FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
DX11_MAX: ~5750
DX11_MAX(CUSTOM): ~6300
DX11_MAX(DX9): ~8000
Er is een reddit post waarbij er wat settings voor performance winst in DX11 worden gegeven die nog zo veel mogelijk van de technische hoogstandjes aan laat staan. Dit gaf voor mij een kleine 550 score verschil terwijl het er bijna hetzelfde uit zag.
System:
Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.150316-1654)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9650 @ 3.00GHz
4094.492MB
NVIDIA GeForce GTX 660 (VRAM 1990 MB) 9.18.0013.5012
Le Meow
FINAL FANTASY XIV: Heavensward Benchmark
Score: 6411 Very High
1920x1080 Maximum DirectX11 Borderless Windowed
AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor
NVIDIA GeForce GTX 960
"jouw systeem trekt dit niet... " is nu niet echt een promo om het spel te kopen natuurlijk
Le Meow
level 50 Culinarian. Op naar de rest van de craft profs.
Wat een vermakelijke game is het toch, met verslavende achtergrond muziek.
Heb zelf geen PS4, maar volgens mij kun je een usb toetsenbord aansluiten.jaydenjarno schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:23:
Wat raden jullie aan. Spelen op pc of de playstation? Pc kan je chatten maar weet niet hoe dit op de Ps4 is. En controls zijn misschien wat anders. Voordeel ps4 is natuurlijk stabiel spelen zonder gedoe Met settings en lekker op de bank...
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ga ze ook alle 3 even proberen. Verwacht het meest van de Engineer. Maar de truukjes met kaarten wil ik ook zeker eens echt ziengebruikerfz1 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:16:
Wow Astrologian ziet er erg gaaf uit alhoewel de Engineer mij ook wel aan spreekt. Ik ben erg benieuwd!
Is er eigenlijk al iets meer bekend over het instaplevel van deze 3 nieuwelingen? Ik zie zo geen combi staan bij deze 3 nieuwelingen, dus denk lvl 30 gelijk. Of misschien zelfs starten op level 50?
Zelf speel ik op de Ps4. Daar is ook met een muis en toetsenbord op te spelen.jaydenjarno schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:23:
Wat raden jullie aan. Spelen op pc of de playstation? Pc kan je chatten maar weet niet hoe dit op de Ps4 is. En controls zijn misschien wat anders. Voordeel ps4 is natuurlijk stabiel spelen zonder gedoe Met settings en lekker op de bank...
Om te chatten gebruik ik een wireless keyboard extensie die ik op de ps4 controller klik. (3rd party)
Lekker makkelijk op de bank zonder teveel gedoe, PC graphics zijn wel een stuk mooier met een krachtige pc heb ik begrepen. Maar ps4 graphics zijn al prachtig.
http://na.finalfantasyxiv.com/pr/ps4/features/
Mouse and Keyboard Support
For those accustomed to playing on the PC, the PlayStation®4 version supports keyboard and mouse controls. Choose the control scheme that best suits your playing style!
[ Voor 9% gewijzigd door wPlayNL op 08-05-2015 05:57 ]
De nieuwe jobs kan je alleen starten als je lvl 50 ben en de main quest heb afgemaakt.
Begrijpelijk opzich. snapte anders al niet hoe ze het gingen doen dat je gelijk met een job zou beginnen. Dan zouden nieuwe spelers misschien het systeem van class > job niet begrijpen.Ryatzu schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:38:
Pc krijgt mooiere grafics door middel van direct x 11.
De nieuwe jobs kan je alleen starten als je lvl 50 ben en de main quest heb afgemaakt.
Heb er zin in
Er is eigenlijk best wel veel gefus over. Want je kan pas de nieuwe content betreden als je dus de main story voltooid heb.Ricmaniac schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:27:
[...]
Begrijpelijk opzich. snapte anders al niet hoe ze het gingen doen dat je gelijk met een job zou beginnen. Dan zouden nieuwe spelers misschien het systeem van class > job niet begrijpen.
Heb er zin inben erg benieuwd naar de nieuwe skills die huidige jobs erbij krijgen
Ja dat vind ik logischRyatzu schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Er is eigenlijk best wel veel gefus over. Want je kan pas de nieuwe content betreden als je dus de main story voltooid heb.
edit: Oooh wacht, Bedoel je ook de nieuwe jobs pas als je max level ben en main story heb complete van de expansion?
[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 08-05-2015 14:13 ]
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Machinist
Zij gaan er voorlopig van uit dat de class zal moeten beginnen op lvl 30.
Ben wel nieuwsgierig naar de speelverschillen tussen the arcanist met zijn pets en de machinist met zijn flying objects.
Hoop dat ze de eis van gehele main story af moeten ronden om überhaupt deze nieuwe te mogen beginnen iets afzwakken. Nieuwe spelers zullen het steeds moeilijker krijgen aan te haken. De veteranen zijn druk bezig of de nieuwe classes te levelen of bezig met de spurt van 50 naar 60. Verwacht veel smeekbeden van nieuwere spelers om de groepsverplichtingen door te komen. Voor een solo aanmeldende dps spelers zijn wachttijden van een klein uur geen uitzondering, sommige zelfs ruim langer. Dat kan aardig demotiverend werken en een drempel op gaan werpen voor nieuwe spelers.
Klopt, moest voor de story mode vandaag een trial afronden. Na 50 min wachten als dps in duty finder eindelijk een groep. Helaas waren dit mensen die na 5x wipen nog niet wisten wat ze moesten doen. Toen maar geleaved en (door het vriendelijk te vragen) daarna met fc leden de trial voltooid in 1x...fitznl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:55:
Inmiddels heeft mijn favoriete ingame informatie site ook een update over de machinist (of engineer):
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Machinist
Zij gaan er voorlopig van uit dat de class zal moeten beginnen op lvl 30.
Ben wel nieuwsgierig naar de speelverschillen tussen the arcanist met zijn pets en de machinist met zijn flying objects.
Hoop dat ze de eis van gehele main story af moeten ronden om überhaupt deze nieuwe te mogen beginnen iets afzwakken. Nieuwe spelers zullen het steeds moeilijker krijgen aan te haken. De veteranen zijn druk bezig of de nieuwe classes te levelen of bezig met de spurt van 50 naar 60. Verwacht veel smeekbeden van nieuwere spelers om de groepsverplichtingen door te komen. Voor een solo aanmeldende dps spelers zijn wachttijden van een klein uur geen uitzondering, sommige zelfs ruim langer. Dat kan aardig demotiverend werken en een drempel op gaan werpen voor nieuwe spelers.
Dusja, als je een leuke FC dan komt het wel goed
Verwijderd
Merk dat ik eigenlijk altijd te weinig geld heb
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen of er een betere manier is dan craften. Dat blijkt toch wel het meest nuttige. Wat ik een tijdje heb gedaan toen ik erg veel speelde was de auction house bespelen. Gewoon aardig vaak erop kijken naar een bepaalde soort items. kijken als er ineens iets opstond voor weinig wat veel meer waard hoorde te zijn en dan gewoon kopen > verkopen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:33:
Weet iemand goede manieren om snel geld te verdienen zonder craften (Craften is niet echt mijn ding )?
Merk dat ik eigenlijk altijd te weinig geld heb
Wat ook wel zou kunnen werken is high level gear blijven spirit bonden en zodra 100% weer slopen voor materia. Er zijn aardig wat materia die wel goed verkopen.
Extremely high
total loading time :28 sec
4790k/gtx970
samsung evo 500gb
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069
Verwijderd
Om materia te slopen moet je toch high lvl crafter zijn?Ricmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:09:
Ik wacht nog heel even voordat ik ook weer ga spelendenk dat 5 juni ofzo een mooie dag is. kan ik me nog even een korte tijd klaarmaken voor de expansion om vervolgens keihard te knallen met heavensward
heb er zin in
[...]
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen of er een betere manier is dan craften. Dat blijkt toch wel het meest nuttige. Wat ik een tijdje heb gedaan toen ik erg veel speelde was de auction house bespelen. Gewoon aardig vaak erop kijken naar een bepaalde soort items. kijken als er ineens iets opstond voor weinig wat veel meer waard hoorde te zijn en dan gewoon kopen > verkopen.
Wat ook wel zou kunnen werken is high level gear blijven spirit bonden en zodra 100% weer slopen voor materia. Er zijn aardig wat materia die wel goed verkopen.
Ja om materia te slopen misschien, Maar om je gear te slopen voor Materia niet. dan moet je maar 1 bepaalde quest gedaan hebben rond level 20 ofzo dacht ikVerwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:17:
[...]
Om materia te slopen moet je toch high lvl crafter zijn?
Verwijderd
Zit wel een kleine luck factor bij met welke materia je krijgt natuurlijk omdat sommige voor 100k verkopen, andere voor 30k maarja. Het gaat best makkelijk.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:08:
Ah bedankt, Die quest heb ik wel gedaan geloof ik. Heb genoeg high lvl dingen bij de retainer opgeslagen die ik kan slopen
Vond het heel erg leuk maar iedereen die ik kende ging na 1 maand al weer weg
Ben na 10 jaar WoW wel erg zat en zoek een nieuwe MMO.
Wildstar of FF14 zijn eigenlijk de eerste keuzes.
FUMES et CARNES
Wildstar zou ik niet gaan proberen, die game kan elk moment F2P worden (cash shop inc).Iusedto schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:39:
Hoe is de game tegenwoordig ? Heb kort (2 maanden) na de launch gespeeld.
Vond het heel erg leuk maar iedereen die ik kende ging na 1 maand al weer weg
Ben na 10 jaar WoW wel erg zat en zoek een nieuwe MMO.
Wildstar of FF14 zijn eigenlijk de eerste keuzes.
FF14 is gewoon een top game kwa content, en zeker met de expansion die gaat uitkomen.
Het mooie van de expansion is is dat je de main story quest voltooid moet hebben om verder te kunnen gaan. Ze zit dus letterlijk vast aan het verhaal (wat ik dus echt wel een voordeel vind).
Kan oude account gebruiken en maandje subben maar wilde gratis. Ben tenslotte Hollander
Wildstar is ook plat , die lukt dus ook niet , lol
FUMES et CARNES
Craften is inderdaad een vrij solide manier om snel gil te verkrijgen. Met name food en potions zijn op de meeste servers goede manieren om te kunnen verdienen tegenover een zeer beperkte investering.Ricmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:09:
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen of er een betere manier is dan craften. Dat blijkt toch wel het meest nuttige.
Spiritbonding voor materia is momenteel op mijn server in ieder geval een beetje dood. Je kunt er nog wel iets mee verdienen, maar is niet wat het geweest is. Men wacht simpelweg op nieuwe materia in de expansion. Ik verwacht dat dit op overige servers niet heel veel anders zal zijn.
Gathering is ook altijd nog een goede manier om gil te verdienen. Maar wil je een goede hoeveelheid kunnen verdienen, dan dien je een investering te doen in high-end gear.
Indien vaardig genoeg dan zijn sell runs ook altijd nog een optie om gil te verdienen.
En als laatste, indien de nood voor gil echt hoog is. Kun je met leves ook nog wel wat verdienen
lvl 10 marauder nu. Speelt wel bijzonder lekker moet ik eerlijk bekennen
FUMES et CARNES
Mijn broertje wil ook tot aanschaf over gaan maar de server waar ik op speel (Moogle) is vol. Ondersteunt het spel cross server of moet hij gewoon wachten en elke dag even kijken of hij Moogle wel kan joinen?jaydenjarno schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:30:
9,95 op steam nu en je krijgt er een gratis maand bij. Dus goedkoper dan alleen een maand betalen. Heb hem er ook gehaald
Zo heb ik ook een character kunnen maken op een Legacy server. Die gebruik ik om oude vrienden op te zoeken die daar spelen.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
er na wil ik de stats verandere naar full det en physic maar is dat nog wel verstandig ? straks in de nieuwe uitbreiding gaan ze mischien niet meer door met zeta en krijg je een nieuwe wapen quest line en heb ik alle gil in zeta gedaan voor niets

Dat weet helaas niemand, ik richt mij voorlopig alleen op de main story quests aangezien ik net lvl 50 ben. Uiteraard ook de relic tussendoor. Voor zover ik weet is zeta niet verplicht voor de expansion.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 05:48:
Zo ik ben nu bezig met me ZETA upgrade!
er na wil ik de stats verandere naar full det en physic maar is dat nog wel verstandig ? straks in de nieuwe uitbreiding gaan ze mischien niet meer door met zeta en krijg je een nieuwe wapen quest line en heb ik alle gil in zeta gedaan voor niets
Verwijderd
Niet helemaal mee eens want je hebt er natuurlijk al genoeg aan gehad dat je hem hebt. SE heeft gezegd dat alle moeite die mensen er in hebben gestoken niet voor niets zal zijn geweest. Goed je weet nooit wat ze gaan doen natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:21:
Oke nou zou echt zonde zijn en gaar zijn als je niet verder kan met zeta of zodiac in de nieuwe uitbreiding dan heeft iedereen voor niets alle moeite gedaan in het verleden.
Aan de andere kant kan je ook denken: jij hebt een speciaal item die andere mensen niet meer kunnen halen. (tenminste.. dat hoop ik dat straks die upgrades niet meer te halen zijn, tenzij die spelers dezelfde struggles moeten doorstaan om het te halen)
Helaas weet niemand nog wat ze gaan doen. Aan de ene kant zou het raar zijn als je het verder zou kunnen gaan upgraden in de expansion. Waarom zou je dan nog andere weapons gaan halen/gebruiken.Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:20:
[...]
Niet helemaal mee eens want je hebt er natuurlijk al genoeg aan gehad dat je hem hebt. SE heeft gezegd dat alle moeite die mensen er in hebben gestoken niet voor niets zal zijn geweest. Goed je weet nooit wat ze gaan doen natuurlijk.
Aan de andere kant kan je ook denken: jij hebt een speciaal item die andere mensen niet meer kunnen halen. (tenminste.. dat hoop ik dat straks die upgrades niet meer te halen zijn, tenzij die spelers dezelfde struggles moeten doorstaan om het te halen)
Ben benieuwd.
Uit een reddit post :Ryatzu schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:57:
[...]
Helaas weet niemand nog wat ze gaan doen. Aan de ene kant zou het raar zijn als je het verder zou kunnen gaan upgraden in de expansion. Waarom zou je dan nog andere weapons gaan halen/gebruiken.
Ben benieuwd.
Q: Will we be able to continue to enhance the Zodiac weapons after the release of Heavensward??
Y: When Heavensward is first released and the level cap is raised, there will also be a large jump in item level. Character development will be the theme for the initial release of the expansion, 3.0. The growth of weapons and equipment will resume in 3.1, so if we do add new content to continue weapon growth, it will be in patch 3.1.
Q: If you focus on some new growth in Patch 3.1, will all of the hard work done on Zodiac Weapons be wasted?d?
Y: It won't be a complete waste, it will of course be taken into account. We are actively working on this to make sure it happens.
http://www.bluegartr.com/...29&viewfull=1#post6333229
Dus zoals je hier kan lezen willen ze het meenemen zodat het niet voor niks was, maar wat daar is iedereen inderdaad heel erg benieuwd naar. Ik twijfel zelf heel erg of ik door wil gaan (heb nu 3 relics op zenith gewoon wat dus nu niet meer bijzonder is) ben alleen bang dat ik het niet op tijd af heb voor heavensward en dan is dat wel een waste of time =p
Tenzij het dus mogelijk blijft om het daarna nog steeds te halen maar dat ligt er dan ook weer aan wat je er precies aan hebt om dat te halen.
Ik denk dat je het altijd nog zou kunnen halen. Ben alleen bang dat je er uiteindelijk niet veel aan zal hebben in de expansion.Ricmaniac schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:05:
[...]
Uit een reddit post :
Q: Will we be able to continue to enhance the Zodiac weapons after the release of Heavensward??
Y: When Heavensward is first released and the level cap is raised, there will also be a large jump in item level. Character development will be the theme for the initial release of the expansion, 3.0. The growth of weapons and equipment will resume in 3.1, so if we do add new content to continue weapon growth, it will be in patch 3.1.
Q: If you focus on some new growth in Patch 3.1, will all of the hard work done on Zodiac Weapons be wasted?d?
Y: It won't be a complete waste, it will of course be taken into account. We are actively working on this to make sure it happens.
http://www.bluegartr.com/...29&viewfull=1#post6333229
Dus zoals je hier kan lezen willen ze het meenemen zodat het niet voor niks was, maar wat daar is iedereen inderdaad heel erg benieuwd naar. Ik twijfel zelf heel erg of ik door wil gaan (heb nu 3 relics op zenith gewoon wat dus nu niet meer bijzonder is) ben alleen bang dat ik het niet op tijd af heb voor heavensward en dan is dat wel een waste of time =p
Tenzij het dus mogelijk blijft om het daarna nog steeds te halen maar dat ligt er dan ook weer aan wat je er precies aan hebt om dat te halen.
Ik denk dat het redelijkst zou zijn als ze bijvoorbeeld een nieuwe Relic quest inbrengen met een nieuw wapen of bijvoorbeeld toch de huidige relic upgraden dat de mensen die zodiak of novus hebben enzo een voorsprong hebben.Ryatzu schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:41:
[...]
Ik denk dat je het altijd nog zou kunnen halen. Ben alleen bang dat je er uiteindelijk niet veel aan zal hebben in de expansion.
voorbeeld: Afhankelijk van welke versie relic je door groeid naar het nieuwe relic wapen bepaald welke versie dat nieuwe relic wapen voor die job is (Nieuwe relic start gewoon bij 0)
Zenith - 10%, Animus - 20%, Novus 30%, Nexus 40%, Zodiac 50%, Zodiac +1(of wat de laatste versie ook wordt) 60%.
Op deze manier moet iedereen toch naar de nieuwe relic toe werken maar afhankelijk van welke je dan zelf in brengt bepaald hoeveel progress overgeslagen kan worden
Zoiets zou dan misschien goed uitgewerkt kunnen worden en hebben de spelers die toen hebben zitten strijden er ook wat aan.
Maargoed, ik ben Square Enix niet

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 18-05-2015 11:49 ]
Vooral deze zin vind ik zo jammer. Hebben ze nu echt niets geleerd van wow. Als je te veel omhoog gaat in kracht, gaan de dps nummers ook omhoog. Met als gevolg dat de hoeveelheid gezondheid van de mobs ook weer omhoog moet. Tot je zoals in wow werkelijk bizarre nummers over het scherm ziet gaan. Daar hebben ze toen maar iets aan gedaan. Uiteraard zit XIV daar nog ruim vanaf. Maar met zulke opmerkingen als dat er een large jump in ilevel wordt gedaan, gaat dat dus wel snel die kant op.
Ja ben ik met je eens maar je weet niet echt hoe large het zou zijn .. ik denk dat je er gewoon beetje rekening mee moet houden dat het naar bijvoorbeeld 200 gaat ofzo op level 60.. waarschijnlijk bedoelen ze het ilvl van 50-60 verschil en niet van 50 naar 51 gelijk als large difference. Bij WoW zijn er meerdere jaren overheen gegaan voor het zo ver kwam en ik heb wel echt vertrouwen in SE dat ze het niet zo ver laten komen. Maarja we zullen zienfitznl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:54:
"When Heavensward is first released and the level cap is raised, there will also be a large jump in item level."
Vooral deze zin vind ik zo jammer. Hebben ze nu echt niets geleerd van wow. Als je te veel omhoog gaat in kracht, gaan de dps nummers ook omhoog. Met als gevolg dat de hoeveelheid gezondheid van de mobs ook weer omhoog moet. Tot je zoals in wow werkelijk bizarre nummers over het scherm ziet gaan. Daar hebben ze toen maar iets aan gedaan. Uiteraard zit XIV daar nog ruim vanaf. Maar met zulke opmerkingen als dat er een large jump in ilevel wordt gedaan, gaat dat dus wel snel die kant op.
Verder wil ik zo veel mogelijk side quests afmaken en de main story moet ik nog verder doen.
Met de main story quest zit ik bij Keepers of the Lake, die kan ik alleen nog niet doen omdat me ilvl niet 90+ is . Ninja (wat nu me main is geworden) is ilvl 70 ofzo en me Warrior is 86. vanavond anders maar even wat CT runs doen ofzo voor wat steentjes zodat ik die paar ilvl erbij kan krijgen om verder te gaan met de main story
Je hebt anders wel een "Square Enix" tag achter je naam...
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
PSN: Brwmaster
Het is niet meer het SE van FFXi-Vanilla.. toen het nog echte trolletjes waren.. Het SE van toen zou (gok ik) wel de lvl-cap verhogen, de mobs van die levels een stuk sterker maken (mep-mep-mep-crap-dood-warp-to-homepoint) en verder niks met ilvl cap doenfitznl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:54:
"When Heavensward is first released and the level cap is raised, there will also be a large jump in item level."
Relics.. zullen ze wel iets opvinden. Denk niet dat ze zin hebben om de hele community boos te maken.
Le Meow
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Ik zou deze MMO zeker nog een try geven. Ja je hebt wel aardig wat dingen gemist en ik weet niet hoeveel tijd je hebt om te gamen maar je kan nog best ver komen voor de expansion. En ja het is een MMO dus je zal altijd kunnen instappen. Met WoW had je ook spelers die pas begonnen vanaf expansion 2 of 3 of soms zelfs pas bij CataclysmBr3wmaster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:37:
Is het nog waard deze game te spelen als nieuwe speler? Game ooit gekocht toen hij net uit kwam. Denk 3 dagen gespeeld en door omstandigheden eigenlijk nooit verder gegaan. Opzich wel zin om weer is een MMO te spelen maar WoW kon me helaas niet meer boeien dus dacht ik geef deze nog even een try
Dat is natuurlijk waar. Dan gaan we de game vanavond nog maar even installeren. Begin wel even helemaal opnieuw (of opnieuw.. die 5 levelsRicmaniac schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:57:
[...]
Ik zou deze MMO zeker nog een try geven. Ja je hebt wel aardig wat dingen gemist en ik weet niet hoeveel tijd je hebt om te gamen maar je kan nog best ver komen voor de expansion. En ja het is een MMO dus je zal altijd kunnen instappen. Met WoW had je ook spelers die pas begonnen vanaf expansion 2 of 3 of soms zelfs pas bij Cataclysm
Zelf dit jaar begonnen met spelen. Feit is dat je een behoorlijk lange reis hebt af te leggen. Zijn veel main quest onderdelen bij gekomen. Er is wel veel te doen in het spel. Blijf het leuk vinden. Maar doordat -maar dat geldt eigenlijk voor alle mmo waar je later instapt- er zoveel bijgekomen is, raak je makkelijk het overzicht kwijt. Alleen met de main quest volgen ben je al een behoorlijk tijdje zoet. En met een gezonde speeltijd van maximaal 2 uur in de avonduren zal het je echt niet meer lukken op voor de release van de expansion door de main quest te geraken.Br3wmaster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:37:
Is het nog waard deze game te spelen als nieuwe speler? Game ooit gekocht toen hij net uit kwam. Denk 3 dagen gespeeld en door omstandigheden eigenlijk nooit verder gegaan. Opzich wel zin om weer is een MMO te spelen maar WoW kon me helaas niet meer boeien dus dacht ik geef deze nog even een try
Zelf heb ik inmiddels bijna 700 uur (volgens steam) in het spel doorgebracht. Heb wel ook het levelen van chars van mijn gf meegenomen. Heb op mijn account bard en summoner en paladin op 50. En mijn vriendin heeft nu de ninja en bard (speelde ik om voor haar de main quest groepsdelen door te komen) op 50.
En ben nu eindelijk bezig om alle mappen schoon te vegen met betrekking tot quests. Gisteren bijvoorbeeld de quest gedaan dat je je npc's op pad kan sturen om dingen te doen, kijken waar ze mee terugkomen. Ook heb ik nog maar een klein begin gemaakt met dingen maken en verzamelen. Simpelweg niet aan toegekomen omdat de main quest alle tijd nodig had.
Terecht zullen sommige zich afvragen waarom die focus op de main quest. Doe gewoon lekker je ding, komt vanzelf wel. Maar de expansion brengt nieuwe jobs/classes, en het verhaal gaat dat je daar pas een begin mee kan maken als je de main quest hebt afgerond. En vooral de machinist (mijn hunter in wow liep ook altijd rond met een geweertje) is een must voor mij om te proberen.
Maar ik blijf zeggen dat ik geen spijt er van heb aan FFXIV te zijn begonnen. Het moet je liggen uiteraard, maar grafisch gezien vermaak ik me veel meer dan in wow, en er is simpelweg heel veel te doen. Maar doe het met mate
Dit is ook zo'n ding ja.. je kan je echt vermaken soms met hoe grafisch mooi het is voor een MMOfitznl schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:12:
[...]
Maar ik blijf zeggen dat ik geen spijt er van heb aan FFXIV te zijn begonnen. Het moet je liggen uiteraard, maar grafisch gezien vermaak ik me veel meer dan in wow, en er is simpelweg heel veel te doen. Maar doe het met mate
Meer dan 2 uur in de avond heb ik sowieso niet te besteden en dat vind ik wel prima ook. De tijd dat ik dezelfde dag nog max level moest zijn om de 'End Game Content' te zien heb ik ook al wel gehad. Zal me met oog op de expention dan vooral richten op de 'main quest' en tzt (mits dat mogelijk is) terug keren om de gebieden verder te verkennen en de 'side quests' af te ronden.
Was het nou ook zo in deze game dat je met 1 char meerdere classes kon levelen? Zo ja zit hier nog een soort van tacktiek achter?
Klopt, Met 1 character kan je alles doen. Zit niet echt een taktiek achter, gewoon doen wat je leuk vind. stel je bent Marauder level 10 dan krijg je de optie om van wapen te wisselen naar een andere class. equip je een fist weapon verander je naar level 1 pugilist. Equip je weer terug naar je 2h axe word je weer gewoon Marauder level 10.Br3wmaster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:45:
[...]
Meer dan 2 uur in de avond heb ik sowieso niet te besteden en dat vind ik wel prima ook. De tijd dat ik dezelfde dag nog max level moest zijn om de 'End Game Content' te zien heb ik ook al wel gehad. Zal me met oog op de expention dan vooral richten op de 'main quest' en tzt (mits dat mogelijk is) terug keren om de gebieden verder te verkennen en de 'side quests' af te ronden.
Was het nou ook zo in deze game dat je met 1 char meerdere classes kon levelen? Zo ja zit hier nog een soort van tacktiek achter?
classes worden in deze game jobs door 2 classes te mengen. Een Marauder wordt een Warrior bijvoorbeeld. Om een warrior te worden moet je Marauder level 30 hebben en Gladiator level 15, voor Ninja is dat bijv: Rogue 30, Pugilist 15 etc..
Indien mogelijk zou je er dus theoretisch gezien goed aan doen om alle classes tot minimaal level 30 te levelen voor de expansion zodat je alle cross class abilities ter beschikking hebt straks. (maar dit heb ik zelf ook niet hoor, neemt best veel tijd in beslag) ik heb alleen Warrior 50, Paladin 50 en Ninja 50 de rest zit tussen 10-20
[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 19-05-2015 11:04 ]
Helder Helder, het begint weer wat te dagen. Ga denk maar voor een Tank class in andere mmo's altijd healer geweest dus wordt wel weer is tijd voor wat nieuwsRicmaniac schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:01:
[...]
Klopt, Met 1 character kan je alles doen. Zit niet echt een taktiek achter, gewoon doen wat je leuk vind. stel je bent Marauder level 10 dan krijg je de optie om van wapen te wisselen naar een andere class. equip je een fist weapon verander je naar level 1 pugilist. Equip je weer terug naar je 2h axe word je weer gewoon Marauder level 10.
classes worden in deze game jobs door 2 classes te mengen. Een Marauder wordt een Warrior bijvoorbeeld. Om een warrior te worden moet je Marauder level 30 hebben en Gladiator level 15, voor Ninja is dat bijv: Rogue 30, Pugilist 15 etc..
Indien mogelijk zou je er dus theoretisch gezien goed aan doen om alle classes tot minimaal level 30 te levelen voor de expansion zodat je alle cross class abilities ter beschikking hebt straks. (maar dit heb ik zelf ook niet hoor, neemt best veel tijd in beslag) ik heb alleen Warrior 50, Paladin 50 en Ninja 50 de rest zit tussen 10-20
moet wel zeggen op hogere lvls als je de equipment beetje goed mixed een paladin ook aardig wat dmg kan doen.
klopt, heb ik nu ik ninja ben ook, had er alleen in het begin veel moeite mee haha omdat ik gewent was als Warrior te spelen en dus continue instant queues had XDRyatzu schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:58:
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar meestal duurt het voor mij als dps maar ongeveer max 15 min om via de duty finder ergens in te komen.
Sorry heb helaas weinig verstand van het mooi maken van een TS en ik weet ook niet hoeveel tijd ik hiervoor heb om dit allemaal bij te houden.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:57:
Is er iemand hier die veel verstand heeft van een TS maken hier op tweakers ? In principe wil ik graag de hele TS van dit topic aanpakken om klaar te maken voor heavensward en er staat te veel outdated stuff in maar ik heb eigenlijk weinig tijd om het allemaal zelf te doen en weinig ervaring hoe het moet. (dan kijk ik bijv naar een TS zoals de overgang van WoW naar tbc etc hoe zo'n hele topic start veranderd.
Moogle is toch de unofficiele server voor frans en russisch?Br3wmaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:25:
Gister helaas niet kunnen spelen was even vergeten dat ik de game ook nog moest downloaden en updaten etc etc. Vanavond helaas ook geen tijd maar morgen zal ik wanneer mogelijk op Moogle een char starten. Class ben ik nog niet helemaal uit maar nog genoeg tijd om daar over na te denken.
[...]
Sorry heb helaas weinig verstand van het mooi maken van een TS en ik weet ook niet hoeveel tijd ik hiervoor heb om dit allemaal bij te houden.
Tenminste dat is wat ik vaker lees op verschillende fora.
Hmm in other words.. Waar spelen jullie?Ryatzu schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:55:
[...]
Moogle is toch de unofficiele server voor frans en russisch?
dat zou het zijn met de launch en er waren veel niet frans/russen die daar inderdaad over zaten te klagen maar ik heb er nooit last van gehad. Er zitten ook super veel nederlanders op. En als je dungeons of raids doet w/e is de voertaal sowieso altijd engels, heb het nooit ervaren als een franse serverRyatzu schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:55:
[...]
Moogle is toch de unofficiele server voor frans en russisch?
Als je wel op moogle komt moet je het effe laten weten dan zal ik je inviten in de Linkshell / Free companyBr3wmaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:01:
Ik heb opzich geen probleem met Fransen of Russen zolang ze maar Engels praten wanneer dat nodig is. Als ze onderling hun niet verstaanbare taaltje willen spreken /care
Komt goed stuur je wel een DM morgenRicmaniac schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:07:
[...]
Als je wel op moogle komt moet je het effe laten weten dan zal ik je inviten in de Linkshell / Free company
Le Meow
Le Meow
Die courier (moogle) quest zijn andere ranks, elke zoveel krijg je een cadeautje van ze (hoogste rank tot nu krijg je een postbode-petje)
[ Voor 7% gewijzigd door Poekie McPurrr op 20-05-2015 13:39 ]
Le Meow
Thanks.Poekie McPurrr schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:35:
Het is niet echt breeden.. je kan je huidige kip gewoon laten meevechten met je waardoor die exp krijgt. Na rank 10 moet je elke rank-up je kip een ui geven om verder te komen. Dat mee laten vechten is een of andere quest (http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Companions).
Die courier (moogle) quest zijn andere ranks, elke zoveel krijg je een cadeautje van ze (hoogste rank tot nu krijg je een postbode-petje)
Hoe komen mensen dan aan andere kleur chocobo
Verwijderd
Ja het is me bedoeling dit dus helemaal up to date te maken, maar bare with me want dat heb ik niet binnen een weekje gedaan XD was toen der tijd alleen een hulpje om wat text info aan te passen hier in, maar die andere 2 zijn volgens mij niet actief meer in de game of tweakers.detheavn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:10:
Er is vast geen "crossrealm" in FFXIV of wel? Heb namelijk veel te weinig gespeeld om uberhaupt te weten wat er allemaal gaande is in het spel. Met die reden zou het wel fijn zijn als er een up-to-date TS is, met wat links naar goede sites voor (opnieuw)beginners
er zitten een aantal mensen hier op Zodiark. de FC(guild) heet Nightbreed als het goed is. Misschien kom je die tegen en kan je ze aanspreken-MD- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:40:
Okay, deze totale FF noob is zojuist ook begonnen op Zodiark. Zoek nog een guild en mochten er meer nieuwelingen zijn die aanprutsen, samen is leuker: Vorenus Pulio
Welkom op Zodiark. Als ik je online zie vanavond dan zal ik wel een invite sturen voor onze FC Nightbreed.-MD- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:40:
Okay, deze totale FF noob is zojuist ook begonnen op Zodiark. Zoek nog een guild en mochten er meer nieuwelingen zijn die aanprutsen, samen is leuker: Vorenus Pulio
Zitten veel Tweakers bij ons.
Erg vet, maar lijkt alsof al die characters nu dood zijn ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 22-05-2015 08:33 ]
Skip geen cutscenes.
Overigens moet je de verhaallijn uitspelen anders kan je niet aan heavensward beginnen.
Uiteraard moet het allemaal nog blijken hoe het uit pakt en ik ga het zeker proberen (op z'n minst naar 60 brengen). Maar ik ben er al bang voor dat je straks situaties krijgt waarin je in "wandering minstrel / turret mode" zit en je een rode cirkel onder je voeten krijgt dat je eerst op een knop moet drukken om uit je stance te komen voordat je kunt bewegen. Dat lijkt mij super ineffecient, al helemaal als die op de GCD zit.
Klopt ja, heb het gezien, Best heftig zo'n verandering.deTwisj schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:24:
Gisteren tijdens de live letter hebben ze wat laten zien van de nieuwe job abilities. Nu speel ik voornamelijk bard en het grootste aantrekkingspunt ervan is mobiliteit. Wat blijkt, gaan ze in de expansion bard aanpassen dat je minder mobiliteit krijgt voor meer dps. Precies de richting die ik niet wil dat ze met bard nemen. Ik vind het niet erg om achter de 'echte' dps classes te zitten terwijl ik support lever met mijn songs en het gros van de "solo" boss mechanics op me neem (T7 renaud positioneren, T8 homing missiles, T12 red fire).
Uiteraard moet het allemaal nog blijken hoe het uit pakt en ik ga het zeker proberen (op z'n minst naar 60 brengen). Maar ik ben er al bang voor dat je straks situaties krijgt waarin je in "wandering minstrel / turret mode" zit en je een rode cirkel onder je voeten krijgt dat je eerst op een knop moet drukken om uit je stance te komen voordat je kunt bewegen. Dat lijkt mij super ineffecient, al helemaal als die op de GCD zit.
Ik lees op reddit ook veel geklaag er over, Denk wel honestly dat SE er echt goed over heeft nagedacht en als na een aantal maanden blijkt dat Bard niet werkt op die manier voor het grootste gedeelte van de spelers dat SE het aanpast.
Misschien bevalt het iedereen wel uiteindelijk joh. eerst zien hoe het gaat lopen
Ik ben in ieder geval echt fucking hyped nu over heavensward. Gaat weer zooo veel speel uurtjes plezier opleveren.
Ben ook benieuwd trouwens (weet niet of ze er wat over gezegd hebben) of het levelen van 1-50 iets makkelijker wordt omdat je nu dus naar 60 moet zometeen. Ik heb nog best classes die onder de 20 zitten.
Mijn main PLD is blijven hangen op i110, ben een beetje uitgekeken op dungeons.
Het eerste probleem is, dat de game laucher op zwart blijft. Ik heb al verschillende forums bezocht waar eventuele oplossingen geboden werden, waaronder IE te resetten en nog wat tweaks, wat uiteindelijk niet geholpen heeft.
Het tweede probleem, is waar ik een game card kan verzilveren? Het is al best een tijd geleden dat ik dit spel gespeeld, dus alle is bij me weg
Alvast bedankt voor de hulp
Probleem met de game laucher is inmiddels verholpen:
Teamvieuwer blokkeerde de boel. Deze ff uitgezet en het werkte weer.
[ Voor 12% gewijzigd door Audione0 op 23-05-2015 20:47 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Je game card of subscriptopn doe je in de mog stationAudione0 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:15:
Ik wil FF14 weer eens gaan spelen maar ik heb 2 problemen..
Het eerste probleem is, dat de game laucher op zwart blijft. Ik heb al verschillende forums bezocht waar eventuele oplossingen geboden werden, waaronder IE te resetten en nog wat tweaks, wat uiteindelijk niet geholpen heeft.
Het tweede probleem, is waar ik een game card kan verzilveren? Het is al best een tijd geleden dat ik dit spel gespeeld, dus alle is bij me weg
Alvast bedankt voor de hulp
Probleem met de game laucher is inmiddels verholpen:
Teamvieuwer blokkeerde de boel. Deze ff uitgezet en het werkte weer.
https://secure.square-eni...ccount&request=mogstation
Oke thnx, is gelukt!Ricmaniac schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:24:
[...]
Je game card of subscriptopn doe je in de mog station
https://secure.square-eni...ccount&request=mogstation
Alleen nu toch weer een zwart scherm in game laucher.
Teamviewer is uit. Chrome even voor de zekerheid verwijderd, IE gereset en https://*.ffxiv.com aan IE toegevoegd
Het blijft zwart
Edit:
Ik ben er achter. Als ik met wifi verbonden ben op mijn Netgear R8000 blijft de pc steken op een zwart scherm, als ik op de archer C7 inlog die boven staat gaat t wel goed.
Er zal wel een poort geblokkeerd worden op de R8000 die roet in het eten gooit.
Vanavond maar even op de netgear wat rommelen. Nu is het lekker weer om buiten bier te drinken
Fijne dag allemaal!
[ Voor 30% gewijzigd door Audione0 op 24-05-2015 12:05 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
goed dat je er achter bent, ik zou gek worden als zoiets mij overkomt XD have fun met bier in de zonAudione0 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:24:
[...]
Oke thnx, is gelukt!
Alleen nu toch weer een zwart scherm in game laucher.
Teamviewer is uit. Chrome even voor de zekerheid verwijderd, IE gereset en https://*.ffxiv.com aan IE toegevoegd
Het blijft zwart
Edit:
Ik ben er achter. Als ik met wifi verbonden ben op mijn Netgear R8000 blijft de pc steken op een zwart scherm, als ik op de archer C7 inlog die boven staat gaat t wel goed.
Er zal wel een poort geblokkeerd worden op de R8000 die roet in het eten gooit.
Vanavond maar even op de netgear wat rommelen. Nu is het lekker weer om buiten bier te drinken
Fijne dag allemaal!
Moet er nog steeds aan beginnenstar-saber schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:26:
Als je het einde nog niet gehaald hebt zoals Steps of Faith raad ik je aan dat zeer snel te gaan doen.
Skip geen cutscenes.
Overigens moet je de verhaallijn uitspelen anders kan je niet aan heavensward beginnen.
Overigens nog maar 11 lvls te gaan op 1 class, dan alle classes op 50. Daarmee heb ik in ieder geval mijn doelstelling om alles 50 alvorens Heavensward behaald. En dan met de launch van Heavensward hoop ik alles sneller op max level te hebben dan dit keer
Nieuwe MMO wordt of GW2 of FF XIV. Beide zijn leuk maar heb toch het gevoel dat FF iets meer PVE te bieden heeft. Dungeons zijn ook leuker.
Keuzes, keuzes
FUMES et CARNES
Ik ben nu eindelijk met Ninja ilvl 90+ , paar uur gefarmed vandaag, nu kan ik verder met me main story quest voor dungeon Keepers of the lake, en kan k WoD nog ff doen voor heavensward komt
Zou ik ook een invite mogen voor de FC.Chrasher schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Welkom op Zodiark. Als ik je online zie vanavond dan zal ik wel een invite sturen voor onze FC Nightbreed.
Zitten veel Tweakers bij ons.
Ben wel een nieuwe speler in FF14.
Naam is Lulu Eluna
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet