• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Mede-auteur:
  • Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32

Ma_rK

ANDROID TABLET APPS

deel 2
Inleiding
Dit topic gaat over Android apps die speciaal zijn ontwikkeld voor tablets of een eigen tablet UI ondersteunen. De meeste apps die echter ontwikkeld zijn voor Android telefoons, zijn ook gewoon bruikbaar op Android tablets. Dit topic is derhalve een aanvulling op het Android Apps topic.
De verschillen
Tablet apps zijn in enige mate verschillend van 'reguliere' Android apps. De schermverhouding van tablets verschilt namelijk vaak van die van telefoons. Daarbij worden tables vaak in 'landscape mode' gebruikt, waardoor er veel meer ruimte beschikbaar is. De GMail app is bij tablets bijvoorbeeld verdeeld in verschillende kolommen, terwijl er bij de reguliere mobiele app slechts één kolom zichtbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7JrSf.png
De tablet versie van GMail

Afbeeldingslocatie: http://www7.pcmag.com/media/images/276405-ics-gmail.jpg
De telefoon versie van GMail

Veruit de meeste apps die geoptimaliseerd zijn voor tablets zijn hybride. Dat houdt in dat je in de play store geen aparte tablet of HD versie hoeft te downloaden. Sommige apps hebben echter aparte versies, dus let goed op welke je downloadt!
Browsers
Mail Clients
Keyboards
Office suites / Notities
Mediaspelers
Social Media
Widgets
Lezen
Overig
Changelog
  • 03-04-2011 Deel 1 geopend
  • 06-09-2012 Deel 2 geopend
  • 07-09-2012 Aantal apps toegevoegd
  • 11-09-2012 Nog meer apps toegevoegd
Suggesties en verbeteringen
Zoals jullie zien is dit topic nog vrij beknopt. Ik heb wat informatie uit het vorige topic overgenomen en dit gecategoriseerd. Er zijn nog niet heel veel apps die een aparte UI hebben voor tablets, maar deze komen steeds meer sinds de komst van ICS en JB. Suggesties voor het topic zijn derhalve welkom. Mocht je een app ontdekken die tablet UI ondersteunt, laat het dan weten zodat ik deze kan toevoegen :)

Credits gaan voor een groot deel naar Ma_rK voor zijn bijdrage aan deel 1 van dit topic.

TO DO:
  • layout verbeteren
  • meer apps toevoegen
  • oude topic sluiten

[ Voor 16% gewijzigd door Maardiweb op 16-09-2012 18:58 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Opmerkingen over moderatie of het beleid mogen altijd maar wel per DM of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile maar dat wist je eigenlijk allemaal al.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2012 15:25 ]

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Wat mij betreft hoort Thumb Keyboard bij de toetsenbord vervangers. Ik draai hem op mijn tab2, mijn galaxy nexus en mijn NI adam en hij blijft geweldig. Vplayer mag bij de players. Is soepeler met decoding op oa mijn tab 2. Flipboard is een leuke toevoeging net als pocket (het oude read it later). Check de oude lijst en feedback nog even dan is dit overzicht completer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:12
Ik ben niet zo'n fan van IMDB (geloof de cijfers op moviemeter meer) maar de IMDB app is wel erg mooi. Vooral als je een trailer van een film wilt bekijken. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 11-09 12:26
Ergens jammer (maar misschien begrijpelijk) dat Swiftkey 2 aparte apps heeft. Heb de phone versie op mijn N7 staat, werkt prima. Alleen typen in landscape mode vereist wel enige lenigheid in de vingers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Okee, ik heb nu daroon, v player en mobo player met de juiste codecs en het speelt wel af maar daar is alles mee gezegd. De ondertitels die ik inde series heb zitten zijn ingebakken en zijn 720p en mkv.
Maar als ik ze afspeel komt of de ondertiteling er niet of als ie wel komt (na opnieuw opstarten van de desbetreffende player) loopt zowel het geluid als de ondertiteling niet synchroom of stopt/valt weg.
Ja zeg het maar, wat doe ik fout?
Geen van de spelers speelt het dus goed af, heb ook al bij de spelers bij instellingen he decoding en software decoding geprobeerd.
Tijdens het afspelen hapert ie ook weleens dus raak redelijk gefrustreerd.
Wat moet ik doen om gewoon relaxed te kunnen kijken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
agoNITE schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:55:
Ergens jammer (maar misschien begrijpelijk) dat Swiftkey 2 aparte apps heeft. Heb de phone versie op mijn N7 staat, werkt prima. Alleen typen in landscape mode vereist wel enige lenigheid in de vingers :P
Ja daar was ik ook wat minder blij mee. Heb nu de trial van de tablet versie in gebruik en dat werkt in landscape wel lekkerder. Ik denken alleen dat ik vaker in tablet mode zal typen (zoals nu ;)) hopelijk gooien ze de tab versie binnenkort nog eventjes in de sale, dan koop ik hem wel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 10-09-2012 12:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor het downloaden van Torrent naar je tablet kun je met tTorrent aan de gang. Deze heeft een tablet interface. Google Play: tTorrent Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02
Gebruik zelf al sinds enige tijd Maildroid als mail client. O.a. een zoekfunctie ontbrak in de standaard mailclient, Maildroid heeft dit wel al is deze redelijk beperkt imo.
En wat natuurlijk nog het meeste telt: de interface is gericht op tablets :)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/gaQbj8swlAQGl_-ZXT0LSGs3hJCS5TXRpon58DFjKQQCHVxzDfzAuapsP_gok5NOTw

Gratis versie (welke naar mijn mening voldoende biedt):
https://play.google.com/s...ls?id=com.maildroid&hl=nl

[ Voor 23% gewijzigd door Erik070 op 10-09-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik heb de suggesties toegevoegd, bedankt allemaal :)

Ga maildroid binnenkort ook maar eens even proberen dan, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:59:
Okee, ik heb nu daroon, v player en mobo player met de juiste codecs en het speelt wel af maar daar is alles mee gezegd. De ondertitels die ik inde series heb zitten zijn ingebakken en zijn 720p en mkv.
Maar als ik ze afspeel komt of de ondertiteling er niet of als ie wel komt (na opnieuw opstarten van de desbetreffende player) loopt zowel het geluid als de ondertiteling niet synchroom of stopt/valt weg.
Ja zeg het maar, wat doe ik fout?
Geen van de spelers speelt het dus goed af, heb ook al bij de spelers bij instellingen he decoding en software decoding geprobeerd.
Tijdens het afspelen hapert ie ook weleens dus raak redelijk gefrustreerd.
Wat moet ik doen om gewoon relaxed te kunnen kijken?
Niemand een idee waar dit aan kan liggen?

Specs

• Erik070
Le_Freak ! schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:57:
[...]

Niemand een idee waar dit aan kan liggen?
Helaas geen ervaring met afspelen van mkv met ondertiteling op m'n tablet. Ik heb zelf goede ervaringen met MX player, deze ondersteund een veelvoud aan ondertitelings formaten. Wellicht het werkt het daarmee.
Zie hier https://play.google.com/s...udmlkZW9wbGF5ZXIuYWQiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Erik070 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:07:
[...]

Helaas geen ervaring met afspelen van mkv met ondertiteling op m'n tablet. Ik heb zelf goede ervaringen met MX player, deze ondersteund een veelvoud aan ondertitelings formaten. Wellicht het werkt het daarmee.
Zie hier https://play.google.com/s...udmlkZW9wbGF5ZXIuYWQiXQ..
Toppertje, die speelt wel alles netjes synchroon af.

Alleen nog een beetje happeringen als er veel aktie is in een scene.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:58
Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:19:
[...]

BS player doet het op mijn Nexus 7 perfect, subtitles, geluidssporen.
MX player speelt niet bij al mijn mkv's geluid af iets met geen DTS licensie.
beide zijn wel hardware versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:19:
[...]

Ik heb dat verholpen door met de encoding manier te spelen. Op snel heeft ie er geen last meer van.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit in de TS het complete lijstje met bekende Tablet apps? Nog niet heel erg veel moet ik zeggen. Jammer dat bekende bedrijven hun apps nog niet aangepast hebben. Zou toch nog wel Twitter, Facebook, Flipboard etc. in tablet mode zien.

Heb trouwens nog wel wat aanvullingen die ik mis.
Google Reader: Google Play: Google Reader
Squeezebox Controller (Voor de Logitech Squeezebox owners): Google Play: Logitech Squeezebox Controller
Pulse news reader: Google Play: Pulse News

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 20:43 ]

• Le_Freak !
Denko schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:27:
[...]

Ik heb dat verholpen door met de encoding manier te spelen. Op snel heeft ie er geen last meer van.
Ga ik dat eens proberen, bij de mx player bedoel je dan toch?

Specs

• agoNITE
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:42:
Is dit in de TS het complete lijstje met bekende Tablet apps? Nog niet heel erg veel moet ik zeggen. Jammer dat bekende bedrijven hun apps nog niet aangepast hebben. Zou toch nog wel Twitter, Facebook, Flipboard etc. in tablet mode zien.
+1. Die phone versie van Facebook kan echt niet op tablets :p Veel te veel ongebruikte ruimte op je scherm. Hoop alleen niet dat ze die volgooien met adds :)

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Wunderlist heeft ook een tablet interface, zie:

Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/tZmkwNg

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
agoNITE schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:09:
[...]

+1. Die phone versie van Facebook kan echt niet op tablets :p Veel te veel ongebruikte ruimte op je scherm. Hoop alleen niet dat ze die volgooien met adds :)
Daar gebruik ik dan weer Friendcaster voor ;)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSrvmyaemP5u19vY7t6f55sOFdUw_tgluCSEz6Xe09gQaBcMMjlxQ

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 15-09-2012 11:02 ]

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
De Facebook app op de Ipad is gewoon superhandig! Gemakkelijk chat opties! Hopelijk komt dit ook gauw naar de Android tablets!

Daarnaast is de ING App ook al aangepast voor de tablets:)

Google Play: ING Bankieren

[ Voor 6% gewijzigd door Krishh op 15-09-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Is een leuke oplossing inderdaad, kende hem ook wel. Maar heb liever een app van FB zelf.

Hm toch weer eens geprobeerd, toch liever een echt Facebook app :P
Ligt het trouwens aan mij, of gebruikt Friendcaster op de Nexus 7 de phone UI?

[ Voor 11% gewijzigd door agoNITE op 16-09-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
agoNITE schreef op zondag 16 september 2012 @ 09:06:
[...]

Is een leuke oplossing inderdaad, kende hem ook wel. Maar heb liever een app van FB zelf.

Hm toch weer eens geprobeerd, toch liever een echt Facebook app :P
Ligtbhet trouwens aan mij, of gebruikt Friendcaster op de Nexus 7 de phone UI?
Zou het je niet kunnen vertellen, heb zelf een Galaxy Tab Plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Ik mis de volgende apps nog in het lijstje:

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Thnx voor de suggesties iedereen, ik heb ze toegevoegd aan de TS! Over wunderlist: Werkt dat prettig? Ik gebruik nu Astrid hiervoor, maar gebruik het eigenlijk niet zo heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik vind Wunderlist zeker fijn werken, vooral omdat ie synced met m'n PC (Windows), laptop (Linux) en telefoon. Daarnaast is er ook nog een webapp beschikbaar, zo heb ik altijd toegang tot mijn notities.

P.S je bent hem nog vergeten aan de start post toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Wunderlist ga ik zeker proberen. Vooral de mogelijkheid om via een browser (op werk bijvoorbeeld) je notitie's/todo's bij te kunnen werken spreekt me erg aan.

Ben bekend met Astrid, maar die synct volgens mij niet met andere apparaten. Verder vond ik Astrid met standaard instellingen ook wel erg zeikerig, maar misschien lag dat aan het feit dat ik mijn taken niet snel genoeg uitvoerde :) . [zeikmodus] Ander nadeel vind ik het kinderachtige icoon van Astrid, maar daar valt nog mee te leven. [/zeikmodus]

Andere mooie app die ik ook veel op mijn telefoon gebruik, en ook een tablet interface heeft: Pulse News:
https://play.google.com/s...=com.alphonso.pulse&hl=en

Afbeeldingslocatie: http://androidactivist.org/wp-content/uploads/2011/05/Pulse-Tablet.png
Afbeeldingslocatie: http://www.techwench.com/wp-content/uploads/2010/10/Pulse_app_3-600x453.png
(kennelijk is 2de screenshot van een iPad maar op Android ziet het er praktisch hetzelfde uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Wunderlist werkt lekker, enige probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat de toetsenbord-dock niet herkend wordt (Heb Transformer Prime + dock). Wanneer het dock is aangesloten wordt onscreentoetsenbord niet getoond, en input van het dock komt niet aan.

Hopelijk wordt dit in de toekomst wel ondersteund (heb al een email gestuurd naar support van Wunderlist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Nog een rede om Maildroid te gebruiken: het viel me gister op dat in de Google Play een icoontje rechtsboven verschijnt om direct via Maildroid de app te delen via een email. Is het niet fantastisch :P

(icoon verschijnt uiteraard alleen als applicatie bekijkt in Google Play)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Kan toch ook gewoon zonder Maildroid, lees: altijd?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Delen kan idd altijd al. Icoon om direct met Maildroid te delen is nieuw (ik had hem in elk geval nooit gezien). Staat naast het icoontje waarmee je het via andere wegen (en ook email) kan delen.

Anyhoe, was misschien niet echt noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Erik070 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:25:
Staat naast het icoontje waarmee je het via andere wegen (en ook email) kan delen.
Daar zou ik mij dan zelfs alleen maar aan storen, hoef niet constant een icoon te zien dat je nooit gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Erik070 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:25:
Delen kan idd altijd al. Icoon om direct met Maildroid te delen is nieuw (ik had hem in elk geval nooit gezien). Staat naast het icoontje waarmee je het via andere wegen (en ook email) kan delen.

Anyhoe, was misschien niet echt noemenswaardig.
Hmm is dit niet gewoon standaard? Naast het delen icoon staat meestal het icoontje van de app die je het meest gebruikt om te delen namelijk. Lijkt me sterk dat maildroid je market aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Maardiweb schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:10:
[...]

Hmm is dit niet gewoon standaard? Naast het delen icoon staat meestal het icoontje van de app die je het meest gebruikt om te delen namelijk. Lijkt me sterk dat maildroid je market aanpast?
als je een paar links via whatsapp hebt gedeeld, krijg je hetzelfde maar dan met Whatsapp icon.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Zou best kunnen, kennelijk gebruik maildroid vaak.
Klinkt eigenlijk ook wel logischer, een app zou idd niet zomaar Google Play kunnen aanpassen.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Er is ook een hele Google Play "vervanger": Tablified Market. Alle apps daarin zijn in principe geoptimaliseerd voor tabletsen als je een app wilt downloaden wordt je netjes doorgestuurd naar Google Play.
Google Play: Tablified Market HD

Nog een app die ik in dit lijstje mis is HandyCalc. Hetwordt helaas niet meer bijgewerkt en de screenshots op Google Play zijn verouderd.Ik heb online maar 1 plaatje gevonden van de app draaiende op een tablet.

Afbeeldingslocatie: http://www.technoblasts.com/wp-content/uploads/2011/11/images-41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-BQPy-x3xYsE/T6ZGDaG-lVI/AAAAAAAAYAY/JiZ1aTLN6jM/handycalc-android%25255B8%25255D.jpg

Je kan de app formules laten oplossen, grafieken laten tekenen en alle berekeningen worden opgeslagen en je kan verschillende documenten maken. Ik gebruik de app vaak als ik bijles geef.

Het is echt een hele fijne app en je krijgt er ook meteen een currency converter en unit converter bij.

Google Play: handyCalc Calculator

[ Voor 68% gewijzigd door thefal op 26-09-2012 12:16 ]

• Inferis1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 11:24
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie, voor tablets geoptimaliseerde app om foto's en filmpjes via DLNA of Airplay te streamen naar XBMC (voorkeur voor airplay). iMediaShare lite werkt functioneel redelijk maar is duidelijk voor smartphones gemaakt en je kan ook niet swipen met de foto's op de tablet. Voor de rest ben ik alleen maar slecht functionerende meuk tegengekomen.

Zelfde voor muziek; ik gebruik spotify. Erg jammer dat je bij de android versie niet kan streamen via DLNA/Airplay, kan wel bij de ios app. Weet iemand of hier een oplossing voor is of komt? Volgens mij ben ik gebonden aan de spotify app...Ook jammer dat spotify alleen in portrait werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand de ziggo TV app draaien mijn tablet geeft een melding dat deze niet geschikt is voor mijn tablet ekenT10.
Weet iemand hoe dit op te lossen??

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:58:
Heeft al iemand de ziggo TV app draaien mijn tablet geeft een melding dat deze niet geschikt is voor mijn tablet ekenT10.
Weet iemand hoe dit op te lossen??
Je zou je build.prop kunnen aanpassen zodat de Play Store denkt dat je een andere tablet hebt (root nodig).

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Wat is nog niet voorbij heb zien komen is StubmleUpon. Gebruik het al een tijdje en het is echt een super app! Gebruikte her eerst op mijn SGS2, maar op mijn Touchpad ziet het er veel vetter uit! Het is een super simpel programma om te gebruiken. Je vinkt je interesses aan, en de programma laat je allemaal blogs, foto's, videos, quotes, nieuws, forums, etc zien van de door jouw gekozen interesses! Is echt het proberen waard, zeker omdat het gewoon gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wat is nou een goede TV-Gids voor je tablet, Veronica gids vindt ik niks, tvgds app is niet geschikt...

[ Voor 60% gewijzigd door Albert020 op 01-10-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 18:29
Albert020 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:15:
Wat is nou een goede TV-Gids voor je tablet, Veronica gids vindt ik niks, tvgds app is niet geschikt...
Heb je de app van Ziggo al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
effect10 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

Ja heb ik, vindt ik ook niet echt iets, denk dat er nog geen behoorlijke tv-gids app voor tablets bestaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

effect10 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

De heb ik een tijdje geprobeerd, maar daar klopt niets van.
Programma's staan op de verkeerde tijd enzo.
Het overzicht klopt totaal niet.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat vreemd, ik gebruik die standaard en bij mij klopt het gewoon.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
O.a. Comedy Central klopt nooit. Is op digitale tv ook zo in de epg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als dat op EPG ook zo is, dan lijkt het mij meer voor de hand te liggen dat de zender wijzigingen heeft doorgevoerd, of gewoon niet goede info heeft doorgegeven.
Ben benieuwd of je dan een andere gidsapp kunt vinden die wel de juiste info heeft.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
Als belg zijnde, is er een goed (freeware) keyboard met een azerty indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Wybo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:24:
Wat vreemd, ik gebruik die standaard en bij mij klopt het gewoon.
Bij de nieuwe update is het uitstekend.
Op mijn telefoon was het ook altijd goed, enkel op de tablet stond alles door elkaar. En de tijd die bij de programma's stond kwam niet overeen met de tijd die ik bovenaan geselecteerd had.. ;)

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:13
Ik zit erg te twijfelen tussen een iPad of een Android tablet. Ik neig naar een Android systeem omdat ik dit veel fijner vind werken dan iOS. Waar ik over twijfel zijn de applicaties. De kwaliteit van de applicaties op Android is gewoon een stuk minder dan op iOS. Hoe staat het met de kwaliteit en kwantiteit van de tablet applicaties op Android? Kunnen jullie mij een voorbeeld geven van een goede/populaire Android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:08:
Ik zit erg te twijfelen tussen een iPad of een Android tablet. Ik neig naar een Android systeem omdat ik dit veel fijner vind werken dan iOS. Waar ik over twijfel zijn de applicaties. De kwaliteit van de applicaties op Android is gewoon een stuk minder dan op iOS. Hoe staat het met de kwaliteit en kwantiteit van de tablet applicaties op Android? Kunnen jullie mij een voorbeeld geven van een goede/populaire Android app?
Voor apps zou ik echt voor iOS kiezen daar worden de apps echt gemaakt voor een tablet. Er zijn meer apps voor tablets en de store is echt geschikt voor tablets. Bij Google heb ik altijd het idee dat het tablet gedeelte er maar een beetje bijhangt omdat Google ook zo trots is op die goede schaalbaarheid. Schaalbaarheid is leuk maar houdt geen rekening met het gebruik van ruimte op een tablet. Ik zie nog te vaak telefoon apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele malen problemen te hebben ondervonden met het installeren van whatsapp op een tablet nu een goed werkend alternatief gevonden : KIK, nadeel is dat andere gebruikers ook KIK op hun tablet moeten hebben. 8)7

Als je whatsapp op een tablet zonder SIM kaart installeert krijg je (via whatsapp) de mededeling "not compatible with tablets !" en je kan dat evt. oplossen door (mits de tablet externe 3G ondersteunt !) er even een dongel met SIM kaart aan te hangen, dan kan je whatsapp wel installeren. :Y

Whatsapp moet gerelateerd zijn aan een mobiel nummer want daar krijg je de activatie code ! Daarom werkt het met die dongel wel :Y omdat je dan een mobiel nummer via de dongel+simkaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Yay! Twitter krijgt ook een tablet interface!

https://www.bright.nl/ein...d-krijgt-tablet-interface

offtopic:
Ook een kickje voor dit topic. Heb er helaas zelf niet veel meer mee gedaan omdat ik geen tablet meer heb atm. Hopelijk binnenkort weer geld voor een nieuwe N7! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:53

mr_fragle

Don't forget the guide

Een app die naast twitter ook linkedin, google en facebook overzichtelijk (kolommen) kan weergeven zou ook mooi zijn :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Great, fijn dat ie gekickt is. Zal ongetwijfeld meer vragen over komen nu de nieuwe Nexus7 uit is.

Voor de brabo's onder ons met een tablet, zorg dat je de HD versie van omroep brabant pakt :)
Google Play: Omroep Brabant
Google Play: Omroep Brabant HD

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kijk ik nu met mijn neus, of is dit serieus het meest recente "Oh cool Tablet apps" topic?

Ik zoek handige apps voor mijn Samsung Galaxy Note Pro 12.2. Gewoon echt handig, zovan als je het gewend bent ga je het echt gebruiken.

Voorbeeld:
Yatse (free)
Deze remote voor XBMC is geinig op de smartphone, maar zooo relaxed op de tablet, het vervangt gewoon de complete navigatie van XBMC. Met wat vrienden even een film uitzoeken gaat erg handig zo. De officiële XBMC remote for Android is er niks bij.
Ik heb uit respect de betaalde versie gekocht sinds ik een tab heb, en dan kan je ook media switchen tussen je tab en je mediacenter net zoals bij NetFlix.
Photo Mate R2 (€8,50) Eigenlijk wil ik geen betaalde apps zien of adviseren, maar dit is (vziw) de enige app die RAW foto's kan bewerken, en dat is echt zo'n feature die ideaal is op een quad-HD octa-core tablet. Ik heb 'm gekocht. Jammer dat ik niet gewoon DarkTable op mijn tablet kan draaien*, want die is veel cooler en goedkoper (gratis) :P.
Note that Photoshop Touch (Adobe) een waardeloos %$@!app is die niet eens RAW ondersteunt en maximaal 1600x1600 opslaat.
mr_fragle schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:58:
Een app die naast twitter ook linkedin, google en facebook overzichtelijk (kolommen) kan weergeven zou ook mooi zijn :)
Die nieuwe Samsung KitKat zoals op de Note Pro en Tab Pro kan dat out of the box :) Je kan verschillende apps in een raster stoppen (en een shortcut naar deze 'groep' maken). Niet alle apps werken mee, maar deze feature is erg handig.

[ Voor 27% gewijzigd door Sando op 01-05-2014 10:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1