Ja ik maak net een character aan op een JP server. Er waren er nog maar 2 dus ik denk daarop zal je dan wel kunnen spelen. Maar zelfs die geeft de melding World is full. Ze mogen wel wat dagen teruggeven, want als het zo door gaat dan kunnen ze mijn eerste monthly subscription al op hun buik schrijven.
Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:45:
[...]
Lees de laatste 2 pagina's terug en je ziet dat er een keer of 3 gemeld is dat er een 7 dagen refund aan zit te komen.
En dat het voor iedereen smooth loopt, los je op door een AFK kick? Stel dat al die mensen die nu 's ochtends inloggen dan 's avonds na het werk inloggen, rond dezelfde tijd als jij. En de kans dus aanwezig dat je alsnog naast de pot pist? "Maar dan is het eerlijker!" Maak dat jezelf maar wijs. Wat is het volgende? Gezien de tijdzones in de EU is het volgende scenario niet ondenkbaar: Als blijkt dat een groot deel sowieso een uur eerder inlogt dan dat jij terug bent van je werk? Ga je dan zeuren om een kick voor mensen die een uur geleden zijn ingelogd? Waarom mensen denken dat een AFK kick ook maar iets oplost blijft mij een raadsel...CristianSchriev schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:31:
Als er zoveel problemen zijn qua drukte en het is bekend dat mensen gewoon uren eerder in gaan loggen om later te spelen hup AFK en weg ermee na 30min. Kun je wel met een auto verhaal komen dat je er voor betaald. Maar het is denk ik belangrijker dat alles smooth loopt voor meerdere mensen dan een paar mensen die andere mensen irriteren door dit dus zo op te lossen..
Wat zei men vroeger ook alweer? Iets van problemen bij de wortel aanpakken? Hint: begint met een S en eindigt op ervers.
Tot woensdag wacht ik het gewoon even af, zal vanavond niet kunnen spelen lijkt het, so be it.
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 02-09-2013 21:14 ]
Terugkerende discussie.
Speler 1 is ingelogd en kiest veilige route door niet uit te loggen.
Speler 2 kan niet inloggen en irriteert zich aan het spel en de AFK-ers.
Discussie is zinloos omdat deze bepaald wordt door het moment. Want sommigen die hier reageren dat ze nooit AFK zouden gaan voor langere tijd in FF XIV zie ik al meer dan 3 uur op 1 plek in het spel staan zonder te bewegen.
Beste is om deze discussie weg te stoppen en te hopen met zijn allen dat Square Enix de problemen oplost.
Speler 1 is ingelogd en kiest veilige route door niet uit te loggen.
Speler 2 kan niet inloggen en irriteert zich aan het spel en de AFK-ers.
Discussie is zinloos omdat deze bepaald wordt door het moment. Want sommigen die hier reageren dat ze nooit AFK zouden gaan voor langere tijd in FF XIV zie ik al meer dan 3 uur op 1 plek in het spel staan zonder te bewegen.
Beste is om deze discussie weg te stoppen en te hopen met zijn allen dat Square Enix de problemen oplost.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Je krijgt al een week extra en ze gaan dinsdag op woensdag nacht groot onderhoud doen waardoor als het goed is alle problemen opgelost moeten zijn betreffende login etc.Sanny_83 schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:46:
Ja ik maak net een character aan op een JP server. Er waren er nog maar 2 dus ik denk daarop zal je dan wel kunnen spelen. Maar zelfs die geeft de melding World is full. Ze mogen wel wat dagen teruggeven, want als het zo door gaat dan kunnen ze mijn eerste monthly subscription al op hun buik schrijven.
Verwijderd
Zie d'r maar het positieve van in. Krijg in ieder geval veel rested xp
.
Probeer het morgen wel weer is
Probeer het morgen wel weer is
Ah ok, dat had ik nog niet gelezen. Bedankt voor de info.Brummetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:17:
[...]
Je krijgt al een week extra en ze gaan dinsdag op woensdag nacht groot onderhoud doen waardoor als het goed is alle problemen opgelost moeten zijn betreffende login etc.
Nouja ik weet niet hoe dat bij jullie zeg maar dan zit. Maar ik log nog steeds met zo veel plezier in en blijf het constant proberen gewoon als het niet lukt omdat ik het extreem graag wil spelen. Ik vind het echt een geweldige game. En kan me geen game herinneren die niet problemen had met de launch in de eerste week. maar ik denk dan dat jullie de game gewoon anders ervaren dan mij.
Nope, ben het helemaal met je eens.Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:26:
Nouja ik weet niet hoe dat bij jullie zeg maar dan zit. Maar ik log nog steeds met zo veel plezier in en blijf het constant proberen gewoon als het niet lukt omdat ik het extreem graag wil spelen. Ik vind het echt een geweldige game. En kan me geen game herinneren die niet problemen had met de launch in de eerste week. maar ik denk dan dat jullie de game gewoon anders ervaren dan mij.
En ja, niet kunnen spelen is zwaar irritant, maar gelukkig is men bereid de problemen op te lossen.
Verwijderd
Vind het toch allemaal erg WOW achtig. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
WOW even een tijdje gespeeld en het leukste vond ik toen het opwaarderen van de spells en wapens. Met WOW nooit erg aan het questen geweest en daardoor een hoop gemist. Ook baalde ik ervan dat ik WOW te laat ontdekt heb, had er graag in het begin bij willen zijn toen.
Elke quest die ik tegenkom nu, die pak ik gelijk. Al mijn battles zijn op dit moment dan ook quest gerelateerd. Merk wel dat ik als een zombie, klik, klik door de teksten heen ga, lezen doe ik niet tenzij ik er niet uitkom. Dan pas lees ik de quest even goed.
Waar komt de fun factor straks te zitten?
WOW even een tijdje gespeeld en het leukste vond ik toen het opwaarderen van de spells en wapens. Met WOW nooit erg aan het questen geweest en daardoor een hoop gemist. Ook baalde ik ervan dat ik WOW te laat ontdekt heb, had er graag in het begin bij willen zijn toen.
Elke quest die ik tegenkom nu, die pak ik gelijk. Al mijn battles zijn op dit moment dan ook quest gerelateerd. Merk wel dat ik als een zombie, klik, klik door de teksten heen ga, lezen doe ik niet tenzij ik er niet uitkom. Dan pas lees ik de quest even goed.
Constant proberen heeft ook wel zijn limieten.Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:26:
Heb gisteren tevergeefs geprobeerd van 15u tot 22u en dan opgegeven, deze ochtend nog eens geprobeerd rond 7u en er was al een 20 man queue.
Toen helaas moeten loggen om 12u omdat ik wegmoest tot 20u en ben nu nog steeds niet binnen, gaat weer een gevalletje '' een paar uurtjes in de ochtend stelen'' worden.
Rift , Aion , zelfs Neverwinter met heel zijn server debacle had een betere launch, dit is veruit de ergste mess ever sinds WoW in 2006 of Guild Wars 2.
Geen AFK timer is schandelijk, net zoals er al 3 dagen problemen zijn met de lobby en 1007 world full error dankzij de AFK'ers die erop blijven tijdens werk / slaap / school.
Er is ook geen maintenance meer geweest de voorbije 5 dagen , SE geeft geen hol om de problemen en zet waarschijnlijk al hun geld op hun extended maintenance overmorgen als ''verlosser vd problemen ''
Denk dat het ook deels aan jezelf ligt hoe je in de game zelf staat wat betreft de fun-factor. Neem bijvoorbeeld de tijd om dialogen te lezen, soms kom je best interessante verhalen tegen. Daarnaast is ook handig om in een Free Company te zitten.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:44:
Wat betreft WoW, je bent naar mijn mening nooit te laat om WoW te spelen. Heb me sinds TBC altijd goed kunnen vermaken in een leuke guild en met anderen. Tuurlijk ben ik soms me magie kwijt om te spelen en ook dit zal gebeuren bij FFXIV, maar tot die tijd vermaak ik me goed.
Rupsen, Rapsen.
Er is gisterenavond nog een emergency maintenance geweest. Prima dat we problemen hebben met de launch, wel de feiten correct houden ajb.Katmi schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:44:
[...]
Constant proberen heeft ook wel zijn limieten.
Heb gisteren tevergeefs geprobeerd van 15u tot 22u en dan opgegeven, deze ochtend nog eens geprobeerd rond 7u en er was al een 20 man queue.
Toen helaas moeten loggen om 12u omdat ik wegmoest tot 20u en ben nu nog steeds niet binnen, gaat weer een gevalletje '' een paar uurtjes in de ochtend stelen'' worden.
Rift , Aion , zelfs Neverwinter met heel zijn server debacle had een betere launch, dit is veruit de ergste mess ever sinds WoW in 2006 of Guild Wars 2.
Geen AFK timer is schandelijk, net zoals er al 3 dagen problemen zijn met de lobby en 1007 world full error dankzij de AFK'ers die erop blijven tijdens werk / slaap / school.
Er is ook geen maintenance meer geweest de voorbije 5 dagen , SE geeft geen hol om de problemen en zet waarschijnlijk al hun geld op hun extended maintenance overmorgen als ''verlosser vd problemen ''
Fun? Samen spelen met andere zoals dat meestal gaat in een MMO... Dungeons doen.. Straks raids, PVP.. Er is genoeg.. Maar als ik je zo hoor ben je misschien niet echt een MMORPG speler ?Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:44:
Verwijderd
Ja misschien. Oblivion heb ik me aardig mee vermaakt, skyrim wat minder. Dragon quest op de PS2 ook prima mee vermaakt. Maar dit zijn RPG's.Brummetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:59:
Fun? Samen spelen met andere zoals dat meestal gaat in een MMO... Dungeons doen.. Straks raids, PVP.. Er is genoeg.. Maar als ik je zo hoor ben je misschien niet echt een MMORPG speler ?
Ik wacht wel met smart op TES online.
Zover ik weet is dat niet gebeurd. Ik kreeg gisteravond toen ik aan het spelen was het bericht, maar servers zijn nooit offline geweest. Of het moet vannacht gebeurd zijn.Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:59:
[...]
Er is gisterenavond nog een emergency maintenance geweest. Prima dat we problemen hebben met de launch, wel de feiten correct houden ajb.
Rupsen, Rapsen.
Het heeft lang geduurd maar is een paar uur daarna gebeurd.
We blijven echter in een cirkeltje gaan. Laten we wachten tot woensdag, voor die tijd zal het echt niet beter worden.
We blijven echter in een cirkeltje gaan. Laten we wachten tot woensdag, voor die tijd zal het echt niet beter worden.
Sorry dat ik niet 24/7 hun enorme stroom aan ''congestion'' en ''recovery from error'' messages volg in de launcher ( die nooit niets oplossen )Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:59:
[...]
Er is gisterenavond nog een emergency maintenance geweest. Prima dat we problemen hebben met de launch, wel de feiten correct houden ajb.
Ik heb gisteren geprobeerd tussen 15 en 22u, dat ze daarna in het holst van de nacht een maintenance doen is leuk voor hun maar daar heb ik niet veel aan.
Helemaal al niet aangezien ik nu alweer de voorbije 4 uur door hetzelfde problem ( 2002 lobby errors , EU/NA server list down ) aan het vechten ben als gisteren.
Ik vind het ook een goede game , voor mij een van de beste MMO ervaringen sinds WoW, maar ga ze nu ajb niet verdedigen omdat ze lukraak in 72+uren van problemen een half-assed maintenance hebben gedaan.
Verwijderd
Hoe zal deze game zich gaan ontwikkelen? Net als WOW, x aantal uitbreidingen. Levelcaps die per uitbreiding omhoog gaan etc?
heb niets van een bron ofzo verzin dit gewoon zelf: maar ik veracht het wel ja.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:21:
Hoe zal deze game zich gaan ontwikkelen? Net als WOW, x aantal uitbreidingen. Levelcaps die per uitbreiding omhoog gaan etc?
FFXI kennende waar het ook zo ging. goed onderhoud naar verloop van tijd en goeie mooie uitbreidingen voor toen der tijd waar level cap raise bij zat. Ditzelfde zie ik voor deze game best gebeuren ja
Ik verdedig helemaal niets, ik herken je frustratie. Het enige wat ik zei is dat je geen zaken moet vertellen welke niet kloppen, dat is alles. Ik reageerde puur op het stukje over 5 dagen geen EM, niet op de rest want daar kan ik me alles bij voorstellen.Katmi schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:17:
[...]
Sorry dat ik niet 24/7 hun enorme stroom aan ''congestion'' en ''recovery from error'' messages volg in de launcher ( die nooit niets oplossen )
Ik heb gisteren geprobeerd tussen 15 en 22u, dat ze daarna in het holst van de nacht een maintenance doen is leuk voor hun maar daar heb ik niet veel aan.
Helemaal al niet aangezien ik nu alweer de voorbije 4 uur door hetzelfde problem ( 2002 lobby errors , EU/NA server list down ) aan het vechten ben als gisteren.
Ik vind het ook een goede game , voor mij een van de beste MMO ervaringen sinds WoW, maar ga ze nu ajb niet verdedigen omdat ze lukraak in 72+uren van problemen een half-assed maintenance hebben gedaan.
Verwijderd
Iemand al met een 360 controller op de PC gespeeld? (op de PS3 zal dat moelijk gaan
)
Werkt dat een beetje?
Werkt dat een beetje?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Niet dat ik nu meteen op zoek ga naar z'n wireless connector..of ik moet het via andere weg kunnen doen xDVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:43:
Iemand al met een 360 controller op de PC gespeeld? (op de PS3 zal dat moelijk gaan)
Werkt dat een beetje?
Hoe dan ook, probeer weer is in te loggen na een avondje Diablo 3 (op MP10
[ Voor 10% gewijzigd door Metian op 02-09-2013 22:46 ]
Rupsen, Rapsen.
Ik speel met een PS3 controller op de PC, en dat werkt prima!Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:43:
Iemand al met een 360 controller op de PC gespeeld? (op de PS3 zal dat moelijk gaan)
Werkt dat een beetje?
toetsenbord en muis gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor de chat, en als ik hotbars opnieuw wil inrichten... verder speel ik alleen maar met de controller, en dat bevalt erg goed.
Ik dacht eerst een tekort aan knoppen te krijgen, maar ondertussen lvl32 SCH, en heb het gebrek aan knoppen nog niet gehad.
Maat van me heeft dit geprobeerd en dit werkte gewoon goed... (hij gebruikt hiervoor een WiFi receiver voor de Xbox 360 controller)Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:43:
Werkt dat een beetje?
Verwijderd
Nice... 360 wireless hier liggen.. maar kan niet inloggen, dus ook niet testen. Maar vanaf de bank lijkt me perfect..
Verwijderd
Ik dacht dat het niet mogelijk was om met een ps3 controller op pc te spelen? Moet je daar een bepaald soort driver voor installeren?RonnieB82 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:48:
[...]
Ik speel met een PS3 controller op de PC, en dat werkt prima!
toetsenbord en muis gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor de chat, en als ik hotbars opnieuw wil inrichten... verder speel ik alleen maar met de controller, en dat bevalt erg goed.
Ik dacht eerst een tekort aan knoppen te krijgen, maar ondertussen lvl32 SCH, en heb het gebrek aan knoppen nog niet gehad.
hoe heb jij hem geconfigureerd ? ik had het eerder al is gedaan toen weer uninttalled en krijg het niet meer voor elkaar gewoonRonnieB82 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:48:
[...]
Ik speel met een PS3 controller op de PC, en dat werkt prima!
Volgens mij is dat een bug in de ds3 tool.Ik heb ook dat de sticks het eerst niet doen.Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:22:
[...]
hoe heb jij hem geconfigureerd ? ik had het eerder al is gedaan toen weer uninttalled en krijg het niet meer voor elkaar gewoonhij doet alles behalve me analoge sticks ;/
Ik moet iedere keer die tool opstarten, en een keer op home klikken, en dan kan ik via de knop game controller panel, testen of de sticks werken.
Dit is trouwens de button config die ik gebruik, om ervoor te zorgen dat ze overeen komen met de ingame knoppen:

@ iets hierboven, met DS3tool kan je dus je ps3 controller op Win7 gebruiken
http://www.motioninjoy.com/download
Ben benieuwd of er hier iemand die vanavond uberhaupt heeft kunnen inloggen... Ik in ieder geval niet
sinds het eind van de middag, niets anders dan errors gezien
thanks.. btw die config van knoppen kan je gewoon in game configureren =p heb je die niet nodig. want die in game is erg makkelijk en duidelijk maar dan moeten wel je analoge sticks werken ja XDRonnieB82 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:13:
[...]
Volgens mij is dat een bug in de ds3 tool.Ik heb ook dat de sticks het eerst niet doen.
Ik moet iedere keer die tool opstarten, en een keer op home klikken, en dan kan ik via de knop game controller panel, testen of de sticks werken.
Dit is trouwens de button config die ik gebruik, om ervoor te zorgen dat ze overeen komen met de ingame knoppen:
[[url="https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/ffxivconfig.png"]afbeelding[url]]
@ iets hierboven, met DS3tool kan je dus je ps3 controller op Win7 gebruiken
http://www.motioninjoy.com/download
Verwijderd
Als ik zo al die problemen zie dan denk ik dat ik nog even rustig wacht met de game aanschaffen.
Geen zin om constant in een waiting list te zitten.
Geen zin om constant in een waiting list te zitten.
Hopelijk hebben we donderdag in de loop van de dag betere berichten voor je.
De login servers waren er tijdens die maintenance helemaal uitgegooid. Game servers waren blijven draaien. Zat je al ingame, was er dus geen issue. Zat je er nog niet in, kreeg je een 2002 error ipv de 1017.Metian schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:04:
[...]
Zover ik weet is dat niet gebeurd. Ik kreeg gisteravond toen ik aan het spelen was het bericht, maar servers zijn nooit offline geweest. Of het moet vannacht gebeurd zijn.
Toen de lobby server weer online was duurde het slechts een minuut of 2 en de server zat weer even vol
Hopen dat de maintenance morgen de servers goed doet. De nodige upgrades en toevoegingen van realms zullen zeer zeker wel wat kunnen helpen. Maar de populariteit van het spel blijft erg groot. Op bijv. Raptr soortgelijke speeltijden als bijv. DOTA2 en LoL. Het aantal ingelogde uren ligt dan ook vrij hoog.
1-2 miljoen spelers ? Althans als je dit plaatje mag geloven en ik geloof het al te graag. Nu is het op elk tijd stip worstelen om er op te komen
.
http://twitpic.com/daopyb
http://twitpic.com/daopyb
[ Voor 56% gewijzigd door Hunterrnl op 03-09-2013 10:02 ]
Heb net blijkbaar iets uitgevonden, world full melding is niks anders als een timer.
Ofwel:
Zet het spel op windowed mode, log in de lobby (zodat je je characters ziet).
Ga daarna 5 minuten wat anders doen en kom terug en log je character in.
Je zal daarna meteen in de queue komen of in het spel zelf.
Windowed weer terug naar fullscreen en gaan.
Werkt voor mij 100% tot nu toe.
Je hoeft dus niet login te spammen etc, gewoon wachten is voldoende tot de timer is afgelopen.
Helaas weet ik niet exact hoe lang de timer is, maar je snapt de bedoeling
Ofwel:
Je hoeft dus niet login te spammen etc, gewoon wachten is voldoende tot de timer is afgelopen.
[ Voor 24% gewijzigd door GekkeR op 03-09-2013 10:53 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Wat raden jullie aan omtrent jobs?
Eerst de mainclass naar 30 brengen en daarna de secondairy naar 15?
Dat is althans momenteel mijn plan maar weet niet wat het makkelijkst is op lange termijn.
Eerst de mainclass naar 30 brengen en daarna de secondairy naar 15?
Dat is althans momenteel mijn plan maar weet niet wat het makkelijkst is op lange termijn.
Daar ben ik ook mee bezig. M'n lancer naar 30 jagen en dan pugilist tot 15.
Maar goed ... monk lijkt me ook leuk ...
DECISIONS!
Maar goed ... monk lijkt me ook leuk ...
DECISIONS!
Dat is het makkelijkst Yogoi, aangezien je een experience bonus krijg als je een hogere andere class hebt.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
thanks.Forn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:59:
Dat is het makkelijkst Yogoi, aangezien je een experience bonus krijg als je een hogere andere class hebt.
Dan gaan we vanavond de CNJ maar eens richting de 30 krijgen
Gisteren gestopt op 20 namelijk.
Pfff eindelijk weer verder na 2x de dungeon van lvl 32 opnieuw te moeten doen door de eind boss. Deze is in mijn ogen flink bugged. Ik als tank had er iig moeite mee. De Aiatar, de eindbaas van die dungeon gebruikt op een gegeven moment steeds een aaval die ongeveer 70% van je hp hit (altijd rond de 900-1000) Deze aanval krijgt voordat deze begint een red area war deze moet komen. Ookal ren je hier uit wordt je vaak nog gehit tenzij je echt direct de seconde dat je het ziet weg rent.
Ik had er veel moeite mee en vind dit een bug die absoluut niet kan kloppen. Iemand anders ook opgevallen?
Ik had er veel moeite mee en vind dit een bug die absoluut niet kan kloppen. Iemand anders ook opgevallen?
Gisteren flink genoten toen ik de conjurer questline in Gridania had afgerond. Ongeveer een half uurtje naar allerlei dialogen en cutscenes mogen kijken, wat een genot!
Ik merk echt dat ik verslaafd begin te worden. Kan niet wachten tot ik weer klaar ben met werken, zodat ik even snel weer kan inloggen!
Don't dream your life, live your dreams!
Haha, succesSilencerNL schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:35:
....zodat ik even snel weer kan inloggen!
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb net 2uur gespeeld 3x ingelogd zonder queue of kicks. Dus dat was wel nice. maar vanmiddag en vanavond is dat weer een ander verhaal..
klik je in dezen de "World is Full" (error 1017) weg of laat je deze staan?GekkeR schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:52:
Heb net blijkbaar iets uitgevonden, world full melding is niks anders als een timer.
Ofwel:
het is iig het proberen waard
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Haha ik wil ook elke keer een andere class proberen. Maar beste is gewoon door te gaan met een class vanwege de exp bonus.
Vanavond begint trouwens de grote maintance volgens mij om 5 PM GMT dus 19:00 uur hier.
Vanavond begint trouwens de grote maintance volgens mij om 5 PM GMT dus 19:00 uur hier.
Dit heeft bij mij ook een tijd gewerkt of althans best vaak. Niet altijd helaas... Vooral de laatste dagen niet..Dawn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:48:
[...]
klik je in dezen de "World is Full" (error 1017) weg of laat je deze staan?
het is iig het proberen waard
nee volgens mij was het 00:00 GMT dus 02:00 hier tot 12:00 hierbronce schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:49:
Haha ik wil ook elke keer een andere class proberen. Maar beste is gewoon door te gaan met een class vanwege de exp bonus.
Vanavond Japan, Morgenavond US en EU volgens mij.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:54:
[...]
nee volgens mij was het 00:00 GMT dus 02:00 hier tot 12:00 hier
02/09/2013 8:00 AM All Worlds Maintenance (Sep. 4)
At the following time, we will be performing maintenance on FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn to perform the operations listed below. During this period, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will be unavailable.
[Details]
- Addition of new Worlds
- Implementation of countermeasures to handle the influx of concurrent user counts as a result of split processing the duty finder
- Address several known issues
* Clients will update automatically upon launch after the date and time below.
* We will announce details of the fixes at a later time.
We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
[Date & Time]
From Sep. 4, 2013 00:00 to Sep. 4, 2013 10:00 (GMT)
* The completion time may be subject to change.
[Affected Service]
FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
oh ik dacht vanochtend in de chat bij het inloggen 5 PM GMT te zien, maar kan het mis hebben.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:54:
[...]
nee volgens mij was het 00:00 GMT dus 02:00 hier tot 12:00 hier
edit: zie
http://i1075.photobucket....13_115921_zps4f9d690e.png
[ Voor 15% gewijzigd door bronce op 03-09-2013 12:04 ]
Als het allemaal maar opgelost is vrijdag ... Dan heb ik vrij ... en ben ik jarig ... dus wil ik verdomme final fantasy kunnen spelen, jah?! *shakefist* 
* detheavn heeft nog wel wat geduld. Hij heeft immers nog genoeg te doen met z'n matties in WoW ... of Minecraft ... of Torchlight 2 ... of Guild Wars 2 ... en anders gaat hij wel lekker op z'n telefoon gameboy spelletje spelen ... of gewoon boodschappen doen ... of bij z'n ouders op bezoek ... lief volk is dat ... off-topic, yo ...
Zijn er btw iets van modelviewers voor FFXIV, of moet ik m'n chars handmatig uit een screenshotje lopen knippen als ik eens wat artistieks wil gaan doen?
* detheavn heeft nog wel wat geduld. Hij heeft immers nog genoeg te doen met z'n matties in WoW ... of Minecraft ... of Torchlight 2 ... of Guild Wars 2 ... en anders gaat hij wel lekker op z'n telefoon gameboy spelletje spelen ... of gewoon boodschappen doen ... of bij z'n ouders op bezoek ... lief volk is dat ... off-topic, yo ...
Zijn er btw iets van modelviewers voor FFXIV, of moet ik m'n chars handmatig uit een screenshotje lopen knippen als ik eens wat artistieks wil gaan doen?
try:detheavn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:05:
http://xivdb.com/?item/6263/Stardust-Rod-+1
should work ok.
Het item zelf even aanpassen ofc.
Ok, level 30 Archer en level 15 Pugilist. Nu uit zien te zoeken waar ik Bard kan worden
.
Bij de Archer guild master.Ngangatar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:40:
Ok, level 30 Archer en level 15 Pugilist. Nu uit zien te zoeken waar ik Bard kan worden.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Thanks, die gaf me een compleet andere quest maar wellicht is dat hem wel.
Misschien moet je je lvl30 class quest eerst doen. Je krijgt iig bij de guild master een quest om naar de Bard trainer te gaan.Ngangatar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:56:
[...]
Thanks, die gaf me een compleet andere quest maar wellicht is dat hem wel.
Komt goed, thanks, gewoon ff geduld hebbenChester schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:58:
[...]
Misschien moet je je lvl30 class quest eerst doen. Je krijgt iig bij de guild master een quest om naar de Bard trainer te gaan.
pff zit ik in een instance van class quest ben ik door m'n TP heen. Heeft de vijand nog een klein streepje health over gaat de NPC dood. huppa respawn aan de andere kant van de wereld.
Dat is Brayflox toch? Geen problemen mee gehad, maar ik was dan wel de healer. Tank bleef staan totdat een melee die groene troep bij de boss dropte.CristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:22:
Pfff eindelijk weer verder na 2x de dungeon van lvl 32 opnieuw te moeten doen door de eind boss. Deze is in mijn ogen flink bugged. Ik als tank had er iig moeite mee. De Aiatar, de eindbaas van die dungeon gebruikt op een gegeven moment steeds een aaval die ongeveer 70% van je hp hit (altijd rond de 900-1000) Deze aanval krijgt voordat deze begint een red area war deze moet komen. Ookal ren je hier uit wordt je vaak nog gehit tenzij je echt direct de seconde dat je het ziet weg rent.
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Moet bekennen dat alhoewel ik me uitstekend vermaak in SWTOR toch wel geinteresseerd ben geraakt in deze game.
Volgens mijn collega's staan FF echter games bekend om hun "grind"
Weet iemand al of dat in deze game ook zo is ?
FUMES et CARNES
aangezien mensen binnen 2 dagen al lvl 50 kunnen zijn lijkt me het allemaal wel meevallen. nou weet ik natuurlijk niet hoe de gear grind daarna is
Battletag Vakasha#2284
Daar staat PDTbronce schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:58:
[...]
oh ik dacht vanochtend in de chat bij het inloggen 5 PM GMT te zien, maar kan het mis hebben.
edit: zie
http://i1075.photobucket....13_115921_zps4f9d690e.png
Precies hier ook... Gewoon tank and spank.. en zodra er een groene plak komt de boss eruit halen want anders krijgt hij er weer HP bij (Ik was/ben tank).Sir_Markus schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:03:
[...]
Dat is Brayflox toch? Geen problemen mee gehad, maar ik was dan wel de healer. Tank bleef staan totdat een melee die groene troep bij de boss dropte.
''t Lijkt zowaar te werken.GekkeR schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:52:
Ofwel:
Ja, dat is hier ook zo. Vanaf rond de lvl40 zijn de sidequests niet meer voldoende om een hoog genoeg level te hebben voor je main quest. Je moet af en toe wat fates, hests, dungeons, leves, hunting logs, etc. grinden.Iusedto schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:05:
Moet bekennen dat alhoewel ik me uitstekend vermaak in SWTOR toch wel geinteresseerd ben geraakt in deze game.
Soort van Modelviewerdetheavn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:05:
Zie niet echt hoe je iets in stances vast kan zetten, maar misschien komt dat nog.
[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 03-09-2013 14:51 ]
Jeeeej. Na 1uur nutteloos naar school geweest te zijn. En 2uur later weer in willen loggen = jahoor unable to find EU/NA servers. Wat een kut servers hebben ze 
Wijzig: En niet te vergeten nummertje 2002. Lobby has encounterd an error. Dat is de irritantste van alles!
Wijzig: En niet te vergeten nummertje 2002. Lobby has encounterd an error. Dat is de irritantste van alles!
[ Voor 25% gewijzigd door CristianSchriev op 03-09-2013 14:53 ]
Die werkt niet heel best hier met Chrome..AppieNL schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:49:
[...]
Soort van Modelviewer
Zie niet echt hoe je iets in stances vast kan zetten, maar misschien komt dat nog.
Werkt prima bij mij, met chrome.Brummetje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:55:
[...]
Die werkt niet heel best hier met Chrome..
Wat ik nou niet begrijp is, moet ik de foutmelding nou wegklikken of laten staan dan tijdens het wachten....??
vrees het laatste.. je hebt wel de NA lodestone waar je chars op kan bekijkne thoughdetheavn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:05:
ik ga Rome kopen. Heb ik ten minste wat te doen. 50% van de tijd kan ik niet spelen door al die problemen. Dus volgende week beter denk ik.
Ik ben lvl19 en heb praktisch alle XP gehaald met quests. Dus nee, tot op heden geen level grinding. Dat was in FFXI wel zo.Iusedto schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:05:
Heb ik ook weinig last van gehad. Natuurlijk hunting logs alle side quests van mijn level doen. Zo nu en dan een keer een event. Nooit extra dungs gedaan. of echt event hunting. Power levelen of wat dan ook. Dat haalt de plezier voor mij sowieso weg..Bas_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:36:
[...]
Ik ben lvl19 en heb praktisch alle XP gehaald met quests. Dus nee, tot op heden geen level grinding. Dat was in FFXI wel zo.
Ben nu lvl 33 Pala.
Grrr, hele dag nergens last van gehad, één keer alt-tab crasht de game
Rupsen, Rapsen.
Thuis eens checken, proxy op het werk vind zaken geflagged als games niet zo grappig...AppieNL schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:49:
Soort van Modelviewer
Zaken als Proxy Avoidance btw ook niet
Nu baal ik echt dat ik nu aan het werk ben tot en met vanavond. Aangezien vannacht de servers ook al offline zijn tot zo'n 12:00 morgen
Vanaf hoe precis zijn ze offline dan? Anders ga ik gewoon nu direct naar huis, ik werk morgen toch al langer door.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:07:
Nu baal ik echt dat ik nu aan het werk ben tot en met vanavond. Aangezien vannacht de servers ook al offline zijn tot zo'n 12:00 morgen
Vannacht pasAsator schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:14:
[...]
Vanaf hoe precis zijn ze offline dan? Anders ga ik gewoon nu direct naar huis, ik werk morgen toch al langer door.
quote van een paar posts terug;Asator schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:14:
[...]
Vanaf hoe precis zijn ze offline dan? Anders ga ik gewoon nu direct naar huis, ik werk morgen toch al langer door.
02/09/2013 8:00 AM All Worlds Maintenance (Sep. 4)
At the following time, we will be performing maintenance on FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn to perform the operations listed below. During this period, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will be unavailable.
[Details]
- Addition of new Worlds
- Implementation of countermeasures to handle the influx of concurrent user counts as a result of split processing the duty finder
- Address several known issues
* Clients will update automatically upon launch after the date and time below.
* We will announce details of the fixes at a later time.
We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
[Date & Time]
From Sep. 4, 2013 00:00 to Sep. 4, 2013 10:00 (GMT)
* The completion time may be subject to change.
[Affected Service]
FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn
Ronduit perfect voor ons 
Straks die inlogtruc eens proberen
Straks die inlogtruc eens proberen
Ja die ja. Ik als tank kon het bijna niet. Die aanval bleef me maar hitten... Zonder dat zou het easy zijn geweest. Het leek bijna een soort lagg... Dit natuurlijk door hun geweldige servers aan de andere kant van de wereld (10.000km) verder op in CanadaSir_Markus schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:03:
[...]
Dat is Brayflox toch? Geen problemen mee gehad, maar ik was dan wel de healer. Tank bleef staan totdat een melee die groene troep bij de boss dropte.
Dit is dan waarschijnlijk ook het probleem geweest. 50Mb internet van mij zou zoiets namelijk niet doen lijkt me.
Ik heb hier echt gewoon 0,0 last van hoor... Ping naar de server is altijd prima en heb echt nooit lag.. Ook bij deze baas nergens last van.... Het zou dus prima gewoon jou internet kunnen zijn (snelheid zegt niet alles).CristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:35:
[...]
Ja die ja. Ik als tank kon het bijna niet. Die aanval bleef me maar hitten... Zonder dat zou het easy zijn geweest. Het leek bijna een soort lagg... Dit natuurlijk door hun geweldige servers aan de andere kant van de wereld (10.000km) verder op in Canada![]()
Dit is dan waarschijnlijk ook het probleem geweest. 50Mb internet van mij zou zoiets namelijk niet doen lijkt me.
Het kan prima zijn dat je jou provider ergens wat verkeerds heeft zitten in de verbinding hun kant op.
Lijkt me sterk. Maar goed in het begin liep het sowieso vloeiender. Nu heb ik soms ook dat mijn aanvallen later komen en bam ineens enemy dood dat soort shit. Door de verbinding. We zitten dan ook weer op verschillende servers. Misschien dat. Maar mensen met wie ik in de party zat zeiden dat er meerdere van die dingen op fora's stonden. Dus het zal wel. Bij mij begint mijn FF14ARR ervaring met de dag slechter te worden gewoon door hun langdurige gebreken. En dat alles met de dag erger lijkt te worden. Terwijl ze juist zo'n top spel neerzetten.. Dit slechte begin zou met een beetje ongeluk al de ondergang kunnen worden voor FF14ARRBrummetje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:37:
[...]
Ik heb hier echt gewoon 0,0 last van hoor... Ping naar de server is altijd prima en heb echt nooit lag.. Ook bij deze baas nergens last van.... Het zou dus prima gewoon jou internet kunnen zijn (snelheid zegt niet alles).
Het kan prima zijn dat je jou provider ergens wat verkeerds heeft zitten in de verbinding hun kant op.
En de grootste maintenance staat gepland voor vanacht... dus SE is er wel degelijk mee bezig. Het is niet zo dat de ontwikkelaar 'instant' een hardware u pgrade klaar heeft liggen, dus logisch duurt het eventjes voordat alles opgelost kan zijn.CristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
[...]
Lijkt me sterk. Maar goed in het begin liep het sowieso vloeiender. Nu heb ik soms ook dat mijn aanvallen later komen en bam ineens enemy dood dat soort shit. Door de verbinding. We zitten dan ook weer op verschillende servers. Misschien dat. Maar mensen met wie ik in de party zat zeiden dat er meerdere van die dingen op fora's stonden. Dus het zal wel. Bij mij begint mijn FF14ARR ervaring met de dag slechter te worden gewoon door hun langdurige gebreken. En dat alles met de dag erger lijkt te worden. Terwijl ze juist zo'n top spel neerzetten.. Dit slechte begin zou met een beetje ongeluk al de ondergang kunnen worden voor FF14ARR
verder is de launch nog altijd beter dan 'dé' MMO allertijden; ondanks alle kleine zaken nu is de launch nog niet echt dé ramp die mensen het doen beschrijven.
ik heb daar sinds gisteren ook last van. Dan ben ik bezig met een fate en lijkt het goed tegaanbehalve dat iedereen idle staat op hun plek =p de boss en ikzelf zie ik wel nog een beetje bewegen en dan ineens schiet alles snel voorbij alsof ik een tijd jump maak =p maar heb ik pas sinds gisteren terwijl ik toch elke dag heb gespeeld vanaf launchCristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
[...]
Lijkt me sterk. Maar goed in het begin liep het sowieso vloeiender. Nu heb ik soms ook dat mijn aanvallen later komen en bam ineens enemy dood dat soort shit. Door de verbinding. We zitten dan ook weer op verschillende servers. Misschien dat. Maar mensen met wie ik in de party zat zeiden dat er meerdere van die dingen op fora's stonden. Dus het zal wel. Bij mij begint mijn FF14ARR ervaring met de dag slechter te worden gewoon door hun langdurige gebreken. En dat alles met de dag erger lijkt te worden. Terwijl ze juist zo'n top spel neerzetten.. Dit slechte begin zou met een beetje ongeluk al de ondergang kunnen worden voor FF14ARR
Ik ben dus niet de enige hier! Nouja we wachten het af!Ricmaniac schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:21:
[...]
ik heb daar sinds gisteren ook last van. Dan ben ik bezig met een fate en lijkt het goed tegaanbehalve dat iedereen idle staat op hun plek =p de boss en ikzelf zie ik wel nog een beetje bewegen en dan ineens schiet alles snel voorbij alsof ik een tijd jump maak =p maar heb ik pas sinds gisteren terwijl ik toch elke dag heb gespeeld vanaf launch
Ik zou ook de game niet kopen waar je naar uit kijkt...
beetje jammer dit.
Verwijderd
Het is een RTS, die speel ik gemiddeld 2 weken, thanks but no thanksDawn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:01:
[...]
Ik zou ook de game niet kopen waar je naar uit kijkt...
beetje jammer dit.
Ik heb hem gekocht. Mensen die geweldige spellen maken mogen van mij een paar euro vangenVerwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:03:
[...]
Het is een RTS, die speel ik gemiddeld 2 weken, thanks but no thanks
Verwijderd
las laatst dat in 2020 +- 50% van de game developers vrouwelijk zou zijn, goede beroepskeuze dusCristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:21:
[...]
Ik heb hem gekocht. Mensen die geweldige spellen maken mogen van mij een paar euro vangenAls game designer in opleiding zou het wel krom zijn om alle games te piraten ^^
Slechts deels dan?CristianSchriev schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:21:
[...]
Ik heb hem gekocht. Mensen die geweldige spellen maken mogen van mij een paar euro vangenAls game designer in opleiding zou het wel krom zijn om alle games te piraten ^^
Ach, ik blijf het inloggen proberen
Soms 'leen' ik een spel van het internet om hem uit te proberen als ik niet weet of het wat is. Dus deels. xDpsychodude schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:26:
[...]
Slechts deels dan?
Ach, ik blijf het inloggen proberen. Wil graag 47 worden vanavond! En anders morgen hopenlijk meer geluk na de maintenance. Nu al 1.5 uur tevergeefs, toch echt wel een nieuw record. Indien het na morgen nog niet beter is, dan wordt het ook gewoon 's ochtends alvast inloggen en 's middags verder spelen
.
Crack is er toch nog niet voor Rome. en nu download iedereen hem dus hoop dat die nooit klaar is met downloaden bij jou =p Buy the game or gtfo XD
een goeie game moet je niet downloaden. schaad de industrie
een goeie game moet je niet downloaden. schaad de industrie
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet