Het is jammer dat deze nog niet is bijgewerkt. Het ding herkent de nieuwe tanks nog niet goedperpixel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:43:
http://www.wotstatistics.net/ gebruik ik altijd en dan gewoon het recent battles tabje open op mijn 2e scherm. Ook is het wel leuk om je efficiency om te zetten naar wn7 aangezien dat dat op dit moment de meest gebruikte methode is.
vraag: Wanneer word je pas gespot op het moment dat ik rij of ook als ik stil sta??
je wordt makkelijker gespot als je rijdt, maar ook als je stilstaat kun je gespot worden.
Hoe makkelijk je gespot wordt, licht aan je tank. Een Hetzer is nagenoeg onzichtbaar, terwijl een TOG II zo onzichtbaar als een flatgebouw is.
Hoe makkelijk je gespot wordt, licht aan je tank. Een Hetzer is nagenoeg onzichtbaar, terwijl een TOG II zo onzichtbaar als een flatgebouw is.
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
in beide gevallen maar er hangt wel meer van af
Kan je hier op nalezen:
http://wiki.worldoftanks....hanics#Spotting_Mechanics
Kan je hier op nalezen:
http://wiki.worldoftanks....hanics#Spotting_Mechanics
Ik heb sinds kort een nieuwe pc set-up waaronder ook een nieuwe gfx kaart, de XFX Radeon HD 7970. WoT opnieuw gedownload en geinstalleerd echter krijg ik ingame een rare vorm rond de tanks (moeilijk te omschrijven) zie printscreens.
Schermafdruk 1
Schermafdruk 2
Iemand anders die dit mee heeft gemaakt?
Ik heb mijn settings aangepast van maximaal naar hoog, probleem blijft bestaan
Schermafdruk 1
Schermafdruk 2
[ Voor 9% gewijzigd door Donkoking op 07-08-2013 12:24 ]
je wordt altijd gespot, alleen als je stil staat heb je iets meer camo.. en scouts verliezen die extra camo niet als ze rijden.Frank1973 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:16:
vraag: Wanneer word je pas gespot op het moment dat ik rij of ook als ik stil sta??
en met een camo net heb je na 3 seconden stilstaan ook extra camo bonus..
maar het is lastig uit te leggen, en zijn zoveel dingen die mee spelen met die camo rating en spot rating..
beste wat je kan doen is de wiki lezen van wot.
Late reactie, maar thanks voor de tip, ga ik zeker doen!Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
Die laatste 10% kosten juist de meeste XP! Vandaar "mijn" tip om door te gaan tot 40% op de 2e skill en dan retrainen. Die 40% op je 2e skill kosten minder XP dan de laatse 10% op je 1e opnieuw sparen.
Bovendien heb je die laatste 10% ook weer niets aan die 90% die je al hebt, ga je door tot 140%, dan blijft die eerste 100% volledig effectief.
Er zijn wel rekentabelletjes te googlen op "crew skill calculator"
Enige wat me nog niet 100% duidelijk is; kun je al wel alvast een 2e skill selecteren en die tot 40% levelen, of "moet" je een soort "excess xp" opbouwen (oftewel: 1e skill naar 100% en dan een tijdlang door blijven grinden met alleen de eerste skill).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Heb je meer problemen? Misschien bij andere games? Zit een soort van Blooming om de tanks lijkt wel maar dat is niet natuurlijk dus iets gaat er mis.Donkoking schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:22:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc set-up waaronder ook een nieuwe gfx kaart, de XFX Radeon HD 7970. WoT opnieuw gedownload en geinstalleerd echter krijg ik ingame een rare vorm rond de tanks (moeilijk te omschrijven) zie printscreens.
Schermafdruk 1
Schermafdruk 2
De tweede skill zou je kunnen trainen maar het heeft weinig zijn want wanneer jij je skill laat droppen voor 90% en volgens mij kost het je dan nog meer exp omdat alle exp is gealloceerd.Seraphin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:33:
[...]
Late reactie, maar thanks voor de tip, ga ik zeker doen!
Enige wat me nog niet 100% duidelijk is; kun je al wel alvast een 2e skill selecteren en die tot 40% levelen, of "moet" je een soort "excess xp" opbouwen (oftewel: 1e skill naar 100% en dan een tijdlang door blijven grinden met alleen de eerste skill).
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Vraagje over WN7, ik heb echt heel lang (meer dan een jaar) gespeeld zonder premium en speel sinds 3 maanden met premium. Wordt die berekening gecorrigeerd daarvoor? Ik krijg nu nl. meer XP gemiddeld per battle dan vroeger (door de premium) maar als mijn vele battles zonder premium ook in die berekening zitten (met minder XP dus), dan zegt dat WN7-cijfer eigenlijk niet zo veel. Mensen zonder premium zouden dan standaard een lagere rating hebben.
Verwijderd
@seraphin: Ik heb al menig maal de 2e skill al geselecteerd (bijv camo onder het mom "alle kleine beetjes helpen") en zodra de 2e skill bij circa 40% is de skills gedropped. Je kunt dit checken door om de zoveel tijd dat menuutje om te droppen, te selecteren en dan te kijken op welk percentage je uitkomt als je dropt voor credits.
Om echt het verschil te weten, zou je 1 crewlid eens geen skill moeten selecteren
Om echt het verschil te weten, zou je 1 crewlid eens geen skill moeten selecteren
Volgens mij wordt er uitgegaan van base-xp, dus je WN7 wordt niet hoger daardoor.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:40:
Vraagje over WN7, ik heb echt heel lang (meer dan een jaar) gespeeld zonder premium en speel sinds 3 maanden met premium. Wordt die berekening gecorrigeerd daarvoor? Ik krijg nu nl. meer XP gemiddeld per battle dan vroeger (door de premium) maar als mijn vele battles zonder premium ook in die berekening zitten (met minder XP dus), dan zegt dat WN7-cijfer eigenlijk niet zo veel. Mensen zonder premium zouden dan standaard een lagere rating hebben.
Volgens mij wordt xp niet meegenomen in de berekening. Heb thuis ergens een excel sheet met de berekening, zal die wel posten vanavond.
Hahaha dat laatste zat ik net aan te denken! En idd ik had ook in het achterhoofd om dan camo te pakken als "dump"; het zal maar net die 5-10 meter schelen....Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
@seraphin: Ik heb al menig maal de 2e skill al geselecteerd (bijv camo onder het mom "alle kleine beetjes helpen") en zodra de 2e skill bij circa 40% is de skills gedropped. Je kunt dit checken door om de zoveel tijd dat menuutje om te droppen, te selecteren en dan te kijken op welk percentage je uitkomt als je dropt voor credits.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Experience wordt niet meegenomen in de berekeningVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:40:
Dat heb ik nog niet gemerkt, heb het crew retrainen verhaal goed onderzocht (inmiddels een paar maanden geleden) en heb toen geen feiten kunnen vinden die jou bewering onderbouwen. Maar misschien kan iemand het proberen?psychoclown schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:37:
De tweede skill zou je kunnen trainen maar het heeft weinig zijn want wanneer jij je skill laat droppen voor 90% en volgens mij kost het je dan nog meer exp omdat alle exp is gealloceerd.
De eerste skill voor je crew kost je 210k XP. Om deze te resetten doe je dus 21k xp 'down the drain'. Volgende skill is altijd het dubbele aan XP, denk er dus goed over na voordat je je bedenkt dat je je crew met 2 of 3 skills wel even kan droppen. (eerste skill is 10% van 210k xp, tweede skill is 10% van 630k xp (210+420))
zie http://wiki.worldoftanks....rience_and_Training_Level voor het technische verhaal achter crew XP
Deze was ik ook aan het proberen maar dat ding kan niet tellen. Net had ik weer een battle waar hij aangeeft dat ik 2 kills heb terwijl als ik er overheen ga met mijn muis er duidelijk een lijstje van 4 tanks staat. Ik ben nu maar weer terug gegaan naar het aantal kills na het inloggen opschrijvenperpixel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:43:
http://www.wotstatistics.net/ gebruik ik altijd en dan gewoon het recent battles tabje open op mijn 2e scherm. Ook is het wel leuk om je efficiency om te zetten naar wn7 aangezien dat dat op dit moment de meest gebruikte methode is.
[removed]
Welke windows heb je?Donkoking schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:22:
Schermafdruk 1
Schermafdruk 2
Probeer verschillende drivers voor deze kaart. Anders terug gaan naar de winkel en omruilen voor een nvidia kaart
Daar heb ik geen last van. Alles werkt hier perfect.redwing schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:20:
[...]
Deze was ik ook aan het proberen maar dat ding kan niet tellen. Net had ik weer een battle waar hij aangeeft dat ik 2 kills heb terwijl als ik er overheen ga met mijn muis er duidelijk een lijstje van 4 tanks staat. Ik ben nu maar weer terug gegaan naar het aantal kills na het inloggen opschrijven
Vond dit wel interessant om eens te bekijken omdat ik dit vaak zelf ook zo doe, dus eens geprobeerd.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
Hieronder twee screenshots van crewleden op mijn jagdpanther. Ene heeft 81% op de tweede skill, ander had ik nog geen tweede skill voor geselecteerd, maar zou ook op 81% moeten zitten. Onderling verschilt het nauwelijks van elkaar, de driver moet nog 6366 voor het volgend niveau en de gunner nog 6307xp.

Verschilt zodoende iets van 2%.
[ Voor 22% gewijzigd door Riegah op 07-08-2013 16:40 ]
Purchased:
'FV4202' successfully purchased. - Credits: 6.100.000
Ik kan nu wel stoppen met WOT omdat ik alle heavies, mediums en tds heb op t10 niveau. Ook in garage overigens.
Ik hoop maar dat ze snel een nieuwe lijn erin gooien, andere arty grinden vind ik niet zo leuk.
Ik kan nu wel stoppen met WOT omdat ik alle heavies, mediums en tds heb op t10 niveau. Ook in garage overigens.
Ik hoop maar dat ze snel een nieuwe lijn erin gooien, andere arty grinden vind ik niet zo leuk.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verschil is er dus wel degelijk maar nihil, checkRiegah schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:35:
[...]
Vond dit wel interessant om eens te bekijken omdat ik dit vaak zelf ook zo doe, dus eens geprobeerd.
Verschilt zodoende iets van 2%.
Waarom ga je niet lekker crew grinden op je tier 10s die je hebt (of andere tanks)? Je hebt de tanks niet voor niets gegrind dus je moet ze wel op een of andere manier leuk vindenBean77 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:07:
Purchased:
Heb inmiddels ook van alle tanks de crewtraining aan gezet. Dat leek mij ook het beste.psychoclown schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:14:
Waarom ga je niet lekker crew grinden op je tier 10s die je hebt (of andere tanks)? Je hebt de tanks niet voor niets gegrind dus je moet ze wel op een of andere manier leuk vinden
Kan altijd mijn 212a nog terugkopen als ik echt nog een arty wil grinden, maar voorlopig crewtraining en credits farmen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Victory!
Map: Ruinberg
Date: woensdag 7 augustus 2013 17:39:19
Vehicle: IS-8
Exp: 2.904 (x2) + Credits: 56.788
Achievements: : Confederate
Heel misschien worden de IS-8 en ik nog vriendjes. Lekker potje, bijna 4k schade gedaan, alleen jammer dat een IS-8 liever achter mij ging schuilen voor de T10 Britse TD dan hem samen af te maken.
Map: Ruinberg
Date: woensdag 7 augustus 2013 17:39:19
Vehicle: IS-8
Exp: 2.904 (x2) + Credits: 56.788
Achievements: : Confederate
Heel misschien worden de IS-8 en ik nog vriendjes. Lekker potje, bijna 4k schade gedaan, alleen jammer dat een IS-8 liever achter mij ging schuilen voor de T10 Britse TD dan hem samen af te maken.
Geen verkeerd middagje zo:
Wins / Battles 22 / 35 62.8%
Avg. / Total Exp. 1 012 / 49 757
Credits total 1 585 963
Op de T29 de Ace gehaald en ik heb de T28 verkocht en er de Hellcat voor terug gekocht. Wat een feest die Hellcat, had hem nooit weg moeten doen
. WR op die tank is nu slechts 43%, dat moet beter kunnen!
Wins / Battles 22 / 35 62.8%
Avg. / Total Exp. 1 012 / 49 757
Credits total 1 585 963
Op de T29 de Ace gehaald en ik heb de T28 verkocht en er de Hellcat voor terug gekocht. Wat een feest die Hellcat, had hem nooit weg moeten doen

Ik wil in het kader van de Duitse TD's in 8.9 alvast een leuke Duitse TD-crew opzetten, hiervoor ga ik verder met de JagdpanzerIV die ik eeuwen geleden unlocked heb. Welke gun raden jullie voor dit gedrocht aan?

heb het inmiddels ook installed. werkt inderdaad prima. uiteraard werkt de Recent battles alleen vanaf installatie. weet je ook hoe ik het aantal kills van vandaag kan zien? ik heb zitten zoeken (en ook de periode op vandaag gezet) maar dat werkt niet. de vraag is dus: hoe kan ik NU al mijn kills van vandaag zien? kan dat in deze tool of moet/kan dat in een andere?pkregting schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:26:
[...]
Daar heb ik geen last van. Alles werkt hier perfect.
(heb na install al 4 kills gemaakt (tier 4) dus nog maar 26 te gaan :-) )
Zo eerste pot, 4278 damage, 5 kills, kamikaze stikker en 3800+ xp (x2)
(in een T54E1)
Linkerkolom "Recent battles" aanklikken dan zie je je dagtotaal.kuwerti schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:50:
[...]
heb het inmiddels ook installed. werkt inderdaad prima. uiteraard werkt de Recent battles alleen vanaf installatie. weet je ook hoe ik het aantal kills van vandaag kan zien? ik heb zitten zoeken (en ook de periode op vandaag gezet) maar dat werkt niet. de vraag is dus: hoe kan ik NU al mijn kills van vandaag zien? kan dat in deze tool of moet/kan dat in een andere?
(heb na install al 4 kills gemaakt (tier 4) dus nog maar 26 te gaan :-) )
Bij het begin van een nieuwe dag even clear linksboven aanklikken zodat je weer met een lege begint.
Je ziet dan in kolommen de verschillende dingen staan, de laatste kolom met efficiency kan je veranderen in wn7 in de instellingen.
Setup -> Display -> Ratingformula en dat op wn7 zetten (Ik zocht me kapot om het destijds te vinden)
Vanmorgen ook nog snel even mee zitten stoeien met de Hellcat.Mr_Size schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:43:Wat een feest die Hellcat, had hem nooit weg moeten doen. WR op die tank is nu slechts 43%, dat moet beter kunnen!
En een heerlijke battle gehad, helaas wel verloren. Op het einde nog maar 2 gold shells en wat HE shells over.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Dat had ik ook als ik AA forceerde via CCC. Als je deze setting terug zet naar game-specifiek heb je dat niet meer. (als dat niet lukt is er zo'n temp file die je kan deleten (waarin je preferences en zo worden opgeslagen, deze maakt die dan nieuw aan als je het spel weer opstart)Donkoking schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:22:
Schermafdruk 1
Schermafdruk 2
gedrocht? Nee joh, is een lache tank toch?rgras schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:49:
Ik wil in het kader van de Duitse TD's in 8.9 alvast een leuke Duitse TD-crew opzetten, hiervoor ga ik verder met de JagdpanzerIV die ik eeuwen geleden unlocked heb. Welke gun raden jullie voor dit gedrocht aan?
[afbeelding]
geweldig. dank hier voor. ik heb deze tool vandaag om 18:00 uur geinstalleerd. kan ik nu ergens zien wat mijn kills zijn van vandaag van VOOR 18:00 uur? of kan ik dat ergens anders zien?ShockWave schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:02:
[...]
Linkerkolom "Recent battles" aanklikken dan zie je je dagtotaal.
Bij het begin van een nieuwe dag even clear linksboven aanklikken zodat je weer met een lege begint.
Je ziet dan in kolommen de verschillende dingen staan, de laatste kolom met efficiency kan je veranderen in wn7 in de instellingen.
wil graag weten of ik al in de buurt van de 30 ben. heb er vanmorgen toch ook al wat gemaakt. :-)
Kyozu, binnenkort kom ik misschien ook PTS onveilig maken
. Na 2 weken niet spelen kwam ik er net achter dat een paar man waar ik altijd mee speel verkast zijn naar PTS. Eerst maar weer ff erin komen want vanavond gaat het redelijk beroerd met de potjes. Moet toch showen dan hoe ik speel en om dan instakill te zijn helpt niet
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Menkaures en wie nog meer dan?
Merkske, maar die is op vakantie
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Voldoe jij wel aan de nieuwe recruitmenteisen Wontcachme
Zijn behoorlijk opgeschroefd nu ze telkens vol zitten.
Wat ik begreep had Menk er al over gesproken dat we met zn 3en kwamen. Wel gewoon het traject in, maar de laatste keer dat ik keek voldeed de eisen gewoon.Kaap schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
Voldoe jij wel aan de nieuwe recruitmenteisen WontcachmeZijn behoorlijk opgeschroefd nu ze telkens vol zitten.
ff uit mijn hoofd:
Tier 10 heavies:
2800+ damage per battle (3200+ for T57 Heavy) - T110E5 zit rond daar, E100 erboven, IS7 eronder, 50B erboven,
Tier 10 meds:
2800+ damage per battle (2000+ for pre-tier 10 Batchat) - M48 zit erboven, M60 eronder (pas 3 battles) en pre tier 10 batchat boven de 2000
Tier 10 TD:
3300+ damage per battle - E4 Zit op 3100ish
Tier 10 arty:
2300+ damage per battle - T92 zit op 2350ish
Maar de laatste tank die ik speelde (de 110 en wz) zitten op tier 8 en 9 op 2300 en 2800?dmg. De IS7 zit net boven de 2000 omdat dat mijn eerste tier X was en ik nog als noob speelde
[ Voor 45% gewijzigd door wontcachme op 07-08-2013 21:06 ]
Nee dat kan helaas niet meer..kuwerti schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:00:
[...]
geweldig. dank hier voor. ik heb deze tool vandaag om 18:00 uur geinstalleerd. kan ik nu ergens zien wat mijn kills zijn van vandaag van VOOR 18:00 uur? of kan ik dat ergens anders zien?
wil graag weten of ik al in de buurt van de 30 ben. heb er vanmorgen toch ook al wat gemaakt. :-)
Zo, net heeft iemand op de verkeerde manier geleerd dat een KV-5 geen voorrang verlenen geen goed idee is.
Ik reed vrolijk in mountainpass, in mijn KV-5, kom in de buurt van de vijand, zet er iemand zijn KV-1s plots in zijn achteruit en komt zo voor mijn tank te staan, hij staat zo dat als ik hem duw, hij naar links glijdt, de cover in, dus ik blijf lekker doorrijden, hem langzaam aan de kant schuivend, hij is net aan de kant als een arty-shell zijn laatste 400hp wegschiet.
En ik heb geen krasje
Nou, begint ie te ragen op mij dat ik hem uit arty-cover geduwd heb en ik een dikke premium eikel ben, niet in de woorden, maar wel in die strekking. Heb hem toen maar eventjes verteld dat ie toch wel die shell gekopt had, omdat ik zijn tank eigenlijk alleen maar 90 graden gedraaid had, meer niet.
En ondertussen ook alweer de nodige nazi's tegengekomn....
Ik reed vrolijk in mountainpass, in mijn KV-5, kom in de buurt van de vijand, zet er iemand zijn KV-1s plots in zijn achteruit en komt zo voor mijn tank te staan, hij staat zo dat als ik hem duw, hij naar links glijdt, de cover in, dus ik blijf lekker doorrijden, hem langzaam aan de kant schuivend, hij is net aan de kant als een arty-shell zijn laatste 400hp wegschiet.
En ik heb geen krasje
Nou, begint ie te ragen op mij dat ik hem uit arty-cover geduwd heb en ik een dikke premium eikel ben, niet in de woorden, maar wel in die strekking. Heb hem toen maar eventjes verteld dat ie toch wel die shell gekopt had, omdat ik zijn tank eigenlijk alleen maar 90 graden gedraaid had, meer niet.
En ondertussen ook alweer de nodige nazi's tegengekomn....
Gisteren weer zo een typische 'compensatiedag' gehad... de 2 dagen ervoor super lekkere battles gehad, goed teams etc. En gisteren kreeg ik het met mijn platoon met moeite voor elkaar om te winnen... ondanks dat we veel damage deden en vaak genoeg verantwoordelijk waren voor een groot aantal kills...
Vandaag maar weer eens opnieuw proberen in de hoop dat er nu wel mensen online zijn die meer dan 5 hersencellen bebben...
Vandaag maar weer eens opnieuw proberen in de hoop dat er nu wel mensen online zijn die meer dan 5 hersencellen bebben...
Ik heb zoals gezegd inderdaad even zitten spelen met die ratingmod dingen xmv + stat en daarbij aslains contourmod.
Maar het valt mij op dat eigenlijk het gros van de spelers (wat pubs doet in ieder geval) onder de 1000 (vermoed wn6 rating though want dat geeft aslain's aan, geen wn7) zit. Spelen alle mensen met 1k plus voornamelijk compagny battles of alleen cw's ? Denk dat ik gisteren in totaal maximaal 10 groene spelers heb gezien, waarbij gewoon echt de meerderheid rood/oranje is.Kan ook zijn dat mensen natuurlijk smurfaccounts gebruiken om hun stats voor cw's "clean" te houden, maar lijkt mij sterk dat veel mensen dat doen eigenlijk gezien de manier waaro pje moet unlocken.
Heb toen ook maar een beetje die WN7 topic doorgelezen voor de berekening en dergelijk, maar komt erop neer dat het een "verbeterde" efficiency" rating moet zijn die ingame al wordt bijgehouden.
Ben zelf ook nog "rood" zoals verwacht
http://wotlabs.net/eu/player/Saranbaatar
In ongeveer anderhalve maand toch 1400+ battles al gedaan
verslavend spelletje
Maar het valt mij op dat eigenlijk het gros van de spelers (wat pubs doet in ieder geval) onder de 1000 (vermoed wn6 rating though want dat geeft aslain's aan, geen wn7) zit. Spelen alle mensen met 1k plus voornamelijk compagny battles of alleen cw's ? Denk dat ik gisteren in totaal maximaal 10 groene spelers heb gezien, waarbij gewoon echt de meerderheid rood/oranje is.Kan ook zijn dat mensen natuurlijk smurfaccounts gebruiken om hun stats voor cw's "clean" te houden, maar lijkt mij sterk dat veel mensen dat doen eigenlijk gezien de manier waaro pje moet unlocken.
Heb toen ook maar een beetje die WN7 topic doorgelezen voor de berekening en dergelijk, maar komt erop neer dat het een "verbeterde" efficiency" rating moet zijn die ingame al wordt bijgehouden.
Ben zelf ook nog "rood" zoals verwacht
In ongeveer anderhalve maand toch 1400+ battles al gedaan

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Toch denk ik dat je echt wel op de goede weg bent. Kijk vooral ook naar je grafiekjes op Noobmeter, die geven een goed idee van je progressie.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:40:
Ik heb zoals gezegd inderdaad even zitten spelen met die ratingmod dingen xmv + stat en daarbij aslains contourmod.
Ben zelf ook nog "rood" zoals verwachthttp://wotlabs.net/eu/player/Saranbaatar
In ongeveer anderhalve maand toch 1400+ battles al gedaanverslavend spelletje
Vrijwel elke speler start met lage stats, omdat je de tanks/levels/spelmechaniek etc. allemaal niet kent. Ik ben op dezelfde manier gestart, maar naarmate je meer speelt (ik heb nu 3500 battles gespeeld) weet je steeds vaker en beter wat de goede spots zijn, hoe je de verschillende tanks moet spelen en wat wel en geen slimme acties zijn.
Ik heb zelf nu ook veel meer lol aan WoT, de ene keer speel ik heel voorzichtig met de langzamere TD's, maar ik rag ook wel eens vrolijk door city-levels heen met mijn SU-122-44 en dat gaat over het algemeen ook prima. Het enige waar ik een pest hekel aan heb zijn light tanks, op een of andere manier krijg ik die speelstijl nog niet echt onder de knie (m.u.v. de Pz1c).
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Verschil tussen WN6 en WN7 zit hem in de zwaardere tier drempel in WN7 om sealclubbers deels te filteren.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:40:
Ik weet niet welke tier je speelt maar veel blauwe en paarse spelers spelen tier 6+ met voornamelijk tier 8+ battles en daar zul je die ook geregeld tegenkomen. Als je al tweede accounts tegenkomt zijn die in veel gevallen qua stats nog wel iets hoger dan van het main account (omdat de leercurve er nu niet uit af te lezen valt).
De efficiency rating is een formule bedacht door russische spelers en niet door WG zelf. WN6/WN7 zijn de veel sterkere USA variantenHeb toen ook maar een beetje die WN7 topic doorgelezen voor de berekening en dergelijk, maar komt erop neer dat het een "verbeterde" efficiency" rating moet zijn die ingame al wordt bijgehouden.
Het verschil van de ratings is er zodat je even kunt kijken op welke je het hoogst scoort en dan die overal noemenBokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:40:
Hoogste tier is nu nog 6 inderdaad dus dat verklaart een hoop, heb wel een Löwe (was deels gesponsord door 2 maten van mij die mij ook naar wot hebben gebracht zeg maarpsychoclown schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:20:
[...]
Verschil tussen WN6 en WN7 zit hem in de zwaardere tier drempel in WN7 om sealclubbers deels te filteren.
Ik weet niet welke tier je speelt maar veel blauwe en paarse spelers spelen tier 6+ met voornamelijk tier 8+ battles en daar zul je die ook geregeld tegenkomen. Als je al tweede accounts tegenkomt zijn die in veel gevallen qua stats nog wel iets hoger dan van het main account (omdat de leercurve er nu niet uit af te lezen valt).
[..]

Ja dat bedoel ik ook emt smurf accounts, dat ze voor clanwars andere (hogere) accounts gebruiken en daarom in pubs hun lagere rating account, sorry voor onduidelijkheid
Ah dacht dat efficiency iets van wot zelf was
Sealclubbing doe ik soms ook wel
Mja geef eerlijk gezegd niet veel om rating heb he geinstalleerd omdat ik nieuwsgierig was naar al die fuzz die sommige spelers erover maken bij het begin van een match (noob team, omg onley 10% chance to win etc)perpixel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:23:
[...]
Het verschil van de ratings is er zodat je even kunt kijken op welke je het hoogst scoort en dan die overal noemen
Vind het voornamelijk gewoon leuk om te spelen,
Van clanwars krijg je juist een lagere rating omdat je met het team speelt, hetzelfde geldt voor tank companies. Je moet echt heel goed scoren in tank companies of clanwars om unicum ratings te behalen.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:30:
[...]
Ja dat bedoel ik ook emt smurf accounts, dat ze voor clanwars andere (hogere) accounts gebruiken en daarom in pubs hun lagere rating account, sorry voor onduidelijkheid
Publics daarentegen zijn juist een hunting plek om die scores zo hoog te krijgen. Maak je dus als goede spelers een tweede account en kies je enigszins leuke lijnen uit waarin je goed bent dan is het geen probleem om een unicum account te maken. Enige punt is dat je er tijd in moet investeren
Dat is ook gelijk een punt waarom de hall of fame van WoT al 2 jaar geen enige betekenis meer heeft omdat je minimaal 100 battles moet hebben om erin te kunnen komen (en 100 battles kun je in een week even farmen op low tiers met hoge scores..). Ze zouden de drempel op 1000 battles moeten zetten dan vallen al de 100+ battle accountjes af
[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 08-08-2013 09:41 ]
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel beter aan het opletten ben op hoe ik speel.
Normaal was het: rush, rush, knallen, hopen dat je wint, klaar
Nu is het: SPG's ja/nee? positie zoeken/scouten, knallen, verbergen, omrijden, knallen, hopen dat je wint, klaar
en bedankt voor noobmeter
ik haat statistieken die zuigen dus ben nu mijn noobmeter aan het verbeteren!!
Noobmeter
Normaal was het: rush, rush, knallen, hopen dat je wint, klaar
Nu is het: SPG's ja/nee? positie zoeken/scouten, knallen, verbergen, omrijden, knallen, hopen dat je wint, klaar
en bedankt voor noobmeter
Noobmeter
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Ik vind XVM voornamelijk handig om zoveel mogelijk de beste enemy players op te zoeken en uit te schakelen. Win chance heb ik uit staan en dat is wel zo prettig want het zegt namelijk niet altijd wat. Gisteren ook een paar potjes verloren, terwijl wij 6 groene spelers hadden en de enemy maar 1 en omgekeerd ook een paar potjes gewonnen tegen de verwachting inBokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:30:
Mja geef eerlijk gezegd niet veel om rating heb he geinstalleerd omdat ik nieuwsgierig was naar al die fuzz die sommige spelers erover maken bij het begin van een match (noob team, omg onley 10% chance to win etc)
Vind het voornamelijk gewoon leuk om te spelen,
Maar het helpt mij voornamelijk om de beste spelers zo gauw mogelijk af te maken, dan nemen je kansen op een victory namelijk snel toe. Een dieprode Löwe met <1K battles hoef je namelijk niet zo bang voor te zijn
En idd, op T4 en T5 battles ben ik vaak zat de enige groene speler, daar zitten relatief toch meer beginners met lage ratings. Maar wat Atticus zegt: iedereen begint laag, zo lang je maar een stijgende lijn laat zien komt het vanzelf goed
Nah, meeste spelers spelen vooral randoms en gebruiken geen smurf accounts.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:30:
Voor een goede speler zijn CWs en companies slechter voor je WN7 dan gewoon randoms spelen. Het is wel weer goed voor je winrate.
edit:
damn, gaat weer hard zo vroeg, spuit 11 en wat kyozu zegt dus.
[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 08-08-2013 09:47 ]
Ah ok. beetje omgekeerd dan met sommige andere games dus waar mensen juist hun 2e account gebruiken om dingen te testen/experimenteren zodat hun main account niet teveel dropt in ranking/statistieken als het het fout gaat.psychoclown schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:39:
[...]
Van clanwars krijg je juist een lagere rating omdat je met het team speelt, hetzelfde geldt voor tank companies. Je moet echt heel goed scoren in tank companies of clanwars om unicum ratings te behalen.
Publics daarentegen zijn juist een hunting plek om die scores zo hoog te krijgen. Maak je dus als goede spelers een tweede account en kies je enigszins leuke lijnen uit waarin je goed bent dan is het geen probleem om een unicum account te maken. Enige punt is dat je er tijd in moet investeren
Wat is nou eigenlijk het beste om te doen als je met een heavy tank bottom tier bent? Heb regelmatig gehad met die Löwe dat ik echt bottom tier ben i neen T8 tot T10 match, schiet nauwlijks een deuk ergens in en dat ding is echt retetraag.
Als ik top tier ben met die Löwe ga ik zo goed als dat kan met de snelheid een beetje de frontline in en afhankelijk van de tegenstander wat shells soaken, maar zodra ik dus tegen T10 kom voel ik mij nogal waardeloos, meestal wordt het dan hide and snipe of beetje de arty verdedigen door midfield te blijven. Maar dat helpt niet echt emt verdienen, waar die tank eigenlijk voor zou moeten zijn en waar ik hem dus ook voor speel.
Coyotee ik kom dichterbij
met een Löwe wil je sowieso ook als top tier niet graag voorop staan, je bent eigenlijk vanwege je lage armor en slechte sloping van de armor een 2e linie heavy, dus achter de andere heavies gaan staat, en gaatjes opvullen waar ze vallen en zoveel mogelijk damage proberen te doen zónder zelf schoten op te vangen. laat de IS-3tjes etc maar lekker schoten bouncen, dan kan jij peek-a-boo spelen damage dealen.
Is inderdaad altijd zuur om als T8 in T10 battles te komen, tenzij je een krachtige gun hebt. En dat heeft de Löwe wel, dus je kan zeker wel wat bijdragen. De Löwe is een echte snipe plek, dus blijf zoveel mogelijk achterin hangen en probeer te ondersteunen waar je kan. T10's van voren pennen wordt uiteraard lastig, dus laat de echt moeilijke T10's door jouw T10's bestoken en pak je kans als je ze in de zij- of achterkant kan schieten. En zoek (als het kan natuurlijk) de T8's en 9's van de enemy zoveel mogelijk op.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:46:
Wat is nou eigenlijk het beste om te doen als je met een heavy tank bottom tier bent? Heb regelmatig gehad met die Löwe dat ik echt bottom tier ben i neen T8 tot T10 match, schiet nauwlijks een deuk ergens in en dat ding is echt retetraag.
Als ik top tier ben met die Löwe ga ik zo goed als dat kan met de snelheid een beetje de frontline in en afhankelijk van de tegenstander wat shells soaken, maar zodra ik dus tegen T10 kom voel ik mij nogal waardeloos, meestal wordt het dan hide and snipe of beetje de arty verdedigen door midfield te blijven. Maar dat helpt niet echt emt verdienen, waar die tank eigenlijk voor zou moeten zijn en waar ik hem dus ook voor speel.
Verwijderd
Wat ik ook al durf doen als pennen vooraan niet lukt is he shells laden om zo wat critical uit te lokken, ok heel weining dmg maar als de helft van hun tank niet meer werkt is het een makkelijke prooi voor de anderen.
Plus tanks gaan ook achteruit gaan rijden waardoor de heavies soms iets beter naar voren kunnen pushen.
Nu weet dit niet 100% of dit wel allemaal zin heeft maar zal het snel weten met al die mensen met ervaring op het forum
Plus tanks gaan ook achteruit gaan rijden waardoor de heavies soms iets beter naar voren kunnen pushen.
Nu weet dit niet 100% of dit wel allemaal zin heeft maar zal het snel weten met al die mensen met ervaring op het forum
Bij mij wil het de laatste dagen voor geen meter. De potjes waar ik goed in speel verliezen we omdat het team gewoon domme fouten maakt. En daarnaast maak ik zelf ook veel domme fouten (al 2 keer verdronken b.v. omdat ik niet oplette waar ik reed). Net had ik nog een Tiger II die terwijl we aan het verliezen waren op 99% uit cap reed om een tank die ik aan het blocken was te proberen te raken. Ik vraag me dan af wat die dan denkt...... Ik sta daar juist om te voorkomen dat hij iets kan raken, gaat hij even express uit cap recht voor zijn neus staan

[removed]
Ik heb heel lang mijn beste pot in een Lowe gehad. Je moet de hoogte van de tank in zijn voordeel gebruiken. zorg dat je achter een rotsje staat oid zodat je hull beschermt is. Je turret heeft van voor namelijk zo'n angle en dikke mantlet dat deze bijna niet te pennen is(nooit de zijkant van je turret laten zien). Ook is de cupola niet heel groot dus is er van voor dan niet heel veel om op te schieten. Helaas heeft deze tank niet genoeg gun depression om ook hull down op heuveltjes te kunnen. Dan zou het namelijk echt een monster zijn.
Mja het is makkelijk als ik achter de T95 van een maat van mij kan blijven staan 
Maar ik speel dus duidelijk de Löwe niet echt zoals het zou moeten, bedankt voor de tips in ieder geval, komend weekend maar weer wat meer met de Löwe spelen, afgelopen dagen heel veel Wolverine gedaan voor free xp, waar ik ook eigenlij kde Löwe voor wilde gebruiken, maar dat ging dus niet echt geweldig
Maar ik speel dus duidelijk de Löwe niet echt zoals het zou moeten, bedankt voor de tips in ieder geval, komend weekend maar weer wat meer met de Löwe spelen, afgelopen dagen heel veel Wolverine gedaan voor free xp, waar ik ook eigenlij kde Löwe voor wilde gebruiken, maar dat ging dus niet echt geweldig
Kom maar een keer langs op de GoT teamspeak daar hang ik meestal wel rond (anders even poken als ik in een afk kanaal hang) dan kan ik je wel wat rondjes meenemen in de lowe
Zal kijken of ik tijd kan vrijmaken dit weekend, meestal platoon ik met maten van mij namelijk, maar misschien kom ik wel even langshoppen, Tips kan ik opzich wel gebruiken namelijk
Daarom kom je dus ook in tier X potjes met je Löwe terecht, verkeerde platoonkeuze.Bokkie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:16:
Mja het is makkelijk als ik achter de T95 van een maat van mij kan blijven staan
T95 icm met een Maus/E-75/100/T30 is wel een gouden combo..
Dat kom je anders ook, het enige verschil is dat de tier8 battles wegvallen door de T95 en je dus alleen nog maar tier9/10 potjes krijgt.ShockWave schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Daarom kom je dus ook in tier X potjes met je Löwe terecht, verkeerde platoonkeuze.
T95 icm met een Maus/E-75/100/T30 is wel een gouden combo..
[removed]
Ik heb ervaren dat een puur tier 8 platoon voor 90% van de gevallen in een tier 8 battle terecht komt. Doe je er een tier 9 bij dan beland ik meer dan 50% van de gevallen in tier 10.redwing schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:29:
[...]
Dat kom je anders ook, het enige verschil is dat de tier8 battles wegvallen door de T95 en je dus alleen nog maar tier9/10 potjes krijgt.
Dan heb je gelukdramborleg schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:37:
[...]
Ik heb ervaren dat een puur tier 8 platoon voor 90% van de gevallen in een tier 8 battle terecht komt. Doe je er een tier 9 bij dan beland ik meer dan 50% van de gevallen in tier 10.
Zeker sinds de arty nerf kom ik trouwens weer vaak in een tier9/10 battle terecht. Het lijkt er op dat arty nu grotendeels verdwenen is en veel mensen nu hun tier9 + 10 weer van stal halen.
[removed]
Sinds de arty patch heb ik niet echt tier 8/9 gespeeld. Ben toen begonnen met de bat-chat lijn (scout gaan spelen wanneer alle arty uit de game is, see the irony?
)
Voor 8.6 inderdaad, tegenwoordig is het eerder 75%+ in tier 9+ battles.dramborleg schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:37:
[...]
Ik heb ervaren dat een puur tier 8 platoon voor 90% van de gevallen in een tier 8 battle terecht komt. Doe je er een tier 9 bij dan beland ik meer dan 50% van de gevallen in tier 10.
Wat dacht je van mnimaal 3 tier 10 tds elke zijde, die plagen de tier 10 potjes nu extra omdat arty veel minder gespeeld wordt.redwing schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
Het lijkt er op dat arty nu grotendeels verdwenen is en veel mensen nu hun tier9 + 10 weer van stal halen.
en het is nu voor de avarage speler ook rendable om tier 10 te spelen sinds die inkomsten zijn verhoogt.
Verwijderd
Volgens mij is er meer gewijzigd. Vroeger kwam ik in bijvoorbeeld een KV-3 nog wel eens als top tier in battles. De afgelopen week zie ik deze tank altijd bij 3 bottom tier tanks en altijd in tier 9 of tier 10 matches. Slechts eenmaal in de bovenste helft en daar was ik helaas diegene die moest proberen alleen een flank te houden. Kan unlucky zijn maar schat dat niet in gebeurd te vaak.psychoclown schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:10:
[...]
Voor 8.6 inderdaad, tegenwoordig is het eerder 75%+ in tier 9+ battles.
[...]
Wat dacht je van mnimaal 3 tier 10 tds elke zijde, die plagen de tier 10 potjes nu extra omdat arty veel minder gespeeld wordt.
Heb je deze maand wel de nodige kinder zieltjes aan Serb geoffert?Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:22:
[...]
Volgens mij is er meer gewijzigd. Vroeger kwam ik in bijvoorbeeld een KV-3 nog wel eens als top tier in battles. De afgelopen week zie ik deze tank altijd bij 3 bottom tier tanks en altijd in tier 9 of tier 10 matches. Slechts eenmaal in de bovenste helft en daar was ik helaas diegene die moest proberen alleen een flank te houden. Kan unlucky zijn maar schat dat niet in gebeurd te vaak.
En pak je tinfoil hat ook ff....
Toch is er wel een waarheid in het feit dat je met tier 8's vaker in een tier 10 battle terecht komt, maar dat heeft niks met de MM te maken. Op het moment wordt er gewoon veel meer met tier 10 tanks gespeeld. dit heeft verschillende redenen. Namelijk het feit dat het nu ook voor normale spelers rendabel is om tier 10's te spelen, er nu extra crew-training is en door acties sommige tier 10's in de aanbieding zijn.
Klopt, alhoewel ik die toch nog steeds een stuk minder erg vind dan arty. 1 punt blijf ik wel vinden en dat is dat zelfs een TD niet een andere tank van dezelfde tier zou moeten kunnen 1-shotten (en dat geldt voor elke tier, dus ook voor b.v. een T40/T82). Die damage output mag wat mij betreft best hoog zijn (700-800) maar die paar k damage die sommige kunnen doen is gewoon teveel.psychoclown schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:10:
Wat dacht je van mnimaal 3 tier 10 tds elke zijde, die plagen de tier 10 potjes nu extra omdat arty veel minder gespeeld wordt.
[removed]
Ik zag het laatst al idd
Yup inderdaad en het is ook niet zo dat je geen zak kunt uitvoeren (heck, ik sta nog steeds genoeg bovenaan of ik heb tig keer meer damage gedaan dan de hogere tiers) maar voor de afwisseling is vaker tier 8 potjes wel leukerperpixel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:57:
Toch is er wel een waarheid in het feit dat je met tier 8's vaker in een tier 10 battle terecht komt, maar dat heeft niks met de MM te maken. Op het moment wordt er gewoon veel meer met tier 10 tanks gespeeld. dit heeft verschillende redenen. Namelijk het feit dat het nu ook voor normale spelers rendabel is om tier 10's te spelen, er nu extra crew-training is en door acties sommige tier 10's in de aanbieding zijn.
Overigens klopt het dat er extra crew-training is met één van die missies maar op tier 10 heb je veel meer competitie en veel meer goede spelers dus één van de benodigde medals halen is een stuk lastiger
Alleen de winratio moet weer even goed gaan stijgen, begin al langzaam uit de top 1000 met de WR te zakken. Gelijk maar wat platoontjes doen wanneer je het wat rustiger hebt en meer tijd om te spelenKojoottii schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:08:
[...]
Ik zag het laatst al iddIk moet weer wat meer gaan spelen, sta nu al 2 maanden op 914 ofzo
Denk dat er iets anders aan de hand is.perpixel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:57:
Ik merk het namelijk ook met tier6 tanks, ik heb daarmee al een potje of 100 gespeeld sinds de patch.
Ik kom 60% van de matches in tier 8 terecht, 20% in tier 7 en 20% nog in top tier.
Het lijkt erop of de MM meer tanks van verschillende tiers wil verdelen in dezelfde match.
Als mensen veel meer tier 8 spelen dan kom je dus relatief veel in matches met tier 8 terecht.
Mijn vermoeden is dat er wordt gestreefd naar een evenwichtige verdelingen van 3 tiers tan in 1 match.
Als er in een tier dus meer wordt gespeeld zal dat een scheve MM tot gevolg hebben.
maar dit spreekt toch compleet tegen wat er eerder werd gezegd? Eerst wordt er gezegd dat je met tier 8 in tier 10 terecht komt en jij zegt dat je met tier 6 in tier 8 terecht komt. Dit zou betekenen dat de MM specifiek tegen ons is geprogrammeerd en ons(iedereen die er over klaagt) altijd geforceerd bottom tier maaktdefiler1974 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Denk dat er iets anders aan de hand is.
Ik merk het namelijk ook met tier6 tanks, ik heb daarmee al een potje of 100 gespeeld sinds de patch.
Ik kom 60% van de matches in tier 8 terecht, 20% in tier 7 en 20% nog in top tier.
Het lijkt erop of de MM meer tanks van verschillende tiers wil verdelen in dezelfde match.
Als mensen veel meer tier 8 spelen dan kom je dus relatief veel in matches met tier 8 terecht.
Mijn vermoeden is dat er wordt gestreefd naar een evenwichtige verdelingen van 3 tiers tan in 1 match.
Als er in een tier dus meer wordt gespeeld zal dat een scheve MM tot gevolg hebben.
Nee, laat ik het anders stellen:perpixel schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:03:
[...]
maar dit spreekt toch compleet tegen wat er eerder werd gezegd? Eerst wordt er gezegd dat je met tier 8 in tier 10 terecht komt en jij zegt dat je met tier 6 in tier 8 terecht komt. Dit zou betekenen dat de MM specifiek tegen ons is geprogrammeerd en ons(iedereen die er over klaagt) altijd geforceerd bottom tier maakt
Lagere tiers die minder gespeeld worden, worden relatief sneller in hogere tiers ingezet die meer gespeeld worden.
tier 6 komt vaker voor bij tier 8, tier 8 komt vaker voor bij tier 10. Tier 10 zou dus het meest gespeeld moeten worden. Maar ik heb helaas niet de statistieken om het te bewijzen.
als je een MM zou hebben die uitgaat van het tier wat je speelt zoveel mogelijk te vullen met eigen tier, zou je hier geen last van hebben. De huidige MM lijkt erop alsof ze streven naar een evenwichtige verdeling van 3 tiers. speel je in een tier die veel gespeeld wordt, dan zal je hiervan afwijken aangezien er niet genoeg tanks van andere tiers zijn om deze evenwichtig te vullen.
[ Voor 22% gewijzigd door defiler1974 op 08-08-2013 15:12 ]
Perpixel, de meeste mensen in World of Tanks hebben geen zelf reflecterend vermogen.
Dan krijg je het volgende rijtjes smoesjes voor hun eigen falen
- tegen stander gebruikt gold shells
- Unicums hebben geen leven, ik wel, dus ik ben beter in Real life.. (say wut?)
- De matchmaker heeft het persoonlijk op mij gemunt
- Mijn team bestaat uit rode tomaten
- Het vijandige team bestaat volledige uit paarse spelers.. Ik heb geen kans..
- Enz enz.
- Enz enz.
Verwijderd
Vraagje, ik zit nu met een T2, met mijn crew op 90%, beide crewleden hebben 1 skill die ze aan het trainen zijn. De T2 is al volledig opgewaardeerd, wat is nu het beste moment om mijn T3 te kopen?
Je moet toegeven dat het frustrerend kan zijn in teveel matches tegen hogere tiers ingezet te worden. Je effectiviteit neemt daardoor behoorlijk af. Zat laatst met een at-7 in een tier 9 match. Dan hoop je nog een gelijkwaardige tier tegen te komen, maar kans is dat je kansloos wordt afgeschoten.BTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:12:
Perpixel, de meeste mensen in World of Tanks hebben geen zelf reflecterend vermogen.
- Enz enz.
bottom line is, dat het gewoon niet leuk is om zo te spelen. En de discussie hier loopt of wargaming stieken een Ninja wijziging heeft gedaan in MM samenstelling. Houd de discussie wel even zuiver.
[ Voor 6% gewijzigd door defiler1974 op 08-08-2013 15:20 ]
Huh? Een crewmember kan pas een skill/perk trainen als hij op 100% zit.. Welke T2 gaat het om en welke T3? Kortom: wat meer info graagVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:14:
Vraagje, ik zit nu met een T2, met mijn crew op 90%, beide crewleden hebben 1 skill die ze aan het trainen zijn. De T2 is al volledig opgewaardeerd, wat is nu het beste moment om mijn T3 te kopen?
Of is het zo dat je de crew in een T1 tank al tot 100% hebt getraind, toen skills gekozen hebt, toen geretraint hebt voor de T2 tank en nu weer op 90% zit?
Ik zou gewoon lekker doorgaan naar T3, die crew skills zijn op lage tiers imho niet zo belangrijk.
Ik moet niks, en spreek voor jezelf.. Als ik in mijn Comet rij, mag je aankomen met je E75... Lekker hoordefiler1974 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:19:
[...]
Je moet toegeven dat het frustrerend kan zijn in teveel matches tegen hogere tiers ingezet te worden. Je effectiviteit neemt daardoor behoorlijk af. Zat laatst met een at-7 in een tier 9 match. Dan hoop je nog een gelijkwaardige tier tegen te komen, maar kans is dat je kansloos wordt afgeschoten.
bottom line is, dat het gewoon niet leuk is om zo te spelen. En de discussie hier loopt of wargaming stieken een Ninja wijziging heeft gedaan in MM samenstelling. Houd de discussie wel even zuiver.
Het hoort erbij, ken je plek in de battle en vervul je rol... Aanpassen heet dat, ipv klagen..
Verwijderd
Inderdaad, eerst naar 100%, toen skill gekozen en retrained voor T2 naar 80%.
Had begrepen dat dit de beste methode was (zonder goud uit te geven). Is de Franse Arty voor het geval dit van belang is en wil ook naar de T3 arty.
Had begrepen dat dit de beste methode was (zonder goud uit te geven). Is de Franse Arty voor het geval dit van belang is en wil ook naar de T3 arty.
wat ik vooral merk is dat er heel veel HT per potje zijn.. de laatste tijd zijn er echt veel potjes waar er meer dan 50% HT zijn.. en als je dan ook nog 2 tiers lager bent dan de rest ben je gewoon bijna nutteloos(ik speel veel medium/light)defiler1974 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:19:
[...]
Je moet toegeven dat het frustrerend kan zijn in teveel matches tegen hogere tiers ingezet te worden. Je effectiviteit neemt daardoor behoorlijk af. Zat laatst met een at-7 in een tier 9 match. Dan hoop je nog een gelijkwaardige tier tegen te komen, maar kans is dat je kansloos wordt afgeschoten.
Wie zit er te klagen dan? Mijn inziens is het een prima discussiepunt die hier ook prima gehouden werd. Er werden enkel dingen geconstateerd en vergeleken en daarover gediscussieerd.BTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
[...]
Ik moet niks, en spreek voor jezelf.. Als ik in mijn Comet rij, mag je aankomen met je E75... Lekker hoor
Het hoort erbij, ken je plek in de battle en vervul je rol... Aanpassen heet dat, ipv klagen..
Back on topic dus!
Tja, omdat de grinds op lage tiers korter duren heb je minder tijd om je crew te trainen. Als je dus veel je crew moet overzetten komen ze niet toe aan de skills trainen, omdat ze bijna nooit op 100% zitten. Dat wordt beter naarmate de grinds langer worden. De methode die je beschrijft is inderdaad de beste als je geen goud wilt uitgeven, het duurt dan alleen wel langerVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:25:
Klinkt stoer en je hebt ook wel (een beetje) gelijk, maar je noemt wel een voorbeeld van een tank die daar geschikt voor is. Een comet is relatief snel en wendbaar, zeker ten opzicht van T9 heavies. Het wordt minder leuk als je met bijv. een M6 tegen allemaal IS3's, Tiger II's, etc. moet opboksen. Je bent dan namelijk zelf ook zo'n trage heavy.. Voor een keertje niet erg, heb je het battle na battle dan heb je wel wat reden tot klagen imoBTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
Ik moet niks, en spreek voor jezelf.. Als ik in mijn Comet rij, mag je aankomen met je E75... Lekker hoor
Voor de lage tiers is het nog niet zo heel belangrijk, dus ik zou als je graag naar T3 wilt niet wachten. Ik zou als argument om naar T3 te gaan gebruiken of je het arty spelen nu wel of niet goed snapt/beheerst. Indien je vrijwel nooit een tegenstander raakt en/of uitschakeld, dan zou ik nog in T2 blijven, maar als je vrijwel elk potje 1 of 2 tegenstanders uitschakeld, dan zou ik door naar T3 gaan.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:25:
Vooral in de lagere tiers gaat het doorlopen (grinden) van de modules en dan naar de volgende tier nog snel. Als je eenmaal voorbij tier 5 bent, gaat het een stuk langzamer, waardoor je dan vanzelf ook meer ervaring voor je crew opbouwt. Let wel dat specifiek voor hogere tier arty het hebben van een 100% crew belangrijk is, je mist namelijk veel meer zonder een 100% crew (aangezien de reload van hoge tiers erg lang is, wil je zoveel mogelijk raak schieten).
(zie net dat de poster bovenmij hetzelfde scheef op het zelfde moment
[ Voor 3% gewijzigd door blonderulez op 08-08-2013 15:37 ]
Ik moet zeggen dat ik die vaker als lower/middle tier battles ook meer tegenkom. Vroeger als je een 3 mans platoon speelde in eigen tier, 80% was je top tier of alleen maar eigen tier vehicles.
Nu is het meer dat 40% je eigen tier is en 60% middle/bottom tier. Dit blijft in principe geen probleem. Het nadeel is alleen dat het moeilijker wordt om een battle te dragen aangezien tier 10 in verhouding tot tier 8 gewoon meer armor hebben, meer hp, betere guns etc. Het wordt dan een stuk tactischer en het geluk moet dan meehelpen ( wat ik de laatste dagen echt niet heb ) In je eigen tier kan je gewoon harder erin gaan, helemaal met een platoon. Je kan aggresief spelen, gelijk in het begin de battle naar je toe trekken en gewoon domineren.
Iemand trouwens het gevoel dat de E5 meer bounced als voor 8.6 ( say 4x cupola raken op +- 50-100m range en 3x erop bouncen? ) Gister heb ik me echt aan dood geergeerd hoeveel die e5 bouncte, ik speelde T57 heavy. same voor LFP. Heeft die -10 pen nerf zoveel gescheeld t.o.v. van e5.
Tijd geleden dat ik echt tier 10 randoms heb gespeeld ( druk bezig geweest met Foch 155, T62a unlocken )
Nu is het meer dat 40% je eigen tier is en 60% middle/bottom tier. Dit blijft in principe geen probleem. Het nadeel is alleen dat het moeilijker wordt om een battle te dragen aangezien tier 10 in verhouding tot tier 8 gewoon meer armor hebben, meer hp, betere guns etc. Het wordt dan een stuk tactischer en het geluk moet dan meehelpen ( wat ik de laatste dagen echt niet heb ) In je eigen tier kan je gewoon harder erin gaan, helemaal met een platoon. Je kan aggresief spelen, gelijk in het begin de battle naar je toe trekken en gewoon domineren.
Iemand trouwens het gevoel dat de E5 meer bounced als voor 8.6 ( say 4x cupola raken op +- 50-100m range en 3x erop bouncen? ) Gister heb ik me echt aan dood geergeerd hoeveel die e5 bouncte, ik speelde T57 heavy. same voor LFP. Heeft die -10 pen nerf zoveel gescheeld t.o.v. van e5.
Tijd geleden dat ik echt tier 10 randoms heb gespeeld ( druk bezig geweest met Foch 155, T62a unlocken )
Zelfde verhaal in mijn kv1 en kv1s, ik rij niet meer voorop in de heavy stoet, dan heb je idd geen schijn van kans tegen over hogere tiers. Maar het is schijnbaar voor de playerbase te moeilijk om te bedenken dat je niet altijd het haantje de voorste kunt zijn.Mr_Size schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:34:
Klinkt stoer en je hebt ook wel (een beetje) gelijk, maar je noemt wel een voorbeeld van een tank die daar geschikt voor is. Een comet is relatief snel en wendbaar, zeker ten opzicht van T9 heavies. Het wordt minder leuk als je met bijv. een M6 tegen allemaal IS3's, Tiger II's, etc. moet opboksen. Je bent dan namelijk zelf ook zo'n trage heavy.. Voor een keertje niet erg, heb je het battle na battle dan heb je wel wat reden tot klagen imo
Ik ken de m6 niet, maar een vergelijking van 1x T6 tegen meerdere Tier8 tanks.. daar kan ik niks mee.
Het is ook niet zo dat ik niet weet wat ik moet doen in zo'n situatie, maar toen ik met die tank grindde naar de T29 kwam ik echt bizar vaak in T8 potjes terecht. Natuurlijk heeft de enemy ook T6 tanks, maar die moet je maar net tegen komen. Toen ik ook nog eens de stock gun had was het gewoon geen doen. Met de top gun ging het stukken beter, maar dan nog is het gewoon irritant om keer op keer tegen veel betere tanks te moeten vechten. Daar ging de discussie ook meer over, en niet zozeer over dat de playerbase het niet aankan en de meesten meteen beginnen te zeiken over de slechte MM (wat overigens wel waar is, maar dat is een andere discussieBTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:42:
Zelfde verhaal in mijn kv1 en kv1s, ik rij niet meer voorop in de heavy stoet, dan heb je idd geen schijn van kans tegen over hogere tiers. Maar het is schijnbaar voor de playerbase te moeilijk om te bedenken dat je niet altijd het haantje de voorste kunt zijn.
Ik ken de m6 niet, maar een vergelijking van 1x T6 tegen meerdere Tier8 tanks.. daar kan ik niks mee.
Daar draait het nu net om. Sommige tanks (zoals een kv-1s) zijn goed geschikt om 2 tiers hoger mee te spelen. Een trage heavy met een undersized gun (KV-1) zal tegen hogere tiers stukken minder effectief zijn.BTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:42:
[...]
Zelfde verhaal in mijn kv1 en kv1s, ik rij niet meer voorop in de heavy stoet, dan heb je idd geen schijn van kans tegen over hogere tiers. Maar het is schijnbaar voor de playerbase te moeilijk om te bedenken dat je niet altijd het haantje de voorste kunt zijn.
Ikzelf zit liever in een kv-1s tegen tier 8 dan een kv-1.
Wat mij betreft mag de matchmaking weer wat meer op eigen tier ingezet worden. Dan heb je toch meer leukere battles.
In een kv1 kom je geen Tier8 tegen, max tier7.
oeps, je hebt gelijk. De MM tabel gekeken, je hebt een overlap in 3 tiers, wat effectief 2 tiers hoger of lager betekend.dramborleg schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Nope. Just Nope. Max 2 tier hoger voor n heavy.
[ Voor 49% gewijzigd door defiler1974 op 08-08-2013 16:12 ]
Nope. Just Nope. Max 2 tier hoger voor n heavy.defiler1974 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:09:
[...]
MM kan officieel 3 tiers hoger zijn, maar ik zie het zelden inderdaad dat ze in tier 8 ingedeeld worden, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
bron: http://wiki.worldoftanks..../a0/Matchmaking_Chart.png
[ Voor 10% gewijzigd door dramborleg op 08-08-2013 16:11 ]
Het is makkelijker om top tier te zijn, maar als dat je doel is en daar je fun uithaalt.. Zou ik Tier10 gaan rijden.. Problem solved
Enkele details van de 8.8 upgrade zijn bekend gemaakt:
Wargaming, the leading free-to-play MMO developer and publisher, today issued a press release that revealed the first details of the 8.8 Update for World of Tanks.
"Update 8.8 will introduce some very cool new machines into the Soviet and German lines," said World of Tanks Producer Mike Zhivets. "Strengthened with the addition of even more medium and heavy vehicles, the game's roster will offer players extra variety, while the rebalance within the German line will provide for a more well-rounded experience."
The update will bring an alternative branch of Soviet medium tanks, starting at tier VI. This new line will include the A-43 (tier VI), the A-44 (tier VII), the Object 416 (tier VIII), and the Object 140 that will take its place as the nation’s top medium tier option.
Fans of the German tech tree will see the debut of two new vehicles: the tier IV DW Heavy Chariot and the tier VI VK3002 (M) medium tank. The VK3001H heavy tank will be moved to tier V, undergo rebalancing, and become a heavy tank, just as the VK3601H.
The 8.8 Update will also introduce two new Chinese premium machines, the tier VIII T-34-3 medium tank and the 112 tier VIII heavy tank, as well as a new battle arena with autumn setting: Tundra.
Zie: http://worldoftanks.com/en/news/20/8_8_Update_Press_Release/
Dus VK3601 wordt een tier 5 heavy. Wel jammer, een van mijn favoriete Tier 6 tanks... en een nieuwe russische medium lijn. Geen info over de nieuwe duitse TD lijn.
Wargaming, the leading free-to-play MMO developer and publisher, today issued a press release that revealed the first details of the 8.8 Update for World of Tanks.
"Update 8.8 will introduce some very cool new machines into the Soviet and German lines," said World of Tanks Producer Mike Zhivets. "Strengthened with the addition of even more medium and heavy vehicles, the game's roster will offer players extra variety, while the rebalance within the German line will provide for a more well-rounded experience."
The update will bring an alternative branch of Soviet medium tanks, starting at tier VI. This new line will include the A-43 (tier VI), the A-44 (tier VII), the Object 416 (tier VIII), and the Object 140 that will take its place as the nation’s top medium tier option.
Fans of the German tech tree will see the debut of two new vehicles: the tier IV DW Heavy Chariot and the tier VI VK3002 (M) medium tank. The VK3001H heavy tank will be moved to tier V, undergo rebalancing, and become a heavy tank, just as the VK3601H.
The 8.8 Update will also introduce two new Chinese premium machines, the tier VIII T-34-3 medium tank and the 112 tier VIII heavy tank, as well as a new battle arena with autumn setting: Tundra.
Dus VK3601 wordt een tier 5 heavy. Wel jammer, een van mijn favoriete Tier 6 tanks... en een nieuwe russische medium lijn. Geen info over de nieuwe duitse TD lijn.
Nu al ???? Volgens mij waren ze dit in beta al van plan om te gaan doenblonderulez schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
[removed]
Waar haal jij dit vandaan? lees mijn posts eens goed en stop eens met flamen hier.BTU_Natas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
Het is makkelijker om top tier te zijn, maar als dat je doel is en daar je fun uithaalt.. Zou ik Tier10 gaan rijden.. Problem solved
Ik pleit voor een evenwichtige verdeling, niet het doorslaan naar een tier die veel gespeeld wordt. Maar MM gebaseerd op je eigen level. Evenveel matches waarin je low als top tier bent.
En als je er verder over wilt praten PM je maar.
Intressant, de VK als tier 5 heavy, wel raar, want dat gekke ding is dan lichter dan een Panther, en ik dacht dat de Russische heavy's al licht waren
Ik hoop wel dat ik dan ook die VK3002 M krijg, zal toch wel? Net als met de veranderingen toen in de Amerikaanse heavy lijn, je hield gewoon je T34/T30 en kreeg de vervangende tank erbij.
Vandaag gaat zowel lekker als minder lekker. Lekker alsin: goede potjes met de KV-5 die wel heel fijn speelt[rammen is zo leuk], minder leuk is dat ik vandaag al 2 shotblockers per ongeluk gedood heb, 1x eentje die maar 20hp over had, en eentje met mijn Badkuip geoneshot...
Ik hoop wel dat ik dan ook die VK3002 M krijg, zal toch wel? Net als met de veranderingen toen in de Amerikaanse heavy lijn, je hield gewoon je T34/T30 en kreeg de vervangende tank erbij.
Vandaag gaat zowel lekker als minder lekker. Lekker alsin: goede potjes met de KV-5 die wel heel fijn speelt[rammen is zo leuk], minder leuk is dat ik vandaag al 2 shotblockers per ongeluk gedood heb, 1x eentje die maar 20hp over had, en eentje met mijn Badkuip geoneshot...
Ooh, de 112. Ben benieuwd of ze hem nog nerfen voordat hij komt. Zit al een tijdje te wachten op die tank.blonderulez schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
Enkele details van de 8.8 upgrade zijn bekend gemaakt:
in principe zou dit toch een snellere is-6 zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door defiler1974 op 08-08-2013 16:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)