ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
GRATS!! ziet er goed uitSaferSephy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:32:
[afbeelding]
BAM zenith ook binnen!
Nu door met ilvl90 gear en een enkele 100
Weer eens wat hunts gedaan.. zo unbalanced
Zoveel myth dat ik me afvraag waarom ik ooit nog dungens zou willen doen.
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
He zijn er nog meer mensen op Zodiark rond lvl 40-49 die op fates willen hunten.. Snelle manier voor xp, ik moet nog 1 lvl verder om weer main quests te krijgen en dan eindelijk richting lvl 50.
PSN: Wauzer010
Ach, ik vermoed dat in 2.4 zodra de myth/soldier/nieuwe token droprates weer worden aangepast ze mogelijk de dungeons weer wat aantrekkelijker zullen maken.NaWA schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:30:
[...]
GRATS!! ziet er goed uit
Maar ook de community zelf zorgt er wel voor dat hunts op termijn minder rendabel worden. Op mijn server zie je nu al dat B's of niet langer of te laat in LS's worden gedeeld. A's kun je je contributie op pakken. En zelfs S ranks worden nu al zo snel gepulled omdat men anders bang is geen contributie te kunnen krijgen doordat de mob verdwijnt op je scherm, dat het steeds moeilijker wordt de volle mep aan tomes en seals te pakken.
Krijg je er ook tomes voor als je de hunt niet hebt als target? Want je kan toch maar 1 daily en 1 weekly ofzo als target hebben?NaWA schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:30:
[...]
GRATS!! ziet er goed uit
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Ja, de daily en weekly zijn een klein bonusje. Meer dan dat ook niet. Bijna niet eens de moeite waard om speciaal voor langs je grand company te gaan als je het mij vraagt.Cidolfas schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:49:
[...]
Krijg je er ook tomes voor als je de hunt niet hebt als target? Want je kan toch maar 1 daily en 1 weekly ofzo als target hebben?
Oh dat wist ik niet, dan maar eens op zoek naar een hunt LS of party inderdaad. Ik kan nog wel wat myth gebruiken voor mijn Atma upgradepsychodude schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:50:
[...]
Ja, de daily en weekly zijn een klein bonusje. Meer dan dat ook niet. Bijna niet eens de moeite waard om speciaal voor langs je grand company te gaan als je het mij vraagt.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Daarnaast ben ik mining en conj gaan ovalen, de ene omdat de fc weinig immers had en de andere zodat ik fc mensen kan helpen de queues te verkorten, en omdat healer me ook gewoon tof lijkt.
Hier weer wat fotootjes!
Hunt groep

Bij fc huis
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Hier ook nog een paar van ons FC huis..
Ochtend:

Nacht

Overdag:

Sahagin Mount:
PSN-id: Chrasher
Zal me van de week ook eens in housing gaan verdiepen.
Je krijgt voor die Quests ook Ventures, Myth en Soldier tomes. Tevens kan je bij de beast vendor uiteindelijk wat speciale dingen kopen die handig zijn voor Crafters. Ondanks dat het NQ items zijn is het vaak veel goedkoper dan via de Market. En een mooie gelegenheid om je Chocobo te levelen omdat je tegen lvl45+ vijanden vecht.SaferSephy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:05:
Ziet er mooi uit! Die Sahagin mount is ook vet! Ik vraag me nog wel even af wat de motivator is om die beast tribe quests te gaan doen. Tot nu toe lijkt dat enkel de mount?
Zal me van de week ook eens in housing gaan verdiepen.
ahh thanks! vooral de tomes maken het idd wel interestingChrasher schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:10:
[...]
Je krijgt voor die Quests ook Ventures, Myth en Soldier tomes. Tevens kan je bij de beast vendor uiteindelijk wat speciale dingen kopen die handig zijn voor Crafters. Ondanks dat het NQ items zijn is het vaak veel goedkoper dan via de Market. En een mooie gelegenheid om je Chocobo te levelen omdat je tegen lvl45+ vijanden vecht.
Verwijderd
mijn ingame naam is piradir totalicus
Verwijderd
vanavond waarschijnlijk niet, maar morgenavond zowiezoRuttoG schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:03:
Hoi xvampxBen je vanavond online? Dan fixen we die even! Je kan ook op Nightbreed zoeken en hier een request droppen indien wen iet tegelijk online zijn.
http://forum.square-enix....-Summary-%2808-11-2014%29
Check vooral de nieuwste beelden van de Ninja class, en verheug je op 't feit dat ze Triple Triad naar FFXIV gaan brengen, maar dan echt op de juiste manier, in game, waarbij je ook NPC's en andere spelers kunt uitdagen!! *drool*
En Gold Saucer met Chocobo racing, zou 't wellicht toch nog boeiend worden om in de chocobo raising en stables te duiken haha
of ff via de site fixen ;-)Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:06:
[...]
vanavond waarschijnlijk niet, maar morgenavond zowiezo
http://www.nightbreed-zodiark.com/
Triple Triad! Awesome!!!SaferSephy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:31:
Voor wie em nog niet gelezen had, hier de vertaling van de laatste Letter From the Producer LIVE.
http://forum.square-enix....-Summary-%2808-11-2014%29
Check vooral de nieuwste beelden van de Ninja class, en verheug je op 't feit dat ze Triple Triad naar FFXIV gaan brengen, maar dan echt op de juiste manier, in game, waarbij je ook NPC's en andere spelers kunt uitdagen!! *drool*
En Gold Saucer met Chocobo racing, zou 't wellicht toch nog boeiend worden om in de chocobo raising en stables te duiken haha
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Dus de laatste materia er maar op gefused:

Dit zijn de veranderingen stat wise:

En de Holy Shield Novus obtained:

stats:

Wat sfeerbeeld:

Alleen de glow verandert een beetje aan het schild. Is nu wat geel geworden, en tevens zie je soms wat hexagon figuurtjes in de glow wat er voorheen niet inzat. Ziet er dus best cool uit
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
nopeVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 03:42:
Leuke spel heb tijdens de beta gespeeld hebben ze al Europese servers die in EU zitten?
wow dat wist ik niet, ik dacht dat de hele groep waar Zodiark in zit in EU staat! Dan is de connectie best netjes hoor! Alleen tijden Titan HM had ik af en toe last van lag, en bij S-rank Hunts verdwijnt soms de mob maar dat ligt denk ik and mijn PS4 haha
1) 5 venture coins kopen voor 1000 grand company seals.
2) random drop van treasure maps chests (ik weet enkel peiste skin maps zeker, de rest doe ik nooit)
3) beastman daily quests
Er zijn mogelijk nog wel meer manieren om ze te krijgen, maar deze weet ik toevallig uit m'n hoofd. Meestal als ik er echt een paar nodig heb dan koop ik een setje bij de grand company vendor, die seals zijn toch makkelijk te verkrijgen (via FATEs, grand company leve's, etc)
thnx!
Desynthesis van goldenfin en silver sovereign is ook nog een manier om aan ventures te komen.
Verwijderd
ik ben nu online. Heb ook al een application ingevuld op de website.RuttoG schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:03:
Hoi xvampxBen je vanavond online? Dan fixen we die even! Je kan ook op Nightbreed zoeken en hier een request droppen indien wen iet tegelijk online zijn.
Verwijderd
Dank je wel zat eraan te denken het aan te schaffen Final Fantasy en weer te proberen.
Zijn er ook Nederlandse guilds die vooruit gang boeken met Pve?
Hoeft niet helemaal hardcore te zijn.
Het mag ook wel internationale guild zijn veel Nederlands zijn
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 05:39 ]
Verwijderd
Hey Crasher, nee ik zit er nog niet in. Ik ben nu terug online tot deze namiddag vermoed ik.Chrasher schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:03:
Ben je al bij de FC? Ben vergeten te kijken bij de applications. Als ik morgen inlog controleer ik meteen of je er nog in staat. Toevallig vandaag weinig mensen online met voldoende rechten.
Daarna terug werken
De naam van mijn arcanist is pirader totalicus
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 08:45 ]
GrandCompany seals is het makkelijkst eigenlijk.wauzer schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:45:
Beastman quests t makkelijkste dus, enwat fates ernaast
thnx!
Seals kom je snel aan door oude gear te traden tegen seals (roze, groene en blauwe gear) en door GC supply missies te doen.
Le Meow
Grand Company HQ, bij een van de personen achter de balie. Voor zover ik weet, moet je eerst de tweede rank (dus 1 rank upgrade nodig a 2000 seals) bereikt hebben, voordat je gear tegen seals kunt traden.wauzer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:56:
Waar kun je die oude gear traden dan tegen seals?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zal verder niets aparts doen, mischien een instanceje met m'n Conj, en story quest met m'n Bard verder doorzetten. Wellicht met FC'ers een trial EX. We zien wel
Linkje voor vanavond: http://www.twitch.tv/SaferSephy
[ Voor 6% gewijzigd door SaferSephy op 15-08-2014 13:08 ]
Dus om zo ver te komen heb je 21000 seals nodig aan rank up en nog een aantal speciale eisen (zoals Hunting log company tab rank 1 completed).
edit: seals kosten voor rank up zijn 1000 voor de eerste, 2000 voor de tweede, enzovoorts.
[ Voor 9% gewijzigd door deTwisj op 15-08-2014 13:08 ]
Welke server speel je op?Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:05:
[...]
Dank je wel zat eraan te denken het aan te schaffen Final Fantasy en weer te proberen.
Zijn er ook Nederlandse guilds die vooruit gang boeken met Pve?
Hoeft niet helemaal hardcore te zijn.
Het mag ook wel internationale guild zijn veel Nederlands zijn
Net ff gezellig meegekeken bij jullie T5 pogingenSaferSephy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:
Voor iedereen die FFXIV ARR nog niet in z'n bezit heeft en een idee wil hebben hoe het speelt en vragen beantwoord wil hebben; Vanavond zal ik live broadcasten op twitch.tv met mic en kun je, mocht je vragen hebben kun ze in de chat gooien.
Zal verder niets aparts doen, mischien een instanceje met m'n Conj, en story quest met m'n Bard verder doorzetten. Wellicht met FC'ers een trial EX. We zien wel
Linkje voor vanavond: http://www.twitch.tv/SaferSephy
Verwijderd
Ik kan me niet echt herinneren het was volgens mij een legacy server of zo iets.
U kunt mij toevoegen op steam is Adana_killer gaat wat makkelijker
Mijn steam is wat problematisch laatste tijd, staat op een stervende HDDVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:38:
[...]
Ik kan me niet echt herinneren het was volgens mij een legacy server of zo iets.
U kunt mij toevoegen op steam is Adana_killer gaat wat makkelijker
Dan kunnen we ingame verder praten. Maar is geen legacy server, dus indien je daar zeker van bent ben ik bang dat je op een andere server speelt
Verwijderd
Volgende week heb mijn loon binnen dan game tijd aanschaffen.psychodude schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:22:
[...]
Mijn steam is wat problematisch laatste tijd, staat op een stervende HDD. Indien je op Odin speelt, kun je me ingame toevoegen aan je friends list: Fornix Amygdala
Dan kunnen we ingame verder praten. Maar is geen legacy server, dus indien je daar zeker van bent ben ik bang dat je op een andere server speelt.
Ik voeg je dan wel toe
Ik vond het op zich leuke spel al begreep ik niet alles meteen.
Maar mijn vrienden vonden jammer genoeg niks maar ja
Verwijderd

Nu ben ik eerst bezig om al die dungeons te unlocke
Jammer dat je veel gear sets niet kwijt kunt in de armoire, daar heb ik namelijk best wel wat pages aan inventory space voor opgeofferd momenteel.
Je kunt via mog station 2 extra retainers unlocken. Dit kost 1.20 Eur per retainer per maand.wauzer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:03:
Wanneer krijg je meer retainers?
Verwijderd
Hallopsychodude schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:05:
[...]
Je kunt via mog station 2 extra retainers unlocken. Dit kost 1.20 Eur per retainer per maand.
ik heb game time gekocht maar ik kun niet vinden.
Ik ben nu online ingame ik heet Mirana Moonlight
In kunnen wisselen van veel patch 2.0 en 2.1 endgame items. Ook hier is door veel mensen lang op gewacht. Hoewel het aan de andere kant toch altijd jammer blijft om dit soort items op te geven. Zeker indien in de toekomst de mogelijkheid altijd kan bestaan dat ze niet langer te verkrijgen zijn.
FC members met een private chamber kunnen eindelijk gekicked worden. Als guildmaster is dit toch wel een verademing. Gelukkig niet vaak hoeven te kicken. Maar tussen 2.3 en nu hebben we één iemand uiteindelijk moeten betalen om te stoppen met gezeik, zijn chamber te verwijderen en gekicked te kunnen worden.
Alliance entrance in CT en ST. Heeft even geduurd. Hopenlijk zal in de toekomst meer content op deze manier gespeeld kunnen gaan worden!
De hunts wijzigingen zijn minder dan verwacht. Enkel B ranks zijn eigenlijk aangepast zo lijkt het. De rewards zijn er uit, maar dit was toch al minimaal. In plaats daar van zijn de bills iets aangepast om wat meer rewards te geven. En is HP op B ranks weer naar beneden gegaan om ze als solo content te beschouwen.
Vraag me af of in de volgende patch A en S ranks nog wat veranderingen te zien zullen gaan krijgen, of dat deze zullen blijven zoals ze zijn. Helaas nog steeds geen fix voor het verdwijnen van de S-rank models bij grote spelerdrukte. Een probleem zoals sinds launch al gekend, aanvankelijk Svara, toen o.a. Odin en nu de S-ranks.
Verwijderd
Geef een seintje als je daar naar toe gaat en online bent, dan kunnen we je inviten.
P.s Voor een extra 14 dagen gratis spelen en een item voor +20% EXP tot level 25 (voor elke Class), kan ik je een recruitment code per mail sturen. (die kan je gebruiken bij een nieuw account, of het opnieuw activeren van je huidige account indien je geen abbo meer hebt).
Ik hoor het wel.
(voor mij zit er dan een nieuwe Chocobo mount in)
[ Voor 48% gewijzigd door Chrasher op 19-08-2014 20:26 ]
Verwijderd
Ah, dat is echt perfect man! Jij zit ook op Zodiark en bent lid van die Nichtbreed FC? Dan ga ik sowieso ook daarop spelen.Chrasher schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:13:
De meesten hier zitten op de Zodiark server. En bijna iedereen is daar lid van de N.B. (Nichtbreed) FC.
Geef een seintje als je daar naar toe gaat en online bent, dan kunnen we je inviten.
P.s Voor een extra 14 dagen gratis spelen en een item voor +20% EXP tot level 25 (voor elke Class), kan ik je een recruitment code per mail sturen. (die kan je gebruiken bij een nieuw account, of het opnieuw activeren van je huidige account indien je geen abbo meer hebt).
Ik hoor het wel.
(voor mij zit er dan een nieuwe Chocobo mount in)
Dat is wel heel erg fijn ja, mijn huidige abbo is niet meer actief nee dus een gratis 14 dagen zou geweldig zijn! Ik stuur je wel een PM ergens rond maandag, dinsdag als ik mijn systeem naar verwachting hier klaar heb staan! Goed?
Als je je mailadres wat eerder stuurt kan ik die code alvast doorsturen, deze is toch enkele maanden geldig en dan hoef je niet te wachten op mijn reactie als je nieuwe PC klaar is..
[ Voor 47% gewijzigd door Chrasher op 20-08-2014 01:14 ]
Ik doe er geeneens moeite meer voor,mits ik zelf een A of S tegenkom tijdens het rondlopen.. Over een weekje ga ik dat weer eens doen.
Heb geen idee of het druk is vergeleken met andere servers.
[ Voor 15% gewijzigd door Chrasher op 20-08-2014 15:28 ]
Verwijderd
Dit is dus een ps4/pc server? Dat is best raar of niet qua gameplay.Chrasher schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:27:
Zodiark is een server die er pas bijgekomen is met de eerste demo van de PS4.versie. Vergeleken met de meeste andere servers zijn veel hier nog flink aan het levelen.
Heb geen idee of het druk is vergeleken met andere servers.
Verwijderd
ach dat valt mee, je hebt er eigenlijk geen last van, of je nu op de pc speelt of de ps4.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:39:
[...]
Dit is dus een ps4/pc server? Dat is best raar of niet qua gameplay.
Spelers die op de ps4 spelen herken je ook aan the <PS4> tag achter hun naam.
En inderdaad nog veel spelers die nog vollop aan het levelen zijn (ikzelf ben er ook 1 van)
Een zeer aangename server om op te spelen.
Er zijn zelfs spelers die met muis en toetsenbord op een PS4 spelen.
Zelf heb ik een toetsenbord voor de chat, maar speel met de controller op een PS4 (ook als ik op de PC speel gebruik ik trouwens een controller).
Verwijderd
Le Meow
Wel tof dat we eindelijk turn 7 neer hebben. Daar hebben we een hele tijd op lopen prutsen (mede vanwege een gebrek aan oefening, hoogstens 1x per week en soms niet eens). Tevens was het deze keer mijn beurt om geluk te hebben en heb ik 2 upgrades kunnen ontvangen (brd boots en head). Nu wordt het tijd om mezelf in te lezen op turn 8. Ik heb vluchtig gelezen wat hij allemaal doet maar kon er nog niet helemaal uit komen (iets met torens enzo). a.s. maandag zouden we hem eens fatsoenlijk proberen, ben benieuwd.
Daarnaast heb je nog te maken met een klein aantal andere targeted skills.
Het is een fight waarin alertheid centraal staat, maar verder weinig beweging aan de orde is. Heeft iedereen de rotation door en kent zijn plaats in het gevecht, dan ben je er binnen een mum van tijd doorheen. Veel statics staan dan ook vaak binnen 2 weken na het clearen van turn 7 tegenover turn 9.
Verwijderd
De novus upgrade is in zicht.
Momenteel heb je in endgame weinig aan AoE damage, maar ligt de nadruk op single target damage. En ook hierin is de BLM geen slechte keuze. Sowieso is een caster LB te verkiezen in T9 waardoor er eigenlijk altijd wel plek is voor in ieder geval één caster.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:32:
Even tussendoor, ik ben van plan om een black mage te gaan maken aangezien ik die op een andere server op lvl18 had en die beviel me wel. Heb ook een lvl38 archer en lvl 25 pugilist gehad maar vond ik toch wat minder. Is Black Mage nog steeds een van de top DPS classes? Ik kan me herinneren dat deze vooral qua AoE damage echt de baas waren een half jaar ofzo terug.
Maar tegenover een goede MNK of DRG legt de BLM het af momenteel. De melee classes hebben op de huidige bosses meer potentie. Daar tegenover staat dan wel weer dat het aantal ech goede MNK's en DRG's vrij laag ligt gezien de complexiteit van de classes. Met name de MNK kent erg veel movement en straft je DPS goed af indien combo's droppen om het één of ander. Indien je niet in een top-end raiding guild eindigt, kan het dan ook best zijn dat je als BLM bovenin de charts zal staan.
Verwijderd
Hmm, dan ga ik nog eens nadenken of ik voor BLM ga of een MNK. MNK was opzich wel leuk om mee te spelen maar ik vind ranged classes altijd net wat leuker. Bedankt voor de hulpvolle reactie iig!psychodude schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:21:
[...]
Momenteel heb je in endgame weinig aan AoE damage, maar ligt de nadruk op single target damage. En ook hierin is de BLM geen slechte keuze. Sowieso is een caster LB te verkiezen in T9 waardoor er eigenlijk altijd wel plek is voor in ieder geval één caster.
Maar tegenover een goede MNK of DRG legt de BLM het af momenteel. De melee classes hebben op de huidige bosses meer potentie. Daar tegenover staat dan wel weer dat het aantal ech goede MNK's en DRG's vrij laag ligt gezien de complexiteit van de classes. Met name de MNK kent erg veel movement en straft je DPS goed af indien combo's droppen om het één of ander. Indien je niet in een top-end raiding guild eindigt, kan het dan ook best zijn dat je als BLM bovenin de charts zal staan.
Houdt er rekening mee dat in 2.4 alles weer anders kan zijn. Zo was turn 2 gezien ADS skills vrij melee unfriendly. Vaak eindigde ze dood op de grond waardoor DPS verlies. Turn 4 door de inclusie van ads werd gedomineerd door AoE skills van bijv. BLM. En turn 5 had bij voorkeur om voorbij de snakes te komen ook een BLM. Daarnaast waren de conflags en entrapment door ads killing voor stacks op een MNK.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:47:
[...]
Hmm, dan ga ik nog eens nadenken of ik voor BLM ga of een MNK. MNK was opzich wel leuk om mee te spelen maar ik vind ranged classes altijd net wat leuker. Bedankt voor de hulpvolle reactie iig!
Indien je ranged classes leuker vind om te spelen, zou ik het op basis van de huidige DPS in SCoB niet laten om toch een ranged class te spelen. Sowieso kan ranged in third coil toch weer de bovenhand hebben. We weten tenslotte niet hoe de encounters eruit zullen gaan zien.

Druk bezig met het afmaken van mijn Atma boeken... fijn wachten op FATES die moeten spawen. Verder af en toe een hunt voor makkelijke toegang tot Sands of Time en natuurlijk de daily dungeons
Druk op zoek naar nieuwe manieren om geld te verdienen, de weaver markt is een beetje ingestort op Odin
Hoe doe jij dat als weaver dan?
Een alternatieve manier is sell runs. Doe het zelf eigenlijk nooit, maar meerdere guildies van mij hebben de nodige contacten met bijv. Yunna Ffx. En zo zijn er meer op de server welk sale runs organiseren, zoals Moon Xiv en ene Raptor (weet full name zo snel niet).
Hangt er dus een beetje vanaf welke richting je uit wilt om geld mee te verdienen, en welke mogelijkheden je hebt afhankelijk van FC status.
Beetje combi tussen monk en dragoon.....flashy!Ricmaniac schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:35:
Wat ziet die Ninja combat gameplay er vet uit zeg.. nu wil ik het nog grager
[video]
Voor degenen die het gemist hebben, leuke samenvatting van de laatste Live Broadcast: http://www.dualshockers.c...in-latest-live-broadcast/
[ Voor 27% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-08-2014 22:21 ]
Ik ga met m'n vriendin vandaag weer beginnen. YAY!
Nu nog de keuze:
1.) Zij gaat Marauder
2.) Ik ga Gladiator -> Paladin (shield tank ftw!)
3.) Welke server?
4.) Welke guild/Linkshell/FC? (hoe het ook heet hier xD)
Iemand ideeen? Gaat deze class combo werken? Nog een guild die noobs zoekt
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Kun je alvast ff kijken ;-)
http://www.nightbreed-zodiark.com/
[ Voor 29% gewijzigd door wauzer op 25-08-2014 08:58 ]
Denk zelf dat het niet zo'n goed idee is.. marauder / gladiator zijn namelijk allebei tank.lanerios schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:21:
sweet!
Ik ga met m'n vriendin vandaag weer beginnen. YAY!
Nu nog de keuze:
1.) Zij gaat Marauder
2.) Ik ga Gladiator -> Paladin (shield tank ftw!)
3.) Welke server?
4.) Welke guild/Linkshell/FC? (hoe het ook heet hier xD)
Iemand ideeen? Gaat deze class combo werken? Nog een guild die noobs zoekt
dan is het voor dungeons doen lastig samen omdat je maar 1 tank wilt hebben
Ik wil door naar support healer class ofwel zoals ik was in FFXI een White Mage.
Dan kan ik iig altijd haar ondersteunen en zij tanken.
Misschien dat ik haar voorzichtig ga proberen over te halen tot Pugi.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
en dan zal je zien dat je voor ninja gear iets anders moet doen dan die tomes hahah
Verwijderd
ik denk zelf de monk maar ben niet helemaal overtuigd...
Dit eigenlijk tussen de Turn 5 / Garuda EX runs door met mijn Bard (nu ilvl 90, Relic Zenith), welke met de dag frustrerender worden. Met een PUG zijn deze vrijwel onmogelijk, omdat er altijd iemand tussen zit die zegt dat ie de mechanics kent, maar vervolgens de ene wipe na de andere veroorzaakt omdat dit dus duidelijk niet het geval is. Zelf kan ik T5 inmiddels dromen (althans tot twister phase, want dan is de helft van het team meestal al dood door 2e ronde Divebombs)Dit haalt oprecht de lol er een beetje uit voor me en vraag me oprecht af hoe ik ooit 2nd Coil in ga komen
Ook begonnen aan Atma's, maar ik weet niet of ik dat ga trekken haha. Heb in plaats daarvan dan ook voornamelijk tijd gestoken in m'n CONJ. Dit vooral ook met de wetenschap dat met Rogue/Ninja, er weer een hele groep druk gaan zijn met deze DPS class, en er waarschijnlijk een nóg groter tekort aan Tanks en Healers komt. Zelf vind ik Rogue/Ninja super vet, maar als je nu al DPS speelt zoals ik, weet je hoe lang de queues nu soms al zijn en als dat erger wordt ga ik veel liever op Healer class zitten.
Het zou sowieso wel eens kunnen dat m'n WHM uiteindelijk m'n main wordt, het is heerlijk overzichtelijk, en het feit dat je ook nog een beetje damage kan doen is erg leuk. Queues zijn altijd korter dan 5m en mensen waarderen je aanwezigheid stukken meer dan met een DPS class.
Maar wat je aanhaalt is voor mij altijd de reden dat indien ik een MMO later begin ik tegenwoordig toch altijd een launch server verkies. De progressie is verder, de concentratie aan serieuze spelers is groter, en vaak vormt het ook een soort van lokker voor de betere spelers op andere servers om naar toe te komen.
Zo zie ik toch met enige regelmaat applications vanaf andere servers binnen mijn eigen guild voorbij komen van spelers welk wel willen raiden, maar simpelweg op hun eigen server er geen hoop meer in zien.
Maar inderdaad, een healer class of tanking class zal op je eigen server ook al veel uit kunnen maken. Zeker indien je als healer er ook voor zorgt dat je je SCH class unlocked kan je eigenlijk vrij gemakkelijk wel een plekje binnen een static scoren.
Ik heb denk ik ook de weg naar endgame iets overschat, komt omdat dat in WoW een veeeeuuull langere weg is, en bij RO idem ditto.psychodude schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:39:
@SaferSephy: Zelf een static proberen te vormen is natuurlijk ook altijd een optie. Dit kost natuurlijk tijd en moeite, maar is in the long run wel te verkiezen boven maar te blijven gaan met PUGs.
Maar wat je aanhaalt is voor mij altijd de reden dat indien ik een MMO later begin ik tegenwoordig toch altijd een launch server verkies. De progressie is verder, de concentratie aan serieuze spelers is groter, en vaak vormt het ook een soort van lokker voor de betere spelers op andere servers om naar toe te komen.
Zo zie ik toch met enige regelmaat applications vanaf andere servers binnen mijn eigen guild voorbij komen van spelers welk wel willen raiden, maar simpelweg op hun eigen server er geen hoop meer in zien.
Maar inderdaad, een healer class of tanking class zal op je eigen server ook al veel uit kunnen maken. Zeker indien je als healer er ook voor zorgt dat je je SCH class unlocked kan je eigenlijk vrij gemakkelijk wel een plekje binnen een static scoren.
Verwijderd
Daily low level dungeon roulette reward is een goede boost erbij. De first time completion guildhest rewards doen het goed. Challenge log completions zijn een goede exp gain. Hunting log completions idem dito. En daarnaast FATEs, storyline quests, etc.Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:43:
Zo, eindelijk mijn systeem in elkaar en vanavond lekker ultra quality FFXIV, pff eindelijk! Ik ga beginnen met een white mage of black mage en daarna gewoon de ander levelen. Zo blijf ik toch in de ranged en mage sfeer maar kan ik kiezen voor healen of DPS. Wat is ook alweer de snelste manier om te levelen? Ik herriner me dat FATE grinden echt een bom van exp gaf vanaf lvl 15 ongeveer. Is dat nog steeds zo?
Wat is je ingame naam? Dan kunnen we je inviten. Ga ervan uit dat je nu op Zodiark zit?Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:43:
Zo, eindelijk mijn systeem in elkaar en vanavond lekker ultra quality FFXIV, pff eindelijk! Ik ga beginnen met een white mage of black mage en daarna gewoon de ander levelen. Zo blijf ik toch in de ranged en mage sfeer maar kan ik kiezen voor healen of DPS. Wat is ook alweer de snelste manier om te levelen? Ik herriner me dat FATE grinden echt een bom van exp gaf vanaf lvl 15 ongeveer. Is dat nog steeds zo?
Verwijderd
Ben net begonnen in de Zodiark server ja, ingame naam = Tari Fidal. Tot in-game!Chrasher schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:50:
[...]
Wat is je ingame naam? Dan kunnen we je inviten. Ga ervan uit dat je nu op Zodiark zit?
"oh lekker vroeg op, doorhalen in FFXIV en dan aan het werk" dus ik start de PS3 op, kijk voor de zekerheid op de planning "FUCK! over 10 minuten in Den Haag CS zijn (woon in zoetermeer)".
Was toen wel vroeg klaar, dus ready voor FFXIV weer xD
Die fates voor speciale events zijn wel lachen. Zo ook die met die huge ass lilith bij Limsa.
Lvlen ging iig best netjes.
er is erg veel veranderd in de laatste paar maanden ja
ik ben nu weer bezig met me crafts. heb eindelijk ineens de zin erin om ze te levelen.. culinarian nu bijna 37 (36 nu) dan heb ik die 2 cross class skills die je eerst wilt en dan carpenter naar 50 proberen te doen
[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 26-08-2014 08:24 ]
Hoe lang zit je tegenwoordig in een bepaalde stad vast? Ik wil graag Gladiator hebben (Ul'dah) en m'n vriendin Conjurer (Gridania). Maar we willen ook weer samen levellen xD
Zit nu maar te denken lancer te pakken voor erbij, en dan zodra we kunnen cityhoppen gelijk GLD ophalen.
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet