Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 17:55

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

John nexus schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:53:
Ik ben nu erg nieuwsgierig of bij iemand het notificatie ledje werkt en zoo ja welke kleur.
Bij mij is er niets te zien.
Bij het ontvangen van een gmail knippert er een wit notificatie-led.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
helaas geen multicolor zoals de galaxy nexus en de N4

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn er ook mensen die dit niet kunnen reproduceren?

Zonder adapter ingeplugd Zorda je de adapter inplugt, of zelfs maar lichtjes contact maakt verdwijnt het probleem. Maar goed, het hele idee van zo'n tablet is dat je er mee op pad gaat natuurlijk :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SAqfBmy-4hs]

Touchtest app:
Google Play: Multitouch Test

Als iedereen dit heeft bespaar ik me de ellende van opsturen voor reparatie en zo...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
steveman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:28:

Zonder adapter ingeplugd Zorda je de adapter inplugt, of zelfs maar lichtjes contact maakt verdwijnt het probleem. Maar goed, het hele idee van zo'n tablet is dat je er mee op pad gaat natuurlijk :+

[video]

Touchtest app:

Als iedereen dit heeft bespaar ik me de ellende van opsturen voor reparatie en zo...
Bekend probleem waar meerdere mensen last van hebben, maar het gros niet.
Opsturen en nieuwe vragen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

[video]

Touchtest app:

Ik kan dit NIET reproduceren (gelukkig)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah gelukkig, zou ook bijzonder jammer zijn als alle geproduceerde units dit vertoonden!

Pff, BCC... "Lijkt me ook raar om met drie vingers het scherm aan te raken" :')

Maar goed, ik zal een begeleidend briefje maken en het youtube-filmpje linken op m'n website. Hopelijk tref ik bij Asus een niet-digibeet :/

[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 02-10-2013 13:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
Na wekenlang gewacht en getwijfeld te hebben tussen deze nexus en verscheidene 8.x" tablets, toch maar het opgegeven en de nexus besteld :')
De enige echte goede 8-ish" is de LG G Pad 8.3, maar die is nog niet uit, en die moet z'n specs natuurlijk nog maar waar maken.

De ipad mini's scherm is te karig, de paar galaxy 8" tablets laten ook te wensen (weinig te vinden met full hd scherm) en tablets van andere vage goedkope merken spraken me ook niet aan.

Ik ben benieuwd jongens :9~

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
steveman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:45:
Ah gelukkig, zou ook bijzonder jammer zijn als alle geproduceerde units dit vertoonden!

Pff, BCC... "Lijkt me ook raar om met drie vingers het scherm aan te raken" :')

Maar goed, ik zal een begeleidend briefje maken en het youtube-filmpje linken op m'n website. Hopelijk tref ik bij Asus een niet-digibeet :/
dat is inderdaad wel om te huilen, maar hebben ze je bij de BCC nu gewoon weer weggestuurd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31

[video]

Touchtest app:

Vraagje hoe ben je achter je probleem gekomen ?

Ik bedoel heb je tijdens gebruik er last van gehad of net zo lang de multitouch test gedaan tot je iets tegen kwam ?

Lijkt mij namelijk niet zo'n groot issue, en volgens mij heb je tijdens gebruik er geen last van.
Kan me vergissen natuurlijk.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, nee natuurlijk niet. In praktijk merk ik met browsen zo nu en dan een willekeurige klik.
En nog irritanter tijdens games merk ik zo nu en dan ook random inputs, en dat is echt mega irritant.

Die touch apps zijn er om op commando aan te tonen dat er wat mis is.

Feit blijft, volgens de specificaties hoort het apparaat 10 finger multitouch te ondersteunen, maar daar is dus niet echt sprake van.

Laat ik nou net een 4 speler app willen ontwikkelen, allemaal een vingertje in een hoek van het scherm. Dat werkt dus niet op mijn tablet. Terwijl m'n telefoon (m'n enige andere touchdevice), nergens last van heeft.

Zo zijn we dus niet getrouwd, maar goed ik slaap er nog een nachtje over. M'n ervaring met opsturen naar Asus is dat het resulteert in frustratie.

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 02-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb het net ook ff getest en 10 vinger multitouch werkt vlekkeloos hiero. Ik kon er geen screenshot van maken, mijn vingers waren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nou ik had vandaag ook iets raars.... Hele ding doet niks meer. Alleen op de aan uit knop reageerde hij. Touchscreen helemaal niks. Maargoed, na de aan uit knop lang ingedrukt te houden ging hij helemaal uit en heb hem opnieuw opgestart toen deed hij het wel weer.

Ook ik heb touch problemen filmpje post ik later hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 23-09 06:37
Ik heb er deze week 1 gehaald na lang wikken en wegen want ik wilde in principe de iPad mini (retina) af gaan wachten. Thuisgekomen de N7 opgeladen en even een uurtje uitgeprobeerd, mooi apparaat en denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Echter ik wilde deze vandaag cadeau doen aan een familielid en in de veronderstelling dat de batterij toch niet veel gebruikt was bleek deze compleet leeg.. Bummer.. Kan nu niet even een leuke demonstratie geven, plezier is er voor mij ineens vanaf. Als ik mn Ipad (ik ben geen apple fan) oplaad dan kan ik deze rustig weken laten liggen zonder een significante aanslag op de accuduur. Wat kan hier het probleem zijn? Gebruikt de N7 zoveel accu in standby?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Al vaker genoemd in dit topic, de mijne gebruikt 3% in 8 uur zonder scherm aan. Er staan dan wel 2 push accounts aan(Gmail en Exchange).
Je zou background sync eens uit kunnen zetten, maar of dat veel scheelt weer ik niet..
Mijn ipad 1 doet het inderdaad beter, maar die doet ook echt niks op de achtergrond in stand by

Het kan ook zijn dat er een app vervelend doet of per ongeluk de locatie service actief houd

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 04-10-2013 20:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Laatst online: 12-11-2021
cbr600f4i schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:49:
Ik heb er deze week 1 gehaald na lang wikken en wegen want ik wilde in principe de iPad mini (retina) af gaan wachten. Thuisgekomen de N7 opgeladen en even een uurtje uitgeprobeerd, mooi apparaat en denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Echter ik wilde deze vandaag cadeau doen aan een familielid en in de veronderstelling dat de batterij toch niet veel gebruikt was bleek deze compleet leeg.. Bummer.. Kan nu niet even een leuke demonstratie geven, plezier is er voor mij ineens vanaf. Als ik mn Ipad (ik ben geen apple fan) oplaad dan kan ik deze rustig weken laten liggen zonder een significante aanslag op de accuduur. Wat kan hier het probleem zijn? Gebruikt de N7 zoveel accu in standby?
Je kan bij Android het accegebruik bekijken in de instellingen.

Gisteren twee N7's gehaald. Top apparaten. Helaas kwam ik er thuis achter dat 1 doos al open was geweest. Tablet heeft geen gebruikssporen en is niet aan geweest volgens mij. Was bij BCC Leeuwarden. Heb hem dus maar gehouden aangezien er geen problemen mee zijn :9

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:09
Gisteren de update naar 4.3.1 gekregen voor mijn LTE, maar geen verandering gemerkt tot nu.
Alles werkt nog steeds supersnel. Net zo als tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:16
50Miles schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:52:
[...]

Je kan bij Android het accegebruik bekijken in de instellingen.

Gisteren twee N7's gehaald. Top apparaten. Helaas kwam ik er thuis achter dat 1 doos al open was geweest. Tablet heeft geen gebruikssporen en is niet aan geweest volgens mij. Was bij BCC Leeuwarden. Heb hem dus maar gehouden aangezien er geen problemen mee zijn :9
Check even of je niet 1 van mijn oude hebt, ik heb er 4 terug gebracht bij BCC Leeuwarden :-P
(3 hadden dode pixels, soms moeilijk te zien maar ze zaten er wel, 1had een dead zone in het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Idle drain is hier echt fenomenaal laag. Custom Rom, Greenify, AutoStarts etc., maar dan nog. Impressed!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2013-10-05-15-04-11.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:55
Enige nadeel imo van de Nexus 7 is dat in landscape mode de soft-buttons veels te veel ruimte innemen. Daarom nu full!screen er op, bevalt goed so far, maar kan ook nog wel wat verbeteringen verzinnen* :)
Zijn er nog andere opties? Pie-achtige dingen vind ik niet echt handig omdat je dan eerst moet swipen voordat je op 'back' etc kunt drukken.

* notifcatiebar zichtbaar/swipe-baar bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:01:
Apex/Nova/etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik heb Apex, maar deze optie werkt niet samen met full!screen (full!screen gooit android in fullscreen modus en voegt dan weer dingetjes toe). De notificatiebar is volledige weg, maar ik zou hem graag terug willen kunnen swipen (of gewoon zichtbaar, is toch maar een dun balkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12:01
- J.W. - schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:01:
Enige nadeel imo van de Nexus 7 is dat in landscape mode de soft-buttons veels te veel ruimte innemen. Daarom nu full!screen er op, bevalt goed so far, maar kan ook nog wel wat verbeteringen verzinnen* :)
Zijn er nog andere opties? Pie-achtige dingen vind ik niet echt handig omdat je dan eerst moet swipen voordat je op 'back' etc kunt drukken.

Ik gebruik deze app om de softkeys te verbergen. De autohide functie werkt perfect, handige app voor tablets.
Google Play: GMD Auto Hide Soft Keys ★ root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12:01
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:10:
Idle drain is hier echt fenomenaal laag. Custom Rom, Greenify, AutoStarts etc., maar dan nog. Impressed!

[afbeelding]
welke rom/kernel gebruik je?

Greenify is een must voor elke (root) Android gebruik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Carbon Rom, stock (CM) kernel :)

Helaas verbruiken kernels met Double-tap-to-wake (logischerwijs) aan veel accu. Vind dat voorlopig het grootste euvel van deze tablet: de power knop. Wat een stupide plek/formaat. Werkt werkelijk voor geen ruk :X
Plus de (multi)touchscreen issues. Geen idee of omruilen van de tablet dat zal oplossen, lees er teveel over.

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 05-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
FloRadix schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Ik gebruik deze app om de softkeys te verbergen. De autohide functie werkt perfect, handige app voor tablets.
Google Play: GMD Auto Hide Soft Keys ★ root
Die had ik eerst, maar ik vond het vervelend dat je dan steeds moest swipen voordat je bij de knoppen kon.
Ik heb nu met full!screen 2 kleine onzichtbare knoppen in de onderhoeken van het scherm die je kun je drukken (heb ik op 'back' en 'home' staan) of swipen (heb ik 'recent apps' en 'show notifications' staan, alleen die 'show notifications' is niet de 'echte' helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze Google Play: Hide Bar Toggle (Add-on) om de softkeys te verbergen, ik heb die andere 2 hierboven ook geprobeerd maar vind deze de beste. Het is van een nederlander en de support is prima. Bij android 4.3 zoals de nexus is er nog een delay bij het switchen maar er is beloofd dat dat er waarschijnlijk uit gaat.

Waarom vind ik deze de beste (ik gebruik het voornamelijk om spelletjes full screen te spelen):
Simpel, geen grote impact op je systeem, daardoor stabiel, bv GMD wilde nog wel eens een spelltje crashen.
Widget op je desktop, 1 klik bediening.
Eenmaal actief, niet zichtbaar in spelletjes, full!screen bv heeft wel een overlay.
Er is een onzichtbare back toets, dat werkt prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Kan ik het toetsenbord met cijfers bovenaan in instellingen veranderen en hoe wat nu moet il altijd switchen o
M cijfers te hebben ,bij galaxy s4 staan de cijfers boven aan
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stock keyboard heeft niet zoveel instellingen... maar je kan natuurlijk wel een heleboel andere toetsenborden vinden in de play store

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01

[video]

Touchtest app:

Die App is echt crap (i.i.g. de huidige versie). Ik zie soortgelijke problemen op mijn 5 weken oude N7, denk KUT, probeer de app op mijn Note 3 vallen er de hele tijd vingers kompleet weg. Ik op zoek naar een betere app en vind MultiTouch Tester. Die pakt wel alles goed, ook van de N7. Go figure...

Update: Na 10 minuten langer gespeeld te hebben met deze app lukt het me nu ook hiermee fouten te veroorzaken op beide apparaten. Ik zal eens kijken wat ie doet op mijn oude Note 10.1 en Note 2.... Op deze andere devices werkt het goed. De bug op mijn Note 3 lijkt veel storender dan die op de N7. Ik zal eens vragen in het Note 3 topic....

[ Voor 14% gewijzigd door Ettepet op 06-10-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zwik paginas teruggekeken, maar ik kan tot dusver niets vinden dat mijn vraag beantwoord.
Hoe gaat het pairen met een telefoon qua internet?
Ik wil de N7 halen, en in de trein gebruiken om te browsen. Dat via mijn huidige Lumia 800 of een goedkoop telefoontje als die Lumia het begeeft. Dus gewoon de telefoon als hotspot gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
Met mijn vorige N7 regelmatig via een Nexus telefoon online gegaan, dat kan makkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dit nu ineens niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:43:
Ik wil de N7 halen, en in de trein gebruiken om te browsen. Dat via mijn huidige Lumia 800 of een goedkoop telefoontje als die Lumia het begeeft. Dus gewoon de telefoon als hotspot gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zet op mijn iPhone 5 een de hotspot functie aan als ik in de trein stap. Mijn iPhone vergrendeld na 2 minuten maar dan heeft de Nexus 7 automatisch al verbinding gemaakt. Ik kan dan prima browsen, en kijk ook vaak Uitzendinggemist. Forens voornamelijk tussen Utrecht en A'dam zuid. Daarbij trekt vodafone 3G netwerk een top verbinding, behalve heel even ter hoogte van Abcoude.

pairen via bluetooth zou ik zelf nooit doen omdat dat toch iets trager werkt naar mijn gevoel.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik tether zelf meest via bluetooth, gaat prima. Volgens mij minst belastend voor accu telefoon. Het is idd wel iets trager dan via wifi maar dat merk ik alleen bij video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het zal meer van je telefoon en 3g verbinding afhangen... voor je N7 is het gewoon een Wi-Fi verbinding. Mijn ervaring is dat Vodafone toch nog wel regelmatig wegvalt, vooral tunnels rond Rotterdam zijn vervelend. En het is een behoorlijke belasting voor je telefoon accu

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, thanks! Dat gaat me een hoop geld schelen, goedkoop Simyou sim-only abbo en idem telefoon. Ik bel nauwelijks maar internet veel. En kan dat nu (binnenkort) op een veel groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:53

Chocoball

瞧好吧!

1475paul schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:45:
Kan ik het toetsenbord met cijfers bovenaan in instellingen veranderen en hoe wat nu moet il altijd switchen o
Dank u
Je kunt het Android toetsenbord op PC layout instellen zodat het bijna lijkt zoals op de Samsung. Hoe? Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Chocoball schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:22:
[...]

Je kunt het Android toetsenbord op PC layout instellen zodat het bijna lijkt zoals op de Samsung. Hoe? Zie hier.
Link werkt niet meer, maar je kan een volledig PC toetsenbord krijgen inderdaad:
http://unleashthephones.c...ked-android-4-2-keyboard/

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:53

Chocoball

瞧好吧!

De APK heb je niet nodig je kunt de stappen zo volgen om de PC layout te kunnen gebruiken, gebruik het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Als persoon die al wat ervaring heeft met android smartphones maar nog nooit een tablet in zijn bezit heeft gehad, was ik toch zeer hard aan het twijfelen voor de vorige nexus 7 aan te schaffen. Uiteindelijk is het er nooit van gekomen. Maar doordat deze nexus 7 op alle vlakken nog beter is geworden en er de mogelijkheid tot kopen met eco-cheques was in de Van Den Borre, ben ik toch over de streep getrokken.

Alleszins ben ik (en onverwacht mijn vriendin) zeer tevreden over deze aankoop. Alles werkt super vlot en ik ben nog geen enkele van de in dit topic vernoemde issues tegengekomen.

Nu enkel nog eens zoeken naar een mooie en handige cover voor als hij buitenshuis wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-02-2020
Gisteren een tweede profiel aangemaakt. Dit profiel vindt echter geen muziek terug die ik reeds op tablet (onder eerste profiel) gekopieerd heb. Is er een mogelijkheid om deze terug te vinden.
Idem voor aangekochte apps. Heb bv Player Pro aangekocht maar het lukt me niet om deze op tweede profiel (andere Gmail) te plaatsen.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Beni11 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 06:44:
Gisteren een tweede profiel aangemaakt. Dit profiel vindt echter geen muziek terug die ik reeds op tablet (onder eerste profiel) gekopieerd heb. Is er een mogelijkheid om deze terug te vinden.
Idem voor aangekochte apps. Heb bv Player Pro aangekocht maar het lukt me niet om deze op tweede profiel (andere Gmail) te plaatsen.

Thx
Hoe de muziek geshared moet worden weet ik niet, maar apps kunnen onderling gedeeld worden met
Multi-User app
(Geen idee hoe deze werkt op de N7 2013, op de 2012 werkte hij wel aardig maar vond het toch iets te omslachtig allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
ik heb een vaag probleem met mijn nexus 7, heb vermoeden dat dit een bug is
steeds wegvallende verbindingen met Wi-Fi
het probleem is als volgt
het is mij een paar keer opgevallen dat verbinding als ik iets download, dat de verbinding wegvalt. maar de signaal balken geven dit niet aan.alleen het 'upload' pijltje in de signaal balken blijft staan.

ik kan dan vervolgens niets meer. echter na 40 á 60...70 sec hersteld het zich. of ik moet handmatig wifi uit en aan zetten.

ik heb tests gedaan met de Speedtest.net app van OOKLA.

vanaf mijn PC ben ik gaan pingen naar het IP-adres van mijn Nexus 7 en direct een speedtest gestart.

op een gegeven moment blijft de speedtest hangen en geeft een connection issue aan en op dat moment geeft de ping test een time out. En dit terwijl Android netje blijft aangeven dat Wi-Fi is verbonden. En zelf op mijn access point kan ik zien dat hij verbonden is.

[ Voor 3% gewijzigd door stefanxxx511 op 07-10-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je dit op meerdere wifi points? lijkt me namelijk eerder een compatibiliteits issue tussen je N7 en je access point.

Je zou ook nog even kunnen spelen met frequenties en kanalen (op je AP)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:09
1475paul schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:45:
Dank u
Sinds een paar weken heeft het standaard tablet toetsenbord ook deze functie. Mocht je dit nog niet hebben: even de update instaleren. https://www.google.nl/url...lwQ&bvm=bv.53537100,d.d2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-02-2020
Thx, ik probeer het straks uit. Nu nog iets/iemand vinden voor de muziek
Flapperbol schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:02:
[...]

Hoe de muziek geshared moet worden weet ik niet, maar apps kunnen onderling gedeeld worden met
Multi-User app
(Geen idee hoe deze werkt op de N7 2013, op de 2012 werkte hij wel aardig maar vond het toch iets te omslachtig allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
Prulleman schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:35:
heb je dit op meerdere wifi points? lijkt me namelijk eerder een compatibiliteits issue tussen je N7 en je access point.

Je zou ook nog even kunnen spelen met frequenties en kanalen (op je AP)
van alles geprobeerd maar helpt niks. dit is zeer irritant probleem, zelfs presteert hij 't om in Google Maps de connection te droppen. net zoals ik in mijn vorige post omschreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 23-09 13:16
Net me Nexus herstart en krijg bij het opstarten nogal wat flitsen... Lijken wel op glitses... Grafische chip niet helemaal lekker? Of een software bug? Tablet herstart ik namelijk nooit alleen als hij echt uitvalt omdat hij leefde is.

Ook heb ik de laatste tijd erg veel moeite om een gps fix te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik heb ook een paar vage wifi problemen:
1. Soms ziet de N7 mijn TL-LINK TL-WR1043ND router niet. Dat is altijd na binnenkomst in mijn huis. Hij staat er gewoon niet tussen. Aan/uit zetten wifi werkt niet. Ook het rebooten van mijn router werkt niet. Wat wel werkt: N7 rebooten.
2. Hij verbind op mijn werk met een wifi-netwerk dat extended is, met 3 extenders. Op het punt waarop ik mij vaak bevind zit de N7 vaak te wisselen van de ene op de andere AP. Nooit sterk signaal. Heel vaak laat de N7 zien dat hij verbonden is met dat netwerk, maar je hebt niet echt internet. Uit/aanzetten van wifi lost het dan eventjes op.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:16
Afgelopen zondag naar de Mediamarkt gegaan om eens meerdere tablets in de hand te hebben en even mee te spelen. Ik wil mijn iPad 3 graag vervangen voor (A) een kleiner en lichter formaat of voor (B) een hybride model (vaak 10”, gelijk aan formaat iPad).

Opties (A):
De iPad Mini ken ik redelijk goed en heeft in mijn ogen het perfecte formaat en gewicht. Echter de huidige resolutie is echt een dealbreaker voor mij. De geruchten over het uitstel van de mini 2 zijn niet erg hoopvol. Blijven uiteraard geruchten.
Deze heb ik dan ook niet in de handen gehad afgelopen zondag.

LG G Pad 8.3 valt waarschijnlijk af i.v.m. de hoge introductieprijs in Korea van €380,-.

Uiteraard kon ik niet om de Nexus 7 (2013) heen. Schermresolutie is een flinke verbetering t.o.v. het vorige model. Ook voelde de tablet snel aan. Boek lezen kon ik gelukkig testen. Was iemand mij voor geweest die Aldiko erop had gezet. Dit stelde me niet teleur.
Eigenlijk hou ik 2 vragen/obstakels over:
1. Bij gebruik in landscape vind ik de Nexus te kort, dus flink scrollen.
2. Zijn er mensen die veel series kijken op de nieuwe Nexus, zie je op zo’n klein scherm wel alles of wordt het te gedetailleerd?

In beide gevallen geldt uiteraard een zo’n eerlijk mogelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Roodey schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:18:
Afgelopen zondag naar de Mediamarkt gegaan om eens meerdere tablets in de hand te hebben en even mee te spelen. Ik wil mijn iPad 3 graag vervangen voor (A) een kleiner en lichter formaat of voor (B) een hybride model (vaak 10”, gelijk aan formaat iPad).

Opties (A):
De iPad Mini ken ik redelijk goed en heeft in mijn ogen het perfecte formaat en gewicht. Echter de huidige resolutie is echt een dealbreaker voor mij. De geruchten over het uitstel van de mini 2 zijn niet erg hoopvol. Blijven uiteraard geruchten.
Deze heb ik dan ook niet in de handen gehad afgelopen zondag.

LG G Pad 8.3 valt waarschijnlijk af i.v.m. de hoge introductieprijs in Korea van €380,-.

Uiteraard kon ik niet om de Nexus 7 (2013) heen. Schermresolutie is een flinke verbetering t.o.v. het vorige model. Ook voelde de tablet snel aan. Boek lezen kon ik gelukkig testen. Was iemand mij voor geweest die Aldiko erop had gezet. Dit stelde me niet teleur.
Eigenlijk hou ik 2 vragen/obstakels over:
1. Bij gebruik in landscape vind ik de Nexus te kort, dus flink scrollen.
2. Zijn er mensen die veel series kijken op de nieuwe Nexus, zie je op zo’n klein scherm wel alles of wordt het te gedetailleerd?

In beide gevallen geldt uiteraard een zo’n eerlijk mogelijk antwoord.
er zijn manieren om de balk met knoppen onderin te verbergen, dat scheelt een beetje ruimte, maar het blijft natuurlijk beperkt in landscape.. gelukkig gaat scrollen snel en smooth en is de tablet ook prima in portrait te gebruiken met zoom.

ik kijk elke dag series in de trein, maar dat deed ik voorheen op mijn 4.65" galaxy nexus, daar zag ik al alles,de N7 je kan het prima vergelijken met 32" op 3 meter afstand. lag laatst in bed met de N7 op normale kijkafstand (halve armlengte) en in perspectief kwam dit aardig overeen met de lcd aan de muur op 3 meter

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook sinds kort een nexus 7 en dat ding bevalt me prima. Lekker snel, prima formaat, goed scherm en als nexus fan, lekker stock.
Formaat bevalt me bijzonder goed, lekker in 1 hand vasthouden tijdens het lezen is een enorme pre t.o.v. de ipad mini, welke voor mij net te breed is. En in portrait websites lezen gaat ook prima.

Vraagje, ik heb stickmount geïnstalleerd om mijn miniSd kaart reader van kickstarter te gebruiken. at werkt prima, echter maar voor 1 user. Ik heb twee users aangemaakt en alle twee hebben roottoegang, echter bij de tweede (dus niet hoofd) user weigert de app op te starten.
Iemand een idee hoe te verhelpen, of aan andere app die het wel kan?

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 08-10-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Fly-guy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:18:
Ook sinds kort een nexus 7 en dat ding bevalt me prima. Lekker snel, prima formaat, goed scherm en als nexus fan, lekker stock.
Formaat bevalt me bijzonder goed, lekker in 1 hand vasthouden tijdens het lezen is een enorme pre t.o.v. de ipad mini, welke voor mij net te breed is. En in portrait websites lezen gaat ook prima.

Vraagje, ik heb stickmount geïnstalleerd om mijn miniSd kaart reader van kickstarter te gebruiken. at werkt prima, echter maar voor 1 user. Ik heb twee users aangemaakt en alle twee hebben roottoegang, echter bij de tweede (dus niet hoofd) user weigert de app op te starten.
een vraagje
waar kun je zo een Mini MicroSD Reader for Android Smartphones & tablets kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vooral ebay en dx. De meenova alleen op hun eigen site: www.meenova.com
Graag hier verder:
Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 08-10-2013 17:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
Het scherm van mijn Nexus 7 reageert niet meer, hij staat nu in lock screen en ik kan niks doen.

Ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Je kunt in ieder geval proberen: Lang de uitknop indrukken, dan gaat hij uit, dan weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Laatst online: 01-09 08:43
- J.W. - schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:51:
Je kunt in ieder geval proberen: Lang de uitknop indrukken, dan gaat hij uit, dan weer opstarten.
Thanks, zelf ook al geprobeerd maar net niet lang genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 16:16
Ik overweeg een Nexus 7 aan te schaffen, maar ben nog niet overtuigd. Als iPhone gebruiker ben ik zeer tevreden over iOS en heb mijn twijfels over de stabiliteit en gebruikersgemak van Android (puur gevoel). Echter de prijs van de Nexus is heel aantrekkelijk en de specificaties zijn ook goed.

Nu de vraag; is het mogelijk om films, muziek, foto's en dergelijke via USB op de Nexus te zetten als ik hem aansluit op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
ibead schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:21:
Ik overweeg een Nexus 7 aan te schaffen, maar ben nog niet overtuigd. Als iPhone gebruiker ben ik zeer tevreden over iOS en heb mijn twijfels over de stabiliteit en gebruikersgemak van Android (puur gevoel). Echter de prijs van de Nexus is heel aantrekkelijk en de specificaties zijn ook goed.

Nu de vraag; is het mogelijk om films, muziek, foto's en dergelijke via USB op de Nexus te zetten als ik hem aansluit op mijn pc?
Tot nu toe bij elk android device die ik heb gehad kan dat en in tegenstelling tot iOS kan je wel bijna alle video formats afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meessen op 09-10-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

ibead schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:21:

Absoluut. De tablet wordt direct in Windows herkend en dan is het simpelweg drag and drop om bestanden erop te zetten. Het is vergelijkbaar met een USB stick.

Let wel, voor bepaalde film/serie formaten zoals MKV kan het wel zijn dat je bepaalde players moet installeren zoals MX Player. Tot op heden heeft MX Player alles afgespeeld wat ik hem aanbod dus zeer tevreden, maar er zijn genoeg alternatieven die bijvoorbeeld ook kunnen streamen vanaf het netwerk(NAS, homeserver).

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zijn er hier mensen die eerst de oude Nexus 7 hadden en nu overgestapt zijn naar de nieuwe?

Wat zijn de ervaringen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
Dat zal best kunnen, maar dat is niet mijn vraag ;)
Meessen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Tot nu toe bij elk android device die ik heb gehad kan dat en in tegenstelling tot iOS kan je wel bijna alle video formats afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
Dankje, Nexus is besteld 8)
Melkaz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Absoluut. De tablet wordt direct in Windows herkend en dan is het simpelweg drag and drop om bestanden erop te zetten. Het is vergelijkbaar met een USB stick.

Let wel, voor bepaalde film/serie formaten zoals MKV kan het wel zijn dat je bepaalde players moet installeren zoals MX Player. Tot op heden heeft MX Player alles afgespeeld wat ik hem aanbod dus zeer tevreden, maar er zijn genoeg alternatieven die bijvoorbeeld ook kunnen streamen vanaf het netwerk(NAS, homeserver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14
prutser001 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:31:
Zijn er hier mensen die eerst de oude Nexus 7 hadden en nu overgestapt zijn naar de nieuwe?

Wat zijn de ervaringen?
Beeld & geluid zijn veel beter, evenals de accuduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:09
Ik heb de LTE versie en ik wil een Qi lader kopen maar nu lees ik op een andere site dat daar mensen zijn die niet kunnen opladen via het draadlose qi systeem.
Iemand hier met een LTE die wel draadloos kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

prutser001 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:31:

Wat zijn de ervaringen?
Het fijnste verschil is dat hij lichter is, en smaller. Houd veel beter vast. Grafisch lekker snel. Geen lags.

Nadeel is dat ik een touchscreen bug heb, balen. Vooral snel typen is lastig.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
jmk schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:20:
[...]

Het fijnste verschil is dat hij lichter is, en smaller. Houd veel beter vast.
Precies dit, eigenlijk vooral gekocht als hebbedingetje ;)
Het beeld is ook een stuk scherper, maar verder dan dat kan deze niet echt iets meer/sneller dan mijn oude Nexus 7.
(Hier gelukkig geen touch probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Fly-guy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:18:

Ik heb het ook eens geprobeerd met een vloopkabel en een gewone usb stick aan gehangen
Maar leest deze niet maarwel op mijn galaxy s4
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
John nexus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:10:
Ik heb de LTE versie en ik wil een Qi lader kopen maar nu lees ik op een andere site dat daar mensen zijn die niet kunnen opladen via het draadlose qi systeem.
Iemand hier met een LTE die wel draadloos kan opladen?
Mijn LTE versie werkt prima met de Metrans Qi lader die ik ook gebruik voor mijn Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
hallo
ik zou een app willen instaleren voor USB OTG , maar welk is de beste ,heb deze gevonden
Google Play: Nexus Media Importer

of zijn er betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zonder root die, anders stickmount

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Vandaag mijn bestelling van de BCC webshop binnen gehad; Nexus 7 uiteraard. Hier zat een dode pixel op het scherm, waarmee ik direct terug naar de winkel ben gegaan. Daar aangekomen heb ik 4!, ja 4, andere Nexus 7's geprobeerd, nieuw uit doos, en allemaal hadden ze ook een dode pixel.

Waar ligt dit aan? Heeft de BCC een derderangs batch? Is de kwaliteitscontrole bij Asus niet goed? Na 5 van dezelfde tablets geprobeerd te hebben, allemaal van dezelfde winkel weliswaar, met hetzelfde euvel, ga ik twijfelen over de kwaliteit van dit product.

Iemand nog tips waar ik er wellicht een kan kopen zónder dode pixel(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Ik denk niet dat het aan de BCC ligt, hoewel ik er daar ook 4 om heb moeten ruilen ;) Zal waarschijnlijk gewoon een pech-batch zijn.
Het kan ook zijn dat je net als ik iets kieskeuriger bent bij een aankoop als deze, ik was zelf echt op zoek gegaan naar dode pixels terwijl een doorsnee consument ze wellicht voor lief zou nemen.

Hetzelfde heb ik al een keer eerder gehad met de PSP handheld. Ik heb toen bij de Dixons een uur lang PSP dozen uit zitten pakken op zoek naar een device zònder dode pixels.

Ik moet toegeven dat ik zelf ook een beetje ging twijfelen over de Nexus, maar nu ik er één heb die 100% werkt ben ik ontzettend tevreden erover en was het al die omruil moeite dubbel en dwars waard.

Zelf zou ik gewoon bij een fysieke winkel blijven proberen, scheelt in vergelijking met een webshop een hoop tijd met omruilen mocht je weer een defecte binnen krijgen.
Ik kan dan echter niet een ander aanraden dan de BCC, mij konden zij elke keer binnen een minuut helpen.
(In tegenstelling tot een keten als de MediaMarkt, waar je met gemak een uur staat te wachten bij de service-balie en vervolgens een medewerker met het IQ van een baksteen voor je hebt staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Ik geloof inderdaad dat je aardig tevreden bent met een goed exemplaar. Toen ik het apparaat vandaag uitpakte werd ik erg blij van wat ik zag, totdat ik die dode pixel opmerkte.

Ik heb er nu een bij Wehkamp besteld, omdat die momenteel de beste prijs heeft. Daarnaast behoud ik mijn recht op retour binnen, ik geloof bij Wehkamp, 14 dagen. Ik zal het wel gaan merken en denk dat ik net zo lang exemplaren blijf bestellen totdat ik een goede in handen heb. Laten we hopen dat dat niet al te lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22
Vandaag Nexus gekregen en misschien wat last van 'bleeding'

Bij iemand herkenbaar?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img31/9210/0e4h.JPG

Dit doet-ie alleen over dwars, aan de rechterkant.

[ Voor 15% gewijzigd door RiCk op 12-10-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RiCk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:45:
Vandaag Nexus gekregen en misschien wat last van 'bleeding'

Bij iemand herkenbaar?

[afbeelding]

Dit doet-ie alleen over dwars, aan de rechterkant.
Ik dacht dat je bleeding juist beter zag met een zwart scherm wat dan niet mooi zwart is maar ("wit") licht door laat bloeden. Ik vind het op jouw foto lastig te beoordelen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22
rockhopper schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:38:
[...]

Ik dacht dat je bleeding juist beter zag met een zwart scherm wat dan niet mooi zwart is maar ("wit") licht door laat bloeden. Ik vind het op jouw foto lastig te beoordelen.
Nou zwart is het probleem niet. Echt bij het witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RiCk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

Nou zwart is het probleem niet. Echt bij het witte
Hmm het is qua fenomeen normaal "kleuronafhankelijk", dat zwarte laat het alleen beter overkomen op foto's, maar goed als jij er ontevreden mee bent zou ik aanspraak maken op je garantie, of beter nog omdat hij gloednieuw is, omruilen / wet koop op afstand.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 12-10-2013 19:36 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 22:02

Smarron

The bend

Sinds gisteren ook een trotse eigenaar van de Nexus 7 2013 (leuk cadeautje als verlenging van mijn telefoonabo, moest wel 14 euro bijbetalen en ga per maand gewoon 9 euro minder betalen! :) ). Gelijk geroot (echt weer simpel) en een custom rom geinstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2391779). Draait vlekkeloos!

Dit is mijn 1e echte opvolger sinds mijn Asus Transformer TF101 en ook al is het een 7", ik ben misschien nog wel blijer met dit formaatje! Ik heb hier nog wel een PiPo U1 liggen, maar die is voor de kleine bedoeld (en heeft toch zijn nukken). Ik ben zeer te spreken over deze tablet. Erg plat en licht, enorm goed afgewerkt en heel snel en de specs zijn gewoon top! Accuduur lijkt ook dik in orde te zijn, maar dat kan ik pas over een paar dagen echt zeggen, aangezien ik continu apps installeer en er nu drukker mee bezig ben dan straks. Maar hij lijkt echt lang mee te gaan.

Ik heb even goed gekeken naar het scherm, maar geen dode (sub)pixels kunnen ontdekken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Even een vraagje... Aangezien de Nexus geen extra apps heeft, ben ik op zoek naar een app of een manier om via de nexus muziek af te spelen via de wifi (smart Tv of PS3). Google Play music lukt het niet? Met mijn HTC one kan ik gewoon speler selecteren. Bij mijn Asus Infinity zit er MyNet op.

Ik ken remote voor Itunes maar ik gebruik geen Itunes (meer)
Ook DoubleTwist ken ik maar daar moet je via de Smart TV/ PS3 of ander apparaat bedienen.

Weten jullie een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De play store heeft toegang tot alle muziekspelers, zowel gratis als betaald. Poweramp is een populaire keuze, maar er zijn zeer veel alternatieven. Zoek anders in de play store op "mp3 speler"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 00:21
Smarron schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:44:
Sinds gisteren ook een trotse eigenaar van de Nexus 7 2013 (leuk cadeautje als verlenging van mijn telefoonabo, moest wel 14 euro bijbetalen en ga per maand gewoon 9 euro minder betalen! :) ). Gelijk geroot (echt weer simpel) en een custom rom geinstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2391779). Draait vlekkeloos!
[...]
Mag ik vragen waarom je gelijk geroot hebt en een custom rom installeert? Zo te lezen zonder te proberen hoe de standaard rom draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
rockhopper schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:09:
De play store heeft toegang tot alle muziekspelers, zowel gratis als betaald. Poweramp is een populaire keuze, maar er zijn zeer veel alternatieven. Zoek anders in de play store op "mp3 speler"
Bedankt voor je antwoord. Maar ook met poweramp kan ik niet via wifi mijn apparatuur aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Gerard v.d. Horst schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Mag ik vragen waarom je gelijk geroot hebt en een custom rom installeert? Zo te lezen zonder te proberen hoe de standaard rom draait.
Als je eenmaal iets als Cyanogenmod gebruikt hebt op een ander device hoef je niet eerst een Stockrom te gebruiken om te weten wat je mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Michele_M_ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Maar ook met poweramp kan ik niet via wifi mijn apparatuur aansturen?
Sorry, ik had even over het wifi gedeelte heen gelezen. Dit is meer een app vraag dan een Nexus vraag.
Je kan daarom beter je probleem en vraag stellen in dit topic. Dan krijg je sneller en beter antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 22:06

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb mijn Nexus 7 FHD nu ook enkele dagen binnen en over het algemeen ben ik wel positief over het apparaat. Ik stoor me echter wel aan drie dingen:

- Ik heb een dode subpixel, midden-onder in het scherm. Die kan geen zwart weergeven (is dan wit-cyaan achtig) en geen wit (dan is die donker van kleur).
- Ik heb een blauw rondje van pixels die enkel zichtbaar is als het scherm donker van kleur is (viel me op toen ik foto's bij matige belichtingen wilde maken).
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHe461jjglZ1ujMkDBrD4kvK/medium.jpg

- Ik heb ook last van dat het touchscreen niet optimaal werkt. Ik kan daardoor niet snel typen want dan loopt die vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Sinds vrijdag ook een Nexus 7 aangekocht.

0 dode pixels, maar helaas is het scherm vrijwel onbruikbaar.
Regelmatig krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AAAEshlk5W-bLDm35s2Kw_fVG0iNRTVkgdz5-UvZQoB9YQ/12/3806456/jpeg/1024x768/3/1381741200/0/2/2013-10-11%2021.29.42.jpg/SXyMd6xquAfjnuMFxE5V5ObrvOWVpbm2TAkDgtjO4j8

Uitschakelen en terug aanzetten helpt niet. Opeens verdwijnt het dan terug, maar zijn er allemaal strepen op het scherm. Het touchscreen registreet wel de touch events, want ik hoor 'clicks'.

Nog iemand die dit heeft voorgehad ?

Gr,
Deva

[ Voor 6% gewijzigd door devastator83 op 14-10-2013 09:30 . Reden: Link naar afbeelding geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
Net mijn Nexus 7 face-down op de grond laten vallen :( Gelukkig geen ernstige schade maar wel wat miniscule krasjes (waar ik me aan erger :P) door zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Quality Control bij Asus is om te huilen...

Vriend van mij is verkoper(tje) bij BCC en zegt dat de helft problemen heeft.

Management heeft de tablet inmiddels niet meer opgesteld in de zaak (wel op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lunaticc schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:47:
Net mijn Nexus 7 face-down op de grond laten vallen :( Gelukkig geen ernstige schade maar wel wat miniscule krasjes (waar ik me aan erger :P) door zand.
Moeten we slachtofferhulp voor je gaan regelen of denk je dat je het zelf wel gaat redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Gerard v.d. Horst schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:35:
Flapperbol schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:14:
Als je eenmaal iets als Cyanogenmod gebruikt hebt op een ander device hoef je niet eerst een Stockrom te gebruiken om te weten wat je mist ;)
Daarom inderdaad dus.

Ben al tijden enorm te spreken over CM en heb dat draaiend (gehad) op veel erschillende devices (HTC HD2, HTC Sensation, Galaxy Nexus, Asus Transformer en Qware Pro 3) en kan inderdaad bijna niet meer zonder. Alleen op de S4 is het er weer af, wegens nog iets teveel instabiliteit.

Er is gewoon heel veel te customizen binnen custom roms en daar hou ik wel van: statusbar volledig aan te passen, lockscherm met shortcuts, volledige transparantie in navigatie- en statusbalk om maar wat op te noemen.

Een custom rom betekent sowieso geroot zijn en daardoor zijn alle apps perfect te backuppen, werken bepaalde apps die zonder root niet werken en kan ik overclocken (en underclocken voor een langere accuduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
rockhopper schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

Sorry, ik had even over het wifi gedeelte heen gelezen. Dit is meer een app vraag dan een Nexus vraag.
Je kan daarom beter je probleem en vraag stellen in dit topic. Dan krijg je sneller en beter antwoord.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 00:21
Smarron schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

[...]
Daarom inderdaad dus.

Ben al tijden enorm te spreken over CM en heb dat draaiend (gehad) op veel erschillende devices (HTC HD2, HTC Sensation, Galaxy Nexus, Asus Transformer en Qware Pro 3) en kan inderdaad bijna niet meer zonder. Alleen op de S4 is het er weer af, wegens nog iets teveel instabiliteit.

Er is gewoon heel veel te customizen binnen custom roms en daar hou ik wel van: statusbar volledig aan te passen, lockscherm met shortcuts, volledige transparantie in navigatie- en statusbalk om maar wat op te noemen.

Een custom rom betekent sowieso geroot zijn en daardoor zijn alle apps perfect te backuppen, werken bepaalde apps die zonder root niet werken en kan ik overclocken (en underclocken voor een langere accuduur).
Ik gebruik CM ook op mijn telefoon, maar daar kwam ook geen update meer voor uit. Stabiliteit blijft echter een probleem. Punt is dat ik niet veel verschil zag tussen CM en de standaard rom op de nexus. Het meeste is wel door andere programma's of launcher te customizen. Lockscreen shortcuts zitten bijvoorbeeld al in de standaard rom, en volgens de berichten komt de transparante balken in de volgende versie.

Maar goed overclocken gaat niet op de standaard rom :)

Was gewoon nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Moeten we slachtofferhulp voor je gaan regelen of denk je dat je het zelf wel gaat redden?
Ik bedoelde er mee te zeggen dat hij best wel wat kan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gerard v.d. Horst schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:23:
[...]
Maar goed overclocken gaat niet op de standaard rom :)
Dit kan prima met een andere kernel. Kan je gewoon verder de stock Rom blijven gebruiken :)

Vind overclocken, op de Nexus7 dan, persoonlijk geheel overbodig. Merk nul verschil. Sterker nog, nu maar een beetje geünclocked en ook daar merk je helemaal niets van. Blijft een heerlijk smooth aparaat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook nu een week of twee een nexus7 (2013) en gelukkig geen duidelijke hardware defecten. Heel soms denk ik wel eens dat het touchscreen "raar" doet, maar het is zo onduidelijk dat ik niet eens kan beschrijven wat dat "raar" nu is. Maar heel soms heb ik het idee, het klopt niet wat hij nu doet, maar wat er fout gaat kan ik dan ook weer niet zeggen. Echter, dit viel me pas op na het in gebruik nemen van een hoesje met magneten en heb het eigenlijk alleen nog maar in 1 app meegemaakt, dus of het aan het apparaat ligt? Daarentegen staat de nexus7 wel bekend om touchscreen issues natuurlijk...

Had wel bij het in gebruik nemen al meteen een aantal vastlopers waarbij het scherm artifacts gaf en de tablet niet meer reageerde. En dan heb ik het over de eerste seconde al bij het initieel selecteren van de taal voor je tablet. Echter na vele restarts (denk wel een keer of vijf alvorens ik mijn google account kon invoeren) kwam hij met een update naar 4.3 en sindsdien geen probleem meer gehad,
Dus de eerste indruk was bijzonder slecht (wie verwacht een crash als het ding nog geen 30 seconden uit de doos is), maar gelukkig goed bijgedraaid. Meisje is er blij mee (beetje voor haar gekocht), dus ik ook.

Bijkomend nadeel is echter wel dat het nu enorm duidelijk is hoe traag mijn transformer prime is. Niet dat ik dat al niet wist, maar zonder echt vergelijkingsmateriaal is het makkelijker om het voor jezelf te ontkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Laatst online: 22-09 16:50
Fly-guy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:44:

---

Had wel bij het in gebruik nemen al meteen een aantal vastlopers waarbij het scherm artifacts gaf en de tablet niet meer reageerde. En dan heb ik het over de eerste seconde al bij het initieel selecteren van de taal voor je tablet. Echter na vele restarts (denk wel een keer of vijf alvorens ik mijn google account kon invoeren) kwam hij met een update naar 4.3 en sindsdien geen probleem meer gehad,

---
Ik had precies hetzelfde. Was bang dat ik er helemaal niet doorheen zou komen, maar inderdaad, na een keer of 4-5 opnieuw proberen deed 'ie het eindelijk. Ik gebruik 'm nu een weekje intensief (alles proberen, apps, games, series e.d.) maar eigenlijk sindsien geen één probleem met het beestje gehad :P

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Deze na bijna een maand wachten mogen ontvangen,http://www.ebay.nl/itm/181197569794?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Werkt prima met magneet om de flap dicht te houden en met wake-up die goed werkt' en dat voor €6,84 inclusief verzenden. Blij!

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Brad Pitt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Dit kan prima met een andere kernel. Kan je gewoon verder de stock Rom blijven gebruiken :)

Vind overclocken, op de Nexus7 dan, persoonlijk geheel overbodig. Merk nul verschil. Sterker nog, nu maar een beetje geünclocked en ook daar merk je helemaal niets van. Blijft een heerlijk smooth aparaat imho.
Underclocken heb ik ook gedaan, minimaal 384Mhz en maximaal 1,35Ghz op ondemand Governor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smarron schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:06:
Underclocken heb ik ook gedaan, minimaal 384Mhz en maximaal 1,35Ghz op ondemand Governor.
Bijna zelfde hier ja. Min 486000, max 1350000, Intellidemand, GPU op 320Mhz. Verschil qua snelheid of smoothness merk ik echt niet. Ook in (zinloze, I know) benchmarks is het resultaat gewoon prima :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-15-10-27-38_idgnewNexus20131015_102749s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-15-10-31-37_tgrnewNexus20131015_103149s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-15-10-33-02_DmDnewNexus20131015_103311s.png

Echter vooral het kunnen ontwaken en laten slapen zonder die #^&!*%$ powerknop aan te raken rulez :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Bijna zelfde hier ja. Min 486000, max 1350000, Intellidemand, GPU op 320Mhz. Verschil qua snelheid of smoothness merk ik echt niet. Ook in (zinloze, I know) benchmarks is het resultaat gewoon prima :)
Merk je ook verschil in batterylife ?
win je op dat vlak veel ?

Dat zou voor mij de meest belangrijke reden zijn om het te proberen, de laagst mogelijke setting / balans tussen snelheid en accuduur
Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.