Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
sipaan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:50:
Iemand die HDMI adapter heeft voor de Nexus 7 (2013): zou diegene zo vriendelijk zijn om het volgende voor mij te testen:

een mkv file afspelen (met mx player evt) en kijken of de externe subtitels op de TV worden weergegeven.
Eventueel testen of dezelfde scenario via het netwerk ook lukt.

Met MHL port van mijn galaxy nexus lukte dat niet ( gaf de subtitels wel weer op de tablet maar de subtitels verschenen niet op de TV!) en ik hoop dat Slimport dat wel kan, voordat ik tot aanschaf ga van een adapter. Ik wil namelijk mijn Nexus 7 als media speler gebruiken op mijn tv.

alle tips zijn welkom. Danku! _/-\o_
Wat ik gedaan heb is een MKV met losse subtitles afgespeeld via de Videolan Android VLC player
(Game of T S4E3). Dat werkte prima, en de subtitels waren in beeld (op TV en op Tablet) :) .

Wel vond ik de subtitles wat groter dan "normaal" (dan dat ik het op TV via mijn Laptop/VGA kabel afspeel met een Windows VLC player), maar het werkte wel prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring met NOTUDOC (een digitaal vergader App) op de N7? Werkt dat prettig? Maak me ook een beetje zorgen of 7 inch niet te klein is voor fijn lezen?

Sinds kort zit ik in een raadcommisie en de gemeente maakt gebruik van deze software, en ik zou ook graag digitaal vergaderen. Hiervoor moet ik een tablet aanschaffen en ik heb mijn oog op de N7 laten vallen (Mede ook omdat ik een ubuntu gebruiker ben en dat ook eens wil kunnen proberen)

Nu is de App beschikbaar voor Ios en Android alleen word voor android alleen de galaxy tab 3 ¨ondersteund¨ (de android app heeft zelf pas volgende maand een gelijke funcionaliteit als Ios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:47:
Heeft iemand toevallig ervaring met NOTUDOC (een digitaal vergader App) op de N7? Werkt dat prettig? Maak me ook een beetje zorgen of 7 inch niet te klein is voor fijn lezen?

Sinds kort zit ik in een raadcommisie en de gemeente maakt gebruik van deze software, en ik zou ook graag digitaal vergaderen. Hiervoor moet ik een tablet aanschaffen en ik heb mijn oog op de N7 laten vallen (Mede ook omdat ik een ubuntu gebruiker ben en dat ook eens wil kunnen proberen)

Nu is de App beschikbaar voor Ios en Android alleen word voor android alleen de galaxy tab 3 ¨ondersteund¨ (de android app heeft zelf pas volgende maand een gelijke funcionaliteit als Ios)
zie em niet in de store op mijn N7, geen idee hoe de app eruit ziet, maar in princpe is 7" een prettiger lees formaat dan 10" (e-readers zijn vaak maar 6"). De N7 is lekker licht en handzaam.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, het hete NOTUBOX, van NOTUBIZ... NOTUDOC is blijkbaar de naam van hget deel van het pakket voor publicatie van stukken op internet. Verwarrend die namen.

Vraag me alleen af of je iets kunt zonder inlog op het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
krijg een melding dat de resolutie niet wordt ondersteund... voorspelt niet veel goeds als een app zo weinig dymamisch is geprogrammeerd dat er niet met verschillende resoluties kan worden omgegaan.... (komt erg amaturistisch over op mij)

afgezien van het feit dat de N7 een fijne tablet is (zeker voor het geld) zou ik em niet kopen met als hoofddoel het gebruik van 1 gare app. Wellicht zit de iOS app beter in elkaar en is de iPad(mini) een beter alternatief

[ Voor 32% gewijzigd door Prulleman op 28-04-2014 11:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Notubox heeft ook een mooie rating van 1.1 ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die indruk begon ik ook al te krijgen en ik was al een beetje bang voor problemen met resoluties. Heb namelijk al een week of wat heen en weer gemaild met dat bedrijf. Als reactie kreeg ik een lijst met ondersteunde resolutie´s. Nu maak ik nogal eens een website voor een klant en vond dat al heel gek.
Maar goed dit pakket is voor veel geld aangekocht en zal nog wel een tijd gebruikt worden.... iets met overheden en ict

Hieronder de laaste reactie op enkele van mijn vragen.
In de nieuwe Android app zullen dezelfde mogelijkheden aangeboden worden als in de huidige NotuBox 3.0.1 versie. Op kort termijn zal de versie 3.1 voor de iPad uitkomen, de nieuwe functies uit die release worden niet mee genomen naar de Android app.

Bedankt voor uw feedback over responsive interface, dat is uiteraard een richting waar we graag heen willen. Momenteel wordt er voor 1 type Android device de app ontwikkeld, hierna willen wij verder kijken wat de mogelijkheden zijn voor de andere tablets. U heeft inderdaad gelijk dat het maken van een app voor elke resolutie geen handige route is.
En ik had het niet eens over een App maar een user interface

Ipad is de meest logische weg om te bewandelen maar ik ben persoonlijk niet van de appels. iets met een duur doosje om gewone hardware.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
klinkt niet echt hoopvol.. is er geen webversie beschikbaar, waarmee je gewoon bestanden kan openen/bekijken.. wellicht werkt dat ook (veel mensen gebruiken ook liever de mobiele site van facebook dan de app bijvoorbeeld.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een webversie. Er is een andere webapplicatie waarmee je wel de stukken in kan zien, maar niet de opmerkingen die mensen bij de stukken plaatsen. De webversie zal ook nooit dezelfde ondersteuning krijgen als de App

Persoonlijk had ik als ontwikkelaar in dit geval gekozen voor primair een webversie met een frontend voor verschillende devices/os´en. Dat had prima in HTML5 gekund allemaal als ik het zo inschat

ik ga weer eens nadenken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:41
Ook voor de Nexus 7 liefhebbers leuk om te zien denk ik ..

Een benchmark battle tussen de LG G pad 8.3 vs Nexus 7 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
diquan2001 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:55:
Ook voor de Nexus 7 liefhebbers leuk om te zien denk ik ..
Nagels put me een beetje off :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Beetje lang zijn ze idd wel...…. :-p

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik heb sinds gisteren de Nexus 7 en deze bevalt me prima maar ik heb 1 probleem.
Bij HayDay werkt scherm-repsons niet. Ik kan een respons voor elkaar krijgen maar dan moet ik iedere keer een knop aan de zijkant indrukken en dan kan ik 1 repsons verwerken. Ws is dit een instelling in Nexus 7 ofzo maar weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
qwyrp2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:14:
Ik heb sinds gisteren de Nexus 7 en deze bevalt me prima maar ik heb 1 probleem.
Bij HayDay werkt scherm-repsons niet. Ik kan een respons voor elkaar krijgen maar dan moet ik iedere keer een knop aan de zijkant indrukken en dan kan ik 1 repsons verwerken. Ws is dit een instelling in Nexus 7 ofzo maar weet iemand hier een oplossing voor?
denk eerder een bug in combinatie met de N7... ik denk niet dat iemand een instelling verzint die zo nutteloos is.
Ik heb het even op de mijne geprobeerd (wel custom rom) en hier werkt het overigens prima.

Heb je al een keer opnieuw opgestart?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ook na opstarten blijft deze dit probleem houden.

Btw welke custom rom gebruik jij CyanogenMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om op een non-rooted N7 Chrome in smartphone mode te laten draaien? Ik vind het werken met tabs namelijk een stuk beter op m'n N5 (overzicht, switchen, discarden van tabs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
qwyrp2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:50:
Ook na opstarten blijft deze dit probleem houden.

Btw welke custom rom gebruik jij CyanogenMod?
vrij eenvoudige AOSP based rom met minimale tweaks + franco kernel
http://fitsnugly.euroskank.com/?rom=rastakat&device=flo

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 07-05-2014 13:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ducmanducman schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:45:
zijn er gebruikers van XBMC op de Nexus7?
Xbmc/xbmchub werkt op mijn Nexus7, maar het geluid is crap. Storingen bij alle volumes.
Wanneer ik de laatste nighty build installeer, dan is het geluid ok, maar de app voor de ondertitels
krijg ik dan niet meer aan de praat. Vermits nu de subs in de systeemsoftwre zitten of iets dergelijks...
Iemand hiermee ervaring en eventueel een oplossing? (goed geluid + subtiltes...)
Met de release van Gotham is het nu verbeterd qua geluid ( en ondertitels )
Gisteren wat tv release's gekeken via GotTV en een 720p film over GoMovies, beide ging stottervrij.

Eindelijk een eenduidig systeem om mijn media af te spelen, op TV en mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hebben jullie ervaringen met goede (bij voorkeur niet al te dure) houders voor de Nexus 7 voor aan de voorstoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik heb zelf deze voor de eerste Nexus 7:
http://www.ebay.nl/itm/TF...ash=item338e181a0f&_uhb=1

Vind ik een fijne. Blijft goed op zijn plek, geen trilgeluiden, stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Rudey schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:52:
Ik heb zelf deze voor de eerste Nexus 7:
http://www.ebay.nl/itm/TF...ash=item338e181a0f&_uhb=1

Vind ik een fijne. Blijft goed op zijn plek, geen trilgeluiden, stevig.
Dank je, ga ik kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ik heb een probleempje met in-app purchases en restricted profiles op mijn N7 2013.
Ik gebruik een restricted profile voor mijn dochtertje van 3. Zoals Google het beschrijft is dat effectief een subset van een user account, meer bepaald de mijne. Alles goed en wel, ik kies de apps die zij mag opstarten, en dat gaat goed.

Probleem is dat ik voor bepaalde kinder apps (1 of 2) een in-app purchase heb gedaan op mijn account. Ik verwacht dat zij dan ook die content can accessen, aangezien haar account een subset is van de mijne. Helaas kan zij dat dus niet. De in-app content blijft locked in haar restricted profile. Bijgevolg moet ik ze regelmatig in mijn account laten spelen.

Op het eerste gezicht kan ik geen aankopen doen in haar profiel, en mocht ik dat kunnen zou ik dat eigenlijk nog niet willen: ik ben de user, ik heb een CC, en mijn CC info moet niet in restricted profiles toegankelijk zijn. Echter is haar profiel een subset van de mijne en wil ik haar dus gewoon toegang geven tot mijn apps inclusief aankopen.

Iemand een idee hoe dit werkt of zou moeten werken? Cache clearen, data clearen, reboots, bieden allemaal geen oplossing.
Of moet dit echt ondersteund worden door de app developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 11:34
Ik mijn Nexus 7 alweer een paar maand, maar volgens mij is er wat mee aan de hand. Als je nu een cpu intensieve taak op uitvoert (vooral als hij nog aan de lader hangt) wordt hij zo warm dat je hem eigenlijk niet meer kan aanraken, stinkt en maakt een sissend geluid aan de bovenkant.

Hij werd altijd wel wat warm, dat vind ik logisch, maar het is nu wat "extremer" geworden zeg maar. Gewoon mee terug naar de winkel (MediaMarkt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Delphi2007 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:13:
Ik mijn Nexus 7 alweer een paar maand, maar volgens mij is er wat mee aan de hand. Als je nu een cpu intensieve taak op uitvoert (vooral als hij nog aan de lader hangt) wordt hij zo warm dat je hem eigenlijk niet meer kan aanraken, stinkt en maakt een sissend geluid aan de bovenkant.

Hij werd altijd wel wat warm, dat vind ik logisch, maar het is nu wat "extremer" geworden zeg maar. Gewoon mee terug naar de winkel (MediaMarkt) ?
geef em eerst eens een reset, installeer zo min mogelijk apps en kijk wat ie dan doet.
maar echt normaal is het niet.. .:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 11:34
Prulleman schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:16:
[...]

geef em eerst eens een reset, installeer zo min mogelijk apps en kijk wat ie dan doet.
maar echt normaal is het niet.. .:)
Als iemand anders het ook even wil checken.... een paar minuten Hay Day is genoeg :)

Ik heb er maar weinig apps op staan, meeste rommel van Google heb ik op disabled staan. Gebruik voornamelijk de browser, Aldiko, Onkyo app (hoofdreden Nexus 7, er is geen Windows RT/Phone app), en wat spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

Delphi2007 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:23:
[...]

Als iemand anders het ook even wil checken.... een paar minuten Hay Day is genoeg :)

Ik heb er maar weinig apps op staan, meeste rommel van Google heb ik op disabled staan. Gebruik voornamelijk de browser, Aldiko, Onkyo app (hoofdreden Nexus 7, er is geen Windows RT/Phone app), en wat spelletjes.
Hay Day draait hier zonder enige problemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Delphi2007 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:23:
[...]

Ook hier heb ik geen problemen met de app op een stock N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Mijn Nexus 7 32 GB loopt vol. Nu wil ik trachten te overzien wat de oorzaak is en dat verwijderen. Dan moet ik eigenlijk een programma hebben dat de mapgrootte meldt. Dat kan ik niet vinden. Ik heb heel wat filemangers geïnstalleerd (en verwijderd) , maar die geven geen mapgroottes of geven een mappenoverzicht waar ik geen soep van koken, zoals het appje Explorer. Weet iemand wat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PaoloK schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:57:
Mijn Nexus 7 32 GB loopt vol. Nu wil ik trachten te overzien wat de oorzaak is en dat verwijderen. Dan moet ik eigenlijk een programma hebben dat de mapgrootte meldt. Dat kan ik niet vinden. Ik heb heel wat filemangers geïnstalleerd (en verwijderd) , maar die geven geen mapgroottes of geven een mappenoverzicht waar ik geen soep van koken, zoals het appje Explorer. Weet iemand wat helpt?
Es file Explorer, onder gereedschappen, sd card analyse

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Prulleman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:34:
[...]

Es file Explorer, onder gereedschappen, sd card analyse
Je moet er maar opkomen. Geweldig. Ik ben er nu acher wat het probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door PaoloK op 29-05-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Heeft iemand al verschillen gemerkt met Android 4.3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 07:31
Michele_M_ schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:41:
Heeft iemand al verschillen gemerkt met Android 4.3.3?
Vanavond geupdated, maar merk niets wat verbeterd/anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Hopelijk de battery drain. Mijn ipad kan (zonder van alles aan te passen) een of meer week in standby staan zonder dat ie leegloopt. Mn Nexus is in 3 dagen gewoon leeg.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
M'n 2013 N7 blijft makkelijk een week aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Gisteravond de update ontvangen naar 4.4.3... Ik kan nog geen verschillen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:25:
M'n 2013 N7 blijft makkelijk een week aan :P
Ligt er maar net aan wat je geinstalleerd hebt staan, en op de achtergrond gebeurt

Als je elke dag aanpassingen maakt in je google account ( contacten / megaveel emails ) wordt er meer gesynchroniseerd.
één van mijn accounts heeft de G+ photosync aanstaan.
Merkte dat mijn Nexus ineens leeg was, omdat die ook daar op in sync staan

Als je een account hebt op de N7 waar nagenoeg niets op gebeurt, en geen social media 'events' ( twitter / Instagram whatever, die updaten ) dan ligt je tablet rustig en kalm te pruttelen op minimaal verbruik.

In hoofdlijnen is elke N7 gelijk, de gebruiker en zijn instellingen bepalen de lengte van accuduur.
Hier varieert het, de ene keer 5 dagen, dan is hij spontaan leeg na een dag niet gebruiken.
Niets om je druk over te maken, gewoon zorgen voor een volle accu als je ermee gaat "spelen"

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 06-06-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Hmmm, nog steeds geen update naar 4.4.3. Vraag me af waar die blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DervishD schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:21:
Hmmm, nog steeds geen update naar 4.4.3. Vraag me af waar die blijft.
Zoals al tijden bij alle nexus updates kan dit zeker 2 weken duren. Of je gaat alternatieve manieren proberen of je wacht even

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
Hier kwam de OTA update naar 4.4.3 al afgelopen vrijdagavond :). Had ik zelf niet verwacht, dus was wel ff een verrassing :P

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 08-06-2014 23:21 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik heb sinds kort de N7 (32GB/WiFi) en ik ben er erg blij mee.

Het is zeker een leuk speeltje om mee rond te stoeien. Het grappige is dat ik voorheen mijn smartphone minder gebruikte, voor bijvoorbeeld internet, maar dat ik dat nu ook steeds meer doe. Nog even en ik wil een N5. Ghehe.

Aardige thread overigens. Heb het grootste deel ervan gelezen. Informatief. :)

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
MadIceXIII schreef op maandag 09 juni 2014 @ 00:21:
Ik heb sinds kort de N7 (32GB/WiFi) en ik ben er erg blij mee.

Het is zeker een leuk speeltje om mee rond te stoeien. Het grappige is dat ik voorheen mijn smartphone minder gebruikte, voor bijvoorbeeld internet, maar dat ik dat nu ook steeds meer doe. Nog even en ik wil een N5. Ghehe.

Aardige thread overigens. Heb het grootste deel ervan gelezen. Informatief. :)
Je gaat dus meer je smartphone gebruiken voor internet nu je ook een tablet hebt?

Ik heb de Nexus 7 2013 een week geleden verkocht. Ik had hem al vanaf het najaar vorig jaar, maar het ding lag meer stof te happen. Het touchscreen werkte naar mijn mening niet helemaal fijn. Ook vind ik het browsen op mijn Nexus 5 fijner. We zullen zien of een eventuele nieuwe Nexus-tablet me weet te overtuigen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 09-06-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
Bolletje schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:31:
[...]

Je gaat dus meer je smartphone gebruiken voor internet nu je ook een tablet hebt?

Ik heb de Nexus 7 2013 een week geleden verkocht. Ik had hem al vanaf het najaar vorig jaar, maar het ding lag meer stof te happen. Het touchscreen werkte naar mijn mening niet helemaal fijn. Ook vind ik het browsen op mijn Nexus 5 fijner. We zullen zien of een eventuele nieuwe Nexus-tablet me weet te overtuigen :)
Ik gebruikte inderdaad mijn telefoontje primair voor telefoon en SMS. Nu ik een nieuwe heb die wat meer kan, steekt de N7 me wel aan om de smartphone wat meer te gebruiken. Misschien dat het ook kwam omdat ik een review voor beide schreef, waarin ook de gegevensuitwisseling tussen die twee aan bod kwam. Ik kreeg toen ook wat meer lol in het foontje.

Neemt niet weg dat ik liever browse op de N7 dan een kleine telefoon. Ik gebruik de N7 thuis, voor als ik even geen zin heb om achter mijn PC te zitten. En eerlijk gezegd gaat er weinig boven een mooie PC. ;)

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
witteveder schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:13:
Gisteravond de update ontvangen naar 4.4.3... Ik kan nog geen verschillen ontdekken.
Mij valt de accuduur zeer positief op sinds de update. Weet niet of meer mensen die hebben, maar hij gaat stukken langer mee op 1 lading nu.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
Xanion schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Mij valt de accuduur zeer positief op sinds de update. Weet niet of meer mensen die hebben, maar hij gaat stukken langer mee op 1 lading nu.
Ik heb dezelfde ervaring.

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Standby, screen on of beide?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
Prulleman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Standby, screen on of beide?
Standy. Gisteren geladen. Browsen voor een uurtje of twee. Net nog gekeken (23 uur later) en de batterij staat op 95%. Ik was verbaasd dat het zo weinig was, omdat ik had gelezen over de battery drain van 4.4.3.

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Denk dat de calibratie dan een beetje off is... Dat kan je met geen mogelijkheid doorrekenen naar iets realistisch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik merk geen verschil. Meer dan 3,5u onscreen tijd haal ik meestal niet bij games op redelijke helderheid en dat is nog steeds hetzelfde nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor de liefhebbers vandaag in de aanbieding met cover bij Wehkamp: http://www.wehkamp.nl/ele...thoes/C26_6F0_6F0_301949/
Komt nog wel verzendkosten en kopieerheffing bij, maar is dan toch nog iets goedkoper als in de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Weer een systeem update? 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja klopt :) ssl security fixes

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 23-06-2014 21:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 16:30
Hier een nexus 7 2013 die na een tijdje (lees paar minuten) niet meer op z'n touchscreen reageert.

Op internet komt ik dezelfde klacht vaak tegen, maar nergens een oplossing.
Elke update die komt, lijkt het maar niet op te lossen.
Er is niet meer met de tablet te werken.
Wat nu? Lees nog nergens succes verhalen over reparatie's van deze klacht via Asus.

Bij wie is deze klacht wel opgelost, en vooral hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Ok. Mijn Nexus stopte ermee na het updaten van een app. Doet niets meer. Zie alleen Google logo. Recovery geprobeerd alleen maar foutmeldingen en weer het Google logo. Zucht.
Coolblue al gemaild....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Morgen vrij gepland om de L image op de Nexus 7 te knallen. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39

TradeMarkNL

Videoproducer
Hier nog een! Tenminste, de ochtend dan. Moet 'm wel nog even unlocken btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35
Zojuist de L developer preview geïnstalleerd op mijn Nexus 7 en werkt wel lekker moet ik zeggen. Voelt vlotter aan dan 4.4.x. En heb het idee dat ook de bug met touchscreen waarin die niet altijd lekker werkte is verholpen, maar kan ook zijn dat dat al een keer in een latere 4.4 release is gebeurd, heb als laatste 4.4.2 er op gehad en daarna tijdje Ubuntu Touch.

Interface ziet er strak uit en heeft waardevolle toevoegingen. Vooral het instellingen menu is wat overzichtelijker geworden.

Zit overigens wel een bug in de tweakers interface/chrome bij het inlogscherm in portrait mode. Invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord zijn slechts ten dele zichtbaar en je kan niet opzij scrollen. Maar vermoed wellicht is dat een bug in Chrome.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 26-06-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Bolletje schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:31:
[...]Ik had hem al vanaf het najaar vorig jaar, maar het ding lag meer stof te happen. Het touchscreen werkte naar mijn mening niet helemaal fijn.
Hier ook... Maar dat komt omdat ik voor de rest meer in dat andere kamp zit met dat stuk fruit als logo ;)
Ik heb er m'n wekker van gemaakt, nadat mijn Chumby ermee ophield ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ging redelijk soepel! Ziet er zeker beter uit! En de rest gaan we in de komende dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Leuk om heel even mee te spelen, meer ook niet imho. Weinig toegevoegde waarde dus Nandroid restore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik wou vandaag een Nexus 7 bij de BCC halen, zag een paar dagen geleden dat ie nog op voorraad was, vandaag helemaal niks meer, alleen het showmodel nog. Kon hem ook niet meer bestellen. Zie nu op pricewatch dat ie bij de helft van de winkels weg is, heb ik geen zin om hem ergens anders te bestellen en dat ie dan niet meer geleverd kan worden. Komt de nieuwe Nexus er sneller aan dan Q4 of heeft iemand suggesties voor een tablet tussen de 7 en 9 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het vermoeden is dat de nieuwe Nexux (9?) tegelijkertijd met de nieuwe Androidversie uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Ik heb ook de Android L erop staan, wat mij opvalt is dat mijn touch problemen ook weg/verminderd zijn welke ik eerder Had. Indien dit zo blijft ben ik hier erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:37
Isitlightagain schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:09:
Ik heb ook de Android L erop staan, wat mij opvalt is dat mijn touch problemen ook weg/verminderd zijn welke ik eerder Had. Indien dit zo blijft ben ik hier erg tevreden over :)
Je kunt het testen met:
Google Play: Nexus 7 II Tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Vanmorgen de 4.4.3 update binnen gehad op de N7 2013 LTE.
Heb na de update geen mobiele verbinding meer, en geeft aan fout tijden zoeken naar netwerken.
Opnieuw opstarten etc heeft geen effect, ga zo maar een hard reset proberen.
Iemand anders die hier last van heeft ??

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anouk-92
  • Laatst online: 20-11-2024
@wimstradamus Zelfde probleem hier.
Heb zojuist een mail gestuurd naar google, hopen dat die snel een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Hier geen problemen, KPN sim.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Heb inmiddels op oa XDA gevonden dat we een andere radio image hebben gekregen dan de rest van de wereld. Waarschijnlijk zit het daarin want met de oude 4.4.2. radio werk het wel weer.

Wel apart dat jij geen problemen ondervind The Wizard. Wanneer heb je geupdate ? misschien heeft Google snel de radio image veranderd op de server.
ik vanmorgen om een uur of 0730
Hier Vodafone btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik kreeg hem vorige week binnen. Idd wel vreemd. Misschien is de image later veranderd waardoor jullie last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 21:31
Ik heb vanmorgen ook de update binnen gekregen en geinstalleerd en ook hier het probleem dat het gsm-netwerk niet gevonden wordt.
Ik gebruik Vodafone, maar ik had nog een simkaartje liggen van Lebara en toen ik die erin stopte kon hij wel een gsm-netwerk vinden.
Dus geen Vodafone en wel Lebara.
Dus er is iets vreemd aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anouk-92
  • Laatst online: 20-11-2024
Zelf gebruik ik Hollandsnieuwe, dat is ook vodafone netwerk natuurlijk.
Denk dat ik van het weekend maar eens uit ga zoeken hoe ik het oude 4.4.2 er weer op krijg voorlopig.
Had zelf de upgate al dinsdag avond binnen, dus daar lijkt het ook niet echt te liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anouk-92 op 04-07-2014 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen zoals deze? Ben benieuwd naar jouw baseband-versie...

Ik heb een Vodafone-SIM

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/8h84.png

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/2014-07-04%2016.56.21.png

Het lijkt erop dat ik een oudere baseband heb.

[ Voor 19% gewijzigd door The Wizard op 04-07-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 21:31
Het blijkt dat het probleem inderdaad te maken heeft met de baseband.
Ik heb de volgende baseband DEB-G00_2.42.0_1204
En heb alleen problemen met het vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
John nexus schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:08:
Het blijkt dat het probleem inderdaad te maken heeft met de baseband.
Ik heb de volgende baseband DEB-G00_2.42.0_1204
En heb alleen problemen met het vodafone netwerk.
Ik heb de H baseband met Vodafone, heb helaas geen andere sim om te testen.
maar het lijkt er dus op dat op beide basebands problemen hebben met (alleen) Vodafone. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
satfreak01 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:22:
Hier een nexus 7 2013 die na een tijdje (lees paar minuten) niet meer op z'n touchscreen reageert.

Op internet komt ik dezelfde klacht vaak tegen, maar nergens een oplossing.
Elke update die komt, lijkt het maar niet op te lossen.
Er is niet meer met de tablet te werken.
Wat nu? Lees nog nergens succes verhalen over reparatie's van deze klacht via Asus.

Bij wie is deze klacht wel opgelost, en vooral hoe??
Ik had hier ook last van. Staat veel over op de forums van xda.
Ik heb gisteren mijn n7 even open gemaakt en de connectors open geklikt, kabel aangedrukt en dicht geklikt.

Bij mij heeft het geholpen. Heb tot nu toe geen klachten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Ik heb mijn Nexus weer terug. Donderdag op laten halen en vandaag dinsdag alweer terug. Het moederbord is vervangen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik loop ook tegen het probleem met de 4.4.3 update en een Vodafone simkaart aan; voor de update nog 4G, daarna helemaal niks meer. Zoeken naar netwerken geeft een foutmelding ('fout bij zoeken naar netwerken' staat er letterlijk). Wisselen van voorkeursnetwerktype kan niet; na een paar tiental milliseconden springt het terug op '4G (aanbevolen'). Je ziet nog net dat je eigen keuze er staat voordat het terugspringt.

Vodafone kan niets doen want 'de update ging buiten ons om' en Google geeft, tot dusver, niet thuis. Dat wordt downgraden naar 4.4.2 of wachten op 4.4.4 dan wel Android L vrees ik.

Mijn 'smalbandversie' is overigens de 'H' variant: DEB-H00_2.42.0_1204.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31

sphere

Debian abuser

Iemand nog een goed adres voor het bestellen van orginele onderdelen? Ik wil de micro usbpoort vervangen, want die is nogal ruim geworden en laadt maar sporadisch bij.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:50
Ik heb gisteren een Nexus 7 aangeschaft voor de aankomende vakantie. Even tijdelijk tot de nieuwe generatie weer uitkomt.
Kort vraagje, zijn er nog onmisbare/handige apps? Ik heb ooit een GS2 geroot maar dit was meer voor Cyanogenmod. Heeft het voordeel als ik de Nexus root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Electromonkey schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:36:
Heeft het voordeel als ik de Nexus root?
Zie bijvoorbeeld hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:50
Hm dat had ik zelf ook kunnen zoeken natuurlijk O-) , stom stom stom.
Toch bedankt voor je reactie/ het leesvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:48
Hebben jullie nu al een oplossing hier voor gevonden?? ik zit namelijk met het zelfde probleem!
ik dacht dat het probleem aan de nano sim lag,die ze mij hadden gestuurd.Heb toen om een andere sim gevraagd maar die werkt ook niet...
wimstradamus schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:34:
[...]

Ik heb de H baseband met Vodafone, heb helaas geen andere sim om te testen.
maar het lijkt er dus op dat op beide basebands problemen hebben met (alleen) Vodafone. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

sphere schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:12:
Iemand nog een goed adres voor het bestellen van orginele onderdelen? Ik wil de micro usbpoort vervangen, want die is nogal ruim geworden en laadt maar sporadisch bij.
Kijk eens op www.aliexpress.com filter op Nexus 7 2013. Zag 5 stuks voor ca 5 euro franco thuis. 8)
Zelf repareren lijkt mij de grootste moeilijkheid, maar niet onoverkomelijk: Ifixit-score 7. oOo

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accesoires-topic is nogal dood en via zoekfunctie op 'power' niets daar kunnen vinden.

Maar powerbanks met slechts 1 A doorvoer laden toch nooit correct de Nexus 7-13 op. Diverse laders thuis van 1 tot 1,5 A laden het apparaat niet of nauwelijks. De Nexus lader zelf met 2 A wel.

In NL winkels tussen de tientallen power banks ,op enkele totaal afgekraakte halfdefecte 2 A laders na, alleen 1 A powerbanks. Dus ben ik benieuwd of er lui goede ervaring hebben met 1 A power banks.

Dank

Update. Bij buitenlandse webwinkels stikt het van power banks met 5V-2A waaronder van Anker. En stuk goedkoper dan NL dus evt. DHL-kosten voor snelle bezorging al (bijna) terugverdiend. Kan wellicht beter even een prepaid 3V Visa bon kopen. Tenzij een gouden tip natuurlijk.

Eigenlijk power bank alleen voor telefoon nodig. Maar het is gewoon niet slim als zo'n ding niet tegelijk op alle apparaten werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 17:03 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:49:
Accesoires-topic is nogal dood en via zoekfunctie op 'power' niets daar kunnen vinden.

Maar powerbanks met slechts 1 A doorvoer laden toch nooit correct de Nexus 7-13 op. Diverse laders thuis van 1 tot 1,5 A laden het apparaat niet of nauwelijks. De Nexus lader zelf met 2 A wel.

In NL winkels tussen de tientallen power banks ,op enkele totaal afgekraakte halfdefecte 2 A laders na, alleen 1 A powerbanks. Dus ben ik benieuwd of er lui goede ervaring hebben met 1 A power banks.

Dank
Zelf heb ik de volgende: http://www.amazon.com/600...809&sr=8-5&keywords=Anker
Die is in staat om de Nexus 7 op te laden, al gaat het niet hard als je het scherm aan hebt staan.

Ik denk zelf niet dat je een 1A lader gaat vinden die de Nexus 7 kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:01:
[...]

Zelf heb ik de volgende: http://www.amazon.com/600...809&sr=8-5&keywords=Anker
Die is in staat om de Nexus 7 op te laden, al gaat het niet hard als je het scherm aan hebt staan.

Ik denk zelf niet dat je een 1A lader gaat vinden die de Nexus 7 kan opladen.
Dank, Je reageert terwijl ik net reactie/vraag update. :) Inderdaad gewoon maar internationaal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik heb een Nexus 7 2013 (Android 4.4.2 of hoger) die niet meer wilde booten (bleef hangen op de bewegende 4 balletjes). Factory reset via Recovery mode lukte zelfs niet.

Uiteindelijk Android 4.4.4 er handmatig op gezet via deze handleiding:
http://blog.laptopmag.com...cked-nexus-7-with-your-pc
Als je de commando's intypt, moet je wel even de naam van de bootloader en image even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Ik heb een nexus 7 2013 die op 4.4.4 draait en sinds kort werkt de automatische scherm rotatie niet meer. Heeft iemand anders die probleem ook/gehad, of weet je hoe je dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

MauritsDe schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:42:
Ik heb een nexus 7 2013 die op 4.4.4 draait en sinds kort werkt de automatische scherm rotatie niet meer. Heeft iemand anders die probleem ook/gehad, of weet je hoe je dit moet oplossen?
misschien dat onderstaande helpt:

"Turn of the autorotation in status bar, then soft reset, then after rebooting turn on the autorotation"

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Convoy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

misschien dat onderstaande helpt:

"Turn of the autorotation in status bar, then soft reset, then after rebooting turn on the autorotation"

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58349
Thnx, get werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleksandr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 07:41
Hallo mede Tweakers.

Mijn Nexus 7 loopt als een trein en kan alle games spelen, oftewel geen probleem.

Zodra ik een video ga afspelen op full HD/ HD ready ( YouTube en Tweakers ) stopt de video na enkele seconden en komt de laad icoontje weer tevoorschijn. Zodra ik de resolutie omlaag schroef van de video duurt het iets langer voordat het laad icoon in beeld komt.

Wat ik wel opgemerkt heb is dat de buffer of nja het licht doorzichtige balkje onderin de video zeer langzaam naar recht beweegd, hieruit maak ik op dat hij niet genoeg ' internet ' krijgt en niet door kan gaan met afspelen van de video.

Heeft iemand dit ook ervaart of heeft iemand hier een eventuele oplossing voor? Want ik erger me hier de pest pleuris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

aleksandr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:09:
Hallo mede Tweakers.

Mijn Nexus 7 loopt als een trein en kan alle games spelen, oftewel geen probleem.

Zodra ik een video ga afspelen op full HD/ HD ready ( YouTube en Tweakers ) stopt de video na enkele seconden en komt de laad icoontje weer tevoorschijn. Zodra ik de resolutie omlaag schroef van de video duurt het iets langer voordat het laad icoon in beeld komt.

Wat ik wel opgemerkt heb is dat de buffer of nja het licht doorzichtige balkje onderin de video zeer langzaam naar recht beweegd, hieruit maak ik op dat hij niet genoeg ' internet ' krijgt en niet door kan gaan met afspelen van de video.

Heeft iemand dit ook ervaart of heeft iemand hier een eventuele oplossing voor? Want ik erger me hier de pest pleuris.
De Wifi verbinding naar je router is waarschijnlijk niet goed genoeg om die video te streamen. Ik weet niet welke provider/router je hebt, maar zoek eens op 'traag wifi' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 11:56
aleksandr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:09:
Hallo mede Tweakers.

Heb je toevallig internet van UPC met een TC7200 modem waarvan je de WIFI gebruikt? Er is recent een bug geweest in de firmware waardoor de wifi steeds trager en trager werd. Dit is als het goed is enkele weken geleden opgelost met een nieuwe firmware update. Misschien is die (nog) niet automatisch doorgezet naar jou modem?
Test anders je internetsnelheid is met een app als speedtest.net oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:48
Ik ben zo 'slim' geweest om als noob mijn Nexus te rooten via Towelroot en er daarna blijkbaar zoveel zooi op heb gezet dat de 4.4.4. update niet meer wil installeren. Ik krijg een Androidmannetje met 'error'.

Ik heb al geprobeerd te unrooten via Superuser en daarna te upgraden naar 4.4.4., maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door pelt op 31-08-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik zou Nexus Root Toolkit gebruiken, daarmee kan je de Nexus 7 terug brengen naar stock. Dan updaten en Root Toolkit gebruiken om te rooten en eventueel CWM te installeren. Bij een volgende update kan je eenvoudig unrouten, CWM verwijderen en de update uitvoeren, zo doe ik het altijd, ook met het 2012 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
R2 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:04:
Ik zou Nexus Root Toolkit gebruiken, daarmee kan je de Nexus 7 terug brengen naar stock. Dan updaten en Root Toolkit gebruiken om te rooten en eventueel CWM te installeren. Bij een volgende update kan je eenvoudig unrouten, CWM verwijderen en de update uitvoeren, zo doe ik het altijd, ook met het 2012 model.
Thanks! Gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

Nexus 7 2013 van de week terug op stock gezet met de root toolkit en opnieuw geroot, maar nu heb ik enorme drains. Als ik hem niet gebruik is hij na 1,5 dag gewoon leeg? Ik heb ook ineens een logo voor een mobiele datacommunicatie boven in jet scherm, maar heb een nexus zonder sim toepassing. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Mijn Nexus heeft vandaag in Amsterdam kennis gemaakt met de stoeptegels tijdens het navigeren....
Touchscreen(reageert dus niet meer op aanraking, geeft wel beeld) heeft het niet overleefd. Nu nog even wachten tot ze met een nieuwe komen en ga ik die halen! Ech balen want het was wel mijn vriend geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

DjVe schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:50:
Nexus 7 2013 van de week terug op stock gezet met de root toolkit en opnieuw geroot, maar nu heb ik enorme drains. Als ik hem niet gebruik is hij na 1,5 dag gewoon leeg? Ik heb ook ineens een logo voor een mobiele datacommunicatie boven in jet scherm, maar heb een nexus zonder sim toepassing. Iemand een idee?
Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde model geselecteerd in Root Toolkit, deze zet dan een verkeerde versie op jou Nexus 7.
Doe het even opnieuw en kies het juiste model, dus zonder 4G, dan zou het goed moeten gaan.
Battery drain kwam bij mij doordat wifi optimalisatie uit stond, kijk hiervoor bij geavanceerde instellingen van wifi
Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.