Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:04:
Merk je ook verschil in batterylife ?
Mja heb eigenlijk alleen idle drain kunnen testen, da's het nadeel van dagelijks nightly's flashen :P
Plus heb eigenlijk geen idee hoe dat is met de stock Rom aangezien die het niet lang heeft uitgehouden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Bijna zelfde hier ja. Min 486000, max 1350000, Intellidemand, GPU op 320Mhz. Verschil qua snelheid of smoothness merk ik echt niet. Ook in (zinloze, I know) benchmarks is het resultaat gewoon prima :)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Echter vooral het kunnen ontwaken en laten slapen zonder die #^&!*%$ powerknop aan te raken rulez :9
Welk kernel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Glitch, al kan ElementalX dat ook allemaal. Wellicht nog meer kernels maar alleen ervaring met deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Mja heb eigenlijk alleen idle drain kunnen testen, da's het nadeel van dagelijks nightly's flashen :P
Plus heb eigenlijk geen idee hoe dat is met de stock Rom aangezien die het niet lang heeft uitgehouden.
Ahh, ook een flash-junk :+

klinkt bekend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:14:

klinkt bekend ...
Yeah! :P

Nieuwste Carbon Rom staat er nét weer op. Ff de zip aanpassen en flashen. Aanrader imho! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 08:08
Ik heb een vraag, wat is de laatste update die beschikbaar is voor de Nexus 7 FHD? Ik heb de mijne geroot en ik krijg een OTA van 8.0 MB binnen. bij het installeren gaat het telkens naar de recovery en installeert de OTA niet(Volgens mij, aangezien ik na een tijd zelfde OTA binnen krijg). Ik heb rond gekeken op het internet en schijnt dat je gewoon OTA met root moet kunnen installeren. Wat gaat er bij mij mis? Hoe installeren jullie de laatste updates? Ik heb build: JSS15Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02
R op het einde is de laatste.
Gewoon installeren via adb sideload, zit ook als makkelijke optie in de wugfresh toolkit

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2013 17:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 08:08
Prulleman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:11:
R op het einde is de laatste.
Gewoon installeren via adb sideload, zit ook als makkelijke optie in de wugfresh toolkit
Waar kan ik de update vinden? en hoe installeer ik via de adb sideload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
sipaan schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:13:
[...]

Waar kan ik de update vinden? en hoe installeer ik via de adb sideload?
http://bit.ly/1bvqyO8

Even wat anders, heb net stock 4.3 teruggezet omdat screen mirroring via miracast niet zo lekker liep met pacman of carbon, draait er iemand anders toevallig een andere custom rom waarbij screen mirroring wel lekker loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59
RiCk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:45:
Vandaag Nexus gekregen en misschien wat last van 'bleeding'

Bij iemand herkenbaar?

[afbeelding]

Dit doet-ie alleen over dwars, aan de rechterkant.
Heb er werk van gemaakt en toch een nieuwe kunnen krijgen!
Tablet was dus toch niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Bij welke winkel kreeg je die support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:14:
[...]

klinkt bekend ...
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:20:
[...]

Yeah! :P

Nieuwste Carbon Rom staat er nét weer op. Ff de zip aanpassen en flashen. Aanrader imho! :)
Goed, mijn deel ...

Vrijdag de Nexus gehaald, strikt voornemen om hem stock te laten.
Wel .... DAT is mislukt ;)

Na nog geen 10 minuten al direct het probleem "root" ( Titanium werkt natuurlik niet )
Dus de Nexus toolkit erover heen, en TWRP mee installeren, omdat het kan ;)
Tja, dan is het een kleine stap naar de volgende ... flashen van een andere rom.

Dat werd dus 'Linaro - Flonaro' ( de enige reden was de trage download voor Carbon :+ )
Fijne rom, niet te log en lomp, maar toch nét niet, gisteravond ( zaterdag ) de overstap gedaan naar CleanRom 1.7
Met ElementalX als kernel, en één van de voordelen wat ik tegenkwam is het "tap2wake"
De aan/uitknop zit enigzins lomp ( ik ben hem nog steeds altijd kwijt :+ )

Nog niet veel ervaring met CleanRom, maar het is een schone, vlotte rom, en ik moet nog verder kijken wat en hoe

* Flashjunk out ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 23-09 13:16
Kan iemand me even uitleggen hoe OTG werkt.
Heb die tool uit de playstore gehaald maar krijg hem niet werkend.

Heb hem niet geroot.
Wat moet ik doen om hem werkend te krijgen.
Topic al doorgezocht maar kon het zo snel even niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
Welke tool? Nexus media importer?

Tablet taal op Engels (VS) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
partyondude schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:40:
Welke tool? Nexus media importer?

Tablet taal op Engels (VS) zetten.
Dat is alles?
De nexus media import inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Als het goed is komt vandaag mijn Nexus binnen vanaf Amazon :) ben erg benieuwd, had hiervoor een Galaxy tab 8.9 en vond dat echt een mooi formaat. Helaas zijn deze er niet heel erg veel en 10 inch vind ik weer net te groot.

Uiteindelijk dus toch maar voor 7inch gekozen met als voordeel dat het een Nexus is dus langer en veel sneller (lees als het uitkomt) updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je had de LG G-pad ook nog even kunnen afwachten, die is 8.3 inch en komt eerdaags uit.
Maar de Nexus is niets slechts natuurlijk, veel plezier!

[ Voor 50% gewijzigd door PatrickG op 21-10-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

PatrickG schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:57:
Je had de LG G-pad ook nog even kunnen afwachten, die is 8.3 inch en komt eerdaags uit.
Maar de Nexus is niets slechts natuurlijk, veel plezier!
Klopt maar ik heb juist nu de Nexus genomen omdat ik sowieso altijd sta te popelen om de nieuwste versie op m`n tablet/telefoon te zetten :P Mijn volgende telefoon gaat waarschijnlijk ook een Nexus 5 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16

Sick Nick

Drop the top!

Verschil tussen een 7" en 8.9" tablet is behoorlijk groot, op papier klinkt het bijna hetzelfde maar in de praktijk voelt een 7" aanzienlijk kleiner. Dat is ie natuurlijk ook. Qua maat zal een 8" veel beter passen bij wat je had. Maar wie weet bevalt het wel, lekker compact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sick Nick schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:04:
Verschil tussen een 7" en 8.9" tablet is behoorlijk groot, op papier klinkt het bijna hetzelfde maar in de praktijk voelt een 7" aanzienlijk kleiner. Dat is ie natuurlijk ook. Qua maat zal een 8" veel beter passen bij wat je had. Maar wie weet bevalt het wel, lekker compact!
2 goede vrienden hebben het eerst model van de Nexus 7 en ik vind deze zeker niet te klein (gelukkig). En ik zal de 1.9" zeker in het begin wel even missen, zoals je zegt is het nog best een verschil maar dat zal vast wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sick Nick schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:04:
Heb ook een Tab8.9 en een Nexus7 en de laatste pakt uiteraard veel fijner vast maar iets er tussenin, zoals genoemde 8.3, lijkt mij echt ideaal. Een 7 inch scherm is praktisch maar om dingen op te lezen is ietsjes groter, imho, stukken fijner. Geen idee of zo'n 8.3 hetzelfde vast is te pakken maar als dat ook in één hand zou kunnen is/vind ik dat een veel fijner formaat.
Rommelen met de Nexus7 is uiteraard wel kicken en er zal veel meer voor worden ontwikkeld dan voor de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Door de dunnere bezels is de LG wel een echte concurrent voor de Nexus 7 denk ik... maar qua software support gaat er niets boven een nexus (zeker voor een tweaker)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Kun je ook niet de "Nexus" versie van Android op de LG zetten dan?

Ik ben helemaal niet bekend met Android nog namelijk, afgezien van een Mediaplayer kastje die ik niets vond. O ja, het de eerste Asus Transformer gehad, maar die viel ook tegen t.o.v. van de Apple experience toendertijd.

Ps: een belangrijke plus voor de LG: SD-slot...

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickG op 21-10-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

PatrickG schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:30:
Kun je ook niet de "Nexus" versie van Android op de LG zetten dan?

Ik ben helemaal niet bekend met Android nog namelijk, afgezien van een Mediaplayer kastje die ik niets vond. O ja, het de eerste Asus Transformer gehad, maar die viel ook tegen t.o.v. van de Apple experience toendertijd.

Ps: een belangrijke plus voor de LG: SD-slot...
Ja dit kan mits de drivers etc beschikbaar worden gesteld door LG. Ook moet je hier dan hopen op support vanuit de community. Standaard even Android erop zitten gaat dus niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:50:
[...]
Is betalend bestaat deze ook om eerdt te testen een lite versie

Dat is alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee, rooten plus stickmount is wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33

Chocoball

瞧好吧!

Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:37:
Kan iemand me even uitleggen hoe OTG werkt.
Heb die tool uit de playstore gehaald maar krijg hem niet werkend.

Heb hem niet geroot.
Wat moet ik doen om hem werkend te krijgen.
Topic al doorgezocht maar kon het zo snel even niet meer vinden...
"Niet werkend" is nogal onduidelijk maar Ik neem aan dat je een USB geheugenstick of SD kaart via OTG probeert te benaderen op je Nexus 7?

In NMI zit de OTG Troubleshooter daarme kun je detecteren of je USB stick herkend wordt door je Nexus 7. Alles alle vinkjes groen zijn kun je deze stick gebruiken om mediabestanden te kopiëren of te streamen.

OTG Troubleshooter is ook los verkrijgbaar in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met behulp van Xposed en de module XthemerEngine heb ik mijn stock Android op Nex7/2 volledig zwart. Zwart menu, zwarte Play Store, etc. Echt blij mee. Maar er zijn meer ook niet donkere/zwarte xThemes. Op mijn telefoon had ik al Slim Bean met de optie 'real dark slim'. Ik vind dat heerlijk en verafschuwde daarom gewone stock-kleuren van Android. Als is het wel al tig keer beter dan bijv. Touchwiz.

Xposed Framework werkt opvallend goed. Met ook Gravitybox bijna dezelfde Android-opties als bijv. een Cyanogenmod. En extra opties van Greenify met Xposed zijn heel erg de moeite waard. En OTA zal gewoon plaatsvinden, want de firmware is niet aangepast met Xposed. Een OTA schakelt zelf Xposed uit (overschrijft een instellingsbestand), waardoor je weer 'kale' stock hebt na een update. Xposed kun je dan weer inschakelen. Maar zelf zou ik dan eerst de xda-thread opzoeken ivm eventuele updates en andere info

Bij mij zijn hiermee de twijfels over eventueel overstappen naar een custom rom weg. Want de 'gewone' stock Android van Google is wel heel erg kaal en beperkt in opties, als je Cyanogenmod of Slim Bean gewend bent.

----
edit: lukt niet om foto's toe te voegen. vraagt url ipv mogelijkheid tot upload.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:13:
[...]
OTG Troubleshooter is ook los verkrijgbaar in de Play Store.
De daaruit opvolgende hulppagina, als je een error krijgt, is bijzonder handig ...

Ik moest mijn taal op English-US zetten, in ) lockscreen uit / tijdelijk in portait mode opstarten, en daarna werkte OTG direct.
Vanaf mijn 64GB stick speelt het vlekkeloos een 720p MKV af in BSplayer nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Iemand die weet of er een gameboy advanced emulator is die ik verbinding kan laten maken van mijn Nexus 7 met mijn PC?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
batumulia schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:27:
Iemand die weet of er een gameboy advanced emulator is die ik verbinding kan laten maken van mijn Nexus 7 met mijn PC?
En hoe heb jij dat dan in gedachten ?

de nexus als controller, of als gameconsole ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Dat is alles?
Jup en dat is meen ik hier wel behandeld hoor, zo ben ik er ook achter gekomen. Dus die app halen, taal op Engelands instellen en dan werkt het prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
partyondude schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:42:
[...]

Jup en dat is meen ik hier wel behandeld hoor, zo ben ik er ook achter gekomen. Dus die app halen, taal op Engelands instellen en dan werkt het prima :9
Klopt het werkte ook direct! Bedankt voor alle reacties hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
FreshMaker schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

En hoe heb jij dat dan in gedachten ?

de nexus als controller, of als gameconsole ?
Beide, ik ben op zoek naar een emulator met een normale link functie om op die manier Zelda Four Swords te spelen. Dit is ook mijn eerste android toestel en heb begrepen dat een APK overal vandaan kan komen, dus vandaar, misschien dat iemand zoiets al heeft gevonden voor de Nexus?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
batumulia schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:09:
misschien dat iemand zoiets al heeft gevonden voor de Nexus?
Ik denk dat je je licht op zult moeten steken in de emulator / gamescene.
< ik ken het iig niet, en heb het ook eigenlijk nooit voorbij zien komen >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
Zo, ik keek net 2 afleveringen van Legend of Korra op mijn Nexus, maar wat werd de hele linkerkant (in portrait, waar de camera zit) me een partij warm zeg...

Heb wel eerder een serie (720p ook) gekeken maar kan me niet herinneren dat hij zo warm werd. Heeft het iets te maken met de manier waarop je decode ofzo (HW/SW)? Ik gebruik BSPlayer.

Ik merkte ook dat de batterij supersnel leeg ging. In die 2x20 minuten ging er 30%! vanaf..

[ Voor 12% gewijzigd door MaartehhM op 22-10-2013 13:49 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik kijk movies in Netflix of MX player en kijk dan met HW modus aan en dan verbruikt die niet zoveel. Netflix trouwens wel iets meer dan MX player.

Misschien kan je daar eens naar kijken idd.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, hardware decoding is een stuk beter voor je accu ( en temp), het werk wordt dan gedaan door een chip die voor video decoding geoptimaliseerd is. Als dit niet mogelijk is (of niet aan staat in de app) dan kan het zijn dat de CPU echt op volle toeren moet werken om hetzelfde te doen als de GPU

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Mijn Nexus 7 is terug bij Asus en ik krijg mijn geld terug, omdat onderdelen niet op voorraad waren. Net een nieuwe gehaald bij Saturn in Amsterdam, maar nu heb ik de gyroscope bug. Auto rotate werkt helemaal niet. Deze gaat ook weer terug. Heb ik gewoon pech, of is de kwaliteitscontrole gewoon slecht?

Edit: inmiddels omgeruild. Alle apps weer geïnstalleerd en update gehad, probleem is gelukkig niet teruggekomen. Lijkt dus inderdaad hardware-foutje te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door StephanVierkant op 26-10-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Heb sinds kort ook dit apparaat.
Wat me irriteert is dat een touch vaak niet wordt uitgevoerd en opgevat wordt als scrollbeweging.

Is dit de touch bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
@Aapmansz
Probeer deze app eens, en kijk of je normaal lijnen kan trekken.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat er een deadzone in het scherm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 19:58
StephanVierkant schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:49:
Mijn Nexus 7 is terug bij Asus en ik krijg mijn geld terug, omdat onderdelen niet op voorraad waren. Net een nieuwe gehaald bij Saturn in Amsterdam, maar nu heb ik de gyroscope bug. Auto rotate werkt helemaal niet. Deze gaat ook weer terug. Heb ik gewoon pech, of is de kwaliteitscontrole gewoon slecht?

Edit: inmiddels omgeruild. Alle apps weer geïnstalleerd en update gehad, probleem is gelukkig niet teruggekomen. Lijkt dus inderdaad hardware-foutje te zijn.
Lijkt een software probleem te zijn welke met een X-aantal Nexus apparaten voorkomt. Waarom niet elk device er last van heeft is nog steeds de grote vraag... Heb het zelf op mijn Nexus 4. Meer info: https://productforums.goo...#!topic/nexus/GgnRFsw3o-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 17:12
Ik zit zwaar te twijfelen om de Nexus 7 te halen, aangezien ik de Galaxy tab 10 te groot vind. Je kunt 'm net niet lekker vast houden.

Hij is gewoon voor allround beneden, beetje series/streams er op kijken. En zo af en toe een spelletje natuurlijk. Is dan de Nexus al overkill of precies goed hiervoor? Vooral de 7 inch spreekt mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:15
Je kan ook een 8 inch overwegen. Ik vind de verhoudingen van de Nexus 7 niet zo mooi (te smal). De LG G Pad 8.3 lijkt ook een erg veelbelovende tablet te worden!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 17:12
Die kwam toch in het 4e kwartaal van 2013? En krijgt deze ook een prijs van rond de 300 euro?

Nvm, heb internet even goed doorzocht, word een lastige keuze :?

[ Voor 27% gewijzigd door Saitek op 27-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Flapperbol schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:37:
@Aapmansz
Probeer deze app eens, en kijk of je normaal lijnen kan trekken.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat er een deadzone in het scherm zat.
Dank voor de tip en gelukkig geen deadzones in het scherm.

Had er voornamelijk last van bij tabbladen in Chrome sluiten, is nu opgelost door Firefox te installeren.
Wellicht dikke vingers :)

Feit blijft staan dat de tablet niet helemaal lekker reageert op een item selecteren, korte felle tik werkt wel maar met rustig aantippen gebeurt er niets.

Voor de rest een prima tabletje.
Ook handig voor in de auto (navigatie / boordcomputer (ODB2)):
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2871/10495496474_b5a1b9152b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik moet ook zeggen dat, in ieder geval met mijn exemplaar, de touch all-round een stuk minder is dan mijn N7(2012). Reageert niet altijd, je kan niet zeker zijn dat iedere aanraking goed geregistreerd wordt, en dat werkt niet lekker. Zowel in spellen, tab controle in Chrome inderdaad etc.

En dan heb ik heb ik het nog niet eens over "hangende toetsen" tijdens het typen, wat gewoon een grote ergernis wordt.

Ik heb trouwens sinds een tijdje Tapatalk, en dat werkt heel lekker met XDA. Moet Tweakers ook zijn best voor doen om zoiets te maken als standalone app of plug-in voor Tapatalk ofzo. Want in landscape een reactie te typen op mijn N7 is een crime in Chrome. Zoomt enorm in zonder dat dat handig is, en een paar regels terug gaan op een specifiek punt werkt heel slecht.
Een apparaat is zo goed als zn software zeg ik altijd.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jmk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:09:
Ik moet ook zeggen dat, in ieder geval met mijn exemplaar, de touch all-round een stuk minder is dan mijn N7(2012). Reageert niet altijd, je kan niet zeker zijn dat iedere aanraking goed geregistreerd wordt, en dat werkt niet lekker. Zowel in spellen, tab controle in Chrome inderdaad etc.
Hangende toetsen kan je verhelpen door een andere bootimage te flashen. Daarmee zouden ook de andere touch-gerelateerde issues weg moeten zijn maar dan zal ik wel pech hebben. Het is (voor/bij mij) vrijwel onmogelijk om bijv. een icoon te verslepen of een long-press actie op iets te doen. Negen van de tien keer ziet de Nexus dat als slepen en je schuift dus een hoofdscherm opzij of in de browser bijv. een stukje naar boven/beneden. Moet je weer long-pressen, en weer, en weer, tot het een keer lukt.
Het is dan echt een wonder dat het apparaat niet aan een wall-impact-test wordt onderheven ;)

Buiten dat best fijn apparaat. Is snel, soepel, accu is okay, scherm is mooi. Alleen die touch... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Is ie dan niet gewoon stuk....?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee hoor. Apparaat is verder prima. Ben met alles extreem kritisch dus zal wel persoonlijke issue zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik kan gewoon alles verslepen op de home screens.. Kan de icoontjes een minuut lang rondslingeren zonder dat de touch verloren gaat. Als ie daarbij hapert is er gewoon iets niet goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Prulleman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:37:
Ik kan gewoon alles verslepen op de home screens.. Kan de icoontjes een minuut lang rondslingeren zonder dat de touch verloren gaat. Als ie daarbij hapert is er gewoon iets niet goed
Minuten lang verslepen is geen enkel probleem. Touch gaat nooit verloren, dat klopt.

Ben bang dat als ik hem ga omruilen dat er dan dode pixels, nog meer backlight bleed, wederom een brakke touch screen (lees XDA maar, ben echt niet de enige, de kans is gewoon heel erg groot) etc. issues voor terug komt. Weinig zin in. Ben ik aan benzine straks 30 Euro lichter.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 28-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Brad Pitt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

Minuten lang verslepen is geen enkel probleem. Touch gaat nooit verloren, dat klopt.

Ben bang dat als ik hem ga omruilen dat er dan dode pixels, nog meer backlight bleed, wederom een brakke touch screen (lees XDA maar, ben echt niet de enige, de kans is gewoon heel erg groot) etc. issues voor terug komt. Weinig zin in. Ben ik aan benzine straks 30 Euro lichter.
komt toch niet overeen met:
Brad Pitt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:22:
[...]

Hangende toetsen kan je verhelpen door een andere bootimage te flashen. Daarmee zouden ook de andere touch-gerelateerde issues weg moeten zijn maar dan zal ik wel pech hebben. Het is (voor/bij mij) vrijwel onmogelijk om bijv. een icoon te verslepen of een long-press actie op iets te doen. Negen van de tien keer ziet de Nexus dat als slepen en je schuift dus een hoofdscherm opzij of in de browser bijv. een stukje naar boven/beneden. Moet je weer long-pressen, en weer, en weer, tot het een keer lukt.
Het is dan echt een wonder dat het apparaat niet aan een wall-impact-test wordt onderheven ;)

Buiten dat best fijn apparaat. Is snel, soepel, accu is okay, scherm is mooi. Alleen die touch... :(
of begrijpen we elkaar verkeerd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wel dan een stukje verder lezen hè. Het gaat puur en alleen om de long-press.

Wil icoon verslepen dus druk er lang op. Lukt niet, scherm beweegt ipv long press te triggeren. Wederom long press. Hey een scherm naar links, da's niet de bedoeling. Terug, long press. Werkt niet. Long press, werkt niet. Eindelijk een werkende long press. Icoon zit nu dus "vast" onder je vinger en kan je uren lang schuiven naar een plek die je maar wilt. Laat niet los, helemaal prima. Eenmaal vast is alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Brad Pitt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:01:
[...]

Wel dan een stukje verder lezen hè. Het gaat puur en alleen om de long-press.

Wil icoon verslepen dus druk er lang op. Lukt niet, scherm beweegt ipv long press te triggeren. Wederom long press. Hey een scherm naar links, da's niet de bedoeling. Terug, long press. Werkt niet. Long press, werkt niet. Eindelijk een werkende long press. Icoon zit nu dus "vast" onder je vinger en kan je uren lang schuiven naar een plek die je maar wilt. Laat niet los, helemaal prima. Eenmaal vast is alles prima.
Zou toch omruilen dan, long-press registreert ie perfect bij mij.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Xanion schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:03:
Zou toch omruilen dan, long-press registreert ie perfect bij mij.
Multi touch ook, verwart bij drie of meer vingers nooit welke touch onder welke vinger zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hier ook 0.0 problemen met long press, ook multi gaat altijd goed.
Het enige wat ik merk is dat typen soms iets lastiger gaat dan op andere devices, het lijkt erop dat er er minimaal 50 ms tussen 2 aanslagen moet zitten ipv 20 ms (bijvoorbeeld uiteraard, geen ideen om hoeveel ms het gaat). Dat is neem ik aan geen hardware defect, maar gewoon een beperking.

een x aantal keer moeten proberen voor een long press werkt klinkt niet goed... is dit in alle apps? probeer anders ook eens een andere launcher?

[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 28-10-2013 10:16 . Reden: klinkt ipv klik... ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Prulleman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:10:
een x aantal keer moeten proberen voor een long press werkt klik niet goed... is dit in alle apps? probeer anders ook eens een andere launcher?
Zelfde in de browser hè. Ga geen andere launcher installeren. Touchscreen is dé grootste issue van de N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:12:
[...]

Zelfde in de browser hè. Ga geen andere launcher installeren. Touchscreen is dé grootste issue van de N7.
Lijkt me toch handig om op z'n minst de software als mogelijke oorzaak uit te sluiten.

Let wel dat het hier om een enorm scherp geprijs apparaat gaat.
De wijze waarop mensen hier met een apparaatje van €230 omgaan verbaast me wel eens ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Smultie op 28-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smultie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:54:
Lijkt me toch handig om op z'n minst de software als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
Stock (CM10.x) launcher, Nova launcher, AOSP browser, Opera browser, Boat browser, kalender app, etc.
Vind dat genoeg om te weten dat het hardware gerelateerd is. Hetgeen het gewoon is, ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Let wel dat het hier om een enorm scherp geprijs apparaat gaat.
De wijze waarop mensen hier met een apparaatje van €230 omgaan verbaast me wel eens ;)
Dus omdat het een lage prijs heeft, moet je er maar aan wennen ?
Het bedrijf heeft gekozen voor een ervaring en een ondergrond, op die basis is het apparaat ge/verkocht.
De prijs moet daar niet aan afdoen.

Een 'kruidvat' tablet van 89€ is een heel ander verhaal dan een apparaat van 200+ euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
FreshMaker schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Dus omdat het een lage prijs heeft, moet je er maar aan wennen ?
Het bedrijf heeft gekozen voor een ervaring en een ondergrond, op die basis is het apparaat ge/verkocht.
De prijs moet daar niet aan afdoen.

Een 'kruidvat' tablet van 89€ is een heel ander verhaal dan een apparaat van 200+ euro
Nexus apparaten zijn toch referentie apparaten?

Ben ook niet heel tevreden over de bewegingssensor.
Gameplay van Riptide GP2 loopt nog lekkerder op mijn oude Samsung ACE 2 telefoon.

Zelfs Tux Rider is niet goed te besturen met de bewegingssensor.

Give me back MotoRacer gameplay >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Brad Pitt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:22:
[...]

Trial and error dus. Welke van de 3 zou het beste zijn? Bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:43
Aapmansz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:45:
[...]

Dank voor de tip en gelukkig geen deadzones in het scherm.

Had er voornamelijk last van bij tabbladen in Chrome sluiten, is nu opgelost door Firefox te installeren.
Wellicht dikke vingers :)

Feit blijft staan dat de tablet niet helemaal lekker reageert op een item selecteren, korte felle tik werkt wel maar met rustig aantippen gebeurt er niets.

Voor de rest een prima tabletje.
Ook handig voor in de auto (navigatie / boordcomputer (ODB2)):
[afbeelding]
offtopic waar heb je die houder voor de N7 vandaan? En waar kun je zo'n OBD kabel kopen? voor die app? /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Yihaaa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:34:
[...]

offtopic waar heb je die houder voor de N7 vandaan? En waar kun je zo'n OBD kabel kopen? voor die app? /offtopic
Houder is bij bol.com te koop:
http://www.bol.com/nl/p/i...ohouder/9005000012202376/

ODB stick via:
http://autowolf.nl/nl/38-...diagnostic-interface.html

Werkt via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jmk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:27:
Trial and error dus. Welke van de 3 zou het beste zijn? Bedankt voor de tip! _/-\o_
De "normale" 10, 20 en 30 werkten hier niet. Als in, losten niks op. Zit nu op 14 geloof ik en die is acceptabel. Gewoon een beetje proberen inderdaad. Geen idee waarom het na een paar reboots beter zou moeten zijn maar da's wat de dev zegt dus het zal wel :) Ook zou underclocken/volten nadelig kunnen zijn, iets dat ik niet helemaal geloof maar so be it, dus staan ook die dingen allemaal op de stock-value. Voor nu tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

Geen idee waarom het na een paar reboots beter zou moeten zijn maar da's wat de dev zegt dus het zal wel :) Ook zou underclocken/volten nadelig kunnen zijn, iets dat ik niet helemaal geloof maar so be it,
Klinkt gek, maar soms is het gewoon zo.

Op de Note meegemaakt na een customrom, en ook op de kids-tablets
De tablet startte niet meer op, en als die dat wel deed, liep het na een paar minuten keihard vast.
Na 4 of 5 harde resets en reboots is het probleem "spontaan" verdwenen, en ( vooralsnog) niet meer teruggekomen.

Op de een af andere manier heeft Android toch een soort van selfhealing vermogen, wat zich na of tijdens de hard reboot herstelt, of iig repareert
Yihaaa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:34:
[...]
En waar kun je zo'n OBD kabel kopen? voor die app? /offtopic
Ebay is your ( cheap ) friend

http://www.ebay.com/sch/i...NOSTIC&_sacat=0&_from=R40

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 29-10-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Kritiek over de bewegingssensor neem ik terug,
Speedx 3D reageert wel goed.

Wellicht sturen Riptide en Tux Rider de sensor niet goed aan, gameplay voelt aan als achter de wagen aan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nou maar hopen dat de 4.4 update ook snel onze kant opkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:43
fotografie999 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:20:
Nou maar hopen dat de 4.4 update ook snel onze kant opkomt
ik vermoed dat ik deze dagen veel op "nu controleren" zal drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Je zult nog even geduld moeten hebben. Op Androidpolice.com stond dit:

As per Ed Heyl, the Google release engineer who replaced JBQ:
We are making the proprietary binaries and factory images available for the Nexus 5 today as well.
In the coming weeks, other Nexus devices (Nexus 4, 7, and 10) will receive their KitKat update, and we'll make those proprietary binaries and factory images available at that time.

bron: http://www.androidpolice....ollowing-respective-otas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Chocoball schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:19:
Je zult nog even geduld moeten hebben. Op Androidpolice.com stond dit:
Android 4.4 alhier :)

Doet het op zich prima. Mankeren nog wel wat dingetjes aan, zo zit er (nu) nog geen camera app in.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2013-11-01-12-39-52s.png

[ Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 01-11-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
hoe kan ik de gsensor aanlaten in slaapmodus daar ik een app heb dat de nexus 7 aanzet zonder de powerknop
maar na 10 minuten is die toch in diepe slaap en lock en dan moet ik hem toch met powerknop terug aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 08:55
Hi hallo,

Heb hetzelfde probleem als prulleman met het blijven hangen tussen letters. Deze lag is zeer frustrerend en zo kan ik er amper op typen (eveneens met Swiftkey).

Daarnaast staat de gyroscoop niet goed afgesteld als hij uit slaapstand komt, dan moet ik hem altijd even kantelen zodat hij mijn kant op leesbaar wordt.

Ook reageert hij niet meer accuraat als ik een tijd lang Frontiers of Kingdom Rush heb gespeeld, dan kan ik bepaalde tower locaties niet meer aanklikken.

Bij het spelen in apps ed gaat het allemaal wel redelijk maar dit zijn al met al toch wel storende fouten.

Ik heb hem meegenomen vanaf Walmart in de USA en ik twijfel om ASUS al direct te gaan bellen en hem alweer een tijdje kwijt te zijn.

Ik lees op XDA gemixte verhalen over de oorzaak (soft- of hardware fout) en ik wil hem ook niet rooten. Wachten jullie op een evt. fix in de 4.4 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand hoe je de g sensor kunt aanlaten in slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
1475paul schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:56:
maar na 10 minuten is die toch in diepe slaap en lock en dan moet ik hem toch met powerknop terug aan ?
Kernel er op met DT2W/S2W en je kan hem ontwaken zonder de brakke powerknop te hoeven aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:39:
[...]

Kernel er op met DT2W/S2W en je kan hem ontwaken zonder de brakke powerknop te hoeven aanraken.
Hoe doe je dat ben daar nogal een leek in of heb je soms links waar dat beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
1475paul schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:10:
Hoe doe je dat ben daar nogal een leek in of heb je soms links waar dat beschreven staat?
Dat gaat veel te ver om "even" te beschrijven imho. Beste is om op XDA te kijken naar wat threads die daar over gaan. Heb je een Wifi N7 moet je zoeken naar Flo-kernel/Roms, bij een LTE versie is dat Deb.

Threads als deze kunnen behulpzaam zijn, maar ook wat "veel" om eventjes door te nemen. Als je nog nooit een toestel hebt geroot/voorzien van een andere recovery/kernel zou ik er gewoon even voor gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:44
JDL15 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:06:
Hi hallo,

Heb hetzelfde probleem als prulleman met het blijven hangen tussen letters. Deze lag is zeer frustrerend en zo kan ik er amper op typen (eveneens met Swiftkey).

Daarnaast staat de gyroscoop niet goed afgesteld als hij uit slaapstand komt, dan moet ik hem altijd even kantelen zodat hij mijn kant op leesbaar wordt.

Ook reageert hij niet meer accuraat als ik een tijd lang Frontiers of Kingdom Rush heb gespeeld, dan kan ik bepaalde tower locaties niet meer aanklikken.

Bij het spelen in apps ed gaat het allemaal wel redelijk maar dit zijn al met al toch wel storende fouten.

Ik heb hem meegenomen vanaf Walmart in de USA en ik twijfel om ASUS al direct te gaan bellen en hem alweer een tijdje kwijt te zijn.

Ik lees op XDA gemixte verhalen over de oorzaak (soft- of hardware fout) en ik wil hem ook niet rooten. Wachten jullie op een evt. fix in de 4.4 update?
Ik heb ook het typprobleem dat jij beschrijft, erg irritant. Ik zou toch even wachten op 4.4, die is er binnen een paar dagen en kan misschien een nieuwe touchscreen driver hebben waardoor het probleem is opgelost. Zo niet, dan ga ik m in ieder geval naar ASUS RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tobitronics schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:11:
Ik heb ook het typprobleem dat jij beschrijft, erg irritant. Ik zou toch even wachten op 4.4, die is er binnen een paar dagen en kan misschien een nieuwe touchscreen driver hebben waardoor het probleem is opgelost. Zo niet, dan ga ik m in ieder geval naar ASUS RMA sturen.
Kitkat lost hier niets op qua touchscreen perikelen, YMMV uiteraard :)

D.w.z. dit is wel een pre-versie, er is nog geen officiële dedicated N7 Kitkat uiteraard. Misschien dat daar wel een andere driver in zit. Acht de kans niet heel groot persoonlijk, als rasechte scepticus zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:21
Sommige apps doen ook vreemd, o.a. buienradar toont geen kaart
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:52:
[...]

Android 4.4 alhier :)

Doet het op zich prima. Mankeren nog wel wat dingetjes aan, zo zit er (nu) nog geen camera app in.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:15:
[...]

Kitkat lost hier niets op qua touchscreen perikelen, YMMV uiteraard :)

D.w.z. dit is wel een pre-versie, er is nog geen officiële dedicated N7 Kitkat uiteraard. Misschien dat daar wel een andere driver in zit. Acht de kans niet heel groot persoonlijk, als rasechte scepticus zijnde ;)
Volgens mij is de aosp source alleen voor de N5 uit, voor alle andere devices hebben ze wat 4.3 eigen device drivers erbij geklust. Niet gek dat dit soort issues dan nog niet gefixed is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Is er al een datum bekend wanneer Google begint met de uitrol van KitKat of is het nogsteeds "binnen enkele weken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Chris89 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:00:
Is er al een datum bekend wanneer Google begint met de uitrol van KitKat of is het nogsteeds "binnen enkele weken"?
Als je tweakers.net keurig blijft volgen, hoor je snel genoeg wanneer de uitrol gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Als je het leuk vind om constant op F5 te drukken kan je dit in de gaten houden: https://developers.google.com/android/nexus/images
Chris89 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
aerocooluser schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:22:
Als je het leuk vind om constant op F5 te drukken kan je dit in de gaten houden: https://developers.google.com/android/nexus/images

[...]
Na 5 uur F5 ben ik er goed goed klaar mee! Maar hoelang duurde het in het verleden dat een Nexus toestel een nieuwe Android versie had op het toestel na aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
4.3 was gelijk beschikbaar, maart het wisselt dus...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mijn ervaring is dat het maximaal 2 weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Zijn er eigenlijk goede 3g/lte alternatieven voor de nexus 7 als je een iets grotere tablet zoekt? Heb een 7" en 10" gehad en uiteindelijk uitgekomen op een tab 8.9 die zijn leeftijd begint te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Chris89 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:27:
[...]

Na 5 uur F5 ben ik er goed goed klaar mee! Maar hoelang duurde het in het verleden dat een Nexus toestel een nieuwe Android versie had op het toestel na aankondiging?
https://chrome.google.com...kkmncanaajkapbpancpelijih

Dat moet je automatiseren .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:35

Christiano007

Ich bin der champion

Ik overweeg om deze tablet te kopen, voornamelijk ga ik er op internetten (duh ;) ) maar wil ook films erop kijken. Dit wil ik dan doen dmv de films die ik op mijn externe HD heb (2,5").

Is dit direct mogelijk om af te spelen via de externe HD, of moet ik heel wat voeten in aarde zetten om dit voor elkaar te krijgen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 17:22
Christiano007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:53:
Ik overweeg om deze tablet te kopen, voornamelijk ga ik er op internetten (duh ;) ) maar wil ook films erop kijken. Dit wil ik dan doen dmv de films die ik op mijn externe HD heb (2,5").

Is dit direct mogelijk om af te spelen via de externe HD, of moet ik heel wat voeten in aarde zetten om dit voor elkaar te krijgen?
https://www.google.nl/search?q=nexus+7+external+hard+drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Onderweg films kijken, of thuis ?

Want thuis kan ik Plex, of allshare aanraden.

Voor Plex moet je de app betalen, maar de mogelijkheden zijn geweldig ( server + database )

Met Allshare draai je een dlna server op een PC, en kan je in de mappen bladeren die je deelt.

Of je gebruikt een filemanager zoals Solidexplorer of ESfile + MXplayer / BSplayer
Het nadeel is alleen daarmee dat niet alle audio ondersteund word ( AC3 )

Voor onderweg,
Ik zou het afraden, een 2.5" hdd heeft stroom nodig, en de OTG van de nexus kan zoveel niet leveren.
Een 64GB usbstick gaat prima, via een verloopkabeltje.

Nog beter is de Wi-Drive van Kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Ik ben eerst begonnen met een OTG adapter, 32GB USB stick en Nexus Media Importer. Ben nu overgestapt op een Seagate Wireless Plus 1 TB (portable HDD via wi-fi), gekocht van een andere Tweaker. Eerlijk gezegd wil ik niet meer terug. Vanuit de Seagate app kan ik elke gewenste player gebruiken en ook ondersteunt de Seagate DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
Bijna van de één op andere dag weigert mijn laptop (en ook andere computers) de Nexus 7 te herkennen. Heb al aardig wat gegoogled, maar er is bar weinig te vinden op 1 forum na, waar er een paar tips staan maar ze werken allemaal niet.

Ik hoor geen geluidje van m'n laptop als ik 'm aansluit op m'n laptop. M'n laptop weigert ook maar iets te doen zodra ik de USB kabel erin stop.
Als ik in Debugging mode 'm aansluit, hoor ik wel zo'n geluidje en dan gebeurt er iets meer:

Bij Device Manager staat wel 'Nexus 7', maar met een geel uitroeptekentje. Er zijn geen drivers geïnstalleerd, en als ik ze manual download en met de 'update driver...' functie in device manager verwijs naar die map, zegt 'ie dat er geen drivers instaan.

Ook al een MTP driver geinstalleerd/herinstalleerd maar dat zette ook weinig zoden aan de dijk.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Want zo heb ik wel érg weinig aan die 32 GB opslagruimte.. :')

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het de ene keer wel, de andere keer niet, geen pijl op te trekken. Ik gebruik meestal sshdroid op de mobiel/tablet, samen met winscp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Laatst online: 19-09 09:41
MaartehhM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:08:
Bijna van de één op andere dag weigert mijn laptop (en ook andere computers) de Nexus 7 te herkennen. Heb al aardig wat gegoogled, maar er is bar weinig te vinden op 1 forum na, waar er een paar tips staan maar ze werken allemaal niet.

Ik hoor geen geluidje van m'n laptop als ik 'm aansluit op m'n laptop. M'n laptop weigert ook maar iets te doen zodra ik de USB kabel erin stop.
Als ik in Debugging mode 'm aansluit, hoor ik wel zo'n geluidje en dan gebeurt er iets meer:

Bij Device Manager staat wel 'Nexus 7', maar met een geel uitroeptekentje. Er zijn geen drivers geïnstalleerd, en als ik ze manual download en met de 'update driver...' functie in device manager verwijs naar die map, zegt 'ie dat er geen drivers instaan.

Ook al een MTP driver geinstalleerd/herinstalleerd maar dat zette ook weinig zoden aan de dijk.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Want zo heb ik wel érg weinig aan die 32 GB opslagruimte.. :')
heb je heel toevallig er ontgrendelingspatroon opstaan? zo ja, na aansluiten eerst even ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
timmert26 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:36:
[...]

heb je heel toevallig er ontgrendelingspatroon opstaan? zo ja, na aansluiten eerst even ontgrendelen
Ehmm.... Ja heb ik, alhoewel ik wel 'ns geconnect heb terwijl ik al unlocked heb, zal ik voor de grap 'ns proberen de hele pattern eraf te gooien.

edit: Helaas :-(
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:16:
Bij mij werkt het de ene keer wel, de andere keer niet, geen pijl op te trekken. Ik gebruik meestal sshdroid op de mobiel/tablet, samen met winscp.
Ah, dat werkt wel lekker inderdaad. Wel jammer dat 't zo te zien maar maximaal ~1 MB/s transfert, maar het is beter dan niks.

[ Voor 32% gewijzigd door MaartehhM op 09-11-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

MaartehhM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:08:

Wat opties:
1 Setting, opslag, rechtsboven op USB-computerverbinding klikken, en dan MTP selecteren voor het benaderen van je hele SD card, of PTP voor toegang tot alleen je camera bestanden

2 Als dat niet werkt, USB debugging aanzetten. Eerst ontwikkelaar worden, en dan onder de ontwikkelaarssetting USB debugging aanzetten.

3 Wat je ook kan proberen: installeer even de Nexus toolkit, daar zit een failsafe driver installatie in, en een goede test daarvoor. 100% veilig, je hoeft niet te rooten ofzo, het kan alleen. Zit ook een troubleshoot bij.

4 In Windows onder apparaatbeheer kiezen voor "stuurprogramma's bijwerken" "op mijn computer zoeken" "Ik wil kiezen uit een lijst" en dan een andere optie proberen.

5 Ik werd zelf helemaal gek van langzame, slechte en onbetrouwbare file-transfers van grote bestanden. Dat heeft mogelijk ook met de standby-modus van de N7 te maken tijdens kopiëren. Ik heb een een SD-card reader gehaald en kan nu met 15 MB/s files op die SD card zetten, en met +/- 13 MB/s, ook onderweg, files op mijn N7 zetten. Weg irritatie, hallo snelheid. Bespreken van dat dingetje kan die in het andere topic, maar omdat het de beste oplossing is(vindt ik), hier even gepost.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.