Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik wil FFXIV weer gaan spelen maar nu samen met mn vriendin. Ik heb al wat uren erin zitten en heb 87GLD, 85WARr, 77MNK, en ben een WHM en NIN aan het levellen.
Zij begint net en levelt een BLM.

We zoeken nog een solide (liefst nederlandse) guild op Cerberus, dus als iemand iets weet horen we dat graag :)!

[ Voor 8% gewijzigd door Ipenburg op 02-03-2015 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Ik speel nu al weer een tijdje FFXIV en ben met een tweede combat class begonnen namelijk de Archer/Bard. ik was al wel met me monk aan de relic quest begonnen, moet ik deze eerst op me monk afmaken, of kan ik bij lvl 50 gewoon een tweede quest beginnen voor me bard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Hey Allen,

Sinds een weekje of twee ook weer aan het spelen. Het begon (gek genoeg) weer te kriebelen toen ik FFXI filmpjes zag en de nieuwe 2.5 met Golden Saucer.

Eindelijk weer op weg om eens mijn BLM naar 50 tillen (al ben ik nu meer bezig met ACN en ROG te levellen). Deze is nu 42, maar levellen gaat erg langzaam (voor BLM).

Ik speel zelf op Hyperion, maar de GC die ik daar heb is een beetje leggebloed. Ik zou zelf een server transfer willen overwegen naar een EU server. Zijn er veel mensen van dit topic die op een bepaalde server spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
Zodiark was onder tweakers enige tijd geleden nog het meest populair, weet niet hoe veel van deze spelers nog actief zijn. Diverse spelen op Moogle. Zelf zit ik bijv. op Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op Zodiark zitten nog steeds een hoop Tweakers. Met die nieuwe patch (Gold Saucer) zie ik zelfs spelers weer terugkomen.
Mocht je naar Zodiark komen ben je altijd welkom bij ons. (FC Nightbreed / N.B.) :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bezig met de 75 materias

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fdu32x.jpg

Ik heb nu accuracy en skill speed maar wat heb ik nog meer nodig? of zijn deze 2 goed genoeg?
en die stats gaan toch wel mee naar de update?

En moet ik alleen goedkopen materias gebruiken of ook duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Om je animus naar een novus te upgraden moet je 75 materia's melden op je sphere scroll. Voor artemis bow raad ik ten zeerste aan om hier enkel crit, det en acc voor te gebruiken en geen skill speed of piety.

In het begin mag je enkel tier 1 materia melden welke beginnen op 100% kans en uiteindelijk minder kans van slagen krijgen. Na een bepaald aantal tier 1 materia's gemeld te hebben kan je ervoor kiezen om tier 2 materia's te melden die opnieuw beginnen op 100% kans enz.

Afhankelijk van hoeveel geld je kan en/of wil investeren kun je ervoor kiezen om bepaalde stats niet te maximaliseren. Je kunt bijvoorbeeld 31 uit de 44 crit melden zonder tier 4 materia's te gebruiken (welke voor _veel_ op de AH staan). Een degelijke "goedkope" meld strategy voor artemis bow is 31 crit 22 det en 22 acc. Je hoeft hiervoor geen enkele tier 4 materia te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Gisteren voor het eerst maar eens begonnen met FF:XIV ARR op de Cerberus server.
Het spel stond al een tijdje bij mij op de 'watchlist' en gisteren dan maar eens besloten om het te spelen.

Zowel met de controller als met de keyboard speelt het spel er netjes en draait ook soepel op Maximum (2560x1440).

Het valt me op dat het spel wel wat langzamer aanvoelt qua gevechten als andere MMO's die ik gespeeld heb, maar dat is niet zo zeer een probleem. Ben tot nu toe best onder de indruk van het spel.
Mocht iemand nog tips & tricks hebben dan hoor ik het graag. (ik doe zelf natuurlijk ook onderzoek naar het spel, de classes, professions, jobs... en andere activiteiten zoals dungeons.)

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ik zou vooral als beginnende speler niet teveel dingen tegelijk willen, mensen raden vaak gelijk al vanalles en nog wat aan. Maar ik zou in het begin gewoon lekker wat quests doen en levelen zodat je aan het spel wend :)

Dat het wat slomer aanvoelt hoor ik inderdaad vaker, maar dat is geen probleem later in het spel.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Vandaag rogue level 31 behaald, gedurende het weekend de switch naar ninja maken. En proberen door te level richting level 35. Vanaf dat moment wordt het een stuk gemakkelijker om snel door te pakken naar 50 middels FATEs in Coerthas en vervolgens Northern Thanalan.

Dan nog slechts 1 class te gaan om alles op 50 te hebben! Mijn streven was dit klaar te hebben voor Heavensward, en met nog altijd geen release datum gegeven lijkt dit zeker te gaan lukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Even checken bij mijn fellow ffxiv spelers :)

Als ik het dus goed begrijp dan is om 12 pm est op pax east een interview/verslag op 7 maart. Dat is toch omgerekend 6am cet. Dus wil ik het zien op twitch dan zou dat dus bij ons morgenvroeg (8 maart) om 6 uur zijn?

Ben nieuwsgierig of ze release date van de 3.0 expansion gaan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Luister ook net naar de vertaling japans engels :)

Blijkt dus 12.00 uur middag te zijn daar en dan hier dus vanaf 18.00 uur, heb ik gemist de release date van de expansion 3.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:29:
Luister ook net naar de vertaling japans engels :)

Blijkt dus 12.00 uur middag te zijn daar en dan hier dus vanaf 18.00 uur, heb ik gemist de release date van de expansion 3.0 ?
nee die nog niet =p zal wel laatste aankondiging zijn denk ik haha.. ik kijk ook pas 15 min ofzo.. geen nieuwe beelden gezien though.. alleen wat van die flying mounts

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Hij gaat het wel spannend maken. Officieel is het een uur. Inmiddels 18.48, dus nog maar 12 minuten te gaan voor de mededeling. Kan me toch niet voorstellen dat er geen uitspraak over wanneer het uit zal komen.

Verheug met op The Machinist. Is een job en geen class? Maar als ik naar verdere informatie zoek, dan zou er geen vereiste zijn. Zoals bijvoorbeeld bard. Daar moet je class archer op 30 hebben en class pugilist op 15. Waarom noemen ze het dan niet gewoon class :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:06:
Early access 19 Juni, 23 Juni officiele release date vor heavensward.
Looking forward! :)

De rest van de stream was allemaal niet heel veel nieuws tot op die announcement. Deze laatste stukjes footage van de nieuwe locations zien er erg goed uit. Grappig dat ze al het echte nieuwe hebben bewaard tot na de announcement en eigenlijk het einde van de panel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Video van Heavensward:

Release op 23 juni, early access 19 juni. :)
Pre-order vanaf 16 maart

lol, niet goed gekeken, datum info was al bekend. :z

[ Voor 15% gewijzigd door Chrasher op 07-03-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 09:47

NaWA

Hai, I Copy desu!

hopes and dreams shattered by the revealing of this week Jumbo Cactpot ; ;

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het gaat wel lekker met mijn karakter :) Vanmiddag een trouwerij in de FC gehad, dus daar moest ik ook bijzijn. Gelijk maar even een outfit gescoord.

Ondertussen een paar jobs binnen. Scholar en Summoner allebei op level 40, Whitemage op 34, Thaumaturge is 22 en als laatst een Archer op 15. Nu nog mijn Thauma naar level 26 brengen en dan heb ik denk ik zo alle crossskills voor mijn Scholar en Whitemage. :)

Nu nog eens met crafting/gathering beginnen. Mijn Chocobo heeft nu een Raptor Blue kleur. Alleen zijn de diverse stukken fruit die ik mijn Choco gevoerd hebben aardig prijzig als je ze net als ik uit de AH getrokken hebt. Volgende keer maar zelf gaan verbouwen denk ik :)

Maar na weer een paar weken FF gespeeld te hebben trekt deze MMO me erg aan. Het is momenteel ook het enige spel dat ik speel :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Leuk dat ze je de duty finder leren gebruiken, maar overdrijven kan ook :)

Ben lekker aan het levelen op mijn archer, inmiddels toch alweer bijna 45. Had zelfs iets hoger kunnen zijn. Maar besloot even de conjurer te maken. Ik vind het zielig als een andere speler ko op de grond ligt en ik kan niet even helpen. Dus nu kan ik raise en cure doen op mijn archer.

Maar terugkomend op mijn openingszin.

Voor de mainquest moet ik als dps een groep vinden voor Thousand Maws of Toto-Rak.

Dan maar wat hunting logs doen. Oeps. De nrs 14 en 15 op de lijst zitten in Sunken Temple of Qarn, zucht.

Heb gelukkig nog wat te doen voor grand company. Nee, het is niet waar. Volgende kleren kan ik halen als ik chief serpent sergeant ben. Maar voor die promotie moet ik via de duty finder Dzemael Darkhold succesvol afronden.

Op zich zijn dungeons best leuk om te doen. Maar net zoals bij de meeste mmorpg's zijn de lontjes blijkbaar erg kort. Iemand gaat een keer dood of dc-ed, waardoor er een wipe volgt. Heb je er altijd bij die klagen en de groep verlaten onder het mom van noobs. Dat is dubbel frustrerend omdat je dus die dungeon af moet ronden om verder te kunnen. En het is toch al snel 30 minuten of meer wachttijd voor je als dps-er een groepje hebt gevonden. Je bent afhankelijk van andere spelers om verder te kunnen komen en dat kan best frustrerend zijn :(

Maar ja, fates zijn ook leuk. Hoop alleen niet dat de vereiste om straks The Machinist te kunnen aanmaken vereist dat ik de main quest af heb, want ik verwacht dat alleen de main quest nog de nodige duty finder dungeons met zich zal meebrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

fitznl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:22:

Ben lekker aan het levelen op mijn archer, inmiddels toch alweer bijna 45. Had zelfs iets hoger kunnen zijn. Maar besloot even de conjurer te maken. Ik vind het zielig als een andere speler ko op de grond ligt en ik kan niet even helpen. Dus nu kan ik raise en cure doen op mijn archer.

Maar terugkomend op mijn openingszin.

Voor de mainquest moet ik als dps een groep vinden voor Thousand Maws of Toto-Rak.

Dan maar wat hunting logs doen. Oeps. De nrs 14 en 15 op de lijst zitten in Sunken Temple of Qarn, zucht.

Heb gelukkig nog wat te doen voor grand company. Nee, het is niet waar. Volgende kleren kan ik halen als ik chief serpent sergeant ben. Maar voor die promotie moet ik via de duty finder Dzemael Darkhold succesvol afronden.

Op zich zijn dungeons best leuk om te doen. Maar net zoals bij de meeste mmorpg's zijn de lontjes blijkbaar erg kort. Iemand gaat een keer dood of dc-ed, waardoor er een wipe volgt. Heb je er altijd bij die klagen en de groep verlaten onder het mom van noobs. Dat is dubbel frustrerend omdat je dus die dungeon af moet ronden om verder te kunnen. En het is toch al snel 30 minuten of meer wachttijd voor je als dps-er een groepje hebt gevonden. Je bent afhankelijk van andere spelers om verder te kunnen komen en dat kan best frustrerend zijn :(

Maar ja, fates zijn ook leuk. Hoop alleen niet dat de vereiste om straks The Machinist te kunnen aanmaken vereist dat ik de main quest af heb, want ik verwacht dat alleen de main quest nog de nodige duty finder dungeons met zich zal meebrengen :)
Op welke server zit je? Mocht je op Lich zitten, dan mag je mijn karakter wel toevoegen aan je friends list. -> Aurora Avalon. Speel in een group 99% van de tijd healer en ben nu level 35 WHM en 41 SCH. Dus kan je wel met Toto helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 14:15
Fitznl, ik kan je vanavond wel helpen. Moet je het maar even doorgeven in de fc chat of tell mij (Teddy Beer).

Je kan ook beste je questline bij de Archer guild even afmaken. Door de lvl 30 Quest te doen unlock je de job voor Archer "bard" waardoor je extra skills unlocked.

[ Voor 43% gewijzigd door Henri_G op 12-03-2015 10:52 ]

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:33
Ik ben recent weer begonnen met spelen.
Speelde oorspronkelijk op Moogle met een lv31 White Mage maar voelde me zo noob ineens dat ik maar een nieuwe character heb gemaakt.
Nu begreep ik dat er aardig wat tweakers op Zodiark spelen dus daar zit ik nu.
Is er nog een leuke FC daar die ik kan joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
De meeste tweakers zitten momenteel in de FC "nightbreed" als je jou naam doorgeeft kan een van ons jou inviten.

Er is ook een tweakers linkshell maar die is niet zo actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
fitznl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:22:

...

Ik ben bang dat het je flink gaat tegenvallen. Door heel het spel zit de duty finder verwoven. En jammergenoeg waar sociale interactie bij komt kijken zijn niet alle spelers even bedreven. Je zult altijd vriendelijke en ook minder vriendelijke spelers tegenkomen. Het kunnen negeren/afschudden van de nare opmerkingen en acties in de duty finder is op z'n zachtst gezegd een voordelige karakteristiek.

Persoonlijk prefereer ik met vrienden de duty finder in te gaan voor mijn wekelijkse quests. Het is immers altijd leuker om met mensen te spelen die je kent. Je weet van elkaar wat je kan en een geintje tussendoor is nooit een probleem. Ik weet niet welke server je speelt maar als je op cerberus speelt kan je me altijd toevoegen (ign: Rith Ridan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Arcalite schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:52:
Ik ben recent weer begonnen met spelen.
Speelde oorspronkelijk op Moogle met een lv31 White Mage maar voelde me zo noob ineens dat ik maar een nieuwe character heb gemaakt.
Nu begreep ik dat er aardig wat tweakers op Zodiark spelen dus daar zit ik nu.
Is er nog een leuke FC daar die ik kan joinen?
Welkom alvast! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
deTwisj schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:52:
[...]

Ik ben bang dat het je flink gaat tegenvallen. Door heel het spel zit de duty finder verwoven. En jammergenoeg waar sociale interactie bij komt kijken zijn niet alle spelers even bedreven. Je zult altijd vriendelijke en ook minder vriendelijke spelers tegenkomen. Het kunnen negeren/afschudden van de nare opmerkingen en acties in de duty finder is op z'n zachtst gezegd een voordelige karakteristiek.

Persoonlijk prefereer ik met vrienden de duty finder in te gaan voor mijn wekelijkse quests. Het is immers altijd leuker om met mensen te spelen die je kent. Je weet van elkaar wat je kan en een geintje tussendoor is nooit een probleem. Ik weet niet welke server je speelt maar als je op cerberus speelt kan je me altijd toevoegen (ign: Rith Ridan).
Kan ik alleen maar ja op knikken, het kunnen negeren/afschudden van de nare opmerkingen en acties in de duty finder groepjes.Op zich ben ik dat wel gewend uit wow. Moet allemaal snel en efficiënt gaan.

Alleen het hallo zeggen aan het begin is al een verrassing :)

Maar in XIV ARR is het net even wat vervelender. Omdat je niet kan zeggen stik er maar in, doe even geen duty dungeon. Want je moet die vaak doen om verder te kunnen in het spel (of het nu door de main quest is, of voor de grand company of simpel om die hunter log kill te vinden zucht).

Alvorens ik een duty in duik kijk ik eerst meerdere filmpjes op internet om in ieder geval zeker te weten hoe het gaat. Maar zien en doen is toch vaak net even wat anders.

Heb tot dusverre nog maar 1x meegemaakt dat een speler/tank voor het gevecht te beginnen met een boss vroeg of een ieder weet wat het bijzondere mechanisme is van deze. De rest van de gevallen leek het gewoon alsof ik een kloon van Leroy zag in de tank: "boss boss, let me have it, let me have it" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:33
Henri_G schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:01:
De meeste tweakers zitten momenteel in de FC "nightbreed" als je jou naam doorgeeft kan een van ons jou inviten.

Er is ook een tweakers linkshell maar die is niet zo actief.
Mijn character heet Felinia Tohka, ben atm online dus als iemand een invite kan sturen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Wat ik wel fijn vind in FFXIV is dat het spel meestal redelijk vanzelfsprekend is en traag genoeg dat je de tijd hebt om informatie te verwerken tijdens het spelen. Natuurlijk is dat in het begin een stuk moeilijker omdat je het spel nog niet kent. Maar uiteindelijk heb je het "truukje" wel door en kan je zelfs nieuwe content (dungeons/trials) wel doen zonder echt uitgebreid informatie te moeten zoeken.

Ik houd meestal een aantal regels aan wanneer ik een nieuwe dungeon doe en dat is vaak genoeg.
* Mobs/boss met de rug naar de groep.
* Let op indicators op de grond, op de boss of op jou/de groep.
* Let op buffs en debuffs.
* Let op clickables.
* Let op tekst op het scherm.
* Kan je iets aanvallen (bijv: adds) dan doe het.
* !! Let op het effect van je acties, als je [x] doet en er gebeurt iets verkeerds, dan moet je [x] niet doen :P

Dat is voldoende om zonder echte problemen door onbekende dungeons te geraken. Bij de wat moeilijkere trials en coil (raid) is het wel wat lastiger omdat er bij een foutje je meer krijgt dan alleen een tik op de vingers (eerder je hele hand eraf). Maar voordat je daar bent heb je heel wat ervaring en hopelijk ook een static (stel vrienden) waarmee je het doet, waar je dus samen mee kunt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik ga ook het spel weer eens een kans geven! heb 21 op odin maar zal opnieuw beginnen op zodiark :)
Wil een archer > bard maken zijn die nog beetje gewild endgame? en hebben die snelle que times?

IGN: Xin Yazu

[ Voor 4% gewijzigd door matrix14 op 14-03-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Leuk matrix14, als ik online ben vandaag zal ik eens kijken of ik je kan vinden.
Deze week toch een aantal nieuwe Tweakers mogen verwelkomen in onze FC. :)

p.s. Waar op het moment een groot tekort aan is zijn Tanks en Healers (vooral Healers). Houdt rekening met wachttijden als DPS voor dungeons (soms wel 30m). Tanks en vooral Healers hebben dit niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Chrasher op 14-03-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Ja healer vond ik kut in dit spel zo slechte mechanics voor healers en tank vond ik wel leuk! maar denk dat ik eerst archer keer lvl support bard leek me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Chrasher schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:41:
Leuk matrix14, als ik online ben vandaag zal ik eens kijken of ik je kan vinden.
Deze week toch een aantal nieuwe Tweakers mogen verwelkomen in onze FC. :)

p.s. Waar op het moment een groot tekort aan is zijn Tanks en Healers (vooral Healers). Houdt rekening met wachttijden als DPS voor dungeons (soms wel 30m). Tanks en vooral Healers hebben dit niet.
Working on that, Tiny ;) M'n relic schiet mooi op :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Moet binnenkort weer Grandcompany kiezen wat is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

matrix14 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:57:
Moet binnenkort weer Grandcompany kiezen wat is het beste?
Ik denk dat het weinig uitmaakt welke Grand Company je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Volgens steam 140 uur achter de kiezen en de 1e lvl 50 is binnen. Mijn archer gisteravond laat de mijlpaal bereikt :)

Met dank aan een fc member The Navel doorgekomen, dus de main quest begint ook richting de lvl 40 te gaan.

Beetje op de instellingen geklikt, maar kan het zo niet vinden. Is het eigenlijk ook mogelijk andere indeling te maken van het toetsenbord? Soms kan dat. Mijn vriendin wil het spel ook proberen, maar zij heeft altijd problemen met het lopen met de wasd toetsen. De pijltjes toetsen vindt zij veel logischer :)

Maar nu snel weer inloggen en verder met de main quest. Leuk verhaal, als ze maar uit de dungeons blijven ;)

edit: verandering toetsenbord gevonden, esc en dan optie keybind, en dan spelen maar met de instellingen, zucht :)

[ Voor 8% gewijzigd door fitznl op 15-03-2015 14:34 . Reden: gevonden keybind optie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Vandaag prijzen van Heavensward uitbereiding bekend gemaakt. 130 euro/usd/pound voor het duurste pakketje.
Iets teveel voor een beeldje en wat extra's. Ik heb vaak interesse om speciale CE's te kopen, maar voor zo'n prijs en voor mij matig beeldje is het niet waard. Dus waarschijnlijk houd ik het zelf op de digitale CE.

Store is nu down vanwege maintenance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
lvl 24 gladiator en lvl 20 archer op moment. Ben toch geswitched naar tank veel lekkerder die snelle ques!

Heb nog geen FC invite mogen ontvangen ;p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik wel weer van baal (ik verwachte het wel hoor) is dat ik nu weer 2 keer heavensward moet kopen voor PC en PS4 ;p dat is wel echt kut vind ik.

Ninja net 40. deze week hopelijk 50 redden. heb al wel wat gear voor ninja liggen.. is het beter om dan gewoon primals voor wapens te farmen of toch ook maar weer me relic quest doen ?

[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 16-03-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

matrix14 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:55:
lvl 24 gladiator en lvl 20 archer op moment. Ben toch geswitched naar tank veel lekkerder die snelle ques!

Heb nog geen FC invite mogen ontvangen ;p?
Probleem is dat ik je alleen kan vinden als je online bent. Ben je i.i.g. nog niet tegengekomen.
Meestal ben ik van 20:00H tot 23:00H elke avond online.
Zal morgenavond nog eens proberen je te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Chrasher schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:19:
[...]

Probleem is dat ik je alleen kan vinden als je online bent. Ben je i.i.g. nog niet tegengekomen.
Meestal ben ik van 20:00H tot 23:00H elke avond online.
Zal morgenavond nog eens proberen je te vinden.
zal je vanavond ook wel proberen te bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo gisteravond level 47 geworden met mijn Scholar (en dus ook Summoner) :) Storyline begint behoorlijk epic te worden. Alleen zit er in een keer een gat. Quests die ik deed waren iets van level 45/46, en nu is ineens de volgende quest level 49 :S

Dungeons als Scholar zijn ook wel tof om te doen. Alleen met veel AOE schade loop ik nog wel te rotzooien. Succor is behoorlijk zwak :S En in plaatsen als Stone Vigil kan ik mijn nieuwe Sacred Soil (schild op een plaats niet gebruiken). Ik heb nu drie keer Stone Vigil gedaan in totaal, en nog niet wipeloos door gekomen. Hoewel de laatste meer de schuld van de tank was die ala Leroy Jenkins besloot om hele kamers vol met mobs tegelijk te pullen. Als level 41 en gear ook niet echt up to date. Daar konden Eos en ik niet tegenop healen. Plus dat meneer continue hoekjes om rende, waardoor mijn heals dus niet landen. Gevolg wipe. Zeg je er wat van, krijg je als antwoord Protect?

Zucht alsof ik dat al niet gebruikte, samen met Stoneskin en Adloquium. Laatste boss ging wel zonder wipe dood. Moest wel een keer Swiftcast+Resurrection gebruiken, maar goed. Dat werkte. Enige reden voor mij om Thaumaturge te levelen naar 26. Swiftcast is een must have voor elke caster :)

Zat eerst te twijfelen welke van de twee healers (Whitemage of Scholar) mijn main zal worden. Mijn Whitemage zit al een tijdje vast op level 38, en ik vind Scholar fijner om te spelen. Alhoewel ik wel mijn Whitemages fatsoenlijke AOE heal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
De reden waarom Succor zo zwak aanvoelt is omdat het deels een absorb en deels een heal is (net als Adloquium). Je andere AoE heal is "Whispering Wind" van je heal pet (eos). Let wel op dat deze niet zo'n grote radius heeft als Succor en dat de radius geldt vanaf je pet en niet vanaf jou. Whispering Wind is vergelijkbaar met Medica II in dat het een soort van AoE regen effect heeft. Het healt dus niet meteen maar over een bepaalde periode (Medica II heeft dan ook nog een directe heal erbij, of de eerste tick is gewoon sneller).

Het is ook nog mogelijk om Whispering Wind te combineren met Rouse voor een betere AoE heal (rouse geeft je pet meer dmg+healing voor [x] sec).

[ Voor 12% gewijzigd door deTwisj op 18-03-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

SandsOfArrakis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:08:
Zat eerst te twijfelen welke van de twee healers (Whitemage of Scholar) mijn main zal worden. Mijn Whitemage zit al een tijdje vast op level 38, en ik vind Scholar fijner om te spelen. Alhoewel ik wel mijn Whitemages fatsoenlijke AOE heal mis.
Op je WHM mis je dan nog CureIII en MedicaII? (ik weet even niet exact op welk level je die krijgt)
Dat zijn de belangrijkste aoe heals voor WMH ;)

nvm, snap nu wat je bedoelt

Let ook op regen, dat is vaak een ondergeschoven kindje, maar hij healt meer dan cureI, en je kan hem casten op momenten dat je even wat ademruimte hebt...
Zelf probeer ik ervoor te zorgen dat dps'ers die slechts kleine (aoe) klappen krijgen, een regen actief hebben, zodat ik ze verder niet direct hoef te healen. (dan kan ik cureI/cureII op de tank blijven focussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
Je kan sinds vannochtend de CE bestellen van de expansion.
Wel een leuk extra, je betaald pas ongeveer 10 dagen voor de release. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Je bent er weer! :) Lang niet ingame gezien Muppet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thrace Grumble schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:53:
[...]

Je bent er weer! :) Lang niet ingame gezien Muppet!
Klopt! Al even afwezig, weinig tijd om te gamen, en te druk met andere zaken...

Heb mijn sub nog niet verlengd, maar lurk hier in het topic wel lekker mee ;)

Denk dat ik met heavensward mijn sub weer actief ga maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het weekend NIN tot 43.5 kunnen brengen. denk dat ik vanavond wel de tijd heb om 45 te halen. Dan eindelijk wat vette gear halen en kijken of ik hem 50 kan krijgen deze week. Moet normaal gesproken makkelijk lukken maar weinig vrije tijd voor FFXIV momenteel. echt drama hoe lang ik wel niet bezig ben geweest met Ninja naar 50 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een half leveltje te gaan met NIN voor 50 :) ging sneller dan k dacht vanavond (als k niet met sidequest zat te slacken eerste 2 uur van de avond had k het gered though)

naja morgen is het eindelijk zo ver dan =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo weer even bezig geweest. Scholar en Summoner op level 50. Whitemage op 42 en mijn Bard is nu 38.

Volgende week gaat mijn karakter in het huwelijk treden met eentje uit mijn FC. Dus was even wat plaatjes aan het schieten :)

Plaatje 1 en Plaatje 2

Ik blijf het een tof spel vinden, zeker als ik als casual in een zeer gezellige FC terecht ben gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Leuk :) Zit er zelf ook over te denken om in het huwelijk te treden, maar dan wel speciaal voor die chocobo.
Heb wel al die andere twee persoons chocobo (draught) van de vrienden actie, dus ben nog aan het twijfelen.

Moet wel zeggen dat ik al zo'n 10 huwelijksvoltrekkingen bezocht heb, en helaas begint het dan wel flauw te worden. En het kost vaak een hoop speeltijd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen 1 huwelijk mee gemaakt :p ben ik ook niet echt perce van plan =p komt wel een keer als ik de ware vind :p hahaha

Gisteren avond dus level 50 gehaald met NIN. Gelijk begonnen met relic quest. Is wel een stuk makkelijker zeg nu je gewoon kan queuen via de duty finder.

Kijken of ik het dit weekend even kan afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Chrasher schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:31:
Leuk :) Zit er zelf ook over te denken om in het huwelijk te treden, maar dan wel speciaal voor die chocobo.
Heb wel al die andere twee persoons chocobo (draught) van de vrienden actie, dus ben nog aan het twijfelen.

Moet wel zeggen dat ik al zo'n 10 huwelijksvoltrekkingen bezocht heb, en helaas begint het dan wel flauw te worden. En het kost vaak een hoop speeltijd. :O
Er wordt standaard bij ons in de FC een feest gebouwd als er een huwelijk plaatsvindt. En ja het kost wat speeltijd. Maar voor mij als een casual vind ik dat helemaal niet erg :) Dit soort dingen maakt het spel voor mij alleen maar leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Mn eerste poppetje na 2 weken spelen op 49 50%. Vanavond maar eens tot 50 levelen en kijken hoe erg die relic quest is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matrix14 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:59:
Mn eerste poppetje na 2 weken spelen op 49 50%. Vanavond maar eens tot 50 levelen en kijken hoe erg die relic quest is ;p
Heb gisteren al gemerkt dat die relic Quest een stuk minder erg is dan voorheen :P aangezien je die battles nu kan queuen via de duty finder en niet meer handmatig een groep moet samenstellen.

Denk dat ik morgen avond me relic wel af kan hebben (als ik genoeg tomes kan farmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Ricmaniac schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Heb gisteren al gemerkt dat die relic Quest een stuk minder erg is dan voorheen :P aangezien je die battles nu kan queuen via de duty finder en niet meer handmatig een groep moet samenstellen.

Denk dat ik morgen avond me relic wel af kan hebben (als ik genoeg tomes kan farmen)
ja ik ben momenteel bij de hydra part dus gaat redelijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wauw, hier stond ik echt van te kijken.. gewoon alle hard primals in 1 keer met een volledige duty finder group zonder ook maar een beetje dood te gaan enzo .. is echt makkelijk geworden :P weet nog voor me eerste relic hoe erg dat struggelen was zeg vooral Titan hard.

Lol die oli koste dus ook nog maar 110 ipv 900 =p easy nu om je eerste relic gedeelte te halen nu :)
Naja ik ben er blij mee, nu kunnen we weer atma gaan farmen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2015 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
Ricmaniac schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 03:46:
Wauw, hier stond ik echt van te kijken.. gewoon alle hard primals in 1 keer met een volledige duty finder group zonder ook maar een beetje dood te gaan enzo .. is echt makkelijk geworden :P weet nog voor me eerste relic hoe erg dat struggelen was zeg vooral Titan hard.

Lol die oli koste dus ook nog maar 110 ipv 900 =p easy nu om je eerste relic gedeelte te halen nu :)
Naja ik ben er blij mee, nu kunnen we weer atma gaan farmen :P
Jaa inderdaad eerste relic was zeer makkelijk! zit momenteel op 8 atmas en ilvl86 dus gearen gaat aardig rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Dit weekend weer even wat meer tijd gehad. Dusver 5 levels erbij getikt op ninja. En zit vandaag nog wel meer in. Momenteel bijna 42. Nu nog FATEn binnen Coerthas, binnenkort doorpakken naar N. Thanalan. Met een beetje geluk volgende week 50. En dan kan ik de laatste class naar 50 gaan afronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Na mijn Summoner en Scholar is nu vandaag ook mijn White Mage level 50 geworden :) En mijn Bard is nu
42 :) White Mage vind ik een stuk relaxter om mee te healen dan een Scholar :)

Morgenavond stapt mijn karakter in het huwelijksbootje. Dut dat wordt dus feest in de FC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had gisteren maar even een anderhalf uurtje kunnen spelen. toch 2 atma's nog gekregen :) ging sneller dan ik had verwacht :P ik dacht echt dat ik straks 2 dagen zit te farmen voor 1 atma haha.

Nu in deze 2 weken dat maar even afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:32
Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen hebben mijn vriendin en ik ook beide een account en zijn actief aan het spelen. Komend van (veel) GW2 was het toch even wennen, maar man wat een vette game! Graag zouden wij ook beide bij een leuke tweakers guild zitten (FC-Nightbreed?) voor de gezelligheid, wat hulp en alle andere content. Wij spelen op beide op Zodiark.

Ik (Milan): Char = X'apa Balanque FFXIV ID= Milan57 : pgl 20, lnc 10
Zei (Lotte): Char= Lottootje FFXIV ID= lottootje : pgl 19, gld 10, lnc 9

Dus als er nog plek is, een invite zou leuk zijn :)

ps. We zijn wel echte pc gamers mocht het uitmaken

[ Voor 1% gewijzigd door Milan57 op 01-04-2015 21:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Milan57 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:33:
Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen hebben mijn vriendin en ik ook beide een account en zijn actief aan het spelen. Komend van (veel) GW2 was het toch even wennen, maar man wat een vette game! Graag zouden wij ook beide bij een leuke tweakers guild zitten (FC-Nightbreed?) voor de gezelligheid, wat hulp en alle andere content. Wij spelen op beide op Zodiark.

Ik (Milan): Char = X'apa Balanque FFXIV ID= Milan57 : mnk 20, lnc 10
Zei (Lotte): Char= Lottootje FFXIV ID= lottootje : mnk 19, gld 10, lnc 9

Dus als er nog plek is, een invite zou leuk zijn :)

ps. We zijn wel echte pc gamers mocht het uitmaken
Hi Milan, je bent van harte welkom bij NB! Er komt snel een invite je kant op, meestal is Tiny Animal wel online, maar ik zal je online status ook in de gaten houden :)
PC of PS4, alles is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
Bedankt! We zitten beide op Zodiark inderdaad, alleen hebben nog 2 dagen trial over.
Ik weet niet of je ons ook kunt inviten gedurende deze periode? Anders maar even activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Milan57 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:48:
Bedankt! We zitten beide op Zodiark inderdaad, alleen hebben nog 2 dagen trial over.
Ik weet niet of je ons ook kunt inviten gedurende deze periode? Anders maar even activeren.
Voor zover ik weet kunnen trial account geen Free Companies joinen: http://support.na.square-...cle.php?id=5382&kid=70929

Je weet wel dat je de game ook moet kopen als jen daadwerkelijk verder wilt dan de trial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
Ik heb de game al gekocht (basis +30days free) maar dacht die extra dagen gratis is mooi mee genomen.
Waneer Tiny Animal online is, zal ik de game activeren ;)

@Stelala Ik zie je whispers inderdaad. Zal de game nu activeren zodat ik iig uitgenodigd kan worden ;)
Moet binnen een paar minuutjes lukken

Ik ben de registratie voor betalend lid aan het voltooien. Kan ik nog iemand blij maken met een friendship circlet?

[ Voor 47% gewijzigd door Milan57 op 01-04-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
.

[ Voor 98% gewijzigd door Milan57 op 01-04-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
.

[ Voor 98% gewijzigd door Milan57 op 01-04-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Sorry voor de vreemde dag gisteravond in Nightbreed. Gooi het maar op de noemer "bad day at the office". :+

Er zijn 4 personen teruggekomen die deze FC hebben opgericht vroeger en toen ze erachter kwamen dat we wat "veiligheidsmaatregelen" hadden genomen vanwege een eerder akkefietje dat we hadden twee maanden geleden hebben ze wat spullen weggehaald (uit huis en tuin). Ze konden verder niets doen vanwege de gewijzigde rank.

Uiteindelijk hebben we alles netjes uitgepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat een aantal wat te voorbarig gereageerd hebben op de situatie, zowel van hun kant als van een paar huidige spelers. Er gaan wat kleine dingen veranderen ,maar de ranking blijft hetzelfde. We hebben er nu gewoon een aantal high level Raiders bij. (inclusief een goeie Healer) 8)
Ikzelf zal uiteindelijk wel de leiding afstaan aan de speler die in het begin de FC-leader was, maar ik blijf wel tweede in de FC-ranking. Vermoedelijk zal dat donderdag middag gebeuren. (was een latertje vandaag)

Men is nu bezig om het huis en de tuin weer op orde te brengen en als we nog wat missen dan maken we dat wel. Ik hoop dat de meesten blijven in deze FC, maar ik zal niemand tegenhouden die wil verhuizen.

Na onze (lange) party chat, ga ik ervan uit dat we gewoon door kunnen gaan waar we gebleven waren met een aantal voor sommige van jullie "nieuwe" spelers en voor anderen "oude bekenden".

Tiny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thnx voor de update Tiny, heb nog wel enkele vragen. Was een vreemde gebeurtenis gisteren.Zal je binnenkort ff aanschieten in-game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 14:47
Eindelijk level 50 op mijn bard... nu bepalen wat mijn volgende stap is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Momenteel weer begonnen met FFXIV, zit op Odin.
Las dat er een FC is waar veel tweakers/nederlanders zitten genaamd 'Nightbreed' ?
Wellicht dat ik een server transfer overweeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:09:
Momenteel weer begonnen met FFXIV, zit op Odin.
Las dat er een FC is waar veel tweakers/nederlanders zitten genaamd 'Nightbreed' ?
Wellicht dat ik een server transfer overweeg. :)
Wat ik hier lees is dat NightBreed op Zodiark zit.

Ik heb bijna me Atma relic compleet gefarmt. Moest er nog 5 maar laatste paar dagen vermaak ik me veel met vrienden in Heroes of the storm. en was k niet veel online. Net erachter gekomen dat me playtime er op zit. vind beetje zonde om weer een maandje te halen als k vaak iets anders speel. Maar soms heb ik dat ik even wil spelen om wat anders te doen :P

Maarja, misschien moet ik maar gewoon wachten tot volgende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben deze week begonnen aan me wapen upgrade naar nexus gaat gelukkig best snel :) Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25f62ac.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Is dat een ios app? Zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is voor android maar weet niet of die ook voor iOS is.
Het heet nexus light counter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Ik ben eigenlijk gestopt met het spelen van dit spel tot de nieuwe XP uitkomt. Maar zag dat er (als ik het goed heb) weer een nieuwe patch uit is (de laatste die ik heb gedaan is de golden saucer patch).
Zitten in de laatste patch ook weer nieuwe dungeons of is het voornamelijk story quests?

Nieuwe (uitdagende) dungeons wil ik altijd wel uitproberen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:56:
Vraagje:
Ik ben eigenlijk gestopt met het spelen van dit spel tot de nieuwe XP uitkomt. Maar zag dat er (als ik het goed heb) weer een nieuwe patch uit is (de laatste die ik heb gedaan is de golden saucer patch).
Zitten in de laatste patch ook weer nieuwe dungeons of is het voornamelijk story quests?

Nieuwe (uitdagende) dungeons wil ik altijd wel uitproberen namelijk :)
Story quest en 1 moeilijke trial met een draak op een brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Moeilijk niet echt, eerder lastig omdat mensen vaak weigeren om te communiceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
FikkieHo schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:49:
Moeilijk niet echt, eerder lastig omdat mensen vaak weigeren om te communiceren :)
Dit, met guildies is het een fluitje van een cent. Maar dit is iets wat uiteraard geldt voor veel van de recente duty finder content. Zelfs met party finder groups blijft het veelal treurig gesteld. Veel mensen lijken gewoon pertinent te weigeren om advies aan te nemen.

Ben nu zelf bezig om mijn laatste class naar 50 te brengen alvorens de expansion. Lvl 19 nu op mijn soon to be smn/sch. Het is altijd even doorbijten tot lvl 30. Maar daarna zal het weer rap kunnen gaan dankzij FATE grinds in Coerthas en Northern Thanalan.

Hoop er zo'n beetje mid mei mee klaar te zijn. Dan kan ik daarna nog proberen om nog een kleine inhaalslag op mijn relic quest te maken. Loop nog altijd vrij ver achter 8)7. Voor stats totaal niet nodig, maar zou voor looks het toch nog wel willen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:36:
[...]

Story quest en 1 moeilijke trial met een draak op een brug
Die van de draak op een brug is een bevestiging waarom vroeger goede harpoeniers op walvisjagers extra werden beloond. Als je 2 mensen hebt die de kanonnen goed bedienen EN een persoon hebt die de toren weet te bedienen is het eigenlijk al 90% gedaan. Heb je daar echter geen goede samenwerking dan is het 100% falen. Want met de dps van alleen de spelers red je het echt niet, goede treffers vanuit de torens is een must. Anders staat de teller op 100/100 voor dat je de draak ook maar op 50% hebt staan. Kan je aanraden het filmpje van mrhappy te bekijken op youtube. Heb je een beetje een idee wat je te wachten staat.
Heb dat gevecht voor mijn main quest 4x gedaan, na een uurtje wachten als dps zijnde. De eerste keer was leuke groep maar onervaren. Hebben toen besloten het puur als oefenen te zien en de tijd volledig benut, zonder succes. De 2e groep was een ramp. Na 1 mislukt poging gingen gelijk 4 weg. De 3e poging was eigenlijk zelfde als de 2e. Korte lontjes en vooral niet overleg vooraf, waardoor niemand (oeps) de toren in ging. De 4e poging was bijna in 1x raak. De eerste run was 5% net niet. De tweede was keurig gedaan. De reden waarom het die keer wel lukte was omdat het duidelijk een vriendengroepje/bekenden van elkaar waren waar ik in was beland. Er werd gezegd x doet kanon 1, y doet kanon 2 en z doet de toren. Beetje gemopper van y, dat die alweer het kanon moest doen (wat mij duidelijk maakte dat het niet de eerste keer was dat deze personen met succes dit gevecht deden), maar deed het keurig toch. Met een positief resultaat als gevolg en ik dus de main quest (prachtige eind film, je bent zo 2 uur verder) heb mogen afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over heavensward? Er staat dat je de19e mag spelen als je pre ordert hoe gaat dat op de playstation?

Ik heb het spel gepreordert in de winkel en niet via de SE website. Maar je krijgt hem pas de 23ste hoe kan je dat spel al op de 19e spelen op de playstation zonder disc ??? Aangezien die nu ook al om een disc vraagt steeds bij de huidige versie wat trouwens erg vervelend is..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 06:17:
Even een vraagje over heavensward? Er staat dat je de19e mag spelen als je pre ordert hoe gaat dat op de playstation?

Ik heb het spel gepreordert in de winkel en niet via de SE website. Maar je krijgt hem pas de 23ste hoe kan je dat spel al op de 19e spelen op de playstation zonder disc ??? Aangezien die nu ook al om een disc vraagt steeds bij de huidige versie wat trouwens erg vervelend is..
De eerste vraag, geen idee. Lijkt mij dat je een extra code krijgt.

Het vragen om de disc is te omzeilen... Maar moet je wel ff14 opnieuw downloaden.
Je kan namelijk de trial downloaden via de ps store en daarmee gewoon spelen met je huidige account. ( Zo heb ik dat ook gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 06:17:

Beste is even de winkel raadplegen en vragen of hun jou inderdaad een code geven ofzo.
Zo had ik ook met Destiny, die had ik in de winkel pre-ordered maar voor de bonus om beta access te hebben moest ik eerst naar de winkel gaan om die code op te halen.

Ik hoop dat die heavensward helemaal als update gewoon kan uitvoeren anders heb je denk ik wel een probleem op de 19e als die daadwerkelijk een CD nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
Toen a realm reborn uitkwam kreeg kreeg ik een code om de week voor de release te kunnen spelen. Je kon toen de cliënt tijdelijk downloaden, weet niet meer of je het spel opnieuw moest installeren toen je de disk kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.
Ik heb meer dan een jaar niet meer gespeeld en met de niewe uitbreiding zie ik het weer een beetje zitten.
Ik zoek een server met nederlandse leden en kben waarschijnlijk van plan een niew char te beginnen om weer een beetje mee te zijn met de verhaallijn.
Hoop iets terug te horen .
Mvg Masterblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Er zitten een hoop Tweakers op Zodiark in de FC: Nightbreed, maar op het moment is het vrij rustig. (zal wel aan het mooie weer liggen :)
Je bent altijd welkom bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Zijn de guilds ook crossserver? Ik zit op Moogle en ondertussen level 30 maar nog steeds geen guild :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:31
gebruikerfz1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:33:
Zijn de guilds ook crossserver? Ik zit op Moogle en ondertussen level 30 maar nog steeds geen guild :'(
Wat is je naam ingame? Ik zit met nog een zooi ook op Moogle namelijk. Ingame naam is Poekie Poek hier, speel meestal in de avond :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Poekie McPurrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:58:
[...]

Wat is je naam ingame? Ik zit met nog een zooi ook op Moogle namelijk. Ingame naam is Poekie Poek hier, speel meestal in de avond :)
Geweldige naam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Poekie McPurrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:58:
[...]

Ingame naam is Princess Yoloswag, speel niet zo heel veel 's avonds, 2-3 avonden in de week ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:31
gebruikerfz1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:00:
[...]

Ingame naam is Princess Yoloswag, speel niet zo heel veel 's avonds, 2-3 avonden in de week ongeveer.
Gevonden :D Heb je invites gestuurd :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik kreeg gisteren een e-mail dat ik de game mocht proberen, characters mochten niet meer dan level 20 worden en de trial duurt 14 dagen na het starten. Dit was wel voor de PS4 versie, ik weet niet of dit ook geld op de PC. Een beetje het diablo model dus, maar dan een time limit. Je kan ook gewoon verder met de characters zodra je game time koopt en hoeft dan de game _niet_ aan te schaffen. Alleen game time aanschaffen zou voldoende zijn.

Ik weet ook niet of het cross platform speelbaar is, dus als je een pc account hebt dat je daarmee kan inloggen op ps4 en vice versa, maar mocht dat wel zijn, dan is het mischien een idee voor PS4 owners om de game te downloaden en te spelen, willen ze verder betalen ze een maandje, dan zou je daarna gewoon de game kunnen spelen op pc zonder initiele aanschaf prijs.

Het is dat ik het te druk heb met andere games anders zou ik het direct proberen, nu is het voor mij even afwachten.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 16:14

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Helaas moet je de PS4 versie toe voegen aan je account om op de PS4 te kunnen spelen. Ook als je de PC versie al hebt.
De enige uitzondering was de PS3 naar PS4 migratie aktie. Maar daarmee 'converteerde' je je PS3 versie naar PS4 en verloor je de mogelijkheid om op PS3 te spelen met dat account.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ch4ySfP99rgo9WSsnMRbbfRO/full.jpg

The three Amigo's -> Aurora, Selene & Angel (Chocobo)

Scholar, Summoner, Whitemage en Bard op level 50. Scholar is nu toch wel mijn favoriete job in het spel. Druk bezig met het verzamelen van Atma's en op de screenshot bezig met reputatie verzamelen met de Amal'jaa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:46:
[afbeelding]

The three Amigo's -> Aurora, Selene & Angel (Chocobo)

Scholar, Summoner, Whitemage en Bard op level 50. Scholar is nu toch wel mijn favoriete job in het spel. Druk bezig met het verzamelen van Atma's en op de screenshot bezig met reputatie verzamelen met de Amal'jaa. :)
O+ Leuke combi aan gear en chocobokleuren!

Gisteren zelf voor t eerst Coil T5 geprobeerd(FC was al bezig, maar konden nog een tank gebruiken), helaas niet gelukt, maar was erg tof! Leuk dat ik nu ook mee kan doen met endgame stuff!

Totaal ander onderwerp: iemand enig idee wanneer Heavensward als digitale preoder beschikbaar zal zijn voor de PS4?

[ Voor 22% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
De heavensward benchmark is nu te downloaden:
http://eu.finalfantasyxiv.com/benchmark/en/index.html

Mijn scores:
DX11 1920x1080 - Maximum : 6730 (54 FPS avg)
DX9 1920x1080 - Maximum : 9518 (78 FPS avg)

Als ik het grafisch bekijk lijkt de DX11 performance hit het nagenoeg niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn laptop stond aardig te roken met de benchmark. Heb het maar afgebroken. Wel alvast een Au'ra karakter gemaakt en opgeslagen :) Wordt zeker een nieuw karakter met Heavensward :)

Pagina: 1 ... 61 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet