[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste
Acties:
  • 76.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:04:
[...]

Hier ook een senior hoor ;)
Ben hier (denk ik) 1 van de weinigen die zijn diensttijd heeft doorgebracht in een heus tankbatljon (leo2) 8)
Sluit me aan bij het groepje senioren en ook gestopt met de fps games omdat dat op een bepaald moment idd te snel ging en een beetje frustie van werd.
Diensttijd bij de landmacht....neuh..houdt niet zo van kamperen op de hei...Luchtmacht Soesterberg, gouden tijd met de Amerikanen daar toendertijd.

[ Voor 3% gewijzigd door ShockWave op 27-08-2013 22:38 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

oosterhofjf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:19:

Mijn ideale combinatie van snel, goede camo en een gun met goed en acc zal er wel nooit komen :( Misschien de franse heavy tier 8, maar die is meteen zo lomp groot.
Leopard? Of bedoel je premium tanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:13
Premium tanks.

Er zijn anders verschillende tanks die ik erg leuk vind om te spelen.

Heb ook de tiger met buff geprobeerd op de test server en die bevalt me uitstekend. Hoge rof is heerlijk! Zeker met het rare gedrag op de testserver kan je flink scoren! Misschien ga ik deze nog terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShockWave schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Sluit me aan bij het groepje senioren en ook gestopt met de fps games omdat dat op een bepaald moment idd te snel ging en een beetje frustie van werd.
Diensttijd bij de landmacht....neuh..houdt niet zo van kamperen op de hei...Luchtmacht Soesterberg, gouden tijd met de Amerikanen daar toendertijd.
Leuk om te lezen dat hier nog meer fossiele gamers rond lopen.
Mijn diensttijd was wat minder spannend. Zat bij de verbindingen. We hadden wel wat YPR's voor ondersteuning. En dat was hoofdzakelijk verbindingsvoertuigen uit de drek trekken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Gisteren de object 704 gekocht, vandaag even de tracks unlocken en grinden naar de 268 :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_Reaver
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:34:
Mijn diensttijd was wat minder spannend. Zat bij de verbindingen. We hadden wel wat YPR's voor ondersteuning. En dat was hoofdzakelijk verbindingsvoertuigen uit de drek trekken :|
Op de meeste gamefora voel ik me de oudste maar als ik jullie berichtjes zo lees dan voel ik me gelijk weer iets jonger.

Gisteren echt een rampe dag. 5 matches achter elkaar verloren, maar telkens top 3 damage dealer in ons team en een van de laatste die wordt omgelegd. Dan kom je eindelijk in een team waar je wel mee denkt te winnen (1 paars, 2 blauwe, 5 groen en de rest geel tegen alleen geel, oranje en rood) en dan wordt het alsnog een close game waarbij ik jammer genoeg in het begin veels te snel neer ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ach en hoe vreemd ook zo'n senior die toevallig de artillerie vuren leidde en met grote regelmaat met het 104e verkenningseskadron of 11e tankbataljon (leo 1) mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Soms heb ik toch wel een aardig potje in de T-34-1 :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temoss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 10:41
psychoclown schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:43:
Soms heb ik toch wel een aardig potje in de T-34-1 :)

[video]
Waarom ging je niet voor een tracking shot op de jagd panther ? (rond 6:35)
Team mates maken hem voor je af, maar als dat niet het geval was geweest was je dood...
Hogere gedachte achter, of wou je per se een damaging shot hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:29
Vraagje: wat is jullie hoogst gehaalde spotting damage ooit? Ben wel geïnteresseerd in wat jullie beste battle is geweest op dit gebied.

Ik heb zelf recentelijk 6.7k spotting damage gehaald in mijn T-54 op Prokhorovka Encounter. Wij hadden de Noordelijke spawn en ik scheurde meteen richting de heuvel op de 9-lijn. Kon daar mooi net buiten bereik van de vijand blijven en telkens omhoog rijden om de heuvel te spotten. Arty kon redelijk huishouden en telkens als ze mij wilden raken, konden 2 TD's op B8 hen op andere gedachten brengen.

Uiteindelijk dus met 6.7k spotting damage en ca. 2k normale damage een win met 1900+ xp gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit 9.584 gehaald in een T71
Was op Prokhorovka (where else) en dan t beroemde bosje op E1, echter kwam ik nu van de "verkeerde" kant, waarbij het opzoeken van dat bosje erg tricky is....Ik redde het en vervolgens kwamen alle zware jongens netjes 1 voor 1 onze kant uit.

Bij GOT is er een topic genaamd "King of spotting"....
Koploper daar is Azenjood met 13.025 in een AMX 1390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

Geckoo

Good news, everyone!

zag de nieuwe RNG hier nog niet vermeld worden maar deel 7 is uit ;)

en de playlist voor ze allemaal vind je hier

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwikbal
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:29:
[...]

Ach en hoe vreemd ook zo'n senior die toevallig de artillerie vuren leidde en met grote regelmaat met het 104e verkenningseskadron of 11e tankbataljon (leo 1) mee ging.
En hier nog één die dan toevallig de artillerie granaten in de door jou aangegeven richting slingerde... Ik ben drie jaar lang stukscommandant op de M109A2/90 (SP Howitzer) bij de 41e afdeling veld artillerie geweest! Erg leuke tijd >:)

WoT/AW: panzerjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:15
Dan ken je dit nog wel "voorruit 400 rechts 200 uitwerkingsvuur". ;)
Ik hou het nu voor het merendeel bij lichte tanks. LTP en T1E6. Daar heb ik betere potjes mee dan met mijn Tiger 2 en T32.
Kost wat minder credits ook als je af bent... en er wordt niet zoveel gevloekt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:48:
Koploper daar is Azenjood met 13.025 in een AMX 1390
wat een naam.....Als ik commander was van een clan zou zo'n speler qua naam er al niet eens inkomen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Bean77 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

wat een naam.....Als ik commander was van een clan zou zo'n speler qua naam er al niet eens inkomen.
Die heeft nu mijn oude job in GOT :P

is SFC/council daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Klopt is vorige week benoemd, maar zie niet zo'n probleem met die naam?
Hij was trouwens al lange tijd lid van GoT2 :)

Vanavond trouwens maar weer is kijken of ik mijn WoT gevoel weer kan hervinden, ging de laatste tijd niet zo lekker, stats gingen naar beneden en volgens mij komt dat omdat ik telkens al te vroeg in de match een paar klappen ving. Dat moet er echt uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
Bean77 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Je bent zeker niet de eerste die ik hoor over Azenjood. Goede speler overigens. Staat al poosje op de watchlist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op het GOT forum heeft hij ook zijn naamskeuze uitgelegd. Heeft dus niets met de bevolkingsgroep joden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
ik denk dat ik ook geen jodium meer ga gebruiken of jodenkoeken eten of negerzoenen... oh.. wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Het gaat mij puur om de naam en ik vind het niks. Of die speler nu goed of slecht is of whatever. Misschien is het een toffe peer, maar dan vind ik zijn naam nog niks.

Ik vermoed dat ik enige aversie heb om met een speler met de naam Azenjood in een platoon/tc of whatever rond te rijden.

Maar goed, wilde alleen mijn verbazing uiten, geen discussie starten ;)

edit: perpixel, -> flauwe opmerking

[ Voor 4% gewijzigd door Bean77 op 28-08-2013 16:06 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Niet ieder woord of zin met "jood" erin is aanstootgevend, maar in een game met een "WW2" theme kan ik het wel begrijpen dat mensen er een negatief gevoel bij hebben. Persoonlijk kan het mij geen bal schelen, de guildleader in mijn WoW verleden noemde zichzelf "Strontfreak" maar het was wel een leuke kerel...

Vraagje over mapmods. Ben nog steeds de ideale mapmod aan het zoeken en misschien kunnen jullie hier bij helpen.

Wat heb ik nu:
Mapmod uit het XVM pack --> laat een cirkel zien die god weet wat doet, lijkt me niet men view range te zijn, zeker niet de spotting range en ook al niet de range waarin je enemies kan zien en beschieten die door je team gespot zijn. Dus nutteloos imo. Wel laat ie de last spotted locations zien, en dat vind ik wel handig.

Wat wil ik: (en heb zo'n dingen al tezien in streams enzo)
- Last spotted location info
- Cirkel met max spotting distance (eventueel aangepast per tank die ik gebruik)
- Vierkant met max range waarin ik tegenstanders kan zien die ik of het team heeft gespot (ik denk toch dat dit een vierkant rond je tank is... het is al zeker geen cirkel.
- Andere nuttigheden die van pas kunnen komen...

Iemand een idee?

EDIT
Na het lezen van de links onderaan bedoel ik dus een map die toont:
- last spotted
- max draw distance
- spotting range & view distance van de tank waarmee ik aan het rijden ben

Nog een vraagje:
Spotting, is de range waarin je enemies kan spotten afhankelijk van de richting waarin je tank staat of waarin je aan het richten bent of is dat ook gewoon een cirkel of vierkant rond je tank? Spotting is dat deel van het spel dat ik nog niet helemaal onder de knie heb en er is weinig echt nuttige info over te vinden (buiten dat je best achter een bosje staat ipv er in enz...)

[ Voor 5% gewijzigd door Inrage op 28-08-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Inrage schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:08:
Niet ieder woord of zin met "jood" erin is aanstootgevend, maar in een game met een "WW2" theme kan ik het wel begrijpen dat mensen er een negatief gevoel bij hebben. Persoonlijk kan het mij geen bal schelen, de guildleader in mijn WoW verleden noemde zichzelf "Strontfreak" maar het was wel een leuke kerel...

Vraagje over mapmods. Ben nog steeds de ideale mapmod aan het zoeken en misschien kunnen jullie hier bij helpen.

Wat heb ik nu:
Mapmod uit het XVM pack --> laat een cirkel zien die god weet wat doet, lijkt me niet men view range te zijn, zeker niet de spotting range en ook al niet de range waarin je enemies kan zien en beschieten die door je team gespot zijn. Dus nutteloos imo. Wel laat ie de last spotted locations zien, en dat vind ik wel handig.

- Cirkel met max spotting distance (eventueel aangepast per tank die ik gebruik)
- Vierkant met max range waarin ik tegenstanders kan zien die ik of het team heeft gespot (ik denk toch dat dit een vierkant rond je tank is... het is al zeker geen cirkel.

Iemand een idee?

Nog een vraagje:
Spotting, is de range waarin je enemies kan spotten afhankelijk van de richting waarin je tank staat of waarin je aan het richten bent of is dat ook gewoon een cirkel of vierkant rond je tank? Spotting is dat deel van het spel dat ik nog niet helemaal onder de knie heb en er is weinig echt nuttige info over te vinden (buiten dat je best achter een bosje staat ipv er in enz...)
Je kunt sowieso dit stukje even doorlezen en dit filmpje is ook wel handig.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
http://wiki.worldoftanks....hanics#Spotting_Mechanics

Laat weinig aan duidelijkheid te wensen over lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Zijn er mensen die succesvol met een Comet spelen? Ik kan er totaal niet mee uit de voeten en heb op er een winrate van 28% op (ja echt, je kunt volgens mij nog beter afk zijn). Met zijn voorloper, de crommie, had ik geen problemen en had ik een winrate hoger dan mijn eigen gemiddelde. Maar het probleem is dat ik die Comet niet hetzelfde kan spelen als de Crommie. Hij is daar te langzaam en niet mobiel genoeg voor in mijn beleving. En als ik hem speel als een 'normale' medium, zoals de T-43 (waar ik ook een goede winrate mee heb), dan voldoet hij totaal niet. Bijkomend probleem is ook dat hij een MM van een heavy krijgt (waarom is dat eigenlijk?).

Eigenlijk heb ik 2 vragen voor ervaringdeskundigen:

1) Hoe speel je een Comet succesvol.
2) Is de rest van de British mediumlijn leuk/goed om te spelen, of kan ik beter de Comet verkopen en het gewoon bij de Cromwell houden?

Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 16-09 15:10

p0st

Dutch Reefer

Iemand een idee?

EDIT
Na het lezen van de links onderaan bedoel ik dus een map die toont:
- last spotted
- max draw distance
- spotting range & view distance van de tank waarmee ik aan het rijden ben
Locastan's Minimap Mod is wat je zoekt :) helemaal configureerbaar! Voor mijn configuratie check mijn modpack in mijn signature!
2) Is de rest van de British mediumlijn leuk/goed om te spelen, of kan ik beter de Comet verkopen en het gewoon bij de Cromwell houden?
Aangezien ik mezelf nog geen ervaringsdeskundige wil noemen kan ik alleen uit eigen ervaring antwoord geven op je 2e vraag, en dat is terug naar de Cromwell en lekker andere lijnen gaan grinden :). Ik kon ook niet overweg met de Comet en de Cromwell is echt een heerlijk veelzijdig tankje.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
atticus182 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:58:
[...]

[...]

Aangezien ik mezelf nog geen ervaringsdeskundige wil noemen kan ik alleen uit eigen ervaring antwoord geven op je 2e vraag, en dat is terug naar de Cromwell en lekker andere lijnen gaan grinden :). Ik kon ook niet overweg met de Comet en de Cromwell is echt een heerlijk veelzijdig tankje.
Dank voor je antwoord. Ik heb de Cromwell ook niet weggedaan, daarvoor is hij te leuk om mee te spelen. Maar ik was benieuwd of de Centurions (na de Comet) de grind waard zijn of niet. Op zich speel ik de Comet niet zo vaak, meestal alleen de dagelijkse dubbels (zo heb ik ook de T21 doorlopen 8) ). Maar uiteindelijk heb ik natuurlijk genoeg XP om die Centurion aan te schaffen. Maar als die ook niet leuk zijn om te spelen, dan kan ik beter stoppen met deze lijn, de Comet verkopen en de Cromwell houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Centurion is best een lekker tank (ik heb de T8 versie). Lekkere gun, goede precisie en goede gun depression. Nadeel is dat er niet al te veel armor is (ook niet op de turret) en niet al te snel maar best goed te spelen. Zeker als 2e lijn sniper

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Ik moest ook even wennen aan de comet na de cromwell, maar ik zit nu op 74% winrate met die tank. De comet heeft een hoge dpm voor zijn tier, dus daar moet je gebruik van maken. Is ook redelijk precies en maak ook vooral gebruik van de (in vergelijking met de cromwell) goede gun depression dus telkens je turret peeken over een heuveltje. Comet is niet zo snel als een cromwell maar je kan wel meteen aan het begin een goed punt kiezen waar je het andere team kan raken als ze daar langs komen. Het is niet zon sniper als de latere britse meds maar op de zijkant van een tank kan je op afstand flink huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blonderulez schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:45:
Zijn er mensen die succesvol met een Comet spelen? Ik kan er totaal niet mee uit de voeten en heb op er een winrate van 28% op (ja echt, je kunt volgens mij nog beter afk zijn). Met zijn voorloper, de crommie, had ik geen problemen en had ik een winrate hoger dan mijn eigen gemiddelde. Maar het probleem is dat ik die Comet niet hetzelfde kan spelen als de Crommie. Hij is daar te langzaam en niet mobiel genoeg voor in mijn beleving. En als ik hem speel als een 'normale' medium, zoals de T-43 (waar ik ook een goede winrate mee heb), dan voldoet hij totaal niet. Bijkomend probleem is ook dat hij een MM van een heavy krijgt (waarom is dat eigenlijk?).

Ik vind de winrate niet zoveel zeggen of je een tank wel/niet goed speelt. De Comet is een medium dus jij kunt (normaltiter) daarmee niet makkelijk een battle naar je hand zetten.....
WN7 van die tank zegt veel meer of je 'm wel/niet goed speelt.
Kijk eens rond wat de gemiddelde waardes daarvoor zijn (ook survival rate, average damage e.d.). Als je 'm ook nog eens solo speelt ipv platoons, ben je veel te afhankelijk van je 14 strijdgenoten en in de vakantieperiode is het dan wel heel erg lastig om met een medium van invloed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het moeilijker is om te "carry-en" in een medium. Vaak zijn mediums juist veel flexibeler en kun je dus bijspringen waar nodig is etc. probeer met je T95 nog maar eens terug te trekken als blijkt dat de andere flank valt.

verder wil ik even dit loopje met jullie delen:
http://loopthetube.com/#0...o4A&start=303.5&end=309.8

[ Voor 18% gewijzigd door perpixel op 28-08-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perpixel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:57:
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het moeilijker is om te "carry-en" in een medium. Vaak zijn mediums juist veel flexibeler en kun je dus bijspringen waar nodig is etc. probeer met je T95 nog maar eens terug te trekken als blijkt dat de andere flank valt.
Lettende op het spelnivo deze dagen is het verrekte lastig om bij te springen als de heavies dieprood zijn en eiglk geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn, terwijl zij de aanval moeten leiden.
Daar sta je dan in je medium frontline tegen tier 8-9 heavies van de tegenpartij.......

Daarom ook mijn advies om een medium te gebruiken in een platoon ( bij voorkeur met 2 heavies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:03:
[...]

Lettende op het spelnivo deze dagen is het verrekte lastig om bij te springen als de heavies dieprood zijn en eiglk geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn, terwijl zij de aanval moeten leiden.
Daar sta je dan in je medium frontline tegen tier 8-9 heavies van de tegenpartij.......

Daarom ook mijn advies om een medium te gebruiken in een platoon ( bij voorkeur met 2 heavies)
Gedeeltelijk mee eens, medium platoon kan hartstikke prima maar als je TD's en Heavy's (vaak ook nog hogere tier) totaal geen benul hebben wat ze moeten doen dan moet je van goede huize komen wil je het 'even' winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, medium platoon kan hartstikke prima maar als je TD's en Heavy's (vaak ook nog hogere tier) totaal geen benul hebben wat ze moeten doen dan moet je van goede huize komen wil je het 'even' winnen :)
Dan ben je het dus geheel met me eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
Maar dat probleem is niet alleen een 'medium' probleem. Als ik met mijn 13 90 in een T10 game uit kom, en ik sta in de top 3 van met het uitdelen van dmg, dan weet ik ook dat ik de game heb verloren. En zelfs met mijn T9 Jagdtiger heb ik dat. Die komt bijna altijd in een T10 game uit. En als je een redelijk goed team hebt, kun je daar goed mee komen met het uitdelen van dmg, maar als jouw T10 teamgenoten slecht zijn, dan bereik je met je JT ook niet veel (zoals gister nog, 1 E-100 met 0 dmg en 1 met 490 dmg in je team, dan sta je op het einde van die (korte) game tegenover 3-4 T10s te kijken en 2 seconden later is het voorbij)... :|

[ Voor 16% gewijzigd door blonderulez op 28-08-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Heb zelf ook de Centurion, echt een tank die ik pak om te dubbelen en meer ook niet. Hoop dat de Centurion 7/1 wat beter is.

Kan eigenlijk behalve z'n armor niets bedenken wat nou echt slecht aan die Centurion is, gun is best lekker maar toch heb ik er ongelovelijke bagger potjes in. Winrate en efficiency geven echter het tegenovergesteld weer. Zal dan toch wel tussen de oren zitten ;) Ben zowieso niet zo'n medium man. T54 heb ik wel heerlijke potjes in gehad net als de Indien.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:54:
[...]
Ik vind de winrate niet zoveel zeggen of je een tank wel/niet goed speelt. De Comet is een medium dus jij kunt (normaltiter) daarmee niet makkelijk een battle naar je hand zetten.....
WN7 van die tank zegt veel meer of je 'm wel/niet goed speelt.
Tja, ik blijf het hier niet helemaal mee eens zijn. Uiteindelijk gaat het toch om battles winnen en dat is precies de winrate. Als je ipv capt nog een paar tanks beschadigt maar wel verliest gaat je WN7 omhoog en je winrate omlaag ondans dat cappen beter was. Zeker als je met een tank al een paar honderd battles hebt gespeeld zegt de winrate echt wel of je een potje naar je hand kunt zetten of niet. Het lijkt mij dan ook dat je naar beide moet kijken om een goed beeld te krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
redwing schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:36:
[...]

Tja, ik blijf het hier niet helemaal mee eens zijn. Uiteindelijk gaat het toch om battles winnen en dat is precies de winrate. Als je ipv capt nog een paar tanks beschadigt maar wel verliest gaat je WN7 omhoog en je winrate omlaag ondans dat cappen beter was. Zeker als je met een tank al een paar honderd battles hebt gespeeld zegt de winrate echt wel of je een potje naar je hand kunt zetten of niet. Het lijkt mij dan ook dat je naar beide moet kijken om een goed beeld te krijgen.
Helemaal mee eens, ik heb bijvoorbeeld de ISU152 met 65% winrate afgesloten. Ik heb meerdere malen het gevoel gehad dat ik degene was(wellicht met 1-2 andere tanks) welke doorslaggevend waren voor de overwinning. Volgens mij gaat je specifieke tank efficiency ook omhoog naarmate je meer damage dealt toch? Als je met 700-800 damage schoten telkens een tegenstander weet weg te tikken ben je redelijk doorslaggevend.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening over wn7 en winrate was ook meer geschreven vanuit het oogpunt of je met een medium een battle meer naar je hand kunt zetten. Logisch (imho) dat t met flinke damagedealers wat makkelijker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:06:
Mijn mening over wn7 en winrate was ook meer geschreven vanuit het oogpunt of je met een medium een battle meer naar je hand kunt zetten. Logisch (imho) dat t met flinke damagedealers wat makkelijker gaat
Een 3man platoon mediums kan erg doorslaggevend zijn als je ze als een wolfpack speelt. Kijk ook maar bijv naar de 2 t57s en batchat die wij vaak runnen edje.

Wn7 bestaat gewoon veel uit spotting en kills uit mijn perspectief.
Ik kan 2k damage doen en maar 1.2k wn7 hebben of ik kan 3 kills hebben en iets van 1.2k wn7 hebben.
Ook spotting geeft een wn7 van 125.

Ik denk zelf dat de focus wat meer op damage moet liggen dan kills. Zo kan je als lage tier ook niet statspadden omdat je eigenlijk alleen maar kills hoeft te pakken en te spotten.

Kills pakken is wederom dus weer makkelijker met een hoge alpha gun want ja, niet iedereen kan de kill pakken wanneer een tank op 500-600 hp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De relatie tussen winrate en WN7 is heel simpel: WN7 beloont juist die parameters die je winrate verhogen ;).

Voor WN7 is dus gekeken welke factoren er van belang zijn om games te winnen gewogen over al je battles. Minder geschikt dus ook om individuele tank stats (WN7 kijkt niet naar 'OP-ness') of om bv. xx dagen stats weer te geven (niet gewogen over account).

Verwijderd

Ik was altijd al slecht in rekensommetjes, dus zal me niet meer met de WN7 dinges bemoeien ;-)

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

[...]

Oud hier !!
41 Painfbat , regiment 'Stoottroepen', 3e peloton zware mortieren (180 mm). Heb mijn diensttijd in Ermelo doorgebracht, achterin in een YPR, liggend op een camonet. (Vandaar dat ik mijn tanks daar graag mee uitrust :) )
Overigens was het érg krap in zo'n ding,met een ammorek, vier mortieristen, een chauffeur en een boordschutter. Trouwens: leuk om te zien dat in WoT nogal wat USA-tanks een .50 bovenop hebben, die hadden wij ook.

• redwing
djengizz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:13:
De relatie tussen winrate en WN7 is heel simpel: WN7 beloont juist die parameters die je winrate verhogen ;).
Klopt, alleen heb je soms potjes waar je weinig damage/kills doet maar er wel voor zorgt dat ie gewonnen wordt. En dat wordt niet in de WN7 mee genomen (kan ook niet). Vandaar ook dat ik zeg dat je ze eigenlijk moet combineren. De WN7 zegt nl. wat sneller wat over hoe je speelt maar de winrate is uiteindelijk wat echt telt. Iemand die na 500 battles een WN7 van 1600 heeft en een winrate van 44% doet naar mijn idee nl. toch echt wat fout ;)

[removed]

Verwijderd

Appie Heijn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:05:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb bijvoorbeeld de ISU152 met 65% winrate afgesloten. Ik heb meerdere malen het gevoel gehad dat ik degene was(wellicht met 1-2 andere tanks) welke doorslaggevend waren voor de overwinning. Volgens mij gaat je specifieke tank efficiency ook omhoog naarmate je meer damage dealt toch? Als je met 700-800 damage schoten telkens een tegenstander weet weg te tikken ben je redelijk doorslaggevend.
WN7 heeft naar mijn mening teveel focus op de kill. Laatst een pot waar ik op 3 tanks het minste damage deed naar verhouding ook de minste xp maar volgens wotstatistics de hoogste win7 van ons 3 in een platoon.

Ook wel potten gehad met 3k damage en geen kills waarbij ik dan er eigenlijk voor zorgde dat de flank niet werd overlopen maar geen erg goede win7. En een pot waar ik als botoom tier niet veel kon uitrichten maar toch een goede win7 door ondanks de winst met 15-5 ik wel een punt of 15 had voor de cap. Klopt niet geheel, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:25 ]

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Zo gisteren weer ff een paar potjes gespeeld, duurde ff voordat ik weer al mn mods op orde had, en moet nog ff xvm opnieuw configgen, maar was op zich wel weer ff grappig om te doen.
Alleen die MT-25, was is dat voor een ding joh, misschien ff wennen, maar mis eigenlijk nu al de T-50-2 na 2 potjes...

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Kooistra9
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 16:01
Gister 3 potjes mee gedaan, met de MT-25, eerste potje ging ik gigantisch de mist in, dus ging snel dood, 2e en 3e potje waren epic, 2e ging ik als passive scout, en heb ik scout medale gekregen, 3e potje kon ik niet echt passive gaan want we zaten in himmelsdorf en dus wat meer supportend spelen. Met een sniper medale in mijn broekzak net gewonnen, AT-15 was van hill geflikkerd en was stuck tegen een IS-3 met 755 hp meer dan die AT-15.

have you tried turning it off and on again.

• Ilikebananas
Stats en wat ze zeggen over iemands spel blijft een lastig verhaal. Je laat altijd aspecten onderbelicht en overbelicht andere. En dan hoef je nog niet eens te beginnen over het feit dat iemands spelnivo verandert door de tijd heen. En al helemaal niet over dat je meetsamples standaard eigenlijk gewoon te klein zijn. Je komt op basis van een enkel getal niet verder dan een aardige indicatie, maar dan nog alleen wanneer je de context van dat getal kent.

• Inrage
Even iets anders, zag dit staan op shell distance van mijn huis....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q2VKLF3.jpg

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:18:
Klopt, alleen heb je soms potjes waar je weinig damage/kills doet maar er wel voor zorgt dat ie gewonnen wordt. En dat wordt niet in de WN7 mee genomen (kan ook niet). Vandaar ook dat ik zeg dat je ze eigenlijk moet combineren. De WN7 zegt nl. wat sneller wat over hoe je speelt maar de winrate is uiteindelijk wat echt telt. Iemand die na 500 battles een WN7 van 1600 heeft en een winrate van 44% doet naar mijn idee nl. toch echt wat fout ;)
Het gaat denk ik heel lastig worden om dat soort accounts te vinden zonder dat variance of een heel specifieke speelstijl daar de oorzaak van is.
Die potjes waar jij het over hebt maken zo weinig uit voor het geheel dat de acties die je in dat soort games maakt niet worden beloont. Zou bv. het in je eentje een flank houden terwijl je weinig damage doet maar je wel de game wint voor je team echt verschil maken dan zou bv. spotting wel hoger beloond worden. Feit is dat die paar potjes dat dat gebeurt helemaal niet zo van invloed zijn voor je overall winrate.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:20:
WN7 heeft naar mijn mening teveel focus op de kill. Laatst een pot waar ik op 3 tanks het minste damage deed naar verhouding ook de minste xp maar volgens wotstatistics de hoogste win7 van ons 3 in een platoon.
Leuk dat jij en veel anderen dat vinden maar die correlatie is gewoon zoals die is. Was die sterker geweest dan was de formule aangepast. Ook moet je dus niet kijken naar één game of een klein aantal, WN7 scores voor single games betekenen helemaal niets.

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Heb nu eindelijk de Churcill VII. Wat een traag hok, fijne armor maar die gun is ook niet heel geweldig tegen dezelfde/hogere tier. Schiet wel lekker snel uiteraard, maar wat heb je eraan als je niet door de armor komt...

Zat gisteren trouwens mijn de Churchill I in een battle met 12 KV-1's. Dat ging dan wel weer lekker.

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
Even vraagje tussendoor, ben via de VK3001H doorgegaan naar de T7 Panther. Is het verstandig om door te gaan naar de Panther ipv Tiger 2? Heb namelijk alleen nog maar mediums gespeeld en ben nu ook begonnen aan de TD USA lijn met de Wolverine bezig.

• redwing
djengizz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Die potjes waar jij het over hebt maken zo weinig uit voor het geheel dat de acties die je in dat soort games maakt niet worden beloont.
Tja, en toch is mijn WN7 de laatste tijd met zo'n 100 a 200 omhoog gegaan nu ik me wat meer focus op de kill (oftewel bij die 100 HP tank niet wacht tot mijn teamgenootjes die afmaken maar zelf gelijk neerschieten). Voor mijn winrate zie ik nog weinig veranderen maar mijn WN7 is toch weer een stapje hoger ondanks dat ik eigenlijk niet veel meer/minder voor het team doe. Oftewel je speelstijl kan wel degelijk invloed hebben op je WN7 (zo is het voor je WN7 beter om niet te cappen maar die laatste tank te killen ook al geeft dat meer risico op een verlies)

Maar dan nog blijft WN7 natuurlijk een leuk getal, maar naar mijn idee moet je die niet los van de winrate bekijken. De combi geeft aan of je echt goed speelt of niet (en dan moet je natuurlijk ook aantal games e.d. ook meenemen)

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 29-08-2013 10:56 ]

[removed]

• dynosu

dynosu

Orly ?

Wilde gisteren niet lukken in wot, ben ook maar snel gekapt.

Wel dikke pret gehad met clan, in training gaan schans springen met pz1cs. Heb me helemaal krom gelachen.

• perpixel
dynosu schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:56:
Wilde gisteren niet lukken in wot, ben ook maar snel gekapt.

Wel dikke pret gehad met clan, in training gaan schans springen met pz1cs. Heb me helemaal krom gelachen.
Toch ben je de laatste tijd wel hard aan het stijgen :o (7 days purple d:)b )

• dynosu

dynosu

Orly ?

ja het gaat wel lekker de laatste weken. Echter gisteren gewoon ff helemaal niet, kon me ook niet concentreren, dat helpt echt niet :)

• Kooistra9
dennisvalk schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:39:
Even vraagje tussendoor, ben via de VK3001H doorgegaan naar de T7 Panther. Is het verstandig om door te gaan naar de Panther ipv Tiger 2? Heb namelijk alleen nog maar mediums gespeeld en ben nu ook begonnen aan de TD USA lijn met de Wolverine bezig.
Elke tank heeft zijn unieke speelstijl, als HT, ben je wel verantwoordelijk voor de 1e of 2e lijn, ben je graag speler die 2e of 3e lijn als sniper speelt, dan kun je beter een tank kiezen met geschikte eigenschappen daar voor, nou valt het bij de Duitse tech tree wel mee, en kun je gerust Panther of Tiger 2 nemen aangezien de eigenschappen van die tanks wel aardig tot jouw speelstijl richt.

• Piekartz87
Wellicht lees ik er overheen of kijk ik niet goed, maar wat wordt er bedoelt met purple of red etc. Is dat een mod die stats inlaad en spelers een kleur toewijst?

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16

Grouchy

meep meep

Inderdaad op http://wotlabs.net/ staat een overzicht

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Pfff na het drama avondje van gisteravond zal ik nog steeds wel als zwart te boek staan dan.
Ik vind het wel een leuk spel. Maar volgens mij ben ik er gewoon niet goed in.

Rij nu de russische medium T3. Doe wat meer schade. Maar heb het idee dat ik nog steeds snel dood ga. Of ik haal maar 50 xp per potje ( als ik snel dood ben ) of maar een paar honderd. Is dit laatste zo weinig of zijn potjes met 1k exp een uitzondering?

• Piekartz87
In dat geval ben ik avarage :p ik speel alleen niet met clans oid. Altijd public. Heb niet het gevoel dat ik veel in te brengen heb op de uitkomst van de game als de rest van het team elkaar doodschiet bijvoorbeeld.
Meestal heb ik wel 2 tot 4 kills maar als er dan ineens alleen voor sta.. tja.

• Kooistra9
Peekster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:
Pfff na het drama avondje van gisteravond zal ik nog steeds wel als zwart te boek staan dan.

Rij nu de russische medium T3. Doe wat meer schade. Maar heb het idee dat ik nog steeds snel dood ga. Of ik haal maar 50 xp per potje ( als ik snel dood ben ) of maar een paar honderd. Is dit laatste zo weinig of zijn potjes met 1k exp een uitzondering?
Potjes rond 300 / 400 xp is gemiddeld bij verlies, en kan bij winst oplopen tot 600 / 1000 xp
als je boven die avarage xp komt (wat hierboven is vastgesteld) heb je een lekker potje gehad, en heb je goeie contributie aan je team gedragen,
lager tieren xp wijze is het zelfde als ik mij niet vergis, dus ik zou je aanraden deze filmpjes te kijken ( is een afspeellijst van worldoftanks onder het kopje mechanics )

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5ML4oXjG6ag&list=PLYgipOCaRI03DmR2wRjy3K6Ugg1nUCNrP&index=1]

dan ben je al stukje wijzer, qua andere dingen kun je nog van spelers guide kijken, veel zoals

http://www.youtube.com/user/BohemianEagle hebben leuke filmpjes

succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Kooistra9 op 29-08-2013 11:54 ]

• Inrage
Peekster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:

In low tiers loont het om niet als een gek naar voor rushen om de eerste hit te kunnen uitdelen, want je gaat ook de eerste hit pakken en misschien zelfs ineens dood zijn. Speel wat passiever, misschien zelfs dat je de eerste 2 minuten zelfs niks doet maar kijkt waar jouw team hulp nodig heeft, waar je de tegenstander kan flanken etc... geduld loont ;)

Volgens mij is het wel zo dat je minder xp krijgt in lower tiers, iedere tier dat ik stijg stijgt mijn average xp sterk en dat is volgens mij niet enkel door beter te spelen.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16

Grouchy

meep meep

Een Russische T3 medium lijkt me sterk, zal wel een light zijn....
Volgens http://www.vbaddict.net/tankstats/soviet-union/light/t-70-59 haalt de gemiddelde speler ongeveer 127 exp met een T-70 (Lt T3).

In die tiers zijn waarschijnlijk veel nieuwe spelers met onervaren crews zonder skills/perks en niet bekend met de maps en game mechanics (spotting/camouflage regels) en sinds je een light bent (scout) heb ie ook special MM. Zelfde straks met de T-80 of A-20. Dat zijn ook scouts wat betekend dat je bij hogere tiers terecht komt. Wat WG min of meer van je verwacht is dat je spot..geloof alleen dat de combinatie nieuwe speler + verplicht scout spelen niet echt een goed idee was van ze.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• User
  • Laatst online: 13:59
Inrage schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:56:
Even iets anders, zag dit staan op shell distance van mijn huis....

[afbeelding]
Ah kijk, een BRDM-2. Kostdat?

• psychoclown
BramSd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:35:
Vraagje: wat is jullie hoogst gehaalde spotting damage ooit? Ben wel geïnteresseerd in wat jullie beste battle is geweest op dit gebied.
11k spotting damage + 2+k damage in de 13 90 in een TC die ik heb geleid. Was tevens de battle voor mijn Mastery Badge in de 13 90 :)

Gisteren ging het weer lekker ten opzichte van mijn kunnen en de afgelopen dagen.
12 Potjes in de T-54 gespeeld, Hellcat niet aangeraakt (:+) en slechts één potje verloren. Sommige battles konden nog wel beter maar overall zeer tevreden dat mijn performance weer op niveau lag en de meeste battles wel wilde lukken. Helaas wederom niet de 30 kills gepakt, een drietal potjes gehad zonder kill (waarbij ik zeker wel een kill had kunnen hebben als er niet was gekillstealed of ik niet had gecritted).

De T-54 bevalt me in ieder geval wel heel erg :)

• perpixel
bij mij duurde het gisteren 16 of 17 potjes voor mijn 30 kills. Ik merk dat ik in het begin heel hard ga en dan zo rond de 27 kills een beetje vast loop. Zal wel iets psychologisch zijn.( uiteindelijk nog 65 kills oid in 32 potjes gehaald :) )

Verder is mijn avarage damage ook lekker aan het stijgen. Mijn recente gespeelde tier 8's liggen allemaal tussen de 1800 en de 2100. en tier 9's allemaal 2000+

Nu nog wat minder dood gaan(iets behoudener spelen) en dan moet het goed gaan komen :) begint ondertussen wel een (groot) gat tussen mijn overall en 60 dagen wn7 te komen. Maarja dat zou zich vanzelf moeten dichten.

[ Voor 46% gewijzigd door perpixel op 29-08-2013 12:32 ]

• wontcachme

wontcachme

Fuck, ik dacht dat het 300k gedoe al over was dus heb 0,0 moeite gedaan om de 30 te halen :z :z

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• psychoclown
perpixel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:21:
bij mij duurde het gisteren 16 of 17 potjes voor mijn 30 kills. Ik merk dat ik in het begin heel hard ga en dan zo rond de 27 kills een beetje vast loop. Zal wel iets psychologisch zijn.( uiteindelijk nog 65 kills oid in 32 potjes gehaald :) )

Verder is mijn avarage damage ook lekker aan het stijgen. Mijn recente gespeelde tier 8's liggen allemaal tussen de 1800 en de 2100. en tier 9's allemaal 2000+
Ik had 25 kills maar ik was al iets langer wezen spelen dan ik mezelf beloofd had dus gestopt vlak voor de 300k :)
wontcachme schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:28:
Fuck, ik dacht dat het 300k gedoe al over was dus heb 0,0 moeite gedaan om de 30 te halen :z :z
Eind Augustus beteken eind Augustus :P
Helaas afgelopen dagen niet kunnen halen terwijl ik de credits eigenlijk wel goed kan gebruiken :)

• Peekster
Kooistra9 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Potjes rond 300 / 400 xp is gemiddeld bij verlies, en kan bij winst oplopen tot 600 / 1000 xp
als je boven die avarage xp komt (wat hierboven is vastgesteld) heb je een lekker potje gehad, en heb je goeie contributie aan je team gedragen,
lager tieren xp wijze is het zelfde als ik mij niet vergis, dus ik zou je aanraden deze filmpjes te kijken ( is een afspeellijst van worldoftanks onder het kopje mechanics )

[video]

dan ben je al stukje wijzer, qua andere dingen kun je nog van spelers guide kijken, veel zoals

http://www.youtube.com/user/BohemianEagle hebben leuke filmpjes

succes.
Thanks voor de info. Mighty jingles heeft er voor gezorgd dat ik dit spel weer ben gaan spelen. Kijk minstens 1 filmpje van die gast per dag.
Grouchy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:02:
Een Russische T3 medium lijkt me sterk, zal wel een light zijn....
Volgens http://www.vbaddict.net/tankstats/soviet-union/light/t-70-59 haalt de gemiddelde speler ongeveer 127 exp met een T-70 (Lt T3).

In die tiers zijn waarschijnlijk veel nieuwe spelers met onervaren crews zonder skills/perks en niet bekend met de maps en game mechanics (spotting/camouflage regels) en sinds je een light bent (scout) heb ie ook special MM. Zelfde straks met de T-80 of A-20. Dat zijn ook scouts wat betekend dat je bij hogere tiers terecht komt. Wat WG min of meer van je verwacht is dat je spot..geloof alleen dat de combinatie nieuwe speler + verplicht scout spelen niet echt een goed idee was van ze.
I stand corrected. Het is de T4: A-32.

• Didactylos
  • Laatst online: 21-02 09:41
ok, ik begin helemaal overnieuw en installeer een "no chat' mod, de ene kleuterklas na de andere, zijn nog niet 3 seconden onderweg of het is al "noob" dit en "noob" dat (niet specifiek gericht op mij, laat dat ff duidelijk zijn :p ).

Als iemand een leuke clan weet waarin ook de lower tiers worden opgenomen, ik houd mij aanbevolen.
Naam is SgtColon.

Things just happen, what the hell

• wontcachme

wontcachme

psychoclown schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:33:
Eind Augustus beteken eind Augustus :P
Helaas afgelopen dagen niet kunnen halen terwijl ik de credits eigenlijk wel goed kan gebruiken :)
Ik dacht dat het maandag gestopt was met alle gamescom actie's :|

• Peekster
Didactylos schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:43:
ok, ik begin helemaal overnieuw en installeer een "no chat' mod, de ene kleuterklas na de andere, zijn nog niet 3 seconden onderweg of het is al "noob" dit en "noob" dat (niet specifiek gericht op mij, laat dat ff duidelijk zijn :p ).

Als iemand een leuke clan weet waarin ook de lower tiers worden opgenomen, ik houd mij aanbevolen.
Naam is SgtColon.
Ik merk dat ik een battle meer beleef dan jij. Was gisteravond als enige over en toen begon ik pas op de chat te letten. Het was 3 tegen 1. 1 zo'n derp die begint te roepen dat ik moet aanvallen. Anderen er netjes overheen met "Just stay at the flag. Let them come to you." Wist ik ook wel maar toch mooi om het te zien. Verloor uiteindelijk wel. Was zelf light tegen 1x light en 2 mediums.

• redwing
wontcachme schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:44:
[...]

Ik dacht dat het maandag gestopt was met alle gamescom actie's :|
Het is dan ook geen gamescon actie maar een 15-jarig bestaan actie ;)

[removed]

• Didactylos
  • Laatst online: 21-02 09:41
Peekster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

Ik merk dat ik een battle meer beleef dan jij. Was gisteravond als enige over en toen begon ik pas op de chat te letten. Het was 3 tegen 1. 1 zo'n derp die begint te roepen dat ik moet aanvallen. Anderen er netjes overheen met "Just stay at the flag. Let them come to you." Wist ik ook wel maar toch mooi om het te zien. Verloor uiteindelijk wel. Was zelf light tegen 1x light en 2 mediums.
Er word soms al geroepen voordat er een schot gelost is en in het begin let ik op chat en minimap om te zien waar iedereen heen gaat en wie om hulp e.d. roept.

Things just happen, what the hell

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
Kooistra9 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:22:
[...]

Elke tank heeft zijn unieke speelstijl, als HT, ben je wel verantwoordelijk voor de 1e of 2e lijn, ben je graag speler die 2e of 3e lijn als sniper speelt, dan kun je beter een tank kiezen met geschikte eigenschappen daar voor, nou valt het bij de Duitse tech tree wel mee, en kun je gerust Panther of Tiger 2 nemen aangezien de eigenschappen van die tanks wel aardig tot jouw speelstijl richt.
Ok bedankt. Zal ook nog wat meer gaan verdiepen op Youtube. Heb nog even de tijd, moet de laatste engine nog unlocken en dan doorsparen voor de volgende tier. Met mijn speelfrequentie betekent dat dit nog wel even gaat duren :)

• Kooistra9

Naam is SgtColon.
Wij nemen mensen op in onze clan in alle soorten en maten om zo maar even te zeggen, ook proberen wij steeds vaker dingen te organiseren, en hebben we de commanders die leuke dingen posten, of help volle tips, je kunt altijd kijkje wagen op onze website, die staat gelinkt onder het verhaal op de pagina.

als er vragen zijn of je tanks niet goed genoeg zeg je gewoon dat ik je heb uitgenodigd.

http://worldoftanks.eu/community/clans/500005883-DBC/

[ Voor 5% gewijzigd door Kooistra9 op 29-08-2013 13:22 ]

• Inrage
redwing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Het is dan ook geen gamescon actie maar een 15-jarig bestaan actie ;)
Die 30kills missie heeft me toch al 4500k extra credits opgebracht denk ik.
En 5days premium voor de XP missie (ging wel erg makkelijk met die x5 bonus dit weekend).
En ja, ik ben dus een beetje verslaafd aan deze game ;)
Noem 1 game waar dat niet zo is! haha :)
In een online omgeving moet je daar spijtiggenog gewoon aan wennen en vooral niet aan meedoen.

[ Voor 30% gewijzigd door Inrage op 29-08-2013 13:42 ]

Verwijderd

Gisteren toch vlot de 30 kills kunnen halen, gewoon alles dubbelen om te beginnen en om af te ronden de hellcat nog eens van stal gehaald, 11 kills in 2 matchen tikt wel lekker aan natuurlijk.

Paar matchen vrij snel het loodje gelegd dus moet iets voorzichtiger spelen met sommige tanks maar niet alle grinds liggen mij even goed (paar tanks doe ik enkel de dubbel)

Gaat de laatste dagen wel lekker en dat is ook aan de stats te zien die er deftig beginnen uit te zien:

Past 24 Hours
Battles 23
Avg. Tier 5.74
Victories 14 60.87%
Defeats 0 39.13%
Draws 0 0%
Survived 10 43.48%
Destroyed 33 1.43
K/D Ratio 2.54
Detected 21 0.91
Damage 16947 736.83
Capture Points 0 0
Defense Points 56 2.43
Experience 14783 642.74
Efficiency 1189
WN7 1636

Maar zal vrij lang duren eer dit in de global rating omhoog gaat heb ik de indruk.

Verwijderd

Inrage schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

In low tiers loont het om niet als een gek naar voor rushen om de eerste hit te kunnen uitdelen, want je gaat ook de eerste hit pakken en misschien zelfs ineens dood zijn. Speel wat passiever, misschien zelfs dat je de eerste 2 minuten zelfs niks doet maar kijkt waar jouw team hulp nodig heeft, waar je de tegenstander kan flanken etc... geduld loont ;)
Vaak zal dit advies voor een individuele nieuwe speler wel werken. Maar als elke speler in je team dit advies opvolgt, dan ga je die overwinning niet binnen halen. En ik heb die situatie al vele malen meegemaakt. Iedereen blijft dan minuten lang om zich heen kijken naar wat de andere gaat doen. Ondertussen kan de tegenstander zich zonder slag of stoot op goede locaties positioneren. Je zal je daarom ook bewust moeten zijn met welke tank je ten strijde trekt en wat dan je rol is binnen het team. Een stapje verder zal zijn dat je anticipeert op de tanksamenstelling van de tegenstander.

Opm: In tier 1 zal mijn opmerking niet veel uitmaken. Maar daarboven zal dit zeker van invloed zijn. Ik denk zelfs hoe hoger de tier hoe groter de impact.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 16:29 ]

• Piekartz87
Lekker op weg naar de stugg met de hetzer. wordt ik geteamkilled :') Door grenni62.. jammer joh.

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

User schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:09:
[...]
Ah kijk, een BRDM-2. Kostdat?
Ik zou zeggen, bel eens, nummer voor zover ik kan lezen: 0474-868364
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Wow vandaag alleen maar 1k xp losses in mijn leopard pta.... Oh well Rome2 is bijna ready to play :p fuck wot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:29
Vehicle Games played Victory ratio
T-54 8 75%
E-50 Ausf. M 5 20%

Om maar even het verschil aan te tonen...

Ik weet niet wat het is, maar die E-50M blijft voor mij een draak van een tank. Kan er niet mee winnen. De E-50 was geniaal; afgesloten met 73% winrate na 200 battles. De derde pot gisteren in de E-50M: ik had 5.5k damage, mijn maatje in Foch 155 6.5k en de derde platoonmaat 3k damage. Keihard verloren. Vijand had nog 8 tanks over op het eind.

De T-54 is de enige reden dat ik de avond nog in de plus kon afsluiten. Totaal 15 uit 26 gewonnen.

Overigens: een pot gedaan in mijn M60 en die ook gewonnen, maar ik was al binnen 2 minuten dood. Zodra ik gespot was, gingen 4 enemy tanks full retard achter me aan. Kon 4 schoten lossen voor ik eraan was. Voordeel was uiteraard dat mijn dood er wel voor zorgde dat ons team 4 vijanden redelijk aan gort kon schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
TweakJerommeke schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:28:
Wow vandaag alleen maar 1k xp losses in mijn leopard pta.... Oh well Rome2 is bijna ready to play :p fuck wot.
Echt zoveel mensen die ik uit wot ken die volgende week Rome 2 gaan spelen :Y Same here though! SPARTAAAAAA! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Vet dat rome 2 nu door zo velen verwacht wordt. Overal waar ik begon over deel 1 had men zoiets van. Wat is dat dan voor een game.

Rij nu met de stug en de churchill met de begin modules. Wat een waardeloos gedoe zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramSd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:29:
Overigens: een pot gedaan in mijn M60 en die ook gewonnen, maar ik was al binnen 2 minuten dood. Zodra ik gespot was, gingen 4 enemy tanks full retard achter me aan. Kon 4 schoten lossen voor ik eraan was. Voordeel was uiteraard dat mijn dood er wel voor zorgde dat ons team 4 vijanden redelijk aan gort kon schieten.
Dat zal helaas voor jou nog wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gisteren had ik nog weer even een paar potjes gespeeld en met name in de T-54 en dat ging wel heel erg lekker. Die tank is echt een beest, het is ook echt geen probleem om er goede scores mee te behalen. Helaas gingen op het eind de laatste 2 potjes echt heel slecht terwijl ik ook nog maar één kill wilde halen :P

Uiteindelijk alsnog weer bijna 90% gewonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 18:02
42 BLJ Seedorf, ook bij de verbindingen in toen nog een 1 tonner die einde mijn diensttijd omgewisseld werd voor een 4 tonner.
Omdat in Seedorf natuurlijk ook de paarden gestationeerd waren heb ik ook ettelijke malen met een Leopard meegereden tijdens oefeningen. :)
garathane schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:13:
[...]

Oud hier !!
41 Painfbat , regiment 'Stoottroepen', 3e peloton zware mortieren (180 mm). Heb mijn diensttijd in Ermelo doorgebracht, achterin in een YPR, liggend op een camonet. (Vandaar dat ik mijn tanks daar graag mee uitrust :) )
Overigens was het érg krap in zo'n ding,met een ammorek, vier mortieristen, een chauffeur en een boordschutter. Trouwens: leuk om te zien dat in WoT nogal wat USA-tanks een .50 bovenop hebben, die hadden wij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
Gisteren de 3e dag op rij dat het niet gaat zoals ik wil. De helft van de battles zelf niet optimaal gespeeld en 2 keer zelfs zeer stom. Maar ook wel erg vaak pech met de matchmaking en de teams. 4 keer verloren op een ninja-cap, 2 keer geswarmed doordat mijn teamgenoten harder faalden dan hun schaduw. Uiteindelijk met een paar goede battles mijn dagscore nog wel boven 1700 weten te krijgen, maar dat is minder dan waar ik de laatste tijd aan gewend was geraakt...

Dieptepunt gisteren was een encounter op redshire waar de tegenstander binnen 3 minuten op cap had gewonnen. Mijn enige troost was dat ook de tegenstander daar niet vrolijk van geworden zal zijn, hun nummer 1 had nog geen 400xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF happened to D_TCH???

Iemand die iets kan toelichten (mag per PM).
Neerlands hoop in bange dagen is niet meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:15:
WTF happened to D_TCH???

Iemand die iets kan toelichten (mag per PM).
Neerlands hoop in bange dagen is niet meer???
Van het GoT (Gathering of Tanks ) forum, ze hadden te weinig echt aktieve leden bij CW waardoor er dagelijks dezelfde 30-35 man moesten spelen. Aangezien dat niet vol te houden is en er geen verbetering te zien was (en de groep Nederlandse mensen nogal klein is, dus nieuwe aanwas is erg lastig) hebben ze besloten het op te geven :(

Helaas, het was een leuk idee en zag er zeker aan het begin hoopvol uit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dus datgene wat er ook gebeurde tijdens de CW met GoT in 2011 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Uitleg over D_TCH, bericht door Kaap.
Heren,

Voor diegene die gisteravond niet op teamspeak waren, D_TCH disband. De laatste 2 maanden liep de attendance niet goed waardoor we zelden tot nooit in staat waren 2 teams voor clan wars te fielden. Dat was wel een eis om een serieuze CW clan te zijn. Het gehele management, van recruiters tot fc's, zijn gisteren gevraagd of zij nog het gevoel en vertrouwen hebben of dit in de maand September dan wel goed zou komen. Het antwoord was unaniem: NEE.

Daarom is besloten Lowlands Steel te disbanden. Er is heel even gewtijfeld of we door moesten gaan als semi-cw clan, maar we vinden dat daar reeds beschikbare clans voor zijn in de vorm van TFP en DR-EC.

WHY & WHO hebben behoorlijk wat plek beschikbaar voor mensen die willen joinen, neem daarvoor contact op met Espp1980. Velen van jullie gaan die stap maken. Anderen zullen elders heengaan. Dit forum zal vandaag gesloten worden, maar de teamspeak blijft gewoon up en zal een public meeting ts worden.

Het is triest nieuws, maar gisteravond hadden de meeste mensen wel begrip voor het besluit. Vergeet niet dat we met opgeheven hoofd kunnen terugkijken op de laatste poging ooit nog een Nederlandstalige CW clan op poten te zetten.

Het was een eer om met zoveel goede gasten te dienen en ik wens jullie allemaal heel veel succes en plezier, waar jullie dan ook naar toe mogen gaan.

Acta Est Fabula (het verhaal is ten einde)

Kaap, ex-Commander

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wontcachme schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:22:
Dus datgene wat er ook gebeurde tijdens de CW met GoT in 2011 :+
Exact hetzelfde inderdaad :Y

Ach ja, we hebben het geprobeerd toch. Was een mooie poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Kaap schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Exact hetzelfde inderdaad :Y

Ach ja, we hebben het geprobeerd toch. Was een mooie poging.
Typisch Nederlands, iedereen wil wel maar als puntje bij paaltje komt dan zijn het altijd dezelfde die de overblijven om de kar te trekken.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
Ik denk niet dat het typisch nederlands is. Er zijn maar weinig landen waar er voldoende topspelers bij elkaar klitten (niet in negatieve zin) om een top cw clan levensvatbaar te maken. Op de een of andere manier zijn de veruit de meeste topclans internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ilikebananas schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:10:
Ik denk niet dat het typisch nederlands is. Er zijn maar weinig landen waar er voldoende topspelers bij elkaar klitten (niet in negatieve zin) om een top cw clan levensvatbaar te maken. Op de een of andere manier zijn de veruit de meeste topclans internationaal.
Er zijn momenteel 250+ nederlandse clans geindexeerd met circa 7300 spelers. Zitten nog een hoop bij internationale clans dus doe es gek, 8000 nederlandse spelers. En daar zijn geen 100 zeer goede dedicated spelers van bij elkaar te schrappen? Dat is best ernstig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Hoeveel van die 7300 spelers zijn echt actief en hebben meerdere T10 geschikt voor CW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Er zijn heus wel 100 dedicated NL spelers bij elkaar te brengen.

Alleen even hard gezegd, zijn zij bereid ergens in te investeren of blijven ze zitten in een gespreid bedje in een internationale topclan waar ze gegarandeerd goud en M60 tanks krijgen?

Niet dat ik hen iets kwalijk neem, maar dat heeft zeker invloed op het wel of niet slagen van een dedicated NL clan.

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)