Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Mijn scherm valt op willekeurige momenten uit. Zelfs als ik de recovery mode start, dus het lijkt niet echt een softwareprobleem, maar slechte assemblage. Heb het probleem echter niet vanaf het begin, maar vanaf ongeveer een dag. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 07-09-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Phew, 1 dooie pixel gevonden, dicht aan de rand aan de bovenkant. Prima mee te leven.

Maar belangrijker, het touchprobleem.

Met één vinger treedt het niet op, maar langdurige touch met twee vingers geeft opeens rariteiten, zo krijgt een van de twee touchevens opeens een andere index (ander kleurtje in de app)

Al kan ik nog niet echt een usecase verzinnen waar dit een probleem gaat zijn... Even een weekendje proberen, anders weer naar BCC.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 19:27
steveman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:42:
Phew, 1 dooie pixel gevonden, dicht aan de rand aan de bovenkant. Prima mee te leven.

Maar belangrijker, het touchprobleem.

Met één vinger treedt het niet op, maar langdurige touch met twee vingers geeft opeens rariteiten, zo krijgt een van de twee touchevens opeens een andere index (ander kleurtje in de app)

Al kan ik nog niet echt een usecase verzinnen waar dit een probleem gaat zijn... Even een weekendje proberen, anders weer naar BCC.
Is dat GPS probleem die sommige hadden inmiddels al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ooh, zal ik gelijk even een testje mee doen. Even zoeken hoe ik dat kan reproduceren.

N7 via bluetooth aan m'n telefoon verbinden voor dataverkeer.

Allebei een bestemming ingegeven, eens kijken of ze allebei (binnenshuis) nog steeds goede ontvangst hebben na een potje gamen... (op de pc ;) )

Als iemand een goed spelletje weet om een relevante praktijktest te doen voor de (multi)touchissues, hoor ik het graag.

Ik zie overigens niet echt geen serienummer staan zoals op de vorige N7 :? (Ivm eventueel afwachten van een nieuwe batch)

[ Voor 84% gewijzigd door steveman op 07-09-2013 12:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
steveman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:44:
Ik zie overigens niet echt geen serienummer staan zoals op de vorige N7 :? (Ivm eventueel afwachten van een nieuwe batch)
Onder op de verpakking staan serienummers en onder andere de maand + jaar van fabricage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Even buiten getest, fix is nog steeds goed, na een uur binnen ontvangst te hebben gehad.

Oh lol ik keek op het verkeerde deel van de verpakking, op de witte deksel staat inderdaad de fabricatiedatum: 2013.07, serienummer in de range van D70KBCXXXXXX.

Eens even de data voor GTA3 binnenhengelen, daar heb je ook wel de hele tijd minimaal 1 vinger op het scherm lijkt me zo.

[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 07-09-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
steveman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:42:
Hmmm, zelf net ook even gekeken.
Zodra ik de app-drawer open zie ik midden in het scherm een witte pixel. Ik heb alleen geen idee of dit nou echt een dode/luie/vaste pixel is. Zodra ik ga schuiven in de app-drawer is hij wisselend wel en niet te zien :? (Hij blijft altijd in het zwarte gedeelte, er komt dus geen icoon overheen).

Maar naast die pixel heb ik minstens nog 2 pixels die altijd wit zijn, zo maar even terug naar de BCC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:36:
[...]

Even gauw wat op mijn telefoon rondgekeken, bij de Dune2 app kan ik zonder problemen (en zonder root) zo bij de save games. Idem voor (wellicht relevanter) GTA3.

Gewoon schrijfrechten in die folders :)
En dit is inderdaad gelukt, met ES file explorer de save files verplaatst naar m'n netwerkshare vanaf m'n telefoon en vanaf daar opgehaald met de N7, en ik kan verder met GTA waar ik op m'n telefoon was gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Net weer terug van de BCC, echt heerlijke ervaringen met die winkel altijd :)
In tegenstelling tot monitoren zit er bij tablets blijkbaar geen dode pixel marge, althans niet bij BCC.
Meteen bij binnenkomst geholpen, moesten wat formulieren ingevuld worden en liep met een gloednieuwe weer naar buiten.
(Moest wel even flink glimlachen toen ik onderweg naar de auto langs de servicebalie van de MediaMarkt liep, zo ontzettend blij dat ik daar niets meer koop :P )

Anyway, nu eerst maar even de pixelcontrole doen voordat ik hem root en weer terug moet zetten ivm garantie (zoals bij de vorige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
Vanmiddag opgehaald bij de BCC. Mooie tablet, voelt en ziet er stukken beter uit dan de eerste, geluid en scherm zijn helemaal top.

Echter, op de oude werkte ik met de Nexus Media Importer app, om een usb stick aan te sluiten. Dat lijkt op de nieuwe Nexus niet te werken. Zijn er alternatieven om toch met een usb stick aan de slag te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Hmmm, mijn nieuwe tablet heeft één dode/vaste pixel.
Ik denk toch dat ik maandag weer even langs BCC gaan, voor een hoop geld verwacht ik ook een perfect apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Om dit topic schoon te houden van garantie kwesties stel ik voor dat iemand een Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic aanmaakt. Dan houden we het hier bij de hoofdzaken betreffende de New Nexus 7

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
Vanmiddag deze tablet even in mijn handen gehad bij de lokale BCC. Het is inderdaad een prachtig apparaat en ik ga mezelf waarschijnlijk op eentje trakteren :) Volgens de verkoper hebben ze op het hoofdkantoor voorlopig nog voldoende voorraad.

Het is mijn eerste tablet en het lijkt me wel handig deze als mediacenter te gebruiken. Hoe zit het met de mogelijkheiden op dat gebied? Ik denk dan bijv. aan een dock met hdmi-out zodat je films op TV kan afspelen via de tablet, met mijn android telefoon als afstandbediening. Eventueel in combinatie met een draadloze speaker set. Lijkt me ideaal, is dit mogelijk?

Mijn televisie beschikt wel over DLNA/AllShare maar dat gebruik ik liever niet, omdat het niet alle formaten aan kan. Ook gaat streamen van FullHD niet altijd goed, ivm bandbreedte van ons wifi-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:41
Je kan XBMC installeren (:P) op Android, de nieuwe N7 heeft een optie om hem aan HDMI aan te sluiten en hebt er dan feitelijk een full-blown mediacenter mee :) Je kan met de XBMC Remote app op je Android smartphone je XBMC op je Nexus 7 aansturen. Zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Klinkt goed! Zijn er ook mensen die hun tablet als zodanig gebruiken, ook als vervanging als hifi-set in de woonkamer? In combinatie met goede speakers lijkt me dat best kunnen, zeker in een kleine woonkamer.

Ik kan zo snel geen docks vinden met hdmi-out (dus ingebouwde mini-usb->hdmi convertor), weet iemand of die verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
FortyOne schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:20:
Klinkt goed! Zijn er ook mensen die hun tablet als zodanig gebruiken, ook als vervanging als hifi-set in de woonkamer? In combinatie met goede speakers lijkt me dat best kunnen, zeker in een kleine woonkamer.
Het zou in principe goed mogelijk zijn, gezien je met wat meer accessoires een LAN verbinding tot stand kan brengen. Ikzelf zou het alleen een nogal dure mediacenter vinden:P
Ik denk dat je voor dezelfde prijs van een dockingstation met die functionaliteit ook wel een Raspberry Pi kan neerzetten, dan kan je de Nexus 7 als remote hiervoor gebruiken (wat overigens fantastisch werkt) en tijdens de film nog even IMDB checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heb zelf het voorgaande model welke mij overigens nog steeds prima bevalt.
Zijn er anderen die deze hebben omgeruild voor de 2013 model, of deze erbij hebben gekocht.
Is het zinvol om over te stappen naar het 2013 model, of merk je in de praktijk niet zoveel verschil tussen het oude en nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Is een beetje afhankelijk van wat je allemaal met de "oude" Nexus 7 doet.

Qua performance is de 2012 nog steeds prima, er zijn voor zover ik weet in ieder geval geen games die er niet op kunnen draaien. De 2013 is uiteraard wel iets sneller, maar verwacht geen grote verbetering.

Het scherm verschilt wel flink. Wanneer je een website bezoekt is het meteen te merken dat je zonder inzoomen alles (scherp) kan lezen.
Voornamelijk als je veel boeken/teksten erop leest is het wat fijner voor je ogen.

Als normale gebruiker zou ik het bij de oude houden, die werkt nog steeds prima en de community ervoor is en zal de komende tijd nog druk bezig zijn met custom roms. (De reden waarom ik voor een Nexus tablet ben gegaan ;) )
Voor mezelf zie ik het meer als een hebbeding. Mijn Nexus 7 2012 werkt nog uitstekend maar deze gaat richting mijn ouders samen met een Raspberry Pi, zijn zij ook weer hip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:20
Zelf vind ik de nieuwe Nexus 7 mijlen beter dan de vorige , die ik zelfs verkocht heb omdat ik hem niet fijn vond werken (zal aan mij liggen)

Deze is zo ontzettend soepel en vloeiend en het scherm is prachtig , in mijn ogen het eerste Android Device wat prettig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik vind een tablet sowieso een hebbeding, ik kan prima zonder, maar eenmaal gewend wil je dat niet. Daarom valt de aanschaf van de nieuwe ook prima uit te leggen, gewoon weer wat nieuws, altijd leuk. Vind hem toch wel fors sneller aanvoelen, veel mooier en scherper scherm en indrukwekkend stereo geluid in vergelijk met de eerste die ik nog heb liggen hier. Die ga ik m'n vader schenken trouwens, die zal er vast blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22:11
Ik heb er vanmiddag ook eentje gehaald. Ik heb er meteen de AOSP browser (en flash player) op gezet welke veel fijner en soepeler als Chrome werkt. Ik begrijp echt niet waarom ze geen quick controls in Chrome bouwen.

Wat betreft snelheid en bouwkwaliteit is deze Nexus 7 prima en echt een verbetering t.o.v. mijn Asus Transformer Infinity waarbij ik nogal last van een krakende behuizing en haperingen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:03
partyondude schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:30:
Vanmiddag opgehaald bij de BCC. Mooie tablet, voelt en ziet er stukken beter uit dan de eerste, geluid en scherm zijn helemaal top.

Echter, op de oude werkte ik met de Nexus Media Importer app, om een usb stick aan te sluiten. Dat lijkt op de nieuwe Nexus niet te werken. Zijn er alternatieven om toch met een usb stick aan de slag te kunnen?
Custom rom installeren? Usb stick/hd etc werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik ben niet van plan om te rooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Ik lees veel technische ebooks en vraag me af of het scherm van de N7 hiervoor groot genoeg is.
Is dit bijvoorbeeld een beetje leesbaar http://media.pragprog.com/titles/mrand/home.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Heisenbug schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:57:
Ik lees veel technische ebooks en vraag me af of het scherm van de N7 hiervoor groot genoeg is.
Is dit bijvoorbeeld een beetje leesbaar http://media.pragprog.com/titles/mrand/home.pdf
Hij laat op de Nexus iets meer dan één pagina zien, de kleine tekst op pagina 5 is nog steeds haarscherp.
(In tegenstelling tot op mijn laptop op 1600x900, waar die kleine letters een beetje wazig zijn en ik mijn ogen flink open moet doen om het leesbaar te krijgen)

Het is ook een beetje afhankelijk van hoe goed je ogen zijn ;)

Maar als ik het goed heb begrepen zijn er verder niet echt concurrerende tablets op dit gebied, gezien de Nexus de hoogste PPI (Pixels Per Inch) heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Dit leest prima. Alle tekst goed te lezen. Ook de plaatjes.

Ik heb mijn oude N7 omgeruild voor de 2013 versie, en op een aantal storende puntjes veel beter.
-Geen lags meer.(hoewel die na de 4.3 update een stuk minder waren op de oude). Hij is sneller en ook beter op de toekomst voorbereid.
-Ook het scherm is prachtig. Mooi dat je de letters zo rond in beeld ziet. Het beeld komt echt op je af, heel mooi effect. Ik vind het oude scherm ook best mooi, maar dit is echt onverwacht een genot om naar te kijken.
-Omdat hij lichter en dunner is past hij makkelijk in je hand. De bezel langs de lange zijden zijn niet te klein. De bezel aan de korte zijden zijn niet storend lang.
-Batterij is zeer goed.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ziet er retestrak uit in Acrobat reader. De Quick office HD reader is ook goed maar net iets minder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

http://i.imgur.com/mo7niSR.png

Png dus zou lossless moeten zijn. Dit is met de standaard app, standaard zoom verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
steveman schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:17:
http://i.imgur.com/mo7niSR.png

Png dus zou lossless moeten zijn. Dit is met de standaard app, standaard zoom verticaal.
Daar gaat de standaard app dus een beetje de mist in. De afbeelding onderaan is nog niet helemaal scherp. Als je een klein stukje doorscrolled en even wacht wordt deze wel scherp. Acrobat reader heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 11:20
Nog meer mensen die last hebben van een ruis in het geluid als het erg zacht staat? Zodra ik de tablet harder zet wordt het geluid weer beter, wat sowieso een paradoxaal gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:21
floydje07 schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:43:
Nog meer mensen die last hebben van een ruis in het geluid als het erg zacht staat? Zodra ik de tablet harder zet wordt het geluid weer beter, wat sowieso een paradoxaal gevoel geeft.
Met speakers of koptelefoon?
Koptelefoon heb ik geen last.

</humor>
Maar met speakers hoor ik van alles.
Regen die tikt op dak van de tent, wind die door de boomblaadjes ruist
</humor>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
krotwijk schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:50:
[...]

Met speakers of koptelefoon?
Koptelefoon heb ik geen last.

</humor>
Maar met speakers hoor ik van alles.
Regen die tikt op dak van de tent, wind die door de boomblaadjes ruist
</humor>
Met koptelefoon ook geen last van. Zodra ik een serie bekijk of een spelletje speel met zacht geluid, krijg ik een vrij duidelijke ruis te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Flapperbol schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:11:
[...]

Het zou in principe goed mogelijk zijn, gezien je met wat meer accessoires een LAN verbinding tot stand kan brengen. Ikzelf zou het alleen een nogal dure mediacenter vinden:P
Ik denk dat je voor dezelfde prijs van een dockingstation met die functionaliteit ook wel een Raspberry Pi kan neerzetten, dan kan je de Nexus 7 als remote hiervoor gebruiken (wat overigens fantastisch werkt) en tijdens de film nog even IMDB checken ;)
Zo'n raspberry is inderdaad een leuk idee, die kende ik nog niet (ben blijkbaar niet meer helemaal up-to-date). Bedankt voor de tip :)

Oh ja, de nexus 7 is inmiddels besteld en onderweg :*) (bol.com heeft m voor 249€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Het geluidprobleem heb ik hier ook niet.
Wat mij wel opviel aan de speaker is dat hij een soort klikje maakt als je er op tikt of hem neerlegt.
(Dat doet de 2012 niet)

Het viel mij trouwens ook op dat de 2013 wat helderder is. Zojuist "The Room" aangeschaft om te kijken hoe deze draaide op de 2012 en de 2013, en als je ze naast elkaar legt is de 2013 net wat mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
heb hier een losse raspberry pi liggen als muziek centre. aangesloten op de stereo. Via een logitech media server stream ik naar de raspberry pi, en op mn nexus7 heb ik Squeezebox app draaien om de mediaserver te bedienen
Flapperbol schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FortyOne schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:07:Oh ja, de nexus 7 is inmiddels besteld en onderweg :*) (bol.com heeft m voor 249€)
Ook bedankt voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, wanneer wat ik de touchresponsiviteit vergelijk met m'n telefoon, dan moet de N7 het toch afleggen :/
Dat gaat me op termijn echt bijzonder irriteren, dat weet ik nu al.

Zojuist een factory whipe gedaan, morgen weer retour naar BCC.
Jammer, denk toch dat de Nexus-reeks niet aan mij besteed is. (1st gen was ook al gedoe)

Lag aan de maps app, die gaat slecht om met roteren 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 09-09-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
FortyOne schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:07:
[...]
(bol.com heeft m voor 249€)
En ook de mijne besteld, bedankt voor de tip ! :9
Als het goed is, is hij dinsdag binnen.

De mijne is trouwens ter vervanging van mijn 2012 model die kapot gegaan is op vakantie en ik netjes via de reisverzekring vergoed heb gekregen.

Al met al dus een geluk bij een ongeluk dat er een nieuwe verbeterde versie is uitgekomen, vlak nadat mijn 2012 model kapot gegaan is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:42:
Ik sta op het punt om dit model aan te schaffen. Mijn voornaamste reden is het lezen van manga/strips, gezien het formaat van manga pagina's voorzie ik geen enkel probleem. Zijn er mensen die er specifiek (met name Amerikaanse) strips op lezen? Het gaat mij er voornamelijk om dat ik niet constant aan het inzoomen ben.
Welke methode van lezen gebruik je? Ik gebruik zelf op mijn SGS3 en Asus TF300 de app Mango maar die is blijkbaar op de Nexus 7 store (nog) niet te vinden. Even kijken of ik ergens de APK vandaan kan halen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Hier een paar voorbeelden van anime op de Nexus 7. Unscaled in PGN format rechtstreeks via de screenshot optie via power + volume down knop tegelijk in te drukken.

Pagina in portait:
https://dl.dropboxusercon...2013-09-08%2016.37.49.png
automatisch gescaled, er valt niks van het scherm af en perfect te lezen op de nieuwe Nexus. Vele malen scherper, op de 10inch tablet leest het ook prima maar de nexus is handzamer en dus scherper.

Nu een pagina die niet bedoeld is voor portait:
https://dl.dropboxusercon...2013-09-08%2016.39.26.png
Niet helemaal ideaal en aan de kleine kant maar nog wel scherp en leesbaar zonder in te zoomen.

Dezelfde pagina in landscape:
https://dl.dropboxusercon...2013-09-08%2016.39.51.png
Zoals je ziet past het niet helemaal op het scherm. Ook de pagina's die wel volledig benut zijn lezen niet helemaal lekker in landscape, dit gaat op de 10 inch TF100 een stuk beter maar daar staat tegenover dat portrait leest sowieso fijner leest.

Al met al is het nu mijn favoriete anime/comic lezer maar voor ebooks zal ik mijn Kindle blijven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Melkaz op 08-09-2013 19:54 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ja, ik herken dit ook in mijn nexus 7. Heb zelf al beetje rond gekeken en het zou aan de DAC liggen. Zie website de verge voor meer details.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
steveman schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:12:wanneer wat ik de touchresponsiviteit vergelijk met m'n telefoon, dan moet de N7 het toch afleggen
Daar had ik ook last van; hij reageerde niet op lichte aanraking met de vinger.
Moest echt harder drukken met de vinger voordat er wel respons kwam.
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
ASW1 schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:36:
[...]

Ik kan enorm zachtjes met mijn vinger over het scherm strijken en hij registreert alles zodra het scherm geraakt wordt.(Getest met een paint app)
Heb je toevallig een demo model getest? (Of net een patatje gegeten? ;) )

Wellicht dat het scherm iets vettig is geworden. Ik heb zoiets met mijn oude Nexus 7 gehad, reageerde het touchscreen ineens nogal sporadisch en was ik bang dat mijn vriendin hem vernield had. Gelukkig werkte hij weer perfect na wat poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Flapperbol schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:32:
[...]
en was ik bang dat mijn vriendin hem vernield had. Gelukkig werkte hij weer perfect na wat poetsen.
offtopic:
Vrouwen + techniek = :N
:+

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
staringgg schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:27:
[...]

Ja, ik herken dit ook in mijn nexus 7. Heb zelf al beetje rond gekeken en het zou aan de DAC liggen. Zie website de verge voor meer details.
Hm, het irriteert me wel een beetje. Vooral als ik 's avonds in bed lig wil ik het liefst het geluid zo zacht mogelijk hebben. Thanks voor de info, hopelijk is het nog te verbeteren in de software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ASW1 schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:36:
[...]

Nee, hij registreert bij mij al de lichtste aanraking.

Fantastisch ding moet ik zeggen na 2 dagen gebruik, maar ik heb wel al 4 keer een spontane reboot gehad.
Mijn vrouw is blij dat de batterij nu leeg is... :+

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floydje07 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:42:
Vooral als ik 's avonds in bed lig wil ik het liefst het geluid zo zacht mogelijk hebben.
offtopic:
Kleine 'lifehack': een uur (of wat) voor het slapengaan geen beeldschermen meer gebruiken. Dat is bewezen beter voor je ritme en voor je nachtrust :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 00:24:
[...]

offtopic:
Kleine 'lifehack': een uur (of wat) voor het slapengaan geen beeldschermen meer gebruiken. Dat is bewezen beter voor je ritme en voor je nachtrust :Y
dat bepalen wij wel :P

Ik moet zeggen dat ik m'n Nexus veel meer gebruik dan ik dacht. Ik heb nu echt de boeken en comics ontdekt op Google Play en ik vind 't fantastisch. Goede boeken en comics, relatief kleine bedragen, gratis classics. Ik ben fan! (vandaar dat ik er in bed ook nog wel eens naar wil staren, zou d at geen beeldschermen meer gebruiken ook werken als het om een boek gaat? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nedra schreef op maandag 09 september 2013 @ 01:02:
(vandaar dat ik er in bed ook nog wel eens naar wil staren, zou d at geen beeldschermen meer gebruiken ook werken als het om een boek gaat? :+ )
offtopic:
Om toch maar even serieus te antwoorden; het gaat om het licht dat je ziet. Beeldschermen van welke soort dan ook stralen toch best wat licht jouw kant op en dat heeft invloed op je dag- en nachtcyclus. Het soort interactie dat je aangaat kan ook nog wat uitmaken, maar het is duidelijk (en niet door jullie te bepalen ;)) dat met gedempt licht een boek (of desnoods e-reader) lezen beter voor je nachtrust is dan met de telefoon, tablet, televisie op laptop in de weer zijn. Een maatschappij die steeds meer 24 uur per dag draait doet anders vermoeden, maar de mensaap is toch nog steeds nauw verbonden aan de dag- en nachtcyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:12:
Hmm, wanneer wat ik de touchresponsiviteit vergelijk met m'n telefoon, dan moet de N7 het toch afleggen :/
Dat gaat me op termijn echt bijzonder irriteren, dat weet ik nu al.

Zojuist een factory wipe gedaan, morgen weer retour naar BCC.
Jammer, denk toch dat de Nexus-reeks niet aan mij besteed is. (1st gen was ook al gedoe)
Ja ik qoute mezelf even...

... in de speurtocht om issues met de touchsensor te reproduceren had ik even de maps app erbij gepakt. En dat werkte echt bagger. Nadat ik de wipe gedaan had, dacht ik "kom, ik maar er even een filmpje van".

Toen probeerde ik hetzeflde in de Google Earth app, en dat werkte gewoon vlekkeloos :D

Dus, bijna omwille van een crappy maps app m'n tablet geretourneerd :F Ik houd hem lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
steveman schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:50:
[...]

Ja ik qoute mezelf even...

... in de speurtocht om issues met de touchsensor te reproduceren had ik even de maps app erbij gepakt. En dat werkte echt bagger. Nadat ik de wipe gedaan had, dacht ik "kom, ik maar er even een filmpje van".

Toen probeerde ik hetzeflde in de Google Earth app, en dat werkte gewoon vlekkeloos :D

Dus, bijna omwille van een crappy maps app m'n tablet geretourneerd :F Ik houd hem lekker!
wat is dan precies het probleem in maps, als ik met 1 vinger door de kaart heen en weer schuif, blijft ie netjes volgen, ook als ik zacht druk.
Met 2 vingers rond bewegen zorgt af en toe voor een hapering, maar dat is meer het schakelen tussen roteren en zoom/pinch.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 00:24:
[...]

offtopic:
Misschien slaap ik daarom zo slecht 8)7 . Uiteraard wist ik dat, maar probeer er maar eens vanaf te stappen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik was helemaal uitgezoomd, en druk bezig boven Afrika de wereld om te draaien. Tijdens wat roteren stopte de boel met reageren op de aanrakingen, dus moest ik m'n vingers optillen en weer verder gaan.

offtopic:
De niet-slapers: Je kunt ook eens de app "Twilight" proberen, vooral niet per ongeluk iets installeren dat met glimmende zomibes te maken heeft of zo.

De kleur blauw houdt je wakker, kennelijk.

De app: Google Play: Twilight

[ Voor 45% gewijzigd door steveman op 09-09-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die met succes de nieuwe n7 geroot hebben?
Ik heb oa deze methodes gevonden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389107
http://theunlockr.com/2013/07/31/how-to-root-the-nexus-7-ii/

Ik zou graag een sucses verhaal horen voordat ik eraan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Prulleman schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:08:
[...]

wat is dan precies het probleem in maps, als ik met 1 vinger door de kaart heen en weer schuif, blijft ie netjes volgen, ook als ik zacht druk.
Met 2 vingers rond bewegen zorgt af en toe voor een hapering, maar dat is meer het schakelen tussen roteren en zoom/pinch.
Ik had gisteren dat mijn touchscherm niet goed werkte in Keep(beste service van Google na Gmail). Zowel toetsenbord als daarboven werden mijn aanrakingen niet geregistreerd. Na een reboot deed hij weer normaal(vlekkeloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:50:
Zijn er ook mensen die met succes de nieuwe n7 geroot hebben?
Ik heb oa deze methodes gevonden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389107
http://theunlockr.com/2013/07/31/how-to-root-the-nexus-7-ii/

Ik zou graag een sucses verhaal horen voordat ik eraan begin.
*Steekt hand op*

Ja, alles prima gegaan hier. Heb wel ff zitten kutten om de N7 weer te unrooten zodat ik de update van laatst kon uitvoeren maar ook dat is uiteindelijk gelukt. Drivers bleken niet echt lekker te zitten zodat fastboot en dergelijke niet werkte. Rooten na de update ook weer zonder problemen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, welke methode heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Rooten is met deze app heel makkelijk:
http://www.wugfresh.com/nrt/
Zit ook een hele goede duidelijke driver install tutorial in die daarna ckeckt of alles goed geinstalleerd is. Ook houdt dit programma zichzelf up to date.
15 minuten. Max. Heel makkelijk.

Je Nexus wordt wel helemaal gewist, dus maak een backup van alles.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 09-09-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga straks even deze en andere Tweakers-topics lezen over ervaringen en wellicht goede tips aangaande de nieuwe Nexus 7. Echter over één ding moet ik even mijn hart luchten.

Fabrikanten en Google/Android: Maak root-toegang op één of andere manier eenvoudiger bijv. als ingebouwde optie!!! Met Supersu of Superuser kan er toch (zo goed als) niets misgaan.

Het apparaat werkt fantastisch. Super hardware. Geen bugs ervaren. Goede accuduur, etc. Maar zonder root functioneert Android voor mij helemaal niet goed genoeg. Namelijk geen Ad Away, Greenify, (Cifs)Mount-manager, Eds (on the fly), Titanium en ga zo maar door. Niet te vergeten het eruit kunnen slopen van ongebruikte voor mij b*llsh*t apps, die energie vreten als bijna alle Google apps.

Maak root een optie, zodat er niet geflashed hoeft te worden en theoretisch (!) de garantie niet verval! En er officiële updates via OTA kunnen worden blijven ontvangen.

G*DVËRD*MME x 1000!

Zo, dat lucht even op. En dan nu onder het genot van een kopje koffie op xda de topics over het rooten van de nieuwe Nexus 7 verder doorlezen...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 12:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
@Jeanc:
Ikzelf heb ook de wugfresh methode gebruikt. Alleen werkte bij mij geen enkele van de 4 meegeleverde driver opties. Hij gaf bij de final driver check telkens een fout dat hij geen verbinding kon krijgen

Uiteindelijk heb ik de Android SDK van Google gedownloaden (staat op hun website) en hieruit de drivers gebruikt. Nadat deze geinstalleerd waren werkte de wugfresh applicatie wel prima.
Unrooten en re-locken ging overigens ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:03:
@Jeanc:
Ikzelf heb ook de wugfresh methode gebruikt. Alleen werkte bij mij geen enkele van de 4 meegeleverde driver opties. Hij gaf bij de final driver check telkens een fout dat hij geen verbinding kon krijgen

Uiteindelijk heb ik de Android SDK van Google gedownloaden (staat op hun website) en hieruit de drivers gebruikt. Nadat deze geinstalleerd waren werkte de wugfresh applicatie wel prima.
Na het unlocken en rooten, ontvangen we dan nog officiële updates via OTA? In divers topics zegt de een zus de ander zo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook de xda topics over wugfresh aan het doornemen, maar logischerwijs zie je daar voornamelijk berichten waarbij het misgaat. Vandaar ook mijn vraag.
Ik heb de android skd geinstalleerd staan (android studio), ik krijg de nexus morgen en wil hem eigenlijk zo vlug mogelijk geroot. Met Juliatan ben ik het eens dat rooten nou eenmaal de functionaliteit significant verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:06:
[...]

Na het unlocken en rooten, ontvangen we dan nog officiële updates via OTA? In divers topics zegt de een zus de ander zo namelijk.
Ja die ontvang je wel maar hij kan de update niet installen omdat de stock recovery er na het rooten niet meer opstaat. Meestal in ieder geval.

En om te update uit te kunnen voeren heb je die stock recovery en stock kernel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:06:
[...]

Dat kan ik je helaas niet vertellen. Ik heb mijn eerste Nexus 7 teruggebracht ivm dode pixels (deze moest ik dus weer unrooten)
Nu heeft mijn tweede ook weer dode pixels, dus die heb ik verder niet geroot omdat deze ook terug gaat :P

(Bovendien gooi ik er een custom rom op zodra ik weer een nieuwe, zonder dode pixels, heb ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:03:
@Jeanc:

Even alleen vluchtig de topics gelezen over 'standaard rooten' ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2382051 ), of automatischer via wugs ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389107 ) of Nexus 7 2013 TOOLKIT ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2430708 ).

De laatste twee meer automatische methodes lijken toch vaker problemen op te leveren. Dus misschien is de eerste methode zoals jij gedaan hebt uiteindelijk va ADB het best en veiligst.

Voor ik er aan begin ga ik die topics van A tot Z doornemen om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:08:
[...]

Dat kan ik je helaas niet vertellen. Ik heb mijn eerste Nexus 7 teruggebracht ivm dode pixels (deze moest ik dus weer unrooten)
Nu heeft mijn tweede ook weer dode pixels, dus die heb ik verder niet geroot omdat deze ook terug gaat :P

(Bovendien gooi ik er een custom rom op zodra ik weer een nieuwe, zonder dode pixels, heb ;) )
Als unrooten nog gaat, stel dat je een defect hebt....Je leest wel her en der, dat defecte geroote Nexus 7 2012 wel geruild konden worden. Maar theoretsich mag een geroote Nexus geweigerd worden. En dat zit me niet lekker,

Met de Nexus was ik juist zo blij, omdat het stock-Android is zonder wanproducten als Touchwiz er overheen. En de directe beschikbaarheid van verse updates. Maar wat missen er een hoop handige functies in stock Android, als je custom roms van in mijn geval Cyanogenmod en Slim Bean gewend bent. Zit me al af te vragen of je niet zelf functies uit die custom rom aan stock Android tot voegen kunt zonder problemen en verlies van OTA-mogelijkheid.

Stock Android is een stuk kaler dan ik verwacht had.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:08:
[...]

Ja die ontvang je wel maar hij kan de update niet installen omdat de stock recovery er na het rooten niet meer opstaat. Meestal in ieder geval.

En om te update uit te kunnen voeren heb je die stock recovery en stock kernel nodig.
Maar hoe update je dan het toestel. Met alternatieve updates? Dat zou me niet lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon regelmatig een nieuw, up-to-date custom rommetje flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:31:
Gewoon regelmatig een nieuw, up-to-date custom rommetje flashen.
Heb ik eindelijk een Nexus met directe verse updates, dan wil ik even van het telkens flashen van updates af zijn. Maar als met unlocken en rooten de OTA-optie en überhaupt officiële updates vervallen, wil ik een custom rom op dit apparaat wel heroverwegen.

Onlangs las ik dat er nu voor de Nexus 7 uit 2012 een methode om te rooten gevonden is, waarbij geen unlocken en flashen nodig is met positiev ervaringen. Zou voor de 2013-versie ook prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je eenmaal het circus van rooten, custom bootloader en custom rom flashen heen bent, is een nieuwe versie van die custom rom flashen heel makkelijk. Overstappen naar een andere rom overigens ook. Maar ik snap je bezwaren wel ja. Ik twijfel ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Bij sommige Custom roms wordt ook GooManager meegeleverd (deze is ook apart te downloaden in de playstore).
Zodra er een update van je custom rom is krijg je hiervan een melding en kan je hem meteen op je telefoon/tablet downloaden :)

Bij een beetje goed gesupporte rom duurt het vaak maar enkele dagen voordat ze met een update komen als Google met een nieuwe versie is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:40:
Als je eenmaal het circus van rooten, custom bootloader en custom rom flashen heen bent, is een nieuwe versie van die custom rom flashen heel makkelijk. Overstappen naar een andere rom overigens ook. Maar ik snap je bezwaren wel ja. Ik twijfel ook nog.
Ik flash mijn Galaxy s1 al heel lange tijd regelmatig. Ik ben daar dus wel een redelijk in thuis. Ook softbricks en bootloops meegemaakt, die altijd relatief eenvoudg op te lossen waren. Maar liever heb ik dat dat steeds flashen niet meer nodig is. Dat vind ik juist het mooie idee achter de Nexus. Alleen dat f*king geen root hebben. Met bijv. Greenify zal de accu op zijn minst een kwart tot een derde langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een ramp is geen Ad Away(root) kunnen gebruiken. Maar zonder root Ad Block Plus gebruiken (niet in Play Store te vinden) helpt een beetje. Slechts een derde van mijn apps met reclame vertonen nog reclame. Met Ad Away 99 procent geen reclame meer, maar alle beetjes helpen.

Alleen moet ABP steeds geladen zijn en Ad Away niet, want past slechts hosts-file aan. Misschien is er een methode om zonder root met Nexus op computer aangesloten zelf de hostst-file aan te passen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En juist vanwege adblockers gaat Google never nooit niet gebruiker root access geven. Juist in die reclame zit de winst voor ze. En een centje voor de app-ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Offtopic, dus weg.

[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:28:
[...]

Maar hoe update je dan het toestel. Met alternatieve updates? Dat zou me niet lekker zitten.
Je kunt gewoon OTA-updates installeren als je stock en rooted bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens niet. Maak een topicreport als je je er aan stoort.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:11:
[...]

Je kunt gewoon OTA-updates installeren als je stock en rooted bent.
Dat zou top zijn. En ga dat als ik weer thuis ben wel helemaal goed uitzoeken.

Later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Topicreportknop, je weet wel hoe het werkt.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Flapperbol schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:43:
Bij sommige Custom roms wordt ook GooManager meegeleverd (deze is ook apart te downloaden in de playstore).
Zodra er een update van je custom rom is krijg je hiervan een melding en kan je hem meteen op je telefoon/tablet downloaden :)

Bij een beetje goed gesupporte rom duurt het vaak maar enkele dagen voordat ze met een update komen als Google met een nieuwe versie is gekomen.
(of ze hebben bugs al gefixed voordat google met een update uitkomt :) :X )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Koop je een tablet speciaal voor Zombiewood, doet die het nog niet. Weet iemand waar het aan ligt en of het spel wel naar de nexus komt..?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:15
Je krijgt gewoon OTA updates binnen als je geroot bent. Het enige wat vaak wel gebeurt is dat je je root verliest na de update, dan moet je dus weer opnieuw rooten. Dit kan je verhelpen door een Root Keeper te gebruiken (play store, de een werkt beter dan de andere) of door gewoon zelf opnieuw te rooten. Je data blijft behouden want alleen bij unlocken verlies je alles :)

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 09-09-2013 13:49 . Reden: typo ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 20:38
NeoMe schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:37:
Koop je een tablet speciaal voor Zombiewood, doet die het nog niet. Weet iemand waar het aan ligt en of het spel wel naar de nexus komt..?
Als je de melding krijgt dat een app niet compatible is met je device in Google Play, kun je op die melding klikken om de reden te zien.
Ik heb zelf de oude nexus 7, maar misschien dat iemand met de nieuwe kan kijken of die het spel wel kunnen installeren:
Google Play: Zombiewood – Zombies in L.A! (ik neem aan dat je deze bedoelde)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

RocketKoen schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:50:
[...]

Als je de melding krijgt dat een app niet compatible is met je device in Google Play, kun je op die melding klikken om de reden te zien.
Ik heb zelf de oude nexus 7, maar misschien dat iemand met de nieuwe kan kijken of die het spel wel kunnen installeren:
Google Play: Zombiewood – Zombies in L.A! (ik neem aan dat je deze bedoelde)
Er wordt bij mij geen uitleg gegeven, er staat dat ik hem kan installeren op mijn HTC One X en de Nexus 7 is niet aanklikbaar. Krijg gewoon de melding 'This app is compatible with some of your devices' en dan een kruisje voor de Nexus en een vinkje voor de One X.

Als ik hem op zoek via Play krijg ik hem ook niet te zien op de Nexus. Heb Gameloft al een e-mail verstuurd vanuit Play en recensie erop van één ster met aanvullende tekst.

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 09-09-2013 13:58 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:48:
Ook een ramp is geen Ad Away(root) kunnen gebruiken. Maar zonder root Ad Block Plus gebruiken (niet in Play Store te vinden) helpt een beetje. Slechts een derde van mijn apps met reclame vertonen nog reclame. Met Ad Away 99 procent geen reclame meer, maar alle beetjes helpen.

Alleen moet ABP steeds geladen zijn en Ad Away niet, want past slechts hosts-file aan. Misschien is er een methode om zonder root met Nexus op computer aangesloten zelf de hostst-file aan te passen?
adAway is uit de play store gehaald:
http://www.androidpolice....apps-from-the-play-store/

Ik heb op dit moment een versie van mijn telefoon via titanium backup geinstalleerd, maar op xda is de laatste versie te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 09-09-2013 14:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Prulleman schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:06:
[...]

adAway is uit de play store gehaald:
http://www.androidpolice....apps-from-the-play-store/

Ik heb op dit moment een versie van mijn telefoon via titanium backup geinstalleerd, maar op xda is de laatste versie te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753
Je kunt 'm gewoon nog steeds mbv de appstore F-Droid installeren, zoals zoveel open source software onder Android trouwens.

Ik heb mijn N7 2013 nu een week of vijf en voor het eerst geen behoefte om te unlocken/rooten. Ook de ads storen me een stuk minder dan eerst. Mocht ik er wel last van hebben dan koop ik het appje. Wel zo simpel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
NeoMe schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:37:
Ik ga er vooralsnog even vanuit dat het komt door Android 4.3
Merk namelijk dat er meer apps problemen mee hebben/hadden.
Neem aan dat het met de tijd wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hem niet op de htc installeren en de apk overhevelen?
Gameloft reageert niet zo vlug...
NeoMe schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:55:
[...]

Er wordt bij mij geen uitleg gegeven, er staat dat ik hem kan installeren op mijn HTC One X en de Nexus 7 is niet aanklikbaar. Krijg gewoon de melding 'This app is compatible with some of your devices' en dan een kruisje voor de Nexus en een vinkje voor de One X.

Als ik hem op zoek via Play krijg ik hem ook niet te zien op de Nexus. Heb Gameloft al een e-mail verstuurd vanuit Play en recensie erop van één ster met aanvullende tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
rickvandermey schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:13:
[...]

Ik ga er vooralsnog even vanuit dat het komt door Android 4.3
Merk namelijk dat er meer apps problemen mee hebben/hadden.
Neem aan dat het met de tijd wordt opgelost
Het lijkt mij eerder aan het device liggen.
Volgens de google play store is de game wel compatible met mijn Nexus 7 2012 en HTC Sensation, welke beide op 4.3 draaien.

Helaas werkt een APK overzetten ook niet altijd heel goed. Ik kan nog steeds Sims 3 niet spelen op m'n Nexus 7, krijg ik allerlei rare glitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gok op de resolutie van 1200, dat is wat gekker dan de vele 1080 devices die er al zijn...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Was dat een tijdelijke aanbieding?
Ik zie hem voor 269 staat op bol.com
Of kijk ik helemaal verkeerd..
FortyOne schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:07:
[...]

Zo'n raspberry is inderdaad een leuk idee, die kende ik nog niet (ben blijkbaar niet meer helemaal up-to-date). Bedankt voor de tip :)

Oh ja, de nexus 7 is inmiddels besteld en onderweg :*) (bol.com heeft m voor 249€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tijsje schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:15:
Was dat een tijdelijke aanbieding?
Ik zie hem voor 269 staat op bol.com
Of kijk ik helemaal verkeerd..

[...]
ja, meer info hier:
Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. S
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11-2023
Als je de Nexus 7 in de winkel koopt en je komt erachter dat je dode pixels hebt, kan je deze dan gewoon omruilen voor een andere met de reden: dode pixels?
Want toen ik destijds een nieuwe laptop wou omruilen door dode pixels deden sommige winkels aardig moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:21:
Als unrooten nog gaat, stel dat je een defect hebt....Je leest wel her en der, dat defecte geroote Nexus 7 2012 wel geruild konden worden. Maar theoretsich mag een geroote Nexus geweigerd worden. En dat zit me niet lekker,
Hoe kom je hierbij? Een defect product mag juist niet geweigerd worden wegens een wijziging die niets met het defect te maken heeft. In het eerste deel van de garantie is het aan de verkoper om te bewijzen dat het wel door jouw wijzigingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:49
Mr. S schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:18:
Als je de Nexus 7 in de winkel koopt en je komt erachter dat je dode pixels hebt, kan je deze dan gewoon omruilen voor een andere met de reden: dode pixels?
Want toen ik destijds een nieuwe laptop wou omruilen door dode pixels deden sommige winkels aardig moeilijk.
Ik heb dit vorige week expliciet gevraagd bij Saturn. Zij zeiden dat zij hem gewoon omruilen. Overigens kun je bij online aankoop altijd binnen 14 dagen van je aankoop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:49
Ik heb de Nexus 7 sinds zaterdag binnen en ben volop aan het testen, met name de GPS. Helaas nog niet langer dan een half uur aan één stuk kunnen testen, maar ik had vanochtend een niet werkende GPS, wat opgelost werd door een reboot. Niet onoverkomelijk, wel reden om verder te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik zit hier en daar alles te lezen over de google nexus 7 en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening betreft de grootte van het scherm. Vinden jullie het niet te klein? Spelen jullie er games op of kijken jullie films?

Waar ik ook mee zit is, stel ik koop hem zou dan de commander mode van battlefield 4 er goed op draaien.. Hoe denken jullie over mijn punten? Is het stom dat ik twijfel en niet gewoon de tablet aanschaf?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 08:08
n2theb schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:35:
Ik zit hier en daar alles te lezen over de google nexus 7 en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening betreft de grootte van het scherm. Vinden jullie het niet te klein? Spelen jullie er games op of kijken jullie films?

Waar ik ook mee zit is, stel ik koop hem zou dan de commander mode van battlefield 4 er goed op draaien.. Hoe denken jullie over mijn punten? Is het stom dat ik twijfel en niet gewoon de tablet aanschaf?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.
Ik heb ook getwijfeld of 7 inch wel groot genoeg was. Voor dat ik tot aanschaf ging heb ik de eerste generatie van Nexus 7 van een vriend geleend en weekje mee gespeeld. Mijn twijfel was of het wel toegevoegde waarde had naast mijn Galaxy Nexus van 4,7 inch. En ik was na een week zo gehecht aan de oude Nexus 7 dat ik gelijk toen de Nexus 7 II uit was besteld heb. Het is voor mij een ideale maat, makkelijk mee te nemen. Je kan het met één hand vast houden. Films/Series op kijken met een headset bied betere ervaring dan mijn TV thuis! En vooral boeken lezen is een verademing tenopzichte van de iPad Retina die ik nog thuis heb. 10 inch apparaten zijn TE zwaar en TE groot voor prettig boeken lezen. Dat is mijn ervaring, hopelijk heb je er wat aan. Succes!
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.