maar je doet dat toch niet op een nieuwe character? .. als het dezelfde character is maar een andere class kan je gelijk over al gaan waar je al heen kon met je character... is het wel een nieuwe character dan kan je via main story quest vanaf een level of 15-17 naar de andere stedenlanerios schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:27:
Vraagje..
Hoe lang zit je tegenwoordig in een bepaalde stad vast? Ik wil graag Gladiator hebben (Ul'dah) en m'n vriendin Conjurer (Gridania). Maar we willen ook weer samen levellen xD
Zit nu maar te denken lancer te pakken voor erbij, en dan zodra we kunnen cityhoppen gelijk GLD ophalen.
aah thank
ofcourse met zelfde character.
Mijn doel wordt hetzelfde als FFXI
PLD, WHM, BLM, SMN op max
Rest beetje onderaan
En dan nu alle crafting ook op max erbij xD
Mijn doel wordt hetzelfde als FFXI
PLD, WHM, BLM, SMN op max
Rest beetje onderaan
En dan nu alle crafting ook op max erbij xD
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ikzelf heb in V1 gewoon gereist van Gridania naar de andere steden toen ik nog laag level was. Gewoon goed uitkijken en lopen. Lekker te voet, was nog leuk ook en veel te zien.
Bij V2 met mijn vrouw opnieuw begonnen en toen eigenlijk ook weer te voet van Gridania naar Ul'Dah gegaan om zo met haar te spelen. Alhoewel ik daarna terug ben gegaan om eerst de main story te doen zodat je door kon naar de volgende steden.
Mijn vrouw kon zo even op zichzelf in het spel komen zoals het hoort.
Bij V2 met mijn vrouw opnieuw begonnen en toen eigenlijk ook weer te voet van Gridania naar Ul'Dah gegaan om zo met haar te spelen. Alhoewel ik daarna terug ben gegaan om eerst de main story te doen zodat je door kon naar de volgende steden.
Mijn vrouw kon zo even op zichzelf in het spel komen zoals het hoort.
Gisteren voor het eerst een goede oefenronde gehad tegen meneertje The Avatar (coil turn 8.). In eerste instantie lijkt het gevecht heel raar maar als je een goede strategie hebt en iedereen weet wat hij moet doen dan is het een heel erg scripted gevecht met weinig RNG. Tot nu toe hebben we de eerste twee fases wel onder controle. Mines zijn soms een klein beetje RNG als er in de buurt van onze hangplek spawned (radius van explosie is VEEL groter dan de animatie doet vermoeden) maar we beginnen er beter op te reageren.
We zitten nu dus nog te prutsen met allagan field en de timing van de torens in de laatste fase. Verder moet ik zeggen dat homing missiles soms verrekte lastig is om te zien wanneer je ook een dreadnaught in/op de boss hebt staan (en een stel DRGs die er tegenaan staan te wiebelen). Wel begin ik een beetje gevoel te krijgen voor de timing van brainjack en homing missiles (ik ben brd dus ik moet alles doen
). Jammer dat we maar 2x in de week doen raiden voor hoogstens 2 uur per raid, we zouden met meer tijd een stuk sneller progressie moeten kunnen boeken. Ben benieuwd of we deze week T6/T7 op de eerste avond neer kunnen krijgen zodat we weer een hele raid aan T8 kunnen besteden.
We zitten nu dus nog te prutsen met allagan field en de timing van de torens in de laatste fase. Verder moet ik zeggen dat homing missiles soms verrekte lastig is om te zien wanneer je ook een dreadnaught in/op de boss hebt staan (en een stel DRGs die er tegenaan staan te wiebelen). Wel begin ik een beetje gevoel te krijgen voor de timing van brainjack en homing missiles (ik ben brd dus ik moet alles doen
Krijg zo steeds meer zin om een char op max te krijgen met alle gesprekken over Coil runs 
Vraagje!
Hoe lang duurt het ongeveer om een char te levellen tot max?
Hoe lang duurt het om hem gegeared te hebben dat een raiding FC (zit te kijken naar de Zodiark FC) hem serieus neemt?
Vraagje!
Hoe lang duurt het om hem gegeared te hebben dat een raiding FC (zit te kijken naar de Zodiark FC) hem serieus neemt?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik had m in 2 weken (had wel vakantie) op lvl 50, gear nog niet. Diablo komt even tussendoor
PSN: Wauzer010
Allagan field is vrij eenvoudig. Zorg er voor dat je geen damage pakt, dan heeft de raid ook geen damage te verduren.
Allagan field debuff op je? Pak geen towers, pak geen mines, pak geen tethers. Indien je toch damage hebt gekregen, geef op ongeveer 10 seconden resterend aan voor je healers hoeveel dmg het is geweest. Op ongeveer 5 seconden resterend geef aan dat er nog 5 seconden te gaan zijn voordat de debuff eindigt.
Indien je het als raid group zo aanpakt, dan heb je meestal 0 damage te pakken van de fields. Indien je toch per ongeluk in een mine radius stond, dan zal de gehele raid ongeveer 2.5k - 3.5k dmg per persoon te verduren krijgen. Iets welk vervelend is, maar geen wipe hoeft te betekenen indien healers weten dat het eraan komt.
Allagan field dmg is overigens jouw verkregen dmg tijdens debuff x2. Dus indien je bijv. een tower zou pakken + accidental mine = raidwipe. Tether + accidental mine = raidwipe. Twee mines = raidwipe. Etc
. Gezien er dus iemand uit de standaard rotatie valt helpt het om op TS/Vent/Mumble snel te communiceren wie de rol tijdelijk overneemt. Simpelweg een persoon aanwijzen door de RL is het meest voor de hand liggend.
@Lanerios: Ongeveer 80 - 120 uur om een character op max level te krijgen. Indien je veel ervaring hebt met speedlevelen in MMO's kun je dit waarschijnlijk reduceren naar 60 - 100 uur. Hangt er een beetje vanaf ook hoeveel van de cutscenes je wilt kijken, en hoezeer je quests skipped om simpelweg snel capped te zijn of niet.
Gearen kan echt heel erg snel. Je kunt binnen een dag iLvL 90+ zijn door zogenoemde hunts te farmen waardoor je tokens krijgt om iLvL 90 gear te kopen en andere tokens om iLvL 100 gear te kopen. Bovendien krijg je van hunts nog een 3e soort tokens welk je kunt inruilen om de iLvL 100 gear te upgraden naar iLvL 110 gear.
En met die gear is er geen reden om niet direct te kunnen starten met SCoB (iLvL 90 was het te verkrijgen level bij launch SCoB).
Of je ook daadwerkelijk gelijk een raiding slot kunt vinden in een static is weer een andere vraag. Zeker op een kleine server als Zodiark. Op de wat grotere en oudere servers kun je de tijd tot een static altijd nog overbruggen door ervaring op te doen in PUGs via Party Finder.
Allagan field debuff op je? Pak geen towers, pak geen mines, pak geen tethers. Indien je toch damage hebt gekregen, geef op ongeveer 10 seconden resterend aan voor je healers hoeveel dmg het is geweest. Op ongeveer 5 seconden resterend geef aan dat er nog 5 seconden te gaan zijn voordat de debuff eindigt.
Indien je het als raid group zo aanpakt, dan heb je meestal 0 damage te pakken van de fields. Indien je toch per ongeluk in een mine radius stond, dan zal de gehele raid ongeveer 2.5k - 3.5k dmg per persoon te verduren krijgen. Iets welk vervelend is, maar geen wipe hoeft te betekenen indien healers weten dat het eraan komt.
Allagan field dmg is overigens jouw verkregen dmg tijdens debuff x2. Dus indien je bijv. een tower zou pakken + accidental mine = raidwipe. Tether + accidental mine = raidwipe. Twee mines = raidwipe. Etc
@Lanerios: Ongeveer 80 - 120 uur om een character op max level te krijgen. Indien je veel ervaring hebt met speedlevelen in MMO's kun je dit waarschijnlijk reduceren naar 60 - 100 uur. Hangt er een beetje vanaf ook hoeveel van de cutscenes je wilt kijken, en hoezeer je quests skipped om simpelweg snel capped te zijn of niet.
Gearen kan echt heel erg snel. Je kunt binnen een dag iLvL 90+ zijn door zogenoemde hunts te farmen waardoor je tokens krijgt om iLvL 90 gear te kopen en andere tokens om iLvL 100 gear te kopen. Bovendien krijg je van hunts nog een 3e soort tokens welk je kunt inruilen om de iLvL 100 gear te upgraden naar iLvL 110 gear.
En met die gear is er geen reden om niet direct te kunnen starten met SCoB (iLvL 90 was het te verkrijgen level bij launch SCoB).
Of je ook daadwerkelijk gelijk een raiding slot kunt vinden in een static is weer een andere vraag. Zeker op een kleine server als Zodiark. Op de wat grotere en oudere servers kun je de tijd tot een static altijd nog overbruggen door ervaring op te doen in PUGs via Party Finder.
Serieus joh, dan ga ik vanavond ook maar weer aan de slag.psychodude schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:07:
Nog tips om geld te verdienen en/of je blacksmith en miner te speedlevelen?
Thanks! vanavond dan maar doorlevellen. Ik ga gewoon speedlevellen op deze. Maar een goede static server vinden is erg lastig
en als raid veteraan wil ik wel blijven raiden haha
Qua geld verdienen is een beetje server gebonden wat goed kan werken. Maar je hebt diverse mogelijkheden. Ten eerste, en toch zeker één van de meest lucratieve opties is sell runs. Maar niet op iedere server is hier een markt voor. Op bijv. Odin wel, Titan ex is per run ca. 100k p.p., Ramuh ex zit je al snel rond de 400 - 700k p.p. En indien je in staat bent SCoB runs te verkopen, zeker T9, dan zijn de profits nog hoger.wauzer schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:23:
[...]
Serieus joh, dan ga ik vanavond ook maar weer aan de slag.
Nog tips om geld te verdienen en/of je blacksmith en miner te speedlevelen?
Mount sell runs op Titan ex bijv. doen het vaak ook goed, gezien hierbij meerdere runs gepaard gaan. Binnen korte tijd kun je al snel 1 à 2 miljoen gil verdienen indien de koper een beetje door kan zetten en de mount niet dropped.
De tweede optie is spiritbonding. Materia IV's verkopen zeer goed nu gezien de relic upgrade. Zoek uit welke gear pieces tot materia IV geconvert kunnen worden en op je server zo goedkoop mogelijk zijn op de marketplace.
Ook kun je er voor kiezen gathering/crafting gear te spiritbonden. Hierbij is er voor de gehele materia range i.i.g. op Odin een goede vraag naar. Je kunt hiermee een vrij stabiele bron van inkomsten vergaren door zowel gear te spiritbonden, als je gathering/crafting yields evt. te verkopen.
Een derde optie is gericht gebruik maken van crafting professions. Wat hierin goed verdient is erg server afhankelijk. Kijk op de marketboards goed rond waar veel vraag naar is, snel uitverkocht is, maar weinig van op staat. Speel daar op in en domineer die markt zolang als mogelijk. Je zult merken dat je niet de enige zult zijn welk dat doet, in verloop van tijd zal het aanbod toenemen. Richt je dan weer op iets anders.
Wil je het voor jezelf gemakkelijk maken, kijk dan naar productiematerialen als ingots. Zorg ervoor dat je HQ production rate zo hoog mogelijk is. En koop bronmaterialen zo goedkoop mogelijk in, met name de benodigde shards. Hierop kun je vrij aardige profits maken, voor vrij weinig werk (je kunt veel crafting werk als macro draaien, dus hoeft het enkel te starten).
Heb je meer geld achter de hand, je crafting gear op hoog iLvL en de tijd ervoor dan kun je je richten op de wat meer zeldzame items. Mogelijke profits daarop kunnen erg hoog zijn. Ik ken ekele crafters welk op die wijze soms 3 - 5 miljoen gil winst pakken. Maar de weg daarnaartoe om op zo'n niveau te kunnen craften in dit spel is een erg pittige
Het grote probleem waar wij mee zaten was dat we nog geen plan hadden voor de AOE torens. Oftewel we hadden explosies tijdens allagan field (die vervolgens daarna x2 weer op onze bakkes kwam). Ik heb nu wat beter ingelezen op dat specifieke stuk (en nu begrijp ik het beter wanneer men praat over "pushen" en hoe dat moet gebeuren), Je hebt ongeveer een 5 seconden window waarin je een AOE toren kunt laten exploderen en daarvoor heb je 4 personen nodig (in feite 3 personen + de persoon met allagan field). 2 personen zorgen dat 1 van de 2 AOE torens op 2 stacks zit en de andere persoon ervoor dat de andere AOE toren op 1 stack komt. Wanneer (de eerste) allagan field afloopt dan moet de eerste AOE toren op 3 (max) stacks worden gebracht zodat deze explodeert voordat de nieuwe allagan field komt, enzovoorts.psychodude schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:07:
Allagan field is vrij eenvoudig. Zorg er voor dat je geen damage pakt, dan heeft de raid ook geen damage te verduren.
Allagan field dmg is overigens jouw verkregen dmg tijdens debuff x2. Dus indien je bijv. een tower zou pakken + accidental mine = raidwipe. Tether + accidental mine = raidwipe. Twee mines = raidwipe. Etc. Gezien er dus iemand uit de standaard rotatie valt helpt het om op TS/Vent/Mumble snel te communiceren wie de rol tijdelijk overneemt. Simpelweg een persoon aanwijzen door de RL is het meest voor de hand liggend.
Ik denk zodra dat we dat truukje/dansje eenmaal door hebben dan komen we akelig dichtbij een kill. Al vermoed ik wel dat die laatste fase iets wat meer adaptability vereist (bijv wanneer je brd allagan field krijgt en dus geen homing missiles kan soaken, of met ballistic missiles misschien), mensen moeten andermans taken kunnen overnemen.
Verwijderd
Zo, ben nu rond lvl 10 op mijn Thaumaturge maar wat mij opvalt is dat de FATE's niet zo druk bezet zijn in de starter area's. Zijn er meer mensen te vinden vanaf lvl20 die aan het FATE grinden zijn? Het is natuurlijk wel logisch dat een jaar na launch de starter area's niet dichtbevolkt meer zijn.
Dat is super ziek en time consuming hahaArunia schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:19:
Ikzelf heb in V1 gewoon gereist van Gridania naar de andere steden toen ik nog laag level was. Gewoon goed uitkijken en lopen. Lekker te voet, was nog leuk ook en veel te zien.
Ik was binnen 7 dagen max level met release maar toen was ik "ziek" voor 4 dagenlanerios schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:55:
Krijg zo steeds meer zin om een char op max te krijgen met alle gesprekken over Coil runs
Vraagje!
nu als je een nieuwe class levelt ben je het snelste af met dungeons. ook daar zit nu dus groot verschil tussen omdat je met DPS veel langer moet wachten op een dungeon dan als Tank. die krijgen bijna constant instant een dungeon
We gaan tank + healer. Dus wachten gaat geen issue worden xD
dan is het best rushen met killen, hunting logs etc naar 15 volgens mij dat het was (of 17) en dan vol gas dungeons (als je snel wil levelen) en elke 5 levels jullie class quest even individueel doen.lanerios schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:24:
We gaan tank + healer. Dus wachten gaat geen issue worden xD
Zal erg variabel per server zijn. Overigens kun je veel FATEs vanaf ongeveer lvl 20 alleen ook prima doen, door je chocobo te laten tanken of healen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:12:
Zo, ben nu rond lvl 10 op mijn Thaumaturge maar wat mij opvalt is dat de FATE's niet zo druk bezet zijn in de starter area's. Zijn er meer mensen te vinden vanaf lvl20 die aan het FATE grinden zijn? Het is natuurlijk wel logisch dat een jaar na launch de starter area's niet dichtbevolkt meer zijn.
Of gewoon genieten van de reis naar lvl 50. Heb zelf nooit gesnapt waarom mensen perse zsm de levelcap willen bereiken. Al helemaal niet in een FF game, waar er zoveel content is om van te genieten..Ricmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:32:
[...]
dan is het best rushen met killen, hunting logs etc naar 15 volgens mij dat het was (of 17) en dan vol gas dungeons (als je snel wil levelen) en elke 5 levels jullie class quest even individueel doen.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
het is niet ze eerste class?Thrace Grumble schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:35:
[...]
Of gewoon genieten van de reis naar lvl 50. Heb zelf nooit gesnapt waarom mensen perse zsm de levelcap willen bereiken. Al helemaal niet in een FF game, waar er zoveel content is om van te genieten..
aan 1 kant wil ik op een wat drukkere server gaan spelen of gewoon even kijken wat daar allemaal voor mensen zijn XD maar ik speel nu op Moogle en is savonds altijd gewoon druk hoor maar heb het gevoel dat curebrus bijvoorbeeld nog een stukje drukker is en ben wel benieuwd.
of om eens op een legacy server te spelen.
Kan dan wel daar een character aanmaken en ff rondlopen maar moet het eigenlijk een paar dagen testen met me huidige char vind ik
beetje die market daar kijken en ben dan benieuwd in het verschil van economie tussen non-legacy en legacy
Maarja kan ook me vrienden en FC genootjes die ik op Moogle heb niet in de steek laten.
of om eens op een legacy server te spelen.
Kan dan wel daar een character aanmaken en ff rondlopen maar moet het eigenlijk een paar dagen testen met me huidige char vind ik
Maarja kan ook me vrienden en FC genootjes die ik op Moogle heb niet in de steek laten.
Och, paar uurtjes wandelen. Viel op zich wel mee. De gebieden waren niet super leeg. Overal moest je wel regelmatig opletten dat er niet ineens een agro mob stond. Maar redelijk te doen, vooral als je de crystals onderweg even aantikt en als HP in stelt. Toen kon je nog lopen zonder laadschermen. Dat is iets wat ik wel begrijp, maar stiekem ook wel jammer vind. Maar ach.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:18:
[...]
Dat is super ziek en time consuming hahain V1 waren de gebieden overal helaas wat Dood imo. Maar was het trouwens in V1 ook niet zo dat je de reis met zappeling en met boot enzo volledig moest uitzitten/kijken ipv een cutscene die je kon skippen?
Airship heb ik toen eigenlijk nooit gebruikt om eerlijk te zijn. Dus geen idee of je die uit moest zitten of weg kon tikken.
Airships in 11 vond ik overigens wel erg vet. Die vlogen ook echt. Je kon naar beneden kijken en nog net geen mensen zien lopen. Daarnaast kon je ze vanaf de grond zien vliegen. Zat ook allemaal aan tijd gebonden. Je kon precies weten wanneer een airship vloog enzovoorts.
Heb zelf nog steeds een Legacy Char, maar speel daar nooit mee. Sterker nog, kan me niet heugen dat ik die ooit heb opgestart. Is meer sentimentele waarde en het kost me niks verder.
[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 26-08-2014 11:40 ]
Voor zover ik begreep wel
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik denk persoonlijk niet dat een jaar na de release van ARR de economy op een drukke nieuwe server en legacy servers nog veel anders zal zijn.
Ik rush altijd met de eerste om asap te gaan raiden. En in de tijd ertussen level ik gewoon een class en geniet ik van de omgevingThrace Grumble schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:35:
[...]
Of gewoon genieten van de reis naar lvl 50. Heb zelf nooit gesnapt waarom mensen perse zsm de levelcap willen bereiken. Al helemaal niet in een FF game, waar er zoveel content is om van te genieten..
Oh dan heb ik je zelf al verkeerd begrepen haha dacht dat je al een max level hadlanerios schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:56:
[...]
Ik rush altijd met de eerste om asap te gaan raiden. En in de tijd ertussen level ik gewoon een class en geniet ik van de omgeving
Je moet trouwens wel je Main story quests meenemen/doen .. daar unlock je namelijk ook de meeste dungeons mee
Laatst nog gekeken, AH tussen Moogle en Ragnarok (Legacy) waren nagenoeg gelijk qua prijzen.psychodude schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:55:
Ik denk persoonlijk niet dat een jaar na de release van ARR de economy op een drukke nieuwe server en legacy servers nog veel anders zal zijn.
Le Meow
KloptRicmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:01:
[...]
Oh dan heb ik je zelf al verkeerd begrepen haha dacht dat je al een max level hadnaja als je het zelf wilt kan je rushen. ik ben wel blij dat ik toen gewoon lekker het verhaal heb gevolgt en ben gaat questen en roamen door EORZEA.
Je moet trouwens wel je Main story quests meenemen/doen .. daar unlock je namelijk ook de meeste dungeons mee
Ik heb nu 2 chars
een level 24 op Moogle waar ik mee rush
een level 1 op ??? waar ik mee geniet, en samen met m'n vriendin door het spel ga
(uiteraard allebei Mithra female.)
Cute Lesbian couplelanerios schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Klopt
Ik heb nu 2 chars
een level 24 op Moogle waar ik mee rush
een level 1 op ??? waar ik mee geniet, en samen met m'n vriendin door het spel ga
(uiteraard allebei Mithra female.)
lol!
Mithra zijn de enige mooie characters. behalve Taru (waar je de armor niet mooi op ziet) of Hume (wat gewoon lame is)
Also, excuses dat ik de FFXI namen gebruik. Is er in gebrand
Mithra zijn de enige mooie characters. behalve Taru (waar je de armor niet mooi op ziet) of Hume (wat gewoon lame is)
Also, excuses dat ik de FFXI namen gebruik. Is er in gebrand
Verwijderd
Het begint nu al weer wat drukker te worden wanneer je boven lvl 10-15 komt. FATE grinden gaat vrij makkelijk en op lvl15 ga ik toch maar mijn white mage classes levelen.
Xjinzz, Welkom in de Nightbreed Free Company op Zodiark. Leuk, weer een Tweaker erbij. 
Als je hulp nodig hebt met Fate's of Dungeons, gewoon vragen. Er zijn meerdere spelers die nog aan het levelen zijn.
Als je hulp nodig hebt met Fate's of Dungeons, gewoon vragen. Er zijn meerdere spelers die nog aan het levelen zijn.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
inderdaad! zeer leuk dat er nog wat volk bijkomt! hopelijk vind ik vanavond zelf nog wat tijd om wat te spelen en hopelijk mijn arcanist van 26 naar 30 te kunnen brengen! Dan kan deze direct scholar worden aangezien ik vorige zondag mijn conjurer al naar 15 had gebrcht
Heb gewoon zowaar al 2 avonden achter elkaar plezier met craften
helaas alleen niet zo lang want ik heb de goeie griep te pakken
.. overdag ben ik gewoon op me werk en in de loop van de namiddag/avond krijg ik nu al 3 dagen steeds koorts en pijn in spieren.. en in de ochtend is het weer weg
vage shit haha.
Maar heb nu me cullinarian naar 37 gebracht en nu ga k alchemist naar 15 doen voor trick of the trades en dan ga ik als eerst carpenter naar 50 doen denk ik voor die cross class ability.
Heb al wel me Armorer 25 en me Blacksmith 30 en een paar rond de 5-10 maar had eerst nooit het geduld er voor en nu geniet ik er van hahah. Doe het alleen niet volledig zelf. zijn wel aardig wat dingetjes die ik gewoon op de market board koop. verder toch amper gil nodig. eerst volgende waarvoor ik het nodig heb zal personal housing denk ik zijn. Maar om de gil daarvoor te krijgen moet je denk ik toch echt eerst wel hoge crafting hebben.
Enige waar ik nog steeds geen geduld voor heb is fishing. die is 27 en dat was al met pijn en kramp in me anus. miner ging vrij makkelijk naar 50 en vond ik ook best leuk door de gebieden te explorer voor mine plekken en zelfde geld voor botanist.. Maar fishing is echt kut man XD helemaal als je dan aan het vissen ben en je een soort limiet hebt bereikt op die plek en je weer naar een ander gebied moet.
Maar heb nu me cullinarian naar 37 gebracht en nu ga k alchemist naar 15 doen voor trick of the trades en dan ga ik als eerst carpenter naar 50 doen denk ik voor die cross class ability.
Heb al wel me Armorer 25 en me Blacksmith 30 en een paar rond de 5-10 maar had eerst nooit het geduld er voor en nu geniet ik er van hahah. Doe het alleen niet volledig zelf. zijn wel aardig wat dingetjes die ik gewoon op de market board koop. verder toch amper gil nodig. eerst volgende waarvoor ik het nodig heb zal personal housing denk ik zijn. Maar om de gil daarvoor te krijgen moet je denk ik toch echt eerst wel hoge crafting hebben.
Enige waar ik nog steeds geen geduld voor heb is fishing. die is 27 en dat was al met pijn en kramp in me anus. miner ging vrij makkelijk naar 50 en vond ik ook best leuk door de gebieden te explorer voor mine plekken en zelfde geld voor botanist.. Maar fishing is echt kut man XD helemaal als je dan aan het vissen ben en je een soort limiet hebt bereikt op die plek en je weer naar een ander gebied moet.
[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2014 12:21 ]
Hahaha is dat niet gewoon die (buik)griep???Ricmaniac schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:19:Enige waar ik nog steeds geen geduld voor heb is fishing. die is 27 en dat was al met pijn en kramp in me anus.
Verwijderd
Jup thanks! Ik zie inderdaad nog redelijk veel mensen in de low-level area's levelen dus dat moet wel goed komen. Vooral als ik vanaf 15 dungeons kan doen als een healer met hopelijk wat insta-queueChrasher schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:34:
Xjinzz, Welkom in de Nightbreed Free Company op Zodiark. Leuk, weer een Tweaker erbij.
Hoelang blijft dat bloemetje eigenlijk boven mensen hun hoofd?
want ik heb ook iemand gezien van level 40+ die nog dat ding op ze hoofd had.
of eigenlijk voor hun naam
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2014 15:02 ]
Ik wil eigenlijk wel weten hoe ik als niet-nieuwe speler dat bloempje kan krijgen haha
Le Meow
kan niet haha, het betekent juist dat je een nieuwe speler bent. dat embleem moet niet te tricken zijn vind ik ;pPoekie McPurrr schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:12:
Ik wil eigenlijk wel weten hoe ik als niet-nieuwe speler dat bloempje kan krijgen haha
Verwijderd
ik heb geen flauw idee over welk bloempje jullie het hebben! oh please enlighten me 
vanavond denk ik ook eens van race veranderen... time to go cat lady!
Ik weet dus niet precies hoe het werkt, misschien zie je het niet als je zelf een nieuwe speler bent.. maar ik zie spelers lopen met een bloemetje voor hun naam.. dat betekent dat het dan een nieuwe speler is en niet iemand die met een laag poppetje speelt maar ook al een hoge heeft bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:49:
ik heb geen flauw idee over welk bloempje jullie het hebben! oh please enlighten me
Wauw ik probeer echt al 14 minuten een plaatje te vinden maar ik kan er geen enkele van vinden.. aleen 1 van reddit maar die kan ik niet openen hier op me werk
ik niet, speel op andere server (moogle)Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:58:
Zitten jullie trouwens ook allemaal in de Nightbreed FC?
[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2014 17:21 ]
De mensen die op Zodiark zitten volgens mij wel hahaVerwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:58:
Zitten jullie trouwens ook allemaal in de Nightbreed FC?
Wat is de snelste manier om te levelen tegenwoordig? Wil eigenlijk zo snel mogelijk 50 worden om de event quest te kunnen doen volgende week.
is die event quest voor level 50 dan? want die van moonfaire was ook voor level 15.. snelste is als tank dungeons te spammenCarbonFibeR schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:35:
Wat is de snelste manier om te levelen tegenwoordig? Wil eigenlijk zo snel mogelijk 50 worden om de event quest te kunnen doen volgende week.
De muziek die zich nu in limsa af speelt echt geweldig
[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2014 23:27 ]
Gisteren helaas maar een uurtje kunnen spelen in de avond. Wel alchemist nog even snel naar 15 kunnen brengen
nu gaan we vanavond dus maar voor Carpenter 50. of naja vanavond.. deze maand XD
Verwijderd
gisteren ook minder gespeeld dan ik voor ogen had... best jammer, had graag mijn eerste job gehaald... nu lvl 27 en mijn main story zit nog steeds op lvl 22 maar...
Heb gisteren wel te weten gekomen dat ik via mijn Grand Company aan mijn eerst mount moet geraken... Ik ging er van uit dat dit een quest reward ging zijn
Dus vanavond maar eens gaan zien hoe ik die mount kan verkrijgen...
Heb gisteren wel te weten gekomen dat ik via mijn Grand Company aan mijn eerst mount moet geraken... Ik ging er van uit dat dit een quest reward ging zijn
Je moet met je main quest wel zover zijn dat je een GC hebt gekozen.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:56:
gisteren ook minder gespeeld dan ik voor ogen had... best jammer, had graag mijn eerste job gehaald... nu lvl 27 en mijn main story zit nog steeds op lvl 22 maar...
Heb je dat eenmaal gedaan, dan kan je voor 2000 Company Seals een chocobo halen. (die kan je best vlot verzamelen door een aantal gc-leves en/of fates te doen)
Verwijderd
ik zit al een aantal levels bij de immortal flamesRonnieB82 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:29:
[...]
Je moet met je main quest wel zover zijn dat je een GC hebt gekozen.
Heb je dat eenmaal gedaan, dan kan je voor 2000 Company Seals een chocobo halen. (die kan je best vlot verzamelen door een aantal gc-leves en/of fates te doen)
Die 2000 company seals heb ik wss ook wel al, vanavond eens kijken.
Bedankt voor de extra info! bespaart mij weer wat opzoek werk
Heeft iemand toevallig een goeie crafting guide gevonden?
en dan een andere dan ffxivguild.com of ffxivinfo.com
Verwijderd
http://ffxivcrafting.com/Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:20:
heeft een complete lijst van leve's en grinding die je kan doen inclusief list om te kopen materials etc
lijkt mij echt fantastisch
Die ziet er wel erg mooi uit inderdaad. thanks. ik ga thuis even kijken.. kan hier op me werk alleen de site zien maar als ik dan op calculate druk en dingen gekozen heb dan wordt die geblokkeerd door de webfilterVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:38:
[...]
http://ffxivcrafting.com/
heeft een complete lijst van leve's en grinding die je kan doen inclusief list om te kopen materials etc
lijkt mij echt fantastisch
Verwijderd
i know the feeling! Ben zelf systeembeheerder, maar zit hier ook geblokt door de algemene firewall waarop ik geen uitzonderingen krijg... dus doen we het grootste opzoekwerk maar op de gsm ;-)Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:59:
[...]
Die ziet er wel erg mooi uit inderdaad. thanks. ik ga thuis even kijken.. kan hier op me werk alleen de site zien maar als ik dan op calculate druk en dingen gekozen heb dan wordt die geblokkeerd door de webfilter.. echt triest.. ben systeembeheerder in dat bedrijf maar ik moet zelf ook met die blokkades werken. mag er niet af haha
Het is inderdaad een goeie site, werd mij ook een paar keer al aangeraden.
Hopelijk ben je er wat mee
ja denk het wel.. ook mooi dat je kan aan zetten of je het doel wil bereiken door bijvoorbeeld zelf je shit te gatheren of dat je het gewoon koopt.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:01:
[...]
i know the feeling! Ben zelf systeembeheerder, maar zit hier ook geblokt door de algemene firewall waarop ik geen uitzonderingen krijg... dus doen we het grootste opzoekwerk maar op de gsm ;-)
Het is inderdaad een goeie site, werd mij ook een paar keer al aangeraden.
Hopelijk ben je er wat mee
Ik koop het liefste alles. Maarja heb maar 1mill gil. daar bereik je niet heel veel mee haha. alhoewel ik al wel merk dat je soms best wat kan maken wat gil waard is.. gisteren bijvoorbeeld een crafting mat van level 13 gemaakt.. echt super makkelijk om te maken maar verkocht gewoon voor 450 each. dus even een paar keer een stack van 99 ge-Quicksynthesized en lekker op de market board zetten
Verwijderd
leuk! ik moet zelf nog beslissen welke craft ik als eerst zou willen levelenRicmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:05:
[...]
ja denk het wel.. ook mooi dat je kan aan zetten of je het doel wil bereiken door bijvoorbeeld zelf je shit te gatheren of dat je het gewoon koopt.
Ik koop het liefste alles. Maarja heb maar 1mill gil. daar bereik je niet heel veel mee haha. alhoewel ik al wel merk dat je soms best wat kan maken wat gil waard is.. gisteren bijvoorbeeld een crafting mat van level 13 gemaakt.. echt super makkelijk om te maken maar verkocht gewoon voor 450 each. dus even een paar keer een stack van 99 ge-Quicksynthesized en lekker op de market board zetten
Denk goldsmith or alchemist... Ben er nog niet goed uit.
Indien je nog een goeie guide zoekt
http://www.gameskinny.com...rrent-and-upcoming-listed
Heeft een goeie layout en leveling path.
Wat de meeste mensen doen is als eerst cullinarian tot 37. want dan kan je dus de ability die je dan unlockd "Steady Hand II " in dit geval, gebruiken bij je andere craft classes. en vervolgens heeft alchemist op level 15 een leuke cross class ability genaamd trick of the trade.. zo is er zeg maar een kleine volgorde wat voor een beginnende crafter het ideaalst is. Dat is op internet volgens mij wel makkelijk te vindenVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:12:
[...]
leuk! ik moet zelf nog beslissen welke craft ik als eerst zou willen levelen
Denk goldsmith or alchemist... Ben er nog niet goed uit.
Indien je nog een goeie guide zoekt
Heeft een goeie layout en leveling path.
Ik gebruikte deze:Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:20:
edit: Oh, al gepost zie ik >.<
Lowlvl zooi doet het goed nu op de ah met die ixali-tribe delivery quests
[ Voor 13% gewijzigd door Poekie McPurrr op 28-08-2014 18:00 ]
Le Meow
Carpenter is een stuk lastiger / meer time consuming dan ik had verwacht en gehoopt.
Weinig mats op de market board en als je iets maakt kan je het vaak niet stacken in je inventory waardoor je veel heen en weer moet lopen ipv gewoon 99x quick synthesize shit te maken
Weinig mats op de market board en als je iets maakt kan je het vaak niet stacken in je inventory waardoor je veel heen en weer moet lopen ipv gewoon 99x quick synthesize shit te maken
40 uur speeltijd.Ricmaniac schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:02:
Hoelang blijft dat bloemetje eigenlijk boven mensen hun hoofd?
40 uur maar? Ik kan me nog herinneren dat ik bijna lv50 was op m'n alt voordat hij verdwenen was. Ik dacht in eerste instantie dat het duurde tot je je eerste lv50 class had. Mijn gevoel zegt dat ik er langer dan 40 uur over heb gedaan om lv50 te worden (was op een zondag ochtend begonnen en was de zaterdag erna lv50 WAR). Kan misschien zijn dat ik niet de hele tijd op m'n alt bezig ben geweest (heb inderdaad ook wel dailies tussendoor gedaan)
oh het is dus ook nog is per character? .. ik dacht alleen met een nieuw account. Nou dan snap ik nog enig sinds dat er zo veel van zijndeTwisj schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:11:
[...]
40 uur maar? Ik kan me nog herinneren dat ik bijna lv50 was op m'n alt voordat hij verdwenen was. Ik dacht in eerste instantie dat het duurde tot je je eerste lv50 class had. Mijn gevoel zegt dat ik er langer dan 40 uur over heb gedaan om lv50 te worden (was op een zondag ochtend begonnen en was de zaterdag erna lv50 WAR). Kan misschien zijn dat ik niet de hele tijd op m'n alt bezig ben geweest (heb inderdaad ook wel dailies tussendoor gedaan)
Verwijderd
dan zal ik wel nog een tijdje met dit icoontje rondlopen 
Aangezien ik vrij weinig gametime heb
Aangezien ik vrij weinig gametime heb
uhm, bij party search opties kan je hem uitzetten?
(dat heb ik iig gedaan!)
Verwijderd
Nou, ik begin richting lvl30 te gaan met mijn CNJ en wil eigenlijk wel een beetje beginnen met een craft of iets dergelijks te levelen. Wat is een goede om mee te beginnen? Mij spreekt culinarian heel erg aan omdat iedereen altijd HQ food nodig heeft endgame en ook daarvoor zelfs. Enige tips?
CUL is niet de makkelijkste hoor. Alhoewel je op lvl 15 en 37 twee zeer belangrijke Skills krijgt die je ook bij andere Crafts kan gebruiken.
Je hebt voor het maken van Food nogal wat ingrediënten nodig die soms moeilijk te verkrijgen zijn of veel kosten. Tot level 15 is het meeste wel bij de Vendor van de CUL guild te krijgen, maar daarna zal je een zakcentje achter de hand moeten hebben om aan je spullen te komen.
Je moet eens kijken aan welke materialen je zelf kan komen of je FC en dan daarmee gaan bepalen waarmee je gaat starten. Als je MIN of BOT bent wordt het al wat gemakkelijker.Ook kan het handig zijn om te weten welke Craft jouw huidige Gear kan maken/repareren. Met CNJ ben je vooral afhankelijk van WVR of LTW.
Zelf ben ik als eerste begonnen met LTW, maar dat was vooral omdat er in mijn oude FC nog niemand dat had opgepakt. Omdat ik geen MIN en BOT ben was het wel gemakkelijk dat een LTW vooral met dierenhuiden werkt en die kon ik dan zelf farmen.
Uiteindelijk zal je er altijd eerst geld in moeten stoppen. Als je dan een wat hoger level bent is het wat gemakkelijker om geld terug te verdienen door je gemaakte spullen op de markt te zetten (vooral HQ)
Je hebt voor het maken van Food nogal wat ingrediënten nodig die soms moeilijk te verkrijgen zijn of veel kosten. Tot level 15 is het meeste wel bij de Vendor van de CUL guild te krijgen, maar daarna zal je een zakcentje achter de hand moeten hebben om aan je spullen te komen.
Je moet eens kijken aan welke materialen je zelf kan komen of je FC en dan daarmee gaan bepalen waarmee je gaat starten. Als je MIN of BOT bent wordt het al wat gemakkelijker.Ook kan het handig zijn om te weten welke Craft jouw huidige Gear kan maken/repareren. Met CNJ ben je vooral afhankelijk van WVR of LTW.
Zelf ben ik als eerste begonnen met LTW, maar dat was vooral omdat er in mijn oude FC nog niemand dat had opgepakt. Omdat ik geen MIN en BOT ben was het wel gemakkelijk dat een LTW vooral met dierenhuiden werkt en die kon ik dan zelf farmen.
Uiteindelijk zal je er altijd eerst geld in moeten stoppen. Als je dan een wat hoger level bent is het wat gemakkelijker om geld terug te verdienen door je gemaakte spullen op de markt te zetten (vooral HQ)
[ Voor 9% gewijzigd door Chrasher op 30-08-2014 14:59 ]
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Hey Tiny! Ik zit bij jou in de FC dus ik spreek je er straks wel over in-game als je online bent vanavond. Maar je kan dus ook je eigen gear repareren met bepaalde disciples dat is wel heel erg handig, kost het dan niks of?Chrasher schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:56:
CUL is niet de makkelijkste hoor. Alhoewel je op lvl 15 en 37 twee zeer belangrijke Skills krijgt die je ook bij andere Crafts kan gebruiken.
ik raad aan om eerst CUL naar 37 te doen.. dan bijvoorbeeld Alchemist tot 15 voor een cross skill. en dan als eerst weaver of carpenter 50 want die krijgen op 50 een cross skill waar je imo het meest aan hebtChrasher schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:56:
Verwijderd
Ik ben bezig met Atma crystals te verzamellen met fates maar tot nu toe heb ik er nog 0 gevonden en ben al heel de dag bezig geweest met fates 
Ik heb me relic wapen active en nog vindt ik niets..
Moeten de fates locaties precies in de juiste volgoorde? dus bijvoorbeeld dat je moet beginnen in central shoud en niet in east thanalan ofzo?
Of moet je 100% mee doen aan de fates vanaf begin? Want ik kom meestal pas in een fate als die al is begonne en rond de 30% is
Moeten de fates locaties precies in de juiste volgoorde? dus bijvoorbeeld dat je moet beginnen in central shoud en niet in east thanalan ofzo?
Of moet je 100% mee doen aan de fates vanaf begin? Want ik kom meestal pas in een fate als die al is begonne en rond de 30% is
ik wil die info ook graag hebbenVerwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 06:37:
Ik ben bezig met Atma crystals te verzamellen met fates maar tot nu toe heb ik er nog 0 gevonden en ben al heel de dag bezig geweest met fates
Voor atma farmen..
- je hoeft niet vanaf het begin mee te doen met fates
- je hoeft geen gold te halen met fates voor kans op atma, bronze/silver/gold.. maakt niet uit
- je hoeft ze niet in een specifieke volgorde te doen
- Alle geruchten die je hoort over een speciale japanse farmtechniek op tijdbasis zijn nooit officieel bewezen en zijn gewoon geruchten. (ik heb het eens getest en het werkte niet anders dan gewoon een random zone kiezen)
- je moet wel als lvl 50 met een relic weapon zenith equipped meedoen aan de fates.
- (ik weet niet precies of de fate gewonnen moet worden of mag falen, geen ervaring mee en nooit iets over gehoord/gelezen)
Atma farmen is gewoon totaal random. Zeer lage droprate (1~2% ofzo). Je hebt gewoon geluk of niet. Je kunt ze bijv. alle 12 in 12 uur farmen, of in 12 uur nog steeds 0 hebben.
Wat voor de meeste mensen hun gevoel het meer dragelijker maakt is om naar een zone te gaan en daar zo'n 7~8 fates te doen en bij geen drop naar een andere zone te gaan en dat herhalen.
Success met atma farmen, hopelijk heb je meer geluk dan mij. Ik heb er namelijk all in zo'n 170 uur aan fate farmen in mogen steken
All pray to the RNG god!!
- je hoeft geen gold te halen met fates voor kans op atma, bronze/silver/gold.. maakt niet uit
- Alle geruchten die je hoort over een speciale japanse farmtechniek op tijdbasis zijn nooit officieel bewezen en zijn gewoon geruchten. (ik heb het eens getest en het werkte niet anders dan gewoon een random zone kiezen)
- je moet wel als lvl 50 met een relic weapon zenith equipped meedoen aan de fates.
- (ik weet niet precies of de fate gewonnen moet worden of mag falen, geen ervaring mee en nooit iets over gehoord/gelezen)
Atma farmen is gewoon totaal random. Zeer lage droprate (1~2% ofzo). Je hebt gewoon geluk of niet. Je kunt ze bijv. alle 12 in 12 uur farmen, of in 12 uur nog steeds 0 hebben.
Wat voor de meeste mensen hun gevoel het meer dragelijker maakt is om naar een zone te gaan en daar zo'n 7~8 fates te doen en bij geen drop naar een andere zone te gaan en dat herhalen.
Success met atma farmen, hopelijk heb je meer geluk dan mij. Ik heb er namelijk all in zo'n 170 uur aan fate farmen in mogen steken
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Maakt het uit welke fates ? of is het echt bij letterlijk elke fate mogelijk ?
en dus ook in de volgorde van atma's en niet dat sommige fates bepaalde atma's droppen
en dus ook in de volgorde van atma's en niet dat sommige fates bepaalde atma's droppen
- alle fates in de zone
- volgorde maakt niet uit
Het is gewoon simpel: doe fates in de zone van de atma die je wilt, hoop op een atma drop.
Het is gewoon simpel: doe fates in de zone van de atma die je wilt, hoop op een atma drop.
[ Voor 60% gewijzigd door NaWA op 01-09-2014 19:26 ]
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
oke Atma is dus wel zone gebonden. dat wist ik al niet. heb je een list van de zones?NaWA schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:25:
- alle fates in de zone
C. Shroud - Atma of the Maiden
N. Shroud - Atma of the Archer
E. Shroud - Atma of the Goat
S. Thanalan - Atma of the Scorpion
E. Thanalan - Atma of the Bull
W. Thanalan - Atma of the Twins
C. Thanalan - Atma of the Scales
Upper La Noscea - Atma of the Water Bearer
Middle La Noscea - Atma of the Ram
Outer La Noscea - Atma of the Lion
Lower La Noscea - Atma of the Fish
Western La Noscea - Atma of the Crab
N. Shroud - Atma of the Archer
E. Shroud - Atma of the Goat
S. Thanalan - Atma of the Scorpion
E. Thanalan - Atma of the Bull
W. Thanalan - Atma of the Twins
C. Thanalan - Atma of the Scales
Upper La Noscea - Atma of the Water Bearer
Middle La Noscea - Atma of the Ram
Outer La Noscea - Atma of the Lion
Lower La Noscea - Atma of the Fish
Western La Noscea - Atma of the Crab
thanks a lot
ga ik daar maar is binnekort mee beginnen denk ik.
eerst alle leaked foto's van jeniffer lawrence en kate upton downloaden
eerst alle leaked foto's van jeniffer lawrence en kate upton downloaden
Verwijderd
Ah! is dus gewoon wachte tot ik ooit een crystal drop krijg 12x bedankt voor de infoNaWA schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:40:
Voor atma farmen..
Verwijderd
Gisteren mijn gladiator maar eens tot lvl 11 geleveld nu... Damn ik ben zo dichtbij om mijn scholar te halen (27 ARC & 15 CNJ), maar nu het tanken toch maar gedaan en ik ben verkocht!
Ik sta nu te twijfelen om eerst een paladin te maken of toch maar verder te doen richting Scholar... Keuzes Keuzes!
Ik sta nu te twijfelen om eerst een paladin te maken of toch maar verder te doen richting Scholar... Keuzes Keuzes!
Gister avond 3 uurtjes fates gedaan om even te kijken of ik voor me atma kon beginnen. maar geen enkele crystal gekregen
kan me voorstellen dat het frustrerend wordt op een gegeven momemt
Nog al! Maar ja daarna is het ook een farm festijn....Ricmaniac schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:51:
Gister avond 3 uurtjes fates gedaan om even te kijken of ik voor me atma kon beginnen. maar geen enkele crystal gekregenkan me voorstellen dat het frustrerend wordt op een gegeven momemt
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Een andere volgorde die me is aangeraden is om eerst alles naar 15 te levelen en dan te focussen op CUL naar 37. Op die manier heb je een bredere keuze uit cross-class abilities, en kan je de objecten voor je Grand Company maken en (met de laatste patch 2.35) de dailies van de Ixali Beast Tribe die flinke bergen exp opleveren en op zeer lage levels voor je DoH al te doen zijn.Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:15:
[...]
Wat de meeste mensen doen is als eerst cullinarian tot 37. want dan kan je dus de ability die je dan unlockd "Steady Hand II " in dit geval, gebruiken bij je andere craft classes. en vervolgens heeft alchemist op level 15 een leuke cross class ability genaamd trick of the trade.. zo is er zeg maar een kleine volgorde wat voor een beginnende crafter het ideaalst is. Dat is op internet volgens mij wel makkelijk te vinden
Gisteren even samen met mijn vrouw weer verder gespeeld. Proberen nu de main quest maar eens wat door te spelen.
Konden voor haar de start niet vinden, blijkt dat ze die in Gridania moest doen omdat ze uit Ul'Dah komt. >_< Ikzelf moest in Ul'Dah zijn.
Zij is aan het vissen geslagen. Geen idee of ze door heeft hoe en wat.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik WHM wil gaan doen, zij is gestart met GLA, maar wat ze als job wil doen is nog even de vraag.
Daarnaast moet ik zeggen dat a, dat touchpad als knop gebruiken op de PS4 echt ruk is.
Typen? Tja, dat kost heel erg veel tijd. Nu tijdelijk maar even gebruik maken van de telefoon als tweede scherm om daar tekst mee te typen.
Denk dat ik de Sony PS3 toetsenbord ga halen. Zou zeggen dat die ook wel werkt op de PS4. Scheelt weer. Kun je gewoon enter drukken en beginnen met typen.
De Lightning quest iig verder niet meer gehaald op de wapens na die we toen al hadden. Even snel in een weekend levellen naar 26 is niet te doen als je alleen na 21 uur de tijd hebt.
Konden voor haar de start niet vinden, blijkt dat ze die in Gridania moest doen omdat ze uit Ul'Dah komt. >_< Ikzelf moest in Ul'Dah zijn.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik WHM wil gaan doen, zij is gestart met GLA, maar wat ze als job wil doen is nog even de vraag.
Daarnaast moet ik zeggen dat a, dat touchpad als knop gebruiken op de PS4 echt ruk is.
Typen? Tja, dat kost heel erg veel tijd. Nu tijdelijk maar even gebruik maken van de telefoon als tweede scherm om daar tekst mee te typen.
Denk dat ik de Sony PS3 toetsenbord ga halen. Zou zeggen dat die ook wel werkt op de PS4. Scheelt weer. Kun je gewoon enter drukken en beginnen met typen.
De Lightning quest iig verder niet meer gehaald op de wapens na die we toen al hadden. Even snel in een weekend levellen naar 26 is niet te doen als je alleen na 21 uur de tijd hebt.
[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 09-09-2014 10:40 ]
Verwijderd
Vergeet niet je Zenith weapon equipped te hebben, anders krijg je niets. Verder moet je ook slots in je inventory hebben, anders krijg je ook niets. En ja dit kun je per ongeluk vergeten als je honderden FATEs farmed met elk material drops. FC-mate had een uur lang lopen grinden met een volle tasRicmaniac schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:34:
thanks a lot![]()
Verder kun je ook nog overwegen om je Zenith niet gelijk te updaten, of in het geval van Paladin het shield op Zenith te houden. Zolang je een Zenith item draagt kun je Zodiac Atma drops krijgen van FATEs in de bepaalde zones, wat handig is als je meerdere classes een Novus wil geven. Een Paladin is dus uiterst geschikt omdat deze makkelijk kan solo-en en een i110 weapone en een Zenith Shield kan dragen om door te farmen, terwijl Curtana wel Atma/Animus kan worden gemaakt. Overigens krijg je geen Atma drops als je een mix van Animus/Novus en Zenith draagt, enkel Alexandrite. Hoogste item telt.
Zo heb ik in pakweg 25 uur (iets minder dan 2 weken lang elke avond 1-1.5 uur FATE spam en wat in het weekend) 16 Zodiac Atma drops gepakt. Zoals Nawa al zei, maar laat ik het benadrukken: Je hoeft geen Gold te scoren of uberhaupt bij de FATE te zijn als deze word afgerond. Als er veel mensen aan het hunten zijn voor Atma, kun je gewoon naar een FATE toe, paar monsters killen of een hap uit de HP-balk van de boss halen en naar de volgende toe lopen. Zo mis je er geen een.
Als je GC Seals capped (en dit gaat vaak gebeuren als je FATEs spammed en 250 per stuk krijg) overweeg dan mats te kopen zoals Coke, Animal F. etc. om zelf te gebruiken of voor wat easy money.
Persoonlijk denk ik dat de mensen die roepen dat ze dagenlang geen drops krijgen erg inefficient bezig zijn of graag het slachtoffer spelen. Er beweerde laatst op reddit iemand dat hij 96 uur per week (lol nolife) voor een totaal van 1000 uur gefarmed had en slechts 8 drops had. Echt fucking bullshit. Gemiddeld (als je het efficient aanpakt) krijg je er eentje tussen 0-4 uur per stuk. Ik heb al veel FC mates om resultaten gevraagd, en niemand heeft 40+ uur geklokt voor een volledige set. Laatst was er een stream van een gast die in een 14-uur marathon 12 stuks farmde.
Met GLA heeft ze slechts 2 keuzes voor een job. Als ze GLA als primary class gebruikt, dan word ze een Paladin. Ook kan ze kiezen met stoppen van levelen van de GLA en ipv daarvan een MAR naar 50 grinden, dan word je een Warrior.Arunia schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:07:
| Job | Primary Class | Secondary Class | Tertiary Class |
|---|---|---|---|
| Warrior | Marauder | Gladiator | Pugilist |
| Paladin | Gladiator | Conjurer | Marauder |
Primary Class level je sowieso naar 50. Secondary en Tertiary level je naar een bepaald niveau om cross-class skills vrij te spelen. (skills die je met andere classes kan delen) Zo neemt een Warrior Featherfoot van PGL en Convalescence, Provoke, Flash van GLA. Zonder Provoke kun je bepaalde instances/bosses niet eens clearen als WAR bijvoorbeeld, dus hou je cross-class skills in de gaten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 11:06 ]
Thanks voor de uitleg. Vraag me af of ze ooit echt end-game gaat doen
.
Met deze snelheid duurt dat nog wel even. Denk dat Call Of The Sea onze eerste dungeon gaat zijn als ik het zo zie.
Ben benieuwd, kan wel handig zijn om een healer en damage class te hebben.
Zal met haar nog wel een keertje gaan zitten om te kijken wat ze graag wil gaan doen. Maar voorlopig mag ze het lekker uitzoeken
Voor mij is iig ACN naar level 15 gekomen en ben ik nu nog level 21 met CNJ.
Met deze snelheid duurt dat nog wel even. Denk dat Call Of The Sea onze eerste dungeon gaat zijn als ik het zo zie.
Ben benieuwd, kan wel handig zijn om een healer en damage class te hebben.
Zal met haar nog wel een keertje gaan zitten om te kijken wat ze graag wil gaan doen. Maar voorlopig mag ze het lekker uitzoeken
Voor mij is iig ACN naar level 15 gekomen en ben ik nu nog level 21 met CNJ.
Ik heb afgelopen weekend m'n eerste class naar level50 gehaald, en ook de main story uitgespeeld. Best vlot kunnen doen, al helpt het wel dat je als WHM snel duty's kan vinden.
Nu nog even aan het kijken wat ik nu ga doen, ik wil natuurlijk betere gear, maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen, ik heb nog nooit zoveel quests in mijn journal gehad!
Al wel een begin gemaakt aan de relic quests, ben nu zover dat ik de primals op hard mode moet gaan doen.
Maar voordat ik daar induik, wil ik eerst even wat gear upgraden. (heb nu nog maar 2 ilvl90 items, en mijn accesories zitten allemaal nog onder de 50)
Daarvoor kan ik het beste hunts gaan doen, zodat ik met die seals/myths de ilvl90 kan halen?
Waar vind ik trouwens de ilvl90 accesories? Die kon ik niet bij de vendors vinden in mor-dhona...
Nu nog even aan het kijken wat ik nu ga doen, ik wil natuurlijk betere gear, maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen, ik heb nog nooit zoveel quests in mijn journal gehad!
Al wel een begin gemaakt aan de relic quests, ben nu zover dat ik de primals op hard mode moet gaan doen.
Maar voordat ik daar induik, wil ik eerst even wat gear upgraden. (heb nu nog maar 2 ilvl90 items, en mijn accesories zitten allemaal nog onder de 50)
Daarvoor kan ik het beste hunts gaan doen, zodat ik met die seals/myths de ilvl90 kan halen?
Waar vind ik trouwens de ilvl90 accesories? Die kon ik niet bij de vendors vinden in mor-dhona...
zijn bij vendors in revenant toll. die koop je met die tomes of mythology of soldiery weet even niet meer zeker welke. Op de heuvel bij een dame in zo'n kraampjeRonnieB82 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:10:
Ik heb afgelopen weekend m'n eerste class naar level50 gehaald, en ook de main story uitgespeeld. Best vlot kunnen doen, al helpt het wel dat je als WHM snel duty's kan vinden.
Verwijderd
Auriana, Revenant's Toll (x22 y6) in een tent op het hoofdplein. Daar kun je tevens ook i100 gear kopen voor Soldiery Tomes.RonnieB82 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:10:
Ik weet niet op welke server je zit, maar op mijn server Excalibur is Hunt zwaar georganiseerd en trek ik in een gunstige spawn window van een uur gemakkelijk 100 Allied Seals, 100 Soldiery Tomes en 250 Myths binnen. Als er S-Ranks spawnen wel meer. (laatst een yield van 300+ Allied Seals, 250 Soldiery Tomes en en 1k+ Myths binnen 2 uur gepakt)
Mocht je op Excalibur zitten, stuur me een DM om bij de server's grootste hunt group te komen.
Overigens zijn HM Primals een eitje, die kun je met gemiddeld item level 50-60 wel clearen. Garuda HM is slechts een tikkeltje anders dan de Normal, zelfde met Ifrit. Alleen Titan HM kan lastig zijn, omdat deze ipv 1 knockback line AoE nu in een cone AoE knockback doet. (In Extreme mode in een hexagonale vorm, dus bereid je maar voor
Dus met een groep randoms haal je Titan vaak niet, omdat voor 9/10 een grote rode cirkel of incoming skillshot blijkbaar geen indicatie is om z.s.n. op te sodemieteren
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 11:55 ]
Heb het weer even gehad met final fantasy .. er komt gewoon TE veel uit wat ik telkens wil spelen man
Komt wel weer straks als Ninja uit komt. dan gaan we weer een tijdje hard
Komt wel weer straks als Ninja uit komt. dan gaan we weer een tijdje hard
Het is en blijft RNG. Bij mij heeft het dan ook langer geduurd dan 40 uur speeltijd. In totaal heb ik ongeveer 850 FATEs erbij geticked op mijn achievements. Tegen ongeveer 5 minuten per fate kom ik dan op ruwweg 4250 minuten, ca 70 uur. Waarbij mijn langste sessie zonder atma een vrijdag avond van 6 uurtjes en zaterdag + zondag ca 28 uur fulltime farmen zonder geluk. Pas maandag kwam de atma, ongeveer een uurtje in de farm sessie.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:04:
[...]
Zo heb ik in pakweg 25 uur (iets minder dan 2 weken lang elke avond 1-1.5 uur FATE spam en wat in het weekend) 16 Zodiac Atma drops gepakt. Zoals Nawa al zei, maar laat ik het benadrukken: Je hoeft geen Gold te scoren of uberhaupt bij de FATE te zijn als deze word afgerond. Als er veel mensen aan het hunten zijn voor Atma, kun je gewoon naar een FATE toe, paar monsters killen of een hap uit de HP-balk van de boss halen en naar de volgende toe lopen. Zo mis je er geen een.
Persoonlijk denk ik dat de mensen die roepen dat ze dagenlang geen drops krijgen erg inefficient bezig zijn of graag het slachtoffer spelen. Er beweerde laatst op reddit iemand dat hij 96 uur per week (lol nolife) voor een totaal van 1000 uur gefarmed had en slechts 8 drops had. Echt fucking bullshit. Gemiddeld (als je het efficient aanpakt) krijg je er eentje tussen 0-4 uur per stuk. Ik heb al veel FC mates om resultaten gevraagd, en niemand heeft 40+ uur geklokt voor een volledige set. Laatst was er een stream van een gast die in een 14-uur marathon 12 stuks farmde.
Thrace Grumble in "[MMORPG] Final Fantasy XIV: ARR "Deel 2""Arunia schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:07:
Verwijderd
Inefficient dus. Je hoeft per FATE nog geen minuut te blijven. Zoals ik al zei: paar monsters killen of boss een paar tikken verkopen en next.psychodude schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:10:
[...]
Het is en blijft RNG. Bij mij heeft het dan ook langer geduurd dan 40 uur speeltijd. In totaal heb ik ongeveer 850 FATEs erbij geticked op mijn achievements. Tegen ongeveer 5 minuten per fate kom ik dan op ruwweg 4250 minuten, ca 70 uur. Waarbij mijn langste sessie zonder atma een vrijdag avond van 6 uurtjes en zaterdag + zondag ca 28 uur fulltime farmen zonder geluk. Pas maandag kwam de atma, ongeveer een uurtje in de farm sessie.
`Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:11:
[...]
Inefficient dus. Je hoeft per FATE nog geen minuut te blijven. Zoals ik al zei: paar monsters killen of boss een paar tikken verkopen en next.
FATEs hebben spawn times, op een drukkere server in een zone waarin FATEs gefarmed worden is er vaak niet meer dan één actief. Dan is er geen next, dan is het gewoon net als iedereen wachten tot de nieuwe FATE weer gespawned is. Dat in combinatie met het lopen naar de nieuwe FATE ben je incl. shortcuts via aetheryte network toch al snel 5 minuten kwijt per FATE.
Je kunt dan wel koppig blijven stellen dat voor iemand waarbij het langer duurt het inefficiënt of wat dan ook is, maar uiteindelijk blijft de droprate volkomen RNG based. De kwestie tijd is dan ook totaal niet interessant, het aantal FATEs is veel interessanter. Ja, ik ken er ook welk met 100 FATEs alle ATMA's al hadden. Maar ik ken er ook met nog meer FATEs eer ze ze allemaal binnen hadden.
Haha, thanks.
Ik zal eens kijken of die niet te groot is, want dat zou het enige probleem zijn in mijn ogen.
Viel op zich mee, maar voor 24 euro heb ik toch het Sony PS3 Keypad gekocht.
Is net zo groot of kleiner en van een bekender merk.
Voor dat prijsverschil kon ik de Sony iig niet laten liggen. Mind you, hij is overal 50 euro als je hem nog vind. Nedgame had hem voor 22 euro ex. verzending.
De PS knoppen zoals op je controller werken iig niet op de PS4 vanaf dat toetsenbord, maar het gaat om het chatten. Enter drukken en typen zou een hoop schelen en mijn vrouw kan dan mooi mee doen in de chat.
Was wel lachen. Zij tikken en verzenden, maar niks zien. Zie ik opeens in de chat van Poekie dat ze niet weet wat ze doet.
Had ze het chat scherm nog op lokaal staan ipv FC of LS en maar typen en verzenden. Ah, good times.
[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 10-09-2014 15:43 ]
Verwijderd
Ik speel op een zeer drukke legacy server en dat er per keer maar 1 FATE actief is, is klinkklare onzin. Er zijn een zooi zones waar FATEs echt constant poppen en bijna gelijk weer up komen nadat ze neer zijn. De spawnrate van FATEs ligt ook aan hoeveel je cleared. In Upper La heb ik er vaak 4-5 tegelijk aangetikt en met Silver/Gold gecleared.psychodude schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:18:
[...]
`
FATEs hebben spawn times, op een drukkere server in een zone waarin FATEs gefarmed worden is er vaak niet meer dan één actief. Dan is er geen next, dan is het gewoon net als iedereen wachten tot de nieuwe FATE weer gespawned is.
Gisteren lekker weer even kunnen spelen. Hebben met een Duty groep die eerste dungeon voor de main quest gedaan.
Was erg gezellig en ik ging op het laatste moment als CNJ bij de eindbaas dood. Mijn vrouw was tank, maar dat liep nog niet lekker. Kreeg 3 lizzies op mijn dak door het healen.
Zat iig nog 1 NLer bij. Kregen nog tips. Voor mij wat minder nuttig, maar voor mijn vrouw wel.
Ze moet gewoon weten dat die class en richting meer tank gericht is. Maar ze staat toch graag in de frontlinie. Dus komt wel goed. Ik kan straks WHM gaan doen.
Was erg gezellig en ik ging op het laatste moment als CNJ bij de eindbaas dood. Mijn vrouw was tank, maar dat liep nog niet lekker. Kreeg 3 lizzies op mijn dak door het healen.
Zat iig nog 1 NLer bij. Kregen nog tips. Voor mij wat minder nuttig, maar voor mijn vrouw wel.
Ze moet gewoon weten dat die class en richting meer tank gericht is. Maar ze staat toch graag in de frontlinie. Dus komt wel goed. Ik kan straks WHM gaan doen.
Met andere woorden, er FATEn gewoon vrijwel geen mensen op je server. 4 - 5 FATEs tegelijk actief betekend niets anders dan dat de FATEs niet gecleared worden en dus niet op respawn timer staan. Een respawn timer welk bij introductie van ATMA's overigens nog hoger lag dan wat deze nu is.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:36:
[...]
Ik speel op een zeer drukke legacy server en dat er per keer maar 1 FATE actief is, is klinkklare onzin. Er zijn een zooi zones waar FATEs echt constant poppen en bijna gelijk weer up komen nadat ze neer zijn. De spawnrate van FATEs ligt ook aan hoeveel je cleared. In Upper La heb ik er vaak 4-5 tegelijk aangetikt en met Silver/Gold gecleared.
Bovendien passeer je volledig de notie dat tijdsinvestering minder relevant is dan het aantal FATEs gecleared in deze.
Verwijderd
Als ze niet wil tanken en toch melee, Dragoon en Monk zijn melee DPS classes, waarvan Dragoon de makkelijkste is. (Monk is nogal mechanisch intensief)Arunia schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:34:
Gisteren lekker weer even kunnen spelen. Hebben met een Duty groep die eerste dungeon voor de main quest gedaan.
Als ze Gladiator/Marauder speelt is het erg belangrijk om sowieso het wapen up to date te houden. Ik zie erg veel mensen in low level dungeons met wapens 10 levels onder hun niveau. Zo ga je nooit aggro houden. Marketboard kun je voor een paar 100 gil al wel wat relevants kopen, mocht er niets droppen.
Verder zijn er verschillende enmity-genererende (aggro) combo's die je kunt herhalen, liggend aan welke tank ze speelt.
Marauder
Single Target: Heavy Swing > Skull Sunder > Maim
Multi Target: (Overpower * aantal targets) +1, verder je Single Target combo op de sterkste mob.
Gladiator
Single Target: Fast Blade > Savage Blade > Rage of Halone
Multi Target: Flash > (op de sterkste mob) Fast Blade > Savage Blade > Flash > Rage of Halone
Verder als Gla Fast Blade > Riot Blade gebruiken wanneer mana op raakt, dit restored namelijk mana.
Verder is de skill Provoke (Gla skill, te cross-classen naar Mar) een aggro reset. Op het moment dat een monster op jou afrent, stop jij als CNJ even met aanvallen, Provoked zij het monster (deze rent dan naar haar toe, tenzij je echt heel diep aggro hebt) en doet ze haar Single Target combo erop.
Flash (Gladiator circle aoe) / Overpower (Marauder cone AoE) pakt in een klein gebied van alles aggro en in het geval van Gla verblind het ook nog. Verder moeten de DPS jouw hoofd-target aanvallen. Je kunt targets markeren met een /1\ om prio aan te geven. Als je DPS daar niet naar luisteren en aggro trekken, niet achteraan hollen, dan zet je de rest van de groep ook midden in het gevaar. Gewoon laten doodgaan en de klus afmaken. Dan leren ze het snel.
Overigens is Gla een waardeloze tank op lagere levels, omdat deze vergeleken met Mar misschien de helft aan aggro genereert in dezelfde tijd. Pas aan het einde van de level-rit zul je interessante skills krijgen hiervoor.
Nog een laatste en dan ben ik wel klaar omtrent FATEs, dat jij bovengemiddeld zat met je cleartime, wat zeer rottig voor je is, zegt natuurlijk weinig. Er zullen altijd mensen onder en boven het gemiddelde zitten. Vandaar dat het ook een gemiddelde is. Verder is je class en efficiente ook van belang en waarschijnlijk ook het tijdstip waarop je speelt.psychodude schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:49:
[...]
Met andere woorden, er FATEn gewoon vrijwel geen mensen op je server. 4 - 5 FATEs tegelijk actief betekend niets anders dan dat de FATEs niet gecleared worden en dus niet op respawn timer staan. Een respawn timer welk bij introductie van ATMA's overigens nog hoger lag dan wat deze nu is.
Bovendien passeer je volledig de notie dat tijdsinvestering minder relevant is dan het aantal FATEs gecleared in deze.
Het aantal FATEs is juist vrij irrelevant, de enige factor die het een grind maakt is tijd. Of jij nou 10 FATEs x 5min erover doet of 25 FATEs x 2min, je bent nog steeds hetzelfde kwijt. Overigens zijn bepaalde zones sowieso makkelijker en kun je meer FATEs doen door het level van de FATE. Lv5s clearen veel sneller dan de Lv40+.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 12:47 ]
Zo, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zal eens een keer met haar gaan zitten. Klinkt zo lekker haha.
Maar heb haar net tijdens de lunch nog even kort uitgelegd. Maar dit moet uitgebreider uitgelegd worden nog. Voor mij zal er ook wel heel wat geleerd moeten worden als support healer class.
Maar heb haar net tijdens de lunch nog even kort uitgelegd. Maar dit moet uitgebreider uitgelegd worden nog. Voor mij zal er ook wel heel wat geleerd moeten worden als support healer class.
Goed om te weten denk ik: ik (sely reeves ingame) heb ff 'n korte break! Druk met werk en destiny
3ds fc: 4270-0926-7440
In de gehele discussie omtrend ATMA's, of de huidige drop rate problematisch is of niet, is het aantal FATEs juist het enige relevante. Clearing time heeft daar geen invloed op. Alles wat nodig is om een ATMA te krijgen is tenslotte 1 hit op een FATE. De FATE hoeft niet eens succesvol afgerond te worden om kans op een ATMA te maken. Zolang je aan de volgende vereisten voldoet, kun je een ATMA verkrijgen: Relic weapon aan, hit op FATE mob gedaan, bent in de zone aanwezig bij einde van FATE.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:01:
Het aantal FATEs is juist vrij irrelevant, de enige factor die het een grind maakt is tijd.
Provoke plaatst je altijd op top enmity + 1. Je zult als tank dan ook altijd de aggro verkrijgen, ongeacht hoeveel aggro de huidige nummer 1 had. Wat vaak echter gebeurd is dat men door blijft gaan met high threat skills direct na provoke.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:01:
... Provoked zij het monster (deze rent dan naar haar toe, tenzij je echt heel diep aggro hebt ...
Wat vaak dan ook lekkerder werkt om threat over te nemen is combo builden, dan provoke, dan direct rage of halone met evt. op hoger level spirits within / circle of scorn er achteraan indien mogelijk.
Verwijderd
Daarom moet diegene ook nokken met aanvallen. Provoke kan niet opboksen tegen een BLM die er vervolgens een crit boven opgooit. Overigens is Provoke useless tegen een mob met sterke DoT erop. Dan gaat deze richting jou en linea recta weer return to sender.psychodude schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:54:
[...]
Provoke plaatst je altijd op top enmity + 1. Je zult als tank dan ook altijd de aggro verkrijgen, ongeacht hoeveel aggro de huidige nummer 1 had. Wat vaak echter gebeurd is dat men door blijft gaan met high threat skills direct na provoke.
Echt vaag. Start de laptop van mijn vrouw op om lekker ffxiv te spelen. Uiteindelijk de gehele avond bezig geweest om uit te vinden waarom na op play te drukken wordt het beeld zwart en zie ik de ffxiv muisaanwijzer en schiet het spel meteen naar de taakbalk. Dit doet hij constant wanneer ik het spel in de taakbalk aanklik. Kan het totaal niet vinden.
Er is verder voor zover niks geüpdate.
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
Verwijderd
Je kunt proberen de settings weg te gooien onder Documents > My Games en dan het Square/FFXIV mapje eruit te slepen of in de prullenbak te gooien, dan weer opstarten. Anders reinstall?Arunia schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:32:
Echt vaag. Start de laptop van mijn vrouw op om lekker ffxiv te spelen. Uiteindelijk de gehele avond bezig geweest om uit te vinden waarom na op play te drukken wordt het beeld zwart en zie ik de ffxiv muisaanwijzer en schiet het spel meteen naar de taakbalk. Dit doet hij constant wanneer ik het spel in de taakbalk aanklik. Kan het totaal niet vinden.
Herkent iemand dit?
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet