Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Lekker effeAudione0 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:26:
[...]
De zon en bier is overigens helemaal goed gekomen. Nu ff lekker spelen
Ik zit op me werk vandaag. .. echt bullshit want dit kantoor is gewoon dicht maar de productie filialen zijn wel open in europa. Dus ik zit hier 8 uurtjes voor het geval er iets gebeurd
Dan maar twitch met een leuke FFXIV stream aan
Als solo dps aanmeldende speler moet je rekening houden met wachttijden. Er zijn trouwens leuke filmpjes over te vinden op you tube (die van mrhappy bijvoorbeeld), aanrader om die even te bekijken want er zitten best wel wat puntjes in die je vooraf moet weten.
Battle of the Big Bridge was een wachttijd van 120 minuten, gevecht volgens mij binnen 5 minuten klaar. Groep was blijkbaar behoorlijk overgeared, want was over eer ik het door had. Toch heb ik gehoord (oa van Tiny) dat wipen best wel kan.
The Dragon's Neck was niet leuk. Eerst ongeveer 30 minuten gewacht, dat viel stevig mee. Maar nog voor start gevecht gingen 3 spelers weg. Dus stonden we te wachten met 5 spelers op aanvulling. Na ongeveer 15 minuten was groepje compleet. Er waren een aantal nieuwkomers (waaronder ik), werd ook keurig aangegeven. Tijdens 1e poging maakte ik een fout en ging ko, als dps is het taak om een debuf op te vangen, kon ik dus niet doen, dus werden we allemaal uit de ring gegooid, wipe. Tijdens de 2e poging ging 1 van de 3 nieuwe spelers demonstratief uit de ring stappen, was een dps-er. Onder vermelding van jullie zijn noobs, hebben nu al een half uur gewiped bla bla. Terwijl het feitelijk nog maar de 2e poging was. En zelfs al was het zo dat we in de eerst 15 minuten (waarbij die speler niet was, was opvulling) gewiped was, dan nog was het voor die speler nog maar de 2e poging. De 2e poging was dus ook een wipe, omdat de debuf door de dps-ers niet goed ging, en veel spelers aan het typen waren spring weer in de ring etc. Na veel gezeur besloot die speler bij de 3e poging wel zijn best te doen, en die ging dus goed, al was dat kantje boord omdat de bosses letterlijk door elkaar heen werden getanked. Degene die deze duty gedaan hebben weten dat dit in de langzaam ronddraaiende storm fase onnodig het gevecht moeilijk maakt. Maar ineens verscheen update op scherm, dus klaar. Wat lopen er toch vreselijke players rond
Het laatste gevecht staat voor vandaag gepland. Battle in the Big Keep. Als ik het filmpje van mrhappy zo bekijk heeft deze (afgezien van de kill binnen 50 seconden de 4 dragon head) niet veel fatale onderdelen. Opletten, ronddansen, standaard verhaal
Deze quest start in Uldah en wordt gegeven door Wymond, die je kan vinden in de Steps of Nald. Het is een lvl 50 quest. Naam quest is The Rise and Fall of Gentlemen. En kan het echt een ieder aanraden.
edit: en na 5 minuten wachten, laatste duty begon en in 1x afgerond
[ Voor 1% gewijzigd door fitznl op 25-05-2015 11:35 . Reden: laatste ook afgerond ]
Nu ben ik ilvl 94 en moet 95 zijn om de trial van Odin te doen. Die heb ik ook nog nooit gedaan. Maar heb met de lootdrops in WoD en Syrcus Tower niet echt geluk. Hopen dat ik dat vanavond kan halen.
Gelukkig zit ik in een linkshell waar aardig wat mensen zitten die kunnen tanken want nu ik ninja speel is het idd kut om solo te Queuen
Ondertussen doe ik alle main quests and dungeons/main scenarios voor de tomestones.
sowieso inderdaad de main story door, maar het snelste is denk ik als je straks Crystal Tower en Syrcus tower kan doen (weet alleen niet welke ilvl dat is) Ook heb je in sommige dungeons nu op level 50 dat je van die Antique armor drops krijg. Die antique items kan je inwisselen voor level 90 gear. Dus beste is die sowieso altijd needenRyatzu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:37:
Ik ben inmiddels item lvl 65, wat is trouwens de snelste manier om te gearen?
Ondertussen doe ik alle main quests and dungeons/main scenarios voor de tomestones.
inmiddels begonnen met de quest voor crystal tower. Geweldig dat je 4 fates moet completen ervoor die bijna niemand dus standaard doet.Ricmaniac schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:42:
[...]
sowieso inderdaad de main story door, maar het snelste is denk ik als je straks Crystal Tower en Syrcus tower kan doen (weet alleen niet welke ilvl dat is) Ook heb je in sommige dungeons nu op level 50 dat je van die Antique armor drops krijg. Die antique items kan je inwisselen voor level 90 gear. Dus beste is die sowieso altijd needendan kan je voor elke class die set sparen haha
Ja ik weet niet of je een goeie/grote linkshell / FC hebt waar je in zit? dat is wel aan te radan dat je mensen hebt die je om hulp kan vragen etc. Of als tank spelen dan heb je echt nooit problemen hahahRyatzu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:02:
[...]
inmiddels begonnen met de quest voor crystal tower. Geweldig dat je 4 fates moet completen ervoor die bijna niemand dus standaard doet.
Zojuist klaar met de fates, FC inderdaad even geholpen.Ricmaniac schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:08:
[...]
Ja ik weet niet of je een goeie/grote linkshell / FC hebt waar je in zit? dat is wel aan te radan dat je mensen hebt die je om hulp kan vragen etc. Of als tank spelen dan heb je echt nooit problemen hahah
Jij speelde op Odin toch ?Ryatzu schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:17:
[...]
Zojuist klaar met de fates, FC inderdaad even geholpen.
Verwijderd
Ik heb zo een 8 jaar religieus WoW gespeeld en na een een lange pauze heb ik FF 14 opgepakt.
Inmiddels is mijn free trial over waarin ik bijna alle classes heb uitgeprobeerd en heb ik de game aangeschaft.
Nu heb besloten om mijn nieuwe character 'fresh' te beginnen en alhoewel ik tijdens te trial deze draad af en toe heb gelezen had ik toch de volgende vraag.
Is er een world waar een (grote) Nederlandse community is?
Mijn hardcore MMO dagen zijn inmiddels voorbij en in het motto van casual gaming had ik het idee om eerst maar eens bij de taal te beginnen.
Indien van belang, ik ben 22 jaar en plan een marauder -> warrior te gaan spelen.
Gr. Joey
Als je je ingame naam hier op het forum plaatst kunnen we je inviten als je besluit om naar Zodiark te komen. Zelf ben ik vanaf morgen voor een kleine twee weken op vakantie, maar ik weet zeker dat er spelers meekijken in dit draadje en je kunnen inviten.
Houdt er wel rekening mee dat je spelers alleen kan vinden in de zoekfunctie als ze ook online zijn op dat moment.
PSN-id: Chrasher
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 25-05-2015 17:28 ]
Zodiark is geen EU server. Hou daar wel rekening mee.Chrasher schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:01:
In onze FC (Nightbreed [N.B.] op Zodiark) zitten veel Tweakers van alle verschillende soorten levels. Helaas is het wel wat rustiger op het moment vanwege de expansie die er aan komt, maar dat is volgens mij overal zo. Sommigen hebben een pauze ingelast tot half juni.
Als je je ingame naam hier op het forum plaatst kunnen we je inviten als je besluit om naar Zodiark te komen. Zelf ben ik vanaf morgen voor een kleine twee weken op vakantie, maar ik weet zeker dat er spelers meekijken in dit draadje en je kunnen inviten.
Houdt er wel rekening mee dat je spelers alleen kan vinden in de zoekfunctie als ze ook online zijn op dat moment.
Zodiark is wel een EU server.Ryatzu schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:12:
[...]
Zodiark is geen EU server. Hou daar wel rekening mee.
Van de nieuwste servers was Zodiark een EU server. Jenova was toen de USA server.
FFXIV: Zodiark, Teddy Beer
Crystal tower valt naar mijn mening altijd wel mee met queue time. zijn erg leuke raids, Vooral Ct2 (syrcus tower) en Ct3 (world of darkness) zijn erg tof en tegenwoordig run je er best snel doorheen, geen tot weinig wipes... aan de andere kant een nadeel natuurlijk want maakt het niet echt spannend maarja wel leuk om nog ff wat gear te scoren voor de expansion.Ryatzu schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:15:
Gisteren de crystal tower quest afgemaakt. Eens morgen kijken wat de queue time daarvan is als dps. Momenteel zit ik op de main quest: Defensers of Eazora ofzo...
p.s. Zodiark is wel een EU server inderdaad
Hmm ok, staat namelijk geen EU bij op hun officieele forum:Henri_G schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:26:
[...]
Zodiark is wel een EU server.
Van de nieuwste servers was Zodiark een EU server. Jenova was toen de USA server.
http://forum.square-enix....9-Worlds%28Group-NA-EU%29
Vandaar dat ik het vroeg
Opzich geniet ik wel van snelle runs, moet alleen de eerste keer even goed opletten wat er gaande isRicmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:48:
[...]
Crystal tower valt naar mijn mening altijd wel mee met queue time. zijn erg leuke raids, Vooral Ct2 (syrcus tower) en Ct3 (world of darkness) zijn erg tof en tegenwoordig run je er best snel doorheen, geen tot weinig wipes... aan de andere kant een nadeel natuurlijk want maakt het niet echt spannend maarja wel leuk om nog ff wat gear te scoren voor de expansion.
p.s. Zodiark is wel een EU server inderdaadzit in de Chaos data centre net als phoenix, moogle, ragnarok, etc
Koop ik per ongeluk een neck >_< die had ik al ilvl 120 met poetic gehaald.
Dus vanavond weer ff 2 dungeons doen dan kan ik die earing upgraden en ben ik minimaal ilvl 95+ en kan ik nog wat andere content doen
Ouch dat is zonde, gelukkig zijn die tombstones aardig snel te halen.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:12:
Ik heb gisteren een blunder gemaakt.. Had eindelijk genoeg tomestones om me earing te vervangen van ilvl 70 naar 100
Koop ik per ongeluk een neck >_< die had ik al ilvl 120 met poetic gehaald.
Dus vanavond weer ff 2 dungeons doen dan kan ik die earing upgraden en ben ik minimaal ilvl 95+ en kan ik nog wat andere content doen
The difference between Tombstones and TomestonesRyatzu schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:18:
[...]
Ouch dat is zonde, gelukkig zijn die tombstones aardig snel te halen.

lolRicmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:21:
[...]
The difference between Tombstones and Tomestones![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
De moeite waard om opnieuw te beginnen?
3ds fc: 4270-0926-7440
Als je de tijd die je er in hebt gestoken niet als erg beschouwd dan zou je dat kunnen doen. Maar aan de andere kant is het onzin. Je kan ook even naar je inn, en naast het bed staat een boek en daar kan je al die cutscenes die de main story geeft terug kijken. Dat raad ik aan om dan tot waar je nu bent het verhaal te volgen en dan verder te spelen. De main story vind ik persoonlijk namelijk erg leuk in FFXIV met hier en daar een onverwachtse plot twistUnigo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:58:
Bijna level 30 op m'n gladiator, dan beginnen met conjurer om paladin te unlocken! Ik kom inmiddels wel achter een probleem: ik heb de mainquestline nooit echt gevolgd (qua verhaal, ben bij met de missies, maar no clue wat ik eigenlijk aan het doen ben).
De moeite waard om opnieuw te beginnen?
Zeker wel de main story volgen als je ooit verder in het spel wilt komen.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:51:
[...]
Als je de tijd die je er in hebt gestoken niet als erg beschouwd dan zou je dat kunnen doen. Maar aan de andere kant is het onzin. Je kan ook even naar je inn, en naast het bed staat een boek en daar kan je al die cutscenes die de main story geeft terug kijken. Dat raad ik aan om dan tot waar je nu bent het verhaal te volgen en dan verder te spelen. De main story vind ik persoonlijk namelijk erg leuk in FFXIV met hier en daar een onverwachtse plot twist
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
in elke capital heb je op de plek waar je leves accepteerd (vaak lijkt het een beetje op een bar ofzo ;p )Audione0 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:50:
waar kun je je inn vinden dan? Voor mij is het best een tijdje geleden dat ik FF14 gespeeld heb en ik zou alle filmpjes toch nog wel een keertje willen zien.
Sinds ik mijn nieuwe pc nu een week heb ben ik ook weer opnieuw begonnen met FF XIV ARR, ik ben wel een casual speler, leuk om te zien dat er hier heel wat actieve spelers zijn.
Ik las ook dat er op zodiark veel mensen bij NightBreed zitten, zou het mogelijk zijn om jullie te vervoegen?
grtz muis (WHM lvl 32 atm)
EDIT: ondertss een invite gekregen, dank u wel
[ Voor 6% gewijzigd door diknmuis op 27-05-2015 09:36 ]
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Ik ben nog maar level 11 dus ik kan makkelijk over zonder dat ik teveel mis
Op welke werelden zitten voornamelijk GoT'ers?
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 27-05-2015 15:44 ]
Zodiark en Moogle. Maar ook Odin, Cerberus speelt iemand, dus het blijft een beetje verschillend Maar Zodiark zit een linkshell met meerdere van tweakers en ik op Moogle zit ook in zo'n groep maar inmiddeld zitten er veel meer mensen in dan tweakers (wel Dutch only though)Audione0 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:
Zitten er nog wat mensen van tweakers op hyperion?
Ik ben nog maar level 11 dus ik kan makkelijk over zonder dat ik teveel mis
Op welke werelden zitten voornamelijk GoT'ers?

Betaalde transfer kan wel overigens altijd naar elke server.
Het beste is als je echt graag op een volle server wil spelen om sochtends belachelijk vroeg te kijken
Leuk zijn die raids heRyatzu schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:42:
Zo vandaag crystal tower 1 en 2 voltooid. Wat een super raids zijn dat, echt heerlijk vermaakt. Ondertussen item lvl 71. Nu item lvl 90 worden voor WoD en de kain quest verder afmaken
Giseren echt kut though, Ik zat in queue voor Coil, gemiddeld was 30 min wachten stond er. ik zat er 32 minuten in crasht me game >_< .. nog nooit crash gehad in de laatste maanden. Toen maar laten zitten en wat anders even gaan spelen
Blizzard?Ricmaniac schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Leuk zijn die raids heworld of darkness is ook erg vet gedaan, ben echt heeel benieuwd wat blizzard gaat neerzetten met de raids voor Heavensward.
Giseren echt kut though, Ik zat in queue voor Coil, gemiddeld was 30 min wachten stond er. ik zat er 32 minuten in crasht me game >_< .. nog nooit crash gehad in de laatste maanden. Toen maar laten zitten en wat anders even gaan spelenwel tijdens het wachten in de queue me fishing anderhalf level omhoog gekregen haha gewoon puur door een beetje te vissen voor die achievements van fishing.

Die Ixali-tribe quests zijn trouwens ideaal om crafting omhoog te krijgen
Le Meow
Instaban!!!!Ricmaniac schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:41:
WAUW hahaha Blizzard ook echt XD wat bezielt me
Maar 1 ding is zeker, ze hebben alle *leuke* dingen gecopieerd van al die MMO's en dat in 1 jasje gedaan, en het lijkt te werken. Weinig 'down' time, altijd wat te doen, veel players ook druk om je heen bezig. Geen te grote saaie en lege wereld zoals WoW. Wel de grfx van ESO en die leuke world events van RIFT.
Kun je helemaal je lol op als je in het gebied coerthas aangekomen bent. Het is niet bijzonder meer als je daar met tientallen spelers van fate naar fate rent. Bijzonder gezicht als je net uit de tegenovergestelde richting komt omdat je bezig met een quest en de golf van spelers komt op je af
over de content van dungeons in ARR (pre-expansion)
==========================
No level sync when entering a dungeon with less that required players
Greetings,
Just for clarification, using this system will not remove the item drops, therefore you can use this feature to obtain minions, equipment for glamour, and the items needed to upgrade Zodiac weapons.
Additionally, there is no item level sync, so you'll be able to enter content at the highest level and item level.
On the other hand, if you are looking for more of a challenge, then you can use another feature which will sync to the lowest level set for that duty.
The development team is looking forward to seeing how everyone will use these new feature to create your own unique challenges and group events. They plan on using what they see as reference for future development.
http://forum.square-enix....86&viewfull=1#post2992286
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 30-05-2015 01:56 ]
Nu maar even arcanist unlocked die had ik nog steeds in anderhalf jaar niet unlocked hahah. Toch maar even wat levleen voor de expansion launched
Ik ben zelf een Summoner (enige op 50 en totaal niet begonnen met andere classes nog).Ricmaniac schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:02:
na 4 runs World of darkness me eerste ilvl 120 ninja drop.. heb al meer 120 items voor warrior/paladin en dragoon dan ninja XD echt elke keer geen geluk met loot.
Nu maar even arcanist unlocked die had ik nog steeds in anderhalf jaar niet unlocked hahah. Toch maar even wat levleen voor de expansion launched
Is wel een aparte speel style, voornamelijk je DoTs omhoog houden en effe snel wat burst dps erbij, en ook zorgen dat je pet in leven blijft. Leuke variatie, erg handig die tank pet later!
Verwijderd
Al lang gehad en al lang toegevoegd in Mog station.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 06:35:
Heeft iemand van jullie al een early acces key? zou toch nu wel een beetje moeten komen om de uitbrieding enzo al te kunnen downloaden en installeren?
Verwijderd
Had je hem bij square enix shop gekocht of gewoon in nederland ? want ik heb namelijk nog niets gehad en heb hem bij bol.com besteldRyatzu schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:09:
[...]
Al lang gehad en al lang toegevoegd in Mog station.
Ik heb de digitale versie via green man gaming gekocht. Daar kreeg ik direct een early access code.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:18:
[...]
Had je hem bij square enix shop gekocht of gewoon in nederland ? want ik heb namelijk nog niets gehad en heb hem bij bol.com besteld
Bij bol.com werden bij de release van ARR, een week voor de early acces, codes per mail toegestuurd.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:18:
[...]
Had je hem bij square enix shop gekocht of gewoon in nederland ? want ik heb namelijk nog niets gehad en heb hem bij bol.com besteld
FFXIV: Zodiark, Teddy Beer
Ik verwacht nu ook niet dat dit anders zal zijn. Bol.com is altijd vrij laat met het toesturen van de early acces codes.Henri_G schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:10:
[...]
Bij bol.com werden bij de release van ARR, een week voor de early acces, codes per mail toegestuurd.
Overigens ook een reactie van vandaag op de bol.com Heavensward (PC) productpagina:
Goedemorgen Miauwmiauw, Hier hebben wij nog geen informatie over ontvangen, maar dit zal ongeveer een week voor release zijn. Ik heb de vraag nog even uitgezet bij de uitgever. Groeten Bart van bol.com
[ Voor 30% gewijzigd door psychodude op 01-06-2015 18:15 ]
Zo beter laat dan nooitRicmaniac schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:02:
na 4 runs World of darkness me eerste ilvl 120 ninja drop.. heb al meer 120 items voor warrior/paladin en dragoon dan ninja XD echt elke keer geen geluk met loot.
Vanmorgen Syrcus Tower afgerond en daar verscheen de tekst doe duty World of Darkness. Filmpje van mrhappy bekeken op youtube. Brrr wat een kleuren en veel dingen om op te letten. Hoop dat ik het allemaal nog kan bijhouden
En toch maar de digitale pre order gedaan vandaag via de shop van square enix zelf. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor je de 2e mail krijgt met early access code? En inmiddels is de early access code ook al binnen
Gebruik makende van de tab waarbij early access code staat op accountpage MogStation, krijg ik als reactie The entered code is invalid? Uiteraard een paar keer keurig overgetyped (zowel met capslock aan, want allemaal hoofdletters met wat nummers, als handmatig hoofdletter voor hoofdletter intypen. Zit er misschien een tijd tussen binnenkrijgen code via email en dat je het kan invoeren in MogStation?
Goed lezen blijft moeilijk

This code will not be active until closer to the launch of the Early Access period, starting 19th June 2015. We will email you again soon when your code can be redeemed
Nog even geduld hebben dus. Je krijgt dus nog een keer een email met de mededeling dat je de early access kan gaan invullen? Of moet ik het gewoon de komende dagen blijven proberen?
Nog 18 dagen om wat WoD te proberen en muntjes te verzamelen voor het start in Heavensward. Ga eerst de main quest doen op mijn summoner, samen met mijn tankpet. Daarna de nieuwe jobs uiteraard proberen.
[ Voor 32% gewijzigd door fitznl op 01-06-2015 19:06 . Reden: code al binnen maar invalid? of toch niet ]
Anders ga ik ook wel voor de digital versie.
Ach via SE direct komt het ook wel goed :-)
Nee alleen via de SE store verkrijgbaar (wat inmiddels uitverkocht is).Arunia schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:36:
Er is hier buiten se zelf om geen collectors editie geweest met figuur?
Anders ga ik ook wel voor de digital versie.
Overigens gisteren begonnen met de 2.5 story mode. Leuk, bij de eerste quest kreeg ik direct te lezen dat ik niet aan de requirements voldeed. Ik moest even de eerste 3 primals op hard mode verslaan.Gelukkig was dit zo gedaan met que tijden van max 5 min als dps
Ga de PS4 versie en de pc versie wel aanschaffen.
De download CE voor de pc voor mezelf gekocht.
Mijn vrouw twijfelde nog, maar heb toch voor haar de PS4 versie gekocht. Is geen download versie van jammer genoeg. Maar de extraatjes boeien haar niet zo heel veel om eerlijk te zijn.
Heb toen ook de preorder code van de PS4 versie op mijn account gekoppeld.
SE is trouwens goedkoper dan bijvoorbeeld een Game Mania. Toch wel apart.
[ Voor 60% gewijzigd door Arunia op 02-06-2015 09:49 ]
Ja die stellen echt helemaal niets meer voor.Ryatzu schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:05:
[...]
Nee alleen via de SE store verkrijgbaar (wat inmiddels uitverkocht is).
Overigens gisteren begonnen met de 2.5 story mode. Leuk, bij de eerste quest kreeg ik direct te lezen dat ik niet aan de requirements voldeed. Ik moest even de eerste 3 primals op hard mode verslaan.Gelukkig was dit zo gedaan met que tijden van max 5 min als dps
Weet niet of je de story line gevolgt hebt maar 2.55 story line is best wel leuk om te volgen. Bij het einde was ik wel een beetje sad
Ben net begonnen met de game maar ik kan me er niet toe zetten om die profs te levelen, omdat ik er niets aan vindt
FUMES et CARNES
Heb ik tot nu toe niet gedaan, volgens mij heb je het wel echt nodig als je voor de relic gaat.Iusedto schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:14:
Zijn professions eigenlijk "nodig" ?
Ben net begonnen met de game maar ik kan me er niet toe zetten om die profs te levelen, omdat ik er niets aan vindt
Persoonlijk zie ik liever dit dan een knop die automatisch alles voor je doet. Maar je kan altijd terug gaan naar WoW?CT schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:58:
Ja dat vraag ik me ook af, ik heb echt de tijd niet om in die clumsy interface elk leather, wood etc. dingetje apart te klikken. Met WoW prop je gewoon alles in 1 batch en klikt 'ok' en komt na de lunch terug bij je pc en alles is klaar. De 'manual' labor die FFXiV er van heeft gemaakt sla ik liever overZelfs vissen is niet leuk, je ziet niet eens je dopper...
In FFXIV hebben ze nog wel leuke quests eraan geplakt en cutscenes, maar het blijft een grote grind waarbij ik persoonlijk inderdaad gewoon een grote knop zie om dit alles af te ronden, of een soort 'eve' style dat je beter wordt door de tijd dat je een account hebt ipv er actief bij op een knopje te drukken.
Ik speel zelf MMO's meer vanwege de dungeons en mechanics/gameplay en die is gelukkig wel heel goed itt het tank/spanken van WoW wat het nu is, zelfs een blind paard kan volbrengen hedendaags.
Wel vraag, is het mogelijk om dit te spelen met zelfde account op PS4 en op PC? Dat zou wel keertje relaxt zijn imho
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Als je ze voor beiden hebt kun je ze wel met hetzelfde account en je zelfde characters spelen. Zo doen wij dat iig.ye-roon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:55:
Ik dacht van het weekend even die 14day trial te starten. Kan dat niet met mijn account omdat ik op dat account ook de Beta gespeeld hebt en dan ben je niet eligable
Van wat ik herriner van de beta was het levelen niet het aller snelste. Maar heb geen zin om een nieuw account te maken puur voor dit en dan weer terug te gaan naar me originele account. Ach, we zien wel. Vandaag patch voor witcher hoop ik, dan eerst dat uit spelen, dan dragon age dlc. Dan maar is naar dit spel kijken
Wel vraag, is het mogelijk om dit te spelen met zelfde account op PS4 en op PC? Dat zou wel keertje relaxt zijn imho
Maar het is in FFXIV wel 1 van de manieren om echt veel geld te maken.
Ik ben juist zoo blij hoe ze het bij final fantasy aanpakken. Je moet er echt moeite voor doen in principe en daar krijg je dan voor terug dat je er flink mee verdient.
Als je eerste profession class level 10 of hoger is though unlock je wel quick synthesiz. Dit is een knop die het automatisch voor je maakt en een hele bulk kan maken. Maar je krijgt er daardoor veeel minder EXP voor en is het het dus eigenlijk niet waard.
Maar ik heb ook pas me eerste crafting class begonnen na al een ruim jaar gespeeld te hebben
Ik pak crafting wel op als ik een beetje door de uitbreiding heen bent. Maar ze zeggen al dat de uitbreiding groter is kwa content dan wat het spel tot nu toe aanbied. SpannendRicmaniac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:51:
Craften /Professions zijn compleet onnodig in principe
Maar het is in FFXIV wel 1 van de manieren om echt veel geld te maken.
Ik ben juist zoo blij hoe ze het bij final fantasy aanpakken. Je moet er echt moeite voor doen in principe en daar krijg je dan voor terug dat je er flink mee verdient.
Als je eerste profession class level 10 of hoger is though unlock je wel quick synthesiz. Dit is een knop die het automatisch voor je maakt en een hele bulk kan maken. Maar je krijgt er daardoor veeel minder EXP voor en is het het dus eigenlijk niet waard.
Maar ik heb ook pas me eerste crafting class begonnen na al een ruim jaar gespeeld te hebbenniet omdat het nodig was maarja, wil toch meer geld verdienen nu in game haha
Oh niice. Dat is zeker wel fijnArunia schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:08:
[...]
Als je ze voor beiden hebt kun je ze wel met hetzelfde account en je zelfde characters spelen. Zo doen wij dat iig.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Bron: http://www.mmorpg.com/gam...ccessibilityConcerns.htmlFirst off, equipment rewards will be added to the Main Scenario quests. He didn't go into too much detail here, but presumably this will help you reach the item level requirements for duties, if not bring you all the way there by itself.
Second, so that you can do the required content without getting stuck in queues for an eternity (especially for dps classes), players new to a given duty will be placed in a priority queue. Basically, you can go straight to the front of the line so you can progress your quests quickly.
Additionally, pre-50 main scenario quests will give double experience so you don't have to do side content, and if you own Heavensward you'll get experience from the 2.1-2.55 quests as well, so you can get a few levels before even entering Ishgard.
And if you have friends or a helpful FC, they're adding the ability to join with a partial group, bypass the duty finder, and not get level synced. (This part is actually from other articles) With this, if you really want to skip ahead even with the inprovements, you can just have a level 60 player rush you through the old content quickly. There are plenty of great FC's out there that would help with this.
Goed bezig! Zo is de instap voor nieuwe spelers een stuk lager.
Het zal nu met heavensward mee vallen denk ik als het maar niet zo door gaat zodat het straks binnen 1 dag levelen van 1-50 wordt.
Ze maken het alleen makkelijker om aan de requirements te voldoen voor de quest. Ze geven exp en gear items. Je moet er nog steeds veel tijd in steken voor de story modeRicmaniac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:32:
Met zulke dingen heb ik altijd een dubbel gevoel, Opzich het dubbel xp voor main scenario snap ik wel zodat je het verhaal wat sneller kan doorlopen ook en minder dingen in between hoeft te doen. Maar aan de andere kant vind ik het altijd drama, en dan vooral om games als WoW als voorbeeld neemt (toch altijd weer denkend aan WoW ofzo) daar is het te makkelijk geworden om max level te worden en je krijgt imho te weinig mee van de content die voor wotlk gemaakt is. Je rushed er doorheen met dungeon finder en dat is soms gewoon zonde.
Het zal nu met heavensward mee vallen denk ik als het maar niet zo door gaat zodat het straks binnen 1 dag levelen van 1-50 wordt.
Maar daar wordt dit al weer erger: "if you really want to skip ahead even with the inprovements, you can just have a level 60 player rush you through the old content"
en naja, de rest is nog maar afwachten voor volgende expansion
Maar vandaar het dubbele gevoel, De instap voor nieuwe spelers is wat beter op deze manier. De andere kant denk ik zoiets van: het wordt ze te makkelijk gemaakt en geeft een slechte indruk van de originele game
Ben het met je eens. Schrok zowel negatief als positief van deze zin.Ricmaniac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:47:
Maar daar wordt dit al weer erger: "if you really want to skip ahead even with the inprovements, you can just have a level 60 player rush you through the old content"
Negatief geef je keurig aan. Je haalt een beleving uit het spel. Met gelijkwaardige spelers (teruggebracht naar een zeker level) een duty doen. En hoe kan je het duty spelen leren als je door alle verplichte duties gesleurd wordt door lvl 60 spelers. Er zit toch een zekere opbouw in moeilijkheid in de duties.
Maar er zit natuurlijk ook een stevig positief punt aan. Je moet als nieuwe speler verplicht duties doen voor de main quest. En wachten kan best lang duren. Sommige doemsprekers zeggen zelfs dat na de expansion sommige duties uit het verleden helemaal niet meer zullen starten. Door te vragen aan een lvl 60 om je even door een duty te halen opdat je verder kan gaan in de main quest story is dan natuurlijk prettig. Voor de lvl 60 als zichzelf omdat hij totaal niet afhankelijk is van fouten van jou, maar simpelweg alles 1 shot en klaar is het weer. Kost de lvl 60 geen onnodig tijd (en zal daardoor misschien meer genegen zijn even bij te springen) en jij kan verder.
Mijn recordtijd van wachten voor een main quest duty staat op 2 uur. En heb van andere spelers begrepen dat dat nog wel langer kan. En dan heb je ook nog het belangrijke detail dat je een duty positief moet afronden om verder te kunnen met de main quest. Het starten van een duty is geen garantie voor het positief afronden. Sommige spelers hebben extreem korte lontjes. Van hoe kun je hier nu op wipen, en leaven. Tot niet weer deze duty en leaven (pijnlijk als dat net de tank was waarop je uur+ aan het wachten was. Voor al deze puntjes is het even door de duty sleuren door een full geared lvl 60 natuurlijk wel prettig.
Omdat ik dol ben op lange verhaaltjes typen, vraag me af of iemand nog de moeite neemt ze lezen, gelijk nog een volgend puntje.
Steam en ffxiv heavensward lijkt niet echt een goed werkende relatie. Lees op reddit dat er stevig wordt gemopperd. Na positieve mededeling dat Heavensward op steam is (even gekeken en inderdaad staat er nu) blijkt dat er wel in de beschrijving staat dat je bij pre order op 19 juni kan starten, maar is nog geen prijsvermelding om het te pre orderen, dus is het pre orderen nog niet mogelijk. Ze worden helemaal gek.
Verwijderd
Alle dungeons boven de level 50 zijn snel klaar daar pakt de tank meer dan 1 monster en kan je meer aoe gebruiken en daardoor ben je snel klaar binnen 15/20minuten.
Dus eigenlijk ben ik wel blij dat we als lvl 60 spelers straks beginners door oude dungeons heen kunnen sleuren scheelt toch weer tijd (hoop ik)
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 06:37 ]
TL;DRfitznl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:16:
[...]
Ben het met je eens. Schrok zowel negatief als positief van deze zin.
Blablabla
.
Geintje
Voor nieuwe spelers wel ja maar voor de oudere spelers die al die moeite hebben moeten doen voor alle classes kan dit best zuur overkomen. denk dan aan bv de runs voor Zodiac met low drop rate.Ricmaniac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:47:
Ja oke, daarom vind ik het nu ook niet zo erg en begrijp ik de beslissing.
en naja, de rest is nog maar afwachten voor volgende expansion![]()
Maar vandaar het dubbele gevoel, De instap voor nieuwe spelers is wat beter op deze manier. De andere kant denk ik zoiets van: het wordt ze te makkelijk gemaakt en geeft een slechte indruk van de originele game
Hoe kun je aan je Mog Station account zien dat je inderdaad de heavensward ce hebt? Bij account type staat nu de zin die er al stond Collectors Edition Win en daaronder FFXIV: Heavensward - Early Access Windows(R).
Als ik terugga naar de andere mmo's (bijvoorbeeld conan funcom) dan zou in het rijtje toch ook iets moeten staan over de Heavensward Collectors Edition?
Of is early access code enigste dat je ziet voorlopig? Begreep echter dat de early access code meer is voor de digital kadootjes en niet het spel zelf is?
Wat staat er bij jullie Mog Station account type vermeld?
Ik zie hetzelfde als jou maar heb ook de digital CEfitznl schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:33:
In het kader van nog 2 weken om "foutjes" te repareren om straks met mijn char rond te lopen in heavensward ce wereld even een vraagje.
Hoe kun je aan je Mog Station account zien dat je inderdaad de heavensward ce hebt? Bij account type staat nu de zin die er al stond Collectors Edition Win en daaronder FFXIV: Heavensward - Early Access Windows(R).
Als ik terugga naar de andere mmo's (bijvoorbeeld conan funcom) dan zou in het rijtje toch ook iets moeten staan over de Heavensward Collectors Edition?
Of is early access code enigste dat je ziet voorlopig? Begreep echter dat de early access code meer is voor de digital kadootjes en niet het spel zelf is?
Wat staat er bij jullie Mog Station account type vermeld?
Ik maak me er niet druk om
Op de dag van de early acces pas te pre-orderen.Greetings,
Now that digital pre-orders of the PS3 and PS4 versions of Heavensward are available on the North American PlayStation Store we’d like to give you an update on the situation for pre-orders in Europe.
We are happy to confirm that the digital versions of Heavensward for PS3/PS4 will be available to purchase on the European PlayStation Store from Friday 19th June!
By purchasing either the standard or collector’s editions of Heavensward for PS3/PS4 between 19th to 23rd June, you will be able to play Heavensward content throughout the early access period, as well as receive the pre-order bonus items.
We’ll follow up with further details at a later late, but rest assured that those who wish to order the digital PS3/PS4 versions on the European PlayStation Store, and obtain the pre-order bonuses, will be able to do so!

Misschien toch maar in de winkel halen mocht dat goedkoper zijn...
Over het algemeen zal ik het alleen niet constant zo spelen

Hier een voorbeeld plaatje
Alleen rechts beetje vertekening op de figuren die daar staan. Maar wat een overzicht, prachtig.
Klein tipje, mrhappy op youtube heeft nu 3 specials gemaakt over de nieuwe jobs. Keurig gedaan en geeft beetje meer inzicht.
Vandaag mijn whm leveling naar 50 afgerond. Heb nu scholar en whm op 50 staan, dus helemaal klaar voor de nieuwe astro
Ja rechts en links is ietwat uitgerekt omdat dat zeg maar beelt in me ooghoeken is... omdat me schermen schuin staan zit de rechter hoek dichterbij dan de linker hoek
trouwens deze vandaag voorbij zien komen op reddit.. echt WTF
gewoon een scholar die keepers of the lake ff solo'd
[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 06-06-2015 19:07 ]
Mss moet ik echter eerst nu es de main quests verder afmaken, zit nog steeds ergens in 2.4
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zou het maar voor de zekerheid even afmaken, dadelijk zit je met lange queues voor de main questThrace Grumble schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:35:
Ondertussen een stuk of 20 pogingen gedaan aan T5, maar op een of andere manier is dit echt onmogelijk met een Duty Finder PUG.. Zou zo ontzettend graag verder met Coil willen
Mss moet ik echter eerst nu es de main quests verder afmaken, zit nog steeds ergens in 2.4. WoD al wel gecleared, stond ook nog op m'n lijstje voor 3.0 :-D
Coil is de enige raid/dungeon waar ik gewoon niet eens echt aandacht meer aan wil besteden
Ben tank en zit op i100, beide zit dus wel goedRicmaniac schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:58:
Ja inderdaad wat Ryatzu zegt. Het laatste gedeelte van de main story line is een stuk langer dan ik dacht en er komen ook wat battles voorbij waarbij je een bepaald ilvl moet hebben.
Coil is de enige raid/dungeon waar ik gewoon niet eens echt aandacht meer aan wil bestedenWeet niet waarom maar heb zoiets van: doe ik wel als k straks 60 ben als ik het echt nog eens wil zien.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
http://imgur.com/a/9gbRn
Iemand op reddit heeft met photoshop gewoon zelf een hele agenda gemaakt. Hij stuurt me straks high quality PDF files en dan ga ik er een serieuse agenda van maken. Vind het echt super tof gedaan.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Iemand die op zodiark zit
Also,
Ik heb een ilvl 122 drg, iemand een rotatie waarmee je 550-600 dps haalt over 2 minuten parsen? Ik heb de iw i130 weapon maar doe atm 516 en heb het gevoel dat ik wat hoger kan gaan.
Groet
LS
[ Voor 62% gewijzigd door Lockonstratos op 09-06-2015 16:02 ]
[MMORPG] Final Fantasy XIV: ARR "Deel 2"[filter_keywords]=zodiarkLockonstratos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:00:
Hoi net deze topic ontdekt
Iemand die op zodiark zit?
Also,
Ik heb een ilvl 122 drg, iemand een rotatie waarmee je 550-600 dps haalt over 2 minuten parsen? Ik heb de iw i130 weapon maar doe atm 516 en heb het gevoel dat ik wat hoger kan gaan.
Groet
LS
Hier tussen vind je wel wat mensen die op zodiark spelen
Als je hier nog je ingame spelersnaam kan neerzetten dan kunnen we je zoeken en inviten.Lockonstratos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:00:
Hoi net deze topic ontdekt
Iemand die op zodiark zit?
PSN-id: Chrasher
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet