• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:32
Ik draai 1920x1080 met een gtx770, en zie hem tussen de 45 en 60 zitten.

The only source of knowledge is experience...

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Deze game blijft me verbazen.
Spreek ik een of andere (op het eerste gezicht) vreedzaam ogende NPC aan.
Volgt er een hele tirade, met op het eind "Ill beat that bloody whoreson's face to pulp"

lol

• Danny_H
lowizi schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:39:
Deze game blijft me verbazen.
Spreek ik een of andere (op het eerste gezicht) vreedzaam ogende NPC aan.
Volgt er een hele tirade, met op het eind "Ill beat that bloody whoreson's face to pulp"

lol
Zit jij in limsa? Ze proberen daar vanaf start zon Badass piraten setting neer te zetten.
Ik was zeer onder de "indruk" :p

• Lowizi
Danny_H schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:41:
[...]

Zit jij in limsa? Ze proberen daar vanaf start zon Badass piraten setting neer te zetten.
Ik was zeer onder de "indruk" :p
Dit was in Gridania, maar ik weet wat je bedoelt in Limsa :)
Ik vind die tegenstrijdigheid echt te gek. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal heel lieflijk en licht zoetsappig. Maar als je dan die quests ziet en dit soort lines leest is die grofheid echt supergrappig.
Soort van dubbele laag.
Ik ben absoluut niet bekend met FF, misschien is dit wel kenmerkend?

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik mag überhaupt blij wezen als ik met 30FPS op 1366x786 op low kan spelen. Het wordt voor mij ook hoogtijd om een nieuwe PC te kopen..Mja, geld groeit niet aan de boom helaas. :X

Maar met die mod ziet het er wel heel mooi uit! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Metian op 05-09-2013 14:46 ]

Rupsen, Rapsen.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Vreemd, ik draai op maximum, maar merk niets van lage frames. Op die dipjes met bepaalde camera hoeken na dan.
Misschien toch maar vanavond met fps tool draaien
I7 940 @3.66
12gb ram rond de 900 uit mijn hoofd
670 gtx op 1400x1050

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
detheavn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:06:
[...]

Zou niets uit moeten maken, kan zijn dat ze je in eerste instantie gewoon de Franse installer laten downloaden, maar je zou altij de Engelse installer moeten kunnen downloaden...

En anders hebben wij die vast nog wel ergens liggen :)
Das waar.
Zie alleen nergens op die site of hij op voorraad is.

Is de CE editie aan te raden voor wat er bij zit ?

FUMES et CARNES

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Iusedto schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:56:
Das waar.
Zie alleen nergens op die site of hij op voorraad is.

Is de CE editie aan te raden voor wat er bij zit ?
Tja. Ik ben iemand die houdt van artbooks, soundtracks etc. Dus voor mij was het 't wel waard (ik heb dan wel de boxed CE). De in-game items zijn nice to have, maar waren niet dooslaggevend voor mij ... Hoewel die behemoth armor voor je Bokokipje er wel zeer nice uit ziet :)

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik draai met een oude i5 750 en 5870 1GB. Alles maxed 1080p. Ik zit in normale gebieden tussen 45-60FPS Altijd netjes. Soms wat server lagg. En in steden zou het rond de 30 zitten, weet ik niet precies alleen bij van die mega fates gaat ie huilen wat normaal is als er 100den power levelers zitten XD..

Ik vind de game er super mooi uit zien, en sommige landschappen gewoon wauw. Van daar moet ik een Screenie van maken ^^

• Danny_H
Ricmaniac schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:15:
Ik moet echt nieuwe monitor hebben ;p ik speel op 1680 x 1050 omdat ik geen full HD monitor heb =p echt triest eigenlijk
Je moet natuurlijk wel kunnen genieten van al die HD praal en pracht :)

Danny_H schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:28:
[...]

Je moet natuurlijk wel kunnen genieten van al die HD praal en pracht :)
daarom het is echt ziek XD maar heb wel een HD tv waar me pc ook op aangesloten zit maarja. daar staat eigenlijk altijd 24/7 Kitchen aan :p ben een foody haha

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 05-09-2013 15:42 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik mis alleen wel één ding in XIV en dat is UI scale. Ik erger me namelijk kapot aan de grote UI op kleinere resoluties (terwijl ik FHD kan, alleen me laptop niet aan kan dankzij die lompe underclock van me grafische kaart..)

Rupsen, Rapsen.

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Metian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:43:
Ik mis alleen wel één ding in XIV en dat is UI scale. Ik erger me namelijk kapot aan de grote UI op kleinere resoluties (terwijl ik FHD kan, alleen me laptop niet aan kan dankzij die lompe underclock van me grafische kaart..)
Dat kan wel.
Iemand weet hier de toetsen combinatie vast nog wel.
Ik ben het even kwijt namelijk...

• Metian

Metian

Snert is vies

Yogoi schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:45:
[...]

Dat kan wel.
Iemand weet hier de toetsen combinatie vast nog wel.
Ik ben het even kwijt namelijk...
Ja, ik kwam er net in eens achter. Ctrl + Home schijnt te moeten werken, kan alleen niet inloggen. Handig z'n verborgen feature 8)7

Toch gek, laatste kon ik nog helemaal niks over UI scale vinden en nu blijkt het overal te staan...

[ Voor 12% gewijzigd door Metian op 05-09-2013 15:47 ]

Rupsen, Rapsen.

• Danny_H
Handig om te weten, ach ja ik heb me bril nu niet nodig :P

Metian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:43:
Kan wel. die kan je best klein maken overigens, weet alleen niet uit me hoofd hoe

ben al te laat zie ik :P niet actief genoeg hier op me werk haha

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 05-09-2013 15:49 ]

Verwijderd

Iusedto schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:43:
[...]

Krijg je dan wel de engelse client ?
Je kan dit nl. ook doen via de officiele site ( franse SE) maar dan krijg je alleen ook de franse client en taal
Ik krijg op de Franse site ook unavailable. (thx to google translate.)

• Danny_H
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:50:
[...]

Ik krijg op de Franse site ook unavailable. (thx to google translate.)
Misschien hebben zij het ook moeten stoppen, aangezien SE het volgende zegt:

Due to the overwhelmingly positive response to FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn, we are currently experiencing extremely long wait times for users to be able to log in and play. As a temporary measure, we will halt sales of FINAL FANTASY XIV: A REALM REBORN’s digital download products so we can accommodate all of those wishing to play. We are working to expand our server capacity in the coming days.

Danny_H schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:54:
[...]

Misschien hebben zij het ook moeten stoppen, aangezien SE het volgende zegt:

Due to the overwhelmingly positive response to FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn, we are currently experiencing extremely long wait times for users to be able to log in and play. As a temporary measure, we will halt sales of FINAL FANTASY XIV: A REALM REBORN’s digital download products so we can accommodate all of those wishing to play. We are working to expand our server capacity in the coming days.
ja dat is inderdaad allemaal bekend maar het gaat er zeg maar om dat de shops die het nog wel te koop hadden het nog gewoon kunnen verkopen tot hun out of stock zijn natuurlijk .maar we zijn denk ik bijna op het punt dat echt elke winkel uitverkocht is =p

• Danny_H
http://www.budgetgaming.n...n+benelux+edition_PC.html

Misschien heeft er iemand geluk bij deze toko's
:)

[ Voor 56% gewijzigd door Danny_H op 05-09-2013 16:16 ]

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
Ik kan ineens mijn magic niet meer kiezen al mijn slots behalve 1 en 2 zijn weg/leeg?
Terwijl ik level 11 ben en toch echt 3-4 meer magic skills had.

Kan dit met server drukte te maken hebben of heb ik iets uitgezet? Ik moest 3x proberen voordat ik er net inkon hij kon de Europe servers eerst niet vinden of ze waren te vol.

OPGELOST, via actions weer opnieuw aan de hotkeys toegevoegd erg vreemd dat dit zomaar was verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door timpie81 op 05-09-2013 16:20 ]

• Danny_H
timpie81 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:16:
Ik kan ineens mijn magic niet meer kiezen al mijn slots behalve 1 en 2 zijn weg/leeg?
Terwijl ik level 11 ben en toch echt 3-4 meer magic skills had.

Kan dit met server drukte te maken hebben of heb ik iets uitgezet? Ik moest 3x proberen voordat ik er net inkon hij kon de Europe servers eerst niet vinden of ze waren te vol.

OPGELOST, via actions weer opnieuw aan de hotkeys toegevoegd erg vreemd dat dit zomaar was verdwenen.
In the heat van de battle knoppen verwijderd, dat heb ik zo vaak :P

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
Danny_H schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:25:
[...]

In the heat van de battle knoppen verwijderd, dat heb ik zo vaak :P
Er staat naast de skillbar een lock knop.

• detheavn
Phoenix_the_II schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:29:
Ja af en toe ook wel onder de 30 FPS hier. Maar dat is wanneer de camera een bepaalde hoek ergens naar kijkt. Draai je de camera een beetje anders is de FPS weer goed. Zit een bugje ergens wss in de engine :)
Heb hier laatst ook gekeken: http://ffxivrealm.com/thr...ur-graphics-visuals.1385/
Maar volgens mij doe ik ergens echt iets fout. Ik zie echt gewoon 0,0 verschil :'(

• timpie81
even als referentie (niet om op te scheppen):

Op mijn pc alles op de max op 2560x1440 draait het stabiel op 60 frames, valt er nooit onder. 2x titan, 3930k op 4.5 gig, 16 gig mem

Op mijn laptop een bto met 7970m draait het een stuk minder vloeiend. Ik zit tussen de 25-60 frames op medium-high instellingen op 1920 resolutie. Is het rustig 60 frames, komt er actie dan valt die terug richting de 30. Ben nog aan het expirimenteren welke setting er zo zwaar is.

Verwijderd

Raxious schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:15:
En toch ben ik nu wel benieuwd naar wat je precies doet om zo veel geld te verdienen.
Kom ik wel op terug als de aap uit de mauw is... ik ga nu nog niet me eigen geld bron prijsgeven natuurlijk :)

Prestaties heb ik ook weinig over te klagen. Draai alles op max @ 2560x1440.
Heb hier en daar wat FPS drops maar dat is standaard bij een MMORPG. SLI zorgt wel dat ik meer punten scoor in de benchmark maar moet zeggen dat tijdens gewoon spelen het verschil niet merk tussen SLI aan en SLI uit.
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:39:
[...]

Kom ik wel op terug als de aap uit de mauw is... ik ga nu nog niet me eigen geld bron prijsgeven natuurlijk :)

Prestaties heb ik ook weinig over te klagen. Draai alles op max @ 2560x1440.
Heb hier en daar wat FPS drops maar dat is standaard bij een MMORPG. SLI zorgt wel dat ik meer punten scoor in de benchmark maar moet zeggen dat tijdens gewoon spelen het verschil niet merk tussen SLI aan en SLI uit.
je speelt toch op een andere server, Kom op Jouhki vertel vertel! desnoods leggen we geld bij

• timpie81
Sli uit heb ik niet geprobeerd eigenlijk omdat alles al goed draait zo. Wel loopt mijn pc 1x per dag vast heb het idee dat dat sinds de nieuwe Ndvidia drivers met Splinter cell ondersteuning het geval is.

• Danny_H
Ricmaniac schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:42:
[...]

je speelt toch op een andere server, Kom op Jouhki vertel vertel! desnoods leggen we geld bij
Waar wel een hoop gil op verknald wordt, op die market board.

Je ziet 1 product voor 100 gil. quantity is 100 , en totaal 10.000 gil.

Mensen lezen alleen de per stuk prijs en kopen alles. Weg geld :P

Verwijderd

Nu het over geld gaat (wat altijd interessant is). Ik heb nu zo'n 12000gil op lvl 18 maar heb nog niet echt een nut ervan gevonden. De meeste gear items krijg ik van quests, heel af en toe koop ik een nieuw stukje gear van de vendor of van marketplace, maar voor de rest doe ik er niks mee.

Wordt geld pas later belangrijk?

• detheavn
Meeste van mijn Gil spendeer ik aan gemakszucht, zoals teleports :p

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:13:
Nu het over geld gaat (wat altijd interessant is). Ik heb nu zo'n 12000gil op lvl 18 maar heb nog niet echt een nut ervan gevonden. De meeste gear items krijg ik van quests, heel af en toe koop ik een nieuw stukje gear van de vendor of van marketplace, maar voor de rest doe ik er niks mee.

Wordt geld pas later belangrijk?
Craften kan je veel geld kosten als je niet zelf die items gaat scharrelen. En ongetwijfeld zullen er items komen met een rare drop die tegen grof gil verkocht worden.

Le Meow

Kan niet wachten als ik morgen 50 ben :D dan ga ik gelijk beginnen met me Relic weapon quest. maar daarvoor moet je een gecraft class weapon hebben en maak er me challenge van dat ik het wapen zelf moet craften :D en wil er sowieso niet teveel geld aan verspillen dus wil het zelf gaan farmen. Maakt me dan ook niet uit als ik er een maand mee bezig ben ofzo maar vind het gewoon vet :)

En als ik snel genoeg ben met me crafting kan ik er misschien nog wat geld aan verdienen omdat er denk ik genoeg mensen zijn die niet de tijd willen nemen hem te maken en gewoon willen kopen. en op een non-legacy server kan je daar best een bonusje mee maken denk ik

Verwijderd

Mocht er iemand nog een buddykey over hebben, ben ik wel bereid daarvoor te betalen. (Aangezien het blijkbaar de full game is.) :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:43:
Mocht er iemand nog een buddykey over hebben, ben ik wel bereid daarvoor te betalen. (Aangezien het blijkbaar de full game is.) :)
weet niet of die er wel zijn want ik ben er eigenlijk zeker van dat ik geen buddy key heb gekregen bij me aankoop =p

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:43:
[...]

weet niet of die er wel zijn want ik ben er eigenlijk zeker van dat ik geen buddy key heb gekregen bij me aankoop =p
Volgens mij de buddykey van FFXIV 1.0 collectors edition.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
even een onwijze n00b vraag. op level 30 schijn je weer een keuze te krijgen hoe je verder wilt. ben nu level 29, maar volgens mij moet je nog een profession levellen. is er ergens een duidelijke uitleg te vinden hoe of wat?

• timpie81
Ik snap er tot nu toe weinig van het is mijn eerste mmo. Ik herken wel wat elementen van diablo 3,
Volgens mij moet je de main quest volgen en de hunt log om zodoende te levellen.

Hoe kom ik aan een super potion die moet ik nu aan iemand geven

• Danny_H
timpie81 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:53:
Ik snap er tot nu toe weinig van het is mijn eerste mmo. Ik herken wel wat elementen van diablo 3,
Volgens mij moet je de main quest volgen en de hunt log om zodoende te levellen.

ik heb hem gewoon gekocht bij de market board,kon er zo snel ook geen vinden.

timpie81 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:53:

wat veel mensen niet weten is dat vlakbij die quest giver een verkoper zit (geldzakje op je map) die verkoopt er 1.
jaydenjarno schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:50:
even een onwijze n00b vraag. op level 30 schijn je weer een keuze te krijgen hoe je verder wilt. ben nu level 29, maar volgens mij moet je nog een profession levellen. is er ergens een duidelijke uitleg te vinden hoe of wat?
www.ffxivguild.com kan je heel veel informatie met betrekking tot classes vinden.

Het ligt eraan wat je wilt worden met welke classes je moet levelen. Stel je wil een Paladin spelen dan moet je leve 30 Gladiator zijn. Maar om een paladin te worden moet je dan naast je Gladiator 30 ook Conjurer 15 hebben. Het staat over het algemeen goed uitgelegd in de tooltips en kan je ook allemaal terug lezen dacht ik

• Lowizi
Snap er niks van dat ik niet boven de 30 fps kan komen, zelfs niet op "standard laptop settings".
Ik speel op een Lenovo Y500, Intel Core i7 3630QM (8gb) en 2x GT650M in SLI met drivers 320.49.
Nvidia Inspector geeft wel aan dat beide kaarten belast worden tot zo'n 80%, vreemd...

• jaydenjarno
heb gezien dat ik nog een pugelist moet gaan levellen. ik ga dan naar de guild en krijg daar denk een wapen. maar dan moet ik zeker alle nieuwe armor weer gaan doen? oude armor die ik al op mn archer heb telt niet denk?
jaydenjarno schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:21:
heb gezien dat ik nog een pugelist moet gaan levellen. ik ga dan naar de guild en krijg daar denk een wapen. maar dan moet ik zeker alle nieuwe armor weer gaan doen? oude armor die ik al op mn archer heb telt niet denk?
je kan het aandoen alleen niet als het een hoger level heeft dan dat jou pugilist op dat moment heeft.

• jaydenjarno
hhmmm. die moet ik nog op level 1 gaan beginnen. eerst effe archer naar 30 en dan die Puglist levellen voor een mooie Bard :D

• timpie81
lowizi schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:14:
Snap er niks van dat ik niet boven de 30 fps kan komen, zelfs niet op "standard laptop settings".
Ik speel op een Lenovo Y500, Intel Core i7 3630QM (8gb) en 2x GT650M in SLI met drivers 320.49.
Nvidia Inspector geeft wel aan dat beide kaarten belast worden tot zo'n 80%, vreemd...
Op wat voor settings speel je dan? Ik heb een 7970m als ik het niet te hoog instel redt die 30 frames makkelijk op 1920. Ik weet niet hoe snel die 650m in sli is?

Verwijderd

If you're in NA you can register on the EU site and still play on NA time based servers. Servers arent region locked so it really doesnt matter where you get the key, all servers are based in Canada or Japan, so latency is the same for everyone that is that its minimal.
Is dit waar?

Bron

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:06:
[quote]If you're in NA you can register on the EU site and still play on NA time based servers. Servers arent region locked so it really doesnt matter where you get the key, all servers are based in Canada or Japan, so latency is the same for everyone that is that its minimal.[/qoute]

Is dit waar?

Bron
ja voor na/eu allen in canada

Verwijderd

Ik bedoelde meer zoals ik het opvatte:

Als ik een US key koop,kan ik dan toch EU servers selecteren ingame?
Want blijkbaar kan NA wel op EU timebased servers spelen, dus waarschijnlijk ook andersom dacht/hoop ik.

• Poekie McPurrr
Met EU key kan je ook op JP server spelen, dus zal allemaal wel kunnen

Le Meow

• timpie81
Je kan elke server selecteren ik heb een chat op een EUR en een char op een US server

• bronce
Ik vind crafting trouwens echt vreselijk saai. Is echt een grind en die hele tijd die zelfde handeling uitvoeren. Was het na 10 levels al zat. Idem met Gathering.
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:09:
[...]

Ik bedoelde meer zoals ik het opvatte:

Als ik een US key koop,kan ik dan toch EU servers selecteren ingame?
Want blijkbaar kan NA wel op EU timebased servers spelen, dus waarschijnlijk ook andersom dacht/hoop ik.
yup, elke server kan voor iedereen gekozen worden. EU/Na staan in hetzelfde datacenter in Canada en als je op een japanse server wil spelen kan dat ook gewoon met dezelfde game key

• timpie81
Even een andere vraag spel is nog al saai alleen ben nu level 11 iemand zin om morgen overdag in party mee te spelen?

Verwijderd

bronce schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:35:
Ik vind crafting trouwens echt vreselijk saai. Is echt een grind en die hele tijd die zelfde handeling uitvoeren. Was het na 10 levels al zat. Idem met Gathering.
Eerste 10 level wel ja daarna wordt het wel interessanter. Vergt enig denk en reken werk als je focus ligt bij HQ craften, welke handeling wanneer en met welke skills te doen om de hoogste kans op een HQ te hebben.
Als echt puur voor productie gaat is het inderdaad best simpel en dat wordt op hogere levels ook niet echt beter.

Gathering is inderdaad geest dodend op zijn best, dit is veel en veel te veel versimpeld.
Enige wat het nog een beetje uitdagend kon maken heeft SE ook al fool proof gemaakt (stealth). Vissen is trouwens ook helemaal kapot versimpeld.

Iemand anders ook opgevallen dat je geen quests meer in of uit je tracker kan zetten/halen?
In de beta's kon je door je journal te openen vinkjes zetten bij quests die in in of uit je tracker wilt hebben maar sinds de release kan dit niet meer... vraag me echt af wat de achterliggende gedachten is bij SE om deze functionaliteit er uit te halen.
Jullie trekken echt veeels te snel conclusies over wat je saai vind etc. bij de bioscoop loop je toch ook niet gelijk de zaal uit als het de eerste 10 minuten niet boeiend is?

Bij FFXIV heb ik echt gehad van: hoe verder ik kwam hoe intressanter en leuker ik het vond. Zelfd met crafting. crafting wordt op een gegeven moment echt intressant als je high quality shit gaat maken. alhoewel je dan alsnog de zelfde handelingen blijft doen maarja het is een MMO , dat is standaard als het een MMO is die niet om PVP draaid.

Als je het niet leuk vind is het misschien geen game voor jou nee maar ik zou wel verder spelen en dan oordelen. Je kan niet op level 11 zeggen of het spel saai of goed is. je hebt dan nog niet 10% mee gekregen wat er allemaal in de game zit en wat je kan gaan doen

Verwijderd

2e class lvlen is iig wel retesaai, voelt als een grind, amper quests, imagine nr 3 en 4!
verder is het spel idd best dik, maar weet nog niet of ik ga verlengen als de daagjes op zijn.

• timpie81
Ik vind alleen spelen gewoon saaier dan met Anderen spel zelf boeit me nog steeds.
Diablo 3 speelt wat sneller weg en is wat toegankelijker ik heb niet veel ervaring met dit soort games.

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:58:
2e class lvlen is iig wel retesaai, voelt als een grind, amper quests, imagine nr 3 en 4!
verder is het spel idd best dik, maar weet nog niet of ik ga verlengen als de daagjes op zijn.
Ik level 2e class in een andere stad dan ik begonnen ben, Dan valt het wel mee

• bronce
Ik vind het spel wel leuk. Idd het levelen was op het begin ook saai maar het wordt steeds leuker. Levelen is ook iets gevarieërder omdat je quests/fates/dungeons/guildhests etc hebt. Wat mij zo ergerde op het begin aan crafting is steeds dat je vanuit je crafting log 1 item kan craften door een paar keer je skill te gebruiken. En zo duurt het best lang voordat je wat gecraft hebt maakt het best wel geestdodend.
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:58:
opzich heb je wel gelijk maar vandaar dat ik me eerste class alleen maar geleveld heb met main quest en hunting logs en fates. Alle sidequests wilde ik bewaren. Maar idd meerdere classes wordt ook een grind fast, je kan dan alleen maar Fates, Hunting Logs doen volgens mij. Maar ik doe ook gewoon sommige classes toch wel op een ander character. gewoon omdat ik dat ras daarvoor cooler vind. en ja dan heb je weer alles om te doen =p dus zou in principe aan jezelf liggen. Maar je hebt gelijk in principe ja dat hoe meer classes je levelt hoe saaier het wordt. maar is in elke mmo imo =p

Opzich wel blij met die bonus EXP als je al een hoge combat class hebt. En hoe meer je er hoog hebt hoe meer je krijgt als het goed is

P.S als iemand al wat verschillende classes geleveld hebt maar wil nog iets anders levelen PM me maar :) ik wil dan best mee met een party en fates op ziek harde farm zetten! :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 05-09-2013 20:28 ]

• Metian

Metian

Snert is vies

Eén van de redenen waarom ik dus ook meerdere characters maak. Dan heb ik gewoon minder last van een grind-fest dan op één char. En dat betreft, het zijn toffe races dus echt probleem vind ik het niet.

Rupsen, Rapsen.

• Poekie McPurrr
Grinden word nog leuker als er te weinig mensen in de low/mid lvls zijn om fates te doen ;)

Le Meow

• Iusedto
yedo schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:09:
[...]
gistern heb ik hier een key gekocht
http://www.mcgame.com/de/...antasy-xiv-a-realm-reborn
wel in het duits maar betaald via paypal en binnen een minuut de key binnen.
Ze hebben de keys nog in voorraad... succes
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb hem.
Nu aan het downloaden

FUMES et CARNES

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Phoenix_the_II schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:16:

+ SweetFX DX9 mod (Bloom + HDR + SMAA ect...)
Is dat een mod die alleen voor FF14 beschikbaar is of een mod voor algemene DX9 settings voor nvidea kaarten?

Misschien een linkje? :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Bas_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:08:
[...]

Ik level 2e class in een andere stad dan ik begonnen ben, Dan valt het wel mee
goede tip tnx, lvl nu met fates, werkt ook wel lekker!
Nu even wat Tequilla shotjes weg tikken in de kroeg en dan nachtje power levelen XD

Wauw net een fate gedaan :/ maar is een soort exploit ofzo.. als je in begin blijft en niet naar die fate boss gaat blijven er mobs spawnen
in 15 minuten heb ik zo'n 250k EXP gekregen . echt ziek. maar daarna moet je wel snel afmaken anders is fate failed. helaas komt die fate niet al te veel. denk wel dat ze dart gauw gaan veranderen hoor

[ Voor 67% gewijzigd door Ricmaniac op 06-09-2013 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Het is me nog niet helemaal duidelijk waarom men het hier heeft over meerdere classes levellen?
Is dit verplicht en waarom moet dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:20:
Het is me nog niet helemaal duidelijk waarom men het hier heeft over meerdere classes levellen?
Is dit verplicht en waarom moet dat eigenlijk?
Niks moet :)
Maar voor de jobs (Whitemage, blackmage, etc , etc) heb je altijd een 2e class nodig op level 15.
Voor een whitemage moet je bijvoorbeeld lvl 30 Conjurer zijn en Arcanist op lvl 15.
Als je dta hebt dan kun je op lvl 30 een job krijgen, in dit geval dus whitemage.

En zo heeft elke job een 30 + 15 requirement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 13:48
Yogoi schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:23:
[...]

Niks moet :)
Maar voor de jobs (Whitemage, blackmage, etc , etc) heb je altijd een 2e class nodig op level 15.
Voor een whitemage moet je bijvoorbeeld lvl 30 Conjurer zijn en Arcanist op lvl 15.
Als je dta hebt dan kun je op lvl 30 een job krijgen, in dit geval dus whitemage.

En zo heeft elke job een 30 + 15 requirement.
Is er een overzicht van welke job wat nodig heeft? Of krijg je dit ingame makkelijk te zien?
(Ben pas level 4, maar plan graag een beetje vooruit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 18:53

Steef

GoT's Most Eaten

Frond0r schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:47:
[...]

Hier kan je een mooi overzicht zien welke class je op lvl30 moet hebben, welke subclass tot lvl 15 en de nog optionele class waaruit skills gehaald kan worden:

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Category:Jobs#List_of_Jobs
Je verwacht toch geen archer class requirement bij een Black Mage en een Scholar, waarom ze niet (net als White Mage) een andere mage class hebben genomen is mij een raadsel.

Zo ook mijn guildie, die ARC voor ACN verwarde en vrolijk een arcanist is gaan levelen voor zijn black mage in plaats van de archer :9

[ Voor 58% gewijzigd door Steef op 06-09-2013 08:51 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
McPoowl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:31:
[...]

Is er een overzicht van welke job wat nodig heeft? Of krijg je dit ingame makkelijk te zien?
(Ben pas level 4, maar plan graag een beetje vooruit :+ )
Hier kan je een mooi overzicht zien welke class je op lvl30 moet hebben, welke subclass tot lvl 15 en de nog optionele class waaruit skills gehaald kan worden:

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 13:48
Frond0r schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:47:
[...]

Zoiets zocht ik idd. Heb nog geen idee wat ik wil gaan doen (ben begonnen als Archer). Eerst volgende week maar eens wat meer verdiepen, verwacht dan wat meer uurtjes te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
ben nu met huntig log bezig lvl 2 en moet een firefly en buzzard zien te vinden in de central shroud bij bentbranch heb al een uur rondgelopen ik zie ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimenl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07-2017
timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:13:
ben nu met huntig log bezig lvl 2 en moet een firefly en buzzard zien te vinden in de central shroud bij bentbranch heb al een uur rondgelopen ik zie ze niet?
firefly zit in de tombe bij het dungeon tekentje op deze kaart weet even d enaam niet.

buzzard zit helemaal in he zuiden tegen de uitgang aan naar de andere map je kan daar een soort van slurfje in lopen bruggtje over het water waar ze zitten geloof ik beetej lastig uit te leggen heb de game even niet voor me.

er staat daar ook een vendor in de buurt geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
dank je ga meteen kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Mijn SweetFX crashed FFXIV steeds. Heb 'm maar weer verwijderd... jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Hmpf, denk mooi vroeg in de ochtend even snel nieuwe character aanmaken op Moogle. Nou daar denkt SE weer anders over, hele rits met open servers maar Moogle zit dicht :(

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Kon gisteren geen enkele char op welke EU server dan ook aanmaken :(
Misschien maar goed want ik heb geen idee welke klasse ik wil starten.
Voel het meest voor de Marauder

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
detheavn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:27:
Mijn SweetFX crashed FFXIV steeds. Heb 'm maar weer verwijderd... jammer :'(
Ik kreeg de 1.4 versie ook niet werken, heb toen 1.5 gedownload, die werkte hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:38:
Hmpf, denk mooi vroeg in de ochtend even snel nieuwe character aanmaken op Moogle. Nou daar denkt SE weer anders over, hele rits met open servers maar Moogle zit dicht :(
Hou op hoor! XD weer een character aanmaken haha. wel toevallig dan want ik heb er vannochtend 1 gemaakt. maar laat ik gewoon staan en doe er niks mee XD toch besloten dat ik alles op 1 character wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:07:
[...]

Hou op hoor! XD weer een character aanmaken haha. wel toevallig dan want ik heb er vannochtend 1 gemaakt. maar laat ik gewoon staan en doe er niks mee XD toch besloten dat ik alles op 1 character wil
Ik krijg gewoon de kans niet om een nieuwe aan te maken, wil het al dagen proberen maar het lukt gewoon weg niet. |:(

Ik zou ook alles op één character willen, probleem is dat dat niet op me huidige char is :/

[ Voor 9% gewijzigd door Metian op 06-09-2013 10:09 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Metian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:08:
[...]

Ik krijg gewoon de kans niet om een nieuwe aan te maken, wil het al dagen proberen maar het lukt gewoon weg niet. |:(

Ik zou ook alles op één character willen, probleem is dat dat niet op me huidige char is :/
Ook vroeg op de ochtend/laat op de avond niet dan?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
even een domme vraag ik heb een conjurer die nu op lvl 14 zit en bij de main story quests zit ik op lvl 12.

Als ik mijn char tab open en ik ga naar class zie ik inderdaad conjurer 14 maar bij marauder (war class) staat 0? Ik dacht dat ik een marauder had gekozen met specialisatie conjurer.

Kan iemand uitleggen hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Iusedto schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:47:
Kon gisteren geen enkele char op welke EU server dan ook aanmaken :(
Misschien maar goed want ik heb geen idee welke klasse ik wil starten.
Voel het meest voor de Marauder
Ja alle EU servers zitten vol, ik heb mijne maar op NA aangemaakt, ik heb sowieso geen vrienden die dit spelen en ik las dat alle servers in Canada staan dus latency zal hetzelfde zijn.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Dawn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:55:
[...]

Ook vroeg op de ochtend/laat op de avond niet dan?
Nee, zelfs dan krijg ik die kans ook niet. Enige optie die ik nog ga uitproberen is om rond 3 uur in de nacht te proberen of het lukt, aangezien ik dinsdag er waarschijnlijk toch zo vroeg er uit moet.
timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
even een domme vraag ik heb een conjurer die nu op lvl 14 zit en bij de main story quests zit ik op lvl 12.

Als ik mijn char tab open en ik ga naar class zie ik inderdaad conjurer 14 maar bij marauder (war class) staat 0? Ik dacht dat ik een marauder had gekozen met specialisatie conjurer.

Kan iemand uitleggen hoe dit werkt.
Je moet alle classes apart levelen. Dus wanneer jij Marauder heb gekozen, moet je vanaf level 1 beginnen, gewoon wapen dragen van Marauder en die levelen.

Of begrijp ik je vraag nu verkeerd ?

[ Voor 45% gewijzigd door Metian op 06-09-2013 11:12 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Splendid schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:53:
Ik kreeg de 1.4 versie ook niet werken, heb toen 1.5 gedownload, die werkte hij wel.
Ik dacht dat de 1.4 de laatste was. Even zoeken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Euphanasia schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
[...]

Ja alle EU servers zitten vol, ik heb mijne maar op NA aangemaakt, ik heb sowieso geen vrienden die dit spelen en ik las dat alle servers in Canada staan dus latency zal hetzelfde zijn.
Dat meen je niet? Zat gister nog te denken om de CE versie voor PS3 te halen. Maar als ik zo rondlees over probleem na probleem laat ik dat voorlopig maar zitten. Moet trouwens ook zeggen dat het echt een teleurstelling is die CE. Had er een stuk meer van verwacht :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

lanerios schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:14:
[...]

Dat meen je niet? Zat gister nog te denken om de CE versie voor PS3 te halen. Maar als ik zo rondlees over probleem na probleem laat ik dat voorlopig maar zitten. Moet trouwens ook zeggen dat het echt een teleurstelling is die CE. Had er een stuk meer van verwacht :(
Problemen vallen op dit moment heel erg mee. Na woensdag is het er een stuk beter op geworden, daarvoor klopt het dat er veel problemen waren, maar die worden langzaam verleden tijd.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
lanerios schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:14:
[...]

probleem na probleem?
Die inlog problemen zijn zo goed als weg.
Gister kon ik om 18:50 gewoon zonder que of errors inloggen. Dat kon je vorige week voor de maint echt vergeten.

Het enige is dat het nog steeds druk is en als gevolg dat niet alle servers open staan voor character creation. Maar dat is meer bescherming voor die servers dan echt een probleem. Althans naar mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
lol

[ Voor 97% gewijzigd door timpie81 op 06-09-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Yogoi schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:17:
[...]

Het enige is dat het nog steeds druk is en als gevolg dat niet alle servers open staan voor character creation. Maar dat is meer bescherming voor die servers dan echt een probleem. Althans naar mijn mening dan.
Dit is correct, afaik heeft SE dit ook zelf aangegegeven.
detheavn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:12:
[...]

Ik dacht dat de 1.4 de laatste was. Even zoeken dan :)
Compleet offtopic,
han harte gefeliciteerd! :D
Metian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:10:
[...]

Nee, zelfs dan krijg ik die kans ook niet. Enige optie die ik nog ga uitproberen is om rond 3 uur in de nacht te proberen of het lukt, aangezien ik dinsdag er waarschijnlijk toch zo vroeg er uit moet.
Dit zuigt wel heel erg, gelukkig heb ik mijn 2 chars al staan op Phoenix, waar van er 1 een alt wordt; voornamelijk te voorkomen dat het een eindeloze grind wordt voor je alts (ben ik niet zo van...)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt ook gisteren helemaal geen seconden last gehad van inlog problemen. zal dit weekend nog wat erger worden denk ik maar denk dat het best mee valt nu ja.

En die charaters aanmaken is gewoon elke dag tijdje open en elke dag tijdje dicht. je moet net op het goeie moment toevallig kijken of proberen. Ik heb in de afgelopen paar dagen elke keer voor mekaar gekregen om een character aan te maken, of dan een vriend van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MAINTENANCE NOTE!

[quote]
09/06/2013 4:25 AM
[Maintenance] Server Maintenance (Sep. 6)
At the following time, we will be performing server maintenance to implement countermeasures against server congestion.

During this period, players will not be able to log in to FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn. Players who are currently logged in will not be able to access the duty finder. We ask that you wait until the conclusion of the maintenance before logging in or accessing the duty finder.

* If you are already logged in, all other contents except for the duty finder will remain accessible.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.

[Date & Time]
Sep. 6, 2013 from 02:40 GMT for 5 minutes

[Affected Service]
- FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn
[/quote]

edit: ik ben nog niet zo goed wakker; ignore dus maar x)

[ Voor 4% gewijzigd door Dawn op 06-09-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
Met andere woorden, die maintenance is dus al voorbij? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Weet iemand hoe ik magica in lege sloten van mijn gear stop? en waar ik die magica vind

[ Voor 86% gewijzigd door timpie81 op 06-09-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Ricmaniac schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:49:
Klopt ook gisteren helemaal geen seconden last gehad van inlog problemen. zal dit weekend nog wat erger worden denk ik maar denk dat het best mee valt nu ja.

En die charaters aanmaken is gewoon elke dag tijdje open en elke dag tijdje dicht. je moet net op het goeie moment toevallig kijken of proberen. Ik heb in de afgelopen paar dagen elke keer voor mekaar gekregen om een character aan te maken, of dan een vriend van me
Damn dan heb je echt mazzel. Zit al elke dag - iedere 15 min te kijken en heb hem alleen even open gezien nadat de 10 Hour maint voorbij was. Dat was zeker alleen heel vroeg om een char te maken op moogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

character creation note:
09/06/2013 2:20 AM
[Follow-up] Regarding Character Creation Restrictions (Sep. 6): Follow-up
Currently, we have stopped allowing the creation of new characters in the following worlds:

Adamantoise
Alexander
Anima
Atomos
Balmung
Behemoth
Cactuar
Carbuncle
Coeurl
Diabolos
Excalibur
Exodus
Faerie
Fenrir
Garuda
Gilgamesh
Goblin
Hyperion
Ifrit
Lamia
Leviathan
Malboro
Midgardsormr
Moogle
Ramuh
Sargatanas
Siren
Tiamat
Titan
Ultros

In the event of any changes in the situation, follow-up news posts will be posted here as well.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your cooperation and understanding.
----
psychodude schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:52:
Met andere woorden, die maintenance is dus al voorbij? :p
ik heb niks gezegd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunterrnl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:57:
[...]

Damn dan heb je echt mazzel. Zit al elke dag - iedere 15 min te kijken en heb hem alleen even open gezien nadat de 10 Hour maint voorbij was. Dat was zeker alleen heel vroeg om een char te maken op moogle.
ja in de ochtend uren voor 8 uur

Pagina: 1 ... 30 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet