Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Ricmaniac schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:02:
[...]

ja in de ochtend uren voor 8 uur
Lol raar dat wij het niet konden. Ik zit met nog iemand al vroeg te kijken en nooit de kans gehad om een char te maken. Zelfs in de nacht zitten we met de server lijst te refreshe om de 3 min.

[ Voor 11% gewijzigd door Hunterrnl op 06-09-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:54:
Weet iemand hoe ik magica in lege sloten van mijn gear stop? en waar ik die magica vind
Het heet Materia :)

Shiva is nog open voor character creation... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
Lol zie het nu ook, volgens mij kan ik daar nu nog niks mee ben net lvl 15. Wel vet doet me denken aan FF7. Ik ben erg traag met dit spel alles is nieuw voor me lol. Thanks iedereen voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hunterrnl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:06:
[...]

Lol raar dat wij het niet konden. Ik zit met nog iemand al vroeg te kijken en nooit de kans gehad om een char te maken. Zelfs in de nacht zitten we met de server lijst te refreshe om de 3 min.
Ik denk dat moogle nu gewoon de drukste server van EU is, daarom gooien ze hem maar weinig open.

Ook de reden waarom mijn char op Cerberus zit, net even wat rustiger, en mocht de drukte weer toe gaan nemen, dan ook minder kans op login que's dan bij moogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ga het binnenkort proberen maar als ik het zo hoor, het lijkt alsof een deel van de problemen opgelost zijn gelukkig. Beta was wel erg cool, alleen wel eentonig qua levelling. Crafting/gathering daarentegen? Geweldig. Dat wil ik meer zien zo :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Ik heb het spel sinds woensdag via Bol.com en heb maar een keer gehad dat mijn pc vastliep en ik daardoor nog ingelogd was en niet meer kon inloggen. Na ong 2 uur kon ik er weer in. Verder geen enkel probleem of error gehad.

Volgens mij zijn de meeste problemen dus inmiddels opgelost.

Het is een heel uitgebreid en grafisch mooi spel. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

lanerios schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:45:
Ga het binnenkort proberen maar als ik het zo hoor, het lijkt alsof een deel van de problemen opgelost zijn gelukkig. Beta was wel erg cool, alleen wel eentonig qua levelling. Crafting/gathering daarentegen? Geweldig. Dat wil ik meer zien zo :p
Craften ben ik ook erg druk mee bezig...

Ik probeer met mijn Weaver op hetzelfde level te blijven als mijn Scholar, maar vanaf lvl20 weaver is dat een stuk lastiger geworden. Veel materialen kun je niet meer kopen bij vendors, en zijn op de AH erg prijzig. alternatief is ze te gaan farmen, en sommige moet je zelfs met andere crafts gaan maken.
Ik ben nu ook constant door mijn lightning shards heen, dus die farm ik met m'n miner weer bij...

ondertussen lvl34 scholar, en lvl27 weaver... dus ik hou het nog wel een klein beetje bij ;)
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/2914767/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:44

Audione0

Strijdt der titanen

Welke classes heb je eigenlijk nodig om summoner te worden?

Welke summons zijn er eigenlijk in FF14?
De elementen ijs, water, vuur etc, waar zijn deze voor nodig? Kun je die bijvoorbeeld koppelen aan je magic abilities zoals fire, blizzard enzo?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Audione0 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:02:

De elementen ijs, water, vuur etc, waar zijn deze voor nodig? Kun je die bijvoorbeeld koppelen aan je magic abilities zoals fire, blizzard enzo?
Summoner:
http://www.ffxivguild.com...eborn-summoner-guide-faq/

"You need to be a Arcanist (30) and Thaumaturge (15) First!"

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Audione0 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:02:

staat een paar posts naar boven...
Frond0r schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:47:
[...]

Hier kan je een mooi overzicht zien welke class je op lvl30 moet hebben, welke subclass tot lvl 15 en de nog optionele class waaruit skills gehaald kan worden:

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Category:Jobs#List_of_Jobs
elementen zullen denk ik vnl te maken hebben met resistance tegen bepaalde attacks van monsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Dawn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:00:
character creation note:

[...]

----

[...]

ik heb niks gezegd... :X
update over character creation (prt2)
09/06/2013 1:44 PM
[Follow-up] Regarding Character Creation Restrictions (Sep. 6): Follow-up 2
Currently, we have stopped allowing the creation of new characters in the following worlds:

Ultima
Bahamut
Hades
Ixion
Chocobo
Mandragora
Aegis
Gungnir
Masamune
Alexander
Anima
Carbuncle
Fenrir
Garuda
Ifrit
Ramuh
Titan
Atomos
Tiamat
Moogle
Ultros
Behemoth
Cactuar
Excalibur
Hyperion

In the event of any changes in the situation, follow-up news posts will be posted here as well.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your cooperation and understanding.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Zo lang ik maar ergens een char op de EU kan aanmaken vind ik alles best.
Spel niet gekocht om niet te kunnen spelen.

Planning was om ff te BBQ"en vanavond en daarna lekker met een paar potjes bier erbij te gaan gamen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Ik ben nu lvl 16, en heb lvl 15 van de main quests afgerond alsmede alle hunting logs niveau 1 en 2.

Wat kan ik nu het beste doen?
- door met de story (heb dat schip nu)
- Eerst verder XP levellen
- Iets anders, crafting levellen etc?

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk level 50 :) heeft even geduurd maar hebben het gehaald :) nu gelijk even me laatste job quest doen en dan beginnen aan hardmode ifrit + crafting class te levelen zodat ik me Relic weapon kan maken uiteindleijk

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Is er nog een Guild op moogle van tweakers die ik mag joinen?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:40:
Is er nog een Guild op moogle van tweakers die ik mag joinen?
yup, whisper mij maar even. Sasuke Uchiha of Kaduk Aszale , Echoe Balaguer

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 06-09-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Laatst online: 19-09 14:32
Is er trouwens een guild op cerberus?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ric;
idee om FC's te verzamelen voor de OP?
(lees, waar tweakers in zitten of, waar mogelijk heen kunnen anderzijds welke als optie kunnen worden aangedragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dawn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:21:
Ric;
idee om FC's te verzamelen voor de OP?
(lees, waar tweakers in zitten of, waar mogelijk heen kunnen anderzijds welke als optie kunnen worden aangedragen?)
Klinkt als een plan, mag je mij gelijk op de lijst zetten :)

Tweakers naam : SandsOfArrakis
Server : Phoenix
Character naam : Elysaine Nashira
Class : White Mage
FC : Dutch Crusaders (Dutch)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

mogelijk tot aanpassing character table kan natuurlijk ook, scheelt wat werk misschine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Andere grote FC is Swords and Roses (87 active members)
Is voor 90% NLtalig, maar is engelstalig opgezet (de linkshell is wel dutch only, en 105 members)

[ Voor 3% gewijzigd door Xiliath op 06-09-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:31:
Eindelijk level 50 :) heeft even geduurd maar hebben het gehaald :)
Eindelijk.. Officiële service is nog niets eens twee weken geleden begonnen...

Waar is toch de tijd gebleven dat het twee jaar duurde en je daar niemand over hoorde klagen. Levelen was een journey op zich. Nu lees je al op het FFXIV dat mensen het te langzaam en te grindachtig vinden.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
levelen had van mij ook wel minimaal 3-4 maanden mogen duren voor de echte harde powerlevelers.
Op deze manier is het idd wel erg simpel allemaal. Kan me nog wel herinneren dat ik in ffxi dagen bezig was om 1 level omhoog te gaan.

Zo is bv het party aspect maar beperkt aanwezig.
Ik vond juist het expen op open world mobs als party in ffxi geweldig. Elke andere manier om te lvlen was veel langzamer en dat was the way to do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:02:
[...]

Eindelijk.. Officiële service is nog niets eens twee weken geleden begonnen...

Waar is toch de tijd gebleven dat het twee jaar duurde en je daar niemand over hoorde klagen. Levelen was een journey op zich. Nu lees je al op het FFXIV dat mensen het te langzaam en te grindachtig vinden.. |:(
eens... lang lang geleden (vanilla WoW), deed ik er 19 dagen (speeltijd uren) om LV60 te halen.
ik ben ook echt tijdens het levelen aan het genieten van alles; neem er ook de tijd voor (of ja, tussen de bedrijven door speel ik wel dóór).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Pff, ben bij mij moeder en moet nu spelen op de laptop. Update van 8 GB met 1 MB/s. Moet ik 3 uur wachten... internet kan veel meer aan hier =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Free Company gegevens:

Server: Phoenix EU
Free Company: [AC] Aetherized Crystal
Requirements: 16+ jr, LV20+, English, Server Raid core aimed
Meer informatie: Click Me of zie de website

Note: TS3 in the works

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 06-09-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Ik ben nu lvl 17conjurer en probeer nu lid te worden van de blacksmith hij geeft aan dat ik eerst met mijn main char lvl 10 moet zijn maar ben lvl 17 en bij story quests nu voorbij de 15.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:46:
Ik ben nu lvl 17conjurer en probeer nu lid te worden van de blacksmith hij geeft aan dat ik eerst met mijn main char lvl 10 moet zijn maar ben lvl 17 en bij story quests nu voorbij de 15.

Wat doe ik verkeerd?
Je bent denk toch je class quest vergeten te voltooien. Anders zou ik het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:46:

Wat doe ik verkeerd?
lvl 10 class quest doen volgens mij, dan kun je al die dingen unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
hmm dan moet ik dus uitzoeken waar die lvl 10 class quest is. Dank je dat zal het dan wel zijn.

heb het even gecheckt ik heb alle 10 en 11 etc quests gedaan. zie ook http://ffxiv.gamerescape....egory:Main_Scenario_Quest

[ Voor 41% gewijzigd door timpie81 op 06-09-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timpie81 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:03:
hmm dan moet ik dus uitzoeken waar die lvl 10 class quest is. Dank je dat zal het dan wel zijn.

heb het even gecheckt ik heb alle 10 en 11 etc quests gedaan. zie ook http://ffxiv.gamerescape....egory:Main_Scenario_Quest
Naar Gridania gaan.
Daar is je Guildmaste die je een quest geeft.
Kan je daarna ook gelijk die van lvl 15 doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een linkje naar de eu client?

Kan ik die alvast aanzetten.

[edit]

Gevonden @ http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/eu/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
Danny_H schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:16:
Ik denk het niet. Er zijn niet veel tweakers die op cerberus spelen.
Ik ben wel eens een FC tegengekomen waar enkele nl spelers inzitten, maar was eigenlijk eng talig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
http://forum.square-enix....nts?p=1204429#post1204429

Nou, de zeikerds hebben hun zin, AFK rule next week. Het is maar goed dat ik nog niet 6 maanden vooruit heb betaald, want dit is 1 van de dingen waardoor ik al minder zin krijg om geld te lappen.

inb4 won't be missed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Laatst online: 19-09 14:32
KDVken schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:18:
[...]

Ik denk het niet. Er zijn niet veel tweakers die op cerberus spelen.
Ik ben wel eens een FC tegengekomen waar enkele nl spelers inzitten, maar was eigenlijk eng talig.
ze gaan de world transfer service in gang zetten, dan move ik gewoon naar moogle en join daar de FC.
Nog even geduld hebben :P

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:26:

Nou, de zeikerds hebben hun zin, AFK rule next week. Het is maar goed dat ik nog niet 6 maanden vooruit heb betaald, want dit is 1 van de dingen waardoor ik al minder zin krijg om geld te lappen.

inb4 won't be missed
Ik zie het probleem niet hoor. Alle MMO's die ik heb gespeeld hebben een AFK kick na zoveel tijd. Zowel F2P als P2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:26:

inb4 won't be missed
Ik zie het probleem niet hoor. Alle MMO's die ik heb gespeeld hebben een AFK kick na zoveel tijd. Zowel F2P als P2P.
Danny_H schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:16:
Volgens mij zitten de meeste Tweakers, en veel Nederlanders, op Moogle en Phoenix. Ik zelf huis op de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Het probleem is dat het werkelijk niks oplost behalve mij irriteren en uiteindelijk nutteloos is, vooral nadat de free month voorbij is, want net zoals bij elke MMO dropt het aantal spelers dan sowieso, ongeacht hoe leuk het is. Die AFK kick rule echter, verdwijnt nooit meer, zoals je ook kan zien bij meerdere MMO's, terwijl het dan rustiger is op de servers. Sowieso lees ik weinig problemen met inloggen sinds de woensdag patch, eerder wat kinderziektes met ingelogd blijven (90k en 3102), dus de toegevoegde waarde van de AFK kick zie ik nauwelijks, dan is je queue 0 ipv 9?

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die dit gaan bypassen met allerlei simpele truukjes.

En idd, andere MMO's hebben dit ook en zijn ook allemaal MMO's die ik (mede) door de AFK kick minder ben gaan spelen tot helemaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 06-09-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Het is ook deels te danken aan de mensen die s'morgens inlogden om vervolgens s'avonds pas te spelen tijdens de problemen. Deze mensen verpestte het gewoon voor de spelers die wel overdag wilde spelen.

Overigens vind ik het geen probleem, SE zal hier goed over nagedacht hebben en niet zomaar dit toevoegen, dus de gevolgen zullen niet heel groot zijn mag ik hopen. Je kan gerust even hapje eten of een sigaretje roken en verder spelen.

Daarnaast zal het me niks verbazen als je eerst terug de lobby in word gegooid en meteen weer kan spelen. Oh en met de huidige stand van zaken zou AFK geen belemmering moeten zijn, je kan immers laatste paar dagen gewoon weer normaal spelen zonder problemen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:04:
Het probleem is dat het werkelijk niks oplost behalve mij irriteren en uiteindelijk nutteloos is, vooral nadat de free month voorbij is, want net zoals bij elke MMO dropt het aantal spelers dan sowieso, ongeacht hoe leuk het is. Die AFK kick rule echter, verdwijnt nooit meer, zoals je ook kan zien bij meerdere MMO's, terwijl het dan rustiger is op de servers. Sowieso lees ik weinig problemen met inloggen sinds de woensdag patch, eerder wat kinderziektes met ingelogd blijven (90k en 3102), dus de toegevoegde waarde van de AFK kick zie ik nauwelijks, dan is je queue 0 ipv 9?

En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die dit gaan bypassen met allerlei simpele truukjes.

En idd, andere MMO's hebben dit ook en zijn ook allemaal MMO's die ik (mede) door de AFK kick minder ben gaan spelen tot helemaal niet.
Precies.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Metian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:26:
Het is ook deels te danken aan de mensen die s'morgens inlogden om vervolgens s'avonds pas te spelen tijdens de problemen. Deze mensen verpestte het gewoon voor de spelers die wel overdag wilde spelen.
Fout ligt eerst bij de servers niet bij gebruikers die zich aanpassen op fouten van de servers. Nu gaan een paar gebruikers zich aanpassen op de fout van de AFK kick (de truukjes om ingelogd te blijven) die vervolgens wel weer zullen worden reported door mensen die daar een GM mee gaan lastig vallen.
Overigens vind ik het geen probleem, SE zal hier goed over nagedacht hebben en niet zomaar dit toevoegen, dus de gevolgen zullen niet heel groot zijn mag ik hopen. Je kan gerust even hapje eten of een sigaretje roken en verder spelen.

Daarnaast zal het me niks verbazen als je eerst terug de lobby in word gegooid en meteen weer kan spelen. Oh en met de huidige stand van zaken zou AFK geen belemmering moeten zijn, je kan immers laatste paar dagen gewoon weer normaal spelen zonder problemen.
Ik verwacht dat ze hem op een uur zetten, wat voor mijn doen en laten gewoon te kort is en me gaat irriteren en ik mag hopen dat ze je terug naar de lobby schoppen (dat zou al een hoop schelen), maar ik ga er niet van uit. Net zoals je niet terug naar de launcher gaat als je eruit wordt gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:13:
Fout ligt eerst bij de servers niet bij gebruikers die zich aanpassen op fouten van de servers. Nu gaan een paar gebruikers zich aanpassen op de fout van de AFK kick (de truukjes om ingelogd te blijven) die vervolgens wel weer zullen worden reported door mensen die daar een GM mee gaan lastig vallen.
Tja, jij noemt het aanpassen op de servers, anderen noemen het asociaal en gaan erom zeuren. Hoe dan ook hebben zij die de hele dag stonden te idlen om 's avonds te kunnen spelen zichzelf gewoon in de vingers gesneden. Als ze gewoon een week of 2 hadden gewacht in plaats van dit soort trucjes te gebruiken, dan was die AFK logout misschien nooit ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Haha heel grappig. Hier kan iedereen wel over door zeuren. Zo zijn de gene die lekker sochtens inlogde het er natuurlijk niet mee eens.. En ik en velen andere zijn het er zwaar mee eens omdat wij het gevoel kregen dat we daardoor niet in konden loggen.

Nu denken ze bij SE er dus ook zo over en waren er dus teveel mensen die dat deden. Helaas pindakaas. Je drukt maar een keer extra op inloggen als je even weg gaat van de pc. Als de servers prima werken who cares 3sec werk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
Zo net level 30 PGL. Even een lancer levelen en dan eens kijken wat de monk te bieden heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Voor de duidelijkheid: ik logde nooit 's ochtends in om 's avonds te spelen en ben het toch nog steeds niet eens met een AFK kick.

En ja het is 3 sec werk, 3 sec werk voor iets dat uiteindelijk werkelijk geen hol uitvoert. Het is net zo zinvol als 600 "are you sure?" menuutjes voordat je keuze voor iets simpels wordt geaccepteerd waar je nu in elk spel mee wordt doodgegooid. Zat FFXIV 1.0 ook vol mee tot mensen daar over gingen zeiken, werd aangepast, meeste menuutjes bij 2.0 staan ook default op "yes" zie ik. Zoals het hoort, klik niet voor jan lul op iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie echt totaal het probleem niet met die AFK rule.
Als je langere tijd niets heb gedaan moet je even opnieuw inloggen... big deal.
Dat er nu gelijk "gedreigd" wordt met het niet verlengen van het abonnement vind ik persoonlijk op zijn zachts gezegd zwaar overdreven, wellicht een emotionele reactie...

Ik hoop dat ze snel de server transfer service gaan aanbieden. Ik join nu geen FC omdat ik toch niet de intentie heb om op Shiva te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 18:53

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:19:
Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie echt totaal het probleem niet met die AFK rule.
Dat er nu gelijk "gedreigd" wordt met het niet verlengen van het abonnement vind ik persoonlijk op zijn zachts gezegd zwaar overdreven, wellicht een emotionele reactie...
Dat ligt zeker niet aan jou, ook ik vind dit overdreven en idiote reacties

Het argument dat dit niets op zal lossen is ook volledig onjuist, al die AFK mensen krijgen constant locatie en status updates betreffende de wereld om zich heen; dat is onnodige server belasting en kan - in massa - zeker problemen veroorzaken voor de rest.

Waar kun je je druk om maken zeg 8)7

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:31:
Voor de duidelijkheid: ik logde nooit 's ochtends in om 's avonds te spelen en ben het toch nog steeds niet eens met een AFK kick.
Dat zegt toch ook niemand? Ik schets alleen een situatie mbt wat ik en anderen tegen ben/zijn gekomen op Moogle.

Ik ben het met Jouhki eens dat het wel een heel vreemde reden is om niet te subben. Als er mensen zijn die dat echt een reden vinden om een spel als FFXIV op te geven, dan zou ik ze echt eens suggereren goed na te denken over wat ze überhaupt zoeken in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
detheavn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:27:
[...]

Ik ben het met Jouhki eens dat het wel een heel vreemde reden is om niet te subben. Als er mensen zijn die dat echt een reden vinden om een spel als FFXIV op te geven, dan zou ik ze echt eens suggereren goed na te denken over wat ze überhaupt zoeken in een spel.
Waarom zou het een vreemde reden zijn?? Ik weet niet wat jouw reden is om spellen te spelen, maar ik persoonlijk speel ze om me te vermaken en lol mee te hebben. Niet om me aan een spel te irriteren. 8)7 Dus als de AFK kick een reden voor AppieNL is om eventueel niet te subben, is dat in mijn ogen een even valide reden als iemand die zegt dat ie het te veel grinden vind of dungeon running etc maar niks vind.

En ik ben het zeker met 'm eens dat al dat AFK gebeuren een gevolg is van de ellende met de servers, niet de oorzaak. De oorzaak lag 'm in het feit dat ze gewoon te weinig hardware ingezet hadden en niet een fatsoenlijke wachtrij hadden ingebouwd. Want na de maintenance van afgelopen woensdag hoor je bijna niemand meer over login problemen. Je krijgt nu netjes een wachtrij.

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frond0r schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:43:
[...]
En ik ben het zeker met 'm eens dat al dat AFK gebeuren een gevolg is van de ellende met de servers, niet de oorzaak. De oorzaak lag 'm in het feit dat ze gewoon te weinig hardware ingezet hadden en niet een fatsoenlijke wachtrij hadden ingebouwd. Want na de maintenance van afgelopen woensdag hoor je bijna niemand meer over login problemen. Je krijgt nu netjes een wachtrij.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat AFK de oorzaak is van de server problemen maar tegelijkertijd heeft het zeker ook geen positieve bijdrage geleverd aan de problemen die er al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Jij ziet het probleem niet met de AFK rule en waarom die in het spel zit. Ik vraag me wel af wat het probleem is dat dit na woensdag nog steeds in de game moet. Dreigen met abo stop zetten is het ook niet zo zeer, maar bij voorgaande MMO's hield ik ook op met spelen door zulke irritaties en als ik me aan 1 ding erger, ga ik me snel aan meer zooi ergeren. Dat bedoel ik met uiteindelijk helemaal niet meer spelen. Na 1.0 ben ik helemaal klaar met domme zooi (hoe klein dan ook) in een spel en is wat ik kan hebben al veel minder, gelukkig heeft 2.0 al aardig wat weggepoetst maar nog niet alles, een AFK kick erbij zie ik gewoon als een stap achteruit. Ja, het is een kleine annoyance, zal ik ook niet ontkennen, maar een annoyance none the less.
ThaRabbit schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:26:
[...]

Dat ligt zeker niet aan jou, ook ik vind dit overdreven en idiote reacties

Het argument dat dit niets op zal lossen is ook volledig onjuist, al die AFK mensen krijgen constant locatie en status updates betreffende de wereld om zich heen; dat is onnodige server belasting en kan - in massa - zeker problemen veroorzaken voor de rest.
Daar betaal ik geloof dus een fee voor? Ik betaal per maand, niet per uur, wat ik die 720 uur wil doen voor die 10 euro mag ik dus lekker zelf weten, thanks. Als SE dat niet voldoende vindt voor hun server kosten, moeten ze daar maar eens naar kijken.
Waar kun je je druk om maken zeg 8)7
En waar maak jij je druk om na woensdag, nu je prima in kan loggen? Na die AFK kick ga je echt niet veel beter inloggen. Over 2 weken is het ook gedaan met een aardige portie van de drukte en halverwege september zouden er server transfers komen (wat toevallig, precies nadat de trial periods zo'n beetje zijn afgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
als je pc een keer vastloopt of internet vliegt eruit ben je blij dat ze een afk rule hebben anders kan je 2 uur tot een dag wachten voordat je weer kunt inloggen het spel denkt immers dat je er nog inzit.

Een keer bij mij gebeurd en snapte niet waarom je niet na 15min uitlogt als je niks doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Zullen we stoppen met deze enorm goede en waarde toevoegende discussie over de afk tool?!
Ik heb totaal geen behoefte om hier getuige te zijn van iemands slechte humeur of dieper liggende frustraties die afgereageerd worden op zoiets simpels als een afk tool.
Het zonnetje gaat vandaag weer schijnen, ook in Eorzea!! Dus pc / ps3 aan en genieten met z'n allen van dit onwijze toffe spel!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightcrowy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:55:
Zullen we stoppen met deze enorm goede en waarde toevoegende discussie over de afk tool?!
Ik heb totaal geen behoefte om hier getuige te zijn van iemands slechte humeur of dieper liggende frustraties die afgereageerd worden op zoiets simpels als een afk tool.
Het zonnetje gaat vandaag weer schijnen, ook in Eorzea!! Dus pc / ps3 aan en genieten met z'n allen van dit onwijze toffe spel!! ;)
Er staan een paar goede dingen tussen, dus ik ben eigenlijk blij dat het te lezen is.
Sommige mensen klagen hier als ergens over gepraat wordt, doen jullie dat thuis ook als je vriendin een serieus gesprek wilt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
Echt hoor. Vannacht 2 keer opgestaan om een character op moogle te proberen aan te maken. Dus niet gelukt omdat het gewoon nog steeds gelocked was. Toen maar op Phoenix en op Cerabus aangemaakt.

Welke van de 2 is er een drukke Free Company die ik kan joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

De FC die ik samen met Brummeltje en een stel anderen heb opgezet is niet druk (50 mensn), maar zijn wel bezig om ons rustig aan voor te bereiden op Raid content. Derhalve staat de invite cap op LV20 en hoger atm :)

Sorry, geen leveling company.

Had wel begrepen dat Dutch Crusaders groter is, dat is misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik zoek niet een leveling company maar eerder een company voor wat sociaal contact en ja eventueel later raid content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Ik hoop dat ze snel de server transfer service gaan aanbieden. Ik join nu geen FC omdat ik toch niet de intentie heb om op Shiva te blijven.
Gewoon negeren. De mensen die nu zeiken dat ze niet meer gaan spelen, is ook het soort volk wat je vaak niet in je game wilt hebben. Janken over iets kleins als een auto uitlog? Wat bijna elke andere MMO heeft? Kom op zeg, hoe kansloos wil je zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:06:
[...]

Gewoon negeren. De mensen die nu zeiken dat ze niet meer gaan spelen, is ook het soort volk wat je vaak niet in je game wilt hebben. Janken over iets kleins als een auto uitlog? Wat bijna elke andere MMO heeft? Kom op zeg, hoe kansloos wil je zijn.
Ze willen het juist wel hebben, zodat als je crasht je niet 2-3 uur hoeft te wachten om weer in te kunnen loggen.
Als je zeikt, lees dan ten minste even _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 08:32:
[...]

Er staan een paar goede dingen tussen, dus ik ben eigenlijk blij dat het te lezen is.
Sommige mensen klagen hier als ergens over gepraat wordt, doen jullie dat thuis ook als je vriendin een serieus gesprek wilt? O-)
Kun je ook aangeven wat er informatief is, kwam het niet tegen namelijk.
Hoe wij het thuis doen is gewoon praten en als er eentje zich gaat gedragen als een platenspeler die blijft hangen dan corrigeert de ander om het gesprek op gang te houden. Op het moment dat het gewoon puur negatief wordt stoppen we inderdaad want sinds wanneer is zoiets waardevol geworden?
Begrijp me niet verkeerd, een post plaatsen met een klacht is prima hoor, onder het motto maak van je hart geen moordkuil. Maar om nou pagina's lang iemands frustratie te moeten lezen, daar bedank ik voor. Op reddit kun je posts ontwijken maar hier gaat dit niet dus....
Ik zou zeggen schrijf een boek als het echt zo erg is en maak er zo nog iets positiefs van waar niet iedereen last van heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Voorlopig plannetje opgezet als FFXIV op de PS4 komt:

Gladiator naar 30
Marauder naar 15
Paladin unlocken
Paladin naar 30
Alle crafting/gathering naar 30

En dan: Paladin naar 31 -> Alle craft/gather naar 31 -> Gladatior/Marauder naar 31 -> herhalen tot max level.

Gaat me voorlopig wel bezighouden denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
jobs lopen gelijk aan de mainclass. In dit geval dus Gladiator.
een Job moet je meer zien als een modification van de mainclass.

Dus je plan is iets makkelijker dan je dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
oow, mooi zo :p Dan wordt het dus ipv Gladiator ook een Thaumaturge levellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
lanerios schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:53:
Voorlopig plannetje opgezet als FFXIV op de PS4 komt:

Gladiator naar 30
Marauder naar 15
Paladin unlocken
Paladin naar 30
Alle crafting/gathering naar 30

En dan: Paladin naar 31 -> Alle craft/gather naar 31 -> Gladatior/Marauder naar 31 -> herhalen tot max level.

Gaat me voorlopig wel bezighouden denk ik :p
Paladin unlock je niet met Marauder op 15, maar Conjurer op 15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
En als conjurer je main char is? Kun je dan overstappen naar paladin? Of paladin dan als 2nd char doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timpie81 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:31:
En als conjurer je main char is? Kun je dan overstappen naar paladin? Of paladin dan als 2nd char doen?
ja natuurlijk kan je overstappen =p maar is helemaal wat je zelf wil doen =p als je conjurer 30 is kan je gewoon nu gladiator gaan levelen naar 30 en dan paladin kiezen =p is helemaal aan je zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
timpie81 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:31:
Hierbij een mooi overzicht van de jobs en hun requirements:

Edit: Plaatje verwijdert omdat er bijna niks van bleek te kloppen.

[ Voor 34% gewijzigd door Frond0r op 07-09-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Volgens mij klopt dit niet. Scholar heeft toch echt CNJ nodig als subclass.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
Forn schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:42:
Volgens mij klopt dit niet. Scholar heeft toch echt CNJ nodig als subclass.
Je hebt gelijk. Er lopen weer wat te klooien op de wiki |:(
Ik heb het plaatje ff aangepast....

Edit: en het plaatje nu maar verwijdert want kom op verschillende sites verschillende info tegen |:(

1 ding weet ik iig: 30 Gladiator + 15 Conjurer = Paladin.

[ Voor 22% gewijzigd door Frond0r op 07-09-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Frond0r schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:39:
[...]
Hierbij een mooi overzicht van de jobs en hun requirements:

[afbeelding]

Deze gegevens kan je ook vinden op http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Category:Jobs#List_of_Jobs
Schema klopt niet.. Scholar = 30 Arcanist / 15 Conjurer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Dragoon is toch lancer 30 en pugilist 15?
NIet dat ik straks weer wat loop te levelen wat ik niet nodig heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Ricmaniac schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:36:
[...]

ja natuurlijk kan je overstappen =p maar is helemaal wat je zelf wil doen =p als je conjurer 30 is kan je gewoon nu gladiator gaan levelen naar 30 en dan paladin kiezen =p is helemaal aan je zelf
Thanks levelling van die gladiator gaat dan wel traag met alleen side quests enzo. Had ik beter gladiator als main char kunnen kiezen maar wist op dat moment totaal niet wat wat was en heb zo maar wat gedrukt lol.

Ik ga sowieso mijn conjurer verder levellen en denk een gladiator op mijn gemak er naast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
timpie81 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:50:
als je pc een keer vastloopt of internet vliegt eruit ben je blij dat ze een afk rule hebben anders kan je 2 uur tot een dag wachten voordat je weer kunt inloggen het spel denkt immers dat je er nog inzit.

Een keer bij mij gebeurd en snapte niet waarom je niet na 15min uitlogt als je niks doet
Dat is de 3102 error, al veel vuldig voorbij gekomen sinds beta 4 en ook woensdag was die er weer. AFK kick gaat daar weinig aan helpen. Iets als 3102 zit in elke MMO en is normaal binnen 5 minuten weg, zo ook nu weer in FFXIV.
lanerios schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:06:
[...]

Dat elke MMO het heeft betekent nog niet dat ik vind dat het een toegevoegde waarde heeft. Met zo'n redenatie kan ik nog wel meer dingen goed gaan praten. Ik vond het heerlijk in FFXI, geen AFK kick. Dat was ook 1 van de redenen dat ik er telkens weer terug kwam na een nieuwe MMO te hebben geprobeerd, gewoon lekker relaxed soms wat chatten, tussendoor wat browsen, zonder op de klok te hoeven kijken of ik moet bewegen.
Nightcrowy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 07:55:
En ik had totaal geen behoefte aan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en schreeuwen om een AFK kick pagina's lang, sorry dat ik dan als 1 van de weinige wat tegengas geef hier. In de post van Yoshi P staat immers niet voor niks dat het mede is toegevoegd door het gezeur van de userbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
AppieNL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:19:
[...]

Dat elke MMO het heeft betekent nog niet dat ik vind dat het een toegevoegde waarde heeft. Met zo'n redenatie kan ik nog wel meer dingen goed gaan praten. Ik vond het heerlijk in FFXI, geen AFK kick. Dat was ook 1 van de redenen dat ik er telkens weer terug kwam na een nieuwe MMO te hebben geprobeerd, gewoon lekker relaxed soms wat chatten, tussendoor wat browsen, zonder op de klok te hoeven kijken of ik moet bewegen.
Me geheugen kan me in de steek laten, maar volgens mij had FFXI wel een AFK kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Bas_ schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:27:
[...]

Me geheugen kan me in de steek laten, maar volgens mij had FFXI wel een AFK kick
Echt niet dus.

Maar ik bedacht me net iets. Die AFK kick komt er dus. Dan zou je dus sneller een character aan kunnen maken op werelden zoals Moogle. De reden dat je dat nu 's ochtends of 's nachts soms kan, is immers omdat de server nog niet aan z'n cap zit van 7300-7800 man tegelijk ingelogd. AFK volk wordt dan dus geschopt, dus ruimte, dus kan je character aan maken. Degene die uit de game is geschopt zal 's avonds alsnog wel gewoon willen inloggen, net als de persoon die 's ochtends is opgestaan om z'n character op Moogle te zetten, gevolg: langere queue (misschien zelfs wel weer 1017 lol) en een server die gewoon altijd aan z'n max zit aan mensen die echt spelen (en niet alleen idle zijn wat veel minder van de server vraagt). Volgende week komt die AFK kick, echter is het einde van de free trials en de transfers pas de week er na. Ik wens Moogle en soortgelijke servers een fijn weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
25 runs later dropped me foestriker boots eindelijk, set complete!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/ffxiv/screenie7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Phoenix_the_II schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:13:
25 runs later dropped me foestriker boots eindelijk, set complete!

[afbeelding]
Congrats! Waar droppen items? Tot nu toe alleen items in een chest als ik een dungeon deed pas 2 gedaan en dan moest je aangeven of je het item nodig had of niet via dat item vote systeem. Heb nu dus 2 unique items op een lvl 18 pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
In de laatste boss chest van de eerste 3 low level instances

Ik waarschuw je wel, je moet erg veel geduld hebben voor de incompetentie van spelers

[ Voor 3% gewijzigd door Phoenix_the_II op 07-09-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Sorry ik ben een uber noob in deze game met de dag leer ik meer en vid het steeds vetter worden.
Wat bedoel je met low level instances? De eerste 3 dungeons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
instances is een WoW term voor dungeons inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Haha dat heb ik nooit gespeeld wel diablo 3 met een dh op para 100 maar dat is een recht toe recht aan spel vergeleken met ff14:)

Kortom ik moet die dungeons misschien opnieuw doen voor de gear. Heb gisteren en vandaag me bezig gehouden met craften ben nu lvl 13 en 11 op 2 verschillende en ga nog armor en blacksmith doen voor de gladiator die ik nog wil beginnen.

Begrijp ik het goed dat tenminste een craft specialisatie minimaal lvl19 moet zijn wil ik materia kunnen toevoegen aan mijn gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
AppieNL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:19:
En ik had totaal geen behoefte aan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en schreeuwen om een AFK kick pagina's lang, sorry dat ik dan als 1 van de weinige wat tegengas geef hier. In de post van Yoshi P staat immers niet voor niks dat het mede is toegevoegd door het gezeur van de userbase.
Beetje tegengas prima hoor, graag zelfs, maar je komt nu onderhand op mij over als de platenspeler die blijft hangen, vandaar dat ik vraag of het zo goed is en we weer over andere dingen kunnen praten, hetzelfde vraag ik ook aan mensen die blijven hangen in het posten van errors e.d. en vervallen in pure negatieve uitingen die van geen enkele meerwaarde zijn voor forum.
Je hebt een egocentrische keuze gemaakt, samen met een hele grote groep spelers, om voor je eigen speelplezier te gaan ten koste van dat van anderen en nu is het gevolg daarvan dat SE ervoor heeft gekozen om de afk tool erin te zetten, dit is dus op jezelf afgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nightcrowy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:00:
[...]

Beetje tegengas prima hoor, graag zelfs, maar je komt nu onderhand op mij over als de platenspeler die blijft hangen, vandaar dat ik vraag of het zo goed is en we weer over andere dingen kunnen praten, hetzelfde vraag ik ook aan mensen die blijven hangen in het posten van errors e.d. en vervallen in pure negatieve uitingen die van geen enkele meerwaarde zijn voor forum.
Je hebt een egocentrische keuze gemaakt, samen met een hele grote groep spelers, om voor je eigen speelplezier te gaan ten koste van dat van anderen en nu is het gevolg daarvan dat SE ervoor heeft gekozen om de afk tool erin te zetten, dit is dus op jezelf afgeroepen.
AppieNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:31:
Wat heb ik precies over mezelf afgeroepen?

Maar vertel mij eens heel simpel: wat is de toegevoegde waarde van deze AFK kick, en begin niet over mensen die 's avonds niet konden inloggen wat dat is een non-issue sinds woensdag. Ik mag dan een platenspeler zijn die vastloopt (ik had het gewoon op m'n post moeten houden van bedankt zeikerds, maar goed), maar het is niet alsof jullie met geweldige argumenten komen waarom dit in het spel moet zitten. Behalve dat elke MMO het heeft en dat het de servers ontlast (wat nog maar valt te bezien na volgende week lol).

Maar goed ik zal eens een ander nummertje opzetten: verhaaltje gister uitgespeeld, was leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Nadat ik op youtube wat gameplay had gezien van de ps3 versie, heb ik even mijn ps3 controller aan de laptop gehangen. Eigenlijk voor de grap, want had nooit verwacht dat dat prettig zou spelen.
Maar wow, dat gaat supergoed! :D Muis en toetsenbord waren heilig, maar moet dat ff herzien denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Je kan wel veel tweaken aan die controller layout om het voor jou fijn te maken, zo heb ik er wat hotbars ernaast gezet om cooldowns in de gaten te houden van abilities. Setjes voor engaged of niet, kan er behoorlijk wat mee. Zit nog even te kijken of ik wat macros maak die switchen van cross hotbar, weet alleen de command even niet meer. Targetting via L1+een trigger (of een trigger en L1/R1) werkt ook lekker, gewoon net tabben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Is er een manier om mijn bonus punten die ik heb verdiend met levellen en heb toegewezen aan bijv int en vit opnieuw toe te wijzen?

Ik had in het begin niet goed door welke stats bij welke Class horen en nu heb ik teveel strenght toegewezen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
AppieNL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:12:
[...]

[...]

Wat heb ik precies over mezelf afgeroepen?

Maar vertel mij eens heel simpel: wat is de toegevoegde waarde van deze AFK kick, en begin niet over mensen die 's avonds niet konden inloggen wat dat is een non-issue sinds woensdag. Ik mag dan een platenspeler zijn die vastloopt (ik had het gewoon op m'n post moeten houden van bedankt zeikerds, maar goed), maar het is niet alsof jullie met geweldige argumenten komen waarom dit in het spel moet zitten. Behalve dat elke MMO het heeft en dat het de servers ontlast (wat nog maar valt te bezien na volgende week lol).

Maar goed ik zal eens een ander nummertje opzetten: verhaaltje gister uitgespeeld, was leuk.
Oké mijn excuses je had inderdaad al aangegeven dat je dat niet deed, sorry dat ik je toch bij die club betrek in mijn laatste post.
Nu zul je vast gaan lachen, hoop het stiekem zelfs, maar ik heb totaal geen mening over de afk tool. Nog nooit bij stil gestaan en het altijd als een ding gezien dat er gewoon bij hoort in mmo's.
Daarom zei ik ook beetje tegengas is top want dat zijn nu juist de berichten die je blik op zaken kunnen verruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu 3 keer hardmode ifrit gedaan en 2 keer dropte het THM BLM wapen.. 3e gear dropte wel de PLD wapen maar toen won de andere paladin hem. echt ziek vet gevecht maar je moet wel een groep met brains hebben. kan best pittig zijn af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 18-09 09:47

NaWA

Hai, I Copy desu!

Bas_ schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:27:
[...]

Klopt, was het eerste wat ik na een nieuwe install altijd uitzette :)

besides that DING 50 :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/smn50.png

[ Voor 15% gewijzigd door NaWA op 07-09-2013 18:12 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timpie81 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:22:
Is er een manier om mijn bonus punten die ik heb verdiend met levellen en heb toegewezen aan bijv int en vit opnieuw toe te wijzen?

Ik had in het begin niet goed door welke stats bij welke Class horen en nu heb ik teveel strenght toegewezen lol
Dat kan, voor 10.000 seals kun je bij de grand company waar je zit een soort van reset ding kopen. Let echter wel op: is gigantisch prijzig (ik vind 10.000 teveel, eerste keer zou gratis moeten zijn ofzo 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:13:
[...]

Dat kan, voor 10.000 seals kun je bij de grand company waar je zit een soort van reset ding kopen. Let echter wel op: is gigantisch prijzig (ik vind 10.000 teveel, eerste keer zou gratis moeten zijn ofzo 8)7 ).
Jou char naam is echt vet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 18-09 11:52
NaWA schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:07:
[...]

[afbeelding]
Grats *O*

AFK-timer en het profanity-filter zijn de eerste die ik uitzet.. afk-timer omdat het maar lastig is, en profanity omdat die op de gekste combinaties al tript (en als je nederlands in chat zet.. helemaal).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaWA schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:07:
[...]

[afbeelding]
Gefeli, toffe char :D
Haha thanks! Besefte me alleen (te laat) dat je natuurlijk meerdere jobs hebt, dus het past maar bij 1 van de 3 stromen helaas! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Nice joh gratz allebei!!!
Dit setje ziet er goed uit man!!
Wordt het een lange weg naar je relic wapen toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nightcrowy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:25:
Nice joh gratz allebei!!!
Dit setje ziet er goed uit man!!
Wordt het een lange weg naar je relic wapen toe?
Ja het kan ook snel gaan maar dan ben ik zo'n 200k gold kwijt. geen zin in want heb maar 200k XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ricmaniac schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:30:
[...]

Ja het kan ook snel gaan maar dan ben ik zo'n 200k gold kwijt. geen zin in want heb maar 200k XD
Nog een weekje ben ik ook 50! Nu bijna 42 maar echt op mijn dode gemakje. Dungs beginnen steeds leuker te worden na de 30. Soms al echt spannend HAHA :) Prachtig spel en eindelijk dagen zonder problemen +1 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spelen er nog mensen op Lamia btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Even 2 vragen:
- wat is een relic wapen en hoe kom je er aan?
- Als ik dungeons opnieuw speel (de eerste 3 dungeons) heb ik dan steeds kans op andere set pieces of krijg ik steeds dezelfe afhankelijk van de dungeon. Heb er nu 3 maar mis nog schoenen en cloack bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
timpie81 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:51:
Even 2 vragen:
- wat is een relic wapen en hoe kom je er aan?
Relic wapen is op het moment best in slot of second best (verschilt per job) en hier kan je zien hoe je er aan komt.
Pagina: 1 ... 31 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet