• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 11:40
Ricmaniac schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:17:
Veranderd er buiten de nerf dan wat aan T5 met 2.2 ? drops bijvoorbeeld?
Je zal Coil kunnen binnen gaan met Dutyfinder en het kan herhaald worden ipv 1xweek.
Of er loot beperking zal op geplaatst worden zoals CT weet ik niet :)

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Emphast schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:56:
[...]

Je zal Coil kunnen binnen gaan met Dutyfinder en het kan herhaald worden ipv 1xweek.
Of er loot beperking zal op geplaatst worden zoals CT weet ik niet :)
Dat zal wel moeten. Anders heeft het weinig zin om CT te doen. Ben ook wel benieuwd of je ook elke Coil 1 run 50 Myth krijgt zoals nu.

• Emphast
Anno schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Dat zal wel moeten. Anders heeft het weinig zin om CT te doen. Ben ook wel benieuwd of je ook elke Coil 1 run 50 Myth krijgt zoals nu.
Ik vermoed een bonus myth de eerste keer zoals Duty Roulette. Daarna een kleinere hoeveelheid. Hoewel myth farmable zal worden, lijkt me 50 myth in 5-10 min iets te veel van het goede :p

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:16
Anno schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:37:
[...]

Wat ik als gerucht vernomen heb is dat de Coil run met duty finder een iLvL requirement van 80 zal hebben. Met andere woorden, je moet eerst stacked zijn op CT runs om vervolgens Coil via de DF in te kunnen gaan.

CT zal dan nog steeds een must blijven voor de nieuwere spelers of lower geared classes indien je deze niet via myth tomes wilt voorzien.

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Wat is er deze week aan de hand met Crystal Tower. Eigenlijk tot vorige week nooit problemen ondervonden, en nu deze week 3 faal-runs al op eerste boss.
Eerste 2 keer na 3 whipes op eerste boss raid maar geleaved. Gisteren niet veel beter, eerst 1 whipe. Daarna bijna nog een whipe maar we bleven overeind met halve raid levend. Dropped mijn shoes die ik nodig had, dus toen na de volgende whipe op de volgende miniboss was ik zeer blij met de vote disband popping up.

Ben maar rustig bezig geweest om mijn botanist te gaan levelen en die heeft dan ook eindelijk lvl50 aangetikt. Tussendoor nog een daily roulette die welgeteld 20min duurde en toen was het al weer klaar.
Heb nu 8 classes/jobs op lvl50, met nog 6 jobs te gaan vanaf lvl46. Ik zie helaas wel op als een berg tegen de 5 melee-classes die ik nog moet levelen en die nog relatief laag staan.

Werdt ik gevraagd voor een dual peisteskin map-run waarbij ik graag meewil. Een zeer makkelijke manier om tomes of myth te farmen, echter moneywise viel het dit keer tegen. Maar 1 keer een goede chest gehad dat ieder 5k Gil kreeg, de andere 15 chests was een schamele 1.5k gil. Vaak maak ik in een dubbele run 40-50k ipv de 26k nu.

[ Voor 8% gewijzigd door sabriel op 06-03-2014 08:27 ]

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Emphast
Ik denk dat weinig end game players nog in CT moeten zijn.
Die wachten gewoon op 2.2 nu :)

• psychodude
Emphast schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:57:
Ik denk dat weinig end game players nog in CT moeten zijn.
Die wachten gewoon op 2.2 nu :)
Indeed, steeds meer farmen ook voor de myth tomes al snel Titan ex momenteel, gezien het farmen daarvan steeds gemakkelijker en sneller verloopt. En is CT enkel nog maar voor de één keer weekly loot.

• sabriel
psychodude schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:33:
[...]
Indeed, steeds meer farmen ook voor de myth tomes al snel Titan ex momenteel, gezien het farmen daarvan steeds gemakkelijker en sneller verloopt. En is CT enkel nog maar voor de één keer weekly loot.
Het is natuurlijk ook een kwestie van gewenning. Ik heb altijd geluk gehad dat ik tanks had die wisten wat ze deden. Daardoor lijkt het natuurlijk ook allemaal zo makkelijk, totdat je dus groups krijgt die het niet begrijpen. Dan komen de punten pijnlijk naar boven.

btw:
Wat is de moeilijksheidsgraad van garuda ex tov titan HM ?

• psychodude
sabriel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:48:
[...]

Het is natuurlijk ook een kwestie van gewenning. Ik heb altijd geluk gehad dat ik tanks had die wisten wat ze deden. Daardoor lijkt het natuurlijk ook allemaal zo makkelijk, totdat je dus groups krijgt die het niet begrijpen. Dan komen de punten pijnlijk naar boven.

btw:
Wat is de moeilijksheidsgraad van garuda ex tov titan HM ?
Garuda ex is wel iets lastiger dan Titan HM. Maar wel een fight welk gemakkelijker te leren is. En waarbij een enkele speler, behalve indien deze een tank is, niet snel een wipe zal kunnen veroorzaken indien de rest weet wat ze doen. Het is namelijk solo healable, en 3 DPS is afdoende om te clearen indien iLvL > 80~85 gemiddeld. Het gevecht heeft namelijk geen harde enrage timer, of in ieder geval niet zover bekend.

• sabriel
* dagboek *
Lekker bezig geweest met het levelen van mijn profession.
Vrijdag vrij geweest en in 3 dagen al mijn hand-professions van lvl 45 naar lvl50 gebracht, en daarna bezig geweest om mijn laaste land-profession (fishing) ook naar lvl 50 te brengen. Dit is gelukt.

Tevens moest mijn WHM ook nog maar 1 lvl naar 50, dus 1* een dungeon was voldoende voor een volgende ding. Voor all 50 high nu nog maar 3 melee-classes + archer te gaan.
* einde dagboek *

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Zondag echt een kut dag. Denk niu laten we eens een avond coil doen met de vriendin. Zaterdag al geprobeerd maar toen kregen we geen team bij elkaar. Nu na 1 uur wachten full group. Enkele mensen waren al bij de snake dus ik pass lead en de coil start. Wat denk je .. T5. Die vieze flikker naait gewoon spelers. En die fc stond ook nog eens friendly aangeschreven bij ons. Nu hebben 7 mensen heb uiteraard gereport en kan hij wellicht een ban verwachten van enkele dagen tot 2 weken. Hoe langer hoe beter kinderachtige eikel. Ook dikke ruzie met die andere fc. Kinderachtig gedrag.. se ook een bericht geschreven waarom ze niet een accept functie hebben met iets van .. you are about to enter the coil Turn 1. En zo verder...

• Emphast
Zo'n zaken worden al maanden waargenomen. Daarom nooit lead passen behalve aan static members of mensen waar je persoonlijk mee bevriend bent.

En zeg tegen die sul dat'm misschien eerst eens T5 moet clearen voor hij zich als een big shot begint te gedragen en mensen te naaien ;)

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 23:27
Hoi Allen,

Ik meld me hier ook maar eventjes :) Sinds twee weken weer begonnen met FFXIV nadat ik in de 1.0 versie ben afgehaakt toen het geld ging kosten.

Ben dus min of meer vers begonnen. Ik moet echt wennen aan het spel, maar dit komt meer door mijn jarenlange XI ervaring. Toch een heel ander mechanisme. Er zijn veel verbeteringen doorgevoerd, maar er zijn wat mij betreft ook wat consessies gedaan. Met name op moeilijkheidsgraad. Ik kan tot op heden nog niet zeggen dat ik bijzondere uitdagingen heb gehad. Laat staan dood gegaan. Hoop dat dit verderop wel wat aantrekt :)

Ik speel op dit moment op Hyperion samen met een hoop volk wat ik uit mijn LS kende van XI. Nu 24 THM en 35 WVR. Zijn er meer tweakers die op Hyperion spelen? ik zie vooral andere servers voorbij komen.

• CristianSchriev
DJ-NaRRa schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:13:
Hoi Allen,

Ik meld me hier ook maar eventjes :) Sinds twee weken weer begonnen met FFXIV nadat ik in de 1.0 versie ben afgehaakt toen het geld ging kosten.

Ben dus min of meer vers begonnen. Ik moet echt wennen aan het spel, maar dit komt meer door mijn jarenlange XI ervaring. Toch een heel ander mechanisme. Er zijn veel verbeteringen doorgevoerd, maar er zijn wat mij betreft ook wat consessies gedaan. Met name op moeilijkheidsgraad. Ik kan tot op heden nog niet zeggen dat ik bijzondere uitdagingen heb gehad. Laat staan dood gegaan. Hoop dat dit verderop wel wat aantrekt :)

Ik speel op dit moment op Hyperion samen met een hoop volk wat ik uit mijn LS kende van XI. Nu 24 THM en 35 WVR. Zijn er meer tweakers die op Hyperion spelen? ik zie vooral andere servers voorbij komen.
Leuk om te zien. Low level zit er weinig uitdaging in het spel. Dit ga je op lvl 50 wel krijgen eerst met de HM's (Die ook al redelijk makkelijk zijn atm) Dan met extreme primals, en coil! Binnenkort zelfs nog meer primals en coil fights.

En @ voor deze:

Ja inderdaad. sukkeltje eerste klas. ofc best dom.. mja ik geloof altijd in de goede kant van de mens... stom dus 8)7 Maar wij lachen uiteindelijk als laatst aangezien enkele reports op een avond je naam niet ten goede doen bij FF. Heel gemakkelijk. Ook stom van ff dat ze niet van die simpele mechs er in hebben zitten ter controle voor iets dan maar eenmalig kan (waar je de mogelijkheid hebt om 50% zo te skippen dan ..)

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Vanavond level 29 geworden op mijn THM :-) nog maar een level voor jobkeuze BLM :-)

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• CristianSchriev
Gister avondje coil met pugs. Een vriend van me puggt altijd dus die Namen we mee. 0 wipes op t1 wel nog maar 1 dps levend. Haha...t2 2 wipes Door een bard die er weinig van bakte. Nieuwe groep toen in 1 x. T4 ook in 2 x. Even nieuwe party gemaakt omdat de healer zorg die uit zich zelf quitte .. altijd raar dat ze doen alsof ze goed zijn maar hard falen.

Was wel spannend im t4. Ph6 dread kreeg agro op mm vriendin mijn healer haha. Dus die werd ge ko'd. Stomme server vond t nodig om een tick haar agro te hebben na spawn. Maar gelukkig wist de andere tank rondjes te rennen waardoor ik gehealed werd en ondertussen mn vriendin weer levend was.

Verder schild gekregen schijnt bis tr zijn maar merk weinig van al t bis. Daarnaast gaf die vriend aan dat t heel veel scheelde een goede tank en whm te hebben. Alle pugs waren ook verbaast dat dr tanks geen agro verloren ... vaag :p

• DJ-NaRRa
job levelen t/m 15 valt wel goed te doen in een korte tijd :) ik merk wel (maar misschien dat dat server afhankelijk is) dat het als THM wel lastig is om dungeon invites te krijgen (20-30). Wordt dat op termijn beter of zit ik vast aan een grindfest van mobs killen voor EXP?

• Emphast
DJ-NaRRa schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:07:
job levelen t/m 15 valt wel goed te doen in een korte tijd :) ik merk wel (maar misschien dat dat server afhankelijk is) dat het als THM wel lastig is om dungeon invites te krijgen (20-30). Wordt dat op termijn beter of zit ik vast aan een grindfest van mobs killen voor EXP?
DPS wachttijden zijn altijd een pak langer dan healer/tank. Dat kan oplopen van 10 min tot 60min. Veel dps hebben crafters/gatherers gelevelled puur tijdens het wachten op de dungeon pop.

• CristianSchriev
Emphast schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:03:
[...]

DPS wachttijden zijn altijd een pak langer dan healer/tank. Dat kan oplopen van 10 min tot 60min. Veel dps hebben crafters/gatherers gelevelled puur tijdens het wachten op de dungeon pop.
Wachten als een tank, haha grapje zeker :D

• sabriel
DJ-NaRRa schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:07:
Voor mij als DPS is wachttijd voor dungeons vaak 10-15min. Crystal tower is voor mij 60+ min.
Trials (Ifrit/Garuda/Titan) is mar iets van 5 min.

Vaak was ik dan bezig met het levelen van crafting/harvesting om de tijd te doden.
Het levelen van een andere class waarbij je in battle bent zijn af te raden omdat je maar 40s hebt om uit battle te geraken, en de class aan te nemen waarmee je hebt gesigned. Vooral met het farmen van fates kan deze 40s wel eens te kort zijn.Vooral balen als je langer dan 30s in de que staat en je de instance dan mist omdat je in battle was, ik spreek uit ervaring :'(

Voor het levelen van de classes doe ik altijd : daily roulette low dungeon, daarna signen voor de hoogst mogelijke dungeon. De 5k exp als bonus na eerste roulette weegt niet op tegen de XP per mob die je mist als je als 30+ in een lvl15 dungeon wordt geplaatst. Rested helpt ook zeer zeker. Hoe wel rekening dat rested mode geldt voor je character, en niet voor je class.

• DJ-NaRRa
sabriel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Vaak was ik dan bezig met het levelen van crafting/harvesting om de tijd te doden.
Het levelen van een andere class waarbij je in battle bent zijn af te raden omdat je maar 40s hebt om uit battle te geraken, en de class aan te nemen waarmee je hebt gesigned. Vooral met het farmen van fates kan deze 40s wel eens te kort zijn.Vooral balen als je langer dan 30s in de que staat en je de instance dan mist omdat je in battle was, ik spreek uit ervaring :'(
Dit heb ik gisteren dus meegemaakt :( al een uur aan het wachten. je gaat even wat drinken pakken en je mist je slot. (@*)@($*)@($ erg frustrerend. een uur later een zelfde slot gemist omdat mijn quick-synthesis niet op tijd kon worden gecancelled :(

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Ricmaniac schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:26:
[...]

Heb je Archer ook al 15 dan :) ? volgens mij was het Archer wat je erbij nodig had voor BLM.
Yep, die had ik al tot 15 gelevelled :-)

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• Emphast
CristianSchriev schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:39:
[...]
Wachten als een tank, haha grapje zeker :D
Onze pld zei net nog in teamspeak dat hij moest wachten :)
Wel maar een minuutje fzo :p

• CristianSchriev
Emphast schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:51:
[...]

Nee nog nooit gehad op mijn tank, ja toen ik een keer met iemand ifrit hm wou doen. Maar nooit voor duty ofzo altijd instant! :O

• psychodude
Emphast schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:51:
[...]

De laatste tijd krijg ik ook queues op dingen als CT als tank :p. Maar heb ergens het idee dat het voor de lvl 50 content met name komt doordat er in zijn geheel momenteel wat minder spelers zijn welk dit doen. Met mijn low lvl tank is het vooralsnog instant pops. En zodra 2.2 er is, zullen de lvl 50 instant pops ook wel weer terug zijn op de nieuwe 50 duty finder content :p.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Nou zal ik me ook maar eens melden:

Ik ben sinds een maandje begonnen met FFXIV, kom (net als velen) van WoW en Secret World , ben nu een lvl26 Thaumaturge, leuke class, leuke abilities.

Ik vind het spel prachtig, de graphics zijn mooi, gedetailleerd.. mooie belichting, ziet er gelikt uit.. (ik kom van WoW he dus ik was niet veel gewend).. kan alles op de hoogste settings spelen met 75fps(Vsync) dus dat scheelt ook.

Wat me opvalt is dat ik soms de gevechten wat chaotisch vindt.. de effecten van de spells lijken soms wat te bombastisch waardoor ik het overzicht meer dan eens verlies. Kan een kwestie van gewenning zijn.
Verder viel me op dat ik minder ..uh.. feeling heb met de items die ik opraap.. bij WoW (sorry voor de vergelijking elke keer).. was het na elke mob die je sloopte toch altijd wel weer een verrassing welke items er in het lootvenster zouden staan, de occasional EPIC die er dan viel was altijd wel een feestje en voelde bijna als een slotmachine.
Bij FF heb ik dat gevoel helemaal niet.. je ziet alleen een tekstje "Item Found" (als je oplet) en dan zit er iets in je inventory.. ik heb in die maand dat ik speel nauwelijks in mijn INV gekeken om eerlijk te zijn.

Ik had liever gezien dat het vinden van iets zeldzaams wat heftigere reactie zou geven op scherm of qua audio.

Verder vind ik het spel heel slim omgaan met bepaalde zaken, bijvoorbeeld dat andere partymembers (en jezelf) een xp en gil bonus krijgen als ze met een noob een instance ingaan is heel slim bedacht.

Ik blijf nog wel even spelen.. ben erg benieuwd naar endgame.. en ben vast van plan om nog wel een class of 2 (of 3, 4, 5) te levelen.. :-)
Helaas geen motivatie om op kort termijn weer te beginnen aan deze game. te weinig irl vrienden die het spelen en de nieuwe update die er aan gaat komen met alle extra's ziet er goed uit hoor met best wat leuke nieuwe content maar alsnog haalt het mij niet over om weer te gaan spelen.

De eerste 3 tot 4 maanden had ik wel echt dat goeie MMO gevoel zoals ik een tijd geleden had bij FFXI. het is alleen erg tegenstrijdig. Vaak wil ik echt erg graag spelen. maar dan als het moment er op aan komt dat ik 13 euro zou moeten dokken denk ik weer: Meh toch maar niet want ik zal het toch niet lang volhouden

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• psychodude
2.2 Patch Notes: http://eu.finalfantasyxiv...3f7ef708bb14b45fec064b2f3

Livestream vandaag zag er ook erg goed uit! Qua upcoming content lijkt het de komende maanden in ieder geval goed te zitten voor FF XIV. Kijk er erg naar uit Coil 6 - 9 te doen. En met de weekly cooldown op 1 - 5 eruit wordt het een stuk gemakkelijker om voor fun Coil runs te doen met guildies.

En SUPER Titan ;)
YouTube: SUPER極タイタン討滅戦

• DJ-NaRRa
Leuk filmpje. heerlijk in retro stijl :) Wordt volgens mij wel een leuke patch met content voor de komende tijd. Voor mij gaat dat iig nog even duren, maar ik kan niet wachten!
De patchnotes zijn wel nice

Ook als ik zie wat er in 2.3 bij zou komen :O dat is echt nice en laat zien dat ze echt druk bezig zijn om blijvend deze game te stimuleren en leuk te laten blijven.

Denk dat als 2.2 gereleased wordt ik wel weer ga spelen ja

• Emphast
Ben nu officieel gestopt :)

Uiteindelijk toch iemand gevonden die mijn plaats kan innemen in de static raid group, dus kan ik zonder veel moeite dag zeggen tegen het hele spel. Leuke momenten gehad en blij dat we T5 toch ruim op tijd neergehaald hebben. Vandaag gaan ze het eerst zonder mij, fingers crossed dat mijn vervanger het wat deftig doet ^_^

• CristianSchriev
Emphast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:19:

Uiteindelijk toch iemand gevonden die mijn plaats kan innemen in de static raid group, dus kan ik zonder veel moeite dag zeggen tegen het hele spel. Leuke momenten gehad en blij dat we T5 toch ruim op tijd neergehaald hebben. Vandaag gaan ze het eerst zonder mij, fingers crossed dat mijn vervanger het wat deftig doet ^_^
Prob niet! Ik en mijn vriendin zijn laatst uit onze groep gegaan en we hebben een pug groupje gevonden en we deden de eerste keer T1-4 in 2 uur daarmee.. Oude groep met nieuwe healer en tank ... 2 raid nights nodig om langs T4 te komen :D:D Moest wel lachen stiekem..
Emphast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:19:

Wat is jou reden dat je gestopt bent?

• Emphast
Ricmaniac schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Wat is jou reden dat je gestopt bent?
Wel maand en half geleden T5 neergehaald en sindsdien op farm dus zit al een tijdje met mijn duimen te draaien. Extreme primals had ik toch ook na twee of drie weken na patch dus de uitdaging was weg.
Uiteindelijk log je niet meer in omdat er niets te doen valt en merkte ik dat ik het helemaal niet mis. Meer nog, inloggen op raid day zag ik eigenlijk tegenop.

2.2 zou me waarschijnlijk wel kunnen boeien voor een tijdje, maar eerlijk gezegd heb ik liever een leven zonder de MMO-verplichtingen :)
Emphast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:02:
[...]

Wel maand en half geleden T5 neergehaald en sindsdien op farm dus zit al een tijdje met mijn duimen te draaien. Extreme primals had ik toch ook na twee of drie weken na patch dus de uitdaging was weg.
Uiteindelijk log je niet meer in omdat er niets te doen valt en merkte ik dat ik het helemaal niet mis. Meer nog, inloggen op raid day zag ik eigenlijk tegenop.

2.2 zou me waarschijnlijk wel kunnen boeien voor een tijdje, maar eerlijk gezegd heb ik liever een leven zonder de MMO-verplichtingen :)
Ja precies, dat zelfde ken ik. moet wel zeggen dat ik T5 al gedaan had voor laatste patch dus ik ben al een tijdje gestopt maar denk dat ik met 2.2 of misschien zelfs dan bij 2.3 weer ga spelen want dan is er weer erg veel nieuwe content voor mij.

Eerst maar vermaken met ESO

• CristianSchriev
Gisteren dikke rage quit gehad in game. Duty roulette wp. 1 blm 3.1k hp een whm 3.3k hp en een drg 4.2 k hp nog erger retarted dan de andere 2. Ik zeg sleep enemies hier .. wat doet hij blijft ze aanvallen. 3 mobs bij de eerste boss in de arena. Ik dood. Omdat de healer geen idee had wat ie deed. Oke Doei. Gequit uitgelogd houdoe! Besloten dat ook thomes farmen me geen ene poep meer kunnen schelen. Als in mei mn account verloopt stop ik volledig.

• Emphast
Kill the mobs dan toch gewoon. No point in speed run tactics met een roulette group.

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
CristianSchriev schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 07:16:
Gisteren dikke rage quit gehad in game. Duty roulette wp. 1 blm 3.1k hp een whm 3.3k hp en een drg 4.2 k hp nog erger retarted dan de andere 2. Ik zeg sleep enemies hier .. wat doet hij blijft ze aanvallen. 3 mobs bij de eerste boss in de arena. Ik dood. Omdat de healer geen idee had wat ie deed. Oke Doei. Gequit uitgelogd houdoe! Besloten dat ook thomes farmen me geen ene poep meer kunnen schelen. Als in mei mn account verloopt stop ik volledig.
Wow als je al zo snel kookt zou ik ook niet graag met je in de partij zitten :S. Wees een echte vent en leer het die mensen inplaats van weglopen als het een beetje lastig word , je hebt toch een toetsenbord ? Daar word jij en daar worden hun beter van.

Misschien het spel ietsjes minder serieus nemen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Hunterrnl op 25-03-2014 12:57 ]

• psychodude
Emphast schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:35:
Kill the mobs dan toch gewoon. No point in speed run tactics met een roulette group.
Dit. Wil je speed runs doen, ga met een guild group of maak zelf een 4-man op je server. Pak geen roulette groep in de hoop dat het goed gaat.

• CristianSchriev
psychodude schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Dit. Wil je speed runs doen, ga met een guild group of maak zelf een 4-man op je server. Pak geen roulette groep in de hoop dat het goed gaat.
Nee mijn snelste runs heb ik de laatste tijd gehad met randoms ;) 16 min wp. 19min AK 27min copperbell. Allemaal hele mooie dingen. Maar dan nog, het is lang geleden dat de tonberry ons inhaalde omdat de dmg gewoon kei hard zoog! :)

• psychodude
CristianSchriev schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:30:
[...]

Nee mijn snelste runs heb ik de laatste tijd gehad met randoms ;) 16 min wp. 19min AK 27min copperbell. Allemaal hele mooie dingen. Maar dan nog, het is lang geleden dat de tonberry ons inhaalde omdat de dmg gewoon kei hard zoog! :)
Feit dat je zo nu en dan een goede run kunt hebben met randoms, maakt het nog niet veel zinvoller om te gaan lopen QQ'en over hoe je je /ragequit episode gehad hebt omdat het met randoms niet altijd zo uitpakt.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Patch kan geïnstalleerd worden, kleine 2Gb groot :)

Le Meow

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 12:30
Zijn er nog leuke actieve FC's op Moogle die ik kan joinen?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Als er nog mensen zijn die een raiding guild zoeken op Phoenix (Pre 2.2 hadden wij T5 neer en alle Extremes) dan kunnen jullie mij gerust een PM sturen hier op het forum! Grotendeels van onze FC is Nederlands :)
Splendid schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:04:
Zijn er nog leuke actieve FC's op Moogle die ik kan joinen?
Swords and Roses zit op Moogle en is een NL/BE guild. dat is wel een fijne ook. doen aan company housing en zijn vriendelijk. Verder weet ik het niet echt. zit zelf ook bij Swords and Roses, speel momenteel alleen niet meer

• CristianSchriev
Hunterrnl schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Wow als je al zo snel kookt zou ik ook niet graag met je in de partij zitten :S. Wees een echte vent en leer het die mensen inplaats van weglopen als het een beetje lastig word , je hebt toch een toetsenbord ? Daar word jij en daar worden hun beter van.

Misschien het spel ietsjes minder serieus nemen ?
Nee dat heb ik normaal absoluut niet :) Ik ben altijd de gene die iedereen probeert te helpen. Maar dan moet je wel een normaal antwoord krijgen van de anderen. Als deze gewoon absoluut niet reageren of luisteren (vaak omdat ze geen woord engels spreken) dat soort dingen dan hoeft het voor mij niet en ga ik mijn tijd gewoon niet verspillen in die groep 8)7

Verder ben ik best benieuwd naar 2.2 heb nog niet gespeeld gewoon door te weinig tijd maar het ziet er allemaal veel belovend uit.. Team A en C van onze raid groep hebben nu Turn 5 down. (C had hem de 2e week al gewoon een pro team) En team A had maanden problemen maar nu dag 1 patch done, en meteen een 2e x er achter aan. ( Is hij makkelijker gemaakt? ) Nu team B nog (mijn oude team) Maar die hebben wat problemen gehad na het leaven van mij en mijn vriendin, maar als het zo door gaat lukt het ook wel deze week. En als ik dan weer eens tijd heb gaan we hem ook eens doen.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:14:
Bij patch 2.3 gaat Coil weg als het goed is toch?
Lijkt me sterk. In Coil zit een deel van het verhaal (Na turn 5) dus die gaat echt niet zomaar weg.

Ook hebben ze gezegt dat Coil nog niet af is. Dus met andere woorden turn 9 is nog niet het einde.

[ Voor 16% gewijzigd door Brummetje op 28-03-2014 12:33 ]

• CristianSchriev
Ricmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:14:
Bij patch 2.3 gaat Coil weg als het goed is toch?
Weg o_o dat zou ik heel raar vinden...
Hmm ik had dacht ik echt ergens gelezen dat Coil weg ging en crystal tower bleef wel.
Naja zal wel aan mij liggen want kan er nu inderdaad niks meer over vinden

[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2014 13:51 ]

• psychodude
Enkele daagjes 2.2 er nu al weer op zitten. Moet zeggen, de nieuwe dungeons zijn erg vermakelijk. Lekker vlot doorheen te spelen, prima voor speedruns met guildies. Heb zelf de nieuwe extreme primals nog niet gedaan, maar binnen de FC iig al cleared door een mix van enkele van onze raiding groups.

Zeker leviathan ex bleek niet erg moeilijk te zijn.

Vanavond voor het eerst coil 2. Qua moeilijkheid schijnen de 1e turns hierin niet al te hoog te liggen. Dus het streven is toch zeker minimaal T6 down, en met wat geluk T7 erbij.

Het gehele FATE farmen voor atma's ten behoeve van de relic +2 echter is toch wel één van de meest ongelukkig gekozen mechanics binnen een MMO ooit. Gisteren 8 uur gegrind, om 2 drops te verkrijgen. Dat gaat nog wel even duren eer ik die relic +2 op deze wijze heb. Kan niet wachten tot Yoshi tot zijn zinnen komt en dit aanpast. Tot dan wrs iig geen relic +2 voor mij.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

psychodude schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:33:
Enkele daagjes 2.2 er nu al weer op zitten. Moet zeggen, de nieuwe dungeons zijn erg vermakelijk. Lekker vlot doorheen te spelen, prima voor speedruns met guildies. Heb zelf de nieuwe extreme primals nog niet gedaan, maar binnen de FC iig al cleared door een mix van enkele van onze raiding groups.

Zeker leviathan ex bleek niet erg moeilijk te zijn.

Vanavond voor het eerst coil 2. Qua moeilijkheid schijnen de 1e turns hierin niet al te hoog te liggen. Dus het streven is toch zeker minimaal T6 down, en met wat geluk T7 erbij.

Het gehele FATE farmen voor atma's ten behoeve van de relic +2 echter is toch wel één van de meest ongelukkig gekozen mechanics binnen een MMO ooit. Gisteren 8 uur gegrind, om 2 drops te verkrijgen. Dat gaat nog wel even duren eer ik die relic +2 op deze wijze heb. Kan niet wachten tot Yoshi tot zijn zinnen komt en dit aanpast. Tot dan wrs iig geen relic +2 voor mij.
Ik vind de hele grind juist wel prima zo. Ja het kan soms frustrerend zijn. Heb er nu zelf 3 dagen opzitten met toch zeker meer dan 30 uur (heb er 6). Maar dit zorgt er in ieder geval wel voor dat je niet zomaar even je gear bij elkaar krijgt. Zelfde als iLVL 110 waar je nu toch echt voor moet raiden. Hou er wel van als je een beetje moeite erin moeten steken.

• psychodude
Brummetje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Ik vind de hele grind juist wel prima zo. Ja het kan soms frustrerend zijn. Heb er nu zelf 3 dagen opzitten met toch zeker meer dan 30 uur (heb er 6). Maar dit zorgt er in ieder geval wel voor dat je niet zomaar even je gear bij elkaar krijgt. Zelfde als iLVL 110 waar je nu toch echt voor moet raiden. Hou er wel van als je een beetje moeite erin moeten steken.
Dat iets lang duurt vind ik prima. Maar het moet wel een zinnige toevoeging zijn aan het spel naar mijn idee. Het relic +2 weapon is in principe nu niet iets welk je voor dungeons of FATEs nodig zult hebben. Sterker nog, met de huidige iLvL 90 gear ben je al vrijwel onverslaanbaar in de nieuwe hardmode dungeons en voor wat betreft FATEs is het al helemaal een lachertje.

De enige locatie waar relic +2 een toegevoegde waarde heeft, is in coil turn 2.

Wat is daarin het nut om tijd welk gestoken had kunnen worden in raiden te verplaatsen naar FATEs. En welke idioot bedenkt vervolgens dan ook nog eens dat het verstandig is om de drops te beperken tot bij het dragen van een relic weapon.

Met andere woorden, zelfs de tijd welk je al kwijt bent aan FATEs, kun je niet optimaal verbruiken door een alt class daarin te levelen.

Het is niets anders dan een wel hele goedkope manier van Square Enix om 2 dingen voor elkaar te krijgen:

- Lvl 50 spelers terug aan het FATEn te krijgen, gezien het merendeel de FATEs als saai, overbodig en waste of time bestempeld heeft.
- Endgame raiders bezig te houden tot de nieuwe content patch over 3 maanden, zeker gezien de difficulty van T6-T9 erg mee lijkt te vallen.

Maar daarmee in ieder geval wel een grote golf aan kritiek over zich heen gekregen heeft. Hopelijk corrigeren ze dit dan ook snel, en pakken ze het in de toekomst met wat meer tactiek en inspiratie aan.

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 10:12
Net voor het eerst kennis gemaakt met het spel. Toevallig kwam ik er achter dat er een beta was op de PlayStation 4. Ben er nu al verslaafd aan ook al is het de beta. Nu weet ik wel zeker dat ik het spel ga halen.

Wanneer kan ik een 2e class beginnen, bv blacksmit? Ben nu een lvl 15 arcanist.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Henri_G schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:29:
Net voor het eerst kennis gemaakt met het spel. Toevallig kwam ik er achter dat er een beta was op de PlayStation 4. Ben er nu al verslaafd aan ook al is het de beta. Nu weet ik wel zeker dat ik het spel ga halen.

Wanneer kan ik een 2e class beginnen, bv blacksmit? Ben nu een lvl 15 arcanist.
Vanaf level 10 (als je je level 10 class quest heb gedaan) kan je switchen van classes ongeacht hoe vaak

• CristianSchriev
Ik heb nu ook deels een punt gezet achter mijn carrière bij FFX14. Heb een week niet gespeeld en niks gemist en heb eerlijk gezegd nu niet de tijd om alweer opnieuw te beginnen om te farmen.

• Henri_G
Ricmaniac schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:03:
[...]

Vanaf level 10 (als je je level 10 class quest heb gedaan) kan je switchen van classes ongeacht hoe vaak
Thanks, kwam er al achter, had de questmark niet gezien waardoor ik nooit kon switchen.
Ik ga het spel nu zeker halen, even afwachten tot hij uit is.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Ben ik de enige waar er maintainence word uitgevoerd? Ik kan hier niks van vinden op internet. Ps4 beta.

Een handtekening?!

• Henri_G
De beta liep van vrijdag t/m maandag ochtend, dus het is net afgelopen.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Ai ik dacht 6 uur savonds als in 23:59 jpn time

Een handtekening?!

• Henri_G
Bartsmit verkoopt het spel al. Hopelijk kan ik met het spel ook al morgen beginnen te spelen.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vanaf morgenochtend 10:00H start de early access op PS4 (voor PS4 pre-orders en als je al een al een PS3 versie hebt kan je die gratis omzetten naar PS4)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Weird ja, had vorige week bij bol.com besteld voor de early access code, maar nog niks gekregen. Weet iemand of bol.com de codes al heeft verzonden? Of heeft iemand al een code gekregen?

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
Bij bol moest je voor een bepaalde datum bestellen, geloof ruim voor vorige week in ieder geval.

PSN: Wauzer010

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik had 2 dagen terug deze game op de PS3 gekocht via de PSN store.
Maar omdat ie zoveel moest downloaden en installeren had ik nog geen tijd gehad om te spelen.
Inmiddels de PS4 versie ook gedownload maar ik krijg een melding als ik inlog:

No valid service account is available to play Final Fantasy XIV: A realm reborn
in order to play Final Fantasy: A realm reborn, you must first purchase the digital download from the PlayStation store or register a product code.
* please restart the client for final fantasy: a realm reborn

Heb ik wat fout gedaan of zo?

Edit: Gevonden. Moest via de website van SquareEnix upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaos-Zero op 11-04-2014 10:34 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Henri_G
Als het klopt moest je minimaal 1 x zijn ingelogged op de PS3.
Aan het bericht te zien kan ik dus ook inloggen, omdat ik het spel al heb en de product code al heb ingevoerd.

Jammer.. Net geprobeerd te spelen, krijg de zelfde melding als jou. Dan maar afwachten tot maandag.

[ Voor 22% gewijzigd door Henri_G op 11-04-2014 13:09 ]

• wauzer
Weet iemand waar je die egg cap kunt kopen/vinden?

• psychodude
wauzer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:02:
Weet iemand waar je die egg cap kunt kopen/vinden?
Easter event, check ffxiv website voor guide.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik ben bezig met Too Close To Home en mijn opdracht is 'Report to the Central Shroud.'
Echter kan ik niks vinden wat ik moet doen. Ben wel in het gebied waar ik moet zijn, maar niks te doen daar :")

Iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Chaos-Zero op 13-04-2014 23:10 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Chaos-Zero schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:08:
Ik ben bezig met Too Close To Home en mijn opdracht is 'Report to the Central Shroud.'
Echter kan ik niks vinden wat ik moet doen. Ben wel in het gebied waar ik moet zijn, maar niks te doen daar :")

Iemand een idee?
Vermoedelijk is dat een quest waarbij je naar een bepaald gebied (ipv persoon) moet gaan, ga dus eerst naar de Central Shroud (Gridania). Deze quest kan je op de map vinden als een oranje cirkel, daar zul je dan je objective(s) moeten zoeken. Beetje vergelijkbaar met levesquest, maar dan is de cirkel groen.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Met de PS4 en de latere versies zijn er een aantal nieuwe handigheidjes bijgekomen om het spelen met de controller wat gemakkelijker te maken. Natuurlijk is dit vaak persoonlijk, maar hier een paar tips:

Touchpad op de DS4:
  • touchpad is lokatiegevoelig bij het klikken en kent een verschil tussen een "tap", "dubbel tap", en "klik"
  • "links-klikken" en "rechts-klikken" laat je tussen de menu's schakelen in verschillende richtingen (mini-map, quests). in het midden "klikken" doet standaard dus niets! O-)
  • met 1x "tap" kan je iets selecteren of activeren op het scherm (soort linkermuisknop)
  • met 2x "tap" + "hold" kan je iets vastgrijpen en slepen . (menu's vergroten/verkleinen/verplaatsen)
Mijn crossbar instellingen: (tijdens acties wil ik persoonlijk niet switchen van crossbar naar crossbar met R1 want dit gaat (bij mij) te vaak fout. Sommige aanvallen zijn een automatisme en dan is het erg vervelend dat je net de verkeerde crossbar geselecteerd hebt.
[list]
• er zijn 8 verschillende crossbars die je in het spel kunt opslaan en gebruiken (switchen met R1)
• ik gebruik voor de rust "stance" en actie "stance" verschillende crossbars. Je kan deze optie aanzetten in het crossbar-menu op het tabblad: cross.
• ook gebruik ik hier de "expanded controls" om een extra crossbar te activeren met R2+L2 of L2+R2. Standaard gebruik je R2 of L2 om een crossbar te gebruiken met 8 acties (16 totaal), nu heb ik bijv 8 extra acties door L2 in te drukken terwijl ik R2 toch al ingedrukt had en vice versa (32 acties totaal) zonder gebruik van de R1 toets.
• voor die expanded crossbar gebruik ik een crossbar die nog niet gebruikt werd om in te stellen.
• R1 en L1 gebruik ik nu vooral om tijdens aanvallen (R2 of L2 heb ik toch al ingedrukt) snel van vijand te switchen. (R2+L1 = volgende vijand (dichtbij)/ L2+R1 = volgende vijand (veraf))

Aantal verdere tips voor bovenstaande opties:
De extended crossbar gebruik ik vooral voor speciale acties tijdens het vechten die ik niet vaak gebruik: emotes, tagging, potions, etc. zodat mijn standaard crossbar de meest gebruikte acties per "stance" bevat, maar ik toch vrij snel die andere kan gebruiken.

Zorg er ook voor de de belangrijkste (eerste keus) aanval-acties ook in je "rust-crossbar" staan op dezelfde locatie als de "actie-crossbar". Voor mijn Gladiator bijvoorbeeld heb ik mijn "Shield lob" (aanval van afstand) en "Fast blade"(eerste aanval dichtbij voor rotatie) ook in de "rust" stand staan zodat ik vanuit elke bar direct een aanval kan uitvoeren zonder dat ik eerst van "stance" moet wisselen. Dit voorkomt dat je per ongeluk je Chocobo fluit tijdens een gevecht omdat je "stance" niet goed was. :+

Verwijderd

Mijn eerste Final Fantasy :

Nog tips van de pro's die ik kan gebruiken?

Ik speel op de PS4.

• Henri_G
Op welke wereld speel je? ik ben pas begonnen op Zodiark.
Ben nu een lvl 28 arcanist en heb mining op 23.

[ Voor 4% gewijzigd door Henri_G op 15-04-2014 09:16 ]

Verwijderd

Henri_G schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:16:
Op welke wereld speel je? ik ben pas begonnen op Zodiark.
Ben nu een lvl 28 arcanist en heb mining op 23.
Ik zal straks even kijken welke wereld ik heb gekozen.

Ik ben een echte beginner met FF.

• Henri_G
Dit is ook mijn eerste ff . ik volgde gewoon de story missions en doe mee aan de Fate's en dan komen de lvls van zelf. Ben begonnen met minen omdat ik las dat daar wel geld in te verdienen is.

Henri_G schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:44:
Dit is ook mijn eerste ff . ik volgde gewoon de story missions en doe mee aan de Fate's en dan komen de lvls van zelf. Ben begonnen met minen omdat ik las dat daar wel geld in te verdienen is.
In elke crafting class zit wel geld te verdienen :) Maar voor alsnog heeft geld niet extreem veel waarde in FFXIV omdat je het niet echt nodig hebt

• wauzer
Henri_G schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:44:
Aahh kijk eens aan, ook maar doen dus... Die huizen zijn verrekte duur

• wauzer
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:51:
[...]

In elke crafting class zit wel geld te verdienen :) Maar voor alsnog heeft geld niet extreem veel waarde in FFXIV omdat je het niet echt nodig hebt
Voor zo'n huis toch wel?

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:58:
[...]

Ja maar je hebt alleen nog maar Company housing (huis met de gehele guild)

personal housing komt hoop ik gauw maar denk dat het nog wel even duurd
Veel van de kleinere plots zijn momenteel vrij voordelig. Zeker in 2 - 5 zie je dat small plots nog maar rond de 1 miljoen gil hangen. Er zijn dan ook mensen welk deze als personal housing gebruiken op alt characters door een FC aan te maken voor enkel zich zelf, en dan de housing aan te schaffen.

Maar buiten dat om heeft geld momenteel inderdaad weinig toegevoegde waarde in FF XIV. Het is enkel leuk om een cutting edge te geven, of voor cosmetic purposes. Maar meer ook niet. Zelf zie ik mijn gil balance al lange tijd langzaam omhoog kruipen. En craft niet. Dungeon runs zijn tegenwoordig ruim voldoende om in repair, food en travel costs te voorzien (en dit laatste kun je nu zelfs compleet schrappen door een security token/app te gebruiken).
psychodude schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:05:
[...]

Veel van de kleinere plots zijn momenteel vrij voordelig. Zeker in 2 - 5 zie je dat small plots nog maar rond de 1 miljoen gil hangen. Er zijn dan ook mensen welk deze als personal housing gebruiken op alt characters door een FC aan te maken voor enkel zich zelf, en dan de housing aan te schaffen.

Maar buiten dat om heeft geld momenteel inderdaad weinig toegevoegde waarde in FF XIV. Het is enkel leuk om een cutting edge te geven, of voor cosmetic purposes. Maar meer ook niet. Zelf zie ik mijn gil balance al lange tijd langzaam omhoog kruipen. En craft niet. Dungeon runs zijn tegenwoordig ruim voldoende om in repair, food en travel costs te voorzien (en dit laatste kun je nu zelfs compleet schrappen door een security token/app te gebruiken).
1 miljoen nog maar? 8)7 toen ik speelde was het 30 miljoen lol

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:36:
[...]

Ik zal straks even kijken welke wereld ik heb gekozen.

Ik ben een echte beginner met FF.
Ik heb ooit in een opwelling de CE van dit spel ge-preorderd na Gamescom, maar ben nog nooit IG geweest 8)7

Zit er de laatste paar dagen over te denken om een gamecard te kopen en even te gaan spelen, alleen op al die twitch streams zie ik alleen maar van die hardcore gamers met 500 binds e.d., terwijl ik zelf helemaal nieuw ben in de franshise en tegenwoordig (vrijwel) alleen maar casual game. Is het een beetje aan te raden? Ben namelijk vooral geinteresseerd in relaxte solo play zonder druk en mega binds.

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 09:53
BinaryRun schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:17:
[...]

Ik heb ooit in een opwelling de CE van dit spel ge-preorderd na Gamescom, maar ben nog nooit IG geweest 8)7

Zit er de laatste paar dagen over te denken om een gamecard te kopen en even te gaan spelen, alleen op al die twitch streams zie ik alleen maar van die hardcore gamers met 500 binds e.d., terwijl ik zelf helemaal nieuw ben in de franshise en tegenwoordig (vrijwel) alleen maar casual game. Is het een beetje aan te raden? Ben namelijk vooral geinteresseerd in relaxte solo play zonder druk en mega binds.
Dit wil ik net ook vragen wil hem miscchien voor de PS4 halen maar twijfel.
Heb deze op de pc gespeeld maar door gebrek aan tijd niet meer mee verder gegaan. 8)7

• dteunissen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:12
Wat ik mij afvraag is of dit spel redelijk actief gespeeld wordt?

De reden dat ik dit vraag is dat ik er namelijk sterk aan denk om eerdaags FFXIV voor de PC aan te schaffen en te gaan spelen, alleen is het voor mij wel een pre dat er redelijk actief gespeeld wordt (zeker i.v.m. het joinen van een guild e.d.)

Alvast bedankt voor de reacties :) !

• Henri_G
BinaryRun schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:17:
[...]

Tot nu toe heb ik alles solo kunnen doen. Behalve de dungeons, maar via de duty finder wordt je automatisch gekoppeld aan een team.
Ik denk dat je tot end game wel alles solo kan spelen.

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:45:
[...]

1 miljoen nog maar? 8)7 toen ik speelde was het 30 miljoen lol
Yep, prijzen zijn hard gezakt. Wij hebben met de FC ook nog een medium plot voor bijna 30 miljoen gekocht destijds. Momenteel zijn medium plots zo'n 3 - 5 miljoen :p.
dteunissen schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:27:
Wat ik mij afvraag is of dit spel redelijk actief gespeeld wordt?

De reden dat ik dit vraag is dat ik er namelijk sterk aan denk om eerdaags FFXIV voor de PC aan te schaffen en te gaan spelen, alleen is het voor mij wel een pre dat er redelijk actief gespeeld wordt (zeker i.v.m. het joinen van een guild e.d.)

Alvast bedankt voor de reacties :) !
Het zal waarschijnlijk server afhankelijk zijn, net zoals met iedere MMO. Maar Odin wordt in ieder geval zeer goed bespeeld nog. Zo heel nu en dan zelfs toch nog ineens weer een korte queue tot enkele weken na de grotere patches.

• Mvandenberg91
Ik heb even zitten kijken.
Voor de ps3 kost de game 20 euro in de store.
Als ik hem daar koop/download kan ik deze dan upgraden en gelijke spelen op mijn PS4?
Heb je dan ook die eerste maand gratis?
Mvandenberg91 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:40:
Ik heb even zitten kijken.
Voor de ps3 kost de game 20 euro in de store.
Als ik hem daar koop/download kan ik deze dan upgraden en gelijke spelen op mijn PS4?
Heb je dan ook die eerste maand gratis?
Nee PS4 is apart kopen

• Mvandenberg91
Ok thanks voor het antwoord _/-\o_

• Henri_G
Je kan de ps3 versie kopen, registreren. Via mog station upgrade en dan kan je hem downloaden op de ps4. Lijkt me dan toch ook logisch dat je dan ook de gratis maand blijft houden.

Zie: http://blog.us.playstatio...-upgrade-from-ps3-to-ps4/

[ Voor 13% gewijzigd door Henri_G op 15-04-2014 12:56 ]

• Mvandenberg91
Henri_G schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:52:
[...]

Je kan de ps3 versie kopen, registreren. Via mog station upgrade en dan kan je hem downloaden op de ps4. Lijkt me dan toch ook logisch dat je dan ook de gratis maand blijft houden.

Zie: http://blog.us.playstatio...-upgrade-from-ps3-to-ps4/
Ok dus het kan wel :D ?
Want dan kan ik hem zo even kopen via de store en dan vanavond lkkr gaan spelen.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Je moet wel een PS3 hebben om die PS3 versie te activeren, daarna kan je hem pas omzetten naar de PS4.
Op de PS3 moet je dus de installatie uitvoeren met alle updates, registreren en éénmalig opstarten voordat dat omzetten naar de PS4 versie kan gebeuren.

• Mvandenberg91
Chrasher schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:43:
Je moet wel een PS3 hebben om die PS3 versie te activeren, daarna kan je hem pas omzetten naar de PS4.
Op de PS3 moet je dus de installatie uitvoeren met alle updates, registreren en éénmalig opstarten voordat dat omzetten naar de PS4 versie kan gebeuren.
Ok ja ik heb zelf geen ps3 meer maar een vriend van mij wel.
Dus dan zou ik hem kunnen vragen om dit voor mij te activeren. _/-\o_

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als jij met je eigen PSN-ID op die PS3 mag aanloggen moet dat wel lukken, maar alles bij elkaar kan het wel een paar uurtjes duren (installatie, etc...)

• Mvandenberg91
Chrasher schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:46:
Als jij met je eigen PSN-ID op die PS3 mag aanloggen moet dat wel lukken, maar alles bij elkaar kan het wel een paar uurtjes duren (installatie, etc...)
Dat is ook wel weer waar twijfel nu wel wil eigenlijk al mijn ps4 spellen orgineel op disc hebben O-)
Dus haal hem anders wel.

• Mvandenberg91
Ok heb de game zojuist binnen gehad. Op welke server Zijn de meeste spelers voor Europa/NL ?
Of zijn de US servers leuker?
ik ken een aantal die op Moogle spelen, Ik speel daar ook en heb ik altijd wel een leuke server gevonden. speel alleen al een maand of 2+ niet meer dus weet niet hoe het nu zit

Pagina: 1 ... 51 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet