Misschien kijken ze naar het soort account? Dat Early acces voorrang krijgt? Weet niet of jij dat hebt?Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:34:
Lol en weer zit ik er gelijk in. ik heb die error codes letterlijk nog nooit gezien bij mezelf. alleen world full
Ja dat heb ik wel maar ik denk niet dat ik voorang krijg want heb zelf ook vaak genoeg world full en dat ik in een queue kwam (nu ook in queue van12) maar dan zit ik er met 5 minuutjes proberen gewoon in.Silooy schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:37:
[...]
Misschien kijken ze naar het soort account? Dat Early acces voorrang krijgt? Weet niet of jij dat hebt?
Oke, ik heb zelf geen Early Acces en ik krijg heel vaak errors en World Full maar dan kom ik niet in een que. Van de 100 keer proberen kom ik in een que en tijdens de que is het ook nog maar de vraag of ik niet uit de que gegooid wordt.
Vanochtend voor werk nog even uurtje gedaan. lvl 7 naar 10 gedaan op mijn 'nieuwe' char op Moogle 
Om 06:45 geen enkel probleem om in te loggen. (vreemd....)
Met beetje geluk ben ik morgen avond net zo ver (lvl 22) als mijn US marauder.
Vanavond ook maar even kijken of ik iemand van CoT online kan vinden.
Verwijderd
En vervolgens normaal mee in kunnen loggen is dan nog een tweedeVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:01:
Er kunnen chars worden aangemaakt op moogle. Zojuist gedaan.
Ik ga eens goed kijken waar naartoe te verkassen als de server transfers beschikbaar komen. (mag hopen dat het iig in het begin gratis is)
's ochtends is dan ook het probleem op Moogle niet (alsmede de andere EU servers), echter later op de dag is inloggen/het maken van characters nogal problematisch.Yogoi schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:37:
Vanochtend voor werk nog even uurtje gedaan. lvl 7 naar 10 gedaan op mijn 'nieuwe' char op Moogle
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Paar vrienden hadden afgelopen weekend spel gaan spelen (hadden pre order), en ze proberen nog steeds chars te maken/in te loggen. Beetje jammer
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Begrijp ik het nu goed dat ze vandaag de datacenters (zowel JP and NA/EU) gaan upgraden?
Even een kleine update (toch andere class gekozen)... De start post moet ook nog even worden geupdate met deze lijst...
Forum name | Ingame Name | Job | Server |
---|---|---|---|
DawnNoMoreRises | Dawn Solaria | Black Mage | Moogle |
MarluXiaXl | Xion Twilight | Scholar | Moogle |
Chester | Arayla Daenora | Bard | Moogle |
Ngangatar | Elderly Fisherfellow | Bard | Moogle |
Ngangatar (2e char) | Ngan Gatar | Summoner | Moogle |
Nightcrowy | Everistus Caesaries | Summoner | Moogle |
Splendid | Seloria Dhavi | White Mage | Moogle |
Perfectshot | Justum Mistletein | Scholar | Cerberus |
thanicks | Lannister Stark | Dragoon | Moogle |
JvdMeulen | Yuroon Meulen | Thaumaturge | Moogle |
Marcvz | Selene White | Black Mage | Leviathan |
Dembar | Sholto Soulurge | Scholar | Moogle |
NaWA | Flandre Scarlet | Monk | Excalibur |
detheavn | Y'uri Ranash | Dragoon | Moogle |
Alexandervh | Hellbringer Grey | Gladiator | Moogle |
Ricmaniac | Sasuke Uchiha | Warrior | Moogle |
Jouhki | Marique Ravalynn | White Mage | Shiva |
Sanny_83 | Chestnut Weeda | Gladiator | Moogle |
Hunterrnl | Mivau Lawantal | Monk/Dragoon | Moogle |
Maxxus | Kitty Katt | Summoner | Moogle |
Major Carnage | Maki Kato | Warrior | Excalibur |
AppieNL | Deecup Delight | Monk | Excalibur |
Groenhou | Yalanna Anarya | Bard | Shiva |
psychodude | Fornix Amygdala | Paladin | Odin |
gr33n | Skylar Green | Summoner | Balmung |
Snappie88 | Snappie | Black Mage | Moogle |
SilencerNL | Alaena Wyeth | White Mage | Moogle |
pruimman | gedroogde pruimman | Dragoon | Moogle |
Elcin | Alundra Leonhart | Paladin | Moogle |
SandsOfArrakis | Elysaine Nashira | Conjurer | Phoenix |
Arunia | Arunia Valera | Conjurer | Moogle |
Possimpible | Healary Duff | Conjurer | Moogle |
Don't dream your life, live your dreams!
edit:
i'm blind. Had een passage in de starting post niet gezien.
i'm blind. Had een passage in de starting post niet gezien.
[ Voor 75% gewijzigd door Yogoi op 02-09-2013 10:42 ]
---|---|---|---|
DawnNoMoreRises | Dawn Solaria | Black Mage | Phoenix |
DawnNoMoreRises | Dawn Celestia (to be levelled) | White Mage | Phoenix |
even mijn character's geupdate.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Nope, dit zal woensdag gebeuren. Zie quote:detheavn schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:17:
Begrijp ik het nu goed dat ze vandaag de datacenters (zowel JP and NA/EU) gaan upgraden?
All Worlds Maintenance (Sep. 4)
At the following time, we will be performing maintenance on FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn to perform the operations listed below. During this period, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will be unavailable.
[Details]
- Addition of new Worlds
- Implementation of countermeasures to handle the influx of concurrent user counts as a result of split processing the duty finder
- Address several known issues
* Clients will update automatically upon launch after the date and time below.
* We will announce details of the fixes at a later time.
We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
[Date & Time]
From Sep. 4, 2013 00:00 to Sep. 4, 2013 10:00 (GMT)
* The completion time may be subject to change.
[Affected Service]
FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn
Lastig om up to date te blijven op het werk. thx
Iedereen logt 's ochends in om een plekje vast te houden voor wanneer ze terug zijn van werk/school 
* detheavn vindt dat aso, dus dat doet hij niet
Ik log meestal een paar uur van te voren in via remote deskop, maar dat feestje gaat zo te horen ook niet door
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
geen auto disconnect na 30min afk of iets dergelijks?
lekker is dat dan. Ben vroeg thuis en wilde even wat lvlen...
niet dus
(krijg nu zelfs lobby en worldlist errors)
lekker is dat dan. Ben vroeg thuis en wilde even wat lvlen...
niet dus
Vanmorgen om 8 uur was er al een wachtrij om erin te komen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Om kwart voor zeven moest ik ook al even wachten. Iets van 10 man of zo, maar dat geeft wel aan dat het gewoon te vaag voor woorden is.
---|---|---|---|
DawnNoMoreRises | Dawn Solaria | Black Mage | Phoenix |
DawnNoMoreRises | Dawn Celestia (to be levelled) | White Mage | Phoenix |
Metian | Sethian Nystia | Archer | Moogle |
Metian | Metian Nystia | Pugilist | Moogle |
Laat ik mijn characters ook maar toevoegen, is wel zo handig.
Rupsen, Rapsen.
Dit dus....detheavn schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:39:
Iedereen logt 's ochends in om een plekje vast te houden voor wanneer ze terug zijn van werk/school
gewoon na 30m AFK een automatische server kick inbouwen....
dat men 's morgens al inlogged voor 's avonds is belachelijk irritant.
Met als gevolg dat de wereld nu vol zit, beetje jammer dat ik door me disconnect opnieuw kan beginnen. Overigens begint het ook vrij irritant te worden om, om de 5 minuten een whisper te krijgen of ik 'gil' wil kopen, ze zijn overigens wel 7 uur, 24 dagen te bereiken.Dawn schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:58:
[...]
Dit dus....
Rupsen, Rapsen.
zeker irritant.
want inmiddels bijna 30min verder en 1x de que gezien maar die disconnecte ook na 2min weer
want inmiddels bijna 30min verder en 1x de que gezien maar die disconnecte ook na 2min weer
Mochten er mensen zijn op de Cerberus server, u kunt mij adden: Kitty Katt
Ondertussen lvl36 warrior, tank monster!
Moogle heb ik helaas moeten laten vallen, het was niet mogelijk om een character te maken op deze server, en heb nu geen zin meer om een nieuwe character aan te maken.
Ondertussen lvl36 warrior, tank monster!
Moogle heb ik helaas moeten laten vallen, het was niet mogelijk om een character te maken op deze server, en heb nu geen zin meer om een nieuwe character aan te maken.
PSN: MaxxusNL
Ik denk dat ik maar is mijn remote desktop open ga zetten morgen zodat voortaan alvast kan inloggen op mij werk 
Toch wel frustrerend elke dag meer dan een uur naar huis reizen en geen idee hebben of je dan uberhaupt wel in kan loggen.
Toch wel frustrerend elke dag meer dan een uur naar huis reizen en geen idee hebben of je dan uberhaupt wel in kan loggen.
ik begin er nu ook wel een beetje gaar van te worden, sinds vorige week niet meer normaal kunnen spelen door de sukkeltjes die hun pc'tje 's ochtends aanzetten en 's avonds een keertje gaan spelen, grrrrr!!!!!!
Die kick moet er opzekers worden ingebouwd want dit gedrag van de spelers is zo diep triest.... Maakt me weer trots om mens te zijn
Die kick moet er opzekers worden ingebouwd want dit gedrag van de spelers is zo diep triest.... Maakt me weer trots om mens te zijn
Verwijderd
Net een nieuwe char aangemaakt op Moogle.
Zou iemand mij kunnen toevoegen?
Ryuk Shinigami
(van Deathnote)
Ryuk Shinigami
(van Deathnote)
Zijn er nog dingen substantial veranderd sinds de beta ?
Heb wel wat gespeeld in de beta (ps3 en PC) maar kon toch moeilijk in deze game komen.
Vond hem met name in de begin levels erg traag spelen (veel van hot naar her lopen)
Zit nu toch te twijfelen of ik niet te snel opgegeven heb want de hoge gameplay levels die ik zie op sites zien er wel goed uit.
Was is nu eigenlijk het "selling point" van deze MMO ?
Warhammer online was bijv. realm PVP, SWTOR was story driven content etc etc.
Heb wel wat gespeeld in de beta (ps3 en PC) maar kon toch moeilijk in deze game komen.
Vond hem met name in de begin levels erg traag spelen (veel van hot naar her lopen)
Zit nu toch te twijfelen of ik niet te snel opgegeven heb want de hoge gameplay levels die ik zie op sites zien er wel goed uit.
FUMES et CARNES
Ik krijg om de 2 minuten een whisper of ik een dungeon wil tanken, krijg soms al 20k gil aangeboden om het te doen.Metian schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:00:
[...]
Met als gevolg dat de wereld nu vol zit, beetje jammer dat ik door me disconnect opnieuw kan beginnen. Overigens begint het ook vrij irritant te worden om, om de 5 minuten een whisper te krijgen of ik 'gil' wil kopen, ze zijn overigens wel 7 uur, 24 dagen te bereiken.
Je zou bijna zeggen dat er een lichtelijk te kort aan tanks zijn.
Dit probleem word veroorzaakt door falende game mechanics. Niet door de vroege inloggers.
Elk normaal denkend mens had kunnen voorspellen dat dit zou gaan gebeuren.
Ik log deze week elke ochtend in om 8 uur omdat ik vakantie heb, anders zou ik pas 's avonds inloggen, dit om aan te geven dat ik het wel met jullie eens ben. Maar de schuld, die ligt bij de ontwikkelaars.
a. Te weinig capaciteit.
b. Geen inactiviteits meting.
Ik log deze week elke ochtend in om 8 uur omdat ik vakantie heb, anders zou ik pas 's avonds inloggen, dit om aan te geven dat ik het wel met jullie eens ben. Maar de schuld, die ligt bij de ontwikkelaars.
a. Te weinig capaciteit.
Hehe, ik ga mezelf maar is adverteren danMaxxus schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:10:
[...]
Ik krijg om de 2 minuten een whisper of ik een dungeon wil tanken, krijg soms al 20k gil aangeboden om het te doen.
Je zou bijna zeggen dat er een lichtelijk te kort aan tanks zijn.
Denk dat genoeg mensen intresse hebben in lvl 50 gegearde tank, ook al wordt je naar beneden gesynced ben je vaak nog steeds stuk sterker dan een tank van dat lvl.
Ben zelf nog maar level 36, maar mensen moeten dungeons doen om verder te raken met hun main quest, en ik heb van een vriend gehoord dat de queue tijd voor een DPS rond de 45 minuten ligt, dus de frustratie is soms vrij hoog.Asator schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:13:
[...]
Hehe, ik ga mezelf maar is adverteren dan
Denk dat genoeg mensen intresse hebben in lvl 50 gegearde tank, ook al wordt je naar beneden gesynced ben je vaak nog steeds stuk sterker dan een tank van dat lvl.
Zodra ik in de buurt van een dungeon wandel is de spam niet te houden.
Selling point is natuurlijk dat het Final Fantasy is, de grootste RPG saga die er bestaat. En ik moet zeggen dat het verhaal steeds interessanter wordt naarmate je vordert.Iusedto schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:10:
Vind het levelen in het begin niet traag aanvoelen hoor, even rustig doorspelen en voor ik het weet ben ik level 10. Verder zou ik nog niet weten want ik heb de kans nog niet gehad om verder te kunnen met de huidge inlog problemen.Iusedto schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:10:
De vroege inloggers is het probleem ook niet (deels), mensen die gewoon inloggen en spelen heb ik geen probleem mee. Alleen inloggers die daarna weg zijn om s'avonds te kunnen spelen die verpesten het toch deels voor de mensen die wel willen spelen overdag.Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:12:
Dit probleem word veroorzaakt door falende game mechanics. Niet door de vroege inloggers.
a. Te weinig capaciteit.
SE had daarom ook een anti-afk systeem moeten toevoegen om te zorgen dat mensen na 15 / 30 min gewoon gekickt worden wanneer ze afk zijn.
Rupsen, Rapsen.
Is er ook ergens een overzicht beschikbaar van hoeveel mensen er nu per server zijn? Enige aangave van server status zoals WoW dat heeft was misschien ook wel goed geweest.
- New
- Low pop
- Medium pop
- High pop
- Full
Iets in die richting.
- New
- Low pop
- Medium pop
- High pop
- Full
Iets in die richting.
toch blijft die lobby server error het ergst, dan moet je de launcher helemaal opnieuw starten.
Volgens mij zit alles 'vol' dus je hoeft nergens te kijken vrees ik.
yay uur later is het gelukt
I'm in!
Volgens mij zit alles 'vol' dus je hoeft nergens te kijken vrees ik.
yay uur later is het gelukt
[ Voor 11% gewijzigd door Yogoi op 02-09-2013 14:37 ]
Ugh het is de laatste 2 dagen wel best erg met die 1017. En nog irritanter EU/NA servers weg. En nu ook ineens lobby server problemen de gehele tijd. Al 4x terwijl ik in een queue zat kickt hij me om die reden en crasht FF 
Nu hopen dat ze dit alles deze week fixen anders vindt ik persoonlijk dat ze met een tegemoetkoming moeten komen en niet dat iedereen straks betaald voor aardig wat ellende voordat ze een beetje normaal kunnen spelen...
Nu nog leuker, ik kan de launcher plots niet meer starten. System error blablabla. Random bullshit
Nu hopen dat ze dit alles deze week fixen anders vindt ik persoonlijk dat ze met een tegemoetkoming moeten komen en niet dat iedereen straks betaald voor aardig wat ellende voordat ze een beetje normaal kunnen spelen...
Nu nog leuker, ik kan de launcher plots niet meer starten. System error blablabla. Random bullshit
[ Voor 43% gewijzigd door CristianSchriev op 02-09-2013 14:57 ]
Woensdag wordt alles opgelost vriendjes
maargoed toch wil ik het eerst zien voordat ik het ga geloven haha
Ik ben normaal niet snel sceptisch, maar ... we zullen zienRicmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:58:
Woensdag wordt alles opgelost vriendjes![]()
Die 'sukkeltjes' maken dan gewoon een scriptje om constant in te loggen. Waarbij ze allicht geblocked worden door een lobby server, die vervolgens op z'n gat zal gaan door de 'ddos' aanval van de scriptkiddies. Een afk->kick mechanisme lost niks op. Probleem ligt eerst bij de servers dan pas gebruikers, niet andersom.Nightcrowy schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:09:
ik begin er nu ook wel een beetje gaar van te worden, sinds vorige week niet meer normaal kunnen spelen door de sukkeltjes die hun pc'tje 's ochtends aanzetten en 's avonds een keertje gaan spelen, grrrrr!!!!!!
*Doet macro'tje instellen die iedere 5 minuten een jumpje doet*Dawn schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:58:
[...]
Dit dus....
Ik wil gewoon aangeven dat dit niet werkt
[ Voor 14% gewijzigd door Phoenix_the_II op 02-09-2013 15:46 ]
Verwijderd
We zullen zien.Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:58:
Woensdag wordt alles opgelost vriendjes![]()
Zoals eerder gezegd zie ik niet hoe meer servers de problemen oplost voor de bestaande, zwaar overbelaste, servers. En nu gaat iedereen weer over de zeik natuurlijk dat ze een paar uur achterelkaar op woensdag niet kunnen spelen
ze gaan de capaciteit vergroten.. niet alleen extra servers erbij knallenVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:58:
[...]
We zullen zien.
Zoals eerder gezegd zie ik niet hoe meer servers de problemen oplost voor de bestaande, zwaar overbelaste, servers. En nu gaat iedereen weer over de zeik natuurlijk dat ze een paar uur achterelkaar op woensdag niet kunnen spelen
Voordeel van niet in-game kunnen komen zijn er gelukkig ook (althans, voor mij). Ducksauce die op de achtergrond draait en ondertussen alt-tabben tussen coderen en het inloggen.
Overigens denkt SE er over na om 7 dagen extra playtime te geven vanwege de problemen. Hoop wel dat het woensdag grotendeels over is, al heb ik zo mijn twijfels er over.
Ze moeten de capaciteit wel verhogen van servers anders lost dit probleem zich niet eerder dan eind van de maand op, wanneer de 'free-play-time' over is en dan mensen gaan nadenken of ze door willen of niet.
Overigens denkt SE er over na om 7 dagen extra playtime te geven vanwege de problemen. Hoop wel dat het woensdag grotendeels over is, al heb ik zo mijn twijfels er over.
Ze moeten de capaciteit wel verhogen van servers anders lost dit probleem zich niet eerder dan eind van de maand op, wanneer de 'free-play-time' over is en dan mensen gaan nadenken of ze door willen of niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Metian op 02-09-2013 16:12 ]
Rupsen, Rapsen.
Die zijn net een half uur off geweest.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:15:
Vindt het wel vreemd dat de japanse servers praktisch altijd up zijn.
Succes overigens aankomende uren, kans om in te loggen wordt met de minuut kleiner door het wakker worden van Amerikanen, want die willen ook inloggen en spelen
Rupsen, Rapsen.
Ik zit er net weer 2 minuten in. Succes allen!
Verwijderd
Waar haal je die informatie vandaan?Ricmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:00:
[...]
ze gaan de capaciteit vergroten.. niet alleen extra servers erbij knallen
Enige wat ik heb gelezen op de lodestone is dat woensdag alles plat gaat om meer servers (worlds) toe te voegen en de DF op te splitsen in kleinere server groepen zodat de stress op de DF server minder wordt.
Ik heb nergens (officieel) gelezen dat ze de capaciteit uitbreiden zodat er meer connecties per bestaande server mogelijk zijn.
Brengt het geheel ook lekker in balans, of niet?Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:16:
Die zijn net een half uur off geweest.
Alles weer in evenwicht ^^detheavn schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:25:
[...]
Brengt het geheel ook lekker in balans, of niet?
Verwijderd
Hallo,
Ryuk Shinigami
(van Deathnote)
Ryuk Shinigami
(van Deathnote)
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:23:
[...]
Waar haal je die informatie vandaan?
Enige wat ik heb gelezen op de lodestone is dat woensdag alles plat gaat om meer servers (worlds) toe te voegen en de DF op te splitsen in kleinere server groepen zodat de stress op de DF server minder wordt.
Ik heb nergens (officieel) gelezen dat ze de capaciteit uitbreiden zodat er meer connecties per bestaande server mogelijk zijn.
Dit is wat ik kan vinden, wat dus inhoud dat ze restricties hebben aangebracht voor het maken van characters en het inloggen. Ze zijn bezig met het verbeteren van de servers en voegen ook nieuwe werelden toe, wat dus woensdag klaar moet zijn (wat eerder nog maandag was, maar later woensdag bleek te zijn).Since the start of early access on Saturday, August 24th, an enormous amount of users have been logging in to the game. As such, the number of users logging in has been increasing at a rate that is much higher than what we had originally anticipated. To ensure that we maintain a quality level of service for everyone, we have been setting restrictions on both the creation of characters as well as adjusting the number of users that are able to log in. We are well aware that these restrictions are a source of frustration for our users who are waiting to play.
To address this matter, we are currently working on introducing new Worlds and enhancing the performance of the login and match making processes on both the Japanese and North American & European data centers. This operation is expected to be completed at the beginning of next week.
Until this operation is complete, we would like to prioritize the quality of service for those who have already purchased the game. Therefore, we are temporarily suspending the sale of the digital download versions of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn. Once the operation has been completed, the sale of the digital download version will resume.
While the operation is in progress, we will continue to apply restrictions on both the creation of characters and the ability to log into the game. Throughout this time, we will be offering constant updates on the progress of the operation.
Hoe dan ook, zoals het er naar uit ziet moet het vanaf woensdag weer iets beter gaan, de vraag is alleen of de servers het volhouden.
Zit trouwens naar Ducksauce te kijken / luisteren op Twitch, zit die eindelijk te spelen is het 11:11, doet die een wens om niet uit de server gegooid te worden, nog geen twee seconden na het wensen.. disconnect
Rupsen, Rapsen.
ik heb vandaag nog niet normaal kunnen spelen, vanochtend eventjes, en toen ik weg ging voor 30min uitgelogd omdat ik niet zo mega triest doe zoals de meeste zo te zien. Sindsdien alle foutmeldingen gehad en nu elke keer als er een queue is waar ik in zit krijg ik erna alsnog een kick met 1017 melding als die laadt. Het is ronduit frustratie dus nu...
Nog even een macro tip voor iedereen.
Als je een goeie tank hebt dan marked hij de targets voor je met de grote signs 1-5. (/marking attack1)
Nou kun je die marks heel makkelijk targeten met een macro, en t wordt helemaal makkelijk als je die laat aflopen. Zie vb:
/ta <target5>
/ta <target4>
/ta <target3>
/ta <target2>
/ta <target1>
/lockon
/ac "Auto-attack" <t>
ik wil niet meer zonder
En voor de tanks:
Maak macros waarin je actions kan uitvoeren en direct een sign kan plaatsen, lekker makkelijk
Als je een goeie tank hebt dan marked hij de targets voor je met de grote signs 1-5. (/marking attack1)
Nou kun je die marks heel makkelijk targeten met een macro, en t wordt helemaal makkelijk als je die laat aflopen. Zie vb:
/ta <target5>
/ta <target4>
/ta <target3>
/ta <target2>
/ta <target1>
/lockon
/ac "Auto-attack" <t>
ik wil niet meer zonder
En voor de tanks:
Maak macros waarin je actions kan uitvoeren en direct een sign kan plaatsen, lekker makkelijk
Ik vind niet dat je die mensen mega triest kan noemen. Dan weet ik niet of ik dat zeg omdat ik het nu zelf ook doe of omdat ik het gewoon nergens op vind slaan.. want de reden dat ik dat doe is omdat ik juist ook niet wil dat ik die problemen krijg als ik thuis kom na me werk.
gisteren logde ik uit om 14:30 om naar me werk te gaan en 23:30 was ik thuis. en 00:30 zat ik er pas in ofzo.
Nu ook lekker in de in op een stoel gaan zitten zodat als ik straks uit me werk kom gelijk kan spelen waar je de hele avond dan al op wacht en niet nog is dat gezeik straks hebt.
De problemen liggen bij de servers momenteel en niet de gebruikers. Want als ik nu de hele dag zou spelen zou je er ook niet in kunnen dus dat maakt weinig uit. (ik snap dat als iedereen echt zou uitloggen het probleem veel kleinschaliger zou zijn natuurlijk) maar ik blijf erbij dat het niet aan ons ligt.
gisteren logde ik uit om 14:30 om naar me werk te gaan en 23:30 was ik thuis. en 00:30 zat ik er pas in ofzo.
Nu ook lekker in de in op een stoel gaan zitten zodat als ik straks uit me werk kom gelijk kan spelen waar je de hele avond dan al op wacht en niet nog is dat gezeik straks hebt.
De problemen liggen bij de servers momenteel en niet de gebruikers. Want als ik nu de hele dag zou spelen zou je er ook niet in kunnen dus dat maakt weinig uit. (ik snap dat als iedereen echt zou uitloggen het probleem veel kleinschaliger zou zijn natuurlijk) maar ik blijf erbij dat het niet aan ons ligt.
Many "Tanks"Xiliath schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:19:
Nog even een macro tip voor iedereen.
/ta <target5>
/ta <target4>
/ta <target3>
/ta <target2>
/ta <target1>
/lockon
/ac "Auto-attack" <t>
ik wil niet meer zonder
En voor de tanks:

[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 02-09-2013 17:21 ]
Sorry ik vindt t gewoon ronduit triest, het verergerd het gewoon voor de rest als er maar 20k mensen op de server kunnen laat ik maar iets zeggen en ik denk 5000+ mensen doen dit. Ik verwacht zelfs veel meer.. Nou dan kan de rest zoals ik niet spelenRicmaniac schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:20:
Ik vind niet dat je die mensen mega triest kan noemen. Dan weet ik niet of ik dat zeg omdat ik het nu zelf ook doe of omdat ik het gewoon nergens op vind slaan.. want de reden dat ik dat doe is omdat ik juist ook niet wil dat ik die problemen krijg als ik thuis kom na me werk.
[...]
Many "Tanks"
het is tweevoudig natuurlijk;
de problemen met errors zijn het resultaat van een volle server (wolrd full), echter wil men deze errors niet zien als ze willen spelen waardoor ze heel vroeg inloggen omdat er gee nautokick functie in de game zit. derhalve creeer je probleem 1 en begint het weer van voren.
Ik hoop dat er na de server maintenance van woensdag altijd een queue te zien is, ongeacht world full of niet; dan weet je iig waar je aan toe bent. we zullen zien...
de problemen met errors zijn het resultaat van een volle server (wolrd full), echter wil men deze errors niet zien als ze willen spelen waardoor ze heel vroeg inloggen omdat er gee nautokick functie in de game zit. derhalve creeer je probleem 1 en begint het weer van voren.
Ik hoop dat er na de server maintenance van woensdag altijd een queue te zien is, ongeacht world full of niet; dan weet je iig waar je aan toe bent. we zullen zien...
Verdomme na de zoveelste keer poging to inloggen unable to obtain group NA/EU character list. Note to self gelijk inloggen als ik thuis kom i.p.v eerste naar de winkel en andere dingen doen.
Tsja, dat jij daar tevreden mee bent is jouw keuze. Ik ben echter van mening dat ik betaal om te kunnen spelen. En voor periodes tot enkele uurtjes (eten, gym, etc) log ik dan dus ook echt niet uit. Ik verwacht gewoon verder te kunnen spelen zodra ik klaar ben.CristianSchriev schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:16:
ik heb vandaag nog niet normaal kunnen spelen, vanochtend eventjes, en toen ik weg ging voor 30min uitgelogd omdat ik niet zo mega triest doe zoals de meeste zo te zien. Sindsdien alle foutmeldingen gehad en nu elke keer als er een queue is waar ik in zit krijg ik erna alsnog een kick met 1017 melding als die laadt. Het is ronduit frustratie dus nu...
Ik vind één keer per dag het hele gezeik van lobby connection errors, unable to update world list, server full, etc al meer dan genoeg.
Prima als jij dat mega triest vindt, maar vergeet niet dat het probleem niet bij de community ligt maar bij de capaciteit van de dienst.
Zo zou je ook kunnen zeggen dat iedereen betaalt om te kunnen spelen, dus iedereen zit in hetzelfde schuitje.psychodude schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:27:
Tsja, dat jij daar tevreden mee bent is jouw keuze. Ik ben echter van mening dat ik betaal om te kunnen spelen. En voor periodes tot enkele uurtjes (eten, gym, etc) log ik dan dus ook echt niet uit. Ik verwacht gewoon verder te kunnen spelen zodra ik klaar ben.
Als ik even 10 tot 15 minuten ga afwassen dan log ik ook niet uit, maar als ik een paar uur er tussenuit moet doe ik dat wel. Het enige wat je op deze manier doet is meedragen aan de frustratie die er nu al leeft.
Maar goed, ieder z'n heug en meug. Dit was een goede stress test voor SE geweest, ik ben dan alleen van mening dat een stress test ook toegevoegde waarde heeft als er stress getest kan worden en er niet zo'n 100 man afk bij een crystal staan in Gridania
ik had wel berricht al gehad though dat ik 7 dagen extra speeltijd kreegCristianSchriev schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:24:
[...]
Sorry ik vindt t gewoon ronduit triest, het verergerd het gewoon voor de rest als er maar 20k mensen op de server kunnen laat ik maar iets zeggen en ik denk 5000+ mensen doen dit. Ik verwacht zelfs veel meer.. Nou dan kan de rest zoals ik niet spelenDe hele dag alleen maar errors... Maargoed SE heeft het zelf ook verneukt en als het woensdag niet opgelost gaat zijn ga ik er serieus over nadenken om te stoppen. Want betalen voor dit is kut
Tsja, als het inloggen meer dan 50% duurt van de tijd dat ik weg ben. Ga ik mijzelf voor gek verklaren als ik uit ga loggendetheavn schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:33:
[...]
Zo zou je ook kunnen zeggen dat iedereen betaalt om te kunnen spelen, dus iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Als ik straks een uurtje de gym inga ga ik dan ook echt niet uitloggen. Ben je weer een uur bezig om binnen te komen. Om uiteindelijk nog maar een uurtje te kunnen spelen daarna.
Ik vind die figuren in die mega mounts die dan afken op een NPC zodat je er niet fatsoenlijk mee kan praten irritant.
Ook als mensen in dat soort mounts niet AFK zijn en op een NPC gaan staan, zijn ze nog steeds irritantbronce schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:38:
Ik vind die figuren in die mega mounts die dan afken op een NPC zodat je er niet fatsoenlijk mee kan praten irritant.
En dan maar hopen dat de winkels nog open zijn wanneer je eindelijk bent ingelogd.bronce schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:27:
Verdomme na de zoveelste keer poging to inloggen unable to obtain group NA/EU character list. Note to self gelijk inloggen als ik thuis kom i.p.v eerste naar de winkel en andere dingen doen.
Ik was er na 30 minuten in, dus valt nog mee. Morgen ligt Rome 2 op de mat dus dan laat ik dit spel even links liggen en ga ik verder als de servers wat beter zijn.Ngangatar schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:39:
[...]
En dan maar hopen dat de winkels nog open zijn wanneer je eindelijk bent ingelogd.
hebben jullie zeker net geluk gehad met een gaatje hier of daar probeer nu al vanaf 15:50 in te loggen maar geen geluk.
tot nu toe alleen uitgevonden dat er schijnbaar 2 lobby servers zijn waarvan 1 er op dit moment niet eens een EU lijst terug geeft.
tot nu toe alleen uitgevonden dat er schijnbaar 2 lobby servers zijn waarvan 1 er op dit moment niet eens een EU lijst terug geeft.
[ Voor 36% gewijzigd door mimenl op 02-09-2013 17:44 ]
*cough*psychodude schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:39:
Ook als mensen in dat soort mounts niet AFK zijn en op een NPC gaan staan, zijn ze nog steeds irritant.

Winn!
helaas maar een al te bekend plaatje...
nog niet veel problemen gehad met het aanklikken van NPC's;
beetje de camera tilten/inzoomen en klaar. dit laatste doe ik meestal standaard al =)
Iedereen hier snapt nu wel dat er problemen zijn.
SE heeft de situatie onderschat en is nu druk bezig om alles weer in orde te krijgen. Woensdag/Donderdag nacht komt de grote maintance en dan zal het hopelijk na een paar dagen alles soepel verlopen.
Natuurlijk is het balen dat je niet kan spelen als je al betaald hebt voor een spel, zowel de klant als SE heeft hier niks aan. De ergste reclame is slechte mond tot mond reclame en dat is wat nu aan de hand is.
Hadden ze het beter kunnen aanpakken? Jazeker. Hebben wij of SE daar nu nog wat aan? Nee.
Is het netjes dat mensen 'misbruik' maken van het nonkick-systeem? Nee. Zijn ze verplicht uit te loggen? Nee. Als iemand dag en nacht ingelogd wilt blijven dan mogen ze dat tot dat SE anders aangeeft. Je kan die mensen noemen wat je wilt maar dat veranderd niks aan de situatie.
Heb vertrouwen in SE dat ze dit zullen fixen. Heb je dat vertrouwen niet dan ben je niet verplicht om door te blijven spelen of de maandelijkse fee te betalen.
En even voor de goede orde, ik zie leuke en nuttige posts maar ook veel posts met login issues en geklaag. Dus een beetje minder met de posts met "Ik kan niet inloggen" of "eindelijk na x aantal uur ben ik erin". Als je klagen om kan zitten in kritische feedback zodat er een discussie bij kan is het prima maar anders is het gewoon topic vervuiling om het zo maar te noemen.
SE heeft de situatie onderschat en is nu druk bezig om alles weer in orde te krijgen. Woensdag/Donderdag nacht komt de grote maintance en dan zal het hopelijk na een paar dagen alles soepel verlopen.
Natuurlijk is het balen dat je niet kan spelen als je al betaald hebt voor een spel, zowel de klant als SE heeft hier niks aan. De ergste reclame is slechte mond tot mond reclame en dat is wat nu aan de hand is.
Hadden ze het beter kunnen aanpakken? Jazeker. Hebben wij of SE daar nu nog wat aan? Nee.
Is het netjes dat mensen 'misbruik' maken van het nonkick-systeem? Nee. Zijn ze verplicht uit te loggen? Nee. Als iemand dag en nacht ingelogd wilt blijven dan mogen ze dat tot dat SE anders aangeeft. Je kan die mensen noemen wat je wilt maar dat veranderd niks aan de situatie.
Heb vertrouwen in SE dat ze dit zullen fixen. Heb je dat vertrouwen niet dan ben je niet verplicht om door te blijven spelen of de maandelijkse fee te betalen.
En even voor de goede orde, ik zie leuke en nuttige posts maar ook veel posts met login issues en geklaag. Dus een beetje minder met de posts met "Ik kan niet inloggen" of "eindelijk na x aantal uur ben ik erin". Als je klagen om kan zitten in kritische feedback zodat er een discussie bij kan is het prima maar anders is het gewoon topic vervuiling om het zo maar te noemen.
Omg zit er al na 5 keer in. Het is een wonder. Kan iemand bij een invite geven in de game die online is? Ik Whisper je wel.
Volledig mee eens, echt zonde dat nuttige posts hierdoor ondergesneeuwd raken.MarluXiaXl schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:56:
Iedereen hier snapt nu wel dat er problemen zijn.
Helaas even geen ffxiv voor mij. Kan niet wachten om verder te gaan. Een gevoel wat ik al heel lang neiet hebgehad. Hulde aaniYoshiP
Trouwens, hoe zit het me z'n Free Company. Moet elke character apart een invite krijgen? Of is één invite meteen genoeg voor alle chars op die wereld ?
Rupsen, Rapsen.
Verwijderd
alle chars een invite, maar... waarom meerdere chars?Metian schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:28:
Trouwens, hoe zit het me z'n Free Company. Moet elke character apart een invite krijgen? Of is één invite meteen genoeg voor alle chars op die wereld ?
@ hele discussie hierboven:
ik laat mijn auto ook altijd lopen als ik in een restaurant ga eten, gewoon omdat ik het geld heb en ik graag in een warme auto instap

*= enig sarcasme op zijn plek.
Ieder z'n ding, I guess
Wow opeens een dialoog met stemmen. Raar om voor het eerste stemmen van bepaalde personages te horen nadat je er al 20+ dialogen mee hebt gehad

2002, Error connecting to lobby server

Ik weet dat één character genoeg is, aangezien je alle classes kan bespelen. Probleem is alleen dat ik op dit moment nog steeds niet weet met welke race ik wil spelen en/of welke sex.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:30:
[...]
alle chars een invite, maar... waarom meerdere chars?
SE maakt het dat betreft wel lastig namelijk, zijn allemaal wel vette races (op die mini's en de reuzen na).

Rupsen, Rapsen.
Ik heb zelf ook meerdere characters hoor. Als je het leuk vind kan het toch gewoon =p ik vind bijvoorbeeld Bard heel vet als Roegadyn. dus ben die gewoon apart aan het levelen
tevens is het nog iets makkelijker ook omdat je alle quests weer gewoon kunt doen =p
Enige nadeel is dat je niet naar je eigen characters dingen kan sturen.
tevens is het nog iets makkelijker ook omdat je alle quests weer gewoon kunt doen =p
Enige nadeel is dat je niet naar je eigen characters dingen kan sturen.
[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 02-09-2013 18:46 ]
Het probleem met zo'n AFK regel is, eenmaal in de game, gaat die ook zelden daarna weg. Ook als het rustiger wordt op de servers. Dus zometeen na de trial betaal ik echt dat geld om een auto te laten lopen terwijl ik in het restaurant zit. Ik betaal immers voor 30 dagen, de volle 720 uur om die motor (mijn character) te laten draaien op hun servers. En nou wil jij dat mijn auto zich na een half uur uitzet terwijl ik er al voor betaald heb om hem al die tijd te laten draaien? Vooral als deze drukte, net zoals bij elke MMO, een paar weken duurt, zij het door afnemende interesse of doordat de developer meer servers erbij zet?Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:30:
[...]
alle chars een invite, maar... waarom meerdere chars?
@ hele discussie hierboven:
ik laat mijn auto ook altijd lopen als ik in een restaurant ga eten, gewoon omdat ik het geld heb en ik graag in een warme auto instap*
*= enig sarcasme op zijn plek.
Ieder z'n ding, I guess
Ik wil gewoon tot een uur, misschien zelfs 2 afk kunnen zonder dat ik constant moet denken: "oh ik moet wat doen ingame anders word ik eruit geschopt". Dat is niet relaxed bij dingen die ik tussendoor irl doe en ook niet relaxed tijdens het spelen.
En voor de duidelijkheid, ik ben niet 1 van die mensen die 's ochtends inlogt (can't blame them lol) en nu lekker zit te spelen (het hele error park inmiddels al weer gehad), maar als ik eenmaal ingelogd ben, wil ik kunnen doen wat ik wil, inclusief uit me neus vreten.
Ik heb nu een female miqo'te, maar wil ook nog een female lalafell, al is het maar puur om de /happy emote. Doet me aan mijn kleine nichtje denken van 3
Die wordt dan ook meteen maar gladiator of zo
Ik speel ook gewoon graag veel classes een wil daarmee ook wel een beetje afwisseling in characters zien. Dat heb ik wel een beetje overgehouden aan andere spellen
Ik speel ook gewoon graag veel classes een wil daarmee ook wel een beetje afwisseling in characters zien. Dat heb ik wel een beetje overgehouden aan andere spellen
Als het server issue opgelost is boeit het ook geen drol of je uitgelogd wordt, of wel? Dan log je gewoon weer in en klaar is kees. IMHO een beetje een non-issue / #firstworldproblemsAppieNL schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:52:
Ik wil gewoon tot een uur, misschien zelfs 2 afk kunnen zonder dat ik constant moet denken: "oh ik moet wat doen ingame anders wordt ik eruit geschopt". Dat is niet relaxed bij dingen die ik tussendoor irl doe en ook niet relaxed tijdens het spelen.
Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat elke persoon die online is ook gewoon dataverkeer vreet, ook al sta je maar wat te idlen. Een bedrijf als SE, Blizzard of net wat betalen waarschijnlijk op het eind van de maand ook het actuele netwerkverkeer.
edit: shit had willen editen, maar is nu dubbel post ... sollie
[ Voor 4% gewijzigd door detheavn op 02-09-2013 19:02 . Reden: meh ... dubbelpost :'( ]
Geen idee of het helpt maar ik heb vandaag een lvl 9 alt gedelete, hopelijk komt e zo weer een plekkie vrij voor iemand. 99% zeker van niet, maar wie weet.
Vraagje voor de zekerheid omdat ik nogal tegenstrijdige info tegenkom. Ik wil Bard worden, ben nu lvl 30 Archer. Ik moet nu dan toch Pugilist op gaan pakken?
Vraagje voor de zekerheid omdat ik nogal tegenstrijdige info tegenkom. Ik wil Bard worden, ben nu lvl 30 Archer. Ik moet nu dan toch Pugilist op gaan pakken?
Verwijderd
het gaat mij meer om het idee, je bent egoïstisch als je zoiets doet...AppieNL schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:52:
[...]
Het probleem met zo'n AFK regel is, eenmaal in de game, gaat die ook zelden daarna weg. Ook als het rustiger wordt op de servers. Dus zometeen na de trial betaal ik echt dat geld om een auto te laten lopen terwijl ik in het restaurant zit. Ik betaal immers voor 30 dagen, de volle 720 uur om die motor (mijn character) te laten draaien op hun servers. En nou wil jij dat mijn auto zich na een half uur uitzet terwijl ik er al voor betaald heb om hem al die tijd te laten draaien? Vooral als deze drukte, net zoals bij elke MMO, een paar weken duurt, zij het door afnemende interesse of doordat de developer meer servers erbij zet?
Ik wil gewoon tot een uur, misschien zelfs 2 afk kunnen zonder dat ik constant moet denken: "oh ik moet wat doen ingame anders word ik eruit geschopt". Dat is niet relaxed bij dingen die ik tussendoor irl doe en ook niet relaxed tijdens het spelen.
En voor de duidelijkheid, ik ben niet 1 van die mensen die 's ochtends inlogt (can't blame them lol) en nu lekker zit te spelen (het hele error park inmiddels al weer gehad), maar als ik eenmaal ingelogd ben, wil ik kunnen doen wat ik wil, inclusief uit me neus vreten.
maargoed, ik ben dan ook iemand die extra gas geeft als ik met de auto/ motor groen krijg en ik een fietser door rood zie rijden, dus ik erger me er niet aan
Verwijderd
Zijn er voor de launch problemen tegenwoordig niet heel veel mooie cloud oplossingen? Zoals amazon elastic cloud enzo?
Verwijderd
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn Gets 10 Hour-long Maintenance to Address Problems and Add New Servers
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn suffered from heavy congestion problems after launch due to the unexpected number of players that hammered the game’s servers, and Producer and Director Naoki Yoshida explained two days ago that a large scale maintenance would be needed to address the issues.
Today we finally got precise details about what we can expect.
The maintenance will happen on September the 3rd (September the 4th if you’re in Europe), and will indeed be “large scale”, as it will last ten whole hours, from 5 PM PDT to 3 AM.
The process will entail the addition of new servers, the implementation of countermeasures to handle the influx of concurrent users by splitting the processing of the duty finder and the addressing of several known issues.
According to Yoshida-san, the maintenance should finally solve the issues the game has been suffering from. We can only hope that the attempt is successful, so that everyone can finally enjoy the game in its full potential.
Bron: http://www.dualshockers.c...lems-and-add-new-servers/
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn suffered from heavy congestion problems after launch due to the unexpected number of players that hammered the game’s servers, and Producer and Director Naoki Yoshida explained two days ago that a large scale maintenance would be needed to address the issues.
The maintenance will happen on September the 3rd (September the 4th if you’re in Europe), and will indeed be “large scale”, as it will last ten whole hours, from 5 PM PDT to 3 AM.
The process will entail the addition of new servers, the implementation of countermeasures to handle the influx of concurrent users by splitting the processing of the duty finder and the addressing of several known issues.
According to Yoshida-san, the maintenance should finally solve the issues the game has been suffering from. We can only hope that the attempt is successful, so that everyone can finally enjoy the game in its full potential.
En nu maar hopen dat er genoeg spelers op Moogle denken ik kap hiermee en ga naar een nieuwe server, dan kunnen wij lekker verder op Moogle zonder dit gedoe.... degene met de langste adem
Had het eerder vandaag ook gehoord. Hopen dat het effectief zal zijnVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:14:
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn Gets 10 Hour-long Maintenance to Address Problems and Add New Servers
Als ik ben uitgelogd kan ik geen /tells, LS chat/FC chat terug lezen, dat is soms best handig. En sinds FFXI ben ik geen voorstander van opnieuw inloggen, teveel fuckin menu's voor ik ingame zit, constant passwords, tokens, gezeik. Idd, first world problems, maar dat is een MMO sowieso.detheavn schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:02:
[...]
Als het server issue opgelost is boeit het ook geen drol of je uitgelogd wordt, of wel? Dan log je gewoon weer in en klaar is kees. IMHO een beetje een non-issue / #firstworldproblems
Sorry, maar daar betaal ik toch voor over een paar weken die fee voor de servers per maand? Waar SE en Blizzard nog steeds goed winst op maken. Als ze dus nog meer winst willen draaien door data te besparen op AFK volk en ze dus willen schoppen na een uur, wil ik ook betalen per uur, net zoals Koreaanse MMO's.Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat elke persoon die online is ook gewoon dataverkeer vreet, ook al sta je maar wat te idlen. Een bedrijf als SE, Blizzard of net wat betalen waarschijnlijk op het eind van de maand ook het actuele netwerkverkeer.
edit: shit had willen editen, maar is nu dubbel post ... sollie
Is het ook, maar het is shit waar het "moet een AFK regel in de game komen front" wil dat ik voor betaal. Ik wil niet betalen voor een AFK regel, simpel.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:05:
[...]
het gaat mij meer om het idee, je bent egoïstisch als je zoiets doet...
maargoed, ik ben dan ook iemand die extra gas geeft als ik met de auto/ motor groen krijg en ik een fietser door rood zie rijden, dus ik erger me er niet aan
Verwijderd
zou er een refund ronde komen vanwege de server problemen? ik ben niet zo'n zeikerd, maar uit principe zou je het toch bijna verwachten of niet?
Lees de laatste 2 pagina's terug en je ziet dat er een keer of 3 gemeld is dat er een 7 dagen refund aan zit te komen.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:44:
zou er een refund ronde komen vanwege de server problemen? ik ben niet zo'n zeikerd, maar uit principe zou je het toch bijna verwachten of niet?
Weet iemand toevallig het nummer waar wij naar kunnen bellen? Ik kan het nergens vinden op hun site
. Ik wil gwn weer kunnen spelen ben het wachten beu
Verwijderd
Hmm krijg nu al een 1017 "world is full..." voordat ik zelfs mijn character te zien krijg in het character select scherm... dit belooft niet veel goeds voor de rest van de avond. (ondertussen twee dagen niet gespeeld door login error bingo die ik maar niet kan winnen)
Ok, ik geef het op voor vanavond, dan maar de wekker vroeg zetten en 's ochtends spelen en nu gaan slapen XD
Als je een tweede char hebt moet die inderdaad een aparte invite krijgen voor de FC. Als iedereen hier: http://cot-ffxiv.shivtr.com/ zich wil registreren dan kunnen wij je gewoon in de game FC adden
Als er zoveel problemen zijn qua drukte en het is bekend dat mensen gewoon uren eerder in gaan loggen om later te spelen hup AFK en weg ermee na 30min. Kun je wel met een auto verhaal komen dat je er voor betaald. Maar het is denk ik belangrijker dat alles smooth loopt voor meerdere mensen dan een paar mensen die andere mensen irriteren door dit dus zo op te lossen..
Wordt zo te zien weer weinig spelen vanavond. Lastig om te levelen zo met beperkte speeltijd en overvolle servers. Dan maar wat anders spelen.
Verwijderd
En dat wordt de derde dag achtereenvolgens dat ik niet zal spelen. Ben er wel klaar mee.
Mijn character heeft ondertussen wel een volle rested exp bonus... als ik mijn zelf nog kan motiveren om er uberhaubt mee in te loggen. Merk dat het steeds minder moeite kost om een filmpie of een andere game te spelen in plaats van in te loggen op FFXIV.
Mijn character heeft ondertussen wel een volle rested exp bonus... als ik mijn zelf nog kan motiveren om er uberhaubt mee in te loggen. Merk dat het steeds minder moeite kost om een filmpie of een andere game te spelen in plaats van in te loggen op FFXIV.
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet