Hoe draait Cyanogenmod? Zijn er performance verbeteringen?
Zip bestand gedownload uit bovenstaande post op mijn Nexus 7, via TWRP 2.6.3.0 geflashed, reboot en dankzij SuperSU 1.65 is root behouden en staat JSS15R erop binnen een paar minuten.bas-r schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:20:
[...]
Je kunt 'm gewoon sideloaden, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2447803
Ik merk alleen weinig verschil met JSS15Q, hij werkt nog net zo lekker als voor de update
ah, nu je het zegt... ben wel root kwijt, had volgens mij wel geupdate naar 1.65, maar die staat dan niet in /system maar in /data.. wellicht is dat het probleem, anyway, vanavond maar even rerooten dan
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels door 2 van deze nieuwe Nexus 7's heen gegaan. Allemaal last van backlight bleeding, een dode pixel en WiFi problemen. Die eerste twee kan ik niets aan doen maar ik blijf me over het hoofd krabben over de WiFi problemen. De tablet verbindt zonder problemen met een WPA2-netwerk, maar daarna komt er simpelweg geen data doorheen. Een open netwerk heeft dit probleem niet. Kan iemand me hier meer over vertellen?
EDIT: Ik zit gewoon op de nieuwste systeemupdate. Build JSS15Q.
Ik ben inmiddels door 2 van deze nieuwe Nexus 7's heen gegaan. Allemaal last van backlight bleeding, een dode pixel en WiFi problemen. Die eerste twee kan ik niets aan doen maar ik blijf me over het hoofd krabben over de WiFi problemen. De tablet verbindt zonder problemen met een WPA2-netwerk, maar daarna komt er simpelweg geen data doorheen. Een open netwerk heeft dit probleem niet. Kan iemand me hier meer over vertellen?
[ Voor 7% gewijzigd door Mark_88 op 19-09-2013 17:48 ]
Verwijderd
Er is ook nog het probleem? dat bij te zacht (<40%) volume er een verschrikkelijke static buzz uit je speakers komt. Moet toegeven dat ik een week nodig had om dit te ontdekken. Maar na wat fora te hebben gelezen, bleek dat ze dit allemaal hebben.
En Cyanogenmod blijkt een aanzienlijke grafische verbetering te bevatten, waarschijnlijk door andere drivers.
Ik draai 20000-20500 op de Antutu benchmark, denk zelf dat CM daar nog eens 2000 bovenop zal doen.
De praktijk zal het snel leren;) --> http://forum.xda-develope...3202&highlight=benchmark+
En Cyanogenmod blijkt een aanzienlijke grafische verbetering te bevatten, waarschijnlijk door andere drivers.
Ik draai 20000-20500 op de Antutu benchmark, denk zelf dat CM daar nog eens 2000 bovenop zal doen.
De praktijk zal het snel leren;) --> http://forum.xda-develope...3202&highlight=benchmark+
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 21:42 ]
Hmm thuis zit ik op een WPA2 personal netwerk, en dat werkt prima...Mark_88 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:47:
Hallo allemaal,
Misschien eens wifi scanapp draaien en kijken of er te veel mensen op hetzelfde kanaal zitten
Google Play: Wifi Analyzer die bijvoorbeeld.
Net even met die JSS15R build de touch getest, een langdurige touchevent flipt nog steeds na een tijdje.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb een nightly build gedownload en erop gezet (eerst de N7 rooten). Ik draai hem al een week zonder problemen. Geen gekke restarts of zoiets. Mijn versie was die van 12 september, maar de nightly's zijn dagelijks dus er is al weer een betere versie.Slashdotter schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:31:
Hoe draait Cyanogenmod? Zijn er performance verbeteringen?
Doe het dan niet 
Gebruik hiervoor het shopping forum.
Gebruik hiervoor het shopping forum.
[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 20-09-2013 17:54 ]
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Verwijderd
Doe de volgende keer een topic report, niet zelf reageren.
We hebben hier nu 2 Nexi 16gb en ze worden voornamelijk gebruikt om te surfen en als e-reader. We lazen eerst op onze telefoons vrij veel en dit is echt een verademing, wat een scherm!
Ben echt super tevreden over de apparaatjes, prijs kwaliteit verhouding is ongeëvenaard. Heb zonder root de stock browser erop gezet en alles werkt naar behoren.
Heb enkel een aantal keren gehad dat de Livescore app bleef hangen in het laden van wedstrijddetails en niets toonde, dit kan ook aan de app en de CL drukte gelegen hebben.
We hebben hier nu 2 Nexi 16gb en ze worden voornamelijk gebruikt om te surfen en als e-reader. We lazen eerst op onze telefoons vrij veel en dit is echt een verademing, wat een scherm!
Ben echt super tevreden over de apparaatjes, prijs kwaliteit verhouding is ongeëvenaard. Heb zonder root de stock browser erop gezet en alles werkt naar behoren.
Heb enkel een aantal keren gehad dat de Livescore app bleef hangen in het laden van wedstrijddetails en niets toonde, dit kan ook aan de app en de CL drukte gelegen hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 20-09-2013 17:54 ]
*Knippert*
[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 20-09-2013 17:55 ]
Verwijderd
Vreemd. Ik kreeg de update pas vandaag. I laat het ding rebooten om te installeren, moet even weg, kom terug, zie nog net twrp's menu staan. Geen idee waar dat ding gebleven is. Dus reboot en zit nog op jss15q.
Niet dat ik het zo erg vind, alles doet het prima, zelfs geluid. Zelfs de dode pixels die ik meende te zien bleken stofjes.
Niet dat ik het zo erg vind, alles doet het prima, zelfs geluid. Zelfs de dode pixels die ik meende te zien bleken stofjes.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 11:43 ]
*knip* offtopic
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 20-09-2013 17:53 ]
Zijn er nog merkbare snelheidsverschillen of draaide alles uberhaupt al supervloeiend met Vanilla Android?Unomomentodado schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:17:
[...]
Ik heb een nightly build gedownload en erop gezet (eerst de N7 rooten). Ik draai hem al een week zonder problemen. Geen gekke restarts of zoiets. Mijn versie was die van 12 september, maar de nightly's zijn dagelijks dus er is al weer een betere versie.
Vanilla vond ik al erg lekker draaien (ik had hiervoor een iPad 1, dus wellicht logisch dat ik een duidelijk verschil merk), dus voor snelheid an sich hoef je het denk ik niet te doen. Ik heb Cyanogen erop gezet om nog meer te kunnen tweaken en omdat ik deze ook op mijn mobiel draai. Cyanogen heb ik eerder op mijn mobiel gekozen vanwege de betere batterij performance. Of Cyanogen t.o.v. vanilla een betere batterijduur heeft kan ik niet zeggen.Slashdotter schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:06:
Zijn er nog merkbare snelheidsverschillen of draaide alles uberhaupt al supervloeiend met Vanilla Android?
[ Voor 4% gewijzigd door Unomomentodado op 21-09-2013 01:02 ]
Verkeerde topic...
[ Voor 94% gewijzigd door Slashdotter op 22-09-2013 11:37 ]
Ik ben benieuwd wanneer de Nexus7 wel een stabiel product wordt. Dan koop ik er alsnog eentje.
Heb er eentje teruggebracht en geld terug vanwege random reboots (ben Apple gewend).
Heb er eentje teruggebracht en geld terug vanwege random reboots (ben Apple gewend).
Je had em ook om kunnen ruilen... ik heb nog nooit een reboot gehad, waarschijnlijk komt het door een CPU die niet lekker werkt op een bepaald standaard voltage/kloksnelheid. Of chrome beta, dat is ook vaak de boosdoener
Ik heb m'n Nexus 7 nu iets van bijna 2 weken. Echt een heerlijk ding!
Ben alleen ook een van de gelukkige qua touchscreenproblemen. Heb het idee dat als ik snel typ hij af een toe een letter mist/dubbel doet. Ook heb ik nu al 3x gehad dat het hele touchscreen gewoon niet meer reageerde (tablet liep niet vast, want als ik powerknop indrukte kwam gewoon soepel power-menuutje te voorschijn. zelfde met volume etc). Als ik dan de nexus opnieuw opstartte (heel lang powerknop indrukken dan gaat 'ie uit), deed alles het gewoon weer perfect.
Wat denken jullie? Aangezien die het na een reboot gewoon weer fijntjes doet zou ik zeggen softwareprobleempje (en dus maar afwachten), maar echt goed is het ook niet toch?
Ben alleen ook een van de gelukkige qua touchscreenproblemen. Heb het idee dat als ik snel typ hij af een toe een letter mist/dubbel doet. Ook heb ik nu al 3x gehad dat het hele touchscreen gewoon niet meer reageerde (tablet liep niet vast, want als ik powerknop indrukte kwam gewoon soepel power-menuutje te voorschijn. zelfde met volume etc). Als ik dan de nexus opnieuw opstartte (heel lang powerknop indrukken dan gaat 'ie uit), deed alles het gewoon weer perfect.
Wat denken jullie? Aangezien die het na een reboot gewoon weer fijntjes doet zou ik zeggen softwareprobleempje (en dus maar afwachten), maar echt goed is het ook niet toch?
Moet zeggen dat de accuduur bij mijn Nexus me echt zwaar teleurstelt, deze was bij mijn oude Nexus veel beter.
Afgelopen vrijdag opgeladen, zondagmiddag, terwijl die in fly modus stond, helemaal leeg, misschien 2 uur screen on time. Mijn oude Nexus hield het op die manier makkelijk 5 dagen vol
Afgelopen vrijdag opgeladen, zondagmiddag, terwijl die in fly modus stond, helemaal leeg, misschien 2 uur screen on time. Mijn oude Nexus hield het op die manier makkelijk 5 dagen vol

dan houd een app je nexus wakker, ik heb met 2 actieve push accounts (google en exchange) max 7 % verbruik per 24 uur.partyondude schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:23:
Moet zeggen dat de accuduur bij mijn Nexus me echt zwaar teleurstelt, deze was bij mijn oude Nexus veel beter.
misschien met een reboot gefixed, of anders even een ap zoeken waarmee je kan checken welke app je toestel uit deep sleep houdt.
Ik heb precies hetzelfde! In games nooit last van gehad. alleen nog tijdens het snel typen. Ook is er dan sprake van dat hij de touch vertraagd registreert, waardoor je een lag ervaart. Nadeel is dat ik niet blind kan/wil typen, en ik er dus vaak te laat achter kom dat het niet goed gaat.JelleNL schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:50:
Ik heb m'n Nexus 7 nu iets van bijna 2 weken. Echt een heerlijk ding!
Na een reboot werkt dan altijd weer goed.
Overigens heb ik nu een custom ROM draaien die is gebaseerd op de een-na-laatste officiële build van Google. Daar zitten bugfixes in. Draai jij nu de allernieuwste build? Deze dus?: JSS15R
Yippie kayak, other buckets!
Aangezien iedereen het over de laatste firmware versie heeft, dan vermeld ik ook even mijn firmware versie die ik net gekregen heb.
Ik heb de nexus 7 lte met firmware versie JLS36C
Ik heb de nexus 7 lte met firmware versie JLS36C
Heb sinds zaterdag de Nexus 7 16 GB versie. Bij het aanzetten kreeg ik meteen een update voor firmware JWR66N. Echter OTG met USB memory sticks werkte niet (issue 58277 - protected USB device) ook niet met deze oplossing. Een factory reset gaf me firmware JSS15R sindsdien werkt OTG weer.
Handig om te testen met OTG Troubleshooter.
Handig om te testen met OTG Troubleshooter.
Ik heb nu ook een paar dagen de Nexus7 en... Man wat een mooi apparaatje. Lichter dan mijn HTC Sensation, ligt prima in de hand, en dan dat scherm!
Kreeg zelf geen firmware update (alleen de alereerste om van dev-keys naar release-keys te gaan), maar bleef op JWR66N steken. Gelukkig geen touchscreen problemen, en inmiddels handmatig JSS15R geflashed.
Enige waar ik nu nog naar op zoek ben is naar een mooie case (liefst zo'n leer-achtig ding met een klepje als een boek), iemand suggesties?
Kreeg zelf geen firmware update (alleen de alereerste om van dev-keys naar release-keys te gaan), maar bleef op JWR66N steken. Gelukkig geen touchscreen problemen, en inmiddels handmatig JSS15R geflashed.
Enige waar ik nu nog naar op zoek ben is naar een mooie case (liefst zo'n leer-achtig ding met een klepje als een boek), iemand suggesties?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1558935redah schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:58:
Ik heb nu ook een paar dagen de Nexus7 en... Man wat een mooi apparaatje. Lichter dan mijn HTC Sensation, ligt prima in de hand, en dan dat scherm!
Heeft iemand al een oplossing voor het feit dat het volume tijdens gebruik van earphones niet hoger kan dan 50% ?
Voor thuis op de bank is 50% prima, maar in de trein moet hij voor mij toch echt harder..
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58636
note: Ik heb veschillende oortjes/koptelefoons getest en verschillende apps voor het afspelen van films, muziek en youtube filmpjes... Porbleem blijft
note2: build-nummer JSS15R
Voor thuis op de bank is 50% prima, maar in de trein moet hij voor mij toch echt harder..
note: Ik heb veschillende oortjes/koptelefoons getest en verschillende apps voor het afspelen van films, muziek en youtube filmpjes... Porbleem blijft
[ Voor 25% gewijzigd door Werewood Elf op 24-09-2013 10:10 ]
Voor de goede orde zit de plug er goed in? Heb je andere koptelefoons of in-ear headset al geprobeerd?Max the Roos schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:10:
Heeft iemand al een oplossing voor het feit dat het volume tijdens gebruik van earphones niet hoger kan dan 50% ?
Je zou nog eerst in de equalizer van Google Play Music alles op max kunnen zetten. Anders is er ook nog deze app Speaker Boost. Wel op eigen risico natuurlijk
Ik heb de Nexus 7" 2013 niet. Ik ben benieuwd naar of Live TV Ned1, 2 en 3 (NPO app) op de Nexus 7 2013 werkt.. Op mijn Xperia Z tablet werkt Live TV overigens niet, hetgeen door NPO is bevestigd...
zojuist geinstalleerd en geen probleem, werkt primawsmaal schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:32:
Ik heb de Nexus 7" 2013 niet. Ik ben benieuwd naar of Live TV Ned1, 2 en 3 (NPO app) op de Nexus 7 2013 werkt.. Op mijn Xperia Z tablet werkt Live TV overigens niet, hetgeen door NPO is bevestigd...
Alles in op de juiste manier erin gestopt, ook ver genoeg. Maar zodra ik het volume knopje indruk om het volume hoger te zetten kan dit niet verder dan 50%.Chocoball schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:49:
[...]
Voor de goede orde zit de plug er goed in? Heb je andere koptelefoons of in-ear headset al geprobeerd?
Je zou nog eerst in de equalizer van Google Play Music alles op max kunnen zetten. Anders is er ook nog deze app Speaker Boost. Wel op eigen risico natuurlijk
Als niemand last heeft van deze, in mijn ogen softwarematig beperking, dan ga ik er mee terug. Anders wacht ik wel op een fix
Thx ;-)Prulleman schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:00:
[...]
zojuist geinstalleerd en geen probleem, werkt prima
Krijg je niet de vraag of je het zeker weet?Max the Roos schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:43:
[...]
Alles in op de juiste manier erin gestopt, ook ver genoeg. Maar zodra ik het volume knopje indruk om het volume hoger te zetten kan dit niet verder dan 50%.
Als niemand last heeft van deze, in mijn ogen softwarematig beperking, dan ga ik er mee terug. Anders wacht ik wel op een fix
Bij mij komt er een popup op met de melding dat harder slecht is voor je oren en of ik wel zeker weet dat ik harder wil. Dan kan ik ok drukken of annuleren. Na Ok kan ik zo hard gaan als ik wil.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
ja.. dat is ook het eerste wat ik dacht, bij sommige full screen apps krijg je deze notificatie niet te zien (bs player overruled bijvoorbeeld de volume slider met zijn eigen in app weergave, archos player laat de melding daarintegen wel zien).Xanion schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:22:
[...]
Krijg je niet de vraag of je het zeker weet?
Bij mij komt er een popup op met de melding dat harder slecht is voor je oren en of ik wel zeker weet dat ik harder wil. Dan kan ik ok drukken of annuleren. Na Ok kan ik zo hard gaan als ik wil.
Om dit te voorkomen kan je bijvoorbeeld de melding weg klikken als je in een normale niet full screen muziek player zit (google play music bv). Dit wordt onthouden tot de volgende reboot.
dit dus
de bug die je eerder linked heb ik nog niet gezien... verder is het volume niet bijster hard, maar ruim voldoende, met in ear dopjes kan ik max niet aan, met mijn SH HD-25-1 II staat ie regelmatig op 90 % (afhankelijk van de bron, muziek gaat wel, maar audio van video is vaak een stukje zachter
[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 24-09-2013 14:46 ]
Dat was het inderdaad.. Full screen apps onderdrukken deze melding.. Thanks voor oplossingPrulleman schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:43:
[...]
ja.. dat is ook het eerste wat ik dacht, bij sommige full screen apps krijg je deze notificatie niet te zien (bs player overruled bijvoorbeeld de volume slider met zijn eigen in app weergave, archos player laat de melding daarintegen wel zien).
Om dit te voorkomen kan je bijvoorbeeld de melding weg klikken als je in een normale niet full screen muziek player zit (google play music bv). Dit wordt onthouden tot de volgende reboot.
dit dus
[afbeelding]
de bug die je eerder linked heb ik nog niet gezien... verder is het volume niet bijster hard, maar ruim voldoende, met in ear dopjes kan ik max niet aan, met mijn SH HD-25-1 II staat ie regelmatig op 90 % (afhankelijk van de bron, muziek gaat wel, maar audio van video is vaak een stukje zachter
Ik heb net ook een nexus 7 gekocht. Bevalt prima, geen backlight bleeding oid maar wel helemaal tegen de rand een kleine dode pixel. Hij valt nauwelijks op maar nu ik weet dat ie er zit ben ik bang dat het gaat storen. Zit te twijfelen of ik hem omruilen of het accepteer.
Update.
Lig ik lekker in bed Netflix te kijken zet ik het geluid zacht hoor ik inderdaad die ruis best wel erg. Zeer irritant eigenlijk. Hebben ze hier allemaal last van?
Update.
Lig ik lekker in bed Netflix te kijken zet ik het geluid zacht hoor ik inderdaad die ruis best wel erg. Zeer irritant eigenlijk. Hebben ze hier allemaal last van?
[ Voor 24% gewijzigd door z0rk0l op 24-09-2013 22:50 ]
Jup. Allemaal last van. Ik zet mijn geld op een software update die dit gaat verhelpen. (en zo niet, dan is het apparaat te fijn om weg te doen)z0rk0l schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:33:
Ik heb net ook een nexus 7 gekocht. Bevalt prima, geen backlight bleeding oid maar wel helemaal tegen de rand een kleine dode pixel. Hij valt nauwelijks op maar nu ik weet dat ie er zit ben ik bang dat het gaat storen. Zit te twijfelen of ik hem omruilen of het accepteer.
Update.
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Het is inderdaad een fijn apparaat, maar ik gebruik de tablet bijna elke avond in bed voor series etc. Dan staat het geluid altijd heel zacht en dan is het echt niet om aan te horen helaasDagobert schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:33:
[...]
Jup. Allemaal last van. Ik zet mijn geld op een software update die dit gaat verhelpen. (en zo niet, dan is het apparaat te fijn om weg te doen)
Verwijderd
Ik ben van plan om mezelf een Nexus 7 aan te schaffen en nu lees ik dus deze problemen met het geluid.z0rk0l schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:38:
[...]
Het is inderdaad een fijn apparaat, maar ik gebruik de tablet bijna elke avond in bed voor series etc. Dan staat het geluid altijd heel zacht en dan is het echt niet om aan te horen helaas
Treden deze problemen op met gebruik van de speaker of ook bij gebruik van een headphone?
Never mind, antwoord al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 11:43 ]
Wil je dat antwoord met de rest delen?
Verwijderd
ook nog welTheProf82 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:53:
Wil je dat antwoord met de rest delen?
Wat ik gevonden heb is dat deze problemen enkel optreden bij gebruik van de speaker,
Bij gebruik van headphone zou je hier geen last van moeten hebben
ik heb de tablet terug gebracht helaas. Als het geluid probleem er niet was geweest had het de perfecte tablet geweest voor me maar het stoort te erg. Het is helemaal niet om aan te horen als het geluid zacht staat.
Nu het hier besproken is, ben ik gaan luisteren op niveau 1 geluid van de 15 (mx speler) en merk inderdaad dat ik meer ruis dan anders hoor bij niveau 1 tot er met 5.
Is dit bij alle modellen zo? Sidenote: Heb de tablet in MM in duitsland gehaald kan ik garantie eventueel vragen bij Asus NL of MM NL?
Is dit bij alle modellen zo? Sidenote: Heb de tablet in MM in duitsland gehaald kan ik garantie eventueel vragen bij Asus NL of MM NL?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Wat hierboven Dagobert ook al zei, ik denk ook dat het een software bug is (die static noise) en dat het snel verholpen zal worden met een update.
Voor zover ik heb kunnen lezen hier op GoT en XDA, hebben alle modellen er last van.
Mij stoort het niet heel erg, zeker niet zo erg om de tablet terug te brengen.
Want verder ben ik heel erg tevreden over deze tablet.
Hiervoor heb ik een N7 2012 model gehad, maar die ging helaas stuk op vakantie.
Door verzekeringsgeld heb ik deze kunnen kopen en ik kan gerust zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben. Deze 2013 versie is echt nog beter, op een hoop fronten, dan het 2012 model.
Voor zover ik heb kunnen lezen hier op GoT en XDA, hebben alle modellen er last van.
Mij stoort het niet heel erg, zeker niet zo erg om de tablet terug te brengen.
Want verder ben ik heel erg tevreden over deze tablet.
Hiervoor heb ik een N7 2012 model gehad, maar die ging helaas stuk op vakantie.
Door verzekeringsgeld heb ik deze kunnen kopen en ik kan gerust zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben. Deze 2013 versie is echt nog beter, op een hoop fronten, dan het 2012 model.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Toen ik hem in Duitsland kocht vertelde de verkoper mij dat de garantie ook bij andere filialen en in het buitenland geldt. Hij had wel gemerkt dat ik geen Duitser was...Oggy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:45:
[...]
Sidenote: Heb de tablet in MM in duitsland gehaald kan ik garantie eventueel vragen bij Asus NL of MM NL?
Als het klopt wat hier op XDA staat. Dan ligt het aan de hardware en is het gewoon erg slecht van Asus/Google. Die van mij is in ieder geval gelijk teruggestuurd vanwege dit probleem.speedme schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:34:
Wat hierboven Dagobert ook al zei, ik denk ook dat het een software bug is (die static noise) en dat het snel verholpen zal worden met een update.
Zat net.te kijken op.ibood.
Wordt vandaag goedkoop . aangeboden
Ja, het oude 2012 model ja, refurbishedptweaker schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:11:
Zat net.te kijken op.ibood.

Verwijderd
Al eerder gezegd, mijn nexus 7 2013 heeft er geen last van. Geen ruis op laag volume.
Correctie, ik hoor het alleen als het volume net 1 puntje boven helemaal uit staat.
Maar ik moet er mn best voor doen om het te horen dus kan nou niet zeggen dat het me zo erg stoort. Voor audio koop ik zoiets toch al niet.
Correctie, ik hoor het alleen als het volume net 1 puntje boven helemaal uit staat.
Maar ik moet er mn best voor doen om het te horen dus kan nou niet zeggen dat het me zo erg stoort. Voor audio koop ik zoiets toch al niet.
Oggy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:45:
Is dit bij alle modellen zo?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 15:44 ]
Weet iemand of er al een officiële reactie is op dat static noise probleem?
Ik heb het ook bij standje 1, bij alle anderen niet. Maar... Eigenlijk gebruik ik de Nexus alleen maar met oordopjes, en daar hoor je dan weer helemaal niets.
Zelf amper last van ruis, als ik hem zoals hier boven al een paar keer gezegt is op standje 1 zet hoor ik, als ik heel goed luister en in een dood stille ruimte, een beetje ruis die niet eens constant is maar af en toe tervoorschijn komt. Mischien komt het door de equilizers die ik geinstaleerd heb?
Hebben jullie nog last van de multi-touch/touch screen problemen? De tablet waar de "Q" build op staat functioneert naar behoren, echter bij een andere tablet (van mijn oom) met de laatste "R" build tript hij hem. Slepen van widgets gaat niet (laat steeds los wanneer je aan het slepen bent) en bij het naar beneden swipen van de notificatiebalk springt die steeds terug (doordat de touchscreen denkt dat je op een andere plek drukt). Ik heb hem ook geadviseerd om de tablet om te ruilen, en bij het opzetten van de tablet niet up te daten.
R zou juist extra fixes hebben... maar als je een hardware issue hebt helpt een update wel of niet installeren natuurlijk ook niks
Zelf nergens last van.. met Q een R niet
Zelf nergens last van.. met Q een R niet
Mijn N7 heeft wel een eigenaardigheidje. Bij het booten zie ik rechts onderin in de zwarte rand van het scherm een bright spot. Het zit niet in het scherm maar precies in de waar de zwarte rand begint. Als de tablet eenmaal opgestart is dan is ook de bright spot weer weg. Ik vraag mij af wat dat zou kunnen zijn.
Verwijderd
Vals alarm, ik had rotation lock aanstaan en had dat helemaal niet door.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 18:00 ]
Afgelopen week ook een 2013 Nexus 7 besteld, bij de Wehkamp, ding was nergens goedkoper te vinden. Omdat ik aangetrokken werd door het HiDPI scherm.
Eerst het goede nieuws: het scherm is écht goed, een enorme verbetering t.o.v. het scherm van de eerste Nexus 7. Ook de bouwkwaliteit is op zich wederom prima voor elkaar, zeker gezien het prijsniveau.
Dan het slechte nieuws: ik stuur het ding retour. Het spijt me het te moeten zeggen, maar wat is Android nog steeds slecht geschikt voor een tablet, zeg. Er is gewoon bijna geen app te vinden die er niet uitziet alsof het draait op een groot uitgevallen smartphone. Dan nog de nog steeds matige responsiviteit van het touchscreen i.c.m. het breedbeeldformaat, ik zal hier wel weer verketterd worden, maar Android loopt op dat soort essentiele vlakken echt nog steeds mijlenver achter op iOS. Teksten zijn ondanks de véél lagere resolutie op een iPad mini in portrait beter leesbaar, iOS schaalt fonts beter en het verschil in oppervlak tussen 7 inch en 8 inch is groter dan je zou denken, het raken van de link waarop je wilt klikken is een soort prijsschieten en hopen dat je raak schiet. En in landscape stand blíjf je scrollen...
Ik wacht wel op een retina iPad mini als opvolger voor mijn huidige mini, de N7 is ondanks zijn veel betere specificaties voor mij echt een stap terug gebleken die ik niet wil maken. Jammer, want op papier biedt Android echt wel een aantal voordelen, maar die zijn voor mij bij lange na niet groot genoeg om de stap terug in usability te willen accepteren.
Eerst het goede nieuws: het scherm is écht goed, een enorme verbetering t.o.v. het scherm van de eerste Nexus 7. Ook de bouwkwaliteit is op zich wederom prima voor elkaar, zeker gezien het prijsniveau.
Dan het slechte nieuws: ik stuur het ding retour. Het spijt me het te moeten zeggen, maar wat is Android nog steeds slecht geschikt voor een tablet, zeg. Er is gewoon bijna geen app te vinden die er niet uitziet alsof het draait op een groot uitgevallen smartphone. Dan nog de nog steeds matige responsiviteit van het touchscreen i.c.m. het breedbeeldformaat, ik zal hier wel weer verketterd worden, maar Android loopt op dat soort essentiele vlakken echt nog steeds mijlenver achter op iOS. Teksten zijn ondanks de véél lagere resolutie op een iPad mini in portrait beter leesbaar, iOS schaalt fonts beter en het verschil in oppervlak tussen 7 inch en 8 inch is groter dan je zou denken, het raken van de link waarop je wilt klikken is een soort prijsschieten en hopen dat je raak schiet. En in landscape stand blíjf je scrollen...
Ik wacht wel op een retina iPad mini als opvolger voor mijn huidige mini, de N7 is ondanks zijn veel betere specificaties voor mij echt een stap terug gebleken die ik niet wil maken. Jammer, want op papier biedt Android echt wel een aantal voordelen, maar die zijn voor mij bij lange na niet groot genoeg om de stap terug in usability te willen accepteren.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar weet je zeker dat je geen maandagochtend model had? En de touch screen response was een software matige fout, had je wel alle updates geïnstalleerd? Mijn touchscreen reageert namelijk zeer goed op al mijn aanrakingen.Luke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:49:
Afgelopen week ook een 2013 Nexus 7 besteld, bij de Wehkamp, ding was nergens goedkoper te vinden. Omdat ik aangetrokken werd door het HiDPI scherm.
Ik heb een ipad Mini en de Nexus 7 als vervanger ervoor gekocht en ik wil echt geen moment meer terug. Teksten zijn echt superscherp tov de Ipad mini, dus snap je commentaar niet goed daar.
Wat betreft apps, afgezien van de app van de grootste techsite van Nederland (je weet wel die lui die zich Tweakers noemen
(nu.nl, evernote, Gmail, Mail, Chrome, AndroidWorld, Drippler, Skype, Live Score Addicts, Flipboard, Buienradar, RTL XL en zo kan ik nog even doorgaan) Een jaar geleden zou ik je gelijk gegeven hebben, nu moet je toch echt zoeken naar apps die niet aangepast zijn.
Maar veel plezier, ook de mini is een mooi apparaat.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik heb hier ook last van en het was precies de reden waarom ik weer naar dit topic kwam. Ik was zojuist bezig mijn apps en widgets te herindelen en ik begon gewoon te vloeken omdat het apparaat weigerde uit te voeren wat ik wilde. Het verslepen van bijvoorbeeld apps naar een ander venster bleek een crime.Amps schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:39:
Hebben jullie nog last van de multi-touch/touch screen problemen? De tablet waar de "Q" build op staat functioneert naar behoren, echter bij een andere tablet (van mijn oom) met de laatste "R" build tript hij hem. Slepen van widgets gaat niet (laat steeds los wanneer je aan het slepen bent) en bij het naar beneden swipen van de notificatiebalk springt die steeds terug (doordat de touchscreen denkt dat je op een andere plek drukt). Ik heb hem ook geadviseerd om de tablet om te ruilen, en bij het opzetten van de tablet niet up te daten.
Andere kuren die wel eens optreden zijn dat ie niet goed registreert dat je een app of widget wilt vasthouden en slepen, waardoor ie gewoon door pagina's gaat scrollen, dat ie dubbele of aanhoudende aanrakingen registreert bij bijvoorbeeld typen, of dat ie bepaalde aanrakingen gewoon helemaal niet registreert (waardoor ik zojuist niet eens de letter 'j' kon typen).
Mijn voornaamste vraag was eigenlijk of dit gewoon echt een kuur is met Android tablets tov telefoons, of dat dit echt een hardware of software fout in het apparaat betreft. Ik neem toch aan het laatste. In elk geval werkt het touchscreen op m'n Galaxy S4 vele malen fijner, wat nu als gevolg heeft dat ik de tablet er minder snel bij pak. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Edit: nu ik er wat langer over nadenk, moet het mijn inziens toch wel een softwarematig issue zijn. De kuren zijn namelijk niet consistent. Er zijn momenten dat ie het prima blijft doen. Het lijkt haast alsof het meer optreedt naargelang je 'm langer achter elkaar gebruikt. Kan het dan alsnog iets hardwarematigs zijn, zoals warmte van het apparaat wat de repsonsiviteit van het touchscreen negatief beïnvloed doordat dit niet afdoende is afgeschermd? Ik noem maar iets willekeurigs...
[ Voor 12% gewijzigd door R0nn op 29-09-2013 16:43 . Reden: nog wat toegevoegd ]
Nope, ik heb geen hardwarematige fouten aan het apparaat kunnen herkennen, ook niet met een speciaal programma om het touchscreen te testen, en de laatste updates stonden erop. Het is ook niet nieuw overigens, met de oude Nexus 7 had ik precies dezelfde ervaring, ik had gehoopt en verwacht dat het anno 2013 wel beter zou zijn.Xanion schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:38:
[...]
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar weet je zeker dat je geen maandagochtend model had? En de touch screen response was een software matige fout, had je wel alle updates geïnstalleerd? Mijn touchscreen reageert namelijk zeer goed op al mijn aanrakingen.
Ik heb een ipad Mini en de Nexus 7 als vervanger ervoor gekocht en ik wil echt geen moment meer terug. Teksten zijn echt superscherp tov de Ipad mini, dus snap je commentaar niet goed daar.
Wat betreft apps, afgezien van de app van de grootste techsite van Nederland (je weet wel die lui die zich Tweakers noemen) en Facebook (maar dat is ook een k*t app op IOS) zijn eigenlijjk alle apps die ik gebruik wel geoptimaliseerd voor tablet.
(nu.nl, evernote, Gmail, Mail, Chrome, AndroidWorld, Drippler, Skype, Live Score Addicts, Flipboard, Buienradar, RTL XL en zo kan ik nog even doorgaan) Een jaar geleden zou ik je gelijk gegeven hebben, nu moet je toch echt zoeken naar apps die niet aangepast zijn.
Maar veel plezier, ook de mini is een mooi apparaat.
De Facebook app op iOS7 is misschien niet geweldig, hij biedt een tien keer betere ervaring dan de smartphone app die je krijgt voorgeschoteld op een Nexus 7. Skype draait alleen maar zowel in portrait als landscape als je de tablet 'optimalisatie' uitschakelt, Chrome en GMail draaien nota bene fijner op een iPad dan op de Nexus, lijken duidelijk beter geoptimaliseerd te zijn voor grote schermen.
Het is niet de eerste keer dat ik het geprobeerd heb, ik heb diverse Android tablets gehad, waaronder de oude Nexus 7 en nu de 2013 variant, en iedere keer opnieuw is het een volstrekt teleurstellende ervaring geweest.
Misschien is het mijn leeftijd
Welke apps gebruiken jullie om films vanaf een NAS te kijken?
Ik gebruik op m'n Asus TF101 ES file explorer samen met mx player, werkt perfect.
Op m'n nexus echter niet. Mx player laat geen geluid horen (alle codec's extra geinstalleerd), en VLC player laat geen ondertitels zien...
Ik gebruik op m'n Asus TF101 ES file explorer samen met mx player, werkt perfect.
Op m'n nexus echter niet. Mx player laat geen geluid horen (alle codec's extra geinstalleerd), en VLC player laat geen ondertitels zien...
Ik heb nu een halve week een Nexus 7 in gebruik. Waarom? Ik heb altijd een iPad gebruikt en bij mijn laatste werkgever had ik een iPad 3 in gebruik. Nu ben ik sowieso in het Apple-ecosysteem geïntegreerd, maar ik had er niets over te klagen. Echter, vorige week moest ik mijn iPad inleveren bij mijn baas. Ik gebruikte de iPad ook veel bij mijn andere baan, in het basisonderwijs. Het aansluiten op de beamer is zo gepiept (Dock -> DVI) en dankzij het ontzettend rijke aanbod van applicaties die leerlingen ook kunnen ondersteunen, werkte dat heerlijk. Omdat ik privé ook veel gebruik maak van de iPad, wilde ik eigenlijk een nieuwe. Maar, omdat 9,7" soms wel te groot is, wilde ik eigenlijk de iPad Mini. Maar omdat het nu weer bijna wisseltijd is bij Apple, wilde ik niet de huidige aanschaffen.
Zodoende kwam ik dus uit bij de Nexus 7. Klein, maar handzaam formaat, leuke prijs én overal geprezen. Maar zoals ik al zei heb ik geen eigen ervaring met Android en dat is mij eigenlijk tot nu toe niet bevallen. Vrienden om mij heen hebben wel Android's gehad, van de Desire tot aan de S4. De evolutie heb ik dan ook wel meegemaakt, maar het is totaal niet mijn ding. Ik ben ontzettend tevreden over het externe aspect van de Nexus, laat dat duidelijk zijn. Ondanks dat het geen aluminium is, is het wel fijn materiaal om vast te houden. Het scherm is ook prachtig, lekker scherp. De verhouding spreekt mij niet aan, maar daar kom ik straks nog op terug. Het feit dat er een notificatieled aanwezig is, is geweldig. Verder zijn de volume/wake-knoppen ook voldoende. Wel heb ik ruis bij lage volumes. Ik heb het hier af en toe al gelezen, maar of dat nu een maandagochtendexemplaar is of niet, dat weet ik niet. Feit is, dat ik het heb. De plaatsing van de speakers is prima.
Waar bij mij de schoen wringt, is Android zelf. Het is al véél gebruiksvriendelijker dan ik had verwacht en an sich is er nu ook een redelijke structuur doorgevoerd. Maar als nieuwe gebruiker, moet je niet willekeurig de meer-knop (de drie punten in ieder geval) gaan plaatsen. Daarnaast is Google Play waardeloos qua overzicht of wat dan ook. Bij de overzichten krijg je een half sleepmenu á la Metro-stijl, terwijl dat nergens anders te vinden is. Maar het grootste probleem wat ik heb met Android, is dat het niet vliegensvlug is. Met Chrome een gemiddelde website openen en op de tekst inzoomen (tweemaal tikken) en ik kan rustig een seconde of drie wachten tot de Nexus actie onderneemt. Ik ben dat absoluut niet gewend en vind het behoorlijk vervelend ook. Dan heb ik nog een probleem met de schermverhouding. Voor media is het geweldig, maar neem een app als Facebook of Twitter. Afgezien dat het gewoon opgeschaalde telefoon applicaties zijn, is het in landscapeverhouding niet lekker te lezen. Dat geldt ook voor browsen in landscape, omdat de verticale hoogte met 7" nu eenmaal beperkt is. Er zijn wel degelijk apps die prima werken, maar ik vind het beschamend dat het met Twitter en Facebook in ieder geval zo gesteld is. De IMDB-app is ook behoorlijk traag, maar aan de andere kant is de Spotify-app bijvoorbeeld stukken beter dan de iOS-variant. Qua gebruik in het onderwijs schort het aan de apps en het feit dat er alleen een HDMI-connectie mogelijk is.
Mijn conclusie, ik zit de rit met de Nexus uit totdat de nieuwe iPad's in de winkels liggen. Mijn grootste probleem met de Nexus is dat het opgezadeld zit met Android. Heus, Android heeft een aantal goede punten (quick settings bij de top bar, de uitstekende Google-integratie, de keuze voor standaardapps voor bijvoorbeeld het browsen). Echter, de beeldverhouding, het feit dat Android niet altijd even snel en soepel is, rare designbeslissingen en het feit dat ik hem vanuit mijn professie ook niet maximaal kan gebruiken, zijn grote negatieve punten voor mij. Desondanks snap ik ook dat ik het nu na een halve week bekijk, dat er heus dingen zijn waar ik nog aan moet wennen, maar voorlopig is dit mijn ervaring en conclusie met de Nexus.
Zodoende kwam ik dus uit bij de Nexus 7. Klein, maar handzaam formaat, leuke prijs én overal geprezen. Maar zoals ik al zei heb ik geen eigen ervaring met Android en dat is mij eigenlijk tot nu toe niet bevallen. Vrienden om mij heen hebben wel Android's gehad, van de Desire tot aan de S4. De evolutie heb ik dan ook wel meegemaakt, maar het is totaal niet mijn ding. Ik ben ontzettend tevreden over het externe aspect van de Nexus, laat dat duidelijk zijn. Ondanks dat het geen aluminium is, is het wel fijn materiaal om vast te houden. Het scherm is ook prachtig, lekker scherp. De verhouding spreekt mij niet aan, maar daar kom ik straks nog op terug. Het feit dat er een notificatieled aanwezig is, is geweldig. Verder zijn de volume/wake-knoppen ook voldoende. Wel heb ik ruis bij lage volumes. Ik heb het hier af en toe al gelezen, maar of dat nu een maandagochtendexemplaar is of niet, dat weet ik niet. Feit is, dat ik het heb. De plaatsing van de speakers is prima.
Waar bij mij de schoen wringt, is Android zelf. Het is al véél gebruiksvriendelijker dan ik had verwacht en an sich is er nu ook een redelijke structuur doorgevoerd. Maar als nieuwe gebruiker, moet je niet willekeurig de meer-knop (de drie punten in ieder geval) gaan plaatsen. Daarnaast is Google Play waardeloos qua overzicht of wat dan ook. Bij de overzichten krijg je een half sleepmenu á la Metro-stijl, terwijl dat nergens anders te vinden is. Maar het grootste probleem wat ik heb met Android, is dat het niet vliegensvlug is. Met Chrome een gemiddelde website openen en op de tekst inzoomen (tweemaal tikken) en ik kan rustig een seconde of drie wachten tot de Nexus actie onderneemt. Ik ben dat absoluut niet gewend en vind het behoorlijk vervelend ook. Dan heb ik nog een probleem met de schermverhouding. Voor media is het geweldig, maar neem een app als Facebook of Twitter. Afgezien dat het gewoon opgeschaalde telefoon applicaties zijn, is het in landscapeverhouding niet lekker te lezen. Dat geldt ook voor browsen in landscape, omdat de verticale hoogte met 7" nu eenmaal beperkt is. Er zijn wel degelijk apps die prima werken, maar ik vind het beschamend dat het met Twitter en Facebook in ieder geval zo gesteld is. De IMDB-app is ook behoorlijk traag, maar aan de andere kant is de Spotify-app bijvoorbeeld stukken beter dan de iOS-variant. Qua gebruik in het onderwijs schort het aan de apps en het feit dat er alleen een HDMI-connectie mogelijk is.
Mijn conclusie, ik zit de rit met de Nexus uit totdat de nieuwe iPad's in de winkels liggen. Mijn grootste probleem met de Nexus is dat het opgezadeld zit met Android. Heus, Android heeft een aantal goede punten (quick settings bij de top bar, de uitstekende Google-integratie, de keuze voor standaardapps voor bijvoorbeeld het browsen). Echter, de beeldverhouding, het feit dat Android niet altijd even snel en soepel is, rare designbeslissingen en het feit dat ik hem vanuit mijn professie ook niet maximaal kan gebruiken, zijn grote negatieve punten voor mij. Desondanks snap ik ook dat ik het nu na een halve week bekijk, dat er heus dingen zijn waar ik nog aan moet wennen, maar voorlopig is dit mijn ervaring en conclusie met de Nexus.
Landscape browsen is inderdaad niet ideaal op een 7 inch. Google verkocht de eerste nexus 7 ook als een portrait mode apparaat. Bij de tweede nexus 7 hebben ze dit naar landscape omgezet vanwege de stereo speakers en omdat veel gebruikers er vooral filmpjes op kijken(youtube).
Dat slechte overzicht van google play ervaar ik zelf niet maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wat ik wel echt heel raar vindt is het feit dat je zegt dat je vertragingen hebt bij browsen van 2 a 3 seconden. Het is bij mij namelijk razend snel(double tappen, openen van websites).
Succes ermee in ieder geval!
Dat slechte overzicht van google play ervaar ik zelf niet maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wat ik wel echt heel raar vindt is het feit dat je zegt dat je vertragingen hebt bij browsen van 2 a 3 seconden. Het is bij mij namelijk razend snel(double tappen, openen van websites).
Ja die trage werking herken ik ook niet echt. De tablet is meestal ongeveer net zo snel als m'n S4 (gevoelsmatig natuurlijk, niet gemeten).
Ik heb daarnaast zeker aardig wat ervaring met iOS, heb ook nog een iPhone 5 namelijk. Het blijft uiteindelijk een vaststaand feit dat iOS sneller en 'snappier' werkt. Ik denk dat Android dat gat ook nooit geheel zal kunnen dichten omdat het daarvoor te open is. Het komt voor mij echter inmiddels zodanig dicht in de buurt dat het mij niet stoort. Ik kan nu prima werken op beide besturingssystemen.
Ik heb daarnaast zeker aardig wat ervaring met iOS, heb ook nog een iPhone 5 namelijk. Het blijft uiteindelijk een vaststaand feit dat iOS sneller en 'snappier' werkt. Ik denk dat Android dat gat ook nooit geheel zal kunnen dichten omdat het daarvoor te open is. Het komt voor mij echter inmiddels zodanig dicht in de buurt dat het mij niet stoort. Ik kan nu prima werken op beide besturingssystemen.
Het punt is hier dat het gat tussen iOS en Android op tablets véél groter is. En het feit dat Android te 'open' zou zijn om 'snappy' te zijn, ik kan die redenering niet volgen. Al helemaal niet als we het hebben over een 'flagship'-device als een Nexus 7. Het is in mijn ogen erg teleurstellend dat een dergelijk device, met een quad core CPU en 4 x zoveel RAM (!) toch 'stroperiger' aanvoelt als een iPad mini die basically bestaat uit ruim TWEE jaar oude hardware. Dat erg basic zaken als de responsiviteit van het touchscreen niet voor elkaar zijn en dat als klap op de vuurpijl er door de fabrikant geen enkele 'incentive' wordt gegeven aan softwareontwikkelaars om fatsoenlijke, geoptimaliseerde software uit te brengen...
Sommige mensen zijn Apple minded, sommige Android. Jij bent duidelijk Apple minded. Ik snap dan ook niet helemaal waarom je ooit een Nexus7 gekocht hebt. Maar verkoop hem gewoon en geniet van je iPad. Dit topic gaat over de Nexus7, niet over welk OS jij beter vindt. En daar gaat het zo wel op uit draaien.Luke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:03:
Het punt is hier dat het gat tussen iOS en Android op tablets véél groter is. En het feit dat Android te 'open' zou zijn om 'snappy' te zijn, ik kan die redenering niet volgen. Al helemaal niet als we het hebben over een 'flagship'-device als een Nexus 7. Het is in mijn ogen erg teleurstellend dat een dergelijk device, met een quad core CPU en 4 x zoveel RAM (!) toch 'stroperiger' aanvoelt als een iPad mini die basically bestaat uit ruim TWEE jaar oude hardware. Dat erg basic zaken als de responsiviteit van het touchscreen niet voor elkaar zijn en dat als klap op de vuurpijl er door de fabrikant geen enkele 'incentive' wordt gegeven aan softwareontwikkelaars om fatsoenlijke, geoptimaliseerde software uit te brengen...
Off topic dus, maar Sinds ik mijn iPad mini naar IOS 7.heb geüpdatet ervaar ik daar erg veel haperingen. Hoop dat ze dat weer rechttrekken in een update.
Heb een Surface RT, een iPad 2 en een Nexus 4.
Die eerste werd best wel slecht beoordeeld maar met Windows 8.1 erop is het een prima tablet.
Omdat mijn Nexus 4 erg lekker werkt heb ik de Nexus 7 als vervanger van mijn iPad 2.
Heb hem nu een weekje geprobeerd maar vind het toch net niet. Android werkt op een tablet gewoon niet zo lekker als Windows of iOS. Op een telefoon vind ik het geweldig (beter dan iOS en WP), maar als tablet-os mist het finesse en bruikbaarheid.
Heb besloten de nieuwe iPad mini af te wachten of de Surface 2 te kopen.
Die eerste werd best wel slecht beoordeeld maar met Windows 8.1 erop is het een prima tablet.
Omdat mijn Nexus 4 erg lekker werkt heb ik de Nexus 7 als vervanger van mijn iPad 2.
Heb hem nu een weekje geprobeerd maar vind het toch net niet. Android werkt op een tablet gewoon niet zo lekker als Windows of iOS. Op een telefoon vind ik het geweldig (beter dan iOS en WP), maar als tablet-os mist het finesse en bruikbaarheid.
Heb besloten de nieuwe iPad mini af te wachten of de Surface 2 te kopen.
Dit topic is toch voor ervaringen met en discussie over de Nexus 7?
Ik geef mijn ervaringen en probeer daar over te discussiëren, want ik begrijp écht niet dat de Nexus 7 zoveel lovende reviews krijgt.
De Nexus 7 is wat mij betreft mooie hardware die zwaar gehandicapt wordt door het feit dat er een OS op draait dat het betastadium nooit zal ontgroeien, net als de meeste andere Google producten.
Waarom ik een Nexus 7 kocht? Vanwege die lovende reviews. 'Het scherm is zoveel beter dan de iPad, het apparaat is zoveel sneller, en goedkoper, enz enz.' Ik begrijp dat niet. Ja, het scherm is beter, dat begrijp ik. Maar verder? Alle waar naar zijn geld...
Ik geef mijn ervaringen en probeer daar over te discussiëren, want ik begrijp écht niet dat de Nexus 7 zoveel lovende reviews krijgt.
De Nexus 7 is wat mij betreft mooie hardware die zwaar gehandicapt wordt door het feit dat er een OS op draait dat het betastadium nooit zal ontgroeien, net als de meeste andere Google producten.
Waarom ik een Nexus 7 kocht? Vanwege die lovende reviews. 'Het scherm is zoveel beter dan de iPad, het apparaat is zoveel sneller, en goedkoper, enz enz.' Ik begrijp dat niet. Ja, het scherm is beter, dat begrijp ik. Maar verder? Alle waar naar zijn geld...
[ Voor 17% gewijzigd door Luke_msx op 29-09-2013 18:40 ]
venom1 schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:45:
Landscape browsen is inderdaad niet ideaal op een 7 inch. Google verkocht de eerste nexus 7 ook als een portrait mode apparaat. Bij de tweede nexus 7 hebben ze dit naar landscape omgezet vanwege de stereo speakers en omdat veel gebruikers er vooral filmpjes op kijken(youtube).
In portrait is het browsen inderdaad prima, maar over die vertraging. Het browsen naar pagina's toe en het laden daarvan, dat gaat ook allemaal prima. Maar de navigatie binnen een pagina is traag, of het nu een geladen pagina is of dat de Nexus nog bezig is. Dat geldt voor dubbel tappen, als voor pinch to zoom. Verder heeft Android een andere manier van scrollen, die in mijn ogen niet zo smooth overkomt. Er zit meer "gewicht" achter het scrollen, het is minder lineair als bij iOS. Daar moet ik nog wel flink aan wennen.R0nn schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:50:
Ja die trage werking herken ik ook niet echt. De tablet is meestal ongeveer net zo snel als m'n S4 (gevoelsmatig natuurlijk, niet gemeten).
Ik ga er in ieder geval nog even mee klooien. Het is niet zo dat ik het een kat in de zak aankoop vind hoor, absoluut niet. Maar het is geen apparaat waar ik een jaar mee uit de voeten kan, daar stoor ik mij teveel voor aan de minpunten.
Chrome is dan ook een kl*te browser op Android. Het werkt nooit echt lekker.
In de Play store staan zat alternatieven die beter werken, probeer Firefox eens, zul je zien dat scrollen al heel anders gaat.
In de Play store staan zat alternatieven die beter werken, probeer Firefox eens, zul je zien dat scrollen al heel anders gaat.
Dat je niet tevreden bent omdat je beter/anders gewend prima, ieder zijn ding.Luke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:36:
Dit topic is toch voor ervaringen met en discussie over de Nexus 7?
Maar om nou te concluderen dat dat Android en andere Google producten het betastadium nooit zullen ontgroeien vind ik nogal kort door de bocht. Waarom vind je dat?
Omdat we inmiddels bij versie 4.3 van Android zijn, en het, iig op tablets, zeker nog lang geen voltooid product is, verre van, en die argumenten heb ik al lang gegeven. Wat mij betreft staat Android op een vergelijkbaar punt in de ontwikkeling als Windows stond tijdens de komst van Windows 98. Alles werkt, het lijkt heel wat, maar er zijn nog hele bergen met fundamentele problemen die alleen op te lossen zijn door een fundamenteel nieuw ontwerp. Microsoft deed het en kwam met Windows NT, ik ben benieuwd of Google dat moment ook zal kennen.
Buiten dat is het jarenlang standaard policy geweest bij Google om producten 'beta' te noemen terwijl ze allang in 'productie' waren. Alleen het labeltje 'beta' doorstrepen maakt een product nog niet af.
Buiten dat is het jarenlang standaard policy geweest bij Google om producten 'beta' te noemen terwijl ze allang in 'productie' waren. Alleen het labeltje 'beta' doorstrepen maakt een product nog niet af.
Ik werk met beiden en ik vindt Android in sommige opzichten een beter en verder ontwikkeld product.Luke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:15:
Omdat we inmiddels bij versie 4.3 van Android zijn, en het, iig op tablets, zeker nog lang geen voltooid product is, verre van, en die argumenten heb ik al lang gegeven. Wat mij betreft staat Android op een vergelijkbaar punt in de ontwikkeling als Windows stond tijdens de komst van Windows 98. Alles werkt, het lijkt heel wat, maar er zijn nog hele bergen met fundamentele problemen die alleen op te lossen zijn door een fundamenteel nieuw ontwerp. Microsoft deed het en kwam met Windows NT, ik ben benieuwd of Google dat moment ook zal kennen.
Ik hoor IOS mensen alleen altijd maar zeggen dat het tablet veel vloeiender loopt dan een Android tablet, maar persoonlijk merk ik nauwelijks tot geen verschil.
Als ik dan tegen iemand zeg die wat meer 'Apple Minded' is wat ik mis op IOS:
- Profielen, tablet wordt vaak door meer mensen in een huishouden gebruikt. Ik kan gewoon voor mijn vrouw een profiel aanmaken zodat ze haar eigen email en facebook heeft. Tevens kan ik voor mijn kinderen instellen dat ze slechts enkele spellen mogen spelen en uitzetten dat ze de playstore in kunnen.
- In Android kan ik tenminste bepalen welke Email client of browser ik wil gebruiken. Ja tuurlijk zeg je dan, dat kan je in IOS ook....Tot je op een Mailto link klinkt of vanuit je mail een Url....
- In Android kan ik tenminste bepalen welke toetsenbord ik wil gebruiken met welke layout en of ik wil swypen of niet.
- In Android kan ik tenminste bepalen hoe mijn telefoon eruit ziet, hoe mijn lockscreen eruit ziet, hoe mijn homescherm eruit ziet.
- In Android kan ik gewoon op mijn homescreen mijn mail en agenda widget naast elkaar zitten. In een overzicht zie ik de belangrijkste dingen bij elkaar. Oh ja, mijn mail zie ik ook al op mijn lockscreen,
- In Android kan ik vanuit mijn fotogalerij direct een photo op instagram plaatsen
- In Android kan ik gewoon vanuit een office pakket offline een word document aanmaken en nadien even naar Dropbox copieren.
Ik kan er nog zat meer noemen. Maar dit soort zaken vindt ik belangrijker dan een milliseconde sneller kunnen animeren. En alle bovenstaande zaken zit perfect in het beta Android geimplementeerd.
En als ik bovenstaande zaken opnoem dat krijg ik steevast als antwoord, dat heb je niet nodig. Nee, inderdaad.. Apple bepaald wat je nodig hebt. Tot IOS6 had niemand een widget nodig om snel je WIFI uit te kunnen zetten of je BlueTooth, behalve de Android boys die het wel handig vonden en ook hadden. Dan komt er in IOS7 een control center en vinden de IOS lovers dat Apple een geniale move doet.
Nogmaals, ik heb een Nexus7 en een Ipad mini en ik heb ook de allereerste Ipad gekocht. Ben jarenlang ook een tevreden Ipad gebruiker geweest, maar de zaken die Apple weigert te implementeren (zoals bovenstaande punten) zorgen ervoor dat IOS bij lange niet zo af is als Android. Als je alleen maar een scherm met statische icoontjes hoeft weer te geven ben je ook snel een 'af' product. Laat ze maar eens peentjes zweten daar door meer geavanceerde functies toe te voegen aan het OS, maar je ziet aan de beveiligingsbugs in 7 dat ze daar al moeite zat mee hebben.
IOS was een paar jaar lang genoeg omdat mensen 'getraind' moesten worden in het gebruik van een smartphone. Maar nu kennen mensen het van binnen en buiten en zijn slimmer geworden in het gebruik ervan. IOS is hier echter niet in meegegroeid door meer geavanceerde functies aan te bieden en dat wordt ondertussen toch echt tijd.
Mijn vrouw heeft haar eigen iPad. En de mailclient in iOS doet precies wat hij moet doen, net als de browser. Allemaal zaken waarvoor je geen alternatief nodig hebt. Die geweldige Android widgets updaten vaak pas als je ze in beeld brengt of soms zelfs pas als je op een 'refresh' knop tikt. Welk voordeel heeft dát dan nog boven het starten van de app? Beperkingen van toegang zitten ook al heel lang in iOS, overigens.
Los daarvan, de verschillen in responsiviteit gaan niet over een miliseconde sneller animeren, maar over het reageren op een tap op het scherm, over het openen van de correcte link die je aanklikt, dat soort dingen. Die zijn zelfs op die zo geweldig gereviewde Nexus 7 vaak nog meer 'hit and miss' dan dat het gewoon werkt zoals je verwacht.
Het punt is, is dat Android typisch een product is zoals je dat veel ziet in opensource communities: features gaan voor betrouwbaarheid en functionaliteit. Google heeft daar simpelweg te weinig oog voor, want op het eerste gezicht kunnen features mensen naar je OS of je device toe lokken. Er zit, om maar eens een voorbeeldje uit de praktijk te noemen, een bug in het filesysteem, al vanaf versie 4.0, die ervoor zorgt dat het zo goed als onmogelijk is om foto's naar de Nexus 7 te kopiëren met de juiste timestamp, waardoor geen enkele app nog in staat is de foto's, bijvoorbeeld gemaakt met je iPad of met een andere smartphone, in de juiste chronologische volgorde af te beelden. Je leest het goed, al vanaf 4.0, en zo'n basic functionaliteit hoort uit de doos goed te werken. Zo'n bug is niet eens onvergeeflijk, maar wat wel onvergeeflijk is is dat zo'n bug al bijna twee jaar openstaat en gewoon niet verholpen wordt... Ik liep gisteren zelf tegen die bug aan, en ik wist niet wat ik zag... Mijn foto's stonden er netjes op, maar allemaal met een timestamp van het moment dat ik ze naar de Nexus kopieëerde, en dus volledig door elkaar. De Youtube app werkt niet goed, de sidebar doet het niet, even zoeken op de Google fora bracht aan het licht dat heen veel voorkomend probleem is dat zich al een aantal dagen voordoet op allerlei 4.x tablets. 'We're working on it'. Dat zegt Google, dan...
En dat gezeur over die statische schermen met icoontjes, sorry hoor, maar dat argument is inmiddels al zo oud, en keer op keer worden de widgets van Android er weer bijgesleept. Maar de afgelopen dagen met de Nexus hebben mij weer bewezen dat die widgets vaak onvoorspelbaar reageren, en dan schieten ze hun doel volkomen voorbij.
IOS is juist af, omdat allerlei overbodig prutsels weggelaten zijn, en het OS alles wat het moet doen, buitengewoon goed doet. Android doet weliswaar heel veel, maar het doet eigenlijk niets écht goed. Ik had gehoopt dat versie 4.3 op high-end hardware een sprong voorwaarts gemaakt had, maar ik ben daarin wederom teleurgesteld.
Hoe dan ook, ik heb niet in dit topic gereageerd om iOS op te hemelen of zo. Maar mijn ervaringen met de Nexus 7, die wil ik hier wél beschrijven, daar is dit topic voor; en die ervaringen met de nieuwe Nexus 7 zijn simpelweg niet positief. Tegen alle verwachtingen in, op basis van de info die online te vinden is.
Los daarvan, de verschillen in responsiviteit gaan niet over een miliseconde sneller animeren, maar over het reageren op een tap op het scherm, over het openen van de correcte link die je aanklikt, dat soort dingen. Die zijn zelfs op die zo geweldig gereviewde Nexus 7 vaak nog meer 'hit and miss' dan dat het gewoon werkt zoals je verwacht.
Het punt is, is dat Android typisch een product is zoals je dat veel ziet in opensource communities: features gaan voor betrouwbaarheid en functionaliteit. Google heeft daar simpelweg te weinig oog voor, want op het eerste gezicht kunnen features mensen naar je OS of je device toe lokken. Er zit, om maar eens een voorbeeldje uit de praktijk te noemen, een bug in het filesysteem, al vanaf versie 4.0, die ervoor zorgt dat het zo goed als onmogelijk is om foto's naar de Nexus 7 te kopiëren met de juiste timestamp, waardoor geen enkele app nog in staat is de foto's, bijvoorbeeld gemaakt met je iPad of met een andere smartphone, in de juiste chronologische volgorde af te beelden. Je leest het goed, al vanaf 4.0, en zo'n basic functionaliteit hoort uit de doos goed te werken. Zo'n bug is niet eens onvergeeflijk, maar wat wel onvergeeflijk is is dat zo'n bug al bijna twee jaar openstaat en gewoon niet verholpen wordt... Ik liep gisteren zelf tegen die bug aan, en ik wist niet wat ik zag... Mijn foto's stonden er netjes op, maar allemaal met een timestamp van het moment dat ik ze naar de Nexus kopieëerde, en dus volledig door elkaar. De Youtube app werkt niet goed, de sidebar doet het niet, even zoeken op de Google fora bracht aan het licht dat heen veel voorkomend probleem is dat zich al een aantal dagen voordoet op allerlei 4.x tablets. 'We're working on it'. Dat zegt Google, dan...
En dat gezeur over die statische schermen met icoontjes, sorry hoor, maar dat argument is inmiddels al zo oud, en keer op keer worden de widgets van Android er weer bijgesleept. Maar de afgelopen dagen met de Nexus hebben mij weer bewezen dat die widgets vaak onvoorspelbaar reageren, en dan schieten ze hun doel volkomen voorbij.
IOS is juist af, omdat allerlei overbodig prutsels weggelaten zijn, en het OS alles wat het moet doen, buitengewoon goed doet. Android doet weliswaar heel veel, maar het doet eigenlijk niets écht goed. Ik had gehoopt dat versie 4.3 op high-end hardware een sprong voorwaarts gemaakt had, maar ik ben daarin wederom teleurgesteld.
Hoe dan ook, ik heb niet in dit topic gereageerd om iOS op te hemelen of zo. Maar mijn ervaringen met de Nexus 7, die wil ik hier wél beschrijven, daar is dit topic voor; en die ervaringen met de nieuwe Nexus 7 zijn simpelweg niet positief. Tegen alle verwachtingen in, op basis van de info die online te vinden is.
[ Voor 14% gewijzigd door Luke_msx op 29-09-2013 20:49 ]
Laten we vooral niet vervallen in een ellenlange Android vs iOS discussie nu. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en dat is maar goed ook, want daardoor hebben de verschillende platform ook hun eigen gebruikersgroep. Persoonlijk denk ik dat het gewoon wennen is. Ik heb vandaag even mijn Galaxy Nexus uitgeleend aan iemand die geen internet op zn iPhone had, maar hij kon totaaaaaaal niet met mijn telefoon overweg. Een URL intikken in de browser lukte hem pas na minimaal 10x backspace gebruiken en ook daarna kon hij op het scherm geen link in één keer goed aanklikken. Puur een geval van gewenning, want ik heb dit probleem zelf nooit. Ik vind typen op een iPhone of iPad juist weer lastiger..
Maar om het even op de Nexus 7 te houden: Wel interessante discussie over de verhouding van het scherm. Ik heb de vorige N7 gehad (helaas gestolen) en deze nieuwe variant staat weer op mn wishlist. Ik wacht nog even met aanschaffen tot er misschien nog wat meer bugs standaard al verholpen zijn, want ik begrijp toch dat de touch bug nog niet helemaal weg is bij iedereen. De discussie over de grootte en de verhouding maakt me soms toch aan het twijfelen, want eigenlijk is de N7 een veredelde smartphone. Als ik straks ook een Nexus 5 ga gebruiken als vervanger van mijn Galaxy Nexus, ben ik bang dat de N7 weinig toevoegt en ik toch misschien een Nexus 10 weer fijner ga vinden.. Maar die is weer groter, lomper en duurder.
Anyway, ik wacht het nog even af
Maar om het even op de Nexus 7 te houden: Wel interessante discussie over de verhouding van het scherm. Ik heb de vorige N7 gehad (helaas gestolen) en deze nieuwe variant staat weer op mn wishlist. Ik wacht nog even met aanschaffen tot er misschien nog wat meer bugs standaard al verholpen zijn, want ik begrijp toch dat de touch bug nog niet helemaal weg is bij iedereen. De discussie over de grootte en de verhouding maakt me soms toch aan het twijfelen, want eigenlijk is de N7 een veredelde smartphone. Als ik straks ook een Nexus 5 ga gebruiken als vervanger van mijn Galaxy Nexus, ben ik bang dat de N7 weinig toevoegt en ik toch misschien een Nexus 10 weer fijner ga vinden.. Maar die is weer groter, lomper en duurder.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Als je het perse bij Android wilt houden, zou ik niet de N7 nemen. Dat is praktisch gezien inderdaad een veredelde smartphone, en ik zou, als je echt een tablet wilt, dan iets groters nemen. De N7 is te smal en te klein in portrait en niet hoog genoeg in landscape.
Het is maar net wat je met de tablet wil doen en wat je ervan verwacht. Hier voldoet 7" prima en ben ik een bijzonder tevreden gebruiker
Die touchscreen bug snap ik niet. Er zijn mensen die 'm hadden waar ie na de patch weg was, ergo een software fout. En er zijn mensen die 'm hebben ook met de laatste patches, dan zou je zeggen een hardware fout.Maardiweb schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:48:
Laten we vooral niet vervallen in een ellenlange Android vs iOS discussie nu. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en dat is maar goed ook, want daardoor hebben de verschillende platform ook hun eigen gebruikersgroep. Persoonlijk denk ik dat het gewoon wennen is. Ik heb vandaag even mijn Galaxy Nexus uitgeleend aan iemand die geen internet op zn iPhone had, maar hij kon totaaaaaaal niet met mijn telefoon overweg. Een URL intikken in de browser lukte hem pas na minimaal 10x backspace gebruiken en ook daarna kon hij op het scherm geen link in één keer goed aanklikken. Puur een geval van gewenning, want ik heb dit probleem zelf nooit. Ik vind typen op een iPhone of iPad juist weer lastiger..
Daarnaast zijn er mensen (zoals ik
Ik werk met beiden systemen en vindt beiden z'n voor- en nadelen hebben. Jij (en iedereen) moet pakken wat ie het fijnste vindt. Maar als je hier je ervaringen met de Nexus7 wilt beschrijven moet je dat doen zonder de vergelijk met IOS er meteen bij te betrekken, dat is wat je deed in je originele post. En in een Android minded topic kun je daar natuurlijk een reactie op verwachtenLuke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:22:
Verwijderd
Ik vind eigenlijk de ervaringsvergelijking met bijvoorbeeld de iPad mini in dit topic wel prettig. Daar hoort wat mij betreft ook de ervaring met het besturingssysteem onlosmakelijk bij. Samen met de kwaliteit van het scherm is dat toch wat de ervaring met een tablet voor het grootste deel bepaald.
Bij de vergelijking zou ik dan wel proberen te vermijden je te laten verlijden tot uitspraken als "Android zal NOOIT het betastadium ontstijgen". Dat zou pas nuttig worden als Google daarop zou reageren met een welgemeend "Dat zullen we nog wel eens zien".
Bij de vergelijking zou ik dan wel proberen te vermijden je te laten verlijden tot uitspraken als "Android zal NOOIT het betastadium ontstijgen". Dat zou pas nuttig worden als Google daarop zou reageren met een welgemeend "Dat zullen we nog wel eens zien".
Diceplayer. Deze app streamt werkelijk alles wat ik er tot nu toe op de N7 op heb afgevuurd.gabberjoost schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:08:
Ik gebruik Plex, werkt perfect maar moet je natuurlijk wel een NAS hebben die als Plex server kan dienen.Zerosum schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:44:
[...]
Diceplayer. Deze app streamt werkelijk alles wat ik er tot nu toe op de N7 op heb afgevuurd.
En dat is nou precies wat ik bedoelde toen ik onderstaande schreef...Luke_msx schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:22:
Mijn vrouw heeft haar eigen iPad. En de mailclient in iOS doet precies wat hij moet doen, net als de browser. Allemaal zaken waarvoor je geen alternatief nodig hebt.
Xanion schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:50:
[...]
En als ik bovenstaande zaken opnoem dat krijg ik steevast als antwoord, dat heb je niet nodig. Nee, inderdaad.. Apple bepaald wat je nodig hebt. Tot IOS6 had niemand een widget nodig om snel je WIFI uit te kunnen zetten of je BlueTooth, behalve de Android boys die het wel handig vonden en ook hadden. Dan komt er in IOS7 een control center en vinden de IOS lovers dat Apple een geniale move doet.
[ Voor 57% gewijzigd door Xanion op 29-09-2013 22:48 ]
Inmiddels heeft de persoon in kwestie de tablet omgeruild voor een ander exemplaar en schijnt deze touch screen vóór en na de update prima te functioneren. Ik denk dat het aan de mutaties in de touch screen responsiveness ligt waardoor bij sommigen met een update het wel beter van wordt, en bij anderen niet. Hoe dan ook, de touch screen zou ongeacht de firmware versie goed moeten werken obviouslyR0nn schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:34:
[...]
Ik heb hier ook last van en het was precies de reden waarom ik weer naar dit topic kwam. Ik was zojuist bezig mijn apps en widgets te herindelen en ik begon gewoon te vloeken omdat het apparaat weigerde uit te voeren wat ik wilde. Het verslepen van bijvoorbeeld apps naar een ander venster bleek een crime.
Andere kuren die wel eens optreden zijn dat ie niet goed registreert dat je een app of widget wilt vasthouden en slepen, waardoor ie gewoon door pagina's gaat scrollen, dat ie dubbele of aanhoudende aanrakingen registreert bij bijvoorbeeld typen, of dat ie bepaalde aanrakingen gewoon helemaal niet registreert (waardoor ik zojuist niet eens de letter 'j' kon typen).
Mijn voornaamste vraag was eigenlijk of dit gewoon echt een kuur is met Android tablets tov telefoons, of dat dit echt een hardware of software fout in het apparaat betreft. Ik neem toch aan het laatste. In elk geval werkt het touchscreen op m'n Galaxy S4 vele malen fijner, wat nu als gevolg heeft dat ik de tablet er minder snel bij pak. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Edit: nu ik er wat langer over nadenk, moet het mijn inziens toch wel een softwarematig issue zijn. De kuren zijn namelijk niet consistent. Er zijn momenten dat ie het prima blijft doen. Het lijkt haast alsof het meer optreedt naargelang je 'm langer achter elkaar gebruikt. Kan het dan alsnog iets hardwarematigs zijn, zoals warmte van het apparaat wat de repsonsiviteit van het touchscreen negatief beïnvloed doordat dit niet afdoende is afgeschermd? Ik noem maar iets willekeurigs...
Thanx, werkt fantastisch!Zerosum schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:44:
[...]
Diceplayer. Deze app streamt werkelijk alles wat ik er tot nu toe op de N7 op heb afgevuurd.
De Nexus 7 is een prima tablet, maar bluetooth ondersteuning voor toestenborden en muizen is echt bagger. Android 4.3 op de Nexus 7 werkt niet goed samen met bluetooth toetsenborden en muizen. Dit komt door de draadloze chip die voor problemen zorgt met de draadloze verbinding van wifi en bluetooth. Wanneer deze twee tegelijkertijd actief zijn bij bijvoorbeeld Chrome, dan gaat de Nexus 7 lastig doen.
Een voorbeeld is wanneer je android typt met een bluetooth toetsenbord in Chrome, dan krijg je namelijk iets als andrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroid. De r blijft dan zonder reden hangen, waarbij waarschijnlijk de chip die voor de draadloze verbinding zorgt de oorzaak is.
Uit dit topic blijken er meer mensen last van te hebben: http://productforums.goog...ce7P9V4qU%5B1-25-false%5D
Hopelijk komt Google zo snel mogelijk met een oplossing, want niemand wordt er vrolijk van.
Een voorbeeld is wanneer je android typt met een bluetooth toetsenbord in Chrome, dan krijg je namelijk iets als andrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroid. De r blijft dan zonder reden hangen, waarbij waarschijnlijk de chip die voor de draadloze verbinding zorgt de oorzaak is.
Uit dit topic blijken er meer mensen last van te hebben: http://productforums.goog...ce7P9V4qU%5B1-25-false%5D
Hopelijk komt Google zo snel mogelijk met een oplossing, want niemand wordt er vrolijk van.
Ik gebruik een de Apple Wireless Keyboard hier probleemloos. Chrome gebruik ik niet maar de AOSP browser. Wanneer je AOSP als zoekterm gebruikt in dit topic vind je manieren om hem met en zonder ROOT te installeren.batentje_kaitos schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:41:
De Nexus 7 is een prima tablet, maar bluetooth ondersteuning voor toestenborden en muizen is echt bagger. Android 4.3 op de Nexus 7 werkt niet goed samen met bluetooth toetsenborden en muizen. Dit komt door de draadloze chip die voor problemen zorgt met de draadloze verbinding van wifi en bluetooth. Wanneer deze twee tegelijkertijd actief zijn bij bijvoorbeeld Chrome, dan gaat de Nexus 7 lastig doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 30-09-2013 08:26 ]
Dat maakt het niet minder waar. De browser en de mailclient van iOS zijn veel beter dan welk alternatief dat er ook maar in appstore óf playstore te vinden is... Minimaal, snel, zelfs op oude hardware en zonder overbodige franje. Door Activesync support voor gmail uit te zetten en zo gebruikers op iOS naar Google's eigen gmail client te dwingen om nog pushmail te krijgen heeft Google mij vakkundig bij gmail weggejaagd. Ook al werkt de gmail client beter op een iPad dan op een Android tablet, het blijft een overbloated baggerclient. Activesync, daar mag iedereen een grote hekel aan hebben, maar het is simpelweg het mooiste protocol voor pushmail.Xanion schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
En dat is nou precies wat ik bedoelde toen ik onderstaande schreef...![]()
[...]
Het controlcenter vind ik overigens niet zo'n geniale toevoeging. Bij iOS toestellen heeft het ingeschakeld zijn van WiFi en Bluetooth zo weinig invloed op de accuduur dat je alleen jezelf kwelt als je dat soort dingen wilt gaan lopen micromanagen...
Maar goed, ik zal verder over iOS ophouden en terugkomen op mijn oorspronkelijke conclusie: ik vind de N7 een overgehypt apparaat en ik vind de vele lovende reviews onbegrijpelijk, zolang als in mijn ogen heel fundamentele functionaliteiten niet lekker werken. Een tablet is voor mij geen speelgoed maar een stuk gereedschap, en op die manier bekeken zit Android mij continu in de weg. Nog los van zaken als de bug die ik al noemde die er voor zorgt dat timestamps in het filesystem onbruikbaar zijn... Mag er nog zo'n mooi scherm inzitten en nog zoveel RAM. De gebruikerservaring is echt onder de maat.
[ Voor 14% gewijzigd door Luke_msx op 30-09-2013 09:03 ]
Ik zie dat je inmiddels een player hebt gevonden, maar als je heimwee hebt naar MX player, moet je tijdens het afspelen eens op het muziek/geluid icoon drukken, en kiezen voor andere manier van decoderen. Er zijn er 3. Dat loste het bij mij op.gabberjoost schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:08:
Yippie kayak, other buckets!
Waarvan akte, je punt is onderhand wel duidelijk, de Nexus 7 maar vooral Android is niets voor jou. Wat niet wil zeggen dat de Nexus 7 niets is. Dat blijk uit, je zegt het zelf al, de vele overwegend positieve reviews op het net en de meeste gebruikerservaringen hier in dit topic.Luke_msx schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:54:
[...]
Dat maakt het niet minder waar. De browser en de mailclient van iOS zijn veel beter dan welk alternatief dat er ook maar in appstore óf playstore te vinden is... Minimaal, snel, zelfs op oude hardware en zonder overbodige franje. Door Activesync support voor gmail uit te zetten en zo gebruikers op iOS naar Google's eigen gmail client te dwingen om nog pushmail te krijgen heeft Google mij vakkundig bij gmail weggejaagd. Ook al werkt de gmail client beter op een iPad dan op een Android tablet, het blijft een overbloated baggerclient. Activesync, daar mag iedereen een grote hekel aan hebben, maar het is simpelweg het mooiste protocol voor pushmail.
Het controlcenter vind ik overigens niet zo'n geniale toevoeging. Bij iOS toestellen heeft het ingeschakeld zijn van WiFi en Bluetooth zo weinig invloed op de accuduur dat je alleen jezelf kwelt als je dat soort dingen wilt gaan lopen micromanagen...
Maar goed, ik zal verder over iOS ophouden en terugkomen op mijn oorspronkelijke conclusie: ik vind de N7 een overgehypt apparaat en ik vind de vele lovende reviews onbegrijpelijk, zolang als in mijn ogen heel fundamentele functionaliteiten niet lekker werken. Een tablet is voor mij geen speelgoed maar een stuk gereedschap, en op die manier bekeken zit Android mij continu in de weg. Nog los van zaken als de bug die ik al noemde die er voor zorgt dat timestamps in het filesystem onbruikbaar zijn... Mag er nog zo'n mooi scherm inzitten en nog zoveel RAM. De gebruikerservaring is echt onder de maat.
Ik heb niet het idee dat dit een probleem van de Nexus7 is, maar een bug in Android.batentje_kaitos schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:41:
Ik hoor namelijk mensen met een Android TV stick met exact dezelfde klacht.
Ik gebruik hier ook MX Player (gekocht, al jaren), was en is de beste mediaspeler tot nu toe. Voor de Nexus7 moet je echter even H/W+ decoding aanzetten (niet H/W, niet S/W, maar H/W+) en dan speelt 'ie mooi alles af wat je maar wil, met hardware acceleratie. Ofwel, stuk minder warmte, stuk minder accuverbruikgabberjoost schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:08:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, maar ik vraag me toch nog af wat (samenvattend) de issue's zijn waar de Nexus 7 mee kampt. Ik sta op het punt nu definitief één te halen, maar twijfel omdat ik het idee heb dat er nogal wat issue's zijn zoals het touchprobleem, defecte pixels en rebootloops.
Iemand die hier nog wat nuttigs over kan zeggen?
Zelfs een keyboard dock (Galaxy Tab 10.1, eerste gen) gaf bij mij dat probleem. Lijkt inderdaad iets in Android te zijn; niet eens specifiek Bluetooth.Xanion schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
[...]
Ik heb niet het idee dat dit een probleem van de Nexus7 is, maar een bug in Android.
Ik hoor namelijk mensen met een Android TV stick met exact dezelfde klacht.
Verwijderd
Ik heb er net even eentje in de Mediamarkt staan bepotelen en het is toch wel een erg fraai apparaat. Het scherm is fantastisch en het ding ligt ook heerlijk in de hand. Zelfs de Nexus 10 verbleekt er een beetje naast.
Het grootste nadeel is dat ik mijn centen beter aan nuttigere apparatuur uitgeef. Hoezeer ik ook probeer redenen te verzinnen dat ik dit ding nodig heb, echt overtuigend wil het niet worden
Het grootste nadeel is dat ik mijn centen beter aan nuttigere apparatuur uitgeef. Hoezeer ik ook probeer redenen te verzinnen dat ik dit ding nodig heb, echt overtuigend wil het niet worden
je krijgt garantie ? als er problemen optreden kan je hem gewoon ruilen.50Miles schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:52:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, maar ik vraag me toch nog af wat (samenvattend) de issue's zijn waar de Nexus 7 mee kampt. Ik sta op het punt nu definitief één te halen, maar twijfel omdat ik het idee heb dat er nogal wat issue's zijn zoals het touchprobleem, defecte pixels en rebootloops.
En je leest hier veel klachten maar onhoudt dat je tevreden mensen bijna nooit hoort.
heb er hier al een paar weken een lte versie liggen die werkt zonder problemen.
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Dag Wimstradamus,
Ik ben ook van plan om lte versie in duitsland te kopen... kan je met je lte versie ook bellen en gebeld worden? waar heb je je lte versie gekocht.
Ik ben ook van plan om lte versie in duitsland te kopen... kan je met je lte versie ook bellen en gebeld worden? waar heb je je lte versie gekocht.
wimstradamus schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:08:
[...]
je krijgt garantie ? als er problemen optreden kan je hem gewoon ruilen.
En je leest hier veel klachten maar onhoudt dat je tevreden mensen bijna nooit hoort.
heb er hier al een paar weken een lte versie liggen die werkt zonder problemen.
Je kunt op de WC bijlezen met het laatste nieuws, weet je wel hoeveel tijd je je daarmee bespaart waarmee je je geld terug kunt verdienen?Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:55:
Nee met de LTE versie kan je niet bellen alleen databluemind schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:45:
Dag Wimstradamus,
[...]
edit: gekocht bij Cyberport.de
[ Voor 4% gewijzigd door wimstradamus op 30-09-2013 23:14 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Nee met de LTE versie kan je niet bellen alleen data
[/quote]
Dat klopt maar met de app go sms kan je nog wel smssen
[/quote]
Dat klopt maar met de app go sms kan je nog wel smssen
Verwijderd
Al moet ik zeggen dat de iPad Mini met zijn aanzienlijk grotere scherm toch ook wel wat heeft. Het is duidelijk dat de resolutie van de huidige versie niet meer kan, maar het leest wel iets natuurlijker op zo'n display.Xanion schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:52:
Je kunt op de WC bijlezen met het laatste nieuws, weet je wel hoeveel tijd je je daarmee bespaart waarmee je je geld terug kunt verdienen?
Toch jammer dat ik verder zo weinig met Apple heb
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.