MaartehhM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:08:
Bijna van de één op andere dag weigert mijn laptop (en ook andere computers) de Nexus 7 te herkennen. Heb al aardig wat gegoogled, maar er is bar weinig te vinden op 1 forum na, waar er een paar tips staan maar ze werken allemaal niet.
Ik hoor geen geluidje van m'n laptop als ik 'm aansluit op m'n laptop. M'n laptop weigert ook maar iets te doen zodra ik de USB kabel erin stop.
Als ik in Debugging mode 'm aansluit, hoor ik wel zo'n geluidje en dan gebeurt er iets meer:
Bij Device Manager staat wel 'Nexus 7', maar met een geel uitroeptekentje. Er zijn geen drivers geïnstalleerd, en als ik ze manual download en met de 'update driver...' functie in device manager verwijs naar die map, zegt 'ie dat er geen drivers instaan.
Ook al een MTP driver geinstalleerd/herinstalleerd maar dat zette ook weinig zoden aan de dijk.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Want zo heb ik wel érg weinig aan die 32 GB opslagruimte..

Wat opties:
1 Setting, opslag, rechtsboven op USB-computerverbinding klikken, en dan MTP selecteren voor het benaderen van je hele SD card, of PTP voor toegang tot alleen je camera bestanden
2 Als dat niet werkt, USB debugging aanzetten. Eerst ontwikkelaar worden, en dan onder de ontwikkelaarssetting USB debugging aanzetten.
3 Wat je ook kan proberen: installeer even de
Nexus toolkit, daar zit een failsafe driver installatie in, en een goede test daarvoor. 100% veilig, je hoeft niet te rooten ofzo, het kan alleen. Zit ook een troubleshoot bij.
4 In Windows onder apparaatbeheer kiezen voor "stuurprogramma's bijwerken" "op mijn computer zoeken" "Ik wil kiezen uit een lijst" en dan een andere optie proberen.
5 Ik werd zelf helemaal gek van langzame, slechte en onbetrouwbare file-transfers van grote bestanden. Dat heeft mogelijk ook met de standby-modus van de N7 te maken tijdens kopiëren. Ik heb een een
SD-card reader gehaald en kan nu met 15 MB/s files op die SD card zetten, en met +/- 13 MB/s, ook onderweg, files op mijn N7 zetten. Weg irritatie, hallo snelheid. Bespreken van dat dingetje kan die in het andere topic, maar omdat het de beste oplossing is(vindt ik), hier even gepost.