• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Hoe zit dat met die delivery tasks van je Grand Companion?
Als ik bij de timers kijk dat staat er vaak iets van 06:11 uur ofzo.
Dus ik ging gisteren craften en ik had alles ingeveleverd op 2 items na, waarvoor ik eerst mats moest regelen.
Toen ik daar eindelijk mee klaar was.. Stond me lijst in eens weer vol met nieuwe tasks? Terwijl hij daarvoor zekerste weten nog op meer dan 6 uur stond..
Anyways.. Uit eindelijk alle nieuwe tasks ingeleverd (zo erg vond ik dat niet ;)) en toen stond er dat er over een paar uur weer nieuwe tasks zouden zijn.. Maar na een nacht slapen staat er nog steeds een paar uur. Dus ik kan er echt geen knoop aan vast binden, wanneer die dingen nu resetten.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
AK met duty finder wat een tijd verspilling. Een gast met alles level 50 kan nog niet eens simpele AOE's ontwijken. Ik heb nog maar een duty finder run op level 50 gehad die het einde heeft gehaald. De rest is allemaal gefaald. Tot nu toe alles met FC moeten doen. De healer had een witte level 45 staf maar wel een aantal AK pieces dus die had ook gewoon een GC wapen kunnen halen maar nee hoor.

Verwijderd

Hoi, mijn man en ik zoeken een gezellig nederlandse FC op Ragnarok/legacy! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:43:
Hoi, mijn man en ik zoeken een gezellig nederlandse FC op Ragnarok/legacy! :)
Hoi, In het start topic hebben we een tabel met de spelende GoTers en de servers waar zij op spelen. daar kan je even kijken of er iemand op Ragnarok speelt die ook hier zit. Maar volgens heb ik er nog geen eentje voorbij zien komen. De meeste zijn op een nieuwe server begonnen ipv een legacy server

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
bronce schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:00:
AK met duty finder wat een tijd verspilling. Een gast met alles level 50 kan nog niet eens simpele AOE's ontwijken. Ik heb nog maar een duty finder run op level 50 gehad die het einde heeft gehaald. De rest is allemaal gefaald. Tot nu toe alles met FC moeten doen. De healer had een witte level 45 staf maar wel een aantal AK pieces dus die had ook gewoon een GC wapen kunnen halen maar nee hoor.
Wat raar.. ik denk dat ik er zo'n 20 gedaan heb en misschien dat er 2 niet gelukt zijn.
Laatste tijd join ik vaak groups die uit elkaar gevallen zijn. Vind t juist wel leuk om first timers te helpen en uit te leggen hoe het werkt.

Ik stoor me af en toe wel aan de 'betere' spelers die ik tref via de DF.
Die vervolgens first timers af gaan lopen zeiken omdat ze een keer dood gaan..
Maar gelukkig valt het mee en ik tref vaak mensen met dezelfde instelling die het spelletje spelen om plezier te hebben en niet om andere spelers af te zeiken omdat ze een keer, of een aantal keer, iets verkeerd doen.

Had gister een first time tank die niet precies snapte hoe hij de laatste boss moest positioneren.
Haha, heb nog nooit zo'n leuke AK run gehad. Wat een hectische toestand.
Maar wel gelukt. Tank super blij en ik en de 2 andere spelers hadden uiteindelijk weer eens een uitdagende AK run :D

En gister op echt een paar seconde na de laatste boss niet dood gekregen in een party waar ik met een tank in terecht kwam die nog voor de wall waren met nog 20 min op de klok.
We vermoede al dat het erg krap ging worden, maar dat maakte t juist extra tof. De spanning of we t wel of niet gingen halen.
Tijdverspilling? Niet als je t mij vraag.. Ik had mn weekly cap al dagen eerder bereikt en het spelen van spel zelf is op dat soort momenten echt tof.

Maar goed, als je krap zit qua tijd en maar 2 uurtjes kan spelen. Dan kan ik wel begrijpen dat het frustraties op roept als je eindelijk door de DF queue heen bent en uiteindelijk de group faalt..

[ Voor 18% gewijzigd door Marcvz op 06-10-2013 04:32 ]

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
Marcvz schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

Wat raar.. ik denk dat ik er zo'n 20 gedaan heb en misschien dat er 2 niet gelukt zijn.
Laatste tijd join ik vaak groups die uit elkaar gevallen zijn. Vind t juist wel leuk om first timers te helpen en uit te leggen hoe het werkt.

Ik stoor me af en toe wel aan de 'betere' spelers die ik tref via de DF.
Die vervolgens first timers af gaan lopen zeiken omdat ze een keer dood gaan..
Maar gelukkig valt het mee en ik tref vaak mensen met dezelfde instelling die het spelletje spelen om plezier te hebben en niet om andere spelers af te zeiken omdat ze een keer, of een aantal keer, iets verkeerd doen.

Had gister een first time tank die niet precies snapte hoe hij de laatste boss moest positioneren.
Haha, heb nog nooit zo'n leuke AK run gehad. Wat een hectische toestand.
Maar wel gelukt. Tank super blij en ik en de 2 andere spelers hadden uiteindelijk weer eens een uitdagende AK run :D

En gister op echt een paar seconde na de laatste boss niet dood gekregen in een party waar ik met een tank in terecht kwam die nog voor de wall waren met nog 20 min op de klok.
We vermoede al dat het erg krap ging worden, maar dat maakte t juist extra tof. De spanning of we t wel of niet gingen halen.
Tijdverspilling? Niet als je t mij vraag.. Ik had mn weekly cap al dagen eerder bereikt en het spelen van spel zelf is op dat soort momenten echt tof.

Maar goed, als je krap zit qua tijd en maar 2 uurtjes kan spelen. Dan kan ik wel begrijpen dat het frustraties op roept als je eindelijk door de DF queue heen bent en uiteindelijk de group faalt..
Ik ben niet zo erg dat ik meteen mensen ga afzeiken of leaven. Maar als ik zie dat er iets fout gaat. Ik leg bijvoorbeeld de tank uit bij demon wall dat hij die paarsen aoe moet ontwijken door eerst aan de zijkant te staan dan in het meteen dan zijkant dan midden en dan in het midden blijven anders val je er af. Doet hij precies het omgekeerde wordt hij door elke AOE geraakt en valt hij de afgrond in. Nu join ik gewoon parties in mor dhona als er geen FC leden online zijn. Werkt een stuk beter. Word je alleen soms afgezeken omdat je geen relic+1 hebt :9

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
psychodude schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:04:
[...]

Mijn ervaring is dat het minimaal 3 dagen duurt eer je via de support desk bericht terug krijgt, en wacht nog steeds. Indien je een snel antwoord wilt, bellen dus.
Nog geen bericht gehad nee, maar nu mijn trial is afgelopen werkt mijn timecard code ineens wel.. ticket geanuleerd

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 11:39
Ik ben bezig met Marauder. Waar kun je de attribute points beter aan besteden; Strength of Vitality?

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Gisteren geinstalleerd. Totaal 9 uur gespeeld en nu level 17 Thaumaturge. Toen kreeg ik op een gegeven moment een quest die ik in een instance uit moet voeren. Kreeg toen voor het eerst te maken met het duty systeem. Dat werk van geen kanten. Heb een uur gewacht en nog niks terwijl er nog andere spelers voor de instance stonden. Iedereen meldt zich aan. Maar het blijft 1/5 staan. Snap er niks van.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
Dat komt omdat je damage dealer bent. Er zijn drie rijen. 1 voor tanks, 1 voor healers en 1 voor dps. De eerste tank, de eerste healer en de eerste 2 dps worden tot party gevormd. Maar omdat er veel meer mensen dps spelen is die rij heel lang, en de rijen voor healers/tanks heel kort. Als tank ben je meteen aan de beurt, als healer moet je een paar minuten wachten.

Als het zo lang duurt kun je beter zelf wat mensen die voor de instance staan ronselen. Of uit je Free Company.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Bedankt voor de reactie. Ik was uit frustraties maar AION gaan spelen. In vier uurtjes tijd een Bard naar level 26 gebracht.

Als dit zo lang duurt kan ik beter opnieuw beginnen en dan een Tank levelen.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
kevinl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:19:
Bedankt voor de reactie. Ik was uit frustraties maar AION gaan spelen. In vier uurtjes tijd een Bard naar level 26 gebracht.

Als dit zo lang duurt kan ik beter opnieuw beginnen en dan een Tank levelen.
Dit is inderdaad voor dpsers een kut systeem. Als tank zijnde heb ik nergens last van ... Heel soms pech dat niemand wilt. Maar FC's doen wonderen. Shouten soms ook. En andere vrienden die zonder probleem helpen! :)

Garuda HM Gedaan met random DF party. Bij 2e try al. Ging erg goed! :) Nu Titan. Die is via DF heel moeilijk en weinig mensen met ervaring daar te vinden. Ik zelf als tank kan onmogelijk bij die gear+exp groups aangezien die denken dat iedereen zoveel tijd over heeft. Mijn FC is not near as good as me. Dus dat duurt nog wel even. En ik heb weinig zin om full DL te halen. Dan moet ik nog 31runs gaan doen :(
Nu 4.8K HP. Tot nu toe was dat niet het probleem bij Titan. Het waren mensen die de landslide niet wisten te ontwijken. Daardoor faalde we. Dus kwamen we niet langs het hart. Achja ;w

[ Voor 35% gewijzigd door CristianSchriev op 06-10-2013 20:53 ]

Verwijderd

Ben nu lvl 37 maar ik weet het niet met deze game. Ik kan me er niet toe zetten om verder te spelen ik vindt de quests echt zo...gaar.. het gaat daadwerkelijk nergens over. Hierdoor kan ik me er gewoon niet toe zetten om verder te lvlen. Zelfs bij meerendeel van de main storyline heb ik echt iets van ....mwah

spoiler: voorbeeld
Na dat bijvoorbeeld die scions zijn gekilled moet je naar die kerk en echt die quests daar... gaa naar vesber bay -> laad de lijken in de kar..moet je vervolgens weer terug naar die kerk ik heb echt zoiets van... wat is het nut hiervan.. het is niet leuk om te doen en voor het verhaal maakt het niks uit. Vervolgens moet je met die sylph hetzelfde doen...

Zelfde als met die pre-titan quests die starten vanaf costa del sol... serieus.. ga wijn halen?

ik heb al zoveel van dit soort onzinnige quests gedaan.. ben er eerlijk gezegd klaar mee. Ik vind de dungeons leuk maar de reis naar lvl 50.. tergend. Ik weet dat MMO's redelijk repetitief zijn in de quests maar ik heb echt 0 motivatie om deze quests te doen omdat het gewoon nergens over gaat :S. Hierdoor mis ik ook echt de drive om in te loggen.

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 21:44
Vroeger fervent FFXI speler (BRD75 in een HNM LS).

Heb FFXIV:ARR 3 dagen geleden maar is gekocht, Nu level21 Gladiator.
Positief: vind het erg lekker spelen (zeker de interface en andere verbeteringen).

Toch mis ik een aantal dingen in dit spel: ten eerste vind ik de quests ontiegelijk saai. Ren naar persoon A, ren terug naar persoon B.. beetje heen en weer teleporteren... etc :(

Automatisch vergelijk ik het ook met FFXI, en ik vind het zeer jammer dat NM's niet meer bestaan. In FFXI (en sommige andere MMOs) heb je die adrenaline rush zitten.. als je opeens een schaars beest tegenkomt.. met de kans op een supergoede item.

Oh well.. blijf het nog even volhouden; kijken of het me geboeid kan houden (maar vrees het niet).

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik kijk het zowieso de maand nog uit. Kijk of het waard is om te verlengen. Anders ga ik weer full in Aion.
aarzelaar schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 01:20:
Toch mis ik een aantal dingen in dit spel: ten eerste vind ik de quests ontiegelijk saai. Ren naar persoon A, ren terug naar persoon B.. beetje heen en weer teleporteren... etc :(
...
Oh well.. blijf het nog even volhouden; kijken of het me geboeid kan houden (maar vrees het niet).
Ik had het ook een beetje wat jij ervaar. Ik hoop gewoon dat het eindspel leuk is. Daarom zo snel mogelijk naar 50 met me job. Hoop dat dat binnen de maand nog lukt. Iemand al gelukt om binnen maand al een job 50 te hebben?

[ Voor 74% gewijzigd door kevinl op 07-10-2013 09:08 ]

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Uhmmie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 07:28:
Hoe zit dat met die delivery tasks van je Grand Companion?
Als ik bij de timers kijk dat staat er vaak iets van 06:11 uur ofzo.
Als ik het goed heb gelezen, krijg je elke 12 uur een leve met een max van 99 leves.
Waarschijnlijk was het deze timer die je zag.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:24
Hmm kan niet meer inloggen omdat de 30 dagen periode over is :(

Wil ik mijn subscription via creditcard doen, krijg ik bij de allerlaatste stap een foutmelding, terwijl ik de creditcard controle al voorbij ben. Daarna nog een keer geprobeerd maar wederom geen success. Nu ben ik wel benieuwd of hij nu wordt afgeschreven van mijn creditcard(2x) of dat ik het veilig nog een keer kan proberen.

• kevinl

kevinl

Yellow van

_Johannn_ schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:08:
Hmm kan niet meer inloggen omdat de 30 dagen periode over is :(

Wil ik mijn subscription via creditcard doen, krijg ik bij de allerlaatste stap een foutmelding, terwijl ik de creditcard controle al voorbij ben. Daarna nog een keer geprobeerd maar wederom geen success. Nu ben ik wel benieuwd of hij nu wordt afgeschreven van mijn creditcard(2x) of dat ik het veilig nog een keer kan proberen.
Je logt toch eerst in je square enix account en dan click je toch op betalen?

• _Johannn_
Ja klopt, maar bij de laatste van de 4 stappen geeft hij een error melding.
aarzelaar schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 01:20:
Vroeger fervent FFXI speler (BRD75 in een HNM LS).

Heb FFXIV:ARR 3 dagen geleden maar is gekocht, Nu level21 Gladiator.
Positief: vind het erg lekker spelen (zeker de interface en andere verbeteringen).

Automatisch vergelijk ik het ook met FFXI, en ik vind het zeer jammer dat NM's niet meer bestaan. In FFXI (en sommige andere MMOs) heb je die adrenaline rush zitten.. als je opeens een schaars beest tegenkomt.. met de kans op een supergoede item.

Ja het fate systeem heeft het NM idee een beetje overgenomen aangezien er nu level 50 fates zijn met bijvoorbeeld behemoth, odin en later komt er nog veel meer.

Ook heb je die instanced primal battles die wapens droppen. Maar ik geef je gelijk dat het epische gevoel van NM in FFXI er niet bij zit als jij met je party hem claimed bijv

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Leapin lizzy <3 wat een tijd was dat (heb zelf gespeeld tot net toen Absolute Virtue uitkwam).

Ik mis de FFXI tijd wel, maar snap zeer goed waarom ze er af gestapt zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

kevinl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:11:
Ik kijk het zowieso de maand nog uit. Kijk of het waard is om te verlengen. Anders ga ik weer full in Aion.

[...]

Ik had het ook een beetje wat jij ervaar. Ik hoop gewoon dat het eindspel leuk is. Daarom zo snel mogelijk naar 50 met me job. Hoop dat dat binnen de maand nog lukt. Iemand al gelukt om binnen maand al een job 50 te hebben?
Makkelijk :) ligt er een beetje aan hoeveel je speelt maar in principe is het erg goed te doen in 2 weken.. (je eerste job althans) speel je erg veel kan het ook in een week/dag of 10

• _Johannn_
Dit is de melding die ik krijg bij het selecteren van automatic renewal.
An error has occurred.
Please confirm the status of any relevant options and then try again.
For details, please contact the Square Enix Support Center.
(Error code: 401)

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Zo... na een weekend lang proberen met Puggers (allemaal gegeared, begrijp me niet verkeerd), Titan down \o/ Gisteren ook meteen m'n Relic kunnen halen omdat ik de Quenching Oil al gekocht had :D Hell, p5 na het hart is chaotisch zeg; maar zodra je een beetje in de dodge flow bent lukt het best aardig, wel bijzonder vervelend als BLM... amper tijd voor casts.
Maar down is down, nu nog met de rest van de FC zodat we binnenkort ook eens Coil kunnen gaan doen e.d.

Ik ben blij als ik deze week weer de Myth cap weer haal overigens, dan ben ik 1) full DL en 2) heb ik meteen Relic +1. Even in 2 dagen AK bij elkaar farmen ofzo. Ondanks dat ik nog 5 CM/PT runs moet voor Full DL, gaat CM na een weekend farmen een beetje vervelen... maarja bezigheidstherapie zullen we maar zeggen :P
kevinl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:11:
Daarom zo snel mogelijk naar 50 met me job. Hoop dat dat binnen de maand nog lukt. Iemand al gelukt om binnen maand al een job 50 te hebben?
kostte mij een maand levelen om m'n mainjob 50 te hebben, niet constant maar af en aan ivm inrichting appartement enzo. dus als je dagelijks kan spelen ben je binnen een maand 50, geen probleem.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ricmaniac schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

Makkelijk :) ligt er een beetje aan hoeveel je speelt maar in principe is het erg goed te doen in 2 weken.. (je eerste job althans) speel je erg veel kan het ook in een week/dag of 10
Gedurende de weekdagen speel ik 1 uur. Ja, het is niet veel, maar ik heb nog andere verplichtingen. En de tijd dat ik door kon gaan tot 03.00 liggen al lang voor mij. Ik moet de volgende dag nog wel gaan werken.
In de uur dat ik speel. Rush ik wel door de quest heen. Dus dat betekent:
1) alle zichtbare quest opzoeken en snel doorklikken door de langdradige teksten.
2) uitvoeren questen.
3) repeat vanaf step 1.

Daarmee moet ik toch wel 1 level per uur kunnen halen denk ik.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Gisteren geprobeerd een fatsoenlijk wapen te bemachtigen op m'n PLD. In de middag begonnen met Garuda runs solo in de duty finder. Viel me eerlijk gezegd nog redelijk mee, van de 3 verschillende groepen die ik heb gehad hebben waren er toch 2 groepen die Garuda neerkregen.

In de avond met een groep uit de fc meegegaan en Garuda een stuk of 8 keer afgemaakt. Daarna hadden we het allemaal wel gehad, al helemaal omdat in die 7 runs we tot 4x toe een f*cking smn boek kregen waarvan de eerste 3x we niet eens een smn in de groep hadden. Van de overige 3 dingen die er dropte was er ook maar 1 nuttig item tussen (een lance).

Tevens al m'n craft classes nu op lv15 (of hoger) gekregen. Geeft een hoop mogelijkheden wat betreft CP spenders (en generators). En als bonus heb ik al die 1-10 gear kunnen verpatsen :P geeft me weer wat ruimte in de armory chest. Nu nog fishing naar de 20ish ophelpen en dan kan ik nog wat oude gathering gear verpatsen.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Waarom zou je je 1-10 gear verpatsen? Ik had begrepen dat als je je level 1 gear verkoopt en je wilt een nieuwe class starten. Dat je char dan in z'n nakie moet rondlopen zonder gear.

• deTwisj
Omdat ik nu alle classes die uberhaupt die gear kunnen gebruiken op 15 of hoger heb zitten. Dus tenzij ze nieuwe classes introduceren zal ik die gear echt niet meer kunnen gebruiken.

Ik heb overigens die lv1 race specific gear wel gehouden, die zit nog vrolijk op m'n retainer :P puur omdat het er uniek uit ziet.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ja ik vind de lvl1 gear voor mijn THM veel mooier dan die kleren op lvl 18. Nu ben ik helemaal ingepakt en kan ik lichaam van mijn char niet zien. In Aion kan je skins kopen om je char sexier te maken. Dat kan hier niet. En meest sexy kleding tot nu toe in FF is toch wel de lvl 1 race kleding.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

kevinl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:11:
Ja ik vind de lvl1 gear voor mijn THM veel mooier dan die kleren op lvl 18. Nu ben ik helemaal ingepakt en kan ik lichaam van mijn char niet zien. In Aion kan je skins kopen om je char sexier te maken. Dat kan hier niet. En meest sexy kleding tot nu toe in FF is toch wel de lvl 1 race kleding.
eerlijk is eerlijk, dan vergelijk je ook twee verschillende games ;)
FF heeft niet de sexy uitstraling als AION heeft (nooit geweest), maar ze kunnen het wel ingame... Minfilia anyone?

Click me zo dus.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dawn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

FF heeft niet de sexy uitstraling als AION heeft (nooit geweest), maar ze kunnen het wel ingame... Minfilia anyone?

Click me zo dus.
Nou als dit het meest sexy is. :O Dan is zelfs abyss gear van sorcerer nog sexier. Om dan nog maar niet elk leather set in vergelijking te nemen van leather class.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dawn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:13:
[...]

kostte mij een maand levelen om m'n mainjob 50 te hebben, niet constant maar af en aan ivm inrichting appartement enzo. dus als je dagelijks kan spelen ben je binnen een maand 50, geen probleem.
Oh ik wist niet dat je ook een appartement kon kopen in FFXIV. Krijg je die gratis erbij zoals bij AION of moet je daar veel GIL voor hebben?

Verwijderd

[b][message=41000326,noline]
Ik heb overigens die lv1 race specific gear wel gehouden, die zit nog vrolijk op m'n retainer :P puur omdat het er uniek uit ziet.
De complete lvl 1 set kan je voor een paar honderd gil kopen bij de vendor daar ga ik mijn kostbare slots niet mee bezet houden :)

Over uiterlijk valt niet te twisten daar smaken altijd verschillen. Persoonlijk vind ik de stijl van een AION of Terra met ijzeren bikini's totaal niet passen en niet boeiend. FFXIV stijl is niet perfect met beter dan de andere twee titels. Al hoewel... mannelijke chars in subs zag er in FFXI en uit en dat is nog steeds zo met FFXIV :)

Levelen.. maak een FATE party en je haalt lvl 50 in twee weekendjes met je ogen dicht... sad but true.

Vroegah was het levelen en progressie van je char nog een onderdeel van het spel nu wordt het gezien als noodzakelijk kwaad wat maar beter zo snel, makkelijk en efficiënt mogelijk afgehandeld moet worden want het spel "begint" bij max level en end game.
Kan het persoonlijk toch geen goede ontwikkeling vinden dat je nog in de eerste free trial maand al end game content kan gaan farmen.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
_Johannn_ schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:22:

[...]
Je bent niet de enige
http://forum.square-enix....rs-Error-Code-401-and-601

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• _Johannn_
_Johannn_ schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:22:

[...]
Nu krijg ik eindelijk een melding van square dat er momenteel maintainance aan de gang is, hopelijk is het snel opgelost, heb deze week vrij en wilde lekker naar 50 gaan levellen :)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

kevinl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Oh ik wist niet dat je ook een appartement kon kopen in FFXIV. Krijg je die gratis erbij zoals bij AION of moet je daar veel GIL voor hebben?
IRL Appartement wel te verstaan :P :+

IG:
Company Housing komt in patch 2.1 welke released wordt tussen eind oktober en half december.

• _Johannn_
Heb uiteindelijk maar ergens een gamecard gekocht, had liever de 90 dagen mount gehad (eigenlijk had ik de 180 dagen liever gewild) maar goed, ik kan nu iig vanmiddag weer spelen.

De 180 dagen award zou in patch 2.1 bekend worden gemaakt, maar goed we doen het voorlopig maar met 2 maanden :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Dawn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

Click me zo dus.
Highlander female in hun '1.0 ondergoed' (niet hetzelfde als wat je ziet als je niks aan hebt) is anders best sexy :P

Te koop bij een npc voor een drol

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 07-10-2013 13:57 ]

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 09:20
Hey mensen. Ik ben van plan om weer te beginnen aan ffxiv. Had ff pauze ingelast ivm gta en btf 4 beta etc. Nu vroeg ik me af, wat is de beste shop om een gamecard te kopen? Heb geen credit card namelijk.
Alvast bedankt :)

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Stoneyfrog schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:33:
Hey mensen. Ik ben van plan om weer te beginnen aan ffxiv. Had ff pauze ingelast ivm gta en btf 4 beta etc. Nu vroeg ik me af, wat is de beste shop om een gamecard te kopen? Heb geen credit card namelijk.
Alvast bedankt :)
Bol.com.

link

*edit*
Ik ziet net dat de verzendtijd 5-7 dagen is. Een stuk terug in de topic is Gamecard Winkel al een keer genoemd.

link

[ Voor 14% gewijzigd door Anno op 07-10-2013 15:00 ]

• OllyNL
Anno schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Bol.com.

link

*edit*
Ik ziet net dat de verzendtijd 5-7 dagen is. Een stuk terug in de topic is Gamecard Winkel al een keer genoemd.

link
Ok top ga ff kijken. Had natuurlijk wel gegoogled maar weet niet welke shops ik kan vertrouwen etc. Had prijzen van 20 eu tot 30 eu gezien zeg maar.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

https://www.gamecardwinkel.nl/ :X

Via de mail word je code gestuurd, je hoeft niet eens te krassen :O
Binnen een minuut na aankoop krijg je de code in je "postvak in"

Succes!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• OllyNL
Audione0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:01:
https://www.gamecardwinkel.nl/ :X

Via de mail word je code gestuurd, je hoeft niet eens te krassen :O
Binnen een minuut na aankoop krijg je de code in je "postvak in"

Succes!
Misschien ben ik blind maar ik zie op die site geen 60 dagen code? Alleen de game zelf maar die heb ik al :)

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Stoneyfrog schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Misschien ben ik blind maar ik zie op die site geen 60 dagen code? Alleen de game zelf maar die heb ik al :)
Via games > 'FF XIV ARR'

link

• OllyNL
Ik zie het. Dankjewel! :)

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Je kunt ook gewoon via MOG-station (Sqaure Enix zelf) subben, dat kan gewoon via iDeal.

Je moet dan Crysta toevoegen en kiezen voor betalen via Ultimate Pay.

Doe het zelf ook op die manier.
Heb 45€ Crysta gekocht en automatic renewal via Crysta aangezet voor 90 dagen.

Mijn speeltje

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Goedkoopste dat ik heb gevonden is via G2A:
https://www.g2a.com/final...time-card-prepaid-eu.html
Mocht iemand goedkoper vinden, ik hoor het graag.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Welke wereldwonder bij SE heeft trouwens besloten dat het handig is dat je geen /tell kan versturen of ontvangen als je met een duty bezig bent... |:(
Als ik of een vriend van mij in een dungeon zit is er dus 0.0 communicatie mogelijk wat het met elkaar in contact komen er niet eenvoudiger op maakt. Zal wel aan mij liggen maar ik kan geen reden bedenken waarom dit handig is.

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:19:
Welke wereldwonder bij SE heeft trouwens besloten dat het handig is dat je geen /tell kan versturen of ontvangen als je met een duty bezig bent... |:(
Als ik of een vriend van mij in een dungeon zit is er dus 0.0 communicatie mogelijk wat het met elkaar in contact komen er niet eenvoudiger op maakt. Zal wel aan mij liggen maar ik kan geen reden bedenken waarom dit handig is.
Zodat mensen zich op hun Duty richten en niet constant met andere praten via pm enzovoort. Behoorlijk logisch. Anders is het kei irritant voor andere mensen (party leden !) :-(

Verwijderd

CristianSchriev schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Zodat mensen zich op hun Duty richten en niet constant met andere praten via pm enzovoort. Behoorlijk logisch. Anders is het kei irritant voor andere mensen (party leden !) :-(
Alsof je nu niet continue kan praten met andere spelers uit je Free Company... 8)7
Blok chatten consequent of blok het helemaal niet, dit half half gaat nergens over.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:37 ]

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

Alsof je nu niet continue kan praten met andere spelers uit je Free Company... 8)7
Blok chatten consequent of blok het helemaal niet, dit half half gaat nergens over.
Deels gelijk. Ben het eens dat ze FC ook mogen blocken. Maar ik vind het niet dom dat ze het zo doen. Dat vind jij klote maar ach. Een instance hoort een instance te zijn en dit is mijn ogen (afgesloten van de buitenwereld.) :)
komt gewoon omdat je in een andere wereld speelt. de instance servers zijn apart namelijk. vandaar ook dat de instance server vol kan zitten.
maargoed dat hadden ze wel iets beter kunnen regelen maar boeie

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk best wel boeien... zoals ik al aangegeven heb wordt zo niet echt makkelijk om met vrienden buiten je FC om in contact te komen. En draait het toch uiteindelijk om bij een MMORPG, contact hebben met je medespelers.

• CristianSchriev
Ja niet in een duty dus. En als je het zo'n probleem vind ga iets anders doen dan of doe het samen met je vrienden. Duty is niet bedoeld voor gesprekken met vrienden lol

Even iets anders dan dat nutteloze wel of geen speak mogelijkheden.

Hebben meerdere mensen altijd last van rage quiters in pre made groups. Als in die shit wat fout gaat bam weg party. Duty finder is wel trager maar werkt veel fijner. Bijv bij CM duurt het wel langer in een DF group maar heb je geen rage quiters. Pre made groups falen bij mij veel vaker waar DF groups niet falen. Alleen soms 40+ min duren...

• AppieNL
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:19:
Ja, stront irritant, ook wel eens 3 tells door zitten lullen terwijl die gast al in instance zat (heb error meldingen uit staan in log, maar zie het nog wel midden op beeld, behalve als ik druk aan het typen ben lol). Gelukkig zitten de meeste mensen waarmee ik lul ook in m'n linkshells, dus dan zeg ik gewoon: we praten daar wel verder.

Enige logische verklaring die ik er voor heb, is omdat Duty Finder een aparte server is en het dus mogelijk is dat iemand met dezelfde naam op die server zit als op jou "thuis server", waardoor het spel niet weet waar hij de tell naar moet sturen of zo? Technisch valt dat vast wel op te lossen door iedereen een unieke code te geven bij z'n character (had je NB in FFXI al). SE is lui, dus krijg je gezwets dat het is om "te focussen op de instance". Hoe vaak ik wel niet gewoon tijdens een Prae/AK run zitten lullen in m'n FC/linkshells...
CristianSchriev schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:21:
Hebben meerdere mensen altijd last van rage quiters in pre made groups. Als in die shit wat fout gaat bam weg party. Duty finder is wel trager maar werkt veel fijner. Bijv bij CM duurt het wel langer in een DF group maar heb je geen rage quiters. Pre made groups falen bij mij veel vaker waar DF groups niet falen. Alleen soms 40+ min duren...
Oh man! Gister zo'n mooie WHM in m'n AK run. We beginnen, we staan in dat stomme ringetje en ik ren er als een gek uit, met de rest, behalve de WHM, die meteen pissed is dat we niet hebben gewacht op buffs (1 man miste protect), "enjoy the 15 min wait!" waarop hij meteen de instance uit ging, wij 3 staan er echt flabbergasted... did that just really happen? Dus ik zeg: schop die gast, dit is bs. Die denkt dat wij 15 minuten daarop gaan wachten lol. We hadden binnen 5 min een nieuwe healer en konden gewoon onze run afmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 07-10-2013 20:51 ]

• kevinl

kevinl

Yellow van

Als je in Aion zoiets deed. Had ik je gelijk geblocked. Komt omdat daar weinig healers zijn.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het wordt tijd dat ze de world transfers gaan toestaan, dan kan ik eindelijk met onze FC op Moogle gaan spelen. Ben nu een beetje de Dutyfinder aan het mijden en me vooral aan het concentreren op het levelen van wat andere klassen.

PSN-id: Chrasher

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik kon zaterdag mijn char op Moogle aanmelden

Ik blijf het vet vinden dat Turn 5 in Coil of Bahamut nog steeds niet verslagen is gewoon :D

Wel nice dat ook echt Blue Gartr als world first turn 4 verslagen hebben. Hun waren mijn droom linkshell in Final Fantasy XI :P verwacht dat hun bijna alles wel als 1 van de eerste zullen clearen

• corset
Heya!

Vraagje, ik wil graag een dps gaan levellen. Nu ben ik zelf altijd redelijk goed geweest als tank (PLD in FFXI, en WoW paladin/DK/warrior tank sinds vanilla/wanneer het kon per class tot patch vlak voor Siege), een redelijke healer. Maar heb nooit echt een dps gespeeld. Dus nu wordt het tijd!

Mijn vraag: Wat is een dps die redelijk snel op te pakken is qua rotation, en niet teveel last heeft van fights zoals titan HM (BLM is daar crap op schijnbaar als voorbeeld)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20
Gisteren lekker even zitten spelen.
Heb nu alle badkleding gehaald. Nu mijn vrouw nog helpen.

Daarnaast is mijn main story t/m level 15 voltooid. ofwel Airship access.
Ik dacht hey, dan ga ik lekker van Gridania naar Ul'Dah om mijn vrouw te helpen.
Gaat dat kreng alleen naar Limsa Lominsa. >_<

Kwam ik pas daar achter dat je niet ergens anders heen kunt.
Dus even die crystals daar geactiveerd inclusief die grote.
Daarna teleport gedaan naar Gridania en maar gewoon gaan lopen richting Thanalan.
Ging prima. Was er binnen 20 minuten geloof ik.
De "rottige" stukken zijn die op hoger level (nu level 16), maar daar ook geen aggro gehad.
Dus zit nu lekker in Ul'Dah. Kan ik mijn vrouw nog bij staan als support class.

It has begun!
lanerios schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:36:
Heya!

Vraagje, ik wil graag een dps gaan levellen. Nu ben ik zelf altijd redelijk goed geweest als tank (PLD in FFXI, en WoW paladin/DK/warrior tank sinds vanilla/wanneer het kon per class tot patch vlak voor Siege), een redelijke healer. Maar heb nooit echt een dps gespeeld. Dus nu wordt het tijd!

Mijn vraag: Wat is een dps die redelijk snel op te pakken is qua rotation, en niet teveel last heeft van fights zoals titan HM (BLM is daar crap op schijnbaar als voorbeeld)
Vind je range leuk of close combat? ik vind zelf echt alle dps classes leuk uitgewerkt. Monk is denk ik hardest to master. dus als je mage niet leuk vind is je beste optie denk ik DRG.

Arunia schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:56:
Gisteren lekker even zitten spelen.
Heb nu alle badkleding gehaald. Nu mijn vrouw nog helpen.

Daarnaast is mijn main story t/m level 15 voltooid. ofwel Airship access.
Ik dacht hey, dan ga ik lekker van Gridania naar Ul'Dah om mijn vrouw te helpen.
Gaat dat kreng alleen naar Limsa Lominsa. >_<

Kwam ik pas daar achter dat je niet ergens anders heen kunt.
Dus even die crystals daar geactiveerd inclusief die grote.
Daarna teleport gedaan naar Gridania en maar gewoon gaan lopen richting Thanalan.
Ging prima. Was er binnen 20 minuten geloof ik.
De "rottige" stukken zijn die op hoger level (nu level 16), maar daar ook geen aggro gehad.
Dus zit nu lekker in Ul'Dah. Kan ik mijn vrouw nog bij staan als support class.

It has begun!
Dan moet je verder gaan met main quest =p want die leid je op level 15 naar alle steden via airship

• Arunia
Dacht met de airship pass wel overal heen te kunnen, maar dat viel nog tegen.
Had trouwens wel met dat filmpje een soort Darth Vader gevoel. :D

Ik ga iig mijn vrouw helpen naar level 15 en dan kijken of er een mogelijkheid is om samen te questen vanaf dat punt of dat zij eerst naar Gridania moet. Dan scheiden onze wegen wel weer even totdat we weer samen verder kunnen.

• corset
gewoon level 15 -> storyline quests doen totdat je de masked man afmaakt. En dan kom je langs alle steden in een half uurtje tijd.

• Arunia
Die
spoiler:
masked man heb ik in Gridania al
omgelegd. Daarna krijg je nog een filmpje en dan je pass.
spoiler:
Dus denk dat er meerder zijn dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 08-10-2013 09:25 ]

Ik ben sinds gisteren begonnen om echt even lekker door te gaan met Armorer. gister avond vanaf 11 naar 19 gegaan. Wil buiten Amdapor Keep cappen deze week in principe alleen gathering en crafting even snel omhoog brengen. Kan je best geld mee verdienen met 50 crafting merkte ik =p en ik zit altijd in geld nood haha

[ Voor 75% gewijzigd door Ricmaniac op 08-10-2013 09:25 ]

• Arunia
Ff je quote aanpassen ;)

Nee klopt. Ikzelf speel wel ongeveer iedere week. Vaak op de bank even casual met haar laptop.
Als ze zin heeft speelt ze wel op de PS3 mee, maar vaak is ze te moe (zwangerschap, krijg je dat).
Ach, ze zit nog in haar gratis periode (denk nog mee gekregen van v1.0).

Ben zelf rustig aan aan het levellen en met de quests bezig geweest. Dus heb nu alles binnen Gridania zo'n beetje gedaan. Daarna de main quest doorgelopen. Zij doet ook de quests, dus loopt dan ietsjes achter met mij. Dus nu kan ik haar weer gaan helpen of wellicht wat jullie aangeven nog ietsjes de main quest doorlopen. zodat ik airship travel heb.

Vind het jammer van het airship, want vond dat in FFXI leuker en ook grootser opgezet dat je dat ding ook nog ziet vliegen enzovoorts. Daarnaast was het gebied wat ik zie in FFXI ook groter dan in FFXIV. Als je dus liep van één van de hoofdsteden naar Jeuno was je best wel lang aan het wandelen.
Arunia schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:29:
Ff je quote aanpassen ;)

Nee klopt. Ikzelf speel wel ongeveer iedere week. Vaak op de bank even casual met haar laptop.
Als ze zin heeft speelt ze wel op de PS3 mee, maar vaak is ze te moe (zwangerschap, krijg je dat).
Ach, ze zit nog in haar gratis periode (denk nog mee gekregen van v1.0).

Ben zelf rustig aan aan het levellen en met de quests bezig geweest. Dus heb nu alles binnen Gridania zo'n beetje gedaan. Daarna de main quest doorgelopen. Zij doet ook de quests, dus loopt dan ietsjes achter met mij. Dus nu kan ik haar weer gaan helpen of wellicht wat jullie aangeven nog ietsjes de main quest doorlopen. zodat ik airship travel heb.

Vind het jammer van het airship, want vond dat in FFXI leuker en ook grootser opgezet dat je dat ding ook nog ziet vliegen enzovoorts. Daarnaast was het gebied wat ik zie in FFXI ook groter dan in FFXIV. Als je dus liep van één van de hoofdsteden naar Jeuno was je best wel lang aan het wandelen.
Ja was beetje too much smalltalk =p

Maar leuk dat je een kleine krijgt ^_^

Het is beter imo om wel mee te levelen met je main quest. aangezien je veel unlocked door dat te doen. + de rewards die je voor je mainquest krijgt voor dat level is vaak ook een echte verbetering. Dus het is wel fijn als jij level 20 bent bijv dat je main quest dan ook level 20 is.

Is maar een tip 8)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Dus het is wel fijn als jij level 20 bent bijv dat je main quest dan ook level 20 is.
Ik lag tijdens het levelen structureel 2½ level voor op de Story en ik kan je zeggen, aan het einde van de rit is dat bijzonder fijn te noemen ;) ik bedoel, dat gat tussen 46 en 49 in je PS is echt niet heel vet te noemen. de quests die openen (dat zijn er nogal wat) zijn niet genoeg op alle 3 de levels te levelen, dus 1) FATE's of 2) Dungeons zijn zga verplicht om te doen.

• Arunia
Haha, daarom. :)

Ontopic,

Dat is wel een goed plan. Zal het wel gaan zien denk ik zo. Hoop woensdag nog even samen met mijn vrouw te kunnen spelen.
Hoop iig weer wat meer FFXI interesse terug te zien bij mij. :) Maar vermaak me nu iig prima.
Dawn schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Ik lag tijdens het levelen structureel 2½ level voor op de Story en ik kan je zeggen, aan het einde van de rit is dat bijzonder fijn te noemen ;) ik bedoel, dat gat tussen 46 en 49 in je PS is echt niet heel vet te noemen. de quests die openen (dat zijn er nogal wat) zijn niet genoeg op alle 3 de levels te levelen, dus 1) FATE's of 2) Dungeons zijn zga verplicht om te doen.
Maar 46-50 voelde voor mij echt easy. fates runnen met full party in northern thanalan is echt easy en gaat erg snel. Helemaal die paar fates waar je gewoon lekker moet killen. als jou party dan ook nog de mobs tagged

• Arunia
Zie trouwens een foutje in de TS staan. :P

De Black Mage is een verdere uitbreiding op Traumaturge. Dit omdat de Black Mage job vooral ondersteunde abilities geeft zoals het restoren van MP, blocken van attacks en party members beschermen tegen elemental damage.

Best een traumatische ervaring als je deze wilt gaan spelen'. ;)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

Maar 46-50 voelde voor mij echt easy. fates runnen met full party in northern thanalan is echt easy en gaat erg snel. Helemaal die paar fates waar je gewoon lekker moet killen. als jou party dan ook nog de mobs tagged
mjah true, FATES zijn makkelijk, maar geniet bij mij geen voorkeur om te levelen. Quests zijn leuker, in dusdanig dat ik dan ook nog wat zie van de wereld, plekjes e.d.

Fates zijn een beetje hersendood :p

• corset
Archer 11 door de volgende te combineren:

Hunting Log 1
2 of 3 Fates
en Levequests..

Jep, ik denk dat ik archer blijf, bevalt me wel erg goed.

• CristianSchriev
Net meest hatelijke potje CM ooit gehad. Wat een team wat een team (alles maar dan ook alles ging mis wat er mis kon gaan).

Zelfs DF is met 40-45min standaard sneller. Dit duurde 65min. Niemand quite dus ik ook niet.

1. We zouden suicide run doen (ik als tank pak mobs op en ga dood in de boss room) Nou dan hadden we al mensen die mobs aanvielen, of healde. Dus ook agro krijgen. Dan had je nog mensen die aan de zelfde kant gingen staan als mij. Dus ook dood gingen nadat ik dood ging. Elke boss fight gingen we wel 1x dood. (mensen zeiden laatste group mobs niet aanvallen, nou vervolgens steeds beide healers dood en dat maar blijven volhouden)

Toen het stuk met cannons en colussus. Ik pak beide colussus op. Ren naar cannons om vervolgens te zien dat 3/4 cannons door niemand bediend worden, bam alle colussus op cannon user. En weg alle cannons.. Nouja toen nog tich keer dood gaan. Mijn armor is serieus 56% DMG van 1 run. Dus ik kan weer opnieuw laten maken..! Door 1 run hahaha. Ik stoor me echt dood man, nu even iets anders dan FF want door zoiets kan mn hele game sessie verpesten :(

• Arunia
Valt me op bij die Fate van de Bomb King dat er constant hele groepen bombs weg worden getrokken. Denk dat dat te maken heeft met het redden van die maloten in zwemkleding. In eerste instantie had ik zoiets van, wtf! Maar later er gewoon achteraan en dan af maken die hap.
Falen doet die fate toch wel.

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Arunia schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:43:
Valt me op bij die Fate van de Bomb King dat er constant hele groepen bombs weg worden getrokken. Denk dat dat te maken heeft met het redden van die maloten in zwemkleding. In eerste instantie had ik zoiets van, wtf! Maar later er gewoon achteraan en dan af maken die hap.
Falen doet die fate toch wel.
Er staan luchtballonnen aan de rand van die FATE als je die aanklikt dan gaan de bombs daarheen. Er staan er geloof ik drie in totaal rond de FATE.

Toevallig gisteren voor het eerst die FATE gehaald na vier eerdere pogingen :)

• Arunia
Seriously?! Daar heb ik overheen gekeken. Bedankt voor de tip!
Kan ik dat gebruiken om die fate te doen.

• AppieNL
kevinl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:14:
Als je in Aion zoiets deed. Had ik je gelijk geblocked. Komt omdat daar weinig healers zijn.
Begrijp ik het nu goed? Dan had je mij geblocked omdat we wegliepen voor buffs? Wow.. zeg dat ik het verkeerd begrijp, anders: right back at ya lol. Puur omdat er weinig is van een job betekent nog niet dat ik dat soort arrogantie ga slikken. Al helemaal niet voor bullshit als een AK run. Sommige tanks denken ook dat ze dat soort arrogantie kunnen veroorloven omdat ze denken zo belangrijk te zijn, tot ik gewoon bosses kite >:)
Ricmaniac schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:40:
Ik blijf het vet vinden dat Turn 5 in Coil of Bahamut nog steeds niet zonder gebruik van bugs verslagen is gewoon :D
ftfy :P Het is wel SE he? Maar zowaar, blijkbaar hebben ze Turn 5 gewoon compleet offline gehaald vandaag. Voor een week.
Wel nice dat ook echt Blue Gartr als world first turn 4 verslagen hebben. Hun waren mijn droom linkshell in Final Fantasy XI :P verwacht dat hun bijna alles wel als 1 van de eerste zullen clearen
Ze hadden iets specifieker moeten zijn. Als ik me niet vergis zijn er 2 Blue Gartr's op het moment. Eentje op Gilgamesh ("de echte BG") en nog 1 op Excalibur. Die op Excalibur is sinds 1.0 al beter bezig dan "het echte BG". In 1.0 was het ooit de echte BG maar de leiders zijn net als zoveel gekapt met die stront, waarna andere de Guild overnamen en het maakte tot wat het in 1.0 was om vervolgens naar Excalibur te verhuizen. Excalibur BG zie ik dit eerder op hun naam hebben staan, al is het maar door het simpele feit dat Excalibur Legacy is en Gilgamesh niet (en Yoshida zegt dat ze binnen 3 weken hadden verwacht dat spelers bij turn 4 waren, BG flikte het in 2, zie ik fresh spelers niet doen). Ik weet het wel zeker nu ik ook al die Allagan pieces in de member list zie van Blue Garter (slordige typo in de QA) op Excalibur.

BG in FFXI was een goede shell, maar maak het nou niet meer dan wat het was, waren er genoeg die beter bezig waren (weten ze zelf ook). Nee, ik heb niks met beide guilds te maken (hoewel ik dus wel wat BG volk zie lopen op Excalibur) of iets tegen ze, maak ook al jaren graag gebruik van het BG forum :)

[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 08-10-2013 17:15 ]

Heb even het OP aangepast voor mensen die nog naar GoT op Moogle willen komen.. Paar extra mensen neergezet die je kan vragen om een Invite.

Doki Doki, Xion Twilight, Echoe Balaguer, Sasuke Uchiha, Socra Thewise, Yoyolan Hehelan, Hellbringer Grey, Eldid Southway, Kaduk Aszale, Elizabeth Bathory.

nu moet er bijna altijd wel iemand online zijn XD
(blijf het falend vinden dat je niet kan zoeken op FC in de search system in FFXIV)

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Kan je in eigen general chat laten zien wanneer vrienden online komen.
Ik zie ze online/offline gaan wanneer je in group bent, maar niet als ik solo aan het spelen ben (zit nog niet in FC-linkshell)

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Gisteren mij Conjurer op level 15 gekregen. Nu voldoe ik aan de eisen voor de paladin job. Gladiator 30 / Conjurer 15. Maar nu is de vraag hoe unlock ik de job. Gaat dat via de main quest of is er een paladin job quest ?

• CristianSchriev
Anno schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:56:
Gisteren mij Conjurer op level 15 gekregen. Nu voldoe ik aan de eisen voor de paladin job. Gladiator 30 / Conjurer 15. Maar nu is de vraag hoe unlock ik de job. Gaat dat via de main quest of is er een paladin job quest ?
Job Quest in Ul Dah, moet je even opzoeken waar je heen kan teleporten (weet de naam even niet). Maar is heel simpel te starten! :9

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

CristianSchriev schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

Job Quest in Ul Dah, moet je even opzoeken waar je heen kan teleporten (weet de naam even niet). Maar is heel simpel te starten! :9
Bedankt, wel leuk dat het een aparte questline is.

• CristianSchriev
Anno schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

Bedankt, wel leuk dat het een aparte questline is.
Ja op level 30 stop je de standaard quest (gladiator) en kun je beginnen met de Paladin quest line. Dat is inderdaad wel mooi!

• deTwisj
Als ik mij niet vergis wordt je aan het eind van de gladiator questline gerefereerd naar de paladin questline (de sultan swords, geloof ik).

Zelf ben ik gisteren lekker wezen vissen. Simpel en je kan het half afk doen (puur op geluid). Al heb ik een paar keer gehad dat er zonder mijn weten een andere fisher naast mij was komen staan en ik dus vol automatisch op het geluid van zijn hengel op de knopjes druk. Toen toch maar even op een andere plek gaan vissen waar niemand stond :P.

• corset
Fishing is heerlijk op de PS3, gewoon op laptop/tablet film kijken, en soms op vibratie van controller klikken. Done :p

Conjurer level 16
Archer level 14

Kan niet wachten op Bard. Daarna PLD, dan DRG en daarna zie ik wel. Nu nog kijken hoe ik het snelst solo naar 15 kan ><

• corset
Terecht! Gelukkig zeg.

Vraagje:

Hoe kan ik het snelst mijn archer van 14 naar 15 krijgen? Ik wil echt zsm die dungeon in haha. Ow en Ric, sluit je laptop aan. Accu bijna leeg :p

• CristianSchriev
Ricmaniac schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:39:
Ze zijn nu eindelijk ook de bots aan het aanpakken blijkbaar.

[afbeelding]
Kei harde own :$ HAHAHA sorry man, maar WUT je wordt in een aparte room genomen door een super episch uitziende moderator enzo... vet :$ Gelukkig maar paar daagjes...

Kunnen wij je misschien inhalen in die tijd :o
CristianSchriev schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:47:
[...]

Kei harde own :$ HAHAHA sorry man, maar WUT je wordt in een aparte room genomen door een super episch uitziende moderator enzo... vet :$ Gelukkig maar paar daagjes...

Kunnen wij je misschien inhalen in die tijd :o
Lol dat ben ik niet zelf XD! dat is een plaatje van internet van iemand die gebanned is... ik zelf bot niet joh haha

Maar ja die GM's zien er super dik uit in deze (was in FFXI ook) en dan word je idd naar een jail geteleporteerd waar je helemaal niks kan doen gewoon behalve praten met die GM. je kan die jail niet uit tot de tijd voorbij is

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 09-10-2013 18:51 ]

• CristianSchriev
Ricmaniac schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:50:
[...]

Lol dat ben ik niet zelf XD! dat is een plaatje van internet van iemand die gebanned is... ik zelf bot niet joh haha

Maar ja die GM's zien er super dik uit in deze (was in FFXI ook) en dan word je idd naar een jail geteleporteerd waar je helemaal niks kan doen gewoon behalve praten met die GM. je kan die jail niet uit tot de tijd voorbij is
OOOOH hahaha jammer, dacht eindelijk kunnen we jou in gaan halen _/-\o_ hehe, ik vind t wel vet dat ze dat zo oplossen ipv simpele ban haha xD

• corset
deden ze in FFXI ook zo ja, was mn eerste MMO, dus door wat.. dom gedrag 3 uur ban toen gekregen met zelfde idee erachter. Vond het echt, geweldig.

• Uhmmie
  • Laatst online: 27-10 08:20
Dus men bot en krijgt alleen een paar dagen ban? Zonder rollback of wat dan ook? Ik vind het persoonlijk errug tegen vallen.. Als dit alles is zie je binnen no-time nog 10x zoveel bots..

Currently playing: MTG Arena (PC)

• CristianSchriev
Uhmmie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:43:
Dus men bot en krijgt alleen een paar dagen ban? Zonder rollback of wat dan ook? Ik vind het persoonlijk errug tegen vallen.. Als dit alles is zie je binnen no-time nog 10x zoveel bots..
Iemand die dit al heeft gehad gaat echt niet meer botten, de 2e keer zit er namelijk een langere ban op op zelfs totale ban voor altijd! _/-\o_

• OllyNL
Lekker bezig weer na een pauze gehad te hebben. Net cutter cry dungeon gedaan, was erg tof. Alleen dat ik lvl 40 tanks nog uit moet leggen hoe en dat ze moeten marken.. Mja, zit er iig weer lekker in :)

Verwijderd

Gisteren Garuda gedaan (story line quest). Drie verschillende party's. De eerste twee was echt om te huilen. Ik had de tactics op voorhand doorgenomen en was de enige in de eerste party die ze kende. Nu, dat vind ik niet erg, ik geef ook altijd aan als ik ergens voor de eerste keer in een dungeon kom en ik krijg altijd netjes de tactics uitgelegd en probeer die dan ook te volgen. Bij de eerste party blijft de tank Garuda in het midden tanken, tot vier keer toe! De tweede party kende ook niemand de tactic en bleven ze die feathers maar negeren, waardoor we tot driemaal toe zonder pillars stonden bij die grote aanval.

Derde party, zonder enige uitleg vliegt iedereen op Garuda, dus ik vrees weer het ergste, vier levels 44 (wat het minimum is) maar iedereen wist wat hij moest doen en we hadden hem van de eerste keer neer.
Enen oerkreet was het gevolg toen we ze neer hadden :D
OMG.... letterlijk op 15% laatste boss AK kregen we allemaal disconnect door server maintenance.. for fuck sake hele run voor niks gedaan :P haha wat een drama

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Ricmaniac schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:07:
OMG.... letterlijk op 15% laatste boss AK kregen we allemaal disconnect door server maintenance.. for fuck sake hele run voor niks gedaan :P haha wat een drama
Zo dat is lelijk. Maar je wist toch dat er onderhoud was ;)

Gisteren eindelijk PLD unlocked. Voor mij gevoel heeft mijn char een flinke powerup gehad na het equipen van het job crystal.

Als je een job leveled level je dan alleen de main class of ook de subclass. En is het aantal skills wat je kunt gebruiken van de subclass afhankelijk van het level van die subclass of van je main class. Ik heb nu geloof ik drie slots voor skills van de subclass.
Pagina: 1 ... 43 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet