• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Toevallig net gedaan. En toen startte die wel op.
Volgende keer dat maar eerst doen ipv de hele avond klooien. :P

Verwijderd

Voor wie de patch notes bijhoudt, de requirements van Novus -> Nexus Relic zijn ontdekt met een hex editor. Je moet 2000 Light punten halen. Na elke FATE, Map of Dungeon krijg je Light, waar "Feeble" 1 punt is en "Brilliant" 8, de andere stappen iets daartussen. Expert Roulette, Alex Maps, T4-T9, ST geven momenteel vaak Brilliant. Elke paar honderd punten verandert je glass.

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
Hey ik las dat iemand een zekere "Poekie" vermelde. Zitten jullie toevallig op Moogle & in SNR ? of de LS ervan ? if so => Shiva whitefist :)

• Arunia
Yup, mijn vrouw en ik zitten er bij.
Volgens mij heb ik je vaak voorbij zien komen inderdaad. Nu proberen we wel te spelen, maar gaat niet iedere avond. :P

Had jij niet enkele dagen geleden ons beide befriend?

Moest wel lachen toen mijn vrouw haar nieuwe toetsenbordje uit ging proberen en zei dat ze hem had en nu lekker goed kon typen. (zat een type fout in) en ik zei nog, daar gaat iemand een opmerking over maken dat de W blijft hangen.
En ja hoor, Poeks maakte precies die opmerking.
Ik heb toen even hard gelachen.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
:$

Le Meow

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 13:07
ik heb sinds enkele dagen een playstation4 ik zat wat tussen spellen te snuffelen en ik kwam final fantasy tegen is deze game het waard om hem op de playstation 4 te kopen zijn er nog dingen die ik moeten weten hoe of wat.

ik ben altijd een erg grote fan van mmorpg's guild wars en wow heb ik ook grijs gespeeld helaas is mijn pc overleden dus speel geen games meer op mijn pc.

• Arunia
Op de PS4 ziet FFXIV er nagenoeg hetzelfde uit als op de PC. Draait lekker soepel.
Daarnaast zou ik je wel aanraden om een toetsenbordje te gebruiken/te kopen.
Zeker als je in een Linkshell of FreeCompany zit straks, maar ook in parties erg handig.
Daar kun je dan ook enter indrukken en beginnen met typen, ook handig voor emotes.

Je moet wel maandelijks betalen, ongeveer 15 euro, maar als je zoekt kun je 60 dagen voor iets meer dan 20 euro kopen. Ikzelf ben Legacy player en betaal standaard 10 euro per maand, maar op deze manier kan mijn vrouw ook voor bijna dat bedrag spelen. Ebay is je vriend.
Ik had er zelf 1 gevonden die ook gil en gold selled )kwam ik naderhand achter), maar die kaarten zijn wel gewoon legit. En de levertijd was nog best snel.

De touchpad van de PS4 is een druk knop, deze gebruik je om door verschillende onderdelen van de GUI te switchen in FFXIV, maar is ook een muis. Ikzelf zou hem voor het indrukken alleen gebruiken, maar dat is het enige wat me een beetje irriteert.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 13:07
Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:33:
Op de PS4 ziet FFXIV er nagenoeg hetzelfde uit als op de PC. Draait lekker soepel.
Al met al dus wel doe moeite waard om hem voor 4tientjes aan te schaffen?

• Arunia
Zekers, wellicht kun je hem ook nog wel goedkoper vinden ook.
Heb je een PS3? Dan koop je hem daarvoor voor 15 euro of minder zelfs.
Download hem dan in de store, maak een account etc.
Daarna ga je op internet naar de mogstation.
Daar druk je op je de knop om hem over te zetten naar de PS4.
Je oude code wordt ongeldig. Op je PS4 kun je met de nieuwe code in de store het spel downloaden.
Je kunt dan gewoon spelen. :)
Zo hebben wij het gedaan. We speelden eerst op de PS3 en later over gezet naar de PS4.

Het kan wellicht ook op een PS4 van een vriend. Gewoon jouw account daar en via de store het spel er op zetten. Dit kan tot 31 december.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De touchpad van de PS4 is een druk knop, deze gebruik je om door verschillende onderdelen van de GUI te switchen in FFXIV, maar is ook een muis. Ikzelf zou hem voor het indrukken alleen gebruiken, maar dat is het enige wat me een beetje irriteert.
De muisfunctie heb ik ook uitgezet, dat vond ik maar irritant.

Verder vind ik het prima te spelen met een controller, zelfs als ik op PC speel, dan doe ik dat met een PS3 controller ;)

Het enige wat ik een beetje omslachtig vind met de controller, is het instellen van je skillbars, maar dat doe je gelukkig niet zo vaak.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Volgende week maar weer mn account verlengen. Heb inmiddels al een maand niet kunnen spelen vanwege vakantie en daardoor weer geen geld had ;(

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Arunia
Ik gebruik op de laptop als ik naast mijn vrouw op de bank zit eigenlijk gewoon de X360 controller. Die vind ik toch wel fijn, maar is ook gewoon gewenning en dat de drivers bijna standaard in Windows zitten.

Die muis ga ik nog wel uit zetten op die controller. Je klikt enzovoorts en er gebeurd van alles.

Skillbars is natuurlijk omslachtiger dan met de muis en zo, maar op zich is het redelijk te doen.
Jammer dat de ingestelde skillbar niet zo mee komt naar een ander systeem. Tuurlijk, is lokaal. Maar soms wel vervelend haha.

• Poekie McPurrr
Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:14:
Ik gebruik op de laptop als ik naast mijn vrouw op de bank zit eigenlijk gewoon de X360 controller. Die vind ik toch wel fijn, maar is ook gewoon gewenning en dat de drivers bijna standaard in Windows zitten.

Die muis ga ik nog wel uit zetten op die controller. Je klikt enzovoorts en er gebeurd van alles.

Skillbars is natuurlijk omslachtiger dan met de muis en zo, maar op zich is het redelijk te doen.
Jammer dat de ingestelde skillbar niet zo mee komt naar een ander systeem. Tuurlijk, is lokaal. Maar soms wel vervelend haha.
Vervelende aan muis en skillbar is dat je zo'n blok uitleg krijgt als je ergens overheen gaat .. of is dat uit te zetten?

Le Meow

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met hunts belangrijk.
Poekie McPurrr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:40:
[...]

Vervelende aan muis en skillbar is dat je zo'n blok uitleg krijgt als je ergens overheen gaat .. of is dat uit te zetten?
Display Action Help in de Character Config uitknallen. Overigens, waarom klikken? hotkey alles gewoon

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:06:
[...]

Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met...
Euh. De laptop is minder.
maar mijn pc owned de ps4 vele malen.
i7 3770k
r9 290x tri-x
16 GB ram
512GB ssd
en een Dell u2713hm 1440p

de ps4 ziet er niet slecht uit en laad best wel aardig snel het spul. Maar mijn directe vergelijking is alleen die laptop. :P

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:06:
[...]

Ligt waarschijnlijk ook aan wat voor PC je hebt. Het kan er veel beter uitzien en ook is de tekenafstand groter en de laadtijd korter. Vooral met hunts belangrijk.

[...]

Display Action Help in de Character Config uitknallen. Overigens, waarom klikken? hotkey alles gewoon
Thanks :) Als Brd is bewegen met keyboard en klikken met muis wel handig. Grootste deel zit wel via macro

Le Meow

Dat het lijkt dat die op ps4 net zo mooi is als op pc is een mindfuck :P ik heb ze ook op beide maar ze hebben het gewoon echt heel goed gedaan voor playstation4 . zo goed als perfect geoptimaliseerd
Maar effecten zijn ietsje minder, het max aantal players dat je in je scherm rendered krijgt is ook ietsje lager. dat zijn toch wel settings die het soepeler laten draaien.

Ben super benieuwd naar de nieuwe live letter :) wil echt meer van NINJA zien

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:21:
[...]

Thanks :) Als Brd is bewegen met keyboard en klikken met muis wel handig. Grootste deel zit wel via macro
Daar heb je twee handen voor :p kunnen beide op keyboard
Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:47:
Dat het lijkt dat die op ps4 net zo mooi is als op pc is een mindfuck :P ik heb ze ook op beide maar ze hebben het gewoon echt heel goed gedaan voor playstation4 . zo goed als perfect geoptimaliseerd
Maar effecten zijn ietsje minder, het max aantal players dat je in je scherm rendered krijgt is ook ietsje lager. dat zijn toch wel settings die het soepeler laten draaien.

Ben super benieuwd naar de nieuwe live letter :) wil echt meer van NINJA zien
We worden nu al doodgegooid met melee classes. Lijkt me dus totaal niet interessant tenzij ze erg goed zijn in PvP, maar daar heb ik BLM al voor. Kom maar eens met een dedicated ranged DPS Square.

Verwijderd

Gunner, Green Mage, Red Mage en Dark Knight lijken me echt veel interessantere dingen om te implementeren. We worden hedendaags al doodgegooid met physical damage melee characters.

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb vandaag FF XIV gekocht (ps4) nu vraag ik mij af op welke servers veel nederlanders actief zijn.

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:43:
Goedemorgen,

Ik heb vandaag FF XIV gekocht (ps4) nu vraag ik mij af op welke servers veel nederlanders actief zijn.
Zodiark zitten er veel in de Nightnogiets LS of FC. En ikzelf zit samen met mijn vrouw op Moogle waar er ook aardig wat zitten. Onze LS en/of FC is Swords and Roses.

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:16:
[...]

Zodiark zitten er veel in de Nightnogiets LS of FC. En ikzelf zit samen met mijn vrouw op Moogle waar er ook aardig wat zitten. Onze LS en/of FC is Swords and Roses.
Bedankt dan ga ik maar op Moogle een kijkje nemen :)

• Arunia
Volgens mij zitten er van hier iig meer op Zodiark. Maar je moet even voor jezelf bekijken wat je fijner vind.

Verwijderd

Ik zit op Excalibur (Legacy) en ben verder enkel twee Belgen tegengekomen. Overigens wel lekker rustig zonder <naamhier>NL/PL/FR tuig :p

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:46

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Meeste Tweakers die ook in dezelfde FC zitten kan je op Zodiark vinden (FC=Nightbreed). We hebben daar ook onze eigen "Tweakers of Zodiark" Linkshell waarin je lekker Nederlands kan chatten.

Natuurlijk moet je zelf bepalen op welke server je wilt spelen.

PSN-id: Chrasher

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
Heyyy Crasher, ben ik al gekickt uit FC?
Al tijdje niet online geweest, even destiny verslaafd, maar kom zeker weer hoor.

PSN: Wauzer010

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nee hoor. Bij ons wordt eigenlijk nooit iemand gekickt. Of je moet al meer dan 6 maanden offline zijn geweest. Nu ben ik zelf niet de FC eigenaar, maar heb het eigenlijk nog niet gezien. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Chrasher op 19-09-2014 12:56 ]

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
~Haha gelukkig, denk dat ik volgende maand er wel weer ben... Hoewel, dan komt COD weer uit :)

PSN: Wauzer010

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:57
Morgen 5:45 GMT (ochtend) Live letter TGS edition. Ben benieuwd of we een aantal goede 2.4 highlights zullen zien. Maar ook of ze mss alvast een tipje van de sluier voor de expansion zullen lichten.

Edit:
TGS Trailer: YouTube: FINAL FANTASY XIV TGS 2014 Trailer
Shiva Preview: YouTube: FFXIV The Ahk Afah Amphitheatre
Dungeons Preview: YouTube: FFXIV New Dungeons
Rogue/Ninja Preview: YouTube: FFXIV Rogue and Ninja Actions

Verdere info betreffende 2.4 lijkt verder nog niet heel veel nieuws. En geen verdere verwijzing naar expansion gemaakt dusver. Mogelijk wachten ze tot de fanfests daarmee.

[ Voor 61% gewijzigd door psychodude op 21-09-2014 11:28 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:46

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

wauzer schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:33:
Heyyy Crasher, ben ik al gekickt uit FC?
Al tijdje niet online geweest, even destiny verslaafd, maar kom zeker weer hoor.
Haha, zelfde probleem hier, ben de laatste tijd ff flink met D3 bezig, FFXIV staat daardoor op een iets lager pitje, maar zeker snel er weer mee verder binnenkort! Lvl 50, ik kom er aan!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Poekie McPurrr
Zo, heeft ff geduurd maar nu alle jobs/crafts/gathergevallen op lvl 50 :3

Meteen ff alle overbodige gear weggedaan.. ineens veel ruimte op retainers :D

Le Meow

• psychodude
Poekie McPurrr schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:34:
Zo, heeft ff geduurd maar nu alle jobs/crafts/gathergevallen op lvl 50 :3

Meteen ff alle overbodige gear weggedaan.. ineens veel ruimte op retainers :D
Hehe, gz. Ben zelf nog wel even bezig daarmee. Nu bijna halverwege experience wise gezien. De laatste maanden allemaal wel wat meer tijd in kunnen steken. Per 2 weken nu zo'n beetje een nieuwe 50 er bij. En tot de release van 2.4 zal ik daar nog wel even mee door kunnen gaan.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zelf heb ik ook alle Crafts op 50 en bijna al mijn Masterbooks. Voor mijn LTW en WVR heb ik mijn Artisan Tool al. Ben nu bezig mijn Miner en Botanist te levelen.

Verwijderd

Chrasher schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:58:
Zelf heb ik ook alle Crafts op 50 en bijna al mijn Masterbooks. Voor mijn LTW en WVR heb ik mijn Artisan Tool al. Ben nu bezig mijn Miner en Botanist te levelen.
Hersendodend werk. Tip: film/serie aan en af en toe op Leve-nodes raggen.

• Poekie McPurrr
Tijdens wachten op pt voor dungeons zit ik meestal wat te gatheren.
Vanmorgen zag ik dat het eindelijk gelukt is om kipje zwart te krijgen :D

Le Meow

• psychodude
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:50:
[...]

Hersendodend werk. Tip: film/serie aan en af en toe op Leve-nodes raggen.
Hehe, ik doe het volledig oldskool MMO style. Gewoon lekker puur grinden. Ik krijg mijn exp uit het craften en minen van de items, laat de quests achterwege. Helpt om naast de levels ook gelijk een groot deel van de achievements te kunnen unlocken.

Uiteraard wel lekker Netflix er bij aan :p.

Dit weekend zal ik weer verder gaan met mijn botanist en carpentry. Botanist nadert level 40, en is mijn laatste DoL om naar 50 te brengen. Voor carpentry heb ik bijna 1000 logs om er weer even doorheen te knallen en items van te maken. Hoop voldoende over het weekend ook weer een stuk of 7 ~ 10 levels te gainen. En een zooi items weer voor een leuk prijsje te kunnen verkopen.

In de tussentijd zo nu en dan een dungeon pakken om mijn combat classes ook lekker door te kunnen levelen :p. En maar wachten tot 2.4 eindelijk een release date ziet! Wordt weer eens tijd voor een echte challenge, hehe.

Verwijderd

psychodude schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:36:
[...]

Hehe, ik doe het volledig oldskool MMO style. Gewoon lekker puur grinden. Ik krijg mijn exp uit het craften en minen van de items, laat de quests achterwege. Helpt om naast de levels ook gelijk een groot deel van de achievements te kunnen unlocken.

Uiteraard wel lekker Netflix er bij aan :p.
Ik doelde ook op de DoL levels. Craften is enigzins leuk als het je wat boeit of je HQ krijgt. Je moet daadwerkelijke skill macros of rotations draaien. Mining levelen is gewoon dom op een node klikken en HQ/Gather chance omhoog schroeven wanneer de kansen wat laag liggen.

• Martin56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-03-2022
Nog NL actief op Moogle? Ben opzoek naar fc/static die paar avonden in de week end game content doen (second coil enzo). Ik heb drn lvl 99.

Op welke server zitten de Nederlanders uberhaupt?:P

• psychodude
Martin56 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:50:
Nog NL actief op Moogle? Ben opzoek naar fc/static die paar avonden in de week end game content doen (second coil enzo). Ik heb drn lvl 99.

Op welke server zitten de Nederlanders uberhaupt?:P
Veel tweakers zitten op Zodiark. Een enkeling op Moogle. Zelf zit ik op Odin.

Overall qua Nederlanders en Belgen zijn we vrij goed vertegenwoordig op Odin. Binnen mijn eigen FC spreekt ca. 20 - 25% Nederlands. Daarnaast kent de server met name veel Engelse en Scandinavische spelers.

Weet niet hoe het daarmee zit op de andere servers.

• Arunia
Dat valt wel mee hoor. Je hebt Swords and Roses op Moogle. Dit is een BE/NL LS en FC.
Weet alleen niet of ze veel end game doen. Volgens mij wordt er wel wat mee gedaan, maar dat zou je even na moeten gaan. Poekie zit er ook bij.

Verwijderd

Er zitten wel meer mensen hier op Moogle :)

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Iemand mogelijk die tot hulp kan schieten? (PS4)
Ik heb enige tijd geleden Final Fantasy A Realm Reborn gekregen van mijn nichtje uit Canada, dat is dus de canadese versie. Hiermee kon ik toen niet de game installen op mijn ps4.

Ik heb gemaild naar de winkel waar de game vandaan kwam en die gaf aan dat ik een NA account moest aanmaken en daarmee kon het wel, nu heb ik geen idee waar ik dan een account moet aanmaken of hoe dat in zijn werking gaat.

Uiteindelijk er een beetje achter dat het wss een Square Enix account moet zijn, maar daar heb ik al een account die niet op NA staat. Iemand enig idee hoe ik nu deze game ga spelen op mijn ps4? Of moet ik maar gewoon een nieuwe EU versie kopen, als dat wel meteen werkt dan zonder weer zo'n aparte account.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik denk dat de code die je bij het spel gekregen hebt alleen werkt op een NA PSN account op de PS4. De registratie zal vermoedelijk op een NA account moeten gebeuren.
Daarna kan je volgens mij gewoon spelen met je EU-account omdat het aanloggen apart gebeurt.

(is maar een idee hier, weet het niet zeker)

• Arunia
De code van FFXIV vul je in op de PSN store. Ik ga er ook vanuit dat je dus een NA PSN account moet hebben. Daarnaast zou je kunnen kijken of het spel werkt op je EU SE account, maar verwacht het niet.
Als je een PS3 heb kun je voor 13 euro het PS4 spel krijgen. Je koopt de PS3 versie van het spel en na activeren en downloaden moet je deze opstarten, daarna kun je in je moghouse het spel omzetten naar de PS4, die code gebruik je in de store en download de PS4 versie.

• BasA1991
Chrasher schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:36:
Ik denk dat de code die je bij het spel gekregen hebt alleen werkt op een NA PSN account op de PS4. De registratie zal vermoedelijk op een NA account moeten gebeuren.
Daarna kan je volgens mij gewoon spelen met je EU-account omdat het aanloggen apart gebeurt.

(is maar een idee hier, weet het niet zeker)
Dat klinkt logisch, maar wel omslachtig :P
Ik ga het zo even proberen via een NA Square Enix account, die proberen te koppelen aan mijn final fantasy code/psn. Is kijken of het wat wordt!

• BasA1991
Heb nu het kunnen downloaden via een NA PSN account en de game volledig kunnen registreren, maar kan ik nu de game via mn normale EU psn account spelen dan?(Hij moet nog even een goeie 3 uur downloaden eerst )

Of moet ik iedere keer wisselen tussen PSN account?
Er staat ook iets van primary account, weet niet zo goed welke ik dan moet selecteren, neem aan mn EU maar weet niet of ik dan wel de NA final fantasy kan spelen :P gedoe dit allemaal zeg..

• Arunia
Als het spel op je ps4 staat kun je hem op je eu psn account spelen.

• BasA1991
Arunia schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:18:
Als het spel op je ps4 staat kun je hem op je eu psn account spelen.
Lijkt het toch niet te doen, kan 'm nog steeds niet starten vanaf mn eu account. Hij is volledig gedownload en installed op de NA account.

Is er nog iets wat ik vergeet?

• psychodude
1e 2.4 preview:
http://game.watch.impress...news/20141006_670078.html

De teksts is in het Japans. Fenrir als dungeon boss. Enkele screenshots van rogue en ninja dual wielding. Wat screens van de dungeons and rogue / ninja gear.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

inXs

known as inXs

Mmmmm ik ben een grote FF fan en heb zojuist een ps4 binnengehaald. Zit nu toch zwaar te twijfelen om FF14 te gaan spelen. Ik ben alleen niet iemand die echt graag online in parties aan de bak moet, is het dan nog aan te raden?

superB

• Poekie McPurrr
Ach, in gros parties word toch geen woord gezegd hehe. Zie het soms meer als AI met bugs :D

Le Meow

• psychodude
Mwuah, voor het levelen ben je vrijwel nooit verplicht tot het joinen van een party. Je kunt prima enkel spelen op het doen van story missions en side quests.

De vraag is echter wel een beetje of MMO's je in het algemeen liggen qua speltype. Indien nee, dan krijg je niets anders dan een FF met een relatief zwak verhaal. En kun je waarschijnlijk beter gewoon wachten op FF XV voor de standaard singleplayer FF ervaring.
behalve dat je voor main quest line elke keer dungeons moet joinen ? ;p als je het samenspelen niet zo leuk vind is een MMO af te raden in my honest opinion

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:46:
behalve dat je voor main quest line elke keer dungeons moet joinen ? ;p als je het samenspelen niet zo leuk vind is een MMO af te raden in my honest opinion
Het aantal keer dat je een dungeon moet joinen is sterk beperkt :p.

Maarja, ik schat de kans ook klein in dat hij zich in een MMO zal vermaken. Niet eens zozeer wegens het samenspelen. Maar simpelweg de overall experience welk daarbuiten komt kijken. Het is toch allemaal wat slapjes qua verhaal en gameplay als je het vergelijkt met de singleplayer ervaring van FF. Prima als MMO, maar indien je enkel voor story zou komen dan zou ik het ook links laten liggen.

• Shady553
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 16:02
Ik wil dit spel gaan kopen voor de ps4 maar wil graag weten of er meer mensen spellen op de ps4 en wat hun ervaring is met het spelen met een controller ?

Ik heb namelijk alleen nog maar mmorpg's gespeelt met muis en toetsenbord dus wou eerst even kijken wat jullie ervaring is.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik speel zowel op de PS4 als op de PC met een playstation controller.

Ik kan me daar prima mee redden, ben nu zelfs bezig met de endgame raids en primals, dat is prima te doen met een controller.

Het is natuurlijk wel anders als met een tobo+muis, maar ze heb het wel op zo'n manier gedaan, dat het nog goed te bedienen is.

• Shady553
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 16:02
Top ik heb hem net besteld dus ben benieuwd morgen :D

• psychodude
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik heb wel eens geprobeerd om met mijn PS4 controller te spelen op de PC, maar voor wat was en blijft het erg onwennig. Vice versa heb ik in mijn raid team één welk de playstation controller dusdanig gewend is dat spelen met tobo+muis beroerd werkt :p.

Veel plezier met het spelen in ieder geval :). 2.4 komt bijna uit, dus een leuke tijd om te starten. Toch altijd weer te terugkeer van meer spelers zo rondom een grote patch.

• Arunia
Ik zou je wel aanraden om het touchpad bij de opties in het spel uit te zetten.
Waar het normaal goed werkt werkt het kut in FFXIV omdat het ook meteen belangrijke knop is die je in moet drukken.

Ikzelf speel overigens op de pc met een X360 controller.
psychodude schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:45:
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik heb wel eens geprobeerd om met mijn PS4 controller te spelen op de PC, maar voor wat was en blijft het erg onwennig. Vice versa heb ik in mijn raid team één welk de playstation controller dusdanig gewend is dat spelen met tobo+muis beroerd werkt :p.

Veel plezier met het spelen in ieder geval :). 2.4 komt bijna uit, dus een leuke tijd om te starten. Toch altijd weer te terugkeer van meer spelers zo rondom een grote patch.
is al een preciese datum bekend gemaakt voor 2.4?

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

is al een preciese datum bekend gemaakt voor 2.4?
Nog niet. Aanstaande zondag is de liveletter met 2.4 preview. Normaal gesproken is het dusver zo geweest dat de eerst volgende maintenance na deze live letter de dag van de nieuwe patch was. Dus indien die traditie volgt, dan zal het volgende week zijn.
Ik twijfel of ik dan weer wil spelen met NIN .. waarschijnlijk gaat 80% van de community ninja proberen en aan de andere kant vermaak ik me nu prima met andere games. en straks toch ook weer naar level 100 in WoW ookal ben ik daar allang klaar mee..

Maarja NINJA weet je :D dat moet ik eigenlijk gewoon levelen haha

• psychodude

Heavensward expansion cinematic trailer released.

Fanfest livestream voor de geïnteresseerden:
http://www.twitch.tv/finalfantasyxiv

• psychodude
28 oktober 2.4 release date.

De info dusver gegeven over de expansion klinkt in ieder geval goed.
Features:
Level Cap increased to 60 for all jobs and classes.
“Massive New Areas”
New playable race LOLJK haha. (Showed slide of bunny race, then a big red X. Did not say what the new race was.)
New Jobs (emphasis on the plural)
All new primals (emphasis on the plural) including a complete original to XIV.
New dungeons.
High End Raids
Airships Galore – Free companies will be able to get together and build their own airships.
New Gear and Recipes
…and more

4th City-State: The Holy See of Ishgard
Over a thousand years of history
ruled by four noble houses.
They worship a god.
Trapped in endless mire of war
Physical separation between privileged and commonfolk.
New art style

New Areas (showed short video of in game footage)
Goes beyond Coerthas.
Floating landmasses above clouds.
“Treacherous mountains” extending to unexplored reaches beyond Eorzea.
Made a point to reference FF6 and floating continent.
Multiple beast-tribe ruled domains.
Hinted at Chocobo forest.
Joked about dailies in some of the images.
bron: http://gamerescape.com/20...n-fest-keynote-live-blog/

Eén van de nieuwe jobs lijkt in ieder geval Dark Knight te gaan worden. Hint welk Yoshi-P omtrent de class gaf was het weg geven van een batman shirt.
Ook in die heavensward trailer valt het op vind ik dat het een dark knight is die je op het einde ziet. tenminste.. ik kan me goed voorstellen dat een dark knight zo eruit gaat zien :P

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wat mezelf opvalt aan de trailer, is dat het muziekje erg lijkt op de tune uit FFX, als Yuna elke keer een nieuwe summon krijgt. Komt deze tune vaker voor in FFXIV?

Verder: gisteren voor het eerst Brayflox Longstop gedaan (warrior), dat is wel plots een stapje moeilijker dan de dungeons ervoor :D. Was wel tof! Helaas nog maar lvl 32 nu, maar kga mooi zo rustig verder ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-10-2014 08:46 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• psychodude
Overzicht van de live letter updates:
http://www.reddit.com/r/f...pzwj/live_letter_updates/

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:18:
Ik twijfel of ik dan weer wil spelen met NIN .. waarschijnlijk gaat 80% van de community ninja proberen en aan de andere kant vermaak ik me nu prima met andere games. en straks toch ook weer naar level 100 in WoW ookal ben ik daar allang klaar mee..

Maarja NINJA weet je :D dat moet ik eigenlijk gewoon levelen haha
Dat word 30min+ DPS queue :') ik wacht rustig tot de hype wat voorbij is en blijf mijn tank verbeteren. Misschien sla ik Ninja ook wel lekker over, ookal zoek ik nog een melee DPS. Hopelijk zijn Dark Knight/Samurai daar een goede in.

Verwijderd

Vraagje:
Ik ben nu (eindelijk) lvl 50 (speel weinig dus gaat langzaam :)).
Ik heb nu alleen geen idee hoe ik nou verder moet. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:10:
Vraagje:
Ik ben nu (eindelijk) lvl 50 (speel weinig dus gaat langzaam :)).
Ik heb nu alleen geen idee hoe ik nou verder moet. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Als je net 50 bent zou ik beginnen door gewoon de main quest verder te vervolgen. daar unlock je fights enzo mee waarmee je gear moet gaan halen. en voornamelijk dungeons doen om nog meer gear te halen :P . dat is een goed begin imo

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:21:
[...]

Als je net 50 bent zou ik beginnen door gewoon de main quest verder te vervolgen. daar unlock je fights enzo mee waarmee je gear moet gaan halen. en voornamelijk dungeons doen om nog meer gear te halen :P . dat is een goed begin imo
Je unlocked enkel Levi en Ramuh door story mode. Enkel van Ramuh Ex krijg je rings waar je veel aan hebt. Dungeon drops zijn momenteel absoluut waardeloos voor gear 50+, aangezien je met iets van 3000 Myth Tomes een volledig i90 set kan kopen.

Nee, wat je het beste kunt doen is Soldiery Tomes farmen, daar "Weathered ___" i100 gear/jewelry mee kopen in Mor Dhona en vervolgens via Syrcus Tower of server Hunts Sands/Oils of Time scoren om i100 mee te upgraden naar i110.

Voor je wapen heb je behalve ScoB raid gear (dit is zeer moeilijk verkrijgbaar) twee keuzes. Of je spaart 1300 Soldiery Tomes op en kiest de Unidentified Tome uit Syrcus Tower als reward op het einde om je "Weathered ___" i100 wapen te pakken (deze kun je vervolgens met Sands of Time naar i110 upgraden)

of

je gaat voor je Relic weapon, die je blijft upgraden door een mix van quests/FATEs/Dungeons/Bosses te doen. De hoogste upgrade van Relic is momenteel ook het beste wapen in game.

Voor dit alles kun je Googlen voor tutorials/details.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 15:05 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

met atma grinden zou ik even wachten tot volgende week, in de volgende patch word de droprate van de atma's aangepast... (ik heb juist net vorige week m'n atma grind afgerond) :(

Nu moet ik voor de volgende weer een hoop farmen, maar ik wacht ook even de patch af, om te zien wat er daarin veranderd.

Ik zit nu op ilvl95 met al mijn gear, en al lekker bezig met de extreme fights. Garuda en Levi heb ik gesloopt, alleen is Titan nog erg pittig met PUG's... :(

We zijn ook begonnen om met de FC de extreme primals te killen, gisteren garuda geprobeerd, maar na 40 minuten toch op moeten geven. de tanks hebben nog wat aggro problemen, en het verwerken van de double wicked wheel is nog lastig. (dat laatste zal iets met timing zijn, dat komt vanzelf ;))

Vorige week ook nog een mooie PUG met Garuda ex.. 4 BLM als DPS, dus lekker vanaf range alles neerknallen. Bij de 4e poging hadden we de mechanics goed op orde, en leek alles goed te verlopen...
Totdat een BLM besluit om Garuda met 10% HP te bestoken met een limitbreak. Helaas stond de tank met de spiny plume er net naast :P
In de intro van het volgende filmpje het resultaat:
http://youtu.be/qVkkX93qV64

Verwijderd

RonnieB82 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:
met atma grinden zou ik even wachten tot volgende week, in de volgende patch word de droprate van de atma's aangepast... (ik heb juist net vorige week m'n atma grind afgerond) :(

Nu moet ik voor de volgende weer een hoop farmen, maar ik wacht ook even de patch af, om te zien wat er daarin veranderd.
Voor Animus blijkt vooralsnog weinig te veranderen. Maar goed, moeilijk is Animus ook niet echt en het RNG element van Atma zit daar niet in.
Ik zit nu op ilvl95 met al mijn gear, en al lekker bezig met de extreme fights. Garuda en Levi heb ik gesloopt, alleen is Titan nog erg pittig met PUG's... :(
Stoppen met pugs, die shit is echt de moeite niet waard. 30 keer achter elkaar Garuda Ex met pugs gefaald, vervolgens een FC gejoined en 10 keer op rij zonder problemen gedowned voor mensen die het nodig hadden. Random mensen zijn vrij achterlijk. Snappen na 10x wipen nog niet dat ze achter pillar moeten staan, dat ze als mage of healer niet vrolijk naast boss/Suparna moeten staan dansen en dat Holy spam vlak naast Spiney Plume toch geen allerbest idee is.

Titan Ex is nog moeilijker en deze heb ik nooit met pugs geprobeerd (waarschijnlijk beter voor het humeur) maar ik kan me voorstellen dat de tanks nog nooit van defensive cooldowns gehoord en constant afsterven aan Mountain Buster terwijl de BLM net nog een zijn Flare met 3 seconde charge time wil afkrijgen in plaats van uit de hexagonal knockback te lopen (je moet immers wel hoog parsen voor e-peen)

Nee, pug primals, nooit meer.
We zijn ook begonnen om met de FC de extreme primals te killen, gisteren garuda geprobeerd, maar na 40 minuten toch op moeten geven. de tanks hebben nog wat aggro problemen, en het verwerken van de double wicked wheel is nog lastig. (dat laatste zal iets met timing zijn, dat komt vanzelf ;))
Als de tank redelijke gear heeft dan moet het lukken. Preference is WAR als Main Tank, PLD als Offtank. De MT pakt Garuda en Suparna (niet Chirada) en als deze een WAR is kun je minstens een minuut lang defensive cooldowns up houden. Thrill of Battle, Inner Beast 2-3 keer, Foresight, Vengeance en natuurlijk Storm's Path blijven doen voor 10% dmg reduction. Wanneer noodzakelijk kan de WAR altijd nog Holmgang + Convalescense + Thrill of Battle poppen voor immune to death en insta +25% HP erbij, mocht de WHM liggen slapen of druk op zoek naar de Benediction knop.

Zorg dat je voor de 2nd phase de A en B marks goed in de NW en SE hoeken plaatst, zodat tanks weten waar ze de adds gaan tanken.

De tanks moeten een macro plaatsen op Provoke die in de chat iets roept van "Taking aggro of <t> <se.1>" dit maakt een geluidje in de chat. Ook moeten zij /focustarget <t> op elkaar gebruiken, dan word er een extra window gespawned met de lifebar en alle buffs/debuffs en action die de gefocustargette (wat een woord...) persoon of boss uitvoert.

Het kan natuurlijk allemaal zonder, maar dit zijn een aantal QoL dingetjes die opgeteld allemaal helpen, net als dat healers Raise met text en geluidsmacro uitvoeren, zodat de tank weet dat de healer even 3 seconden niet kan healen, maar de Dragoon weer eens aan het Raisen is ;)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

RonnieB82 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:

Vorige week ook nog een mooie PUG met Garuda ex.. 4 BLM als DPS, dus lekker vanaf range alles neerknallen. Bij de 4e poging hadden we de mechanics goed op orde, en leek alles goed te verlopen...
Totdat een BLM besluit om Garuda met 10% HP te bestoken met een limitbreak. Helaas stond de tank met de spiny plume er net naast :P
In de intro van het volgende filmpje het resultaat:
http://youtu.be/qVkkX93qV64
Hey Ronnie, begrijp nu pas dat je Sweet Muppeteer bent en ook in NB zit :D

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

LOL, nu weet ik ook wie dat is. Zie weleens in de FC chat dat er "Ronniiieeeee!!!!" geschreeuwd wordt, maar kon dit zelf nog niet naar iemand herleiden. :D

• Poekie McPurrr
Vergeet niet de hunts niet. Spaar die tomes om je i100 zooi te kunnen upgraden ipv eens per week een drop uit tower te halen.

En damn, betalen om een stream te zien van een event (zie nieuws bij login) .. no way haha

Le Meow

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteren Titan voor de eerste keer gedaan! Duurde ff totdat iedereen door had waar hij/zij moest gaan staan bij de 'landslide' waarbij de uiterste rand van het platform wegvalt (3x een poging gedaan), maar daarna toch succesvol geweest. Leuke trial, waarbij er weer wat extra mechaniekjes verschijnen :D
De moeilijkheidsgraad gaat zo langzaam maar gestaag omhoog, het blijft zo toch erg leuk en uitdagend. Op naar de lvl 50!

• psychodude
Poekie McPurrr schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:35:
Vergeet niet de hunts niet. Spaar die tomes om je i100 zooi te kunnen upgraden ipv eens per week een drop uit tower te halen.

En damn, betalen om een stream te zien van een event (zie nieuws bij login) .. no way haha
Betalen is enkel voor de HD stream. De SD stream is gratis.

• Poekie McPurrr
(voorlopige) patchnotes 2.4: http://na.finalfantasyxiv...3715d3140fe0482c3e441d852

Nieuwe Hildi quests! *yay*

En:
In order to maintain the difficulty of certain duties, item level sync has been applied to the following dungeons.. (check notes voor dungeons)

Lijkt erop dat cap op iLvl 110 zit.. oftewel.. beetje jammer, blijft te simpel.

Le Meow

• Nightcrowy
  • Laatst online: 10-10-2024
Heey, vraagje hoe zit het met de Free Company van Tweakers, ik las ingame dat deze gemerged is.
Omdat dit natuurlijk allemaal al zo'n tijd geleden is vraag ik me af wie ik nu het beste kan benaderen voor een invite?

Mijn ign is Everistus Caesaries

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor zover ik weet heeft Tweakers nooit een eigen FC gehad. Er is wel een grote groep nog steeds actief op Zodiark in de FC: Nightbreed (N.B.)
Je kan mij benaderen voor een invite (Tiny Animal), maar er zijn er in dit topic meer die daar zitten. (Je moet dan wel op de server Zodiark spelen)

Zal vandaag wel een aantal keren online zijn. Zeker vanavond.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 26-10-2014 08:26 ]

• psychodude
Er was een Tweakers FC op Moogle.

• Nightcrowy
Het is al goed gekomen, er was inderdaad een FC op Moogle van tweakers maar die is niet meer actief.
Chrasher bedankt voor de invite maar ik speel liever verder op mijn oude char op Moogle

Verwijderd

Ik denk dat de meeste van die oude Tweakers FC op Moogle naar Swords and Roses zijn gegaan

• Nightcrowy
Thanx, had ik zelf ook al ontdekt en ben al zeer warm ontvangen door SnR.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand al wat vernomen over de wijzigingen voor de expansion?

Ik hoorde namelijk het 1 en ander over eindelijk een EU datacenter.
Nou voel ik daar wel wat voor, omdat ik nu toch nog best wat lag ervaar, vooral bij timing-kritische primals, zoals bijvoorbeeld titan.
(naar nederlandse sites heb ik een ping van 4ms, maar bij titan ex moet ik minstens een halve seconde uit de aoe's zijn, anders krijg ik alsnog de hit)

Ik ben dan benieuwd hoe ze die servers gaan bezetten, kunnen huidige spelers (gratis?) een world transfer doen, of is het zoals bij elke nieuwe world, dat transfers eerst dicht blijven? (zoals zodiark nog steeds is)
Heb namelijk geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen, om alleen de lag weg te nemen.

• psychodude
De kans is groot dat de huidige (EU) gemarkeerde servers simpelweg een volledige transfer krijgen naar een fysieke EU locatie. Geen persoonlijke transfers of wat dan ook.

Verder voor wat betreft de expansion zijn er diverse dingen aangekondigd:

- Ishgard.
- Flying mounts (ten minste 6, o.a. chocobo en personal airship).
- Dark knight als nieuwe tanking class.
- Tweede nieuwe class, unrevealed. Tipje van de sluier 007, man with the golden gun; o.a. agent wordt aan gedacht.
- Veel nieuwe landmass als floating islands.
- Nieuwe raid, geen coil meer.
- Nieuwe beast tribes: vanu vanu, gnath.
- Nieuwe primals: bismarck, ravana

Meer details volgen. Volgende FanFest in Japan kunnen we de meeste nieuwe info verwachten vermoed ik.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

psychodude schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:20:
Verder voor wat betreft de expansion zijn er diverse dingen aangekondigd:
- Death knight als nieuwe tanking class.
Ik neem aan dat je Dark Knight bedoelt? :)

• psychodude
Thrace Grumble schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:53:
[...]

Ik neem aan dat je Dark Knight bedoelt? :)
Indeed. Aangepast :p. Jarenlang death knight gespeeld in WoW :p.

Verwijderd

ze hebben de myth stones weg gehaald en de npc die normaal iLVL 90 gear verkoopt heeft nu alleen iLVL 100 en 120 gear te koop

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 16:13
Wat is momenteel de endgame buiten het craften en het gearen? Zijn er al nieuwe features gekomen?

Verwijderd

Valandin schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:38:
Wat is momenteel de endgame buiten het craften en het gearen? Zijn er al nieuwe features gekomen?
Final Coil of Bahamut. Ook zijn Sastasha HM, Snowcloak en Qarn HM er bijgekomen. Dit zijn ook de nieuwe Ex Roulette Dungeons. Hullbreaker, SV HM en TTD HM zijn onder Hi Level Roulette geplaatst. Ex Roulette keert dagelijk 75 Poetic Tomes uit.

Verder kun je nu huizen kopen, meer items desynthen e.d.

tl:dr; Lees de patchnotes.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:50:
ze hebben de myth stones weg gehaald en de npc die normaal iLVL 90 gear verkoopt heeft nu alleen iLVL 100 en 120 gear te koop
Myths kun je nu omruilen in Mor Dhona, 4:1 Myths->Soldiery.

De i90 gear dropt nu in de nieuwe dungeons, heb zelf al een setje Aiming jewels i90 vrijgespeeld. Speel zelf geen Brd (kots kots) of Nin maar misschien is het later nog wel handig. Anders 1k Seals :+

Verder kun je nu voor pakweg 4,000 Allied Seals (A/S Hunts) een volledige i100 Set kopen. Ik heb gisteren mijn voorraadje van 3,900 gespendeerd aan een volledige BLM i100->i110 set, Gloam jewels voor m'n WAR en het laatste Noct jewel dat ik mistte. Systeem werkt erg goed zo.
Pagina: 1 ... 58 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet