Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Heb zelf hiervoor 1,5 jaar een 10" tablet gehad (TF300t en Nexus 10) en sinds enkele dagen overgestapt naar een 7". Ik kan nu al zeggen, dat ik nooit meer terug zou willen naar de 10"! Tablet is tenminste lekker licht (handiger/sneller mee te nemen en fijner langere tijd vast te houden) en daarnaast ook in 1 hand vast te houden, wat ook wel ideaal is.n2theb schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:35:
Ik zit hier en daar alles te lezen over de google nexus 7 en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening betreft de grootte van het scherm. Vinden jullie het niet te klein? Spelen jullie er games op of kijken jullie films?
Waar ik ook mee zit is, stel ik koop hem zou dan de commander mode van battlefield 4 er goed op draaien.. Hoe denken jullie over mijn punten? Is het stom dat ik twijfel en niet gewoon de tablet aanschaf?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.
Formaat scherm is natuurlijk wel wat kleiner. Qua games maakt dit niet uit (speel niet veel, maar die paar spelletjes gaan op 7" net zo handig dan op 10"). Films kijk ik nauwelijks, kan ik ook niet echt over oordelen. Internetten merk je het formaat ook wel, maar vind dit wel goed te doen. Kleiner dan 7" wordt het wel veel zoomwerk, maar zo goed als elke site is nu zonder zoomen perfect te lezen (zeker landscape), mede dankzij de hoge resolutie. Enige "jammere" vind ik wel dat bijvoorbeeld Gmail niet in echte tablet modus werkt (kan wel met een andere ROM, I know).
Als de N7 dat niet trekt... dan kunnen ze net zo goed niets uitbrengen voor een tablet.n2theb schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:35:
[...]
Waar ik ook mee zit is, stel ik koop hem zou dan de commander mode van battlefield 4 er goed op draaien.. Hoe denken jullie over mijn punten? Is het stom dat ik twijfel en niet gewoon de tablet aanschaf?
[...]
Grappig, wist niet dat het zoiets zou zijn btw
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik kan je zeggen dat games beter is op 7". Dit ding is heerlijk licht en ligt perfect in de hand voor games, daar kan de Nexus 10 van mijn ouders niet tegenop.FabianNL schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:50:
[...]
Heb zelf hiervoor 1,5 jaar een 10" tablet gehad (TF300t en Nexus 10) en sinds enkele dagen overgestapt naar een 7". Ik kan nu al zeggen, dat ik nooit meer terug zou willen naar de 10"! Tablet is tenminste lekker licht (handiger/sneller mee te nemen en fijner langere tijd vast te houden) en daarnaast ook in 1 hand vast te houden, wat ook wel ideaal is.
Formaat scherm is natuurlijk wel wat kleiner. Qua games maakt dit niet uit (speel niet veel, maar die paar spelletjes gaan op 7" net zo handig dan op 10"). Films kijk ik nauwelijks, kan ik ook niet echt over oordelen. Internetten merk je het formaat ook wel, maar vind dit wel goed te doen. Kleiner dan 7" wordt het wel veel zoomwerk, maar zo goed als elke site is nu zonder zoomen perfect te lezen (zeker landscape), mede dankzij de hoge resolutie. Enige "jammere" vind ik wel dat bijvoorbeeld Gmail niet in echte tablet modus werkt (kan wel met een andere ROM, I know).
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Je hebt mij zojuist overgehaald hem te halen naast / ipv mijn asus TF101FabianNL schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:50:
[...]
Heb zelf hiervoor 1,5 jaar een 10" tablet gehad (TF300t en Nexus 10) en sinds enkele dagen overgestapt naar een 7". Ik kan nu al zeggen, dat ik nooit meer terug zou willen naar de 10"! Tablet is tenminste lekker licht (handiger/sneller mee te nemen en fijner langere tijd vast te houden) en daarnaast ook in 1 hand vast te houden, wat ook wel ideaal is.
Formaat scherm is natuurlijk wel wat kleiner. Qua games maakt dit niet uit (speel niet veel, maar die paar spelletjes gaan op 7" net zo handig dan op 10"). Films kijk ik nauwelijks, kan ik ook niet echt over oordelen. Internetten merk je het formaat ook wel, maar vind dit wel goed te doen. Kleiner dan 7" wordt het wel veel zoomwerk, maar zo goed als elke site is nu zonder zoomen perfect te lezen (zeker landscape), mede dankzij de hoge resolutie. Enige "jammere" vind ik wel dat bijvoorbeeld Gmail niet in echte te tablet modus werkt (kan wel met een andere ROM, I know).
Wat ik veel erger vind is een fluctuerende brightness in donkere ruimtes, ik heb mijn instelling op automatisch staan maar kennelijk heeft de licht sensor last van het scherm want hij doet het alleen met een licht scherm.
Ook vervelend vind ik de ruis op de laagste volume stand, tijdens het afspelen van muziek of een film goed hoorbaar in stille ruimtes.
Hebben meer mensen hier last van?
XboxLive: Dave 130R
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat zal hij dus op manual niet mogen doen, ik laat het nog wel aan jullie weten.
Verder nog meer mensen problemen met het geluid (ruis) op de laagste stand?
[ Voor 40% gewijzigd door Earzz op 10-09-2013 16:21 ]
Ik had een pixel die vast zat op zwart, maar dat was ik alweer vergeten. Daarna geprobeerd hem weer te vinden en niet gelukt, dus ik denk dat hij niet meer vast zit?
Verder geen backlight bleeding, alleen op de allerlaagste brightness stand, zie ik rondom mijn scherm erg minimaal randje van lichtjes contract verschil (situatie: Snachts in donkere kamer, laagste brightness), maar niet geconcentreerd op een plek zoals hierboven en stukken minder. Daarnaast ook geen last van het "gps" probleem en/of ruis bij laag volume.
Ben erg blij met de tablet, perfecte kwaliteit en past in de broekzak!
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik zit nu aan mijn 3e Nexus 7 2013, maar het lijkt erop dat deze ook weer 2 defecte pixels heeft....
Heb ik nou zo'n pech? Of kijkt iedereen eroverheen
EDIT: Net weer terug van de BCC, mijn vierde Nexus 7 heeft geen dode pixels
(Volgens mij werden ze mij ook een beetje zat daar
[ Voor 21% gewijzigd door Flapperbol op 10-09-2013 18:28 ]
Via bluetooth vanaf mijn HTC One tetheren gaat prima. Ik ga dit topic in de gaten houden
Flapperbol schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:26:
Ik zit nu aan mijn 3e Nexus 7 2013, maar het lijkt erop dat deze ook weer 2 defecte pixels heeft....
Heb ik nou zo'n pech? Of kijkt iedereen eroverheen
EDIT: Net weer terug van de BCC, mijn vierde Nexus 7 heeft geen dode pixels
(Volgens mij werden ze mij ook een beetje zat daar)
Medewerker tegen collega: "Joh, deze vent gaat er niet intuinen; geef hem nu maar een goede mee. Die maandagmorgen-batch raken we wel aan anderen kwijt".
Gelijkt gecheckt op dode pixels maar tot zover niets te zien. Het is echt een prachtig schermpje.
Vergeleken met de vorige Nexus 7 is de bouwkwaliteit ook omhoog gegaan, het apparaat maakt op mij een solide indruk.
Ik heb hetzelfde jaren geleden gehad met de PSP, toen heb ik een uur lang in de Dixons allemaal PSP's in mijn handen gehad op zoek naar één zonder dode pixels.
(Ik vrees dat ik gewoon nogal een mierenneuker ben op dat punt, of ik heb kapotte kegeltjes in mijn ogen waardoor ik altijd dode pixels zie
Bij LCD panelen is de kans nou eenmaal reëel dat er dode/vast pixels op zitten, zoiets kan bij elke fabrikant gebeuren.
Anyway, hij ligt alweer geroot klaar om mijn Titanium Backup bestanden te ontvangen
Lol oeps ik heb m'n tablet op de kop vast
[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 10-09-2013 21:19 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 21:36 ]
'
Ik zat te twijfelen tussen deze en de Xperia tablet Z maar geen spijt van mn keuze, gebruik m niet als laptopvervanger en vind het formaat prima. Voelt ook kwalitatief goed aan! Nu nog een mooie hoes vinden, ze hadden nog niets in de winkel beschikbaar iig.
Kan iemand
https://play.google.com/s...om.electricsheep.paintpro
en/of
https://play.google.com/s...id=com.tsaysoft.touchtest
proberen?
Gewoon even kijken hoe je touchscreen in deze apps reageert op bewegingen.
Ik heb namelijk sterk het gevoel dat het touchscreen van m'n 4 Nexus 7 niet naar behoren werkt...
Bij beide apps zie ik gaten ontstaan wanneer ik langzaam lijnen van boven naar beneden teken.
(Bij Touch Test heel makkelijk te merken, hier verdwijnt te lijn zodra je "los" laat, en bij mij verdwijnt te lijn nogal snel, langer dat 4 seconden lukt hier niet echt. Mijn Nexus 7 2012 heeft hier absoluut geen last van)
Het zou me nu eigenlijk ook niet veel verbazen als deze ook defect is
Ik kan met touchtest het hele scherm vol tekenen, ook met zachtjes drukken. Probeer anders eerst eens een reboot, misschien is het daarna wegFlapperbol schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:09:
Hmmmmm, Zou iemand iets kunnen proberen voor mij?
Kan iemand
en/of
proberen?
Ik heb namelijk sterk het gevoel dat het touchscreen van m'n 4 Nexus 7 niet naar behoren werkt...
Bij beide apps zie ik gaten ontstaan wanneer ik langzaam lijnen van boven naar beneden teken.
(Bij Touch Test heel makkelijk te merken, hier verdwijnt te lijn zodra je "los" laat, en bij mij verdwijnt te lijn nogal snel, langer dat 4 seconden lukt hier niet echt. Mijn Nexus 7 2012 heeft hier absoluut geen last van)
Heb die apps niet getest, maar gewoon een instelling bij Opties voor ontwikkelaars gepakt... Screenshot.Flapperbol schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:09:
Hmmmmm, Zou iemand iets kunnen proberen voor mij?
Kan iemand
en/of
proberen?
Volgens mij zou je dus echt geen gaten te zien moeten krijgen. Succes er maar weer mee.
Reboot meerdere malen gedaan, zelfs weer helemaal terug naar originele locked stock maar het is er nog steeds.
@Chris.nl:
Dan vrees ik het ergste. Dit is het resultaat wat ik krijg bij die paint applicatie (een screenshot maken bij touchtest app of die interne touchtest laat weinig zien, gezien de lijn steeds onderbroken wordt

Dit heb ik met één vloeiende en langzame beweging gemaakt, nogal duidelijk dat er een horizontale balk nogal brak is, hoewel het middenin ook niet helemaal honderd is.
Ik heb dit bij mijn Roemeense Allview Mobiel ook gehad, deze kon ik toen gelukkig meteen omruilen voor een nieuwe.
Dat wordt morgen maar weer eens terug naar de BCC gaan. Nu alleen nog even nadenken of ik zin heb om er op dit moment nog meer tijd aan kwijt te zijn, gezien in mijn ervaring de dode pixel rate nogal hoog is...
[ Voor 17% gewijzigd door Flapperbol op 10-09-2013 22:41 ]
Ik ben zeer tevreden dat ik hem heb aangeschaft, alles werkt lekker snel, spellen werken goed. Mijn twijfel of de tablet goed genoeg was voor commander ( battlefield 4 ) of voor gebruik was de grootte van het scherm. Zelf zat ik heel erg te twijfelen of het niet te klein was. Maar heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad.
Hebben jullie nog tips voor leuke spelletjes of apps?
Geen dode pixels (handig een dead pixel app haha) of bleeding wat ik zo snel kan zien.
Doel vnl. lezen, maar zoals ik zeg, vnl.
Af en toe spelletje, internetten en zelfs full hd film kijken over wifi kan allemaal ook perfect!
Leuk! Nu verder de wereld van Android ontdekken, ook weer leuk. (Iphone/Ipad thuis al paar jaar)
Greetz MrBaaco
Ik heb gister mijn N7 getest en bleek dat hij in 1 nacht tijd de battrij helemaal leeg trok...
Ik had wel de Wifi aan maar alle apps uit gezet.. verder stond hij op standby.... iemand enig idee hoe dit kan?
Handmatig steeds wifi uitzetten vind ik wel matig....
Mocht daar niks nuttigs uitkomen, zijn er meer dan genoeg andere apps die je hierbij kunnen helpen.
Google is een goed begin!
Dit is wel vanaf het moment dat ie losgekoppeld werd van de stroom (of is het tot ie op 100% opgeladen is?), dus weet je zeker dat ie je hem volledig opgeladen had voordat je hem in standby zette?Mcbrummel schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:55:
Screen had zo'n 55% batterij leeg getrokken.. raar aangezien hij op standby stond
Ik test hem vandaag weer even.. blijft hij het doen stuur ik hem terug
Misschien heb ik mazzel hoor, maar ik heb totaal geen dode pixels en ook geen backlight bleeding.
Ook touchscreen werkt perfekt.
* speedme is blij
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik hoop dat dit het probleem oplost:)
yupz moest hem upgraden,Prulleman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:14:
4.2 op een N7 2013???
Ik vond dat ook wel beetje jammer....
Mcbrummel schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:12:
Zit net beetje te lezen, ik had nog op 4.2 staan en daar zat een bug in.... heb hem naar 4.3 gezet.
Ik kreeg ook een melding dat ik kon upgraden naar 4.3, maar dat was al gebeurd. Die melding ging om een aanvullende update: http://androidworld.nl/ni...pdate-beschikbaar-jwr66y/. Kan me voorstellen dat het voor verwarring zorgt.Prulleman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:14:
4.2 op een N7 2013???
Heb je wel een back cam?
Op mijn Samsung telefoon is dat makkelijk.
Ik wil bijna alles uitzetten behalve Gmail.
Ik kan dat op de N7 niet vinden.
Zie ik iets over het hoofd?
Dank alvast voor de hulp.
Ik heb alleen op het begin met mijn account ingelogd, en het enige wat hij synchroniseert is de email
(Sync opties van gmail zelf kan je in de email client instellen)
Ik vond die ingebakken crome browser echt niks, scrollen ging niet vloeiend e.d.
Via deze app makkelijk weer de AOSP Browser weer kunnen installeren, de stock browser hadden ze imo niet uit de rom hoeven verwijderen. Ik kreeg versie 4.3-737497 binnen, op XDA heb ik geen nieuwere versie kunnen vinden
Bedankt, ik zal eens kijken.Flapperbol schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:32:
Bij opties>account?
Ik heb alleen op het begin met mijn account ingelogd, en het enige wat hij synchroniseert is de email
(Sync opties van gmail zelf kan je in de email client instellen)
Problem: Won’t recharge or rapid battery drainMcbrummel schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:25:
Beste Tweakers,
Ik heb gister mijn N7 getest en bleek dat hij in 1 nacht tijd de battrij helemaal leeg trok...
Ik had wel de Wifi aan maar alle apps uit gezet.. verder stond hij op standby.... iemand enig idee hoe dit kan?
Handmatig steeds wifi uitzetten vind ik wel matig....
Some owners have reported that their Nexus 7 (2013) will not charge up at all when plugged in. Others have found that the battery is discharging much faster than expected.
Workaround:
If you find the battery is draining much faster than expected then it may be due to a specific app that isn’t optimized for Android 4.3, a lot of people report problems with Netflix. You could avoid using the app until an update is released.
moet ik thuis ff kijken welke apps er niet goed zijn zucht hehe
@work
Verwijderd
Zegt bij mij 'device not supported by developer', use at youw own risk. Voorlopig ben ik tevree met dolphin dus geen ramp.Chris.nl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:47:
Voor wie root heeft de volgende tip:
Trouwens met succes Wugfresh' toolkit gebruikt om te rooten. Lukte niet in 1 keer, op het eind zei supersu dat su niet was installed, en bij de tray had ik nog een ballon die zei 'installing driver'. Usb erin en eruit, nog een keer op root klikken en klaar.
Ontwikkelaar moet denk ik nog even doorkrijgen dat het ook probleemloos op de N7 2013 werkt, ik heb het in ieder geval als positieve feedback in de store gezet. Klikbaar screenshot:
[ Voor 111% gewijzigd door Chris.nl op 11-09-2013 12:11 ]
Hier op tweakers niet meer mensen die hier last van hebben?Earzz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:18:
Verder nog meer mensen problemen met het geluid (ruis) op de laagste stand?
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2383248&page=12
Net binnengekregen, hier heb ik helaas ook last van. Geen dode pixels gelukkig.Earzz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:14:
[...]
Hier op tweakers niet meer mensen die hier last van hebben?
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2383248&page=12
Zelfs bij het volume op 0, als ik dan op een knop druk, hoor ik ook even geruis. Hmmm, even in de gaten houden of ik 'm moet terugsturen of niet
[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 11-09-2013 15:21 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik kan de mijne ook terug sturen naar Coolblue maar na het doorlezen van die thread op XDA denk ik dat ik er niks mee op los, bovendien krijgt Coolblue pas de 31ste weer voorraad.Ruzor schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:00:
[...]
Net binnengekregen, hier heb ik helaas ook last van. Geen dode pixels gelukkig.
Zelfs bij het volume op 0, als ik dan op een knop druk, hoor ik ook even geruis. Hmmm, even in de gaten houden of ik 'm moet terugsturen of niet
Ja inderdaad, volgens XDA heeft iedereen er last van en ligt het aan het ontwerp. Zijn er meer die dit kunnen bevestigen?Earzz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:47:
[...]
Ik kan de mijne ook terug sturen naar Coolblue maar na het doorlezen van die thread op XDA denk ik dat ik er niks mee op los, bovendien krijgt Coolblue pas de 31ste weer voorraad.
Btw hier ff een positief geluid, geen dode pixels geen reboots helemaal niks.
gewoon een Nexus zoals het hoort gekocht bij cyberport.de zo'n 2 weken geleden
[ Voor 37% gewijzigd door wimstradamus op 11-09-2013 18:28 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
(In ieder geval op gebied van dode pixels en touch problemen
Nexus aansluiten aan een micro SD/SD cardreader USB, via een otg kabel? Ik wil namelijk zo'n reader aanschaffen om daar mijn 64gb kaartje in te doen en daar dan films mee afspelen via Nexus media importer?
Via een bus powered USB HD disk is het mij niet gelukt. USB stick kreeg ik wel werkend, maar nog geen films op kunnen testen omdat de PC stuk is.
En aansluiten van combi toestenbord + muis ziet er dwaas uit op een telefoon en oude Nexus 7
Humbug.. even testen, N7 2013 heeft geen USB OTG, N7 oude stijl wel (net als SGS4)
Dit is waardeloos, nog toetsenbord, nog memory stick worden gedetecteerd..
..nu hopen dat deze feature er binnenkort alsnog aankomt
[ Voor 38% gewijzigd door DolleDries op 11-09-2013 22:44 . Reden: testje ]
Usb stick met SD reader, of gewoon memory stick? Kon je het afspelen van de stick of moest je het overzetten?DolleDries schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:31:
Ik heb laatst zo'n USB Otg bij de Mediamarkt gehaald, voor ca. 14 euro
En aansluiten van combi toestenbord + muis ziet er dwaas uit, daarnaast kan je zonder problemen zo'n memory stick er in drukken ..
Heb je wel de work around gevolgd die op de nmi app staat?partyondude schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:31:
Getest en bij mij werkt het niet, goed balen aangezien het op m'n eerste N7 dus wel werkt
Usb plug, micro USB aan de ene kant (voor device) en normale USB plug aan de andere kant, voor HDD, Toetsenbord, muis zoiets. Dus daar zou je ook een USB SD reader in kunnen stoppen..marc08 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:36:
Usb stick met SD reader, of gewoon memory stick? Kon je het afspelen van de stick of moest je het overzetten?
marc08 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:36:
Heb je wel de work around gevolgd die op de nmi app staat?
Om de AOSP browser te installeren heb je toch geen root nodig? Ik heb de browser via de volgende methode geïnstalleerd: http://www.xda-developers...osp-browser-without-root/Chris.nl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:47:
Voor wie root heeft de volgende tip:
Ik vond die ingebakken crome browser echt niks, scrollen ging niet vloeiend e.d.
Via deze app makkelijk weer de AOSP Browser weer kunnen installeren, de stock browser hadden ze imo niet uit de rom hoeven verwijderen. Ik kreeg versie 4.3-737497 binnen, op XDA heb ik geen nieuwere versie kunnen vinden
Om de USB stick te laten herkennen in de Nexus media importeur app, moest ik bepaalde settings veranderen anders werkte het niet.DolleDries schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:54:
[...]
Usb plug, micro USB aan de ene kant (voor device) en normale USB plug aan de andere kant, voor HDD, Toetsenbord, muis zoiets. Dus daar zou je ook een USB SD reader in kunnen stoppen..
[...]
work around, nmi app?
Mooi! Dat wist ik nog niet. Ook goed nieuws voor wie niet wil rooten dus.kwiebus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:03:
[...]
Om de AOSP browser te installeren heb je toch geen root nodig? Ik heb de browser via de volgende methode geïnstalleerd: http://www.xda-developers...osp-browser-without-root/
Net geïnstalleerd en t is inderdaad een fijne browser alleen mis ik mijn gesynchroniseerde tabbladen, bookmarks werken wel gewoon.Chris.nl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:08:
[...]
Mooi! Dat wist ik nog niet. Ook goed nieuws voor wie niet wil rooten dus.
De 2013 versie heeft gewoon OTG ondersteuning hoor, net als de 2012 versie.DolleDries schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:31:
N7 2013 heeft geen USB OTG, N7 oude stijl wel (net als SGS4)
Het is niet zo dat het technisch niet mogelijk is (zoals met de Nexus 4), bij mij werkt een USB stick prima via OTG en met Stickmount. HID's heb ik zelf (nog) niet geprobeerd, met geen van beiden.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
volgens mij is dat vaak qua drivers lastig.... kan je niet gewoon wifi tethering via je telefoon gebruiken?Jassy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:07:
USB OTG ben ik ook heel erg in geinteresseerd. Is ergens beschreven hoe dit precies te werk gaat met de nieuwe Nexus 7 en wat ik allemaal nodig ben? Wat ik wil is dat ik een 3G Stick aan de Nexus kan hangen om sporadisch op internet te gaan.
Een 3G stick eraan hangen lijkt me sowieso niet te gaan werken, daarvoor is wel meer nodig dan alleen USB OTG, daarvoor heb je ook de benodigde drivers nodig... Kan je beter van je telefoon een hotspot maken of een externe hotspot kopen volgens mij.Jassy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:07:
USB OTG ben ik ook heel erg in geinteresseerd. Is ergens beschreven hoe dit precies te werk gaat met de nieuwe Nexus 7 en wat ik allemaal nodig ben? Wat ik wil is dat ik een 3G Stick aan de Nexus kan hangen om sporadisch op internet te gaan.
- Huawei 3G stick met Simkaart (zat een *bliep kaartje in)
- Nexus 7
- Root (makkelijkste/cleanste is via Autoroot die geen custom recovery e.d. vereist)
- Installeer de app PPP Widget
Instellen van juiste APN settings erin en internetten maar!
op 4.3 wellicht ook nog een custom kernel nodig:Sypher schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:32:
3G stick aan de 2012 versie werkte prima. Benodigdheden:
- Huawei 3G stick met Simkaart (zat een *bliep kaartje in)
- Nexus 7
- Root (makkelijkste/cleanste is via Autoroot die geen custom recovery e.d. vereist)
- Installeer de app PPP Widget
Instellen van juiste APN settings erin en internetten maar!
(op mijn GN kan ik met een custom kernel in ieder geval nog wel PGM (kernel module voor slide2wake) gebruiken)!! Attention Android 4.3 users: the Google kernels seem to have module loading disabled !! PPP Widget may stop working !! Blame Google.
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 12-09-2013 10:58 ]
Hmm, ik weet niet meer of ik het op 4.2 of 4.3 heb getest dus zou kunnen dat het niet meer werkt. 4.3 heeft meer security ongein erin gekregen waardoor sommige zaken lastiger zijn (zoals het rooten aanvankelijk toen 4.3 net uit was)Prulleman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:53:
[...]
op 4.3 wellicht ook nog een custom kernel nodig:
[...]
(op mijn GN kan ik met een custom kernel in ieder geval nog wel PGM (kernel module voor slide2wake) gebruiken)
nee, regelmatig vanaf al 50+% opladen is beter:n2theb schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:28:
Wat is de beste manier voor het opladen van de Google Nexus 7 (2013) ? Helemaal leeg laten lopen en dan wanneer die uitvalt, uit laten en opladen? Iemand met tips?
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
"diep ontladen" belast je accu zwaarder.
Ook kan het geen kwaad om langzaam (bv via 500mA pc usb poort) te laden ipv de maximale 1.35A van de bijgeleverde lader
Ik heb wel één vaag issue. Het lijkt soms net alsof het touchscreen even blijft 'hangen'. Dan blijft bijvoorbeeld een button voor langere tijd ingedrukt. Ik ben er nog niet over uit of dit iets softwarematigs is, of dat dit echt door het touchscreen wordt veroorzaakt.
Zijn er meer mensen met dit issue en hoe kan ik dit verder testen? Ik zag al iets met een touchscreen test appje voorbij komen hier?
Heb een paar algemene vragen:
Ik zou graag op de hoogte blijven van de beste/nuttigste/mooie/nieuwe apps. Voor mijn iPhone volgde ik altijd iphoneclub. Is er een tegenhanger (liefst speciaal voor tablets) op androidgebied (androidplanet ken ik al)?
Kan ik USB OTG gebruiken zonder custom ROM? En voldoet dan iedere micro-USB-USB (zelfde vraag voor HDMI)?
And now the most interresting part of deze grot
Ik vind ook het aanbod qua tablet apps erg karig en ook de verschillende kwaliteit plaatjes in apps en icoontjes en de grootte ervan storen me enorm. Het is al snel een rommeltje met al die rare icoontjes op je hoofdscherm.
Ik was ook erg verbaast dat Facebook nog steeds geen tablet app heeft voor Android, het is gewoon de smartphone versie van de app.
startpost uitgebreid, thanksmr_fragle schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:22:
Ik heb heb hem sinds zaterdag in huis. Eerste tablet en bevalt super. Inrichting inmiddels ook redelijk op orde. Hoesje inmiddels ook besteld (wellicht in eerste post een linkje naar het betreffend accessoiretopic?)
Heb een paar algemene vragen:
Ik zou graag op de hoogte blijven van de beste/nuttigste/mooie/nieuwe apps. Voor mijn iPhone volgde ik altijd iphoneclub. Is er een tegenhanger (liefst speciaal voor tablets) op androidgebied (androidplanet ken ik al)?
Kan ik USB OTG gebruiken zonder custom ROM? En voldoet dan iedere micro-USB-USB (zelfde vraag voor HDMI)?
dit is wel een mooie start naar apps:
Google Play & Androidapps - Deel 18
USB-OTG werkt zonder root, maar kabel moet wel echt OTG zijn, ik weet niet wat er dan anders aan is, maar je USB-A connector is uiteraard female ipv male... gewoon even op ebay of dx kijken voor goedkope OTG kabels
Qua HDMI heb je een slim port compatible kabeltje nodig, dat is bv weer anders dan MHL wat bij de SGS2 en de galaxy nexus wordt gebruikt. De Nexus 4 heeft ook slim port, dus een N4 compatible hdmi kabeltje van ebay werkt ook op je N7 (vanaf 15 dollar als ik het me goed herinner)
[ Voor 35% gewijzigd door Prulleman op 12-09-2013 16:30 ]
Probeer de app "Paint" (Linkje heb ik een paar posts terug gepost)
Ga dan langzaam van boven naar beneden lijnen maken en kijk of hij ergens een gat creeert (een beetje wat ik probeerde, ook een paar posts terug
had al een testapp geprobeerd naar aanleiding van je vorige post, en kon toen in 1 beweging mijn hele scherm voltekenen. 99.9% van de tijd werkt het ook gewoon.Flapperbol schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:30:
@Ronn& Prullenman:
Probeer de app "Paint" (Linkje heb ik een paar posts terug gepost)
Ga dan langzaam van boven naar beneden lijnen maken en kijk of hij ergens een gat creeert (een beetje wat ik probeerde, ook een paar posts terug)
Hij zag netjes SDA1 maar geen files. Ik dacht dat mijn USBstick leeg was, maar zag net dat niet het geval is. Weet niet of het te maken heeft met het feit dat ik NTFS gebruik op mijn USB stick.
Eens kijken naar andere kernels, al zal ik daar wel custom recovery e.d. voor nodig moeten hebben en die heb ik juist expres ontweken met Chainfire's AutoRoot
Edit 1:
Volgens XDA zou USB OTG Helper wel goed werken. Even testen!
Edit 2:
Yep. Met USB-OTG helper krijg ik netjes files te zien en kan ik gewoon een MKV file afspelen. No problemo!
[ Voor 23% gewijzigd door Sypher op 12-09-2013 18:02 ]
Over apps gesproken... als ik een via de Nexus een mkv film bestand wil afspelen doet beeld het wel maar geluid niet?Prulleman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:30:
[...]
startpost uitgebreid, thanks
dit is wel een mooie start naar apps:
Google Play & Androidapps - Deel 18
USB-OTG werkt zonder root, maar kabel moet wel echt OTG zijn, ik weet niet wat er dan anders aan is, maar je USB-A connector is uiteraard female ipv male... gewoon even op ebay of dx kijken voor goedkope OTG kabels
Qua HDMI heb je een slim port compatible kabeltje nodig, dat is bv weer anders dan MHL wat bij de SGS2 en de galaxy nexus wordt gebruikt. De Nexus 4 heeft ook slim port, dus een N4 compatible hdmi kabeltje van ebay werkt ook op je N7 (vanaf 15 dollar als ik het me goed herinner)
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Tips iemand
BSPlayer, Dice Player, Mobo Player of MX Player proberen in plaats van de standaard speler. Die heeft volgens mij geen geschikte codecs om MKV correct af te spelen. Dat was bij mij in ieder geval de oplossing.Yihaaa schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:20:
[...]
Over apps gesproken... als ik een via de Nexus een mkv film bestand wil afspelen doet beeld het wel maar geluid niet?![]()
Ja, MX Player installeren. Geweldige playerYihaaa schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:20:
[...]
Over apps gesproken... als ik een via de Nexus een mkv film bestand wil afspelen doet beeld het wel maar geluid niet?![]()
ik gok een mkv met DTS ? dat werkt niet (volgens mij) dolby digital doet het welYihaaa schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:20:
[...]
Helaas pakt bij mij zowel MX Player als BS Player het geluid niet van .mkv bestanden. Dice player werkte dan weer welSypher schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:48:
[...]
Ja, MX Player installeren. Geweldige player
Niet zozeer van persoon tot persoon, maar meer van bestand tot bestand. Het ligt, zoals hierboven al werd opgemerkt o.a. aan welk geluidsspoor (DTS, DTS-HD, DD, etc) is gebruikt. Daarnaast spelen ook het soort compressie en de bitrate een rol bij het wel of niet kunnen afspelen met een bepaalde player. Om die reden heb ik ook zowel BS, MX als Dice player geïnstalleerd. Wat de één niet kan afspelen, kan de ander weer wel. Kwestie van even uitproberen.FortyOne schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:10:
[...]
Helaas pakt bij mij zowel MX Player als BS Player het geluid niet van .mkv bestanden. Dice player werkte dan weer welVreemd dat dit verschilt van persoon tot persoon.
Verwijderd
Ik heb dit ook opgemerkt. Als ik bijvoorbeeld de app myscript calculator iets probeer te 'schrijven' vallen er stukken weg. Ook bij het selecteren van tekst in pdf bestanden reageert hij soms als een korte tab (dus niet selecteren) ipv lang ingedrukt houden terwijl ik toch duidelijk mijn vinger op het scherm houd.R0nn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:14:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Nexus 7. Dit is m'n eerste tablet, dus ik moet nog even een juiste inrichting vinden, maar het werken op de bank spreekt me nu al enorm aan. Dode pixels heb ik niet gezien. Het is een erg mooi schermpje.
Ik heb wel één vaag issue. Het lijkt soms net alsof het touchscreen even blijft 'hangen'. Dan blijft bijvoorbeeld een button voor langere tijd ingedrukt. Ik ben er nog niet over uit of dit iets softwarematigs is, of dat dit echt door het touchscreen wordt veroorzaakt.
Zijn er meer mensen met dit issue en hoe kan ik dit verder testen? Ik zag al iets met een touchscreen test appje voorbij komen hier?
Ik heb 'bepaalde' settings veranderd (weinig mogelijkheden trouwens) maar dat levert niets op. Ik heb weinig zin in rooten, maar dat lijkt wel te moeten wil ik dit werkend krijgen, beetje een tegenvaller.marc08 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:06:
[...]
Om de USB stick te laten herkennen in de Nexus media importeur app, moest ik bepaalde settings veranderen anders werkte het niet.
Betrefende Mxplayer:hostje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:28:
[...]
Niet zozeer van persoon tot persoon, maar meer van bestand tot bestand. Het ligt, zoals hierboven al werd opgemerkt o.a. aan welk geluidsspoor (DTS, DTS-HD, DD, etc) is gebruikt. Daarnaast spelen ook het soort compressie en de bitrate een rol bij het wel of niet kunnen afspelen met een bepaalde player. Om die reden heb ik ook zowel BS, MX als Dice player geïnstalleerd. Wat de één niet kan afspelen, kan de ander weer wel. Kwestie van even uitproberen.
Changelog
1.7.19
Fixed not supporting some Android 4.3 devices including Nexus 7 2nd generation.
......
1.6g
Added file deletion menu on playback screen.
Changed not to show UI while loading video.
Fixed .m3u8 playback error.
Removed DTS audio codec due to license issue.
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
In alle reviews lees ik dat hij veel langer was, in de praktijk vallen die paar mm niet eens echt op.
Ik heb meerdere iPads gehad maar de Nexus 7 is voor dit geld echt de beste tablet ooit, zeker het nieuwe model.
Heb er wel Nova Launcher op draaien, die geeft wat meer opties en dan is alles meer naar smaak in te delen.
Ik heb de tablet gereset naar fabriek settings en daarna de stappen gevolgd die in het YouTube filmpje uitgelegd werden. Na 1x restarten werkte het gelijk.het las meteen de USB stick en ook mijn camera. Ik zal binnenkort mijn bevindingen posten met de SD card reader. Rooten is voor mij niet nodig.partyondude schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:18:
[...]
Ik heb 'bepaalde' settings veranderd (weinig mogelijkheden trouwens) maar dat levert niets op. Ik heb weinig zin in rooten, maar dat lijkt wel te moeten wil ik dit werkend krijgen, beetje een tegenvaller.
[ Voor 7% gewijzigd door partyondude op 12-09-2013 22:31 ]
Aangezien ik nog aan het overwegen ben deze Nexus 7 of de iPad Mini 2 te halen ook de website nog even bekeken op de iPad Mini en daar is die toch wel een stuk fijner te bekijken al zijn de letters korrelig door de lage resolutie. Ik wacht dus nog even wat Apple gaat doen. Al is 269 echt een mooie prijs voor wat deze nieuwe Nexus 7 te bieden heeft.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kwestie van een codec downloaden vanaf XDA en installeren, zie het Androidsoftware-topic!wimstradamus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:25:
Betrefende Mxplayer:
Changelog
1.7.19
Fixed not supporting some Android 4.3 devices including Nexus 7 2nd generation.
......
1.6g
Added file deletion menu on playback screen.
Changed not to show UI while loading video.
Fixed .m3u8 playback error.
Removed DTS audio codec due to license issue.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Standaard gebeurd dit gewoon hoor met chrome, naar beneden scrollen = verdwijnen, naar boven komen ze weer terugLaguna schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:04:
Vandaag even in de Mediamarkt wezen kijken en apparaat even getest. Scherm is inderdaad erg mooi, helder en scherp. Verder voelt de behuizing ook degelijk aan, de volume rocker en power button daargelaten. Tweakers website even bekeken, in portrait is alles nog net te lezen maar de tekst is wel klein. In landscape is het fijner lezen, alleen dan is het beeldscherm wel erg smal. Het helpt ook niet dat de adres balk met tabs niet automatisch verborgen wordt bij scrollen oftewel effectief nog minder scherm.
Aangezien ik nog aan het overwegen ben deze Nexus 7 of de iPad Mini 2 te halen ook de website nog even bekeken op de iPad Mini en daar is die toch wel een stuk fijner te bekijken al zijn de letters korrelig door de lage resolutie. Ik wacht dus nog even wat Apple gaat doen. Al is 269 echt een mooie prijs voor wat deze nieuwe Nexus 7 te bieden heeft.
Ik kan natuurlijk terug gaan (gisteren gekocht) maar de kans is natuurlijk 99.9% dat ik er een uit dezelfde batch krijg en dus dezelfde problemen ervaar. Ik kan natuurlijk wachten of Google het met software updates kan fixed of wachten totdat ze zeggen: hardware fout, stuur maar op...
Kan je mij de link geven naar die YouTube video? Want ik heb hem niet kunnen vinden.marc08 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:06:
[...]
Ik heb de tablet gereset naar fabriek settings en daarna de stappen gevolgd die in het YouTube filmpje uitgelegd werden. Na 1x restarten werkte het gelijk.het las meteen de USB stick en ook mijn camera. Ik zal binnenkort mijn bevindingen posten met de SD card reader. Rooten is voor mij niet nodig.
Bij mij is de UI nogal vreemd, alle UI elementen bevinden zich in de links-bovenste helft van het scherm.
(Dus de game draait gewoon fullscreen, maar de UI "denkt" dat de resolutie lager is)
Ik heb wel de com.rockstar map over gezet van mijn vorige Nexus 7 2012, wellicht dat dat de problemen veroorzaakt? (Game files zijn wel opnieuw gedownload)
- Bij het onscreen toetsenbord blijft soms een toets hangen (net alsof je een long press doet)
- Haperingen in bepaalde teken apps waarbij bijv. een lijn plots wordt onderbroken.
Alleen heb ik er dus niet altijd last van, en voor de rest is het schermpje echt perfect (geen dode pixels). Twijfel dus of ik hem moet retourneren... (duurt ook weer 3 tot 4 weken voordat je een nieuwe krijgt)
[ Voor 12% gewijzigd door Prolution op 13-09-2013 10:10 ]
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.