• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Emphast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:54:
[...]

Congrats man!

Kleine vraag: stoppen jullie met dps om de DS te timen met conflags zodat de tank de damage kan vermijden? Wij proberen dit, maar krijgen de timing maar niet goed >.>
Damn, ja ik zou dat ook graag willen weten! Ik sta op het punt uit mijn groep te stappen omdat ik ziek word van het wipen en het falen. We hebben er 10 uur in zitten en zijn miljoen keer gefaald. We komen niet langs ph2. Heel easy van alles geprobeerd. maar 1DRG 1BLM en 2BRD's zuigen hard qua DPS samen. We zijn echt maar 2x langs ph2 gekomen.

Als het zo door gaat wacht ik dat ze die kut turn easy maken na 2.2 :')

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
[...]

Congrats man!

Kleine vraag: stoppen jullie met dps om de DS te timen met conflags zodat de tank de damage kan vermijden? Wij proberen dit, maar krijgen de timing maar niet goed >.>
Waarom zou je dit doen? Als de tank geen DS kan vangen, dan moet hij eerst betere gear hebben. Anders lijkt het me geen probleem met een adlo/stoneskin. Bovendien krijg je later misschien problemen met de enrage timer, dus ik zou vermijden dit te doen en gewoon de normale manier pakken :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Pfff, ik zou willen dat ik tijd had om te spelen op het moment.
Ben bij lange na niet zo ver als dat jullie zijn.
Maar ja, life is catching up en een dochtertje sinds een paar weken.

Heb wel een nieuw scherm gekocht (27 inch 2560x1440), maar daar moet ik nog een nieuwe grafische kaart voor aanschaffen om FFXIV in alle volle glory te spelen op die resolutie.
Denk dat de HD5770 Vapor-x (overgeclockt en wel) dit niet gaat trekken. :P

Ben benieuwd wanneer ik weer eens kan gaan spelen. Mis het wel.

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 11:40
Rob Krauts schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Waarom zou je dit doen? Als de tank geen DS kan vangen, dan moet hij eerst betere gear hebben. Anders lijkt het me geen probleem met een adlo/stoneskin. Bovendien krijg je later misschien problemen met de enrage timer, dus ik zou vermijden dit te doen en gewoon de normale manier pakken :)
Ik ben full i90 WAR. Het is niet dat de DS me neerhalen, het is een kwestie van waarom damage nemen als je het kan vermijden. Zeker onze WHM ziet dit graag omdat hij zo een pak mana bespaart.

Er zijn een pak groepen die het timen hoor, ik haal de tactic niet zomaar uit het niets ;)

En wij geraken steeds tot second snakes, en daar loopt het mis met oftewel de OT die sterft of de big snake die nog leeft wanneer Twintania terugkomt. Fine tuning.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:38
[...]

Congrats man!

Nee, ik ben zelf de main tank en ik pak gewoon de damage.

Ik ben fully 90 geared, en de gehele party is fully 90 geared, dus dat helpt in zekere mate met het volgende.

Maar wat ik doe in phase 1 is alle DS gewoon pakken zonder tanking CD. Waarschuw enkel de healers, zodat zij eventueel een shield of stoneskin kunnen geven.

In phase 2 gebruik ik mijn CD's, en laat hallowed ground beschikbaar voor later in de fight. Tezamen met healer shields etc. is dat zeer goed te doen. Ik gebruik als 1e een korte CD, waarna 2 langere CD's. Order maakt allemaal niet erg veel uit. Maar door eerst een korte te gebruiken, houdt ik altijd een korte over voor de adds gedurende de divebomb phase. En met daarna 2 lange, heb ik deze weer beschikbaar zodra nodig na de divebomb phase.

In de divebomb phase pak ik vervolgens de 2 kleine snakes. Deze worden genuked tot ca. 30%. Van de 2e pack snakes pak ik 1 andere snake. Iedereen gaat mee richting die andere zijde. Daar direct zodra alle snakes op één hoop staan LB. Gezien onze class distribution en DPS waarden is dit een 2 bar LB. Voldoende om 2 snakes te doden, daarna de overige 2 snel neer te nuken en de grote neer te halen.

Twee debuff stacks heb ik hierbij sowieso te pakken. De 3e/4e probeer ik te vemijden door net voor het doodvallen van de snake weg te kiten.

MT vervolgens in center neurolink. De rest van de groep in de neurolink aan de edge, naast waar je de divebombs zou doen. Na de AoE van twintania direct twintania oppikken, richting edge van de map draaien en tanken + twister shout duty. Hierbij weer gewoon CD's starten voor DS.

Onze offtank stunned de dreadknight in deze phase.

Vanaf 30% door naar de laatste phase. Ik blijf op positie staan, OT in de neurolink achter twintania. En in principe nuken maar. Enkel nog wat liquid hell om uit te plaatsen, en als MT hallowed ground voor ter beschikking te hebben.

• psychodude
Emphast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:52:
En wij geraken steeds tot second snakes, en daar loopt het mis met oftewel de OT die sterft of de big snake die nog leeft wanneer Twintania terugkomt. Fine tuning.
De OT krijgt bij ons gedurende de snake phase ook het meest te verduren, gezien de stacking debuff. Wat we deze laten doen is één voor één de CD's opmaken, en eindigen met hallowed ground. Hiermee starten vanaf de 4 stacks van de debuff. Daarmee blijven er ongeveer 10 seconden over zonder CD, maar is voor de healers te doen.

In voorgaande weken hadden we de snake ook nog niet altijd direct dood hierin, maar konden we zo al wel wat oefening krijgen in de volgende phase. Zonder stacks doet deze namelijk niet heel veel damage meer.

Wat voor ons qua DPS het grootste verschil heeft gemaakt is DPS enkel te laten AoE nuken zolang als er nog meer dan 1 kleine snake is. Gedurende de 1e divebombs gaat de big snake al zo'n 15 - 20% neer. Gedurende de 2e packs aan snakes de volgende ruim 20 - 25% waarna het nog maar zo'n 50 - 60% snel nuken is met de 4 debuff stacks.

• CristianSchriev
Arunia schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:51:
Pfff, ik zou willen dat ik tijd had om te spelen op het moment.
Ben bij lange na niet zo ver als dat jullie zijn.
Maar ja, life is catching up en een dochtertje sinds een paar weken.

Heb wel een nieuw scherm gekocht (27 inch 2560x1440), maar daar moet ik nog een nieuwe grafische kaart voor aanschaffen om FFXIV in alle volle glory te spelen op die resolutie.
Denk dat de HD5770 Vapor-x (overgeclockt en wel) dit niet gaat trekken. :P

Ben benieuwd wanneer ik weer eens kan gaan spelen. Mis het wel.
Geweldig goede keuze! Ik heb nu ook circa 10 dagen de dell u2713HM! Echt game genot met FF14 :) Speel wel op high ipv ultra en ook nu soms 30fps (met een 5870!) Het is net te doen zeg maar.

Over T5 ... Onze groep lackt in mijn ogen gewoon enorm veel DPS. Tanks zijn ilvl 86 en 88 (ik) healers 90, 90. BLM en DRG 90. 2 bards 85+ zoiets. We gaan telkens dood op even conflags. De eerste kun je resetten door er in te lopen dus die gaat makkelijk. Dan loopt de MT er in met full health kunnen healers ook aanvallen maar gewoon de 15sec conflag erna is moeilijk tot onmogelijk. Soms halen we hem gaan we dood op de 4e !

Waar DRG en BLM 250-300 DPS halen zitten de bards bij een zielige 150-200 :l En niks wat hier aan te doen in |:(

• psychodude
CristianSchriev schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:54:
[...]

Geweldig goede keuze! Ik heb nu ook circa 10 dagen de dell u2713HM! Echt game genot met FF14 :) Speel wel op high ipv ultra en ook nu soms 30fps (met een 5870!) Het is net te doen zeg maar.

Over T5 ... Onze groep lackt in mijn ogen gewoon enorm veel DPS. Tanks zijn ilvl 86 en 88 (ik) healers 90, 90. BLM en DRG 90. 2 bards 85+ zoiets. We gaan telkens dood op even conflags. De eerste kun je resetten door er in te lopen dus die gaat makkelijk. Dan loopt de MT er in met full health kunnen healers ook aanvallen maar gewoon de 15sec conflag erna is moeilijk tot onmogelijk. Soms halen we hem gaan we dood op de 4e !

Waar DRG en BLM 250-300 DPS halen zitten de bards bij een zielige 150-200 :l En niks wat hier aan te doen in |:(
Die DPS is idd laag. Ik weet niet goed hoe onze DPS in T5 was over de gehele fight, gezien veel movement, phases van geen DPS, etc is het ook niet de beste graadmeter. Maar in T4 hebben onze BLM's ruim 350 - 380 DPS, bard rond de 280 - 320 en DRG ook zo'n 320.

Healers zouden niet hoeven te helpen met het neerhalen van conflags.

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 15:53

nitrodesign

There is more joy on a ...

Beste Tweakers leden,

Ik speel sinds vorige week FFXIV en in toevallig was ik uitgenodigd in een free company.
Wat ik heb begrepen is een free company een guild.
De leden zijn zelden online, en praten nooit.

Is er een andere free company die ik kan joinen ?

FFXIV gegevens:

name: Nitro Design
Server: Lich
Class: Thaumaturge (lvl 19) weaver (lvl 4) botanist (lvl 2)
Guardian: Azeyma
Clan: Seekers of the Sun
Race: Miqo'te

Mocht het zijn dat ik een andere Server moet joinen of dergelijke is dat geen probleem, ik ben nog leek in FFXIV.

Heb wel meerdere MMORPG's gespeeld:
* Tera Online
* MapleStory
* Guild Wars 2

Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen, graag een actieve Free Company met bijvoorbeeld TS of dergelijke.
Misschien dat Tweakers zelf een Free Company heeft?

Tot later in de game.

mvg,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

• psychodude
Je kunt een kijkje nemen op de Lich server forums op de official forums, ffxivrealm.com en xivnation.com. Ik weet niet hoeveel guilds er zijn voor Lich, volgens mij is het een vrij dode server i.v.m. bijv. Odin of Moogle.

De meeste tweakers zitten (of zaten i.i.g. gedurende de launch maanden) op Moogle. De tweakers FC was volgens mij echter een beetje dood gebloed dacht ik gelezen te hebben.

Zelf ben ik één van de leaders van Excelcius op de Odin server. Je kunt een kijkje nemen op onze guild site: http://www.excelcius-guild.com/

We zijn een middelgrote guild op de Odin server, met dagelijks ca. 50 actieve leden en rond de 20 online op mumble gedurende prime time. Onze nadruk ligt op PvE endgame content, maar bieden ook ruimte voor social members.

PvP ligt buiten de interesse van meesten. Dus indien dat je endgame interesse heeft dan hoef je ons zeker niet te proberen :).

Wat ook goed helpt is om gewoon wat rond te kijken naar region chat op je server. Zeker zodra je bijv. revenant's toll kunt bezoeken kun je ook nog wel wat recruitment tegenkomen van de wat actievere guilds.

• CristianSchriev
Odin is the way to go. Of Moogle. Lich geen idee wie daar op zit eerlijk gezegt :l

• Emphast
Ook Odin hier :)

Psychodude & Christian, wat zijn jullie ingame names? Leuk om je te herkennen als'k met je in een party zit ^^

• CristianSchriev
Emphast schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:42:

Psychodude & Christian, wat zijn jullie ingame names? Leuk om je te herkennen als'k met je in een party zit ^^
Ellowyn Nevi is mijn ingame naam :) Und du?

---

Gisteren gingen wij voor de grap solo tank proberen in T5... tot iig ph3 was alles makkelijk verder dan dat waren we sowieso niet... (maar ph1/2 waren niet veel lastiger en dps velen malen beter _/-\o_ ) Dus die houden we er in!

• Emphast
Emph Asis (staat ook in mijn sig ^^)
Looking forward to some tank swapping! :D

• psychodude
Emphast schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:42:

Fornix Amygdala is mijn ingame name :).

• CristianSchriev
Jullie komen me beide niet bekend voor :l Zou jullie eens toe voegen als ik weer eens inlog :)

• Emphast
Nee inderdaad, de namen doen geen belletje rinkelen, ga nu wel extra uitkijken!
Ik twijfel elke keer weer om weer een maandje subscription te nemen, bijna dagelijk om overige classes nog te levelen :P

Maar moet ook nog tijd vrij maken voor Battlefield 4, League of legends, en ja huishoudelijke klusjes kan je niet blijjveeen uitstellen haha :P

maar wil nog steeds alles uiteindelijk max hebben. Denk dat die tijd pas komt voor mij als ze Personal Housing introduceren

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:21
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EtRAVwi.png

So far:

50 Dragoon ilvl70
50 Whitemage ilvl75 (met een ilvl55 ring..)

50 Carpenter
50 Weaver

50 Miner
50 Fisher

Zaterdagavond eindelijk miner 50.
Ook ben ik na een paar maanden social member van mijn guild te zijn eindelijk lid van de vaste raid group en doe nu elke woensdag en za zo coil tot T5.

Deze week is mijn doel m'n WHM tot ilvl80-82 te krijgen.
Voorderest Botanist 38-45~50 nog.

Helaas wel wat druk en eind van de week ook nog valentijn dus.. ;)

• Emphast
Wij hebben een nieuwe strat geprobeerd op T5 :D

Probleem: Ik (MT) pak de kleine snakes en OT pakt grote snakes. Ik had echter altijd nog 4 stacks wanneer Twintania terugkwam (nog een 5 tal seconden) waardoor de plummet mij ongeacht welke cooldowns me steeds one shotted.

Oplossing: The OT (pld, 1 stack) doet Cover op mij. Plummet is physical damage en ik ben lekker safe.

Was verbaasd dat die werkte :D maar leuke manier om verder te progressen.

Pluspuntje: big snake is nu ook op tijd neer :+

[ Voor 8% gewijzigd door Emphast op 11-02-2014 13:31 ]

• psychodude
Emphast schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:19:
Wij hebben een nieuwe strat geprobeerd op T5 :D

Probleem: Ik (MT) pak de kleine snakes en OT pakt grote snakes. Ik had echter altijd nog 4 stacks wanneer Twintania terugkwam (nog een 5 tal seconden) waardoor de plummet mij ongeacht welke cooldowns me steeds one shotted.

Oplossing: The OT (pld, 1 stack) doet Cover op mij. Plummet is physical damage en ik ben lekker safe.

Was verbaasd dat die werkte :D maar leuke manier om verder te progressen.

Pluspuntje: big snake is nu ook op tijd neer :+
Nog een aantal uurtjes coil time en je hebt Twintania down :). Overigens, met een hallowed ground als evt. CD had je ook blijven leven :p. Maar tijdig down is uiteraard het meest fraai.

• Emphast
psychodude schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Nog een aantal uurtjes coil time en je hebt Twintania down :). Overigens, met een hallowed ground als evt. CD had je ook blijven leven :p. Maar tijdig down is uiteraard het meest fraai.
Ik ben een warrior 8)
Heb verschillende keren geprobeerd Holmgang te gebruiken op dat moment (in tegenstelling tot Hallowed Ground moeten wij een target hebben) en dat wordt te laat door de server geregistreerd :/

Verwijderd

Iemand van de Odin server toevallig vandaag veel foutmeldingen gekregen bij het inloggen? Kreeg constant meldingen met lobby fouten met errors als 6001 en 2002.....

Kon niet echt genieten van het spel zeg maar, hetzelfde geldt voor mijn teamgenoten waar ik een instance mee aan het runnen was....

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:58:
Iemand van de Odin server toevallig vandaag veel foutmeldingen gekregen bij het inloggen? Kreeg constant meldingen met lobby fouten met errors als 6001 en 2002.....

Kon niet echt genieten van het spel zeg maar, hetzelfde geldt voor mijn teamgenoten waar ik een instance mee aan het runnen was....
niets :l misschien dat er eventjes probleempjes waren, is soms. hou twitter in de gaten daarvoor. althans dat doe ik altijd even als iets niet wilt.

• Emphast
Net ingelogd, no problems...

• CristianSchriev
Gisteren weer T1-4 gedaan, eindelijk geluk! Choker drop voor mij ! Drop 5 voor mijn tank! ilvl 90 rechter kant behalve schild full BiS. Linker kant mis is nog van alles. Wachten geblazen op pants, belt, gloves en shield! Dan heb ik al het normale BiS!

Verder dropte ook de earrings voor de bard. Mn vriendin heeft ook offspec bard, en die kreeg de drop vorige week met onze groep. nu ik. (misschien niet BiS) maar ach .. ivl 79 daar op.

Verder WHM level 50 nu! ilvl 69! Heb al de 80 chest. had nog wat 50 spul meteen vanya gekocht daarvoor. (hat en ring) En heb het garuda wapen op het moment. moet even mijn relic halen :D

• Valandin
Vandaag even T1 -> T4 gedaan.
Allagan Ring of Fending voor m'n tank.
Voorderest niks, daarna nog even met m'n static doorgegaan met wat Garuda Ex runs, Vortex Ring of Healing.

Nu beide ring slots BiS voor WHM.
Volgende stap is Titan Ex spammen voor de earrings.

Zit iemand hier eig op Cerberus?

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 12-02-2014 23:45 ]

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
Ik zit op Cerberus :)

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Hey allemaal,

Ik ga deze week voor het eerst beginnen met FFXIV:ARR.

Ik ga spelen op een PS3 (straks de PS4 versie)

Wat is de server to be..... Nog altijd Moogle?

En ook even een vraag over de crafting en gathering. Doe je dit erbij of is dit echt een aparte rol?

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• Valandin
Zelf speel ik op Cerberus.
Crafting en gathering is optional, het zijn aparte classes die je kan levelen.

• Emphast
Op Tweakers lijkt het Moogle, Odin en Cerberus te zijn :)
Met 1 character heb je toegang tot alle gathering/crafting ^^

Update: Gisteren 2x tot de laatste fase geraakt in T5.
Eerste keer was er reeds 2 man dood, Tweede keer was de OT te traag met in de derde neurolink te gaan staan. We voegen een extra raid day toe deze week in de hoop hem nu neer te halen :)

2x melee is echt wel een pain in the ass met dreadknights :(
28% health is ons toppunt so far.

[ Voor 3% gewijzigd door Emphast op 17-02-2014 10:10 ]

• Valandin
Zelfde probleem hier.. Ik zit meestalvast in de 2e phase van T5.
Bij conflag dat er te trage DPS is en wipe.

Wij hebben ook wat extra dagen in geplanned

Woensdag T1->T4
Vrij 20:00 -> 24:00 T5
Za 20:00 - 24:00 T5
Zo 20:00 - 24:00 T5

tot we m gecleared hebben.
M'n vriendin is een weekje weg dus kan ik mooi een weekendje bankhangen

[ Voor 51% gewijzigd door Valandin op 17-02-2014 09:53 ]

• Emphast
Valandin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:45:
Zelfde probleem hier.. Ik zit meestalvast in de 2e phase van T5.
Bij conflag dat er te trage DPS is en wipe.
Hoe hebben wij hetzelfde probleem? :p

Edit: 4h raid times, damn dat's lang. Wij doen 3x 3 uur (deze week 4x 3 uur)

[ Voor 13% gewijzigd door Emphast op 17-02-2014 10:11 ]

• Valandin
Normaal doen we 2x 3 uur inderdaad maar we willen hem weer eens een keer downen.
En met 'hetzelfde' bedoelde ik vastzitten op T5.
Totaal ander probleem though.

Al onze DPS zijn full ilvl90 though... dus het is gewoon een luiheid/concentratie probleem.
Vergeet er weer eentje de boss te huggen en hop alle DPS gestund.

[ Voor 33% gewijzigd door Valandin op 17-02-2014 11:02 ]

• CristianSchriev
We hebben een manier gevonden langs p2 te komen zonder probleem. dat heet SACK the bards ! :) Eentje is uiteindelijk weg gegaan uit zichzelf. maar ze deden nog geen 200 dps. We hadden een andere bard die deed 220-250 en een SMN die ong hetzelfde deed. We zijn die avond velen malen langs ph2 gekomen. Nu donderdag weer kijken.. Nieuw team (3 nieuwe mensen). Maar dat komt wel goed.

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
* dagboek *

Eindelijk titan neer en mijn eerste relic +1 in bezit. Helaas was landslide mij niet gunstig gezind. Er stonden nog 2 mensen tussen mij en de landslide, maar toch werd ik er als enige geraakt en over de rand gekukkeld.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de locatiebepaling op de server langer nodig heeft om je nieuwe positievector te bepalen als je side/slide-step ipv gewoon naar voren te rennen. Sliding gaf mij 50% van de tijd toch nog damage terwijl ik buiten de animatie stond terwijl de keren dat ik naar voren kon rennen en later startte, ik 90% van de tijd geen damage ontving. Tevens moet ik nog steeds wenne dat met het casten van dots de character naar de boss toedraaid. Beetje jammer dat je weg rend voor een animatie en dat door het casten van een spel je cdharacter draaid en de animatie inloopt waar je niet uit was gelopen.

Maar na vanavond ilvl77 geworden, en tevens coil unlocked dus vanavond maar eens proberen in een coil-run te geraken.

* einde dagboek *

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

sabriel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:37:
* dagboek *

Eindelijk titan neer en mijn eerste relic +1 in bezit. Helaas was landslide mij niet gunstig gezind. Er stonden nog 2 mensen tussen mij en de landslide, maar toch werd ik er als enige geraakt en over de rand gekukkeld.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de locatiebepaling op de server langer nodig heeft om je nieuwe positievector te bepalen als je side/slide-step ipv gewoon naar voren te rennen. Sliding gaf mij 50% van de tijd toch nog damage terwijl ik buiten de animatie stond terwijl de keren dat ik naar voren kon rennen en later startte, ik 90% van de tijd geen damage ontving. Tevens moet ik nog steeds wenne dat met het casten van dots de character naar de boss toedraaid. Beetje jammer dat je weg rend voor een animatie en dat door het casten van een spel je cdharacter draaid en de animatie inloopt waar je niet uit was gelopen.

Maar na vanavond ilvl77 geworden, en tevens coil unlocked dus vanavond maar eens proberen in een coil-run te geraken.

* einde dagboek *
Heya, grats met je overwinning!!

Maar over het weer inlopen van de animatie, gebruik je daar autorun oid?
Ik speel dan zelf wel met een gamepad dus ik weet niet precies wat jij gebruikt, maar ik heb nog geen last gehad dat je char ff naar de mob kijkt als ik als ranged een dot/instant spam. Dan kan ik meestal gewoon de kant uit blijven rennen waar ik naartoe aan het gaan was. Er zijn verschillende control schemes tho, ik gebruik zelf de legacy.

Verder voor de latency probs, ik heb zelf WTFast in gebruik wat toch altijd wel een 20~25 ms lagere ping heeft bij FFXIV.
Alleen nog maar op zondagavonden is het met of zonder WTFast bijna altijd 40ms hogere ping en worden battles zoals Titan X een probleem. Hebben meer mensen hier last van dat op de zondagmiddag/avond de ping veel hoger ligt?

Maar goed, gisteren ilvl88 behaald op mijn BLM. Alleen nog maar een earring nodig om lvl90 te halen. Beetje geluk hebben met coil drops volgende week dan hoop ik.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Emphast
sabriel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:37:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de locatiebepaling op de server langer nodig heeft om je nieuwe positievector te bepalen als je side/slide-step ipv gewoon naar voren te rennen.
Tip 1: eenmaal uit de Landslide doe dan een instant cast. Dan registreert hij je positie daar meteen.
Tip 2: niet springen! zo vaak zie ik mensen springen op het eind om ergens uit te komen. Je positie wordt pas geregistreerd wanneer je op de grond bent. Hang je nog "in de lucht" wanneer landslide cast time gedaan is, registreert hij de locatie van waar je gesprongen bent.

Edit: zoals hierboven vermeld, gebruik een proxy zoals WTFast of Battleping, heeft echt enorm veel mensen geholpen

[ Voor 8% gewijzigd door Emphast op 18-02-2014 11:57 ]

• sabriel
NaWA schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Maar over het weer inlopen van de animatie, gebruik je daar autorun oid?
Ik speel dan zelf wel met een gamepad dus ik weet niet precies wat jij gebruikt, maar ik heb nog geen last gehad dat je char ff naar de mob kijkt als ik als ranged een dot/instant spam. Dan kan ik meestal gewoon de kant uit blijven rennen waar ik naartoe aan het gaan was. Er zijn verschillende control schemes tho, ik gebruik zelf de legacy.
Ik speel via muis+toetsenbord.
Ik kom vanuit WoW (s-priest), en daar kon ik DOT's casten met de target in mijn rug.
Tijdens het lopen probeer ik altijd mijn instant DOT te recasten voor een zo hoog mogelijke uptime. Echter in FFXIV draaid de character naar de target toe. Valt mij vooral op in CT omdat je daar vaak van target moet switchen.

Misschien toch maar zo'n proxy aan gaan schaffen en die instant cast is wel een goede tip.

• psychodude
sabriel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:15:
[...]Tijdens het lopen probeer ik altijd mijn instant DOT te recasten voor een zo hoog mogelijke uptime. Echter in FFXIV draaid de character naar de target toe. Valt mij vooral op in CT omdat je daar vaak van target moet switchen.
Deze auto turn kun je in de opties uitzetten.

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

De eerste stappen zijn gezet.... als Thaumaturge duskwight elezen op Moogle :-)

Nog wel even wennen aan het spelen van een MMORPG op een gameconsole :-)

Wat ziet het er allemaal gelikt uit. Kan niet wachten tot we in april op de ps4 kunnen spelen.

Vooralsnog het idee om dus black mage te worden al vind ik een summoner ook erg cool.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

ffxiv sinds gisteren blijkbaar ook op steam

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• CristianSchriev
Thorval schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:00:
De eerste stappen zijn gezet.... als Thaumaturge duskwight elezen op Moogle :-)

Nog wel even wennen aan het spelen van een MMORPG op een gameconsole :-)

Wat ziet het er allemaal gelikt uit. Kan niet wachten tot we in april op de ps4 kunnen spelen.

Vooralsnog het idee om dus black mage te worden al vind ik een summoner ook erg cool.
OVer hier op in gaan. Het ziet er niet uit op de PS3 met zn 720p op een 42" bij mij. heb het 2x gedaan toen gestopt. Ook werkt het trager. De PS4 gaat dit wel veranderen met 1080p. Maar blijf toch liever op mijn 1440p scherm spelen :D

Gisteren 2 nieuwe mensen voor onze groep. nu hebben we geen 2 bards maar 2 BLMes! _/-\o_ We zijn overal zo'n beetje random dood gegaan. T1 was de andere tank plots dood. Laggspike en hij kreeg toen geen heals :P T2 was dikke kut omdat wij tanks nu ineens moeten silencen. Messy as fuck! T4 gehaald zonder wipe. Wel wat doden en very messy. (T2 waren trouwens nog maar 3 mensen levend!) Toen maar direct T5 geprobeerd en DPS is nog niet maxed omdat de blm / DRG nieuw zijn in T5. Maar we kwamen zo al vrij gemakkelijk langs p2!

• sabriel
NaWA schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Verder voor de latency probs, ik heb zelf WTFast in gebruik wat toch altijd wel een 20~25 ms lagere ping heeft bij FFXIV.
Hoe merk ik of WTFast actief is.
Ik heb de trial genomen om te kijken of het werkt en merk dat het programma verschillend reageerd op verschillende MMO's

met opstarten WoW komt WTFAst op met de vraag of ik de trial of extended wil gebruiken.
met opstarten FFXIV zie ik niets vragen
Met trial kan ik iig niets instellen.

• Emphast
CristianSchriev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:49:
[...]
Gisteren 2 nieuwe mensen voor onze groep. nu hebben we geen 2 bards maar 2 BLMes! _/-\o_ We zijn overal zo'n beetje random dood gegaan. T1 was de andere tank plots dood. Laggspike en hij kreeg toen geen heals :P T2 was dikke kut omdat wij tanks nu ineens moeten silencen. Messy as fuck!
Gaan jullie een mana problemen hebben in T5 zonder bards? En T2 klinkt vermoeiend zo :p

• CristianSchriev
Emphast schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Gaan jullie een mana problemen hebben in T5 zonder bards? En T2 klinkt vermoeiend zo :p
T2 is ook dikke poep. Ging echt slecht.. Steeds miste we ook beide de silence. Omdat je of te snel wilt reageren of te ver weg bent omdat je iets anders ontwijkt dus dat is nog een beetje vogelen.

We hebben 1 bard dus nog geen problemen. In ph3 hebben beide healers full mp. Dus het moet wel goed komen ^^

• Emphast
CristianSchriev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:45:
[...]

T2 is ook dikke poep. Ging echt slecht.. Steeds miste we ook beide de silencen. Omdat je of te snel wilt reageren of te ver weg bent omdat je iets anders ontwijkt dus dat is nog een beetje vogelen.

We hebben 1 bard dus nog geen problemen. In ph3 hebben beide healers full mp. Dus het moet wel goed komen ^^
Als je een aoe wil vermijden en daarna meteen moet silencen als pld, kan zeer lastig zijn vermoed ik idd! 1 bard is voldoende voor T5 hoor, dacht dat je zonder zat nu :p

• psychodude
Emphast schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:44:
[...]

Als je een aoe wil vermijden en daarna meteen moet silencen als pld, kan zeer lastig zijn vermoed ik idd! 1 bard is voldoende voor T5 hoor, dacht dat je zonder zat nu :p
Valt reuze mee hoor. Wij doen T2 al maanden lang met het silencen door mijzelf en een andere PLD. De kunst is het jezelf aanleren van de rotation, zodat je weet wanneer je moet gaan silencen en je GCD vrij houdt. En silencen altijd laten doen door de PLD welk op dat moment OT'ed, en zodra je op 0 stacks zit direct switchen van tank zodat de volgende de komende silence kan doen als OT.

• CristianSchriev
psychodude schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Valt reuze mee hoor. Wij doen T2 al maanden lang met het silencen door mijzelf en een andere PLD. De kunst is het jezelf aanleren van de rotation, zodat je weet wanneer je moet gaan silencen en je GCD vrij houdt. En silencen altijd laten doen door de PLD welk op dat moment OT'ed, en zodra je op 0 stacks zit direct switchen van tank zodat de volgende de komende silence kan doen als OT.
Ja dat is ook precies wat we moeten doen. Bard pakt oneven silences 1,3 enz.. en wij de even samen zodat zelfs als 1 een fout maakt je alsnog backup hebt. En idd de rotatie goed kennen is een must. Nu reageerde we soms te vroeg .. oh shit casting en silence. verkeerde aanval natuurlijk |:( Komt ook wel goed!

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

Mmmm meer mensen last met inloggen en random disconnects op het moment?

• Emphast
Hopla, T5 down :D
Gratz :) ik vond dat de eerste keer echt een mooi gevecht :) ben erg benieuwd naar de volgende boss, de mechanics.

Waar ik echt naar uit kijk met deze game is de expension :P helemaal als er een nieuwe class komt

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

CristianSchriev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:49:
[...]

OVer hier op in gaan. Het ziet er niet uit op de PS3 met zn 720p op een 42" bij mij. heb het 2x gedaan toen gestopt. Ook werkt het trager. De PS4 gaat dit wel veranderen met 1080p. Maar blijf toch liever op mijn 1440p scherm spelen :D
Ja het is nog niet zo gelikt misschien, maar het is altijd beter beeld dan spelen op mijn oude laptop... lol Ben wel enorm benieuwd naar de PS4 maar dat weten we zaterdag, ga gelijk downloaden en 's kijken hoe het daar is.

Vind het wel jammer dat ze de game niet ook voor Mac hebben uitgebracht.

• CristianSchriev
Thorval schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:37:
[...]

Ja het is nog niet zo gelikt misschien, maar het is altijd beter beeld dan spelen op mijn oude laptop... lol Ben wel enorm benieuwd naar de PS4 maar dat weten we zaterdag, ga gelijk downloaden en 's kijken hoe het daar is.

Vind het wel jammer dat ze de game niet ook voor Mac hebben uitgebracht.
Ja dat is ook best raar? :o Zou toch gewoon moeten kunnen. Voor de 360/One hadden ze een hele goede reden. Ze wouden gebruikers van het spel niet nog een extra last erop leggen. Oftewel betalen om online te mogen zoals bij xbox het geval is..

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

CristianSchriev schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Ja dat is ook best raar? :o Zou toch gewoon moeten kunnen. Voor de 360/One hadden ze een hele goede reden. Ze wouden gebruikers van het spel niet nog een extra last erop leggen. Oftewel betalen om online te mogen zoals bij xbox het geval is..
Ja dat is wel mooi aan de PS4, ook spelers zonder playstation plus abo kunnen online spelen voor FFXIV :-)

• CristianSchriev
Huilen jullie even mee met ons.. T5 nu al verkracht. conflags snakes minder hp. Maar tijdens conflag kunnen tanks niet meer er in rennen of de agro gaat weg! jeej... Dus wij zitten nu regelmatig met plots 1 healer en 4 mensen met maar 2k hp enzo. :l

• sabriel
klopt het dat Pahios Sirios is generfed? Ik kreeg deze instance als dungeon roulette en het ging eigenlijk best wel goed. 1 Whipe op Siren omdat ik helaas te laat doorhad dat iedereen dood was (anders had ik LB gebruikt voor de kill, boss nog maar 3% health) maar de tweede een clean kill.

• CristianSchriev
Gisteren voor het eerst 2x in ph4 gekomen bij T5 ! Ze hebben veel aangepast .. MT kan niet meer in de conflag (dus met wat pech zitten 2 healers in de conflag) conflag en fire hebben een kleine random gekregen .. of zijn simpelweg wat aangepast. Is wel even lastig maar als je dat door hebt .. still easy. Ph3 easy as always. Wij hebben echt enkel problemen gehad door ph2. Nog wel te weinig dps op de snakes. Dus toen bijna instant wipe door begin ph4 haha. Binnen een weekje kunnen we hem wel downen! :)

• Emphast
Ik ben zo blij dat we T5 voor de patch gehaald hebben. Dit is complete rommel. Allagan wapens gaan niets meer voorstelllen skill wise :/ heb al verschillende mensen gezien die T5 gisteren met gemak ineens gehaald hebben.

Veel vrienden van me zijn pissed die pre 2.2 T5 legit wouden neerhalen.
Wat een kutbeslissing.

• CristianSchriev
Ja het is ook poep. Wij wouden 'm ook nog neerhalen voor 2.2. Nog steeds! Zo veel is niet veranderd iets makkelijker. per 2.2 wordt ie gewoon echt makkelijk. Nu gelukkig nog niet direct zo. Wat doen ze met allagan wapens? :O

• Emphast
CristianSchriev schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:15:
Ja het is ook poep. Wij wouden 'm ook nog neerhalen voor 2.2. Nog steeds! Zo veel is niet veranderd iets makkelijker. per 2.2 wordt ie gewoon echt makkelijk. Nu gelukkig nog niet direct zo. Wat doen ze met allagan wapens? :O
Ze doen niets met Allagan wapens, ik bedoel gewoon dat nu een pak mensen T5 gaan neerhalen en iedereen met Allagan wapens zal rondlopen :(

In 2.2 zal leviathan wat coole wapens droppen, hopelijk is het gevecht dan ook teringmoeilijk.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Morgen begint de beta op PS4, kan niet wachten om het te proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door Alvanosa op 21-02-2014 14:45 ]

PSN: Alvanosa

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Alvanosa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:45:
Morgen begint de beta op PS4, kan niet wachten om het te proberen.
iemand enig idee hoe laat de beta van start gaat?

psn-id: Jacman

• Emphast
Static member heeft dit net op Facebook gepost:

"Turn 2 and 5 changes were unintentional and they are doing a hotfix tonight between 17:00-20:00 to revert the change".

Ik vermoed GMT tijden. Hopelijk nog niet te veel mensen T5 gedowned in die tijd :p

[ Voor 13% gewijzigd door Emphast op 21-02-2014 15:49 ]

• CristianSchriev
What da fuck. Wat een retards :') Net ook die bullshit onder de knie die ph2 moeilijk maakte en de rest makkelijker. (al zag ik geen enkel verschil in ph3)

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 16:38
Jacman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:54:
[...]

iemand enig idee hoe laat de beta van start gaat?
Ik denk 0:00 Japanse tijd. Tenminste, dat las ik op EU Playstation blog geloof ik.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Ik snap er echt helemaal niks van :P Ik ben dus weer terug in FFXIV , en ineens hou ik het nu gewoon vol om van level 40 mining naar 45 te gaan achter elkaar (wil gewoon door naar 50) ... ik heb er voor ik stopte zoo veel moeite mee gehad om gathering and crafting te doen haha, maar nu gaat het wel lekker

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

Vandaag level 15 THM geworden, kon helaas door de drukte niet op de ps4 spelen, maar wel de openingsmovie gezien.... Ziet er echt goed uit :-)

Plan is om nu ACN te gaan levellen. Toch maar gaan voor Summoner ;-)

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik verveelde me dit weekend dus maar even mijn 7de relic gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/war_relic.png

Nu alleen nog maar SCH en WHM.

@nawa Nice :D

Ik heb gisteren gewoon even in 1 dag van 40 miner naar 50 gegaan XD leves genolifed voor het vaderland.
Nu ga ik gewoon verder met botanist denk ik :p

• sabriel
Zaterdag eindelijk de motivatie gevonden om mijn BLM de 1,5 laatste lvl te geven voor lvl50. Daarna meteen begonnen met de relic reborn quest. De meeste problemen zoals te verwachten op titan HM maar na 6 tries toch mijn 2de relic binnen.

Warrior nu lvl 47, maar die level ik vooral met leves en beast-dailies, de volgende die lvl50 gaat worden zal mijn WHM gaan worden, lvl 46,5 dus volgende week wel dicht in de buurt van de 50. Helaas niet voldoende myth om meteen te gaan voor de relic+1.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:11
Heb een paar dagen geleden de CE gekocht via Steam aangezien ik WoW wel een beetje beu was na zoveel jaren. Ben ondertussen samen met mijn vriendin een character begonnen op Chaos - Moogle, waar (volgens de TS) een aantal tweakers zouden moeten rondlopen. Onze characters heten Gisela Sunstrider (Marauder) en Hitha Farseer (Conjurer). Als er nog een vriendelijke guild is waar we lid kunnen worden en wat newbie vragen mogen stellen dan hoor ik dat graag :-)

I want to live forever, so far.. so good.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Warbringer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:10:
Heb een paar dagen geleden de CE gekocht via Steam aangezien ik WoW wel een beetje beu was na zoveel jaren. Ben ondertussen samen met mijn vriendin een character begonnen op Chaos - Moogle, waar (volgens de TS) een aantal tweakers zouden moeten rondlopen. Onze characters heten Gisela Sunstrider (Marauder) en Hitha Farseer (Conjurer). Als er nog een vriendelijke guild is waar we lid kunnen worden en wat newbie vragen mogen stellen dan hoor ik dat graag :-)
Ik zit bij Swords and Roses op Moogle, actieve ls en fc (met eigen huis *O* ), voertaal Nederlands en nooit te beroerd om nieuwe mensen op weg te helpen :)
Ingame naam: Poekie Poek

Le Meow

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:11
Thanks, heb je toegevoegd op Gisela. Ik kom je vanzelf wel tegen :)

I want to live forever, so far.. so good.

• sabriel
Hoe werkt nu Coil T2 enrage?
Je hebt op youtube hele mooie movies hoe de mechanics werken echter de enrage mode tatctic see je alleen maar een movie zonder onderbouwing.

Mag ik er vanuitgaan gezien de postie van de spelers dat enrage niets anders is dan een tank/spank en dat het een race is om hem neer te halen voordat healers geen MP meer hebben, en dat in enrage mode de ADS geen abilities als ROT doet ?

• Emphast
sabriel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:59:
Hoe werkt nu Coil T2 enrage?
Je hebt op youtube hele mooie movies hoe de mechanics werken echter de enrage mode tatctic see je alleen maar een movie zonder onderbouwing.

Mag ik er vanuitgaan gezien de postie van de spelers dat enrage niets anders is dan een tank/spank en dat het een race is om hem neer te halen voordat healers geen MP meer hebben, en dat in enrage mode de ADS geen abilities als ROT doet ?
Zelf nooit gedaan, maar zo versta ik het ja.

• Valandin
Jongens, helaas ben ik door enorm tijdtekort en eigenlijk weinig zin genoodzaakt te stoppen met FF.
Zal ook nooit meer terugkomen.

Ik weet niet of het toegestaan is, zo niet haal ik het weer weg.
*snip*
dat is inderdaad niet toegestaan

[ Voor 76% gewijzigd door BM op 03-03-2014 08:00 ]

• Emphast
Ik speel voorlopig ongeveer enkel maandag T1-T5 tot 2.2 ^^

• sabriel
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 03-03-2014 08:01 ]

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:56
Poekie McPurrr schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:50:
[...]
Ik zit bij Swords and Roses op Moogle, actieve ls en fc (met eigen huis *O* ), voertaal Nederlands en nooit te beroerd om nieuwe mensen op weg te helpen :)
Zal ergens deze week ook wel contact met je proberen op te nemen dan :) wil ergens deze week ook beginnen (ook via Steam gekocht) en ben met dit soort games ook altijd meteen wel op zoek naar groepje om mee te socializen/die me kunnen helpen :)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Lees dat dat vanaf 1 maart je kan transferren van legacy servers naar gewone servers :)

Le Meow

• sabriel
Is maandag nog wel een goede dag om CT in te gaan of is dan iedereen bezig met coil. ?
Ik had gehoopt om 2-3 CT-runs te gaan doen, echter na 2h10m wachten en 15 pop-ups later was ik het na 1 run wel zat.

Gelukkig was ik tijdens het wachten op mijn warrior bezig, en die is bijna lvl 48, dus mijn 3de lvl50 komt in de buurt. Heb alle darklight gear al aangeschaft, en ben langzaam maar zeker bezig om healing gear aan te gaan schaffen. Spelletje blijft me nog altijd boeien.

Valandin schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:57:
Jongens, helaas ben ik door enorm tijdtekort en eigenlijk weinig zin genoodzaakt te stoppen met FF.
Zal ook nooit meer terugkomen.
@Valandin, Hoezo weet je nu al dat je Nooit meer terug komt? ik heb dat ook meerdere malen gedacht bij een game, maar uiteindelijk wil je misschien toch wel weer

• Emphast
sabriel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:52:
Is maandag nog wel een goede dag om CT in te gaan of is dan iedereen bezig met coil. ?
Ik had gehoopt om 2-3 CT-runs te gaan doen, echter na 2h10m wachten en 15 pop-ups later was ik het na 1 run wel zat.
Het merendeel van mijn vrienden doet toch Coil op maandag. Dus misschien om safe te spelen, beter een andere dag kiezen :)

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

Poekie McPurrr schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:50:
[...]

Klinkt als een goede keus in FC, zal je vandaag of morgen 's even een bericht sturen :)

• sabriel
* dagboek *
Verrassing bij thuiskomst : maintenance
Gelukkig niet tot 21:00 GMT dus om 20:00 weer lekker aan het spelen.
CT stond op stapel, en kreeg een leuke tractatie, chest dropt van laatste boss en heb nu 4/6 items uit CT.
Nog maar 2 weken te gaan voor legs en boots voordat ik met een andere class CT in kan gaan.
Daarna high level roulette, kregen AK maar daar bliezen we lekker doorheen. Was toen al 23:00, dus even gauw een low lvl dungeon gaan doen op mijn healer : kreeg ik ruins of quan.

Tank was een drama. Die dacht met single target DPS wel agro te kunne houden op trash packs.
Zijn nog wel redelijk doorgekomen tot eerste boss, eerste boss ging op first try neer.
2de boss was een drama, ik had gewoon healing agro op een single target boss als healer. 3de try neer.
Veel afk's tussendoor en was al 0:00 met nog 30min te gaan. Staan in de laatste ruimte voor de einbaas : vote disband (10min nog op de teller). Tank en black mage "we redden baas niet en wij hebben waar we voor komen". Toen we geen disband deden deed hij dus maar een pull met 2 packs (6 mobs), aangezien hij geen agro kan houden werd ik dus belaagd.

Heb hem toen maar de huid volgescholden en maar geleaved. Echt de eerste keer dat ik boos ben geworden in dit spel door zulke slechte spelers met een asociale instelling.

* einde dagboek *
Vandaag maar eens kijken of ik myth kan cappen zodat ik me het weekend lekker kan focussen op het levelen van mijn WHM en warrior naar lvl 50.

• Thorval

Thorval

Thorval#2567

sabriel schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:33:

Tank was een drama. Die dacht met single target DPS wel agro te kunne houden op trash packs.
Zijn nog wel redelijk doorgekomen tot eerste boss, eerste boss ging op first try neer.
2de boss was een drama, ik had gewoon healing agro op een single target boss als healer. 3de try neer.
Veel afk's tussendoor en was al 0:00 met nog 30min te gaan. Staan in de laatste ruimte voor de einbaas : vote disband (10min nog op de teller). Tank en black mage "we redden baas niet en wij hebben waar we voor komen". Toen we geen disband deden deed hij dus maar een pull met 2 packs (6 mobs), aangezien hij geen agro kan houden werd ik dus belaagd.

Heb hem toen maar de huid volgescholden en maar geleaved. Echt de eerste keer dat ik boos ben geworden in dit spel door zulke slechte spelers met een asociale instelling.
Als ik dit zo lees komt dit veel voor, klopt dat? In WOW was het meestal een drama in pugs. Altijd wel iemand die leaved als hij heeft wat hij wilde. Ik was toen main healer, en herken het aggro probleem bij slechte tank. Hoopte dat het hier minder was

• sabriel
Thorval schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:49:
[...]
Als ik dit zo lees komt dit niet veel voor, klopt dat? Want in WOW was het inderdaad een drama in pugs. Altijd wel iemand die leaved als hij heeft wat hij wilde. Ik was toen main healer, en herken het aggro probleem bij slechte tank.
De echt goede tanks haal je er echt wel uit, maar over het algemeen is het van redelijke kwaliteit. Warriors pakken iets meer damage (vergelijk het met DK-tanking in WoW) maar heb eigenlijk nooit problemen ondervonden tot aan gisteren.

Ik heb in de run van gisteren minder dan de helft van de healing op de tank gedaan. Op trash kreeg bija iedereen damage behalve de tank. De wesp-stings zijn dan ook zeer pijnlijk. Ik weet nog wel dat de stings mij konden 1-shotten als cloth dps, gelukkig zo veel dungeon gear verzameld als dps dat ik mijn healer gewoon elke 2-3 levels kan voorzien van nieuwe dungeongear zodat ik redelijk staande kan blijven.
Was ook de eerste run dat ik gewoon na trash-packs volledig out of MP was. Gewoonlijk kom ik niet eens onder de 90% met trash en 60% op bosses.

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Zucht, deze week begon zo goed.

Relic en ook gelijk Relic +1 voor mijn SMN, MNK op level 50. En hoogste rank bij alle GC's.

Gisteravond begon ook goed. Coil 4 met de 6 FC's en twee randoms uit PF. Phase 5 bereikt maar op dat moment werd het chaos.

Crashed mijn computer niet opeens... zucht. Eerst haperen en dan bam valt hij uit. Nu lijkt het erop dat het kwam doordat ik AMD overdrive had aangezet. Want nadat deze uitstaat heb ik nog geen problemen weer gehad.

Nu een luxe probleem ik heb PLD (main), SCH, SMN en MNK nu op level 50. Wat nu te levelen ? Ik twijfel tussen BRD en BLM.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

sabriel schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:33:
* dagboek *
Verrassing bij thuiskomst : maintenance
Gelukkig niet tot 21:00 GMT dus om 20:00 weer lekker aan het spelen.
CT stond op stapel, en kreeg een leuke tractatie, chest dropt van laatste boss en heb nu 4/6 items uit CT.
Nog maar 2 weken te gaan voor legs en boots voordat ik met een andere class CT in kan gaan.
Daarna high level roulette, kregen AK maar daar bliezen we lekker doorheen. Was toen al 23:00, dus even gauw een low lvl dungeon gaan doen op mijn healer : kreeg ik ruins of quan.

* einde dagboek *
Vandaag maar eens kijken of ik myth kan cappen zodat ik me het weekend lekker kan focussen op het levelen van mijn WHM en warrior naar lvl 50.
Qarn is wel een dungeon waar alle tanks wel als een drama kunnen overkomen als de DD er vol in gaat blazen.
Probleem is dat DD rond dat level best krachtig is en tanks net niet, vooral voor paladin.
Bijv. PLD's hebben nog geen shield oath en missen nog enkele abilities om goed hate te kunnen houden op een trash groepje. War abilities zijn ook wat gelimiteerd maar zou in deze dungeon misschien wel de betere tank kunnen zijn.

Beste optie in deze dungeon is de trashmobs te nummeren en ze een voor een af te gaan aangezien je vooral als paladin in die dungeon nooit hate gaat houden als je een groepje moet tanken en de DD gaan er vol met de AoE's in blazen.

• sabriel
Ik ben gegaan voor de twin adder, hoe kan je de andere GC unlocken. Is het uitschrijven bij de ene GC of kan ik gewoon een tweede joinen en de eerste houden, net zoals met classes/professions ?

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

sabriel schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:08:
[...]

Ik ben gegaan voor de twin adder, hoe kan je de andere GC unlocken. Is het uitschrijven bij de ene GC of kan ik gewoon een tweede joinen en de eerste houden, net zoals met classes/professions ?
Als je de hoogste rank hebt bij een GC dan kun je switchen. Dit doe je door naar een andere GC te gaan en daar met een NPC te praten. Ik weet zo niet welke. De eerste keer was volgens mij gratis en de tweede keer was het 50K.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Owh niet verwacht, maar met deze pic ben ik 1 van de 100 winnaars van de valentione screenshot contest geworden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/valentione.png

• CristianSchriev
Wauw geweldig !! Wat houd het in nu??

Even mijn dagboek. Gisteravond alla direct uit de raid groep gestapt. De groep wie ik nog zowat ben begonnen maanden tedug.. dus jammer maar ach. We liepen weer vast op ph2 Door faal dps en de instelling van de groep was kut. Raid leader liep op alles chago te doen. En was op mij aan het zeuren dat ik geen tijd had om extra dingen te doen in game. Dit ivm dat ik 60 uur werk per week. Nu doen ze t maar lekker zonder hun mt en main healer.

Wat een gedoe zeg. Gamen doe ik voor de fun die was ver te zoeken de laatste weken in het wannabe pro gedrag. Dus nu ben ik weer lekker free om te doen wat ik wil in final fantasy ..

• sabriel
CristianSchriev schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 07:25:
Nu doen ze t maar lekker zonder hun mt en main healer.
Helaas vergeten mensen maar al te vaak dat het een spelletje is wat mensen doen naast de dagelijkse werkzaamheden. Dit elite-gedrag zie je vaak bij elke MMO terugkomen. Mensen zonder baan, of mensen met baan maar geen andere verplichtingen en die maar vinden wat hun doen andere ook moeten doen.

Daarom vindt ik FFXIV zo relaxed, nu raid ik 2 dagen per week in WoW en kan ik in FF doen wat ik wil. Er is no zo veel te doen met zo weinig tijd :p

* dagboek *
levelen ging sneller dan verwacht. Warrior was lvl48,5 maar een serie leves in Mor Dhana en de fates in North Thalanan booste mijn warrior om 23:30 naar lvl 50.
Meteen alle darklight gear aangetrokken die ik vooraf al had aangeschafd. Nu nog wat tank-ervaring op gaan doen met de FC, want ben met warrior nog geen 1 dungeon ingeweest. Zal leuk gaan worden :p
Heb dus volledig weekend om nu mijn WHM van 45 naarlvl 50 te brengen.
* einde dagboek *

• CristianSchriev
Yup elite gedrag waar dat niet nodig was aangezien er niks elite was aan de groep. En inderdaad een meerderheid van de mensen zat grotendeels thuis dus tsja :) Ach nu kan ik rustig aan een keer zeggen ik doe dit of dat. Coil voor drops boeit me toch weinig. En geen verplichtingen als je moet er 3 dagen zijn van 8 tot 11 (waar ik soms dood moe ben van al het gewipe!)

• sabriel
*dagboek*

Helaas target niet kunnen halen, WHM is blijven steken op lvl 48,5. Eind van de week dus zeer goed te doen aangezien de eerstkomende 2 dagen ik weer aan het raiden ben.

WHM geboost van lvl45-48,5. Tevens de guild geholpen met wat Primal HM kills. Ifrit en garuda waren een 1-shot. 2 whipes op titan, maar de derde run lag deze ook plat. Later op de avond hadden nog 2 members titan HM nodig dus nogmaals titan en nu met volle FC-group. Rommelig einde maar de kill was binnen :p, tevens had onze healer het gefrapsed.
YouTube: FFXIV:ARR - OOTE Titan HM

op zondag morgen geen zin om op WHM fates te gaan farmen, tevens dungeon geen zin in, dus mijn archer maar uit het stof getrokken en lekker gaan levelen. Van lvl 15 naar 28 in 4 uurtjes en moet zeggen dat ik geniet van deze class. Heb me geen moment verveeld.
*einde dagboek*

• Emphast
Gisteren hebben we een vriend meegenomen naar T5 als SMN. Onze BLM heeft zijn weapon drop al gehad, dus eenmalig liet hij iemand anders in zijn plaats gaan omdat ik het hem vroeg.Op deze manier heeft de SMN T5 tenminste eenmaal kunnen neerhalen voor 2.2 nerfs.

Leek me misschien een goed idee voor andere groepen ook :)
Er zijn een pak mensen die geen goede groep te pakken krijgen maar T5 wel kunnen downen. We hadden 2 wipes met hem en niet eens zijn schuld. Geef andere mensen ook de voldoening ^^
Pagina: 1 ... 50 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet