Ah, bedankt!R2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:48:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde model geselecteerd in Root Toolkit, deze zet dan een verkeerde versie op jou Nexus 7.
Doe het even opnieuw en kies het juiste model, dus zonder 4G, dan zou het goed moeten gaan.
Battery drain kwam bij mij doordat wifi optimalisatie uit stond, kijk hiervoor bij geavanceerde instellingen van wifi
Jij hebt een Flo-versie (Wifi only), mocht dat naampje er ergens bij staan (je hebt nu Dev geflashed waarschijnlijk).DjVe schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:12:
Ah, bedankt!
Nickname does not reflect reality
Volgens mij had ik wel de versie overgenomen zoals bij systeem informatie staat. Anyhow, het maakt niet uit, als die drain maar weg is. Wifi optimalisatie stond inderdaad uit
Hallo.
Ik heb een Nexus 7 (2013) en heb een vraag mijn accuduur is ongeveer 5-6 uur scherm tijd met een beetje internetten en YouTube ik vind het niet geweldig lang. Hebben meer mensen dit ?
Ik heb een Nexus 7 (2013) en heb een vraag mijn accuduur is ongeveer 5-6 uur scherm tijd met een beetje internetten en YouTube ik vind het niet geweldig lang. Hebben meer mensen dit ?
Iemand enig idee waarom usb otg niet werkt op m'n Nexus?
De otg kabel is prima werkt namelijk prima op mijn n7 2012 en m'n nexus5.
Maak vaak backups op een usb stick van m'n data als ik een rom flash en een nandroid backup in recovery zo op de usb stick, erg handig maar krijg het niet aan de gang op m'n n7 2013.
De otg kabel is prima werkt namelijk prima op mijn n7 2012 en m'n nexus5.
Maak vaak backups op een usb stick van m'n data als ik een rom flash en een nandroid backup in recovery zo op de usb stick, erg handig maar krijg het niet aan de gang op m'n n7 2013.
Als je wel bestanden af kan lezen op je USB stick, maar er niet naar kan schrijven, komt dit doordat er vanaf Android kitkat geen toestemming meer is om naar een externe SD te schrijven.
Je kan dit testen door een bestand van de USB stick naar je N7 te kopiëren.
In dat geval is er niets mis met OTG op je N7 en dit probleem softwarematig op te lossen.
Hoe precies, kan ik je niet zo 1-2-3 vertellen maar je kan het beste zoeken naar:
permission external sd xda
Je kan dit testen door een bestand van de USB stick naar je N7 te kopiëren.
In dat geval is er niets mis met OTG op je N7 en dit probleem softwarematig op te lossen.
Hoe precies, kan ik je niet zo 1-2-3 vertellen maar je kan het beste zoeken naar:
permission external sd xda
Yippie kayak, other buckets!
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door jmk op 10-09-2014 22:41 ]
Lezen en schrijven gaat helemaal niet.
Sterker nog hij ziet heel geen usb stick.
Ook niet in recovery.
Als ik in mijn Nexus 5 een usb stick met otg kabel druk ziet stickmount hem gelijk.
Sterker nog hij ziet heel geen usb stick.
Ook niet in recovery.
Als ik in mijn Nexus 5 een usb stick met otg kabel druk ziet stickmount hem gelijk.
Hier geen problemen met een otg kabel en een micro USB sd dingetje (http://www.meenova.com)
Same here. Accuduur is helaas niet te vergelijken met een Ipad.Dike-Timo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:28:
Hallo.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ik dacht dat google de nexus modellen altijd als eerste zou voorzien van de nieuwste androidversie.
Maar ik zie verschillende andere toestellen al met versie 4.4.4 en mijn nexus 7 heeft nog steeds 4.4.3.
Hoe zit dat?
Maar ik zie verschillende andere toestellen al met versie 4.4.4 en mijn nexus 7 heeft nog steeds 4.4.3.
Hoe zit dat?
Ik zit gewoon op 4.4.4, dus misschien dat je handmatig de update moet uitvoeren.John nexus schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:10:
Ik dacht dat google de nexus modellen altijd als eerste zou voorzien van de nieuwste androidversie.
Hoe zit dat?
Helaas heb ik de nexus 7 LTE versie en daar is nog geen update beschikbaar naar 4.4.4
Nou, daarnet op me tablet gaan zitten (zat niet bepaald lekker, beetje hard
) en nu is me scherm kapot.
Nou in iedergeval het glas, maar aangezien de LCD niet meer aangaat denk ik dat het LCD ook kapot is.
Hoewel de tablet zelf ook helemaal kapot kan zijn natuurlijk.
Helaas denk ik dat het laaste het geval is, mede doordat de tablet zelf getordeerd is. (de zijkanten zijn gedraaid tegenover elkaar...)
Is/Zijn er manier om te weten te komen of me tablet helemaal kapot is of alleen het scherm? Als ik hem aansluit op de PC krijg ik geen reactie, is er toch een manier om een reactie te krijgen?
En als laatste, wat zouden jullie doen: repareren of 2de hands kopen? Indien 2de hands, is er een manier om (nu nog) me gegevens/bestanden/apps over te nemen naar de andere tablet. Helaas geen backup ter beschikking.

Nou in iedergeval het glas, maar aangezien de LCD niet meer aangaat denk ik dat het LCD ook kapot is.
Hoewel de tablet zelf ook helemaal kapot kan zijn natuurlijk.
Helaas denk ik dat het laaste het geval is, mede doordat de tablet zelf getordeerd is. (de zijkanten zijn gedraaid tegenover elkaar...)
Is/Zijn er manier om te weten te komen of me tablet helemaal kapot is of alleen het scherm? Als ik hem aansluit op de PC krijg ik geen reactie, is er toch een manier om een reactie te krijgen?
En als laatste, wat zouden jullie doen: repareren of 2de hands kopen? Indien 2de hands, is er een manier om (nu nog) me gegevens/bestanden/apps over te nemen naar de andere tablet. Helaas geen backup ter beschikking.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Volgens mij niet rendabel om te fixen als de mogelijkheid vrij groot is dat er meer dan het scherm kapot is... wachten op de nieuwe en dan een 2e hands kopen is wellicht het goedkoopste
Oke dankje.
Dan maar op zoek naar een 2de hands. Al gezien dat het niet zo moeilijk is.
Dan maar op zoek naar een 2de hands. Al gezien dat het niet zo moeilijk is.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Van de week eens hiermee expirimenteren
http://www.kali.org/kali-linux-nethunter/
http://www.kali.org/kali-linux-nethunter/
Normaal gezien, als ik mijn tablet een dag niet gebruikte, had ie misschien 2 a 3% batterij verloren. Alleen, en het leek wel van de één op de andere dag, is ie nu na 15 uur ofzo opeens op 85%. Ik heb verder niks drastisch veranderd kort daarvoor, en verder draai ik gewoon helemaal stock Android.
Nu is er nog 67% over. Er is 22% verbruikt door system, 17% door system idle, 15% aan google services. Dit alles met een screen time van 30 min, terwijl ie nu 24 uur van de lader is. Dit vind ik iig ronduit slecht..
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ie een tijd langer dan nodig aan de lader gehangen heeft.
Iemand nog meer last van? Of ideeen?
Nu is er nog 67% over. Er is 22% verbruikt door system, 17% door system idle, 15% aan google services. Dit alles met een screen time van 30 min, terwijl ie nu 24 uur van de lader is. Dit vind ik iig ronduit slecht..
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ie een tijd langer dan nodig aan de lader gehangen heeft.
Iemand nog meer last van? Of ideeen?
[ Voor 0% gewijzigd door MaartehhM op 26-09-2014 22:14 . Reden: typos ]
There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.
Ik heb laatst de WIFI instellingen aangepast en hierdoor ben ik ZEER te spreken over de accuduur.
Wifi behouden in slaapstand - nooit
Wifi optimalisatie - aan(stond al aan)
Ik had de laatste tijd last van wakelocks. Wist niet welke app dit veroorzaakte. Wakelock detector hielp niet. Bij af en toe van gebruik hield mijn tablet het geen 2 dagen uit. Zwaar irritant.
Na bovenstaande instellingen kan ik 4 dagen doen met 1x opladen.
Een paar nadelen:
- synchroniseren van bijvoorbeeld buienalarm/email pas na aanzetten scherm.
- webradio luisteren met scherm uit: na 20 minuten zet de tablet wifi uit.
Wifi behouden in slaapstand - nooit
Wifi optimalisatie - aan(stond al aan)
Ik had de laatste tijd last van wakelocks. Wist niet welke app dit veroorzaakte. Wakelock detector hielp niet. Bij af en toe van gebruik hield mijn tablet het geen 2 dagen uit. Zwaar irritant.
Na bovenstaande instellingen kan ik 4 dagen doen met 1x opladen.
Een paar nadelen:
- synchroniseren van bijvoorbeeld buienalarm/email pas na aanzetten scherm.
- webradio luisteren met scherm uit: na 20 minuten zet de tablet wifi uit.
Weer van die belachelijke grote bezels. Als dit het echte design is: not impressed.buzzert_nl schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:19:
Wat vinden jullie van de onofficiële opvolger?
Asus Memo Pad 7 (ME572C) 2014
Het design zelf vind ik wel mooi, alleen inderdaad die bezels. Erg jammer.
Ben ik het niet helemaal mee eens;thijsco19 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:32:
Het design zelf vind ik wel mooi, alleen inderdaad die bezels. Erg jammer.
Ik heb thuis een iPad (van mijn vrouw) en een Nexus 7 2013.. En die 'vervelende bezels' vind ik juist super. Ideaal om m'n duimen op te leggen tijdens het lezen of gamen. Daar ik bij de Ipad juist vaak per ongeluk iets aantik
Idd. Bij een tablet is een beetje 'body' buiten het scherm om hem vast te houden helemaal niet verkeerd.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben benieuwd of het iemand gelukt is om de Nexus 7 via een USB aan UTP te koppelen (en dat het dan ook nog werkt).
Ik heb de benodigde kabels, maar krijg het niet voor elkaar.
(de volgende stappen gevolgd:)
YouTube: android nexus7 + usb to ethernet (rj45)
Ik heb de benodigde kabels, maar krijg het niet voor elkaar.
(de volgende stappen gevolgd:)
YouTube: android nexus7 + usb to ethernet (rj45)
Ja dat aan utp koppelen is mij gelukt.
Ik heb het met twee verschillende otg adapters voor elkaar gekregen dus ik denk niet dat die kritisch zijn. Verder had ik nog een USB 2 Lan adapter van Asus liggen. En na heel veel experimenteren is het eindelijk gelukt met behulp van de app true online.
Maar ik heb sinds een paar dagen een probleem met rotatie. Eenmaal in potrait mode dan komt hij niet meer terug in landscape. Resetten lost het probleem dan tijdelijk op. Meer mensen hier met dit issue?
Ik heb het met twee verschillende otg adapters voor elkaar gekregen dus ik denk niet dat die kritisch zijn. Verder had ik nog een USB 2 Lan adapter van Asus liggen. En na heel veel experimenteren is het eindelijk gelukt met behulp van de app true online.
Maar ik heb sinds een paar dagen een probleem met rotatie. Eenmaal in potrait mode dan komt hij niet meer terug in landscape. Resetten lost het probleem dan tijdelijk op. Meer mensen hier met dit issue?
Misschien staat hier iets in om het te fixen:nicoho schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:21:
5 common Problems with the Nexus 7 (2013) and how to fix them
Die App kan ik zo snel niet vinden....heb je een linkje??nicoho schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:21:
Da's rijkelijk laat.. of heb je een lte?jin schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:40:
Krijg hier net 4.4.4 binnen op mijn nexus7 2013. ben benieuwd...
yup.....Prulleman schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:44:
[...]
Da's rijkelijk laat.. of heb je een lte?
Een vraagje heb jij misschien een vodafone simkaartje in je nexus 7, dit in verband met de problemen op de lte versie na de laatste updaten naar 4.4.3.jin schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:40:
Krijg hier net 4.4.4 binnen op mijn nexus7 2013. ben benieuwd...
Ik wil namelijk weten of het probleem van geen verbinden kunnen maken met het vodafone netwerk, nu weg is?
Sorry de app blijkt ethernet Droid te heten. Je hebt er wel root voor nodig.Die App kan ik zo snel niet vinden....heb je een linkje??
Ik zit in het zelfde schuitje..Ik heb wel de update gedaan maar nog steeds 0 signaal met de Vodafone sim! Verschrikkelijk gewoon, heb ik speciaal lte versie gekocht..
John nexus schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Een vraagje heb jij misschien een vodafone simkaartje in je nexus 7, dit in verband met de problemen op de lte versie na de laatste updaten naar 4.4.3.
Ik wil namelijk weten of het probleem van geen verbinden kunnen maken met het vodafone netwerk, nu weg is?
Mensen hadden dit probleem ook ooit met de Nexus 4. Toen was het lang wachten op een update van Google om dit te verhelpen.
Een tussenoplossing was de radio van de laatstwerkende update te flashen.
Dan ben je helemaal up to date qua Androidversie en je LTE doet het weer.
Een tussenoplossing was de radio van de laatstwerkende update te flashen.
Dan ben je helemaal up to date qua Androidversie en je LTE doet het weer.
Btw, inmiddels heeft de N7LTE ook de OTA update naar 4.4.4 gehad.
So far alles ok.
So far alles ok.
Developer preview Lollipop erop gezet. Loopt als een trein. Alsof ik een nieuwe tablet heb.
Ik hen in Nieuw Zeeland gebruik gemaakt van Vodafone 4G, zonder problemen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Net op het moment dat Lollipop eraan komt ga ik met m'n lompe reet op mijn Nexus zitten
.
Scherm en touchinterface kaput. Iemand reeds ervaring met het zelf vervangen van het scherm van dit model?
Scherm en touchinterface kaput. Iemand reeds ervaring met het zelf vervangen van het scherm van dit model?
Ik had ook op tablet gezeten maar ik heb er voor gekozen om een 2de hands te halen.
Mede doordat me tablet denk ik helemaal kapot was. Kwam prijs verschilt het niet veel met het vervangen van scherm of 2de hands.
Mede doordat me tablet denk ik helemaal kapot was. Kwam prijs verschilt het niet veel met het vervangen van scherm of 2de hands.
[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 20-10-2014 06:49 ]
Beste Tweakers
Nu ik Android 5 er op heb gezet, zit ik me te bedenken als je flasht met Nexus root toolkit (dat doe ik) dan moet je een unlock bootloader hebben heb daarna nog wel garantie ?
Nu ik Android 5 er op heb gezet, zit ik me te bedenken als je flasht met Nexus root toolkit (dat doe ik) dan moet je een unlock bootloader hebben heb daarna nog wel garantie ?
5.0 loopt inderdaad als een trein. Alleen loopt Real Racing 3 voor geen meter (chrashes)
Nee, dit is de 2012 versie zonder Full HD display en zonder Snapdragon CPU. Eerder deze week was wel de 2013 versie met 16GB voor 169 te krijgen (heb ik overigens besteld).Cronimet schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:39:
Vandaag te koop op Ibood voor 99€:
http://www.ibood.com/nl/nl/
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het 2012 model ja, en dan nog niet eens nieuw.
Beetje late reactie, maar misschien dat je er toch nog iets aan hebt. Op YouTube staan erg veel tutorials over hoe je je scherm kan vervangen.Jormungandr schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:02:
Net op het moment dat Lollipop eraan komt ga ik met m'n lompe reet op mijn Nexus zitten.
Bijvoorbeeld deze: YouTube: Nexus 7 (2013) Screen Repair & Disassemble
Ik merk dat er na een X aantal uur/dagen een soort van geheugen lek is waardoor sommige apps crashen (naar desktop), de launcher na het stoppen van een app veelal opnieuw getekend moet worden en er soms extreme lag optreedt.DjVe schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:04:
5.0 loopt inderdaad als een trein. Alleen loopt Real Racing 3 voor geen meter (chrashes)
Nu heb ik de laatste versie wel "dirty" over de vorige preview geïnstalleerd, mogelijk dat het daarmee te maken heeft.
Echter net opgestart werkt 5.0 als een trein en het is een goede verbetering.
Hmm, jammer. Daarmee werkt het niet, en EthernetDroid crasht ook om de haverklap...nicoho schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:47:
[...]
Sorry de app blijkt ethernet Droid te heten. Je hebt er wel root voor nodig.
Denken jullie dat we de update morgen gelijk krijgen? Of gaat het evengoed nog een week+ duren?
[ Voor 3% gewijzigd door MaartehhM op 02-11-2014 20:28 . Reden: Typos ]
There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.
Ik denk dat het nog wel een werk+ zal diren.MaartehhM schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:54:
Denkenj jullie dat we de update morgen gelijk krijgen? Of gaat het evengoed nog een werk+ diren ?
Verwijderd
Domme vraag: kan ik voor de Nexus gewoon een willekeurige micro-USB kabel gebruiken om in de adapter te steken om op te laden? Ik lees overal dat je een 5V 2A kabel nodig hebt maar ik neem eigenlijk aan dat dat om de adapter gaat en niet om de kabel zelf
Dat gaat inderdaad over de adapter. Alle micro-usb kabels zullen wel werken. Andere adapters werken overigs ook alleen duurt het opladen soms (een stuk) langer.
No animals were harmed in the making of this comment.
Met brakke kabels duurt het opladen ook stukken langer, zeker als de kabel wat langer is.Comgenie schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:52:
Dat gaat inderdaad over de adapter. Alle micro-usb kabels zullen wel werken. Andere adapters werken overigs ook alleen duurt het opladen soms (een stuk) langer.
Goedkope kabels hebben vaak erg dunne aders waardoor de weerstand hoger is dan bij goede kwaliteit kabels. De kabel kan dan warm worden bij het laden.
Idd. En als het laadcircuit in je apparaat slim genoeg is, dan merkt ie dat het optimale vermogen niet behaald wordt en schakelt ie zelf naar een lagere laadstroom.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb 't typen op m'n nexus na een jaar nog steeds niet helemaal onder controle zo te zienSmultie schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat het nog wel een werk+ zal diren.

Ik zou in ieder geval maar je best doen om die 2A adapter te gebruiken, want met minder kan 't echt ter-gend lang duren..Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:48:
Domme vraag: kan ik voor de Nexus gewoon een willekeurige micro-USB kabel gebruiken om in de adapter te steken om op te laden? Ik lees overal dat je een 5V 2A kabel nodig hebt maar ik neem eigenlijk aan dat dat om de adapter gaat en niet om de kabel zelf
Heeft iemand al de update naar Android 5.0 ontvangen op zijn nexus 7 2013?
Waarschijnlijk niet, het kan nog wel een week duren.MauritsDe schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:20:
Heeft iemand al de update naar Android 5.0 ontvangen op zijn nexus 7 2013?
Wel jammer dat ze hun afspraak niet nakomen, maar ik snap ook dat het wat later dan duren.
Ik begrijp niet geheel wat je bedoelt met "wel jammer dat ze hun afspraak niet nakomen" Heb je een e-mail van ze gekregen dat je op precies 3 november een upgrade zou krijgen?Dike-Timo schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:41:
[...]
Waarschijnlijk niet, het kan nog wel een week duren.
Wel jammer dat ze hun afspraak niet nakomen, maar ik snap ook dat het wat later dan duren.
Anyway vanuit het andere Nexus 7 topic hier nog een quote van een google medewerker:
Rollouts are conducted in phases. Typically they start at 1% of devices for around 24 - 48 hours; we watch the return rates and resulting device checkins and error reports (if any), and make sure nothing looks wrong before sending it to more. Then typically it goes to 25%, 50%, 100% over the course of a week or two.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Er was toch bevestigd door google dat de update 3 november kwam?rockhopper schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:45:
[...]
Ik begrijp niet geheel wat je bedoelt met "wel jammer dat ze hun afspraak niet nakomen" Heb je een e-mail van ze gekregen dat je op precies 3 november een upgrade zou krijgen?
Anyway vanuit het andere Nexus 7 topic hier nog een quote van een google medewerker:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door DikkeTimo op 04-11-2014 17:58 ]
Vanaf 3 november.Dike-Timo schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:57:
[...]
Er was toch bevestigd door google dat de update 3 november kwam?
Ik heb al wel ergens op het internet gelezen dat een aantal mensen de update al op hun nexus 7 2013 hebben ontvangen. Hopen dat ie bij mij ook maar snel komt!
Indd hoop echt dat de update snel komt.MauritsDe schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:09:
Ik heb al wel ergens op het internet gelezen dat een aantal mensen de update al op hun nexus 7 2013 hebben ontvangen. Hopen dat ie bij mij ook maar snel komt!
waar heb je het gelezen ?
Ik geloof er eigenlijk nog niet zoveel van. Meestal worden de factory images voor of gelijktijdig met de start van de rollout vrijgegeven en deze zijn ook nog niet beschikbaar, voor om het even welke Nexus, op hun site.
Voor degenen die de site in de gaten willen houden: https://developers.google.com/android/nexus/images
Voor degenen die de site in de gaten willen houden: https://developers.google.com/android/nexus/images
Nog een dikke week geduld:Dike-Timo schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:32:
[...]
Indd hoop echt dat de update snel komt.
waar heb je het gelezen ?
https://plus.google.com/a...frzhx04cireodkbph5qyeyc0k (in de reacties)Artem Russakovskii1 uur geleden
Hey guys, I just got word from one of our tipsters that the first OTAs got delayed due to some outstanding bugs, now currently scheduled for the 12th.
Liever twee of drie weken langer wachten dan dat ik straks met allerlei 'early bugs' zit. Maar ze mogen toch opschieten van mij
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Lijkt me niet dat er nu opeens bugs in android 5 zitten. Op de nexus 9 werkt het ook gewoon goed (heb ik zelf niet getest, maar dat leidt ik af uit reviews).
Ik geloof best dat er geen bugs meer in android 5 zitten in combinatie met de nexus 9, maar dat garandeert helaas niet dat ie ook foutvrij (of bugfree) is in combinatie met andere toestellen. En deze komen pas tevoorschijn (aan het licht) als de update uitrolt.MauritsDe schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:13:
Lijkt me niet dat er nu opeens bugs in android 5 zitten. Op de nexus 9 werkt het ook gewoon goed (heb ik zelf niet getest, maar dat leidt ik af uit reviews).
Klopt volledig hoor. Vandaar ook de gefaseerde uitrol. Wanneer er problemen opduiken is dan slechts een deel van de toestellen geïmpacteerd en kan men de volgende waves uitstellen tot de problemen opgelost zijn.rockhopper schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:20:
[...]
Ik geloof best dat er geen bugs meer in android 5 zitten in combinatie met de nexus 9, maar dat garandeert helaas niet dat ie ook foutvrij (of bugfree) is in combinatie met andere toestellen. En deze komen pas tevoorschijn (aan het licht) als de update uitrolt.
De factory images voor de N9 en Nexus Player zijn vrijgegeven: https://developers.google.com/android/nexus/images
Hopelijk volgen de anderen nu snel
Hopelijk volgen de anderen nu snel
Gerucht op Android Police dat lollipop 12 november uit komt voor Nexus 5 en 7 (2013)
Waarom zo laat pas? Ik hoorde eerder dat ze al uit hadden moeten zijn...Dike-Timo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:05:
Gerucht op Android Police dat lollipop 12 november uit komt voor Nexus 5 en 7 (2013)
Mogelijke redenen hiervoor worden een paar posts boven je beschreven. Waarom lees je die niet even?
Waarom blijven altijd tig mensen na elkaar roepen "dat iets al uit had moeten zijn" terwijl bedrijven, ook Google in dit geval, altijd een slag om de arm houden bij het afgeven van mogelijke data.
Waarom blijven altijd tig mensen na elkaar roepen "dat iets al uit had moeten zijn" terwijl bedrijven, ook Google in dit geval, altijd een slag om de arm houden bij het afgeven van mogelijke data.
Het komt waarschijnlijk door teveel bugs.mvds schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:29:
[...]
Waarom zo laat pas? Ik hoorde eerder dat ze al uit hadden moeten zijn...
Kan ook door 1 bug komen hoor. Daarom rollen ze het gefaseerd uit.Dike-Timo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:45:
[...]
Het komt waarschijnlijk door teveel bugs.
Huub Huub Barbatruc!
Gisteravond een Nexus 7 gehaald. 179 Euro voor een 32 GB versie bij MediaMarkt. Prachtig appraat! Niets op aan te merken.
Zijn de originele covers nog ergens te koop? Via Google Play niet meer leverbaar. Ik zie wel veel covers op webshops, maar welke zijn origineel voor deze tablet?
Zijn de originele covers nog ergens te koop? Via Google Play niet meer leverbaar. Ik zie wel veel covers op webshops, maar welke zijn origineel voor deze tablet?
Op de ASUS shop zijn er nog wat en in de aanbieding, dus daar kan je even kijken.SvMp schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:48:
Gisteravond een Nexus 7 gehaald. 179 Euro voor een 32 GB versie bij MediaMarkt. Prachtig appraat! Niets op aan te merken.
Op de site van mediamarkt kan je ook kijken voor de premium cover voor 20 euro
Welke media markt als ik vragen mag? Ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare nieuwe Nexus 7, maar hij wordt nergens meer voor een fatsoenlijk bedrag aangeboden...SvMp schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:48:
Leeuwarden. Ik heb er gelijk eentje meegenomen, want ik verwachtte dat het snel zou kunnen gaan.Omabeatle schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:33:
[...]
Welke media markt als ik vragen mag? Ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare nieuwe Nexus 7, maar hij wordt nergens meer voor een fatsoenlijk bedrag aangeboden...
Hou er rekening mee dat de sleep/wake functie niet werkt met de originele cover. (Ik heb die cover en ik vind het erg knullig!)SvMp schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:48:
die liggen er al zeker 2 maanden voor die prijsSvMp schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:30:
[...]
Leeuwarden. Ik heb er gelijk eentje meegenomen, want ik verwachtte dat het snel zou kunnen gaan.
Ik weet het, dit is niet het prijzen- en levertijdentopic, maar ik reageer toch even op bovenstaande post:
Weet je dat heeeeel zeker? Want dan is het me morgen wel een treinreisje naar Leeuwarden waard. Ben alleen bang dat áls ik er kom ze dan niet voorradig zijn, of toch een andere prijs hebben..
Weet je dat heeeeel zeker? Want dan is het me morgen wel een treinreisje naar Leeuwarden waard. Ben alleen bang dat áls ik er kom ze dan niet voorradig zijn, of toch een andere prijs hebben..
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Bel ze gewoon even ><Zyron schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:14:
Ik weet het, dit is niet het prijzen- en levertijdentopic, maar ik reageer toch even op bovenstaande post:
Vorige week heb ik de Nexus 9 aangeschaft, en mijn trouwe N7 2013 te koop gezet.
Gisteren reactie en morgen afgesproken met de koper.
Omdat er een custom rom op draaide dacht ik de factory image te flashen, maar daarmee is iets mis gegaan, de tablet zit vast in een boot loop
Ik heb de factory image files in mijn adb map gezet, maar achteraf besefte ik dat daar ook nog de factory image (zip) van de Nexus 5 instond, die ik 2 weken terug heb geflashed.
Nu vraag ik mij af of met het flash-all.bat commando alle N7 files + het N5 file is geflashed, en dat dat nu de reden is voor het probleem, zou dat kunnen?
Ik heb het een aantal keer opnieuw geprobeerd, ook een keer met de 4.4.3 image, maar het resultaat is steeds bootloop...
Iemand ideeen?
Omdat er een custom rom op draaide dacht ik de factory image te flashen, maar daarmee is iets mis gegaan, de tablet zit vast in een boot loop
Ik heb de factory image files in mijn adb map gezet, maar achteraf besefte ik dat daar ook nog de factory image (zip) van de Nexus 5 instond, die ik 2 weken terug heb geflashed.
Nu vraag ik mij af of met het flash-all.bat commando alle N7 files + het N5 file is geflashed, en dat dat nu de reden is voor het probleem, zou dat kunnen?
Ik heb het een aantal keer opnieuw geprobeerd, ook een keer met de 4.4.3 image, maar het resultaat is steeds bootloop...
Iemand ideeen?
[quote]demisbr schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:43:
Vorige week heb ik de Nexus 9 aangeschaft, en mijn trouwe N7 2013 te koop gezet.
Iemand ideeen?
[/quote
Gebruik nexus root rootkit?
Iemand ideeen?
[/quote
Thanx, zal me daar eens in gaan verdiepen.
Dike-Timo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:37:
[quote]demisbr schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:43:
Iemand ideeen?
[/quote
Ik heb dat eerder ook gehad, maar Nexus Rootkit wist dat ook niet op te lossen. Uiteindelijk het apparaat weer draaiende gekregen met SKIPSOFT ANDROID TOOLKIT - NEXUS 7demisbr schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:43:
Iemand ideeen?
[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 11-11-2014 12:43 ]
Thanx, ga ik ook ff bekijken :-)
DjVe schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:42:
[...]
Ik heb dat eerder ook gehad, maar Nexus Rootkit wist dat ook niet op te lossen. Uiteindelijk het apparaat weer draaiende gekregen met SKIPSOFT ANDROID TOOLKIT - NEXUS 7
https://developers.google.com/android/nexus/images
spuit 12
[ Voor 4% gewijzigd door HammerNL op 12-11-2014 22:09 ]
Idd van dev.google. OTA kan even duren... Alle toestellen worden in batches geüpdate. Dus misschien krijg je hem nu of pas over een paar weken...
Zie ook bericht op homepage: nieuws: Google plaatst Android 5 voor bestaande Nexus-toestellen online
Zie ook bericht op homepage: nieuws: Google plaatst Android 5 voor bestaande Nexus-toestellen online
[ Voor 34% gewijzigd door hylke94 op 12-11-2014 22:38 ]
Zojuist de factory image via dev.google gedownload en geïnstalleerd op mijn Nexus 7 2013 (wifi) model.
Het flashen van het img wilde bij mij eerst niet lukken aangezien de bootloader te oud was.
Heb toen eerst mijn bootloader unlocked vervolgens de flash gedaan.
Na de flash de bootloader weer gelocked.

Had geen zin om op de ota te wachten.
Draait als een zonnetje
Het flashen van het img wilde bij mij eerst niet lukken aangezien de bootloader te oud was.
Heb toen eerst mijn bootloader unlocked vervolgens de flash gedaan.
Na de flash de bootloader weer gelocked.

Had geen zin om op de ota te wachten.
Draait als een zonnetje
[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 13-11-2014 00:44 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik hoop wel dat we mogelijkheden komen om die lelijke gifgroene kleuren aan te passen en die onduidelijke toetsen op het toetsenbord. Het ziet er niet uit. Ik heb 5.0 al geprobeerd via de emulator van de Android SDK. Voorlopig zet ik deze nog niet op mijn Nexus.
Lollipop na een half dagje weer van m'n LG G3 gegooid en heerlijk terug naar Kitkat. Was ook niet tevredenSvMp schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:32:
Ik hoop wel dat we mogelijkheden komen om die lelijke gifgroene kleuren aan te passen en die onduidelijke toetsen op het toetsenbord. Het ziet er niet uit. Ik heb 5.0 al geprobeerd via de emulator van de Android SDK. Voorlopig zet ik deze nog niet op mijn Nexus.
welke gifgroene kleur bedoel je en toetsenborden heb je natuurlijk genoeg in de play store... en nog betere ook, zoals swype en swiftkey.SvMp schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:32:
(heb em nog niet op mijn N7, wel een custom rom van eerder deze week op mijn N5)
@Brad Pitt, waar was je niet tevreden over dan?
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.
Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".
Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.
Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.