Toevallig net gedaan. En toen startte die wel op.
Volgende keer dat maar eerst doen ipv de hele avond klooien.
Volgende keer dat maar eerst doen ipv de hele avond klooien.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Al met al dus wel doe moeite waard om hem voor 4tientjes aan te schaffen?Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:33:
Op de PS4 ziet FFXIV er nagenoeg hetzelfde uit als op de PC. Draait lekker soepel.
De muisfunctie heb ik ook uitgezet, dat vond ik maar irritant.Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:33:
De touchpad van de PS4 is een druk knop, deze gebruik je om door verschillende onderdelen van de GUI te switchen in FFXIV, maar is ook een muis. Ikzelf zou hem voor het indrukken alleen gebruiken, maar dat is het enige wat me een beetje irriteert.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Vervelende aan muis en skillbar is dat je zo'n blok uitleg krijgt als je ergens overheen gaat .. of is dat uit te zetten?Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:14:
Ik gebruik op de laptop als ik naast mijn vrouw op de bank zit eigenlijk gewoon de X360 controller. Die vind ik toch wel fijn, maar is ook gewoon gewenning en dat de drivers bijna standaard in Windows zitten.
Die muis ga ik nog wel uit zetten op die controller. Je klikt enzovoorts en er gebeurd van alles.
Skillbars is natuurlijk omslachtiger dan met de muis en zo, maar op zich is het redelijk te doen.
Jammer dat de ingestelde skillbar niet zo mee komt naar een ander systeem. Tuurlijk, is lokaal. Maar soms wel vervelend haha.
Le Meow
Verwijderd
Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met hunts belangrijk.Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:33:
Op de PS4 ziet FFXIV er nagenoeg hetzelfde uit als op de PC. Draait lekker soepel.
Display Action Help in de Character Config uitknallen. Overigens, waarom klikken? hotkey alles gewoonPoekie McPurrr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:40:
[...]
Vervelende aan muis en skillbar is dat je zo'n blok uitleg krijgt als je ergens overheen gaat .. of is dat uit te zetten?
Euh. De laptop is minder.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:06:
[...]
Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met...
ThanksVerwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:06:
[...]
Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met hunts belangrijk.
[...]
Display Action Help in de Character Config uitknallen. Overigens, waarom klikken? hotkey alles gewoon
Le Meow
Verwijderd
Daar heb je twee handen voorPoekie McPurrr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:21:
[...]
ThanksAls Brd is bewegen met keyboard en klikken met muis wel handig. Grootste deel zit wel via macro
We worden nu al doodgegooid met melee classes. Lijkt me dus totaal niet interessant tenzij ze erg goed zijn in PvP, maar daar heb ik BLM al voor. Kom maar eens met een dedicated ranged DPS Square.Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:47:
Dat het lijkt dat die op ps4 net zo mooi is als op pc is een mindfuckik heb ze ook op beide maar ze hebben het gewoon echt heel goed gedaan voor playstation4 . zo goed als perfect geoptimaliseerd
Maar effecten zijn ietsje minder, het max aantal players dat je in je scherm rendered krijgt is ook ietsje lager. dat zijn toch wel settings die het soepeler laten draaien.
Ben super benieuwd naar de nieuwe live letterwil echt meer van NINJA zien
Verwijderd
Verwijderd
Zodiark zitten er veel in de Nightnogiets LS of FC. En ikzelf zit samen met mijn vrouw op Moogle waar er ook aardig wat zitten. Onze LS en/of FC is Swords and Roses.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:43:
Goedemorgen,
Ik heb vandaag FF XIV gekocht (ps4) nu vraag ik mij af op welke servers veel nederlanders actief zijn.
Verwijderd
Bedankt dan ga ik maar op Moogle een kijkje nemenArunia schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:16:
[...]
Zodiark zitten er veel in de Nightnogiets LS of FC. En ikzelf zit samen met mijn vrouw op Moogle waar er ook aardig wat zitten. Onze LS en/of FC is Swords and Roses.
Verwijderd
PSN-id: Chrasher
PSN: Wauzer010
[ Voor 25% gewijzigd door Chrasher op 19-09-2014 12:56 ]
PSN: Wauzer010
[ Voor 61% gewijzigd door psychodude op 21-09-2014 11:28 ]
Haha, zelfde probleem hier, ben de laatste tijd ff flink met D3 bezig, FFXIV staat daardoor op een iets lager pitje, maar zeker snel er weer mee verder binnenkort! Lvl 50, ik kom er aan!wauzer schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:33:
Heyyy Crasher, ben ik al gekickt uit FC?
Al tijdje niet online geweest, even destiny verslaafd, maar kom zeker weer hoor.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Le Meow
Hehe, gz. Ben zelf nog wel even bezig daarmee. Nu bijna halverwege experience wise gezien. De laatste maanden allemaal wel wat meer tijd in kunnen steken. Per 2 weken nu zo'n beetje een nieuwe 50 er bij. En tot de release van 2.4 zal ik daar nog wel even mee door kunnen gaan.Poekie McPurrr schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:34:
Zo, heeft ff geduurd maar nu alle jobs/crafts/gathergevallen op lvl 50 :3
Meteen ff alle overbodige gear weggedaan.. ineens veel ruimte op retainers
Verwijderd
Hersendodend werk. Tip: film/serie aan en af en toe op Leve-nodes raggen.Chrasher schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:58:
Zelf heb ik ook alle Crafts op 50 en bijna al mijn Masterbooks. Voor mijn LTW en WVR heb ik mijn Artisan Tool al. Ben nu bezig mijn Miner en Botanist te levelen.
Le Meow
Hehe, ik doe het volledig oldskool MMO style. Gewoon lekker puur grinden. Ik krijg mijn exp uit het craften en minen van de items, laat de quests achterwege. Helpt om naast de levels ook gelijk een groot deel van de achievements te kunnen unlocken.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:50:
[...]
Hersendodend werk. Tip: film/serie aan en af en toe op Leve-nodes raggen.
Verwijderd
Ik doelde ook op de DoL levels. Craften is enigzins leuk als het je wat boeit of je HQ krijgt. Je moet daadwerkelijke skill macros of rotations draaien. Mining levelen is gewoon dom op een node klikken en HQ/Gather chance omhoog schroeven wanneer de kansen wat laag liggen.psychodude schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:36:
[...]
Hehe, ik doe het volledig oldskool MMO style. Gewoon lekker puur grinden. Ik krijg mijn exp uit het craften en minen van de items, laat de quests achterwege. Helpt om naast de levels ook gelijk een groot deel van de achievements te kunnen unlocken.
Uiteraard wel lekker Netflix er bij aan.
Veel tweakers zitten op Zodiark. Een enkeling op Moogle. Zelf zit ik op Odin.Martin56 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:50:
Nog NL actief op Moogle? Ben opzoek naar fc/static die paar avonden in de week end game content doen (second coil enzo). Ik heb drn lvl 99.
Op welke server zitten de Nederlanders uberhaupt?
Dat klinkt logisch, maar wel omslachtigChrasher schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:36:
Ik denk dat de code die je bij het spel gekregen hebt alleen werkt op een NA PSN account op de PS4. De registratie zal vermoedelijk op een NA account moeten gebeuren.
Daarna kan je volgens mij gewoon spelen met je EU-account omdat het aanloggen apart gebeurt.
(is maar een idee hier, weet het niet zeker)
Lijkt het toch niet te doen, kan 'm nog steeds niet starten vanaf mn eu account. Hij is volledig gedownload en installed op de NA account.Arunia schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:18:
Als het spel op je ps4 staat kun je hem op je eu psn account spelen.
superB
Le Meow
Het aantal keer dat je een dungeon moet joinen is sterk beperktRicmaniac schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:46:
behalve dat je voor main quest line elke keer dungeons moet joinen ? ;p als je het samenspelen niet zo leuk vind is een MMO af te raden in my honest opinion
is al een preciese datum bekend gemaakt voor 2.4?psychodude schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:45:
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik heb wel eens geprobeerd om met mijn PS4 controller te spelen op de PC, maar voor wat was en blijft het erg onwennig. Vice versa heb ik in mijn raid team één welk de playstation controller dusdanig gewend is dat spelen met tobo+muis beroerd werkt.
Veel plezier met het spelen in ieder geval. 2.4 komt bijna uit, dus een leuke tijd om te starten. Toch altijd weer te terugkeer van meer spelers zo rondom een grote patch.
Nog niet. Aanstaande zondag is de liveletter met 2.4 preview. Normaal gesproken is het dusver zo geweest dat de eerst volgende maintenance na deze live letter de dag van de nieuwe patch was. Dus indien die traditie volgt, dan zal het volgende week zijn.Ricmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:09:
[...]
is al een preciese datum bekend gemaakt voor 2.4?
bron: http://gamerescape.com/20...n-fest-keynote-live-blog/Features:
Level Cap increased to 60 for all jobs and classes.
“Massive New Areas”
New playable race LOLJK haha. (Showed slide of bunny race, then a big red X. Did not say what the new race was.)
New Jobs (emphasis on the plural)
All new primals (emphasis on the plural) including a complete original to XIV.
New dungeons.
High End Raids
Airships Galore – Free companies will be able to get together and build their own airships.
New Gear and Recipes
…and more
4th City-State: The Holy See of Ishgard
Over a thousand years of history
ruled by four noble houses.
They worship a god.
Trapped in endless mire of war
Physical separation between privileged and commonfolk.
New art style
New Areas (showed short video of in game footage)
Goes beyond Coerthas.
Floating landmasses above clouds.
“Treacherous mountains” extending to unexplored reaches beyond Eorzea.
Made a point to reference FF6 and floating continent.
Multiple beast-tribe ruled domains.
Hinted at Chocobo forest.
Joked about dailies in some of the images.
[ Voor 38% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-10-2014 08:46 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Dat word 30min+ DPS queueRicmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:18:
Ik twijfel of ik dan weer wil spelen met NIN .. waarschijnlijk gaat 80% van de community ninja proberen en aan de andere kant vermaak ik me nu prima met andere games. en straks toch ook weer naar level 100 in WoW ookal ben ik daar allang klaar mee..
Maarja NINJA weet jedat moet ik eigenlijk gewoon levelen haha
Verwijderd
Als je net 50 bent zou ik beginnen door gewoon de main quest verder te vervolgen. daar unlock je fights enzo mee waarmee je gear moet gaan halen. en voornamelijk dungeons doen om nog meer gear te halenVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:10:
Vraagje:
Ik ben nu (eindelijk) lvl 50 (speel weinig dus gaat langzaam).
Ik heb nu alleen geen idee hoe ik nou verder moet. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Verwijderd
Je unlocked enkel Levi en Ramuh door story mode. Enkel van Ramuh Ex krijg je rings waar je veel aan hebt. Dungeon drops zijn momenteel absoluut waardeloos voor gear 50+, aangezien je met iets van 3000 Myth Tomes een volledig i90 set kan kopen.Ricmaniac schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:21:
[...]
Als je net 50 bent zou ik beginnen door gewoon de main quest verder te vervolgen. daar unlock je fights enzo mee waarmee je gear moet gaan halen. en voornamelijk dungeons doen om nog meer gear te halen. dat is een goed begin imo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 15:05 ]
Verwijderd
Voor Animus blijkt vooralsnog weinig te veranderen. Maar goed, moeilijk is Animus ook niet echt en het RNG element van Atma zit daar niet in.RonnieB82 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:
met atma grinden zou ik even wachten tot volgende week, in de volgende patch word de droprate van de atma's aangepast... (ik heb juist net vorige week m'n atma grind afgerond)
Nu moet ik voor de volgende weer een hoop farmen, maar ik wacht ook even de patch af, om te zien wat er daarin veranderd.
Stoppen met pugs, die shit is echt de moeite niet waard. 30 keer achter elkaar Garuda Ex met pugs gefaald, vervolgens een FC gejoined en 10 keer op rij zonder problemen gedowned voor mensen die het nodig hadden. Random mensen zijn vrij achterlijk. Snappen na 10x wipen nog niet dat ze achter pillar moeten staan, dat ze als mage of healer niet vrolijk naast boss/Suparna moeten staan dansen en dat Holy spam vlak naast Spiney Plume toch geen allerbest idee is.Ik zit nu op ilvl95 met al mijn gear, en al lekker bezig met de extreme fights. Garuda en Levi heb ik gesloopt, alleen is Titan nog erg pittig met PUG's...
Als de tank redelijke gear heeft dan moet het lukken. Preference is WAR als Main Tank, PLD als Offtank. De MT pakt Garuda en Suparna (niet Chirada) en als deze een WAR is kun je minstens een minuut lang defensive cooldowns up houden. Thrill of Battle, Inner Beast 2-3 keer, Foresight, Vengeance en natuurlijk Storm's Path blijven doen voor 10% dmg reduction. Wanneer noodzakelijk kan de WAR altijd nog Holmgang + Convalescense + Thrill of Battle poppen voor immune to death en insta +25% HP erbij, mocht de WHM liggen slapen of druk op zoek naar de Benediction knop.We zijn ook begonnen om met de FC de extreme primals te killen, gisteren garuda geprobeerd, maar na 40 minuten toch op moeten geven. de tanks hebben nog wat aggro problemen, en het verwerken van de double wicked wheel is nog lastig. (dat laatste zal iets met timing zijn, dat komt vanzelf)
Hey Ronnie, begrijp nu pas dat je Sweet Muppeteer bent en ook in NB zitRonnieB82 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:
met atma grinden zou ik even wachten tot volgende week, in de volgende patch word de droprate van de atma's aangepast... (ik heb juist net vorige week m'n atma grind afgerond)
Nu moet ik voor de volgende weer een hoop farmen, maar ik wacht ook even de patch af, om te zien wat er daarin veranderd.
Ik zit nu op ilvl95 met al mijn gear, en al lekker bezig met de extreme fights. Garuda en Levi heb ik gesloopt, alleen is Titan nog erg pittig met PUG's...
We zijn ook begonnen om met de FC de extreme primals te killen, gisteren garuda geprobeerd, maar na 40 minuten toch op moeten geven. de tanks hebben nog wat aggro problemen, en het verwerken van de double wicked wheel is nog lastig. (dat laatste zal iets met timing zijn, dat komt vanzelf)
Vorige week ook nog een mooie PUG met Garuda ex.. 4 BLM als DPS, dus lekker vanaf range alles neerknallen. Bij de 4e poging hadden we de mechanics goed op orde, en leek alles goed te verlopen...
Totdat een BLM besluit om Garuda met 10% HP te bestoken met een limitbreak. Helaas stond de tank met de spiny plume er net naast
In de intro van het volgende filmpje het resultaat:
http://youtu.be/qVkkX93qV64
Le Meow
Betalen is enkel voor de HD stream. De SD stream is gratis.Poekie McPurrr schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:35:
Vergeet niet de hunts niet. Spaar die tomes om je i100 zooi te kunnen upgraden ipv eens per week een drop uit tower te halen.
En damn, betalen om een stream te zien van een event (zie nieuws bij login) .. no way haha
Le Meow
[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 26-10-2014 08:26 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat je Dark Knight bedoelt?psychodude schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:20:
Verder voor wat betreft de expansion zijn er diverse dingen aangekondigd:
- Death knight als nieuwe tanking class.
Indeed. AangepastThrace Grumble schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Ik neem aan dat je Dark Knight bedoelt?
Verwijderd
Verwijderd
Final Coil of Bahamut. Ook zijn Sastasha HM, Snowcloak en Qarn HM er bijgekomen. Dit zijn ook de nieuwe Ex Roulette Dungeons. Hullbreaker, SV HM en TTD HM zijn onder Hi Level Roulette geplaatst. Ex Roulette keert dagelijk 75 Poetic Tomes uit.Valandin schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:38:
Wat is momenteel de endgame buiten het craften en het gearen? Zijn er al nieuwe features gekomen?
Myths kun je nu omruilen in Mor Dhona, 4:1 Myths->Soldiery.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:50:
ze hebben de myth stones weg gehaald en de npc die normaal iLVL 90 gear verkoopt heeft nu alleen iLVL 100 en 120 gear te koop
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq