Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

iChaos

It's Lupus.

Gescheiden /data/data map, maar een universele /data/app dus. Hoop ik iig. Als dat het geval is hoeven ontwikkelaars niet om te kijken naar de juiste manier van aanpak om restricted profiles te implementeren maar zorgt Android daar zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
StarC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:26:
Zojuist even een restricted profile gemaakt op mijn telefoon en Kingdom Rush geprobeerd. Krijg een nieuwe - lege - app zonder progress te zien terwijl mijn hoofduser wel progress heeft.
Mooi, bedankt voor het testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
StarC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:26:
Zojuist even een restricted profile gemaakt op mijn telefoon en Kingdom Rush geprobeerd. Krijg een nieuwe - lege - app zonder progress te zien terwijl mijn hoofduser wel progress heeft.
Maar je hoeft hem geen 2e keer te installeren?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42
Maverick schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:28:
[...]
Maar je hoeft hem geen 2e keer te installeren?
Nee, je moet hem bij de hoofduser enablen, dan staat hij gelijk in de app drawer van de restricted profile. Dit is dus het grote verschil met een tweede user die de app nog wel uit de play store moet "halen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
StarC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Nee, je moet hem bij de hoofduser enablen, dan staat hij gelijk in de app drawer van de restricted profile. Dit is dus het grote verschil met een tweede user die de app nog wel uit de play store moet "halen".
Top, helemaal duidelijk nu :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
StarC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:30:
[...]

Je moet wel zelf (per user) de apps installeren, maar wanneer de app al door de andere user geinstalleerd is wordt hier niet nogmaals gedownload, maar wordt inderdaad alleen de data gescheiden.

zie meer info hier.
Helder, dankje! Dan is 16gb waarschijnlijk wel afdoende, aangezien ik op m'n foon veel muziek heb staan, waar ik dat bij m'n tablet niet per definitie hoef, omdat die toch thuis blijft.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Dit heeft niet alles met de Nexus 7 te maken. Maar wel met Android.

Ik had vanmiddag even Netflix geïnstalleerd op de Nexus 7 (VPN) en ik heb altijd al Netflix op mijn PS3. Zit ik net Netflix te kijken op de PS3 en ik pak even me Nexus, krijg ik een notificatie dat ik iets aan het kijken ben met Netflix en dat ik het vanaf me Nexus notification center kan besturen (pauze, stoppen, terugspoelen). Na het openen van de Netflix app op de Nexus kan ik vervolgens de hele Netflix app op de PS3 versturen (series kiezen, browsen, alles), en dit alles via Chromecast service (zie dat icoontje ook staan)

Ik moet zeggen, ik heb Airplay nooit gebruikt, en volgens mij is dat beetje hetzelfde idee. Maar dit werkt wel echt heel erg goed en gewoon vanzelf (ik heb niks ingesteld ervoor, het werkte gewoon opeens). En misschien is dit al ruimschoots bekend, maar wilde het toch even melden.

PS. heb ook de Chromecast besteld (backorder). Ben ik nu al helemaal benieuwd naar nu dit zo mooi werkt.

Mini review Nexus 7: wat een top ding! Ik had de oude ook al, maar deze voelt echt heel erg goed aan. Net wat dunner en lichter en het scherm is echt heel erg mooi. Een hele mooie iteratie op al een erg goed product. Zeer blij mee so far. Hoop dat batterijen een beetje oke zijn.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik dacht dat Chromecast een eigen protocol had om te werken met de android app, maar blijkbaar hoeft dat dus niet. Erg mooi zo'n integratie :).

Zojuist een Qi oplader gekocht voor de tablet in aantocht. Deze is het geworden. Zal wel een goede kopie zijn, de echte is hier toch niet te krijgen. Ben benieuwd.

[ Voor 47% gewijzigd door StarC op 03-08-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Gisteren mijn nieuwe Nexus 7 gekregen en dit is mijn eerste, eigen, android device. Zelf werk ik al jaren met Apple (jaar of 10 met computers) en ook alle iOS devices.

Mijn eerste indruk is dat je veel 'bang for the buck' krijgt maar ook loop ik al tegen een aantal dingen aan die ik niet gewend ben van iOS (vastlopers Chrome).

Mijn gevoel zegt dat iOS intuïtiever is dan Android maar dat kan ook gewenning zijn. Moet nog even uitvogelen waar je leuke apps kunt downloaden buiten de Play store om, ik wil wel een keer een wifi password kunnen kraken met een tablet bijvoorbeeld (kan mooi die van mijzelf testen).

Wel lees ik overal dat het scherm zo geweldig is en de resolutie is ook zeker goed maar naast mijn Retina iPad (die veel duurder is) is het scherm toch een stuk minder in kleurweergave. Foto's zien er gewoon minder mooi uit.

Wanneer ik tijd heb zal ik een review schrijven en focussen. Eerste indruk is gematigd positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
StarC schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:02:
Ik dacht dat Chromecast een eigen protocol had om te werken met de android app, maar blijkbaar hoeft dat dus niet. Erg mooi zo'n integratie :).

Zojuist een Qi oplader gekocht voor de tablet in aantocht. Deze is het geworden. Zal wel een goede kopie zijn, de echte is hier toch niet te krijgen. Ben benieuwd.
Moet de tab er perse tegenaan liggen of is de inductie sterk genoeg om ook door een hoes te werken?

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ligt denk ik heel erg aan de case (materiaal/dikte), heb 1 persoon gevonden waarbij het werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand hier hoe het zit met de ruimte tussen het scherm en de glasplaat? Bij sommige goedkopere devices zit daar nog wel eens ruimte tussen, alsof het scherm dieper ligt zeg maar en dat vind ik persoonlijk niet zo fraai.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:43:
Gisteren mijn nieuwe Nexus 7 gekregen en dit is mijn eerste, eigen, android device. Zelf werk ik al jaren met Apple (jaar of 10 met computers) en ook alle iOS devices.

Mijn eerste indruk is dat je veel 'bang for the buck' krijgt maar ook loop ik al tegen een aantal dingen aan die ik niet gewend ben van iOS (vastlopers Chrome).

Mijn gevoel zegt dat iOS intuïtiever is dan Android maar dat kan ook gewenning zijn. Moet nog even uitvogelen waar je leuke apps kunt downloaden buiten de Play store om, ik wil wel een keer een wifi password kunnen kraken met een tablet bijvoorbeeld (kan mooi die van mijzelf testen).

Wel lees ik overal dat het scherm zo geweldig is en de resolutie is ook zeker goed maar naast mijn Retina iPad (die veel duurder is) is het scherm toch een stuk minder in kleurweergave. Foto's zien er gewoon minder mooi uit.

Wanneer ik tijd heb zal ik een review schrijven en focussen. Eerste indruk is gematigd positief
Heb je al de nieuwe Nexus 7, of de 'oude' van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

De nieuwe, uit de vs. Technisch is die prima maar qua tablet os ben ik nog niet onder de indruk van Android. Ikgeef het nog even de tijd anders doe ik hem weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:33
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:30:
De nieuwe, uit de vs. Technisch is die prima maar qua tablet os ben ik nog niet onder de indruk van Android. Ikgeef het nog even de tijd anders doe ik hem weer weg.
Wat is het probleem dan want dat komt in je reactie niet echt naar voren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
maar qua tablet os ben ik nog niet onder de indruk van Android.
Duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De vraag blijft wel waarom. Ik mag vanwege mijn werk weer aan de ipad, maar ik blijf ios een draak van een os vinden, maar dat komt grotendeels omdat ik de structuur van Android gewend ben.
Kan niets vinden, vind het gebruik van het toetsenbord niet lekker werken en vind het toetsenbord bagger.
Maar nogmaals, dat komt grotendeels omdat ik Android gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:30:
Kun jij mijn vraag beantwoorden in vergelijk met iOS devices?
Bij iOS zit het scherm altijd mooi tegen de glasplaat, hoe is dat bij de nieuwe Nexus?
Donstil schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:45:
Weet iemand hier hoe het zit met de ruimte tussen het scherm en de glasplaat? Bij sommige goedkopere devices zit daar nog wel eens ruimte tussen, alsof het scherm dieper ligt zeg maar en dat vind ik persoonlijk niet zo fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Om even toe te lichten op sommige vragen over mijn iets minder enthousiaste reactie op de Nexus. Ik zeg niet dat ik het slecht vind maar op dit moment ben ik nog niet enthousiast.

Na wederom ermee gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat voor mij iOS beter in elkaar steekt qua gebruiksgemak en dat het soepeler draait. Zelf merk ik dat met name in het zoomen op webpagina's en bij het scrollen door tekst. Bij iOS voelt dat niet als scrollen maar voelt het natuurlijk en op één of andere manier voelt het bij de Nexus computerachtig. Ik ben daar erg gevoelig voor.

Daarnaast heb ik een aantal keer vastlopers gehad in Chrome waarbij ik de boel af moest sluiten. Ik heb de tablet nu een dag en het is nu vier keer voorgekomen. Dit gebeurt met name bij het reloaden of het heen en terug gaan bij pagina's. Zelf ben ik dat niet gewend van mijn iPad.

Andere tegenvaller zijn de Apps. Bij de iPad zien de apps er wezenlijk anders uit dan de iPhone versie en het voelt ook aan als een App voor de iPad. Dat mis ik tot nu toe met de Apps die ik gedownload heb voor de Nexus.

Wat mij meevalt is de afwerking van de tablet. Deze is goed voor een goedkoop apparaat en voelt solide en goed aan.

Zelf vergelijk ik het telkens met een iPad retina welke een veel duurder apparaat is en ergens is de vergelijking niet eerlijk daarom maar dat is wat ik kan op dit moment. De iPad mini kon mij niet bekoren vanwege het ontbreken van een Retina scherm, welke de Nexus wel heeft (al vind ik de kleurweergave niet super).

Misschien verkoop ik hem weer maar ik wil het eerst wel een goede kans geven. Ik heb hoge verwachtingen van Android vanwege verhalen op Tweakers en van een Android Geek vriend van mij maar tot op heden moet ik het nog ervaren.

@Donstil, kijk later er even naar. Was me niet opgevallen dat het scherm er niet goed in lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:37:
Om even toe te lichten op sommige vragen over mijn iets minder enthousiaste reactie op de Nexus. Ik zeg niet dat ik het slecht vind maar op dit moment ben ik nog niet enthousiast.

Na wederom ermee gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat voor mij iOS beter in elkaar steekt qua gebruiksgemak en dat het soepeler draait. Zelf merk ik dat met name in het zoomen op webpagina's en bij het scrollen door tekst. Bij iOS voelt dat niet als scrollen maar voelt het natuurlijk en op één of andere manier voelt het bij de Nexus computerachtig. Ik ben daar erg gevoelig voor.

Daarnaast heb ik een aantal keer vastlopers gehad in Chrome waarbij ik de boel af moest sluiten. Ik heb de tablet nu een dag en het is nu vier keer voorgekomen. Dit gebeurt met name bij het reloaden of het heen en terug gaan bij pagina's. Zelf ben ik dat niet gewend van mijn iPad.

Andere tegenvaller zijn de Apps. Bij de iPad zien de apps er wezenlijk anders uit dan de iPhone versie en het voelt ook aan als een App voor de iPad. Dat mis ik tot nu toe met de Apps die ik gedownload heb voor de Nexus.

Wat mij meevalt is de afwerking van de tablet. Deze is goed voor een goedkoop apparaat en voelt solide en goed aan.

Zelf vergelijk ik het telkens met een iPad retina welke een veel duurder apparaat is en ergens is de vergelijking niet eerlijk daarom maar dat is wat ik kan op dit moment. De iPad mini kon mij niet bekoren vanwege het ontbreken van een Retina scherm, welke de Nexus wel heeft (al vind ik de kleurweergave niet super).

Misschien verkoop ik hem weer maar ik wil het eerst wel een goede kans geven. Ik heb hoge verwachtingen van Android vanwege verhalen op Tweakers en van een Android Geek vriend van mij maar tot op heden moet ik het nog ervaren.

@Donstil, kijk later er even naar. Was me niet opgevallen dat het scherm er niet goed in lag.
Over de klachten van het browsen, probeer een iets anders dan chrome, wat echt een vreselijke browser is! Met Root kan je de standaard browser installeren, welke veel beter werkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

De standaardbrowser moet ik dan buiten de Play store om installeren? Ben nog lerende met dit OS en hoe verkrijg ik Root toegang dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Laatst online: 20-09 20:03
Scrollen schijnt inderdaad nog niet helemaal lekker geïmplementeerd te zijn door Google. Dit komt ook naar voren in de review van The Verge. Ik merk het zelf ook op m'n Nexus 4, het verschil is als je voorheen een iOS device gewent bent wel merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:44:
De standaardbrowser moet ik dan buiten de Play store om installeren? Ben nog lerende met dit OS en hoe verkrijg ik Root toegang dan?
Google Play: [ROOT]AOSP Browser Installer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389107 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:37:

Thnx, het is niet een defect ofz maar bij veel huidige producten zit dit mooi strak, alsof er geen glas mee voorzit. Zoals bv bij de iPhone;s, iPad's maar ook de Samsung Galaxy S4 en de HTC One. Dat vind ik altijd erg fraai. De eerste Nexus had dat helaas niet.

Edit: Dat van de Tablet Apps ben ik ook wel een beetje bang voor ik zie op Android Tabs altijd grote "telefoon" apps ipv Tablet Apps., heb nu een iPad Mini (had een iPhone, ben nu over naar een HTC One, verder nog wel alles Apple thuis) maar dat scherm is gewoon niet mooi als je heel de dag met je telefoon gewerkt hebt. De iPad Mini heeft dan een erg korrelig scherm.

Daarom wilde ik naar een Nexus7 FHD omdat ik geen zin had te wachten op een iPad Mini met Retina display. Het verschil in Apps ben ik alleen nog wel een beetje bang voor.

Ook dat scrollen merk ik trouwens enorm op mijn Htc One (google Edition met Android 4.3), ook vind ik het Keyboard net ff minder vloeiend tov iOS op de iPhone en iPad.

Niet dat het me tegen heeft gehouden een Nexus7 FHD te bestellen trouwens, bestelling bij BH is al geplaatst, wacht alleen nog op verzending.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 04-08-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Zijn ook genoeg andere browsers die je ook zonder Root kan installeren. Om er maar een paar te noemen: Next browser, Dolphin, Firefox, Opera.

Je kan ook via de website direct apps naar je tablet pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Na een weekendje gespeeld te hebben met de nieuwe Nexus 7, mijn (beknopte) bevindingen:

Het apparaat ziet er erg slick uit. Dun, strakke afwerking, licht. Ik las van mensen die zich storen aan de brede bezels/randen, maar die vond ik reuze meevallen. Het is juist fijn om ergens je vingers kwijt te kunnen zonder op het scherm te zitten. Het scherm is echter zo glad dat wanneer je je duimen aan weerszijden van het scherm zet, de tablet toch langzaam uit je handen glijd.

Ik had goeie dingen gelezen over het 1920x1200 scherm, maar die viel me een beetje tegen. Alles is loeischerp zoals verwacht, maar de kleuren vallen wat tegen. Kleurweergave is flets en mist levendigheid, iets dat vooral bij lagere helderheid erg zichtbaar is. De kleuren op mijn Galaxy S2 zijn een stuk intenser, bijvoorbeeld. Waarschijnlijk een gevolg van het gebruik van een relatief goedkoop scherm.

Verder heb ik af en toe het gevoel dat je bepaalde links en knopjes heel precies moet raken met je vinger, omdat ze andere niet geactiveerd worden. Soms moet ik daardoor meerdere keren tappen om een (kleine) knop te raken.

Batterijduur is prima tot nu toe, ik heb er een weekend af en aan mee gespeeld en heb maar één keer hoeven opladen. Geluid vond ik ook erg goed; vrij luid en helder voor zulke kleine speakertjes.

Op wat kleine minpuntjes na is het een erg mooi apparaat. Ik merk dat ik er steeds mee in mijn handen zit, gewoon om een beetje te spelen. Hoge gadgetfactor. Jammer alleen dat mijn exemplaar een zwart plekje heeft in de camera. Alsof er iets op de sensor zit. Maar dat wordt een gevalletje garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Beempje op 05-08-2013 09:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beempje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:44:
De kleuren op mijn Galaxy S2 zijn een stuk intenser, bijvoorbeeld. Waarschijnlijk een gevolg van het gebruik van een relatief goedkoop scherm.
Kan ook instelling zijn. Samsung heeft zijn toestellen en zeker de "oudere" (<s3) op een enorm overdreven kleursetting gezet. Als je eraan gewend bent zal iets anders al snel flets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Als dat waar is dan zou dat inderdaad goed kunnen. Ik heb geen ander referentiekader dan die S2, dit is m'n eerste tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat inderdaad. De manier waarop Samsung zijn schermen afstelt, verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs. Hetzelfde zie je overigens ook bij TV's. Hoe die standaard afgesteld zijn *rilling*....
Een goed scherm laat juist de kleuren natuurgetrouw zien.

Volgens Anandtech, niet de minste in deze wereld, is het scherm van de nieuwe Nexus juist van grote kwaliteit (inogenschouw nemend de prijs van het toestel uiteraard).
http://www.anandtech.com/...exus-7-2013-mini-review/2
Het scoort op bijna alle aspecten beter dan de iPad mini, en is in sommige gevallen zelfs het beste geteste tabletscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

@Smultie @Beempje,

Ik herken het dus. Het scherm geeft gewoon minder levendig foto's weer dan een Retina iPad of een iPhone 5.

Dat hij beter is dan een iPad mini zou kunnen want daar was ik ook niet van onder de indruk (wel een fijn formaat overigens van de iPad mini).

@iedereen, Stel ik zou een review schrijven. Wat willen jullie daar dan in hebben (en in geval van bepaalde testen graag laten weten hoe te doen en waar te vinden). Wanneer ik het qua tijd kan combineren lijkt het mij wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Bigg Balls, ik heb er ook al over na zitten denken (een review) en ik zou gewoon zelf je ervaringen delen (liefst met enige structuur), vertellen waar je hem voor wil gebruiken en of dat gelukt is.

Benchmarks en dergelijke zijn wel leuk, maar zeggen eigenlijk vrij weinig over jou ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

@StarC, dat dacht ik ook. De meeste benchmarks zijn wel een keer gedaan en hoeven daarom ook niet volgens mij maar de gemiddelde tweaker kickt er wel op ;-)

Destijds had ik ook als een van de eerste een review geschreven over de Retina iPad met temperatuur metingen erbij (met een infrarood thermometer) en dat beviel wel goed. Dat ga ik hier overigens niet doen aangezien het geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
Wat mij misschien wel zou interesseren in een review is hoe deze zich verhoud tot andere apparaten. Dus bijvoorbeeld een 10" tablet en een tab 7". Die moet je dan natuurlijk wel hebben.
Een ander praktisch iets zou misschien zijn om te kijken naar de (standaard) apps en hoe die zich gedragen op deze tablet. Dat lijken mij toch onderwerpen die interessant zijn voor mensen die nog een keuze moeten maken of meer informatie willen.

En inderdaad je ervaringen, hoe jij hem beleefd.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

@atacama, Dat zal lastig worden. Ik kan hem alleen met een gewone Retina iPad vergelijken. Maar voel je vrij om een apparaat te doneren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Beempje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:44:
Verder heb ik af en toe het gevoel dat je bepaalde links en knopjes heel precies moet raken met je vinger, omdat ze andere niet geactiveerd worden. Soms moet ik daardoor meerdere keren tappen om een (kleine) knop te raken.
Wat je (in een browser) kan doen: Ga expres vol met je grote vinger op 2 knoppen tegelijkertijd drukken. Je krijgt dan een mini vergrootglas te zien, waar je dan op de goede knop kan drukken. Voor de rest, op een gegeven moment leer je heel precies met een klein deel van vinger op een kleine knop te drukken, dat gaat vanzelf.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Heb de Nexus 7 net binnen. Probeer wat video af te spelen die het op andere android apparaten (oa s3) wel deed. Op mijn nexus 7 heb ik of geen beeld (VLC, bsplayer) of geen geluid (standaard video player). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
hans180 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:17:
Heb de Nexus 7 net binnen. Probeer wat video af te spelen die het op andere android apparaten (oa s3) wel deed. Op mijn nexus 7 heb ik of geen beeld (VLC) of geen geluid (standaard video player). Heeft iemand hier een oplossing voor?
Misschien is het handig om te vermelden om wat voor bestand het gaat (filetype, video codec, audio codec)
bij mij speelt BS player zo goed als alles af, en ook archos speelt veel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
hans180 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:17:
Heb de Nexus 7 net binnen. Probeer wat video af te spelen die het op andere android apparaten (oa s3) wel deed. Op mijn nexus 7 heb ik of geen beeld (VLC, bsplayer) of geen geluid (standaard video player). Heeft iemand hier een oplossing voor?
Zelf ben ik niet verder gekomen dan MX player. Speelt tot nu toe alles af wat ik tegen kom.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
hans_lenze schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Zelf ben ik niet verder gekomen dan MX player. Speelt tot nu toe alles af wat ik tegen kom.
thnx zonder extra codecs oid? ook MKV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Yepz zit allemaal in die app ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
hans180 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

thnx zonder extra codecs oid? ook MKV?
Het zal stiekum wel één of ander ffmpeg pakketje zijn met een bult codecs ingebouwd.
Soms moet ik wisselen tussen hardware en software decoding omdat de codec net niet lekker samenwerk met de SOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de Hardware rendering van bepaalde formaten?

Voor de iPad vorm ik files altijd even om met Handbrake zodat de iPad ze hardwarematig kan coderen.
Dit scheeld in accu verbruik enorm.

Is dit voor de Nexus ook zo? Ik vlieg nog wel eens lang namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja dat scheelt zeker, als je de gpu het werk kan laten doen kan je een stuk langer video kijken (althans mijn ervaring op de GN).

Het voordeel is dat je een nexus device hebt, wat vaak als reference gebruikt wordt door developers, meestal werkt hardware (gpu) decoding dan ook beter/sneller/vaker op een nexus device dan op een exotisch apparaat.

Daarnaast is het mooie van een android device dat developers op veel meer manieren de hardware kunnen aanspreken. Je zult dus zelden / nooit een video moeten converteren. In het ergste geval werkt iets met de ene player beter dan met de andere, maar bs/mx/archos zijn allemaal gratis, dus is ook geen probleem.

Als ik het vegelijk met mijn ipad 1 (wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is) vind ik android veel fijner om video af te spelen, alleen mijn zoontje van 2 gebruikt de ipad voor video / youtube. zelf pak ik eigenlijk altijd mijn GN. Maar hopelijk binnenkort een N7 (helaas was de 32GB in amerika heel snel uitverkocht, het is een vriend van me niet gelukt om een 32GB te bemachtigen... :( )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:02:
ja dat scheelt zeker, als je de gpu het werk kan laten doen kan je een stuk langer video kijken (althans mijn ervaring op de GN).

Het voordeel is dat je een nexus device hebt, wat vaak als reference gebruikt wordt door developers, meestal werkt hardware (gpu) decoding dan ook beter/sneller/vaker op een nexus device dan op een exotisch apparaat.

Daarnaast is het mooie van een android device dat developers op veel meer manieren de hardware kunnen aanspreken. Je zult dus zelden / nooit een video moeten converteren. In het ergste geval werkt iets met de ene player beter dan met de andere, maar bs/mx/archos zijn allemaal gratis, dus is ook geen probleem.

Als ik het vegelijk met mijn ipad 1 (wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is) vind ik android veel fijner om video af te spelen, alleen mijn zoontje van 2 gebruikt de ipad voor video / youtube. zelf pak ik eigenlijk altijd mijn GN. Maar hopelijk binnenkort een N7 (helaas was de 32GB in amerika heel snel uitverkocht, het is een vriend van me niet gelukt om een 32GB te bemachtigen... :( )
Oke duidelijk, met welke formaten kan de GPU het werk doen? Kan me voorstellen dat dit bij MP4 wel kan en bij MKV weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Afhankelijk van de app die je gebruikt, maar volgens mij is alles hw matig mogelijk. In ieder geval mp4, mkv, avi.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

iChaos

It's Lupus.

De nieuwe alpha release van XBMC (Gotham Alpha 6) is vandaag uitgekomen. In deze versie is het mogelijk om XBMC te registreren als default player voor integratie in Android. Bestand openen in een file manager > Openen Met > XBMC. BubbleUPNP e.d. zouden hier ook mee moeten werken (en ik verwacht ook dat dat goed gaat).

Mocht je MX dus niks vinden of iets anders zoeken, kijk dan even naar die nieuwe build van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Laden jullie de Nexus gewoon op met een lader waarmee je ook een telefoon oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
hans180 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:12:
Laden jullie de Nexus gewoon op met een lader waarmee je ook een telefoon oplaad?
Met de kabel die op dat moment voor handen is.
Op de bank dus met een telefoon oplader uit een stopcontact.
In de auto met een TomTom oplader
Op het werk uit het USB poortje van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
De originele is waarschijnlijk sneller omdat die meer stroom levert, waarschijnlijk 2A ipv 0,7 of 1

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Prulleman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:12:
Afhankelijk van de app die je gebruikt, maar volgens mij is alles hw matig mogelijk. In ieder geval mp4, mkv, avi.
mkv, mp4 en avi zijn alle drie containers die niets zeggen over de manier waarop de video gecodeerd is.

mkv en mp4 bevatten doorgaans h.264 (mpeg-4 avc) video wat prima hardwarematig afgespeeld wordt op de meeste (android) tablets. avi bevat doorgaans xvid (mpeg-4 asp) video wat doorgaans ook ondersteund wordt (of zo eenvoudig af te spelen is dat het niet uitmaakt).

de standaard video applicatie in android herkent mkv niet, een speler als mx player wel.

h.264 video in mp4 container wordt het beste ondersteund op de meeste mobile devices.

[ Voor 6% gewijzigd door 7o9 op 05-08-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Laatst online: 20-09 20:03
Hoe is het lezen van technische ebooks op de N7, is één pagina goed leesbaar op een 7" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thnx Guys.

Ik blijf dus maar recoderen met Handbrake als ik veel mee moet nemen. H264 in mp4 zoals ik nu al gewend ben voor de iPad.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 06-08-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
hans180 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:12:
Ik heb een paar jaar geleden zo'n 230V naar USB stekker gekocht om mn iPod mee op te laden. Een witte, sorrt van imitatie-Apple. Maar ik merk dat die een stuk sneller laadt dan een telefoonoplader. Misschien een idee om even te kijken voor zo'n stekker. Was toen 15euro ofzo.
Heisenbug schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:30:
Hoe is het lezen van technische ebooks op de N7, is één pagina goed leesbaar op een 7" scherm?
Ik heb al wat stukjes ven eBooks zitten lezen, en dat is buitengewoon goed leesbaar. De letters zijn net zo groot als een normale pocket, en loeischerp.

[ Voor 28% gewijzigd door Beempje op 06-08-2013 08:17 . Reden: Rectie op Heisenbug ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Bigg Balls schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:36:
@atacama, Dat zal lastig worden. Ik kan hem alleen met een gewone Retina iPad vergelijken. Maar voel je vrij om een apparaat te doneren ;-)
Haha, daar was ik al bang voor... Ik heb sowieso die luxe niet, waarschijnlijk word de nexus 7 hd mijn eerste tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27

R-B

Blokkert

Beempje schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:15:

Ik heb een paar jaar geleden zo'n 230V naar USB stekker gekocht om mn iPod mee op te laden. Een witte, sorrt van imitatie-Apple. Maar ik merk dat die een stuk sneller laadt dan een telefoonoplader. Misschien een idee om even te kijken voor zo'n stekker. Was toen 15euro ofzo.
Die levert dan gewoon 2A of meer, dan laat het wel snel op idd :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
De bottleneck is vaak niet de oplader maar de aansluiting (connector). Deze is begrensd om beschadiging te voorkomen.

Gelijk maar even unlocked, andere recovery erop en root geinstalleerd. Ging eerste keer mis, TWRP verpeste de boel dus nu CWM totdat TWRP gefixed is. Houd hem verder nog even stock, ook de kernel.

[ Voor 46% gewijzigd door StarC op 06-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
Release datum (iig in Italie en in UK hadden sites hem ook op die datum staan) volgens Asus Italië en idd alleen de 32GB versie voor € 269,-.

http://www.nu.nl/tech/354...gaat-269-euro-kosten.html

[ Voor 10% gewijzigd door pelt op 06-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Jammer als de 16gb versie niet uitkomt hier. Maar het maakt de keuze ook wel gemakkelijker.
Overigens lijkt het argument 'met zichzelf concureren' qua hardware niet echt van toepassing. Qua prijs hebben ze wel een punt. Ook al verwacht ik niet dat veel mensen voor ongeveer de zelfde prijs een minder apparaat zouden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
StarC schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:53:
De bottleneck is vaak niet de oplader maar de aansluiting (connector). Deze is begrensd om beschadiging te voorkomen.

Gelijk maar even unlocked, andere recovery erop en root geinstalleerd. Ging eerste keer mis, TWRP verpeste de boel dus nu CWM totdat TWRP gefixed is. Houd hem verder nog even stock, ook de kernel.
Had jij na het unlocken van de bootloader ook gelijk de optie om TWRP te flashen zonder zelf iets via fastboot te flashen? Ik had dat ook en deed dat ook. Gevolg? N7 = fucked..! :+ Nu hier ook weer gefixed.

Heb net deze kernel geflashed. Dat doubletap2wake is wel handig moet ik zeggen. Of de kernel ook stabiel is moet de toekomst uitwijzen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
JKratos schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:05:
[...]

Had jij na het unlocken van de bootloader ook gelijk de optie om TWRP te flashen zonder zelf iets via fastboot te flashen? Ik had dat ook en deed dat ook. Gevolg? N7 = fucked..! :+ Nu hier ook weer gefixed.

Heb net deze kernel geflashed. Dat doubletap2wake is wel handig moet ik zeggen. Of de kernel ook stabiel is moet de toekomst uitwijzen.
Ik ga denk ik de faux kernel flashen. Ik heb de unlock en recovery via fastboot gedaan, geen idee waarom TWRP een bootloop gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Heb die regelmatig op verschillende smartphones gehad. Werkte altijd prima. Binnenkort ook die eens op de N7 zetten dus.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
JKratos schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:58:
Heb die regelmatig op verschillende smartphones gehad. Werkte altijd prima. Binnenkort ook die eens op de N7 zetten dus.
Ja, faux en op termijn kijken waar Franco mee komt. De met features overladen kernels zijn niks voor mij.
Heb trouwens de animation scale en durations op .5x gezet en vind t heerlijk.. doe ik ook altijd op m'n telefoon en ook op de nexus vind ik het prettiger.

Straks even goed gaan zitten om de xtremeguard screenprotector erop te doen.. hopelijk minder vingerafdrukken :).

[ Voor 10% gewijzigd door StarC op 06-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor degenen die hem al uit de VS hebben laten komen: zit bij de powersupply een Nederlandse stekker? Ik begrijp dat het gewoon een micro-usb-oplader is, maar altijd handig om er eentje bij te hebben die ook hier in het stopcontact kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Nee, een amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Heeft iemand die hem geimporteerd een aantal fotos van wat er allemaal in de doos zit?
Ben er eigelijk wel nieuwsgierig naar!!

*Het zou ook goed zijn dat deze in de startpost komen, neemt bij een heel aantal een hoop vragen weg volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
De nexus, een usb naar micro-usb kabel, een Amerikaanse adaptor, en een garantieboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Er staat eerder in dit topic een link naar een unbox filmpje. Misschien heb je daar wat aan?

*zoek -> vind op pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lijkt me niet meer dan logisch dat je een us stekker krijgt als je een zelf met een omweg importeert

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Laatst online: 07-06-2024
Bigg Balls schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:44:
Ik gebruik zelf al z'n 1,5 jaar de Boat Browser op mijn asus tf101 en de mini versie een maand of 3 op mijn samsung S2 plus. Beide naar tevredenheid het grote voordeel is dat hij ook adobe flex nog ondersteund. Die moet je wel zelf side loaden maar dat is niet ingewikkeld. Ik vind de chrome en de standard browser altijd vrij buggy.

Nog een vraag bij z'n 32Gb model hoeveel schrijfruimte hou je dan over om zelf dingen op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
homernt schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Nog een vraag bij z'n 32Gb model hoeveel schrijfruimte hou je dan over om zelf dingen op te zetten?
Na de eerst boot (en de 2 software updates) 25.96 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

StarC schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

Na de eerst boot (en de 2 software updates) 25.96 GB.
Hou er rekening mee dat het wel de opslag is voor ALLE data. Niet alleen voor de losse bestanden maar ook je apps maken er gretig gebruik van. Een GTA Vice City neemt al snel 1.5GB in bijvoorbeeld.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
het mooie van veel moderne toestellen (iig de nexus serie) is dat je niet gebonden bent aan 4GB voor apps en 12 voor media (bijvoorbeeld). Je kan gewoon lekker alles erop knallen en het wordt vanzelf verdeeld over het beschikbare geheugen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Prulleman schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:17:
het mooie van veel moderne toestellen (iig de nexus serie) is dat je niet gebonden bent aan 4GB voor apps en 12 voor media (bijvoorbeeld). Je kan gewoon lekker alles erop knallen en het wordt vanzelf verdeeld over het beschikbare geheugen.
Precies, geen gedoe meer met move2sd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
yep, het maakt dus niet uit als je de ene dag je toestel vol hebt staan met 20GB aan games en de volgende dag besluit ze te verwijderen en er muziek en video voor in de plaats te zetten. Je hoeft nooit te vogelen met partities (herpartitioneren), scripts etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:53
Vraag & Aanbod dingen horen thuis in http://tweakers.net/aanbod/, niet in een topic, dus weg :)

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 07-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Vraagje hoe kun je de nexus draadloos laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
hans180 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:27:
Door de nexus op een draadloze lader te leggen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Goed punt, slechte formulering van de vraag. Waar vindt je een geschikt draadloze lader? Of moet je wachten tot ASUS met een komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
hans180 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:33:
Goed punt, slechte formulering van de vraag. Waar vindt je een geschikt draadloze lader? Of moet je wachten tot ASUS met een komt.
Zoek op je favoriete Chinese of Europese webshop naar een QI oplader (charger in het Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee hoor, qi is een hele mooie standaard, zie ook de wiki link hierboven. Dat betekend dat alles waar qi compatible op staat (device of lader) met elkaar -zou- moeten kunnen werken.

Het maakt dus niet uit of je de nexus lader van de N4 pakt, een nokia lader, een ... of whatever, zolang er maar qi op staat
Reken op een prijs van tussen de 40 en 100 dollar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb hem besteld voor $200 (omgerekend €150-160) op ebay.
Dit wordt mijn 2de tablet, mijn 1e tablet was snel kapot. Hopen dat er geen geheugen problemen zijn, zoals bij de 1e generatie. Ook benieuwd of de apps beter aangepast zijn, dan bij de launch van android 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie biedt hem al onder winkelprijs aan? Gebruikt exemplaar dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Willian40 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Dit wordt mijn 2de tablet, mijn 1e tablet was snel kapot. Hopen dat er geen geheugen problemen zijn, zoals bij de 1e generatie. Ook benieuwd of de apps beter aangepast zijn, dan bij de launch van android 4.2.
1. Goedkoop. (maar ik zag via drippler-nexus al ergens aanbiedingen voor 190 dollar)
2. Android 4.3 lost geheugenprobleem grotendeels op (en dat is met name van belang voor 8/16gb versie, 32gb had er minder last van).
3.hoe bedoel je apps beter aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

hans180 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:27:
De Nexus 4 lader werkt prima,

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:58
Zou een van jullie iets willen testen. Ik heb namelijk 't volgende na de ota update. Als ik spraakgestuurd zoek in het Nederlands krijg ik altijd als resultaat 'fuck' ;) Hoe is dit bij jullie?

Ik meen dit overigens serieus. Draai Android 4.3 op 3.4 kernel. (Stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Creadion schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:30:
Zou een van jullie iets willen testen. Ik heb namelijk 't volgende na de ota update. Als ik spraakgestuurd zoek in het Nederlands krijg ik altijd als resultaat 'fuck' ;) Hoe is dit bij jullie?

Ik meen dit overigens serieus. Draai Android 4.3 op 3.4 kernel. (Stock)
Heb je het over de oude of de nieuwe N7 (voor zover ik weet is voor de nieuwe nog geen OTA geweest....)
en wat is "altijd"? als je heel duidelijk "test 123" inspreekt komt er "fuck" in je zoek venster te staan?? dan heb je volgens mij per ongeluk een grappig appje erop staan (misschien heeft een grapjas dat gedaan, of een virus).

Als je er niet achter kan komen waar dit vandaan komt zou ik echt een factory reset overwegen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Prulleman schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:35:
[...]

Heb je het over de oude of de nieuwe N7 (voor zover ik weet is voor de nieuwe nog geen OTA geweest....)
en wat is "altijd"? als je heel duidelijk "test 123" inspreekt komt er "fuck" in je zoek venster te staan?? dan heb je volgens mij per ongeluk een grappig appje erop staan (misschien heeft een grapjas dat gedaan, of een virus).

Als je er niet achter kan komen waar dit vandaan komt zou ik echt een factory reset overwegen.
Jup. De nieuwe. De OTA was de 4.3 update. En ja, altijd. Nu een aantal apps verwijderd en opnieuw gestart, blijft hangen in de boot .. In 't vervolg maar is wat beter letten op de rechten van een app :+

Nu eerst maar is kijken hoe ik 'm kan resetten ;)

Edit: Blijft raar. Een volledige reset zonder backup terug te zetten resulteert niet meer in bovenstaand probleem. Nu krijg ik alleen helemaal geen resultaten meer. Zowel in engels als in nederlands .. Ook geen melding met 'Geen resultaten'. De opnamemodus deactiveert zichzelf simpelweg naar enkele seconden.

Vreemd, maar goed, ga de functie waarschijnlijk toch niet gebruiken. Misschien dat het zichzelf op den duur fixt, of dat er een update uitkomt met een fix. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Creadion op 07-08-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
De nieuwe die 4.3 als ota binnenkrijgt? Ik dacht toch echt dat de nieuwe met 4.3 geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Klopt, maar er komen blijkbaar 2 ota patches binnen op nieuwe devices

@creadion, doet je microfoon het wel?

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 08-08-2013 08:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Prulleman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:35:
Klopt, maar er komen blijkbaar 2 ota patches binnen op nieuwe devices

@creadion, doet je microfoon het wel?
Zal vanavond is een 'record' appje downloaden. Verder deed de mic het voor de updates wel gewoon .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Ik heb het "fuck" probleem ook gehad op mijn HTC one S maar dan vooral als ik even niet sprak in de auto. Maar daarna heb ik er weinig last meer van gehad gelukkig. Zal het binnenkort nog eens testen of het echt weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Zijn er al mensen die een versie hebben geïmporteerd met Wifi en 3/4G? Ben benieuwd of die ook gewoon op onze Nederlandse netwerken zou werken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij wordt de 4g versie nog niet verkocht in de US, voor europa staat er een ander 4g model op de planning (andere frequenties).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Die is inderdaad nog niet beschikbaar. Enkel de 16GB en 32GB Wifi modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb de tablet gister binnen gekregen (zeer Netjes via BH, binnen 2 dagen van NYC naar hier).
Eerste indruk was een stuk positiever dan ik had gedacht, ik heb een aantal iPad's gehad en daar vergelijk je het dus automatisch toch mee. Vooral met de iPad mini die ik op het moment in mijn bezit heb.

Bouw kwaliteit, snelheid en dikte kunnen zich absoluut meten aan de iPad mini maar over het scherm heb ik toch nog een beetje mijn twijfels. Natuurlijk is een Nexus 7 2013 scherm veel scherper (wat geweldig is) maar de kleuren zijn toch wel wat flets, na een paar uurtjes klooien met de nexus merk je dit niet meer maar zodra je dan een iPad pakt zie je dit gelijk weer en dat is toch jammer.

Ook vind ik het persoonlijk jammer dat het hele OS toch aanvoelt als een grote Smartphone. Er zijn wel wat dingen anders maar het verschil is minimaal, iets meer ruimte op het startscherm en een enkele app (ik kon er 2 ontdekken) maar daar blijft het wel bij.

Verder is het toch wel een blijvertje, ik nam mijn iPad Mini elke dag mee (naar de zaak enz) maar die ga ik in ieder geval op weg vervangen voor de Nexus7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Creadion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:47:
[...]

Zal vanavond is een 'record' appje downloaden. Verder deed de mic het voor de updates wel gewoon .. :)
OK, De mic geeft blijkbaar erg veel ruis.. Mijn stem hoor je erg vaag op de achtergrond. Iemand een idee hoe dit te fixxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Donstil schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:45:
Ik heb de tablet gister binnen gekregen (zeer Netjes via BH, binnen 2 dagen van NYC naar hier).
Eerste indruk was een stuk positiever dan ik had gedacht, ik heb een aantal iPad's gehad en daar vergelijk je het dus automatisch toch mee. Vooral met de iPad mini die ik op het moment in mijn bezit heb.

Bouw kwaliteit, snelheid en dikte kunnen zich absoluut meten aan de iPad mini maar over het scherm heb ik toch nog een beetje mijn twijfels. Natuurlijk is een Nexus 7 2013 scherm veel scherper (wat geweldig is) maar de kleuren zijn toch wel wat flets, na een paar uurtjes klooien met de nexus merk je dit niet meer maar zodra je dan een iPad pakt zie je dit gelijk weer en dat is toch jammer.

Ook vind ik het persoonlijk jammer dat het hele OS toch aanvoelt als een grote Smartphone. Er zijn wel wat dingen anders maar het verschil is minimaal, iets meer ruimte op het startscherm en een enkele app (ik kon er 2 ontdekken) maar daar blijft het wel bij.

Verder is het toch wel een blijvertje, ik nam mijn iPad Mini elke dag mee (naar de zaak enz) maar die ga ik in ieder geval op weg vervangen voor de Nexus7.
wat was je kwijt inclusief doune etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
@Prulleman; hier vindt je daar erg veel over:Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic

Mijn ruis is niet weg te krijgen en de tablet begint t nu weer te vertalen naar 'fuck'.. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Creadion op 08-08-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:49
Willian40 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Heb je niet per ongeluk de oude versie gehaald?
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.