Mooi via een VPN dinsdag 2 stuks bestellen op de US playstore en dan aan laten komen op een US postbox in Duitsland bij een vriend. Wilde de Nexus 10 bestellen, maar nu voor 60 dollar meer 2 stuks is wel zo handig om problemen met de vriendin te voorkomen. En die vond 7 inch toch wat handzamer. Hopelijk lukt het bestellen zo!
Daar moet je mazzel mee hebben. Ik heb ooit mijn abo verlaagd voor 30 euro eenmalig via de telefoon. Toen ook een dual sim besteld en die kreeg ik toen gratis.Xanion schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:03:
[...]
En er is niets gratis in deze wereld, ook een extra simkaart niet.
Ik denk dat ik er één uit Spanje mee terug neem (als ik hem tenminste kan vinden, en hier in NL niet snel leverbaar zijn) Maar hoe zit het garantie? Gaat dat dan via asus NL? of anders
ten tweede, is er al meer bekend over draadloos laden
www.casarodriguillo.com
Het zou mooi zijn als we die Nexus7 ook kunnen gaan oppikken in de MediaMarkten in Duitsland, weet iemand hoe dat met het vorige model ging? Dat was met de Nexus4 namelijk erg makkelijk.
laden gaat via de qi standaard:Pinin schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:38:
Ik denk dat ik er één uit Spanje mee terug neem (als ik hem tenminste kan vinden, en hier in NL niet snel leverbaar zijn) Maar hoe zit het garantie? Gaat dat dan via asus NL? of anders
Wikipedia: Qi (inductive power standard)
Dit betekend dat je ook je N4 of je SGS4 of elk ander qi device op hetzelfde plaatje kan laden.
zoiets als deze
http://www.androidcentral.com/qi-wireless-charger-showdown
ja, ik had wel zoiets gevonden, maar ik vroeg me af of er een originele voor de nexus 7 zou zijn.Prulleman schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:47:
[...]
laden gaat via de qi standaard:
Wikipedia: Qi (inductive power standard)
Dit betekend dat je ook je N4 of je SGS4 of elk ander qi device op hetzelfde plaatje kan laden.
zoiets als deze
http://www.androidcentral.com/qi-wireless-charger-showdown
Is het belangrijk hoe hij ligt?
Ik kwam ook nog wat pads tegen, maar lastig te vinden waar die te koop zijn.
http://www.energizer.com/...Pages/single-charger.aspx
http://www.uway-qi.com/Productsshow.asp?ID=32
www.casarodriguillo.com
dit is wel een mooie, maar lastig te verkrijgen volgens mij:
http://www.tylt.com/vu/
kost ook ongeveer 70 $
wellicht einde van volgende maand in europa:
(nieuws uit de UK dus, ik vermoed dat andere landen in europa zeker niet eerder zullen zijn)
http://www.tylt.com/vu/
kost ook ongeveer 70 $
wellicht einde van volgende maand in europa:
http://www.androidcentral...ease-slated-mid-septemberEbuyer is now listing the new Nexus 7 for pre-order too, with availability expected for Aug. 29. That's a couple weeks before Dixons' stock date, but still a good month beyond the U.S. launch window.
(nieuws uit de UK dus, ik vermoed dat andere landen in europa zeker niet eerder zullen zijn)
[ Voor 70% gewijzigd door Prulleman op 26-07-2013 11:17 ]
Ik zat ook al een beetje te kijken naar laadpads, Iemand ervaring met die van dealextreme? Daar zijn er ook best veel te krijgen!
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik vind ze relatief duur bij dealextreme. Veel van die laders zijn ook wel erg klein, meer voor een phone bedoeld. Hoe zou je een Nexus 7 moeten laden? zit dat laadpunt op 1 plek? of zit zo'n spoel over de hele behuizing?Maardiweb schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:05:
Ik zat ook al een beetje te kijken naar laadpads, Iemand ervaring met die van dealextreme? Daar zijn er ook best veel te krijgen!
www.casarodriguillo.com
Hij schijnt inmiddels verkrijgbaar te zijn bij Best Buy, en ook Amazon geeft aan dat ie In Stock is...
Linkje erbij: http://www.amazon.com/Goo...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER
Je zou 'm kunnen verzenden via een bedrijf/particulier in de US ..
Het zou wel kunnen. Toen al is met de Nexus One gedaan via BonvuCreadion schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:35:
Linkje erbij: http://www.amazon.com/Goo...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER
Kost je 240 dollar voor de Nexus 7, 50 dollar shipping en handling costs = 290 dollar / 220 euro.
Eventueel belasting * 21% --> 266 euro. Afronden, laat zeggen 270 euro
Dat klinkt zeker aantrekkelijk!
Ik heb 'm zojuist besteld via Amazon, en via Opas.com wordt ie naar me verscheept.
Zo te zien wel wat duurder dan Bonvu.
Zo te zien wel wat duurder dan Bonvu.
zit net bij shipito te kijken, dan ben je 40 dollar kwijt voor een snelle levering via DHL (ook verzekerd) en 14 dollar de goedkoopste (30 dagen, zonder verzekering) of 18 dollar 20-40 dagen met verzekering..
verder kom ik op ongeveer + 60-70 euro bijkomende kosten (afhankelijk van de shipping prijs waar ook btw over betaald moet worden... ?
+/- 10 euro inklaring (voor de koerier)
+/- 10 invoerrechten
45-52 euro BTW (afhankelijk van de verzendkosten)
totaal kom je dan op 270-315 euro (en 3 dagen tot een maand shipping)
(bij amazon staan ook al 2 covers voor de FHD N7)
verder kom ik op ongeveer + 60-70 euro bijkomende kosten (afhankelijk van de shipping prijs waar ook btw over betaald moet worden... ?
+/- 10 euro inklaring (voor de koerier)
+/- 10 invoerrechten
45-52 euro BTW (afhankelijk van de verzendkosten)
totaal kom je dan op 270-315 euro (en 3 dagen tot een maand shipping)
(bij amazon staan ook al 2 covers voor de FHD N7)
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 26-07-2013 15:41 ]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de BTW ook geldt over de verzendkosten
Hoe lang duurde het hele gebeuren tussen bestellen en bezorgen?Koen87 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:00:
[...]
Het zou wel kunnen. Toen al is met de Nexus One gedaan via Bonvu
Kost je 240 dollar voor de Nexus 7, 50 dollar shipping en handling costs = 290 dollar / 220 euro.
Eventueel belasting * 21% --> 266 euro. Afronden, laat zeggen 270 euro
Dat klinkt zeker aantrekkelijk!
We kunnen met een aantal mensen een inkoopactie doen, is hier interesse in?
Of is dat tegen de regels hier op 't forum?
Yup, maar op irc mag je het wel opzetten.Creadion schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:12:
We kunnen met een aantal mensen een inkoopactie doen, is hier interesse in?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Iemand die ervaring heeft met een Ipad en een Nexus 7? Ik heb nu een Ipad 2 en ben toch wel geïnteresseerd in de nieuwe Nexus 7. Wat zijn de voordelen en nadelen van een Ipad of Nexus 7? Natuurlijk is het scherm kleiner.
Android VS iOS?giganielsie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:32:
Iemand die ervaring heeft met een Ipad en een Nexus 7? Ik heb nu een Ipad 2 en ben toch wel geïnteresseerd in de nieuwe Nexus 7. Wat zijn de voordelen en nadelen van een Ipad of Nexus 7? Natuurlijk is het scherm kleiner.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zet ik toch liever wat op via http://www.samenkopen.net, zal daar de animo is checken en de url hier wel even delen
Tuurlijk, maar ik bedoel meer qua hardware. Apple heeft wel een aardige naam op kwaliteit en Asus heeft het met de vorige Nexus een beetje laten zitten (veel productiefouten). Maar als de Nexus eenmaal goed werkt, hoe is het dan?
De oude nexus die nu in de winkel ligt is een prima apparaat.giganielsie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:26:
[...]
Tuurlijk, maar ik bedoel meer qua hardware. Apple heeft wel een aardige naam op kwaliteit en Asus heeft het met de vorige Nexus een beetje laten zitten (veel productiefouten). Maar als de Nexus eenmaal goed werkt, hoe is het dan?
De ipad mini is ook een degelijk apparaat, alleen helaas met een slecht scherm en de snelheid van de ipad 2.
De nieuwe ipad mini zou daar verandering in kunnen brengen, maar apple houdt zijn lippen op elkaar.
Als eigenaar van de vorige Nexus kan ik alleen maar zeggen voor de prijs is die echt perfect. Het is geen alucasing met alles erop en eraan want uiteraard is dat steviger dan plastic. Eigenschap van het materiaal.giganielsie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:26:
[...]
Ik heb een echt foutloze Nexus 7 en ben zeer tevreden. Gebruik hem dagelijks echt veel met een stevige Noreve case eromheen in het oranje
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En hoe zou je de snelheid van de vorige nexus7 vergelijken?
Een Ipad en een Android systeem is altijd lastig vergelijken qua hun kunnen vind ik, naast een ander OS is de hardware ook moeilijk 1 op 1 te vergelijken.
Een Ipad en een Android systeem is altijd lastig vergelijken qua hun kunnen vind ik, naast een ander OS is de hardware ook moeilijk 1 op 1 te vergelijken.
-= Its dry in the dessert =- So what??
oude nexus heeft een beter scherm (meer pixels), maar de ipad mini is iets sneller.atacama schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:37:
En hoe zou je de snelheid van de vorige nexus7 vergelijken?
De nieuwe nexus 7 heeft een nog beter scherm (retina full hd) en is 2x zo snel als de vorige.
Anoniem: 86887
Bij B&H in New York kun je een pre-order plaatsen, ze versturen ook naar NL
http://www.bhphotovideo.c..._32gb_google_nexus_7.html
Dan komt er wel 100 dollar verzendkosten en fax bij. En zit je op $370 (€278).Anoniem: 86887 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:23:
Ondanks dat ik weinig reden heb om te af te stappen van mijn huidige N7 (ik zou eigenlijk eerder mijn telefoon eens moeten upgraden) lonkt deze N7HD toch wel moet ik zeggen. Niet eens om het scherm (ik vind de 720p van de huidige N7 al super), maar vooral vanwege meer opslagruimte, de snellere processor en de HDMI mogelijkheid. Dat maakt het voor op reis een nog veelzijdiger apparaat.
Laat ik nu net in oktober een week naar New York gaan. Denk dat ik er dan 1 mee neem
Laat ik nu net in oktober een week naar New York gaan. Denk dat ik er dan 1 mee neem
Flickr PSN ID= cheironnl
Hoe kom je bij die prijs?pelt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:40:
[...]
Dan komt er wel 100 dollar verzendkosten en fax bij. En zit je op $370 (€278).
Ik kom op het volgende uit:
Nexus 7 FHD: $269.00
Verzending: $44.66
BTW: $99.16
Totaal: $412.82 / €311.25
Of doe ik iets fout?
Zelfs dan valt het nog mee als je er vanuit gaat dat de 32gb hier ook waarschijnlijk 269 piek gaat kostenpelt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:40:
[...]
Dan komt er wel 100 dollar verzendkosten en fax bij. En zit je op $370 (€278).
Anoniem: 224360
Je kunt ze niet toevallig laten verzenden en er dan boeken op de doos laten zetten oid?
Nee, ik deed iets fout. Excuses...Jouw prijs klopt.Creadion schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:44:
[...]
Hoe kom je bij die prijs?
Ik kom op het volgende uit:
Nexus 7 FHD: $269.00
Verzending: $44.66
BTW: $99.16
Totaal: $412.82 / €311.25
Of doe ik iets fout?
Je kan ook de gok nemen en alleen de verzendkosten te betalen. Dan betaal je 313 dollar (235 euro). Als de douane (en UPS) niet moeilijk gaat doen ben je spekkoper. Anders komt er nog zon 50 euro aan tax bij (21 pct) en inklaringskosten. Ik wacht wel tot ie in NL is.
[ Voor 30% gewijzigd door pelt op 26-07-2013 21:36 ]
Via die site kun je het ook als gift verzenden. Hierdoor verklein je de kans op een naheffing voor de invoerrechten... Helemaal als je het billing adres op myus zet.Anoniem: 86887 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:23:
[ Voor 5% gewijzigd door hans180 op 26-07-2013 22:09 ]
De eerste review, van The Verge, die ik heb gevonden op het web en zeker even de moeite waard om te lezen!
The first Nexus 7 was a soft, plushy device that felt both comfortable and almost disposable. With plastic edges and a dimpled back, it was more toy than machine. The new model trades up to a sleek, classy, all-black body that very clearly means business. This isn't a toy anymore; it's a tablet for serious people who do serious things.
[ Voor 22% gewijzigd door Koen87 op 26-07-2013 22:29 ]
Aangezien iemand anders toch ook al een link plaatst naar een verkoopplek, hij is ook al te koop bij Amazon (http://www.amazon.com/Goo...Inch-Black/dp/B00DVFLJDS/) wel alleen levering in de US.
Maar goed, met borderlinx of my-us zou dat geen probleem moeten zijn. Verder geen VPN of iets nodig, daarstraks gewoon besteld vanaf Nederlands IP met Nederlands creditcard (maar wel dus met US adres).
Maar goed, met borderlinx of my-us zou dat geen probleem moeten zijn. Verder geen VPN of iets nodig, daarstraks gewoon besteld vanaf Nederlands IP met Nederlands creditcard (maar wel dus met US adres).
[ Voor 3% gewijzigd door bop op 26-07-2013 22:26 ]
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Anoniem: 224360
Heb er 2 besteld bij B&H en dan laten verzenden naar een US mailbox bij n vriend op een US basis. Gratis verzending en geen importkosten. Staat of valt nu met de lithiumbatterijen kwestie, daar kunnen ze nog lastig over doen. Anders heb ik straks 2 N7 16 gig voor om en nabij de 360 euro. Lees erg veel en surf veel dus dan komt het scherm goed tot zn recht.
Review op anandtech.
- raid does not fix stupid -
Weet er iemand al wanneer die word gereleased in europa?
De Nexus 7 (2012) heeft een magnetische sensor om met (speciale) covers de tablet uit slaapstand te halen. Weet iemand toevallig of dit ook het geval is voor de Nexus 7 (2013)?
Ik hoop het wel, maar kan bij de officiële Asus Premium cover (lijkt op Apple smart cover) hier niks over vinden... Maar volgens mij hadden de Asus covers van de vorige deze functie ook niet terwijl third party covers dit wel hebben.
Naast die van Asus ben ik nog niets tegen gekomen...
Naast die van Asus ben ik nog niets tegen gekomen...
Reviewer van The Verge maakt zich wel zorgen over de houdbaarheid van de N7.
http://www.theverge.com/2...oogle-nexus-7-review-2013After about six months, a half-dozen updates to every app, and a new round of processors from Qualcomm, Nvidia, and others, the tablet went from zippy to comatose. Now it's unusably slow, an infuriating testament to how fast technology evolves (and how many sacrifices Asus had to make to hit a $199 price point).
THE FIRST NEXUS 7 WAS FAST, TOO — FOR A WHILE
Can Google keep the new Nexus 7 from the same fate? At the moment, it's very fast. Powered by a hefty 1.5GHz Snapdragon S4 Pro processor and 2GB of RAM, it flits around the OS with ease, and I rarely encountered stutters, jitters, or problems of any kind. (Except scrolling. Cool job Google.)
...
But I'm still worried. In our benchmarking tests, even though the new Nexus 7 is far faster than the previous model — 5,602 on Quadrant and 19,765 on AnTuTu — it's about even with its current competitors, as the original was a year ago. While Apple has a track record for supporting older devices, Android manufacturers don't, which makes me question the long-term viability of this Nexus 7.
De review van anandtech geeft aan dat die vrees ongegrond is:
One of the big problems was that the slowness which occurred with the prior Nexus 7 took device aging to appear – it was great for the first few months, but after you started loading it things tailed off. The new Nexus 7 (2013) with Android 4.3 includes support for fstrim, essentially idle garbage collection, which TRIMs the eMMC when a few conditions are met – the device is idle, screen off, and battery above roughly 70-percent. I’m told that TRIM support has been part of the eMMC standard since around version 4.2, it was just a matter of enabling it in software. The result is that the new Nexus 7 shouldn’t have these aging affects at all.[bron]
[ Voor 4% gewijzigd door Patatjemet op 28-07-2013 15:28 ]
- raid does not fix stupid -
Maar die softwaregrappen zijn ook toegepast op de oude Nexus 7 dus dat probleem zou bij een verse install van 4.3(bij voorkeur maar een oude install met OTA's mag ook) ook niet meer voorkomen.
nog een reviewtje met erin een filmpje van het restricted profile gebeuren
http://www.engadget.com/2...sic&utm_campaign=Engadget
http://www.engadget.com/2...sic&utm_campaign=Engadget
[ Voor 18% gewijzigd door MrFX op 28-07-2013 19:03 ]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Zo de cpu in de nieuwe nexus 7 is echt een beest zeg (ook van de review van anandtech.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Mijn huidige N7 kan nog wel even mee, al zou ik best een upgrade willen overwegen naar de nieuwe. De voornaamste reden hiervoor is vanwege de opslagruimte. Mijn huidige N7 heeft maar 8GB, aangezien dat toen de enige versie was die verkrijgbaar was. Nu heb ik voor de "rest data" een OTG kabeltje en 32GB USB stick dus dat is in feite geen beperking, maar toch zou het handiger zijn om dat gewoon zonder kabeltjes/root poespas te kunnen doen.
Hopelijk komen er binnenkort meer details naar buiten, zelf ben ik benieuwd naar:
Hopelijk komen er binnenkort meer details naar buiten, zelf ben ik benieuwd naar:
- Heeft de nieuwe Nexus 7 ondersteuning voor OTG? De Nexus 4 kan dit vanwege hardware beperkingen niet namelijk
- Gaan magneet sluitingen werken? Het is zo handig om gewoon je hoesje/cover open te maken en je beeld aan te laten gaan. Luxeprobleem, maar ben wel benieuwd of de nieuwe die undocumented/unmarketed feature ook heeft.
- De levensduur van de accu, er zit minder vermogen in terwijl de hardware krachtiger is. Nu zullen nieuwe CPU's wellicht wel zuiniger zijn maar toch.
punt 1: Dat is even afwachten, de nexus 4 en 7 zijn intern niet 100% gelijk, dus wie weet kan de nexus 7 FHD het wel.Sypher schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:27:
- Heeft de nieuwe Nexus 7 ondersteuning voor OTG? De Nexus 4 kan dit vanwege hardware beperkingen niet namelijk
- Gaan magneet sluitingen werken? Het is zo handig om gewoon je hoesje/cover open te maken en je beeld aan te laten gaan. Luxeprobleem, maar ben wel benieuwd of de nieuwe die undocumented/unmarketed feature ook heeft.
- De levensduur van de accu, er zit minder vermogen in terwijl de hardware krachtiger is. Nu zullen nieuwe CPU's wellicht wel zuiniger zijn maar toch.
punt 2: Ja, dit werkt. zie : [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oqWnvp_1IE4]
punt 3: een (klein) voordeel is wel dat de tablet nu dunner en lichter is dan de vorige. Dit ga je ook (onbewust) merken in het gebruik. Toch is inderdaad het argument dat hij zuiniger is niet direct een goede rechtvaardiging voor een kleinere batterij.
- OTG heeft op een tablet natuurlijk nog meer functies dan alleen opslag (muis/tobo input e.d.) dus ik kan me niet voorstellen dat dit er niet op zit.Sypher schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:27:
Mijn huidige N7 kan nog wel even mee, al zou ik best een upgrade willen overwegen naar de nieuwe. De voornaamste reden hiervoor is vanwege de opslagruimte. Mijn huidige N7 heeft maar 8GB, aangezien dat toen de enige versie was die verkrijgbaar was. Nu heb ik voor de "rest data" een OTG kabeltje en 32GB USB stick dus dat is in feite geen beperking, maar toch zou het handiger zijn om dat gewoon zonder kabeltjes/root poespas te kunnen doen.
- het magneetje zit er denk ik nog wel in, zie ook de specs van bv deze cover:
http://www.dodocase.com/p...cover-solid-for-nexus-7-2
jammer dat deze het niet heeft:
http://www.asus.com/Table...m_Cover_for_Nexus_7_2013/
(althans niet volgens de specs)
/edit en deze lijkt erop en heeft het wel. Die van asus lijkt wel betere kwaliteit.
http://www.amazon.com/MoK...keywords=MoKo+Nexus+2+7.0
- De accuduur is volgens google vooruit gegaan:
Ondanks de krachtigere hardware claimt Google dat de accuduur verbeterd is ten opzichte van de eerste Nexus 7. Bij het afspelen van video moet de tablet het negen uur uithouden en bij webbrowsing en e-reading zou de accuduur tien uur bedragen. Dat is voor beide situaties een uur meer dan bij de eerste Nexus 7.
[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 29-07-2013 09:01 ]
De N4 zit hardwarematig anders in elkaar waardoor OTG niet mogelijk is, als ze dezelfde aanpak hanteren voor de N7HD dan is het uit met de pret. OTG heeft inderdaad meer opties naast storage/HID ook 3g sticks & UART/USB-to-Serial waarmee je in theorie professionele netwerkapparatuur zou kunnen configureren vanaf je tabletPrulleman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:52:
[...]
- OTG heeft op een tablet natuurlijk nog meer functies dan alleen opslag (muis/tobo input e.d.) dus ik kan me niet voorstellen dat dit er niet op zit.
Zou erg jammer zijn als het er niet in zit. Het is sowieso al jammer dat Google dergelijke features niet gewoon standaard er in stopt zodat root niet meer nodig is om met OTG te kunnen werken.
Aangezien deze feature mogelijk ongetwijfeld gepatenteerd is zullen ze dat waarschijnlijk nooit gaan toegeven. Het zou er in principe "ingehackt" kunnen worden, maar ja of dat er een beetje uit ziet?http://www.asus.com/Table...m_Cover_for_Nexus_7_2013/
(althans niet volgens de specs)
Deze cover is wel veel beter/mooier dan die foeilelijke andere die ze voor de oude Nexus hadden zeg. Gebruik zelf nog een el-cheapo smartcover (met magneet-truc), bevalt prima. Heb de "oude" Nexus cover ook gekocht toen van die Asus kortingsactie/moneyback maar ligt nog nieuw-in-doos totdat mijn huidige zodanig onbruikbaar is dat ik hem wel moet gebruiken.
yes, OTG is confirmed:
http://www.nexus7nexus10....l-support-otg-cables.html
http://www.nexus7nexus10....l-support-otg-cables.html
Het zal al vaker gezegd zijn en het is ook niet om te flamen of te trollen, maar persoonlijk vind ik het echt erg jammer dat er geen MicroSD-support in deze new Nexus 7 ingebouwd zit... Wat is het nou voor moeite om er een MicroSD-slot in te bouwen, waardoor de user voor een paar tientjes veel meer opslaggeheugen kan toevoegen. Zelfs de cheapass Asus MeMO Pad HD 7 heeft het
32GB is leuk, maar met zo'n hoog resolutie scherm, wil ik wat 720P (of liever nog 1080P) filmpjes meenemen en dan is je 32GB samen met wat games, foto's, muziek en applicaties erg snel op. Oplossingen zoals USB-OTG zie ik niet als vervanger, ja het werkt, ja het kan handig zijn, maar met extra kabeltjes, USB-sticks en 2,5" HDD's lopen vind ik onnodig irritant 
Importeren wordt het zeker niet zo 1,2,3, dus ik wacht de Nederlandse prijzen wel af, maar vind dit jammer...
De maat is perfect, de hardware ook, resolutie is prachtig, de rest van het apparaat ook, maar dit, tsjaa
Importeren wordt het zeker niet zo 1,2,3, dus ik wacht de Nederlandse prijzen wel af, maar vind dit jammer...
De maat is perfect, de hardware ook, resolutie is prachtig, de rest van het apparaat ook, maar dit, tsjaa

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sja, ik zal niet ontkennen dat ik ook liever een SD slot had gezien, maar dit is heel duidelijk de visie van google.
- online content van de play store stimuleren. (video/muziek)
- cloud storage, drive, music everywhere, play music met 20k songs upload etc
- security issues met multiple accounts en data op een externe sd kaart.
- kosten besparen op een device wat zo goedkoop mogelijk verkocht moet wroden
- ...
(niet dat dit allemaal werkt in NL, maar dit is wel wat google wil).
Zelf kan ik prima vooruit met de 16GB op mijn GN, start 1-2 x per week een kopieer sessie met es file explorer waar ik wat nieuwe afleveringen van mijn NAS naar mijn GN kopieer via wifi. verder staat de meeste muziek online, en wissel ik af en toe de lokale muziek.
Voor de N7 ga ik denk ik wel voor de 32GB en ik haal deze op het moment dat ie leverbaar is:
http://www.kickstarter.co...ndroid-smartphones-and-ta
- online content van de play store stimuleren. (video/muziek)
- cloud storage, drive, music everywhere, play music met 20k songs upload etc
- security issues met multiple accounts en data op een externe sd kaart.
- kosten besparen op een device wat zo goedkoop mogelijk verkocht moet wroden
- ...
(niet dat dit allemaal werkt in NL, maar dit is wel wat google wil).
Zelf kan ik prima vooruit met de 16GB op mijn GN, start 1-2 x per week een kopieer sessie met es file explorer waar ik wat nieuwe afleveringen van mijn NAS naar mijn GN kopieer via wifi. verder staat de meeste muziek online, en wissel ik af en toe de lokale muziek.
Voor de N7 ga ik denk ik wel voor de 32GB en ik haal deze op het moment dat ie leverbaar is:
http://www.kickstarter.co...ndroid-smartphones-and-ta
Ben aan het overwegen een tablet aan te schaffen voor "erbij". Echter ben ik er nog niet uit wat het gaat worden deze nieuwe Nexus 7 of de nog niet aangekondigde nieuwe iPad Mini. Momenteel heeft Apple het beter voor elkaar qua apps specifiek gericht op tablets in de App Store, al werkt Google hier wel aan. Verder ben ik nog niet echt te spreken over het nieuwe uiterlijk van iOS7 en vraag ik me af in hoeverre je even makkelijk wat filmpjes/series op de iPad zet.
Bij de nieuwe Nexus 7 vind ik het scherm wel erg smal (net als bij de iPhone 5 eigenlijk), vooral bij gebruik in landscape lijkt mij dit vervelend bij een beetje surfen op het web. Je krijgt dan maar een klein gedeelte van de pagina te zien en moet dus veel scrollen. In portrait is het beeld volgens mij net weer te smal voor bepaalde internet pagina's.
Apple kan het zich niet veroorloven om in september niet te komen met een nieuwe iPad Mini voorzien van een retina scherm, ondanks de geruchten dat er problemen zijn met de productie van retina schermen voor de iPad Mini, zou het mij verbazen als ze niet met een retina iPad Mini komen dit jaar.
Bij de nieuwe Nexus 7 vind ik het scherm wel erg smal (net als bij de iPhone 5 eigenlijk), vooral bij gebruik in landscape lijkt mij dit vervelend bij een beetje surfen op het web. Je krijgt dan maar een klein gedeelte van de pagina te zien en moet dus veel scrollen. In portrait is het beeld volgens mij net weer te smal voor bepaalde internet pagina's.
Apple kan het zich niet veroorloven om in september niet te komen met een nieuwe iPad Mini voorzien van een retina scherm, ondanks de geruchten dat er problemen zijn met de productie van retina schermen voor de iPad Mini, zou het mij verbazen als ze niet met een retina iPad Mini komen dit jaar.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Afhankelijk van de website vind ik het zelf altijd vervelend als het scherm heel breed is, je krijgt dan veel te lange zinnen om lekker te kunnen lezen (e-readers zijn niet voor niks 'zo klein' denk ik danLaguna schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:38:
Op een smartphone heb je een goed punt, maar een tablet is in portrait al een stuk groter dan smartphone in landscape. Denk dat het daarom best goed te doen is om portrait te surfen
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Belangrijke reden is de gebruikerservaring.CLB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:57:
Het zal al vaker gezegd zijn en het is ook niet om te flamen of te trollen, maar persoonlijk vind ik het echt erg jammer dat er geen MicroSD-support in deze new Nexus 7 ingebouwd zit... Wat is het nou voor moeite om er een MicroSD-slot in te bouwen, waardoor de user voor een paar tientjes veel meer opslaggeheugen kan toevoegen. Zelfs de cheapass Asus MeMO Pad HD 7 heeft het32GB is leuk, maar met zo'n hoog resolutie scherm, wil ik wat 720P (of liever nog 1080P) filmpjes meenemen en dan is je 32GB samen met wat games, foto's, muziek en applicaties erg snel op. Oplossingen zoals USB-OTG zie ik niet als vervanger, ja het werkt, ja het kan handig zijn, maar met extra kabeltjes, USB-sticks en 2,5" HDD's lopen vind ik onnodig irritant
- Google wil niet dat mensen moeten klooien met het zetten van data op de juiste partitie
- Mensen kopen goedkopere (lees langzame) kaartjes en vervloeken vervolgens Android of hun device dat die zo langzaam is.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Qualcomm Atheros WCN3660 WLAN a/b/g/n, Bluetooth 4.0 (BR/EDR+BLE), and FM Radio Module
Dus je kan met de nieuwe Nexus 7 ook radio luisteren?
En betreft het SD slot verhaal, het blijft jammer, hoewel het mij er niet van zal weerhouden om de nieuwe Nexus 7 aan te schaffen.
SR+ MiC
De review van Phonearena is ook online!
Om maar vast de conclusie te quoten:
Om maar vast de conclusie te quoten:
When all is said and done, the Google Nexus 7 continues to be the king of the hill when it comes to the 7-inch Android segment. Simply, it’s at the head of its class!
Die Google-experience zal best, persoonlijk vind ik het dus erg zonde, anders was het 100% top, nu niet imho.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
volgens mij kan je aan de hand van dit plaatje afleiden dat je bij een kleine qi laad pad de N7 wel goed gecentreerd moet plaatsen, de coil beslaat maar een klein deel van de achterkantPinin schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:58:
[...]
ja, ik had wel zoiets gevonden, maar ik vroeg me af of er een originele voor de nexus 7 zou zijn.
Is het belangrijk hoe hij ligt?
Ik kwam ook nog wat pads tegen, maar lastig te vinden waar die te koop zijn.
http://www.energizer.com/...Pages/single-charger.aspx
http://www.uway-qi.com/Productsshow.asp?ID=32
Hmmm, ja idd. Ik ben benieuwd of er ook nog een officieel laadstation/pad komt.Prulleman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:10:
[...]
volgens mij kan je aan de hand van dit plaatje afleiden dat je bij een kleine qi laad pad de N7 wel goed gecentreerd moet plaatsen, de coil beslaat maar een klein deel van de achterkant
[afbeelding]
www.casarodriguillo.com
Bij de vorige versie had ik nooit last van ruimtegebrek met een 32GB variant, maar zeker nu de resolutie hoger ligt kan ik me voorstellen dat het een issue wordt als je hem meeneemt op vakantie met wat films ed er op.CLB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:33:
Die Google-experience zal best, persoonlijk vind ik het dus erg zonde, anders was het 100% top, nu niet imho.
Maar goed, aangezien ik toch eigenlijk nooit full hd films in huis haal (series kijk ik nu toch in een hoekje van het scherm, of zelfs op m'n telefoon en m'n pc-monitor is niet eens full hd
Het is natuurlijk wel superlatief krankzinnig om vandaag de dag al vanuit te gaan dat meerdere GB's al via WIFI (of erger...) heen en weer geslingerd kunnen worden van en naar een cloudservice

Dwarsboomt wel de mediapiraat, dat dan weer wel
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 29-07-2013 14:56 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is OTG geen optie dan? Gebruikt ik veel voor mij N7 (2012), werkt perfect.
Ik zou idd graag zien dat er 100% bevestigd wordt dat OTG werkt..
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Dit topic is niet bedoeld voor garantie enz. maar waar moet ik dan de vraag stellen, en het lijkt mij ook wel relevant omdat er veel mensen hune nexus uit het buitenland halen.
Hoe loopt de garantie afwikkeling bij een probleem als ik mijn nexus 7 uit een winkel in Spanje haal?
Op de site van asus krijg ik een error -geen data gevonden-
Hoe loopt de garantie afwikkeling bij een probleem als ik mijn nexus 7 uit een winkel in Spanje haal?
Op de site van asus krijg ik een error -geen data gevonden-
[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 29-07-2013 15:17 ]
www.casarodriguillo.com
Wat zijn de voordelen van OTG naast dat je met je toetsenbord en muis iets kan doen.
Voor iemand met bv. een 16 gb N7 die al 2/3 vol is, en wil kijken naar een 10 gb film ...Tunestwo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:17:
Wat zijn de voordelen van OTG naast dat je met je toetsenbord en muis iets kan doen.
Nu snap ik nog steeds de werking niet... Maar als ik het zo lees is het niks meer dan de mogelijk om een externe schijf / usb stick erop te duwen?boyetval schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:27:
[...]
Voor iemand met bv. een 16 gb N7 die al 2/3 vol is, en wil kijken naar een 10 gb film ...
Niet zo moeilijk toch om te ontdekken wat OTG is, hoe het werkt en wat je er mee kan?Tunestwo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:39:
[...]
Nu snap ik nog steeds de werking niet... Maar als ik het zo lees is het niks meer dan de mogelijk om een externe schijf / usb stick erop te duwen?
http://lmgtfy.com/?q=what+is+usb+otg
Ik dacht dat otg alleen werkte bij FAT32 schijven. Ik hoor het graag als het onder root wel werkt met NTSF.boyetval schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:27:
[...]
Voor iemand met bv. een 16 gb N7 die al 2/3 vol is, en wil kijken naar een 10 gb film ...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik zou persoonlijk graag een xbox 360 en ps3 controller er op aansluiten.Tunestwo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:17:
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Hier een linkje met wat info over de gebruikte Soc;
http://linustechtips.com/...erclocked-snapdragon-600/
Blijkt dus tóch een snapdragon 600 te zijn, wat wel undergeclocked is, maar de benchmarks zijn erg indrukwekkend
Blijkt dus tóch een snapdragon 600 te zijn, wat wel undergeclocked is, maar de benchmarks zijn erg indrukwekkend
Mavel 128 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:09:
Ik zou idd graag zien dat er 100% bevestigd wordt dat OTG werkt..
zoals ik vandaag al het gepost, OTG werkt prima (in tegenstelling tot de N4)rockhopper schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:43:
[...]
Ik dacht dat otg alleen werkte bij FAT32 schijven. Ik hoor het graag als het onder root wel werkt met NTSF.
Prulleman in "Google Nexus 7 (Full HD Version)"
NTFS zou met extra (root) tooltjes ook geen probleem moeten zijn:
Google Play: [root] Ntfs Mounter
maar dat is denk ik nog niet confirmed op de nieuwe N7
[ Voor 33% gewijzigd door Prulleman op 29-07-2013 15:57 ]
Mijn N7 2012 is niet geroot, ik zou dus niet weten. Maar mijn zoon zat gisteren op mijn N7 te kijken naar GI Joe Retaliation (15 Gb), via OTG met een 32 Gb stick, en met MX Player. Ging prima.rockhopper schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:43:
[...]
Ik dacht dat otg alleen werkte bij FAT32 schijven. Ik hoor het graag als het onder root wel werkt met NTSF.
Vraagje: Die chrome cast past die gewoon in iedere hdmi monitor of moet dat een TV zijn? Is er eigenlijk wel een verschil tussen een 32 inch hd monitor of een 32 inch hd tv (behalve de software features)?
Ceze85: Er wel degelijk verschil, maar je kan de dongel gewoon op elke HDMI aansluiting aansluiten.
@Ceze85 oke dus je kan de dongel gewoon in een pc monitor stoppen. Bedankt voor je antwoord
Ceze85: Er wel degelijk verschil, maar je kan de dongel gewoon op elke HDMI aansluiting aansluiten.
@Ceze85 oke dus je kan de dongel gewoon in een pc monitor stoppen. Bedankt voor je antwoord
[ Voor 42% gewijzigd door Engeneer op 29-07-2013 20:43 ]
Er wel degelijk verschil, maar je kan de dongel gewoon op elke HDMI aansluiting aansluiten.
Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt, maar er is al een mod langs geweest, dit topic gaat over de N7, niet over de chromecast. Graag nieuw topic aanmaken
FM radio staat standaard uit. Volgens Anandtech tenminste. Misschien (beperkt) te gebruiken met custom roms. Koptelefoon moet dan wel als antenne kunnen fungeren anders heb je er niets aan, net als op een phone.Shiro schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:55:
[...]
Qualcomm Atheros WCN3660 WLAN a/b/g/n, Bluetooth 4.0 (BR/EDR+BLE), and FM Radio Module
Dus je kan met de nieuwe Nexus 7 ook radio luisteren?
En betreft het SD slot verhaal, het blijft jammer, hoewel het mij er niet van zal weerhouden om de nieuwe Nexus 7 aan te schaffen.
Yippie kayak, other buckets!
*Knip*
[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 31-07-2013 09:45 ]
*Knap*
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 31-07-2013 09:46 ]
*Knop*
[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 31-07-2013 09:46 ]
Komt er ook een dual sim versie (voor de Aziatische markt bv)? Dat was mijn grootste gemis bij de Asus Fonepad.
Nee, lijkt me ook nergens op slaan eigenlijk. Denk niet dat er hele groot markt is voor tablets met dualsim mogelijkheden

Ik heb de link gelezen.. wat ik niet snap is dat Google bij de specs toch een S4 Pro vermeld ipv. een S600... je zou verwachten dat ze het wel zouden vermelden als het een 600 was ivm. 'betere/modernere' specs.ri0ta schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:51:
Hier een linkje met wat info over de gebruikte Soc;
Rotterdam
het is ook officieel geen 600. Kennelijk toch niet goed gelezen. Er zijn overeenkomsten maar thats it.
Is er behalve de opslag (duh..) een rede om de 32Gb te kopen ipv 16Gb?
Films zal ik er nauwelijks mee kijken en je hebt toch ook OTG voor het geval dat 16Gb niet genoeg blijkt voor die ene keer dat ik een aantal films wil meenemen
Films zal ik er nauwelijks mee kijken en je hebt toch ook OTG voor het geval dat 16Gb niet genoeg blijkt voor die ene keer dat ik een aantal films wil meenemen
www.casarodriguillo.com
belangrijkste is dat er net zoals in de 600 krait 300 cores inzitten (in tegenstelling tot krait 200 cores bij de s4pro) wat de verschillen zijn weet ik niet precies, maar het is in ieder geval beterGS88 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 04:19:
[...]
Ik heb de link gelezen.. wat ik niet snap is dat Google bij de specs toch een S4 Pro vermeld ipv. een S600... je zou verwachten dat ze het wel zouden vermelden als het een 600 was ivm. 'betere/modernere' specs.
een dual sim lijkt me volslagen zinloos bij een tablet zonder bel functie, waarom zou je 2 data sims hebben?Dreamvoid schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:05:
Komt er ook een dual sim versie (voor de Aziatische markt bv)? Dat was mijn grootste gemis bij de Asus Fonepad.
nee, de rest van de specs is identiek, bij de oude N7 zou je de 32 kunnen kopen omdat je dan minder snel last hebt van lag door het gebrek aan fstrim, maar sinds 4.3 is dat als het goed is ook opgelost.Pinin schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:43:
Is er behalve de opslag (duh..) een rede om de 32Gb te kopen ipv 16Gb?
Ook de review van Engadget is er en de eerste (?) waarbij ook een battery test is gedaan, hoewel deze - in de review toegegeven - niet geheel represenatief is omdat "many of our commenters have rightly pointed out that the new Nexus 7 has a much brighter display, which may lead to faster battery drain when it's set at the same percentage instead of a nit-for-nit comparison.", terwijl Engadget een %-for-% comparison heeft gedaan waarbij de nieuwe Nexus 7 dus een stuk helderder was dan bijvoorbeeld een iPad of de vorige Nexus zoals op dit plaatje te zien is:

bron.
De test van Engadget is gedaan op 50% wat - uitgaande van bovenstaand plaatje - betekent dat de nieuwe Nexus 7 een helderheid had van 291 nits terwijl bijvoorbeeld de iPad mini op 50% 189 nits haalt. Voor 189 nits had de Nexus 7 "maar" op 33% hoeven staan of voor 291 nits had de iPad mini op 75% moeten staan. Vergeleken met de vorige nexus: De nieuwe had op maar op 26% hoeven staan om dezelfde helderheid te halen als de vorige Nexus 7 op 50% terwijl de vorige nexus op 93% moet staan om dezelfde helderheid te hebben als de huidige op 50%.

bron.
De test van Engadget is gedaan op 50% wat - uitgaande van bovenstaand plaatje - betekent dat de nieuwe Nexus 7 een helderheid had van 291 nits terwijl bijvoorbeeld de iPad mini op 50% 189 nits haalt. Voor 189 nits had de Nexus 7 "maar" op 33% hoeven staan of voor 291 nits had de iPad mini op 75% moeten staan. Vergeleken met de vorige nexus: De nieuwe had op maar op 26% hoeven staan om dezelfde helderheid te halen als de vorige Nexus 7 op 50% terwijl de vorige nexus op 93% moet staan om dezelfde helderheid te hebben als de huidige op 50%.
[ Voor 12% gewijzigd door StarC op 31-07-2013 11:19 . Reden: wat %'s toegevoegd. ]
Persoonlijk lijkt mij de 16Gb ruim zat. Okee, als je inderdaad full hd films erop gaat kijken dan word het wat krap inderdaad. Maar ik verwacht dus niet dat ik dat ga doen.
OTG vind ik wel een plus tijdens vakanties om data over te zetten van fototoestel en misschien mijn GoPro, maar zoals @pinin ook al zegt heb ik daarvoor genoeg aan 16 Gb.
Overigens, ik zie het nut van een dual sim tablet wel als je veel tussen 2 landen reist bijvoorbeeld. Maar voor normaal Nederlands gebruik inderdaad niet. Dit geld ook voor dual sim telefoons. Die zijn in ons land vooral interessant voor mensen die niet met een eigen en werk mobiel willen.
OTG vind ik wel een plus tijdens vakanties om data over te zetten van fototoestel en misschien mijn GoPro, maar zoals @pinin ook al zegt heb ik daarvoor genoeg aan 16 Gb.
Overigens, ik zie het nut van een dual sim tablet wel als je veel tussen 2 landen reist bijvoorbeeld. Maar voor normaal Nederlands gebruik inderdaad niet. Dit geld ook voor dual sim telefoons. Die zijn in ons land vooral interessant voor mensen die niet met een eigen en werk mobiel willen.
-= Its dry in the dessert =- So what??
Weet iemand hoe user profiles omgaan met opslag ruimte? Kijkend naar mijn telefoon is 16gb zat, maar met een apart profiel voor mijn vrouw, worden apps dan 2x geïnstalleerd of heb je alleen 2 datasets los van de app? Niet onbelangrijk om te kiezen tussen 16 of 32...
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Je moet wel zelf (per user) de apps installeren, maar wanneer de app al door de andere user geinstalleerd is wordt hier niet nogmaals gedownload, maar wordt inderdaad alleen de data gescheiden.Gugger schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:08:
Weet iemand hoe user profiles omgaan met opslag ruimte? Kijkend naar mijn telefoon is 16gb zat, maar met een apart profiel voor mijn vrouw, worden apps dan 2x geïnstalleerd of heb je alleen 2 datasets los van de app? Niet onbelangrijk om te kiezen tussen 16 of 32...
zie meer info hier.
Ik snap niet zo goed hoe dit nu werkt. Stel ik heb een account voor mijn zoontje, kan ik dan onder mijn account een betaalde app kopen en deze voor hem beschikbaar maken? In 4.2 lukt dit me niet, maar anders heb ik toch niets aan restricted profiles??StarC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:30:
[...]
Je moet wel zelf (per user) de apps installeren, maar wanneer de app al door de andere user geinstalleerd is wordt hier niet nogmaals gedownload, maar wordt inderdaad alleen de data gescheiden.
zie meer info hier.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ja, een restricted profile maakt gebruik van de apps van de hoofdgebruiker, maar je kan per app beslissen of deze wel of niet zichtbaar is. Verder kan je - als de ontwikkelaar dit implementeert - binnen apps nog voorkeuren aangeven.Maverick schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:47:
[...]
Ik snap niet zo goed hoe dit nu werkt. Stel ik heb een account voor mijn zoontje, kan ik dan onder mijn account een betaalde app kopen en deze voor hem beschikbaar maken? In 4.2 lukt dit me niet, maar anders heb ik toch niets aan restricted profiles??
Je kan dus voor je zoon de play store ontoegankelijk maken, zodat hij wel de gekochte - en gratis - games kan spelen maar niet in app aankopen kan doen.
Een tweede user kan zelf bepalen wat hij/zij installeert.
Beide opties heeft zijn voordelen. Als je gebruikers aanmaakt hoef je niet in je eigen account tegen alle apps van iemand anders aan te kijken. InApp aankopen moet sowieso via credit card en dat heb ik wachtwoord beveiligd, dus dat kan niet zomaar.
Restricted profile is handig als je je tablet incidenteel door iemand laat oppaken. Of je kinderen maar 1 of 2 apps erop laat zetten en niet laat volgooien met vier pagina's. heh heh.
Tweede user maakt ook nieuw profiel binnen app aan. Dus als voorbeeld als ik temple run speel heb ik mijn highscore en mijn kinderen hun eigen high score.
Met restricted profiles speel je volgens mij in hetzelfe profiel van Temple Run.
Restricted profile is handig als je je tablet incidenteel door iemand laat oppaken. Of je kinderen maar 1 of 2 apps erop laat zetten en niet laat volgooien met vier pagina's. heh heh.
Tweede user maakt ook nieuw profiel binnen app aan. Dus als voorbeeld als ik temple run speel heb ik mijn highscore en mijn kinderen hun eigen high score.
Met restricted profiles speel je volgens mij in hetzelfe profiel van Temple Run.
Hm, ok. Dus een restricted profile is niet hetzelfde als een normaal 2e profiel? Zal wel eens kijken als ik 4.3 heb hoe we dit in de praktijk kunnen gebruiken.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zojuist even een restricted profile gemaakt op mijn telefoon en Kingdom Rush geprobeerd. Krijg een nieuwe - lege - app zonder progress te zien terwijl mijn hoofduser wel progress heeft.
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.