Op 23 juli 2010 de eerste dag) kocht ik een iPad 1 (64 Gb, wifi, gps etc.(€799.-)). Fantastisch, ik was er gek mee. Toen de iPad 3 uitkwam moest ik er ook één hebben. Wat een mooi scherm! En lekker snel.
De iPad 1 ging naar mijn vrouw, die had inmiddels ook al een iPhone en had er zin in.
Die iPad 1 werd helaas al gauw erg langzaam. Wissen, in de oorspronkelijke toestand terugbrengen: niets was voldoende effectief.
Op 13 maart 2013 kochten we een dus voor haar een iPad 4 (32 Gb, €579.-). Ik baalde wel van het grote verschil tussen de 3 en de 4 in die korte tijd. Het scherm van de 4 was weer beter en hij was en bleef aanmerkelijk sneller. De iPad 1 gebruikt ze voor enkele onbenullige dingetjes op haar werk.
Ondertussen heb ik honderden boeken gelezen op mijn iPads (weg met de Bol.com nota's), hem meegehad op iedere vakantie (past helaas niet in je zak), de gekste apps gedownload en gebruikt. Fantastisch apparaat, alleen ook de iPad 3 wordt trager (na iOs 6 maar niet meer geupdate). Echter de batterijduur van de iPad 3 is wel een enorm minpunt.
En nu heb ik (vandaag) een Nexus 7-2 gekocht.
Ik was om door het fantastische scherm, meer pixels op die 7 inch dan op mijn Led tv van 55 inch, de waanzinnige snelheid, het feit dat ik met Android veel meer toegang heb tot een begrijpelijk bestandssysteem, en natuurlijk de 32 Mb, en dat alles voor €269! Eindelijk verlost van het lamme iTunes!! Ook het feit dat het een Android pur sang is, zonder bloatware speelde natuurlijk mee. De Nexus 7-2 heeft inmiddels meer dan 10 uur aan gestaan op volle lichtintensiteit en de batterij is nog meer dan halfvol. Lezen gaat prima, beter zelfs dan op de iPad, hij ligt beter in de hand (pocketbook), is een stuk lichter, scherper scherm, meer mogelijkheden met de diverse reader-apps.
Natuurlijk was ik door mijn Samsung Galaxy SIII, en mijn sterke voorkeur voor een PC boven een Mac al een beetje bevooroordeeld in de richting van Android, maar toch....
Goed, de iPad 3 gaat naar Marktplaats en zo nee, dan leg ik hem op mijn werk (voor onbenullige dingetjes).
Bye bye Apple!
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 14-09-2013 23:50
. Reden: typefout ]