

Wij spelen hem op de pc en ps4. PS3 hebben we ook gedaan, maar dat ziet er stukken minder uit.
Wel een tip, koop of gebruik een
toetsenbord om te chatten.
En een controller speelt dat lekker? En je hebt geen voice chat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Inhumanous schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:25:
[...]

En een controller speelt dat lekker? En je hebt geen voice chat oid?
Sterker nog, ik gebruik een controller voor de pc.
Iig voor casual spelen.

Geen Voice chat. Maar ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Arunia schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:10:
[...]

Sterker nog, ik gebruik een controller voor de pc.
Iig voor casual spelen.

Geen Voice chat. Maar ook niet echt nodig.
Toppie!! Hij is nu aan het downloaden, ben benieuwd dit word me eerste echte mmo waar ik me een beetje in ga verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Iemand nog wat tips spel is gekocht en geïnstalleerd. Welke server moet ik kiezen bijvoorbeeld, zijn er nog leuke Nederlandse/Tweakers guilds?? Ik wil me graag gaan verdiepen in een healer role heb ik altijd het leukst gevonden. Iemand die me opweg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het is op het moment nogal rustig. Iedereen wacht op het uitkomen van Heavensward. De laatste tijd vooral alleen Nederlanders/Tweakers online in onze FC, dus dat is wel lekker chatten.

Op Zodiark ben je altijd welkom bij ons (FC Nightbreed (N.B.)). Zet je ingame naam nog even in het topic Inhumanous, dan kunnen we je inviten als je op Zodiark speelt. We hebben daar ook een aparte Tweakers LS (linkshell). waarin je altijd Nederlands kan chatten. In onze FC zitten ook andere spelers, dus daar wordt vooral engels gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook op Moogle komen, daar hebben we de FC Swords and Roses, zijn ook allemaal alleen maar nederlanders. Best veel actief maar voornamelijk ook bezig met het voorbereiden / wachten voor de Expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Mijn char heet: David Priest.

Iemand die op de ps4 speelt en mij even een handje kan helpen of via skype oid.

Edit: zit op moogle

[ Voor 9% gewijzigd door Inhumanous op 13-06-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
De bonus xp die je nu krijgt als je een job op 50 hebt gekregen voor andere jobs die je aan het levelen bent zal zeker bevroren worden tot je een job op 60 hebt gekregen? Bedoel als je nu de astro of machinist wil gaan spelen, kun je dus beter wachten tot je je "oude" main op 60 hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:03:
De bonus xp die je nu krijgt als je een job op 50 hebt gekregen voor andere jobs die je aan het levelen bent zal zeker bevroren worden tot je een job op 60 hebt gekregen? Bedoel als je nu de astro of machinist wil gaan spelen, kun je dus beter wachten tot je je "oude" main op 60 hebt gekregen?
Je krijgt geen bonus exp omdat je een job 50 hebt. Je krijg bonus exp op je jobs die lager zijn dan je hoogste job.

Dus ja die bonus heb je inderdaad niet omdat de eerste die je nu gaat levelen gelijkertijd ook het hoost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Iemand die me kan helpen met wat sneller levelen oid. Ik ben nu level 13 maar voor vele Quest heb ik een hoger level nodig + ik loop de hele tijd in me eentje rond dan is de lol er toch snel van af, zonde want normaal ben ik gek op zulk soort games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vooral vijanden van hetzelfde level (of max.3 levels hoger) zoeken. Dan heb je Leves and Fate's die level gebonden zijn. Kijk eens bij de Adventurer's guild in je gekozen stad/regio. En natuurlijk netjes al je Job-guild quests doen op het juiste level. Ook de Main Questline volgen, dan kom je automatisch in de juiste regio's voor dat level.

Op dat lage level kan je nog weinig dingen gezamenlijk doen (behalve Fate's met een groepje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:34:
Iemand die me kan helpen met wat sneller levelen oid. Ik ben nu level 13 maar voor vele Quest heb ik een hoger level nodig + ik loop de hele tijd in me eentje rond dan is de lol er toch snel van af, zonde want normaal ben ik gek op zulk soort games
Geboost worden door andere spelers zit nog niet echt in deze game. Je moet gewoon eventjes door bijten tot je bij dungeons komt via de main story. dan gaat het ineens een erg stuk sneller en wordt het imo ook een stuk leuker. Voor nu zit je inderdaad een beetje op een kut stukje. Maar met Fate's, Hunting log en wat quests moet je het wel redden tot 15/16 en dat is volgens mij ook het level dat je de eerste dungeon unlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Geboost worden door andere spelers zit nog niet echt in deze game. Je moet gewoon eventjes door bijten tot je bij dungeons komt via de main story. dan gaat het ineens een erg stuk sneller en wordt het imo ook een stuk leuker. Voor nu zit je inderdaad een beetje op een kut stukje. Maar met Fate's, Hunting log en wat quests moet je het wel redden tot 15/16 en dat is volgens mij ook het level dat je de eerste dungeon unlockt.
Ik ben ook rond die level. Wat is nu de ideale manier om snel te levelen? Is dat alleen maar dungeons doen, of een combinatie van de main story quest volgen en daarnaast een dungeon met enkele gewone questen? Ik ben namelijk nieuw in FF en de nieuwe expansion leek mij erg tof, vandaar dat ik nu ook begonnen ben.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Beetje boosten kan wel. Vooral de eerste 15 tot 20 levels deden wij dat vaak. Niet in groepje zitten. De lagere in level zijnde char begint het gevecht, de hogere maakt het snel af. Hielp soms op dode puntjes.

Ook ideaal om hunting log te doen. Wel moet je je realiseren dat als je op level 13 het volledige hunting log er doorheen jaagt (ga er vanuit dat je hunting log kills 1 tm 10 hebt gedaan?) voor 11 tot en met 20 op lvl 13 dit leuk xp geeft en je net naar de eerste duty kan boosten, je dit maar 1x kan doen.

Voor de rest wat de anderen ook al zeggen. Ben je in een gebied, kijk of je fates ziet oplichten en onderbreek wat je aan het doen bent. Niet alleen xp, maar ook het sociaal gebeuren is leuk om mee te maken.

Zoals voor andere mmorpg geldt, geldt dat hier ook. Samen heb je inderdaad meer plezier. Wel heeft ffxiv een hoog zelf doen gehalte indien je dat leuk vindt. Fates en leves zijn een voorbeeld daarvan. Maar wat je ook doet, volg je main quest. De main quest laat je alles doen en vaak ook heft de main quest een blokkade op, bijvoorbeeld je eerste duty dungeon moet je unlocken via de main quest.

En Diigii. Heb zelf gemerkt. Je eerste class/job level je voornamelijk via de main quest, en als je in een nieuw gebied bent, kun je een paar zijquesten oppakken, de bekende ! npc's, maar meestal voldoet de main quest, verplichte duty dungeons en hunting log kills al een heel eind. Mede omdat de eerste keer dat je een dungeon doet dit ook nog bonus xp geeft op kills.

Mocht je toch vastzitten. Even doorbijten. Er is door de uitgever gezegd dat na release van de expansion, de main quest tot lvl 50 extra xp beloning zal geven en tevens meer doelgerichte gear als reward. Dus dan zal nog meer van toepassing zijn, doe de main quest.

Voor de tweede (en meer) classes/jobs die je later wil gaan doen, zal uiteraard nog steeds grinden van toepassing zijn door de leves, fates en misschien zij quests die je op je main niet hebt gedaan. Vandaar ook de opmerking, spaar de zij questen voor je andere classes/jobs, anders wordt dat levelen zo saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:27:

Voor de tweede (en meer) classes/jobs die je later wil gaan doen, zal uiteraard nog steeds grinden van toepassing zijn door de leves, fates en misschien zij quests die je op je main niet hebt gedaan. Vandaar ook de opmerking, spaar de zij questen voor je andere classes/jobs, anders wordt dat levelen zo saai :)
Persoonlijk ervaar ik dat niet zo he :p ik had het zelf ook op die manier gedaan ja maar achterhaf heb ik echt een hekel aan die quests doen :P vind het veel chiller gaan door gewoon beetje dungeons en fates te doen :P en de hunting/challenge logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Diigii schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:43:
[...]

Ik ben ook rond die level. Wat is nu de ideale manier om snel te levelen? Is dat alleen maar dungeons doen, of een combinatie van de main story quest volgen en daarnaast een dungeon met enkele gewone questen? Ik ben namelijk nieuw in FF en de nieuwe expansion leek mij erg tof, vandaar dat ik nu ook begonnen ben.
Voeg me anders even toe kunnen we misschien samen spelen? Ik zit op de server moogle

Edit: ingame naam: David priest

[ Voor 3% gewijzigd door Inhumanous op 15-06-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Inhumanous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:48:
[...]

Voeg me anders even toe kunnen we misschien samen spelen? Ik zit op de server moogle

Ik zit wel op een andere server (Odin). Weet niet of dit problemen geeft? Ik zit op een server waar een paar mensen op spelen die ik ken. Ik zal vanavond wel even zoeken of het mogelijk is om met elkaar te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Volgens mij worden alleen spelers in de duty finder uit andere servers bij elkaar gezet.

Je kunt helaas niet samen los in een groepje gaan zitten met spelers van verschillende servers.

Wel is het nu stevig aan te raden, zolang je nog onder de 20 bent, om te kijken of de server waar je op zit echt leuk is. Zonder transfer te betalen, is het dan nog te doen om op andere server te starten vanaf 1.

[ Voor 66% gewijzigd door fitznl op 15-06-2015 19:54 . Reden: link werkt niet meer :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:48:
[...]

Ik liet je trouwens inviten in de linkshell en Free company , maar je was helaas toen net daarvoor offline gegaan. helaas kan je alleen ge-invite worden als je online bent. Ben je vanavond online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Ricmaniac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Ik liet je trouwens inviten in de linkshell en Free company , maar je was helaas toen net daarvoor offline gegaan. helaas kan je alleen ge-invite worden als je online bent. Ben je vanavond online?
Yes yes ik ben over pak hem beet 45min online.

Zit trouwens vast bij een Quest die knap pittig is, is een main story Quest maar het gevecht verlies ik keer op keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 18:38
Net mijn early acces code binnen gehad van bol.com, ben hem nu aan het downloaden kan niet wachten tot vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Heb ook net de early access code ingevoerd, maar kan niet zeggen dat ik iets zie downloaden als ik de launcher start, of zit ik dan op een verkeerde plek te kijken?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

O, dus geen pre-download data of iets in die trant? Kan nog leuk worden als de servers weer aangezwengeld worden. :D

Ach, bedenk me net, veel erger dan de oude POL update snelheid kan het haast niet worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
ik heb net een bestandje van 1,7 GB gedownload, nu is het wachten tot vrijdag dat je de rest kan binnen halen. Ik hoop dat ze dan wel een paar uur van te voren te downloaden zijn en als het dan begint gelijk kan beginnen en niet eerst moet wachten tot ik het binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderdag gaan de servers voor 24 uur offline voor maintenance.
Vrijdag 9:00 gmt (11 uur onse tijd denk ik) gaan ze open .. maar vermoed dat je wel al eerder bijvoorbeeld de launcher kan starten en misschien kan patchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
een mirror van een van you tube verwijderd filmpje, weet niet of het mag, maar omdat het zo leuk is, vooral rond 1 minuut 25 seconden, link ik het toch:

http://www.dailymotion.com/video/x2tza59_heavens_fun

ik blijf lachen als ik de dikke chocobo de lucht in zie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evengeduld
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08-2021
Players must first complete the main scenario quest "Before the Dawn"
Ik ben nu bij de eerste dungeon quest. Hoelang zal het ongeveer duren voor het bereiken van deze quest?

Ik neem aan minstens een paar dagen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evengeduld schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Ik ben nu bij de eerste dungeon quest. Hoelang zal het ongeveer duren voor het bereiken van deze quest?

Ik neem aan minstens een paar dagen spelen?
Ja , ligt er aan hoeveel speeltijd je hebt. maar die quest is de laatste main story quest op level 50, Ik denk met veel spelen dat het je een 5 a 6 dagen duurt.

Moet wel zeggen dat ze hebben gezegt dat zodra de expansion uit komt (vrijdag ochtend) de main scenario < level 50 Meer EXP geeft en het levelen iets sneller zou moeten gaan van 1-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik speel nu al een paar weken voor't eerst en eigenlijk doe ik echt alleen main-quest's en mijn daily random dungeons.. en dan level je gewoon mee met de quest-line. Ik ben nu lvl 41 en krijg ook alle mainquests van lvl41. Dus of dat >xp is al ingevoerd, of straks ben je halverwege al lvl50 en is alles easy-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een linkje naar de volledige patch notes :)
http://na.finalfantasyxiv...feb388f9ecc0a926fddc9eca8

Vervolgens lees ik het volgende :

The armoury bonus when below level 50 has been increased to a 100% increase in experience points gained.

Volgens mij was het zo dat armoury bonus was dat je combat classes sneller levelde als je al een class hoger had. Dat wordt nu dus verdubbelt tot level 50 waardoor het nog wat toegankelijker is je subjobs te levelen.

[2.0] Zodiac Weapons have been adjusted as follows:
The items required to create and upgrade Zodiac Weapons must now be purchased using Allagan tomestones of poetics instead of Allagan tomestones of soldiery.
The drop rate for atma has been increased.
The number of enemies to defeat for the Trials of the Braves has been reduced.
The drop rate of alexandrite from FATEs has been increased.
The number of alexandrite received from the quest "Morbid Motivation" has been increased.
The rate at which weapons gain soul attunement and soul resonance has been increased.
The drop rate of dungeon items required to make a Zodiac Weapon has been increased.

Je moet dus wel nog steeds het hele proces door gaan om de oude relics te bemachtigen.al is het wel een heel stuk makkelijker gemaakt. Ik wil ze nog wel allemaal halen voor collection purposes :P

[ Voor 45% gewijzigd door Ricmaniac op 17-06-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Enigste waar ik op hoop dat ik de nieuwe jobs op kan pakken alvorens het nieuw gebied gaat chrashen. Kan ik in ieder geval terug naar oude gebied om beetje de nieuwe jobs te levelen.

Verwacht te veel lag de eerste dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Zo, ik ben zover ik kan wel klaar voor de early access. De afgelopen weken heb ik nagenoeg alle PVE content wel kunnen doorlopen dankzij de oude en nieuwe FC bekenden (de groep bestond al in FF-XI), alleen Coil turn 12 en 13 kon niet vanwege gear level, en het was echt niet doenlijk om dat nog te verkrijgen voor de expansion, dus die komen wel over een tijdje.

Heb nu 16 leves klaar staan om in te leveren, vanavond nog even 6 Sylph quests doen zonder in te leveren.

Helaas was het niet mogelijk om een 100% kopie van mn FF-XI Katsuoy te maken, maar hier kan ik ook wel mee leven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zyyr8HD.png

En eentje met interface. Wel fijn dat je die aan kan passen maar wat is het af en toe irritant om alles tot op de pixel uitgelijnd te krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l5gS7uZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh wauw .... XD

[2.0] Players can now purchase replica Zodiac Weapons from Drake in the North Shroud (X:30 Y:20).
After completing the quest "The Vital Title" players can speak with Drake to purchase replicas of any Zodiac Weapon they have already acquired.
* Please note the attributes of replica Zodiac Weapons are much lower than the original weapons.

A.k.a. Mensen hebben voor niets nog hun best gedaan om dat wapen te hebben ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ricmaniac schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:
Oh wauw .... XD

[2.0] Players can now purchase replica Zodiac Weapons from Drake in the North Shroud (X:30 Y:20).
After completing the quest "The Vital Title" players can speak with Drake to purchase replicas of any Zodiac Weapon they have already acquired.
* Please note the attributes of replica Zodiac Weapons are much lower than the original weapons.

A.k.a. Mensen hebben voor niets nog hun best gedaan om dat wapen te hebben ? :p
Hmm, je kan niet zomaar iedere replica kopen, alleen als je het orgineel gehaald hebt, kan je een replica kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neelon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Hmm, je kan niet zomaar iedere replica kopen, alleen als je het orgineel gehaald hebt, kan je een replica kopen.
huh wat is dan het nut van de replica als je het origineel al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ricmaniac schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Als je het orgineel niet meer in je bezit hebt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Moet mijn complimenten geven voor de aanpak van de patch notes. Veel plaatjes, rustig punt voor punt uitleggen.

Beste zin kwam bijna op het eind:

[2.0] Players can no longer send friend requests when playing with a free trial account.

* Players can still receive friend requests when playing with a free trial account.

De rust en stilte :)

Leuk de bevestiging te lezen over de GC, er komen dus ook spullen in de winkel voor de 3 nieuwe jobs onder de lvl 50. Wel zo makkelijk voor de wapens.

Wat me wel opviel bij de GC, er stond niets over een nieuwe hogere rang voor laten we zeggen 55 of 60? Of is dat meer iets voor over 4 weken?

En zoals Ricmaniac ook al noemde, stevige xp bonus voor levelen onder de 50. En nog een kadootje voor de spelers die nog bezig zijn of helemaal nieuw of in de fase zitten tussen 2.00 en 2.55, je krijgt xp voor de questen die dan nog doet. Dat is toch veel xp materiaal in de main quest fase. Nog even en je bent lvl 55 alvorens je all questen tot en met 2.55 klaar hebt :)

edit:

op reddit kwam ik deze link nog tegen:

http://www.tickcounter.co.../Heavensward_Early_Access

voor de ongeduldige onder ons (ikke) :)

via reddit kwam ik een link tegen naar deze internetpagina:

http://i.imgur.com/1whyU7Q.png

als je dan print afbeelding doet, print het net op 1 a4, ideaal voor de mede astro probeerders

[ Voor 15% gewijzigd door fitznl op 17-06-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
voor de mensen die niet kunnen wachten, de patch notes zijn al te downloaden. ik ben nu een bestand van 5,7 gig aan het downloaden. ik denk dat de rest van de patch er wat later komt op te staan en uitkomt rond de 16 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Gamer1988 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:50:
voor de mensen die niet kunnen wachten, de patch notes zijn al te downloaden. ik ben nu een bestand van 5,7 gig aan het downloaden. ik denk dat de rest van de patch er wat later komt op te staan en uitkomt rond de 16 gig.
Heb net iets van 9 gieg gedownload. We zien wel of het meer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
Ricmaniac schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:32:
[...]

In progressie van de quest verlies je het oude item voor een nieuwe, met andere look. De replica's geven je deze look weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Gamer1988 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:50:
goed idee :) ook maar even op de knop gedrukt, 10 gb later, ging best wel vlot, ging niet onder de 14mb per seconde. Begrijp dat later op de dag nog even weer moet kijken voor eventuele verdere aanvullingen.

Ook nog even gekeken naar de mog station. Overal staat keurig een 0 ingevuld en early access ook, dus dat lijkt allemaal te kloppen.

Nog even snel vraagje. Is het iemand al gelukt om het aantal retainers te verhogen? Heb de 2 extra, er staat dat ik 6 mag hebben, maar als ik onderaan de box aanklik staat er alleen de optie 1 en 2 (behoud het aantal) en niet een optie om het aantal voorraadbeheerders te verhogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ook maar vast aan het downloaden ja, Was eerst van plan morgen vrij te nemen, maar denk dat er wel allemaal server problemen zijn enzo als we beginnen :p dus ach, dan maar gewoon werken en lekker smiddags beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:16:
[...]Nog even snel vraagje. Is het iemand al gelukt om het aantal retainers te verhogen? Heb de 2 extra, er staat dat ik 6 mag hebben, maar als ik onderaan de box aanklik staat er alleen de optie 1 en 2 (behoud het aantal) en niet een optie om het aantal voorraadbeheerders te verhogen ;)
Hier hetzelfde. Maar mog station update is uitgesteld naar 19 juni meen ik gelezen te hebben op de lodestone. Hoewel het één en ander al wel veranderd is, vermoed ik dat ze er nog mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens nieuwe database gevonden (misschien konden jullie die al)
Is echt een mooie site, je kan zelf helemaal indelen wat je wilt zien enzo. erg tof gemaakt.

Alle nieuwe items staan er ook al in enzo

NPC en mob locations werken heel goed tenminste.. had ik bij andere DB sites wat moeite mee soms

http://www.garlandtools.org/db/

Live letter is nu bezig trouwens http://www.twitch.tv/squareenixpresents

[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 18-06-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:07:
Trouwens nieuwe database gevonden (misschien konden jullie die al)
Is echt een mooie site, je kan zelf helemaal indelen wat je wilt zien enzo. erg tof gemaakt.

Alle nieuwe items staan er ook al in enzo

NPC en mob locations werken heel goed tenminste.. had ik bij andere DB sites wat moeite mee soms

http://www.garlandtools.org/db/
Notice

Due to a request from Yoshi P, we have decided to withhold the database for a few days to allow everyone to enjoy the expansion!

http://i.imgur.com/8tYcLA3.jpg
Voorlopig iig even onbeschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Zit de live letter deels te volgen, heb geen geluid ter beschikking momenteel. Kan het enkel doen met wat op de dia's getoond wordt. Maar daarin zie ik zo snel in ieder geval niet echt iets nieuws voorbij komen momenteel. Behoudens de nieuwe friend recruitment rewards en de returning player campaign.

Benieuwd of er nog een grote klapper aan zit te komen qua daadwerkelijke content. Of het meer een beetje een E3 pre-launch hype sessie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Wel boeiend om te zien hoe Yoshi P. er op zit. Als iedereen nu al kan opzoeken waar precies de kills zitten, dan is dat afgezien van de positieve snelheid natuurlijk ook kans op ophoping van spelers, hij zal wel denken, laat ze even wat langer zoeken en bij voorkeur verdwalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best interessant voor de mensen die tijdje break hebben genomen.

Ze komen met een welcome back campaign.

Spelers die voor 31 maart 2015 een subsciption hadden kunen vanaf 23 juni terug komen voor de welcome campaign en krijgen daarbij een token om in te wisselen voor wat ilvl 120 gear. (niet volledig ilvl120) (dit kan tot 23 Juli).

Het kan niet als je tussen 1 april en june 7 al ingelogd bent geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ze spelen het marketing technisch daarin zeer goed. Met re-launch destijds was dat ook al uitstekend geregeld. De nieuwe friend rewards en welcome back campaign zullen uiteraard veel aandacht krijgen op diverse gaming fora en bij de terugkerende spelers.

Het zal interessant zijn om te zien hoeveel van de momenteel aangegeven 4 miljoen+ total players uiteindelijk dan ook actief zal terugkeren en Heavensward aanschaft.

Fraaie nieuwe veteran reward overigens. Goed om te zien dat het weer wat extra gear is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe makkelijk is het voor een nieuwe speler om nu te beginnen met FF?

Loop je veel achter of valt dat allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:26:

Definieer veel achter lopen. Je zal de hoofdquest tot patch 2.55 (de meest recente tot de uitbreiding) moeten doorlopen om aan de uitbreiding te kunnen beginnen, maar dat wordt wel wat makkelijker gemaakt als Heavensward uit is. Het zijn behoorlijk wat quests, maar je kan ale side-quests laten liggen voor eventuele andere classes/jobs, en de xp-gain wordt verhoogd tot lvl 49. En in Heavensward moet iedereen toch 10 levels erbij halen tot 60, en daarna nieuwe gear halen.

En persoonlijk zou het me niet uitmaken hoe lang het zou duren om bij te komen, het verhaal is gewoonweg fantastisch. Ik heb momenten gehad dat ik redelijk verslagen voor de monitor heb gezeten bij bepaalde ontrafelingen.

Het spel zit ook erg degelijk in elkaar. Ik denk dat ik iig mn persoonlijke "WoW-killer" heb gevonden. Het enige wat me spijt is dat ik niet eerder de overstap heb gemaakt een maand geleden, maar goed. Beter laat dan nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Neelon op 19-06-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:26:

je loop wel wat achter natuurlijk maar het is heel goed te doen om nu nog te beginnen. omdat nu de expansion komt vandaag om 11:00 kan je verwachten dat er veel spelers weer bij komen en het weer aardig druk wordt in de werelden.

het is vanaf vandaag iets makkelijker gemaakt om van een level 1 bij te komen waar de spelers nu zijn maar het zal je wel wat dagen duren voordat je daar bent ja. Maar afhankelijk van je speeltijd en beetje hardcore gamen moet het in principe kunnen om over 2 weken net zo ver te zijn als ons denk ik. Over 2 weken gaan de nieuwe raids ook pas open.

Maar als je normaal MMO's gewend bent en van story houd dan is FFXIV echt een goeie game daarvoor en hoef je niet perce gelijk bij te lopen. Geniet van wat je mee maakt en volg het verhaal, die is erg leuk

Veel side dingen zal je wel op achterlopen natuurlijk. maar dat is niet echt belangrijk imho.

Als je de developers moet geloven dan willen hun er constant aandacht aan besteden en hun best ervoor doen om het ook voor nieuwe spelers aantrekkelijk te houden/maken, dat blijven ze zeggen. En tot nu toe imo niet met nadelige dingen voor de spelers die al wel lang spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 19-06-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:53:
[...]

je loop wel wat achter natuurlijk maar het is heel goed te doen om nu nog te beginnen. omdat nu de expansion komt vandaag om 11:00 kan je verwachten dat er veel spelers weer bij komen en het weer aardig druk wordt in de werelden.

het is vanaf vandaag iets makkelijker gemaakt om van een level 1 bij te komen waar de spelers nu zijn maar het zal je wel wat dagen duren voordat je daar bent ja. Maar afhankelijk van je speeltijd en beetje hardcore gamen moet het in principe kunnen om over 2 weken net zo ver te zijn als ons denk ik. Over 2 weken gaan de nieuwe raids ook pas open.

Maar als je normaal MMO's gewend bent en van story houd dan is FFXIV echt een goeie game daarvoor en hoef je niet perce gelijk bij te lopen. Geniet van wat je mee maakt en volg het verhaal, die is erg leuk

Veel side dingen zal je wel op achterlopen natuurlijk. maar dat is niet echt belangrijk imho.

Als je de developers moet geloven dan willen hun er constant aandacht aan besteden en hun best ervoor doen om het ook voor nieuwe spelers aantrekkelijk te houden/maken, dat blijven ze zeggen. En tot nu toe imo niet met nadelige dingen voor de spelers die al wel lang spelen
Thanks voor deze info. Ik word vanaf vanavond een Paladin denk ik. Nog wel even kopen, maar dat komt wel goed denk ik. Er moet een rede zijn waarom deze game wereldwijd de WoW subscriber nummers aan het bereiken is en ik moet weten waarom :) Plus ik ben FinalFantasy-nut :)

Enige jammere is dat ik als human ga spelen. Normaal altijd als iets anders, maar als cat person gaat het echt niet worden, lalafel heeft niet echt een "tank" appearence. De elfjes vind ik ook veel te dun, die super grote dudes vind ik net iets te log. Dus ja, een highlander. Nu iig hopen dat de character creator niet zo gelimiteerd is als in die benchmark. Ik vind het namelijk erg lomp dat de awesome beard opties bij de dat hele weathered hoofd zit. Waarom kan ik die full beard niet gewoon op alle hoofden plakken :S Of het word gewoon HEEL LANG tweaken, kan ook :)

Maja, human dus, plus andere classes zien er goed uit als human aswell :) Al is een elf dragoon ook tof :)

Enige waar ik even moet wachten is een ticket wat ik bij square heb liggen over m'n account, want ik heb volgens mij een US account maar heb EU nodig.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Je maakt ook nog een leuke job om door de verplichte duties te komen. Een tank of healer maakt de wachttijd altijd wat korter :)

ow en ric blijkt gelijk te krijgen. De mog station update zou vannacht afgerond worden, maar de eerste excuses staan er al. Het loopt uit. Denk dus niet dat ze de 11.00 uur onze tijd halen voor het spel, maar ja is nog 1 uur en 45 minuten.

[ Voor 48% gewijzigd door fitznl op 19-06-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties.

veel speeltijd heb ik de komende weken niet.

Speel nogsteeds WoW op mythic niveau, maar als 6.2 ruk wordt, wil ik mijn opties openhouden.

En gezien ik FF altijd al leuk heb gevonden - wil ik daar nu een start aan maken.

Dragoon lijkt me erg tof qua uiterlijk. Al zal het wss wel wennen zijn om van een ranged speler naar melee te gaan.

Zijn tradeskills makkelijk te onderhouden - en kun je hier ook de economie bespelen zoals in WoW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Zijn tradeskills makkelijk te onderhouden - en kun je hier ook de economie bespelen zoals in WoW?"

Ja, maar crafting en gathering is bijna een spel apart, dus zou me daar later op richten, wel alle materialen die je onderweg tegenkomt bewaren.

Dragoon is een dps job, als je er geen bezwaar tegen hebt, zou ik toch gaan voor de tank paladin op je eerste job of eventueel een healer, om tempo bij de verplichte duties er in te houden.

Maar probeer ook in een leuke "guild" te komen. Dat helpt echt. Als het je lukt, zou ik bijna moogle aanraden, volgens mij is daar een vriendelijke nl talige groep.

Er zit ook een tweaker groep op zodiak, maar het is nog steeds (kijkt over schouder) onduidelijk of de "guild" daar stand zal houden. Niet gek opkijken als er ineens spelers van zodiak naar moogle of andere server overstappen. Enig vooronderzoek is dus aan te raden ;) Want het zitten in een leuke "guild" of free company zoals guilds in FFXIV worden genoemd is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
ik kijk net op de mogstation en mijn main character is weg en kan hem niet meer vinden alleen 2 andere characters die ik niet meer gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:24:
"Zijn tradeskills makkelijk te onderhouden - en kun je hier ook de economie bespelen zoals in WoW?"

Ja, maar crafting en gathering is bijna een spel apart, dus zou me daar later op richten, wel alle materialen die je onderweg tegenkomt bewaren.

Dragoon is een dps job, als je er geen bezwaar tegen hebt, zou ik toch gaan voor de tank paladin op je eerste job of eventueel een healer, om tempo bij de verplichte duties er in te houden.

Maar probeer ook in een leuke "guild" te komen. Dat helpt echt. Als het je lukt, zou ik bijna moogle aanraden, volgens mij is daar een vriendelijke nl talige groep.

Er zit ook een tweaker groep op zodiak, maar het is nog steeds (kijkt over schouder) onduidelijk of de "guild" daar stand zal houden. Niet gek opkijken als er ineens spelers van zodiak naar moogle of andere server overstappen. Enig vooronderzoek is dus aan te raden ;) Want het zitten in een leuke "guild" of free company zoals guilds in FFXIV worden genoemd is belangrijk.
Thx voor de tips!

Zal me vanavond wel eerst inlezen voordat ik een character ga aanmaken :P.
En research doen welke realms wat druk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Gamer1988 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:39:
ik kijk net op de mogstation en mijn main character is weg en kan hem niet meer vinden alleen 2 andere characters die ik niet meer gebruik
op dit moment komen de zweetdruppels vermoedelijke te voorschijn daar, bij mij staat ook de tekst:

Character List

You have no available characters.

denk dat ze nu stevig aan het repareren zijn (hoop dat ze een goede back up hebben) en kijken wat er aan de hand is, nee Ric zag het goed, de eerste dag is altijd spannend .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:
[...]

op dit moment komen de zweetdruppels vermoedelijke te voorschijn daar, bij mij staat ook de tekst:

Character List

You have no available characters.

denk dat ze nu stevig aan het repareren zijn (hoop dat ze een goede back up hebben) en kijken wat er aan de hand is, nee Ric zag het goed, de eerste dag is altijd spannend .....
gelukkig dat ik het niet alleen heb, ik schrok net dat er maar 2 beschikbaar waren en de gene die ik gebruik stond er niet tussen, terwijl die er gisteren er nog wel stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Neelon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Definieer veel achter lopen. Je zal de hoofdquest tot patch 2.55 (de meest recente tot de uitbreiding) moeten doorlopen om aan de uitbreiding te kunnen beginnen, maar dat wordt wel wat makkelijker gemaakt als Heavensward uit is. Het zijn behoorlijk wat quests, maar je kan ale side-quests laten liggen voor eventuele andere classes/jobs, en de xp-gain wordt verhoogd tot lvl 49. En in Heavensward moet iedereen toch 10 levels erbij halen tot 60, en daarna nieuwe gear halen.

En persoonlijk zou het me niet uitmaken hoe lang het zou duren om bij te komen, het verhaal is gewoonweg fantastisch. Ik heb momenten gehad dat ik redelijk verslagen voor de monitor heb gezeten bij bepaalde ontrafelingen.

Het spel zit ook erg degelijk in elkaar. Ik denk dat ik iig mn persoonlijke "WoW-killer" heb gevonden. Het enige wat me spijt is dat ik niet eerder de overstap heb gemaakt een maand geleden, maar goed. Beter laat dan nooit.
Ik ben ook een week geleden begonnen, en ben nu level 17 (best weinig gespeeld). Misschien dat ik het maar meer moet spelen vanaf nu. Het spel is best leuk, in het begin een klein beetje voice acting. Maar dat kleine beetje wat er was, was heel erg goed.

Wat ik wel jammer vindt is dat voor de expansion er geen mogelijkheid was om iets sneller te levelen. Veel games hebben vooraf toch de mogelijkheid om extra XP te krijgen ivm. nieuwe spelers/expansions. Als je dan toch graag meer mensen wil trekken naar een MMO, dan is dat wel goed. Wat ik niet wist, en dus wel goed is, is dat zoals je aangeeft dat vanaf de release van de nieuwe expansion je sneller leveled. Zodat deze spelers toch iets sneller in de nieuwe content kunnen duiken.

Persoonlijk vindt ik dat SWTOR het beste verhaal heeft (tot nu toe). En ik zie het al aan mezelf dat een game dan toch een stuk beter wordt van een goed verhaal. Ook hou ik erg van voice acting dus ik hoop dat dat ook meer wordt wanneer ik hoger level wordt in Final Fantasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Maja, human dus, plus andere classes zien er goed uit als human aswell :) Al is een elf dragoon ook tof :)

Enige waar ik even moet wachten is een ticket wat ik bij square heb liggen over m'n account, want ik heb volgens mij een US account maar heb EU nodig.
Maar je kan alle jobs met dezelfde character zijn / levelen he (weet niet of je het battle systeem al weet, stel je dragoon is level 50 en je switch naar een paladin wapen ben je paladin level 1, en switch je weer naar dragoon ben je weer dragoon 50) dus 1 ras aan 1 class binden is niet waarvoor je het moet doen haha.

Ik twijfel of dat moet trouwens wat je zegt over je account, Want ik speel met een alt character op een US server dus volgens mij maakt het niet uit welk account je hebt.
fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:24:

Want het zitten in een leuke "guild" of free company zoals guilds in FFXIV worden genoemd is belangrijk.
Dit is echt een aanrader ja, tevens dat het allemaal leuker is om wat te communiceren met mensen terwijl je speelt. Ook scheelt het als je dingen moet doen natuurlijk die solo wat lastig zijn om om hulp te vragen.

Nog iets waarom een leuke guild handig is is omdat de developers ook echt aandacht aan guilds (Free company in FFXIV) besteed. Nu met deze expansion kan je bijvoorbeeld onder je Free company house een workshop bouwen, dit kost 1 miljoen gil ongeveer wat je gezamelijk kan neerleggen. en vervolgens kun je met ze alle onderdelen voor een Airship bouwen waarbij je met ze alle gathering mats moet verzamelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Zal me vanavond wel eerst inlezen voordat ik een character ga aanmaken :P.
En research doen welke realms wat druk zijn"

Ik kan je deze site aanraden voor meer informatie over de jobs, ook leuk om wat door te klikken daar:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Jobs

Noot: je mag niet kijken naar Dark Knight, Astro en machinist, deze mag je pas oppakken als je in de nieuwe stad bent, en daarvoor moet je de main quest tot en met patch 2.55 hebben afgerond, en dat duurt wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Nog iets waarom een leuke guild handig is is omdat de developers ook echt aandacht aan guilds (Free company in FFXIV) besteed. Nu met deze expansion kan je bijvoorbeeld onder je Free company house een workshop bouwen, dit kost 1 miljoen gil ongeveer wat je gezamelijk kan neerleggen. en vervolgens kun je met ze alle onderdelen voor een Airship bouwen waarbij je met ze alle gathering mats moet verzamelen etc.
Dat is wel mooi dat het spel je een beetje "forceert" om met de guild dingen samen te doen.
Had al van een paar vrienden gehoord, dat het qua speelstijl of gedachte gang veel weg heeft van Vanilla WoW, waar je ook meer dingen met je guild deed, behalve raiden.
fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:53:

Ik kan je deze site aanraden voor meer informatie over de jobs, ook leuk om wat door te klikken daar:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Jobs

Noot: je mag niet kijken naar Dark Knight, Astro en machinist, deze mag je pas oppakken als je in de nieuwe stad bent, en daarvoor moet je de main quest tot en met patch 2.55 hebben afgerond, en dat duurt wel even ;)
Thx, zal daar vanmiddag op het werk al even overheen kijken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rustig blijven mensen :P het komt allemaal goed als je nu je characters niet ziet haha, De eerste dagen worden waarschijnlijk gewoon wat chaotisch, is bij elke game met elke expansion launch :P

De characters zijn heus niet weg, en als dat wel zo is hebben ze heus wel back-ups liggen :p

Maar SE gaf van te voren ook al aan dat de kans groot is dat er in de early access days de server even down kan gaan voor emergency maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
aanrader:

YouTube: Mithrie's FFXIV Heavensward Live Stream!

is een speler die veel informatie geeft over ffxiv en is nu real time aan het wachten om in te loggen, inderdaad veel meer spelers zijn de mains kwijt

bloeddruk gaat omhoog, en Ric, was jij niet aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:16:
aanrader:

YouTube: Mithrie's FFXIV Heavensward Live Stream!

is een speler die veel informatie geeft over ffxiv en is nu real time aan het wachten om in te loggen, inderdaad veel meer spelers zijn de mains kwijt

bloeddruk gaat omhoog, en Ric, was jij niet aan het werk :)
ja ik ben aan het "werk" haha, maar tweaker het meest op me werk. thuis bijna niet XD Voordeel van ICT denk ik :p

Ik twijfel zelf nog belachelijk veel of ik nu als eerst me ninja naar 60 ga doen of zodra ik in ishgard ben gelijk begin met of Machinist of Dark Knight ... van die dilemma's

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 19-06-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:51:
[...]

Maar je kan alle jobs met dezelfde character zijn / levelen he (weet niet of je het battle systeem al weet, stel je dragoon is level 50 en je switch naar een paladin wapen ben je paladin level 1, en switch je weer naar dragoon ben je weer dragoon 50) dus 1 ras aan 1 class binden is niet waarvoor je het moet doen haha.

Ik twijfel of dat moet trouwens wat je zegt over je account, Want ik speel met een alt character op een US server dus volgens mij maakt het niet uit welk account je hebt.
I know, maar toch zijn er jobs waar ik eerder een andere char voor zou maken dan dit op mijn huidige char zou doen. Vandaar de opmerking. Ik bedoel een black mage lalafel en dan dat Vivi armor <3
fitznl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:15:
Je maakt ook nog een leuke job om door de verplichte duties te komen. Een tank of healer maakt de wachttijd altijd wat korter :)

ow en ric blijkt gelijk te krijgen. De mog station update zou vannacht afgerond worden, maar de eerste excuses staan er al. Het loopt uit. Denk dus niet dat ze de 11.00 uur onze tijd halen voor het spel, maar ja is nog 1 uur en 45 minuten.
Ik spel altijd tank. Healer is niet echt mijn ding, tried it, failed, was not having fun. Tank though, love it :)

dps veel te ingewikkeld, rotaties, etc, ik vind het fijner dat ik de agro heb en lekker me ding doe :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

lol ik kan niet eens die expansion in en wil gewoon wat levellen.. nr 73 in de queue.. normaal instant login al helemaal op dit tijdstip ;)
Pagina: 1 ... 64 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet