Ik ook, maar ik geef er dan niks om. ik zit nu op 250K heb in totaal denk ik 500K gehad. Puur door dungeons enzo krijg ik het binnen. Maar high end crafting kun je het meest aan verdienen dacht ik. en als je dan ook nog de gathering zelf doet ... cashen maar !Valandin schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:29:
Nice.
Heeft iemand trouwens enige tips om geld te verdienen?
Ik blijf altijd haken tussen de 100-150k
Verkopen van HQ leve-items, vooral in kleinere hoeveelheden. Hoe vaak ik niet op AH kijk, dan zie ik de benodigde HQ-item voor een x bedrag, aantal 99. Je hoeft niet eens altijd de laagste te zijn. Als iedereen verkoopt per stacks van 99 dan gewoon hoger gaan zitten met stacks van 5-10.Valandin schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:29:
Nice.
Heeft iemand trouwens enige tips om geld te verdienen?
Ik blijf altijd haken tussen de 100-150k
Momenteel 250k in cash en 300k op elke entainer. Tevens van tijd tot tijd AH bekijken. Bij het levelen van alts doen veel mensen fates in lvl-range 20-27 in south shroud. 1 van de leaves is het killen van gazelles. Een gazelle horn (NQ) gaat voor 200gil, iedere fate geeft me zeker 10 horns. Blue leaves is een andere fate die ook voor lekker veel geld weg gaat. In fates lvl-range 28-35 is Costa del Sol zeer geschikt. De crab-leg gaat voor ons per 300-400 gil, welke nodig is voor het maken van crab-oil.
als je zelf crafting doet, dan weet je welke items veel geld kosten, deze zijn vaak goed te farmen.
Als je zelf mining/botanist ben, dan verkoop ik de NQ voor laagste prijs, vaak in stacks van 50. Alles is beter dan de 1 gil die je krijgt bij de vendor
Tevens een vraag over mob-abilities.
Meestal duurt het 3s bij het zichtbaar worden van de spell-range op de vloer en het werkelijk actief zijn van de spell. Als ik niet binnen 1s uit de range ben, krijg ik altijd de damage, ook als ik buiten de spell-range staat. Is er een truc om deze damage te ontwijken of dien ik bepaalde settings aan te passen en is het puur "lag" wat me de das om doet.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Ik craft indd veel 
Meeste crafts boven de 30.. Nu net weaver op 50. Volgende cook 38->50 en dan goldsmith 25->50
De market bij ons is best klote, ene moment is iets veel geld waard. Volgende ochtend is het zo enorm ge-undercut dat het niks meer waard is.
Zo was bijv. Walnut Lumber 600g each.
Ben ik het een nachtje gaan farmen, ging ik het verkopen.. nog maar 85g each.
En zo gaat het op en neer met alles.
Mijn huidige plan is Goldsmith naar lvl 50, dan ilvl 55 jewelry maken om die te converten.
Mind III enzo verkopen nog voor 20k per stuk.
Meeste crafts boven de 30.. Nu net weaver op 50. Volgende cook 38->50 en dan goldsmith 25->50
De market bij ons is best klote, ene moment is iets veel geld waard. Volgende ochtend is het zo enorm ge-undercut dat het niks meer waard is.
Zo was bijv. Walnut Lumber 600g each.
Ben ik het een nachtje gaan farmen, ging ik het verkopen.. nog maar 85g each.
En zo gaat het op en neer met alles.
Mijn huidige plan is Goldsmith naar lvl 50, dan ilvl 55 jewelry maken om die te converten.
Waar haal jij het geduld vandaan
Staat in mijn sigVerwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:38:
@Emphast, in game name is Jethro Shepard, met wie moet ik contact zoeken?
Ik verdien bijna al mijn geld met HQ Gold Ore / Treasure maps en NQ/HQ leve items te maken. Zit stabiel rond de 500k ongeveer
Heb je dan een plan om de jewelry snel op 100% spiritbound te krijgen ?Valandin schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:35:
*dagboek*
In mijn vakantie lekker beziggeweest met craften.
Heb nu iedere profession tussen 39-45. Van de professions zijn het er maar twee die ik een drama vindt (shardwise + materialwise) en dat is armsmith en alchemy. Ben gisteren bij 5 uur aan het vissen geweest voor de shark-oil en heb welgeteld 3 silver sharks gevangen. Was iig wel goed voor het levelen van fishing, die ging van lvl 40 naar lvl 43,5
Tevens summoner nu op lvl48, dus de dungeon-farming kan bijna gaan beginnen.
*einde dagboek*
Is je item HQ en/of melded (1meld genoeg, mag van zelfs materia 1 zijn), gaat het een pak sneller spirit binden.sabriel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Heb je dan een plan om de jewelry snel op 100% spiritbound te krijgen ?
Je FC kan ook een buff opzetten speciaal bedoeld voor nog snellere spirit binds
[ Voor 4% gewijzigd door Emphast op 13-01-2014 13:26 ]
Die ilvl 55 jewely kost 6k / stuk (Goedkoper als je het zelf craft)sabriel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Heb je dan een plan om de jewelry snel op 100% spiritbound te krijgen ?
Kan je converten voor (meestal) level 3 materias. DIe selen voor 20-50k.
Spiritbind krijg je gewoon door je daily dungeons te doen, die DL jewelry heb je toch meestal niet écht nodig.
Met een korreltje zout te nemen.Valandin schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:23:
[...]
Die ilvl 55 jewely kost 6k / stuk (Goedkoper als je het zelf craft)
Kan je converten voor (meestal) level 3 materias. DIe selen voor 20-50k.
Hangt hard af van de materia die je krijgt. Op onze server lopen ze van 3k - 25k. Soms brengen ze dus op, soms niet
Als je ze zelf craft heb je vrijwel altijd winst 
Zelf zie ik alleen het nut van materia niet. Ze sellen als de mallen maar alle endgame gear heeft toch geen materia slots.
Materia is op Cerberus dan wat meer waard dan op Odin..
Zelf zie ik alleen het nut van materia niet. Ze sellen als de mallen maar alle endgame gear heeft toch geen materia slots.
Materia is op Cerberus dan wat meer waard dan op Odin..
HQ penta melded jewlery om accuracy caps te halen in coil is te begrijpen.Valandin schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:30:
En endgame gathering/cooking gear heeft uiteraard ook slots ^^
Hallo, ik heb recentelijk weer zin in een MMO, en heb deze aangeschaft na wat gelezen te hebben, en wat video's bekeken te hebben op youtube. Nu heb ik een square enix account aangemaakt, maar ik wacht al een poosje op de bevestigingsmail. is het gebruikelijk dat het lang duurt voordat je deze binnenkrijgt?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Toch eens bij je spam kijken? Kan me niet herinneren dat ik lang moest wachtenFragNeck schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:12:
Hallo, ik heb recentelijk weer zin in een MMO, en heb deze aangeschaft na wat gelezen te hebben, en wat video's bekeken te hebben op youtube. Nu heb ik een square enix account aangemaakt, maar ik wacht al een poosje op de bevestigingsmail. is het gebruikelijk dat het lang duurt voordat je deze binnenkrijgt?
Thanks, maar daar staat ook nog niets
Wat is eigenlijk het belangrijkste stats van materia om toe te voegen aan high-end profession gear.
NVM, kennelijk had ik al een enix account 
Installeren
Installeren
Verwijderd
Hangt ervan af, control is een hele goede aanvulling, maar soms is craftmanship ook niet verkeerd. Persoonlijk, als je moeite hebt met het maken van HQ items zou ik kiezen voor control. Heb je daar geen moeite mee dan is craftmanship beter voor het besparen van een of twee moves.sabriel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:07:
Wat is eigenlijk het belangrijkste stats van materia om toe te voegen aan high-end profession gear.
Kan iemand hier de materia caps posten voor crafting gear?
Zit op het werk maar wil er al eens over beginnen nadenken.
Ga je een CUL bv anders melden dan een WVR? Of allemaal hetzelfde?
Alvast bedankt voor de moeite!
Zit op het werk maar wil er al eens over beginnen nadenken.
Ga je een CUL bv anders melden dan een WVR? Of allemaal hetzelfde?
Alvast bedankt voor de moeite!
Je antwoord word eigenlijk in de vorige post al gegeven 
Zelf geef ik voorkeur aan een klein beetje craftmanship zodat ik m'n crafts afgerond afmaak.
(Dus niet dat ik 1-2 punten tekort kom en dus 10 dura waste)
De rest in control.
Zelf geef ik voorkeur aan een klein beetje craftmanship zodat ik m'n crafts afgerond afmaak.
(Dus niet dat ik 1-2 punten tekort kom en dus 10 dura waste)
De rest in control.
Ja ik was dus niet zeker of 2 stars voor sommige crafts aanzienlijk meer craftmanship/control nodig hadden dan anderen.
En ik vroeg vooral naar de caps van materia per stuk gear. Voor gathering had ik toen een topic gevonden met elke keer de gathering/perception/gp cap bij elk stukje lvl 50 gathering gear. Maar die topics staan op SE fora/reddit en kan ik op het werk dus niet openen
En ik vroeg vooral naar de caps van materia per stuk gear. Voor gathering had ik toen een topic gevonden met elke keer de gathering/perception/gp cap bij elk stukje lvl 50 gathering gear. Maar die topics staan op SE fora/reddit en kan ik op het werk dus niet openen
Verwijderd
Cappen de skills niet op 355/365? Dat vermoeden had ik tenminste, om jouw vraag te beantwoorden Emphast. Als ik het goed begrepen heb tenminste
Nogmaals, met meer verduidelijking 
1) Bij gathering streef je naar 600 GP, 340 gathering (cap) en een zo hoog mogelijke perception (320= 1% HQ chance). Gathering is een pak simpeler qua structuur/strategie, maar vroeg me dus af of er bepaalde absolute cijfers waren waar je bij crafting naar probeert te streven.
2) Voor gathering had ik een thread gevonden dat me bv vertelde (fictieve nummers): HQ Chest piece: +11 gathering, + 6 perception +6 GP. Dit was het maximum van materia dat je kon toevoegen. Hierboven gaan heeft geen zin, omdat die stats niet meetellen (je meld is dan ook in het rood). Is er een gelijkaardig overzicht voor crafting gear?
Hoop dat men vragen nu duidelijker zijn
1) Bij gathering streef je naar 600 GP, 340 gathering (cap) en een zo hoog mogelijke perception (320= 1% HQ chance). Gathering is een pak simpeler qua structuur/strategie, maar vroeg me dus af of er bepaalde absolute cijfers waren waar je bij crafting naar probeert te streven.
2) Voor gathering had ik een thread gevonden dat me bv vertelde (fictieve nummers): HQ Chest piece: +11 gathering, + 6 perception +6 GP. Dit was het maximum van materia dat je kon toevoegen. Hierboven gaan heeft geen zin, omdat die stats niet meetellen (je meld is dan ook in het rood). Is er een gelijkaardig overzicht voor crafting gear?
Hoop dat men vragen nu duidelijker zijn
Beste tweakers,
Ik speel op dit moment World of Warcraft maar ik ben toe aan wat verandering.
Nu zag ik dit topic voorbij komen en ben ik dus wat filmpjes op youtube gekeken en het lijkt mij een mooi spel, ben ook een fan van final fantasy dus dat werkt ook mee.
Nu was mijn vraag is het de moeite waard om het spel nu nog te proberen en word idt snel repetetief.
Wat zijn de voor en nadelen van dit spel en de leuke / minder leuke dingen.
Ik begrijp dat sommige dingen persoonlijk zijn maar ik zou het toch graag willen weten voor ik tot het besluit overga om het spel te gaan kopen.
Nu zag ik dit topic voorbij komen en ben ik dus wat filmpjes op youtube gekeken en het lijkt mij een mooi spel, ben ook een fan van final fantasy dus dat werkt ook mee.
Nu was mijn vraag is het de moeite waard om het spel nu nog te proberen en word idt snel repetetief.
Ik begrijp dat sommige dingen persoonlijk zijn maar ik zou het toch graag willen weten voor ik tot het besluit overga om het spel te gaan kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ryada op 15-01-2014 09:50 ]
Steam: Ryada.
Wat leuk.
Als je fan bent van de serie gaat de stijl en muziek je sowieso aanspreken. Als je wat tijd hebt gaat het verhaal je ook wel boeien. Het spel kan een trage start hebben op low lvls. ligt ook nog een beetje aan de classes. Daarna komen vrij snel veel dungeons die wel leuk zijn. Ook het wachten hier op kan helaas wel lang zijn. Ik speel nu al 4 maanden ofzo en ben nog niet klaar met alle end game content. Zit nu vast in een raid team en heb 3 avonden erg veel plezier hier aan. End game dungeons en trials "boss fights" zijn er spannend na update 2.1 ook komt er binnen 2 maanden weer een enorme update aan met veel meer nieuwe end game stuff. Dus dit blijft je bezig houden.
Mocht je meer willen weten, ask it
Als je fan bent van de serie gaat de stijl en muziek je sowieso aanspreken. Als je wat tijd hebt gaat het verhaal je ook wel boeien. Het spel kan een trage start hebben op low lvls. ligt ook nog een beetje aan de classes. Daarna komen vrij snel veel dungeons die wel leuk zijn. Ook het wachten hier op kan helaas wel lang zijn. Ik speel nu al 4 maanden ofzo en ben nog niet klaar met alle end game content. Zit nu vast in een raid team en heb 3 avonden erg veel plezier hier aan. End game dungeons en trials "boss fights" zijn er spannend na update 2.1 ook komt er binnen 2 maanden weer een enorme update aan met veel meer nieuwe end game stuff. Dus dit blijft je bezig houden.
Mocht je meer willen weten, ask it
Ligt eraan of je het waard vind om het voor 2 maanden te kopen bijv.. Ik heb het 3 maanden met plezier gespeeld maar geen geduld voor crafting anders nog wel langer! en nu laat ik het liggen tot ik er weer wat meer uit kan halen. heb niet alle end game volledig gecleared maar wel mijn doel wat ik wil.wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:50:
Beste tweakers,
Heb al wel gelezen dat er soon weer wat mooie uitbreiding komt met dungeons enzo dus dan zal ik wel weer gaan spelen.
Ik vind het het geld wel sowieso meer dan waard. Het is erg vermakelijk maar ik weet niet hoe het nu inmiddels zit met populatie omdat er ook wel veel mensen zijn die hetzelfde denken als mij en het nu links laten liggen.
En als je square enix moet geloven komt er elke 3 maanden een patch met nieuwe content of uitgebreidere content. en tot nu toe hebben ze zich eraan gehouden
Al met al vind ik het dus waard. als ik me vermaak met een spel voor 2 a 3 maanden vind ik het niet erg om er geld aan uit te geven. misschien zie jij dat anders. en misschien vind jij crafting wel helemaal de bom zoals sommige uit de guild en dan ben je weken bezig om alle crafting max te krijgen
[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 15-01-2014 10:57 ]
Hmmm ik bereken het meer zoals prijs/door speel uren = prijs per uur is dit lager dan 1 dan vind ik het waard anders nietRicmaniac schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Ligt eraan of je het waard vind om het voor 2 maanden te kopen bijv.. Ik heb het 3 maanden met plezier gespeeld maar geen geduld voor crafting anders nog wel langer! en nu laat ik het liggen tot ik er weer wat meer uit kan halen. heb niet alle end game volledig gecleared maar wel mijn doel wat ik wil.
Heb al wel gelezen dat er soon weer wat mooie uitbreiding komt met dungeons enzo dus dan zal ik wel weer gaan spelen.
Ik vind het het geld wel sowieso meer dan waard. Het is erg vermakelijk maar ik weet niet hoe het nu inmiddels zit met populatie omdat er ook wel veel mensen zijn die hetzelfde denken als mij en het nu links laten liggen.
En als je square enix moet geloven komt er elke 3 maanden een patch met nieuwe content of uitgebreidere content. en tot nu toe hebben ze zich eraan gehouden
Al met al vind ik het dus waard. als ik me vermaak met een spel voor 2 a 3 maanden vind ik het niet erg om er geld aan uit te geven. misschien zie jij dat anders. en misschien vind jij crafting wel helemaal de bom zoals sommige uit de guild en dan ben je weken bezig om alle crafting max te krijgenwaarschijnlijk maanden
Ik ga het waarschijnlijk wel proberen dan het enige probleem is dat ik het dan helemaal alleen moet doen (vrienden vinden het het geld niet waard) is het dan eigenlijk nog steeds leuk om te spelen?
Ik had ook gehoord dat het spel erg snel repetetief word klopt dit?
Sorry als ik zoveel vragen stel wil gewoon eerst veel meningen en standpunten horen voor ik besluit het te kopen of niet.
ik heb er 1100 uur inzitten exclusief beta dus vind het waardwambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:01:
[...]
Hmmm ik bereken het meer zoals prijs/door speel uren = prijs per uur is dit lager dan 1 dan vind ik het waard anders niet
Ik ga het waarschijnlijk wel proberen dan het enige probleem is dat ik het dan helemaal alleen moet doen (vrienden vinden het het geld niet waard) is het dan eigenlijk nog steeds leuk om te spelen?
Ik had ook gehoord dat het spel erg snel repetetief word klopt dit?
Sorry als ik zoveel vragen stel wil gewoon eerst veel meningen en standpunten horen voor ik besluit het te kopen of niet.
1100Ricmaniac schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:17:
[...]
ik heb er 1100 uur inzitten exclusief beta dus vind het waard
Verwijderd
Hangt af van je class of het repetitive wordt, ik vind persoonlijk dat je behoorlijk zoet bent tot je de end game content hebt bereikt. Je komt daarin niks tekort, side quests, main story line ne leve quests houden je constant wel bezig zonder dat je urenlang aan het grinden bent om te levelen. Zodra je lvl 50 bent en de end game hebt bereikt is er momenteel best veel te doen zonder dat dit saai wordt. Er zijn genoeg instances voor high end gear te doen, crafting houdt je ook nog wel een tijdje bezig en is een goede manier om wat extra centjes te verdienen. Verder is er nog wat kleine content voor PvP en komt er over een maand of twee personal housing aan. Er is echt wel genoeg te doen....
Dit spreekt mij zeker aan denk dat ik de gok van 22 euro maar gewoon moet nemen aan het eind van de week rond vrijdag.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:23:
Hangt af van je class of het repetitive wordt, ik vind persoonlijk dat je behoorlijk zoet bent tot je de end game content hebt bereikt. Je komt daarin niks tekort, side quests, main story line ne leve quests houden je constant wel bezig zonder dat je urenlang aan het grinden bent om te levelen. Zodra je lvl 50 bent en de end game hebt bereikt is er momenteel best veel te doen zonder dat dit saai wordt. Er zijn genoeg instances voor high end gear te doen, crafting houdt je ook nog wel een tijdje bezig en is een goede manier om wat extra centjes te verdienen. Verder is er nog wat kleine content voor PvP en komt er over een maand of twee personal housing aan. Er is echt wel genoeg te doen....
Welke server zouden jullie mij aanraden en andere tips en tricks voor beginners.
Als class ben ik het liefst een tank zijn daar nog mogelijkheden toe of niet.
(weet op dat aspect totaal niet hoe de game werkt)
Verwijderd
Er zijn twee classes, warrior en paladin. Je begint eigenlijk als een gladiator. Je levelt je character tot level 30 en krijgt dan dus de optie om er een tweede class bij te nemen. Afhankelijk van of je warrior of paladin wil zijn kies je dan dus de desbetreffende aanvullende class. Die level je tot level 15. Hierop krijg je dan een quest om een zogeheten soul crystal te krijgen. Zodra je die equipt ben je dus een van deze twee tanking classes. Ben zelf een paladin en het is vetwambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:30:
[...]
Dit spreekt mij zeker aan denk dat ik de gok van 22 euro maar gewoon moet nemen aan het eind van de week rond vrijdag.
Welke server zouden jullie mij aanraden en andere tips en tricks voor beginners.
22 euro haal je er sowieso terug uit!wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:30:
[...]
Dit spreekt mij zeker aan denk dat ik de gok van 22 euro maar gewoon moet nemen aan het eind van de week rond vrijdag.
En een pak tweakers zitten op Moogle als ik me niet vergis, een paar op Odin.
Weet niet of bepaalde servers toegankelijker zijn voor fresh players
Tanks hebben een korte wachttijd voor de dungeons, dus dat is altijd leuk meegenomen.
Er zijn 2 tank jobs: paladin en warrior. Paladin komt voort uit level 30 gladiator+15 conjuror. Warrior uit level 30 marauder+15 gladiator.
Paladin: simpel, stabiel, saai (?)
Warrior: meer variatie, iets meer denkwerk, meer actie.
Ik ben een warrior fan
De naam paladin alleen al maakt mij een paladin (favo class in wow) dus ik ga het vrijdag kopenVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:35:
[...]
Er zijn twee classes, warrior en paladin. Je begint eigenlijk als een gladiator. Je levelt je character tot level 30 en krijgt dan dus de optie om er een tweede class bij te nemen. Afhankelijk van of je warrior of paladin wil zijn kies je dan dus de desbetreffende aanvullende class. Die level je tot level 15. Hierop krijg je dan een quest om een zogeheten soul crystal te krijgen. Zodra je die equipt ben je dus een van deze twee tanking classes. Ben zelf een paladin en het is vet
Je kan vast wel meerdere chars maken?
Zo ja dan maak ik een paladin en warrior.
zijn er nog meer tips voor beginnende spelers?
[ Voor 12% gewijzigd door Ryada op 15-01-2014 11:49 ]
Heb Raptr draaien op me pc.. soort Xfire , die registreert gewoon welke games jij en je vrienden (als ze dat geinstalleerd hebben) spelen en dan ook gewoon de playtime uren.CristianSchriev schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:19:
[...]
1100hoe hou je dat sowieso bij? Ik zou rond de 300/400 zitten denk ik
Je kan elke class op 1 character spelen! Gewoon van wapen wisselen en hopla! Daarom heeft iedereen vaak een of meerdere alt classes op 1 character
Paladin is niet zoals Paladin in wow.. maar gewoon volledige tank class. je hebt geen spec's zoals dps of healing. maar dat is echt class/job gebonden.wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:38:
[...]
De naam paladin alleen al maakt mij een paladin (favo class in wow) dus ik ga het vrijdag kopen
Je kan vast wel meerdere chars maken?
Zo ja dan maak ik een paladin en warrior.
zijn er nog meer tips voor beginnende spelers?
Als jij Paladin level 10 bent bijvoorbeeld kan jij met je zelfde character naar een warrior guild en word je warrior level 1 (ook tank).. dan kan je die levelen. als jij dan weer switched naar paladin door het paladin wapen weer aan te doen, ben je weer paladin level 10 en kan je dat weer verder levelen
Je speelt de class door het wapen van die class aan te doen. dus met een swordje ben je Gladiator/Paladin. met een 2handed axe ben je Marauder/Warrior, pak je vervolgens een lance op bij de lancer guild ben je Lancer
Ok ik snap er nu al niks meer van haha.Ricmaniac schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:59:
[...]
Paladin is niet zoals Paladin in wow.. maar gewoon volledige tank class. je hebt geen spec's zoals dps of healing. maar dat is echt class/job gebonden.
Als jij Paladin level 10 bent bijvoorbeeld kan jij met je zelfde character naar een warrior guild en word je warrior level 1 (ook tank).. dan kan je die levelen. als jij dan weer switched naar paladin door het paladin wapen weer aan te doen, ben je weer paladin level 10 en kan je dat weer verder levelenje moet het zien als dual spec bij WoW alleen is het in FFXIV dan dat je alle classes gewoon op 1 character kan levelen
Je speelt de class door het wapen van die class aan te doen. dus met een swordje ben je Gladiator/Paladin. met een 2handed axe ben je Marauder/Warrior, pak je vervolgens een lance op bij de lancer guild ben je Lancer
Ik kan soms nogal traag van begrip zijn maar kan iemand dit exact heel gedetaileerd uitleggen aub?
Elke class heeft ze eigen guild (gewoon een gebouwtje) en als je daar na toe gaat doe je de class quest voor die class. als je die complete krijg je een wapen bijvoorbeeld het zwaard van paladin. Als je die dan aandoet ben je een paladin level 1... vervolgens kan jij naar een andere class guild toe lopen en kan je daar ook de class quest doen en krijg je een ander wapen (bijv mage staff). je class is wapen gebonden.wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:01:
[...]
Ok ik snap er nu al niks meer van haha.
Ik kan soms nogal traag van begrip zijn maar kan iemand dit exact heel gedetaileerd uitleggen aub?
dan als je die staff aandoet ben je een mage level 1. en zo kan je alles individueel van elkaar levelen op 1 en dezelfde character.
duidelijker kan ik het niet maken denk ik
Nu snap ik het dus duidelijker hoeft het niet.Ricmaniac schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:07:
[...]
Elke class heeft ze eigen guild (gewoon een gebouwtje) en als je daar na toe gaat doe je de class quest voor die class. als je die complete krijg je een wapen bijvoorbeeld het zwaard van paladin. Als je die dan aandoet ben je een paladin level 1... vervolgens kan jij naar een andere class guild toe lopen en kan je daar ook de class quest doen en krijg je een ander wapen (bijv mage staff). je class is wapen gebonden.
dan als je die staff aandoet ben je een mage level 1. en zo kan je alles individueel van elkaar levelen op 1 en dezelfde character.
duidelijker kan ik het niet maken denk ik
Is een nieuw concept voor mij dus moet er wel aan wennen denk ik.
In het begin is het allemaal een beetje zoeken.wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Nu snap ik het dus duidelijker hoeft het niet.
Is een nieuw concept voor mij dus moet er wel aan wennen denk ik.
Tweakers bevrienden op de server gaat natuurlijk en anders via /shout je vraag afroepen en meestal krijg je dan wel van iemand een antwoord ^^
Ja dat merk ik wel met filmpjes kijken heb ik zoiets van ok wat doet hij nuEmphast schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:25:
[...]
In het begin is het allemaal een beetje zoeken.
Tweakers bevrienden op de server gaat natuurlijk en anders via /shout je vraag afroepen en meestal krijg je dan wel van iemand een antwoord ^^
Maar uiteindelijk moet het wel goed komen heb ik het gevoel dus dat zit wel goed denk ik
Mede-tweakers,
Gisteren had ik het er over dat ik er van baal dat als mobs een special doen, en ik niet binnen 0,5s reageer ik altijd damage krijg, ondanks het feit dat ik uit de range-spell ben gelopen.
Nu gaf hij aan een programma te runnen die heel veel mensen gebruiken om deze timing/lag issues op te lossen. Deze wordt gedraaid buiten FFXIV. Welk programma is dit ?
Gisteren had ik het er over dat ik er van baal dat als mobs een special doen, en ik niet binnen 0,5s reageer ik altijd damage krijg, ondanks het feit dat ik uit de range-spell ben gelopen.
Nu gaf hij aan een programma te runnen die heel veel mensen gebruiken om deze timing/lag issues op te lossen. Deze wordt gedraaid buiten FFXIV. Welk programma is dit ?
Niet vergeten dat animatie =/= castbar. Als de spell reeds geladen is en je staat nog steeds op de verkeerde plaats, gaat hij je sowieso raken, ongeacht of de animatie pas een pak later neerkomt.sabriel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:03:
Mede-tweakers,
Los daarvan: meestal hoor ik mensen spreken over Battle Ping. Dit is wel een betaalde service, maar ik denk dat je de dienst eerst kan uittesten alvorens het te moeten aanschaffen.
* dagboek *
Afgelopen weekend het doel gezet om lvl 50 te worden met mijn summoner, dit is eindelijk gelukt. Het volgende doel is om hem nu te gaan gearen. Vooral de melding dat server-reset op maandag 15:00 plaatsvindt betekend dat ik dus 1 dag had om 450 myth te verzamelen. Laat ik zeggen dat ik de eerstvolgende dagen geen Wanderer's Keep meer kan zien.
9 wanderer's keep : alle gear die ik nu draag lvl55+, tevens de roll gewonnen op de pet die er dropt.
iets van 15* Ifrit hardmode gedaan. Heb alvast de BLM and scholar weapon gewonnen, helaas niet mijn eigen wapen.
Tevens ook nog de professions van Girdania geleveld, waardoor ik nu alle professions op 46/47 heb staan en de lagere levels kan gaan converten om plaats te maken in mijn armory slots. Tot volgend weekend geen crafting om mijn leves waar aan te vullen, want die zijn de laatste tijd wel hard gegaan.
* einde dagboek *
Afgelopen weekend het doel gezet om lvl 50 te worden met mijn summoner, dit is eindelijk gelukt. Het volgende doel is om hem nu te gaan gearen. Vooral de melding dat server-reset op maandag 15:00 plaatsvindt betekend dat ik dus 1 dag had om 450 myth te verzamelen. Laat ik zeggen dat ik de eerstvolgende dagen geen Wanderer's Keep meer kan zien.
9 wanderer's keep : alle gear die ik nu draag lvl55+, tevens de roll gewonnen op de pet die er dropt.
iets van 15* Ifrit hardmode gedaan. Heb alvast de BLM and scholar weapon gewonnen, helaas niet mijn eigen wapen.
Tevens ook nog de professions van Girdania geleveld, waardoor ik nu alle professions op 46/47 heb staan en de lagere levels kan gaan converten om plaats te maken in mijn armory slots. Tot volgend weekend geen crafting om mijn leves waar aan te vullen, want die zijn de laatste tijd wel hard gegaan.
* einde dagboek *
Om op mijn eigen vraag terug te komen:Emphast schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:46:
Disciple of the Hand — Equipment Guide
Mooi dagboek! Veel nieuws gedaan: Tip: ga duty roulette gebruiken = 70/90 thomes + nieuwe ervaringen in de dungeons. (1x per dag maar 70/90 je krijgt namelijk +40 extra) Wissel een beetje af qua dungeons alles is prima te doen zelfs voor ilvl 55-60 ofzo. Maar ken het helemaal.. mijn trauma is nu een beetje over omdat ik alleen roulette doe + 2/3x Crystal Tower + T1-4 in coil. Dat is dik mijn cap welsabriel schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:25:
* dagboek *
* einde dagboek *
Kijk of je al wat DarkLight kan kopen?
Verwijderd
Let op, als je haukke manor HM doet met een ilvl van 55 gaat dat hem niet snel worden als je DPS bent. Te weinig damage.CristianSchriev schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Mooi dagboek! Veel nieuws gedaan: Tip: ga duty roulette gebruiken = 70/90 thomes + nieuwe ervaringen in de dungeons. (1x per dag maar 70/90 je krijgt namelijk +40 extra) Wissel een beetje af qua dungeons alles is prima te doen zelfs voor ilvl 55-60 ofzo. Maar ken het helemaal.. mijn trauma is nu een beetje over omdat ik alleen roulette doe + 2/3x Crystal Tower + T1-4 in coil. Dat is dik mijn cap wel![]()
Ik ga zeker dagelijks de roulette doen voor de gratis Myths, echter als je pas het weekend 50 bent geworden ging dat hem niet meer worden. Ik ga mijn kameraad inderdaad poken om dinsdag crystal tower te unlocken voor iets meer variatie. Heb wel een beetje spijt dat we hadden afgesproken samen te levelen, want heb hem volgens mij iets te veel op sleeptouw genomen qua volgen/zoeken van questst en het gebruik maken van de map.CristianSchriev schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Mooi dagboek! Veel nieuws gedaan: Tip: ga duty roulette gebruiken = 70/90 thomes + nieuwe ervaringen in de dungeons. (1x per dag maar 70/90 je krijgt namelijk +40 extra) Wissel een beetje af qua dungeons alles is prima te doen zelfs voor ilvl 55-60 ofzo. Maar ken het helemaal.. mijn trauma is nu een beetje over omdat ik alleen roulette doe + 2/3x Crystal Tower + T1-4 in coil. Dat is dik mijn cap wel![]()
Zelf heb ik al 1 DL ring en boots gekocht, en kwam 30 stones te kort voor de chest, dus die ga ik vandaag zeker halen. Wat is voor min ilvl aan te raden voor Coil, want ik heb horen zeggen dat coil harder is dan CT.
Toch minstens ilevel 70 (full darklight setje + relic).sabriel schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:52:
[...]Wat is voor min ilvl aan te raden voor Coil, want ik heb horen zeggen dat coil harder is dan CT.
Ik vrees dat anders niemand je zal meepakken
Ik zou gewoon CT zo vaak doen als je kunt.. krijg je zowel myth als tonnen philosophy voor.
Ik heb eindelijk Titan HM down, dus eind van de week Relic +1 (:
Ik heb eindelijk Titan HM down, dus eind van de week Relic +1 (:
Wat ook werkt is wat we gisteren deden. Ik had met mining mijn 2de treasure-map gevonden (preistine), en we deden een treasure-map run, vereiste om te joinen was 2 maps. Elke preistine treasure-map gaf me 5 mythology + kans op items.1,5 uur later 80 myth + 40k gil rijker en nog wat random loot (ik had 5 HQ cobalt rivits + 5 HQ rosewood lumber als belangrijkste) wat voor een paar k gil gaat.Valandin schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:31:
Ik zou gewoon CT zo vaak doen als je kunt.. krijg je zowel myth als tonnen philosophy voor.
[ Voor 6% gewijzigd door sabriel op 21-01-2014 11:48 ]
Minimaal ilevel 70 + Relic. En zelfs dat is weinig :l Maar met een stel goede mensen kan het net voor T1 en T2. Daarna wil je toch wel een volle ilevel80+ hebben.Emphast schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:10:
[...]
Toch minstens ilevel 70 (full darklight setje + relic).
Ik vrees dat anders niemand je zal meepakken
En dat heb je goed begrepen. CT stelt helemaal niks voor. Alleen dat je soms een stel druiloren hebt eerste klas. Die alles verpesten voor de rest omdat ze niet luisteren en niks snappen
[ Voor 22% gewijzigd door CristianSchriev op 21-01-2014 12:06 ]
Coil is inderdaad een serieus verschil met edit: CT
Kan de moeilijkheidsgraad van de nieuwe dungeons niet goed inschatten, want heb ze maar 1x gedaan, maar voor de rest schat ik de moeilijkheidsgraad voor een nieuwe speler in als volgt:
CT < Garuda HM < Coil T1 < Titan HM < Coil T2 / Garuda EM < Ifrit EM < Coil Turn 4 < Titan EM < Coil Turn 5
PS: Blue Gartr heeft Titan EM met gear ilevel 65 gedaan dit weekend
.
PPS: In Turn 4 is het vooral de (Main) Tank die voldoende geared moet zijn, de rest kan in principe minder geared zijn. Maar dat hangt dan ook van de skill/teamwork van je groep.
Kan de moeilijkheidsgraad van de nieuwe dungeons niet goed inschatten, want heb ze maar 1x gedaan, maar voor de rest schat ik de moeilijkheidsgraad voor een nieuwe speler in als volgt:
CT < Garuda HM < Coil T1 < Titan HM < Coil T2 / Garuda EM < Ifrit EM < Coil Turn 4 < Titan EM < Coil Turn 5
PS: Blue Gartr heeft Titan EM met gear ilevel 65 gedaan dit weekend
PPS: In Turn 4 is het vooral de (Main) Tank die voldoende geared moet zijn, de rest kan in principe minder geared zijn. Maar dat hangt dan ook van de skill/teamwork van je groep.
[ Voor 28% gewijzigd door Emphast op 21-01-2014 12:09 ]
Coil is een verschil met coil? hahaEmphast schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:04:
Coil is inderdaad een serieus verschil met Coil
PS: Blue Gartr heeft Titan EM met gear ilevel 65 gedaan dit weekend.
Titan EMCristianSchriev schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:08:
[...]
Coil is een verschil met coil? hahaNiet geheel mee eens met je lijstje. Titan is miss net iets moeilijker dan T1 Maar EM zijn toch van ander niveau. T4 is makkelijk voor ons maar Titan EM wilt niet lukken
Edit: Jij bent toch een PLD op Odin he Christian? Hoe ver zit je op Titan EM? Als je wil kan ik wel een paar practice runs met jullie meelopen en zien waar het fout gaat? Ga voor mijn derde Primal EM wapen deze week
[ Voor 22% gewijzigd door Emphast op 21-01-2014 15:31 ]
PUFF-PUFF AWAY!
geweldig, ik heb me dood gelachen met die event quests. Toch wel jammer dat je altijd een Fate moet doen op deze events. Je kan altijd zien of je goed zit aan de tientallen spelers op de zelfde plek.
Mijn groep heeft gister de T5 Bombing run onder de knie gekregen, vandaag misschien dan eindelijke de eerst kill
Titan EM is onnodig moeilijk als je een paar mensen hebt dit net iets hogere ping hebben. Iets waar wij alleen last van hebben op Titan EM en niet in T5. zelfs met vpn
Mijn groep heeft gister de T5 Bombing run onder de knie gekregen, vandaag misschien dan eindelijke de eerst kill
Titan EM is onnodig moeilijk als je een paar mensen hebt dit net iets hogere ping hebben. Iets waar wij alleen last van hebben op Titan EM en niet in T5. zelfs met vpn
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Nice! wij moeten eerst ph2 maar eens goed doen. Eerst maar Cnj/WHM naar 34 voor stoneskin als OT..Sir_Markus schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:59:
PUFF-PUFF AWAY!geweldig, ik heb me dood gelachen met die event quests. Toch wel jammer dat je altijd een Fate moet doen op deze events. Je kan altijd zien of je goed zit aan de tientallen spelers op de zelfde plek.
We zijn zondag pas begonnen aan T5, maar toch al tot Snakes geraakt, dus ik was zeer tevreden!Sir_Markus schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:59:
Mijn groep heeft gister de T5 Bombing run onder de knie gekregen, vandaag misschien dan eindelijke de eerst kill.
Heb wel eenmaal een Death Sentence van 8000 damage gehad. Ik was niet 100% topped off dus oneshot.
Voor zover ik online kon lezen, kan DS geen crit zijn (in de parser stond hij ook niet als Crit geregistreerd). Iemand een idee hoe die kan?
Die verschilt gewoon erg veel. Een groot deel van de tijd zou je ook buffs hebben van je SCH/Stoneskin en zo on. Dat scheelt al een hoop dmg. Ik kreeg ook een keer een hit van 6k op mn paladin. Ik zat daar van... o oke, fijn. Maar heb ook al een DS gezien van 500 met alle buffs. Wij hebben 2,5uur in T5 hadden m op 55% en toen whipe dus net niet in ph3 nogEmphast schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:18:
[...]
We zijn zondag pas begonnen aan T5, maar toch al tot Snakes geraakt, dus ik was zeer tevreden!
Heb wel eenmaal een Death Sentence van 8000 damage gehad. Ik was niet 100% topped off dus oneshot.
Voor zover ik online kon lezen, kan DS geen crit zijn (in de parser stond hij ook niet als Crit geregistreerd). Iemand een idee hoe die kan?
we hebben nu het probleem dat mensen te snel dood gaan na DB fase met slangen. en blijft iedereen wel in leven, dan mag een healer gaan tanken door de aggro
.
Maar progress is er wel
Maar progress is er wel
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Wij zijn bij de dive bombs gebleven bij t5. Kijken hoe het zondag gaat, ik verwacht dat we nu wel in de laatste phase komen.
Ik heb ook een bug o.i.d. Het maakt namelijk niet uit waar ik sta, ik trek vrijwel altijd aggro als Summoner als we beginnen. Met pet, zonder pet, ik sta ook gewoon stil, binnen en buiten de arena... Het went, maar iritant is het wel =P
Ik heb ook een bug o.i.d. Het maakt namelijk niet uit waar ik sta, ik trek vrijwel altijd aggro als Summoner als we beginnen. Met pet, zonder pet, ik sta ook gewoon stil, binnen en buiten de arena... Het went, maar iritant is het wel =P
Onze OT begint en wij lopen hem achterna (ik ben MT). Heb het aan mijn teamgenoten nog niet gevraagd; maar in de enemy list heb ik zogezegd altijd agro in het begin. De rode bolletjes zijn er, maar ze volgen me echter nooit. Denk dus dat het een visual bug is ofzoRob Krauts schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:20:
Heb sinds deze morgen ineens een enorm burnout gevoel.
Alles begint als een verplichting te voelen. Als tank krijg ik immers de constante vraag om titan/ifrit te tanken en wanneer ik het afwijs nemen ze het altijd persoonlijk op. Daarnaast ben ik al lange tijd een coil group leader (ongewild, maar er was niemand die het voortouw nam). Altijd en iedereen plezieren en er zelf nog weinig aan hebben.
Met T5 als uitzondering, is er geen uitdaging meer voor me.
Als dat gevoel de rest van de dag nog aanhoudt ga ik er waarschijnlijk mee stoppen.
Maar de vraag is: wat doe ik met mijn coil group?
Als ik ineens stop, zitten ze voor god hoelang zonder tank. T1-T4 kunnen ze wel puggen, maar een tank voor T5 is al moeilijker, zeker aangezien het doel is/was om T5 te downen voor patch (time pressure).
Zou ik moeten blijven spelen voor x weken zodat ze vervanging kunnen zoeken? Hoelang denk je dan?
Alles begint als een verplichting te voelen. Als tank krijg ik immers de constante vraag om titan/ifrit te tanken en wanneer ik het afwijs nemen ze het altijd persoonlijk op. Daarnaast ben ik al lange tijd een coil group leader (ongewild, maar er was niemand die het voortouw nam). Altijd en iedereen plezieren en er zelf nog weinig aan hebben.
Als dat gevoel de rest van de dag nog aanhoudt ga ik er waarschijnlijk mee stoppen.
Als ik ineens stop, zitten ze voor god hoelang zonder tank. T1-T4 kunnen ze wel puggen, maar een tank voor T5 is al moeilijker, zeker aangezien het doel is/was om T5 te downen voor patch (time pressure).
Zou ik moeten blijven spelen voor x weken zodat ze vervanging kunnen zoeken? Hoelang denk je dan?
Ik ken je gevoel. Mensen stoppen toch van zelf wel met een game als ze het niet meer leuk vinden. Als je er niks meer aan vind en geen zin meer hebt draag je je "status" toch over. Ik heb nu al een schijt hekel aan T5 en ik haat uren lang wipen dus heb er ook minder en minder zin in. Ben gelukkig geen raid leader want daar zat ik a helemaal niet op te wachtenEmphast schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:00:
Heb sinds deze morgen ineens een enorm burnout gevoel.
In onze FC zitten 2 coil groepen gister is van de 1ste groep de helft zowat geragequit nadat ze er allemaal geen zin in hadden. En alleen elkaar de schuld liepen te geven. Voorkom dat en zeg gewoon eerlijk dat je dr een beetje genoeg van hebt
* dagboek *
Moet lekker dat het een geslaagd weekend was.
Had het levelen van mijn professions niet in de planning staan maar zaterdag toch maar aan de slag om alchemy en goldsmith naar lvl50 te brengen. Dit ging sneller dan verwacht. 1* lves oppakken in Ul'dah en Mor Dhona was voldoende om lvl 50 aan te tikken. Helaas kwam ik er toen achter dat ik ipv meer ruimte nog minder ruimte ga krijgen in mijn armory tabs, omdat elke profession op lvl 50 class-specifieke gear gaat krijgen. Ook weaver nog aangepakt, dit ging wat meer kosten aan materials maar heb nu dus 3 crafting professions op lvl 50, nog maar 5 en 2 farm-profession te gaan.
Gelukkig had ik door de dagelijke daily dungeon-runs mijn myth gecapped dus kon me focussen op phylosofy runs en Ifrit HM. Na 2 dagen ifrit HM wou ik bijna hari kari plegen vanwege de faal-groepen waar ik in heb gezeten, maar zondag was het eindelijk zover. In mijn groep zaten in totaal 3 summoners, eindelijk de drop en de win (ongeveer 25 drops voor nodig gehad), met daarnaast al het wapen voor monk, scholar en blackmage. Op zondag-avond eindelijk mijn laatste item vervangen en ben nu ilvl 66.
Tevens black-mage naar lvl 34 gebracht, dus kan bijna gaan beginnen aan mijn class-quest. Enigste mogelijk vanaf heden is door fates omdat alle overige questen tot lvl 40 al zijn gedaan. Zit nog te twijfelen of ik eerst mijn warrior naar lvl 50 (nu lvl 42) moet brengen of toch eerst mijn blackmage.
* einde dagboek *
Ik kan me de frustraties van emphast aardig voorstellen. Onze free company groeit als kool en dan krijg je ook wel eens een rotte appel die loopt te klagen als je niet wilt helpen.
"Elke keer als ik iets vraag komt niet iedereen me helpen" waar ik dus op antwoorde dat je ook gewoon dungeon-finder kan doen. "Maar het is een dungeon voor de questline" waar ik dus op antwoord: Dus ik moet maar elke keer in de houding springen als mensen wat vragen, dan kom ik zelf niet meer aan spelen toe, en daar had hij het lef om nog ja op te zeggen ook, want het was belangrijk voor hem. Deze persoon staat dus nu bij mij op de blacklist.
Moet lekker dat het een geslaagd weekend was.
Had het levelen van mijn professions niet in de planning staan maar zaterdag toch maar aan de slag om alchemy en goldsmith naar lvl50 te brengen. Dit ging sneller dan verwacht. 1* lves oppakken in Ul'dah en Mor Dhona was voldoende om lvl 50 aan te tikken. Helaas kwam ik er toen achter dat ik ipv meer ruimte nog minder ruimte ga krijgen in mijn armory tabs, omdat elke profession op lvl 50 class-specifieke gear gaat krijgen. Ook weaver nog aangepakt, dit ging wat meer kosten aan materials maar heb nu dus 3 crafting professions op lvl 50, nog maar 5 en 2 farm-profession te gaan.
Gelukkig had ik door de dagelijke daily dungeon-runs mijn myth gecapped dus kon me focussen op phylosofy runs en Ifrit HM. Na 2 dagen ifrit HM wou ik bijna hari kari plegen vanwege de faal-groepen waar ik in heb gezeten, maar zondag was het eindelijk zover. In mijn groep zaten in totaal 3 summoners, eindelijk de drop en de win (ongeveer 25 drops voor nodig gehad), met daarnaast al het wapen voor monk, scholar en blackmage. Op zondag-avond eindelijk mijn laatste item vervangen en ben nu ilvl 66.
Tevens black-mage naar lvl 34 gebracht, dus kan bijna gaan beginnen aan mijn class-quest. Enigste mogelijk vanaf heden is door fates omdat alle overige questen tot lvl 40 al zijn gedaan. Zit nog te twijfelen of ik eerst mijn warrior naar lvl 50 (nu lvl 42) moet brengen of toch eerst mijn blackmage.
* einde dagboek *
Ik kan me de frustraties van emphast aardig voorstellen. Onze free company groeit als kool en dan krijg je ook wel eens een rotte appel die loopt te klagen als je niet wilt helpen.
"Elke keer als ik iets vraag komt niet iedereen me helpen" waar ik dus op antwoorde dat je ook gewoon dungeon-finder kan doen. "Maar het is een dungeon voor de questline" waar ik dus op antwoord: Dus ik moet maar elke keer in de houding springen als mensen wat vragen, dan kom ik zelf niet meer aan spelen toe, en daar had hij het lef om nog ja op te zeggen ook, want het was belangrijk voor hem. Deze persoon staat dus nu bij mij op de blacklist.
[ Voor 3% gewijzigd door sabriel op 27-01-2014 11:35 ]
Ja ik snap dat ook niet goed. Ik heb heel de Storyline, Hard Primals en Extreme Primals met pugs gedaan. Dutyfinder/Shout groups/Party finder.sabriel schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:34:
Ik wil mensen niet lastig vallen. Maar anderen hebben daar blijkbaar minder problemen mee
Zie het zo, je speelt de game misschien wel met anderen, maar je speelt het voor jezelf. Maak het jezelf leuk, voel je niet verplicht om dingen voor een ander te doen.Emphast schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:18:
[...]
Ja ik snap dat ook niet goed. Ik heb heel de Storyline, Hard Primals en Extreme Primals met pugs gedaan. Dutyfinder/Shout groups/Party finder.
Ik wil mensen niet lastig vallen. Maar anderen hebben daar blijkbaar minder problemen mee
Onze tank is ook weggegaan omdat hij graag met zijn vrienden wil raiden. Hij laat een raid groep waar hij ruim 3 maanden mee geraid heeft ook met slecht's één tank zitten. Nou en... Dan zoeken we wel een nieuwe, weer een uitdaging =P Even goeie vrienden ook, ik doe nog steeds met hem wat good old speedruns!
Wat in jou geval kan helpen is transferen naar een andere server. Teveel mensen kennen je waarschijnlijk in-game en vragen schaamteloos steeds om hulp. Zie het niet als een uitvlucht, maar als een poging tot een schone lei
de laatste 2 maanden niets meer aan relics gedaan voor mijn andere classes. Vandaag weer eens begonnen.
10 Minuten om wat abilities in elkaar te gooien voor dragoon
3 uur later relic obtainen (start to finish)
5/9 op relics nu. MNK, WAR, WHM en SCH to go.

o well, morgen eens kijken of MNK ook zo makkelijk gaat.
3 uur later relic obtainen (start to finish)
5/9 op relics nu. MNK, WAR, WHM en SCH to go.

o well, morgen eens kijken of MNK ook zo makkelijk gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door NaWA op 31-01-2014 01:14 ]
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Straf, voor een van de moeilijkste jobs in het spelNaWA schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 01:07:
owh is dat zo? merkte er anders niets van.
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Helaas zijn dat soort guilds zeldzaam. ben zelf in een andere MMO weg gegaan omdat ik wat meer high end wilde raiden. Ben nog nooit zo verrot gescholden, bedreigd etc via whatsapp, ingame, mail etc.Rob Krauts schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Zie het zo, je speelt de game misschien wel met anderen, maar je speelt het voor jezelf. Maak het jezelf leuk, voel je niet verplicht om dingen voor een ander te doen.
Onze tank is ook weggegaan omdat hij graag met zijn vrienden wil raiden. Hij laat een raid groep waar hij ruim 3 maanden mee geraid heeft ook met slecht's één tank zitten. Nou en... Dan zoeken we wel een nieuwe, weer een uitdaging =P Even goeie vrienden ook, ik doe nog steeds met hem wat good old speedruns!
Wat in jou geval kan helpen is transferen naar een andere server. Teveel mensen kennen je waarschijnlijk in-game en vragen schaamteloos steeds om hulp. Zie het niet als een uitvlucht, maar als een poging tot een schone lei
Trouwens, totaal iets anders:
Zit te denken om FFXIV weer op te pakken. Is er veel veranderd sinds launch? Lijkt me niet, maar voor de zekerheid maar vragen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ehm moeilijkere dingen die steeds toe gevoegd worden zoals nu de extreme fights. Verder niet heel erg.. Je kan het best nu oppakken over 1,5 maand (zoiets) Komt patch 2.2 al, Hier zitten 4 nieuwe coil turns bij!) Nieuwe primal! En weer een nieuwe dungeon.lanerios schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:25:
[...]
Helaas zijn dat soort guilds zeldzaam. ben zelf in een andere MMO weg gegaan omdat ik wat meer high end wilde raiden. Ben nog nooit zo verrot gescholden, bedreigd etc via whatsapp, ingame, mail etc.
Trouwens, totaal iets anders:
Zit te denken om FFXIV weer op te pakken. Is er veel veranderd sinds launch? Lijkt me niet, maar voor de zekerheid maar vragen
De content vlieft er uit bij SE. dus ik ben nog steeds heel blij!
Bedreigd worden via telefoon/ingame jezus! Het is een spelletje, wat triest!
[ Voor 13% gewijzigd door CristianSchriev op 31-01-2014 15:55 ]
Vandaag maar wat aan monk gedaan dan maar.
Beetje zelfde verhaal als gisteren.

En tijdens de Titan fight de fists of crags obtained die eigenlijk ietwat beter zijn dan de relic

Nu kom ik alleen philosophy stones te kort om de warrior relic te halen. Misschien iets voor volgende week dan.
Beetje zelfde verhaal als gisteren.

En tijdens de Titan fight de fists of crags obtained die eigenlijk ietwat beter zijn dan de relic

Nu kom ik alleen philosophy stones te kort om de warrior relic te halen. Misschien iets voor volgende week dan.
Ik denk dat endgame rotation iets van een 27 moves bevat :-DNaWA schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:41:
owh is dat zo? merkte er anders niets van.
Net met die reden er gewoon nooit aan begonnen.
Voor Warrior, als je de EM primals al gedowned heb raad ik meteen een Dual Haken aan ^^
Die relic is maar zozo (of Titan weapon, die is evengoed als relic)
Owh yeah!!!

Big winnings in een PUG
De extreme primals zijn cursed voor mij.. wekenlang al parties aan het doen voor de eerste, garuda, maar telkens een wipe fest.

Big winnings in een PUG
De extreme primals zijn cursed voor mij.. wekenlang al parties aan het doen voor de eerste, garuda, maar telkens een wipe fest.
[ Voor 53% gewijzigd door NaWA op 02-02-2014 01:28 ]
* dagboek *
Eindelijk weer wat aan mijn relic-questst kunnen doen, helaas strandde het gisteren op hydra.
Echt geen moeijlijk gevecht, echter tanks bleven maar omvallen.
Ook eindelijk crystal-tower unlocked, dus ik samen met een healer CT in. Eerste baas neer. 2de baas hadden we maar 3 players op de plaat staan dus boss imune. Aangezien de healer waar ik mee was de fight niet begreep (waren voor het eerst in CT) meteen een kick. Het lijkt erop dat in CT de meeste nog meer elitiested zijn dan de hoogtijdagen van WoW. Ben dus ook maar geleaved, en ben maar begonnen om mijn priest te levelen.
Op het einde van het weekend volgende progress gehaald:
Summoner : ilvl68 gehaald, full darklight
Blackmage : lvl 30 --> lvl 41
White mage : lvl 30 --> 34
Eindelijk ook weer wat oude gear kunnen converten zodat er wat meer ruimte komt in mijn armory slots.
* einde dagboek *
Eindelijk weer wat aan mijn relic-questst kunnen doen, helaas strandde het gisteren op hydra.
Echt geen moeijlijk gevecht, echter tanks bleven maar omvallen.
Ook eindelijk crystal-tower unlocked, dus ik samen met een healer CT in. Eerste baas neer. 2de baas hadden we maar 3 players op de plaat staan dus boss imune. Aangezien de healer waar ik mee was de fight niet begreep (waren voor het eerst in CT) meteen een kick. Het lijkt erop dat in CT de meeste nog meer elitiested zijn dan de hoogtijdagen van WoW. Ben dus ook maar geleaved, en ben maar begonnen om mijn priest te levelen.
Op het einde van het weekend volgende progress gehaald:
Summoner : ilvl68 gehaald, full darklight
Blackmage : lvl 30 --> lvl 41
White mage : lvl 30 --> 34
Eindelijk ook weer wat oude gear kunnen converten zodat er wat meer ruimte komt in mijn armory slots.
* einde dagboek *
Goh dat zou ik niet zeggen. Als het eerste keer is en je hebt niets opgezocht, dan zeg je dat in het begin. Iemand geeft je dan wel de nodige info. De mechanics zijn immers zo simpel en er komt helemaal geen gear check aan te pas.sabriel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:08:
Het lijkt erop dat in CT de meeste nog meer elitiested zijn dan de hoogtijdagen van WoW. Ben dus ook maar geleaved, en ben maar begonnen om mijn priest te levelen.
Waar het elitism pas naar voor komt is bij de EM primals (naar mijn ervaring).
PS: Bij Hydra: af en toe join ik een hydra groep om vriend/pug te helpen. Het verbaast mij enorm hoe vaak ik moet uitleggen hoe de 2 tanks op mekaar moeten gestacked zijn. Triumvirate is een high damage cleave waarvan de schade gespreid wordt over het aantal personen die hij raakt. 2 tanks naast mekaar betekent 50% voor elk. Doen ze dit niet, wordt het een pak moeilijker. Ze mogen ook onder geen omstandigheden in de frontal cone aoe staan. Die geeft een healing debuff waardoor het echt zot moeilijk wordt om de tank te healen. Mijn cure I doet dan 300-ish ipv 950-ish.
Good luck!
Verwijderd
Haha, inderdaad.Emphast schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:39:
[...]
Waar het elitism pas naar voor komt is bij de EM primals (naar mijn ervaring).
"iLvl 85 farm party, ranged only, must know fight, will Ifrit check, 2 mistakes = kick''
Zijn allemaal termen die aardig vaak voorkomen in de Party Finder.
Grappige is dan ook dat de meeste "farm" parties een aantal keer wipen voordat de party uit elkaar valt.
Zelf zou ik alleen Ifrit EM in een pug doen, vooral omdat een groot aantal van de players die daarvoor kunnen queue'en toch enigszins hun class kunnen spelen, aangezien ze Titan neer gehaald hebben.
Gevaarlijke stelling aangezien op Shiva er gewoon runs worden verkocht. Het hebben van achievements zegt niets over de skills van personen (helaas).Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:58:
[...]
Zelf zou ik alleen Ifrit EM in een pug doen, vooral omdat een groot aantal van de players die daarvoor kunnen queue'en toch enigszins hun class kunnen spelen, aangezien ze Titan neer gehaald hebben.
Als ik bijvoorbeeld de mechanics zie bij ifrit, dan is het gewoon treurig hoe vaak mensen het na 5 whipes nog niet weten hoe de mechanics werken, en het vaak dan ook nog gooien op lag.
@ emphast
Echter, wat ik niet wist is dat de tanks met de frontal cone een healing debuff krijgen. Hoef ik ook niet te weten als dps natuurlijk, maar kennis over mechanics is natuurlijk altijd handig. Was meer frustratie ook want volgens mij krijg je als ranged dps bijna geen damage buiten de damage die je krijgt bij het taggen en killen van de add.
Verwijderd
Op Sargatanas valt het nog wel mee, voor zover ik weet is er maar 1 FC die boosts verkoopt voor 1 mil per Titan/Ifrit kill, en iets minder voor Garudasabriel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Gevaarlijke stelling aangezien op Shiva er gewoon runs worden verkocht. Het hebben van achievements zegt niets over de skills van personen (helaas).
De mechanics zijn inderdaad vrij simpel voor dps en tanks, vergeleken Titan.sabriel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Als ik bijvoorbeeld de mechanics zie bij ifrit, dan is het gewoon treurig hoe vaak mensen het na 5 whipes nog niet weten hoe de mechanics werken, en het vaak dan ook nog gooien op lag.
Healers hebben het toch iets lastiger, aangezien ze moet zorgen dat Infernal Howl niet de groep raakt. En de AoE tijdens de nail phase kan soms lastig zijn om te healen.
En ik maak knokken voor die enkele caster drops in onze raid xD De leggings hebben me al bij neergelegd en heb de myth pants gekocht. En die rope belt wacht ik ook nog steeds op.NaWA schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:26:
Owh yeah!!!
[afbeelding]
Big winnings in een PUG
Maar ik heb gister wel een Dimension Blade Fragment geloot bij CT \o/
Ik bedoel het niet vervelend, maar je geeft je nummer e.d. toch niet aan mensen in-game? Raar is het niet, maar wel zeer verstandig om dit soort dingen te voorkomenBen nog nooit zo verrot gescholden, bedreigd etc via whatsapp, ingame, mail etc.
Gisteren ook Hydra neergekregen dus eindelijk op naar de makkelijke boss (IFRIT hardmode).
Na 6 whipes maar een vote abandon gedaan, was huilen met de pet op. Totdat de nails neerwaren geen probleem, 15s in de fase na nails 2 healers dood. Moet zeggen ze waren eengezind en consequent want ze gingen altijd tegelijk neer. Na 5 keer dus maar opgegeven.
Daarna nog een keer een poging gedaan en bij 2de keer ging hij eindelijk weer neer.
Vanavond maar eens video bekijken voor Garuda HM als voorbereiding, heb even tactics bekeken maar kan me het nog moeilijk voorstellen wat er met de 5 fases wordt bedoeld.
Na 6 whipes maar een vote abandon gedaan, was huilen met de pet op. Totdat de nails neerwaren geen probleem, 15s in de fase na nails 2 healers dood. Moet zeggen ze waren eengezind en consequent want ze gingen altijd tegelijk neer. Na 5 keer dus maar opgegeven.
Daarna nog een keer een poging gedaan en bij 2de keer ging hij eindelijk weer neer.
Vanavond maar eens video bekijken voor Garuda HM als voorbereiding, heb even tactics bekeken maar kan me het nog moeilijk voorstellen wat er met de 5 fases wordt bedoeld.
Update van het weekje.
Weaving > 50
Fishing > 50
Mining > 46
Botany > 38
Op mn WHM iLvl 75 na een upgrade naar Relic +1.
Heb nog steeds een ilvl55 ring. Nu Coil / Ultima doen om een ilvl 90/80 ring te scoren.
Weaving > 50
Fishing > 50
Mining > 46
Botany > 38
Op mn WHM iLvl 75 na een upgrade naar Relic +1.
Heb nog steeds een ilvl55 ring. Nu Coil / Ultima doen om een ilvl 90/80 ring te scoren.
Gaat al goed! Nog steeds ilvl 88 op mijn PLD. Moet alleen nog choker hebben van de coil (geen zin om te kopen).. Ben nu bezig met BiS kopen voor mijn BARD. Daarop al ilvl 77. Moet even nog de broek zien te scoren van CT (al 4 runs gedaan en geen geluk) + kan de hat van 80 naar 90 upgraden deze week. Dan zit ik deze week al bijna op iLvL 80 met mijn 2e class!
WHM is nu 43 gaat goed Ri de 50 ^^ Dan kunnen we daar weer de relic quest voor doen.
Verder deze week coil puggen. gisteren bijna T4 down maar net niet :l Echt balen! Met mijn vaste groep doen we T1-4 in 50 min
Al met al gaat het prima in FF14
WHM is nu 43 gaat goed Ri de 50 ^^ Dan kunnen we daar weer de relic quest voor doen.
Verder deze week coil puggen. gisteren bijna T4 down maar net niet :l Echt balen! Met mijn vaste groep doen we T1-4 in 50 min
Zijn er veel leuke extra's te halen met dit love is in the air event? ;p
Coil puggen? Hoe krijg je dat nou voor elkaar.CristianSchriev schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:03:
Gaat al goed! Nog steeds ilvl 88 op mijn PLD. Moet alleen nog choker hebben van de coil (geen zin om te kopen).. Ben nu bezig met BiS kopen voor mijn BARD. Daarop al ilvl 77. Moet even nog de broek zien te scoren van CT (al 4 runs gedaan en geen geluk) + kan de hat van 80 naar 90 upgraden deze week. Dan zit ik deze week al bijna op iLvL 80 met mijn 2e class!![]()
Verder deze week coil puggen. gisteren bijna T4 down maar net niet :l Echt balen! Met mijn vaste groep doen we T1-4 in 50 min![]()
Ik kom niet eens langs T1 ADS omdat niemand stunned
Waar ik vaak lastig van word is dat Farm Parties of Weekly loot run altijd voor de helft gevuld is met mensen die het nog voor de eerste keer moeten doen. Ik snap dat zij hun kansen willen verhogen door mensen met ervaring op te zoeken, maar dit resulteert in een veel slechtere kwaliteit van je groep.Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:58:
[...]
Haha, inderdaad.
"iLvl 85 farm party, ranged only, must know fight, will Ifrit check, 2 mistakes = kick''
Zijn allemaal termen die aardig vaak voorkomen in de Party Finder.
Grappige is dan ook dat de meeste "farm" parties een aantal keer wipen voordat de party uit elkaar valt.
Ik ben redelijk snel aan de EM's begonnen. Ik merk dat die mensen het een tikkeltje serieuser namen.
1) Ik heb eerst 2-3 uur practice run gedaan, waardoor we ervaring opgebouwd hadden tot heart.
2) Later heb ik met 1 dps /2 healers van diezelfde groep weer gedaan tot we ervaring opgebouwd hadden tot superbombs. Dat duurde nog eens een 3 tal uur.
3) Laatste keer weer een 2-3 uur voor we hem eindelijk neerhaalde.
Wat het belangrijkste in mijn ogen is is dat iedereen op hetzelfde niveau zit. Iemand die ervaring heeft tot adds met iemand die ervaring heeft tot superbombs met mensen die hem oneshot doen etc... dan valt de groep snel uit mekaar. het verschil is dan vaak te groot en dat valt echt op
Update: GSM tot 50 tijdens een ziekte dagje en mijn Nightmare Mount rawr.
Muah echt heel easy..! Geen fully mental retards regelen is een big help zeg maarValandin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:06:
[...]
Coil puggen? Hoe krijg je dat nou voor elkaar.
Ik kom niet eens langs T1 ADS omdat niemand stunned
Het grote voordeel is dat veel mensen coil gewoonweg beginnen te outgearen. Vroeger was T4 echt een zotte dps race, nu doet men static het voor de enrage begonnen is.CristianSchriev schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Muah echt heel easy..! Geen fully mental retards regelen is een big help zeg maarMaar T1 stelde weinig voor.. 1 wipe of ADS en 1 op CAD.. Vond het best smooth gaan. T2 enrage kan iedere jan maloot
T4 kwamen we erg close .. 10% van de laatste dreadnaught en toen hadden we een wipe. Erg jammer, maar ik stond toch te kijken! met mijn vaste groep hadden we eerst 2 avondjes nodig om het goed te doen!
Zelfs met pugs is er dus meer ademruimte, toch zou ik T4 niet zo graag met pugs willen doen
Zoals je zegt, T1 poepsimpel en T2 doen de meeste pugs met enrage.
Ik hoop echt dat ze enraged mode eruit halen, dat heeft niks meer met raiden te maken... Wij hebben ook één keer enraged gedaan omdat onze OT toen nooit coil had gedaan, maar ik vind het gewoon te dom voor woorden.Emphast schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:48:
[...]
Zoals je zegt, T1 poepsimpel en T2 doen de meeste pugs met enrage.
Gelijk heb jeRob Krauts schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:38:
[...]
Ik hoop echt dat ze enraged mode eruit halen, dat heeft niks meer met raiden te maken... Wij hebben ook één keer enraged gedaan omdat onze OT toen nooit coil had gedaan, maar ik vind het gewoon te dom voor woorden.
Coil zou een skill check moeten zijn en T2 enrage is dit absoluut niet.
Ik vind het absurd dat SE zegt dat ze dit niet gaan fixen.
Coil T1 & T2 zijn inderdaad simpel.
Vooral T2 Enrage, gewoon een beetje Medica spammen.
Het nadeel is alleen dat heel veel mensen gewoon te dom zijn.
Silence? Nope.jpg, wipen maar.
Gelukkig is in m'n guild de WHM weg gegaan dus er is een whm spot in de static.
Hopen dat ik dat plaatsje kan overnemen aangezien ik maandag op ilvl80 zit.
Wij zitten ondertussen minimaal al op ilvl 85 xD ik op 88 mn vriendin op 90 q.q tank en whm opness!Valandin schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:24:
Coil T1 & T2 zijn inderdaad simpel.
Eindelijk een bluebird!!!
Treasure maps.
Het is een rare drop van de Peisteskin map
Gisteravond dan eindelijk turn 5 gecleared!
Nu nog door farmen voor weapon drop.
Congrats man!psychodude schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:59:
Gisteravond dan eindelijk turn 5 gecleared!Nu nog door farmen voor weapon drop.
Kleine vraag: stoppen jullie met dps om de DS te timen met conflags zodat de tank de damage kan vermijden? Wij proberen dit, maar krijgen de timing maar niet goed >.>
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet