• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 00:07
vraagje... heb eindelijk ook FF op de ps4 gekocht, maar vraag me nou heel erg af welk datacenter en welke wereld Ik moet hebben. liefst 1tje met veel ps4 spelers lijkt mij :)

enig idee?

3ds fc: 4270-0926-7440

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:16
Unigo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:11:
vraagje... heb eindelijk ook FF op de ps4 gekocht, maar vraag me nou heel erg af welk datacenter en welke wereld Ik moet hebben. liefst 1tje met veel ps4 spelers lijkt mij :)

enig idee?
Op Odin (EU) zit nog altijd een groot aantal spelers, en zitten er ook diverse PS4 spelers. Er is volgens mij niet één specifieke server aan te wijzen waarop PS4 spelers zich met name vergaard hebben, volgens mij zitten ze zo'n beetje overal verdeeld.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik speel op de PS4 en speel op Zodiark. Volgens mij valt die onde Odin. Maar in principe maakt het niks uit toch? Op de ps4 kan je namelijk ook met toetsenbord en muis spelen en de pc spelers zijn niet per se beter naar mijn idee. Het is gewoon hetzelfde spel :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11 14:14
Hier ook PS4 en Zodiark, maar zal wel erg verdeeld zijn inderdaad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik speel FFXIV (zodra ik weer tijd heb naast de kleine) op de pc ook vaak met X360 controller als ik relaxt wil hangen.
Ga ik echt dingen doen, dan speel ik met keyboard en muis omdat ik dan precies kan selecteren.

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 10:12
Steeds meer nlers op Zodiark. Er schijnt ook een nl FC te zijn.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Welke is dat? Zit nu bij de Scions.

PSN-id: Chrasher

• Henri_G
Prostarz als het klopt. Werd een week geleden gevraagd of ik wilde joinen. Een member vertelde toen dat het een nlse guild was, weet alleen niet of dat nog steeds is.

Nu is de Square enix livestream op E3 :D ! Nieuwe job is bekend gemaakt..

Class = Rogue > Job = Ninja :D!! ik ben zooo blij. dat was vanaf het begin al de class/job die ik miste

het is in principe de THF van FFXI

komt in patch 2.4

:D

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 10-06-2014 23:40 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Schijnt een redelijke accurate lijst te zijn van de EU worlds en de Population erop. Let wel dat Ragnarok een EU Legacy servers is. (heb niet alle servers gedaan hoor, alleen een paar meest gespeelde EU servers)

World Population
Phoenix 57945
Cerberus 46281
Shiva 46070
Odin 44693
Moogle 41609
Ragnarok 36102

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 11-06-2014 09:17 ]

• Henri_G
Rogue ziet er goed uit. Is er ook al een datum bekend wanneer 2.4 uitkomt?

Henri_G schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:28:
Rogue ziet er goed uit. Is er ook al een datum bekend wanneer 2.4 uitkomt?
nee, maar eerst komt 2.3 nog, en ze zeiden vanaf het begin dat er roughly elke 3 maanden een grote patch kwam. tot nu toe klopt dat opzich wel. Denk dat we vandaag of morgen meer horen als de nieuwe Live Letter komt.

Ze zullen dan vast wel meer details geven.

Ikzelf ben echt blij met Rogue/Ninja ja. Ik dacht vanaf het begin al van: Ik mis een Thief :P en Yoshi zei dat het eigenlijk te vergelijken valt met Thief van Final Fantasy XI. dus ben heel erg benieuwd.

Gisteren me subscription maar weer eens aangezet en even wat dingen bij spijkeren aan me character.
Helaas niet nagedacht over het opslaan van wat data toen ik paar maanden terug de game verwijderde... nu moet ik al me gear sets (14 stuks) opnieuw maken :/

en alle action bars moeten opnieuw ingesteld worden met de skills etc

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik denk het niet. Ik had de ps4 versie voor dat hij officieel uit was. Ik had m namelijk op de PS3 gekocht en toen had je eerder toegang. De trophies werkten toen nog niet en kreeg ook pas de trophies nadat ik de dingen alsnog gehaald had. Maar volgens mij hoef je dan van alles maar 1x te doen. Stel een trophie is iets als in versla 10 enemies, en die had je al, hoef je er nog maar 1 te doen om hem alsnog te krijgen.

Chaos-Zero schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 02:22:
Ik denk het niet. Ik had de ps4 versie voor dat hij officieel uit was. Ik had m namelijk op de PS3 gekocht en toen had je eerder toegang. De trophies werkten toen nog niet en kreeg ook pas de trophies nadat ik de dingen alsnog gehaald had. Maar volgens mij hoef je dan van alles maar 1x te doen. Stel een trophie is iets als in versla 10 enemies, en die had je al, hoef je er nog maar 1 te doen om hem alsnog te krijgen.
Ok, maar er zijn ook trophys voor level 50 te worden toch? ik zou het echt triest vinden als ik me level 50 classes opnieuw zou moeten levelen :( , want ik ga me er aan ergeren als ik dan een paar trophies niet krijg als k hem speel op ps4 :P

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb geen idee of die trophy er is. Maar pin me er niet op vast hoor, dit was alleen toen ik het spel kocht voor de officiele release.
Ik weet wel dat bij de ps3 toentertijd games waren die later pas een trophy patch kregen. Als je dan de game had gepatcht moest je de trophies ook opnieuw doen en kreeg je ze dus niet direct. Maar volgens zit t met FFxiv wel anders zoals ik hierboven al zei.

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Er zijn geen trophy`s om level 50 te worden. 1000 keer dit en dat en voila.
Hunterrnl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:37:
Er zijn geen trophy`s om level 50 te worden. 1000 keer dit en dat en voila.
oh haha oke dat scheelt. misschien toch maar aanschaffen dan aangezien ik nu best veel speel maar vaak lekker op de bank wil zitten

• Arunia
Ik moet binnenkort ook maar weer eens mijn subscription aan gaan zetten. Verwacht dat er weer iets tijd vrij gaat komen aangezien de kleine nu eerder naar bedje gaat.

Wellicht dan toch een PS4 aanschaffen zodat mijn vrouw daar op kan spelen en de nieuwe laptop van mijn werk kan best wel wat aan. Is sneller dan de game laptop van mijn vrouw ;).

Daarnaast maar eens checken wat mijn huidige gamepc met een r9 290x gaat doen met alles op max en op 2560x1440.

Ben echt benieuwd wat en of er wat in de tussentijd veranderd is.
Arunia schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:54:
Ik moet binnenkort ook maar weer eens mijn subscription aan gaan zetten. Verwacht dat er weer iets tijd vrij gaat komen aangezien de kleine nu eerder naar bedje gaat.

Wellicht dan toch een PS4 aanschaffen zodat mijn vrouw daar op kan spelen en de nieuwe laptop van mijn werk kan best wel wat aan. Is sneller dan de game laptop van mijn vrouw ;).

Daarnaast maar eens checken wat mijn huidige gamepc met een r9 290x gaat doen met alles op max en op 2560x1440.

Ben echt benieuwd wat en of er wat in de tussentijd veranderd is.
Qua gameplay wel ja, ik had echt weer veel te doen na een ruime 3/4 maanden.

• Hunterrnl
Ricmaniac schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Qua gameplay wel ja, ik had echt weer veel te doen na een ruime 3/4 maanden.
En dan heb je over 3 weken 2.3 ook nog :P. Met alle extra`s van dien en door die patch gaat weer wat omgegooid worden :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Hunterrnl op 16-06-2014 11:54 ]

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Waar ik me trouwens wel aan erger is dat je bv niet met mannetjes kan praten als je op je mount zit. Zo zijn er nog wel meer simpele dingen die niet kunnen als je op je mount zit :(

Chaos-Zero schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:11:
Waar ik me trouwens wel aan erger is dat je bv niet met mannetjes kan praten als je op je mount zit. Zo zijn er nog wel meer simpele dingen die niet kunnen als je op je mount zit :(
Klopt, ergerde ik me in het begin ook aan maar went heel erg snel, en als je je mount keybind (ik heb hem op me muis zitten) dan gaat het allemaal automatisch joh. Heb me zelf al meerdere malen in een andere MMO betrapt weer af te stappen voor ik ging praten met iemand haha terwijl dat daar niet hoefte.

Ik ben nu bezig met het levelen van me DRG ik heb nog geen enkele hoge DPS class :P alleen Paladin en WAR naar 50 gelevelt, maar was dus ook gewent dat ik super snel een dungeon queue kreeg.

Nu met het levelen van DPS irriteer ik me echt aan de wacht tijden voor een dungeon haha

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 17-06-2014 09:47 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Patch 2.3 trailer: http://www.gamer.nl/video...antasy-xiv-a-realm-reborn
Begint weer te jeuken, denk toch maar weer beginnen met spelen! Uiteraard opnieuw, want zo ver was ik nog niet :p Serversuggestie/FC suggestie?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Nou ik zit in Moogle en free company: Swords and Roses, nog aardig wat actieve spelers, bij mij begon het ook te jeuken en blij dat ik het gedaan had na paar maanden. was veel extra's bij gekomen

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:19:
Nou ik zit in Moogle en free company: Swords and Roses, nog aardig wat actieve spelers, bij mij begon het ook te jeuken en blij dat ik het gedaan had na paar maanden. was veel extra's bij gekomen
:o, SnR? Ooit nog bij gespeeld toen ik heel even (lang, lang, lang terug) FFXI speelde :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Thrace Grumble schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:21:
[...]

:o, SnR? Ooit nog bij gespeeld toen ik heel even (lang, lang, lang terug) FFXI speelde :D
yup :P zitten ook veel mensen tussen die FFXI hebben gespeeld.. weet alleen niet of dat de mensen zijn die ook in SnR zitten in FFXI

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:24:
[...]

yup :P zitten ook veel mensen tussen die FFXI hebben gespeeld.. weet alleen niet of dat de mensen zijn die ook in SnR zitten in FFXI
Heb ik weer, Moogle tijdelijk vol :P Zag wel dat ik er al characters had, maar begin toch t liefst opnieuw ^^
Zal ff kijken of ik iemand van SnR kan vinden voor een invite, mocht ik mn char klaar hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 25-06-2014 23:25 ]

Gisteren geprobeerd leviathan te doen voor me main scenario. gewoon als Tank 45 minuten in de queue gezeten en toen zelfs nog geen groep. toen hebben we het maar gecalled en gaan we het volgende keer doen met nog een premade tank erbij want dit was echt drama.
Had ik nog nooit mee gemaakt :P

Maarja die primal op HM doe je ook eigenlijk alleen voor je scenario ofcourse. later doe je alleen maar extreme mode neem k aan.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

Afgelopen dinsdag ook begonnen op de PS4.
Server Lich.
Moet erg wennen.
Loop vaak tegen het probleem aan dat het niet duidelijk is waar ik naartoe moet.

Meer tweakers op deze server ?
Gebruikt er iemand een Keyboard op de PS4 ? zoja werkt dat goed?
star-saber schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:39:
Afgelopen dinsdag ook begonnen op de PS4.
Server Lich.
Moet erg wennen.
Loop vaak tegen het probleem aan dat het niet duidelijk is waar ik naartoe moet.

Meer tweakers op deze server ?
Gebruikt er iemand een Keyboard op de PS4 ? zoja werkt dat goed?
Je kan altijd in je quest journal zien waar je naar toe moet op de map.

Keyboard werkt erg goed vind ik ja, ik vind controller zelf niet fijn werken.
Maar ken genoeg mensen die alleen maar met controller spelen hoor.

• Arunia
Ricmaniac schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:24:
[...]

Volgens mij zit ik ook nog in SnR en mijn vrouw ook (te zien aan dezelfde achternaam ingame.) :P

Ik heb in XI heel lang in Little Gamers gezeten. Later toen die uit elkaar viel overgestapt op SnR.
Het spel is vele malen leuker met gepraat op de chat en de gezeligheid.
Arunia schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:16:
[...]

Volgens mij zit ik ook nog in SnR en mijn vrouw ook (te zien aan dezelfde achternaam ingame.) :P

Ik heb in XI heel lang in Little Gamers gezeten. Later toen die uit elkaar viel overgestapt op SnR.
Het spel is vele malen leuker met gepraat op de chat en de gezeligheid.
Wat zijn jullie namen ook alweer? volgens mij ken ik jullie wel in game maar weet de namen niet meer op te noemen XD

• Arunia
Arunia en Alesia Valera :P We zullen nog best wel in de lijst staan daar.
Alhoewel we al best wel lang niet meer gespeeld hebben ivm bovenliggen reden.
Moet weer eens gaan betalen, maar dat doe ik pas zodra ik zeker weten ook weer tijd ga hebben om te spelen. Ofwel, de kleine ligt op tijd op bed en ik heb nog een paar uur te verspelen.
Gisteren even een paar dungeons gedaan van lower level om een vriend te helpen. Doordat ik er zo lang uit was wist ik echt sommige tactics even niet meer en ben ik in meerdere dungeons gewoon gewiped haha. Voelde me echt weer zoals een ruime half jaar geleden XD amateuristisch als wat

• spuky10
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04-2020
Hoi, ik ben gaan spelen op de PS4 en zou het leuk vinden om in een NL talige of tweakers guild te komen. heb nu een archer level 11 dus ga niet echt hard...
Mijn ingame name: Shariva Janeway
mijn PSnaam is spuky10

• spuky10
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-04-2020
oh ik zit op de server Cerberus

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ook gekocht dit weekend. de eerste indruk is niet geheel postief. Ik speel opde PS4 en heb ook aan de beta meegedaan. De meeste beta bugs bestonden echter nog steeds:
  • Je kan zaken marken op de map met een vlaggetje, echter zie je deze niet op de minimap, oftewel; nutteloos
  • Targeten van enemies gaat vaak fout, ik betrap mezelf er nu op altijd voor een attack 100x op de rondje toets te rammen om zeker te zijn dat ik niet een verkeerde enemy target.
  • Samen met vrienden starten als hun een andere klasse hebben kan nog steeds niet.
  • Zo ook samen questen als je dan eindelijk bij elkaar bent gaat slecht tot niet(behalve guildleves etc)
  • Je ziet nergens een duidelijke beschrijving van wat nou welke klasse is(tank/dps/controller/etc)
  • De kleding ziet er vreselijk uit in het begin.
  • de tutorial pop-upjes zijn enorm storend en maken soms een overlay waardoor je ze niet meer kan sluiten zonder muis.
  • tijdens de quests is er geen lijn die je de weg wijst. Niemand legt Crafting/guilds duidelijk uit en wat de gevolgen zijn...
Al met al dus nog niet tevreden. ik zal het zien als ik vanaaf level 20 ben of het wat beter gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door TeGek op 30-06-2014 11:39 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• star-saber

star-saber

Ryzen

Veel van de zaken liep ik in het begin ook tegen aan maar valt nu wel 100% mee.
Inmiddels lvl 24 archer op server Lich. Was gisteren overigens behoorlijk druk :-p

Die pop up menutjes kan je tussen schakelen door de touchpad knop goed in te drukken dus echt klik.
het zoeken naar bepaalde locaties blijft een kriem.
Laatst een uur lopen zoeken in west thalen naar quest scion maar uiteindelijk bleek het in een huisje te zijn....... maar verder bevalt tot nu toe prima :-)

ben benieuwd wanneer ik een chocobo mount kan nemen of coerl.

• Henri_G
Er is een quest rond lvl 20~ waarbij je een van de 3 grand company's moet joinen. Als je dat hebt gedaan krijg je een quest om de chocobo te unlocken. Dit doe je door 2000 company seals te sparen. Je krijgt ze het snelst via de grandcompany huntinglogg of via fate's

Als je de quest hebt gehaald kan je zelf kiezen of je de chocobo of de coerl wilt gebruiken als mount.
Targeten van enemies gaat vaak fout, ik betrap mezelf er nu op altijd voor een attack 100x op de rondje toets te rammen om zeker te zijn dat ik niet een verkeerde enemy target.
Je kan ook met L1 sneller door de targetlijst bewegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Henri_G op 30-06-2014 13:55 ]

TeGek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:38:
Ook gekocht dit weekend. de eerste indruk is niet geheel postief. Ik speel opde PS4 en heb ook aan de beta meegedaan. De meeste beta bugs bestonden echter nog steeds:
  • Je kan zaken marken op de map met een vlaggetje, echter zie je deze niet op de minimap, oftewel; nutteloos
  • Targeten van enemies gaat vaak fout, ik betrap mezelf er nu op altijd voor een attack 100x op de rondje toets te rammen om zeker te zijn dat ik niet een verkeerde enemy target.
  • Samen met vrienden starten als hun een andere klasse hebben kan nog steeds niet.
  • Zo ook samen questen als je dan eindelijk bij elkaar bent gaat slecht tot niet(behalve guildleves etc)
  • Je ziet nergens een duidelijke beschrijving van wat nou welke klasse is(tank/dps/controller/etc)
  • De kleding ziet er vreselijk uit in het begin.
  • de tutorial pop-upjes zijn enorm storend en maken soms een overlay waardoor je ze niet meer kan sluiten zonder muis.
  • tijdens de quests is er geen lijn die je de weg wijst. Niemand legt Crafting/guilds duidelijk uit en wat de gevolgen zijn...
Al met al dus nog niet tevreden. ik zal het zien als ik vanaaf level 20 ben of het wat beter gaat.
de meeste die je er in hebt staan zijn geen bugs... de beta van ps4 was alleen een test of de game draaide op de ps4 en of alles werkt. dingen zoals de kleren waarmee characters beginnen veranderd niet omdat de game al een geruime half jaar live was op PC.

Ook samen quest heb je helemaal gelijk in maar het is geen bug. zo is helaas het spel gewoon in elkaar gezet. het enige wat je samen doet komt in dungeons van pas en voornamelijk toch pas vanaf level 50.

Samen starten hetzelfde.. De game is gewoon opgezet om als class op je begin locatie te starten waar jou class zijn guild heeft zitten. als je de story line volgt dan unlock je rond level 15 ongeveer pas de mogelijkheid om naar de andere hoofdsteden te gaan. dit zal niet op kort termijn (waarschijnlijk nooit) veranderen. zo is hun intentie daadwerkelijk geweest

Ik ben blij dat er met questen geen lijn is die laat zien waar je heen moet. je ziet een pijl op de minimap en dat is in principe genoeg als je in het juiste gebied bent. Vroeger moest je questen lezen waar het was en mocht je zelf uitzoeken. of je ging op internet kijken waar je heen moest. Het is tegenwoordig al allemaal veel gemakkelijker gemaakt in elke MMO die er bestaat.

• star-saber

star-saber

Ryzen

Henri_G schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:53:
Er is een quest rond lvl 20~ waarbij je een van de 3 grand company's moet joinen. Als je dat hebt gedaan krijg je een quest om de chocobo te unlocken. Dit doe je door 2000 company seals te sparen. Je krijgt ze het snelst via de grandcompany huntinglogg of via fate's

Als je de quest hebt gehaald kan je zelf kiezen of je de chocobo of de coerl wilt gebruiken als mount.

[...]

Je kan ook met L1 sneller door de targetlijst bewegen.
L1 door de targets heen werkt bij mij niet?
Kan er alleen lopen/rennen mee vast zetten?
Gisteren eindelijk wat gedaan aan me crafting weer eens XD op 1 of andere manier had ik er ineens een avondje geduld voor, Culinarien nu van 14 naar 28 gebracht. Denk dat ik maar gewoon door ga tot 50 nu ik de smaak te pakken heb haha

• Henri_G
star-saber schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:12:
[...]

L1 door de targets heen werkt bij mij niet?
Kan er alleen lopen/rennen mee vast zetten?
Sorry, niet echt duidelijk uitgelegd. Als je tijdens een battle L1 inhoud en dan met de d-pad naar beneden of boven drukt dan scroll je door de enemy list heen. druk dan op X en je selecteert hem. Zo was het als het klopt.

• Henri_G
Ricmaniac schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:50:
Gisteren eindelijk wat gedaan aan me crafting weer eens XD op 1 of andere manier had ik er ineens een avondje geduld voor, Culinarien nu van 14 naar 28 gebracht. Denk dat ik maar gewoon door ga tot 50 nu ik de smaak te pakken heb haha
In het begin vond ik het ook niet erg om te doen. Na mijn 2e DOH naar 50 te brengen had ik er echt genoeg van. Nu doe ik alleen nog maar de daily's van de grand company om ze naar 50 te lvlen. Al wel 2 andere rond 40 gekregen daardoor.

Gister met mijn BLM lvl 50 gehaald door mijn summoner had die meteen i lvl 86 dus gelijk maar de relic ook gehaald. Nu aan het bedenken welke class ik zou beginnen. Ben aan het twijfelen tussen bard of lancer, toevallig van gister titan de bard weapon gekregen denk toch om de bard te kiezen. Alleen is bard wel leuk om te spelen?

Komt er met de update volgende week ook een buff van de BLM of is dat later pas?

Henri_G schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:49:
[...]

In het begin vond ik het ook niet erg om te doen. Na mijn 2e DOH naar 50 te brengen had ik er echt genoeg van. Nu doe ik alleen nog maar de daily's van de grand company om ze naar 50 te lvlen. Al wel 2 andere rond 40 gekregen daardoor.

Gister met mijn BLM lvl 50 gehaald door mijn summoner had die meteen i lvl 86 dus gelijk maar de relic ook gehaald. Nu aan het bedenken welke class ik zou beginnen. Ben aan het twijfelen tussen bard of lancer, toevallig van gister titan de bard weapon gekregen denk toch om de bard te kiezen. Alleen is bard wel leuk om te spelen?

Komt er met de update volgende week ook een buff van de BLM of is dat later pas?
Ik vond het juist altijd wel erg om het te doen XD totaal al ruime 4 maanden gespeeld (vanaf release) met wat pauzes en nu is me hoogste craft dus cullinarien van level 28 haha.

Heb al wel mining 50 en fishing en botanist redelijk hoog.

Met de update van volgende week komt er idd een aardige verandering voor blackmage ja. of het een buff is weet ik niet.

• Henri_G
Ricmaniac schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:55:
[...]
Ik vond het juist altijd wel erg om het te doen XD totaal al ruime 4 maanden gespeeld (vanaf release) met wat pauzes en nu is me hoogste craft dus cullinarien van level 28 haha.

Heb al wel mining 50 en fishing en botanist redelijk hoog.

Met de update van volgende week komt er idd een aardige verandering voor blackmage ja. of het een buff is weet ik niet.
Dus nu alles zo snel mogelijk naar 50 brengen nu je het geduld ervoor hebt!.

Oke, eventjes hopen dat het een buff is dus.

Ik ben zoo benieuwd naar Frontlines.

Ik weet dat FFXIV geen PVP game is en dat hoeft ook niet perce van mij, als het er helemaal niet in zat vond ik het ook best.

Maar nu het komt ben ik echt benieuwd hoe het is :) Heb nu al wel respect voor mensen die rank 40 in PVP zijn enzo en met die zieke gear lopen :P

• Henri_G
Ja, Ik ben ook benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Ik heb zelf nog geen pvp geprobeerd dus weet ook nog niet hoe het echt speelt.
Vind jij het wat?

Ik lees ook dat mensen elkaar laten winnen om aan de gear te komen.
Anders moet je rond de 2400 matches hebben gespeeld.

Henri_G schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:59:
Ja, Ik ben ook benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Ik heb zelf nog geen pvp geprobeerd dus weet ook nog niet hoe het echt speelt.
Vind jij het wat?

Ik lees ook dat mensen elkaar laten winnen om aan de gear te komen.
Anders moet je rond de 2400 matches hebben gespeeld.
Vind het wel geinig opzich maar het is echt volledig om erbij te doen. het is geen sterk gedeelte van de game.
Dat van dat elkaar laten winnen snap ik niet echt. Want je hebt geen communicatie met het andere team dus zou niet weten hoe ze dat doen.

Maar het klopt wat je zegt. om de beste PvP gear te krijgen moet je heeel veel PvP spelen :P

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wat me toch enigszins verbaast: Elke keer als ik op de Lodestone/FFXIV homepage kijk, valt het me op dat de community TOTAAL niet reageert op de nieuwsitems die gepost worden. Bijvoorbeeld de nieuwsitems over de nieuwe functies die met 2.3 komen. Daarnaast valt me op dat het aantal FC's binnen bv Moogle niet bijster hoog is (slechts 53 met aantal leden >50). Is dit een teken dat FFXIV al op z'n retour is, of is iedereen constant aan t spelen ipv lezen? :P
Is de community überhaupt ooit echt levendig geweest?

• star-saber

star-saber

Ryzen

Het meeste wat ik zie in de chatboxes zijn berichten over Gills die je kan kopen door scammers.
Verder wordt er weinig gepraat. De server zelf is wel aardig druk.

Inmiddels Ifrit verslagen en heb Mount :-) Viel me 100% mee het gevecht.
Thrace Grumble schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:18:
Wat me toch enigszins verbaast: Elke keer als ik op de Lodestone/FFXIV homepage kijk, valt het me op dat de community TOTAAL niet reageert op de nieuwsitems die gepost worden. Bijvoorbeeld de nieuwsitems over de nieuwe functies die met 2.3 komen. Daarnaast valt me op dat het aantal FC's binnen bv Moogle niet bijster hoog is (slechts 53 met aantal leden >50). Is dit een teken dat FFXIV al op z'n retour is, of is iedereen constant aan t spelen ipv lezen? :P
Is de community überhaupt ooit echt levendig geweest?
Ik zelf heb ook nooit de behoefte er op te reageren terwijl ik wel alles lees. alles wat ze daar aankondigen bespreek ik liever met mensen op http://www.reddit.com/r/ffxiv/ :P daar hebben ze het over alles omtrent FFXIV en is wel vrij actief. er zullen ook heel veel FC's zijn met 20-30 mensen en gewoon groepen van 10 die met elkaar spelen, de server zelf is nog wel gewoon actief (niet zoals launch) maar zeker wel actief.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Ik kom bijna nooit op lodestone/homepage eigenlijk.. nieuws etc lees ik via de launcher en de rest via niet-SE sites..

Le Meow

Gisteren avond voor het eerst in me leven pas turn 4 gedaan van coil :P T3 zelfs nog nooit gedaan haha

Maar ik was MT en ging gewoon hartstikke goed, snap niet waarom ik het nooit heb gedaan :P toen had ik precies genoeg punten om me nog Darklight belt te vervangen door de nieuwe met Soldiery tomes en toen had ik genoeg ilvl om T5 via duty finder te doen.

kijken of ik die vandaag of morgen even kan doen.

Zoek ook nog een static group voor de nieuwe coil maarja ik kan niet meer dagelijks spelen, dat maakt het ook niet echt makkelijk

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ricmaniac schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:57:
Gisteren avond voor het eerst in me leven pas turn 4 gedaan van coil :P T3 zelfs nog nooit gedaan haha

Maar ik was MT en ging gewoon hartstikke goed, snap niet waarom ik het nooit heb gedaan :P toen had ik precies genoeg punten om me nog Darklight belt te vervangen door de nieuwe met Soldiery tomes en toen had ik genoeg ilvl om T5 via duty finder te doen.

kijken of ik die vandaag of morgen even kan doen.

Zoek ook nog een static group voor de nieuwe coil maarja ik kan niet meer dagelijks spelen, dat maakt het ook niet echt makkelijk
Zonder de Echo buff was het een stuk lomper. Misschien vandaar.

Maar iig grats op je T4 win :)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 01-12 17:44
Uit de lange lijst patchnotes van 2.3 is er 1 toch wel heel fijn:
Players can now reset their chocobo companion's skill points using reagan peppers.
Reagan peppers can be purchased with company seals or Allied Seals from the Grand Company headquarters in each city-state.

Le Meow

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor die "Reagan peppers" moet je dan wel 48.000 Company Seals ophoesten! :X

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/t/1b12a119f8bcda2698811c441c0982e8d9d7cd95.png

Full patch notes (Preliminary) btw.

Misschien handig om de start topic te upgraden en een lijst met afgelopen patchnotes erbij toe te voegen ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door NaWA op 04-07-2014 20:13 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Players can now interact with NPCs while mounted.
* Speaking with an NPC will cause the player to dismount.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik denk dat ik uit gewenning alsnog me sneltoets blijf drukken XD maar wel fijn dat ze dit eindelijk er in doen zeg.

=======================

Gisteren voor het eerst Crystal Tower maar eens gedaan haha, toen die raid kwam had ik in principe al hogere gear dus nooit de moeite genomen :P maar moet zeggen dat ik me best vermaakt heb. is wel leuk met zo'n alliance.

Ik krijg echt super veel zin in 2.3 , ben ontzettend benieuwd geworden naar voornamelijk de Frontlines

• SaferSephy
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

ai ai ai ik krijg echt lelijk veel zin in deze game. Misschien rijd ik zo wel ff langs de winkel en scoor ik em + PS4 xD

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

SaferSephy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:01:
ai ai ai ik krijg echt lelijk veel zin in deze game. Misschien rijd ik zo wel ff langs de winkel en scoor ik em + PS4 xD
maar 1 goed antwoord daarop: Doen

ook al blijf ik toch een voorstander van MMO op PC ipv console ;p

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ricmaniac schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Toen ik nog speelde, speelde ik ook op de pc... maar met PS3 controller :P

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Ricmaniac schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Door allerlei ellendige verplichtingen is het 8 uur per dag RPG'en al een aantal jaar verleden tijd. Ik heb dus weken dat ik niet speel, en vervolgens weer 3 dagen achter elkaar elke avond. In hoeverre kun je er als "casual gamer" ook nog lol aan beleven?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

SaferSephy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Door allerlei ellendige verplichtingen is het 8 uur per dag RPG'en al een aantal jaar verleden tijd. Ik heb dus weken dat ik niet speel, en vervolgens weer 3 dagen achter elkaar elke avond. In hoeverre kun je er als "casual gamer" ook nog lol aan beleven?
oh dat ken ik ja, heb ik nu inmiddels bijna een jaar ook. Maar FFXIV is ook als casual een leuke game in my opinion. alleen voor sommige end game dingen moet je wel een avondje uittrekken.

Wel zal het wat langzaam gaan als je maar een 10 uur per week ofzo speelt bijvoorbeeld.

• Henri_G
Zelfs met weinig tijd zal je het denk wel lukken om van het spel te genieten. Wel raad ik je dan aan om een tank of een healer class te spelen zodat je niet lang hoeft te wachten om in een dungeon te komen.

• Hunterrnl
Henri_G schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:57:
Zelfs met weinig tijd zal je het denk wel lukken om van het spel te genieten. Wel raad ik je dan aan om een tank of een healer class te spelen zodat je niet lang hoeft te wachten om in een dungeon te komen.
Van Melee DPS is ook kort. Er zijn zoveel mensen op bard/blm op het spel dat ranged dps lekker lang moet wachten ;). Op zich geen verrassing dat veel mensen bard zijn -> Easy mode :P.

Na vanavond is kijken in de Party finder welke *kneuzen* al party`s starten met Ramuh extreme kill exp please.

[ Voor 3% gewijzigd door Hunterrnl op 08-07-2014 10:29 ]

Hunterrnl schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:05:
[...]

Van Melee DPS is ook kort. Er zijn zoveel mensen op bard/blm op het spel dat ranged dps lekker lang moet wachten ;). Op zich geen verrassing dat veel mensen bard zijn -> Easy mode :P.

Na vanavond is kijken in de Party finder welke *kneuzen* al party`s starten met Ramuh extreme kill exp please.
nice, ik heb me Atma nog niet eens :P Hoop dat ik vanavnod tijd heb om te spelen maar dan wil ik zeker wel een Hunt droppen en de Frontlines uit checken :D

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Nog niemand die 2.3 ervaringen kan delen? :D

Verwijderd

Ik ben samen met een vriend begonnen aan ff14 we spelen nu net 2 dagen op phoenix server en zijn al level 25 maar we hebben toch nog een paar vragen waar we niet uit komen.

1: hoe moet je materia slots gebruiken in je gear wat heb je daar voor nodig?
we Hebben al wat gear parts waar groene materia sloten in zit.

2. hoe en waar kan je een wapen +1 maken of +2, +3 enzo

3. wat is het verschil tussen een free company en een linkshell en welke is beter?
Thrace Grumble schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:54:
Nog niemand die 2.3 ervaringen kan delen? :D
Heb alleen ontdekt dat nu als je op mount zit en praat met npc dat de mount nu vanzelf weg gaat als je een npc aan klikt..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 07:38 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:05:
Ik ben samen met een vriend begonnen aan ff14 we spelen nu net 2 dagen op phoenix server en zijn al level 25 maar we hebben toch nog een paar vragen waar we niet uit komen.

1: hoe moet je materia slots gebruiken in je gear wat heb je daar voor nodig?
we Hebben al wat gear parts waar groene materia sloten in zit.
Heb je wel je main scenario questline gevolgd? Volgens mij/FFXIV libra krijg je nl rond lvl 19 een quest "Life, Materia and everything else" die dit uitlegt...

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Gisteren toch de knoop maar doorgehakt. 's avonds paar uurtjes zitten spelen, wat een geweldige game. De vertrouwde principes van WoW, maar dan in een Final Fantasy wereld die zoveel meer JRPG charme heeft. Deed me qua sfeer ook een beetje denken aan Ragnarok Online.

Ben wel met een Archer/Bard begonnen, dus zal wellicht langer moeten wachten voor dungeons, maar wellicht ga ik straks alsnog de White Mage hoek op. voor beide moet je Archanist geleveled hebben dus.

Ik zit op de server Zodiark, welke druk is maar wel relatief stil, als in er wordt een stuk minder gechat, wat wellicht te maken heeft dat op je PS4 controller het typen niet echt lekker opschiet. Hier nog mensen op Zodiark met wie Naru vrienden kan worden? :)

Hier een foto van Naru, mijn n00bje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UwZTlaQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ivav22g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DGgI8nW.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door SaferSephy op 09-07-2014 09:54 ]

Ik heb helaas erg weinig kunnen doen omdat ik geen tijd had om te spelen. alleen even 1x frontline kunnen doen. Moet zeggen dat dat wel erg leuk was :) en hadden nog gewonnen ook haha.

Verder alleen maar bezig geweest eigenlijk met de nieuwe content unlocken van 2.3 en toen moest ik helaas al weer loggen

• RuttoG
Heey SaferSephy :) Stuur anders vanavond even een berichtje naar Francisca Sophia, ik ben een lvl50 bard op dezelfde server!

Veel lol gehad gisteren in CT2, wat een heerlijke chaos! 20 man van de 24 die geen idee heeft wat ze moeten doen en 1 iemand die instructies blijft schreeuwen. Welke een leuke nieuwe headgear binnen :)

Onze poppetjes lijken wel erg op elkaar haha
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/7558372/

[ Voor 14% gewijzigd door RuttoG op 09-07-2014 13:26 ]

Ze gooien deze week al een update erin voor frontlines :P precies het punt waar ik me aan frustreerde. :) Na die update zal je gelijk als je op accept drukt naar de frontlines worden geteleport en wordt het daar gewoon aangevuld... in plaats van zoals nu waar 72 mensen allemaal eerst " Commence" moeten hebben gedrukt

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

SaferSephy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:38:
Ik zit op de server Zodiark, welke druk is maar wel relatief stil, als in er wordt een stuk minder gechat, wat wellicht te maken heeft dat op je PS4 controller het typen niet echt lekker opschiet. Hier nog mensen op Zodiark met wie Naru vrienden kan worden? :)
Zit ook op Zodiak, zal eens kijken of ik je kan vinden als je online bent. :)
Mijn karakter heet "Tiny Animal". Ik zou je kunnen uitnodigen in onze Free Company: "Scions" met 100+ actieve spelers (zowel endgame als casual en veel crafters). Hebben op dit moment het grootste huis in Thanalan (Goblet).
Je zal wel een aantal levels hoger moeten zijn om bij de huizen te kunnen komen (lvl5 guest "Where the heart is).

• RuttoG
Zo Chrasher die FC ziet er inderdaad netjes uit :) Als ik dat eerder wist had ik je ook gestalkt haha!

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

RuttoG schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:16:
Heey SaferSephy :) Stuur anders vanavond even een berichtje naar Francisca Sophia, ik ben een lvl50 bard op dezelfde server!

Veel lol gehad gisteren in CT2, wat een heerlijke chaos! 20 man van de 24 die geen idee heeft wat ze moeten doen en 1 iemand die instructies blijft schreeuwen. Welke een leuke nieuwe headgear binnen :)

Onze poppetjes lijken wel erg op elkaar haha
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/7558372/
cool thanks ga ik doen! mooie char! :)
Chrasher schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Mijn karakter heet "Tiny Animal". Ik zou je kunnen uitnodigen in onze Free Company: "Scions" met 100+ actieve spelers (zowel endgame als casual en veel crafters). Hebben op dit moment het grootste huis in Thanalan (Goblet).
Je zal wel een aantal levels hoger moeten zijn om bij de huizen te kunnen komen (lvl5 guest "Where the heart is).
Dat klink als een mooie FC! zal eens zorgen dat ik de nodige quests af ga ronden :D

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Zo, Ik heb nu ook m'n eiegen FC :+ Nerd's Assemble. Wel erg grappig zo far maar het targetten e.d. staat me nog steeds niet aan.

Ik ben trouwens van plan Dragoon te worden, nu heb ik armorer crafting omhoog geholpen maar rond level 30 kan ik nog steeds geen dragoon armor bouwen. Heb ik de verkeerde craft gekozen?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

TeGek schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:45:
Zo, Ik heb nu ook m'n eiegen FC :+ Nerd's Assemble. Wel erg grappig zo far maar het targetten e.d. staat me nog steeds niet aan.

Ik ben trouwens van plan Dragoon te worden, nu heb ik armorer crafting omhoog geholpen maar rond level 30 kan ik nog steeds geen dragoon armor bouwen. Heb ik de verkeerde craft gekozen?
Ja volgens mij wel, ik vermoed (maar weet het niet 100% zeker) dat Leatherworker Dragoon gear maakt. Armorer is volgens mij alleen voor Paladin en Warrior.

Maar je krijg de gear vanzelf wel door dungeons en quests te doen hoor.. End game draag je ook gedropte / gekochte gear voor de combat classes in plaats van zelf gemaakte

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 09-07-2014 15:59 ]

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:15:
[...]

Heb je wel je main scenario questline gevolgd? Volgens mij/FFXIV libra krijg je nl rond lvl 19 een quest "Life, Materia and everything else" die dit uitlegt...
Ah! ik zit pas op lvl 17 met me main scenario quest dan ga ik die wel eerst even verder doen :)

Ik ben nogal fate verslaafd xD dus had niet echt tijd meer voor quest :D

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:36:
[...]

Ah! ik zit pas op lvl 17 met me main scenario quest dan ga ik die wel eerst even verder doen :)

Ik ben nogal fate verslaafd xD dus had niet echt tijd meer voor quest :D
ja wat een geweldige feature is dat zeg! Ik vind sowieso de mechanics echt heerlijk. Ook het feit dat battle gear in het begin eigenlijk óf DoW óf DoM is. Dat scheelt zo veel in vergelijking met WoW. Vrijwel alle gear is daardoor bruikbaar waardoor je eigenlijk geen gear hoeft te kopen. (althans tot lvl 14 dat ik nu ben wel haha).

En als je een beetje efficient werkt kun je eigenlijk altijd zorgen dat als je mobs gaat killen, je 3 vliegen in 1 klap slaat:

1. Quest voor Slay mobX.
2. Quest voor Gather drops van mobX (ook fijn dat de droprate hiervoor gewoon fatsoenlijk is)
3. Hunterlog

Ook het feit dat je de area van de mob direct op je map kan zien is erg prettig, scheelt een hoop zoek werk want bij WoW ging je dan toch vaar op internet zoeken naar de spawn areas.

en de helft van de tijd is er in de buurt van de area waar ze zitten ook een FATE welke je ff mee kan pakken.

Kan me voorstellen dat voor de exta Hardcore mensen het wellicht iets te licht aanvoelt daardoor, maar voor mij is het echt precies goed.

Eerst niet, maar na lange tijd komen die fates je neus uit. het enige wat je deed om te levelen (zelfs als tank+ als je de main scenario had gedaan) was een fate party zoeken en fates farmen. dat levelde het snelst van alles maarja dat gaat je naar een tijd vervelen. Gelukkig hebben ze dat een tijdje terug geupdate dat het nu leuker is om dungeons te doen enzo en je daar dus meer xp voor krijgt dan voorheen.

• RuttoG
Wat is je volledige naam SaferSephy :) Op 1 deel werkt tell niet haha. Gister al een heel babbeltje gehad met Crasher, was gezellig!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Gisteren toch de knoop maar doorgehakt. 's avonds paar uurtjes zitten spelen, wat een geweldige game. De vertrouwde principes van WoW, maar dan in een Final Fantasy wereld die zoveel meer JRPG charme heeft. Deed me qua sfeer ook een beetje denken aan Ragnarok Online.

Ben wel met een Archer/Bard begonnen, dus zal wellicht langer moeten wachten voor dungeons, maar wellicht ga ik straks alsnog de White Mage hoek op. voor beide moet je Archanist geleveled hebben dus.

Hier een foto van Naru, mijn n00bje

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Chrasher schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Ik zit ook op Zodiark. Voeg me maar even toe: Nolanel Valtin
Ik speel op PS4, maar heb gewoon een toetsenbord er bij :)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Tip: Bluetooth toetsenbord van de Action: werkt prima, €13,- :D

Heb om es te kijken hoe t op een nieuwe server is ook een char aangemaakt @ Zodiark, zal es proberen een keer contact met jullie te zoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-07-2014 21:36 ]

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 00:07
Ik ben inmiddels ook begonnen met spelen, ook op Zodiark. Ook nog op zoek naar een FC! :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Verwijderd

Als je het spel op de ps4 hebt moet je dan dubbel betalen dus maandelijks voor het spel + playstation 4 online koste? of is het alleen betalen voor het spel? want bij een ps4 moet je toch dokken om online te kunnen net als bij xbox360?

en kan je ook switche van pc versie naar ps4 met de zelfde char of zijn dat andere servers ?

BTW waarom werkt duty finder nooit zo goed als je solo joint ? duurt altijd uren voor je mensen krijgt en als je met iemand gaat heb je binnen 1 min een groep ...

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:47:
Als je het spel op de ps4 hebt moet je dan dubbel betalen dus maandelijks voor het spel + playstation 4 online koste? of is het alleen betalen voor het spel? want bij een ps4 moet je toch dokken om online te kunnen net als bij xbox360?

en kan je ook switche van pc versie naar ps4 met de zelfde char of zijn dat andere servers ?

BTW waarom werkt duty finder nooit zo goed als je solo joint ? duurt altijd uren voor je mensen krijgt en als je met iemand gaat heb je binnen 1 min een groep ...
Voor zover ik weet heb je niet PlayStation Plus nodig, die kosten zijn dus niet perse aanwezig. Wel zit je met je maandelijkse FFXIV kosten. Je kunt het zelfde account gebruiken voor de PC en PS4. Wel moet je beide kopieën kopen, maar je hebt maar 1x de maandelijkse kosten. :)

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:23:
[...]

Voor zover ik weet heb je niet PlayStation Plus nodig, die kosten zijn dus niet perse aanwezig. Wel zit je met je maandelijkse FFXIV kosten. Je kunt het zelfde account gebruiken voor de PC en PS4. Wel moet je beide kopieën kopen, maar je hebt maar 1x de maandelijkse kosten. :)
Aha tnx for info ik wacht nog wel ff met ps4 kopen :P heb ondertussen al goedkoper oplossing gevonden om op de bank te gamen HDMI kabel naar me tv en een draadloos joypad en skype via mobiel lol :D

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Sow, Alle 9 relic zenith obtained en alle classes ilvl90 of hoger nu...
Van mij part mogen ze de atma droprate wel eens wat hoger maken aangezien ik er nog pas 4 heb.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Gratis weekend voor oude spelers met verlopen sub. Van 18-21 juli.

• psychodude
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:11:
Heb zin om dit weekend te spelen, helaas zal het er zo goed als niet van komen >_> echt balen, heb nog niet eens de content allemaal kunnen unlocken van 2.3 :P
Same here. Wel een tijdje met vakantie geweest ook, maar met beperkte speeltijd en als ik speel grotendeels weer meegesleurd wordt in T9 raids schiet het allemaal maar niet op met de extra content :9.

Hoop dit weekend in ieder geval de main storyline weer te kunnen voltooien. En mijn archer de laatste 2 benodigde levels te kunnen geven om te switchen naar bard! Als ik dat rond heb, ben ik in ieder geval wel weer even tevreden. Maar sowieso vanavond, morgen avond en zondag avond nog wat T9 op het programma om zo snel mogelijk toch echt die kill te krijgen.

Verwijderd

Hoe 'grindy' is dit spel nu eigenlijk? Ik zie al een tijdje zeer positieve berichten langskomen met betrekking tot FF XIV maar ik ben bang dat het heel erg 'Oosters-Grindy' is zoals veel van de MMO's uit die hoek. Ik ben al uitgekeken op Wildstar aangezien ik langzaam helemaal gek werd van de grind quests na de beginzone. Ik vind het prima om een hotkey MMO te spelen, maar de content moet wel lekker zijn om doorheen te spelen en niet 'Kill x of Y' uit het WoW Pre-Cataclysm tijdperk.

Is de wereld ook een beetje open of erg lineair?

• psychodude
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:09:
Hoe 'grindy' is dit spel nu eigenlijk? Ik zie al een tijdje zeer positieve berichten langskomen met betrekking tot FF XIV maar ik ben bang dat het heel erg 'Oosters-Grindy' is zoals veel van de MMO's uit die hoek. Ik ben al uitgekeken op Wildstar aangezien ik langzaam helemaal gek werd van de grind quests na de beginzone. Ik vind het prima om een hotkey MMO te spelen, maar de content moet wel lekker zijn om doorheen te spelen en niet 'Kill x of Y' uit het WoW Pre-Cataclysm tijdperk.

Is de wereld ook een beetje open of erg lineair?
Ook in het post-cataclysm tijdperk vond ik de quests in WoW niet dusdanig geweldig om eerlijk te zijn. Maar dat terzijde, zou ik de main storyline quest in FF XIV vergelijken met de post-cataclysm storyline quests in WoW.

Side quests in quest hubs zijn wat magerder van kwaliteit, maar aan de andere kant je hebt ze bij lange na niet allemaal nodig om tot cap te komen. Het is dus meer iets welk je kunt spelen als je de behoefte voelt. Bovendien zijn er voor iedere level range meerdere locaties waarin je kunt questen, iets wat de wereld een veel opener gevoel geeft.

Bovendien is er buiten quests om een sloot aan andere content welk je experience zal geven om te levelen, naast andere tokens e.d. Zoals FATEs (vergelijkbaar met public quests in diverse MMO's), guildhests (single boss encounter instances) en dungeons (duh). Daarnaast zijn er levequests (dailies met zeer gunstige experience rewards, zeker voor crafting en gathering skills). En mogelijk ook PvP? Hoewel ik zelf nog nooit toegekomen ben aan PvP in dit spel, dus kan niet bevestigen of dit ook experience geeft.

Ook is er nog de challenge log, welk met een weekly reset, je een vaste selectie aan vrij eenvoudige uitdagingen geeft welk je nog wat bonus exp toereiken.

En daarnaast wat het voor mij ook erg aantrekkelijk maakt is het feit dat je iedere class, zowel crafting als combat, op één character kunt unlocken. Je progress in een character hoef je dan ook nooit afscheid van te nemen. En heb je even snel zin in iets anders terwijl je wacht op een dungeon pop? Dan kun je snel van class switchen om bijv. met een alt class wat quests te doen, wat mobs te killen, wat gathering of crafting te doen, etc.

Er is dan ook bijzonder veel te doen in dit spel, en qua experience rewards is het vrij gemakkelijk tot 50 te komen met een class indien je het weinig grindy wilt. Wil je er echter langer over doen, dan kan dat ook. Bijv. door met combat classes de gunstige experience rewards van dungeons, FATEs en (leve)quests links te laten liggen, of door met crafting/gathering classes geen gebruik te maken van levequests.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Eindelijk!! mijn ziel verkocht voor 12 atma.
Ben nu helemaal dood van binnen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/Atma/1.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/Atma/2.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/Atma/3.png

Nu nog 96 andere atma voor de andere wapens...

En ook ff een lampje opgehangen in mijn nog kale private room:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/roomlight_s.jpg
Clickable

[ Voor 25% gewijzigd door NaWA op 21-07-2014 01:38 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet