World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Met de amx 1375 kan je prima scouten hur wat betreft de agility.Derby schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:44:
Wat is de bedoeling met de light tanks? (amx 1375, VK2801)
Je kunt ook met de top guns geen damage toen op tanks mediums, laat staan heavies. Scouten gaat ook niet, vanwege de lage agility (in verglijking met de amx elc).
Ik schijn bergen cricticals te maken, en uiteraard veel te bouncen.
VK2801 is een stuk lastiger. Zorg iig dat je HE laadt met de 105 mm. Verder is het de kunst om gewoon de wegen kennen en zorgen dat je niet teveel snelheid verliest met deze bak
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Ik blijf het een spel vinden met ups en downs (zowel in mijn eigen performance, als het spelplezier wat ik er aan beleef); soms hele leuke potjes waarbij je écht als team werkt, en potjes waarin iedereen (incl. mezelf) als een stel dronken konijnen wordt afgeslacht.
Over het algemeen lukt het me dan ook niet om meer dan 10 potjes op een dag te spelen; dan heb ik het wel gehad.
Het hele weekend (vrij-za-zo) dan ook slechts 32 potjes gedaan, wel 66% gewonnen. Sowieso: ook al speel ik vrijwel alleen maar randoms zonder platoon; over het algemeen licht mijn winrate toch wel op / rond de 60%
Maar het blijft raar dat ik in mijn performance soms de sterren van de hemel speel (naar mijn bescheiden idee dan
[edit]
Over de winrate MM van WG; ik geloof er ook niet zo in. Aan de ene kant zie je toch heel vaak dat de genoemde winchances volgens XVM héél anders uit (kunnen) pakken, en ik heb het idee dat het voor WG technisch gezien gewoon héél veel gezeik oplevert om te implementeren met weinig meerwaarde. Alles wat ik tot nu toe langs heb zien komen aan argumenten waarom WG het wél zou doen, is gebaseerd op anecdotal evidence, vaak van mensen die er blijk van geven niet écht te snappen hoe statistiek werkt.
Waar ik me wel aan kan ergeren, is als de MM balancing niet helemaal lekker loopt. B.v. in een Tier 9 match dat jouw team 2 T9 meds heeft, en de tegenstander 2 heavies, zonder dat het (naar mijn beperkte inzicht) ergens in de compositie van de rest van de teams wordt goedgemaakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Seraphin op 05-08-2013 13:29 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ga tanks spelen die je heel erg leuk vindt en of speel veel in platoon. Dat helpt vaak wel enkel spelen om het spelen geloof ik niet in, je hebt plezier of je hebt het nietJoindry schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:45:
Filmpje doet het hier prima...
Ik ben officieel op de terugweg, winrate gedaald naar 54%.
Zou gerust mijn laatste week Wot kunnen worden. Het is dat ik nog geen alternatief spel gevonden heb, maar Wot boeit me niet meer. De noobs, rants en WG marketing finally got to me.
Dat die score zo laag ligt joh.. achja die komt vast nog wel een keer voorbijZertaxka schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
[...]
Gejammer over gold shells.
Je had bijna de Mastery Medal trouwens, ligt rond de 1200-1250xp. Had de mijne met maar 1210 oid (na 18 potjes).
Wel een vraagje. Waarom heb je niet 2-3 HE shells mee ?
Mocht je een Franse tank tegenkomen die je vanachter of in de zij kan raken, dan kan je die met een HE shell pennen. Doet meer damage en kan je waarschijnlijk de hele crew uitschakelen.
Omdat ik op geen enkele tanks meer HE meedraag, ik gebruikte ze nooit en vaak genoeg dat ik de normale shells al had opgeschoten. De HE heb ik bij de introductie van gold shells voor credits dan ook omgeruild voor wat meer gold en AP. Nu zal ik met de E100 niet zo snel out of ammo zijn dus een paar HE voor dat soort situaties is niet zo gek (al ben ik altijd erg lui met ammo switchen, doe het dan ook enkel als ik geen damage kan mislopen).
Gold ammo zeikers negeer of troll ik, het is een onderdeel van het spel als een IS7 een tier 8 onderschat speelt die het gewoon niet slim.wsLy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:21:
Weet je wat ik leuk vind.. iemand van qv-h die in zijn is-7 aan het zeiken is dat ik met gold shells op hem schiet, gek he als ik in mijn is-3 zit en tegenover meerdere tier 10s kom te staan....
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ace tanker is inderdaad makkelijk te halen met E-100, denk makkelijkste ace die ik gehaald heb.psychoclown schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:27:
[...]
Dat die score zo laag ligt joh.. achja die komt vast nog wel een keer voorbij
Omdat ik op geen enkele tanks meer HE meedraag, ik gebruikte ze nooit en vaak genoeg dat ik de normale shells al had opgeschoten. De HE heb ik bij de introductie van gold shells voor credits dan ook omgeruild voor wat meer gold en AP. Nu zal ik met de E100 niet zo snel out of ammo zijn dus een paar HE voor dat soort situaties is niet zo gek (al ben ik altijd erg lui met ammo switchen, doe het dan ook enkel als ik geen damage kan mislopen).
Met de E100 zijn HE shells best handig, mocht je een keer een target tegen komen die dood moet kan je altijd HE laden, daar HEAT en AP niet al te betrouwbaar zijn ( criticals, tracks etc ). Ik kan mzelf niet meer druk maken om geen HEAT te schieten met de E-100. In principe moet je net zo goed aimen als met AP alleen heb je meer kans om de weakpoints te pennen. Voordeel is alleen dat je andere E100s en de Maus kan pennen door de cheeks. Load out die ik heb is 20/30/10 volgens mij.
Enige waartegen AP echt moeite mee heeft is een E75 of VK ausf. P en de Maus frontal.
EDIT: @ Dynosu = NOOB GOLD SPAMMER NOOB! only nubs playz weth teh heat shells.
Verder helemaal mee eens, als ik moet winnen en dat betekent dat ik misschien targets moet aanvallen frontal welke ik niet kan pennen, laad ik voor de zekerheid ook premium shells. Al heb je ze in de meeste gevallen niet nodig en heb je ze als voorzorg geladen. Achteraf blijkt dat je dan alsnog zijkantjes aan het schieten bent. ( wasting money like a pro )
[ Voor 14% gewijzigd door jantje 2 op 05-08-2013 13:45 ]
Winnen is belangrijker dan het spelplezier van je tegenstander
mijn e100 loadout is simpel.
100% HEAT
[ Voor 26% gewijzigd door dynosu op 05-08-2013 13:44 ]
Raar genoeg gebruik ik amper gold in mijn KV-5, heb er erg goede MM mee, en bij bijv. een IS-3, een tank die je heel veel tegenkomt, kun je gewoon op de bovenkant van de koepel schieten, net als bij T29/T32/T34 's
People as things, that’s where it starts.
Zal eens mijn E100 20/25/5 maken in plaats van 25/25/0.
Dit heb ik nu gedaan...
KV-1S:
Com: 6th Sense
BiA op de rest
T34-85:
Re rest repairs
+ Specifieke skill voor driver (omdat die tank wel iets sneller mocht zijn)
M6 (US heavy) & Churchil I & VII
Repairs op de rest (werd steeds getracked)
Voor deze tanks maakt het niet zoveel uit maar ik kan nu bijna de T29 kopen en die wil ik altijd bijhouden en daarbij wil ik het dus van in het begin "juist" doen...
Dat is een beetje zonde, want je hebt BiA op alle crew nodig om het te laten werkenInrage schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:30:
Heb nu eindelijk een paar crews op 100% gekregen en vraag me af waar ik ze best in train. Is er zo een beetje een algemene regel?
Dit heb ik nu gedaan...
KV-1S:
BiA op de rest
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
BIA neem ik dan ook vaak als 3de of 4de skill pas. Met uitzondering van mijn T32 /T34 ( welke nu T57 heavy crew is ) Volgens mij is het wel hoe meer crew members je hebt hoe beter bia werkt.
Dus 1e crewskill:
6th sense + specifieke skills voor andere crew + als die niet interessant zijn repairs ofzo
2de crewskill: Andere specifieke skills of BIA bij lange reload tanks
(bij arty misschien ook dan? maakt niet uit, speel niet graag arty anyway)
3e & 4e... weet niet of ik ooit zover ga geraken, anders alle crew BIA
Is dat een goede summary?
Vanavond eens doorgrinden naar de T29 dan, misschien een beetje goud uitgeven aan 100% crew, want die M6 is ook nog wel leuk om te houden.
Waarom? Het geeft 5% extra op je crew en daarmee wordt alles gewoon beter. Daarna six sense + clutchbreaking, safe storage en preventive maintance, daarna (3e skill) repairs daarna camo. Bij de een TD de laatste 2 omdraaien.
Het is dus persoonlijke voorkeur dan...?
1e of 2e skill: SS, Situational Awareness, Safe Stowage, Off-road Driving (evt. Clutch Breaking), Snap Shot/Deadeye
3e skill: Resterende handige perks en de rest camo of repairs
Kyozu retraint wss waardoor je effectief altijd repairs hebt, maar ik zou toch echt wel voor de beginnende mensen adviseren om BIA dan als tweede skill te doen en SS en repairs als 1ste.
Tenzij mij iemand kan overtuigen/ uitleggen waarom BIA zo'n onwijs groot voordeel oplevert dat repairs teniet wordt gedaan. Ik sta liever 6 seconden minder lang tracked dan 1 sec eerder schieten.
Mijn common setup is meestal :
1de skill : SS, Repairs ( sommige TD eerst Cammo )
2de skll : Perks/skills en sommige tanks repairs/cammo
3de skill: BIA / of afhankelijk van de vorige keuze repair/camo/skill.
4de skill: BIA / of overig zooi bij gebrek aan beter.
Commander : SS / Recon
Loader : Safe stowage
Gunner : Snap shot
Driver : smooth ride / offroad
Radio : situational awerness
12k battles.. ervaring dus... Maar je hoeft niet te luisteren. Je mag het helemaal doen zoals jij wilt.. Van mijn part begin je met firefighting als eerste crew skilljantje 2 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:44:
Leuk dat je 2% effectief erbij krijgt, maar dan sta je ineens tracked in the open met 9 seconde om je track heel te krijgen, altijd leuk zulke easy targets:) Ik snap serieus niet waarom BIA gekozen wordt boven repairs, als ik 9 seconde tracked sta betekent dat gewoon instant death( 9/10 perma detrack )
Kyozu retraint wss waardoor je effectief altijd repairs hebt, maar ik zou toch echt wel voor de beginnende mensen adviseren om BIA dan als tweede skill te doen en SS en repairs als 1ste.
Tenzij mij iemand kan overtuigen/ uitleggen waarom BIA zo'n onwijs groot voordeel oplevert dat repairs teniet wordt gedaan. Ik sta liever 6 seconden minder lang tracked dan 1 sec eerder schieten.
Mijn common setup is meestal :
1de skill : SS, Repairs ( sommige TD eerst Cammo )
2de skll : Perks/skills en sommige tanks repairs/cammo
3de skill: BIA / of afhankelijk van de vorige keuze repair/camo/skill.
4de skill: BIA / of overig zooi bij gebrek aan beter.
Commander : SS / Recon
Loader : Safe stowage
Gunner : Snap shot
Driver : smooth ride / offroad
Radio : situational awerness
Maar een onderbouwing waarom je vind dat BIA eerst moet hoor ik graag van je, want je hebt niet verteld waarom BIA dan zo goed is. Ik wil nog steeds graag leren en als het blijkt dat het beter is dan kan ik dat volgende keer ook doen.
Ik denk dat dit best wel een zinnge discussie is zeker voor de nieuwe mensen onder ons!
@dynosu, ja dat klopt, alleen hij voerde dat aan als argument waarop ik het niet kon laten omdat te posten.( Must feed the troll ) Het belangrijkste stond daaronder;)
[ Voor 39% gewijzigd door jantje 2 op 05-08-2013 16:10 ]
Kaap met de helft van mijn battles is veel beter dan ik in het spelletje. Zo zijn er nog wel een paar hier op dit forum.
Nope daarvoor retrainen doe ik niet, dat zou me teveel gold kosten en ben ik te lui voorjantje 2 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:44:
Leuk dat je 2% effectief erbij krijgt, maar dan sta je ineens tracked in the open met 9 seconde om je track heel te krijgen, altijd leuk zulke easy targets:) Ik snap serieus niet waarom BIA gekozen wordt boven repairs, als ik 9 seconde tracked sta betekent dat gewoon instant death( 9/10 perma detrack )
BIA heeft effect op alle crew members, niet alleen reload. Waarom denk je dat Ventilation de beste equipment is? Juist omdat elk klein beetje voordeel ten opzichte van een ander het verschil kan maken.
Zorgen dat je overleefd in de battle is doel nummer 1 en daarbij helpt repairs wel maar als je bijv. getracked komt te staan in een slechte positie is dat (veelal) je eigen fout.
Vroeger was ik ook altijd super pro repairs maar tegenwoordig heb ik die op veel tanks niet meer tenzij het de derde skill is (lees: ik heb ten opzichte van nieuwe spelers wel een erg hoge average exp waardoor mijn crews ook sneller levelen). Dit is puur door het feit dat een set perks (die je zelf ook al opnoemt) en BIA gewoon zoveel toevoegen op je overall performance van de tank.
[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 05-08-2013 16:15 ]
Verwijderd
Houdt er rekening mee dat wanneer je als 1e gaat voor een perk (6th sense, bia o.i.d.), dit pas effectief wordt als je de volle 100% bereikt hebt op die 1e perk.
Ik pak altijd eerst een skill (camo/repairs) en retrain de skill zodra hij bij 100% is.
Dit kost gold,wil je dat daarvoor niet uitgeven, ga dan door tot 100+40%, hierna kun je de skills droppen (voor credits) en een perk ervoor in de plaats. Als boete ben je die 40% kwijt, maar die is vrij vlot terug te trainen omdat de eerste procenten vrij vlot gaan.
Er is geen 'beste' setup die voor alle tanks geldt, er zijn wel slechte keuzes.
Als een skill op 100% is kan je toch een nieuwe kiezen? Waarom zou je die nog moeten retrainen dan? Sorry voor de wellicht n00b vraag, maar dat retrainen begrijp ik nog niet helemaal. Zodra een skill of perk op 100% staat kies ik altijd gewoon een volgende skill/perk, heb nog nooit gold gebruikt hiervoor.Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:21:
vwb de discussie over welke skills als eerste, nog even de volgende tip:
Houdt er rekening mee dat wanneer je als 1e gaat voor een perk (6th sense, bia o.i.d.), dit pas effectief wordt als je de volle 100% bereikt hebt op die 1e perk.
Ik pak altijd eerst een skill (camo/repairs) en retrain de skill zodra hij bij 100% is.
Dit kost gold,wil je dat daarvoor niet uitgeven, ga dan door tot 100+40%, hierna kun je de skills droppen (voor credits) en een perk ervoor in de plaats. Als boete ben je die 40% kwijt, maar die is vrij vlot terug te trainen omdat de eerste procenten vrij vlot gaan.
Als je bv Sixth Sense traint en je zit nog onder de 100% dan doet het nog niets. Je kan dan beter eerst een skill kiezen waar je wel wat aan hebt (skills hebben gelijk al effect). Als je dan eenmaal op de 100% switch je dan naar een perk die meer waarde heeft dan de skill.Mr_Size schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:25:
[...]
Als een skill op 100% is kan je toch een nieuwe kiezen? Waarom zou je die nog moeten retrainen dan? Sorry voor de wellicht n00b vraag, maar dat retrainen begrijp ik nog niet helemaal. Zodra een skill of perk op 100% staat kies ik altijd gewoon een volgende skill/perk, heb nog nooit gold gebruikt hiervoor.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Maar.. dat is toch duidelijk als het een perk is? Daarvan is bekend dat het pas werkt als het op 100% zit. Dus als je dat niet wilt kies je een skill om te trainen en niet een perk toch? Waarom onnodig met gold lopen smijten?ChojinZ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:29:
Als je bv Sixth Sense traint en je zit nog onder de 100% dan doet het nog niets. Je kan dan beter eerst een skill kiezen waar je wel wat aan hebt (skills hebben gelijk al effect). Als je dan eenmaal op de 100% switch je dan naar een perk die meer waarde heeft dan de skill.
m.a.w.: kies dan geen SS om te trainen maar een skill? Ik snap er nog steeds weinig van geloof ik
Voorbeeldje, kv1s ontmoet andere kv1s. Ze schieten en raken elkaar beide, allebei hebben nog 350 HP over.Wat inhoudt dat ze elkaar met de top gun elkaar nu in 1 schot dood kunnen schieten. 1 kv1s heeft BIA de ander niet.. Wie heeft de meeste kans? Is dit te moeilijk? ( dan versimpel ik het verder)
Dus b.v. je commander repair laten levellen (waar je dus al meteen baat van hebt), en als die 100% heeft bereikt, reset je hem en kies je Sixth Sense.
De extra complicatie hierbij is dat als je de skills / perks van je crew reset, ze een penalty krijgen (20% geloof ik), met silver kun je betalen om "slechts" 10% te verliezen, en met gold 0%.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
En vandaar dus de 2e skill niet kiezen om die 'free crew experience' te gebruiken om de eerste skill op te vullen bij een reset.Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:36:
De extra complicatie hierbij is dat als je de skills / perks van je crew reset, ze een penalty krijgen (20% geloof ik), met silver kun je betalen om "slechts" 10% te verliezen, en met gold 0%.
Heb wel eens een aantal keer gedaan maar persoonlijk doe ik dat niet meer omdat ik mijn crews zo effectief mogelijk wil levelen, 40% 2e skill zijn misschien maar 50 potjes of 25 dubbels (geen idee hoeveel het precies kost in aantal potjes) maar met die potjes kun je ook alweer 20% verder zijn
[ Voor 25% gewijzigd door psychoclown op 05-08-2013 16:40 ]
Sommige willen als allereerste skill/perk perse SS hebben. Kan je wel meteen SS kiezen maar die zit t/m 99% training lvl niets te doen. Sommigen vinden dat zonde en laten liever die 99% wel wat doen (bv door camo of repair te kiezen).Mr_Size schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:33:
[...]
Maar.. dat is toch duidelijk als het een perk is? Daarvan is bekend dat het pas werkt als het op 100% zit. Dus als je dat niet wilt kies je een skill om te trainen en niet een perk toch? Waarom onnodig met gold lopen smijten?
m.a.w.: kies dan geen SS om te trainen maar een skill? Ik snap er nog steeds weinig van geloof ik
Ik zelf vond dat het gold wel waard. Maar dat is persoonlijk en moet ieder voor zichzelf bepalen. Jij vind dat zonde van de gold en met die mening is ook niets mis ...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ok, in deze volgorde kan ik er wel inkomen idd. Zeker in het geval van SS (of elke andere perk, maar SS is wel 1 van de belangrijkste) duurt het erg lang voordat je er wat aan hebt. Dus om dan 'tijdelijk' de commander repair te laten trainen heeft dan wel een voordeel. Ik ga dit dan voortaan wel op deze manier doen denk ik, maar heb er nog steeds geen gold voor over. Ik retrain dan wel op 100% met silver en dan is het maar ff doorbijten die laatste 10%Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:36:
Het punt is dat je je bestaande skillset kan resetten, en dan nieuwe skills / perks kan selecteren. Hierdoor kun je efficienter gebruik maken van de xp gain van de crew door tijdens het levellen van een crewlid een skill te selecteren, en als die 100% heeft bereikt om te switchen naar een perk.
Dus b.v. je commander repair laten levellen (waar je dus al meteen baat van hebt), en als die 100% heeft bereikt, reset je hem en kies je Sixth Sense.
feli btw
edit: @ChojinZ, idd, het heeft nu min of meer m'n ogen geopend dat het zonde is om die 90% van de tijd te verliezen. Snap nu eindelijk het nut van retrainen
[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Size op 05-08-2013 16:42 ]
Met een dergelijke manier van iemand aanspreken denk ik niet dat je de bereidheid tot luisteren vergroot. Ook je eerdere argument "ik heb 12k battles gespeeld, dus mijn eerder niet onderbouwde stelling moet je maar voor waar aannemen" is over het algemeen een discussietechniek die weerstand oproept.BTU_Natas schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:35:
Zucht, met ervaring doel ik op het feit dat ik 12k battles heb gespeeld, niet dat je met meer battles beter bent. Maar dat was te moeiljk voor de meesten
Voorbeeldje, kv1s ontmoet andere kv1s. Ze schieten en raken elkaar beide, allebei hebben nog 350 HP over.Wat inhoudt dat ze elkaar met de top gun elkaar nu in 1 schot dood kunnen schieten. 1 kv1s heeft BIA de ander niet.. Wie heeft de meeste kans? Is dit te moeilijk? ( dan versimpel ik het verder)
Ikzelf ben wel oprecht benieuwd in de theorycrafting achter BIA. De grote kracht erachter is dat ál je crewskills beter worden, dus aim, reload, etc etc.
Ik ben alleen wel benieuwd of de uiteindelijke marginale toevoeging opweegt tegen het opgeven van de andere mogelijkheden. In het geval van reload, ben ik b.v. benieuwd hoeveel sneller je reloadtijd nou wordt. E.e.a hangt volgens mij héél sterk van speelstijl af. Ik vond het argument van Psychoclown wel steekhoudend, nl. dat hij er van uitgaat op dit punt in zijn spel, niet zomaar ergens gedetracked te worden (mij overkomt dat b.v. nog wel eens).
Yarr... Ik heb op mn commander meestal mentor geloof ik, en dan idd met silver omtrainen naar SS (ook met het idee dat ik die laatste 10% wel gewoon opnieuw grind). En thanksMr_Size schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Ok, in deze volgorde kan ik er wel inkomen idd. Zeker in het geval van SS (of elke andere perk, maar SS is wel 1 van de belangrijkste) duurt het erg lang voordat je er wat aan hebt. Dus om dan 'tijdelijk' de commander repair te laten trainen heeft dan wel een voordeel. Ik ga dit dan voortaan wel op deze manier doen denk ik, maar heb er nog steeds geen gold voor over. Ik retrain dan wel op 100% met silver en dan is het maar ff doorbijten die laatste 10%
feli btw

[ Voor 21% gewijzigd door Seraphin op 05-08-2013 16:43 ]
Vaak en staat volgens mij ook in de TS als ik mij niet vergis
Af en toe een opfrissing voor nieuwe leden is ook niet zo heel erg, we hebben dit onderwerp al een topic of 2 niet meer gehad.
Hiertegenover staat voor mij dat iets als BIA stackable is. dus combineer je BIA-vents en bijv. cola telt dit wel bij elkaar op. Voor mijn gevoel wordt het verschil dan wel aanzienlijk.
misschien is het handing om hier dan de discussie van die top-spelers hier bij te vermelden: http://forum.wotlabs.net/...d-vents-vs-other-options/
[ Voor 20% gewijzigd door perpixel op 05-08-2013 16:48 ]
Ik ben ondertussen niet echt nieuw meer en ga al een aantal topics meepsychoclown schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:42:
Vaak en staat volgens mij ook in de TS als ik mij niet vergis
Af en toe een opfrissing voor nieuwe leden is ook niet zo heel erg, we hebben dit onderwerp al een topic of 2 niet meer gehad.
Hoe dan ook, ik ben weer wat wijzer
De truc is ook om BIA te combineren met Vents en Consumables. Alleen Vents of BIA of Con's merk je niet echt. Gebruik je ze alle 3, dan wordt het voordeel ineens heel groot.Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Ikzelf ben wel oprecht benieuwd in de theorycrafting achter BIA. De grote kracht erachter is dat ál je crewskills beter worden, dus aim, reload, etc etc.
[...]
View control is inderdaad belangrijk maar ook al speelt 12+ van je medespelers niet samen zij verzorgen nog steeds een soort van view control als je de goede posities bewaard. Dat is net zo goed als dat ik, en dat is misschien heel cru, anderen liever een hit laat vangen dan dat ik dat doe omdat ik weet dat ik (mocht dat nodig zijn) de health points verderop in de battle hard nodig kan hebben om alsnog een victory te pakken.perpixel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:46:
Ik hoor/zie ook steeds meer top-spelers terugkomen van vents in ruil voor optics. onderbouwing hiervan is dat view control heel belangrijk is. Ik kan me hier wel in vinden.
Hiertegenover staat voor mij dat iets als BIA stackable is. dus combineer je BIA-vents en bijv. cola telt dit wel bij elkaar op. Voor mijn gevoel wordt het verschil dan wel aanzienlijk.
misschien is het handing om hier dan de discussie van die top-spelers hier bij te vermelden: http://forum.wotlabs.net/...d-vents-vs-other-options/
Vandaar het feest neusje....Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:36:
Met een dergelijke manier van iemand aanspreken denk ik niet dat je de bereidheid tot luisteren vergroot. Ook je eerdere argument "ik heb 12k battles gespeeld, dus mijn eerder niet onderbouwde stelling moet je maar voor waar aannemen" is over het algemeen een discussietechniek die weerstand oproept.
En de vraag is oprecht, als je het zo letterlijk leest, dan ben ik dus te kort af of is de materie te moeilijk. Dus een terechte vraag, of ze meer uitleg willen.
En verder zal het me jeuken wie wat in installeert op zijn tank. Met mijn tankstyle is BIA gewoon beter (heel aggressief) ieamand die de hele dag in bosjes staat, zal eerder camo trainen. Maar een buff op alles, die ook nog eens stackable is.. Tja. Doet mij die maar
[ Voor 35% gewijzigd door BTU_Natas op 05-08-2013 17:13 ]
Niemand vroeg toch naar jouw speelstijd -insert feestneusje-BTU_Natas schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Vandaar het feest neusje....
En de vraag is oprecht, als je het zo letterlijk leest, dan ben ik dus te kort af of is de materie te moeilijk. Dus een terechte vraag, of ze meer uitleg willen.
En verder zal het me jeuken wie wat in installeert op zijn tank. Met mijn tankstyle is BIA gewoon beter (heel aggressief) ieamand die de hele dag in bosjes staat, zal eerder camo trainen. Maar een buff op alles, die ook nog eens stackable is.. Tja. Doet mij die maar
Nu ik snap dat je een skill verder dan 100% kan doortrainen en dan droppen... dat verklaart heel veel. Dat kon ik zo niet uit de start topic afleiden. In ieder geval interessante discussie voor een beginner als ik.
Mijn conclusie is nu:
Geen domme combinaties nemen (niet op alle crew BIA nemen ofzo...) > Afhankelijk van speelstijl > Afhankelijk van tank > Stand van de maan
Fair enough, begrijp me niet verkeerd, BIA trekt me enorm aan, juist omdat het op al je skills is. Aim time, Load time, accuracy, allemaal dingen die je in "the heat of the moment" kunnen helpen nét dat verschil te maken.BTU_Natas schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Echter, misschien dat ik de achterliggende mechanics niet helemaal goed interpreteer, maar ik zie het als volgt:
Stel je hebt een ROF van 8 shots / minute (100% crew incl. commander bonus, maar zonder equipment / food / skills), dat is dus een reload van 7.5sec
Ik ging / ga er van uit dat je b.v. met vents en cola een 10% overall verbetering hebt, dan is je "verbeterde reload" 7.5 sec / 1.1. = 6.8sec... klopt dit?
Doe daar dan BIA bij, dan heb je een reload van 7.5 / 1.15 = 6.5 sec. Oftewel, je marginale opbrengst is 0.3sec reload. Dat ís een voordeel, maar ook weer niet dusdanig dat ik daar in alle gevallen een andere skill voor zou willen laten liggen. I.p.v. BIA kun je nl wel ál je crewleden een andere skill laten hebben (b.v. clutch braking op een medium / light, die increased crit chance, safe stowage, etc.).
Met de topgun van de AMX 13 75 kun je zeker wel goed damage doen. Wellicht niet frontaal, maar de zijkanten en achterkanten van heavies kunt je vrijwel altijd penetreren. En daarbij, 6 * 135 dmg = ruim 700 damage in korte tijd. De kunst is dus om met je AMX 13 75 in die positie te komen. Tussen de 1000 en 2000 damage in een potje is zeker niet ongewoon voor een AMX 13 75.Derby schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:44:
Wat is de bedoeling met de light tanks? (amx 1375, VK2801)
Je kunt ook met de top guns geen damage toen op tanks mediums, laat staan heavies. Scouten gaat ook niet, vanwege de lage agility (in verglijking met de amx elc).
Ik schijn bergen cricticals te maken, en uiteraard veel te bouncen.
En persoonlijk gebruikte ik de AMX 13 75 niet als scout, maar in het begin vaak als contra scout en later in het spel, als de scouts van de tegenpartij zijn opgeruimd, zoek je naar je 'slachtoffers' om ze het leven zuur te maken. En andere taktieken die goed werken met een AMX 13 75 is het afleiden van heavies van de tegenstander, zodat je teamgenoten kunnen schieten (dus van een andere zijde een schot op een heavy, die draait zijn turrent naar jou en je teammate kan dan frontaal een schot doen zonder zelf geraakt te worden, en jij bent dan allang weer in cover als de tegenstander zijn 'slome' turret volledig heeft gedraaid).
Ik vind het niet de makkelijkste tanks zijn om te spelen, vaak gaat het ook wel mis omdat je zo kwetsbaar bent, maar vaak zit je ook met een grote grijns te spelen omdat je zo lekker zware heavies/TDs kunt irriteren zodat ze cruciale fouten maken en door jou of je team afgemaakt worden.
Dit. Los van de dmg kun je je -imo- als light enorm nuttig maken door jezelf de eerste 2-3 minute koest te houden en de enemy scouts op te vangen, daarna kijken of je de tegenstander gek kan draaien.blonderulez schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:14:
[...]
En persoonlijk gebruikte ik de AMX 13 75 niet als scout, maar in het begin vaak als contra scout en later in het spel, als de scouts van de tegenpartij zijn opgeruimd, zoek je naar je 'slachtoffers' om ze het leven zuur te maken. En andere taktieken die goed werken met een AMX 13 75 is het afleiden van heavies van de tegenstander, zodat je teamgenoten kunnen schieten (dus van een andere zijde een schot op een heavy, die draait zijn turrent naar jou en je teammate kan dan frontaal een schot doen zonder zelf geraakt te worden, en jij bent dan allang weer in cover als de tegenstander zijn 'slome' turret volledig heeft gedraaid).
Had gisteren een heel mooi potje in de ELC AMX; geen schot gelost en -helaas- na 4 minuten dood oid, maar in die tijd wel de vijandelijke arty (jazeker, het was een potje met arty!) opgespoort en door onze arty op laten ruimen, en zéker 5 enemy tanks gedurende 2-3 minuten hun aandacht op mij gevestigd (terwijl mijn team dus bezig was met een turkey shoot).
Het is wederom een voordeel op je loadtijd, maar klein. Maar ook hoe snel jeje turret draait, hoe snel je de hele tank draait. meer view range , meer signal range, sneller optrekken en minder aim tijd. Allemaal kleine verbeteringen die je zelf terecht opmerkt dat ze klein zijn.Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:13:
[...]
Fair enough, begrijp me niet verkeerd, BIA trekt me enorm aan, juist omdat het op al je skills is. Aim time, Load time, accuracy, allemaal dingen die je in "the heat of the moment" kunnen helpen nét dat verschil te maken.
Echter, misschien dat ik de achterliggende mechanics niet helemaal goed interpreteer, maar ik zie het als volgt:
Stel je hebt een ROF van 8 shots / minute (100% crew incl. commander bonus, maar zonder equipment / food / skills), dat is dus een reload van 7.5sec
Ik ging / ga er van uit dat je b.v. met vents en cola een 10% overall verbetering hebt, dan is je "verbeterde reload" 7.5 sec / 1.1. = 6.8sec... klopt dit?
Doe daar dan BIA bij, dan heb je een reload van 7.5 / 1.15 = 6.5 sec. Oftewel, je marginale opbrengst is 0.3sec reload. Dat ís een voordeel, maar ook weer niet dusdanig dat ik daar in alle gevallen een andere skill voor zou willen laten liggen. I.p.v. BIA kun je nl wel ál je crewleden een andere skill laten hebben (b.v. clutch braking op een medium / light, die increased crit chance, safe stowage, etc.).
Gun rammer + fan + bia, ik schiet in 99% van de gevallen sneller dan wie dan ook met dezelfde tank. En daarboven op alle andere beetjes die mee helpen. Als je dan als een Brawler speelt.. dan gaat dat echt uitmaken.
[ Voor 26% gewijzigd door BTU_Natas op 05-08-2013 17:24 ]
BIA moet je juist wél tegelijkertijd op alle crew trainen, omdat het pas werkt als AL je crew members het op 100% hebben. Het heeft dus geen zin om je commander SS te laten trainen en de rest BIA, zoals je eerder vandaag postte. (Ik heb de fout op 2 crews ook gemaakt hoor een paar maanden geleden, heb er nog steeds 'last' van op m'n Tiger IIInrage schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:13:
Geen domme combinaties nemen (niet op alle crew BIA nemen ofzo...)
Net wat ik bedoelde dus: dom zou zijn om het 'niet' op alle crewleden te nemen maar slechts op enkele. Misschien niet zo duidelijk geschrevenMr_Size schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:25:
[...]
BIA moet je juist wél tegelijkertijd op alle crew trainen, omdat het pas werkt als AL je crew members het op 100% hebben. Het heeft dus geen zin om je commander SS te laten trainen en de rest BIA, zoals je eerder vandaag postte. (Ik heb de fout op 2 crews ook gemaakt hoor een paar maanden geleden, heb er nog steeds 'last' van op m'n Tiger II)
Gebruikt er eigenlijk iemand die Cola ed? 50 gold per match dat tikt toch snel aan niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 05-08-2013 17:33 ]
Als ik zelf niet in een light speel, maar arty, (of iets anders), dan kijk ik met verbazing naar de 80-90% van de lights. Die rennen in het begin snel naar voren, lichten wat tegenstanders op en worden dan afgeschoten (suicide scouting), en vaak nog met 2 of 3 tegelijk. Op dat moment ben ik als arty nog een positie aan het zoeken en aan het reloaden. Tegen de tijd dat ik klaar ben om te schieten zijn de lights al dood en posities van de tegenstander al niet meer zichtbaar. En met een beetje pech komen dan de scouts van de tegenstanden om mij als arty uit te schakelen. Dan vraag ik me altijd af wat het doel was van die lights, want als scout voor arty was het compleet zinloos. Ik heb dan liever dat ze contra-scouting doen dan kan ik ook nuttiger zijn voor het team.Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:18:
[...]
Dit. Los van de dmg kun je je -imo- als light enorm nuttig maken door jezelf de eerste 2-3 minute koest te houden en de enemy scouts op te vangen, daarna kijken of je de tegenstander gek kan draaien.
Had gisteren een heel mooi potje in de ELC AMX; geen schot gelost en -helaas- na 4 minuten dood oid, maar in die tijd wel de vijandelijke arty (jazeker, het was een potje met arty!) opgespoort en door onze arty op laten ruimen, en zéker 5 enemy tanks gedurende 2-3 minuten hun aandacht op mij gevestigd (terwijl mijn team dus bezig was met een turkey shoot).
Persoonlijk vind ik repairs onmisbaar voor nieuwe spelers. Niet alleen je tracks, maar de rest van je tank kan ook stuk. 45 seconden met een kapotte turret rondrijden is ook niet echt relax.
Uiteindelijk vind ik BIA wel de beste skill als het puntje bij paaltje komt. Maar dat verschilt per tank en per speelstijl.
Je kunt ook gewoon cola voor silver kopen (20,000). Dat is natuurlijk veelste duur voor iedere random match. Zover ik weet wordt het alleen gebruikt bij toernooien en clan wars.Inrage schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:32:
[...]
Net wat ik bedoelde dus: dom zou zijn om het 'niet' op alle crewleden te nemen maar slechts op enkele. Misschien niet zo duidelijk geschreven
Gebruikt er eigenlijk iemand die Cola ed? 50 gold per match dat tikt toch snel aan niet?
Babs out!
Ken anders wel een aantal lui die altijd cola of zelfs full premium consumables meedragen in veel tanks.filipy23 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:35:
[...]
Je kunt ook gewoon cola voor silver kopen (20,000). Dat is natuurlijk veelste duur voor iedere random match. Zover ik weet wordt het alleen gebruikt bij toernooien en clan wars.
Babs out!
Ik heb zelf alleen premium FE op elke tank (must have, zelfs voor nieuwe spelers mits het tanks betreft die hoger zijn dan tier 4).
Replay voor geïnteresseerden
Victory!, T54E1, Mines, 8/5/13 7:21 PM: 2,526 nXP, 6,487 dmg
3k+psychoclown schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:54:
Besloten toch maar de IndienPanzer voorrang te geven op de rest van de grinds om eind deze maand mezelf ~1 mil credits te kunnen besparen. Vond de tank al helemaal niet slecht maar ik begin hem steeds leuker te vinden, goede DPM, accurracy en penetration. Enkel de aimtime is best wel lang, zelfs met Vstab, maar het is echt geen probleem om er 3k+ damage battles mee te scoren. De average damage is al flink gestegen op dat ding door de potjes die ik vanavond heb gedaan maar er zit nog een stijgende lijn in dus ik ben benieuwd waar die uiteindelijk gaat toppen

Ik heb juist heel veel shells die ver van het midden af gaan of simpelweg bouncen/geen schade doen. Ik heb op deze tank minder damage dan op de tier 7

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
+1wontcachme schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
3k+![]()
Ik heb juist heel veel shells die ver van het midden af gaan of simpelweg bouncen/geen schade doen. Ik heb op deze tank minder damage dan op de tier 7
Ik twijfel er zelfs over om 'em maar weer te verkopen.. Heb exact dezelfde verschijnselen die jij noemt, met heel uitzonderlijk eens een goeie pot..
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Wel gisteren enorm "gelachen" om een gast die met zijn LT vol en frontaal op mijn heavy tank afreed en tijdens het rammen explodeerde en dood ging. Dat vraag ik me toch af waar je verstand zit.
Maar meneer begon in de chat te ragen als een bezetene , F*** off, you premium tank noob etc etc en bleef maar doorgaan.
Ik heb getwijfeld om nog te zeggen dat het niet echt handig is om met een LT een HT te rammen of om zijn rage te voeden met wat bijdehante opmerkingen maar ik heb hem maar genegeerd:)
FUMES et CARNES
Haha wat een (vul maar in)..... Ja ik ken dat. Wordt ook wel moe van die ragers...Iusedto schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:14:
Gisteren vrij veel gespeeld en heb de Pz III/IV vrijgespeeld. Hij is nog stock omdat ik geen XP en geld meer had maar ok
Wel gisteren enorm "gelachen" om een gast die met zijn LT vol en frontaal op mijn heavy tank afreed en tijdens het rammen explodeerde en dood ging. Dat vraag ik me toch af waar je verstand zit.
Maar meneer begon in de chat te ragen als een bezetene , F*** off, you premium tank noob etc etc en bleef maar doorgaan.
Ik heb getwijfeld om nog te zeggen dat het niet echt handig is om met een LT een HT te rammen of om zijn rage te voeden met wat bijdehante opmerkingen maar ik heb hem maar genegeerd:)
Heb er zelf ook wel eens last van als de rest van je team je laat stikken. Moest laatst iemand uit de brand helpen omdat hij belaagd werd waardoor hij vervolgens hem smeerde en mij achterliet. Toen was het wel even ragemode: ON!!!
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Ben gisteren en paar keer geteamed met een TD ( die volgens mij al wat langer speelde).We gingen vaak met zijn tweeen om alles heen ( ik volgde hem maar want die maps zeggen me nog weinig,hehe)
Hij vroeg mij continue om hem te volgen, was op mijn Heavy tank, en het was dan echt een chaos in het enemy team als wij van achteren aanvielen .
Had waanzinnige scores
Helaas heb ik hem niet als vriend toegevoegd en ben zijn naam vergeten

FUMES et CARNES
Ik rij voornamelijk premium tanks en doe dat ook standaard. Met een premium tank is dat goed te doen. Zeker als je van te voren tijdens een 50% kortings actie con's inslaat.psychoclown schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:38:
[...]
Ken anders wel een aantal lui die altijd cola of zelfs full premium consumables meedragen in veel tanks.
Verwijderd
Ach die battle op el halluf van jullie was ook niet slecht daar deed je geloof ik ruim 5k damage en je platoonmaat 3k. Was er bij en was leuk om te zien hoe dat ging.wsLy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:52:
Boh daarnet een heerlijke battle in mijn T54E1, 6487 damage, 7 kills.
Replay voor geïnteresseerden
Victory!, T54E1, Mines, 8/5/13 7:21 PM: 2,526 nXP, 6,487 dmg
Heb je de tank wel full ops met Vents, rammer en Vstab? Enige waar ik soms wel last van heb is stomme criticals op bijv. zijkanten, erg jammer want dat is geen damage en vaak zijn het targets die je toch wel even dood wilt hebben. Ik heb mijn twee beste potjes van gisteren bewaard dus die zal ik eind van de week even recorden en op youtube zettenwontcachme schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
3k+![]()
Ik sta in mijn hellcat hulldown niet gespot in camo met bino het team uit te spotten vanaf de hill in de nieuwe map en wat langer te wachten voordat ik een schot ging lossen.
Krijg ik ineens 4 shells mijn zijde op waarna ik achteruit weg rij om net even wat lager te gaan staan voor de zekerheid. Blijkt er een (friendly) IS achter mij te staan net buiten de view in 3rd person mode (anders had ik niet recht naar achter gereden achteraf), die schiet vol mijn turret in waardoor ik in de fik vlieg en het loodje leg.
Full ops. Crew ergens in 2e skill (oude E75 crew). Ik heb echt zo vaak dat er geen damage is dat ik er amper meer mee speel.psychoclown schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:25:
[...]
Heb je de tank wel full ops met Vents, rammer en Vstab? Enige waar ik soms wel last van heb is stomme criticals op bijv. zijkanten, erg jammer want dat is geen damage en vaak zijn het targets die je toch wel even dood wilt hebben. Ik heb mijn twee beste potjes van gisteren bewaard dus die zal ik eind van de week even recorden en op youtube zetten
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Sowieso wat ik gisteren vertelde heb ik (vooral de laatste tijd) erg veel last van heavies als ik passief sta te scouten.solique schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:35:
Gisteren echt op het punt gestaan om iemand te reporten via het forum maar had echt zoiets van het is wot en zoek het maar uit.
Ik sta in mijn hellcat hulldown niet gespot in camo met bino het team uit te spotten vanaf de hill in de nieuwe map en wat langer te wachten voordat ik een schot ging lossen.
Krijg ik ineens 4 shells mijn zijde op waarna ik achteruit weg rij om net even wat lager te gaan staan voor de zekerheid. Blijkt er een (friendly) IS achter mij te staan net buiten de view in 3rd person mode (anders had ik niet recht naar achter gereden achteraf), die schiet vol mijn turret in waardoor ik in de fik vlieg en het loodje leg.
Dat ik zo ver naar voren sta in mijn t71 of t49 betekent niet dat zij dit ook kunnen doen en als je dan toch naar voren wil. Blijf dan bij mij uit de buurt. De keren dat ik neergeschoten word terwijl ik niet eens gespot ben, omdat ze op een heavy schieten die denkt dat net achter mij een goed plekje is.
Ik kan heel goed met slechte teams om gaan en zal niet snel ragen, maar zulke acties zijn wel heel pijnlijk.
Ik zeg het ook altijd eerst netjes als het gebeurt. Laatst zette op el-halluf een kv-1 hem achter mij neer terwijl ik in een bosje de vallei gespot hield. Ik geef netjes aan dat ik 100% camo crew, een camo net en prem camo heb en daarom daar kan staan. Ook vertel ik hem dat hij gespot zou worden ik dan geraakt zou worden. Dus of hij alsjeblieft niet daar zou willen gaan staan.
Waarop hij reageert met "whatever i bounce everything". Wat dus totaal niet mijn punt was. Vervolgens word ik dus inderdaad afgeschoten. Waarna ik voor 1 van de eerste keren in het spel iemand over de chat heb uitgemaakt voor noob. Ook vertel ik hem dat dat niet zo'n toffe actie was, omdat ze nou hun ogen kwijt zijn(en ik vermeld misschien dat de kans aanzienlijk is dat ze ook hun top-damage-do-er kwijt zijn.)
Natuurlijk wordt er dan door die kv-1 gereageerd met. Chill, just a game. Playing for fun. Of iets dergelijks. Allemaal leuk en aardig, maar verpest het dan niet voor anderen...
check! dit verhaal kan ik me goed voorstellen!perpixel schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:49:
[...]
Sowieso wat ik gisteren vertelde heb ik (vooral de laatste tijd) erg veel last van heavies als ik passief sta te scouten.
Dat ik zo ver naar voren sta in mijn t71 of t49 betekent niet dat zij dit ook kunnen doen en als je dan toch naar voren wil. Blijf dan bij mij uit de buurt. De keren dat ik neergeschoten word terwijl ik niet eens gespot ben, omdat ze op een heavy schieten die denkt dat net achter mij een goed plekje is.
Ik kan heel goed met slechte teams om gaan en zal niet snel ragen, maar zulke acties zijn wel heel pijnlijk.
Ik zeg het ook altijd eerst netjes als het gebeurt. Laatst zette op el-halluf een kv-1 hem achter mij neer terwijl ik in een bosje de vallei gespot hield. Ik geef netjes aan dat ik 100% camo crew, een camo net en prem camo heb en daarom daar kan staan. Ook vertel ik hem dat hij gespot zou worden ik dan geraakt zou worden. Dus of hij alsjeblieft niet daar zou willen gaan staan.
Waarop hij reageert met "whatever i bounce everything". Wat dus totaal niet mijn punt was. Vervolgens word ik dus inderdaad afgeschoten. Waarna ik voor 1 van de eerste keren in het spel iemand over de chat heb uitgemaakt voor noob. Ook vertel ik hem dat dat niet zo'n toffe actie was, omdat ze nou hun ogen kwijt zijn(en ik vermeld misschien dat de kans aanzienlijk is dat ze ook hun top-damage-do-er kwijt zijn.)
Natuurlijk wordt er dan door die kv-1 gereageerd met. Chill, just a game. Playing for fun. Of iets dergelijks. Allemaal leuk en aardig, maar verpest het dan niet voor anderen...
Gisteren ook een paar keer meegemaakt helaas... Meestal ga ik uit mezelf weg en zoek ik een ander plekje op. Een keer werd ik geblokt en mn camo weg door die speler achter me. Werd doodgeschoten... Was zo gefrustreerd dat ik hem verrot heb gescholden en 5 van die ingame reports heb gegeven(geen idee of dat werkt). Daarna even gestopt. Als ik zo ga reageren weet ik dat even moet stoppen. Blijft een spelletje tenslotte
Vraag me wel af of uberhaupt Free to play wel zo goede gang van zaken is in de gaming wereld.
FUMES et CARNES
Dat lijkt me nog erger. Krijg je een server voor met mensen die het allemaal beter wetenIusedto schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:56:
Zag op het forum dat iemand vroeg om een "subsription server" zodat de kans op dit soort zaken wat minder wordt.
Vraag me wel af of uberhaupt Free to play wel zo goede gang van zaken is in de gaming wereld.

De persoon die dat vraagt heeft waarschijnlijk geen ervaring met subscription based gamesIusedto schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:56:
Zag op het forum dat iemand vroeg om een "subsription server" zodat de kans op dit soort zaken wat minder wordt.
[..]
"Some men just want to watch the world burn"
Daar helpt subscription based niets tegen
Moet eerlijk zeggen dat ik net zoveel last heb van onwetendheidsacties als wel het elitaire gedrag van waarschijnlijk hoge rating mensen die bij het begin van een match meteen noobteam etc beginnen te roepen. en iedereen meteen voor rotte vis uitmaken odmat hij wel even verteld hoe het moet maar niemand naar hem luisterd.
Nee gek he als je meteen als een blaaskaak begint te spammen, heltp echt om mensen naar je te laten luistern
Misschien toch maar zo'n stats mod zoeken om te kijekn waar dat nou over gaat
[ Voor 4% gewijzigd door Bokkie op 06-08-2013 10:04 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Overmatig spammen en tactieken roepen (die vaak nergens over gaan) is ook een eigenschap die meester is gemaakt door mensen die duidelijk nog niet genoeg ervaring hebben om die tactieken echt doordacht te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door perpixel op 06-08-2013 10:18 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Mensen stealen liever 2 hp kills met shells die 1000 of meer kosten dan ze daadwerkelijk meer waardevolle targets zoeken om de volledige schade van hun shell te laten doen.
En je ziet dat echt weer uit de diepste krochten de spelers getrokken worden vanwege deze maand augustus actie.
Alle vragen hebben een antwoord
Jouw "taak" in deze matches is dan ook om te scouten en eventueel de SPG's uit te schakelen.auto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:19:
Hmmm, ik heb nu een m5 stuart tank (tier IV) maar bij 9 van die 10 potjes ben ik de enigste tier IV tank, degene boven mij is dan al IV en dat loopt helemaal op tot VIII, daar kan ik toch niet van winnen? Als ik op zo'n tank schiet krijgt hij niet eens damage, ik kan hooguit zijn rupsband kapot schieten om hem even te plagen... Hebben jullie dit ook?
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
De zogenaamde scout matchmaking, imho de meest brakke mechanic in matchmaking. Ook de reden dat ik de M7 en de T21 skip mbv Free xpauto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:19:
Hmmm, ik heb nu een m5 stuart tank (tier IV) maar bij 9 van die 10 potjes ben ik de enigste tier IV tank, degene boven mij is dan al IV en dat loopt helemaal op tot VIII, daar kan ik toch niet van winnen? Als ik op zo'n tank schiet krijgt hij niet eens damage, ik kan hooguit zijn rupsband kapot schieten om hem even te plagen... Hebben jullie dit ook?
Met de T71 schijn je in ieder geval wel wat damage te kunnen doen als scout zijnde, nog maar 25k free exp te gaan
@hieronder
je wil een snelle tank die wendbaar is maar waar je ook lekker mee kan knallen?
Wolverine en hellcat
[ Voor 16% gewijzigd door Bokkie op 06-08-2013 10:36 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Welke amerikaanse tank moet ik dan hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door auto660 op 06-08-2013 10:23 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Verwijderd
Lol weeral zo herkenbaar, sta je een tank rustig af te knallen in zijn flank en denk je ik ga rustig dat tankje in puin schieten en als hij op 100 hp staat komen er plots shells van alle kantenmhindrik schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:21:
Gisteren mooi gedrag vanwege de 30 kills die je nodig hebt voor 300k.
Mensen stealen liever 2 hp kills met shells die 1000 of meer kosten dan ze daadwerkelijk meer waardevolle targets zoeken om de volledige schade van hun shell te laten doen.
En je ziet dat echt weer uit de diepste krochten de spelers getrokken worden vanwege deze maand augustus actie.

Als je niet dezelfde reports 5x stuurt kan het helpen, 5x dezelfde in korte tijd door dezelfde speler gegeven gaat niet werken en is zonde van je broodnodige 5 reports.oosterhofjf schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:56:
[...]
check! dit verhaal kan ik me goed voorstellen!
Gisteren ook een paar keer meegemaakt helaas... Meestal ga ik uit mezelf weg en zoek ik een ander plekje op. Een keer werd ik geblokt en mn camo weg door die speler achter me. Werd doodgeschoten... Was zo gefrustreerd dat ik hem verrot heb gescholden en 5 van die ingame reports heb gegeven(geen idee of dat werkt). Daarna even gestopt. Als ik zo ga reageren weet ik dat even moet stoppen. Blijft een spelletje tenslotte
Ja dat is inderdaad de keerzijde van zulke mooie acties, gisteren zag ik dat ook best vaak maar meestal waren het 55-70 WN7 spelers die toch net wat langer leven dan rode/dieprode spelers maar wel als idioten wachten tot ze de kill kunnen pakken.mhindrik schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:21:
Gisteren mooi gedrag vanwege de 30 kills die je nodig hebt voor 300k.
Daarentegen schiet het met de 300k credits (tot nu toe) elke dag wel lekker op, zit nu alweer op de ~8,5 mil credits. Kan ik binnenkort mooi weer wat tanks aanschaffen die al een tijdje op mij zitten te wachten.
Trouwens van het weekend de Mastery badge in mijn IS-7 behaald
[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2013 10:48 ]
Verwijderd
Vergeet niet dat je ook uitermate effectief kunt zijn door een heavie te detracken (beste wat je kunt doen als je 'm frontaal tegenkomt). Als een teammate vervolgens daardoor schade kan aanrichten, krijg je helft van de damage meegerekend als spotting damageblonderulez schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:14:
[...]
Met de topgun van de AMX 13 75 kun je zeker wel goed damage doen. Wellicht niet frontaal, maar de zijkanten en achterkanten van heavies kunt je vrijwel altijd penetreren. En daarbij, 6 * 135 dmg = ruim 700 damage in korte tijd. De kunst is dus om met je AMX 13 75 in die positie te komen. Tussen de 1000 en 2000 damage in een potje is zeker niet ongewoon voor een AMX 13 75.
Ik vind het niet de makkelijkste tanks zijn om te spelen, vaak gaat het ook wel mis omdat je zo kwetsbaar bent, maar vaak zit je ook met een grote grijns te spelen omdat je zo lekker zware heavies/TDs kunt irriteren zodat ze cruciale fouten maken en door jou of je team afgemaakt worden.
Die laatste 10% kosten juist de meeste XP! Vandaar "mijn" tip om door te gaan tot 40% op de 2e skill en dan retrainen. Die 40% op je 2e skill kosten minder XP dan de laatse 10% op je 1e opnieuw sparen.Seraphin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Yarr... Ik heb op mn commander meestal mentor geloof ik, en dan idd met silver omtrainen naar SS (ook met het idee dat ik die laatste 10% wel gewoon opnieuw grind). En thanks![]()
Bovendien heb je die laatste 10% ook weer niets aan die 90% die je al hebt, ga je door tot 140%, dan blijft die eerste 100% volledig effectief.
Er zijn wel rekentabelletjes te googlen op "crew skill calculator"
Als ik zou was, zou ik me maar eens gaan verdiepen in de onschuldig lijkende T49auto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:22:
Oww, dat heb ik dan nog niet gesnapt..Ik had hem omdat ik een beetje snelle tank wilde zodat ik lekker wendbaar was, niet om te scouten..
Als je (relatief) snelle tanks wilt maar niet wilt scouten, dan denk ik dat jij mediums moet gaan spelen. De Amerikaanse medium lijn o.a. leidt o.a. naar de T20. Heb deze tank zelf niet, maar wordt volgens mij wel gezien als één van de beste, zo niet de beste, tier7 medium. Daarna komen nog de Pershing en de twee Pattons tanks. Enige nadeel van deze lijn kan zijn dat je door de M3 Lee heen moet op tier4. Ik zelf vond dat wel een leuke tank, maar het is meer een TD dan een medium en veel mensen, zeker beginners, kunnen er niet mee overweg.auto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:22:
Oww, dat heb ik dan nog niet gesnapt..Ik had hem omdat ik een beetje snelle tank wilde zodat ik lekker wendbaar was, niet om te scouten..
Ik vind de T20 echt heel erg fijn. Reload zuigt maar voor de rest een goede all-rounder in mijn opinie.Mr_Size schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Als je (relatief) snelle tanks wilt maar niet wilt scouten, dan denk ik dat jij mediums moet gaan spelen. De Amerikaanse medium lijn o.a. leidt o.a. naar de T20. Heb deze tank zelf niet, maar wordt volgens mij wel gezien als één van de beste, zo niet de beste, tier7 medium. Daarna komen nog de Pershing en de twee Pattons tanks. Enige nadeel van deze lijn kan zijn dat je door de M3 Lee heen moet op tier4. Ik zelf vond dat wel een leuke tank, maar het is meer een TD dan een medium en veel mensen, zeker beginners, kunnen er niet mee overweg.
Verwijderd
Maar dan moet ie eerst helemaal tot tier 7 grinden voor de tank die je aanbeveelt.....daarom mijn tip om de T49 te proberen (n.a.v. de tip van lermand anders om Hellcat te nemen). T49 zit voor de Hellcat en is sneller te halen omdat t tier 5 is.Mr_Size schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Als je (relatief) snelle tanks wilt maar niet wilt scouten, dan denk ik dat jij mediums moet gaan spelen. De Amerikaanse medium lijn o.a. leidt o.a. naar de T20. Heb deze tank zelf niet, maar wordt volgens mij wel gezien als één van de beste, zo niet de beste, tier7 medium. Daarna komen nog de Pershing en de twee Pattons tanks. Enige nadeel van deze lijn kan zijn dat je door de M3 Lee heen moet op tier4. Ik zelf vond dat wel een leuke tank, maar het is meer een TD dan een medium en veel mensen, zeker beginners, kunnen er niet mee overweg.
De britse medium lijn is trouwens ook prima te doen als je een snelle wendbare tank wil (t49 is wel snel maar wat minder wendbaar). Leukste tank in die lijn is m.i. de tier 6 Cromwell.
Eens, T49 is ook een goede tipVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:16:
Maar dan moet ie eerst helemaal tot tier 7 grinden voor de tank die je aanbeveelt.....daarom mijn tip om de T49 te proberen (n.a.v. de tip van lermand anders om Hellcat te nemen). T49 zit voor de Hellcat en is sneller te halen omdat t tier 5 is.
De britse medium lijn is trouwens ook prima te doen als je een snelle wendbare tank wil (t49 is wel snel maar wat minder wendbaar). Leukste tank in die lijn is m.i. de tier 6 Cromwell.
UK medium lijn staat btw ook nog op mijn verlanglijstje, maar ja die is zo groot dat ik de komende jaren nog wel zoet ben met WoT
edit:
Ik ben trouwens tot een conclusie gekomen die ik graag ff met jullie wil delen
Ik speel deze lijn omdat ik na de Wolverine per ongeluk de Jackson had unlocked ipv de Hellcat. Omdat ik de Jackson toch wel erg fijn vond spelen ben ik doorgegaan met de lijn, de T25AT was minder leuk, vooral erg wisselend qua performance, maar nog steeds leuk genoeg. Toen ik de T28 eenmaal had viel het me zwaar tegen, zeker zonder topgun. Je bent zo traag als dikke stront en dat breekt je vaak op. Met de topgun werd het wel beter, maar die traagheid blijft. Als ik dan lees dat de opvolger, de T95, nog veel trager is dan zie ik daar echt tegen op. Bij tanks als de Black Prince en de Churchills had ik veel minder last van die traagheid en ook op de T28 Prot lijkt het me veel minder te deren, weet echt niet waar dat door komt.
Samenvattend: omdat het spel uiteindelijk (naast de stathoer uithangen
Ergens vind ik het echter ook zonde om te stoppen met een lijn, maar die andere TD lijn ga ik sowieso doorspelen want de T30 lijkt me ook een geweldige tank. Ik denk dus dat ik mijn beslissing heb gemaakt, tenzij iemand nog een vlammend pleidooi kan houden in het voordeel van de T95
[ Voor 52% gewijzigd door Mr_Size op 06-08-2013 11:45 ]
De T-34 en T-34-85 zijn ook wendbaar, maar niet zo erg als de Cromwell. De IS-heavies zijn ook lekker soepel om in te rijden, een IS voelt voor mij aan als een soort super-medium in bepaalde gevallen, een T29 dooddraaien is best mogelijk.
Probleem hierbij alleen is dat de T49 geen medium is maar een TDauto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:57:
Bedankt voor de tips, ben nu mijn laptop opnieuw aan het installeren maar zal zometeen even kijken bij het onderzoek menu. Die t49 is wel gruwelijk snel, dus ik ga dan denk ik maar voor de britse of usa medium tank lijn.
Verwijderd
Vergeet angling en alle andere leuke truckjes maak dat je gewoon geen shells moet vangen.
Is echt een hit and run machine en kan ook als scout gebruikt worden. Maar kan o zo leuk zijn en een echte nachtmerrie voor de andere partij, je kan er het bloed mee onder de nagels halen van een trage heavy.
QFT, zat ik ook al over te denken om hier iets over te postenperpixel schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:15:
Ik hoor vaak de combinatie van t49 en scout-runs en hit-and-run, maar voor mijn gevoel wordt de t49 dan niet echt tot zijn volle potentie gebruikt. Het grootte voordeel van deze tanks is zijn camo/spotting range. Dit is 1 van de weinige tanks die andere tanks op zo'n afstand kan spotten dat hij zelf kan schieten en nog niet gespot worden. Gebruik dit ook. Hou tanks op zo'n 300/350m afstand, gebruik je camo en kijk hoe al die heavies gek worden als ze niet door hebben waar die kogels vandaan komen.
@auto660: Check anders eens wat video's van Kyozu (Psychoclown). Hij heeft in het vorige deel van dit topic wel enkele filmpjes gepost van de kracht van de T49
Misschien komen er wel minder siema's
Verwijderd
Maare ga zeker de youtube filmpjes bekijken en ik zou zeggen meer op die manier spelen maar ben nu meer bezig op de Hellcat. BTW werkt die tactiek ook bij de Hellcat?
Dus het leuke aan Wot, ik ben redelijk fan van de TD lijnen en toch kan/ moet je die verschillend spelen ondanks het allemaal TD's zijn.
Enige punt waar ik wel van baal is dat ik vaak wel veel damage in een game doe (~1000-1500) op meerdere tanks, maar eindig met 1-2 kills. Speel dan voornamelijk tier V, VI en VII potjes. Is het dan gewoon de bedoeling om maar af te wachten om die kill te maken? Ik krijg namelijk het idee dat er best veel KS wordt gedaan bij WoT namelijk..
Verwijderd
XP en credits gaan per schade. Dus als jij 399hp van een ELC afknalt, en iemand doet de laatste punt eraf, krijg jjij veel meer xp en credits.
Daarom zie je soms bij niet al te beste tier 7/8 spelers dat ze niet schieten op een tank met minder dan 100hp: kost ze geld, aangezien ze geen 1k credits krijgen als ze mij killen. Vaak genoeg door dat soort lichten nog 1 of 2 kills kunnen maken met mijn zwaar beschadigde IS en IS-3
Dit topic is gesloten.
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)