• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40
Prulleman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:37:
[...]

wat valt er precies tegen aan de beeldwkaliteit? vind het prima namelijk..
Misschien ligt het aan de TV, maar ik vond het beeld donker en veel artefacten. Het is wel zo dat ik hem op de slaapkamer aan een oud 720p TV gehangen heb. Wellicht schaalt deze niet zo goed icm de slimport adapter

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nu K-9mail. En dat werkt prima!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Zijn er meer mensen die last hebben van playback met Netflix? Hij lijkt af en toe te haperen, het lijkt dan alsof het apparaat niet snel genoeg is om het allemaal op tijd te renderen. Ik heb hier nooit eerder last van gehad. Ligt het aan mijn tabler of aan de service van Netflix?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
batumulia schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:11:
Zijn er meer mensen die last hebben van playback met Netflix? Hij lijkt af en toe te haperen, het lijkt dan alsof het apparaat niet snel genoeg is om het allemaal op tijd te renderen. Ik heb hier nooit eerder last van gehad. Ligt het aan mijn tabler of aan de service van Netflix?
Netflix doet het hier nog prima. Het zou ook nog aan je internet modem / router kunnen liggen toch?
Tablet, modem en router rebooten zou ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Chris.nl schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:55:
[...]

Netflix doet het hier nog prima. Het zou ook nog aan je internet modem / router kunnen liggen toch?
Tablet, modem en router rebooten zou ik proberen.
Heb ik allemaal geprobeerd. Ik heb ook de applicatie opnieuw geinstalleerd. Wat ik nog zou kunnen proberen is om te kijken of het met videobestanden die niet via netflix lopen ook gebeurd maar dan zou ik daar vanmiddag naar moeten kijken als ik weer thuis ben.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
beantherio schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:50:
Ik denk dat ik het touchscreen-probleem dat sommigen hebben (waaronder ikzelf) heb opgelost. :)

Misschien dat ik het even moet afkloppen, maar na een kwartiertje testen ben ik het probleemgedrag waar ik al bijna een week last van heb (het veel te gevoelig zijn, het onbedoeld activeren van icoontjes of links, het soms niet reageren) nu kwijt. Ik ga het nog wel een dagje goed testen maar ik ben hoopvol.

Wat ik gedaan heb is vrij simpel. Nadat ik in de ontwikkelaarsettings de optie "aanraakbewegingen weergeven" inschakelde en vervolgens het gedrag van de pointer vergeleek met dat van de 2012 Nexus 7 viel me op dat de pointer een stuk trager was: hij bleef m'n vinger of stylus steeds met een afstand van 1 cm volgen terwijl ie op het oude model er bijna vlak onder zat. Ik heb daarom onder het instellingenscherm "taal en invoer" de optie "snelheid van aanwijzer" geopend. Daar heb ik de daar ingegeven waarde zo ver omhoog gegooid dat het beweegpatroon vergelijkbaar werd met die van de 2012 Nexus 7. Momenteel heb ik geen last meer van het rare touchscreen-gedrag.

Ik ga het nog verder testen.

edit: het bleek toch niet de definitieve oplossing te zijn :/
M.b.t. dit probleem: na een frustrerende gang naar mijn leverancier (die het probleem uiteraard niet kon vaststellen) lijkt ik nu toch wel een oplossing/oorzaak gevonden te hebben. Het is vrij simpel: dit type tablet lijkt moeite te hebben met stylus-gebruik. Ik gebruik graag stylussen (en heb daar bij andere tablets nooit problemen mee gehad!) maar nadat ik daarmee stopte lijkt het rare touchscreen-gedrag verdwenen te zijn. Eerder liep ik er elke 10 a 15 minuten tegenaan, maar nu ben ik het na 2 dagen beperkt gebruik in het geheel niet tegengekomen. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Graag zou ik een minitablet willen aankopen, maar vroeg me af of het nog wel zinvol is nu de Nexus 8 voor de deur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Moris schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:35:
Graag zou ik een minitablet willen aankopen, maar vroeg me af of het nog wel zinvol is nu de Nexus 8 voor de deur staat?
Ja of nee, ligt eraan wat je wilt horen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Prulleman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:51:
Ja of nee, ligt eraan wat je wilt horen ;)
Laat maar horen, laat het je graag weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nou.. wat wil je horen dan.. dan zal ik dat zeggen...

Mijn punt is, de argumenten zijn niet zo ingewikkeld, wil/kan je wachten of wil je nu hebben hebben?

Er zal altijd een betere uitkomen ergens in de toekomst..

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 19-02-2014 20:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Prulleman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:03:
Nou.. wat wil je horen dan.. dan zal ik dat zeggen...
Mijn punt is, de argumenten zijn niet zo ingewikkeld, wil/kan je wachten of wil je nu hebben hebben?
Er zal altijd een betere uitkomen ergens in de toekomst..
Mijn oude 10" tablet is stilaan aan vervanging toe, maar kan gerust nog wel even wachten en hoef zeker niet het beste in huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dan zou ik wachten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Lijkt me duidelijk :)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ik heb een irritant probleem met m'n Nexus. Sinds gisteren, toen er een spontane reboot optrad, blijft deze hangen bij de 'Google' tekst die zichtbaar wordt bij het opstarten. Ik heb de tablet in recovery mode gekregen en vervolgens een factory reset uitgevoerd maar dat heeft geen resultaat opgeleverd, hij blijft hangen bij het opstarten. Ik krijg als ik de cache leeg wil gooien ook allerlei foutmeldingen. Dit alles heb ik met en zonder de AC kabel erin uitgevoerd.

De tablet is niet geroot en heeft ook geen geunlockte bootloader. Wordt dit een garantiegevalletje of heeft er iemand nog een tip voor mij om de Nexus weer werkend te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1911655_10152659916249616_1571545430_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de stap naar garantie nog niet gemaakt in de hoop dit zelf op te kunnen lossen. Als er geen tips komen, zit er niets anders op om naar de BCC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Moris schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:35:
Mijn advies sla de N7 over indien je er op wil gaan gamen. Je wordt echt gestoord van de touch sensor. ( ik speel uit nostalgie het spelletje Z (origins) met een muis aangesloten, mooi dat het kan, maar zonder is niet te doen)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

steveman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:18:
[...]

Mijn advies sla de N7 over indien je er op wil gaan gamen. Je wordt echt gestoord van de touch sensor. ( ik speel uit nostalgie het spelletje Z (origins) met een muis aangesloten, mooi dat het kan, maar zonder is niet te doen)
Dat is eigenlijk ook mijn advies. De N7v2 was mijn slechtste aankoop uit 2013. Vooral omdat ik een perfect functionerende N7v1 had.

Kijk na de launch van de N8 de kat even een paar maandjes uit de boom. Ik ga op de volgende dingen letten:
- Lags (waar dat normaal niet zou moeten kunnen bij zo'n "high" end apparaat.)
- Signalen dat het touchscreen niet perfect is. Minder dan perfectie betekent irritatie op dit punt.
- Geloof nooit in "hopelijk lossen ze dit probleem op met een firmware update" Zeker niet als slechts een gedeelte van de gebruikers een probleem heeft en het andere deel niet.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beter dat ik het hier plaats:

Hallo beste gebruikers,

Ik heb zojuist geprobeerd een FireFox OS rom te flashen (dom) op mijn N7 2013 maar dit ging niet goed... tot mijn grote schrik zag ik ook dat ik was vergeten een back-up te maken. (dom)

Nu kan ik vanaf mijn pc mijn N7 niet meer in, dus kan geen .zip bestand erop zetten om vervolgens te flashen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

EDIT: Ik kan niet eens meer in bootloader mode komen? Als ik alle knoppen ingedrukt houdt gebeurt er helemaal niks??? Mijn pc geeft aan dat de Nexus een Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM4) is.

EDIT 2: probleem al opgelost. Mijn N7 is weer unbricked! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 15:30 ]

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:14
Dag allemaal,

Sinds gisteren heb ik de Nexus 7. Zoals bij elk Android apparaat wat ik haal kan ik het niet laten om gelijk weer te gaan rooten en een nieuwe Rom erop te zetten ;).

Ik heb echter moeite met het vinden van een rom die ik zou willen. Ik zie door de bomen het bos niet meer op XDA, ze lijken allemaal op elkaar maar toch weer niet? De rombakkers zijn nogal scheutig met hun beschrijvingen lijkt het mij, en ik heb echt geen tijd om constant van rom te wisselen.

Kan iemand mij een goede aanwijzer geven? Ik zoek met name de volgende twee functies:

1. Overklokken
2. Ondersteuning voor een OS-brede DSP (heb eigenlijk nog niet gekeken of het bij stock rom kan, maar vond het altijd een verademing op mijn telefoon als ik met het geluid kon kloten om het beter te laten klinken voor mij. Ik bedoel dus zo'n ding wat met de kernel meekomt).

[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 27-02-2014 12:52 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Prulleman
Denizz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:51:
Dag allemaal,

Sinds gisteren heb ik de Nexus 7. Zoals bij elk Android apparaat wat ik haal kan ik het niet laten om gelijk weer te gaan rooten en een nieuwe Rom erop te zetten ;).

Ik heb echter moeite met het vinden van een rom die ik zou willen. Ik zie door de bomen het bos niet meer op XDA, ze lijken allemaal op elkaar maar toch weer niet? De rombakkers zijn nogal scheutig met hun beschrijvingen lijkt het mij, en ik heb echt geen tijd om constant van rom te wisselen.

Kan iemand mij een goede aanwijzer geven? Ik zoek met name de volgende twee functies:

1. Overklokken
2. Ondersteuning voor een OS-brede DSP (heb eigenlijk nog niet gekeken of het bij stock rom kan, maar vond het altijd een verademing op mijn telefoon als ik met het geluid kon kloten om het beter te laten klinken voor mij. Ik bedoel dus zo'n ding wat met de kernel meekomt).
overklokken moet je zoeken in een custom kernel, (eventueel met een specifieke app franco bv, of een kernel die werkt met Google Play: Trickster MOD Kernel Settings), dit staat verder los van de rom.

DSP zal meestal toch wel in de beschrijving staan? CM heeft dit standaard, + roms die afgeleid zijn van CM

Strava

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Toch wel wat mensen met wat problemen lees ik. Wat ik wel eens heb is dat het met het typen soms verkeerd lijkt te gaan. Dat hij echt de letter naast waar ik tik op het scherm zet. Ook met sommige spelletjes dat hij pas na het herstarten weer een goede registratie doet van het touch screen. Maar behalve de dingen nog steeds tevreden. Steeds meer apps die niet meer onderdoen voor de is versie van die app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:27

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik ben de closed beta van MIUI v6 met tablet UI aan het binnenhalen, ik laat mn bevindingen weten :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 22:04
Denizz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:51:

1. Overklokken
Ik heb Team nocturnal Sinless Rom erop staan en voorheen Cleanrom maar van laatste heeft de dev (en dat is niet de eerste keer dat hij dit flikt) z'n device verkocht en is ermee gestopt.
Sinless heeft alle belangrijke tweaks aan boord en is lekker snel.
Gebruik daarnaast als kernel die van Elemental X en die laat overclocken toe en is stabiel.
Just my 2C

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:27

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Afbeeldingslocatie: https://acetips.files.wordpress.com/2011/09/miui.png

MIUI is een ROM van de Chinese fabrikant Xiaomi. Deze ROM staat vooral bekend om zijn grote selectie thema's en mooie effecten. Sinds kort wordt er gewerkt aan een tablet versie, deze heb ik kunnen bemachtigen via een closed-beta tester.

Uiterlijk
Ook deze versie van MIUI is qua uiterlijk natuurlijk weer een pareltje. Er zijn veel gelijkenissen met iOS 7, maar dat mag de pret niet drukken. Er worden overal lichte kleuren gebruikt, en erg veel transparantie. De UI werkt verder goed, en zit logisch in elkaar. Heel Android is echter wel overhoop gegooid, dus je moet af en toe zoeken naar een instelling of optie. Het multitasken is een kloon van iOS 7, zo ook de notifications en het lockscreen. Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee, ik vind het er erg strak uit zien. Hier en daar zit nog een Chinees woordje, maar aangezien dit nog een alpha versie is zit ik er niet mee.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CFucA8Al.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jMbhVt7l.png

Snelheid
Deze ROM is lekker soepel en snel. Een score van 20k op Antutu zegt natuurlijk niet veel, maar de tablet voelt snel aan. De animaties gaan meestal soepel, al hakkelt het af en toe nog een beetje. Dit gebeurt vooral als er zich veel transparante objecten op het scherm bevinden, zoals de notification drawer. Niet een groot probleem, de ROM is verder erg responsief en vlot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5mGUlkzl.png

Browser
De standaard browser vond ik altijd erg fijn op vorige MIUI ROM's, maar hier voelt hij toch nog niet zo perfect. Zo is hij af en toe een beetje laggy, en zit er een bug in waardoor je af en toe de browser moet herstarten. Verder ziet de browser er wel erg mooi en strak uit, maar ik gebruik toch liever een andere.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/204xvtal.png

MIUI Apps
Zoals altijd worden er standaard een aantal MIUI apps meegeleverd.
  • Contacts
  • Calendar
  • Email
  • Notes
  • Clock
  • Calculator
  • MiCloud
  • MiCredits
  • Market
  • Explorer
  • Downloads
Dit zijn stuk voor stuk prachtig ogende apps die erg prettig werken en volledig in de MIUI stijl op je full hd display verschijnen. De MiCloud en MiCredits apps zijn niet erg nuttig hier in Nederland, aangezien deze apps specifiek voor de Chinese markt zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pwx0HXKl.png

Homescreen
Het homescreen doet denken aan het iOS homescreen, al je apps worden rechtstreeks op je startscherm geplaatst en er is geen app drawer. Het voordeel is echter dat je niet alleen apps maar ook widgets kunt plaatsen. Verder zijn de transition effects in te stellen, en is het scrollen tussen pagina's lekker soepel.

Vernieuwend is dat je nu op het meest linker scherm geen apps meer kunt plaatsen, alleen widgets. Wat de reden is voor deze verandering weet ik niet, maar ik vind het een vreemde keuze. Ook zit er nog een flinke bug in, de icons in de dock kun je niet veranderen. Je kunt er prima eentje uitslepen, maar er past er geen bij. Als je er eenmaal een uit hebt gesleept, kun je deze ook niet meer terug zetten. De enige oplossing is om de data van de launcher te verwijderen. Dit wordt zeer waarschijnlijk nog opgelost in een volgende versie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UFMzi0Il.png

Batterij
De batterijduur is prima op MIUI, niet veel anders dan stock. Misschien is ie een tikje beter op standby, maar dat kan ook komen doordat ik nog minder apps heb geïnstalleerd dan op mijn stock installatie. 'S nachts gaat er niet één procent af, wat toch wel een prestatie is in mijn ogen. Ook tijdens het gebruik gaat de batterij gewoon lang mee, prima prestaties dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FGe6LTwl.png

Conclusie
Dat MIUI voor tablets nog niet af is, is wel te merken. Er zitten een paar vervelende bugs in, maar ik weet zeker dat deze er nog uit worden gehaald. Overall is de ervaring best goed, de UI streelt m'n ogen en de functionaliteit is prima. Er mist echter nog wel een belangrijk deel van MIUI, de theme support. Ik kan nergens een theme manager vinden! Dit is waarschijnlijk omdat de alpha dit gewoonweg nog niet heeft.

Al met al is dit nu al een prima ROM, ik gebruik 'm als daily driver en het bevalt me prima!

Hier nog een linkje met alle screenshots

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
partyondude schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:57:
Ik heb een irritant probleem met m'n Nexus. Sinds gisteren, toen er een spontane reboot optrad, blijft deze hangen bij de 'Google' tekst die zichtbaar wordt bij het opstarten. Ik heb de tablet in recovery mode gekregen en vervolgens een factory reset uitgevoerd maar dat heeft geen resultaat opgeleverd, hij blijft hangen bij het opstarten. Ik krijg als ik de cache leeg wil gooien ook allerlei foutmeldingen. Dit alles heb ik met en zonder de AC kabel erin uitgevoerd.

De tablet is niet geroot en heeft ook geen geunlockte bootloader. Wordt dit een garantiegevalletje of heeft er iemand nog een tip voor mij om de Nexus weer werkend te krijgen?

[afbeelding]
Ondertussen de tablet bij de BCC afgegooid voor reparatie. Verwacht deze over een week of twee weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MIUI heeft idd mooie soepele roms, maar het grootste nadeel vindt de aanpak zoals IOS, geen appdrawer.

Net als op een desktop, zijn zoveel 'shortcuts' al snel onoverzichtelijk, liever heb ik een bijna lege desktop, met de meest gebruikte koppelingen daarop.

Ik gebruik de rom van Mahdi

Regelmatig bugfixes, en supersnel maar vooral zuinig en stabiel ( al zegt elke ontwikkelaar dat van "zijn" brouwsel )
De autoupdater geeft regelmatig aan of er een update is, en wat er aangepast is, zodat je zelf kan kiezen.

Ik gebruik hem icm micro-gapps en de Elemental kernel 2.6 ( tap2wake als voornaamste reden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:11:
Toch wel wat mensen met wat problemen lees ik. Wat ik wel eens heb is dat het met het typen soms verkeerd lijkt te gaan. Dat hij echt de letter naast waar ik tik op het scherm zet. Ook met sommige spelletjes dat hij pas na het herstarten weer een goede registratie doet van het touch screen. Maar behalve de dingen nog steeds tevreden. Steeds meer apps die niet meer onderdoen voor de is versie van die app
Ik herken deze problemen niet (al zijn ze wel aanwezig- zie XDA o.a.) maar ik draai wel een getweakte "custom" (basis is gewoon KitKat) rom (SinLessROM 3.2.2) sinds dag 1 dat ik de tablet heb.

Verder een stock kernel, maar wel met een tweak voor MultiRom.
Perfomance is prima in orde (geen OC), maar de oplaadtijd is wel wat jammer, bijna 6 uur laden van "plugin charger > 100%"

Mooi dun doosje verder, al mis ik wel de fysieke aanraak toetsen, die op het scherm zijn gewoon zonde van de real estate (maar daar is ook een app voor om de virtuele knoppen te verbergen)

Spijtig van de overstap van MHL naar SlimPort video, moet je weer een andere adapter kopen. MHL>HDMI werkt prima.

OTG is ook mooi, mijn SDR stick werkt, evenals een MIDI interface, en muis/tobo via een hub.

Alleen werken diverse multicardreaders weer niet (ook niet met hulp apps), beetje jammer (mogelijk een kernel/rom issue).

Waar ik wel van baal van de meeste nieuwe tablets, is gewoon het ontbreken van een losse USB OTG poort en een losse HDMI (of analoge video) poort; Zal wel teveel sap trekken van de accu, maar geef mij dan wel de keuze :X Het is nu of/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
Dat vind ik idd ook jammer.

Als ik bv. kijk naar mijn Xperia Z1 compact van Sony (voorheen de Z), dan kan ik niet én MHL én OTG tegelijk gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 12:50
Zit toch te twijfelen om naar de ipad mini over te stappen. Toch wat betere apps. En een iets groter scherm. Lijkt toch dat er minder problemen mee zijn. De response op de schermen is ook beter volgens mij. Twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik ben al enige tijd in bezit van een N7 en gebruik hem dagelijks. Mooi formaat, scherm en specs.
Nou is hij vandaag gevallen vanaf ongeveer 1 meter hoogte. Niks aan de tablet te zien omdat hij in een flipcover zit.
Maar hij wilt niet meer opladen.
Als ik hem in plug geeft hij aan dat hij oplaad, maar er komt gewoon helemaal niks bij, en als ik het scherm aan zet gaat er alleen maar batterij af.

Iemand hier ervaring mee? Ik zit in het buitenland en gebruik hem om mijn mail en forums te checken. Foto's over te zetten, films te kijken en boeken te lezen. Ik baal er behoorlijk van dat hij niet oplaad.
Ik kan moeilijk de tablet open maken om te kijken of er intern iets mis is, maar aangezien hij aangeeft dat hij oplaad vind ik het zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
LunaTempesta schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:26:
Ik ben al enige tijd in bezit van een N7 en gebruik hem dagelijks. Mooi formaat, scherm en specs.
Nou is hij vandaag gevallen vanaf ongeveer 1 meter hoogte. Niks aan de tablet te zien omdat hij in een flipcover zit.
Maar hij wilt niet meer opladen.
Als ik hem in plug geeft hij aan dat hij oplaad, maar er komt gewoon helemaal niks bij, en als ik het scherm aan zet gaat er alleen maar batterij af.

Iemand hier ervaring mee? Ik zit in het buitenland en gebruik hem om mijn mail en forums te checken. Foto's over te zetten, films te kijken en boeken te lezen. Ik baal er behoorlijk van dat hij niet oplaad.
Ik kan moeilijk de tablet open maken om te kijken of er intern iets mis is, maar aangezien hij aangeeft dat hij oplaad vind ik het zo gek.
Je zou een draadloze QI lader kunnen proberen om het probleem voor nu te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Maar als het een probleem met de batterij is, hoe lost een wireless charger dat op?

*edit*
Batterij laad weer op. Inmiddels alweer 10%.
Niet zeker wat de oplossing was. Heb gelezen dat de usb meerdere keren in en uit de oplader doen kan helpen. Maar de eerste paar keren werkte het niet. Verder eigenlijk niks geprobeerd. Beetje met het contactje gewiebeld.
Fingers crossed dat hij normaal blijft werken. Woensdag paar dagen Thailand, en wil hem graag functioneel mee nemen :-)

[ Voor 70% gewijzigd door LunaTempesta op 09-03-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Niet of moeilijk kunnen opladen via de USB is een vaker voorkomend euvel, zou maar vast de factuur opzoeken.
2 kennissen van me hebben dit ook gehad en beiden zijn door Mediamarkt omgeruild voor een nieuwe.

Heb zelf weer andere (zelfveroorzaakte) problemen.
Draai vanaf het begin (4 maanden) probleemloos CM11 (ook nightly builds), tot een paar dagen geleden M4 uitkwam. Apparaat niet meer uit een loop te krijgen: na ontgrendelen werden alle apps weer bijgewerkt.
Uiteraard geen recente backup vanwege grenzeloos vertrouwen in CyanogenMod en luiheid (OTA updates).

Apparaat dus hersteld naar stock rom en het is me meteen weer duidelijk waarom ik er CM op gezet had:
problemen met long en shortpress..

Is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Hoe bedoel je, long en shortpress?

Dat je door lang op een link drukt de optie krijgt om hem te openen in een nieuwe tab bijvoorbeeld?
Zo'n longpress? Vind ik heel lastig op de N7 2013 De N7 2012 had dit probleem niet.

Als ik ik de trein zit is het extra extra lastig.

Ik begrijp dat CM dit niet heeft? Gebruiken ze andere sensitivity tolerantie dan stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
jmk schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:48:
Hoe bedoel je, long en shortpress?

Dat je door lang op een link drukt de optie krijgt om hem te openen in een nieuwe tab bijvoorbeeld?
Zo'n longpress? Vind ik heel lastig op de N7 2013 De N7 2012 had dit probleem niet.

Als ik ik de trein zit is het extra extra lastig.

Ik begrijp dat CM dit niet heeft? Gebruiken ze andere sensitivity tolerantie dan stock?
Exact wat ik bedoel.
Bijvoorbeeld ook bij snelkoppelingen verplaatsen, moet er nu echt een ram opgeven om de longpress te forceren.

CM had dit niet, anders was het me immers niet opgevallen 8)

Stock heeft wel weer andere voordelen:
- geen bootloops na update
- gelijktijdig direct-wifi en gewoon wifi
- switchen tussen front en back camera

Blijf voorlopig dus weer stock draaien, maar zou wel fijn zijn als de touch bediening vloeiend zou werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Aapmansz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:11:
Niet of moeilijk kunnen opladen via de USB is een vaker voorkomend euvel, zou maar vast de factuur opzoeken.
2 kennissen van me hebben dit ook gehad en beiden zijn door Mediamarkt omgeruild voor een nieuwe.
Hmm onhandig. Ben momenteel tot Juni in Singapore. Omruilen zit er dus niet echt in.
Had gehoopd dat het opladen na gisteren weer goed zou gaan, maar blijkbaar niet dus. Hij laat alweer niet op, en dit maal krijg ik hem niet aan de praat. had hem 100% moeten opladen gisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
LunaTempesta schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:34:
Maar als het een probleem met de batterij is, hoe lost een wireless charger dat op?

*edit*
Batterij laad weer op. Inmiddels alweer 10%.
Niet zeker wat de oplossing was. Heb gelezen dat de usb meerdere keren in en uit de oplader doen kan helpen. Maar de eerste paar keren werkte het niet. Verder eigenlijk niks geprobeerd. Beetje met het contactje gewiebeld.
Fingers crossed dat hij normaal blijft werken. Woensdag paar dagen Thailand, en wil hem graag functioneel mee nemen :-)
Als het probleem de batterij betreft zal dit het probleem niet oplossen, als het probleem alleen de usb poort betreft kan je met een Qi lader nog wel de tablet opladen en er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Hmm. De vraag is hoe weet ik welk probleem het is.
Gisteren avond lade hij opeens wel op. Maar vandaag dus niet meer.
Geeft nog steeds aan als ik hem aansluit 'charging'. Maar er komt gewoon niks bij.
Wat ik op xda enzo lees is dat het een probleem met de connector kan zijn.
Nu kan ik hem zelf wel opmaken en proberen aan te duwen, maar dan ben ik denk ik ook meteen mijn garantie kwijt. En ik kan wel een wireless charger zoeken, maar uiteindelijk weet ik ook niet of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Sinds gisteren crashed Chrome enkele seconden na startup. Als ik alle gegevens van Chrome verwijder, dan werkt het weer totdat ik weer inlog bij Chrome/Google. Op m'n iPad Air werkt Chrome gewoon als ik ingelogd ben, dus aan m'n account bij Google kan het niet liggen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
PatrickC schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:10:
Sinds gisteren crashed Chrome enkele seconden na startup. Als ik alle gegevens van Chrome verwijder, dan werkt het weer totdat ik weer inlog bij Chrome/Google. Op m'n iPad Air werkt Chrome gewoon als ik ingelogd ben, dus aan m'n account bij Google kan het niet liggen.
Als het tabs synchronizen niet heel belangrijk is zou ik gewoon een andere browser proberen aangezien Chrome, imho, een van de meest brakke browsers op Android is. Then again, YMMV uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:13:
[...]

Als het tabs synchronizen niet heel belangrijk is zou ik gewoon een andere browser proberen aangezien Chrome, imho, een van de meest brakke browsers op Android is. Then again, YMMV uiteraard :)
Dankjewel voor de tip. Na het compleet opnieuw opstarten van het apparaat werkte het echter weer. :) Normaal had ik dat al eerder gedaan, maar gisteren was ie al een keer compleet opnieuw gestart omdat de batterij leeg was.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Even een vraagje, heb een 2012 nexus 7 en wil upgraden naar een 2013 nexus 7 maar ik ben verslaafd aan een simpel spelletje (Tapped out) even een time out tussen al het serieuse werk door :P en ik vroeg me af of hier mensen zijn die tapped out op hun nexus 7 2013 spelen en of dat een beetje soepel gaat?

De reden is dat de kitkat update op mijn nexus 10 dat spel onspeelbaar heeft gemaakt maar op de ouwe nexus 7 nog prima gaat (ook na de update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
werkt prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Bedankt voor het antwoord op mijn maffe vraag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gisteren ook een nieuwe Nexus 7 2013 aangeschaft (na al anderhalf jaar zeer tevreden met een Nexus 4 rond te lopen) en na een avondje spelen vind ik t echt een super apparaatje. Prachtig helder beeld en ook prima geluid. Razendsnel en lekker licht, prima device voor op de bank of onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
Totaal niet nodig om te trollen......

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 23-03-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FreeTweaker schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:06:
Hier is de AnTuTu Bench van mijn *** Samsung Galaxy TabPRO 8.4 ***
Is maar ietsjes sneller dan een Onda, die is groter en kost de helft. Valt mij dus gruwelijk tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Wat leuk een niets zeggend benchmarkje :P

Zullen we het even over magazine Ui Hebben :P

Maar het belangrijkste is dat jij blij bent met je tablet _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 23-03-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:We gaan weer on-topic verder, andere tablets dan de Nexus 7 bespreken we hier niet

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
FreeTweaker schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:06:
[mbr] Totaal niet nodig om te trollen...... [/]
Wat ontzettend flauw....Dit heeft helemaal niks met "trollen" te maken.

Dan wil ik wel even jouw definitie van "trollen" weten.

~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee, geheel logisch. Want geheel offtopic.
Dit heeft helemaal niks met "trollen" te maken.
Je komt met een ander apparaat even in dit topic je "hoge" benchmark waarde pimpen. Waarom? Om "leuke" reacties uit te lokken? Om te laten zien hoe traag de Nexus7 is? Een andere reden zie ik niet.
Dan wil ik wel even jouw definitie van "trollen" weten.
Zie hierboven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van de Nexus. Hierbij heb ik het originele Asus cover bij.

Voor mijn idee zit de vergrendel knop nogal richting de onderkant, waardoor ik vaak aan het zoeken ben met ontgrendelen. Zijn er apps/funties te installeren zodat ik hem anders kan ontgrendelen, zoals de knock-knock manier van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
user_tweakers schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van de Nexus. Hierbij heb ik het originele Asus cover bij.

Voor mijn idee zit de vergrendel knop nogal richting de onderkant, waardoor ik vaak aan het zoeken ben met ontgrendelen. Zijn er apps/funties te installeren zodat ik hem anders kan ontgrendelen, zoals de knock-knock manier van LG?
Je went eraan. Heb exact dezelfde items als jou (Asus cover) en vond het ook irritant. Nu ben ik eraan gewend.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
50Miles schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Je went eraan. Heb exact dezelfde items als jou (Asus cover) en vond het ook irritant. Nu ben ik eraan gewend.
Jammer, ik zij het trouwens wel verkeerd.. Ik bedoelde de Asus Travel Cover, maargoed, dat is misschien alsnog dezelfde.

Nu heb ik ook Nova Launcher geïnstaleerd zodat ik ook transparante balken onder en boven hebt. Ook in het menu heb ik nu de achtergrond. Me Sony Xperia SP heeft dat standaard, maar blijkbaar Nexus niet. Het maar de tablet net even iets strakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
user_tweakers schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:

ja, maar wel met root, deze bv Google Play: Touch Control Free
of je kan zoeken naar een custom kernel die het ondersteund.

ik gebruik de betaal de touch control app op mijn N4 (en voorheen op mijn GN), maar op mijn N7 gebruik ik een cover met smart wake magneet, dat is nog makkelijker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Bedankt voor de link. Ik heb nog een waarschijnlijk hele domme vraag.. Hoe zet ik de GPS aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

user_tweakers schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:56:
Bedankt voor de link. Ik heb nog een waarschijnlijk hele domme vraag.. Hoe zet ik de GPS aan? :P
Settings > Location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

App starten die een locatie nodig heeft.

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ben van plan mijn Nexus RMA te sturen vanwege een touch-probleem.

Zouden jullie even hier willen kijken? Mijn probleem is nogal vaag:
jmk in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jmk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:09:
Ik ben van plan mijn Nexus RMA te sturen vanwege een touch-probleem.

Zouden jullie even hier willen kijken? Mijn probleem is nogal vaag:
jmk in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic
Je wilt eventueel maximaal 30 Euro betalen terwijl je een tablet inlevert met een kapot glas? Het lijkt mij een wonder als ze überhaupt het ding onder garantie repareren. Ik zou dat als fabrikant i.i.g. niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Het probleem met dat glas(het is een klein sterretje) staat los van het touchscreen probleem. Dat was er al.
Na een reboot is er even geen touchscreen probleem, dat wordt later pas erger.

Ik ga er niet eens meer aan beginnen, RMA. Vind t wel heel klote. Heb 260 euro betaalt voor dat ding en kan er niet eens fatsoenlijk mee typen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 28-03-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
jmk schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:17:
Het probleem met dat glas(het is een klein sterretje) staat los van het touchscreen probleem. Dat was er al.
Na een reboot is er even geen touchscreen probleem, dat wordt later pas erger.

Ik ga er niet eens meer aan beginnen, RMA. Vind t wel heel klote. Heb 260 euro betaalt voor dat ding en kan er niet eens fatsoenlijk mee typen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord
Proberen kan altijd, maar kans is inderdaad groot dat garantie geweigerd wordt aangezien het onmogelijk is aan te tonen dat de schade niet in verband staat met de problemen die jij ervaart... Achteraf wellicht ook slimmer om direct RMA aan te vragen, maar daar kan je nu weinig mee...
Je kan anders ook proberen zelf het touch-screen te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik denk dat is Asus bel voor het maken van een prijsopgaaf voor het vervangen van glas en digitializer.

Dan zijn mijn problemen opgelost. Kan ik weer genieten van mijn tablet zoals het is bedoeld.

Een heel touchscreen is als snel 100 dollar, en als ik zelf iets ga repareren loop ik het risico dat ik iets mol. De LCD-connector schijnt vrij fragiel te zijn. Ben niet de meest handige persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik had jmk al aangegeven dat hij naar de verzekering kon bellen, het valt gewoon onder de inboedelverzekering.
Is het niet de eigen verzekering, dan wel het onhandige neefje.

Maar dat doet hij niet, en wil dus de RMA weg bewandelen
( waar dus uit gaat komen dat het touch-probleem veroorzaakt is door de val )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Sinds gisteren ook een Nexus 7 (2013, LTE), maar hij is (helaas) niet voor me zelf: cadeau :)

Misschien een rare/domme vraag, maar kun je een startpagina instellen in Chrome ? (en zo ja hoe?).
Ik zie nu dat hij de laatste pagina opent, en je hebt natuurlijk bladwijzers, maar direct de gewenste pagina is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Laatst online: 22-09 22:07
Mijn volumeregeling werkt niet optimaal. Hardwarematig dus dmv de knoppen past het volume zich wel aan maar de volumebalk in het scherm veranderd niet en laat zich ook niet bedienen. Na een restart is het probleem verdwenen maar dit komt na een tijdje weer terug. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Laatst online: 22-09 16:50
Als de knoppen het wél blijven doen, maar de onscreen slider niet, is het toch juist softwarematig?

Je zou een Factory reset kunnen doen. Als dat niet helpt, zou je Android opnieuw kunnen flashen.

Persoonlijk vind ik echter het minder moeite om (als je eenmaal je hand er toch op hebt) het hardwarematig te blijven bedienen dan over te schakelen op de schermslider.. :p

[ Voor 59% gewijzigd door MaartehhM op 05-04-2014 00:06 . Reden: verkeerd gelezen ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Help, ik heb moeite met kiezen! De Nexus 7 of de LG G Pad 8.3!

Ik hou van stock android en draai de GPE rom op mijn Samsung Galaxy S4, maar ik hou ook van een groter scherm voor mijn Tablet. 10.1 vind ik te groot, terwijl 7 inch weer een wat klein verschil is met het 5 inch scherm van mijn Galaxy S4.

Anders gezegd:
De Nexus 7 bied stock Android maar een klein scherm
De LG G Pad 8.3 bied een groter scherm maar geen stock Android(Sinds de GPE niet beschikbaar is in europa)

Qua prijs maakt het niet gek veel uit. Ik woon in Zwitserland waar de G Pad verkrijgbaar is voor 249 franc, wat neer komt op 209 euro inc. verzending!

Laat me jullie ideeën weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Tja, aan het formaat kan je niets veranderen, als 7 inch te klein is zal dat zo blijven. In dat geval had ik zeker de LG gekocht. Heb zelf een LG en ben hier zeer tevreden mee. Had zelf ook liever de GPE gehad maar nu is het ook prima. In apps merk je niks van de LG schil en buiten de apps om loopt het supersoepel.

Ook de afwerking is perfect. Mijn conclusie is dat je beter de LG kan aanschaffen puur vanwege het formaat. Maar ik ban natuurlijk bevooroordeeld zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb toen mijn Nexus 7 (2013) in reparatie was de Samsung TabPro 8.4 gekocht. Leek me echt een ideaal ding, aangezien ik de 7" van de Nexus net iets te klein vind.

Ik was er na een paar dagen al klaar mee. Veel van die onzinnige Samsung bloatware erop, vanwege de 2560 resolutie een veel slechtere accuduur van de Nexus en Touchwizz is gewoon niks. De grootste blunder vond ik nog wel de speakers die onderaan de tablet zitten als je deze in portrait vasthoudt. Dat betekent bij film kijken dus het geluid links, of rechts 8)7

Kortom, binnen de 14 dagen ingeleverd, de Nexus 7 met nieuw moederbord (garantie) terug gekregen en ik ben weer even genezen, top apparaat voor een ontzettend scherpe prijs.

Ik meen me te herinneren dat Tweakers niet al te enthousiast is over die LG 8.3? Zou er nog maar eens goed over nadenken en ze sowieso in de winkel goed aan de tand voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Thanks voor jullie reacties! Blijf het lastig vinden, zeker omdat de Nexus 7 overal zo debiel positef beoordeeld word.

Wat betreft de review van Tweakers, ze hebben vooral commentaar op de software kant van zaken. Het enige echt legitieme minpunt is de acuuduur die slecht lijkt de zijn door het scherm wat simpelweg nogal zuipt, van de LG(dit terwijl de helderheid niet fantastisch is). Software problemen zijn op te lossen met Costum roms.

Ik ga nog even filmpjes zoeken op internet! Thanks voor de feedback iig!

UPDATE:
06-04-14

Ik heb een LG G Pad 8.3 besteld voor 216 euro uiteindelijk! Bedankt voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door thijsken op 06-04-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Voor het eerst dat de Nexus 7 me teleursteld!
Vandaag de accu opgeladen, ik laad hem (altijd) op als hij helemaal leeg is en uitvalt. En haal hem er vanaf wanneer de accu helemaal vol is, de best methode om de accu goed te houden toch? (Of juist niet?)
Ik zit nu 5u en 50 m op de accu en hij is nog 35%.
Waarvan 52% scherm en een onscreen time van 3 uur 45 min.....
(Zou iemamd me kunnen vertellen hoe ik een screenshot invoeg, doe dit namelijk nooit :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja.. en wat heb je dan gedaan en met welke helderheid.... check ook eens of er andere processen lopen. (lees je tablet wakker houden)

(plaatjes moet je ergens hosten en dan de link naar het plaatje invoegen met
code:
1
[img] link naar gehost plaatje [/img]

(of je klikt gewoon op het juiste icoontje en je plakt de url erin

verder is je accu altijd gebruiken tot 0% (of een paar %) juist erg slecht. Elke keer als je accu helemaal leeg is krijgt ie als het ware een flinke klap. Indien mogelijk kan je dus het beste gewoon laden als je een lader in de buurt hebt. Ook zit er gewoon een overlaad beveiliging op (er wordt dan overgeschakeld naar druppelladen). Dus gewoon 's avonds aan de lader en 's morgens er weer af is geen probleem (en dus ook niet als de tablet nog half vol is.

Als een accu 500 laad cycli van 0-100 aan zou kunnen, zou ie er een stuk meer dan 1000 kunnen van 50-100% exacte cijfers zijn lastig, maar <10 % is echt niet goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Prulleman op 09-04-2014 21:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Het is gelukt ;)
Ik zal dus vanaf nu de tablet nog opladen als hij boven de 10% is. Is dit trouwens bij alle lithium-ion accu's?
Helderheid was bijna op het laagst, ongeveer 25% (Trouwens de helderheid van de Nexus 7 is extreem, krijg bij 100% echt last van mijn ogen :9 )
Facebook gooi ik dr af, gebruik ik nooit en staat er toch tussen...

De screenshots, net gemaakt. Inmiddels al weer beter.
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/4p2tzhye5/Screenshot_2014_04_09_21_37_46.png

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/qxorzlwhf/Screenshot_2014_04_09_21_37_52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Bij 14% (of zo iets) geeft hij toch ook aan dat hij aan de lader wil, met een waarschuwing?

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je kan ook bijv. ElementalX er op knallen en instellen dat 'ie maar tot 94% moet vullen. Ook dat is een enorme accu-saver, op de lange duur. Doe dat zelf niet aangezien ik denk dat voor het overlijden van de accu de tablet toch wel weer een nieuwe eigenaar zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik google me de hele dag al suf hoe ik mijn muziek en films die op de tablet staan kan delen met het account dat ik net voor mijn vriendin heb aangemaakt. Iemand een idee?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MrAngry schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:19:
Ik google me de hele dag al suf hoe ik mijn muziek en films die op de tablet staan kan delen met het account dat ik net voor mijn vriendin heb aangemaakt. Iemand een idee?
hier staan wat oplossingen, heb niet alles doorgenomen, maar volgens mij heb je wel root nodig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1997696

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Hebben meer mensen last van een trage USB verbinding met de Nexus 7? Een bestand van 2gb duurt 40 minuten. Ik weet dat USB 2.0 niet zo snel is, maar volgens mij hoort het toch wel sneller te kunnen? Ik kan helaas bij het venster 'Copying Files' niet zien hoe snel de overdracht zelf is.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Met een USB OTG kabel haal ik snelheden van 20 MB/s vanaf een USB stick naar mijn Nexus 7. Ik kijk mijn dagelijkse series ook altijd op die manier, even vanaf PC naar USB kopiëren, daarna met een kabeltje naar mijn N7. Gaat t snelst, gaat altijd goed. 2e voordeel is dat je lekker veel opslag hebt voor onderweg.
Afbeeldingslocatie: http://miniimg3.rightinthebox.com/images/384x384/201211/lvuabf1354161141069.jpg

De Nexus 7 direct op de PC aansluiten levert alleen problemen op:
-Te langzaam
-Te onbetrouwbaar(incomplete bestanden op de N7, "mislukt" errors in Windows)
-Eigenlijk alleen geschikt voor kleine bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
jmk schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:53:
Met een USB OTG kabel haal ik snelheden van 20 MB/s vanaf een USB stick naar mijn Nexus 7. Ik kijk mijn dagelijkse series ook altijd op die manier, even vanaf PC naar USB kopiëren, daarna met een kabeltje naar mijn N7. Gaat t snelst, gaat altijd goed. 2e voordeel is dat je lekker veel opslag hebt voor onderweg.
[afbeelding]

De Nexus 7 direct op de PC aansluiten levert alleen problemen op:
-Te langzaam
-Te onbetrouwbaar(incomplete bestanden op de N7, "mislukt" errors in Windows)
-Eigenlijk alleen geschikt voor kleine bestanden.
Bedankt voor de tip! Ik ga hier eens even naar kijken :).

Vreemd dat de Nexus 7 direct aansluiten op de PC zo traag is. Zou een aangepaste ROM misschien helpen? Ik heb vorige week na veel gestuntel eindelijk CWM erop gekregen. Scheelt toch een USB stick kopen enzo (die ik toch altijd kwijt raak)

[ Voor 13% gewijzigd door Denizz op 13-04-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik meestal ESfilemanager, en dan de Remote instelling
Dan maakt hij een tijdelijke FTP server aan, en kan je met elke FTP client bestanden overzenden, en afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zojuist ook de Nexus 7 (wit) aangeschaft bij Bol.com. De zwarte was niet leverbaar, maar de kleur maakt me toch niet zoveel uit aangezien ik er gratis een cover bij krijg t.w.v. 24,95 :)

Ben heel benieuwd naar de tablet, helemaal omdat ik altijd iPads heb gehad. Dit keer ging de keus dan ook tussen de Mini Retina en deze, maar het feit dat Android zo goed te customizen is en de Nexus 7 gewoon buitengewoon goede specs heeft voor het geld wat je betaalt, heeft mij toch doen kiezen voor dit beestje.

Kan niet wachten tot ik 'm krijg morgen :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb de laatste tijd vaak last van ghost touches of juist van niet-geregistreerde touches. Ik heb de Nexus II tester gebruikt en met pattern 1 komen er ongelofelijk veel ghost touches, terwijl er met pattern 2 geen probleem is. Bij het openen van pattern 3 zie ik op één plek een ghost touch en wordt het scherm onbruikbaar. Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 15% gewijzigd door StephanVierkant op 15-04-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:56:
Zojuist ook de Nexus 7 (wit) aangeschaft bij Bol.com. De zwarte was niet leverbaar, maar de kleur maakt me toch niet zoveel uit aangezien ik er gratis een cover bij krijg t.w.v. 24,95 :)
Hmm ook leuk ja, misschien dat ik hem daar ook wel haal dan, zit er erg over te twijfelen.
Maar hier staat erbij dat er android 4.3 op zit en bij Norrod is dat 4.4.
Zal ik hier verschil mee merken of kan ik dat zo upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:04:
[...]

Hmm ook leuk ja, misschien dat ik hem daar ook wel haal dan, zit er erg over te twijfelen.
Maar hier staat erbij dat er android 4.3 op zit en bij Norrod is dat 4.4.
Zal ik hier verschil mee merken of kan ik dat zo upgraden.
Het is een nexus, 18 maanden gegarandeerd de laatste updates (als eerste)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
StephanVierkant schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:13:
Ik heb de laatste tijd vaak last van ghost touches of juist van niet-geregistreerde touches. Ik heb de Nexus II tester gebruikt en met pattern 1 komen er ongelofelijk veel ghost touches, terwijl er met pattern 2 geen probleem is. Bij het openen van pattern 3 zie ik op één plek een ghost touch en wordt het scherm onbruikbaar. Iemand daar ervaring mee?
Heb je na een reboot het nog steeds?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

StephanVierkant schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:13:
Ik heb touchproblemen, volgens mij wel bekend.
Erg spijtig, heb er ook regelmatig last van als ik type, dan moet soms 3x op een letter tikken wil hij er komen te staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Ttje op 16-04-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Prulleman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:10:
[...]

Heb je na een reboot het nog steeds?
Ja, onveranderd. Heb ook al aan de lader en aan een PC gehangen. Sommige gebruikers meldden dat het dan ook over zou gaan, maar helaas.

Edit: ook fabrieksreset mocht niet baten. Zometeen maar terug naar de winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door StephanVierkant op 16-04-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Iemand die HDMI adapter heeft voor de Nexus 7 (2013): zou diegene zo vriendelijk zijn om het volgende voor mij te testen:

een mkv file afspelen (met mx player evt) en kijken of de externe subtitels op de TV worden weergegeven.
Eventueel testen of dezelfde scenario via het netwerk ook lukt.

Met MHL port van mijn galaxy nexus lukte dat niet ( gaf de subtitels wel weer op de tablet maar de subtitels verschenen niet op de TV!) en ik hoop dat Slimport dat wel kan, voordat ik tot aanschaf ga van een adapter. Ik wil namelijk mijn Nexus 7 als media speler gebruiken op mijn tv.

alle tips zijn welkom. Danku! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door heval op 17-04-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik wil dat wel voor je testen - lukt niet eerder dan a.s. zondag -, omdat ik net (gisteren) de kabel heb besteld.

http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07
Denizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:59:
Hebben meer mensen last van een trage USB verbinding met de Nexus 7? Een bestand van 2gb duurt 40 minuten. Ik weet dat USB 2.0 niet zo snel is, maar volgens mij hoort het toch wel sneller te kunnen? Ik kan helaas bij het venster 'Copying Files' niet zien hoe snel de overdracht zelf is.
Airdroid, nuff said.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:59:
Ik heb net een bestand van net geen 4gig overgezet via usb, was in 5 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:05:
[...]

Ik heb net een bestand van net geen 4gig overgezet via usb, was in 5 minuten klaar.
Hoe heb je dat gedaan? Met welke drivers? Welk OS? Lukt het iedere keer zo goed? Heb je last van instabiliteit? Met welk windowsprogramma kopieer jij?

Jij haalt 13 MB/s ongeveer, dat zou ik ook wel willen onder windows 8.1. Het kopiëren met Stickmount en een aparte USB stick kost veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8, driver van PDAnet (komt mee met WUG's root toolkit), en gewoon via de verkenner. Geen last van instabiliteit. In MTP mode trouwens.

Overigens, schoon uit de doos was ie net zo rap met bestanden kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik gebruik dezelfde drivers. De driver test van WUG was perfect. Ik gebruikte ook MTP mode.

Ik begrijp niet hoe ik, en kennelijk ook anderen, zoveel negatieve ervaringen hebben met direct aansluiten en kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor ook mensen klagen over het touchscreen, maar daar heb ik ook allemaal geen last van. Misschien mazzel gehad met de (hardware)batch/revisie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik mag hopen dat de volgende Nexus, hopelijk die van HTC, geen slechte batches/revisies heeft.

Ik ben erg gecharmeerd van mijn HTC one, M7. Ik hoop op een tablet met dezelfde kwaliteit.
Ik vindt de Nexus Software(stock) zeer fijn werken. Zou de perfecte combinatie kunnen zijn.
Ik hoef mijn M7 nooit te rebooten. Misschien eens in de 2 maanden.

Ik raad trouwens nieuwe eigenaar van een Nexus aan meteen te ruilen of een RMA te doen bij dit soort bijwerkingen. OTA updates maken het niet beter. Geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een custom rom erop (AOSB) en Glitch kernel, draait als een zonnetje.

Schiet mij net te binnen trouwens, op een wat oudere pc was USB ook niet zo rap, heb het toen van narigheid maar bestanden via FTP en WiFi overgezet :+
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.