Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
jmk schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:13:
[...]

Wat opties:
1 Setting, opslag, rechtsboven op USB-computerverbinding klikken, en dan MTP selecteren voor het benaderen van je hele SD card, of PTP voor toegang tot alleen je camera bestanden
Je bent een held _/-\o_ Dat éne vinkje werkte :')
5 Ik werd zelf helemaal gek van langzame, slechte en onbetrouwbare file-transfers van grote bestanden. Dat heeft mogelijk ook met de standby-modus van de N7 te maken tijdens kopiëren. Ik heb een een SD-card reader gehaald en kan nu met 15 MB/s files op die SD card zetten, en met +/- 13 MB/s, ook onderweg, files op mijn N7 zetten. Weg irritatie, hallo snelheid. Bespreken van dat dingetje kan die in het andere topic, maar omdat het de beste oplossing is(vindt ik), hier even gepost.
Wel een awesome apparaatje trouwens. Misschien dat ik 't ga overwegen, want zoiets aan m'n sleutels hangen is natuurlijk ontzettend handig ;-)

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

De "normale" 10, 20 en 30 werkten hier niet. Als in, losten niks op. Zit nu op 14 geloof ik en die is acceptabel. Gewoon een beetje proberen inderdaad. Geen idee waarom het na een paar reboots beter zou moeten zijn maar da's wat de dev zegt dus het zal wel :) Ook zou underclocken/volten nadelig kunnen zijn, iets dat ik niet helemaal geloof maar so be it, dus staan ook die dingen allemaal op de stock-value. Voor nu tenminste.
Bij mij werkte "standje" 10 perfect. Daar waar ik eerst niet eens een long press kon doen op een app, heb ik nu nul klachten meer. Typen gaat vloeiend, long press kan ik langer volhouden dan mijn vinger aan kan en in spellen geen problemen meer.

Blijkbaar geldt dat niet voor iedereen, gezien jouw relaas, maar ik kan het proberen van de verschillende bestanden zeker aanraden voor diegenen met issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Bij mij was standje 10 een ramp. Bij het drukken van de backspace verscheen er ook een verminkte smiley. :-

Standje 20 lijkt bij mij goed te werken. Hele goede tip!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In de nieuwe update van Google toetsenbord hebben ze de punt en komma met de vraagteken en uitroepteken van rij gewisseld. Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen naar de indeling van voor de update (behalve de update deinstalleren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
H92! schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:38:
In de nieuwe update van Google toetsenbord hebben ze de punt en komma met de vraagteken en uitroepteken van rij gewisseld. Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen naar de indeling van voor de update (behalve de update deinstalleren :P)
Is Google Play: Kii Keyboard niets voor je ?

Ik heb deze aangeschaft vanwege de premiumfunctie's, en merkte onlangs dat de ontwikkeler de app gratis geworden is.

( op deze manier baal ik van mijn 'eerlijkheid' en support ... eerst 5€ moeten betalen, om na een paar maanden erachter te komen dat het niet meer hoeft )

Behalve dat is het wel een super-keyboard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 08:10
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik de tablet niet aan krijg door op de power knop te drukken. (Ik zet de tablet nooit helemaal uit). Ik moet de knop dan een lange tijd vasthouden om 'm te resetten/rebooten.
Het probleem zou te maken kunnen hebben met de auto-brightness functie, maar ook als die niet op auto staat treedt dit probleem bij mij op. Heeft nog iemand suggesties? Of wordt dit een gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 16:05
Handig app voor de Nexus 7 is MultiRom, bekijk het video voor meer info.
Het is een handig multiboot manager.

YouTube: Nexus 7 MultiRom Manager app install and review

XDA Dev Thread
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2457063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
@FreshMaker: Er zitten nog steeds premium instellingen in, waarvoor je mag betalen. Je kunt ze in de gratis app wel gebruiken, maar worden na 1 uur gereset. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door pvtonger op 12-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er ook iemand iets voor de beetje ongemakkelijke aan/uit? Omdat het ding toch altijd thuis op tafel ligt kan het wat mij betreft door een touch aan gaan. Beetje battery drain daardoor vind ik niet zo'n punt als het niet teveel is.
Of is dat iets voor een specifieke rom/kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ja speciale kernel. Draait die al maanden. Erg fijn en handig in het gebruik idd.
Battery drain merk ik niets van moet ik zeggen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik had laatst een kernel geïnstalleerd, die als onverwacht bij-effect had dat het scherm uit ging na een veegbeweging. Lastig schoonmaken! Ging steeds het scherm aan! Kon er niet aan wennen, ben weer lekker stock. Ook niet nodig met een smartcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Goed nieuws: volgens de Google+ van Android.com zou de 4.4 (KitKat) update voor Nexus 7 (en Nexus 10) vanaf vandaag aan z'n 'rollout' beginnen (wel voorlopig enkel op het WiFi-only model). Zal misschien nog wel enkele dagen duren tegen we 'm hier mogen ontvangen, maar 't is toch al een indicatie.

Dat treft trouwens: mijn Nexus 7 zou vandaag geleverd worden, dus met een beetje geluk kan ik direct beginnen met updaten ;). Wat ik trouwens wou vragen: er zijn hier wel al wat problemen met de N7 2013 gemeld, op welke dingen dien ik zeker te letten van zodra ik 'm uit de verpakking neem (kwestie van 'm dan evt snel ongeschonden terug te kunnen sturen)? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door dvraemdo op 13-11-2013 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

dvraemdo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 04:06:
Goed nieuws: volgens de Google+ van Android.com zou de 4.4 (KitKat) update voor Nexus 7 (en Nexus 10) vanaf vandaag aan z'n 'rollout' beginnen (wel voorlopig enkel op het WiFi-only model). Zal misschien nog wel enkele dagen duren tegen we 'm hier mogen ontvangen, maar 't is toch al een indicatie.

Dat treft trouwens: mijn Nexus 7 zou vandaag geleverd worden, dus met een beetje geluk kan ik direct beginnen met updaten ;). Wat ik trouwens wou vragen: er zijn hier wel al wat problemen met de N7 2013 gemeld, op welke dingen dien ik zeker te letten van zodra ik 'm uit de verpakking neem (kwestie van 'm dan evt snel ongeschonden terug te kunnen sturen)? Alvast bedankt!
Dead pixel test runnen, even een kwartiertje typen in een kladblok achte app zoals keep, Screen touch test proberen.

Ook even een vette game downloaden en spelen. Hou er trouwens rekening mee dat nog niet alle apps geoptimaliseerd zijn voor kitkat, dus er kan hier en daar een foutje in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dvraemdo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 04:06:

Hier de update net binnen gekregen
Draait verder prima, wel jammer dat de nieuwe launcher (nog) niet beschikbaar is voor de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Chaser2600 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:05:
[...]

Hier de update net binnen gekregen
Draait verder prima, wel jammer dat de nieuwe launcher (nog) niet beschikbaar is voor de Nexus 7.
Helaas hier nog niks binnen... Heb jij toevallig je NExus 7 geimporteerd?
Heb hier namelijk een model wat uit de Nederlands Mediamarkt (release weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Chris89 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:34:
[...]

Helaas hier nog niks binnen... Heb jij toevallig je NExus 7 geimporteerd?
Heb hier namelijk een model wat uit de Nederlands Mediamarkt (release weekend)
Nope, bij BCC gehaald.
Redelijk verbaasd om hem al te zien binnenkomen want voorheen (Nexus 4) duurde het een week of 2 voordat ik hem had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chaser2600 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:37:
[...]

Nope, bij BCC gehaald.
Redelijk verbaasd om hem al te zien binnenkomen want voorheen (Nexus 4) duurde het een week of 2 voordat ik hem had
We zeggen dan maar dat je een mazelaar bent he! Net gecheckt en helaas nog geen melding.
Tablet legt op het bureau op het werk dus hoor vanzelf wel als hij een melding geeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik heb m vd zomer in de US gehaald maar ook nog geen update.
Ook niet via us-vpn lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 23-09 09:52
[b][message=41215127,noline]Battery drain merk ik niets van moet ik zeggen.
De battery drain is immens veel hoger. Wat ook logisch is, echte deep sleep is er niet meer uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:14:
[...]

De battery drain is immens veel hoger. Wat ook logisch is, echte deep sleep is er niet meer uiteraard.
Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hierbij een screenie met DT2W/S2W uit. Gaarne een zelfde resultaat posten met die dingen aan :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2013-10-05-15-04-11s.png

Met die dingen aan is een resultaat als deze onmogelijk aangezien er constant gecheckt wordt of het scherm wordt aangeraakt. De dev zelf zegt ook dat de battery consumption dan ongeveer dubbel is (bij mij dus meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Chaser2600 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:37:
[...]

Nope, bij BCC gehaald.
Zeker weten dat het niet de laatste 4.3 update is? Welk build-nummer heb je? Hier is het JSS15R.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Devster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:33:
[...]

Zeker weten dat het niet de laatste 4.3 update is? Welk build-nummer heb je? Hier is het JSS15R.
Mocht het een ander buildnummer zijn. Welke is dat dan?
Waarschijnlijk zou het "KRT160" moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Chris89 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:39:
[...]

Mocht het een ander buildnummer zijn. Welke is dat dan?
Waarschijnlijk zou het "KRT160" moeten zijn
build KRT160 idd
En nee, het is geen andere update.. er stond met grote letters 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chaser2600 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:41:
[...]

build KRT160 idd
En nee, het is geen andere update.. er stond met grote letters 4.4
Klopt dus wel :)
Wie niet kan wachten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47410091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Mjah voor de Nexus 7 vind ik de update niet zo spannend omdat de launcher niet verandert is net zoals op de Nexus 5. Nu ziet mijn Nexus 7 er nog steeds oud uit in vergelijking met mijn Nexus 5 :-\
Natuurlijk is onderhuids genoeg verandert maar veel merk je niet veel van vind ik

edit: hmm ik zie nu bij het batterij begruik een proces "*wakelock*" staan met kitkat logo. Die heb ik op de Nexus 5 nog niet gezien. Wellicht een soort van wakelock detector ingebouwd?

[ Voor 26% gewijzigd door AP3X op 13-11-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:24:
[...]

Hierbij een screenie met DT2W/S2W uit. Gaarne een zelfde resultaat posten met die dingen aan :)

[afbeelding]

Met die dingen aan is een resultaat als deze onmogelijk aangezien er constant gecheckt wordt of het scherm wordt aangeraakt. De dev zelf zegt ook dat de battery consumption dan ongeveer dubbel is (bij mij dus meer).
a) vraag ik me al af of het uberhaupt een screenshot is, is een bijna proffesioneel marketingshot en
b) druipt de custom ROM van het scherm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smultie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:48:
Man, a) vraag ik me al af of het uberhaupt een screenshot is, is een bijna proffesioneel marketingshot en b) druipt de custom ROM van het scherm af.
Geen idee waarom ik überhaupt nog de moeite neem om te reageren na zo'n extreem kinderachtige opmerking maar so be it. Hierbij nog twee marketingshots, speciaal voor jou in Photoshop heel snel zitten genereren :/ Die plaatjes maak je gewoon een met een app, direct via de Nexus zelf, maar goed.

Dat het een custom Rom is zegt niets. De kernel bepaalt de accuduur, niet de gebruikte Rom zelf, FYI.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-13-10-48-46_BlDnewNexus20131113_104859s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-13-10-49-22_pfrnewNexus20131113_104938s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Brad Pitt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:54:Geen idee waarom ik überhaupt nog de moeite neem om te reageren na zo'n extreem kinderachtige opmerking maar so be it. Hierbij nog twee marketingshots, speciaal voor jou in Photoshop heel snel zitten genereren :/ Die plaatjes maak je gewoon een met een app, direct via de Nexus zelf, maar goed.
Mooi linker schermpje. Kun je er iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:54:
[...]

Geen idee waarom ik überhaupt nog de moeite neem om te reageren na zo'n extreem kinderachtige opmerking maar so be it. Hierbij nog twee marketingshots, speciaal voor jou in Photoshop heel snel zitten genereren :/ Die plaatjes maak je gewoon een met een app, direct via de Nexus zelf, maar goed.

Dat het een custom Rom is zegt niets. De kernel bepaalt de accuduur, niet de gebruikte Rom zelf, FYI.

[afbeelding] [afbeelding]
Was niet kinderachtig bedoeld, jammer als je het zo opvat.
Ik zit nu op 43% accu na 1d17h, waarbij het scherm 3 uur aangeweest is.
Jij lijkt je tablet niet eens te gebruiken.

Laat ik het anders zeggen: voor mij weegt de nieuwe functionaliteit (tap-to-wake) makkelijk op tegen dat kleine beetje batterijduur dat ik daarvoor moet opgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 13-11-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pvtonger schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:58:
Mooi linker schermpje. Kun je er iets meer over vertellen?
De Rom maakt op zich niet uit (is SlimBean trouwens) aangezien het zo kan worden met elke Rom. Het weer en de klok is 1Weather, de launcher is Nova Prime, de iconen zijn Nox, de verschillende "categoriën" zijn gedaan met Holo Label Widget. That's all eigenlijk :)
Smultie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:59:
Jij lijkt je tablet niet eens te gebruiken.
Was een idle drain test hè, waar het toch om ging? Om te zien of DT2W/S2W nadelig is. En dat is het.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 13-11-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Brad Pitt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:05:
De Rom maakt op zich niet uit (is SlimBean trouwens) aangezien het zo kan worden met elke Rom. Het weer en de klok is 1Weather, de launcher is Nova Prime, de iconen zijn Nox, de verschillende "categoriën" zijn gedaan met Holo Label Widget. That's all eigenlijk :)
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

sorry, verkeerde topic :)

[ Voor 103% gewijzigd door LtMarx op 13-11-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Lt. Marx schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:22:
Hier nu een weekje de Nexus 5 wit 32gb in gebruik. Ik heb toch nog best wat issues (gehad):
- niet automatisch connecten met mijn carkit (parrot mki9200), de koppeling moet elke keer handmatig geiniteerd worden, na wat google werk lijken meerdere carkits last te hebben van kitkat of de n5
- regelmatig wegvallende calls tijdens het rijden, met name als de netwerkmodus op 4g staat (vodafone red abbo hier 4g 50mbit)
- spotify app heeft issues met kitkat (geen album art bijvoorbeeld)
- Google now kaarten met navigatie suggesties linken niet automatisch door naar google maps met die navigatie opdracht. Google maps wordt geopend maar niet met de juiste locatie/navigatie opdracht
- Toestel is eenmaal gecrashed bij het opslaan van foto's uit een webpagina in de Foto app (dus niet de gallerij)

Postief is:
- zeer snel
- prachtig scherm
- standaard google ervaring!
Bedankt voor de info, in een nexus 7 2013 thread :)
Ik had zelf de ipad3, snel weg gedaan en een surface pro gehaald, maar nu kan me en wil me vriendin daar niet mee overweg (weegt een kilo). Dus voor haar de nexus 7 gehaald, ik moet zeggen dat ik hem vaker gebruik dan me surface pro :). Heb nog geen update naar 4.4 ontvangen maar 4.3 volstaat met deze hardware uitstekend. Ik zou wel willen custom rommen maar ben bang dat me vriendin hem dan minder gaat gebruiken :) Nu nog me iphone 5 kwijtraken kan ik weer terug naar android :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Iemand hem al binnen via de OTA? Ik zit hier nog met smart te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb 4.4 via adb erop gezet (instructies). Hopelijk lost dit mijn sporadisch probleem op van niet aangaan als ik op de powerknop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:43
Chris89 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:48:
Iemand hem al binnen via de OTA? Ik zit hier nog met smart te wachten...
Nope :(

Wanneer komt ie nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
http://www.scottsroms.com/downloads.php?do=cat&id=94

Hier een rooted versie
Via cwm / twr te installeren als elk andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
FreshMaker schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:28:
[...]

http://www.scottsroms.com/downloads.php?do=cat&id=94

Hier een rooted versie
Via cwm / twr te installeren als elk andere rom.
Maar dat is niet leuk! Gewoon wachten tot de ota!
Net sinterklaas wachten tot 5 december ;-)

Spanning van de Nexus serie! Hoort er gewoon bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Ik heb 4.4 er even via ADB opgezet maar het valt me toch wel enigszins tegen, ik had de nieuwe launcher verwacht maar die staat blijkbaar alleen op de Nexus 5. Beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Vinze schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:06:
Ik heb 4.4 er even via ADB opgezet maar het valt me toch wel enigszins tegen, ik had de nieuwe launcher verwacht maar die staat blijkbaar alleen op de Nexus 5. Beetje jammer!
In principe kan je 'm wel proberen, alleen werkt 'ie niet helemaal 100%. Check AndroidPolice maar even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:18

M0nkeymen

Monkeystyle!

Vinze schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:06:
Dit was een van de redenen waarom ik een Nexus device aanschafte... Altijd de laatste software in ieder geval 18 maanden, nu gaan ze de launcher exclusief maken voor Nexus 5, dit stelt mijn toch zwaar teleur, niet gelijk een update bij de release van Android 4.4 en ook nog niet eens alle features. :( Nice going google...

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
M0nkeymen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:06:
[...]nu gaan ze de launcher exclusief maken voor Nexus 5
Dit staat toch helemaal niet vast? GEL is nog niet klaar voor tablets (kan je zelf ook controleren door de APK even te installeren), maar volgens mij mogen we die gewoon verwachten eens hij dat wel is.

Ik heb hem alvast even geprobeerd op 4.4 (4.4 via sideloading geïnstalleerd trouwens), keyboard komt continu naar boven, er zijn wat alignment issues en mijn tekst verdwijnt bij app-icons op desktop als ik in landscape bekijk.
Het ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen, en Google Now met 1 swipe beschikbaar is zeer handig.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we hier van gaan kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19
Waarom staat de Factory image eigenlijk nog niet hier: https://developers.google.com/android/nexus/images

Als hij nu wel al uit is, nog niet via OTA gekregen maar wil hem wel graag installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Shinji schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:26:
Waarom staat de Factory image eigenlijk nog niet hier: https://developers.google.com/android/nexus/images

Als hij nu wel al uit is, nog niet via OTA gekregen maar wil hem wel graag installeren.
Hij is zeker uit. Geen idee waarom hij daar niet staat, maar als je hem nu al wil: http://phandroid.com/2013...o-install-kitkat-nexus-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
[...]

Dit was een van de redenen waarom ik een Nexus device aanschafte... Altijd de laatste software in ieder geval 18 maanden, nu gaan ze de launcher exclusief maken voor Nexus 5, dit stelt mijn toch zwaar teleur, niet gelijk een update bij de release van Android 4.4 en ook nog niet eens alle features. :( Nice going google...
Niet gelijk een update?

Bij alle voorgaande updates waren die twee tot drie weken beschikbaar na de release. Dit terwijl niet-Nexus gebruikers maanden moeten wachten. Volgens valt het dus wel mee met het niet direct beschikbaar komen, t'is maar hoe je het interpreteert.

• Shinji
  • Laatst online: 09:19
MatthiasDS schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:27:
[...]

Hij is zeker uit. Geen idee waarom hij daar niet staat, maar als je hem nu al wil: http://phandroid.com/2013...o-install-kitkat-nexus-7/
Mijn dank is groot, hij is nu aan het installeren. Blijf het wel balen vinden dat de nieuwe laucher (nog) niet beschikbaar is. Dat is nou net juist het gezicht van kitkat en heb je in de praktijk het meest mee te maken.

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Shinji schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:26:
[...]

Mijn dank is groot, hij is nu aan het installeren. Blijf het wel balen vinden dat de nieuwe laucher (nog) niet beschikbaar is. Dat is nou net juist het gezicht van kitkat en heb je in de praktijk het meest mee te maken.
Ben ik ook met je eens. Natuurlijk kan je deze net als de OTA-update van Android 4.4 gewoon installeren. https://www.dropbox.com/s/dkkhvemmcijbp4q/GoogleHome.apk

• Smultie
  • Niet online
[...]

Soms krijg ik het idee dat sommigen gaan zóeken naar dingen om over te zeiken...

P.s. http://www.androidpolice....ts-and-more-apk-download/

[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 14-11-2013 07:44 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Die nieuwe launcher kan je gewoon installeren he. GoogleHome.apk erop en voila ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26
4.4 gister geinstalleerd, google search geupdate en nu met de nieuwe launcher erop zijn we helemaal bij met de nexus 5. Ziet er allemaal puik uit. Nu nog wachten totdat apps van de nieuwe mogelijkheden gebruik gaan maken. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
adb sideload geprobeerd (eerst stock kernel terug gezet), maar kreeg eerst een foutmelding op mijn gehackte email/exchange apk's (removed exchange pin check). Deze restored en nou een foutmelding op iets van debug map bla.. (weet het helaas niet meer precies). Komt dit door root? laatste OTA sideload lukte namelijk wel met root...

naja.. wellicht een mooi moment om als de echte AOSP based roms uitkomen over te stappen op custom

Strava

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
Maverick schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:11:
4.4 gister geinstalleerd, google search geupdate en nu met de nieuwe launcher erop zijn we helemaal bij met de nexus 5. Ziet er allemaal puik uit. Nu nog wachten totdat apps van de nieuwe mogelijkheden gebruik gaan maken. :)
Welkom in het topic van de Nexus 7 ;)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Flapperbol schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:48:
[...]

Welkom in het topic van de Nexus 7 ;)
Lees het nog eens, maar dan beter?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:58:
[...]

Lees het nog eens, maar dan beter?
Helaas had Maverick al eerder iets gezegd in dit topic, anders had ik jou en Flapperbol allebei 'theoretisch gelijk' kunnen geven. :+

• Maverick
Moet zeggen dat mijn eerdere posts waren van toen ik nog geen N7 had :P
maar bedoelde idd dat mijn N7 nu helemaal in de pas loopt met de N5 :)

• MatthiasDS
Maverick schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:23:
Moet zeggen dat mijn eerdere posts waren van toen ik nog geen N7 had :P
maar bedoelde idd dat mijn N7 nu helemaal in de pas loopt met de N5 :)
Behalve dan dat de GEL op de N5 correct werkt en op de N7 toch nog wat bugs vertoont?
Of heb jij de keyboard pop-up niet - en in dat geval, hoe heb je dat bereikt?

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:18

M0nkeymen

Monkeystyle!

Smultie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 06:36:
[...]

Soms krijg ik het idee dat sommigen gaan zóeken naar dingen om over te zeiken...

P.s. http://www.androidpolice....ts-and-more-apk-download/
Oké misschien was ik wat voorbarig }:O , maar dit bericht was er nog niet toen ik poste ;) Blijkt dat we toch wel alles krijgen, alleen wat later, nog niks ontvangen trouwens, ik begrijp dat het een paar dagen kan duren.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• JKratos
Heb zelf net ook de update van Google Search en de nieuwe GEL handmatig geïnstalleerd. Werkt prima en zonder enig probleem of bug.

+1 voor Google Now!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
Bij mij was de update er vanmorgen nog niet. Iemand enig idee hoe dit verspreid word?
Gaat het per land of is het meer 'als je op het goede moment klikt krijg je hem'?

Ben vooral nieuwsgierig...

-= Its dry in the dessert =- So what??

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Klopt het dat YouTube niet echt full hd is? Vergeleek gister de iPad air met de nexus in de mediamarkt voor een gopro filmpje op YouTube af te spelen. En dat was veeeeeel mooier op de iPad... Terwijl ik op de nexus HD had geselecteerd...

Dat is natuurlijk ook het nadeel, hoe test je dat scherm. Fabrikanten zetten niet altijd een goed demo filmpje op die tablets (en telefoons) en de mediamarkt doet daar ook niet echt wat mee :(

1 op 1 vergelijken is dan best moeilijk...

Overigens een heerlijk formaat verder, die nexus 7!

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickG op 14-11-2013 10:22 ]

• Brad Pitt
Vind de functionaliteit als de tablet nog in het Nederlands staat niet echt de moeite waard imho :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Was er geen trucje om KitKat te forceren door een service te herstarten? Bij 4.3 was dat volgens mij wel mogelijk.

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Bierkameel schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:25:
Was er geen trucje om KitKat te forceren door een service te herstarten? Bij 4.3 was dat volgens mij wel mogelijk.
Even getest, werkt niet. Zijn er al berichten van gebruikers die de update al wel hebben gehad? Het lijkt er eigenlijk meer op dat ze nog niet echt begonnen zijn of alleen aan een kleine groep gebruikers. Ach, we wachten rustig af, zonder update is het ook een geweldige tablet ;)...

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Als je niet kan wachten gewoon deze volgen:
http://androidworld.nl/ni...talleren-op-nexus-7-2013/

Werkt zonder probleem.
PowerSp00n schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:36:
[...]

Even getest, werkt niet. Zijn er al berichten van gebruikers die de update al wel hebben gehad? Het lijkt er eigenlijk meer op dat ze nog niet echt begonnen zijn of alleen aan een kleine groep gebruikers. Ach, we wachten rustig af, zonder update is het ook een geweldige tablet ;)...

• JKratos
Brad Pitt schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:22:
[...]

Vind de functionaliteit als de tablet nog in het Nederlands staat niet echt de moeite waard imho :)
True. In het Nederlands is het aardig maar in het Engels vind ik het wel erg nice hoor. Gisteren bijna een uur lang tegen dat ding aan zitten ouwehoeren om te kijken of het allemaal een beetje werkte ;)

• Brad Pitt
JKratos schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:56:
True. In het Nederlands is het aardig maar in het Engels vind ik het wel erg nice hoor. Gisteren bijna een uur lang tegen dat ding aan zitten ouwehoeren om te kijken of het allemaal een beetje werkte ;)
Jaaa werkt érg goed. Plus, als je je zoekgeschiedenis aan zet (zet ik normaal altijd uit eigenlijk) kan je ook "doorvragen" op een resultaat. Dus je vraagt bijv. "Who is the the president of the United States?" en het ding zegt "Barack Obama bladiebla" en je vraagt erna "Is he married?" weet 'ie dat de vraag over hem ging, daarna kan je dan weer vragen "Do they have children?" etc. etc. Vind ik echt geweldig :)

• JKratos
Exact! Zo had ik het gister met Now (heeft die chick al een naam ;)) over de routebeschrijving naar werk. Adres had ik al ingevuld in ge instellgen ergens dus ik kreeg gelijk de route in beeld. Vervolgend vraag ik naar de navigatie zonder opnieuw het woord 'work' oid te gebruiken en gelijk wordt Maps/navigatie gestart met realtime navigatie naar mijn werk.

• MatthiasDS
aerocooluser schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:51:
Als je niet kan wachten gewoon deze volgen:
http://androidworld.nl/ni...talleren-op-nexus-7-2013/

Werkt zonder probleem.

[...]
Toch opletten daarmee. Deze stap is niet goed uitgelegd:
"Het menu haal je tevoorschijn door de volumeknoppen en de aan/uit-knop tegelijk in te drukken"

Ik drukte beide volumeknoppen en aan/uit knop tegelijk in, waarna de tablet uitviel en niets meer deed (en in device manager zich toonde als "Qhsusb_dload", wat in veel gevallen een hard brick betekent).

Gelukkig startte hij weer op zonder problemen.
De juiste combinatie om vanaf het robotje met rood kruis naar het menu te gaan is "volume up" + aan/uit.

• MatthiasDS
JKratos schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:12:
Heb zelf net ook de update van Google Search en de nieuwe GEL handmatig geïnstalleerd. Werkt prima en zonder enig probleem of bug.

+1 voor Google Now!
Jij hebt geen last van de keyboard popup wanneer je op home toets duwt?
Kan je linken naar de GEL APK die jij geïnstalleerd hebt?

• JKratos
MatthiasDS schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:52:
[...]

Jij hebt geen last van de keyboard popup wanneer je op home toets duwt?
Kan je linken naar de GEL APK die jij geïnstalleerd hebt?
Nee niet meer. Sinds de update van Google Search van vanochtend/gisteravond is dat gefixt.

Heb beide apk'tjes ff in dropbox gegooid voor de gene die dat handig vind:

Google Search/Google Now
Launcher

• MatthiasDS
Bedankt, ga ik vanavond proberen, want GEL is toch echt zeer geslaagd afgezien van de bugs die ik nu ervaar.

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Hallo Tweakers

Ben van plan om de nieuwe nexus 7 te halen, maar hebben de nieuwere revisies nog problemen met multitouch toevallig?

Verwijderd

Iedereen heeft het maar over de nieuwe google launcher. Wat is dat precies?

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:52:
Iedereen heeft het maar over de nieuwe google launcher. Wat is dat precies?
http://androidworld.nl/ni...launcher-voor-android-41/

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
als die google experience launcer (GEL) je niet bevalt kun je hem dan ook weer makkelijk verwijderen?

• Maverick
mb1234 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:12:
[...]

als die google experience launcer (GEL) je niet bevalt kun je hem dan ook weer makkelijk verwijderen?
Met 2 klikken ben je er weer vanaf

• mb1234
Maverick schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:15:
[...]

Met 2 klikken ben je er weer vanaf
bedankt,
eigenlijk alleen de interface, en je hoeft niks te rooten dus?

• Prulleman
de google now update, zou je nog kunnen laten staan, maar hierbij kan je ook terug naar de preinstalled versie door de update te verwijderen (het is namelijk een update van een systeem app, voor zover er al niet meer updates van zijn vanuit de playstore). De launcher zelf wordt gewoon als nieuwe user app geinstalleerd, en kan je dus ook op de zelfde manier als een gewone app verwijderen (misschien zie je em niet in je app drawer, maar in ieder geval wel in settings/app)

Strava

• mb1234
als ik GEL installeer krijg ik de error: PLACEHOLDER TEXT: google search not found.
iemand een oplossing?

• MatthiasDS
mb1234 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:37:
als ik GEL installeer krijg ik de error: PLACEHOLDER TEXT: google search not found.
iemand een oplossing?
Misschien een stomme vraag, maar heb je de laatste versie van Google search geïnstalleerd?

• MatthiasDS
En een andere vraag: nog iemand die geen app notificaties meer krijgt? Facebook, tapatalk, hangouts geven allen geen notificaties meer.

• Prulleman
factory images zijn ook uit:
https://developers.google.../images?hl=nl#razorkrt16o

zo eens proberen te flashen zonder userdata wipe..

/edit
grr... alle files daar zijn een paar 100 MB, behalve die van de N7 2013 wifi.. die bevat alleen de scripts en niet de images..

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 14-11-2013 22:50 ]

Strava

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 21:31

Hier kan je ze ook vinden voor de LTE versies voor zowel de 2012 en de 2013 uitvoering.

[ Voor 37% gewijzigd door John nexus op 15-11-2013 00:00 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Prulleman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:18:

zo eens proberen te flashen zonder userdata wipe..

/edit
grr... alle files daar zijn een paar 100 MB, behalve die van de N7 2013 wifi.. die bevat alleen de scripts en niet de images..
Hij is nu 441MB

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Iedereen massaal zelf aan het flashen?
Ben hier nog druk aan het wachten op de OTA.

Toestel komt er vanzelf wel mee dat hij een update heeft ;)
Ook heb ik helaas nog geen tijd gehad om hem up te daten dat ook :P

Zijn er nog meer aan het wachten op de OTA of zit iedereen zelf aan het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Chris89 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:25:
Zijn er nog meer aan het wachten op de OTA of zit iedereen zelf aan het flashen?
Ben ook braaf aan het wachten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Chris89 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:25:

Ik wacht ook geduldig......nou ja, moet ook niet te lang meer gaan duren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
MatthiasDS schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:11:
En een andere vraag: nog iemand die geen app notificaties meer krijgt? Facebook, tapatalk, hangouts geven allen geen notificaties meer.
Even mezelf quoten. Ik heb ondertussen, door de apps te herinstalleren, tapatalk en hangouts notifications terug werkende gekregen.

Facebook notifications werken echter nog steeds niet sinds de KitKat update.

Vervelend. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik ben ook nog altijd braaf aan het wachten op de OTA update. Te lui om met ADB aan de slag te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Zowzow der zijn der nog een hoop aan het wachten op de OTA.
Had verwacht dat binnen een dag of 2 de boel wel uitgerold was.

Kan dus nog een week duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21
Chris89 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:30:
Zowzow der zijn der nog een hoop aan het wachten op de OTA.
Had verwacht dat binnen een dag of 2 de boel wel uitgerold was.

Kan dus nog een week duren?
Ze zijn net begonnen met de uitrol, zeg net een dag. Er zijn altijd mensen die gisteren de update willen hebben. Ik wacht ook gewoon totdat mijn tablet zegt dat er een update is. Er kan bijvoorbeeld altijd nog een probleempje in zitten die tijdens de uitrol opeens zichtbaar wordt.

Maar goed, ik wordt oud. Voor mij hoeft het allemaal niet direct beschikbaar te zijn, maar het moet niet te lang duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
net geprobeerd factory image 4.4 te flashen zonder userdata wipe (-w verwijderen uit script), maar dit resulteert in een error (archive does not contain boot.sig error out of memory). het boot.sig stuk schijnt normaal te zijn, maar de out of memory is het makkelijkst te fixen met een wipe.. had al een back-up, dus toch maar met wipe geflashed.

Nu kijken naar opnieuw rooten, anders kan ik mijn titanium back-up niet terug zetten...
/ edit, rooten is gelukkig geen probleem bij 4.4, de toolkit pakt automatisch de laaste supersu 1.69 en deze werkt. Ti B restore loopt nu

/edit 2
Voor de mensen met touch problemen... ik had alleen een beetje last met typen dat er weleens wat versprong, dat lijkt nu helemaal weg. Wellicht zijn ook een boel andere touch issues gefixed

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 15-11-2013 22:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

SebasFM

BOFH

Nu net via sideload KitKat erop gezet. Het was wel een hoop geklooi met drivers. Eerst de officiele Google USB drivers geinstalleerd en de Nexus werd als ADB device gezien. Toen eenmaal in Recovery had ie weer andere drivers nodig en kreeg ze met de standaard Google/Nexus drivers niet geinstalleerd. Uiteindelijk na een half uur zweten (tablet wilde ook niet meer uit recovery) met USBdriverTool alsnog een of andere unsigned driver kunnen installeren en alsnog kunnen sideloaden.

Wat me opvalt aan KitKat is dat de tablet nu ook IPv6 IP-adressen krijgt toegewezen (2 stuks). Nice!
(Heb hier XS4ALL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

SebasFM schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:07:
Nu net via sideload KitKat erop gezet. Het was wel een hoop geklooi met drivers. Eerst de officiele Google USB drivers geinstalleerd en de Nexus werd als ADB device gezien. Toen eenmaal in Recovery had ie weer andere drivers nodig en kreeg ze met de standaard Google/Nexus drivers niet geinstalleerd. Uiteindelijk na een half uur zweten (tablet wilde ook niet meer uit recovery) met USBdriverTool alsnog een of andere unsigned driver kunnen installeren en alsnog kunnen sideloaden.

Wat me opvalt aan KitKat is dat de tablet nu ook IPv6 IP-adressen krijgt toegewezen (2 stuks). Nice!
(Heb hier XS4ALL)
IPv6 had ik ook al met 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
jmk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:58:
[...]

Dead pixel test runnen, even een kwartiertje typen in een kladblok achte app zoals keep, Screen touch test proberen.

Ook even een vette game downloaden en spelen. Hou er trouwens rekening mee dat nog niet alle apps geoptimaliseerd zijn voor kitkat, dus er kan hier en daar een foutje in zitten.
Ok, bedankt voor de info. Ik heb 'm nu een half weekje binnen, en hij bevalt me voorlopig wel. Nog geen dead pixels kunnen detecteren (eigenlijk de test nog maar eens vluchtig doorlopen). Touchscreen vertoont volgens mij ook geen mankementen, maar moet er misschien nog wat meer mee aan de slag om iets te ontdekken.

Enige dat me wel een heel klein beetje stoort is de backlight-bleed, aan de bovenkant scherm (in portrait mode). Denk nu niet dat ik 'm daar voor terug zou sturen, want is alleen maar zichtbaar op donkere vlakken (bvb bij opstarten en in settings-menu).

Voorlopig draai ik nog 4.3, de KitKat OTA is nog niet binnengekomen. 'k Deed eergisteren nog eens de check naar updates, en er was idd wel eentje, maar dat bleek achteraf gewoon de 4.3 JSS15R build te zijn ;) . Maar 'k heb geduld, 'k ga 'm voorlopig zeker zelf niet handmatig updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb hier nu de stock image met de nova beta launcher, dan heb je ook de transparante balken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Prulleman schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:58:
Ik heb hier nu de stock image met de nova beta launcher, dan heb je ook de transparante balken
Dat is ook het leuke wat Google gedaan heeft, een API vrijgeven om dit te kunnen gebruiken in andere launcher. Gebruik het nu ook op me Nexus 5 met Nova Launcher.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 12:55
dvraemdo schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:02:
[...]

Ok, bedankt voor de info. Ik heb 'm nu een half weekje binnen, en hij bevalt me voorlopig wel. Nog geen dead pixels kunnen detecteren (eigenlijk de test nog maar eens vluchtig doorlopen). Touchscreen vertoont volgens mij ook geen mankementen, maar moet er misschien nog wat meer mee aan de slag om iets te ontdekken.

Enige dat me wel een heel klein beetje stoort is de backlight-bleed, aan de bovenkant scherm (in portrait mode). Denk nu niet dat ik 'm daar voor terug zou sturen, want is alleen maar zichtbaar op donkere vlakken (bvb bij opstarten en in settings-menu).

Voorlopig draai ik nog 4.3, de KitKat OTA is nog niet binnengekomen. 'k Deed eergisteren nog eens de check naar updates, en er was idd wel eentje, maar dat bleek achteraf gewoon de 4.3 JSS15R build te zijn ;) . Maar 'k heb geduld, 'k ga 'm voorlopig zeker zelf niet handmatig updaten...
Waarom niet? Je downloadt gewoon de ota zip van androidpolice.com en je installeert m met behulp van adb sideload. Is letterlijk 100% hetzelfde als dat je device het voor je doet, je behoudt gewoon al je gegevens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
tobitronics schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:56:
[...]

Waarom niet? Je downloadt gewoon de ota zip van androidpolice.com en je installeert m met behulp van adb sideload. Is letterlijk 100% hetzelfde als dat je device het voor je doet, je behoudt gewoon al je gegevens etc.
Wachten is veel leuker! Het is bijna december dus dat wachten heeft wel wat! Net sinterklaas :-D Heb zelf niet de tijd om up te daten dus lekker afwachten ;-)
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.