Daarmee bedoelen ze je dat je 90% korting krijgt op het wijzigen van de namen van de crew in je tanks. Compleet nutteloos dus.Geckoo schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:20:
[...]
is crew name het zelfde als player name?
of is dat clan naam wijzigen?
Wow, wat herlaad dat dit snel zeg
misschien een stomme vraag: waarom zie ik bij sommige guns 3 getallen (zoals 109/120/123) en bij andere maar 2 (94/119) ?
Verwijderd
Waar ligt 't aan als je continu lags hebt?
Ik hoor niemand anders klagen in de verschillende channels,maar ik heb de hele ochtend al lags op beide servers......
Ik hoor niemand anders klagen in de verschillende channels,maar ik heb de hele ochtend al lags op beide servers......
Omdat sommige 'guns' maar 2 of 3 soorten munitie hebben.kuwerti schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:32:
misschien een stomme vraag: waarom zie ik bij sommige guns 3 getallen (zoals 109/120/123) en bij andere maar 2 (94/119) ?
Lekkere match

Platoonen helpt maar soms heb je ook wel eens een lekker potje als je alleen bent > Replay
Eindelijk "Mastery Tanker" in de T-62a.
Wat geluk komt er zeker wat bij kijken.Mr_Size schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:54:
Wow, wat herlaad dat dit snel zegMoordmachine! Mooie pot, je ziet dat je altijd wat geluk nodig hebt om dit soort potjes te winnen.
Lucky bounces, mensen die denken dat ze veilig staan en niet bewegen als ze worden geraakt, net op de juiste plek blijken te staan, autoloaders die hun drum op iemand anders leegschieten zodat jij ze rustig kan beschieten als ze aan het herladen zijn etc.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Sommige guns hebben idd alleen mogelijkheid voor 2 shelltypes, AP of premium AP.
Waarom HE bij sommige vervalt...geen idee, mischien te maken met historie?
Zou willen dat ik op mijn ram II HE kon schieten, elke 2 sec maar weinig damage maar wel guns of tracks spammen....
Waarom HE bij sommige vervalt...geen idee, mischien te maken met historie?
Zou willen dat ik op mijn ram II HE kon schieten, elke 2 sec maar weinig damage maar wel guns of tracks spammen....
Met de Hellcat ging het vanmiddag dramatisch, tot dit potje:
Victory!
Map: Sacred Valley
Date: zaterdag 17 augustus 2013 13:23:06
Vehicle: M18 Hellcat
Exp: 6.975 (x3) + Credits: 50.550
dmg: 3105
base XP: 1550
Het zoveelste T8 potje met de Kitty, maar nu eindelijk eens succesvol

Verder ook nog een erg lekkere pot met de Tiger gehad, waarbij ik en mijn platoonmaat echt het team hebben gedragen:

Replays voor de geïnteresseerden:
Hellcat
Tiger
Victory!
Map: Sacred Valley
Date: zaterdag 17 augustus 2013 13:23:06
Vehicle: M18 Hellcat
Exp: 6.975 (x3) + Credits: 50.550
dmg: 3105
base XP: 1550
Het zoveelste T8 potje met de Kitty, maar nu eindelijk eens succesvol

Verder ook nog een erg lekkere pot met de Tiger gehad, waarbij ik en mijn platoonmaat echt het team hebben gedragen:

Replays voor de geïnteresseerden:
Hellcat
Tiger
nog een vraag: stel ik heb veel XP gehaald in een potje, maar ik ben kapot. Als ik nu 'terug naar garage' ga, krijg ik dan wel het geld en XP, of moet ik het hele potje afkijken?

Nadat ik mijn E-100 heb wil ik een andere tree gaan doen en zit ik te twijfelen tussen 3 4 opties.
Optie 1. T57 heavy? Hierbij zit ik bij de M7, heb gehoord dat dit de minst leuke tank in de tree is maar ik vind het wel mee vallen en kan er wel mee spelen.
Optie 2: T-62A. Hier moet ik nog aan beginnen maar heb al van verschillende mensen gehoord dat deze wel leuk is om te grinden + heb hier net ook al gelezen dat een paar mensen het aanraden om richting deze tank te gaan.
Optie 3: Naar de Leopard 1 gaan. Hierbij kan ik al vanaf tier 7 beginnen aangezien ik de VK 30.02D al kan kopen.
Er was trouwens nog een optie 4 maar ik wil weten of die wel echt de moeite waard is. Namelijk richting de bat chat gaan. Ik zit bij de AMX 40 en vind het nogal vervelend hier mee te spelen.
Ben benieuwd naar jullie meningen
Optie 1. T57 heavy? Hierbij zit ik bij de M7, heb gehoord dat dit de minst leuke tank in de tree is maar ik vind het wel mee vallen en kan er wel mee spelen.
Optie 2: T-62A. Hier moet ik nog aan beginnen maar heb al van verschillende mensen gehoord dat deze wel leuk is om te grinden + heb hier net ook al gelezen dat een paar mensen het aanraden om richting deze tank te gaan.
Optie 3: Naar de Leopard 1 gaan. Hierbij kan ik al vanaf tier 7 beginnen aangezien ik de VK 30.02D al kan kopen.
Er was trouwens nog een optie 4 maar ik wil weten of die wel echt de moeite waard is. Namelijk richting de bat chat gaan. Ik zit bij de AMX 40 en vind het nogal vervelend hier mee te spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door DivineNL op 17-08-2013 15:01 ]
Je krijgt gewoon je XP en credits binnen, op het moment dat je dood bent kan je direct weer terug naar garage om met de volgende tank te starten.kuwerti schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:52:
nog een vraag: stel ik heb veel XP gehaald in een potje, maar ik ben kapot. Als ik nu 'terug naar garage' ga, krijg ik dan wel het geld en XP, of moet ik het hele potje afkijken?
Enige nadeel dat je niet het potje afkijkt is dat je replay's onvolledig zijn.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dank je. die replay's zijn niet erg. toch niet de moeite om naar te kijkenthijsco19 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:03:
[...]
Je krijgt gewoon je XP en credits binnen, op het moment dat je dood bent kan je direct weer terug naar garage om met de volgende tank te starten.
Enige nadeel dat je niet het potje afkijkt is dat je replay's onvolledig zijn.

Zo, 7 defeats op rij zorgt ff voor een pauze. Eerder vanmiddag in platoon ging het nog redelijk, maar solo is gewoon niet te doen vandaag.
a) iedereen in mijn team is steevast oranje of slechter
b) 80% van de potjes ben ik bottom tier
c) RNG trolled erger dan ooit, zoveel rare bounces, misses, 0 crits, shells die in het niets verdwijnen. Praktisch onspeelbaar
Maar goed, laatste tijd ging het zo goed, zo'n dag als dit zat er een keer aan te komen
a) iedereen in mijn team is steevast oranje of slechter
b) 80% van de potjes ben ik bottom tier
c) RNG trolled erger dan ooit, zoveel rare bounces, misses, 0 crits, shells die in het niets verdwijnen. Praktisch onspeelbaar
Maar goed, laatste tijd ging het zo goed, zo'n dag als dit zat er een keer aan te komen
Van a en c heb ik ook veel last, maar toch 12 uit 13 gewonnen tot dusver, wel in platoonverband.
Veel 0 damage hits en bounces op zwak armor.. en shells die soms gewoon verdwijnen.. Had een JP2 voor me staan, schiet erop en zie mijn shell nergens naartoe gaan
Veel 0 damage hits en bounces op zwak armor.. en shells die soms gewoon verdwijnen.. Had een JP2 voor me staan, schiet erop en zie mijn shell nergens naartoe gaan
Wat is dat toch met weekends en idioten, ik speel nog niet zolang maar merk wel dat het idioten gehalte behoorlijk hoog is in de weekends.
Net nog potje Murovanka in de ELC-AMX, bovenste spawnpunt, ik ga naar rechts want ik wil spotten voor arty en de heavies, sta ik gedekt in de buurt van de hoek zie ik dat de rest van het "team' allemaal in het grote dierenbos zit. Ik word afgeschoten en het rode team begint te cappen (waren voor de rest niemand tegen gekomen).
Op het moment dat de cap beging gaat het hele groene team, die net het bos achter zich gelaten hadden, weer retour richting ons kamp. En kwamen, uiteraard, te laat.
En als je er wat van zegt krijg je als antwoord:"STFU noob" in één van zn vele vormen, als je uberhaupt al antwoord krijgt.
Zo, ff wat frustratie van me afgetypt. 8 Potjes gedaan, 7 topdamage done en allemaal verloren.
Net nog potje Murovanka in de ELC-AMX, bovenste spawnpunt, ik ga naar rechts want ik wil spotten voor arty en de heavies, sta ik gedekt in de buurt van de hoek zie ik dat de rest van het "team' allemaal in het grote dierenbos zit. Ik word afgeschoten en het rode team begint te cappen (waren voor de rest niemand tegen gekomen).
Op het moment dat de cap beging gaat het hele groene team, die net het bos achter zich gelaten hadden, weer retour richting ons kamp. En kwamen, uiteraard, te laat.
En als je er wat van zegt krijg je als antwoord:"STFU noob" in één van zn vele vormen, als je uberhaupt al antwoord krijgt.
Zo, ff wat frustratie van me afgetypt. 8 Potjes gedaan, 7 topdamage done en allemaal verloren.
Things just happen, what the hell
Ik had 15 uit 16 gewonnen, maar de laatste 5 battles waren de teams echt bedroevend slecht... 4 ervan verloren die gewoon gewonnen hadden kunnen worden! Maarja.. waarom zou je nadenken als je dit spel aan het spelen bent?
Maarja, morgen nog 1.3 miljoen credits bij elkaar spelen en dan heb ik de T57 Heavy.
Maarja, morgen nog 1.3 miljoen credits bij elkaar spelen en dan heb ik de T57 Heavy.
Herkenbaar, hier net zo; van de 20 potjes vandaag hooguit 7 gewonnen, zeker een stuk of 5 verloren doordat het team massaal in een treintje 1 kant langs ging en zich als makke lammetjes lieten afschieten.
Gisteren ook zo vies met mijn E100 op Sacred Valley Pearl River, veel tier 8jes dus ik denk dat wordt flink knallen.wsLy schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:56:
Van a en c heb ik ook veel last, maar toch 12 uit 13 gewonnen tot dusver, wel in platoonverband.
[list=1]• Bounce voorkant IS3 die met zijn kont naar achteren omhoog rijd (neus dus (bijna) vlak voor me neus).
• Bounce vlakke zijkant 50b
• Bounce geanglede voorkant IS3
• Critical hit SU-101 (10m) zonder damage
• Critical hit Jagdpanther II met enkel detrack
Ik had 7,7k damage en 5 kills maar had ik die SU-101 gewoon damage gedaan dan had ik zeker 1000 hitpoints bespaard van de JP II die achter me stond en hem waarschijnlijk ook nog kunnen finishen om vervolgens de arty die om de hoek stond te kunnen pakken.. Dat had mij dan een winst opgeleverd

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ook weer een zeer verdrietige vertoning.
Ik sloop er 4 met mijn T-34 met 57mm wat al een indicatie is dat het niet zo lekker gaat. Uiteindelijk ten onder gegaan omdat er aan de ene kant een KV-1 stond en aan de andere kant een churchill. Beide full health en ik was de helft al kwijt.
Uiteindelijk is er nog een Churchill over die denk ik de game gewoon verliet. Dan komt er een M37 aanrijden die nog 11hp over heeft. Hij had al een van zijn teamgenoten afgemaakt dus het was geen genie.
Hij schiet eerst op een paar meter in de achterkant van de Churchill wat maar z'n 120 damage deed en ramde de Churchill toen. Dood.
Vond het alleen wat minder dat een afk een kill haalt.
Ik sloop er 4 met mijn T-34 met 57mm wat al een indicatie is dat het niet zo lekker gaat. Uiteindelijk ten onder gegaan omdat er aan de ene kant een KV-1 stond en aan de andere kant een churchill. Beide full health en ik was de helft al kwijt.
Uiteindelijk is er nog een Churchill over die denk ik de game gewoon verliet. Dan komt er een M37 aanrijden die nog 11hp over heeft. Hij had al een van zijn teamgenoten afgemaakt dus het was geen genie.
Hij schiet eerst op een paar meter in de achterkant van de Churchill wat maar z'n 120 damage deed en ramde de Churchill toen. Dood.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die is nog leuker als het een hogere tier is die dat doet. Heb zo wel eens een afk'er een Kamikaze zien halen zonder ooit bewogen te hebbenDanielWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:28:
Ik zit vandaag trouwens veelal toch in de goede teams en sommige echt spannende potjes (laatste die ik speelde hadden we nog 10 seconden op de teller over bij de laatste kill) Daarnaast heb ik volgens mij zo'n 70% van de potjes heb gewonnen van de 20-25 die ik heb gespeeld vanavond.
[removed]
Volgens mij weet de AC ML48 dat hij binnenkort verkocht wordt 
Wat een bizar potje
Victory!
Map: El Halluf
Date: zaterdag 17 augustus 2013 21:21:32
Vehicle: AMX AC mle. 48
Exp: 6.462 (x3) + Credits: 61.057
Achievements: : Steel Wall, Top Gun, Spartan
https://dl.dropboxusercon...8_29_el_hallouf.wotreplay
1 VS 1 tegen een Ferdi, kwam opeens een ingeving om eens HE te laden. Voor aanvang had ik op basis van XVM een uitspraak dat als we zouden verliezen dat ik dan mijn schoenen op zou eten.
Tja maat 46
Ja dan ga je tot het gaatje om toch te winnen.... en JA dat is gelukt
Wat een bizar potje
Victory!
Map: El Halluf
Date: zaterdag 17 augustus 2013 21:21:32
Vehicle: AMX AC mle. 48
Exp: 6.462 (x3) + Credits: 61.057
Achievements: : Steel Wall, Top Gun, Spartan
https://dl.dropboxusercon...8_29_el_hallouf.wotreplay
1 VS 1 tegen een Ferdi, kwam opeens een ingeving om eens HE te laden. Voor aanvang had ik op basis van XVM een uitspraak dat als we zouden verliezen dat ik dan mijn schoenen op zou eten.
Tja maat 46
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Optie 1 ben ik zelf mee bezig. Na de M7 komt de T21, en die is heel lastig vanwege de scouting MM. Daarna heb je alleen maar 'leuke' tanks.DivineNL schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:59:
Nadat ik mijn E-100 heb wil ik een andere tree gaan doen en zit ik te twijfelen tussen 3 4 opties.
Optie 2 ben ik ook aan het doen. Ben nu op T8 en die lijn vind ik erg leuk (stock zijn ze niet leuk, maar dat geld voor meer tanks)
Optie 3 geen mening, zit op andere Duitse lijnen
Optie 4. Na de AMX40 veranderen de tanks compleet. Snelheid en goede guns zijn de keywords, compleet tevenovergesteld aan de AMX40.
Ik denk dat optie 2 en 3 de makkelijkste tanks hebben. Optie 1 en 4 hebben autoloaders, en persoonlijk vind ik optie 4 lijn de moeilijkste om goed te spelen. (uitgezonderd de genoemde T21).
Ik keek gisteren naar Kyozu's stream en ze (zijn platoon) hadden het er over dat je aggressief moet spelen in het noorden van Pearl River (tijdens die leuke E100 pot waar eerder over gepost is), dus vandaag dat advies maar ter harte genomen met positief resultaat, al was het vijandelijk team behoorlijk zwak....:

Pearl river

Pearl river
erutangiS
Ook weer een leuke. Komen een M4 en een M8 de hoek om rijden en daar sta ik dan, alleen, in mijn TOG.
Ze vluchten meteen in totale paniek.
Helaas kwamen ze terug met nog een Hellcat, M6, KV-1S. Jagdpanzer IV en een Stug III maar het was het waard om ze te zien vluchten. Fear TOG.
Ze vluchten meteen in totale paniek.
Helaas kwamen ze terug met nog een Hellcat, M6, KV-1S. Jagdpanzer IV en een Stug III maar het was het waard om ze te zien vluchten. Fear TOG.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor de geïnteresseerden, ik ben live
Bedankt voor je mening
Dan gebruik ik gewoon mijn free exp voor de AMX 40 + de x2/3.
5 kills in de Panther, so close to most impossible topgun, ever.
En uiteraard flink verloren.
En uiteraard flink verloren.

Ik begin nu wel een beetje haat te krijgen aan unicum platoons. Ze gaan alleen maar voor de stats en daardoor verlies ik continue game after game omdat ze met medium tanks in de base blijven campen...
Ben ff je battle op El Halluf met de Indienpanzer aan het kijken. Ziet er goed uit
lol, die E100 match. Lekker al dat kanonnenvoer, om nom nom

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Size op 18-08-2013 00:00 ]
Ligt ook aan de tanks natuurlijk. Ik heb vandaag ook redelijk in base lopen campen met de M48A1 aangezien we telkens de *** kant hebben van een map. Op El Haluf de noordbasis waar de tegenstander 4 autoloader mediums heeft, dan kan ik niet naar beneden racen.dr34m3dd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:44:
Ik begin nu wel een beetje haat te krijgen aan unicum platoons. Ze gaan alleen maar voor de stats en daardoor verlies ik continue game after game omdat ze met medium tanks in de base blijven campen...
Maar ik heb wel gemerkt dat als je unicums/zeer goede platoons speelt dat je iets meer moet inhouden tegenwoordig. De teams zijn af en toe zo godsgruwelijk slecht dat ik liever eerst 2e lijn snipe om daarna nog full health te hebben dan dat ik erop klap en redelijk kapot ben. Als voorbeeld, een potje vanavond op Murovanka waar de teams een CW setup hadden qua tiers en er aan mijn kant in totaal 7 tier X tanks waren zonder damage
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De unicums die ik tegenkom blijven lekker back en zorgen gewoon dat we verliezen. naja zelf ga ik wel gewoon lekker vind t alleen jammer van die platoons -.-wontcachme schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:57:
[...]
Ligt ook aan de tanks natuurlijk. Ik heb vandaag ook redelijk in base lopen campen met de M48A1 aangezien we telkens de *** kant hebben van een map. Op El Haluf de noordbasis waar de tegenstander 4 autoloader mediums heeft, dan kan ik niet naar beneden racen.
Maar ik heb wel gemerkt dat als je unicums/zeer goede platoons speelt dat je iets meer moet inhouden tegenwoordig. De teams zijn af en toe zo godsgruwelijk slecht dat ik liever eerst 2e lijn snipe om daarna nog full health te hebben dan dat ik erop klap en redelijk kapot ben. Als voorbeeld, een potje vanavond op Murovanka waar de teams een CW setup hadden qua tiers en er aan mijn kant in totaal 7 tier X tanks waren zonder damage. Dan verlies ik nog wel het potje, maar heb nog wel 3300dmg uitgedeeld door wat slimmer te spelen. Ik offer liever wat spelers op die de voorkant van hun tank niet weten dan dat ik vol in de aanval ga en geen zak kan doen.
Misschien moet ik toch eens geld gaan uitgeven, zit al een tijdje te wachten op aanbiedingen. Type 58, VK45.02A, Black Prince, T71, T32, T25/2, T25 AT, T43, KV13, en KV-4 zijn allemaal al een hele tijd niet in de aanbieding geweest.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Zooooo......het lijkt erop dat de vakantie en veranderen van speelwijze zijn vruchten afwerpen.
Voor de vakantie zat ik in een dalende lijn en ging daardoor waarschijnlijk ook geforceerd spelen.
De afgelopen dagen meer in platoons gespeeld en de weg omhoog weer gevonden.
Enkele dagen met 53% wr, 60%, 65%, 1 slechte dag dat niets lukte met 38% en vandaag 73% met een WN7 van bijna 1800. Qua credits deze week ook iets van 3mio erbij geknald, mede dankzij de E25 die ik misbruik om de 30 kills p/dag binnen te harken.
Met een 12-15 potjes E25 haal ik de 30 kills, 300k bonus en nog eens 5-600k credits met deze cashcow.
Target voor komende week: average damage en survive rate omhoog (deze week ook, maar moet hoger).
Voor de vakantie zat ik in een dalende lijn en ging daardoor waarschijnlijk ook geforceerd spelen.
Enkele dagen met 53% wr, 60%, 65%, 1 slechte dag dat niets lukte met 38% en vandaag 73% met een WN7 van bijna 1800. Qua credits deze week ook iets van 3mio erbij geknald, mede dankzij de E25 die ik misbruik om de 30 kills p/dag binnen te harken.
Met een 12-15 potjes E25 haal ik de 30 kills, 300k bonus en nog eens 5-600k credits met deze cashcow.
Target voor komende week: average damage en survive rate omhoog (deze week ook, maar moet hoger).
Langzaam kom je er wel edje!Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:39:
Zooooo......het lijkt erop dat de vakantie en veranderen van speelwijze zijn vruchten afwerpen.
nog ff een (domme) vraag. Houdt de Matchmaking rekening met alle extra (non-stock) dingen (grotere gun e.d.) die je erop hebt gezet of kijkt matchmaking alleen naar de tank zelf?
Dit inderdaad, het klinkt misschien erg egoïstisch maar veelal is het wel in belang van het team omdat ze nog alles zullen proberen om te winnen. Zelf doe ik het ook, ik ga niet ergens in mijn eentje naartoe als ik weet dat ik meerdere tegenstanders zal tegenkomen. In dat geval laat ik liever iemand anders voorop rijden omdat ik weet dat ik veel meer damage zal doen wanneer ik mijn hitpoints behoud en dus ook de winstkans (ver)hoog (houdt).wontcachme schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:57:
[...]
Ligt ook aan de tanks natuurlijk. Ik heb vandaag ook redelijk in base lopen campen met de M48A1 aangezien we telkens de *** kant hebben van een map. Op El Haluf de noordbasis waar de tegenstander 4 autoloader mediums heeft, dan kan ik niet naar beneden racen.
Maar ik heb wel gemerkt dat als je unicums/zeer goede platoons speelt dat je iets meer moet inhouden tegenwoordig. De teams zijn af en toe zo godsgruwelijk slecht dat ik liever eerst 2e lijn snipe om daarna nog full health te hebben dan dat ik erop klap en redelijk kapot ben. Ik offer liever wat spelers op die de voorkant van hun tank niet weten dan dat ik vol in de aanval ga en geen zak kan doen.
Enkel de tank zelf maar de eerste 10 (geloof ik) potjes heb je een favored matchmaking.kuwerti schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:38:
nog ff een (domme) vraag. Houdt de Matchmaking rekening met alle extra (non-stock) dingen (grotere gun e.d.) die je erop hebt gezet of kijkt matchmaking alleen naar de tank zelf?
Bij mij ging het gisteren niet bepaald soepel, op de ARL V39 heb ik een van mijn beste potjes tot nu toe (wist niet eens daarmee goede potjes kan hebben
Telkens ook weer die kills die door mijn neus geboord werden, oneshottables die nog overblijven met <30 hp

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 18-08-2013 09:58 ]
Zal ooit wel eens lukken tog?
[ Voor 26% gewijzigd door ShockWave op 18-08-2013 10:26 ]
Ik ben geen unicum, blauw nog maar met dezelfde insteek als unicums, en de hekel is wederzijds aan rode, oranje en gele spelers. Ze gaan alleen maar als een kip zonder kop op topsnelheid naar plekken die te vaak volledig onlogisch zijn, zonder ook maar 1 blik te werpen op de tank setup van de tegenstander. Spelen vervolgens vaak als een natte dweil, rijden te veel in de weg en worden afgeschoten als zombies in een el cheapo shootergame. Te vaak worden goede spelers afgeschoten omdat de rest geen enkele vorm van teamplay beheerst.dr34m3dd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:44:
Als gevolg hebben de betere spelers gewoon geen zin meer om mee te rijden met de zergs/lemmings/scrubs. Spelen ze veel meer behoudend i.p.v. zich op te offeren voor scrubs. Jij noemt het campen, wij noemen het lijfsbehoud.
Trouwens nog 2 leuke filmpjes, eerste is een kort grappig moment dat ik tegenkwam onder het spelen en de tweede is een daadwerkelijke match in mijn IS7 
Mooie potMrOleo schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:21:
Ik keek gisteren naar Kyozu's stream en ze (zijn platoon) hadden het er over dat je aggressief moet spelen in het noorden van Pearl River (tijdens die leuke E100 pot waar eerder over gepost is), dus vandaag dat advies maar ter harte genomen met positief resultaat, al was het vijandelijk team behoorlijk zwak....:
[afbeelding]
Pearl river
Zin om eens wat te platoonen, neem aan dat je met een tier 9 grind bezig bent? Weet niet of je TeamSpeak hebt, maar kom dan eens langs en zoek naar ColdZero.
TS3 adres: ts3.lowlandssteel.nl:9988
Dan zijn het geen goede spelers.Kaap schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:33:
[...]
Te vaak worden goede spelers afgeschoten omdat de rest geen enkele vorm van teamplay beheerst.
Kyozu, jij vieze mapspammerpsychoclown schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:00:
Trouwens nog 2 leuke filmpjes, eerste is een kort grappig moment dat ik tegenkwam onder het spelen en de tweede is een daadwerkelijke match in mijn IS7
[video]
Mooi verdedigd in ieder geval in de city. Wel extreem slecht gespeeld van die IS-4, door zijn schuld kon jij nog drie kills maken. Dan bleef hij wel langst leven, maar verloor wel de city.
En hey, iemand die arty speelt
Dan zal je ook vast wel haat hebben aan mij wanneer je m'n gele stats ziet;pKaap schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:33:
[...]
Ik ben geen unicum, blauw nog maar met dezelfde insteek als unicums, en de hekel is wederzijds aan rode, oranje en gele spelers. Ze gaan alleen maar als een kip zonder kop op topsnelheid naar plekken die te vaak volledig onlogisch zijn, zonder ook maar 1 blik te werpen op de tank setup van de tegenstander. Spelen vervolgens vaak als een natte dweil, rijden te veel in de weg en worden afgeschoten als zombies in een el cheapo shootergame. Te vaak worden goede spelers afgeschoten omdat de rest geen enkele vorm van teamplay beheerst.
Als gevolg hebben de betere spelers gewoon geen zin meer om mee te rijden met de zergs/lemmings/scrubs. Spelen ze veel meer behoudend i.p.v. zich op te offeren voor scrubs. Jij noemt het campen, wij noemen het lijfsbehoud.
Maar er zijn inderdaad een paar van die blauw/paarse spelers die eerst afwachten en het daarna goed afronden. Daar geef ik je groot gelijk in. Maar diegene die ik gister tegen kwam die hadden zelf geen teamplay.
Ik platoon zelf de laatste tijd vaak met iemand van exn0m en dan vooral in een medium tank. We vroegen dus aan een unicum platoon die zelf ook een medium tank platoon was of ze mee wouden gaan naar de hill op Karelia want we hadden duidelijk een meerderheid in medium tanks op dat moment. Maar inplaats daarvan blijven ze lekker op de base campen en doen eigenlijk helemaal niks meer. Geen spotting voor arti, nee alleen maar proberen dat laatste schot op die tank te krijgen voor een kill.
Dan kijk je daarna naar de battle results en zie je hun gewoon letterlijk in het midden staan met 400-500 damage en dan 2-3kills.
Dit is mij dus aardig vaak overkomen de laatste tijd en daarom begin ik dus echt haat aan ze te krijgen.
Ik weet dat er zeer goede unicum players zijn en die volg ik zelf ook altijd rond in de map indien ik daar een tank voor heb die geschikt is en dan merk je ook echt dat je het potje aan het "Carryen" bent als je goed met hem samenspeel.
Haha, net een super potje in Ensk gehad in mijn Marder: Kolobanov's medal, De Langlade's medal, Top Gun, Invader, Defender en Sniper. Het hielp dat aan beide kanten erg slecht werd gespeeld, maar ik had niet verwacht dat ik het daarna in mijn eentje zo kon afmaken. Met premium en 3x ruim 4100 exp in de pocket :-)
Nu weer verder in mijn Stug...
Nu weer verder in mijn Stug...
Vaak genoeg dat ik voorop rij en vervolgens wordt afgeknalt omdat er een rijdende rode muur achter mij staat zodat ik niet kan terugrijden. Of dat je wel terug kan, maar achteruit een grote bocht moet maken omdat de full health idioot per se de kortste route moet hebben. En als je dan niet voorop rijdt krijg je noob/camper om je oren.
Of dat je met bv de E100 een perfecte plek hebt om te sidescrappen en de boel dicht kan houden, maar dan moeten er andere tanks per se achter je langs piekaboe gaan doen met hun zijkant open. Zet mij met mijn E100 op de heavystreet in Himmelsdorf en ik houd hem wel dicht
[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 18-08-2013 11:55 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
2e lijns all-rounder met gratis meatshield
Precies en dat verklaart dus redelijk goed, waarom goede spelers in het begin van de match redelijk afwachtend kunnen spelen.rgras schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:56:
Een goede speler houdt rekening met het dieprode gespuis.
Tnx, de IS8 grind ben ik al mee bezig sinds de patch die IS4 naar tier10 verplaatste, ik dubbel hem tijdens events met verhoogde multiplier voor de 1e win. Ik speel echter wel veel tier 9 ja.wsLy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Mooie pot
Zin om eens wat te platoonen, neem aan dat je met een tier 9 grind bezig bent? Weet niet of je TeamSpeak hebt, maar kom dan eens langs en zoek naar ColdZero.
TS3 adres: ts3.lowlandssteel.nl:9988
Ik platoon zelden, maar met het gemiddelde spelerniveau moet ik daar wellicht eens wat aan veranderen...
Edit:

[ Voor 5% gewijzigd door MrOleo op 18-08-2013 12:40 ]
erutangiS
Verwijderd
Goh, jammer......
Kwam in een battle tegen Highflyer15, allebei in T49.
Kon 'm wel wat schade doen, maar helaas niet genoeg om te killen.
Wel zijn platoonmaat (BDR) die iets minder goed opgesteld stond
Kwam in een battle tegen Highflyer15, allebei in T49.
Kon 'm wel wat schade doen, maar helaas niet genoeg om te killen.
Wel zijn platoonmaat (BDR) die iets minder goed opgesteld stond
Purchased:
'T57 Heavy Tank' successfully purchased. You have spent credits: 6.100.000.
Nu nog even sparen voor de equipment, dacht dat ik nog wel iets had liggen, maar helaas was dat niet zo
Nu nog even sparen voor de equipment, dacht dat ik nog wel iets had liggen, maar helaas was dat niet zo
ff mijzelf quoten: iemand die dit weet. Ik wil namelijk de max gun op de IS gaan aanschaffen, maar als dat meteen impact heeft op de matchmaking dan twijfel ik daar aan. vind het zo al lastig genoeg namelijk.kuwerti schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:38:

Dat heeft geen invloed op de matchmaking en de gun is echt het upgraden waard.kuwerti schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
ff mijzelf quoten: iemand die dit weet. Ik wil namelijk de max gun op de IS gaan aanschaffen, maar als dat meteen impact heeft op de matchmaking dan twijfel ik daar aan. vind het zo al lastig genoeg namelijk.
Verwijderd
Gefeli met t57wsLy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:07:
Purchased:
Heb ergens gelezen dat Ectar tijdens een stream heeft verteld dat equipment vlgd weekend in de sale is
Ik had jou vraag al beantwoord hoorkuwerti schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
ff mijzelf quoten: iemand die dit weet. Ik wil namelijk de max gun op de IS gaan aanschaffen, maar als dat meteen impact heeft op de matchmaking dan twijfel ik daar aan. vind het zo al lastig genoeg namelijk.
ejj, die had ik gemist. bedankt voor de reactie psychoclown. Gleighton ook bedankt voor je reactie. ik ga eens ff die top-gun halen vandaag
Dit is dus een van de dingen in WoT waar ze wel iets aan mogen doen. Als je top player bent zou je eigenlijk gewoon +50% credits en xp moeten krijgen. Had laatst ook een epic potje in mijn ST-I verloren - 9k dmg gedaan, meer xp dan de top player in het winnend team en dan krijg je als bedankje minder credits en van die failtrolls in de chat. Oh en als klap op de vuurpijl natuurlijk geen ace medal.Mr_Size schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:12:
Net een lekker potje gehad met de Caernarvon, helaas verloren. Laatste paar schoten bouncten helaas van een JPII af. Beginnen er een paar spelers op mij te zaniken dat ik noob ben en dat ik alles mis schiet.
Ik zeg, nou jongens ik heb 3K dmg gedaan hoor, dus bek houden.
Zie ik het battle report:
[afbeelding]
![]()
![]()

Andere oplossing is natuurlijk een skilled mm maar dat vind WG blijkbaar niks. Heb steeds meer eenzijdige gevechten in dit spel als ik solo speel, je team is gewoon uitermate slecht en kan je niet meer de klap opvangen of je kan je team niet bijhouden met de ownage. Echt leuke gevechten zie ik niet vaak meer. Het is gewoon triest als je in een nieuwe prem tank rijd (E-25) en je friendly tier 8 retardplatoon (400 eff) heavies worden dan gematched tegen een 2000eff platoon, dan rij je naar een campspot en voordat je iets kan doen is het gevecht al beslist en kan je alleen nog wat damage farmen.

Je zult straks +50% exp en credits krijgen bij een loss als je één van de hero achievements hebt behaald.
Hmm is een begin maar die achievements krijg je bijna nooit als je verliest?
Tijd niet gespeeld en als ik dan speelde bijna alleen maar T29
Resultaat: een StugIII even grinden gaat voor geen meter (ook niet geholpen door de teams, elke keer als ik dat ding pakte zat ik bijna in een ruk team).. winrate op dat ding
18% 
toch maar weer eens ff serieus aan de skills werken
Gezien ik op de T29 met bijna enkel randoms zonder platoon een 56% winrate heb
Resultaat: een StugIII even grinden gaat voor geen meter (ook niet geholpen door de teams, elke keer als ik dat ding pakte zat ik bijna in een ruk team).. winrate op dat ding
toch maar weer eens ff serieus aan de skills werken
[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 18-08-2013 18:04 ]
Als je in mijn team zit zul je de Sniper achievement niet zo snel krijgen inderdaadTweakJerommeke schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:23:
Hmm is een begin maar die achievements krijg je bijna nooit als je verliest?
Er zijn gelukkig nog meer achievements zoals defender, confederate etc. Allemaal onwijs eenvoudig te halen zeker als je verliezende bent.
Met ESL weer eens een sterk staaltje teamplay neergezet. Op een van ons minst goede maps en op de lastigere South base (Live Oaks) gespeeld tegen de nummer 8, team TactiX (voorheen SPB Panzerfist) en best sterk gewonnen. Zelfs van een achterstand naar een goede winst gespeeld! Helaas daarna op Airfield met een nieuwe tactiek verloren door een domme move van een speler maar goed gespeeld van de tegenstander. Al met al toch een paar erg goede potjes gespeeld die weer van niveau waren iit vorige week zondag
huh, sinds gisteravond 18:45 geen posts meer? is het forum stuk ofzo? ;-)
had ik ook laatst in de T54E1, dat ding heeft maar 210 pen dus als je op HT's schiet bounce je veel, ik was de cap aan het defenden tegen 4 andere tanks.. en bouncde 4 shells.. ben je gelijk een noob die mis schiet..Mr_Size schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:12:
Net een lekker potje gehad met de Caernarvon, helaas verloren. Laatste paar schoten bouncten helaas van een JPII af. Beginnen er een paar spelers op mij te zaniken dat ik noob ben en dat ik alles mis schiet.
Ik zeg, nou jongens ik heb 3K dmg gedaan hoor, dus bek houden.
Zie ik het battle report:
[afbeelding]
![]()
![]()

meestal zijn het diep rode of oranje spelers die dat roepen...
Verwijderd
Voor de AMX 50 100 gebruikers (ik heb 'm nu ook, leuke tank zelfs stock met M4 45 gun
):
Ik heb nu als equipment GLD en vents (kan niet meer i.v.m. stock tracks). Wat hebben jullie als equips erop zitten? Aangezien je geen rammer erop kan mikken, is vert stab een idee of gaan jullie voor iets anders?
Ik heb nu als equipment GLD en vents (kan niet meer i.v.m. stock tracks). Wat hebben jullie als equips erop zitten? Aangezien je geen rammer erop kan mikken, is vert stab een idee of gaan jullie voor iets anders?
yup vert stab is wel de meest gebruikte optie. Ik geloof dat anders je recticle ook nog niet klein is als je weer kunt schieten.
Vents, GLD en Vstab en dan heb je de beste setup 
Ik zag op mijn IS2 wat vreemds dit weekend of althans iets wat ik me niet zo kan herinneren van mijn andere tanks.
Normaal als je aan het rijden bent en je stopt dan begint je aiming circle te aimen (verkleinen) bijna direct nadat je gestopt bent. Op mijn IS2 duurt het echt veel langer voordat hij begint met aimen, 1 a 2 seconden. Nog steeds niet echt lang maar voor mijn gevoel zoveel langer dat ik echt zoiets had van klopt dit wel?
Meer mensen die zoiets gezien/gemerkt hebben of zelfs weten waardoor dit veroorzaakt wordt?
Normaal als je aan het rijden bent en je stopt dan begint je aiming circle te aimen (verkleinen) bijna direct nadat je gestopt bent. Op mijn IS2 duurt het echt veel langer voordat hij begint met aimen, 1 a 2 seconden. Nog steeds niet echt lang maar voor mijn gevoel zoveel langer dat ik echt zoiets had van klopt dit wel?
Meer mensen die zoiets gezien/gemerkt hebben of zelfs weten waardoor dit veroorzaakt wordt?
Gekke dag gisteren, had nog nooit 15-0 gewonnen en dan gebeurd het plots 2 keer na elkaar.
2de game ging zelfs zo snel dat ik amper een schot kon lossen!

Stats blijven de goede richting ingaan met 2111 WN7 over 90 matches gisteren. Dank uwel T49
2de game ging zelfs zo snel dat ik amper een schot kon lossen!

Stats blijven de goede richting ingaan met 2111 WN7 over 90 matches gisteren. Dank uwel T49
[ Voor 12% gewijzigd door Inrage op 19-08-2013 10:44 ]
Gisteren vreemde potjes gehad; losing streaks van 4-5 potjes waarbij ik dood was voor ik damage kon doen werden afgewisseld met 2200+ xp potten. Echt extreme verschillen. Bijna geen "normaal" potje gespeeld.
Paar mooie voorbeelden: T-62A op Westfield; ik spot rechts een T71 en rij naar voren voor een schot en ben 2 seconden later dood doordat er 3 batchats in full retard mode op mijn dak springen.
T110E5 op Cliff (zelfde spot als Kyozu in het filmpje hierboven) twee keer een bounce met een gold shell op de TRACKS van een 50B. Heel raar.
Type 59 op Erlenberg: 1e schot op arty is 0-dmg detrack. Tweede schot verdwijnt in de leegte achter de arty die verdween op het moment dat ik afdrukte en weer gespot werd op het moment dat mijn shell achter hem op de grond landde. Derde schot: critical hit zonder damage op zijn gun. Fuuuuuuuuu!
T34 op Abbey: enorm faalteam, waarbij een T110E4 en ik het spel weten te keren door respectievelijk 4 en 5 tanks uit te schakelen. Van een 7-11 achterstand naar 15-13 win gegaan. Zeker 5800 damage en dik 6k xp op de triple.
E-100: win met 9 schoten afgevuurd en 650 damage gedaan in totaal. Triple van 1800xp...
Ac. Mle 48: 3 potjes gespeeld 1 win. Eerst 5500 damage en 4800 damage op een loss en daarna 900 damage op een win...
De hele avond ging op die manier. Uiteindelijk min of meer quite gespeeld met 57% wins, 1900 avg damage en een WN6 van 1700.
Edit: ook leuk: ik zat tegen middernacht met twee clanmaten in een Type 59 platoon. Ik wilde naar bed maar moest de 300k voor 30 kills nog krijgen. Tegen half een dacht ik, wtf, waarom krijg ik die 300k niet? Bleek dat ik 5 potjes daarvoor al de 30 kills had gehaald maar dat even gemist had
. Avond afgesloten met 43 kills in totaal.
Paar mooie voorbeelden: T-62A op Westfield; ik spot rechts een T71 en rij naar voren voor een schot en ben 2 seconden later dood doordat er 3 batchats in full retard mode op mijn dak springen.
T110E5 op Cliff (zelfde spot als Kyozu in het filmpje hierboven) twee keer een bounce met een gold shell op de TRACKS van een 50B. Heel raar.
Type 59 op Erlenberg: 1e schot op arty is 0-dmg detrack. Tweede schot verdwijnt in de leegte achter de arty die verdween op het moment dat ik afdrukte en weer gespot werd op het moment dat mijn shell achter hem op de grond landde. Derde schot: critical hit zonder damage op zijn gun. Fuuuuuuuuu!
T34 op Abbey: enorm faalteam, waarbij een T110E4 en ik het spel weten te keren door respectievelijk 4 en 5 tanks uit te schakelen. Van een 7-11 achterstand naar 15-13 win gegaan. Zeker 5800 damage en dik 6k xp op de triple.
E-100: win met 9 schoten afgevuurd en 650 damage gedaan in totaal. Triple van 1800xp...
Ac. Mle 48: 3 potjes gespeeld 1 win. Eerst 5500 damage en 4800 damage op een loss en daarna 900 damage op een win...
De hele avond ging op die manier. Uiteindelijk min of meer quite gespeeld met 57% wins, 1900 avg damage en een WN6 van 1700.
Edit: ook leuk: ik zat tegen middernacht met twee clanmaten in een Type 59 platoon. Ik wilde naar bed maar moest de 300k voor 30 kills nog krijgen. Tegen half een dacht ik, wtf, waarom krijg ik die 300k niet? Bleek dat ik 5 potjes daarvoor al de 30 kills had gehaald maar dat even gemist had

[ Voor 10% gewijzigd door BramSd op 19-08-2013 10:31 ]
dat is normaal voor bepaalde tanks met lange aiming time.. meestal 3+ seconden..(vooral de Russische derp 122 mm hebben die SLOME aiming time)yrosma schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:19:
Ik zag op mijn IS2 wat vreemds dit weekend of althans iets wat ik me niet zo kan herinneren van mijn andere tanks.
ik vindt dat vreselijk dus ik mijdt dat soort tanks als de pest ^^
[ Voor 3% gewijzigd door Jip99 op 19-08-2013 10:32 ]
Gistermiddag was het echt drama met teams die soms niet vooruit te branden waren.
Vaak genoeg het in mijn eentje mogen opknappen wat veelal niet te doen was, dan maar zoveel mogelijk damage dealen en kills proberen te pakken en tijd te rekken wat soms nog in een win resulteerde.
Als ik dan zie dat ik toch nog een wn7 van 1529 heb behaald en alle verdere stats in het groen behalve de winrate kan ik best tevreden zijn.
Vaak genoeg het in mijn eentje mogen opknappen wat veelal niet te doen was, dan maar zoveel mogelijk damage dealen en kills proberen te pakken en tijd te rekken wat soms nog in een win resulteerde.
Als ik dan zie dat ik toch nog een wn7 van 1529 heb behaald en alle verdere stats in het groen behalve de winrate kan ik best tevreden zijn.
hehe kan nu ook niet zeggen dat ik echt fan ben van die lange aiming timeJip99 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:30:
[...]
dat is normaal voor bepaalde tanks met lange aiming time.. meestal 3+ seconden..(vooral de Russische derp 122 mm hebben die SLOME aiming time)
ik vindt dat vreselijk dus ik mijdt dat soort tanks als de pest ^^
Maarja als het normaal is dan hebben we er maar mee om te gaan
Ik merkte gisteren weer dat ik te veel voor het team aan het denken was, soms is het beter om niet in mn eentje te proberen een flank te houden maar m gewoon door te laten komen en dan samen met anderen maar cap resetten. Dan maar achter de lemmingtrain aan rijdensolique schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:37:
Gistermiddag was het echt drama met teams die soms niet vooruit te branden waren.
heb een beetje het zelfde, ik probeer tegenwoordig maar zo lang mogelijk te overleven, dus ik probeer vaak een zwak flank te beschermen.. maar als ik zie dat het gaat vallen ook al zijn er nog team maten over.. i'm out of there.. beter om dan terug te trekken en nog te leven dan als een held ten onder gaan die amper schade doet..dramborleg schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:11:
[...]
Ik merkte gisteren weer dat ik te veel voor het team aan het denken was, soms is het beter om niet in mn eentje te proberen een flank te houden maar m gewoon door te laten komen en dan samen met anderen maar cap resetten. Dan maar achter de lemmingtrain aan rijden
Als heel het team op flank A staat dan moet je niet flank B verdedigen maar de achterkant van flank A
Klopt, dit probeer ik dan vaak ook maar dan helpt het soms ook niet echt als je in je eentje tegen meerdere tanks staat.psychoclown schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:22:
Als heel het team op flank A staat dan moet je niet flank B verdedigen maar de achterkant van flank A
Als je dan support krijgt dan laten ze je ook nog geregeld in de steek of gaan ze (schuilen) op een nutteloze positie.
Helemaal irritant als je dan ziet dat nadat je dood gaat de overgebleven lemmings als kippen zonder kop terug racen naar je base

Moet maar vaker minder in teambelang of anders gaan denken en meer voor het kunnen behalen van damage, kills en defends als je ziet dat het geen nut heeft
Je moet alles over hebben om een win te kunnen realiseren. Hoe je dit moet doen is afhankelijk van de situatie/match. Stel jij bent al de rear van Flank A en ze pushen daar dan moet je terugtrekken (liefst terwijl je schade doet) tot er weer spelers bij je zijn. Maakt niet uit dat die idioten 2x geraakt worden voordat ze het doorhebben, jij kan op dat moment veilig schieten en damage doen zonder geraakt te worden.
Zoals ik al vaker heb gezegd, als je weet dat jij een van de betere spelers in het spel bent gebruikt dat de mensen die de map niet kunnen lezen als decoys om zo meer uit de battle te halen en de winstkans aanzienlijk te verhogen. Een tier 9 die geen zak uitvoert is nutteloos, een tier 9 die geen zak uitvoert en die jij laat afslachten om zelf maximale damage te kunnen doen alvorens er weer alleen voor te staan is tenminste nog van enige waarde geweest!
Zoals ik al vaker heb gezegd, als je weet dat jij een van de betere spelers in het spel bent gebruikt dat de mensen die de map niet kunnen lezen als decoys om zo meer uit de battle te halen en de winstkans aanzienlijk te verhogen. Een tier 9 die geen zak uitvoert is nutteloos, een tier 9 die geen zak uitvoert en die jij laat afslachten om zelf maximale damage te kunnen doen alvorens er weer alleen voor te staan is tenminste nog van enige waarde geweest!
Zonder overleg vooraf en tijdens de battle blijft dit lastig... Gelukkig hebben beide kanten hetzelfde probleem :-)
Zou het opbrengen om in platoons te spelen zonder TS? Heb je dan een apart chat kanaal ingame ofzo?
Ik zie wel al eens mensen in het GoT kanaal random vragen om platoons te vormen maar ga daar dan toch niet op in omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vindt maar ook omdat 'de baas' thuis niet wil dat ik lawaai maak als ik aan het gamen ben (ook daarom dat het mechanische tobo al terug verkocht is
)
De ingame chat is trouwens wel heel pover voor een game die al zo lang bestaat... een beetje kunnen scrollen of instellen dat de berichten iets langer in beeld blijven kan toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren...
Ik zie wel al eens mensen in het GoT kanaal random vragen om platoons te vormen maar ga daar dan toch niet op in omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vindt maar ook omdat 'de baas' thuis niet wil dat ik lawaai maak als ik aan het gamen ben (ook daarom dat het mechanische tobo al terug verkocht is
De ingame chat is trouwens wel heel pover voor een game die al zo lang bestaat... een beetje kunnen scrollen of instellen dat de berichten iets langer in beeld blijven kan toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren...
Verwijderd
Je moet juist in platoon gaan als je jezelf niet goed genoeg vindt.....Inrage schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:38:
Zou het opbrengen om in platoons te spelen zonder TS? Heb je dan een apart chat kanaal ingame ofzo?
Ik zie wel al eens mensen in het GoT kanaal random vragen om platoons te vormen maar ga daar dan toch niet op in omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vindt maar ook omdat 'de baas' thuis niet wil dat ik lawaai maak als ik aan het gamen ben (ook daarom dat het mechanische tobo al terug verkocht is)
Juist dan kun je leren van anderen.
Qua lawaai valt t allemaal ook wel mee met een headset, het enige dat de baas hoort is dat jij aan t praten bent. Als dat ook al niet mag, zijn er een aantal opties:
- TS en dan alleen luisteren en zelf typen (gaat prima, meeste GOT-ers zullen daar geen problemen mee hebben.
- Ga in een andere ruimte gamen
- Zet de "baas" in een andere ruimte om GTST te bekijken (want jij hebt daar last van!)
- Wordt zelf de "baas" in huis
Als je teammaten dan eens zouden luisteren of op de map kijken in het meeste deel van de games kan ik dit best opbrengen maar te vaak is het typen en pingen in de leegte want op de map kijken en reageren daar hebben ze totaal geen zin in.psychoclown schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:32:
Je moet alles over hebben om een win te kunnen realiseren. Hoe je dit moet doen is afhankelijk van de situatie/match. Stel jij bent al de rear van Flank A en ze pushen daar dan moet je terugtrekken (liefst terwijl je schade doet) tot er weer spelers bij je zijn. Maakt niet uit dat die idioten 2x geraakt worden voordat ze het doorhebben, jij kan op dat moment veilig schieten en damage doen zonder geraakt te worden.
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:44:
[...]
Ik kan je de 4e optie van harte aanbevelen

Mjah no offence, maar dan had ik die baas toch echt al ontslagen hoor. Klinkt meer als een vrouw met nog zon ouderweste gedachte dat "gamen" niet normaal is voor volwassenen, dus mag je als je dan bij gods gratie mag spelen, ook nog op je tenen lopen.Inrage schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:38:
maar ook omdat 'de baas' thuis niet wil dat ik lawaai maak als ik aan het gamen ben (ook daarom dat het mechanische tobo al terug verkocht is)
Maar goed, das mijn mening. Ik ben blij dat ik van mijn ex af ben die ook zo was. Mijn leven, mijn huis, mijn hobbies. Dont like them? GTFO

Paar dagen geleden de e75 unlocked.
Weinig verrassend is hij nu nog erg moeilijk om mee te spelen zoals met vrijwel alle stock tanks het geval is.
Waar ik me vooral aan stoor is de enorme traagheid, de top engine van de KT is gewoon echt niet krachtig genoeg om dit beest vooruit te branden. Dit resulteert erin dat ik vaak te laat ben om goede posities in te nemen of niet snel genoeg achter cover kan komen. Ik heb daarom besloten om als eerste voor de top engine te gaan omdat ik het gevoel heb dat de snelheid boost essentieel is.
De stock gun is eigenlijk verrassend goed, door op weak spots te aimen lukt het me prima om andere tier 9's te penetraten alleen tier 10's zijn echt een probleem. Maar dit viel me reuze mee als ik het vergelijk met de stock tiger H waar de stock gun echt een drama was.
Zelfs zonder de geupgrade turret ben ik nu al helemaal fan van de armor van de e75. Al een paar keer steel wall gehad, ik verbaas me gewoon hoeveel van het onderstel van de tank afketst als je gewoon goed angled. Ik kan niet wachten totdat ik de sterkere turret heb.
Ik heb nog even nagedacht om als eerste voor de tracks, turret, gun te gaan.
Maar ik zie een grind van 100K+ zonder premium account met een tank die 14 km per uur gaat gewoon niet zitten, ik denk dat door eerst voor de engine te gaan de grind al een stuk aangenamer zal zijn.
Al met al kan ik niet wachten todat ik dit monster volledig unlocked heb, ik heb het idee dat de e75 eigenlijk alles biedt wat ik van de tiger 2 verwacht had.
Weinig verrassend is hij nu nog erg moeilijk om mee te spelen zoals met vrijwel alle stock tanks het geval is.
Waar ik me vooral aan stoor is de enorme traagheid, de top engine van de KT is gewoon echt niet krachtig genoeg om dit beest vooruit te branden. Dit resulteert erin dat ik vaak te laat ben om goede posities in te nemen of niet snel genoeg achter cover kan komen. Ik heb daarom besloten om als eerste voor de top engine te gaan omdat ik het gevoel heb dat de snelheid boost essentieel is.
De stock gun is eigenlijk verrassend goed, door op weak spots te aimen lukt het me prima om andere tier 9's te penetraten alleen tier 10's zijn echt een probleem. Maar dit viel me reuze mee als ik het vergelijk met de stock tiger H waar de stock gun echt een drama was.
Zelfs zonder de geupgrade turret ben ik nu al helemaal fan van de armor van de e75. Al een paar keer steel wall gehad, ik verbaas me gewoon hoeveel van het onderstel van de tank afketst als je gewoon goed angled. Ik kan niet wachten totdat ik de sterkere turret heb.
Ik heb nog even nagedacht om als eerste voor de tracks, turret, gun te gaan.
Maar ik zie een grind van 100K+ zonder premium account met een tank die 14 km per uur gaat gewoon niet zitten, ik denk dat door eerst voor de engine te gaan de grind al een stuk aangenamer zal zijn.
Al met al kan ik niet wachten todat ik dit monster volledig unlocked heb, ik heb het idee dat de e75 eigenlijk alles biedt wat ik van de tiger 2 verwacht had.
De manier die ik net beschreef behoeft juist geen typewerk of pingwerk. Je gebruikt op dat moment je teamgenoten die blind zijn voor van alles en nog wat als meatshield en als ze zich omdraaien om het dan nog wat slimmer te spelen is mooi meegenomen maar is dat niet aan de orde heb je jezelf wat tijd gegeven en je hitpoints behouden.solique schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:46:
[...]
Als je teammaten dan eens zouden luisteren of op de map kijken in het meeste deel van de games kan ik dit best opbrengen maar te vaak is het typen en pingen in de leegte want op de map kijken en reageren daar hebben ze totaal geen zin in.
De e75 is een beest als je hem full ops heb. De gun is geweldig en de top engine geeft de mobiliteit die je hard nodig heb. Het is een stevige grind, zeker zonder premium. Maar ik vond hem heel leuk om te spelen.
Mijn advies, ga wel eerst voor de gun. dat heb ik gedaan en ik heb hier geen spijt van gehad.
damage/kills = xp = kortere grind
Mijn advies, ga wel eerst voor de gun. dat heb ik gedaan en ik heb hier geen spijt van gehad.
Moet dat dan maar eens proberen, kijken of het lukt.psychoclown schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
De manier die ik net beschreef behoeft juist geen typewerk of pingwerk. Je gebruikt op dat moment je teamgenoten die blind zijn voor van alles en nog wat als meatshield en als ze zich omdraaien om het dan nog wat slimmer te spelen is mooi meegenomen maar is dat niet aan de orde heb je jezelf wat tijd gegeven en je hitpoints behouden.
Thanks voor het advies
Het is niet echt uitnodigend als je iedereen continu hoort klagen over rood/oranje/geel spelers en je bent er zelf eenVerwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:44:
[...]
Je moet juist in platoon gaan als je jezelf niet goed genoeg vindt.....
Juist dan kun je leren van anderen.
Dat gaat dan over de andere spelersBlade_Reaver schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Het is niet echt uitnodigend als je iedereen continu hoort klagen over rood/oranje/geel spelers en je bent er zelf een
Als je in een platoon zit bij iemand die betere stats heeft kan diegene je juist alleen maar helpen om beter te worden.
Zo is het bij mij begonnen en zo help ik nu geregeld anderen (zelfs mensen uit mijn oude clan)
Dat is goed om te horen!dynosu schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:33:
De e75 is een beest als je hem full ops heb. De gun is geweldig en de top engine geeft de mobiliteit die je hard nodig heb. Het is een stevige grind, zeker zonder premium. Maar ik vond hem heel leuk om te spelen.
Ik vind het moeilijk, ik lees veel mensen die zeggen neem eerst de engine maar ook mensen die zeggen neem eerst de turret.
Ik heb het idee dat ik zonder de engine ook veel exp misloop omdat ik niet snel genoeg ben waar ik moet zijn of niet snel genoeg weg ben als ik word aangevallen.
Tel daarbij op dat de grind naar de gun 2x zoveel exp kost als de grind naar de engine en dan denk ik toch dat ik voor de engine ga.
Maar je maakt zeker een goed punt dat de extra damage de grind ook een stuk makkelijker maakt.
^ ^ Wat Dynosu zegt over de E75. Ga eerst voor de gun (kijk wel of je niet eerst de andere turret moet mounten (en tracks)
Ik weet dat ik als equip die increase load suspension heb gestoken opdat ik dan sneller de top gun kon mounten. Als je een overdosis silver hebt is dit een mogelijkheid. If not, ignore.
Die gun zorgt ervoor dat je tier X ook damage kan doen. Je armor zorgt ervoor dat je ze kan bouncen.
Wat betreft je stock turret, die is eigenlijk niks waard op tier 9, maar (ten minste) 85% van de spelers in dit spel zijn noobs en herkennen de stock turret niet en schieten dus naar je bottomplate (die eigenlijk veel sterker is dan die turret) De turret vind ik dus een nice to have.
Engine, ja met de top engine ben je nog héél mobiel voor een tier 9 heavy.
E-75 is één van de weinige blijvertjes in mijn garage, winrate ligt op een goeie 65% ermee (zonder platoon)
Ik weet dat ik als equip die increase load suspension heb gestoken opdat ik dan sneller de top gun kon mounten. Als je een overdosis silver hebt is dit een mogelijkheid. If not, ignore.
Die gun zorgt ervoor dat je tier X ook damage kan doen. Je armor zorgt ervoor dat je ze kan bouncen.
Wat betreft je stock turret, die is eigenlijk niks waard op tier 9, maar (ten minste) 85% van de spelers in dit spel zijn noobs en herkennen de stock turret niet en schieten dus naar je bottomplate (die eigenlijk veel sterker is dan die turret) De turret vind ik dus een nice to have.
Engine, ja met de top engine ben je nog héél mobiel voor een tier 9 heavy.
E-75 is één van de weinige blijvertjes in mijn garage, winrate ligt op een goeie 65% ermee (zonder platoon)
[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 19-08-2013 12:45 ]
Heb nu sinds iets meer dan week de E-75 full ops en is toptank.
Heb de grind zelf wel eerst via de turret/gun gedaan om zo snel mogelijk max damage te doen. Ja je bent schijt traag maar je bent ook een lompe heavy. Als ik wordt aangevallen doe ik liefst zo veel mogelijk damage dan dat ik hard achteruit kan rijden:) als je snapt wat ik bedoel.
Een T95 is ook traag en ook die komt er wel, je moet er gewoon rekening mee houden in je keuze voor de route. De gun van de Tiger2 is niet slecht vanwege de goeie accuracy maar mist echt de punch op tier 9/10.
Heb de grind zelf wel eerst via de turret/gun gedaan om zo snel mogelijk max damage te doen. Ja je bent schijt traag maar je bent ook een lompe heavy. Als ik wordt aangevallen doe ik liefst zo veel mogelijk damage dan dat ik hard achteruit kan rijden:) als je snapt wat ik bedoel.
Een T95 is ook traag en ook die komt er wel, je moet er gewoon rekening mee houden in je keuze voor de route. De gun van de Tiger2 is niet slecht vanwege de goeie accuracy maar mist echt de punch op tier 9/10.
Het zou mij niets verbazen als het overgrote deel hier ook nog rood/oranje/geel is....Blade_Reaver schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Het is niet echt uitnodigend als je iedereen continu hoort klagen over rood/oranje/geel spelers en je bent er zelf een

En daarnaast zie ik nog regelmatig groen/paarse spelers die mega fuckups maken waarvan je denkt: "Hoe ben jij in godsnaam aan zo'n goede rating gekomen"?
Ik zou zeggen: niets van aantrekken.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Het grootste verschil zit m in de wens om beter te worden. Ik vind het geen probleem om een rode/oranje speler in n platoon te hebben als die wil leren. Wil die graag rond sjeesen dan gaat tie maar lekker need for speed spelen.Blade_Reaver schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Ik ben zelf ook niet paars ofzo, helemaal niet. Maar het klagen gaat vooral over de mensen die midden over het veld rijden met een maus ofzo, en het dan raar vinden dat ze dood gaan.Blade_Reaver schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Of van die brainless idiots die je tank naar voren duwen midden in fire van andere tanks.
Of van die supersterren die bij het begin van de match gelijk naar voren stuiven in hun amx 13 en dan afgeknald worden, vervolgens gaan schreeuwen: WHY DID I NOT GET SUPPORT YOU LOSERRRSSSSSS etc ....
Het gaat niet over mensen die bewust bezig zijn met het spel en wel willen leren. Het gaat over de idiots die niet willen leren en nooit beter zullen worden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)