• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Ik speel nu ongeveer 60 dagen volgens mog station. En dan speel ik ongeveer tussen de 2 a 4 avonden in de week en af en toe een uurtje in het weekend. En ik moet zeggen dat ik nog lang niet ben uitgekeken op FFXIV ARR.

Eergisteren heb ik voor het eerst AK gedaan nadat ik twee weken heb WP heb gefarmed. En daarmee ben ik ook weer een stapje verder gekomen met de Relic Quest.

Er is voor mij nog veel te doen, Relic Quest, Primals HM en Coil. En straks de nieuwe content uit patch 2.1. Verder zijn er nog jobs die ik wil proberen en craften heb ik haast nog niet gedaan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb gisteren even 2 levels erbij gehaald door een paar quests en aardig wat fates te doen. Ben nu level 20. Dus begin nog maar net zeg maar.
Voorlopig kan ik nog wel even verder. Mijn vrouw zit op level 16. Dus straks kunnen we eindelijk de main quest verder gaan doen. Kan niet wachten tot ik mijn Legacy mount kan gebruiken.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Heren meer info over 2.1: Er staan er nog meer online maar cap gaat naar 450 bij 2.1 meer manieren om thomes te farmen. Warrior wordt beter dan PLD straks waar ik van baal... maar dat zullen we nog zien!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

CristianSchriev schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:30:
Heren meer info over 2.1: Er staan er nog meer online maar cap gaat naar 450 bij 2.1 meer manieren om thomes te farmen. Warrior wordt beter dan PLD straks waar ik van baal... maar dat zullen we nog zien!
Heb je ook een bron ? Het laatste officiële nieuws wat ik weet is

'Letter from the Producer LIVE Part IX Q&A Summary (10/30/2013) '.
link

En ik geloof dat er vandaag of morgen weer een online kwam.

De volgende is: November 22, 2013 from 12:00 (GMT)

bron

[ Voor 12% gewijzigd door Anno op 21-11-2013 11:40 ]

• CristianSchriev

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

SandsOfArrakis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:01:
[...]

Klopt. Is al een paar weken RIP.

@ Andere posts hierboven.

Ik speel zelf ook niet zoveel meer. Hoogste jobs (Summoner/Scholar) heb ik nu op level 40. Het is een mooi spel, het blijft FF natuurlijk. Maar toch mist er iets, ik kan het alleen niet verklaren wat er ontbreekt.
Hij is niet volledig opgeheven.
We hebben hem gebackupped als het goed is :P
Maar je merkt dat de hoeveelheid leden gewoon aan het dalen is, ook in de FC waar we in samengesmolten zijn.
Onze huidige FC (MOG - Moogle's Finest) begint ook duidelijk te laten zien dat er steeds minder leden online zijn.
Ook hier verwacht ik weer een evacuatie + merge met een andere FC.
Niet geheel onbegrijpelijk, je blijft gewoon steeds met minder mensen over die het spel spelen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:53:
[...]

Voor mij is het leukste deel van een MMORPG de progressie die je maakt met je character en in een party levelen naar max level. Met FFXIV ARR ben je hier echter met drie vingers in je neus, twee in je kont en beide ogen dicht met 3 weken mee klaar. Dan is het gear farmen wat de klok slaat of job nummer x op max level zetten.
Persoonlijk vind ik het wel een afknapper van FFXI ARR dat het spel zo in elkaar zit dat je end game aan het farmen bent nog voordat je free trial maand uberhaubt voorbij is. Daarmee is de "journey" naar max level eigenlijk zo goed als niet aanwezig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij FFXI, de beste MMORPG die ik tot nu toe gespeeld heb, ook de journey naar level 75 veel leuker vond dan het daadwerkelijk level 75 zijn.

Wellicht dat ik net zoals Uhmmie uitgekeken ben op de genre omdat recente moderne MMORPG's niet voldoen aan wat ik zoek/verwacht van een MMORPG.
Persoonlijk vind ik dat de hedendaagse MMORPG's aanvoelen en spelen als een single player RPG met een geïntegreerde shoutbox en hier en daar een co-op mogelijkheid. Dit is niet wat wil/zoek in een MMORPG.
Dus je hebt Coil turn 5 neer binnen een maand ?

@Hierboven, Warrior krijgt wat buffs maar ik zie nergens dat hun defense beter wordt dan die van een Paladin.. Dat is juist wat een Paladin beter maakt op het moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Brummetje op 23-11-2013 21:20 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Nouwja zeg.
Heb de game ook maar gehaald aangezien GW2 mij een beetje gaat vervelen. :9
Character op Moogle (EU) gemaakt en tot een level 10 gespeeld, maar ik word niet goed van al dat Frans wat er in de chat wordt rond gegooid. |:(

Kan ik misschien beter herstarten op Odin of?
Ik speel het liefst volledig Engels.

• Arunia
  • Nu online
Daar ontkom je niet aan. Ikzelf lees het niet eens meer en shouts hebt ik uitgezet. /tell ontkom je niet aan.

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Arunia schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:01:
Daar ontkom je niet aan. Ikzelf lees het niet eens meer en shouts hebt ik uitgezet. /tell ontkom je niet aan.
Dat lees ik toch echt anders op de forums.

Moogle is bijv de unofficial french server en als ik het zo lees komt dit op Odin vrijwel niet voor.

• Arunia
  • Nu online
Iedere ervaring is anders. Om een of andere reden lees ik nauwelijka frans op de gil sellers na en heel af en tie fc invites, maar ook die niet meer sinds ik bij SnR zit.

Maar je moet natuurlijk doen wat voor jezelf goed voelt.

Gaf alleen mijn bevindingen.

Verwijderd

Brummetje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:
[...]

Dus je hebt Coil turn 5 neer binnen een maand ?
Ik niet maar andere spelers wel.
Al heeft dat niets van doen met het punt wat ik (probeerde) te maken...

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
ErikRedbeard schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:58:
[...]

Dat lees ik toch echt anders op de forums.

Moogle is bijv de unofficial french server en als ik het zo lees komt dit op Odin vrijwel niet voor.
Er zitten veel verschillende nationaliteiten op Moogle. De enige reden waarom je vaak de Franse taal tegen kom is omdat ze gewoon geen Engels willen gebruiken of ze denken dat iedereen Frans is. Zelfs in de Duty Finder met randoms blijven ze Frans praten ook al zijn ze de enige.

Odin en Shiva zit volgens mij vol met Duitsers :P. Misschien een US server joinen :P ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hunterrnl op 25-11-2013 10:33 ]

• Arunia
  • Nu online
Afgelopen weekend lekker gespeeld.
Nu ACN level 10 en CNJ level 20 geworden.

Ook begonnen aan de quest voor Lightning.
Nadeel alleen dat de fates erg random zijn wat betreft of ze er staat of niet, maar toch met een uurtje 4 van die items gekregen.
Alleen wel bij de eerste staan praten en het item ingeleverd, bleek dat je bij de tweede moest zijn voor de equipment. Maar goed, ga er vanuit dat hij gewoon nog te doen is zonder de quest in je log.
Dus nog een paar keer farmen en dan door naar stap 2 etc etc.

Wel grappig, maar ook wel saai om te doen. Het is ook echt dat ik super graag die equipment wil hebben.

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Hunterrnl schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:26:
[...]

Er zitten veel verschillende nationaliteiten op Moogle. De enige reden waarom je vaak de Franse taal tegen kom is omdat ze gewoon geen Engels willen gebruiken of ze denken dat iedereen Frans is. Zelfs in de Duty Finder met randoms blijven ze Frans praten ook al zijn ze de enige.

Odin en Shiva zit volgens mij vol met Duitsers :P. Misschien een US server joinen :P ?
Ik heb op het officiële forum gekeken waar de meeste Franse/Duitse topics werden gemaakt tegenover Engelse topics. Odin had hier in verhouding veruit de minste anderstalige topics/posts.
Shiva is inderdaad de drukste op Duits gebied en Moogle het drukste qua Frans en Spaans.

Ik heb ook nog naar Phoenix gekeken, maar uiteindelijk voor Odin gekozen. Tot nu toe alleen maar engels in de chat gezien. :P

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zit zelf nu op Phoenix, meeste chat is in het Engels, heel soms een Frans en zeer uitzonderlijk een Duits bericht. Er zitten ook heel wat Nederlanders, maar behalve chatten in het Nederlands in de eigen FC chat, wordt er vooral Engels gesproken.

PSN-id: Chrasher

Ik ben sinds dit weekend weer helemaal back in tha game :D.. was even weg voor paar weekjes ivm met Battlefield 4 en werk haha. Nu dit weekend dus weer verder gegaan en heb er gelijk weer helemaal plezier in. Toen kop of munt gedaan of ik nu uiteindelijk met warrior of PLD verder wilde gaan..

is warrior geworden (wel zonde van me PLD relic +1 en mythology chest, maar geeft niet) nu dus gelijk begonnen met WAR relic quest. zit nu bij Hydra, moet wel lukken deze paar dagen om relic te halen. en dan ga ik denk ik eerst maar gear halen voordat ik er relic +1 van maak.
Ben erg te spreken trouwens over de 2.1 changes voor Warrior.

Wel jammer dat die FC's niet zo lekker meer lopen blijkbaar. maar is ook niet gek als ik zie wat er gemiddeld online is per avond. wordt gewoon steeds wat minder. wordt zometeen wel weer meer met 2.1 denk ik

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Je kunt natuurlijk ook gewoon beide spelen.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• CristianSchriev
Straks PS4 .. dan ga ik ook minder spelen. Wordt afkicken. Speel nu vaak 3uur per dag. soms hele dagen int weekend (mn vriendin speelt t ook. en dan gaat het snel). Gelukkig kan ik het spel ook links laten liggen (3dagen niet gespeeld vorige week) .. Vanavond wel weer even wat leuke dingen doen. Ik ga met een vast groepje coil doen ^^ dus even kijken of wij 1/2 kunnen downen !

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Wat is nu de beste manier om je professions te levelen boven lvl 25 ?
Ik ben nu 1,5 dag bezig geweest om alle shards weer op 1500+ te krijgen, maar vindt dit echt een frustrerende bezigheid, waarbij ik zoveel mogelijk gebruik heb gemaakt van mining/botanist met de +2 shards-ability.

Moet ik me focussen op 1 profession met 10-20 trade-leaves waarbij zoveel mogelijk HQ-items , of toch zoveel mogelijk unieke items maken icm bonussen van food. Vooral gezien het feit dat items bij lvl 30+ min4+ shards gaan kosten.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

sabriel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:25:
Ik ben nu 1,5 dag bezig geweest om alle shards weer op 1500+ te krijgen, maar vindt dit echt een frustrerende bezigheid, waarbij ik zoveel mogelijk gebruik heb gemaakt van mining/botanist met de +2 shards-ability.

Moet ik me focussen op 1 profession met 10-20 trade-leaves waarbij zoveel mogelijk HQ-items , of toch zoveel mogelijk unieke items maken icm bonussen van food. Vooral gezien het feit dat items bij lvl 30+ min4+ shards gaan kosten.
Leve Quests zijn wel de beste manier om Crafting en Gathering professions te levelen. tot 20 kan wel zonder maar daarna gaat het echt te traag zonder leves.

Vooral voor crafting leves zijn er bepaalde quests waarbij je repeatedly (tot max 3) iets in kan leveren.. als je dat dus doet met HQ items wordt je EXP 200% verdubbeld. Dus ipv 10k xp krijg je 20k xp en dan keer 3 is toch 60k xp voor 1 leve =p .. probleem is dan alleen wel dat je of veel geld moet hebben of wat tijd aan het craften bent omdat je de items dan wel HQ moet hebben

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Ricmaniac schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:11:
[...]
Vooral voor crafting leves zijn er bepaalde quests waarbij je repeatedly (tot max 3) iets in kan leveren.. als je dat dus doet met HQ items wordt je EXP 200% verdubbeld. Dus ipv 10k xp krijg je 20k xp en dan keer 3 is toch 60k xp voor 1 leve =p .. probleem is dan alleen wel dat je of veel geld moet hebben of wat tijd aan het craften bent omdat je de items dan wel HQ moet hebben
Gisteren inderdaad maar een geprobeerd met alchemy, en heb in totaal 20 leves moeten gebruiken om van 30 naar 35 te geraken (niet alle items waren HQ) maar ook niet HQ-items geven shards terug en geven toch 15k rep. In totaal heeft het me aan items 3k gekost dus minder dan verwacht en shard-cost valt op deze manier ook mee, in totaal maar 200 ipv de verwachte 600 zonder leaves.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
Het is jammer om te lezen dat de MOG guild nu al 'dood' is.
Echter voor de mensen die geïnteresseerd zijn in raiden met een stel Nederlanders, wij doen nog steeds Coil, Titan en andere end-game gerelateerde content. Wij zijn de guild begonnen in de pre-release en zijn een actieve guild op de server. En hier heb je i.i.g. weinig tot geen last van Fransen (althans, het is mij nooit opgevallen). Ik weet niet of het toegestaan is deze 'reclame' te maken, dus als er geïnteresseerde zijn, PM mij dan even :)

De game blijft voor mij uitdagend genoeg om te blijven spelen. Tuurlijk, we doen dezelfde runs week na week, maar de moeilijkheidsgraad is voor ons aanwezig en we maken wel progressie.
sabriel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:25:
Leves doen en HQ items inleveren, die geven extra EXP!
Naja Dood is overdreven. er zijn wat mensen geleaved ja maar we doen ook gewoon coil enzo hoor samen met een andere FC .. we hebben een linkshell met 1 of 2 andere FC's waarmee we nu veel communiceren en dingen doen. maar inderdaad. sowieso is het wel al een heel stuk achteruit gegaan met spelers.

Ik blijf ook zeker nog spelen. helemaal zometeen met 2.1

• Rob Krauts
Ricmaniac schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:12:
Naja Dood is overdreven. er zijn wat mensen geleaved ja maar we doen ook gewoon coil enzo hoor samen met een andere FC .. we hebben een linkshell met 1 of 2 andere FC's waarmee we nu veel communiceren en dingen doen. maar inderdaad. sowieso is het wel al een heel stuk achteruit gegaan met spelers.

Ik blijf ook zeker nog spelen. helemaal zometeen met 2.1
Ah ok, goed om te horen :) Ik wacht ook met spanning op de 2.1 content terwijl ik mijn PLD level.
Gisteren nog even snel een Hydra groep gefixt om me 2e relic te halen. was appeltje eitje met de vaste mensen en 2 randoms. Toen daarna gelijk even een snelle ifrit gedaan. Vandaag als ik tijd heb (waarschijn niet XD) Garuda en Titan HM doen en dan hebben we de 2e relic :) denk alleen dat ik met +1 wel even wacht en me puntjes eerst uitgeef aan gear (aangezien ik toch tank ben)

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Ik wil de game eigenlijk gaan nemen voor PS4 zodra deze beschikbaar is en vraag me af, wat een leuke server is om op te beginnen. (zal pas eind december zijn dat hij beschikbaar is, maar toch)

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• Rob Krauts
Thorval schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:46:
Ik wil de game eigenlijk gaan nemen voor PS4 zodra deze beschikbaar is en vraag me af, wat een leuke server is om op te beginnen. (zal pas eind december zijn dat hij beschikbaar is, maar toch)
Cerberus *O*
Hoofdtaal op deze server is Engels en je zal weinig andere talen in shouts e.d. zien. Er zijn een hoop actieve en goede guilds aanwezig, evenals leuke Linkshells.

[ Voor 20% gewijzigd door Rob Krauts op 03-12-2013 12:30 ]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

@Rob, welke server is dat dan?

Edit: omg scheel, jammer speel zelf op Odin en heb (nog) geen zin om geld uit te geven aan een transfer :o

[ Voor 64% gewijzigd door Yintha op 04-12-2013 10:51 ]

• Arunia
  • Nu online
Rob Krauts schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:25:
[...]

Cerberus *O*
Hoofdtaal op deze server is Engels en je zal weinig andere talen in shouts e.d. zien. Er zijn een hoop actieve en goede guilds aanwezig, evenals leuke Linkshells.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Mooi gebaar Cerberus!! _/-\o_

Even nieuwsgierig, Arunia, welk level ben je nu? Ik zit nu op 37 whm... eerst een uitstapje naar Traumaturd gemaakt, maar ben toch meer de WHM type.
Even kijken of ik degene ben die het langzaamste lvl :)
Ik zit echt al een hele tijd op het punt dat ik alleen nog even titan moet verslaan voordat ik me relic ook voor Warrior heb. kom er alleen niet aan toe man. Grote mensen leven is echt shit hahah.

Maar dit weekend wel weer wat tijd dus wil het dan wel echt even fixen.

Moet ook nog me mythology points cappen voor deze week. probleem is ook weer dat het best veel runs zijn als je maar 1 a 2 dagen de tijd heb :p Vind het alleen erg zonde om het niet te doen. had laatst al 3 a 4 weken niks gedaan daarmee en dan loop je toch 900/1200 punten mis .. a.k.a een hele relic + 1 =p

• Arunia
  • Nu online
Andiaen schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:02:
Mooi gebaar Cerberus!! _/-\o_

Even nieuwsgierig, Arunia, welk level ben je nu? Ik zit nu op 37 whm... eerst een uitstapje naar Traumaturd gemaakt, maar ben toch meer de WHM type.
Even kijken of ik degene ben die het langzaamste lvl :)
Haha, je wint het toch niet van me met het langzaamste levellen.
Ben nu level 21 CNJ. Dus moet nog wel eventjes.
Mijn vrouw is nu net level 17 of 18 GLD.

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 11:40
Yintha schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:07:
@Rob, welke server is dat dan?

Edit: omg scheel, jammer speel zelf op Odin en heb (nog) geen zin om geld uit te geven aan een transfer :o
Ik zit ook op Odin :)
Zie voornamelijk Engelse shouts ingame toch wel en hoewel ik af en toe wel een franse/duitse pug tegenkom voor wat grinding of Coil, doen die toch vaak hun best in het Engels te praten!

Bijna iedereen spreekt vlot Engels en bevindt zich in GMT/GMT1+ zone (FC: Ascension) en hebben momenteeel 3 Coil groups. Moest je ooit hulp met iets hebben, laat me iets weten! :+

IGN: Emph Asis (Relics on WAR/WHM/BRD)

[ Voor 7% gewijzigd door Emphast op 05-12-2013 11:59 ]

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

En vandaag een mooie boog obtained:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/brd_relic.png

Wat zal ik nu eens gaan doen.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/smn_relic.png

been there, done that.

Ook nog eens wat 4xSMN WP runs geprobeerd, is wel grappig. Pics

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik heb melee DD jobsmet positional attacks eens getest op wat primals maar de camera werkt echt zeer rot als ik dat speel. Om de een of andere reden wil het ding continu inzoomen. Zolang dat niet gefixt is (hopelijk in 2.1) denk ik niet dat ik enig melee dd echt ga spelen.
Het is trouwens wel grappig dat MNK en DRG de enigste lvl 50 jobs waren die ik had toen 2.0 begon en ik die echt amper gespeeld heb tot nu toe.

War wil ik prolly nog wel doen, maar pas na 2.1 want het heeft niet veel nut om die job perfect onder de knie te krijgen als ie toch op de schop gaat. Is wel fijn dat ie de meeste gear shared met PLD pre-myth.

Healer classes.. naja laat ik zeggen dat ik mezelf nieteens vertrouw als ik zou moeten healen. Nooit echt goed geprobeerd maar goed. Misschien ooit als ik eens niets te doen heb. SCH leek me altijd wel grappig om te doen ofzo.

Voor de rest is er niet veel meer over om een relic voor te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door NaWA op 06-12-2013 07:23 ]

• Emphast
NaWA schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:06:

War wil ik prolly nog wel doen, maar pas na 2.1 want het heeft niet veel nut om die job perfect onder de knie te krijgen als ie toch op de schop gaat. Is wel fijn dat ie de meeste gear shared met PLD pre-myth.
Meh... Mensen die post patch voor Warriors gaan vind ik altijd toch wat lame. In 2.0 leer je al je skills zo goed mogelijk te benutten om je class zo viable mogelijk te maken. Ik heb een vermoeden dat in 2.1 het skill level dichter bij dat van PLD zal liggen (nog altijd hoger want je zal meer keuze hebben in welke skill rotation je gaat voor gaan.

De overgang van 2.0 - 2.1 zal redelijk vlot verlopen voor Warriors. Maar je moet je research doen zoals met elke class.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:26

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik ben altijd al marauder geweest sinds 2010. Nu natuurlijk warrior al is dat de laatste tijd minder aangezien de job niet echt geschikt is voor een boel endgame content. Hopelijk verandert dat snel :)

Van 't weekend maar eens die scholar relic afmaken.. stel het al veel te lang uit en dan is dat hele relic verhaal ook eens achter de rug.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

@Emphast
Owh, maar ik heb mijn warrior al op lvl 50, en al vaker wat dungeons ermee getanked. Interesante job maar hoe die nu werkt voelde ik me toch veiliger op PLD.

Ik zei ook dat ik na 2.1 pas iets aan war relic zou gaan doen ofzo, aangezien nu alle abilities op mijn hotbars te perfectioneren wat tevergeefse moeite is aangezien het in 2.1 revised wordt.
Op dit moment heb ik het gewoon voor casual play ingedeeld. Ik voel mezelf niet zo veilig als ik er nu Titan op zou moeten tanken bijv.

En jah, ik heb 4 andere jobs met relic waaronder een +1 PLD die ik in de tussentijd ook kan spelen :)

• Emphast
Ow ok NaWa, dan begrijp ik je volkomen :)

Titan met mijn WAR doe ik ook enkel als ik van minstens 1 van de healers zeker ben, onervaren healers + warrior = dead warrior usually :D

Ik ga beginnen aan T4 met'm en tot zover nog niet te veel problemen, maar verwelkom de patch wel met open armen!

Zag net op reddit iedereen heel hard wenen over de CT loot info: 1 max drop/week/character.
Ik snap niet waarom iedereen daar zo tegen is. Wil je een alt class gearen kan je full DL gaan (wat genoeg is voor T1-T2 Coil). Ik heb vrienden die 6 weken Coil lopen zonder nog maar 1 drop gehad te hebben en met CT heb je 1 drop/week waar je een/enkele DL slots kan upgraden (tot je het later kan vervangen met allagan).

Ze hebben schrik dat mensen zullen vertrekken na dat hun gear gevallen is, maar als je myth drops pas op het einde zet, blijf je toch doorgaan (net zoals WP/AK).

Wat is jullie mening?

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

nieuwe 2.1 trailer btw

met een official website

• CristianSchriev
Ik heb de afgelopen weken ook nette progress gemaakt. Mijn PLD heeft nu 5998HP ja 2 HP te weinig :( !!! Relic+1/ AF2 gloves/chest + 90 oorbellen uit coil. Verder bezig met coil. Zijn nu bij T4. Waar we dan ook vast lopen dps faalt gewoon. Het is een echte DPS test. Verder heb ik een BARD met full DL+relic. En nu is het tijd iets nieuws te levelen anders weet ik niet waar mijn thomes heen moeten!

Kan nog steeds genieten van het spel. Endgame is nog meh. Al ziet inderdaad 2.1 er echt geweldig leuk uit. Coil is oke. soms wel fun soms absoluut niet. En hele tijd 10x WP per week verveeld erg nu. ook al doe je die runs in 15-20min :')

• Emphast
CristianSchriev schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:24:
Ik heb de afgelopen weken ook nette progress gemaakt. Mijn PLD heeft nu 5998HP ja 2 HP te weinig :( !!! Relic+1/ AF2 gloves/chest + 90 oorbellen uit coil. Verder bezig met coil. Zijn nu bij T4. Waar we dan ook vast lopen dps faalt gewoon. Het is een echte DPS test. Verder heb ik een BARD met full DL+relic. En nu is het tijd iets nieuws te levelen anders weet ik niet waar mijn thomes heen moeten!

Kan nog steeds genieten van het spel. Endgame is nog meh. Al ziet inderdaad 2.1 er echt geweldig leuk uit. Coil is oke. soms wel fun soms absoluut niet. En hele tijd 10x WP per week verveeld erg nu. ook al doe je die runs in 15-20min :')
Waarom ben je voor R+1 gegaan ipv ring of headpiece? Ring is BiS en Head is pas T5 dus kan nog een tijdje duren.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

prolly de reden die iedereen heeft die PLD r+1 neemt: glowing sword

• Emphast
Voor PLD kan ik het nog een beetje begrijpen in termen van keeping agro.
Warriors met een R+1 in full DL lach ik toch wel een beetje uit. :D

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Zit een beetje te prutsen met BLM (lvl50), wat is nu eigenlijk de meest efficënte rotatie voor dps?

Via inet voor aoe:
Bliz 3 --> Fire 3 --> Flare ---> Convert ---> Swiftcast ---> Flare ---> Transpose ---> Bliz 3 ---> Fire 3 ---> Flare
---> Transpose ---> Bliz 3 ---> Fire 3 ---> Flare ---> Transpose etc

[ Voor 55% gewijzigd door Poekie McPurrr op 09-12-2013 20:51 ]

Le Meow

• CristianSchriev
En wat denken jullie van skillspeed van een wapen. Dat verschil is vaak groter dan je denkt.

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Kan iemand mij helpen bij de keuze van mijn volgende upgrade. Ik twijfel tussen het onderstaande.

Hoplite Trousers > Valor Cuisses

Of

Curtana > Curtana + 1
Holy Shield > Holy Shield +1

Character Profile

Zelf neig ik naar de legs.

• Emphast
@Anno

Ik kan de links niet openen op het werk, maar curtana +1 on PLD raad ik nooit aan.

Shield is maar 300 myth, dus kan je niet mis mee gaan.
Als je echter momenteel met AK legs zit, is die upgrade zeker de moeite. Ik denk trouwens dat die BiS zijn (don't quote me, ik speel WAR, niet PLD :) )

Disclaimer: heb je gear dus niet kunnen controleren.

@CristianSchriev

Skillspeed wordt wel wat onderschat, maar vergeet niet dat je een pak skillspeed nodig hebt om daadwerkelijk over een cap te gaan. Hou ook in het achterhoofd dat je TP sneller op geraakt. Op primals etc zit ik tegen het eind al vaker zonder, dus vind ik de skill speed niet altijd een upgrade.

Met de patch zou het wel een pak interessanter kunnen worden voor Warrior aangezien de Healing bonus flat 20% is en we die stacks dus eigenlijk zo snel mogelijk willen opbouwen om dan te kunnen gebruiken (inner beast, vengeance, steel cyclone...)

[ Voor 54% gewijzigd door Emphast op 10-12-2013 09:44 ]

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Emphast schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:40:
@Anno

Ik kan de links niet openen op het werk, maar curtana +1 on PLD raad ik nooit aan.

Shield is maar 300 myth, dus kan je niet mis mee gaan.
Als je echter momenteel met AK legs zit, is die upgrade zeker de moeite. Ik denk trouwens dat die BiS zijn (don't quote me, ik speel WAR, niet PLD :) )

Disclaimer: heb je gear dus niet kunnen controleren.
Het zijn inderdaad de AK legs. En wat jij zegt lijkt me logisch. De stats die je krijgt met Curtana +1 zijn te verwaarlozen. Enige wat inderdaad denk ik wel van belang is is de block rate / strength op het shield.

Bedankt :)

• CristianSchriev
Anno schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:58:
[...]

Het zijn inderdaad de AK legs. En wat jij zegt lijkt me logisch. De stats die je krijgt met Curtana +1 zijn te verwaarlozen. Enige wat inderdaad denk ik wel van belang is is de block rate / strength op het shield.

Bedankt :)
Muah ligt er aan. En sowieso als je voor een langere tijd speelt maakt het niks uit. volgende week heb ik bijv 3/5 AF2 armor en dan nog 4 weken max voor de legs en boots. = full AF2. Dat ondanks ik eerst voor relic + 1 ben gegaan. :)

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

CristianSchriev schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:00:
[...]

Muah ligt er aan. En sowieso als je voor een langere tijd speelt maakt het niks uit. volgende week heb ik bijv 3/5 AF2 armor en dan nog 4 weken max voor de legs en boots. = full AF2. Dat ondanks ik eerst voor relic + 1 ben gegaan. :)
Dat is waar, rest is trouwens DL en de AF2 boots heb ik al.

• Emphast
CristianSchriev schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:00:
[...]Muah ligt er aan. En sowieso als je voor een langere tijd speelt maakt het niks uit. volgende week heb ik bijv 3/5 AF2 armor en dan nog 4 weken max voor de legs en boots. = full AF2. Dat ondanks ik eerst voor relic + 1 ben gegaan. :)
Klopt, maar dan kan hij die R+1 even goed later nog ophalen ;)

Trouwens, met myth cap increase bij patch en CT drops zal het toch makkelijker zijn om je klaar te stomen voor Coil dan nu :9

• Rob Krauts
CristianSchriev schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:24:

Hebben jullie een Summoner in het team? Zonee, overweeg om deze toe te voegen als DPS. Een aantal redenen hiervoor:
-Swiftcast + Resurrection = InstaRaise;
-Ze hebben goede DPS, zowel AoE als single-target (wat minder op single-target trash);
-(De)Buffs: Eye for an Eye en Virus <3.

In Turn 4 zijn ze ook erg handig om een aantal redenen... Stel je hebt een BLM, BRD en DRG als DPS in je team. De SMN kan met Bane dots op de Knights gooien zonder veel dmg te ontvangen. Garuda's Enkindle ability is een AoE met veel dmg die dan weer goed is voor de bugs.
Maar als je de DRG of BRD vervangt door een BLM, dan kan je SMN Ifrit inzetten om wat dmg te compenseren op de Knights. Daarintegen krijg je door de BLM weer goede dmg tegen de Dreadnoughts.

Kortom, ze zijn erg flexibel en goede DPS.

[ Voor 3% gewijzigd door Rob Krauts op 10-12-2013 12:43 ]

• CristianSchriev
Ik hou van summoners ^^ Moet er zelf een levelen eventjes. Naast mijn pld en brd. Ga wel opzoek naar een nieuw team. Deze mist teveel dps in turn 4. En het gaat weer om de vriendjespolitiek en dan gaat het van ja we doen een 2e groep daar kom jij in. Houdoe! Maar dat is een duidelijk algemeen bekend fenomeen bij MMO's haha :')

• Emphast
Summoner/scolar hebben echt zalige dots. Als ik als tank niet oplet verlies ik er agro aan :D. Bij BLM valt het op dat ze massive aoe's aan het neerzetten zijn, maar bij smn/scl is dat heel subtiel.

Turn 4 is echt een dps race, zitten wij nog wel een tijdje op vast vrees ik ^^

• Rob Krauts
CristianSchriev schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:22:
Ik hou van summoners ^^ Moet er zelf een levelen eventjes. Naast mijn pld en brd. Ga wel opzoek naar een nieuw team. Deze mist teveel dps in turn 4. En het gaat weer om de vriendjespolitiek en dan gaat het van ja we doen een 2e groep daar kom jij in. Houdoe! Maar dat is een duidelijk algemeen bekend fenomeen bij MMO's haha :')
Oh dat ken ik, stiekem doen wij dat ook wel, haha. Alleen wij menen het :) Wij hebben nu een tijdje een vaste eerste groep, dus tijd voor groep #2. We hebben een aantal mensen al klaargestoomd voor turn 1 en 2 en die kunnen dus mooi de tweede groep leiden :)

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Best wel jammer dat je voor turn 5 zo erg afhankelijk bent van de gear binnen je groep. Nu al 3 weken weinig progress daar, doordat we alleen tank en healer drops kregen :s. Ikben zelf bezig met me scholar relic quest omdat 2 WHM in turn 5 het er niet makkelijker op maakt. 3e groep begint ook lekker telopen en de 4e zit er ook aan te komen.. kom maar op met je mega raids :p

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Wat zijn eigenlijk de 'requirements' om te beginnen met Coil voor een tank. Het was mijn plan om deze week op zoek te gaan naar een (vaste)groep voor Coil. Ik heb Relic, AF2 legs en feet en de rest DL. Zie mijn signature.De AF2 legs ontbreken daar nog maar die ga ik vanavond kopen.

Als er nog een iemand een tank zoekt voor Coil op 'Moogle' dan hoor ik het graag. Ik heb nog geen ervaring maar ik leer snel :).

• Emphast
Anno schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:24:
Wat zijn eigenlijk de 'requirements' om te beginnen met Coil voor een tank. Het was mijn plan om deze week op zoek te gaan naar een (vaste)groep voor Coil. Ik heb Relic, AF2 legs en feet en de rest DL. Zie mijn signature.De AF2 legs ontbreken daar nog maar die ga ik vanavond kopen.

Als er nog een iemand een tank zoekt voor Coil op 'Moogle' dan hoor ik het graag. Ik heb nog geen ervaring maar ik leer snel :).
Hey man

Je gear is als PLD voldoende voor T1/T2 Coil.
In principe gaat het al vanaf full DL.

Als WAR had ik myth head/chest/gloves/ring alvorens ik er aan begon, gewoon omdat Caduceus toch wel zware meppen kan uitdelen en dat een pak harder bij ons aankomt ;( .

Probeer indien mogelijk een static te vinden, dat vergemakkelijkt alles toch een beetje vond ik.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Sir_Markus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:47:
Best wel jammer dat je voor turn 5 zo erg afhankelijk bent van de gear binnen je groep. Nu al 3 weken weinig progress daar, doordat we alleen tank en healer drops kregen :s. Ikben zelf bezig met me scholar relic quest omdat 2 WHM in turn 5 het er niet makkelijker op maakt. 3e groep begint ook lekker telopen en de 4e zit er ook aan te komen.. kom maar op met je mega raids :p
Erg DPS afhankelijk met name. De gear hoeft overigens niet volledig te zijn, maar het irritante is wel dat zonder de gear ieder klein foutje direct een wipe betekent :p.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

de 2.1 patchnotes btw voor wie ze nog niet gezien had.

NaWA schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:26:
Finally :D ...Enemies and NPCs which are central to FATE objectives such as Odin and the behemoth will now have the highest display priority.

Dit bleef iets hinderlijks. hopelijk werkt het nu goed.

Ook kijk ik best uit naar PvP .. geloofde daar niet echt in bij Final Fantasy maar ben nu toch best benieuwd geworden hoe het gaat zijn. we zullen het gauw genoeg zien

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

NaWA schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:26:
Notes zijn off-line due maintenance. Als het goed is ook meer xp in dungeons.... Eindelijk niet meer Eat, sleep, Fate repeat. Eat, sleep Fate repeat ;)

Maar ik verwacht dat ik de eerste tijd sowieso geen tijd meer heb om andere classes te levelen. Gezien de enorme hoeveelheid nieuwe content.

• CristianSchriev
2.1 ziet er echt nice uit. Warrior komt nu bij pld in de buurt wat leuke variatie oplevert hoop ik. Ik zelf als pld krijg eindelijk meer agro op groups en bosses. En zo veranderen er genoeg dingen. Coil gaat prima onze raid heeft net t4 gehaald en ik ga alweer een 2e groep starten deze week. Voor pld om coil te starten zou ik zeggen minimaal full dl met een relic. 5.5k hp. En dan ben je nog zwakjes hoor !

• Emphast
Kleine shout out naar de Warrior Tweaker die mij benaderd heeft op Odin:

We gaan een 4e static coil group opzetten, dus moest je nog interesse hebben in een plaatsje, laat me dan iets weten! :)

• Rob Krauts
CristianSchriev schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:17:
2.1 ziet er echt nice uit. Warrior komt nu bij pld in de buurt wat leuke variatie oplevert hoop ik. Ik zelf als pld krijg eindelijk meer agro op groups en bosses. En zo veranderen er genoeg dingen. Coil gaat prima onze raid heeft net t4 gehaald en ik ga alweer een 2e groep starten deze week. Voor pld om coil te starten zou ik zeggen minimaal full dl met een relic. 5.5k hp. En dan ben je nog zwakjes hoor !
Ik zou het zelfs mooi vinden dat Warrior essentieel wordt in raids.
Wij zijn op dit moment bij t4, die halen we binnen nu en twee weken ook wel gok ik. De eerste drie turns doen we op één avondje tegenwoordig, iedereen is goed gegeared en de tactics worden goed uitgevoerd.

Ik ben ook benieuwd naar de PvP, hoewel ik (nog) niet weet of ik er aan mee ga doen. Ik ben gister begonnen met Mining. Toen ik gil heb gedoneerd voor de Guildhouse, voelde ik me arm en dat kan ik niet hebben :P Dus Mining en Botany zijn mijn volgende twee classes.
Heel vreemd sinds vandaag wil me Final fantasy niet meer opstarten
error: A system error has occured: -2146697211.
http://frontier.ffxiv.com/arr_win/index.html?rc_lang=en-us

echt is niks speciaals gebeurd.. gisteren deed die het gewoon nog. en reboot helpt niet enzo. alsof ik hem ineens opnieuw moet installeren

• Emphast
24h Server Maintenance zal daar wel voor iets tussen zitten ;)

Dit was aangekondigd op de site, naar aanleiding van 2.1.

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Emphast schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:25:
24h Server Maintenance zal daar wel voor iets tussen zitten ;)

Dit was aangekondigd op de site, naar aanleiding van 2.1.
24h :'( dat is jammer. Maar op zich logisch voor z'n grote patch.

Vanavond maar weer eens Diablo III opstarten :)

• CristianSchriev
Rob Krauts schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:10:
[...]

Ik zou het zelfs mooi vinden dat Warrior essentieel wordt in raids.
Wij zijn op dit moment bij t4, die halen we binnen nu en twee weken ook wel gok ik. De eerste drie turns doen we op één avondje tegenwoordig, iedereen is goed gegeared en de tactics worden goed uitgevoerd.

Ik ben ook benieuwd naar de PvP, hoewel ik (nog) niet weet of ik er aan mee ga doen. Ik ben gister begonnen met Mining. Toen ik gil heb gedoneerd voor de Guildhouse, voelde ik me arm en dat kan ik niet hebben :P Dus Mining en Botany zijn mijn volgende twee classes.
Wat er ook gebeurd met warriors ze blijven K*T om te healen. Er zijn maar een paar WHM's die ik ooit gezien heb die weten hoe ze een warrior moeten healen. Maar wie weet. PvP boeit mij zelf niet zo. Heb eerder echt zin in wat de crystal tower gaat toevoegen aangezien er nu maar een klein stukje bij komt..

• Emphast
CristianSchriev schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:41:
[...]
Wat er ook gebeurd met warriors ze blijven K*T om te healen. Er zijn maar een paar WHM's die ik ooit gezien heb die weten hoe ze een warrior moeten healen.
Heb je de patch notes gelezen?

- ]Defiance zorgt voor een flat 20% healing increase (in tegenstelling tot 15% nu + 5 stacks noodzakelijk).
- Na het gebruik van Inner Beast, damage reduction van 10% (denk 6 seconden), en die stacks kan je dus nu gewoon opspammen.
Holmgang: je kan niet onder 1 hp gaan voor x seconden (met een relatief lage cooldown).

Zit op T4 nu en zelfs met 2x WHM hebben we geen echte problemen met heals. Zet een scolar/whm team en alles gaat dubbel zo lekker :)

Edit: vergeet ook niet met de lagere TP costs / hogere enmity, moet je bij big mobs minder overpower gebruiken dan voordien, waardoor je ook sneller je wrath stacks kan opbouwen => inner beast again ^^

Edit 2: Vengeance: Now reduces incoming damage by 30% for 15 seconds.
Storm's Path: The combo bonus now also reduces damage dealt by enemies by 10%.TP cost has been reduced from 90 to 60.

[ Voor 19% gewijzigd door Emphast op 16-12-2013 21:56 ]

• Emphast
Ricmaniac schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:17:
Holy shit die FC housing prises :o

op onse server een Large First-class plot of land is gewoon 100 miljoen gil hahaha XD
Die zijn echt absurd hoog :D
Wij hebben zo'n 4.5 mil gil en vonden dat we goed gespaard hadden.
Volgens Mr Happy is het SE's manier om een nieuw endgame goal te hebben naast raiding, wat ook logisch is ^^. Ook gaat er sterke controle zijn op de gil transactions tijdens de auction.

• Rob Krauts
Emphast schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:28:
[...]

Die zijn echt absurd hoog :D
Wij hebben zo'n 4.5 mil gil en vonden dat we goed gespaard hadden.
Volgens Mr Happy is het SE's manier om een nieuw endgame goal te hebben naast raiding, wat ook logisch is ^^. Ook gaat er sterke controle zijn op de gil transactions tijdens de auction.
Dat wordt tijd dat jullie meer crafters/gatherers gaan recruiten lees ik :P Wij zitten op bijna 30mil atm, niet slecht :)

• Emphast
Rob Krauts schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:47:
[...]

Dat wordt tijd dat jullie meer crafters/gatherers gaan recruiten lees ik :P Wij zitten op bijna 30mil atm, niet slecht :)
Goh hangt af van je playstyle natuurlijk. Onze 3 leaders hebben alle cross class skills, maar de rest van de FC heeft gewoon een focus op raiding. Gemiddeld heeft iedereen een 2-4 relics, wat betekent dat we ons kunnen aanpassen aan elke situatie. Op zich boeit housing mij eigenlijk zeer weinig, behalve dat ik wat gil zal kunnen verdienen met mijn 3 lvl 50 gathering classes :9

edit: -dt fout
Alle crafting/gathering dat ik doe, is met Coil in gedachten. Zoals food/potions ingrediënten etc. 3 mil/ 30 mil/ 300 mil, zolang ik men gear repairs aankan en food voor accuracy cap heb, heb ik geen nood aan gil ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Emphast op 16-12-2013 13:27 ]

• Rob Krauts
Emphast schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:23:
[...]

Goh hangt af van je playstyle natuurlijk. Onze 3 leaders hebben alle cross class skills, maar de rest van de FC heeft gewoon een focus op raiding. Gemiddeld heeft iedereen een 2-4 relics, wat betekent dat we ons kunnen aanpassen aan elke situatie. Op zich boeit housing mij eigenlijk zeer weinig, behalve dat ik wat gil zal kunnen verdienen met mijn 3 lvl 50 gathering classes :9

edit: -dt fout
Alle crafting/gathering dat ik doe, is met Coil in gedachten. Zoals food/potions ingrediënten etc. 3 mil/ 30 mil/ 300 mil, zolang ik men gear repairs aankan en food voor accuracy cap heb, heb ik geen nood aan gil ^^
Hebben jullie geen "FC Supplier" groep? xD ik snap wat je bedoeld, wij hebben gewoon leden gestimuleerd om gil te doneren, de meeste doneren 500k en meer. Ik ben zelf ook niet zo van het farmen en eigenlijk sinds gister pas begonnen hiermee. Heb nooit nood gehad aan gil. Dingen als food buffs, crafts e.d. worden allemaal door guildies gedaan.

• Emphast
Rob Krauts schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:00:
[...]

Hebben jullie geen "FC Supplier" groep? xD ik snap wat je bedoeld, wij hebben gewoon leden gestimuleerd om gil te doneren, de meeste doneren 500k en meer. Ik ben zelf ook niet zo van het farmen en eigenlijk sinds gister pas begonnen hiermee.
Zijn dat dan allemaal crafters?
Mijn piek in gil was 700k en dat was na een pak fleece/red coral farming. Nu sta ik weer op 350k, veel mats gekocht voor guildies en food (nu laten we het ook in de FC maken).

Als ik kijk naar mensen die zich niet focussen op gil (crafting/gather/mob farming), zitten die momenteel rond de 100k-200k, dus onze input blijft zeer beperkt :/

Edit: dacht eindelijk wat philo te verkopen nu dat ik 3 classes fully geared heb, maar nu staat de prijs op zo'n 13k. All time low ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Emphast op 16-12-2013 14:15 ]

• Rob Krauts
Nee, dit zijn reguliere leden en die zijn niet constant aan het farmen. We hebben wel een FC Supplier groep in de guild die mats farmen (shards, ores, fleece etc). Mijn piek lag op één miljoen gil, doordat ik eigenlijk weinig ermee heb gedaan. Ik doe veel runs, help veel guildies met dungeons, relic quest. Daardoor krijg ik dagelijks wel een leuk zakcentje binnen.
Vind het zelf gewoon alleen ontzettend jammer dat Personal Housing nog zo ontzettend lang op zich laat wachten. Wat helemaal niet nodig zou moeten zijn imo. Hoe moeilijk moet het voor hun zijn om wat ze nu implementeren voor een FC voor iedereen persoonlijk gaan doen.

Aan 1 kant erg zonde als je al die moneys uitgeeft aan FC housing en straks voor personal housing ook weer ziekveel nodig hebt

• Emphast
Je kan de patch btw al downloaden, maar nog niet spelen :)

The game is unavailable for play during maintenance.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Emphast schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:44:
Je kan de patch btw al downloaden, maar nog niet spelen :)

The game is unavailable for play during maintenance.
Ja, hoe zit dat eigenlijk.. Hoelaat zou 't geheel weer online moeten zijn als alles goed gaat ? Ik dacht 00:00 vannacht , maar alles is nog offline.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

08:00 GMT was gepland.

• CristianSchriev
Nu nog offline. Zal wel uitlopen tot vanmiddag . Zat er dik in..

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

08:00 GMT is btw 09:00 onze tijd.

• CristianSchriev
O 9uur onze tijd! Achja ik kan toch laat pas spelen .. en raiden vanavond .. Dus geen tijd voor nieuwe content ahhw.
doet die patch het al? ik heb nog geen tijd gehad. deze dagen ook allemaal avond dienst om iemand in te trainen. Moet alleen echt kijken wat we met de FC gaan doen. Want ik heb via via begrepen dat de FC waar ik in zat met veel andere tweakers uit elkaar is gevallen en ze hebben mij zonder dat ik het wist leider gemaakt (al een week amper tot niet kunnen spelen)

Dus even kijken of iemand die taak op zich kan/wil nemen en anders toch maar een andere FC zoeken denk ik.

Dat nieuwe Dungeon roulette siert me wel :D

in 1 run 70 mythology stenen :) en ook nog is 1500 gil extra bij het einde omdat ik een role (tank) speel die nodig is ^_^

nu bezig met PVP quest en maar eens kijken hoe dat werkt. toch wel benieuwd

• CristianSchriev
Ja mooi dat roulette right! Ik had precies t zelfde. Ak met randoms in 25min?! Nu is de cap wel verhoogd maar kun je alsnog snel farmen. Gister ook paar man quests gedaan die niks voor stellen en een poging tot garuda extreme met randoms. Was niks natuurlijk dus toen kreeg ik meteen 30min df ban. Haha. Vandaag misschien nieuwe dungeons doen!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Ricmaniac schreef op woensdag 18 december 2013 @ 03:28:
Dat nieuwe Dungeon roulette siert me wel :D

in 1 run 70 mythology stenen :) en ook nog is 1500 gil extra bij het einde omdat ik een role (tank) speel die nodig is ^_^

nu bezig met PVP quest en maar eens kijken hoe dat werkt. toch wel benieuwd
Ik twijfelde gisteren of ik roulette moest doen. Heb uiteindelijk maar 5 WP runs gedaan :). Helaas via DF omdat ik niemand kon vinden in chat voor speed runs :(

Misschien toch maar even proberen vanavond. Lucky als je WP rolt. Alleen ongelukkig als je bijvoorbeeld AK krijgt met een slechte groep of een van de nieuwe HM dungeons.

Kun je die trouwens ook krijg in roulette als je ze niet unlocked hebt ?

Gisteren ook begonnen met de questline voor Crystle Castle. Ik heb 3 kwartier moeten wachten.......

• Emphast
Ik kreeg Pharos met roulette, 3 wipes total (1 op de eerste baas, 2 op de laatste). Duurt uiteraard iets langer, maar de mechanics zal iedereen snel genoeg onder de knie krijgen ^^.

Alle 4 roulettes gedaan, CT unlocked (damn those bugged fates), Pharos 2x gedaan en Ultima 1x blind geprobeerd .So much stuff to do :D

Edit: de CT fates zouden vandaag of morgen gefixed moeten worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Emphast op 18-12-2013 10:41 ]

Anno schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:56:
[...]

Ik twijfelde gisteren of ik roulette moest doen. Heb uiteindelijk maar 5 WP runs gedaan :). Helaas via DF omdat ik niemand kon vinden in chat voor speed runs :(

Misschien toch maar even proberen vanavond. Lucky als je WP rolt. Alleen ongelukkig als je bijvoorbeeld AK krijgt met een slechte groep of een van de nieuwe HM dungeons.

Kun je die trouwens ook krijg in roulette als je ze niet unlocked hebt ?

Gisteren ook begonnen met de questline voor Crystle Castle. Ik heb 3 kwartier moeten wachten.......
Had toevallig net met roulette een AK . was wel relaxt .. 30 minuten door de aanpassingen van mobs (groep was ook wel goed) en ja die paar minuten verschil met WP vind ik dan niet erg want vind AK leuker dan WP

nu toch in 2 dungeons al 100 myth =p maar helaas gaat het nog godse lang duren voordat ik van housing kan genieten denk ik.
Zoveel geld krijgt deze FC nooit bij mekaar

• Emphast
Ricmaniac schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:07:
[...]helaas gaat het nog godse lang duren voordat ik van housing kan genieten denk ik.
Zoveel geld krijgt deze FC nooit bij mekaar
Wat zijn nu eigenlijk de benefits van housing? Lijkt me zo veel heise voor weinig :9
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee.. vind het gewoon vet altijd als het in een game zit :P is gewoon iets extra's wat ik heel vet vind. maar voglens mij heb je er in FFXIV wel wat aan.

Maar gelukkig me laatste avond dienst vandaag en kan ik me weer even storten op Final Fantasy

[ Voor 21% gewijzigd door Ricmaniac op 18-12-2013 12:33 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet