Verwijderd

Goodbye Shiva ;)
Due to login and character creation restrictions set in place after the start of official service, many players were unable to create characters on their desired Worlds. In order to address this issue, players will be allowed to use the World Transfer Service free of charge from Tuesday, October 15, 2013, to Sunday, October 21, 2013, 01:00 a.m. After reading the guidelines below, please proceed to the FINAL FANTASY XIV: Mog Station (http://sqex.to/Msp) to use the World Transfer Service.

What is the World Transfer Service?
Using the World Transfer Service, players can move characters on their service accounts to be from one World to another.

Although multiple characters can be transferred from one World to another with a single use of this service, multiple characters from different Worlds cannot be transferred to the same World, nor can multiple characters from a single World be transferred to separate Worlds.

* Characters cannot be transferred to a World which has already reached the limit for character creation.
* Characters can also be transferred between data centers.

Transfers Involving Legacy Worlds
In order to allow the economy of newly established Worlds to stabilize, the following restrictions have been set in place for Legacy Worlds.

Transferrable Current World Destination World
○ Non-Legacy World -> Legacy World
○ Legacy World -> Legacy World
× Legacy World -> Non-Legacy World

How to use the World Transfer Service
Step 1: Confirm Your Eligibility
The following conditions must be met before using the World Transfer Service:

You must possess an active service account for FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.
You must be logged out of the game.
Your character cannot be enlisted in a free company, holding a free company petition, or signed to a free company petition.
Your character cannot have items for sale on the market.
Your character cannot have items entrusted to the Calamity Salvager NPC.
Your character must rehire any retainers carried over from Version 1.0.
Your character must be logged out outside of any instanced areas.
Your free trial period must be expired.
The character you wish to transfer must be at least three days old.
Your service account cannot be suspended due to a violation of Terms of Service or a hold on the account.

Furthermore, characters can only transfer 3 million gil, while retainers can only transfer 1 million gil. Please be aware that excess gil will be lost.

* Regarding Login Restrictions During the Transfer Process
Once you begin the World transfer process, you cannot create new characters or log into the game until the transfer is complete.

Characters will be transferred in the order applications were submitted. Furthermore, additional time may be required for all transfers to complete. A notification will be sent to the e-mail address registered to your Square Enix account when the transfer is complete. Do not attempt to log in before receiving this notification, as doing so may cause an error in the transfer, prolonging the process.

* Please check your e-mail filters to ensure e-mail from the domain name @account.square-enix.com is not sent to your junk mail folder.

A large number of players are expected to make use of the World Transfer Service during this free period. As a result, transfers may require several days before processing is complete.

Step 2: Log into the FINAL FANTASY XIV: Mog Station
Log into the FINAL FANTASY XIV: Mog Station with the Square Enix account containing characters you wish to be transferred. The status of your service account and available characters can be confirmed on the Account Services page.

To begin the application process, select World Transfer Service on the Optional Services page.

* In the event you possess multiple service accounts for FINAL FANTASY XIV, please select the tab of the service account containing characters you wish to be transferred.

Step 3: Apply for a World Transfer
Follow the onscreen instructions to complete the World transfer process. Please also bear in mind the following before submitting your application:

Subscription Type Restrictions
Accounts with entry subscriptions are only allowed one character per World; therefore, for these accounts, characters cannot be transferred to a World on which a character is already present. With a standard subscription, players are allowed up to eight characters on a single World.

Characters with the Same Name
In the event the name of your character has already been chosen by another character on the destination World, you will be required to change your character's name when logging in for the first time.

Although it is possible to confirm the availability of your character's name when submitting your application, multiple applications bearing characters with the same name may necessitate the renaming of your character, depending on the order in which the applications are processed.

* Once service fees are instated for this service, characters transferring from another World will take priority in the event a character on the destination World has the same name but is associated with an inactive service account at the time of transfer.

Retainers with the Same Name
In the event the name of your retainer is already being used by another retainer on the destination World, you will be required to change your retainer's name upon first summoning them. Please be advised that it cannot be determined beforehand if your retainers will require name changes.

Data Retained After Transfer

- The following will be transferred along with your character:
All items, including gear and minions
Retainers and all items in their possession.
Moogle letters
Gil (3 million gil per character, 1 million gil per retainer)
* Please note that any gil exceeding the above limit will be lost.

- The following will not be transferred along with your character:
Friend lists
Blacklists
Linkshells
Free companies
* The World Transfer Service cannot be used for characters enlisted in a free company. Please make sure your character is not a member of a free company before using this service.
* Characters will be withdrawn from linkshells automatically.

- The following data will be updated automatically.
Character data on the Lodestone
Blogs and comments posted on the Lodestone
* World transfers will not affect your list of followers and those whom you are following.
Character avatars on the official forum

Disclaimers
The World Transfer Service cannot be used when the Square Enix Account Management System, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn, or the FINAL FANTASY XIV: Mog Station is undergoing maintenance.
With the introduction of the World Transfer Service, there may be cases where players are requested to transfer to other Worlds due to fluctuations in population. We may also consider the splitting or merger of Worlds. Because of this, there may be instances where players who have used the World Transfer Service are requested to move to a different World. Please note that in such cases, applications for World transfers cannot be canceled or refunded.
If you should encounter problems when using the World Transfer Service, please contact the Square Enix Support Center. Please note that the Square Enix Support Center cannot assist with certain problems if more than one week has passed since using this service.

Service Fees
Please note that the paid service is estimated to start at the end of October. Details on the paid service will become available once they are finalized.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Ik erger me nu wel een beetje kapot aan het feit dat het onmogelijk is om een normale party te krijgen voor Titan (HM). Dit omdat het gewoon niet tot bijna onmogelijk is in Duty Finder. De 2e tank is dan gewoon death weight eigenlijk en dan heb je wel een top team nodig om dat wel te halen..

En dan probeer maar eens als PLD een team te vinden. Of je moet zelf een team beginnen ook dan is het nog kei lastig. Ik vind dat er meer mogelijkheid moet zijn in DF. Dat er apartere teams moeten kunnen komen. Maar dat ben ik dan weer. ^^

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 09:20
Nicee! Ik ben ook weg van Shiva dan. Kijken of ik een fc op moogle kan joinen met nederlanders :)

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
Hmm, ik heb titan hm 3x gedaan via df.
alle 3 de groups hebben t gewoon gehaald met hooguit 1 wipe..

Misschien veel mazzel.. Maar met garuda hm was t ook best ok via df eigenlijk.
Denk dat ik mn 4e of 5e group t ding wel neer had..

Titan is een heel ander verhaal. Denk zo'n 30 pogingen gedaan afgelopen 2 dagen, maar nog geen succes..

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

CristianSchriev schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:43:
Ik erger me nu wel een beetje kapot aan het feit dat het onmogelijk is om een normale party te krijgen voor Titan (HM). Dit omdat het gewoon niet tot bijna onmogelijk is in Duty Finder. De 2e tank is dan gewoon death weight eigenlijk en dan heb je wel een top team nodig om dat wel te halen..

En dan probeer maar eens als PLD een team te vinden. Of je moet zelf een team beginnen ook dan is het nog kei lastig. Ik vind dat er meer mogelijkheid moet zijn in DF. Dat er apartere teams moeten kunnen komen. Maar dat ben ik dan weer. ^^
Wie ben jij in de FC? (speel je wel op moogle btw?) want we hebben nog niet helemaal een volle groep voor Titan HM. We hebben nog steeds maar 3 mensen die Titan HM al verslagen hebben. 2 PLD tanks (ik ben er 1 van ^_^ ) en een BLM.

Maar veel mensen hebben nog niet genoeg darklight gear en dat moet gewoon echt voor dat gevecht,
En wat je zegt over die duty finder is echt helemaal waar. Daar moet je voor titan gewoon niet aan beginnen. Gewoon naar revenants toll gaan en daar een experienced of in ieder geval een niet completely retarded party zoeken.
Stoneyfrog schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:26:
[...]

Nicee! Ik ben ook weg van Shiva dan. Kijken of ik een fc op moogle kan joinen met nederlanders :)
Ik hoop wel dat Moogle weer open wordt gegooid.. Straks blijft Moogle zo vol en gooien ze hem niet eens open voor transfers :/

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
hmm, ik ga de transfer ook naar Moogle doorzetten denk ik.. nog niet echt zeker, heb nu een wachtrij in de avond van 20-30 sec.. wil dat niet al te lang verlengen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Lol net een AK run gedaan in me eentje gewoon de duty finder gejoined. Kom ik in een party waar we alle 4 relic wapen + darklight en hoger gear hadden XD nog nooit zo'n snelle run gehad haha

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20
http://na.finalfantasyxiv...51b601d2cc57f314bef355b3e

De earrings kunnen bij specifieke moogles vanaf 15 oktober opgehaald worden.
Dit totdat patch v2.1 uitgebracht wordt.

Weet niet of dit al eerder bekend was. :)

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hmm, vanwege die wispelturige duty finder. Ga ik vanavond een nieuwe class beginnen. Waar is in de Tweakers guild meer vraag naar? Een tank of een healer?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

kevinl schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:13:
Hmm, vanwege die wispelturige duty finder. Ga ik vanavond een nieuwe class beginnen. Waar is in de Tweakers guild meer vraag naar? Een tank of een healer?
healer. hebben al zo'n 5 tanks die actief spelen

• CristianSchriev
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:01:
[...]

Wie ben jij in de FC? (speel je wel op moogle btw?) want we hebben nog niet helemaal een volle groep voor Titan HM. We hebben nog steeds maar 3 mensen die Titan HM al verslagen hebben. 2 PLD tanks (ik ben er 1 van ^_^ ) en een BLM.

Maar veel mensen hebben nog niet genoeg darklight gear en dat moet gewoon echt voor dat gevecht,
En wat je zegt over die duty finder is echt helemaal waar. Daar moet je voor titan gewoon niet aan beginnen. Gewoon naar revenants toll gaan en daar een experienced of in ieder geval een niet completely retarded party zoeken.
Ik heb bijna full DL. Heb nog 2 ringen nodig, en chest piece = 200HP meer max ofzo :D Ik zit niet op moogle. Op Odin helaas. In een NLse FC die 50 leden heeft maar iedereen die 50 is en end game doet gaat weg daar, dus ik vertrek er binnenkort ook. Liever naar een andere FC zonder NL waar wel wat gebeurd _/-\o_ Als PLD krijg je nooit invites voor Titan. Ik had zelf een party gestart maar daar zaten zelfs nog retards bij :') Echt van hoe moeilijk is het om te dodgen .... O-) En telkens met die group voor heart een whipe. Ik ging met DF kwam ik nog na die fase (helaas wel toen whipe)

• CristianSchriev
Net een group gemaakt met random mensen, maar op een of andere manier allemaal leuke gasten (voor Titan) Hebben skype gebruikt en helaas na 2uur nog geen geluk. Kwamen ongever tot 30-35%. Voor mij als tank is het echt vervelend ik hoef er alleen maar te staan en maar een beetje voor boksbal te spelen.. En helaas uiteindelijk steeds iemand die faalde omdat die net door een plume heen liep enzovoort. Ik weet dat het te doen was met die group. Maar had er echt geen zin meer in.

Wel wat vrienden ingame er aan over gehouden, altijd leuk! En wel leuke exp opgedaan :)

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Niks voelt zo goed ingame als je eerste Titan HM verslaan, blijven proberen! :)
Leuke is ook inderdaad dat je allemaal friends erbij krijgt met de pickup :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Was een beetje klaar met de game (door de gare quests) maar ben toch weer begonnen met het lvlen van pugilist (ook al heb ik nog geen lvl 50.. me 37 paladin vondt ik niet meer zo leuk).

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:34:
Was een beetje klaar met de game (door de gare quests) maar ben toch weer begonnen met het lvlen van pugilist (ook al heb ik nog geen lvl 50.. me 37 paladin vondt ik niet meer zo leuk).
Goedzo als iets niet leuk is gewoon andere dingen doen. Farmen is saai voor DL. ga dan een andere skill erbij trainen enzovoort.. :D Heel easy en veel beter :3

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Even een update wat betreft de Free Company of Tweakers.

De afgelopen maand was de eerste maand voor de FC van Tweakers. Helaas moet ik mededelen dat het ook gelijk de laatste maand was.

Waarom stopt de FC? Omdat er simpelweg te weinig mensen van Tweakers actief waren. Er waren zo'n 20 tot 30 mensen actief waarvan er ongeveer 10 actief zijn in end-game content. Hoewel we geen echte end-game content FC wouden worden was het wel erg vervelend voor de mensen die juist wel voor de end-game content gingen.

Wat gaat er nu gebeuren met de Company of Tweakers? De FC zal na een tijdje verdwijnen, ondertussen kunnen de leden overstappen naar een andere FC genaamd: Moogle's Finest. Dit is ook een Nederlandstalige FC op Moogle met zo'n 30 actieve leden. Met de huidige actieve leden van CoT wordt dat dus zo'n 50-60 leden. Dat is een lekker aantal en dan zijn er genoeg mensen die hardcore end-game content doen en casual spelers.

Voor meer informatie /tell een van de volgende personen in-game: Sasuke Uchiha, Xion Twilight, Echoe Balaguer, Doki Doki, Kaduk Aszale.

• CristianSchriev
MarluXiaXl schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:55:

De afgelopen maand was de eerste maand voor de FC van Tweakers. Helaas moet ik mededelen dat het ook gelijk de laatste maand was.

Waarom stopt de FC? Omdat er simpelweg te weinig mensen van Tweakers actief waren. Er waren zo'n 20 tot 30 mensen actief waarvan er ongeveer 10 actief zijn in end-game content. Hoewel we geen echte end-game content FC wouden worden was het wel erg vervelend voor de mensen die juist wel voor de end-game content gingen.

Wat gaat er nu gebeuren met de Company of Tweakers? De FC zal na een tijdje verdwijnen, ondertussen kunnen de leden overstappen naar een andere FC genaamd: Moogle's Finest. Dit is ook een Nederlandstalige FC op Moogle met zo'n 30 actieve leden. Met de huidige actieve leden van CoT wordt dat dus zo'n 50-60 leden. Dat is een lekker aantal en dan zijn er genoeg mensen die hardcore end-game content doen en casual spelers.

Voor meer informatie /tell een van de volgende personen in-game: Sasuke Uchiha, Xion Twilight, Echoe Balaguer, Doki Doki, Kaduk Aszale.
O wow, precies hetzelfde bij mijn guild op Odin. 60 mensen, iedereen die 50 was ging er tussen uit! ik binnenkort ook. Guild leader is gestopt met FF (nu al) en andere leaders hadden er geen zin in, het schoot niet op. Ik ga denk de drukste engelse FC opzoeken daar..
MarluXiaXl schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:55:

Opzich is dat de reden inderdaad. het is echt helemaal niet erg dat veel mensen casual spelen en niet bij de end game zijn. Maar het is lastig dat we gewoon met de FC geen goeie groep kunnen vinden. Meer dan 70% van de leden in CoT waren langer dan 15 dagen niet online.. sommige zelfs 30dagen +.

End game spelers zijn er bij CoT zo'n 10/12 maar ook met een baan of eigenlijk bedrijf. en dus niet allemaal tegelijk online.

Moogles finest had inderdaad hetzelfde probleem nadat de eerste maand voorbij is dus vandaar de merge omdat zij ook een nederlandse FC zijn. Verder blijft alles in principe het zelfde. Iedereen mag gewoon joinen want het blijft een casual FC ook alleen willen we gewoon ook voor end game mensen (waar ik zelf bij hoor) groeien.

Ik hoop wel dat er nog steeds mensen graag willen komen nadat SE de gratis transfers erin gooit

• Chrasher
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zit nog steeds te wachten op die World Transfers die nu gaan komen. Dat is de enige reden waarom ik nog niet bij de FC van Tweakers zit. Zou mij niet verbazen dat er met mij nog veel meer zijn die eerder vanwege de drukte geen karakter op Moogle konden maken.

Zal denk ik wel wat drukker worden in de FC als die transfers live gaan.

PSN-id: Chrasher

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:56:
[...]
Opzich is dat de reden inderdaad. het is echt helemaal niet erg dat veel mensen casual spelen en niet bij de end game zijn. Maar het is lastig dat we gewoon met de FC geen goeie groep kunnen vinden. Meer dan 70% van de leden in CoT waren langer dan 15 dagen niet online.. sommige zelfs 30dagen +.

End game spelers zijn er bij CoT zo'n 10/12 maar ook met een baan of eigenlijk bedrijf. en dus niet allemaal tegelijk online.

Moogles finest had inderdaad hetzelfde probleem nadat de eerste maand voorbij is dus vandaar de merge omdat zij ook een nederlandse FC zijn. Verder blijft alles in principe het zelfde. Iedereen mag gewoon joinen want het blijft een casual FC ook alleen willen we gewoon ook voor end game mensen (waar ik zelf bij hoor) groeien.

Ik hoop wel dat er nog steeds mensen graag willen komen nadat SE de gratis transfers erin gooit
Misschien toch maar stoppen van hebben een baan smoesjes. Die word nou wel voor elk dingetje gebruikt. Iedereen heeft daar last van en sommige hebben ook nog een gezin.

Er waren genoeg manieren om mensen te vinden voor end game te gaan doen. Dus ik snap niet bepaald de opheffing. Jammer dat het zo gelopen is :-( .

Aah daarom vroeg je of ik terug wou in de FC , voor de end game. Mijn monk is nog niet klaar voor end game ;).

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo na een tijdje op Phoenix rondgehangen te hebben en met twee karakters het spel bekeken te hebben, heb ik besloten om op Odin te rerollen.

Uren in de character creation gezeten om een look te maken die me goed bevalt, en zie daar mijn nieuwe karakter. Leuke social FC gejoined.

En prima naar mijn zin met mijn 26 Conjurer / 21 Arcanist / 11 Thaumaturge :) Tzt nog even Archer en Pugilist erbij dan kan ik alle ranged jobs krijgen. Heb op mijn andere karakters ook de melee classes geprobeerd, maar die liggen me gewoon niet :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Hunterrnl schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:50:
[...]

Misschien toch maar stoppen van hebben een baan smoesjes. Die word nou wel voor elk dingetje gebruikt. Iedereen heeft daar last van en sommige hebben ook nog een gezin.

Er waren genoeg manieren om mensen te vinden voor end game te gaan doen. Dus ik snap niet bepaald de opheffing. Jammer dat het zo gelopen is :-( .

Aah daarom vroeg je of ik terug wou in de FC , voor de end game. Mijn monk is nog niet klaar voor end game ;).
De opheffing is omdat zo'n 70 spelers lang niet online waren.(in principe niet opgeheven maar gewoon samen gegaan met een andere FC) ik had gewoon aan de rest gevraagd hoe die erover dachten en eerst overlegd. Iedereen was het eens om samen te gaan met een andere NL FC.en gaven redenen waardoor het voor mij ook makkelijker was te beslissen samen met MarluXiaXl. zijn ook gewoon een stel aardige gasten en qua Progress net zo ver als ons, dus waarom niet.

En om je terug te vragen in de fc. zou kunnen weet niet wie je bent maar denk het niet met zo'n achterliggende gedachte want dit was pas eergisteren overlegd en gister avond uiteindelijk besloten. En in de ouwe FC staat gewoon een bericht als je inlogt dat iedereen die wilt gewoon mee kan gaan.

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Ricmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:28:
[...]

De opheffing is omdat zo'n 70 spelers lang niet online waren.(in principe niet opgeheven maar gewoon samen gegaan met een andere FC) ik had gewoon aan de rest gevraagd hoe die erover dachten en eerst overlegd. Iedereen was het eens om samen te gaan met een andere NL FC.en gaven redenen waardoor het voor mij ook makkelijker was te beslissen samen met MarluXiaXl. zijn ook gewoon een stel aardige gasten en qua Progress net zo ver als ons, dus waarom niet.

En om je terug te vragen in de fc. zou kunnen weet niet wie je bent maar denk het niet met zo'n achterliggende gedachte want dit was pas eergisteren overlegd en gister avond uiteindelijk besloten. En in de ouwe FC staat gewoon een bericht als je inlogt dat iedereen die wilt gewoon mee kan gaan.
Mivau lawantal , aangenaam kennis te maken. Staat zelfs op jullie gemaakte OP :*) en was weken benaderbaar voor invites , alleen da laatste was een probleem ;). Zat niet in de FC en moest via een aparte manier gebeuren , vervelend voor de mensen die wouden joinen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hunterrnl op 12-10-2013 10:51 ]

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 09:04
Wat is in jullie ogen de leukste healer class?

• Arunia
Ik ben nog niet zo heel ver, maar je moet toch beginnen met CNJ.
Voor mij is het vanzelfsprekend dat ik door stroom naar WHM. Vond dat in XI al leuk, dus ga er vanuit dat het niet heel veel anders is nu.
Lijken mij ook de enige healer classes? Alhoewel CNJ een Class is en WHM een Job.

• CristianSchriev
O M G. Super goede group net en een kei goede try at Titan.... wat denk je mensen gingen de laatste 10% allemaal dood op 4 na dan... Nog 5% over en alleen ik en een healer over... 3% ik ga dood door die wave. 2% Healer wordt in een rock gevangen gezet en game over.. Helaas Helaas... Why moet het zo moeilijk zijn voor DPSers enzovoort..

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Arunia schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:10:
Ik ben nog niet zo heel ver, maar je moet toch beginnen met CNJ.
Voor mij is het vanzelfsprekend dat ik door stroom naar WHM. Vond dat in XI al leuk, dus ga er vanuit dat het niet heel veel anders is nu.
Lijken mij ook de enige healer classes? Alhoewel CNJ een Class is en WHM een Job.
Tot level 30 is de Conjurer de enige class die kan queuen als healer. Na level 30 de Whitemage en de Scholar. Je hebt dan 2 healer classes. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
is het al mogelijk een andere server te joinen je char over te zetten naar een andere server? Een vriend en ik willen graag samenspelen

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Volgens MOG-station zijn transfers gepland vanaf 15 october.

Mijn speeltje

• CristianSchriev
Dacht dat mijnes erg was @ Titan kijk deze van iemand die ik tegen kwam.... dan baal je :) http://i.imgur.com/r2Ws6CG.jpg

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
YES titan verslagen na 3 avonden wipen met de FC. Zelfs met 1 DPS down de hele fight :p

90 myth te kort voor +1 dat wordt wachten tot Maandag.

[ Voor 25% gewijzigd door bronce op 12-10-2013 22:17 ]

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Sow, productief avondje,

Eerst ff warrior naar 43 gegrind, toen garuda gaan doen die ik nog niet eerder gewonnen had.
Ook even bij Garuda BLM staff, SCH boekje en PLD sword obtained.

En nu titan unlocked. Deze alleen nog maar needed voor de BLM relic.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• CristianSchriev
bronce schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:08:
YES titan verslagen na 3 avonden wipen met de FC. Zelfs met 1 DPS down de hele fight :p

90 myth te kort voor +1 dat wordt wachten tot Maandag.
Chill, jij hebt dus al gefarmed. Dat moet ik nog doen :P Vandaag wordt het voor mij eens tijd om Titan te verslaan. Ik vind het zelf een vet makkelijk gevecht en oer saai. Stomste van alle HM's...! Ik ben 110% afhankelijk van mijn teammates. Die gewoon altijd puur poep zijn.. :( Ik moet als PLD altijd half uur shouten om een party samen te stellen. En er dan achter komen dat er een stel flapdrollen in zitten die nog geen aanval kunnen ontwijken. Dus echt balen dat gevecht! Ik snap dat het voor DD en healers veel en veel moeilijker is maar toch.. :(

Ik vind het ronduit een K*T gevecht, en ik ben ontzettend blij als hij down is.. Nooit meer Titan daarna _/-\o_

• Uhmmie
  • Laatst online: 27-10 08:20
Van het weekend maar even flink door gegaan met craften :).. Alle DoL heb ik maar tijdelijk gedropped, want 11 dingen te gelijkertijd levelen was toch wel erg veel en alles is goed genoeg te koop zonder dat ik verlies maak tijdens het craften (sterk nog mijn main noncrafting is pas lvl 20 en toch al boven de 1mil)..

Maarja bijna alles is nu 35+ dus hopelijk met 1 a 2 weekjes alles op 50 qua crafting :).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Nieuw op tweaker en in de MMO wereld. Sind een paar dagen speel ik FF ARR mijn archer is nu op lvl17.
Alleen lees ik dat je met die class een bard kunt worden. Dat lijkt me niks en ben ik begonnen met een theamarge* om die te levelen naar 30 zo dat ik een black mage kan worden later. Aangezien mijn archer lvl 15 is geweest wil ik er mee stoppen veder te trainen en volledig op theamarge* overgaan. Nu denk ik wel dat dit moet kunnen. Maar kan het geen kwaad later dat mijn starter een archer was/is?

• corset
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4751186/

Uiteindelijk besloten maar weer te gaan healen :P En alle 3 de dungeons gedaan die je via de storylines krijgt, wat zijn die goed te healen. De laatste was wat challenging met de Blast Caps, maar alsnog zeer goed te doen.
Kan niet wachten op de volgende dungeons, trouwens wel erg jammer dat ik voor mn heavy armor classes in totaal meer loot heb gekregen dan voor mn healer haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 02:22:
Nieuw op tweaker en in de MMO wereld. Sind een paar dagen speel ik FF ARR mijn archer is nu op lvl17.
Alleen lees ik dat je met die class een bard kunt worden. Dat lijkt me niks en ben ik begonnen met een theamarge* om die te levelen naar 30 zo dat ik een black mage kan worden later. Aangezien mijn archer lvl 15 is geweest wil ik er mee stoppen veder te trainen en volledig op theamarge* overgaan. Nu denk ik wel dat dit moet kunnen. Maar kan het geen kwaad later dat mijn starter een archer was/is?
Kan geen enkele kwaad.
Je hebt zelfs Archer 15 nodig voor Black Mage, dus je hebt al een voorsprong.
Ben wel benieuwd naar waarom Bard je niks lijkt?
Bards zijn namelijk nagenoeg de meest gezochte class endgame :)
CristianSchriev schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:03:
[...]
Ik vind het ronduit een K*T gevecht, en ik ben ontzettend blij als hij down is.. Nooit meer Titan daarna _/-\o_
Wil je niet uit een droom halen maar -iedere- job heeft voor zijn Relic wapen een Titan HM nodig :)
Dus als je ooit van plan bent andere jobs te doen....helaas!

[ Voor 19% gewijzigd door GekkeR op 14-10-2013 09:17 ]

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:30:
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4751186/

Uiteindelijk besloten maar weer te gaan healen :P En alle 3 de dungeons gedaan die je via de storylines krijgt, wat zijn die goed te healen. De laatste was wat challenging met de Blast Caps, maar alsnog zeer goed te doen.
Kan niet wachten op de volgende dungeons, trouwens wel erg jammer dat ik voor mn heavy armor classes in totaal meer loot heb gekregen dan voor mn healer haha
Eerste drie dungeons zijn naar mijn idee meer "tutorial" om een idee te krijgen wat spelen in een groep inhoud met je class.
Damage output van mobs is echt drie keer niks. EN je hebt echt heel veel headroom voor fuck-ups. Heb deze dungeons ook met SCH gedaan en Eos deed alle healing (en dan bedoel ik dus ook echt 100%) terwijl ik aan het DPs'en was.. eigenlijk hebben we deze dungeons dus met "vijf" spelers gedaan ;)

Healen wordt pas interessanter vanaf Longstop/Quarn. Helemaal wanneer tanks nog steeds denken dat ze in een groep van 5 mobs kunnen rennen om de AoE spammen zonder enige vorm van CC en mobs taggen is al helemaal niet nodig natuurlijk 8)7

Persoonlijk vind ik SCH wel een leukere healing job dan WHM. Je bent meer mobiel en hebt net even andere tools beschikbaar dan de standaard 1:1 healing tools van de WHM.
SCH is nu mijn secondary job en BRD mijn main. Heb het geprobeerd met WHM maar heb gekozen voor SCH om de reden zoals ik hier boven heb aangegeven.
Enige nadeel is wel dat SCH als enige niet dezelfde hoofd attribute stats heeft als de hoofd class voor die job (ACN). Als je SCH optimaal wil speccen zal je op level 30 er dus 10000 seals aan moeten geven.
GekkeR schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

Kan geen enkele kwaad.
Je moet gewoon een class/job spelen omdat je het leuk vind en niet omdat het gewild is in end game. Als je een job alleen speelt omdat het gewild is houd je dat op de lange duur toch niet vol.
Mijn main is BRD en ik vind het een leuke mobile job. Moet zeggen dat ik af en toe wel het gevoel heb dat ik in sommige situaties lichtelijk OP ben omdat je nooit stil hoeft te staan om je abilities te kunnen gebruiken.

• CristianSchriev
[...]

Kan geen enkele kwaad.

[...]

Wil je niet uit een droom halen maar -iedere- job heeft voor zijn Relic wapen een Titan HM nodig :)
Dus als je ooit van plan bent andere jobs te doen....helaas!
Correct alleen is er een zwaar tekort aan DD en kunnen die zonder probleem in een party komen. Een PLD komt gewoon niet in een random party. mijn FC is dood. En zelf shouten om na 2 tries te falen en dus in totaal ruim 30 min te verpesten is gewoon |:( Ook hoeft een PLD gewoon niks te doen. Het gevecht lijkt me juist super leuk als DD of healer ;)

• GekkeR

GekkeR

key = key

CristianSchriev schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:48:
[...]

Correct alleen is er een zwaar tekort aan DD en kunnen die zonder probleem in een party komen. Een PLD komt gewoon niet in een random party. mijn FC is dood. En zelf shouten om na 2 tries te falen en dus in totaal ruim 30 min te verpesten is gewoon |:( Ook hoeft een PLD gewoon niks te doen. Het gevecht lijkt me juist super leuk als DD of healer ;)
Een 2 tank party kan prima.
Mensen zijn iets teveel gedrilled dat het niet mogelijk zou zijn.
Zelf verwacht ik dat er straks zoveel mensen voorbij Titan zijn (en dus hun Relic hebben) dat Titan zelf niet zo moeilijk meer is.
Iedereen die dan queued heeft dan namelijk gear ver boven niveau.
Dit merk je al sterk met Ifrit/Garuda + duty finder en nog veel meer met AK.
Waar in het begin duty finder niet te doen was bijna en tegenwoordig iedereen met full DL ak doet.

• corset
Zag gister iemand in Mythril armor.. alles HQ, en wat ziet die set er smexy uit voor een tank. Alleen "Unable to equip feet and head items" :(

Verwijderd

[...]

Kan geen enkele kwaad.
Oke, black mage it is :)
Bard lijkt me niks omdat het meer gefocust is op anderen helpen en zelf weinig vechten. Volgens mij is black mage daar een soort van combi in. En ik vind het gaaf om veel monsters in een keer aan te vallen >:) .

Nu moet ik mijn skill points enz. gaan verdelen dat heb ik nog helemaal niet gedaan sinds het begin.
Wat is de beste opbouw om een goede black mage te worden?

Als ik sommige termen niet goed gebruik moet je het me even zegen ben nieuw in de MMO wereld. haha
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:27:

Je moet gewoon een class/job spelen omdat je het leuk vind en niet omdat het gewild is in end game. Als je een job alleen speelt omdat het gewild is houd je dat op de lange duur toch niet vol.
Mijn main is BRD en ik vind het een leuke mobile job. Moet zeggen dat ik af en toe wel het gevoel heb dat ik in sommige situaties lichtelijk OP ben omdat je nooit stil hoeft te staan om je abilities te kunnen gebruiken.
Precies ik wil er wel plezier in hebben. Maar niet dat ik later zit van had ik het maar anders gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 11:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Oke, black mage it is :)
Bard lijkt me niks omdat het meer gefocust is op anderen helpen en zelf weinig vechten. Volgens mij is black mage daar een soort van combi in. En ik vind het gaaf om veel monsters in een keer aan te vallen >:) .

Nu moet ik mijn skill points enz. gaan verdelen dat heb ik nog helemaal niet gedaan sinds het begin.
Wat is de beste opbouw om een goede black mage te worden?
Als BRD ben je gedeeltelijk support voor de andere in je groep en een de-buff op de mob hier en daar. Persoonlijk vind ik dat BRD meeren deel een vecht class is. Echte support jobs zoals in FFXI hebben ze er in FFXIV uitgesloopt jammer genoeg. Over het algemeen wordt er van een BLM verwacht dat die in ieder geval een deel van de CC voor zijn rekening neemt. BLM is dus ook net zoals BRD gedeeltelijk een support job maar dan op een andere manier dan een BRD. Zal je toch een andere job dan BLM moeten kiezen als je vol focus op vechten wil hebben.

Voor BLM is er maar 1 primaire stat; INT.
Andere zaken zoals piety zijn niet echt heel boeiend om daar punten in te steken daar dit ook makkelijk op te hogen is doodmiddel van gear/accessoires.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 12:43 ]

BRD is juist echt erg goeie damage. in principe doen ze alle dps classes allemaal goeie damage. maar het is erg afhankelijk van gear en vooral het wapen. je moet gewoon spelen wat je leuk lijkt

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:26:
Zag gister iemand in Mythril armor.. alles HQ, en wat ziet die set er smexy uit voor een tank. Alleen "Unable to equip feet and head items" :(
dat zitten de stats van de feet & headpiece op de pants en chest respectievelijk ;)
het is niet zo dat je dan 2 slots minder aan stats hebt :)

Marre... wtf lees ik nu, CoT wordt uitgefaseerd?! dat is opmerkelijk te noemen, ongeacht hoeveel mensen er online zijn.
Persoonlijk ervaar ik hetzelfde in mijn eigen FC, momenteel hebben we 8 man attuned voor Coil, planning is dat dit er 11 vanavond worden. Give or take 4 extra mensen en je hebt de core van de FC wel te pakken. Natuurlijk zullen er mensen stoppen omdat de game ze niet meer interesseerd, maar (uiteindelijke) opheffing is wel snel. Waren er geen Fusie FC's in hetzelfde schuitje?

Enfin, jammer te horen desalniettemin.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Bard? Oh je bedoelt die Ranger met 4 liedjes? Heerlijke job :9

Maar serieus, Bard speel je (of nou ja ik iig) in 95% van de tijd als Ranger, voor de overige 5%: bij Titan gooi je bij Phase 5 een Battle Voice+Ballad en in Coil hetzelfde met Paeon of Ballad (weet ik het, speel die saaie zooi niet), verder Swift Song spam op Praetorium speed runs en als je verveelt nog wat Foe Requiem met BLM en/of SMN in de pt? Vervolgens gewoon weer knallen met die pijltjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 14-10-2013 19:36 ]

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
Verdomme, net voor de final boss worden we uit AK gekicked door een disconnect. En dat naar 30 minuten wachten met een full party pff

• CristianSchriev
Hopsa Titan down! Eindelijk kan ik het ook zeggen. En PLD shield drop dubbel luck! Wat heb je nodig 4uur tijd achter elkaar in mijn geval. Een kleine vaste groep. Veel geduld en continue wat kicks na wat runs van mensen die dood blijven gaan. Dan nodig je 3 mensen uit met een relic + 1 en easy! :) haha op naar mn Relic :)

• corset
vraagje, hoe kan ik het snelst de benodigde seals krijgen voor de mount? Zonder party (heb nog geen tobo voor PS3)

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

lanerios schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:29:
vraagje, hoe kan ik het snelst de benodigde seals krijgen voor de mount? Zonder party (heb nog geen tobo voor PS3)
Hunting log voor de company en fates. Ik had ongeveer 1 en 1/2 uur nodig. Je hebt ook nog speciale leves voor seals.

Onderaan deze pagina staan de locatie en levels voor de leve quests.

link

[ Voor 24% gewijzigd door Anno op 15-10-2013 08:37 ]

• corset
hunting log is vooral level 27-28 mobs merk ik (Twin serpents), en ben zelf pas 20. Fates ga ik wel farmen denk ik

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

lanerios schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:37:
hunting log is vooral level 27-28 mobs merk ik (Twin serpents), en ben zelf pas 20. Fates ga ik wel farmen denk ik
Die van mijn GC begon bij 'Amalj'aa Hunter' en die waren level 18.

• GekkeR

GekkeR

key = key

Nog 1 uur toch voor de patch?
Niet vergeten hier te melden hoe het is!!! :)
(Voor de werkenden onder ons grrr)

Verwijderd

Zijn monks trouwens een beetje gewild in groepen? Heb nu net pugilist naar 30 en ga nu dan even lancer lvlen tot 15.

• Uhmmie
Iemand al wat meer info gevonden over de 2.05 changes? Anders dan die hele korte platte lijstjes? Ik vraag me vooral af wat ze met spiritbonding gaan doen :(.

[ Voor 187% gewijzigd door Uhmmie op 15-10-2013 10:26 ]

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:20:
Zijn monks trouwens een beetje gewild in groepen? Heb nu net pugilist naar 30 en ga nu dan even lancer lvlen tot 15.
Ik zie meestal LF dps of healer. MNK is dps dus ik neem aan van wel :)

• GekkeR

GekkeR

key = key

Anno schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Ik zie meestal LF dps of helaer. MNK is dps dus ik neem aan van wel :)
Monks hebben de hoogste DPS naast Summoner.
Dus zeker niet slecht te noemen.
Iedere class heeft echter zijn voor/nadelen, speel gewoon wat je leuk vind.

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Uhmmie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:23:
Iemand al wat meer info gevonden over de 2.05 changes? Anders dan die hele korte platte lijstjes? Ik vraag me vooral af wat ze met spiritbonding gaan doen :(.
Nee sorry, maar ik ben ook wel benieuwd.

Notes van de hotfixes van vandaag staan inmiddels online.

link

[ Voor 48% gewijzigd door Anno op 15-10-2013 11:04 ]

• GekkeR

GekkeR

key = key

Maintenance heeft 1 uur vertraging.
Nog 40 mins wachten dus.

Verwijderd

Ik ben benieuwd. Ik ga vandaag beginnen met FFXIV.
Weet nog niet goed welke class ik ga kiezen, daar ben ik nog wat over aan het lezen ^^
Heb toch nog een goede 35 minuten om te beslissen :D
Characters wel al gemaakt via de Benchmark tool :) ziet er best mooi uit :D

• GekkeR

GekkeR

key = key

From Oct. 14, 2013 8:00 p.m. to Oct. 15, 2013 4:00 a.m. (PDT)
WEER aangepast.
ETA dus nu 13:00.

Verwijderd

ai ai ai... zo wordt het snel weer avond :( helaas...
Ik ben aan het twijfelen... White Mage, Scholar, Paladin of Bard....
nog wat meer lezen over deze classes...

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:09:
Voordeel van Scholar is dat je indirect Summoner meeleveled (beide Arcanist).
Dus je kan meteen als je healen zat bent, omschakelen naar DPS.
Daarnaast zijn Paladin en Bard ook leuk dus tja xD
Lastig lastig!
Nu ik erover nadenk is eigenlijk alleen Marauder (Warrior) niet echt aan te raden.
Dit omdat Paladin simpelweg DE tank is op het moment.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkeR op 15-10-2013 12:15 ]

• corset
Ik ben uiteindelijk 20 geworden, en de grand company gekozen. Qua idealen vond ik toch Twin Adders het best bij me passen. Ul'dah was echt gigantisch war/wealth based, en Limsa was nogal tagged on "erm, wat moeten we met deze speech? owja, iets met piraten".

Vanavond dus maar met de seals bezig voor de mount, storyline verder spelen, en mn vriendin wat helpen levellen. Ze zit nu nog op 12 oid met Fishing op 16 lol

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:09:
Het verschil zit hem ook in de rol. WHM, SCH zijn allebei healers en spelen dus in principe mee op de achtergrond om de rest in leven te houden.

Paladin is een Tank en staat dus midden in het gevecht en moet er voor zorgen dat alle mobs hem juist aanvallen.

Bard is een DPS class die zijn speciaal gebouwd om damage te doen. Bard is daarbij een boogschutter die vanaf afstand aanvallen moet doen.

dus afhankelijk van wat je graag zou willen doen kan je je keuze iets vergemakkelijken mnisschien =p uiteindelijk zal je toch alles moeten proberen om het zelf te ervaren haha

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
GekkeR schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Voordeel van Scholar is dat je indirect Summoner meeleveled (beide Arcanist).
Dus je kan meteen als je healen zat bent, omschakelen naar DPS.
Daarnaast zijn Paladin en Bard ook leuk dus tja xD
Lastig lastig!
Nu ik erover nadenk is eigenlijk alleen Marauder (Warrior) niet echt aan te raden.
Dit omdat Paladin simpelweg DE tank is op het moment.
Leuke bijkomstigheid is dat je ook een beetje DPS kan doen als je voor SCH gaat :)

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Het verschil zit hem ook in de rol. WHM, SCH zijn allebei healers en spelen dus in principe mee op de achtergrond om de rest in leven te houden.

Paladin is een Tank en staat dus midden in het gevecht en moet er voor zorgen dat alle mobs hem juist aanvallen.

Bard is een DPS class die zijn speciaal gebouwd om damage te doen. Bard is daarbij een boogschutter die vanaf afstand aanvallen moet doen.

dus afhankelijk van wat je graag zou willen doen kan je je keuze iets vergemakkelijken mnisschien =p uiteindelijk zal je toch alles moeten proberen om het zelf te ervaren haha
Het probleem is dat ik alles erg leuk vind van de holy trinity :D
Achter wat is er veel vraag end-game gezien?
En ik ga solo spelen (lees: geen vaste groep) en vraag me af of de healers dan wel viable zijn.
Is Bard nog goede dps, of is die echt meer support minded?

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:16:
Ik ben uiteindelijk 20 geworden, en de grand company gekozen. Qua idealen vond ik toch Twin Adders het best bij me passen. Ul'dah was echt gigantisch war/wealth based, en Limsa was nogal tagged on "erm, wat moeten we met deze speech? owja, iets met piraten".

Vanavond dus maar met de seals bezig voor de mount, storyline verder spelen, en mn vriendin wat helpen levellen. Ze zit nu nog op 12 oid met Fishing op 16 lol
Vondt de twin adders een beetje hippies. Ul'dah vondt ik die gladiator gast niet tof :P
Daarom juist Limsa! Piraten, argh!!!!!!!!!!!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

Het probleem is dat ik alles erg leuk vind van de holy trinity :D
Achter wat is er veel vraag end-game gezien?
En ik ga solo spelen (lees: geen vaste groep) en vraag me af of de healers dan wel viable zijn.
Is Bard nog goede dps, of is die echt meer support minded?
Alle DPS doen goede damage afhankelijk van gear.
Bard rate normaal gezien wat minder MAAR dit is volledig goedgemaakt met het feit dat je met Bard kan schieten EN rennen.
Alle andere classes moeten dan DPS inleveren (immers rennen + damage kunnen ze niet), waardoor Bard op dit moment 3de staat in de damage ranking volgens mij (Summoner - Monk - Bard).
Daarnaast is de Bard veel gezocht om zijn Mana regen song.
Deze is endgame eigenlijk onmisbaar wat dus indirect ervoor zorgt dat iedere serieuze party altijd wel 1 Bard nodig heeft.

Verwijderd

Allright.
Mijn keuze is nu tussen Bard en Paladin dan.
ik maak ze wss beiden wel aan :)

Verwijderd

servers zijn terug online!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:31:
Allright.
Mijn keuze is nu tussen Bard en Paladin dan.
ik maak ze wss beiden wel aan :)
Je kan btw alles op 1 character doen he,. zodra je level 10 bent en je level 10 class quest hebt gedaan kan je naar andere guilds om die class aan te nemen en kan je switchen tussen de classes wanneer je wilt (behalve in combat)

• Uhmmie
Zucht :( Hier wordt je toch hopeloos van:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NtnXAew.jpg
Ze blijken gewoon direct de LUA code via de client uit te kunnen voeren. En die commando's worden gewoon zonder controle uitgevoerd op de server.. Ik vind dit toch wel echt een enorme blunder van SE. En ik hoop dan ook maar dat ze dit op tijd kunnen stoppen en dat ze iedereen die hier gebruik van gemaakt heeft kei hard bannen..Het werkt schijnbaar voor van alles.. Van levels tot gil tot wat dan ook.

bron

[ Voor 11% gewijzigd door Uhmmie op 15-10-2013 12:58 ]

Uhmmie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:56:
Zucht :( Hier wordt je toch hopeloos van:
[afbeelding]
Ze blijken gewoon direct de LUA code via de client uit te kunnen voeren. En die commando's worden gewoon zonder controle uitgevoerd op de server.. Ik vind dit toch wel echt een enorme blunder van SE. En ik hoop dan ook maar dat ze dit op tijd kunnen stoppen en dat ze iedereen die hier gebruik van gemaakt heeft kei hard bannen..Het werkt schijnbaar voor van alles.. Van levels tot gil tot wat dan ook.

bron
Wel toevallig dat de screenshots die opduiken altijd alleen carpenter laten zien

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Volledige 'Patch notes' staan nu online.

[EU] FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Hot Fixes (Oct. 15)

• corset
Vanavond maar mn crafting ook gaan levellen, wordt tijd voor wat nieuwe gear.

Vraagje, wanneer unlock in een nieuwe dungeon? Heb nu de eerste 3 + ifrit.. maar wil wat meer doen, en ifrit dropt geen loot.

P.S Ifrit healen met een slechte pug is hel. Niemand rent uit de AOE attacks, tank blijft overal instaan.. uiteindelijk op 10% zonder mana, ether op cooldown (is er ook een betere dan de basis ether?), die 4 grote AOE's spawnen allemaal op mij, en dus dood

• GekkeR

GekkeR

key = key

En is de cap gereset / omhoog gebracht of nog steeds x/300 ? :)

• Marcvz
Nog steeds x/300.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

GekkeR schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:56:
En is de cap gereset / omhoog gebracht of nog steeds x/300 ? :)
cap is het zelfde, je krijgt ze alleen op meer plekken;

WP: 80 Philo/40 Myth (afaik)
AK: 100 Philo/40 Myth

AK heb ik net gedaan, daarvan weet ik het zeker.
maar verder is de cap idd hetzelfde, en persoonlijk vind ik dat een goed iets. Als men voor CT al in bijna volledig AF+1 kan lopen is er duidelijk iets mis. Dit omdat Coil eigenlijk pas na CT komt in de progress table (beetje vreemd, maar enfin).

zodra CT uit is gaat SE switchen tussen Coil en CT voor nieuwe content (floors) en dus progression

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• CristianSchriev
Ze moeten het niet te makkelijk maken denk ik hoor .. Als je er meer dan 300 kan krijgen is het veels te makkelijk om ook dat te farmen en dat willen ze gewoon niet..

Ik moet ook maar eens gaan sparen voor mn +1 ^^ Maar je krijgt bij AK nu meer Philo en bij WP meer Myth? of heb ik dat fout...

• AppieNL
Te makkelijk? Volle AF2 kost gewoon 3 maanden met een 300 cap, 4 maanden als je accessoires wil. Te makkelijk?! Op z'n vroegst heb je 1-2 maanden nadat crystal tower uitkomt 1 (!!!) job in volle AF2. Cap moet gewoon naar 500 of een ( iets lager dan 300 perhaps) cap maar dan per job.

Dan hebben we het nog niet eens over hoe deze game in de rest van het spel het levelen van meerdere jobs op 1 character promoot om dat vervolgens compleet om zeep te helpen met een mythos cap.

• corset
Het is net alsof ze willen dat je zo lang mogelijk speelt hmmm.. ze zouden daar zeker geen financieel voordeel bij hebben toch?

• CristianSchriev
^ WIN :) Ja nouja iets meer kan ook vast geen kwaad denk ik. Maar daarnaast is armor van de coil netzo sterk als de armor van Myth.

Ik zie dat ze de monsters in CM hebben veranderd. Ik zie een dikke nuke daar voor het rushen ga eens spelen :(

• AppieNL
Ja, maar het moet wel leuk blijven of viel het niet op hoe rustig het na de trials is op de servers? AK wachttijden van 15 min op maandag, in trial dik een uur. Mensen stoppen door zulke 4 maanden onzin. Ik vermaak me ook wel met andere dingen, maar jobs levelen is er na me eerste 2 niet 1 van. Dat kost me al 8 maanden.

• corset
Ik heb daar gelukkig geen last van.. als DPS queue times voor de eerste 3 dungeons van 15 minuten, healer of tank instant. Gaat wel goed zo hoor. Als het late game rustiger wordt, ow well, dan ga ik rustig mijn andere jobs naar 50 levellen terwijl ik wacht. Is genoeg te doen in de game solo.

• AppieNL
Uh.. Dat zijn wachttijden voor een complete party die de dungeon willen doen, geen duty finder onzin.

Daarom staat er ook in de patch notes dat het aantal instances voor deze dungeon is verhoogd zodat je niet 15 min staat te wachten voor jan lul.

• Marcvz
Iets cappen maakt het niet 'moeilijker' om iets te krijgen, alleen maar vervelend.
Ik snap de insteek, maar ik ben het er wel mee eens dat de cap wat omhoog zou mogen.

Als ik overigens zie hoeveel spelers er al afgehaakt zijn, dan vraag ik me af of ze het gaan redden.
Een paar weken terug ging ik er nog vanuit dat dit in ieder geval tot TESO of Wildstar mijn game ging zijn, maar dan moeten ze toch wel op redelijk vlotte termijn doorkomen met de content patch.

Als je nu titan verslagen hebt is er eigenlijk niets meer te doen in de game.
Coil heeft geen zin en had eigenlijk nog helemaal niet in de game moeten zitten..
Dus elke week als een zombie je cap halen en dat is t wel.

Je kunt natuurlijk meerdere classes levellen, maar een groot deel van de spelers heeft daar geen zin in.
Die willen gewoon content doen met hun main class, ipv dagen fate's grinden of crafting leves inleveren.

Als t goed is zouden vandaag de transfers starten toch?
Hoop dat dat me weer een beetje nieuwe energie geeft, dat ik in ieder geval een leuke FC kan joinen. :)

• corset
... goed.. duty finder onzin noemen, etc.. ik ga er niet eens meer op in. Als je gelijk zo gaat reageren.

En sorry, als het niet bevalt, speel dan niet. Als je nu nog speelt, is er duidelijk iets wat je WEL leuk vind om te doen. Focus daar dan op.

Ik heb dat gezeur op fora van "boohoo het spel faalt, spelers rennen ervan weg boohoo" nooit gesnapt. Speel het, of speel het niet.

Kijk, zo'n discussie kan best constructief zijn, maar doe dat dan ook op zo'n manier. Gelijk gaan schreeuwen dat het spelers wegjaagt, en dat ze de cap maar moeten verhogen (Wat echt totaal niks oplost, want 1 of 2 patches later klagen we weer dat de cap te laag is) lost niks op.

Als ze dit willen oplossen:

Geen dungeon cap (ik snap totaal niet waarom die er is, server load oid? lijkt me sterk)
Meerdere manieren om de end game currency te krijgen (bepaalde FATES e.d.)
Zorgen dat de andere manieren ook op gelijk niveau zijn, niet zorgen dat 1 manier van farmen de beste is
Discount bieden als je op 1 class je set compleet hebt (bijvoorbeeld DL compleet? 40-50% korting voor andere classes)

[ Voor 47% gewijzigd door corset op 15-10-2013 15:59 ]

• Marcvz
Ik speel voornamelijk nog om mijn cap te halen in de hoop dat de content patch een hoop nieuwe dingen brengt die ik leuk vind. Dus omdat ik de hoop heb dat dit spel mij nog een lange tijd gaat plezieren, investeer ik er nu nog tijd in.

Edit:
Ik zie dat je je bericht geëdit hebt en krijg de indruk dat je niet op mij reageerde.
In dat geval, nevermind ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Marcvz op 15-10-2013 16:06 ]

• corset
Ik heb echt de hoop voor de patches, als ik nu alleen al zie wat ze in 2.1 erin willen gooien (Crystal Tower, Lightning Fate etc etc) laten ze wel zien dat ze de wil hebben. Ik hoop echt dat het zo doorgaat zoals ze van plan zijn, vind het zo wel goed gaan. Heb als eerste MMO een keer niet de drang om naar max te rushen en te raiden, ik geniet een keer van de levelling experience.

Dawn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

cap is het zelfde, je krijgt ze alleen op meer plekken;

WP: 80 Philo/40 Myth (afaik)
AK: 100 Philo/40 Myth

AK heb ik net gedaan, daarvan weet ik het zeker.
maar verder is de cap idd hetzelfde, en persoonlijk vind ik dat een goed iets. Als men voor CT al in bijna volledig AF+1 kan lopen is er duidelijk iets mis. Dit omdat Coil eigenlijk pas na CT komt in de progress table (beetje vreemd, maar enfin).

zodra CT uit is gaat SE switchen tussen Coil en CT voor nieuwe content (floors) en dus progression
na alles gelezen te hebben(ook hierboven) ben ik het alsnog eens dat de cap gewoon 300 blijft. vind het niet erg als ze 500 hadden gemaakt maar kan er goed mee leven. Alleen zie het nut niet van AF2 want Coil dropt beter dan AF2 en Coil is te doen met full darklight.

Waar ik wel dus weer een hekel aan heb is het feit dat als deze quote klopt dat WP 80 philosophy en 40 Myhtology krijgt.

Waarom zou ik nu dan wel ineens WP gaan doen :/ .. AK geeft meer stenen en is erg simpel en makkelijk te doen met de mensen in onze guild nu. Gaan er zelfs snel doorheen als we tank healer dps hebben + 1 nieuweling.

en aangzien WP nu 20 minder stenen geeft zie ik nog geen reden om dat anders te doen.
maargoed verder heb ik alsnog nergens problemen mee met deze game hoor.
ben er nog steeds blij mee en blijf dit nog lekker lang spelen

• CristianSchriev
Ja ik moet zeggen ben het er ook wel mee eens. Als je er zo'n moeite mee hebt niet spelen als je zo graag zeurt. Content komt er nog wel meer... Ze hebben al aardig wat voor n nieuw spel. En er spelen nog meer dan zat mensen. Vergeleken met bijv. Wildstar zijn er enorm veel afgehaakt aangezien dat ook paid zou zijn. Dat hebben mensen niet over voor een gloed nieuw spel en makers met minder ervaring. FF heeft een enorme fanbase en deze stijgt alleen maar volgens mij.

AK schijnt makkelijk te zijn (en issie ook wel) met een redelijke party ik heb helaas geen goede FC.. als je meerdere relic mensen hebt is het zo makkelijk. Net in DF faalde we en lukte ze niet eens de first boss.. Ik quit done :) CM net even gedaan en eigenlijk zijn er slechts enkele dingen die anders zijn.

Zo hebben ze guards naar achter gezet (je kan er niet meer mongolisch achter langs rennen) (slechtste guards ter wereld stijl!) Colussus hebben ze naar achter gezet die kan je niet over slaan. En monsters voor 2e baas ook niet meer volgens mij, echt niet heel veel extra moeite. nog steeds binnen 35min te doen!

Hebben ze monsters minder in AK eigenlijk? Dat zeggen sommige..

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

CristianSchriev schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:28:

Hebben ze monsters minder in AK eigenlijk? Dat zeggen sommige..
Aantal monsters in AK is gelijk gebleven, moet zegge ndat me geen wijziginegn zijn opgevallen qua tactics. alleen de philo's zijn met 20 omhoog gegaan.

@Ric
WP heb ik juist bevestigd gekregen uit de FC, dus bovenstaande klopt.

Dawn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:00:
[...]

Aantal monsters in AK is gelijk gebleven, moet zegge ndat me geen wijziginegn zijn opgevallen qua tactics. alleen de philo's zijn met 20 omhoog gegaan.

@Ric
WP heb ik juist bevestigd gekregen uit de FC, dus bovenstaande klopt.
oke. WP is dus een instance waar ik nog steeds niet in ga :) netjes gedaan SE... not!

wat wel lekker is nu in Amdapor Keep.. ongeveer 50 gil per mob :)

Verwijderd

AppieNL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:51:
Ja, maar het moet wel leuk blijven of viel het niet op hoe rustig het na de trials is op de servers? AK wachttijden van 15 min op maandag, in trial dik een uur. Mensen stoppen door zulke 4 maanden onzin. Ik vermaak me ook wel met andere dingen, maar jobs levelen is er na me eerste 2 niet 1 van. Dat kost me al 8 maanden.
Het spel zit zo in elkaar dat je in de eerste (nog free trial) maand al progressie kan maken tot aan het end game farmen aan toe... Stel dat SE het zou veranderen en je bent maar 2 weken bezig in plaats van 4 maanden.. wat ga je de rest van de tijd doen dan..
Een MMORPG zit nu eenmaal (of zat in ieder geval) zo in elkaar dat je langere tijd bezig bent om doelen te bereiken. Ze willen immers dat je zoveel mogelijk maanden betaald.
Vind het persoonlijk heel vermoeiend om iedere keer weer die mentaliteit aan te moeten horen dat mensen binnen een uur nadat ze iets gestart zijn ook een reward moeten hebben anders is het maar een stomme grind game.

• AppieNL
lanerios schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:53:
... goed.. duty finder onzin noemen, etc.. ik ga er niet eens meer op in. Als je gelijk zo gaat reageren.
Tja, als iemand zich in een discussie gaat mengen waarbij z'n eerste zin al is: "ach daar heb ik toch nog geen last van, wat ik zit lekker in me lowbie dungeons te queue'en, niet in party, op job X", dan vraag ik me af waarom je uberhaupt een discussie gaat voeren over iets waar je niks van weet. En ja dan is je duty finder geneuzel op low level "onzin". Volle parties, ready to go, stonden gewoon te wachten tot ze een AK instance in mochten, dik een uur op maandag en dinsdag toen er nog trials waren. Nu is het op maandag 15minuten. Dat is een aanzienlijk verschil, vooral gezien het feit dat het nog voor deze patch was waarin er meer servers naar AK gingen en dan was de halve server gister nog aan het stressen om AK te rushen na de wekelijkse reset voor de rumoured reset met deze maint, aangezien SE misschien met de cap ging spelen.
En sorry, als het niet bevalt, speel dan niet. Als je nu nog speelt, is er duidelijk iets wat je WEL leuk vind om te doen. Focus daar dan op.
Doe ik ook, zoals ik al zei ik focus me op 2 jobs en doen nog wat craft geneuzel (leves moeten toch op), maar ik kan wel begrip op brengen waarom mensen stoppen door zo'n lage cap en daar ging het om in de discussie waar jij zo nodig op moest inhaken.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:19:
[...]

Het spel zit zo in elkaar dat je in de eerste (nog free trial) maand al progressie kan maken tot aan het end game farmen aan toe... Stel dat SE het zou veranderen en je bent maar 2 weken bezig in plaats van 4 maanden.. wat ga je de rest van de tijd doen dan..
Een MMORPG zit nu eenmaal (of zat in ieder geval) zo in elkaar dat je langere tijd bezig bent om doelen te bereiken. Ze willen immers dat je zoveel mogelijk maanden betaald.
Vind het persoonlijk heel vermoeiend om iedere keer weer die mentaliteit aan te moeten horen dat mensen binnen een uur nadat ze iets gestart zijn ook een reward moeten hebben anders is het maar een stomme grind game.
Twee weken vind ik ook wat kort door de bocht, Ik zou 500 doen, dan ben je nog steeds 2 maanden per job bezig, vind ik al heel wat schappelijker klinken. Dan ben je voor 9 jobs nog steeds anderhalf jaar bezig, mag dan aannemen dat SE wel eens is gekomen met ilvl100 gear en/of een expansion (met zelfs een nieuwe job?!) Maar goed stel dat we jou plan volgen van 2 weken, wat ga ik de rest van de tijd doen, die 8 andere jobs levelen misschien? Met het oog op endgame is het nu gewoon niet slim meer dan 2 jobs goed te gearen, want dat krijg je pas over een jaar voor elkaar met deze cap. Dan ga je geen Coil doen met je DL DRG met NQ relic, maar met je AF2 MNK met relic+1, omdat die al maanden je mythos zit op te vreten. Daarom zeg ik ook dat ik het heel apart vind dat een game die veelzijdigheid vanaf het begin promoot, behoorlijk onderuit haalt met die mythos cap. Je bent de komende 8 maanden alsnog maar 2 jobs voor endgame. En zoals we allemaal weten, geneuzel voor endgame telt niet in een MMO.

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 15-10-2013 19:03 ]

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik vroeg me af hoeveel Gil jullie nu hebben.
Ik zit nu op level 17 THM en heb 4.500. Ik zag op youtube bij mensen met 11 mil op lvl 43. Doe ik iets verkeerd?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Arunia
Ik zit ook rond 17 a 18 en heb iets van 3500 gil.
Maar daarentegen heb ik ook wel wat meuk gekocht. Denk dat je je er niet op blind moet staren. Later heb je minder nodig omdat het langer duurt om te levellen en dus langer met dezelfde equipment doet.
Daardoor spaar je ook weer wat meer.
Pagina: 1 ... 44 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet