• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Vandaag eindelijk een goede party gevonden voor Titan.

Dus
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/blm_arch.png

Relic obtained
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/BLM_relic.png

Naja, NEXT
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/next_relic.png

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Hahaha lekker bezig nawa! :D Ik heb zelf nu ook me Warrior 50. maar twijfel of ik voor die relic wil gaan of dat ik gewoon alle myth stenen gebruik om me paladin te gearen die al +1 heeft. want ik vind het allebei leuk om te spelen en warrior vind ik een stukje leuker maar paladin is nu nog wat beter en al verder aangezien ik +1 al heb enzo

wel ziek dat je alleen combat classes 50 heb en alle gathering maar crafting nog amper tot niet heb gedaan haha

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 24-10-2013 07:04 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik heb wel Alchemy al op lvl 10. Dat heb ik gedaan in de early access van de originele 1.0 release.

Daarna idd nooit meer crafting classes aangeraakt. Heb wel een paar friends rondlopen die al deze classes wel op 50 hebben en dingen voor me kunnen maken if needed tho :)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
Ik heb net de ultima quest afgemaakt.

Nu krijg ik weer een quest genaamd ifrit bleeds we can kill it?
Hoort dat nog bij de main quest?

[ Voor 90% gewijzigd door timpie81 op 24-10-2013 14:51 ]

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Nee je main quest is over. Dit is meer om standaard HM's te unlocken. Niet echt story telling ofzo :)

• timpie81
CristianSchriev schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:04:
Nee je main quest is over. Dit is meer om standaard HM's te unlocken. Niet echt story telling ofzo :)
Thanks. Ik zag een andere white mage met een blue lvl 50 weapon en belt.
Wat heeft hij hiervoor moeten doen?

Heb wel wat gelezen over relic weapon maar dat klink als erg veel werk.

• CristianSchriev
timpie81 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Thanks. Ik zag een andere white mage met een blue lvl 50 weapon en belt.
Wat heeft hij hiervoor moeten doen?

Heb wel wat gelezen over relic weapon maar dat klink als erg veel werk.
Relic wapen is op het begin nog wel aardig wat werk om blue's te krijgen moet je Darklight gear sparen (item level 70) veel beter dan standaard lvl 50 gear. Als het goed is heb je blue gear door job quest trouwens?

Maar om darklight te sparen moet je of Castrum maridium doen of Amdapor Keep (als ik ze goed schrijf) hier krijg je elke keer 100 tomes als je deze voltooid. Voor de volle set + relic heb je 5900 tomes nodig (dus ook best veel werk in totaal..) maar wel leuk als je regelmatig een dungeon doet met mensen! :9

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
CristianSchriev schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Relic wapen is op het begin nog wel aardig wat werk om blue's te krijgen moet je Darklight gear sparen (item level 70) veel beter dan standaard lvl 50 gear. Als het goed is heb je blue gear door job quest trouwens?

Maar om darklight te sparen moet je of Castrum maridium doen of Amdapor Keep (als ik ze goed schrijf) hier krijg je elke keer 100 tomes als je deze voltooid. Voor de volle set + relic heb je 5900 tomes nodig (dus ook best veel werk in totaal..) maar wel leuk als je regelmatig een dungeon doet met mensen! :9
Vergeet Praetorium en Wanderer's Palace niet. Vooral de laatste is in trek, omdat je deze snel kan doorlopen en zelfs 130 (toch?) philosophy tokens krijgt.
Rob Krauts schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Vergeet Praetorium en Wanderer's Palace niet. Vooral de laatste is in trek, omdat je deze snel kan doorlopen en zelfs 130 (toch?) philosophy tokens krijgt.
Wanderes Palace geeft 100 philosophy en 30 mythology

• CristianSchriev
Wanderes duurt veel langer al (zo ver ik weet) en Preatorium is een kut dungeon die ook super lang kan duren met wat pech

• timpie81
Ok bedankt iedereen dat klinkt als erg veel werk.Ik heb de standaard blue items van mijn job (white mage) maar geen belt en wapen dat ook blue item is.

Ik denk dat ik eerst mijn gladiator naar 60 speel lijkt me leuker. Zoveel nieuwe spellen die uitkomen morgen Batman, dinsdag BF4 etc.

• CristianSchriev
timpie81 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:20:
Ok bedankt iedereen dat klinkt als erg veel werk.Ik heb de standaard blue items van mijn job (white mage) maar geen belt en wapen dat ook blue item is.

Ik denk dat ik eerst mijn gladiator naar 60 speel lijkt me leuker. Zoveel nieuwe spellen die uitkomen morgen Batman, dinsdag BF4 etc.
Naar 60? op FF14ARR is 50 het max level wat je kan halen. Je kunt alleen hogere item levels halen! :) Er komen inderdaad wat nieuwe games uit (volgende maand zelfs de ps4! Dan ben ik even offline) ook moet ik GTA V nog even uitspelen en the last of us is ook nog op 25% Genoeg te doen helaas naast FF haha! :)

• timpie81
CristianSchriev schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:43:
[...]

Naar 60? op FF14ARR is 50 het max level wat je kan halen. Je kunt alleen hogere item levels halen! :) Er komen inderdaad wat nieuwe games uit (volgende maand zelfs de ps4! Dan ben ik even offline) ook moet ik GTA V nog even uitspelen en the last of us is ook nog op 25% Genoeg te doen helaas naast FF haha! :)
ja 50 sorry. In de war met diablo 3 al heb je daar nu para 100 en met uitbreiding straks oneindig veel.

Ik ga voor de xbox one en later voor de PS4 als er meer geode games uitkomen nu is er alleen killzone rest koop ik voor de pc.

Batman, Battlefield, Ac, COD, NFS etc etc

Verwijderd

hey guys,

is het op de een of andere manier mogelijk om een trial te doen van deze game? Ik wil het eerst proberen voordat ik het aanschaf. Ik heb gelezen dat je één maand "trial" krijgt bij aanschaf, maar is er dan niets zonder aanschaf om het even te proberen?

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:40:
hey guys,

is het op de een of andere manier mogelijk om een trial te doen van deze game? Ik wil het eerst proberen voordat ik het aanschaf. Ik heb gelezen dat je één maand "trial" krijgt bij aanschaf, maar is er dan niets zonder aanschaf om het even te proberen?
Trial periode of zoals bij Diablo de eerste paar levels gratis proberen is er niet voor Final Fantasy.
Zover ik weet zijn deze ook niet in de planning.

Als je de game wat beter wil zien voordat je gaat kopen kun je denk ik het beste een beetje op Twitch kijken naar streams van mensen die spelen.

Heb zelf ook de game gekocht na het kijken van wat streams en heb er geen spijt van :9
De game is ook niet duur (30€ op de site van Square Enix zelf en rond de 20€ bij verschillende key stores) dus het is ook wel een gok waard lijkt me.

Mijn speeltje

Verwijderd

novalite schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:59:
[...]

Trial periode of zoals bij Diablo de eerste paar levels gratis proberen is er niet voor Final Fantasy.
Zover ik weet zijn deze ook niet in de planning.

Als je de game wat beter wil zien voordat je gaat kopen kun je denk ik het beste een beetje op Twitch kijken naar streams van mensen die spelen.

Heb zelf ook de game gekocht na het kijken van wat streams en heb er geen spijt van :9
De game is ook niet duur (30€ op de site van Square Enix zelf en rond de 20€ bij verschillende key stores) dus het is ook wel een gok waard lijkt me.
Thanks a lot voor de lifestream link, daar kan je inderdaad een aardig beeld krijgen.

Ik ben zelf wat minder een hardcore mmo tactics teamplay kind of guy. Ik heb jaren terug mmo's gespeeld waarbij vooral community en het item system (verkopen kopen craften) voor mij de fun gaven. Een mmo als WoW bijv. is voor mij dan ook te groot en je moet daar teveel tijd in steken om het goed onder de knie te krijgen. Verder ben ik wel weer fan van de Anime themed mmo's.

Kan ik in deze mmo mijn ei wel kwijt, of is het toch te veel gericht op het teamplay hunten / experience etc, of kan je wel je eigen draai geven aan de mmo door je meer op quests, community en bijv. item trading te richten?

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik ben iets van 2 weken na release begonnen en ik heb me tot nu toe eigenlijk bijna alleen maar bezig gehouden met craften ;).. Ik heb nu alle DoH classes op lvl40+ zitten, maar ik vind hetzelf wel redelijk leuk om te doen (beter dan in andere games als WoW).. Je mist soms wel wat dingen omdat ik nog geen combat class geleveld heb (erg jammer dat je niet verder kan met je Guild omdat je dan bepaalde combat dingen moet doen) maar ik wilde graag alle crafts eerst op 50 hebben :D.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Uhmmie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:06:
Ik ben iets van 2 weken na release begonnen en ik heb me tot nu toe eigenlijk bijna alleen maar bezig gehouden met craften ;).. Ik heb nu alle DoH classes op lvl40+ zitten, maar ik vind hetzelf wel redelijk leuk om te doen (beter dan in andere games als WoW).. Je mist soms wel wat dingen omdat ik nog geen combat class geleveld heb (erg jammer dat je niet verder kan met je Guild omdat je dan bepaalde combat dingen moet doen) maar ik wilde graag alle crafts eerst op 50 hebben :D.
Maar heb jij dan ook best veel geld? want ik weet dat iemand die maar 1 crafting class 50 had al gauw aardig wat centjes had verdient ermee =p maar ik weet niet of dat pas werkt vanaf 50 of ook al op level 40.

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 07:56:
[...]

Maar heb jij dan ook best veel geld? want ik weet dat iemand die maar 1 crafting class 50 had al gauw aardig wat centjes had verdient ermee =p maar ik weet niet of dat pas werkt vanaf 50 of ook al op level 40.
Als je feeling hebt voor de markt en bereid bent om er enigszins tijd in te steken kan je al best aardig verdienen vanaf lvl 20+. Economie is nog niet gesetteld en zijn genoeg "eigenaardigheden" waar je aan kan verdienen als beginnende crafter.

• Uhmmie
Ricmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 07:56:
[...]

Ik heb nu iets van 2 mil maar ik had al makkelijk 4 mil kunnen hebben, maar soms heb ik geen tijd voor leves en dan kocht ik gewoon voor 200k even wat items van de ah zodat ik toch genoeg HQ items had voor 6x3turn ins :P.. Sterker nog eigenlijk doe ik dat best wel vaak :( Denk dat ik heel culinarian geleveld heb op leves met items die ik van de ah heb gekocht omdat ik graag steady hands II had :P.

[edit] En binnen een dag al weer op 3 mil :P

[ Voor 18% gewijzigd door Uhmmie op 26-10-2013 10:13 ]

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 20:29
ben net ook aan het craften 2x hippogryph leather naar 84% en 1 keer naar 86% allemaal NQ wtf
80/80 items zijn makkelijk 100% HQ te krijgen zelfs zonder enige good proc. Maar de 40/40 items zijn echt onmogelijk kost veel te veel crafting points om durability omhoog te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door bronce op 26-10-2013 10:06 ]

• Uhmmie
bronce schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:02:
ben net ook aan het craften 2x hippogryph leather naar 84% en 1 keer naar 86% allemaal NQ wtf
80/80 items zijn makkelijk 100% HQ te krijgen zelfs zonder enige good proc. Maar de 40/40 items zijn echt onmogelijk kost veel te veel crafting points om durability omhoog te krijgen.
Ik vind de 40/40 ook veel lastiger om te HQ'en dan de 80/80 daarnaast is steady hands II + Hasty Touch ook echt niet 'veilig'.. Gisteren had ik letterlijk 9 failures achter elkaar :S..
Dat is een kans van 100* 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 * 0.2 = 0,0000512%. Maar ik had hem wel :(

• bronce
oke ik ben klaar met craften voor vandaag, goldsmith gloves naar 84% wordt NQ. Daarna doe ik carpenter boots met HQ mats, 2x good proc voordat ik steady hands op heb allebij failed. Heb vandaag alweer 50K verspilt. Nu heb ik geen geld meer voor mats omdat ik gister Vanya gear heb gekocht en gemeld lol. En normal crafting keer verkoopt niet. Mischien genoeg om de prijs van 1 van de 3 HQ mats terug te betalen.

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
CristianSchriev schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:49:
Wanderes duurt veel langer al (zo ver ik weet) en Preatorium is een kut dungeon die ook super lang kan duren met wat pech
Hmm, nou, 17-22 minuten is mijn ervaring..
Dus 3 runs per uur waar AK al snel 40-50 minuten duurt.. Is mijn ervaring in ieder geval..

Helaas is t wel lastig om een goede WP groep te vinden.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Meer mensen met login problemen?
De launcher blijft zwart :(

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• bronce
Potame schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:37:
Meer mensen met login problemen?
De launcher blijft zwart :(
Had ik ook net, gewoon launcher herstarten
Kan nu al niet meer wachten om straks naar huis te gaan en even lekker te vissen of te minen ;p ben pas 3 uur aan het werk maar heb het nu al helemaal gehad haha.

Dit is ook echt de eerste game waar ik fishing niet 100% boring vind. het is op 1 of andere manier best leuk om je fishing te trainen maar ik vermoed dat dat bij mij zo is omdat het in deze game een aparte class is om te levelen

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Heb de game net gekocht en vroeg me af of de topic start nog actueel is: is er inmiddels een echt Tweakers company? En kan ik straks op Moogle uberhaupt nog een character aanmaken?
Blaim schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:49:
Heb de game net gekocht en vroeg me af of de topic start nog actueel is: is er inmiddels een echt Tweakers company? En kan ik straks op Moogle uberhaupt nog een character aanmaken?
Ja de TS is vrij actueel. We hebben inderdaad nog de company waar veel tweakers in zitten maar niet een tweakers only company. we heten Moogles Finest en in het openings topic staat ook een kort stukje met de namen die je kan whisperen voor een invite. Naar mijn wete is het wel mogelijk om een character aan te maken op moogle. alleen af en toe is het gesloten. je meeste kans is laat in de avond of vroeg in de morgen

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)
Net Aurum Vale gedaan met 12 wipes.

De hoeveelheid lag vanavond is zo ernstig wtf. Ik kon de banemite AoE bijna de hele kamer een rondje rennen en nog steeds geraakt worden....

Verwijderd

Weet iemand hoe het in elkaar zit met die levemetes? Ik heb er nu nog 16 staan. Ik dacht dat die per week resette, maar dat blijkt niet zo te zijn. Komen er na een bepaalde tijd weer bij?

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:42:
Weet iemand hoe het in elkaar zit met die levemetes? Ik heb er nu nog 16 staan. Ik dacht dat die per week resette, maar dat blijkt niet zo te zijn. Komen er na een bepaalde tijd weer bij?
De leave quests zijn repeat-ables. Je hebt een allowance. Staat onderaan het scherm met de quests. Dit is het aantal keer dat je een leve quest kunt doen. Je krijgt elke dag 5 aan je allowance toegevoegd op een bepaald tijdstip.

Gisteren ook ontdekt dat je DF kunt aanzetten. En vervolgens kunt switchen van class/job zodat je bijvoorbeeld kunt gather-en tot je een plekje hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Anno op 28-10-2013 09:10 ]

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Dit weekeinde flink wat FATE grinds gedaan. Marauder heb ik nu van lv15 naar lv26 gebracht (voor Mercy Stroke) en daarna ben ik gaan werken om een healer naar 50 te krijgen. Uiteindelijk besloten om dat met White Mage te doen (die op lv36 stond). Deze heb ik nu op lv42 (bijna 43) staan. Eerst een tijdje in Coerthas achter de FATEs aan lopen rennen. Het was er zodanig druk dat ik geregeld FATEs mis omdat ze hem al klaar hadden voordat ik er uberhaupt was. Dat gebeurde vaak als er meerdere tegelijk spawnen.

Toen ik eenmaal lv41 was ben ik naar N Thanalan verhuist en daar was het nog drukker. Blijkbaar is het ook populair om in de buurt van Dark Devices FATE de mobs te gaan grinden. Sterker nog daar stonden 3 á 4 alliances elke spawn te claimen (met aoe) om maar zoveel mogelijk extra exp tussen de FATEs door te krijgen. Mocht er dan een FATE spawnen (vooral één ten noorde van het middelste camp) dan had je goed kans dat deze al weg was voor je er uberhaupt in de buurt was (dat of ik kreeg bronze, misschien zilver). Die 200-300k exp/hr waar mensen het over hebben is waarschijnlijk meer uitzondering dan regel. Ik denk dat ik gister daar niet veel meer dan 150k exp/hr heb gehaald.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ook een productief weekend gehad. Al mijn crafting classes naar lvl 15 gelevelled.

man o man, wat een logistieke hel wordt dat.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

NaWA schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:10:
Ook een productief weekend gehad. Al mijn crafting classes naar lvl 15 gelevelled.

man o man, wat een logistieke hel wordt dat.
Toevallig, ik ben ook alle classes langsgegaan naar 15 toe :)
De inventory en armory chest hebben daar nogal onder te lijden inderdaad xD

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Vandaag weer een productieve dag.

Even mijn shiny see in the dark bowlingball on a stick obtained.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/blm+1.png

En tijdens het farmen van myth stones zag ik dat ik opeens aan 2K cap pilos stones zat, dus maar begonnen om eens wat tank gear te obtainen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/tank_1.png

Alleen jammer dat met de darklight gear dat ik heb mijn gezicht nooit meer zie, lol.

[ Voor 10% gewijzigd door NaWA op 29-10-2013 05:57 ]

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Hoe kan je eigenlijk het beste komen aan materialen voor weaver & leatherworker ?
De overige crafting professions hebben best wel een redelijke synergy met de garthering profession, echter alleen met weaver en leatherworker moet ik bijna al mijn materialen kopen.

Lekker op weg om alle professions op 25 te krijgen, en zit nog redelijk in lijn met mijn arcanist (lvl28). Helaas kan mijn level-budy niet zo vaak spelen, dus levelen gaat een beetje langzaam. Moet zeggen wel zeggen dat het levelen van de professions leuker is dan de andere MMO die ik speel.

Wat wel jammer is dat als je zo goedkoop mogelijk wilt levelen van de profession je geen gebruik moet maken van de multiple generator voor de basis materialen, maar alles handmatig. Scheelt een factor 8-10 qua rep die je krijgt per transmute.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• deTwisj
Gisteren nog snel even whm45 gehaald en de bijbehorende AF. Ik zie er nu hilarisch uit zonder de AF body (is lv50), het lijkt net alsof ik een luier aan heb onder mijn huidige body. Enigszins wel jammer dat zodra ik lv50 ben ik eigenlijk heel die AF meteen kan skippen voor strategos.

• Uhmmie
Ik heb tot level 15 gathering professions mee geleveld, daarna ben ik alles van de AB gaan kopen en ben ik gestopt met alle DoL classes..

Als je een beetje oplet wat je koop (dus bevoorbeeld fleece ipv direct yarns of cloth) en zorgt dat je goede gear hebt zodat je veel HQs maakt tijdens het levelen. Dan verkoop je het weer met winst. Daarnaast is er tot level 25 ofzo heel veel tekoop van NPC's..

Ik ben nu zelf ondertussen al level 47-50 met alle 8 de DoH classes dus ik ben er bijna klaar mee :P en zal daarna toch echt moeten beginnen met het levelen van de DoW en DoM classes :P.

• bronce
de RNG met crafting is echt om te huilen. heb nu 25x een 14% meld geprobeerd nog steeds niet gelukt dat is alweer meer dan 100K weg lol.
bronce schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:40:
de RNG met crafting is echt om te huilen. heb nu 25x een 14% meld geprobeerd nog steeds niet gelukt dat is alweer meer dan 100K weg lol.
in principe zegt een aantal % vrij weinig =p , vanmiddag nog 110 euro verloren omdat 7 keer achter elkaar de bal in roulette op rood viel ipv zwart =p wat zo goed als een 50,50% kans is haha

Maar ik heb het ook wel is gehad hoor. 1 keer was het alleen wel vreemd, toen stond er 100 % met mining maar kreeg ik alsnog you obtained nothing.
Maar was alleen in de eerste week van release. daarna niet meer gezien

Verwijderd

World transfers zijn weer beschikbaar.
Het kost nu echter wel 14 euro per transfer.

Misschien binnenkort maar weer eens inloggen, is ondertussen alweer anderhalve week gelden sinds ik voor het laatst gespeeld heb.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Servers zijn weer up :)

Le Meow

• mimenl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07-2017
Iemand anders ook inlog problemen ? de na/eu lijst wil niet laden

Volgens SE engeland (telefonisch contact) zijn er onaangekondigte werkzaamheden die tot 21:00 vanavond kunnen duren ......... snik dacht op mijn vrije dag wat stappen te kunnen maken.

• CristianSchriev
mimenl schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:50:
Iemand anders ook inlog problemen ? de na/eu lijst wil niet laden

Volgens SE engeland (telefonisch contact) zijn er onaangekondigte werkzaamheden die tot 21:00 vanavond kunnen duren ......... snik dacht op mijn vrije dag wat stappen te kunnen maken.
Ja op school wou ik even iemand wat laten zien maar ja precies dat. nu even nogmaals proberen. hoop dat het niet zo ernstig is!

Correctie mijn vriend, hij doet het! dus veel plezier :)

[ Voor 5% gewijzigd door CristianSchriev op 30-10-2013 16:08 ]

• deTwisj
Gisteren met de FC eens mee mogen doen met Coil Turn 2. Nog nooit eerder gedaan en ik moest nota bene op m'n BRD mee (dat is niet m'n main, heb enkel toxotes/nq spinel + relic wapen). Nu hadden zij al wat ervaring ermee, maar ze hadden hem nog nooit echt neer gekregen. Ik geloof dat we na een poging of 3-4 hem toch neer hadden. Het was wel (zoals gewoonlijk :p) een erg messy kill, maar neer is neer! Het viel me zelfs nog heel erg mee dat ik met mijn BRD nog goed mee kon komen met de rest van de dps, al zijn de parsers nog niet heel erg betrouwbaar.

Daarna nog even sightseeing in Turn 3. Om vervolgens zeer snel dood te gaan in Turn 4 (niemand wist wat er zou komen). Het word maar eens tijd om mijn BRD wat beter in de gear te stoppen want we hebben al zoveel main tanks dat ze die van mij nooit zullen vragen (behalve voor de miljoenste WP/AK, want dan wil niemand ineens tanken :p). Maar dan zal ik nog 3de of 4de keus zijn, als ze al een extra persoon nodig zullen hebben :p oh well.

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Mijn PLD is nu bijna level 49 en hopelijk van het weekend level 50. Wat is de beste manier voor een PLD om weapon shield en armor te krijgen op level 50.

Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat je een DL weapon in WP kan farmen of een weapon bij ifrit. Armor kun je kopen bij GC met seals of WP farmen. En daarna kun je dan beginnen met AK en de andere primals.

Klopt dit een beetje ?

• sabriel
deTwisj schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:48:
Het was wel (zoals gewoonlijk :p) een erg messy kill, maar neer is neer! Het viel me zelfs nog heel erg mee dat ik met mijn BRD nog goed mee kon komen met de rest van de dps, al zijn de parsers nog niet heel erg betrouwbaar.
Zijn de parsers van FFXIV of zijn het 3de party addons die je moet installeren.
En wat zijn dan redelijke parsers (gezien de opmerkingingen) waarop je moet zoeken ?

Ben zelf nog veel te laag lvl maar ben gewoon benieuwd of ik improvements maak

• Dawn
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

sabriel schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Zijn de parsers van FFXIV of zijn het 3de party addons die je moet installeren.
En wat zijn dan redelijke parsers (gezien de opmerkingingen) waarop je moet zoeken ?
http://ffxiv-app.com/
draait onder windows =)

ADS is een bitch.
als bard heb je het daar damagewijs wel heel makkelijk tov alle andere classes gezien de DPS die je kan doen terwijl je beweegd. als BLM heb ik die luxe nou niet echt bepaald en stort m'n DPS letterlijk in :P

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)
Dawn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

http://ffxiv-app.com/
draait onder windows =)

ADS is een bitch.
als bard heb je het daar damagewijs wel heel makkelijk tov alle andere classes gezien de DPS die je kan doen terwijl je beweegd. als BLM heb ik die luxe nou niet echt bepaald en stort m'n DPS letterlijk in :P

/!\ Let op: /!\

Dergelijke derde partij software kan process lists bekijken, hierin staat ook het session ID van waarmee FFXIV client verbonden is aan de server. Deze is herbruikbaar door iedereen en zit geen controle meer op. Oftewel als iemand het session ID heeft kan hij zo met je account spelen. Hij hoeft niet meer in te loggen & zijn authenticators dus nutteloos.

Bron: http://appdb.winehq.org/o...?sClass=version&iId=28853 (Sectie: Bypassing the launcher)

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Waar kan je de client eigenlijk downloaden op de Realm Reborn site? Wil eindelijk eens met m'n collectors edition gaan beginnen, maar ik heb steeds geen tijd gehad.

• GekkeR

GekkeR

key = key

http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/eu/

Gisteren voor het eerst coil gedaan (turn2), zeker leuk :)
Eindelijk wat echte mechanics.
Helaas boss niet gedowned maar dat mag de pret niet drukken.
Oh, ook EINDELIJK behemoth gezien...
Ja... nu pas :P (speel al vanaf early access)

[ Voor 17% gewijzigd door GekkeR op 04-11-2013 11:17 ]

GekkeR schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:13:
http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/eu/

Gisteren voor het eerst coil gedaan (turn2), zeker leuk :)
Eindelijk wat echte mechanics.
Helaas boss niet gedowned maar dat mag de pret niet drukken.
Oh, ook EINDELIJK behemoth gezien...
Ja... nu pas :P (speel al vanaf early access)
Ziek XD maarja in principe is dat nu al helemaal niks meer waard buiten de ervaring om
(behemoth bedoel ik dan)

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ricmaniac schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:14:
[...]

Ziek XD maarja in principe is dat nu al helemaal niks meer waard buiten de ervaring om
(behemoth bedoel ik dan)
Klopt, maar daarom wil je het nog wel gezien hebben!!
Net zoals Twintania :)

• Rob Krauts
GekkeR schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:59:
[...]

Klopt, maar daarom wil je het nog wel gezien hebben!!
Net zoals Twintania :)
Heb je Odin ook al gezien? Die is ook zeker de moeite waard om in de gaten te houden.
Nog wat algemene tips hierover:

-Als het sneeuwt in South Shroud, dan is Odin gespawned en moet je hem zeker opzoeken!
-Als je interesse hebt in het farmen van de tokens van deze twee monsters, zoek dan een Linskhell die hier alles van weet. Deze mensen houden namelijk alles in de gaten van deze twee.

Ik ga vandaag Coil Turn 1 doen, mocht het niet al te druk zijn. Eens kijken of we hem deze keer dan eindelijk downen.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 07:37
Hmm de Moogle EU server accepteert geen nieuwe characters meer, is er een kans dat dit binnenkort weer wordt aangezet?

Niets...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Rob Krauts schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:43:
[...]

Heb je Odin ook al gezien? Die is ook zeker de moeite waard om in de gaten te houden.
Nog wat algemene tips hierover:

-Als het sneeuwt in South Shroud, dan is Odin gespawned en moet je hem zeker opzoeken!
-Als je interesse hebt in het farmen van de tokens van deze twee monsters, zoek dan een Linskhell die hier alles van weet. Deze mensen houden namelijk alles in de gaten van deze twee.

Ik ga vandaag Coil Turn 1 doen, mocht het niet al te druk zijn. Eens kijken of we hem deze keer dan eindelijk downen.
Ik heb Odin ook al gezien in de East Shroud. Dat ging vooraf door dikke mist. Maar ja, als hoogste level 36 Summoner/Scholar ben ik maar res duty gaan doen. Zooitje level 50's geressed. Sommigen zelfs meerdere keren omdat ze maar dood bleven gaan. 8)7 :X Eentje drie keer, bij de vierde keer had ik iets van bekijk het maar. |:(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• sabriel
BerendBoon schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:51:
Hmm de Moogle EU server accepteert geen nieuwe characters meer, is er een kans dat dit binnenkort weer wordt aangezet?
Best mogelijk dat je het probeerd op prime-time.
Ik had hetzelfde probleem op SHiva, gewoon eens 's morgens proberen zo rond 5:00-6:00. Grote kans dat je er dan wel 1 kan maken.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 07:37
Inderdaad thanks, ik wist niet dat die restrictions maar zeer tijdelijk zijn. Wel twijfel ik nog tussen de servers Moogle en Odin. Server kiezen is voor mij echt het haatmoment van elke MMO 8)7
Edit: Odin maar, Moogle zit blijkbaar vol met Fransen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ahrnuld op 05-11-2013 21:32 ]

Niets...

• CristianSchriev
Vet Berend ik zit ook op Odin!

Ik heb ondertussen op mijn PLD full DL (behalve de laatste ring want dat kan tenslotte niet.... dus die is nu nog ilvl 60) en Relic +1 compleet. Verder heb ik een bard naar 50 getrained en ben ik ook daar bezig met mijn relic quest. Laag hp weinig gear doe het met wat AK gear ilvl 55 company wapen. Dus zien hoe dat gaat (tot nu toe makkelijk, nu bij Garuda) vandaag weinig succes door slechte teammates die het niet echt snapte maar ach ^^

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

BerendBoon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:43:
Inderdaad thanks, ik wist niet dat die restrictions maar zeer tijdelijk zijn. Wel twijfel ik nog tussen de servers Moogle en Odin. Server kiezen is voor mij echt het haatmoment van elke MMO 8)7
Zit zelf ook op Odin. Af en toe kom ik een Duitse of Franse chat tegen. Voornamelijk FC recruiting. Maar meestal is het gewoon Engels. :) Afgezien van Frans maakt het me ook niet zoveel uit. Kan zelf prima uit de voeten met Duits :)

Aan 1 kant baal ik dat ik plezier heb met Battlefield 4 haha heb nu al 2 weken me Mythology tomes niet gecapt. nu wel spijt want scheelt toch 2 weken op een relic wapen =p is best lang op het moment dat je hem wel wilt halen

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 06-11-2013 08:19 ]

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
BerendBoon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:43:
Mwah het valt wel mee met de Fransen. Ze zijn soms wel irritant , omdat ze denken dat iedereen frans spreekt. Ik zag er al een paar in een Frans shouten voor Hydra en Chim. Alea is de meeste bekende shout.

• GekkeR

GekkeR

key = key

Gisteren Turn1 gedaan (nieuwe week), gehaald met 2x proberen!
Turn2 was weer close maar we hadden wat moeite met het vinden van een goede stun rotatie en we hadden VERSCHRIKKELIJK veel lag...
Anderen ook last gehad gisteravond? (Moogle)
Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

• sabriel
is het eigenlijk mogelijk om whispers van lvl1/2 characters te blocken. Ik wordt onderhand gek van de goldwhispers, en mijn blacklist gaat op deze manier hard vollopen en is maar een tijdelijke oplossing.

Op een andere MMO heb ik een anti-spambot dus geen enkele goldwhisper meer gehad, echter als ik lees hoe 3th party software inlogcodes omzeild in FFXIV ben ik niet happy met add-ons en hoop ik dat je kan blocken op level-range

• Uhmmie
Ik heb de laatste tijd ook veel last van lag. Zo erg zelfs dat mijn ingame crafting macros verkeerd gaan :(..

Hoe dan ook.. Ik heb nu alle DoH crafts op lvl50 en moet nu dus wel aan de DoM/DoW classes beginnen (heb slecht 1 level 20 :P).. Maar helaas nog geen goede guild op Cerberus gevonden.. Op een of andere manier (en kan helaas echt niet zeggen waarom) trekt het questen me gewoon niet.. Nouja misschien ook wel.. Ik vind teveel quests gebaseerd op ga naar X ga naar Y ga naar Z..

[ Voor 56% gewijzigd door Uhmmie op 08-11-2013 10:24 ]

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 20:06
En wéér een nieuwe exploit... Blijkbaar was het mogelijk om andere spelers die ingelogd zijn een aankoop te laten doen op de Market Boards en zo hun gil te stelen.

• CristianSchriev
Ja ernstig he. Ging om miljoenen. Hoe het precies zit of werkt is voor mij nog onbekend. Ik verwacht dat ze bepaalde bestanden kunnen onderscheppen die jij verstuurd. BAM weg alles.

Maar goed slachtoffers kregen contact met SE en kregen zo alles terug zoiets.

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Heeft iemand een oplossing voor de foutmelding "Final fantasy XIV: ... has stopped working" bij het launchen van het spel?

Ik heb het spel vandaag gekocht en geinstalleerd; ik kan inloggen maar indien ik op "Play" duw opent er een zwart kadertje met na een 3-tal seconden die foutmelding. Ik ben dus nog niet in het spel geraakt...

Deze dingen heb ik al geprobeerd:
- Reinstall
- Reboot
- Deleten van "my games/ffxiv ..." folder
- Windows update
- Grafische drivers
- Compatibility mode

Ik ben teneinde raad, €30 voor een spel die ik niet eens kan launchen... Heb een support ticket ingediend, maar daar verwacht ik niet direct een antwoord op...

Alvast bedankt, ik hoop jullie tegemoet te komen in-game wanneer het ooit wil werken...!

Pastebin van FFXIV system information: http://pastebin.com/uvzfdd75

[ Voor 4% gewijzigd door glvn op 08-11-2013 21:38 ]

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 02:12
glennvanhaeren schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:34:
Heeft iemand een oplossing voor de foutmelding "Final fantasy XIV: ... has stopped working" bij het launchen van het spel?
Ik heb dat zelfde problem gehad toen ik FF14 voor het eerst starte.
Ik moest tijdelijk mijn firewall uitzetten, daarna wilde FF14 wel goed starten.
Daarna de firewall weer aangezet terwijl het spel draaide, toen kreeg ik een vraag van m'n firewall of FF14 verbinding met internet moch maken. Dat geaccepteerd en daarna nergens meer last van gehad.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Daarnet obtained, mijn 2de relic:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/pld_relic.png

Next...

• CristianSchriev
NaWA schreef op zondag 10 november 2013 @ 05:06:
Daarnet obtained, mijn 2de relic:
[afbeelding]

Next...
HAHA de irritantste tank die er is een Lallafuckingfell tank :) Leuk voor de healers ;o

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Alucard schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:40:
[...]

Ik heb dat zelfde problem gehad toen ik FF14 voor het eerst starte.
Ik moest tijdelijk mijn firewall uitzetten, daarna wilde FF14 wel goed starten.
Daarna de firewall weer aangezet terwijl het spel draaide, toen kreeg ik een vraag van m'n firewall of FF14 verbinding met internet moch maken. Dat geaccepteerd en daarna nergens meer last van gehad.
Hielp ook niet, maar een volledige reinstall van Windows 8 heeft gewerkt! :)

Gus Fring - Thaumaturge - Moogle

• JC-1
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 13:01
Iemand hier die op Lamia speelt? Ik heb nog altijd 0 vrienden in mijn lijst. Hoog tijd om eens verandering in te brengen. >:)
Ik speel bijna dagelijks, lvl 43 Bard.

[ Voor 17% gewijzigd door JC-1 op 11-11-2013 19:15 . Reden: lvl 43 ipv 41 ]

• CristianSchriev
Lamia nog nooit van gehoord! awtch! :(

Vandaag wouden we coil doen met FC. uitgelopen op dikke ruzie! HOPSA. Altijd leuk vriendjespolitiek in games. En dan speel je nog wel met veel mensen tegen en rond de 30..

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

CristianSchriev schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:14:
[...]

HAHA de irritantste tank die er is een Lallafuckingfell tank :) Leuk voor de healers ;o
Waarom de haat tegen lalafell tanks?

De pugs die ik gejoind heb had ik 500~1000 meer HP dan de andere tank ofzo...

• sabriel
Beste mede-gamers,

Hoeveel retainers kon je ook alweer aanmaken.
Momenteel heb ik er 1 rondlopen, maar begin aardig tegen mijn limiet aan te lopen qua back-space.
Nu meen ik me te herinneren dat je er 2 kon hebben maar ben hier niet zo zeker van.
Aangezien ik aardig wat HQ-items op mijn huidige retainer heb zitten wil ik voorkomen dat bij het aanmaken van een nieuwe retainer mijn oude retainer + items + Gil verwijderd wordt.

Tevens lekker op weg om mijn professions op lvl 30 te krijgen, moet zeggen dat het aardig inhakt op mijn shards. Had alles al op 1000+ shards maar als ik alles level 30 heb zal ik opnieuw moeten gaan grinden aangezien een aantal al weer onder de 500 shards zitten na het levelen van 25-30, en voor 30-35 zag ik al dat meeste recipies 4 shards gaan kosten.

• Rob Krauts
sabriel schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:35:
Beste mede-gamers,

Hoeveel retainers kon je ook alweer aanmaken.
Momenteel heb ik er 1 rondlopen, maar begin aardig tegen mijn limiet aan te lopen qua back-space.
Nu meen ik me te herinneren dat je er 2 kon hebben maar ben hier niet zo zeker van.
Aangezien ik aardig wat HQ-items op mijn huidige retainer heb zitten wil ik voorkomen dat bij het aanmaken van een nieuwe retainer mijn oude retainer + items + Gil verwijderd wordt.

Tevens lekker op weg om mijn professions op lvl 30 te krijgen, moet zeggen dat het aardig inhakt op mijn shards. Had alles al op 1000+ shards maar als ik alles level 30 heb zal ik opnieuw moeten gaan grinden aangezien een aantal al weer onder de 500 shards zitten na het levelen van 25-30, en voor 30-35 zag ik al dat meeste recipies 4 shards gaan kosten.
In totaal kan je twee retainers hebben, beide in verschillende steden. Je kan nog één retainer erbij nemen.

• GekkeR

GekkeR

key = key

NaWA schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:25:
[...]

Waarom de haat tegen lalafell tanks?

De pugs die ik gejoind heb had ik 500~1000 meer HP dan de andere tank ofzo...
Maak je niet druk, lalafell master race.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20
Oeh, vanaf de 14e Lightning Returns quests in FFXIV. Zeker dat ik die ga doen.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Nah lalafell zijn gewoon meer getrained..

Curtana ziet er in de handen van een lalafell uit als een greatsword.. en toch gebruiken we er maar 1 hand voor.

Nu jij weer. :)

• Dawn
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

=== Closure Notice ===

Voor zover er nog mensen op de wesite van Company of Tweakers kwamen....

Ik heb de site scheduled for deletion, wat betekent dat deze over twee weken volledig weg is. mocht je nog data/posts willen overhevelen naar een andere site; je hebt twee weken :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• CristianSchriev
Oef dat is ook balen! Mijn FC is ook stervende. Gisteren plots toen het zogenaamde pro raid team niet door T2 heen kwamen gaf de leader aan te quiten waarop enkele anderen ook gingen stoppen. Wij weten natuurlijk dat zo'n FC met 110 leden het dan niet lang gaat houden natuurlijk.

Gelukkig genoeg leuke mensen leren kennen om een redelijke raid groep te maken. Gisteren voor het eerst uberhaupt coil gedaan. Zijn met een random groep er door heen gegaan. kost wat moeite met turn 1 al. maar is het zeker waard!

En lallafell is een super race. Alleen als tank vind ik ze gewoon niks ;3 that's it ^^

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
CristianSchriev schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:11:
Oef dat is ook balen! Mijn FC is ook stervende. Gisteren plots toen het zogenaamde pro raid team niet door T2 heen kwamen gaf de leader aan te quiten waarop enkele anderen ook gingen stoppen. Wij weten natuurlijk dat zo'n FC met 110 leden het dan niet lang gaat houden natuurlijk.

Gelukkig genoeg leuke mensen leren kennen om een redelijke raid groep te maken. Gisteren voor het eerst uberhaupt coil gedaan. Zijn met een random groep er door heen gegaan. kost wat moeite met turn 1 al. maar is het zeker waard!

En lallafell is een super race. Alleen als tank vind ik ze gewoon niks ;3 that's it ^^
Ach, het is uiteindelijk goed dat veel van dit soort FC's hiet niet halen. Kijken we naar bijv. Odin waar ik zelf op zit, dan waren er een maand geleden al > 400 FC's. Dat is te veel voor servers van dit formaat als je het mij vraagt. Vaak zul je net aan zitten qua het aantal spelers om te kunnen raiden indien dat de intentie is, en hoeft er maar een handjevol op te stappen of de guild is dood.

Niets nieuw voor launch periods, de guilds welk de tijdsinvestering blijven maken om te overleven komen er vaak des te sterker uit.

En coil is inderdaad prima. Hoeweel turn 5 momenteel wel wat head bashing momenten oplevert :p.

• Arunia
Gisteren lekker met mijn vrouw een aantal uren FFXIV gespeeld.
Was weer erg leuk. Nadeel alleen dat zij nog niet haar main quest ver genoeg doorgespeeld had dat ze uberhaupt die Lightning quest kon doen. Daarnaast dat we ook niet samen verder konden questen.
Maar geloof dat ze nu nog 4 quests moet in Ul'Dah. Dus dat is deze week nog even een uurtje denk ik zo.
Sta haar wel bij met de healing waar mogelijk, maar voor zover gaat het prima. :P

Vanochtend maar even snel die Fantasia potion gebruikt om mijn char iets aan te passen. Je zal het niet zien, maar kan tenminste die brief met 2 items binnen halen. Dit omdat je maar 1 fantasia potion mag hebben en verwacht niet dat ik ooit nog een aanpassing zou doen.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:26

Major Carnage

waki miko Reimu

Je had hem ook in een retainer kunnen stoppen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Arunia
Lol. Dan zal ik mijn vrouw dat aanraden. Verwacht niet dat ik meer aanpassingen nodig heb.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

je kunt ze ook in de brief in de mog postbode laten zitten. Als je server swapped gaan die messages ook gewoon mee.

• Arunia
Ja, nadeel is alleen dat je die windup hand niet uit die brief kan halen. Je kunt alleen beide doen.
Ach ja, wat ik al aan gaf. Denk dat die andere nooit gebruikt gaat worden of ze moeten ineens erg veel keuze erbij krijgen in de character creator. Maar dat lijkt me eigenlijk sterk.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Productieve dag weer vandaag.

Als eerste mijn myth stones gecapped en een glowy zwaardje gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/sword+1.png
(Ja ik weet het, de stats voor de +1 zijn geen 600 myth waard maar hey.. glowy sword.. nuff said)

En toen nog ff mijn smn relic obtained
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/smn_relic.png
Vind de boekjes relics maar een beetje meh uitzien. Maar goed.. betere stats. Bijna 7K HP op Titan egi.

Volgende plan is BRD in de dl gear te stoppen en dan voor de relic te gaan.

Gebeurt er met anderen hier nog wel eens iets? Het is maar zo stil in dit topic de laatste tijd. Of is iedereen alweer gequit/aan het wachten op 2.1?

• Uhmmie
Mijn account loopt nog, check ook nog af en toe dit topic. Maar verder moet ik zeggen dat mijn intresse in FFXIV al weer redelijk is afgenomen (net als elke andere mmorpg van de laatste tijd).. Waarschijnlijk ligt het dus meer aan mezelf en ben ik gewoon uit gekeken op het genre.. En ik gok zomaar dat heel veel mensen hier last van hebben.. Daarnaast heb ik nog een enorme backlog aan xbox 360 games liggen die ik nog moet spelen en staat de WiiU alweer voor de deur met 5/12 waarvoor we al weer 4 games klaar hebben liggen om mee aan de slag te gaan.. Dus ja dan is het ook niet zo gek dat na 2 maanden FFXIV het weer tijd is voor iets anders.. Alhoewel ik eigenlijk hoopte op een game die ik net als WoW voor jaren kon spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Uhmmie op 20-11-2013 06:33 ]

• gr33n
  • Laatst online: 11-09-2024
Inderdaad vrij rustig qua posts de laatste tijd. Ik check het zelf ook maar af en toe om weer volledig bij te lezen hoe anderen het ervaren, maar ben er vanochtend zo doorheen.

Zelf nog volop aan het spelen, de job waar ik op focus vorige week eindelijk op 50 gekregen (WHM). Door niet altijd evenveel tijd te hebben het dus vrij casual aangepakt. Vorig weekend in ieder geval leuke progress gemaakt in mijn relic, in een avondje Hydra > Ifirit > Garduda gedaan, helaas geen wapen eruit.

Nu nog wat verder gearen en dan aan Titan gaan beginnen, wil daar toch wat extra HP voor hebben.

Verwijderd

NaWA schreef op woensdag 20 november 2013 @ 03:57:
Gebeurt er met anderen hier nog wel eens iets? Het is maar zo stil in dit topic de laatste tijd. Of is iedereen alweer gequit/aan het wachten op 2.1?
Voor mij is het leukste deel van een MMORPG de progressie die je maakt met je character en in een party levelen naar max level. Met FFXIV ARR ben je hier echter met drie vingers in je neus, twee in je kont en beide ogen dicht met 3 weken mee klaar. Dan is het gear farmen wat de klok slaat of job nummer x op max level zetten.
Persoonlijk vind ik het wel een afknapper van FFXI ARR dat het spel zo in elkaar zit dat je end game aan het farmen bent nog voordat je free trial maand uberhaubt voorbij is. Daarmee is de "journey" naar max level eigenlijk zo goed als niet aanwezig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij FFXI, de beste MMORPG die ik tot nu toe gespeeld heb, ook de journey naar level 75 veel leuker vond dan het daadwerkelijk level 75 zijn.

Wellicht dat ik net zoals Uhmmie uitgekeken ben op de genre omdat recente moderne MMORPG's niet voldoen aan wat ik zoek/verwacht van een MMORPG.
Persoonlijk vind ik dat de hedendaagse MMORPG's aanvoelen en spelen als een single player RPG met een geïntegreerde shoutbox en hier en daar een co-op mogelijkheid. Dit is niet wat wil/zoek in een MMORPG.

• sabriel
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:53:
[...]
Wellicht dat ik net zoals Uhmmie uitgekeken ben op de genre omdat recente moderne MMORPG's niet voldoen aan wat ik zoek/verwacht van een MMORPG.
Persoonlijk vind ik dat de hedendaagse MMORPG's aanvoelen en spelen als een single player RPG met een geïntegreerde shoutbox en hier en daar een co-op mogelijkheid. Dit is niet wat wil/zoek in een MMORPG.
ik vindt het juist een verademing na het spelen van 8+ jaar WoW. Niet rushen, maar genieten van de questlines ipv fates achterna-zitten. Wat ik nog wel mis is een leuke Free Company die teamplay hoog in het vaandel heeft staan.
Heb een FC helpen opstarten, maar zit 90% van de tijd alleen in de FC. Enigste voordeel is dat ik niet wordt gespammed voor random invites maar dat ik echt op zoek kan gaan naar een FC wat mij wel geschikt lijkt.

Maar wel mee eens dat een groot gedeelte single player gedaan kan worden. Ze hebben wel geprobeerd om dungeons op te nemen als "must do", dus eigenlijk verplichten om samen te werken, maar daar komen dus de meeste complains vandaan. Zelf speel ik het samen met een vriend van mij, gezellig met zijn tweeen en tot op heden 3 groups tegengekomen wat echt gezellig was, met relaxed praten tussendoor ipv alleen maar te rushen (wat volgens mij een gevolg is van WoW-mentailiteit).

Verwijderd

Moet eerlijk bekennen dat ik ermee gekapt ben nog voordat ik een job op lvl 50 had. De quests hebben het echt voor mij gedaan, vond ze zo tergend saai en nietszeggend dat ik mijn motivatie ben kwijtgeraakt. Heb nooit het gevoel gehad tijdens het lvlen dat ik echt met iets nuttigs bezig ben (in de wereld zeg maar).

Heb een paar uur fates gerund maar dat vond ik gewoon 'niet leuk' en ik speel spelletjes omdat ik het leuk vind. Niet om 'eerst door de zure appel heen te bijten' en vervolgens iets leuks te doen. IMO moet alles leuk zijn en ik vind dat FFXIV:ARR dat niet goed doet.

• Arunia
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik FFXI leuker vond. De vraag is eigenlijk dan wel weer of het ligt aan dat ik nu minder de mogelijkheid heb om langer achtereen te spelen of dat ik ook een beetje klaar ben. Verwacht bij mezelf het eerste omdat ik me wel degelijk vermaak in FFXIV. Of in mijn eentje, of samen met mijn vrouw of strakjes met mijn vrouw in een party.
Maar ik vermaakt me ook om samen met mijn vrouw een willekeurige FF game te spelen.

De moeilijkheidsgraad in FFXI vond ik wel erg leuk en dat niet iedereen kon teleporten. Als WHM was dat heerlijk en dan niet vanwege het geld aangezien dat me echt niet boeide.

• CristianSchriev
Ik begin ook al wat moeite te hebben met FF 14. End game is puur grinden en coil. Maar coil is dikke tering. Random groups duren vet lang en in coil FC's zitten puur en alleen ego's die denken dat ze top class super nerd spelers zijn die hoe dan ook beter dan iedereen zijn.. Echt belachelijk (kan natuurlijk ook zijn dat dit met elke mmo is waar raids voorkomen) zal ik niet van op kijken. Ben nooit een echte mmo'er geweest.

Verder nog bard naar 50 en nu loop ik weer vast op titan random groups mensen snappen er vaak weinig van (nu geef ik mensen vaak en graag een 2e 3e en 4e kans maar nog gaan mensen dood. (en dit is puur als er nog niemand woedend en scheldend weg gegaan is.

De FC waar ik in zat is uit elkaar gevallen na gezeik (ook weer dat beter voelen dan anderen verhaal, en dan toch kei hard falen met raiden en daarna maar allemaal weg gaan uit FC en lead aan een random persoon geven..) Dus daar gaat je gezelligheid helaas! In die tijd wel erg genoten van alle leuke mensen.. Titan blijft een leuke uitdaging coil niet. Dit omdat het spel niet klaar is voor coil nu. Let op straks bij 2.1 wordt het stukken beter door ilvl 80 gear (verwacht ik) die crystal tower zal droppen.. Hoop dat deze snel komt dan ben ik bereid nog een tijd te spelen..

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Begrijp ik nou goed dat de GoT FC opgeheven is??

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Xiliath schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:42:
Begrijp ik nou goed dat de GoT FC opgeheven is??
Klopt. Is al een paar weken RIP.

@ Andere posts hierboven.

Ik speel zelf ook niet zoveel meer. Hoogste jobs (Summoner/Scholar) heb ik nu op level 40. Het is een mooi spel, het blijft FF natuurlijk. Maar toch mist er iets, ik kan het alleen niet verklaren wat er ontbreekt.

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet