• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
kevinl schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:36:
Ik vroeg me af hoeveel Gil jullie nu hebben.
Ik zit nu op level 17 THM en heb 4.500. Ik zag op youtube bij mensen met 11 mil op lvl 43. Doe ik iets verkeerd?
Als je je eerste class/job levelt, dan haal je ongeveer 250k op meende ik. Level 43 zegt niks natuurlijk, kan zo zijn dat hij al meerdere classes op 50 heeft.

Op dit moment zit ik op 400k en ik spendeer (nog) nergens gil aan. Een tip is wel om je gil te bewaren voor crafting jobs of anders een huis wat je in latere patches kan kopen.

Verwijderd

kevinl schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:36:
Ik vroeg me af hoeveel Gil jullie nu hebben.
Ik zit nu op level 17 THM en heb 4.500. Ik zag op youtube bij mensen met 11 mil op lvl 43. Doe ik iets verkeerd?
Je doet niets verkeerd zo lang je plezier hebt in het spelen van het spel.
Echte gil sinks wellicht op craften na zijn er op dit moment niet echt. Als je alle mats koopt op de marketboard in plaats van zelf te farmen kan je gil heel hard gaan met craften.
Gil is ook niet echt super belangrijk in FFXIV vind ik. En zoals gezegd betekend 11 mil op level 43 niets aangezien je niet weet welke andere classes die speler nog meer heeft.

Ik zelf heb iets van 450k op mijn character en rond de 9.5 mil op mijn retainers geloof ik. Dat ik het niet precies weet zegt denk al genoeg over hoeveel mij het boeit hoeveel gil ik heb ;) Al mijn classes/jobs hangen zo rond lvl 35/40 btw.

Vond trouwens wel humor dat er in de patch notes staat dat ze de kosten voor de ferry en airship verlaagd hebben... alsof iemand daar uberhaubt gebruikt van maakt. Zodra je de hoofdlijn zover hebt gevolgd dat je langs de drie steden bent geweest hebben de ferry en airship totaal geen functie meer.
Zowel de ferry als airship is nu een simpele instant teleport met nog wel irritante CS voor het verlaten en arriveren en is dus geen enkele incentive om die te gebruiken in plaats van de normale teleports die (als je favorieten goed hebt ingesteld) maar 30 gil meer kosten.

Persoonlijk zou ik het echt geweldig vinden als ze de ferry en airships terugbrengen naar hoe het in het begin in FFXI was. Zodat je kan vissen vanaf de ferry en alleen daar specifieke vissoorten en NM's tegenkomt met hun specifieke loot. De complete chaos als iemand Kraken opvisten.. priceless. Ook de piraten raids uit FFXI op de ferry zou ik graag terug willen zien met de daar bij horende rare mobs en items.
Airships rides zouden ook ongeveer in elkaar kunnen zitten met hun specifieke mobs en loot.
Ik zou echt niet van de ferry en airship af te slaan zijn als SE dit ooit gaat implementeren :)

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Zijn er al mensen die gebruik hebben gemaakt van de world transfer service ? :)
Merkte gisteravond een lichte extra vertraging met het inloggen op Moogle.
Kan aan meerdere dingen liggen uiteraard, toch even benieuwd.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

GekkeR schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:18:
Zijn er al mensen die gebruik hebben gemaakt van de world transfer service ? :)
Merkte gisteravond een lichte extra vertraging met het inloggen op Moogle.
Kan aan meerdere dingen liggen uiteraard, toch even benieuwd.
Ben het wel van plan. Moet alleen mezelf nog even inlezen hoe het nu precies werkt met je retainers en dergelijke.
Als ik ga verkassen zal dat trouwens vrijwel zeker niet naar Moogle zijn dus aan mij zal je vertraging niet liggen ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20
Dat was ook meteen wat ik miste in FFXIV. De ferry en airship rides.
Daarnaast ook het feit dat alleen WHM teleport had. Nu kan iedereen dit en heeft het geen nut.
Daarnaast met een beetje wandelen van 20 minuten zit je in Ul'Dah vanuit Gridania en vast ook wel in Limsa.
In FFXI deed je er toch een stuk langer over om uberhaupt in Jeuno te komen.
Maar ja. Ik zou iig heel erg juichen als ze wat jij zegt zouden implementeren.

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 09:20
Oke ik denk ga lekker transferen naar moogle maar die staat dus niet in het lijstje met beschikbare werelden om naar toe te transferen.. :( Iemand een suggestie voor een andere leuke server? Zit nu op Shiva maar wil daar echt weg.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Zo status nu:

CNJ -> 23 en de CNJ quests tot 20 gedaan, en de Storyline quest totdat ik ergens Gridania met een zooi Beastmen moet praten.
WVR -> Level 8! WOOT! ik zit echt door te levellen totdat ik materia kan krijgen.

Ook net Hatala (Halata iets van die dungeon) gedaan. Was erg leuk om te healen, vooral toen bij de fire elemental iedereen de adds negeerde, ik medica moest gaan gebruiken, tank zichzelf cure aan het spammen was, en ik de boss dus uiteindelijk tankte! YAY!
Well zonder deaths erdoor heen gekomen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Klopt het dat op moogle heeeeeel veeeeeel fransen zitten? Of lijkt het maar zo?

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:35:
Klopt het dat op moogle heeeeeel veeeeeel fransen zitten? Of lijkt het maar zo?
Voor mijn gevoel valt het wel. Ik zie af en toe wel Frans in de chatwindow. Maar niet meer dan Engels. Had laatst wel twee mensen in mijn groep in een dungeon. Die in het Spaans gingen chatten onder de run :(

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Odin is grooterdeels engels gelukkig. Soms een duitser. Weinig tot geen Franse. Gelukkig dat ik niet op Moogle zit. Ik vind persoonlijk die franze lui de k*tste die er zijn ...!

Net mn Relic gehaald. Nu 3 weken farmen voor +1 Maar wel happy nu :) Weer iets bereikt ingame!

• corset
Same met Lich, alles is engels, een enkele FR of DE recruit, maar voor de rest heerlijk engels.

Vraagje, weet iemand waar ik de tactics kan lezen voor de verschillende dungeons? Wil wel graag voorbereid aan die dingen beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door corset op 16-10-2013 15:40 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dawn
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Same op Phoenix.

Natuurlijk hebben we Fransen en Duitsers, maar Engels is in de regel wel de voertaal bij alles.
(uitzondering van de spontane duitser die alleen alles in het duits wil doen)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• GekkeR

GekkeR

key = key

Moogle heeft de meeste Fransen, geen idee ook waarom deze server gekozen was maar goed :P
Andere servers hebben echter weer meer Duitsers.
Dus tenzij je op een US server speelt kom je daar nooit echt vanaf :)

Verwijderd

Fransen zijn echt de meest vervelende spelers die er zijn :P

@lanerios
Ik leest dit meestal:
http://eorzeareborn.com/part-content-in-ffxivarr/

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
Cerberus heeft een overwegend engelstalig publiek. De voertaal is i.i.g. Engels. Af en toe zie je een Franse/Duitse/Nederlandse FC recruitment boodschap langskomen, maar daar blijft het bij. Nog nooit iets anders dan Engels in groepen/duties tegengekomen. Op 1 Fransman na dan, maar die begon nog met "bonjour/hello" om daarna in het Engels verder te gaan.

@lanerios
http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/FF14_Wiki heeft een aantal goeie beschrijvingen voor dungeons.

• GekkeR

GekkeR

key = key

Tja je kan met je FC altijd nog beslissen om te verhuizen.
Gaat mij meer om de FC en de gezelligheid dan de Fransen die ik toch nooit spreek.
En overigens is de voertaal op de server ook gewoon Engels.
Je zal echter sneller "bonjour" zien dan "gutentag" :P

Enige Frans waar ik last van heb is dat iemand een Recruitement message voor een FC stuurd. maar zie ook wel is nederlands berichten staan.. verder helemaal geen last van die fransen. zodra ze echt frans gaan praten wat ik maar 2 keer ofzo heb zien gebeuren vanaf open beta worden ze toch gebasht door de rest

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:39:
Same met Lich, alles is engels, een enkele FR of DE recruit, maar voor de rest heerlijk engels.

Vraagje, weet iemand waar ik de tactics kan lezen voor de verschillende dungeons? Wil wel graag voorbereid aan die dingen beginnen.
Kan ook even kijken op: http://www.youtube.com/user/Xehanort1227/videos

Ik heb mijn eerste Quarn run compleet onvoorbereid gedaan samen met nog 3 andere die Quarn nog nooit gedaan hadden. Moet zeggen dat het een van de leukste runs was die ik tot nu toe gedaan heb.
Gewoon gezellig met zijn alle uitvogelen hoe de mechanics in elkaar zitten en veel ouwehoeren tussendoor. Dit in tegenstelling tot hoe het vaak gaat; zo snel en efficiënt mogelijk alles uitvoeren en er doorheen rennen, dan mag je blij zijn als er uberhaubt "hallo" gezegd wordt.

Wat dat betreft valt de moeilijkheidsgraad van de dungeons ook tussen wal en schip.
Als de groep niet samenwerkt en geen idee heeft wat er van de class verwacht wordt is de dungeon "te moeilijk" maar als je gewoon 4 mensen hebt die een beetje samenwerkt en weet hoe hun class in elkaar zit zijn de dungeons echt zo makkelijk tot op het saaie af. Daarom vind ik het lang niet altijd erg als het niet super smooth gaat en ik geconcentreerd moet spelen, dan is er tenminste nog iets van een "uitdaging". En ik vind het ook wel leuk om te zien hoe spelers beter worden als je ze wat tips & tricks geeft.

• Ebora
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zelf speel op Odin, maar zit momenteel in een Free Company waarin de core afkomstig is uit een andere game. Een hechte community waar als nieuweling lastig tussen te komen is.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe Free Company. Zelf speel ik een White Mage en ben ik bezig met Titan hardmode en de farm van AK en CM. Ik kan me door werk en prive niet hardcore focussen op het spel maar vind 't wel leuk er veel tijd in te steken.

Heeft iemand wellicht tips voor een leuke Free Company, Casual/Semi-hardcore? Nederlands sprekend is leuk, maar ook Engels is prima. Hoeft niet persé op Odin te zijn, een server transfer is geen probleem.

Verder vroeg ik me af hoe het op andere servers is om een groep te vinden? Op Odin in Revenants Toll lijkt echt een gebrek aan Tanks. DD's en Healers zijn vaak zo gevonden, maar aan tanks lijkt echt een chronisch tekort.

• CristianSchriev
Ebora schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:59:
Ik zelf speel op Odin, maar zit momenteel in een Free Company waarin de core afkomstig is uit een andere game. Een hechte community waar als nieuweling lastig tussen te komen is.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe Free Company. Zelf speel ik een White Mage en ben ik bezig met Titan hardmode en de farm van AK en CM. Ik kan me door werk en prive niet hardcore focussen op het spel maar vind 't wel leuk er veel tijd in te steken.

Heeft iemand wellicht tips voor een leuke Free Company, Casual/Semi-hardcore? Nederlands sprekend is leuk, maar ook Engels is prima. Hoeft niet persé op Odin te zijn, een server transfer is geen probleem.

Verder vroeg ik me af hoe het op andere servers is om een groep te vinden? Op Odin in Revenants Toll lijkt echt een gebrek aan Tanks. DD's en Healers zijn vaak zo gevonden, maar aan tanks lijkt echt een chronisch tekort.
Zelf ook op Odin. Zit nu in een nederlandse FC. Crimson moon Crusade, maar die is kapot. Ga nu een nieuwe zoeken en zelf denk ik aan SBS (Steel bladed sword) Een engelse FC maar zitten enkele NLers tussen. Deze zoeken nog mensen voor Coil over een tijdje en ik wil misschien wel aansluiten daarop! :)

• Chrasher
  • Laatst online: 01-12 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb ook geprobeerd op Moogle te komen, maar zoals gezegd staat deze niet in de lijst voor de World transfers. Denk dat hij gewoon te vol zit a.t.m.. Ben eens verder gaan zoeken en kwam een hele grote Nederlandse FC tegen op Phoenix (Dutch Crusaders (+200 personen)). Denk dat ik mijn main karakter maar op die server ga plaatsen.
Ik heb wel 1 karakter op Moogle kunnen aanmaken een paar weken geleden, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Zojuist de worldtransfer request doorlopen.
Op de pagina staat de het proces enkele dagen kan duren en dat je voordat je een bevestiging email krijgt maar beter niet kan proberen om in te loggen... het zal mijn benieuwen hoe lang het gaat duren.
Ebora schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:59:
Zover ik gelezen/gehoord heb is er op iedere server een tekort aan tanks.
Een EXP/Gil boost voor tanks zoals SE nu van plan is in te voeren gaat naar mijn mening ook niet echt de oplossing zijn...

Heb trouwens ook nog een lvl 1 char op Moogle aangemaakt een tijdje geleden. Ben echter totaal niet van plan met deze te gaan spelen daar ik geen zin heb om voor de 10de keer van voor af aan te beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 20:20 ]

• CristianSchriev
Haha kom maar op met die Gil boost xD Nee ik vind het wel leuk zo, ik shout een keer voor AK/CM alles behalve Titan eigenlijk en Invite! :) Das wel leuk.

Moogle of een andere server trekken mij helemaal niet. Ik zit op odin met mijn vriendin en een goede vriend (een is nu 50 de ander bijna) Dat betekent regelmatig dungeons doen wat leuk is straks. En verder wel aardig wat leuke mensen leren kennen al. Moogle zou ik alleen voor gekozen hebben vanwege Tweakers FC. Maar die is al gestorven ^^ (was een fijn begin geweest, zo had je meteen al mensen waar je wat mee kon!)

Nu end game nog 1400 tomes nodig voor full DL En ben aan het sparen voor +1 nu. Ik denk dat ik ondertussen een BLM of een andere DD class. Dat lijkt me wel leuk om ook eens te doen. Verder namelijk geen idee wat je op het moment kan doen endgame behalve dat. Ja coil maar moet eerst een vast groepje hebben :)

• corset
weer maintenance? zucht... wordt wel erg veel zo

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Servers' up :)

Le Meow

• CristianSchriev
lanerios schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:05:
weer maintenance? zucht... wordt wel erg veel zo
Well yes, als er ernstige fouten voorkomen willen wij allemaal graag dat deze per direct gemaakt zijn. Dit kan niet zonder een hotfix. En dat doen ze dus zo. Wees blij dat het nu al gedaan is. Bij mij was zo bijvoorbeeld het spel heel instabiel en erg vaak als ik ALT TAB ingame deed crashte het spel gewoon. Daarnaast heb ik gisteren 3x een 90K crash gehad..

Eerst verder even lezen wat er precies gemaakt is :)

Oke hier de lijst:

The following feature has been implemented.

- A maximum limit has been placed on the number of players who can be in one area.
* If you attempt to move into an area which has already reached its maximum limit, you will receive a message saying you cannot enter that area. Should this happen, please wait awhile and try again.

The following issues have been addressed.

- When leaving the Duty Finder under certain circumstances, the player sometimes became undetectable to monsters.

- In the instanced dungeon "Amdapor Keep," monsters would become immobile under certain circumstances.

- After the 2.05 patch, players would occasionally receive the “90000 Error” or “Square Enix Account Authentication Error” and be disconnected from the server.

Laatste 3 heel logisch met de bovenste ben ik het helemaal niet eens !!! even kijken hoe het uit gaat pakken maar straks kunnen we niet eens Ul-Dah in of weet ik veel waar... Lekker dan :(

[ Voor 46% gewijzigd door CristianSchriev op 17-10-2013 10:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:18:
[...]

Zover ik gelezen/gehoord heb is er op iedere server een tekort aan tanks.
Een EXP/Gil boost voor tanks zoals SE nu van plan is in te voeren gaat naar mijn mening ook niet echt de oplossing zijn...
Tanks zijn gewoon altijd niet veel te vinden omdat de meeste het nou eenmaal leuker vinden om te dps'en. Tevens willen mensen ook niet de leiding nemen in dungeons. En als 3e punt is dat veel mensen die echt tank spelen niet groupen met random dungeon finder. In de meeste FC zijn volgens mij genoeg tanks aanwezig.

Vindt zelf tanken altijd leuk was daarom ook begonnen met gladiator die nu 36 is (en paladin). Vindt alleen de paladin class zo ontzettend saai om mee te questen dat ik nu me pugilist aan het lvlen ben.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Tanks zijn gewoon altijd niet veel te vinden omdat de meeste het nou eenmaal leuker vinden om te dps'en. Tevens willen mensen ook niet de leiding nemen in dungeons. En als 3e punt is dat veel mensen die echt tank spelen niet groupen met random dungeon finder. In de meeste FC zijn volgens mij genoeg tanks aanwezig.

Vindt zelf tanken altijd leuk was daarom ook begonnen met gladiator die nu 36 is (en paladin). Vindt alleen de paladin class zo ontzettend saai om mee te questen dat ik nu me pugilist aan het lvlen ben.
In FC's is het niets anders dan buiten FC's. Het aantal tanks is relatief veelal laag. Maar juist daarom zie je nog minder tanks in randoms. Tenslotte, als je met guildies kunt spelen, waarom zou je nog de moeite nemen met PUGs?

Overigens het gehele verhaal van tanken en leiding nemen vind ik altijd zo'n zinloos argument. Ik tank al meer dan 10 jaar, en over het algemeen neem ik niet de leiding. In dungeons laat ik tactics over aan anderen. En binnen raids werkt het veelal gemakkelijker om een ranged class (RDPS of Healer) als raid leader te laten fungeren. Je field of view als tank is veelal niet handig om individuele spelers in de gaten te houden.

Ik betwijfel echter dat ook maar iets van dat een rol speelt binnen de keuze om tank te spelen of niet. Ik denk dat het grootste probleem is dat er geen grote damage getallen aanhangen, zoals je zegt veel verkiezen DPS. En voor diegene welk het willen proberen, is er vaak dusdanig veel kritiek dat veel nieuwe tanks bijna bang zijn om voor een random dungeon te signen.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

psychodude schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:21:
[...]

Overigens het gehele verhaal van tanken en leiding nemen vind ik altijd zo'n zinloos argument. Ik tank al meer dan 10 jaar, en over het algemeen neem ik niet de leiding. In dungeons laat ik tactics over aan anderen. En binnen raids werkt het veelal gemakkelijker om een ranged class (RDPS of Healer) als raid leader te laten fungeren. Je field of view als tank is veelal niet handig om individuele spelers in de gaten te houden.
Nou de tactics bespreken gedurende een aanval is niet handig. Om naast het ontwijken van aoe of mobs als ranged dps dan nog door te geven wat er aangevallen of gedaan moet worden lijkt me niet handig. Mijn mening is dat de tank het beste door kan geven welk mob prio heeft. De DPS volgen dan.

En als tank geen field of view? lijkt me niet. Je rent naar de boss en loopt hem een paar meter voorbij. De Boss keert zijn rug naar de rest van de party. De tank heeft field of view. Waarbij hij dan nog kan bepalen welke mob zijn aandacht nodig heeft.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• CristianSchriev
kevinl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:31:
[...]

Nou de tactics bespreken gedurende een aanval is niet handig. Om naast het ontwijken van aoe of mobs als ranged dps dan nog door te geven wat er aangevallen of gedaan moet worden lijkt me niet handig. Mijn mening is dat de tank het beste door kan geven welk mob prio heeft. De DPS volgen dan.

En als tank geen field of view? lijkt me niet. Je rent naar de boss en loopt hem een paar meter voorbij. De Boss keert zijn rug naar de rest van de party. De tank heeft field of view. Waarbij hij dan nog kan bepalen welke mob zijn aandacht nodig heeft.
Laat me even kijken ik ben nu al weer 2maandjes tank op FF 14 en ik kan vaak wel wat meer leiding geven dan andere. (of ik neem dat gewoon graag op me). Een tank moet weten welke mobs eerst down moeten in een dungeon, en dit ook aangeven! (tanks die dit niet doen 8)7 < zegt genoeg). Verder heeft een tank in veel gevechten een slechte FOV. In veel gevallen sta je in een krap hoekje, bijv in AK. Maar over de prio heb je wel gelijk vind ik. FOV niet helemaal..

DD die niet je 1,2,3 opvolgen dat is ook een ander verhaal.. haha die tanken maar lekker zelf :D Soms is het lastig met groepen monsters als je 2+ bards hebt met nette gear, dan is het moeilijk de groep op jou te houden.. flashspam !! :)

Even anders.. ik heb 40+ keer CM gedaan veelal met DF. Ging altijd prima (vaak beter dan random groups waar je quiters had) Of soms mensen die van niks wisten |:( Nu hebben ze CM beetje verpest maar alsnog is het te doen in 30min. Nu begonnen met AK. Is een leukere dungeon en vergeleken met de eerdere keren dat ik hem deed duurt het nu nog maar <50min Toen meer dan 1uur (makkelijk) Als tank is het even 5min werk om een relic party met full DL in elkaar te zetten en dan heb je AK zo in 30-40min. Dus dat is prima farmen... Waar je eerst veel moeite had met die wall is die nu gewoon simpel.. echt grappig om te zien hoeveel gear uitmaakt.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Ik betwijfel echter dat ook maar iets van dat een rol speelt binnen de keuze om tank te spelen of niet. Ik denk dat het grootste probleem is dat er geen grote damage getallen aanhangen, zoals je zegt veel verkiezen DPS. En voor diegene welk het willen proberen, is er vaak dusdanig veel kritiek dat veel nieuwe tanks bijna bang zijn om voor een random dungeon te signen.
Wat ik het probleem vind is dat (vooral in pug's) de tank vaak als eerste uitgekafferd word als er iets mis gaat.
Veel spelers gaan er gewoon zonder nadenken van uit dat de tank de leiding neemt.
Denk dat dit voor veel spelers een reden is om na de eerste paar dungeons hun tank-schild aan de wilgen te hangen.

Aan de andere kant kom je in pug's ook regelmatig tanks tegen die hoe dan ook de leiding nemen en geen tips van anderen aanemen met als gevold de ene na de andere wipe.

Net nog als healer de lvl38 dungeon gedaan waar bij de eerste boss het een hele goede tactic is dat de healer agro van de ads pakt en gaat rondrennen zodat de tank en dps zich op de boss kunnen focusen. Die tank wil dus niets van me aannemen en trekt de agro van de ads telkens naar zich toe. Gevolg 4 wipes op een rij.
Toen ik na de 4e wipe dreigde te leaven als 'ie mijn tactic niet probeerde was het bij de 5e poging dus een makkie.

Helaas ging het bij Chimera weer mis, wilde weer niet luisteren en gaat dood. Ik word door hem uitgekafferd en vervolgens rage-quit hij 8)7 Ik en de dps hadden toen echt even een WTF-moment.

Mijn speeltje

Verwijderd

hey ik ben nieuw begonnen op de moogle server. met de bedoeling een paladin tank te maken =D
Is er iemand van de FC die mij een invite kan sturen?
ign: pirader totallis

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ben zelf nog aan het werk.
Hier kan je de lijst vinden met members, als je niet kan wachten:
http://eu.finalfantasyxiv...33364398528006307/member/
Iedereen tot niveau recruit mag inviten volgens mij.

• corset
Wel grappig eigenlijk, ik heb nu al aardig wat dungeons gehealed (alle dungeons tot Halarata oid) 3x ofzo, dus het is allemaal low level experience, maar:

Marauder -> Kunnen zeer, zeer slecht AOE aggro houden. Licht denk ik aan de speler, maar wordt er echt moe van dat ik bij 3 mobs 8/10 keer gewoon 2 sta te tanken.. En ze krijgen bizar veel damage
Gladiator -> Heerlijk om te healen.

Denk dat het ook komt omdat Glads gewoon taunts e.d. hebben.

Oh en een stereotype wat ik merk: Marauders rennen bijna nooit uit AOE's ><

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 17-10-2013 13:58 ]

• psychodude
  • Nu online
kevinl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:31:
[...]

Mob prio is nu niet bepaald taktiek naar mijn mening. Tactics behoud ik tot boss fights. Trash packs boeit allemaal toch niets. Single target nuken is leuk, maar gear wise binnen een week was het zoals menig ander MMO al overrated.

En qua FoV valt het vaak tegen wat de tank ziet. Qua AK bijv. als meest gefarmde dungeon: 1e boss is te overzien. Tweede boss zie ik toch echt niet wat RDPS en healers achter mij doen. En bij de 3e boss als ik aan de andere kant van de kamer bij de boss sta is het ook beperkt wat er achter mij gebeurt.

Coil, 1e ADS. Als main tank is het lastig te zien wat er qua eventuele ads rondgaat als ik area skills aan het dodgen ben onder de boss. Als off-tank is het al helemaal lastig te zien wat er gebeurd als je richting de ingang kijkt, gezien ad spawns daar vandaan komen. De RDPS/Healers in het midden hebben een veel completer overzicht.

Final boss turn 1 hebben wij beide tanks met de boss zijn tail richting ingang gepositioneerd. Ook hier zie ik goed enkel wat er voor en direct naast mij gebeurd. Dat platform achterin? Tsja, dat zie ik dan toch echt niet of dat oplicht. Wederom, voor RDPS en Healers welk toch al zijwaarts het speelveld inkijken is dat geen issue.
lanerios schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:57:
Wel grappig eigenlijk, ik heb nu al aardig wat dungeons gehealed (alle dungeons tot Halarata oid) 3x ofzo, dus het is allemaal low level experience, maar:

Marauder -> Kunnen zeer, zeer slecht AOE aggro houden. Licht denk ik aan de speler, maar wordt er echt moe van dat ik bij 3 mobs 8/10 keer gewoon 2 sta te tanken.. En ze krijgen bizar veel damage
Gladiator -> Heerlijk om te healen.

Denk dat het ook komt omdat Glads gewoon taunts e.d. hebben.

Oh en een stereotype wat ik merk: Marauders rennen bijna nooit uit AOE's ><
Ligt aan je marauders welk je tegenkomt ;). De marauder/warrior heeft de betere threat build-up en zeker qua AoE threat de overhand. Eentje welk een beetje ingelezen is in zijn class heeft nagenoeg geen reden om aggro te droppen. Echter veel mensen beginnen een marauder als een soort van single target melee DPS class en lijken zich pas later te bedenken dat het een tank class is :p.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Afgelopen 2 dagen nog enkele dingen behaalt.

Gisteren BRD lvl 50
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/brd.png

Vandaag PLD lvl 50
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/pld.png

Eens kijken of ik morgen lvl 50 WAR haal....

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

ziet er zeer mooi uit!
ik hoop op mijn gladiator lvl 15 te halen vandaag, maar denk niet dat het gaat lukken :( Bent ondertussen lvl 11.

Verwijderd

ik heb zelf ook ffxiv, ik speel op het moment op lich maar verveel me daar een beetje in me 1tje. mijn vraag is dus ook ff snel op welke server jullie allemaal spelen ? . ik heb pas een level 25 arcanist om een scholar te maken. als ik wat informatie heb over p welke servers jullie spelen kan ik opzich wel van server wisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:50:
ik heb zelf ook ffxiv, ik speel op het moment op lich maar verveel me daar een beetje in me 1tje. mijn vraag is dus ook ff snel op welke server jullie allemaal spelen ? . ik heb pas een level 25 arcanist om een scholar te maken. als ik wat informatie heb over p welke servers jullie spelen kan ik opzich wel van server wisselen.
moogle =D

• DiversionNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 23:23
Eindelijk m'n character kunnen world traden van Cerberus naar Moogle!

FFXIV: Victeron Leviathan

Verwijderd

het is gelukt om mijn character te moven naar moogle :D

• corset
Zit echt te denken of crafts wel zo nuttig zijn om te levellen... (Tijdens het levelling proces!) Ik loop nu in die Twin Serpent gear (Seals zijn echt veels te makkelijk te krijgen), en dat is tot nu toe veel beter dan de crafted gear die ik kan maken. En ik ga geen mats verspillen in de hoop om een HQ te krijgen.

Ja voor de Materia, maar dat lijkt me pas echt op endgame (dus 45+) een verschil te gaan maken, nu vervang ik gear zo snel dat ik nog geen nodig heb.

Related:

Als ik 1 level 50 heb, krijgen mijn andere classes 50% bonus. Is dat ook zo dat als ik WHM op 50 heb, craft/gather +50%?

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 17-10-2013 17:53 ]

• Uhmmie
  • Laatst online: 27-10 08:20
DoL / DoH krijgen geen xp bonus helaas :). En heeft niks met level 50 te maken. Alles classes krijgen ze de bonus zolang ze lager level zijn dan je hoogste DoM/DoW class.

[ Voor 60% gewijzigd door Uhmmie op 17-10-2013 18:11 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• corset
Thanks! Zit zelf te zoeken naar loot lijsten van de dungeons, maar heb zelf pas 2 items voor mezelf zien droppen, Satasha Chest en Headpiece.. Of ik heb geen geluk, of de andere paar dungeons droppen niets.

• Uhmmie
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ricmaniac schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:13:
Alleen combat classes krijgen extra xp, craften heb je idd niks aan. Pas op 50 kan je er goed winst mee maken
Ik weet niet wat weinig of wat veel is.. Ik heb nu de meeste crafts tussen de 30 en 40 en sta momenteel op 1.8 mill. Terwijl mijn hoogste combat class level 20 is en ik alle mats van het Auction Bord ding koop. Persoonlijk ben ik echt van mening dat je meer geld maakt met "mats" dan met eind producten..Juist met lage levels.. Met mats bedoel ik overigens niet wat je harvest, maar de tussen producten (zeker HQ).

[ Voor 19% gewijzigd door Uhmmie op 17-10-2013 19:49 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Is er een mogelijkheid om een trail te testen?

• corset
Niet dat ik weet helaas, komt er aan hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 18-10-2013 11:53 ]

Verwijderd

Bij de volgende patch komt er ook een "item sorteer mechanisme" Dat kan ik alleen maar toejuichen!!

• corset
Seriously? Link? Dat zou echt verdomd handig zijn. Zit nu al een half uur per sessie als een OCD konijn alles te sorteren tussen Retainer en eigen inventory

Verwijderd

Ik dacht dat ik dat in de brief van de producer heb gelezen. Ik kan de link vanop het werk niet opzoeken. Als ik er aan denk wil ik hem vanavond wel nog eens opzoeken.

En dat heb ik dus ook voor, drie verschillende item slots ingenomen door Beast Blood.

Verwijderd

lanerios schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:55:
Seriously? Link? Dat zou echt verdomd handig zijn. Zit nu al een half uur per sessie als een OCD konijn alles te sorteren tussen Retainer en eigen inventory
http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/108086
Letter from the Producer, LI (10/16/2013)
Hello again, all you FFXIVers out there! Yoshi-P here, bringing you my fifty-first Letter from the Producer.

It's already been a month and a half since release, and after adding several new Worlds, optimizing the servers, and expanding the data centers, it's full speed ahead for the development team as we prepare for the first big patch.

Looking over data from each World, it's great to see so many players in every level range. Whether it's exploring the nooks and crannies of Eorzea, chasing after FATE, braving through dungeons for Allagan tomestomes, or taking on the Binding Coil of Bahamut, everyone seems to be settling into their own play style as they find their place in the community.

As for myself, I’ve finally defeated Titan in the main story, and am now in snowswept Coerthas. I’ve been going it incognito on the public servers, and it’s been a lot of fun playing with you all. I can never resist a shout for help to venture through lower level dungeons, so it'll probably be a while before I reach end game.

Speaking of end game, I'd like to take a moment to address our players who have completed the main scenario, and are now working to complete relic quests and fight against the hard-mode primals. We realize how difficult it's been to acquire tomestones and have taken measures to alleviate this problem. Although we had a few setbacks necessitating an extension of the planned maintenance on October 15, as well as a subsequent emergency maintenance, we've added additional instance servers for Amdapor Keep as well as the Wanderer's Palace. We've also increased the number of tomestones obtainable in these dungeons, and made adjustments to gil received from within. Patch 2.1 will introduce even more ways to accumulate tomes, so please bear with us.

End game players have also encountered problems with the fifth turn of the Binding Coil of Bahamut. This issue was to be addressed with the patch on October 15, but unfortunately we've confirmed that the problem still persists. Please rest assured we are working diligently to resolve this issue so that players can resume play in this instance as soon as possible.

Our first update will be fairly substantial, and can be divided into three key parts. First and foremost, we want players to have more options to enjoy themselves in Eorzea. We'll be introducing daily quests and treasure hunts for those looking to play solo, and various system adjustments will make it easier to obtain Allagan tomestones of philosophy and mythology with your party mates. You can also expect to see new dungeons, the Crystal Tower, extreme primal battles, and the return of Good King Moggle Mog. There's also housing and the Wolves' Den to look forward to, both of which are being fine-tuned and debugged as we speak.

Second, we'll be implementing feedback from you, the players. Not only will the user interface be updated, but we'll also be adding an item-sort function, item level restrictions on the Duty Finder, the MVP system, and a number of other new features.

Last but certainly not least, we'll be introducing the salon where players can customize character features such as hair and face paint, and a party search function for individual Worlds. This wouldn't be a FINAL FANTASY if it didn't have a story, so expect to see new developments in the main scenario, and perhaps even the return of a certain someone from Version 1.0.

More details will be revealed during the upcoming LIVE letters. I'm planning to host one every month up until the release of 2.1, and I hope you tune in to all of them!

And that’s all from me for today. See you again on October 19, at the ninth Letter from the Producer LIVE!

Verwijderd

Wel leuk dat ze ook al veel met endgame bezig zijn maar tegelijkertijd ook voor de 'rest' wat doen :).

Kijk erg uit naar de salon eerlijk gezegd. Vond elezen een leuk ras maar er was weinig keus voor haarstylen dus hoop dat er nieuwe opties worden toegevoegd hieraan.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Zoals ik zei in mijn vorige post

lvl 50 WAR done
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/war.png

Nu alleen nog maar WHM naar 50 voor alle magic/battle classes op 50. Wordt iets voor in het weekend i guess.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

NaWA schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:05:

lvl 50 WAR done
[afbeelding]

Nu alleen nog maar WHM naar 50 voor alle magic/battle classes op 50. Wordt iets voor in het weekend i guess.
Dark Helmet lookalike _/-\o_ Maar serieus, grats :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• bronce
  • Laatst online: 01-12 20:29
50 minuten in de queue voor wanderer's palace. Krijgen we een tank die wil een speedrun pakt 20 mobs aan gaat instant dood. hij leaved en nu kan ik weer 50 minuten wachten -,-

• CristianSchriev
NaWA schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:05:

lvl 50 WAR done
[afbeelding]

Jeetje hoeveel lvl 50's heb je al? Ik ben nu pas begonnen met mijn 2e (gaat bard worden) na aantal uurtjes al 18 archer nu. Gaat wel snel met fates. tot 250% extra bonus. 50% altijd al door 1e lvl 50 pally ^^ Dat scheelt veel. Heb je tips om snel te levelen? :) :o

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 17:55
De "Letter from the Producer Live" begint over ongeveer 20 minuten.

http://www.multitwitch.tv/finalfantasyxiv/reinheartv

• bronce
  • Laatst online: 01-12 20:29
yea net turn 1 gedowned. En m'n 2e relic gescored :p

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

CristianSchriev schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Jeetje hoeveel lvl 50's heb je al? Ik ben nu pas begonnen met mijn 2e (gaat bard worden) na aantal uurtjes al 18 archer nu. Gaat wel snel met fates. tot 250% extra bonus. 50% altijd al door 1e lvl 50 pally ^^ Dat scheelt veel. Heb je tips om snel te levelen? :) :o
Op dit moment al 10 classes op lvl 50 en Conjurer (WHM) wordt de 11de.
Snelste methode is atm gewoon fate grinden. Vanaf de low 40's in northern Thanalan gaat wel erg rap, op een gegeven moment krijg je er 20K exp per fate.

NaWA schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:56:
[...]

Op dit moment al 10 classes op lvl 50 en Conjurer (WHM) wordt de 11de.
Snelste methode is atm gewoon fate grinden. Vanaf de low 40's in northern Thanalan gaat wel erg rap, op een gegeven moment krijg je er 20K exp per fate.
Ben ik ook aan het doen...maar het voelt te eentonig om dit achter elkaar vol te houden voor mij haha. WAR is nu 43 net 2% en straks uit me werk ben ik van plan om het vandaag even door te zetten ja. Mooie is alleen dat ik nu al weet dat ik War niet ga spelen XD wil hem alleen zodat ik me titan wapen kan dragen hahaha. en uiteindelijk alles 50 heb

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Eens met Ric,
als je alles op 1 char wilt MOET je wel FATES doen omdat er gewoonweg geen quests meer zijn in de wereld, de Leves e.d. uitgesloten.
Ben momenteel begonnen aan Arcanist en aangekomen bij de laatste questhub in Aleport; wanneer ik die heb gedaan blijft er op een enkele LV47 quest in dezelfde map niks meer over...

Naarja, long term project: Arcanist naar 50, Conjurer naar 50 en meer Jobs (muv craft/gather) was ik op m'n main niet van plan.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Vandaag veel gehaald.

Als eerste de 500K GC seals archievement
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch1.png

Daarna conjurer op lvl 50
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch2.png

Waarna ik alle magic classes op lvl 50 had
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch3.png

Waarna ik alle magic/battle classes op lvl 50 had
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch4.png

En daarvoor een kroontje kreeg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/crown.png

Daarna nog even de lvl 50 WHM jobquest gedaan
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch5.png

Waarna ik alle lvl 50 job quests completed had
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/arch6.png

En voor de laatste quest de WHM bodypiece ook kreeg en dus niet meer met een continu pantyshot hoefde rond te lopen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/whm.png

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
Weet iemand waar ik die lvl 45 blue items krijg? Ik ben conjurer en speel white mage maar ben geen questb tegengekomen waar ik ze kreeg en ben nu lvl 49. Zie wel als ik de laatste white mage job class doe dat ik een healer cloack krijg een blue item maar dit is pas bij 50?

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

de lvl 45 artifact gear krijg je via een quest van de persoon die je job quests geeft op lvl 45.

Je moet wel de lvl 40 job quest completed hebben, en bij sommige classes ook de lvl 45 job quest.

[ Voor 34% gewijzigd door NaWA op 20-10-2013 21:01 ]

• timpie81
NaWA schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:00:
de lvl 45 artifact gear krijg je via een quest van de persoon die je job quests geeft op lvl 45.

Je moet wel de lvl 40 job quest completed hebben, en bij sommige classes ook de lvl 45 job quest.
heel vreemd die van mij zit in camp tranquil en is voor mijn white mage mijn contact persoon. Ik heb de 45 al voltooid en de volgende kan pas bij 50 en die geeft inderdaad een blue item. Maar hiervoor heb ik niks gekregen hoor.

Edit:
Man, man, man ik heb geen item gezien kijk ik in mijn stack zitten daar 4 blue items in. Spuit 11 is wakker. Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door timpie81 op 20-10-2013 21:11 ]

• CristianSchriev
Jeetje NaWa jij kan quiten na 1/2mnd want jij hebt dan letterlijk alles gedaan Q.Q wow kerel, ziek HC :D haha ^^

Dat is in 1 dag 1/7e van mijn total achievement points. Hoeveel heb jij in totaal dan? :$

[ Voor 29% gewijzigd door CristianSchriev op 20-10-2013 23:27 ]

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

CristianSchriev schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:22:
Jeetje NaWa jij kan quiten na 1/2mnd want jij hebt dan letterlijk alles gedaan Q.Q wow kerel, ziek HC :D haha ^^

Dat is in 1 dag 1/7e van mijn total achievement points. Hoeveel heb jij in totaal dan? :$
In totaal
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/new/archT.png

Maar goed, zo hardcore is het niet als je weet dat ik legacy ben. Ik had in 1.0 al mnk en drg op lvl 50 en de rest van de classes op lvl 36, omdat dit het level was waarop je in 1.0 de laatste class quest kreeg.

Heb alleen maar Arcanist van 0 hoeven levellen sinds 2.0 release. En daar heb ik de main storyline ook mee gedaan.

Wat echt hardcore zou zijn als ook ook alle darklight gear en relics voor de classes had, daar moet ik nu maar eens aan beginnen i guess.

• corset
Zo, weekend checklist gedaan

1. Craft dingen voor vriendin. Zij had echt betere gear nodig
2. Halloween event beginnen (en blijkbaar ook afmaken.. was veels te kort helaas)
3. Beslissen wat ik wil levellen. WHM en PLD worden het.
4. Alle dungeons opnieuw healen nu ik een goed tobo heb. Ging geweldig. Skirt ding geloot van Satasha

Alles gelukt. Heerlijk, nu GLD gaan levellen

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Gisteren heb ik de dungeon 'Stone Vigil' unlocked en daarna ook direct DF voor de dungeon aangezet. Binnen 10 seconden een groep. En eerste wat een van de andere player zegt is 'Why are you in all white gear ?'. En nog een 'I was wondering the same thing'. Nu was ik in de veronderstelling dat mijn gear zo slecht nog niet was.

Zonder problemen naar de eerste boss en first try gehaald.

Daarna begonnen ze weer te zeuren over mijn gear en quiten ze allebei........

Vervolgens via DF nieuwe party. En met 1 wipe op een trash mob de hele dungeon doorlopen.

Rare avond, maar wat vinden jullie kun je als tank zijnde direct een dungeon induiken zodra die unlocked is. Of moet je eerst nog een of twee levels levelen en betere gear halen.

• corset
Gewoon gelijk induiken, er zijn genoeg high levels met white gear die ik ken die zonder issues dungeons tanken.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Sommige mensen gaan er hier wel erg hard doorheen :P.

Ik heb afgelopen week erg veel geluk gehad. Tijdens de wekelijkse mythology runs iemand van mijn server leren kennen. Schijnbaar was die persoon wel onder de indruk want ik kreeg een invite naar zijn social linkshell en vroeg hij of ik mee wilde doen met een titan run (ondanks dat ik deze nog niet gedaan had). Nu is dat gevecht niet zo moeilijk voor een tank (pld) maar ik vond het toch best wel spannend. Na 3 pogingen hadden we hem neer en was ik met mijn eerste relic (een paar dagen later) klaar.

Als dat al niet genoeg was ben ik vervolgens met m'n tweede relic begonnen (brd) en die in 2 dagen voltooid. De meeste tijd was ik kwijt aan het farmen van philosophy tomestones. Als dps was titan nog een stuk chaotischer maar we hadden hem dit keer wel in één keer neer. Ik stond zelfs 2de op de dps lijst met mijn toxotes/nq spinel (met alesone's songbow) brd :P Wel een beetje fout, een relic brd zonder ook maar één stuk darklight (of beter) gear.

Nu heb ik al mijn lv50 classes voorzien van relic en wordt het tijd om de volgende naar 50 te brengen. Dit wordt zeker een healer class zodat ik alle 3 de rollen in een party kan vervullen. Ik weet enkel nog niet of ik hier een whm of sch voor wil gebruiken. Mijn whm is tenminste al 35 en daarvan vind ik de AF iig mooier dan de sch (die nog maar lv17 arcanist is). Ik denk dat ik voor de whm zal kiezen.

Verwijderd

Ik speel echt langzaam. Gister eindelijk lvl 30 gehaald op pugilist en 15 op lancer. Vandaag ga ik even naar de monkey quest kijken. Hoop wel dat ik gear krijg wat er beter uitziet, heb nu 'toad' gear of zoiets en het ziet er nogal gaar uit. Wordt tijd dat ze het SWTOR armor systeem implementeren zodat je altijd gear aan hebt die je zelf mooi vind :)

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Sinds afgelopen vrijdag kan ik niet meer inloggen op mijn char. Ik had een THM lvl 18 en een CNJ lvl 13.
Ik was een op ander internetconnectie aan het inloggen. Dus kreeg ik een melding dat het account tijdelijk geblokkeerd is. Dus ik een nieuw wachtwoord reset aangevraagd. Vanaf dat moment ging het helemaal mis. Ik kreeg als melding dat mijn ID en/of wachtwoord niet juist is. Terwijl bij de wachtwoord reset is aangegeven dat mijn nieuwe wachtwoord is geaccepteerd.
Daarna nog 7 succesvolle password resets uitgevoerd, maar kan niet inloggen vanwege een ongeldige ID danwel password. Ik heb daarna een ticket aangemaakt. Maar heb het ticketnummer niet opgeschreven. Omdat ik in de veronderstelling was dat het ticketnummer wel naar mijn emailadres wordt gestuurd ter bevestiging. Maar dat is niet zo. Sindsdien heb ik nog geen reactie van square enix mogen ontvangen.

Het is toch niet waar he dat ik dan een nieuw pakket moet kopen en opnieuw moet beginnen. Want dat zou heel erg zuur zijn :(

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Dat is zeker zuur. Misschien kun je via je internet geschiedenis het ticket nog terug vinden.

• GekkeR

GekkeR

key = key

kevinl schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:27:
Sinds afgelopen vrijdag kan ik niet meer inloggen op mijn char. Ik had een THM lvl 18 en een CNJ lvl 13.
Ik was een op ander internetconnectie aan het inloggen. Dus kreeg ik een melding dat het account tijdelijk geblokkeerd is. Dus ik een nieuw wachtwoord reset aangevraagd. Vanaf dat moment ging het helemaal mis. Ik kreeg als melding dat mijn ID en/of wachtwoord niet juist is. Terwijl bij de wachtwoord reset is aangegeven dat mijn nieuwe wachtwoord is geaccepteerd.
Daarna nog 7 succesvolle password resets uitgevoerd, maar kan niet inloggen vanwege een ongeldige ID danwel password. Ik heb daarna een ticket aangemaakt. Maar heb het ticketnummer niet opgeschreven. Omdat ik in de veronderstelling was dat het ticketnummer wel naar mijn emailadres wordt gestuurd ter bevestiging. Maar dat is niet zo. Sindsdien heb ik nog geen reactie van square enix mogen ontvangen.

Het is toch niet waar he dat ik dan een nieuw pakket moet kopen en opnieuw moet beginnen. Want dat zou heel erg zuur zijn :(
Ai ai ai, Square's support is inderdaad ernstig slecht (lees: TRAAG).
Dat je hun nu moet bereiken is dus inderdaad lastig, sterkte!
Enige tip die ik kan geven:
Telefonisch bellen werkt "snel" (1-2 dagen ipv 1-2 weken) maar kost geld.

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Zoals hierboven al gezegd is, even in de telefoon springen en naar Engeland bellen.
Nadat ik drie tickets had aangemaakt om mijn security token van mijn account te laten halen (ik ben mijn token kwijt geraakt met de verhuizing) ben ik gaan bellen.
Dacht eerst dat ik naar het Amerikaanse callcenter moest bellen, maar het is het Britse variant. Geen abnormale kosten, gewoon normaal "internationaal" tarief.
Ik heb twee keer gebeld en het twee keer maar drie minuten in de wacht gestaan. Super fijn geholpen, security token was binnen twee minuten eraf, waarna ik mijn wachtwoord van mijn account kon resetten.
Daarnaast nog ff slap geouwehoerd met die dame, over het salaris wat ze daar kregen en over de drukte in het callcenter, maar daar kies je dan ook zelf voor :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Kun je eigenlijk al server transferen?
Ik ben er een tijdje uit geweest en zou dat graag doen. Zo ja, hoe werkt dat?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

gewoon via je mogstation, en als het goed is is het vanavond nog gratis nog gratis tot dinsdagochtend 10:00 (AM).

[ Voor 27% gewijzigd door NaWA op 22-10-2013 07:25 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb het niet kunnen vinden, ik heb 3 verschillende MOG stations geprobeerd, maar ik kreeg geen melding or whatso-ever.

Hoeveel gaat het kosten om betaald over te stappen naar een andere server?
Ik zou nu wel eens met een groepje willen gaan spelen 

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Audione0 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:22:
Ik heb het niet kunnen vinden, ik heb 3 verschillende MOG stations geprobeerd, maar ik kreeg geen melding or whatso-ever.

Er is maar 1 MOG Station ;)

heb je deze zaken gecontroleerd/geverifieerd?
http://eu.finalfantasyxiv...6d405a76d03845e5978e37811

daar staat eigenlijk alle info in.

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)
NaWA schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:48:

En voor de laatste quest de WHM bodypiece ook kreeg en dus niet meer met een continu pantyshot hoefde rond te lopen.
[afbeelding]
Daar heb ik deze oplossing voor:

Afbeeldingslocatie: http://img2.finalfantasyxiv.com/f/922784df75bf4d7b8b92e44cfedc9476_5c8ecfbc673e1287a9b5e85423fe1657fl0_264x360.jpg?1382438825 :P

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

wut...

welke set is dat dan? Coliseum shawl iig toch?

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

I need to get me some of those... x)

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Audione0 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:22:

Inloggen op mog station en dan onder optional services.

Echter:
* The free period for World transfers has ended. Regular service is scheduled to resume at the end of October.

Dus nog even1~2 weekjes wachten dan. Prijs is ook nog niet bekend. Je hebt dus net de free transferwindow van 7 dagen gemist. Zuur :/

[ Voor 7% gewijzigd door NaWA op 22-10-2013 16:20 ]

Zoo, werk zit er weer op voor vandaag. Me doel is om vanavond me Warrior toch naar 50 te krijgen. (nu 47) dus het moet in principe goed te doen zijn.

En dan eindelijk me Titan HM Warrior weapon aan doen haha

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

En dan kun je met een boulder in je handen zwingen :)

ATM bezig om titan proberen te winnen.. Gaat niet zo goed.

Disaster party na disaster party.
Nee, een whm in AF met net 2K HP gaat niet werken, waarom queuen zulke mensen :/

Wat mij betreft mag de entrance naar dit soort battles wel gegate worden op gearlvl ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door NaWA op 22-10-2013 17:34 ]

• CristianSchriev
Wat apart is is dat PLD een zielig schild krijgt met kut stats waar schild misschien 1/3e van totale wapen is... En dus een andere drop bij titan is velen malen beter? Of heb ik dat heel erg fout ;p

• timpie81
ik ben net lvl 50 geworden. Moet ik nu nog XP halen want ik zie dat de bar nog steeds aangeeft 560k xp tot volgende level? Ik dacht dat 50 de cap was en ga nu verder met laatste job en story quests.

• Rob Krauts
timpie81 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:30:
ik ben net lvl 50 geworden. Moet ik nu nog XP halen want ik zie dat de bar nog steeds aangeeft 560k xp tot volgende level? Ik dacht dat 50 de cap was en ga nu verder met laatste job en story quests.
Level 50 is de cap en je zal niet meer exp kunnen halen. De bar kun je dus met rust laten :)

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Zo, gisteren flink bezig geweest om m'n lancer van 29 naar 34 te krijgen (voor blood for blood cross-class skill). Nu dat die uit de weg is moet ik nog marauder van 15 naar 26 brengen (voor mercy stroke) en dan kan ik beginnen aan een healer. Dat gaat waarschijnlijk een white mage worden (die momenteel lv35 is).

Ondertussen moet ik nog een kleine 400-500 philosophy stones om mijn paladin tank te cappen en dan ga ik daarna of bard gearen of alvast sparen voor vanya robe/hat voor mijn toekomstige healer (waarschijnlijk het eerste).

• psychodude
  • Nu online
CristianSchriev schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:33:
Wat apart is is dat PLD een zielig schild krijgt met kut stats waar schild misschien 1/3e van totale wapen is... En dus een andere drop bij titan is velen malen beter? Of heb ik dat heel erg fout ;p
De enige reden om titan weaponry te gebruiken is elemental resistance. Daarnaast speelt het geen rol, gezien je toch direct je relic weapon kan ophalen. Wat een titan shield dan ook voor stats geeft, maakt niet uit. Je zult het op korte termijn toch mogelijk enkel gebruiken in de ultimate versie van Titan zoals deze in 2.1 komt.

Gisteren weer een goed avondje coil achter de rug. Turn 1 1-shotted. Turn 2 en 3 doorlopen. Nu nog een aantal avonden deze week op de planning om turn 4 te kunnen gaan downen en met turn 5 van start te kunnen gaan.

Daarnaast buffed, zonder food, nu slechts 23 HP van de 6k mark af op mijn pala. Nog een paar AK farms en genoeg tokens om dat te regelen.
psychodude schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

De enige reden om titan weaponry te gebruiken is elemental resistance. Daarnaast speelt het geen rol, gezien je toch direct je relic weapon kan ophalen. Wat een titan shield dan ook voor stats geeft, maakt niet uit. Je zult het op korte termijn toch mogelijk enkel gebruiken in de ultimate versie van Titan zoals deze in 2.1 komt.

Gisteren weer een goed avondje coil achter de rug. Turn 1 1-shotted. Turn 2 en 3 doorlopen. Nu nog een aantal avonden deze week op de planning om turn 4 te kunnen gaan downen en met turn 5 van start te kunnen gaan.

Daarnaast buffed, zonder food, nu slechts 23 HP van de 6k mark af op mijn pala. Nog een paar AK farms en genoeg tokens om dat te regelen.
Naja ik vind het dus chill dat ik nu me titan wapen voor een andere class heb. Dan hoef ik niet weer al dat gedoe te doen gelijk om ook met die class me relic te halen :p want die titan weapons zijn zeker niet slecht

• corset
Vraagje, ik zie soms mensen met uber awesome wapens lopen met de +1 affix. Ik denk dat het daar om de relic wapens gaat? Hoe krijg ik deze schatjes? :P

lanerios schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:56:
Vraagje, ik zie soms mensen met uber awesome wapens lopen met de +1 affix. Ik denk dat het daar om de relic wapens gaat? Hoe krijg ik deze schatjes? :P
Als je level 50 bent kan je in vesper bay een quest starten. voor die quest moet je een aantal dingen doen en een reeks bosses verslaan en krijg je uiteindelijk je relic wapen. Voor relic +1 moet je nog wat dungeon farms doen om zo stenen te verzamelen en je relic te upgraden naar +1

• Rob Krauts
Ricmaniac schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Als je level 50 bent kan je in vesper bay een quest starten. voor die quest moet je een aantal dingen doen en een reeks bosses verslaan en krijg je uiteindelijk je relic wapen. Voor relic +1 moet je nog wat dungeon farms doen om zo stenen te verzamelen en je relic te upgraden naar +1
Een sidenote is dat je in totaal 900 Mythology tokens moet verzamelen om +1 te kunnen halen. Deze zijn echter capped tot 300 p/week, dus het kost je minimaal drie weken om deze te farmen.
Pagina: 1 ... 45 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet