[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:
  • 76.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
redwing schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:32:
[...]

Volgens mij werkt het alleen als je van een geladen granaat naar een andere granaat switched.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Had verwacht dat deze wel moeilijk zou worden, maar hij is gelukt!

Victory!
Map: Prokhorovka
Date: maandag 12 augustus 2013 23:35:17
Vehicle: T69
Exp: 2.461 + Credits: 72.592
Achievements: : Spartan, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Ja een spartan op een t69 ;) en omdat ik heel mijn ammo op heb moeten schieten heb ik uiteindelijk een welverdiende 73 credits winst gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Bah!

Net de meest frustrerende loss ooit gehad.
Was zelf al dood, maar mijn team stond voor en was al aan het cappen. Bij 99% rijdt de SU-85 (1 of andere Maja3D[ZUG]) de capzone uit, waardoor de cap lager uitvalt. Een paar tel later wordt de cap helemaal gereset en verliezen we de pot...

Soms zou het mooi zijn als je mensen door een internetkabel kon trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 14:39
Mogguh,

Een tijdje niets van me laten horen want druk geweest met de lange weg van de VK3002 naar de Indien Panzer. Mijn conclusie over de VK3002 is eenduidig: wat een kl**e tank. Anyways, de Indien Panzer, stock kun je niet meekomen in tier 6/7/8 battles, laat staan in 8/9/10 battles. Nu met de topgun eindelijk weer een lekkere tank te pakken waarmee ik serieus schade kan doen in een sniperrol. Wat mij wel opvalt is dat in matches van tier 8/9/10 er nog veel meer gescheld wordt dan in 6/7/8 (en daar vond ik het al opvallend). Wat is hier de reden van? Minder tolerantie voor fouten? Higher stakes? Roept u maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorestad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:18:
Wat mij wel opvalt is dat in matches van tier 8/9/10 er nog veel meer gescheld wordt dan in 6/7/8 (en daar vond ik het al opvallend). Wat is hier de reden van? Minder tolerantie voor fouten? Higher stakes? Roept u maar!
Meer spelers die (vinden dat ze) erg goed zijn. Een verlies is slecht voor hun stats.
Verwachtingspatroon ligt hoger dan in een tier 4-5 match waar je weet dat er veel noobs rondrijden.
Reparatiekosten: rondrijden in tier 9/10 en de battle verliezen betekend bijna altijd verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Begin de Jgdpanther2 steeds leuker en leuker te vinden. Mensen die duiken gelijk weg als je een hap uit ze neemt en voordat sommige dekking hebben genomen heb je de volgende shell er al in. Zijn snelheid is een enorm voordeel zolang je maar niet veel shells ontvangt want armor heeft hij niet direct.

Dit gaat een leuke grind naar de Jgdtiger worden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door solique op 13-08-2013 08:43 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
solique schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:40:
Begin de Jgdpanther2 steeds leuker en leuker te vinden. Mensen die duiken gelijk weg als je een hap uit ze neemt en voordat sommige dekking hebben genomen heb je de volgende shell er al in. Zijn snelheid is een enorm voordeel zolang je maar niet veel shells ontvangt want armor heeft hij niet direct.

Helemaal mee eens! Die gun is gewoon pure :9~ Wat betreft die armor: als je een klein beetje angled en 'whiggled' na een schot dan heb je best wel kans dat er op je wordt gebounced. Is me gisteren in meerdere potjes gelukt om op die manier niet of nauwelijk gehit te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik merk ook dat op lagere tiers er nog meer mensen openstaan voor tips. Dit zijn vaak niet zo'n heel goede spelers, maar hier zie je nog wel mensen die het echt willen leren.

Probleem is dat dit zich wel vaak uit in lemmingtrains. Volgens mij zijn dit namelijk gewoon mensen die nog onzeker zijn over hun skills en kijken wat de rest doet is dan de veiligste optie.

Ben ik trouwens de enige waarvan gisteren geen stats zijn opgeslagen?

[ Voor 9% gewijzigd door perpixel op 13-08-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vind die stats zowiezo raar, ik sta ingame al 2 weken op 700, dat zou inmiddels toch wel een paar punten hoger of lager moeten zijn,
Naja boeit ook neit zoveel voor de rest

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Mr_Size schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:06:
[...]

Helemaal mee eens! Die gun is gewoon pure :9~ Wat betreft die armor: als je een klein beetje angled en 'whiggled' na een schot dan heb je best wel kans dat er op je wordt gebounced. Is me gisteren in meerdere potjes gelukt om op die manier niet of nauwelijk gehit te worden.
ik vindt die duitse td lijn vanaf de jpII heel vervelend om tegen te spelen, dingen hebben veel armor en zoals je al zegt dat kanon is echt pijnlijk..

als ik een jpII of een JT zie en hij kijkt mijn richting op duik ik weg.. :)

ik rij liever om dan dat ik je zwakke plekken van de front probeer te raken.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Bokkie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:23:
Vind die stats zowiezo raar, ik sta ingame al 2 weken op 700, dat zou inmiddels toch wel een paar punten hoger of lager moeten zijn,
Naja boeit ook neit zoveel voor de rest
In-game XVM update ook maar eens per week ongeveer. Wot-labs kan elke ±2 uur updaten. Noobmeter eens per 24u. (en wotstatistics wat je lokaal draait na elke battle.). Je zou dus even ergens anders kunnen kijken of je al omhoog gegaan bent.

Ik heb gisteren eindelijk weer eens een echt goede dag gedraaid. Dan is het altijd wat leuker om je stats te bekijken. Alleen zijn ze nu juist niet geupdate :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
perpixel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:28:
In-game XVM update ook maar eens per weer ongeveer.
Hmm, maak daar maar 2 weken van :) Laatste update bij mij was 31-7. Voelt als een eeuwigheid geleden :+

@Jip: verstandige keus, run baby run ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Mr_Size schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:34:
[...]

@Jip: verstandige keus, run baby run ;)
haha, i will.. but ill come up from behind with vengeance!

zeg maar au au als ik met een autoloader achter je kan komen }) (mijn favo tanks op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Stats zijn inderdaad niet goed opgeslagen door weer een server crash als ik het WoT forum mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Jip99 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:37:
haha, i will.. but ill come up from behind with vengeance!

zeg maar au au als ik met een autoloader achter je kan komen }) (mijn favo tanks op dit moment)
Nooooo, niet een autolader!! -O- Teh horror!

moet binnenkort zelf maar eens aan een autolader lijn gaan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perpixel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

In-game XVM update ook maar eens per week ongeveer. Wot-labs kan elke ±2 uur updaten. Noobmeter eens per 24u. (en wotstatistics wat je lokaal draait na elke battle.). Je zou dus even ergens anders kunnen kijken of je al omhoog gegaan bent.

Ik heb gisteren eindelijk weer eens een echt goede dag gedraaid. Dan is het altijd wat leuker om je stats te bekijken. Alleen zijn ze nu juist niet geupdate :(
Planetwot jis wel acttueel......
Heb gisteravond met veel genoegen naar mijn stats op WOT-statistices zitten kijken.....
Tijdens vakantie erover nagedacht dat ik teveel damage oploop in de eerste paar minuten, mijn speelwijze iets behoudender gemaakt en ik zie het resultaat in d stats. Gisteren 70% winrate met 32 battles.
Heb mezelf beloond met de M103 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Zijn er nog andere mensen die niet kunnen inloggen in WoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
nope planetwot heeft ook niks voor mij :( zal gisteren wel met afsluiten niet goed opgeslagen zijn ofzo. Hopen dat hij ze vanavond bij werkt.

Ben er gisteren in ieder geval achter gekomen dat de t69 lief gaat zijn voor mijn statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Bij mij laat noobmeter enkel mijn scoutpot van gisterochtend zien, ook niet verkeerd >7k performance rating :P Gisteravond ging het niet slecht maar wel soms wat zure potjes gehad, puur killstealing en dat soort fratsen. Wel een mooie 90+% winrate behaald met een goede average exp als het goed is :)

Trouwens nog een leuk E100 potje:

[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 09:53 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 14:39
En toch interessant hoe ook hier de stats de discussie domineert (en waarschijnlijk daarmee ook de speelstijl). Stats en teamplay bijten volgens mij per definitie met elkaar. Ik heb nog nooit mijn stats gecheckt (ik word er waarschijnlijk ook depressief van zo slecht), wat is daar de meerwaarde van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Super dagje voor mij gisteren, de eerste keer ooit dat alles zo goed ging eigenlijk.
Begonnen met 6keer verlies op rij en dan toch nog 62% winrate en op 2 tanks een ace tanker badge gehaald. Ook een game met 7 kills in de M8A1, echt een super tankje, snel, accuraat en piepklein zodat je on the move toch niet zo makkelijk te raken bent :) Ik kijk al uit naar de T49, die volgens mij helemaal bij mijn speelstijl past.

http://www.noobmeter.com/..._00001768_20130813_074907
1571 WN7, whoop! Voor 1 dag toch ;)
Speel eigenlijk veel te veel verschillende low tier tanks om mijn stats op te kunnen krikken.

Ook eindelijk de M6 elite gemaakt en de T29 gekocht. Die ga ik vanavond eens ontdekken, tis ook de eerste tank waarop ik equipment ga kopen (buiten camo nets die cheap zijn) maar ben nog niet zeker welke ik moet kopen.
Dorestad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:
En toch interessant hoe ook hier de stats de discussie domineert (en waarschijnlijk daarmee ook de speelstijl). Stats en teamplay bijten volgens mij per definitie met elkaar. Ik heb nog nooit mijn stats gecheckt (ik word er waarschijnlijk ook depressief van zo slecht), wat is daar de meerwaarde van?
Iedereen kiest toch zelf waar hij/zij belang aan hecht? Als ik probeer goede stats te halen speel ik meer geconcentreerd en verhoogt mijn spelplezier automatisch, dat is mijn meerwaarde.

Je hebt wel gelijk dat statswhores en teamplay elkaar in de weg staan maar er is ook een gulden middenweg... als iedereen een beetje minder debiel speelt de potjes heel wat spannender worden. Uiteindelijk moet je toch als een team proberen spelen want voor een loss krijg je heel wat minder xp/credits.

[ Voor 33% gewijzigd door Inrage op 13-08-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Stats en teamplay vind ik niet bijten, sterker nog iemand die bewust is van zijn stats en zich altijd probeert te verbeteren zal uiteindelijk die stats en zijn gameplay verbeteren door teamplay. Spelen met betere spelers om ervan te leren, eigen fouten inzien en hoe dit in de toekomst te voorkomen etc.
Inrage schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:02:
Speel eigenlijk veel te veel verschillende low tier tanks om mijn stats op te kunnen krikken.

Ook eindelijk de M6 elite gemaakt en de T29 gekocht. Die ga ik vanavond eens ontdekken, tis ook de eerste tank waarop ik equipment ga kopen (buiten camo nets die cheap zijn) maar ben nog niet zeker welke ik moet kopen.
Volhouden en bewust zijn waarom het goed ging en met name wat jij goed deed maar ook fout. Je zit nog op weinig battles dus je ziet wat 1500 WN7 over 59 potjes kan doen (stijgt enorm).

Ventilation, rammer en vertical stabilizer (Vstab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Inrage schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:02:
Super dagje voor mij gisteren, de eerste keer ooit dat alles zo goed ging eigenlijk.
Begonnen met 6keer verlies op rij en dan toch nog 62% winrate en op 2 tanks een ace tanker badge gehaald. Ook een game met 7 kills in de M8A1, echt een super tankje, snel, accuraat en piepklein zodat je on the move toch niet zo makkelijk te raken bent :) Ik kijk al uit naar de T49, die volgens mij helemaal bij mijn speelstijl past.

Nice! Je laat een mooie stijgende lijn zien, dat is altijd goed :)

Op de T29 gebruik ik, en ik denk een hoop met mij, een Vertical Stabilizer, Tank Gun Rammer en Improved Ventilation. Rammer en Stabilizer zijn echte no-brainers, vents is geloof ik nog wel eens discussie over (wordt op hogere tiers nog wel eens vervangen door coated optics).

edit, damn you psycho :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:53
Het mode wot woord voor deze maand is na lemmingtrain .....tromgeroffel !!!

Killstealing ! Met 89% van de stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zeker een grijs gebied daarin (imho)
Statpadders zijn degene die exact weten hoe je de hoogste rating binnenhaalt om maar aan paarse stats te kunnen komen en daar ook naar handelen.
Je kunt stats ook erbij houden om te zien of je zelf progressie maakt, maar daar je tactiek niet van laten afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

De nieuwste tank voor versie 8.8 is gelekt

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/13/a8WMBE1460s1.jpg

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonINC
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-04 18:14
Ongelooflijk hoe achterlijk sommige mensen toch kunnen zijn... :') Daar wordt je toch moe van soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonINC
solique schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:40:

Wacht maar tot je de beste gun op de Jagdtiger hebt. Verreweg het beste kanon in de game. Stel je het beste kanon op je JagdPanther II voor maar dan met 560 alpha damage, 276mm penetration, betere reload, accuracy en aim time O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Gisteren toch wel een ultiem potje in mijn T110E5. 6513 dmg, 3200 dmg received (not taken) en 1500 spotting dmg.

Ik kan een heel verhaal typen met wat ik gedaan heb, maar dat is gewoon teveel. Ik scoutte omdat de lights het weigerde en kwam onbeschadigd het potje uit (muv track dmg).

Met sommige potjes heb je zoveel geluk dankzij mindere spelers en dit was er 1 van :+
Dit zou wel 1 van mijn beste games geweest zijn, jammer dat ik het niet opgenomen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
En toch interessant hoe ook hier de stats de discussie domineert (en waarschijnlijk daarmee ook de speelstijl). Stats en teamplay bijten volgens mij per definitie met elkaar.
Oneens. Statpadders uitgezonderd, zijn mensen die zich met stats bezig houden over het algemeen zeer competitieve spelers die zich proberen te verbeteren. Dat doen ze mede door met andere, goede, spelers te platoonen. Zodoende weten ze ook hoe ze elkaar in leven kunnen houden. Shielden, focus fire. En dat is teamplay. Dus beide gaan wel degelijk door 1 deur.

Ik durf zelfs de andere kant wel te betichten. Pak 15 gasten met zeer slechte stats en gooi die een absolute company in. Grote kans dat ze rondscheuren als 15 individuen en geen flauw idee hebben hoe teamplay toe te passen. Zij gaan dus ook niet winnen.
Dorestad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:Ik heb nog nooit mijn stats gecheckt (ik word er waarschijnlijk ook depressief van zo slecht), wat is daar de meerwaarde van?
Voor jou blijkbaar niets, en dat is dan ook prima. Maar andere gamers zijn competitief ingesteld en willen gewoon goed zijn/worden. Stats is voor hun een graadmeter om te zien hoe ze presteren en of daar stijgende lijnen in zitten. Wat is daar op tegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
wie heeft er een idee welke tank het is op de site van FTR.

http://ftr.wot-news.com/2...tify-this-tank/#more-1662

het is dus niet de T-34-T :) want die is te makkelijk te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Zojuist de driver en gunner en gun van mijn ISU kapot.. Dat was een hel! halve minuut aim tijd nodig en dan nog zo groot als de maan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Jip99 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:20:
wie heeft er een idee welke tank het is op de site van FTR.

http://ftr.wot-news.com/2...tify-this-tank/#more-1662

het is dus niet de T-34-T :) want die is te makkelijk te vinden..
Er is al een winnaar dus ik ben wel benieuwd welke tank het nu precies is :)

Ah staat er nu op:
The correct answer was: PCHT-34 (chemical recon tank of the Czechoslovak army). This vehicle was misidentified as T-34-T by the Osprey Vanguard T-34/85 publication and from there, it has spread further.

[ Voor 22% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The correct answer was: PCHT-34 (chemical recon tank of the Czechoslovak army).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lol dat was snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

oosterhofjf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:27:
Zojuist de driver en gunner en gun van mijn ISU kapot.. Dat was een hel! halve minuut aim tijd nodig en dan nog zo groot als de maan :P
Net zoiets als in een Lowe met een kapotte motor en driver dan sta je gewoon stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

LeonINC schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Wacht maar tot je de beste gun op de Jagdtiger hebt. Verreweg het beste kanon in de game. Stel je het beste kanon op je JagdPanther II voor maar dan met 560 alpha damage, 276mm penetration, betere reload, accuracy en aim time O+
Dat duurt nog wel even, voorlopig geniet ik van deze. :D

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
grootste probleem vindt ik nog de spelers met t8 met 5k en meer wie winrate hebben van 44% en eff van onder de 450 wie je nog te vaak in potjes hebt. Valt me wel op dat er heel veel in de is3 rijden of prem tanks.

is beetje gecheckt aan wat voor bot progjes er zijn.
als je op de forums daar beetje de topics doorleest word er aangeraden om prem tanks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 14-09 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wauw, ben me de laatste tijd eens wat aan het verdiepen in die WN7 en ontdek net dat je met wot statistics kan zien hoe je aan je WN7 komt.
Ik kan afleiden dat je voor een kill 464,8 WN7 punten krijgt (op tier 8 en 9)
Terwijl je voor damage ongeveer 30 a 40% van je damage krijgt. Voor 1k damage krijg je dus ongeveer 300 a 400 WN7 punten.
Iets detecten 125 WN7.
En voor spottingdamage blijkbaar niks. Beetje bizar.
Ik weet dat WN7 ongeveer de beste vergelijking is om spelers te wegen, maar wauw ik vind kills wel veel te sterk meetellen.
Speelde ik een potje de pannen van het dak door een flank tegen te houden in mijn E75, 4k damage gedaan krijg ik 1800 WN7.
Doe ik een middelmatig potje in mijn T28, twee spots, 4 low health kills, 1600damage, krijg ik 3200 WN7.
Tot daar mijn respect voor WN7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
spotting damage wordt niet meegegeven in de statistieken. Ze zouden dit graag meenemen, maar dit is technisch gewoon niet mogelijk. Verder weegt een kill zo zwaar omdat deze wel degelijk een stuk belangrijker zijn dan damage. Een tegenstander met nog 10 health kan namelijk nog evenveel damage doen dan eentje die full-health is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ben net begonnen met de ARL-V39, iedereen zegt dat eht een klote tank is en het zal ook best de slechtste zijn uit de franse td reeks. Maar gisteren ging het best ok, je moet wel rekening houden dat je niet gespot kan worden, want dan ben je eigenlijk gelijk dood, maar buiten dat heeft ie wel een goed kannon, redelijk mobiel. En dan is ie best wel leuk eigenlijk :)

ben trouwens bezig om van alle landen de td lijn te levelen. Alleen de amerikaanse lijn ligt zowat stil toen ik met de T25/2 begon. Ik raak maar niet gewend aan dat kreng. Elk potje schieten ze me of heel snel kapot, of ik kan niet pennen, terwijl ik zo onderhand echt wel weet waar ik een tank moet raken. gelukkig schijnt de T28 proto wel een fatsoenlijke tank te zijn, dus het vooruitzicht is beter.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joindry schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:10:
Tot daar mijn respect voor WN7...
Lol, misschien moet je je eens gaan verdiepen in hoe WN7 ontstaan is en je verdiepen in de statistiek erachter.

Ik vind namelijk dit argument:
Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y416/Syndicate_US/screenshot20_zps64583dda.jpg
This data suggests that damage and frags are not wholly independent variables, and that frags/game is the best predictor of player skill, however, the WNx team as a whole felt simply using kills might lead to kill farming, so kills and damage were given equal weights in the formula, in order to prevent farming, as presently, if you farm kills by holding your shots until enemies are at low health, your damage/game will suffer a drop. The least squares method coupled with evolutionary algorithms also suggested assigning such a low value to cap points that we decided to remove it from the formula. Both evolutionary algorithms and stepwise multiple regression suggested adding cap points into the formula did not improve the accuracy, or rather decreased the accuracy of the WN formula.

Also, this analysis suggests similar results as the previously performed least sum of squares coupled with evolutionary algorithms, suggesting that 75-80% of total score should be assigned to frags+damage, 10-15% to spots and 5-10% to defense points.
een stuk sterker dan dit argument:
Ik weet dat WN7 ongeveer de beste vergelijking is om spelers te wegen, maar wauw ik vind kills wel veel te sterk meetellen.

[ Voor 74% gewijzigd door djengizz op 13-08-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
TTLCrazy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:23:
Ben net begonnen met de ARL-V39, iedereen zegt dat eht een klote tank is en het zal ook best de slechtste zijn uit de franse td reeks. Maar gisteren ging het best ok, je moet wel rekening houden dat je niet gespot kan worden, want dan ben je eigenlijk gelijk dood, maar buiten dat heeft ie wel een goed kannon, redelijk mobiel. En dan is ie best wel leuk eigenlijk :)

ben trouwens bezig om van alle landen de td lijn te levelen. Alleen de amerikaanse lijn ligt zowat stil toen ik met de T25/2 begon. Ik raak maar niet gewend aan dat kreng. Elk potje schieten ze me of heel snel kapot, of ik kan niet pennen, terwijl ik zo onderhand echt wel weet waar ik een tank moet raken. gelukkig schijnt de T28 proto wel een fatsoenlijke tank te zijn, dus het vooruitzicht is beter.
ik heb gelukkig afgelopen weekend de grind naar de T28prot afgerond, de T25/2 is gewoon een langzame hellcat met 10 pen meer op tier 7.. dus eigenlijk veel te zwak voor een TD.. ik had er ook veel moeite mee maar wat ik vooral deed is campen, campen, campen.. en als je per toeval ineens redelijk top tier was ging ik wel in de aanval..

maar al met al.. it's not a nice tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ik moet nog iets van 50k xp naar de T28. Maar het ligt inderdaad redelijk stil. De T25/2 kan echt een leuke tank zijn. Op high tier matches pak ik gewoon premium ammo voor de penetration. Dan doe ik nog iets van damage en krijg ik nog wat XP.

Inderdaad een heftige grind...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KV1s spelen is nu pas leuk met topgun, ervoor vond ik het niet echt een plezant ding.
Ook als low tier ben je echt niet te onderschatten met die gun.
Nooit fan geweest van derp achtige guns maar met deze gun kan ik wel het enthousiasme volgen van anderen :)

Paar leuke matchen in gehad:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/13/shot0164XaH3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/13/shot018dgal.jpg

En soms vraag je jezelf af waarom je moeite doet :(
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/13/shot021mJwjQ.jpg

En win7 gaat naar de diepte precies terwijl ik echt wel vette potten met de kv1s heb gehaald. Maar gezien de fun die ik nu heb in de kv1s zouden die wat beter moeten worden en de 30k kills een pak vlotter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
djengizz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Lol, misschien moet je je eens gaan verdiepen in hoe WN7 ontstaan is en je verdiepen in de statistiek erachter.

Ik vind namelijk dit argument:

[...]

een stuk sterker dan dit argument:

[...]
Als jij valt voor het woordje "evolutionary algorithms" wat ze gemiddeld 6x een zin gebruiken en daaruit afleidt dat ze in heel dat lapje tekst iets nuttigs vertellen. Uiteindelijk zeggen ze dat damage en kils het meeste meetelt en de rest heel weinig.

Neemt niet weg dat kills nog steeds OP zijn en dat damage niet telt. Want equal weighted kunnen ze wel zijn volgens de grafiek. Want 4k damage staat bijna gelijk aan 3 kills. Echter is het halen van 3 kills een stuk makkelijker dan 4k damage. Wat er dus toe leidt dat die grafiek in de praktijk niet in balans is.

Echter gaat bovenstaande ook niet helemaal op daar de praktijk in WoT soms toch te onvoorspelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mr_Size schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:40:
[...]

moet binnenkort zelf maar eens aan een autolader lijn gaan beginnen
Welke tanks zijn dat, is daar een lijst van?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wauw, ben me de laatste tijd eens wat aan het verdiepen in die WN7 en ontdek net dat je met wot statistics kan zien hoe je aan je WN7 komt.
Ik kan afleiden dat je voor een kill 464,8 WN7 punten krijgt (op tier 8 en 9)
Terwijl je voor damage ongeveer 30 a 40% van je damage krijgt. Voor 1k damage krijg je dus ongeveer 300 a 400 WN7 punten.
Iets detecten 125 WN7.
En voor spottingdamage blijkbaar niks. Beetje bizar.
Simpel. 15 dode tegenstanders en je wint. 3000 damage doen win je de match niet mee. Dus in die gedachtegang kan ik best begrijpen waarom kills goed scoren. Doordat jij kills maakt, draag je hard bij aan de winst van je team.

Daarnaast, als damage in balans beloont wordt met kills, dan krijg je potjes waarbij mensen die 200HP targets laten lopen omdat daarnaast een target met 400HP staat, die levert meer WN7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:53:
Als jij valt voor het woordje "evolutionary algorithms" wat ze gemiddeld 6x een zin gebruiken en daaruit afleidt dat ze in heel dat lapje tekst iets nuttigs vertellen.
Nee, niet echt (mompelt iets over assumptions en fuckups).
Het is een quote uit een onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
PcDealer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

bij de amerikanen heb je de T71/T69/T54E1/T57 heavy

bij de fransen heb je er een hoop maar die weet ik niet allemaal..die ik weet zijn.. amx 12t/amx 13 75/amx 13 90/lorr 40t/batchat 25t

en ik geloof ook de foch 155? autoloader TD

oh ja en de amx 50 100 en amx 50 120.. en de amx 50b :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jip99 op 13-08-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
fransen hebben ook nog de batchat arty wat ook een td is. en nog een berg low tiers natuurlijk. Je hebt ook nog een paar lowtier britten met 2 shots geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
PcDealer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:00:
[...]
US autoloader lijn: T-69>T-54E1>T-57 (welke generfed gaat worden volgens Serb).
Franse medium line: AMX 13 75>13 90>Lorraine>Batchat.
Franse heavy lijn: AMX 50 100>AMX 50 120>AMX 50B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Hier vind je een complete lijst:

http://wiki.worldoftanks.com/Automatic_Loader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Remaining available ammo in the Autoloader's magazine is displayed on the battle interface in 2 places. The total rounds remaining in the magazine appears in the lower right corner of the "ammo type" and total amount of ammo remaining in the vehicle box at bottom center on most screens.

Mmm zie je bij autoloaders bij je shelltypes inderdaad hoeveel shells er nog in je clip zitten ad. 4/6?

Is mij eigenlijk nog nooit opgevallen, of is dat een foutje in de wiki?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Kaap schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Simpel. 15 dode tegenstanders en je wint. 3000 damage doen win je de match niet mee. Dus in die gedachtegang kan ik best begrijpen waarom kills goed scoren. Doordat jij kills maakt, draag je hard bij aan de winst van je team.

Daarnaast, als damage in balans beloont wordt met kills, dan krijg je potjes waarbij mensen die 200HP targets laten lopen omdat daarnaast een target met 400HP staat, die levert meer WN7 op.
En toch kan ik een betere speler zijn met een lagere WIN7 rating. Zodra je een systeem maakt om skill te meten, gaan spelers het systeem spelen en niet het spelletje.

Wat ik bijvoorbeeld in de rating mis is het afleiden van enemy tanks. Gisteren een paar voorbeelden. Ik lok een andere tank uit zijn cover door als autloader snel weg te rijden of als lokeendje te spelen in low tier.
Ik scoor geen kills, geen spotted damage, maar zorg wel dat mijn team kills en damage kunnen doen zonder schade op te lopen. Voor dit gedrag telt dus alleen een hogere winrate volgens WIN7. Zelfde verhaal voor het express tracken of module damage doen bij een tank. (hoewel de detracking mee gaat tellen in de toekomst). Daarnaast het eten van shells om te zorgen dat een teammate niet afgeschoten wordt, een flank tegenhouden zonder damage te doen, enz... nog 10 andere tactische zetten die niet in WIN7 te gieten zijn.

M.a.w. WIN7 is een middel, maar geen doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:17:
Remaining available ammo in the Autoloader's magazine is displayed on the battle interface in 2 places. The total rounds remaining in the magazine appears in the lower right corner of the "ammo type" and total amount of ammo remaining in the vehicle box at bottom center on most screens.

Mmm zie je bij autoloaders bij je shelltypes inderdaad hoeveel shells er nog in je clip zitten ad. 4/6?

Is mij eigenlijk nog nooit opgevallen, of is dat een foutje in de wiki?:D
ja je ziet hoeveel je nog in de clip heb. Dat is geen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
dynosu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

ja je ziet hoeveel je nog in de clip heb. Dat is geen fout.
Meer dan 1500 potjes in autoloaders en dan is me dat nog nooit opgevallen haha.
Vanavond gelijk maar eens kijken of het echt zo is^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Jan de Friese Man hier al een tijd niet meer gezien trouwens......
Zat toch altijd wel met een glimlach zijn ADHD verhaaltjes te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

Meer dan 1500 potjes in autoloaders en dan is me dat nog nooit opgevallen haha.
Vanavond gelijk maar eens kijken of het echt zo is^^
WAT????
Remaining shells is 1 van de meest belangrijke zaken in een autoloader!!!!
Altijd opletten hoeveel shells je nog hebt vanwege je lange reload.
Vaak genoeg nog 3 shells in de clip maar dat ik toch ga reloaden tot 6 omdat ik op dat moment de gelegenheid hebt om daarna weer met volle clip vooruit te stomen.

Domste wat je kan overkomen is richting tegenstander rijden en er achter komen dat je nog maar 1 shell had en je nu 30 seconden reload hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:25:
haha ja vroeg me ook af waar die was.. volgens mij kon die de kritiek niet meer aan of speelt die niet meer..

weet iemand zijn ingame naam toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
defiler1974 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:17:
En toch kan ik een betere speler zijn met een lagere WIN7 rating. Zodra je een systeem maakt om skill te meten, gaan spelers het systeem spelen en niet het spelletje.

Wat ik bijvoorbeeld in de rating mis is het afleiden van enemy tanks. Gisteren een paar voorbeelden. Ik lok een andere tank uit zijn cover door als autloader snel weg te rijden of als lokeendje te spelen in low tier.
Ik scoor geen kills, geen spotted damage, maar zorg wel dat mijn team kills en damage kunnen doen zonder schade op te lopen. Voor dit gedrag telt dus alleen een hogere winrate volgens WIN7. Zelfde verhaal voor het express tracken of module damage doen bij een tank. (hoewel de detracking mee gaat tellen in de toekomst). Daarnaast het eten van shells om te zorgen dat een teammate niet afgeschoten wordt, een flank tegenhouden zonder damage te doen, enz... nog 10 andere tactische zetten die niet in WIN7 te gieten zijn.

Het is natuurlijk ook niet heilig. Het is bijv. makkelijk om te padden, dus niet elke hoge WN7 is meteen een hele goede speler. En iemand met een lagere WN7 dan jij is niet automatisch slechter.

Maar.. in 95% van de gevallen zegt het wel een hoop over hoe een speler performed. Iemand met 8K battles en een WN7 van 700 is gewoon f*king slecht en heeft het spel dus niet geleerd. Van zo iemand hoef je in bijna alle gevallen erg weinig hulp te verwachten als hij bij jou in het team zit en erg weinig tegenstand te verwachten als hij je enemy is.

In mijn ogen is het gewoon een goede indicatie, geen middel en ook geen doel. Vind het overigens ook jammer dat map/situational awareness en spotting dmg niet worden meegewogen in deze rating, maar ja je kan niet alles hebben :)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:25:
Haha ik moest ook altijd wel gniffelen :) Hij zal het toch wel vrij snel zat zijn geworden, kwam nogal impulsief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

WAT????
Remaining shells is 1 van de meest belangrijke zaken in een autoloader!!!!
Altijd opletten hoeveel shells je nog hebt vanwege je lange reload.
Vaak genoeg nog 3 shells in de clip maar dat ik toch ga reloaden tot 6 omdat ik op dat moment de gelegenheid hebt om daarna weer met volle clip vooruit te stomen.

Domste wat je kan overkomen is richting tegenstander rijden en er achter komen dat je nog maar 1 shell had en je nu 30 seconden reload hebt 8)7
Volgens mij moet jij de quote nog eens doorlezen;) uiteraard weet ik wel hoeveel shells ik in mag heb doordat het in je hud staat ( crosshair ) het gaat om die andere plaats waar je je aantal shells left kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 14-09 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mr_Size schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

In mijn ogen is het gewoon een goede indicatie, geen middel en ook geen doel. Vind het overigens ook jammer dat map/situational awareness en spotting dmg niet worden meegewogen in deze rating, maar ja je kan niet alles hebben :)
Daar geef ik je gelijk in. Maar wat ik ook jammer blijf vinden (wat eigen is aan het systeem van statistische beschrijving van performance) is dat wanneer bvb een top tier E75 lekker op de achtergrond blijft om te snipen en zo een kill of drie weet te scoren ipv zich op de frontlinie te bevinden waar hij voor gemaakt is. Het is niet echt situational awareness, eerder role fulfillment. Uiteindelijk verliest zijn team omdat de zwakkeren de schoten mogen incasseren en hij wandelt weg met een defeat, maar toch een mooie WN7. Dan kan je zeggen, ja hij deed toch meest damage en kills van zijn team. Maar het was wel deels zijn schuld dat zijn team zo snel doodging.
Dit zie je vaak met high HP TD's vind ik. Blijven ze de hele game op de achtergrond en gaan ze plots mekkeren dat de rest van het team dood is en dat ze noobs zijn... Intussen hebben ze ten koste van hun team wel een mooie WN7 weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Openingspost is uitgebreid met een afkortingslijstje...

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Joindry schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

Een top tier E75 lekker op de achtergrond blijft om te snipen en zo een kill of drie weet te scoren ipv zich op de frontlinie te bevinden waar hij voor gemaakt is. Het is niet echt situational awareness, eerder role fulfillment. Dit zie je vaak met high HP TD's vind ik. Blijven ze de hele game op de achtergrond en gaan ze plots mekkeren dat de rest van het team dood is en dat ze noobs zijn... Intussen hebben ze ten koste van hun team wel een mooie WN7 weten te halen.
DIt is inderdaad het grootste probleem. Een top tier E75 snipen op de achtergrond is 100% geen roll fullfillment maar eerder harde fail. Een top tier moet de game dragen en niet als een tier 7 tank op de achtergrond snipen. een top tier TD kan in principe enigzins tweede lijn vechetn zodat hij de damage kan doen voor het team, daar hij te weinig armor heeft om goed te brawlen.

Alleen het probleem is dat als ze wel winnen door die roll aan te nemen dat ze het de volgende keren ook weer doen. Ook al wordt de game gedragen door iemand anders dan de useless top tiers. Dit zal nooit hun spel verbeteren ( ook al halen ze 2000 wn7+ en een win ) Het is vaak de mentaliteit van de spelers die niet weten wat ze met een tank aanmoeten.

Andersom kan ook een T-44 in een tier 10 game die op Pearl river de canyon ingaat. Dat is vragen om problemen. A: je kan niets B: je blockt teammates. Die zal een WN7 van 0 halen en wss ook een loss ) Dit zijn meestal de oranjespelers.

Eigenlijk afgedwaald van het WN7 verhaal naar roll fullfillment van je tank. Wat in mijn ogen door zoveel spelers gewoon NIET wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Volgens mij moet jij de quote nog eens doorlezen;) uiteraard weet ik wel hoeveel shells ik in mag heb doordat het in je hud staat ( crosshair ) het gaat om die andere plaats waar je je aantal shells left kan zien.
mja alles is aan te passen in je ui, dus je kan dat soort info overal neerzetten als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
Maar dan weet ik dus wel gelijk hoe ik mijn WN7 hoger kan maken (als ik dat zou willen). Als er een paar teamgenootjes in de buurt zijn en er is een tegenstander met 100 HP over laat ik die vaak over (mits hij niet direct op mij gaat knallen) ipv zelf af te knallen. 9/10 keer is ie nl. toch 10 seconden later dood door vuur uit verschillende kanten aangezien de rest vaak wel voor de kill gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

DIt is inderdaad het grootste probleem. Een top tier E75 snipen op de achtergrond is 100% geen roll fullfillment maar eerder harde fail. Een top tier moet de game dragen en niet als een tier 7 tank op de achtergrond snipen. een top tier TD kan in principe enigzins tweede lijn vechetn zodat hij de damage kan doen voor het team, daar hij te weinig armor heeft om goed te brawlen.

Alleen het probleem is dat als ze wel winnen door die roll aan te nemen dat ze het de volgende keren ook weer doen. Ook al wordt de game gedragen door iemand anders dan de useless top tiers. Dit zal nooit hun spel verbeteren ( ook al halen ze 2000 wn7+ en een win ) Het is vaak de mentaliteit van de spelers die niet weten wat ze met een tank aanmoeten.

Andersom kan ook een T-44 in een tier 10 game die op Pearl river de canyon ingaat. Dat is vragen om problemen. A: je kan niets B: je blockt teammates. Die zal een WN7 van 0 halen en wss ook een loss ) Dit zijn meestal de oranjespelers.

Eigenlijk afgedwaald van het WN7 verhaal naar roll fullfillment van je tank. Wat in mijn ogen door zoveel spelers gewoon NIET wordt gedaan.
Naja hoe zie je of deze E-75 stock is of fully upgraded? Stock is hij echt niet zo super de turret is makkelijk te penetreren en de gun doet ook nog geen echte auwa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
UdiBenLudi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Naja hoe zie je of deze E-75 stock is of fully upgraded? Stock is hij echt niet zo super de turret is makkelijk te penetreren en de gun doet ook nog geen echte auwa...
1820 vs 1920 HP ? Of aan de gun, snelheid etc.. Als je wat langer speelt dan herken je de verschillen puur door het HP verschil. Ook kan je het met XVM laten zien. Coldzero's config laat het zien met een klein sterretje bijvoorbeeld.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
En toch kan ik een betere speler zijn met een lagere WIN7 rating.
Dat is maar net hoe je een goede speler definieert. Vrijwel de meeste mensen doen dat op basis van damage en kills. Tenslotte wint dat over het algemeen de battle.

Bij recruitment wordt naar wel meer gekeken dan WN7. Average damage, survival etc. Daar is het een combinatie van. Theoretisch kun jij met een lagere WN7 rating dus nog steeds een goede speler zijn, maar ik zie mezelf nog niet bij Pirates aankloppen met 1200 WN7 en het argument dat ik veel tegenstanders afleid.
[...]
Niet helemaal. WN7 is een middel ja, maar het doel is om jezelf te verbeteren. Jezelf verbeteren vertaalt zich naar verbeterende WN7 scores. Indirect is WN7 dus wel degelijk een doel. Het is namelijk het enige zichtbare voor die speler.
redwing schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:51:
Maar dan weet ik dus wel gelijk hoe ik mijn WN7 hoger kan maken (als ik dat zou willen).
Jawel, maar ga jij structureel elke match dan 3-5 kills meer maken :? Dat valt in de praktijk namelijk hard tegen op hogere tiers. Daarom zie je statspadders juist veel lagere tiers spelen. Die vallen ook zo door de mand daar average tier namelijk ook inkakt ;)

En dan kom je dus wederom terug bij wat je met je WN7 rating wilt bereiken. Het gros van de goede spelers wil beter worden, maar spelen an sich gewoon vrij eerlijk hun normale spel. Wil jij een hoge WN7 hebben voor je epeen, dan zul je het systeem misbruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Nou nou, fail zou ik het ook niet noemen. Ik zit vaak zat gewoon te snipen met mijn E75 omdat hij ook niet gemaakt is alles te tanken. Hij komt natuurlijk goed tot zijn recht als ie op de frontlinie staat, maar vergeleken met veel andere T9's vind ik hem minder goed klappen opvangen..
Laatst nog 7400+ damage uitgedeeld omdat ik wat voorzichtiger speel ipv als een malle vooruit te rijden.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
In principe kan je aan de gun zien of hij speelt met een stockgun of met top gun ( van die ringetjes is top gun van tiger 2, korte dikke loop is de tweede gun en lange loop zonder ringetjes is top gun )

Verschillende turrets zie je aan hp 1820 is stock turret / 1920 is top turret

Als deze top tier is hoef je echt je neit bang te zijn dat je turret zo vaak gepenned wordt, daarnaast is stockgun als top tier juist best goed daar je een zeer goede rate of fire heb met aadige damage output. Je upperfront en lfp is tegen tier 8 tanks juist heel bouncy dus dat is geen rede om niet in de frontline te vechten.

edit: Fikkieho, sorry maar dan ken jij de kracht van de E75 nog niet. Als je als top tier bent kan je echt zeer aggresief spelen zonder dat je druk hoeft te maken om tier 8 tanks. Alleen de TDS en de T34 vormen enigzins een bedreiging. Voor tier 9 is de E75 by far de best gearmourde tank.

Kijk je denkt nu dat je 7400 damage goed is ( dat is het uiteraard wel ) maar je kon waarschijnlijk ook zo veel schieten doordat je team en hoekje niet kon houden omdat jij daar niet stond om als top tier te verdedigen. Uiteindelijk laat je je team stikken zodat jij damage kan schieten en VAAK zal je die games verliezen.

EDIT EDIT: ik bekijk het nu even uit het oogpunt van hoe je een game kan winnen of verliezen. Niet speler/statwise

EDIT:EDIT:EDIT: Zoals Pyscho aangeeft is de ST-1 inderdaad ook wel een waardige tier 9 heavy.
die is misschien nog wel meer bouncy( Russian bias anyone? :P )

[ Voor 43% gewijzigd door jantje 2 op 13-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zertaxka schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:01:
[...]
1820 vs 1920 HP ? Of aan de gun, snelheid etc.. Als je wat langer speelt dan herken je de verschillen puur door het HP verschil. Ook kan je het met XVM laten zien. Coldzero's config laat het zien met een klein sterretje bijvoorbeeld.
Standaard XVM profiel laat dat ook al zien zelfs :)
Kaap schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:02:
[...]

Jawel, maar ga jij structureel elke match dan 3-5 kills meer maken :? Dat valt in de praktijk namelijk hard tegen op hogere tiers. Daarom zie je statspadders juist veel lagere tiers spelen. Die vallen ook zo door de mand daar average tier namelijk ook inkakt ;)

En dan kom je dus wederom terug bij wat je met je WN7 rating wilt bereiken. Het gros van de goede spelers wil beter worden, maar spelen an sich gewoon vrij eerlijk hun normale spel. Wil jij een hoge WN7 hebben voor je epeen, dan zul je het systeem misbruiken.
Mee eens, sowieso is het lastig om 2+ average kills op zeg tier 8+ te scoren zelfs al speel je met autoloader (laatste schot blijft er altijd nog wel wat hp over..).
jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:02:
Voor tier 9 is de E75 by far de best gearmourde tank.
De ST-I wil anders ook nog wel super bouncy wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje 2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Sorry....my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
redwing schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:51:
Maar dan weet ik dus wel gelijk hoe ik mijn WN7 hoger kan maken (als ik dat zou willen). Als er een paar teamgenootjes in de buurt zijn en er is een tegenstander met 100 HP over laat ik die vaak over (mits hij niet direct op mij gaat knallen) ipv zelf af te knallen. 9/10 keer is ie nl. toch 10 seconden later dood door vuur uit verschillende kanten aangezien de rest vaak wel voor de kill gaat.
In theorie zou die in die 10 seconden nog terug kunnen vuren of terug in dekking geraken.
KS =/= "Kill Steal" maar = "Kill Secure" :)
Anyway, in een paar spelletjes maakt dit geen verschil maar op termijn statistisch gezien dus wel.

Zelfde reden dat het interessanter is om dekking te zoeken en terug te trekken als je low HP bent en niet als een gek nog een laatste kamikaze move te doen en snel terug naar de garage te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 16:18
Gister de 90mm F3 gun op de AMX 13 90 vrijgespeeld. Dat is toch wel een lekkere top gun op zo'n light. 6 * 240 dmg doen in een salvo is toch wel serieus. En zelfs voor sniping is is hij best goed. Toch wel een goede upgrade tov de 75mm. Enige nadeel is wel dat de reload tijd significant is toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Laatst online: 02-05 14:13
blonderulez schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:47:
Gister de 90mm F3 gun op de AMX 13 90 vrijgespeeld. Dat is toch wel een lekkere top gun op zo'n light. 6 * 240 dmg doen in een salvo is toch wel serieus. En zelfs voor sniping is is hij best goed. Toch wel een goede upgrade tov de 75mm. Enige nadeel is wel dat de reload tijd significant is toegenomen.
Dat moet wel een understatement zijn, van 15 naar 45 sec is niet echt significant meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
dramborleg schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Dat moet wel een understatement zijn, van 15 naar 45 sec is niet echt significant meer ;)
Dat was best wel wennen in het begin. Met de 75 ging ik vaak al reloaden als de clip nog niet leeg was als er niet direct een dreiging was. Maar nu ben je een veel langer kwetsbaar en moet je dat goed in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De 75 mm gun heeft vooral last van een gebrek aan pen. in tier X battles. Ook is het fijn dat je nu zeker voldoende alpa damage in een clip om een groot deel van de tier 8 tegenstanders van 100% naar 0% te brengen ;)

Wat ook leuk is om te weten: in het echt had de AMX-13 twee clips met shells, waarbij elke shell om de 5 seconden afgevuurd kon worden. Echter als clips leeg waren moesten deze van *buiten* bijgevuld worden :+

[ Voor 33% gewijzigd door Gleighton op 13-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Gleighton schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:55:
De 75 mm gun heeft vooral last van een gebrek aan pen. in tier X battles. Ook is het fijn dat je nu zeker voldoende alpa damage in een clip om een groot deel van de tier 8 tegenstanders van 100% naar 0% te brengen ;)

Wat ook leuk is om te weten: in het echt had de AMX-13 twee clips met shells, waarbij elke shell om de 5 seconden afgevuurd kon worden. Echter als clips leeg waren moesten deze van *buiten* bijgevuld worden :+
daar leef ik voor als ik met de t69/t54E1/amx 13 90 rij, om een niets vermoedende tier 8/9 heavy van 100 naar 0 te brengen in een paar seconden.. })

vooral die is3's die denken ohw ik heb nog 1000 hp , die T54e1 kan ik wel aan met mijn mooie kanonnetje.. zij schieten 1x.. ik schiet 4x.. bye bye.

betreft de 13 90** ze konden ook vanuit binnen herladen, maar dat duurden veeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan ff terug trekken, uit de tank, nieuwe clips er in en gaan met die banaan

[ Voor 8% gewijzigd door Jip99 op 13-08-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Laatst online: 14-09 19:18

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

ShockWave schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:46:
Openingspost is uitgebreid met een afkortingslijstje...
Dank je wel!
Zeer nuttig _/-\o_

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
Kaap schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:02:
Nope, dat niet maar ik zie wel dat mijn aantal kills omlaag zijn gaan en mijn winstratio omhoog. Waar ik nu gemiddeld minder dan 1 kill per battle maak zat ik daar voorheen ruim boven. En als ik dat zo lees betekent een kwart kill per battle al een WN7 ratio die 100 punten hoger/lager ligt. Die impact is dus best groot.
Vandaar ook dat ik er al bij had staan dat mocht ik mijn WN7 omhoog willen krijgen ik nu weet wat een van de punten is dat ik zou moeten veranderen. Ik ben echter niet van plan om mijn spel aan te passen puur en alleen om die WN7 omhoog te krijgen. Wat ik echter wel zie is dat het dus sowieso slimmer is om wat eerder voor de kill te gaan ipv al snel een ander target te pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
redwing schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Wat ik echter wel zie is dat het dus sowieso slimmer is om wat eerder voor de kill te gaan ipv al snel een ander target te pakken.
Dat is het sowieso. 1 kill is 1 target minder dat op jou of je team kan schieten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat iedereen kan getuigen dat je als low hp soms nog 1-2 tanks kunt afknallen voor je finaal het loodje legt dus ik ga altijd voor de kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:41:
Ik ben echter niet van plan om mijn spel aan te passen puur en alleen om die WN7 omhoog te krijgen.
Niet nodig, beter gaan spelen en hij gaat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik dacht ik geef de Tiger II weer eens een kans...
Nu pas 10 potjes bezig om mijn x2 ep te halen. Het varieerden van ik was de beste in het team en hield lang stand met een paar of alleen tot totale verkrachting. De beste game was nog een aardige 3800 damage wat meteen een dik nieuw persoonlijk record is. :P
Uiteraard verloren omdat ik alleen nog over was en van twee kanten werd gepakt...

Het ergste was wel encounter op mijngebied. Begint er een de map te spammen dat mensen naar de hill moeten en dan rijd hij zelf voorop naar de vlag en neemt een lemmingtrein van 12 tanks mee. :F
Ik en nog twee mochten het maar oplossen. Toen reed er ook nog even leuk een AMX 50 B de heuvel al op toen we aankwamen en reed onze T54 in een kamikaze actie meteen de heuvel op om gesloopt te worden door z'n 5 tanks...
Het uiteindelijke resultaat, ons team 2 kills waarvan een van mij en ons team finaal afgeslacht.

Why WG, WHY? :')

edit:
Eindelijk gewonnen. *O* _/-\o_ *O*

3246 xp
54.562 credits
2913 damage
sluipschutter medal

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-08-2013 17:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Als het niveau vandaag hetzelfde is als dat van mijn team in mijn eerste battle van vandaag dan zie ik het duister in met de grind vandaag....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QzXl9xC.jpg

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Vandaag een keer het spel aan het uitzetten heeft mijn stats weer geupdate :) was inderdaad een goede dag gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb wat hulp nodig met de T21. De tank staat niet echt bekend om zijn spot kwaliteiten, maar zogauw als de battle start beginnen de high tiers meteen de miepen dat de t21 moet spotten. Daarbij ben ik zo door mijn armor heen zonder ook maar iets van rode vakjes te zien.
Hoe wordt het spotten aangepakt in CW? Wacht de spotter tot dat iedereen zijn plek ingenomen heeft en gaat dan rijden ofzo?

Net ook een random met wat gasten van D_TCH. Die gasten doen uit de hoogte, maar als ik dan wat spot staan ze gaten in de lucht te kijken. Prutsers

Het spel zelf is niet al te moeilijk om leuk te maken maar sommige personen die het spelen zijn soms moeilijk te verdragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Derby op 13-08-2013 20:43 . Reden: nuancering ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 13-09 19:36
Derby schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:36:
Net ook een random met wat gasten van D_TCH. Die gasten doen uit de hoogte, maar als ik dan wat spot staan ze gaten in de lucht te kijken. Prutsers
Ga dan ook geen vogels spotten. Prutser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
Ik heb wat hulp nodig met de T21. De tank staat niet echt bekend om zijn spot kwaliteiten, maar zogauw als de battle start beginnen de high tiers meteen de miepen dat de t21 moet spotten. Daarbij ben ik zo door mijn armor heen zonder ook maar iets van rode vakjes te zien.
Hoe wordt het spotten aangepakt in CW? Wacht de spotter tot dat iedereen zijn plek ingenomen heeft en gaat dan rijden ofzo?

Het spel zelf is niet al te moeilijk om leuk te maken maar sommige personen die het spelen zijn soms moeilijk te verdragen.
Dat is een moeilijke tank, die T21. Als je gewoon een medium T6 was met de normale MM, dan was het nog wel te doen, maar als light kom je dus in hoge tiers terecht, terwijl je niet echt een scout bent. Wat ik deed was proberen een beetje passief te scouten, maar dan juist op die plekken waar je achter een rots partij kunt blijven. In de 2e helft van het spel kun je dan (als je de posities van de tegenstander kent) op arty hunt gaan. Een andere optie is contra scouten. Hoewel je niet echt snel bent, kun je op strategische plekken wel scouts uitschakelen.

En niets aantrekken van gasten die roepen dat je moet scouten. Heel vaak in publics ben je aan het scouten en krijg je helemaal geen support, dus doe je het voor niets en ben je vaak snel dood.

Maar als je echt wat wilt doen aan scouting, kun je beter een andere tank zoeken. En er zijn op de WOT sides/youtube wel goede videos te vinden over hoe je het best kunt scouten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonINC

T21 wordt outclassed door iedere andere tier 6 scout en is dus gewoon even een pijnlijke grind. De T71 blijkt zeer goed te zijn dus ik zou daar gewoon naar uitkijken.

Heb zelf liever de WZ-131. Nog andere liefhebbers van de Chinese lights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
blonderulez schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:06:
[...]
Dat is een moeilijke tank, die T21. Als je gewoon een medium T6 was met de normale MM, dan was het nog wel te doen, maar als light kom je dus in hoge tiers terecht, terwijl je niet echt een scout bent. Wat ik deed was proberen een beetje passief te scouten, maar dan juist op die plekken waar je achter een rots partij kunt blijven. In de 2e helft van het spel kun je dan (als je de posities van de tegenstander kent) op arty hunt gaan. Een andere optie is contra scouten. Hoewel je niet echt snel bent, kun je op strategische plekken wel scouts uitschakelen.

En niets aantrekken van gasten die roepen dat je moet scouten. Heel vaak in publics ben je aan het scouten en krijg je helemaal geen support, dus doe je het voor niets en ben je vaak snel dood.

Maar als je echt wat wilt doen aan scouting, kun je beter een andere tank zoeken. En er zijn op de WOT sides/youtube wel goede videos te vinden over hoe je het best kunt scouten....
Dankje. Dat passief scouten is beter te doen ja. Scouten is niet echt mijn ding, maar ik vind snelle tanks leuk. Flanken lukt vaak goed. En tussen wat zwaardere tanks is het leuk om de tegenstander af te leiden, en op die manier een opening te creeeren voor andere team leden om wat damage te doen.

De T71 is dan ook waar ik naar smacht.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
Derby schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Dankje. Dat passief scouten is beter te doen ja. Scouten is niet echt mijn ding, maar ik vind snelle tanks leuk. Flanken lukt vaak goed. En tussen wat zwaardere tanks is het leuk om de tegenstander af te leiden, en op die manier een opening te creeeren voor andere team leden om wat damage te doen.
Wellicht kun je dan ook eens gaan kijken naar snelle medium tanks. Die zijn ook perfect om mee te flanken en in een wolfpack (2 a 3 mediums) een ware plaag voor zware trage heavies. Suggesties zijn de cromwell, Russiche mediums (T-34 tot T62A) en de Chinese mediums wellicht. (geen eigen ervaring). Maar ook na de T21 heb je aan de T71 natuurlijk een snelle tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
blonderulez schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:25:
[...]
Wellicht kun je dan ook eens gaan kijken naar snelle medium tanks. Die zijn ook perfect om mee te flanken en in een wolfpack (2 a 3 mediums) een ware plaag voor zware trage heavies. Suggesties zijn de cromwell, Russiche mediums (T-34 tot T62A) en de Chinese mediums wellicht. (geen eigen ervaring). Maar ook na de T21 heb je aan de T71 natuurlijk een snelle tank.
blonderulez, wederom bedankt voor je input. Ik zal me eens verdiepen in snelle meds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T21 is een prima tank, maar je moet wel doorhebben hoe die gespeeld moet worden.
Ik heb erg veel lights/scouts gespeeld, vandaar dat ik 'm leuker vind dan bijna iedereen hier.
Eerste deel van de match passief scouten (binocs en camonet!), later rondscheuren en overal en nergens plaatstootjes uitdelen, heavies afleiden en anderen het werk laten afmaken.

Zorgen dat je in t begin geen damage oploopt, kun je later van profiteren en zijn snelheid benutten om achter heavies op te duiken.

Reviews op het wot-forum en op you tube bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

`
Ahuh, en D_TCH bestaat niet om jou te dienen. Kweenie wie je bent of met welke gasten van d_tch je gespeeld heb, maar iets constructiever kan wel ... prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
dynosu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:40:
[...]

`
Ahuh, en D_TCH bestaat niet om jou te dienen. Kweenie wie je bent of met welke gasten van d_tch je gespeeld heb, maar iets constructiever kan wel ... prutser
Maar op zich heeft hij wel een punt. Niet specifiek op D_TCH gericht, maar ik ervaar wel dat als je met je light in een hogere tier game komt, er vaak van die wijsneuzen zijn met hun top tier heavy even je gaan vertellen wat je moet doen. En dat niet op een normale opbouwende manier zodat de (wellicht onervaren) scout er wat van kan leren en denkt verrek, hij heeft een goed punt, maar meer op een denigrerende manier. Alsof het spelplezier van hen belangrijker is dan dat van jou.... En dat zijn dan vaak de 'prutsers' die met hun heavy het minste bijdragen aan het team en het eerste eruit liggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Na een paar dagen zwoegen eerste tier 5 tank gekocht. Churchill I, wat een heerlijk ding zeg. Duurde best lang zonder premium and such

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
TacticalRooster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:56:
Na een paar dagen zwoegen eerste tier 5 tank gekocht. Churchill I, wat een heerlijk ding zeg. Duurde best lang zonder premium and such
Speel ik ook nog steeds, de top gun maakt hem een leuke sniper en lower tiers kunnen enkel je tracks er af schieten. Je bent wel mega traag dus het kan zijn dat je de helft van het gevecht mist :)
wsLy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:53:
Als het niveau vandaag hetzelfde is als dat van mijn team in mijn eerste battle van vandaag dan zie ik het duister in met de grind vandaag....

[afbeelding]
Gewoon uit nieuwschierigheid, wat is die "timer" op je T110E5?

[ Voor 37% gewijzigd door Inrage op 13-08-2013 23:10 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)