Verwijderd

Sinds lange tijd weer eens online geweest, ben van plan om alle nieuwe content te bespeuren. Ik ben vooral heel erg blij met mijn recent nieuwe aanwinst, de Fat Chocobo. Wat een GE-WEl-DIGE mount :)

Kinderachtig allicht, maar ik lig dubbel als ik op dat beest rond loop.

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:43:
Sinds lange tijd weer eens online geweest, ben van plan om alle nieuwe content te bespeuren. Ik ben vooral heel erg blij met mijn recent nieuwe aanwinst, de Fat Chocobo. Wat een GE-WEl-DIGE mount :)

Kinderachtig allicht, maar ik lig dubbel als ik op dat beest rond loop.
Staat je dan flink wat leuks te wachten :) Ben zelf nog maar lvl 19 oid, maar de lvl 50 content schijnt erg tof te zijn!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zo, de kogel is door de kerk. Op Zodiark gaan we geen eigen FC beginnen, maar gaan gewoon verder met onze "Tweakers of Zodiark" linkshell. Omdat de meesten al bij de FC "Nightbreed" zitten ga ik daar ook binnenkort naartoe.

Met wat hulp door een donatie gaan ze nu van een klein naar medium huis: Mist, Ward 5, nr.5 met een marktbord en retainer bel direct voor de ingang. Mooier kan het niet. :) We hebben met een aantal FC mensen daar gekeken naar die locatie en met 7.7M was het volgens mij een koopje daar.

Heb nu al zin om mijn privé kamer daar weer op te bouwen. :D

PSN-id: Chrasher

Chrasher schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:35:
Zo, de kogel is door de kerk. Op Zodiark gaan we geen eigen FC beginnen, maar gaan gewoon verder met onze "Tweakers of Zodiark" linkshell. Omdat de meesten al bij de FC "Nightbreed" zitten ga ik daar ook binnenkort naartoe.

Met wat hulp door een donatie gaan ze nu van een klein naar medium huis: Mist, Ward 5, nr.5 met een marktbord en retainer bel direct voor de ingang. Mooier kan het niet. :) We hebben met een aantal FC mensen daar gekeken naar die locatie en met 7.7M was het volgens mij een koopje daar.

moet je dan weer opnieuw 300k betalen?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Vanavond is de vriendin op stap. Dat wordt een thuisbezorgd.nl + FFXIV avond! :D Ben nu level 40 en wil zo snel mogelijk 50 worden zodat ik aan kan haken bij mijn FC activiteiten en iets kan bijdragen. Erg fijn dat je nu ook weer wat meer area's krijgt (Coerthas en Outer Noscea), op een gegeven moment heb je het gevoel dat je constant tussen 3 locaties aan het teleporten bent namelijk haha.

Soms weten ze het verhaal wel echt te rekken in de story. ik heb denk ik nu al zo'n 34 mensen moeten afzuigen om daadwerkelijk het ding waar ik naar op zoek ben te mogen gaan zoeken.

Komt er later in de game een alternatief voor het teleporten eigenlijk? Dit begint zo langzamerhand best in de papieren te lopen, maar alles op m'n Chocobo te doen kost me wat te veel tijd.

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11 14:14
Echt super Chrasher!! Jammer genoeg zag je niet alle reacties omdat niet iedereen in de party zat, de verbazing toen ik zei dat jij mee had geholpen voor het huis haha! Dat er sommige mensen zijn die al maanden in de FC zitten en amper helpen en daar komt Tiny opeens langs ;)

Klopt Ricmaniac je moet weer 300k betalen, maar voor mij is dat al niet zoveel dan moet dat voor crafter Chrasher helemaal niks zijn :)

Gaat netjes SaferSephy!! Nog even doorzetten had soms hetzelfde gevoel maar de main story is eigenlijk maar een tutorial he. Er komt geen alternatief voor teleporten, maar je merkt er uiteindelijk niet zoveel meer van hoor. Alleen bij hunts wil het wel is oplopen. Ik teleport zelfs binnen het zelfde landje als ik net iets te ver moet lopen.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb nog wat Gill achter de hand gehouden hoor. :P En met een beetje geluk komen mijn Retainers straks weer terug met wat zeldzame en goed verkoopbare spullen.

Nu alleen nog wat dingen afhandelen in mijn oude FC. Gaat wel lastig als de betreffende personen niet online zijn. :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Chrasher op 30-07-2014 09:28 ]

SaferSephy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:32:
Vanavond is de vriendin op stap. Dat wordt een thuisbezorgd.nl + FFXIV avond! :D Ben nu level 40 en wil zo snel mogelijk 50 worden zodat ik aan kan haken bij mijn FC activiteiten en iets kan bijdragen. Erg fijn dat je nu ook weer wat meer area's krijgt (Coerthas en Outer Noscea), op een gegeven moment heb je het gevoel dat je constant tussen 3 locaties aan het teleporten bent namelijk haha.

Soms weten ze het verhaal wel echt te rekken in de story. ik heb denk ik nu al zo'n 34 mensen moeten afzuigen om daadwerkelijk het ding waar ik naar op zoek ben te mogen gaan zoeken.

Komt er later in de game een alternatief voor het teleporten eigenlijk? Dit begint zo langzamerhand best in de papieren te lopen, maar alles op m'n Chocobo te doen kost me wat te veel tijd.
nope komt er niet, het alternatief is lopen :P of via de chocobo porters. is vaak goedkoper dan teleporten

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Ricmaniac schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:29:
[...]

nope komt er niet, het alternatief is lopen :P of via de chocobo porters. is vaak goedkoper dan teleporten
chocobo porters? Aint nobody got time for that!? ;-)

BTW hier heeft men het over best wel wat bedragen? 300K enzo, en doneren enzo? Ik heb nu met moeite 80K gespaard (ik koop nooit gear en verkoop eigenlijk alles behalve de HQ items), gaan je inkomsten straks opeens heel veel omhoog dan?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

SaferSephy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:26:
[...]

chocobo porters? Aint nobody got time for that!? ;-)

BTW hier heeft men het over best wel wat bedragen? 300K enzo, en doneren enzo? Ik heb nu met moeite 80K gespaard (ik koop nooit gear en verkoop eigenlijk alles behalve de HQ items), gaan je inkomsten straks opeens heel veel omhoog dan?
Geld is een issue inderdaad.. met weinig teleporten en main story heb je op level 50 zo'n 250-280k .. maar pas vanaf het moment dat je hogere crafting classes heb kan je geld gaan verdienen. verder is er niet zo veel wat inkomen genereerd. het scheelt al heel veel dat je nu gil krijgt voor mob kills in dungeons

• RuttoG
Als je gewoon het spel speelt, en alles wat je in dungeons krijgt en niet gebruikt via retainers verkoopt heb je eigenlijk nooit geld te kort voor teleport etc. Er is maar weinig wat echt geld kost in het spel of je moet speciaal gaan doen zoals speciale kleding kopen omdat er leuk uit ziet en materials.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Chrasher schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:35:

Welkom!!! :D Hoop dat NB ook jou bevalt!

@safer: ga niet zo snel joh, waar haal je die tijd vandaan? :P
Ben nog maar lvl 19, helaas kan ik ook niet zo veel spelen :(

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 01-12 17:44
Mbt teleport-kosten, onze FC (SnR) op Moogle zorgt ervoor dat 1 van de twee actieve FC-actions die ene is met port-reductie II. Scheelt best veel, vooral nu je met die hunts de hele tijd aan et rond warpen bent :)

Le Meow

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Als je trouwens een duty roulette doet kun je wel eens tot 4,5K krijgen voor het gebruik van de roulette. Met adventurer in need bonus erbij het dubbele.

Omdat ik meestal als tank ga in de roulette leveren die me zo'n 9K per dungeon/trail op. Dat is ook wel wat inkomst.

Anyway, gisteren mijn 5de boekje obtained en direct ff de fates gedaan. Kreeg Giant seps, let it rain en the enmity of my enemy.

De eerste en laatste stonden bekend als fates waar het uren kan duren voordat ze poppen.
Bij giant seps geluk gehad en maar 5 min. hoeven wachten, maar the enmity of my enemy heb ik wel 6 uur op staan wachten.

Nu nog ff de mobs/dungeons/leves en op naar boekje 6.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• RuttoG
Ik ken het probleem NaWa, kom momenteel maar niet verder met de boeken omdat ik geen zin meer heb in die fates. Kom je thuis na een dag werk wil je lekker rustig een spelletje doen sta je te wachten ;)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46
Ricmaniac schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:40:
[...]

Geld is een issue inderdaad.. met weinig teleporten en main story heb je op level 50 zo'n 250-280k .. maar pas vanaf het moment dat je hogere crafting classes heb kan je geld gaan verdienen. verder is er niet zo veel wat inkomen genereerd. het scheelt al heel veel dat je nu gil krijgt voor mob kills in dungeons
Er zijn best veel alternatieven om aan geld te komen. Hunts farmen is een goede optie, de myth tokens welk je binnen krijgt gaan erg snel. Je kunt binnen een dag farmen met gemak 5000 myth tokens verzamelen. Koop je er crafting mats voor, dan heb je als extra'tje snel zo'n 200 - 250k gil verdiend. De teleport kosten haal je er met gemak uit.

Spiritbonding en conversion levert ook vrij veel geld op. Zeker nu de materia momenteel hard in vraag zijn.

Sell runs zijn ook een prima optie. Ik weet niet wat de prijzen op bijv. Moogle en Zodiark zijn, maar op Odin kun je met gemak 150k vangen p.p. voor een Titan ex run. Ramuh Ex zit je op zo'n 500k p.p. T5 clears ook ca. 100 - 150k.

Er is geen noodzaak je te beperken tot wat spaarzame gil vanuit dungeons of challenge logs.
Ik zag deze op reddit, tot nu toe zitten alle classes die gekleurd zijn in FFXIV (NIN komt eraan althans) zou wel lachen zijn als de volgende classes die 2 zwartgekleurde zijn , aangezien ze inderdaad al hadden aangekondigd dat de volgende classes tank en healer zijn

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bt6fPbv.png

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 31-07-2014 08:39 ]

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Even 2 kiekjes van gisteravond, bij het splinternieuwe FC huis:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lkZufRk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jdQq3jp.jpg

Die behemoth mount is trouwens echt vet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/anROwFV.jpg

Gister dus weer een lekker avondje door kunnen spelen, na wat stroef op gang te zijn gekomen. De FATE's vielen niet echt mee qua spawns, en ik heb bijna een uur in de queue gestaan voor Stone Vigil, maar goed ik moest zonodig DPS rollen.

Stone Vigil is echt een vette instance, Vuurspugende draken vliegen je om de oren en de exp was heerlijk, door rested bonus en chain bonus zat ik vrijwel constant op +100% exp, wat neerkwam op 3400xp per enemy.

Ben dan ook van lvl 40 naar lvl 42 gevlogen en zit op 7/8e voor 43. Je begint nu wel te merken dat story quests + side quests alleen niet meer genoeg zijn om de level caps voor de story quests bij te houden, maar de hunterlogs maken een hoop goed. Dit zal wel steeds erger worden richting 50 dus ik ga er wel een beetje vanuit dat ik flink moet FATE'en en instancen richting lvl cap. Maar ach, dungeons zijn toch leuk, en ik heb er tot nu toe geen 1 meer dan 1 keer hoeven doen, dus die blijven nog wel even interessant.

• psychodude
Ricmaniac schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:38:
Ik zag deze op reddit, tot nu toe zitten alle classes die gekleurd zijn in FFXIV (NIN komt eraan althans) zou wel lachen zijn als de volgende classes die 2 zwartgekleurde zijn , aangezien ze inderdaad al hadden aangekondigd dat de volgende classes tank en healer zijn

[afbeelding]
Scholar en Warrior bijv. zijn vanuit andere FF games geplukt. Ook met deze job classes welk nog komen kan het goed zijn dat hetzelfde gebeurd. Naast Dark Knight is Knight ook een goede optie.

Bovendien is de rechter in het plaatje een engineer, Cid Pollendina. Dit is geen healer maar een soort van MDPS/RDPS combi. Gezien de komst van de Ninja is het onwaarschijnlijk dat we nog een DPS zullen zien voor een healer class.

Ik denk eerder dat we een devout/seer zullen zien. Gezien dit een vrij standaard healing class vormt.

Een andere optie, maar veel minder waarschijnlijk, is sage. Soortgelijk aan de red mage zal deze waarschijnlijk te overpowered zijn om zonder de class te ver af te laten wijken van wat het in voorgaande games geweest is, te kunnen introduceren in een MMO.

Interessant qua support class zou eventueel ook nog een time mage kunnen zijn. Maar de implementatie van de passende skills kan ik een MMO environment lastig zijn.
psychodude schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:15:
[...]

Scholar en Warrior bijv. zijn vanuit andere FF games geplukt. Ook met deze job classes welk nog komen kan het goed zijn dat hetzelfde gebeurd. Naast Dark Knight is Knight ook een goede optie.

Bovendien is de rechter in het plaatje een engineer, Cid Pollendina. Dit is geen healer maar een soort van MDPS/RDPS combi. Gezien de komst van de Ninja is het onwaarschijnlijk dat we nog een DPS zullen zien voor een healer class.

Ik denk eerder dat we een devout/seer zullen zien. Gezien dit een vrij standaard healing class vormt.

Een andere optie, maar veel minder waarschijnlijk, is sage. Soortgelijk aan de red mage zal deze waarschijnlijk te overpowered zijn om zonder de class te ver af te laten wijken van wat het in voorgaande games geweest is, te kunnen introduceren in een MMO.

Interessant qua support class zou eventueel ook nog een time mage kunnen zijn. Maar de implementatie van de passende skills kan ik een MMO environment lastig zijn.
ja ik snap je, Dark knight zou ik iig erg leuk vinden :) Maar straks ga ik toch Ninja all the way (omdat het THF like is van FFXI) was echt de class die ik miste in deze game ;p

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Mjah het ontbreken van een Thief/Rogue/Assassin/Ninja class verbaasde mij ook, gelukkig wordt dat nu wel ingevuld.

oh heb trouwens wel een kleine irritatie; Soms plaatsen ze Quest related destination, precies naast een FATE spawn point, waardoor je soms een veel te sterke enemy op je aars krijgt terwijl je gewoon je questje wil doen, erg irritant

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog een tip trouwens als je Gill of materialen te kort komt voor Craften: Doe dagelijks 1 of meerder Treasure maps (voor 1 persoon). Als Gatherer kan je er 1 per 18 uur verdienen en ze zijn ook te koop op de markt.

Deze leveren afhankelijk van het level: Gill, Myth, Ventures, NQ en HQ mats en soms zeldzame items op. Alleen al met het verkopen van de items die je niet nodig hebt kan je weer extra Gill verdienen. Zou wel aanraden om minimaal lvl45-50 te zijn hiervoor en hulp inschakelen van je Chocobo.
Als visser weet ik bijvoorbeeld precies waar specifieke treasure maps te vinden zijn. Als BOT en MIN krijg je ze random, maar kan je zelf bepalen of je die wilt hebben of een nieuwe poging wil doen.

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Vraag: ik heb tot nu toe nog geen DoH of DoL gekozen, aangezien ik eerst zsm lvl50 wil zijn. Echter wil ik straks wel m'n relic weapon gaan halen, dus weet ik niet of het handig is om dit wel alvast uit te zoeken.

Wat is de slimste DoH, en DoL class om te rollen, wetende dat ik een Bard ben? (en bij voorkeur iets waar ook mijn FC profijt van heeft?

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 10:12
Ik begon met Miner en Goldsmith, dat leverde al snel miljoenen gil op. Ze gaan goed samen omdat je van de verschillende ore's ignots kan maken en die leveren best veel op. Maar dit was in het begin van Zodiark ik weet niet of de prijzen gedaald zijn. Ben momenteel even gestopt omdat het te eentonig werd.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Chrasher schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:15:
Nog een tip trouwens als je Gill of materialen te kort komt voor Craften: Doe dagelijks 1 of meerder Treasure maps (voor 1 persoon). Als Gatherer kan je er 1 per 18 uur verdienen en ze zijn ook te koop op de markt.

Deze leveren afhankelijk van het level: Gill, Myth, Ventures, NQ en HQ mats en soms zeldzame items op. Alleen al met het verkopen van de items die je niet nodig hebt kan je weer extra Gill verdienen. Zou wel aanraden om minimaal lvl45-50 te zijn hiervoor en hulp inschakelen van je Chocobo.
Als visser weet ik bijvoorbeeld precies waar specifieke treasure maps te vinden zijn. Als BOT en MIN krijg je ze random, maar kan je zelf bepalen of je die wilt hebben of een nieuwe poging wil doen.
lol wauw, je helpt me nu serieus herinneren dat ik al weken lang misschien zelfs al anderhalve maand een 8 man treasure map in me inventory heb XD , mensen op moogle van level 50 die willen helpen vanavond? :P

• RuttoG
Leuk SaferSephy die foto's!! :) En nu zit officieel iedereen van Zodiark in 1 FC haha. Trouwens kies gewoon een crafter uit die je leuk lijkt, voor je relic heb je een carpenter nodig maar dat kan ik of Tiny en aardig wat in de FC ook voor je doen.

Heb geen gathering hoog genoeg Crasher nog steeds te lui voor! De 1 na laatste niet lvl 50 dungeon doen is ook wel leuk. Veel items daar zijn wel verkoopbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door RuttoG op 31-07-2014 14:08 ]

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Gister heel even bij dat huis wezen kijken. Maarre, wat kunnen we er precies mee? :P
Denk dat ik vanavond ook wel weer online ben :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• psychodude
Fijn, kan ik weer random "vrijwilligers" gaan zoeken de komende maanden welk het spel willen uitproberen en hopen dat ze subscriben in de hoop deze mount te unlocken :9.
Chaos-Zero schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:48:
Gister heel even bij dat huis wezen kijken. Maarre, wat kunnen we er precies mee? :P
Denk dat ik vanavond ook wel weer online ben :)
letterlijk alleen beetje inrichten en chillen :P nee uitieindelijk kan je er een shop in zetten enzo en een mender (gastje die je armor repaired enzo) .. ipv dat ik nu veel in een capital city loopt bevind ik me vaak in dat huis, hebben een vault erin, summoning bel en marketboard voor de deur , dus heb alles daar bij de hand :) geeft wel een huizelijk gevoeltje haha vooral omdat er meerdere zijn die dit doen. en zie je elkaar ook wat meer :P een beetje het Role Playing gedeelte van de game haha

• RuttoG
Precies wat Ricmaniac zegt :) Daarom wilden ik en Tiny dit huis ook zo graag, er staat een market board en bell voor de deur! Ook de NPS (alle 3), company chest en moogle voor berichten staan bij het huis.

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ah, dus meer voor de leuk en gezelligheid :D
Moet me echt meer gaan verdiepen in het spel eigenlijk. Ik weet de basis dingen allemaal wel, maar zoals het craften en zo, geen idee :P

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het leuke is omdat dat bord en de bel pal voor onze deur staan dat spelers van een andere FC die een huis in de buurt (in dezelfde wijk) hebben, daar ook naartoe moeten voor hun spullen. Niet elk huis heeft dat voor de deur staan.
Het kan dus een gezellig komen en gaan zijn van allerlei spelers van verschillende FC's, die eventueel ook kunnen helpen met een materia meld of andere dingen of gewoon even gezellig chatten.

Moet je natuurlijk geen Franse buren hebben (zoals bij mijn oude FC), want dan blijft het angstig stil in de zone-chat. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Chrasher op 31-07-2014 17:30 ]

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Leuk leuk leuk! :D
Net trouwens wat fates tegen gekomen met 30k xp. Best chill op level 39 :)

• RuttoG
Crasher daar kwam die linkshell vandaan haha! Dat zijn de buren die ik gisteren dus ook pas ontmoet had! Naast market board ;)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:11:
[...]

Op welke server speel je? echt 1 vaste Tweaker FC is er niet volgens mij? wel zit ik op moogle in een fc met een aantal tweakers en ik weet dat een aantal gasten hier ook samen spelen op zodiak volgens mij
Toevallig want op Moogle heb ik level 50's en op Zodiarc was ik opnieuw begonnen. :) Zal mn character namen nog wel even posten!

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

RuttoG schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:12:
Crasher daar kwam die linkshell vandaan haha! Dat zijn de buren die ik gisteren dus ook pas ontmoet had! Naast market board ;)
Ah, nou snap ik hem. Ben ze alleen nog niet tegengekomen buiten. Hebben ze al een huis, of hebben ze alleen nog grond aangekocht?

Gisteravond mijn persoonlijke kamer weer opgebouwd (gaat aardig wat tijd inzitten om alle spullen weer op te zetten). Later op de avond nog een Chocobo stal laten installeren en de zaden gekocht voor het groeien van Chocobo voer in de tuin (duurt 2 dagen).
Zal binnenkort ook eens wat screens plaatsen van het huis en omgeving.

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Chaos-Zero schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
Leuk leuk leuk! :D
Net trouwens wat fates tegen gekomen met 30k xp. Best chill op level 39 :)
waarrrrrrrrrrr xD

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Coerthas Central Highlands :)

• RuttoG
De chain fate? Die begint in het stadje en gaat langzaam naar boven, daar is de grootste fate die zoveel exp geeft :) (3 fates achter elkaar)

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Dat is de Svara, geloof ik, fate chain die geeft rond de 50K exp. als je ze allemaal doet op het optimale level.

Er is ook nog een andere, "The eyes have it", in die zone die geeft rond de 40K in een enkele fate + minion.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• psychodude
Inderdaad Svara. De respawn timer op de chain is 30 minuten, of in ieder geval pre 2.3. Prima manier om snel door je laatste levels te komen.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

was dat niet die fate in northern thanalan waar de mobs bleven respawnen en je die 12 minuten lang kon blijven farmen?

Dark Devices heet die.

[ Voor 9% gewijzigd door NaWA op 02-08-2014 01:12 ]

NaWA schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 01:11:
was dat niet die fate in northern thanalan waar de mobs bleven respawnen en je die 12 minuten lang kon blijven farmen?

Dark Devices heet die.
ja die ja, ik was even in de war ja :P my bad haha

• psychodude
Gisteravond tot 23% in T9. Blijft nog even tricky zo rondom de divebombs momenteel, maar tikken wel steeds vaker onder de 30% aan. Zal niet lang meer duren nu voor T9 down is! Hopen op PLD weapon en tanking ring drop, gelijk BiS zo'n beetje dan :p.

Mijn bard gaat ook lekker. Lvl 46 aangetikt vandaag. Waarschijnlijk volgende week 50. Heb al flink wat gear kunnen verzamelen voor hem de afgelopen weken. Vermoedelijk direct iLvL 95. Dan de vraag welke class de volgende 50 zal gaan worden :p. Heb momenteel PLD, MNK en bijna BRD rond. Denk dat ik als volgende mijn DRG naar 50 ga doortrekken, en daarna WAR. Weer wat achievements te pakken dan met alle disciples of war op 50.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hmm, omdat ik weer een MMO wil spelen, heb ik FFXIV maar op de PS4 gekocht. (dan kan ik iig op pc en ps4 spelen, net waar ik zin in heb)

Ik heb een lvl36 Scholar, maar moet echt weer in de game komen, ik heb 1 of 2 maanden na de launch gespeeld, en meer niet.

Zijn er op Cerberus nog meer spelers, of kan ik misschien beter een servertransfer doen?

Ik ben een casual gamer, dus zal echt niet elke avond online zijn, maar het is wel gezellig als je wat mensen om je heen hebt ;) (Vooral nu ik eerst weer eens uit moet zoeken waar ik zit, en wat ik allemaal kan/wil doen)

[edit]
Als ik het zo teruglees, is Zodiark een goeie keus; nieuwe server, nog niet iedereen op endgame, en meer ps4 spelers... Alleen is de transfer nog niet beschikbaar :(
Misschien maak ik tijdelijk een nieuwe char, of ik ga naar een andere server... Eerst maar eens uitvogelen wat ik allemaal moet gaan doen :P

[ Voor 21% gewijzigd door GeleFles op 03-08-2014 22:22 ]

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Gisteren mijn Bard van 45 naar 48,5 geramd. lvl 46 was het meest ellendig doordat je dan je story quest tijdelijk parkeert (tot lvl 49) en de sidequest hubs vanaf 47 weer een beetje wakker worden. Ik had 100 leve allowances en het Mor Dhona Battlecraft leves gefarmed terwijl ik wachtte op de duty finder voor AV, ongeveer 40k xp per 10 minuten. Daarnaast een AV run gedaan, wat challenge log dingen, en mijn Hunter log completed. Nog 1,5 leveltje te gaan en dan heb ik in minder dan een maand gedinged naar 50, niet slecht voor een casual gamer :P.

Ga daarna relic quest starten en samen met de FC'ers instancen. En ik heb besloten dat ik Miner ga worden, ik begreep dat daar binnen de FC het meeste vraag naar was.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als je de Relic quests gaat starten, stuur mij ook nog een berichtje. Moet de Relic dungeons ook nog allemaal doen met mijn PLD. Wordt tijd dat ik dat hoofdstuk ook eens ga vervolgen.

• RuttoG
Haha dat wordt zeker tijd dan ;) Sorry dat ik je zoveel stalk voor crafting trouwens haha!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Geen probleem hoor, dat doe ik graag en uiteindelijk kan je dan ook weer spullen voor mij maken of helpen met materia. :)

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Chrasher schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:38:
Als je de Relic quests gaat starten, stuur mij ook nog een berichtje. Moet de Relic dungeons ook nog allemaal doen met mijn PLD. Wordt tijd dat ik dat hoofdstuk ook eens ga vervolgen.
Top gezellig!!

Ik merk trouwens dat het verschil tussen lvl 44 en 45 wel echt huge is qua stats, voornamelijk door job gear. Hierdoor zitten er in die levelrange wel enorme verschillen tussen spelers stratwise waardoor je nog wel eens voor verassingen komt in instances.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik krijg nu al een tijdje alleen maar een 2002 error tijdens login, "The lobby server connection has encountered an error."

Meer mensen hier last van?

edit: en woep na 1 uurtje af en toe proberen werkte het opeens weer.

[ Voor 19% gewijzigd door NaWA op 04-08-2014 17:04 ]

• psychodude
Ik zelf niet. Maar enkele guildies hebben er de afgelopen dagen wel last van. Error 2002 en 90k. Het probleem is door één van de devs enkele dagen geleden ook bevestigd, wordt aan gewerkt.

• Poekie McPurrr
SaferSephy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Top gezellig!!

Ik merk trouwens dat het verschil tussen lvl 44 en 45 wel echt huge is qua stats, voornamelijk door job gear. Hierdoor zitten er in die levelrange wel enorme verschillen tussen spelers stratwise waardoor je nog wel eens voor verassingen komt in instances.
Het verschil word helemaal leuk als je je ilvl90+ gear gewend bent..en je komt terecht in een pre-lvl50 capped dungeon :D

Le Meow

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Misschien leuk om in de OP te gooien; Hierbij een link naar de Tweakers linkshell op Zodiark, dan kunnen nieuwe FFXIV spelende Tweakers ons vinden:

http://eu.finalfantasyxiv...kshell/11821949021855111/

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:52:
[...]

Het verschil word helemaal leuk als je je ilvl90+ gear gewend bent..en je komt terecht in een pre-lvl50 capped dungeon :D
En die dungeon is "Aurum Fail".. err Vale....

ook al is die level 49 capped, als tank merk je toch snel dat je opeens 4K minder hp hebt dan 1 lvl hoger.

[ Voor 15% gewijzigd door NaWA op 05-08-2014 10:53 ]

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Ricmaniac schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:31:
nog even een dungeon gedaan en nu 2 weekjes naar turkije :) , wordt afkicken haha
PS4 aan; Vita mee. Remote play over internet. Maak je vrienden mee ;-)

• Poekie McPurrr
NaWA schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

En die dungeon is "Aurum Fail".. err Vale....

ook al is die level 49 capped, als tank merk je toch snel dat je opeens 4K minder hp hebt dan 1 lvl hoger.
En als Brd dat die lvl50 AoE toch wel erg prettig is hehe

Le Meow

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

na:

- 27 dungeons (waarvan 3 met maar <100 hp over ten tijde van de dungeon win)
- 27 leves (+10 omdat ze niet in de list stonden)
- 27 fates (F U "Enmity of my enemy"!! 6 uur wachten !!!)
- 900 mobs slopen in 90 verschillende smaken
- 13500 myth farmen.... ugh...

and finally
- maandenlang 12 atma's farmen.. 150+ uur zeker aan actieve fate farming..... :r

nu eindelijk:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/Atma/animus.jpg

En maar gelijk de classic pld look er weer eens bij genomen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/Atma/animus2.jpg

Tijd voor de novus unlock.. eerst 1500 myth farmen en dan.. back to fates.... of niet

Weet nog niet precies wat ik er definitief opgooi. Het plan was iig om de mindere stats zoals skillspeed en parry te vervangen door determination.
Wat zou inhouden dat het een dure gaat worden met 500K voor det IV materia.. Tijd om te gaan spiritbonden dan maar.

Owhja, tevens ook i100 nu op pld. In parties begin ik nu dicht in de buurt van die 8K HP te komen.
En vroeger toen ik dacht dat 5.5K al superveel was :)

[ Voor 7% gewijzigd door NaWA op 06-08-2014 11:02 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Maandag een nieuw character aangemaakt op de Zodiark server, zodat ik ook met wat andere tweakers kan spelen.

Inmiddels de PGL al op lvl15, dus dat gaat redelijk vlot! Voor mijn gevoel zijn er minder (en dus ook minder saaie) quests, in vergelijking met de launch...
Nu heb ik meestal maar een paar quests open, en rond ik ze best vlot af.

Hopelijk gaat binnenkort de servertransfer open naar Zodiark, dan kan ik mijn 'oude' character van Cerberus overhalen. (Vooral crafting heb ik toen veel tijd ingestoken, niet veel zin om dat helemaal opnieuw te doen)

Ik twijfel nog wel of ik PGL blijf spelen, hoe is de balans tegenwoordig? Is er nog veel vraag naar tanks/healers?

• RuttoG
Nice NaWA!! :) Ik ben nog steeds bezig met de boeken. Vooral de fates halen de lol hier uit, is zo saai om te staan wachten! Nu tijd voor de hunts!

Ja RonnieB82 echt irritant dat die transfer naar Zodiark nog steeds dicht is, heb ook werkelijk geen idee hoe lang dit zo blijft. Volgens mij valt de vraag wel mee, vooral in onze FC hebben we veel tanks die alleen nog niet hoog genoeg zijn voor de echte raids, healers blijft het minste maar DPS begint ondertussen ook wel nodig te worden :)

• psychodude
NaWA schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:59:
Owhja, tevens ook i100 nu op pld. In parties begin ik nu dicht in de buurt van die 8K HP te komen.
En vroeger toen ik dacht dat 5.5K al superveel was :)
Stap voor de grap T5 eens in met wat leuke food buffs :p. Met mijn pala tik ik daar nu bijna tegen de 10K HP aan dankzij echo 8)7. Toch duidelijk een stuk eenvoudiger dan de 1e clear toen ik ergens rond de 6K hing :p.

Afgelopen dagen wederom goede voortgang in T9 geboekt. Zit nu op het randje van de kill. Beste attempt tot 2% down. Helaas wat DC issues en misplacement issues in de groep. Maar het is toch vrijwel zeker dat deze week de kill er komt. Hopenlijk wat laatste tank pieces. Met name de tanking ring is welkom, heb ik mijn iLvL 110 rond. Maar chest en weapon zijn uiteraard ook welkom ^^.

Edit: En turn 9 is down! Helaas geen tanking pieces :9.

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 06-08-2014 21:12 ]

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

grats!!

Verwijderd

Kan er iemand mij een PM sturen met zo'n recruitment code?
of mij eentje sturen naar mijn email? christoph198@hotmail.com

Ik ga hoogst wss een sub nemen maar wil het spel even testen nog.

Bedankt!

• RuttoG
Hi xvampx, ik heb je een mailtje gestuurd :) PB kreeg ik een foutmelding.

Hoop dat je het spel leukt vind, en je bent altijd welkom in onze FC en Tweakers Linkshell indien je ook op Zodiark komt.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

RuttoG schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:48:
Hi xvampx, ik heb je een mailtje gestuurd :) PB kreeg ik een foutmelding.

Hoop dat je het spel leukt vind, en je bent altijd welkom in onze FC en Tweakers Linkshell indien je ook op Zodiark komt.
Crap, te laat, wil ook zo'n leuke mount ;)

• RuttoG
Aaah sorry Neneh! ;) Wanneer spam je de FC forum is vol haha! Je zal als nieuwe lvl 50 wel wat vragen hebben!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

RuttoG schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:26:
Aaah sorry Neneh! ;) Wanneer spam je de FC forum is vol haha! Je zal als nieuwe lvl 50 wel wat vragen hebben!
Lvl 50? I wish! 24, volgens mij verwar je me weer met iemand anders. Ik ben de leuke speler, die lvl 50 is de saaie ;) ;)

• RuttoG
hahahaha gooi jullie steeds door elkaar he!! ;) Sorry Neneh, je bent ook zo lekker actief voor een lvl 24!

Ben ook wel heel slecht in namen hoor :X

[ Voor 17% gewijzigd door RuttoG op 07-08-2014 11:54 ]

Verwijderd

rutto bedankt voor de code, heb hem reeds geactiveerd, vanavond downloaden en eens spelen :D
iemand een idee hoe lang je kan spelen met die code? Staat precies nergens?

• RuttoG
Thanks! Ik kreeg het mailtje :) Volgens mij is dat nog steeds de 30 dagen trial, zo ver ik weet is daar niks aan veranderd.

Verwijderd

gevonden, het is een 14 day trial blijkbaar :D niet slecht ^^

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Thrace Grumble schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:52:
[...]

Lvl 50? I wish! 24, volgens mij verwar je me weer met iemand anders. Ik ben de leuke speler, die lvl 50 is de saaie ;) ;)
Moet ik me nu aangesproken voelen? :P

Gisteravond dus voor 't eerst lvl50 geworden :D :D :D Nu eerst m'n Choral shirt scoren (best lastige quest), en dan snel door met main scenario!

Ben ook gestart met Miner omdat daar vraag voor is binnen FC. Op een rare manier heeft dat minen wel een soort van therapeutische werking xD

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

SaferSephy schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Moet ik me nu aangesproken voelen? :p
Yeps ;)
Maareh, alle gekheid op een stokje, gefeliciteerd! Super snel gedaan man! Ik ben nog lekker kalm aan aan t doen, ik neem de tijd om alles lekker op me in te laten werken/chatten in /fc :) Ooit zal ik ook lvl 50 zijn!

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Thrace Grumble schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Yeps ;)
Maareh, alle gekheid op een stokje, gefeliciteerd! Super snel gedaan man! Ik ben nog lekker kalm aan aan t doen, ik neem de tijd om alles lekker op me in te laten werken/chatten in /fc :) Ooit zal ik ook lvl 50 zijn!
Mjah kalmer aan is wel leuker, probleem is dat ik dermate weinig tijd heb dat elke minuut speeltijd volop benut moet worden anders vind ik het zonde van mijn sub. Moet ook wel zeggen dat ik redelijk snel in de WoW exp rammen modus terecht kom haha is niet altijd even relaxed. Nu ik lvl 50 ben hoop ik ook meer runs te kunnen gaan doen met fc maar daarvoor moet eerst mijn itemlevel omhoog

• RuttoG
Naru daar heb ik wel wat trucjes voor als je online ben laat ik ze zien :)

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Thanks!

BTW hier een interessant topic over hunt spawn intervals & location:

http://forum.square-enix....f-their-assumed-mechanics

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Net even voor de grap en handigheid de ps3 versie gekocht voor 13 euro. De vraag is dan natuurlijk of ik die ook nog kan upgraden naar ps4. Kon het zelf niet vinden en anders is het geen man overboord.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Moet je eens in de mogstation kijken.

Bij mij staat daar ergens een knop voor PS4 upgrade.

Deze aanbieding geld alleen maar tot eind december dit jaar geloof ik.

• Arunia
Dat ga ik iig voor mijn vrouw nog doen. Vroeg me af wanneer je je spel op de ps3 moet hebben staan. Dat is niet terug te vinden. Maar ik vind het morgen iig uit. ; P

• Arunia
Net de ps3 versie geregistreerd en krijg ook meteen weer 30 dagen. Staat nu up te daten op de ps3 en zie ook de upgrade knop in de mogstation staan. Dus zonder op te starten verder zou het moeten kunnen. Er is alleen maintenance nu.

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Heb gisteren in bijna 1 sessie mijn complete relic reborn questline doorlopen, met hulp van allemaal fcers uiteraard! Was wel een lange zit maar de Artemis bow is binnen! Daarnaast ook bezig met mijn ilvl omhoog te krijgen, die is nu nog 60 namelijk.

• psychodude
SaferSephy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:40:
Heb gisteren in bijna 1 sessie mijn complete relic reborn questline doorlopen, met hulp van allemaal fcers uiteraard! Was wel een lange zit maar de Artemis bow is binnen! Daarnaast ook bezig met mijn ilvl omhoog te krijgen, die is nu nog 60 namelijk.
Grats. En doe een paar uurtjes hunts, koop myth gear en bam. Binnen no-time ben je iLvL 90. Pak een ST run erbij, en je hebt ook nog eens een iLvL 100 piece te pakken. Zowel de hunts als ST geven ook nog eens soldier, tezamen voldoende om binnen een dag te cappen. Dus een 2e iLvL 100 piece :p.

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

psychodude schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Grats. En doe een paar uurtjes hunts, koop myth gear en bam. Binnen no-time ben je iLvL 90. Pak een ST run erbij, en je hebt ook nog eens een iLvL 100 piece te pakken. Zowel de hunts als ST geven ook nog eens soldier, tezamen voldoende om binnen een dag te cappen. Dus een 2e iLvL 100 piece :p.
Hoe doe je hunts dan efficiënt? Nu pak ik wel eens iets mee als er toevallig iemand shout in de area waar ik dan toevallig ben. Maar hoe doe je dit zo dat het ook echt op schiet?

Ben ook alle dungeons aan het runnen zodat ik high level roulette kan doen :)

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

je kunt ffxivhunt gebruiken om te zien wat waar open staat.

Vandaag ook ff wat hunts gedaan. 750 allied seals obtained dus de bodypiece voor mijn pld maar geupgrade.
Verder met AL DIE MYTH maar een zooitje alex gehaald. Dus na 3 dagen zit ik alweer op 9 alex. Ofja zat....

Ben maar begonnen ze te gebruiken om volgens de planning het meest dure deel van de novus upgrade te doen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/novus/novus-shield-sphere.png

op de laatste fuse, met maar 50% success rate, brak er 1 determination IV materia. Dus in totaal 4 van die moeten kopen voor zo'n 450K each.
All in was het net onder de 2M om dit erop te zetten.

Het overige plan is om op de 13 andere open stats acc te zetten.
Dus 13 acc/9det op de novus shield.

Voor het zwaard heb ik gepland om 20 acc/17~18det/15~16crit of parry (dunno yet) te zetten.

Meest ideale zou 22 det zijn natuurlijk maar zo vermogend ben ik helaas niet dus ik ga maar door tot aan de laatste det IV die ik met 100% chance kan fusen. Ik geloof dat dat zo'n 17 of 18 det dus zal zin. Maar aangezien dit deel nog wel een tijdje op zich laat wachten zou dat ook wel verandert kunnen zijn rond die tijd.

Totale combo stats als het af is:
33 acc (4 meer dan nu)
26~27 det
15~16 crit of parry

tevens in vergelijking met de huidige animus stats:
-32 parry (als ik voor crit kies)
-8 skill speed
+4 acc

Juist voor acc gekozen omdat coil 2 er nog steeds niet inzit (bloody T5 lol) en het wat meer balanced is voor de toekomst als er nieuwe gear aan komt waar mogelijk minder acc inzit.

De skill speed die ik van het schildje afhaal ga ik niet uitleggen.

Over parry, ik neig denk ik om die laatste stats crit op het zwaard te gooien. en de rest van de parry die op de animus ook vervang door determination.
Je kunt je namelijk afvragen: wil ik 1/100 keer 1 attack zo'n 24% minder damage krijgen mbv parry, of wil ik de hele fight lang door meer dps output hebben?
En dan ga ik toch liever voor de extra damage.

Maar goed, dit kan misschien een leuk discussiepunt zijn als mensen andere ervaring ermee hebben :)

Dit was zo'n klein beetje mijn rant.. nu weer verder met alex farmen :/

• psychodude
SaferSephy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:50:
[...]

Hoe doe je hunts dan efficiënt? Nu pak ik wel eens iets mee als er toevallig iemand shout in de area waar ik dan toevallig ben. Maar hoe doe je dit zo dat het ook echt op schiet?

Ben ook alle dungeons aan het runnen zodat ik high level roulette kan doen :)
Join hunting linkshells, zoek in de party finder naar een hunting party. Indien dit op je server een beetje leeft kun je per uur al snel zo'n 200 seals verzamelen. En qua myth tokens gaat het al helemaal rap. Vorige week zaterdag had ik bijv. ongeveer 6000 myth bij elkaar geraapt. Meerdere ilvl 90 setjes gekocht.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Alle high level zaken ff onder laten sneeuwen met mijn meest recente update/prestatie: Ik heb mijn Chocobo!!! :D

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Thrace Grumble schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:10:
Alle high level zaken ff onder laten sneeuwen met mijn meest recente update/prestatie: Ik heb mijn Chocobo!!! :D
Grats! Dat maakt het spel zo veel fijner :D
psychodude schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:39:
[...]

Join hunting linkshells, zoek in de party finder naar een hunting party. Indien dit op je server een beetje leeft kun je per uur al snel zo'n 200 seals verzamelen. En qua myth tokens gaat het al helemaal rap. Vorige week zaterdag had ik bijv. ongeveer 6000 myth bij elkaar geraapt. Meerdere ilvl 90 setjes gekocht.
:O damn, dus dat gaat sneller dan Dungeons. Vanavond eens even een party zoeken. Dan heb ik ook zo genoeg bij elkaar voor mijn Zenith en ilvl 90 gear

• psychodude
SaferSephy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:23:
[...]:O damn, dus dat gaat sneller dan Dungeons. Vanavond eens even een party zoeken. Dan heb ik ook zo genoeg bij elkaar voor mijn Zenith en ilvl 90 gear
Veel sneller. Met de release van hunts merkte je dan ook gelijk een increase in dungeon queue times aangezien vrijwel iedereen voor zowel soldiery als myth hunts ging doen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thrace Grumble schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:10:
Nice! Ik heb hem van het weekend ook gehaald ;)

Wel heb ik het gevoel dat ik 'te hard' level, ik hou me voornamelijk bezig met de main quest, maar de main quest is nu rond lvl25, terwijl ik al bijna 29 ben.
Is dat iets wat nog wel bijtrekt? Ik moet daarbij wel zeggen dat als ik de main quest doe, en ik dan in een town andere quests zie van mijn level, dan pak ik die wel gelijk mee.
(al heb ik de halatali dungeon niet eens gedaan, maar ook die is nu eigenlijk al te laag voor me)

Het nadeel van dit 'te hoge' level is dat de quest rewards dan te laag zijn, en dat ik mijn gear voornamelijk via de market board moet kopen...

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

RonnieB82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Wel heb ik het gevoel dat ik 'te hard' level, ik hou me voornamelijk bezig met de main quest, maar de main quest is nu rond lvl25, terwijl ik al bijna 29 ben.
Is dat iets wat nog wel bijtrekt? Ik moet daarbij wel zeggen dat als ik de main quest doe, en ik dan in een town andere quests zie van mijn level, dan pak ik die wel gelijk mee.
(al heb ik de halatali dungeon niet eens gedaan, maar ook die is nu eigenlijk al te laag voor me)

Het nadeel van dit 'te hoge' level is dat de quest rewards dan te laag zijn, en dat ik mijn gear voornamelijk via de market board moet kopen...
hmm raar, ik heb eigenlijk de hele weg naar 50 misschien 1 ding van MB gehaald maar ook dat was mee voor de lol. En ja dat trekt echt bij, maar bij mij was dit pas rond lvl 39/40. Bij lvl 43 begon dat story+side quests alleen niet meer genoeg waren om de required lvl voor story lines te blijven halen. Bij lvl 46 moet je echt aan het levequesten/dungeonen om bij te blijven.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
[...]

Ik ben vorige week bezig geweest om een alt te levelen om eventueel een tweede coil groep bij te kunnen staan als ze mensen te kort komen. Op de zondag begonnen de zaterdag erna was ik level 50 en heb ik de main story van 2.0 kunnen afronden. Ik begon in Limsa als marauder (wegens korte dungeon queue tijd als tank) en heb enkel alle sidequests in middle, lower en western la noscea gedaan. Daarna heb ik een erg lange tijd enkel kunnen vertoeven op main story quests, hunting log, elke guildhest en dungeon 1x voor de "first time" bonus (in geval van guildhests) en incidenteel een FATE.

Dit werkte goed tot ik in de buurt van coerthas kwam in de main story (rond lv36 geloof ik). Daarna heb ik wat vaker FATEs moeten opzoeken (svara ftw) en de quests in dit gebied moeten doen om zo level 41 te worden (nodig voor Stone Vigil dungeon). Hierna heb ik een aantal keer Stone Vigil gedaan om level 44 te worden (nodig voor Dzemael Darkhold dungeon), enzovoorts.

Vooral als je een tank class hebt en daardoor wat kortere dungeon queue tijden dan is het erg snel om dungeons te doen van jou level (dus Stone Vigil 41-43, Dzemael Darkhold 44-46, Aurum Vale 47-50).

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
SaferSephy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:12:
[...]

hmm raar, ik heb eigenlijk de hele weg naar 50 misschien 1 ding van MB gehaald maar ook dat was mee voor de lol. En ja dat trekt echt bij, maar bij mij was dit pas rond lvl 39/40. Bij lvl 43 begon dat story+side quests alleen niet meer genoeg waren om de required lvl voor story lines te blijven halen. Bij lvl 46 moet je echt aan het levequesten/dungeonen om bij te blijven.
Haha en dat is zoooooooooo saai! Ben nu bijna lvl 48, dan nog ff doorbijten naar 49 en dan ik weer verder met de mainstory.
Werkt die partyfinder voor fatehunt-party's een beetje op Zodiark??

En wie kan mij vertellen hoe je andere soorten chocobo's krijgt?? Of is dat iets voor vanaf lvl 50?

PSN: Wauzer010

• psychodude
wauzer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:
[...]

Haha en dat is zoooooooooo saai! Ben nu bijna lvl 48, dan nog ff doorbijten naar 49 en dan ik weer verder met de mainstory.
Werkt die partyfinder voor fatehunt-party's een beetje op Zodiark??

En wie kan mij vertellen hoe je andere soorten chocobo's krijgt?? Of is dat iets voor vanaf lvl 50?
Wat bedoel je precies met andere soorten chocobo's?

Bedoel je mounts in het algemeen? Dan zijn er vrij weinig chocobo's. Er is de draught chocobo via recruit a friend. Fat chocobo via de (digital) CE upgrade. Legacy chocobo voor legacy players.

Voor overige mounts, zie:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Mounts

Of bedoel je de chocobo bardings? Zie:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Chocobo_Barding

De bardings kennen ook enkele welk zonder subscription rewards of wat dan ook ingame verkrijgbaar zijn.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Bedoel je andere soorten mounts of verschillende bardings op je chocobo? Mounts kan je krijgen op verschillende wijzen. Zo is er een quest die een unicorn mount geeft (moet je geloof ik whm lv30+ voor zijn ofzoiets) maar kunnen er ook specifieke mounts als loot te verkrijgen zijn uit de extreme trials (van ifrit,garuda,etc).

Chocobo bardings zijn te koop voor company seals bij jou grand company. Daarnaast zijn er specifieke bardings die je als veteran reward krijgt (subscription is [x] maanden betaald) zoals de Black Mage barding en Warrior of Light barding (uit FF1). Ook kun je bardings als reward krijgen voor het behalen van rank 10 op je chocobo (een white mage barding voor healer rank 10, dragoon barding voor dps rank 10 en nog eentje voor tank rank 10).

edit: zie hierboven voor meer detail :P

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

[...]

Merk ik ook, ik outlevel de content. Vind ik altijd wel een nadeel, voor mij is de reis naar 50 namelijk ook een toffe bezigheid (althans, nu nog de eerste keer). Wat dat betreft mag er dan ook wel een optie in komen om het verkrijgen van XP uit te zetten.. Ik geniet van elke minuut, en hoef dus niet perse zsm lvl 50 aan te tikken.
Laat nu wel ff de sidequests liggen en richt me nu eerst puur op de main story quest. Op deze manier laat ik ook tegelijkertijd mooi quests open voor een andere class/job.

• psychodude
Thrace Grumble schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Merk ik ook, ik outlevel de content. Vind ik altijd wel een nadeel, voor mij is de reis naar 50 namelijk ook een toffe bezigheid (althans, nu nog de eerste keer). Wat dat betreft mag er dan ook wel een optie in komen om het verkrijgen van XP uit te zetten.. Ik geniet van elke minuut, en hoef dus niet perse zsm lvl 50 aan te tikken.
Laat nu wel ff de sidequests liggen en richt me nu eerst puur op de main story quest. Op deze manier laat ik ook tegelijkertijd mooi quests open voor een andere class/job.
Het probleem is het doen van te veel sidequests. De main story op zich zorgt er niet voor dat iemand te snel levels krijgt. Eigenlijk zou je FF XIV dan ook willen spelen door je main story quest te doen tot je de volgende quest niet kunt krijgen omdat je level te laag is. Wat sidequests / dungeons / FATEs doet tot je level voldoende is, en weer verder gaat.

Maar het zit er zo ingeburgerd bij spelers welk eerdere MMO's gespeeld hebben om gehele quest hubs in één keer te completen, dat je erg snel een legio aan levels boven je story class zit.

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
psychodude schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Wat bedoel je precies met andere soorten chocobo's?

Bedoel je mounts in het algemeen? Dan zijn er vrij weinig chocobo's. Er is de draught chocobo via recruit a friend. Fat chocobo via de (digital) CE upgrade. Legacy chocobo voor legacy players.

Voor overige mounts, zie:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Mounts

Of bedoel je de chocobo bardings? Zie:
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Chocobo_Barding

De bardings kennen ook enkele welk zonder subscription rewards of wat dan ook ingame verkrijgbaar zijn.
Ik zie mensen op die robotdingen lopen, op vliegende chocobo's en nog wat varianten.

Edit: die op je eerste link bedoelde ik ja, thnx!

[ Voor 3% gewijzigd door wauzer op 11-08-2014 13:03 ]

PSN: Wauzer010

Pagina: 1 ... 55 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet