• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

probleempje:
situatie: map Music met daaronder artist\album.
Omdat de jpg's in de mappen in de gallery app getoond werden, een .nomedia in sdcard\music gezet.
Gevolg: jpg's niet meer getoond, maar ook de muziek niet meer. (in play music, maar ook jukefox)

.nomedia weggehaald, maar ze komen niet terug.

Gedaan:
- tablet uit en aan gezet (echte shutdown)
- cache van alle music apps geleegd
- nieuwe muziek in folder gezet. Deze wordt wel opgepakt door play music en jukefox, oude blijven MIA
- folder van album van "2009 albumnaam" naar "albumnaam (2009)" hernoemd, nog steeds komen ze niet te voorschijn.

Wat zie ik over het hoofd, doe ik fout?

Oplossing:
settings>manage apps>all>media storage>clear data>reboot

[ Voor 5% gewijzigd door Emmeau op 26-12-2013 16:31 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand anders ook regelmatig problemen met het touch screen? Het ene moment is alles in orde en het andere moment doen delen het niet of nauwelijks. Dit valt voornamelijk op bij het typen; meerdere letters doen het soms niet, wel steeds dezelfde voor zo ver ik merk.
De tab is een september build en loopt op android 4.4.2.

Lijkt mij ook een behoorlijk lastig punt om succesvol retourneren aangezien het niet altijd gebeurt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meessen schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:15:
Heeft iemand anders ook regelmatig problemen met het touch screen? Het ene moment is alles in orde en het andere moment doen delen het niet of nauwelijks. Dit valt voornamelijk op bij het typen; meerdere letters doen het soms niet, wel steeds dezelfde voor zo ver ik merk.
De tab is een september build en loopt op android 4.4.2.

Lijkt mij ook een behoorlijk lastig punt om succesvol retourneren aangezien het niet altijd gebeurt.
Yes:
Mediamarkt zegt dat ik hem weer mag retourneren. Dat zal voor jou dan ook het geval zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Meessen schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:15:
Heeft iemand anders ook regelmatig problemen met het touch screen?
Indien rooted: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428133. Werkte hier prima (TS9).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Dank, goeie tip...bookmark for future reference mocht het scherm van mijn N7 opeens vreemde kuren gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Vanmiddag Nexus 7 binnengekregen, echt een super ding! Nog geen problemen gevonden. Dus de hele dag er een beetje mee spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Bedankt, dit ga ik eens uitproberen voordat ik van ergernis het scherm kapot sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds vandaag ook de Nexus 7 en ik moet zeggen dat ik het een geweldige tablet vind. Een zeer mooi scherm, goede CPU+GPU, goede accuduur en licht van gewicht, alles wat ik in een tablet zoek. Gelijk whatsapp er op gezet en nog een paar andere apps en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Hmm, hebben jullie ook, als je de tablet op je hand legt en op de achterkant iets met je vinger op tikt het klinkt of als er iets los zit? Ik hoor dan iets van een trilling. Hetzelfde als ik hem op een tafel neerleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Ik merk nu pas op dat er aan de linkerkant op het scherm van mijn N7 een heel klein zwart stipje zit. Ik krijg hem er met hard gewrijf niet van af. Een dode pixel? Ik weet het niet zeker. Daar is ie heel erg klein voor. Helaas ben ik een grote perfectionist en moet alles bij mij altijd 100% goed zijn. En op witte achtergronden valt dit klote stipje toch wel goed op.

Ik heb gelezen dat dit een erg grote klacht is bij de N7, en de kans dat wanneer je je oude N7 omruilt voor een nieuwe, deze ook weer een dode pixel, backlight bleeding of andere problemen heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe een dode pixel op de N7 er uit moet zien? Het kan ook zijn dat dit gewoon een klein stofdeeltje is. Maar dan is de vraag weer: hoe krijg ik die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ttje schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:35:
Hmm, hebben jullie ook, als je de tablet op je hand legt en op de achterkant iets met je vinger op tikt het klinkt of als er iets los zit? Ik hoor dan iets van een trilling. Hetzelfde als ik hem op een tafel neerleg.
Aan de bovenkant? Zie mijn post waar nog niemand op heeft gereageerd
H92! schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:40:
Sinds kort heb ik een Nexus 7. Paar problemen. Moet je het geluid laten 'inspelen'? De bovenste luidspreker klinkt erg krakend. Ook lijkt het zo als er iets los zit aan de bovenkant als je aan de achterkant eraan tikt. Hebben jullie dit ook?
Het geluid moet je inderdaad inspelen, klinkt nu niet meer krakerig bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Ja inderdaad, aan de achterkant boven. Heel irriterend al vind ik het zelf, is dit normaal?

Edit: Trouwens ook aan de voorkant links onderin, precies hetzelfde.....

Edit 2: heb zelf (geloof ik) geen last van dode pixels. Handige app: deze pixel test. Wel vind ik het scherm erg reflecterend. Kan waarschijnlijk opgelost worden met een of andere screenprotector

[ Voor 65% gewijzigd door Ttje op 28-12-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
mcgloud schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:50:
Ik merk nu pas op dat er aan de linkerkant op het scherm van mijn N7 een heel klein zwart stipje zit. Ik krijg hem er met hard gewrijf niet van af. Een dode pixel? Ik weet het niet zeker. Daar is ie heel erg klein voor. Helaas ben ik een grote perfectionist en moet alles bij mij altijd 100% goed zijn. En op witte achtergronden valt dit klote stipje toch wel goed op.

Ik heb gelezen dat dit een erg grote klacht is bij de N7, en de kans dat wanneer je je oude N7 omruilt voor een nieuwe, deze ook weer een dode pixel, backlight bleeding of andere problemen heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe een dode pixel op de N7 er uit moet zien? Het kan ook zijn dat dit gewoon een klein stofdeeltje is. Maar dan is de vraag weer: hoe krijg ik die weg?
Als het klein en vierkant is dan is het waarschijnlijk een dode pixel, deze kunnen verschillende kleuren hebben. Kan je het beste even google. Als het niet vierkant en wat grijzig is dan is het waarschijnlijk stof en daar kan je ook niks aan doen.

Het is bij de nexus inderdaad afwegen of je er mee kan leven, want er is een goede kans dat de vervanging nog meer problemen heeft. (ik zit inmiddels op mijn derde en deze heeft ook problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Meessen schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:59:
[...]
(ik zit inmiddels op mijn derde en deze heeft ook problemen)
Lees dit regelmatig op XDA ook ja. Vind het echt een aanfluiting van Google/Asus, deze "Quality Control".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Ben nog een redelijke n00b hierzo op het forum.

De slogan van Asus zegt iets over ¨Perfection¨

http://oi44.tinypic.com/29ym4ia.jpg

Oordelen jullie maar... Volgens mij is de mijne ook al besmet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Mijn build nummer is KOT49H, welke productie datum is dat?
Edit: staat gewoon op de verpakking, 2013.10 :D Oktober dus :P KOT49H is de Android build :)

En nog wat anders, kan iemand mij een goede smart case aanraden?

[ Voor 27% gewijzigd door DervishD op 28-12-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 17:36
DervishD schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:36:
Mijn build nummer is KOT49H, welke productie datum is dat?
Edit: staat gewoon op de verpakking, 2013.10 :D Oktober dus :P KOT49H is de Android build :)

En nog wat anders, kan iemand mij een goede smart case aanraden?
Goed zo. Een goede case vind ik de Nillkin, met magneetje. Maar ik zag er een waar ik eigenlijk naar op zoek was nl Diamond class case van het merk i12cover bij 123BestDeals.

Link

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
die case ziet er goed uit, maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DervishD schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:56:
die case ziet er goed uit, maar eens bestellen.
Dat mag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Het uiterlijk maar eens aangepakt want de standaard launcher, icoontjes en font vind ik maar niks. Heb nu Nova launcher, DcikonZ icon pack en DejaVu Sans bold font er op gezet (ff geroot en in de juiste map gepleurd) Dat is al en heel stuk beter. Image 2 Wallpaper is trouwens ook een handige app waarmee je het croppen van je wallpaper op de desktop kan voorkomen. Ik draai al jaren Debian (naast Win7) en de ervaring die ik daar mee heb ervaar ik nu wel als een voordeel. Het navigeren door verschillende mappen om te vinden wat ik zoek gaat me makkelijk af. Is ook niet zo vreemd want Android is in feite een Linux distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
DervishD schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:10:
Het uiterlijk maar eens aangepakt want de standaard launcher, icoontjes en font vind ik maar niks. Heb nu Nova launcher, DcikonZ icon pack en DejaVu Sans bold font er op gezet (ff geroot en in de juiste map gepleurd) Dat is al en heel stuk beter. Image 2 Wallpaper is trouwens ook een handige app waarmee je het croppen van je wallpaper op de desktop kan voorkomen. Ik draai al jaren Debian (naast Win7) en de ervaring die ik daar mee heb ervaar ik nu wel als een voordeel. Het navigeren door verschillende mappen om te vinden wat ik zoek gaat me makkelijk af. Is ook niet zo vreemd want Android is in feite een Linux distro.
Ik heb een Nexus 5 en wat ik vreemd vind is dat Google niet de zelfde UI van de N5 heeft gebruikt bij de 4.4.x update van de N7.

Nouja, heb dit zelf maar opgelost door de APK van de Google Expierence Launcher te installeren. Draait erg goed en geen tot hele kleine bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Misschien weten jullie het al maar ik zeg het toch maar even. Als je naar instellingen>over tablet gaat en dan meerdere malen op het vakje met build number tikt dan ben je ontwikkelaar en worden er extra opties vrijgegeven, die staan dan onderin het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ik raakte echt aan het zoeken naar die feature toen ik m'n appje wilde debuggen/installeren :D
(simpel ding dat een textfile gehost op m'n RPI uitleest en in een scrollbare textview zet)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 14:03
zijn er gebruikers van XBMC op de Nexus7?
Xbmc/xbmchub werkt op mijn Nexus7, maar het geluid is crap. Storingen bij alle volumes.
Wanneer ik de laatste nighty build installeer, dan is het geluid ok, maar de app voor de ondertitels
krijg ik dan niet meer aan de praat. Vermits nu de subs in de systeemsoftwre zitten of iets dergelijks...
Iemand hiermee ervaring en eventueel een oplossing? (goed geluid + subtiltes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je XBMC op je Nexus 7 draaien? Of heb je het via HDMI met je TV geconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
Ik gebruik het samen met XBMChub om streaming naar eender welke serie of film te kijken...
Of zijn er dan betere alternatieven?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

ES file explorer icm MX Player om via Windows Share(SAMBA) films te kijken werkt prima.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56

Smarron

The bend

Met Diceplayer kun je smb favorieten toevoegen. Werkt ook perfect met streamen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56
jmk schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:29:
ES file explorer icm MX Player om via Windows Share(SAMBA) films te kijken werkt prima.
Dit doe ik ook, al jaren op iedere Android telefoon & tablet. Werkt echt heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik gebruik er BS-Player voor, vind het een fijne speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ducmanducman schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:50:
Ik gebruik het samen met XBMChub om streaming naar eender welke serie of film te kijken...
Ik denk dat hij Icefilms of 1channel bedoelde ....
En ja, er zijn alternatieven, maar niet toegestaan op Tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

ducmanducman schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:50:
ES + MV Player werkt prima.

Ik heb nu zelf XBMC op mijn laptop (HMDI naar TV) en gebruik Yatse als remote op mijn S2 en N7. Als je de unlocker koopt van Yatse, kun je ook streamen naar je mobiele apparatuur. Ik heb dit en het werkt als een zonnetje. Gewoon je XBMC library hebben en daarvan kiezen wat je wilt afspelen.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
en subtitles?
redah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:39:
[...]

Dit doe ik ook, al jaren op iedere Android telefoon & tablet. Werkt echt heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Alle normale players pakken gewoon srt en kunnen vaak ook automatisch downloaden van bv opensubtitles.org.
Zelf gebruik ik bs player en archos, beide spelen prima vanaf smb shares, stand alone of vanuit es file Explorer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

MX Player laat ondertitels perfect zien, zowel interne als externe. Met een custom codec kan je ook DTS laten horen.

Ik had trouwens laatst een probleem met het schrijven van files op mijn externe SD, dat ik met exFAT had geformatteerd. Dat lukt niet meer met Kitkat, maar als je "SetEnforce Toggle" app gebruikt(root) kan het weer wel. Handig als je een backup moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
en op welke manier ga je dan zoeken in bvb 1chnnel of icefilms, dan kan wel in xbmc bvb....
Prulleman schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:24:
Alle normale players pakken gewoon srt en kunnen vaak ook automatisch downloaden van bv opensubtitles.org.
Zelf gebruik ik bs player en archos, beide spelen prima vanaf smb shares, stand alone of vanuit es file Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
jmk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:39:
MX Player laat ondertitels perfect zien, zowel interne als externe. Met een custom codec kan je ook DTS laten horen.

Ik had trouwens laatst een probleem met het schrijven van files op mijn externe SD, dat ik met exFAT had geformatteerd. Dat lukt niet meer met Kitkat, maar als je "SetEnforce Toggle" app gebruikt(root) kan het weer wel. Handig als je een backup moet maken.
Ik heb inmiddels een custom codec. Maar de MKV bestanden die ik download met DTS Audio geven nu wel geluid, maar de Nexus 7 heeft er erg veel moeite mee om dit draadloos af te spelen. Veel schokkende beelden e.d, totdat ik de audiostroom uitzet. Dan draait het soepel.

Iemand een oplossing? Wifi ligt het niet aan, want mijn laptop trekt het draadloos wel. Bestanden staan op mijn DS210J.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ducmanducman schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:20:
en op welke manier ga je dan zoeken in bvb 1chnnel of icefilms, dan kan wel in xbmc bvb....
[...]
Volgens mij kan dat niet, maar probeer het eens, zijn allemaal gratis apps

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

50Miles schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:28:
[...]

Ik heb inmiddels een custom codec. Maar de MKV bestanden die ik download met DTS Audio geven nu wel geluid, maar de Nexus 7 heeft er erg veel moeite mee om dit draadloos af te spelen. Veel schokkende beelden e.d, totdat ik de audiostroom uitzet. Dan draait het soepel.

Iemand een oplossing? Wifi ligt het niet aan, want mijn laptop trekt het draadloos wel. Bestanden staan op mijn DS210J.
Dat is een klein beetje het nadeel van de SMB van Android(compatibiliteit met Windows Share). De bandbreedte is vrij laag, zo'n 1 MB/s. Terwijl je met een normale windows laptop met een netwerkkaart N-snelheid, makkelijk de 7+ MB/s haalt. Dat merk je ook als je aan filetransfer doet met bijvoorbeeld ES file explorer. Met 1 MB/s kan je WEB-DL 720P series goed afspelen, met 1080P DTS films wat minder.

Het schijnt dat FTP een iets betere performance geeft dan SMB, dus dat kan je nog proberen. Dat werkt ook icm met ES file explorer.

semi-offtopic:
Ik zelf vind dit een perfecte oplossing: Mini MicroSD Card Reader. Nu kan ik met een snelheid van 15 MB/s dingen op die stick zetten vanuit een windows computer, en vervolgens met diezelfde snelheid dingen op het interne geheugen zetten van mijn N7. Dat laatste kan dus ook onderweg. Werkt ook heel goed qua stabiliteit en performance, Je kan eventueel ook direct media afspelen van de stick op je N7.
Voor OTG opslag heb je of stickmount(root) nodig, of zonder root een betaalde app uit de playstore,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
dus zoals ik al zei, xbmc is de enige die alles combineert, alleen spijtig van het probleem met het geluid geluid.... 😟
Prulleman schreef op zondag 05 januari 2014 @ geluid.... 09:45:
[...]

Volgens mij kan dat niet, maar probeer het eens, zijn allemaal gratis apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ducmanducman schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:28:
dus zoals ik al zei, xbmc is de enige die alles combineert, alleen spijtig van het probleem met het geluid geluid.... 😟
[...]
Het is een android ( nexus ) issue denk ik.
Vanavond geprobeerd op de N7 en inderdaad, het geluid is hortend, stotend en soms uit sync

Als ik dezelfde aflevering op de iPad start, van dezelfde bron is het wel in orde.
In de loop van de dag eens op zoek naar een andere repo, want volgens mij was het beter.
( kan aan de instellingen van xbmchub liggen natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducmanducman
bizar dat er hier niet meer gebruikt:ere melding van maken, een nexus7 is toch eencommon toestel.....
hopelijk vind je de oplossing. :).
FreshMaker schreef op maandag 06 januari 2014 @ 02:55:
[...]

Het is een android ( nexus ) issue denk ik.
Vanavond geprobeerd op de N7 en inderdaad, het geluid is hortend, stotend en soms uit sync

Als ik dezelfde aflevering op de iPad start, van dezelfde bron is het wel in orde.
In de loop van de dag eens op zoek naar een andere repo, want volgens mij was het beter.
( kan aan de instellingen van xbmchub liggen natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ducmanducman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:56:
bizar dat er hier niet meer gebruikt:ere melding van maken, een nexus7 is toch eencommon toestel.....
hopelijk vind je de oplossing. :).
[...]
ik vermoed dat het probleem niet zo zeer de nexus is, maar Android 4.4 ;)

edit :

op de 4.3 versie hetzelfde verhaal, helaas
Ik denk dat we op een officiële release van Gotham en updates van xbmchub moeten wachten ;)

Gelukkig kan ik wel zonder ondertitels, dus daarvoor hoef ik XBMC niet te gebruiken, Showbox doet hetzelfde voor mij.

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 07-01-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik gebruik Yatse om mijn XBMC HTPC te beheren, maar via Yatse kan ik ook het beeld en geluid direct naar de nexus sturen. Enige is dat de HTPC aan moet staan, maar aangezien deze toch al vaak aan staat geeft mij dit wel de optie om een serie door het hele huis te kijken op de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Eindelijk een goede wallpaper gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/18873/18873240-holder-ad1408c6d3acd5895fd8a4dc5bd7cd99.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door DervishD op 10-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Gister geprobeerd een PS3 controller met USB OTG kabel te verbinden. Ik verwachtte een hoop heisa met rooten en/of speciale applicaties instaleren! Maar kabel in de tablet prikken, PS3 controller aanzetten en werken maar! Werkt 100keer beter met gamen op de tablet! Niet alle spellen ondersteunen het nog, maar spellen als dead trigger (1&2), Asphalt 7 & 8 en Modern Combat 4 werken er op! Verademing als je goed wil kunnen gamen op de N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

wizzlewaxx schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:42:
Gister geprobeerd een PS3 controller met USB OTG kabel te verbinden. Ik verwachtte een hoop heisa met rooten en/of speciale applicaties instaleren! Maar kabel in de tablet prikken, PS3 controller aanzetten en werken maar! Werkt 100keer beter met gamen op de tablet! Niet alle spellen ondersteunen het nog, maar spellen als dead trigger (1&2), Asphalt 7 & 8 en Modern Combat 4 werken er op! Verademing als je goed wil kunnen gamen op de N7
Wauw, dit had ik niet verwacht.
Werkt het ook via bluetooth? Misschien een domme vraag maar ik heb geen PS controller... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja met wat trucjes, je moet het bt adres van je N7 opzoeken en via een pc tooltje vastleggen in je controller. Vervolgens kan je met sixaxis uit de playstore de koppeling maken en allerlei instellingen doen. Ook touchlayouts koppelen kan zodat je touch only games met een custom profiel kan spelen. Ideaal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:14
In het begin waren er redelijk veel problemen met de GPS van de Nexus 7 2013 versie. Is dat nog steeds zo of zijn die problemen als je nu een Nexus 7 koopt opgelost? De TomTom van mn ouders is kapot en ze willen eigenlijk ook een beetje een vlotte tablet. Als dit 1 apparaat zou kunnen zijn voor alle twee de zaken zou dat mooi zijn. Dus, hoe staat het met de GPS problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
DannyXP1600 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:03:
In het begin waren er redelijk veel problemen met de GPS van de Nexus 7 2013 versie. Is dat nog steeds zo of zijn die problemen als je nu een Nexus 7 koopt opgelost? De TomTom van mn ouders is kapot en ze willen eigenlijk ook een beetje een vlotte tablet. Als dit 1 apparaat zou kunnen zijn voor alle twee de zaken zou dat mooi zijn. Dus, hoe staat het met de GPS problemen?
Ik heb laatst toevallig eens een test gedaan met TomTom op de N7 2013 en dat verliep allemaal uitstekend. GPS werd snel gevonden en de connectie viel nooit weg. Dit was gedurende een rit van ongeveer 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik zit met het volgende probleem: Bad Brains in "Google Nexus 7-Tablet"

Iemand een idee wat dat is? Ding is echt net uitgepakt en opgeladen.

Dit is dus exact wat de mijne doet (ik heb ook geen case met een magneet)
Scroll of klik naar 1:30

Edit: hij draait 4.4.2

Edit: Heb inmiddels het toestel geroot en Cyanogenmod erop draaien, helaas zelfde probleem.
Dus het is echt wel iets hardwarematig helaas.

[ Voor 54% gewijzigd door Bad Brains op 20-01-2014 19:25 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 21-09 22:22
Dilemma:
Heb een smartphone met een scherm van 4,7" en wil eigenlijk nog een tablet voor erbij hebben. Gebruiksdoelen:
-Netflix kijken
-Internet browsen
-Digitale krantjes lezen
-Misschien zelfs boeken gaan lezen op lange termijn (Aldiko bijv.)
-Films/series kijken die ik er op op wil gaan slaan
-Spelletjes spelen
-Diverse andere apps gebruiken

Nou komen binnenkort de Media Markt BTW-dagen er naar hele grote waarschijnlijkheid aan, en ik zat te denken aan een Nexus 7 2013 of een Nexus 10.

Ik ben bang dat de stap omhoog van een 4,7" smartphone naar een 7" klein tabletje niet heel groot is, waardoor ik de tablet waarschijnlijk lekker laat liggen en naar de smartphone ga kijken.
Maar: de Nexus 7 2013 is weer lekker licht en de Nexus 10 is wat aan de zwaardere kant. De schermgrootte van de Nexus 10 is dan wel weer een flinke stap groter t.o.v. mijn 4,7" smartphone.

Wat raden jullie mij aan? De Nexus 7 2013 of de Nexus 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Al die zaken kun je perfect doen op de 7. Ik gebruikte voor de 7 2013 een 7 2012 en daarvoor een 10 inch. Wil nooit meer terug. Het formaat verschil tussen 4.7 en 7 is behoorlijk groot. Je moet gewoon even proberen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 20:56

Smarron

The bend

Jorn1986 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:04:
Dilemma:
Heb een smartphone met een scherm van 4,7" en wil eigenlijk nog een tablet voor erbij hebben. Gebruiksdoelen:
-Netflix kijken
-Internet browsen
-Digitale krantjes lezen
-Misschien zelfs boeken gaan lezen op lange termijn (Aldiko bijv.)
-Films/series kijken die ik er op op wil gaan slaan
-Spelletjes spelen
-Diverse andere apps gebruiken

Nou komen binnenkort de Media Markt BTW-dagen er naar hele grote waarschijnlijkheid aan, en ik zat te denken aan een Nexus 7 2013 of een Nexus 10.

Ik ben bang dat de stap omhoog van een 4,7" smartphone naar een 7" klein tabletje niet heel groot is, waardoor ik de tablet waarschijnlijk lekker laat liggen en naar de smartphone ga kijken.
Maar: de Nexus 7 2013 is weer lekker licht en de Nexus 10 is wat aan de zwaardere kant. De schermgrootte van de Nexus 10 is dan wel weer een flinke stap groter t.o.v. mijn 4,7" smartphone.

Ik heb een Asus Transformer 10", daarnaast een Galaxy S4 en bewust overgestapt van de 10" Transformer naar de Nexus 7. Geen moment spijt gehad. Het blijft even wennen om terug te gaan, maar ik ben er echt heel blij mee. Heel licht, dun, handzaam (en dus ideaal om te vervoeren), supersnel en gewoon een prachtige tablet. Ik neem hem eigenlijk overal mee naartoe. Past in een grote binnenzak.

Ik gebruik de Galaxy S4 daarentegen eigenlijk heel weinig voor spelletjes en internet, ook al is hij 5". Ik vind het browsen niet prettig genoeg werken en het meeste wat ik doe gaat ook nog via een app (ondanks de FHD resolutie).

Dus ik kan de 7" van harte aanraden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:10
Helemaal als je boeken wilt gaan lezen of browsen zou ik voor de 7" gaan.
10" is leuk, maar moeilijk met één hand vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jorn1986 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:04:
Dilemma:
Ik heb een Note, samen met een ipad en een setje 10" tablets van witte merken ( kruidvat/aldi )
Voorheen deed ik vrijwel alles met de iPad ( media, boeken, casual gaming )
De nexus7 heeft dat allemaal overgenomen, de iPad lig 9 van de 10 x in de woonkamer, als afstandsbediening voor de mediaplayer ;)

achteraf heb ik wel getwijfeld of ik toch niet liever een 8"model had gehad, dus neem die mee in je besluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Ik heb ook eerst een 10 inch tablet gehad en ben bewust naar een kleiner formaat gegaan vanwege het gewicht. Gebruikte die 10" sporadisch en de Nexus 7 sleep ik dagelijks mee door het hele huis, eerst s'avonds op de bank en daarna neem ik deze nog mee naar boven.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb gister geprobeerd op de Nexus via XBMC een aflevering Penosa te kijken, maar het geluid is echt niet goed.. Zijn er nog truuks om dit wel goed te krijgen? Bij een andere player is het geluid wel goed overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 22-09 11:56
Ik vind 7 inch te klein voor series/films kijken en browsen. Daarvoor pak ik toch echt m'n oude Asus Transformer 10 inch, ondanks dat deze een stuk trager is en een lagere resolutie heeft.
Voor het draaien van apps (zoals ING bankieren, teletekst, nu, etc.) en games (zoals candy crush, wordfeud, etc), vind ik 7 inch echter prettiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geluid stream ik meestal via bluetooth, maar het beeld vind ik dan weer prima om films te kijken.
7inch (HD) op korte afstand is verhoudingsgewijs groter dan 40+inch op meters afstand. Niet dat ik altijd films kijk op dat ding, ik kan ze ook met cromecast op de TV streamen, maar het is geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Persoonlijk heb ik, sinds ik een N7 gekocht heb (oorspronkelijk bedoeld voor gebruik buitenshuis), mijn 10" tablet nauwelijks nog gebruikt. Zelfs voor dingen waar snelheid onbelangrijk is (de 10" is een Tegra 3 tablet, ook niet bijzonder traag) gebruik ik de N7. Mijn andere huisgenoten laten de 10" ook gewoon links liggen.

Qua algemene werking vind ik een 7" gewoon aangenamer. Ligt beter in 1 hand, lezen (boeken of browsen) is comfortabel, ...
Het grootste pluspunt van een 10" is waarschijnlijk video, enkel op dit vlak zou ik een 10" dan de voorkeur geven, Maar al bij al valt zelfs dit me bijzonder mee op de N7. Ik zet bvb. de tablet bij me tijdens de afwas en dan bekijk ik een aflevering van 1 of andere serie. Ik voel me dan niet bijzonder gehinderd door het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 17-09 09:01
Heb zelf ook al een aantal maanden deze tablet naar tevredenheid, ik gebruik hem vooral om series en films te kijken in het vliegtuig en een beetje browsen wanneer ik van huis ben (in hotel). Vind het zeker een handig formaat en lekker handzaam, maar als ik in het vliegtuig films kijk zou iets groter wel fijner zijn omdat je hem dan op een tafeltje hebt en van verder kijkt. Wanneer ik in bed een serie of film kijk is het wel weer prima te doen omdat je hem dichterbij houdt.

Hangt er dus ook beetje vanaf waar je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
VAnTurenhout schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:36:
Ik heb gister geprobeerd op de Nexus via XBMC een aflevering Penosa te kijken, maar het geluid is echt niet goed.. Zijn er nog truuks om dit wel goed te krijgen? Bij een andere player is het geluid wel goed overigens..
Ik heb Plex for Android gekocht en gebruik die om films/series naartoe te streamen. Geluid is perfecte kwaliteit en loopt altijd synchroon.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nadeel van plex vind ik dat je een echte server moet hebben voor de content.. mijn eenvoudige nasje kan geen plex client aansturen. zelfs local content is met plex niet mogelijk

XBMC kan op zich goed overweg met verschillende sources, local, smb, nfs, usb etc, maar gaat nog niet goed genoeg om met android hardware.

als het voornamelijk voor video is, probeer archos eens, die kan netjes meta data van films en series ophalen + ondertitels in meerdere talen (bij mij pakt ie engels en nederlands, en laat standaard de nl zien als ie beschikbaar is, de engelse is eigenlijk altijd wel beschikbaar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:51:
Persoonlijk heb ik, sinds ik een N7 gekocht heb (oorspronkelijk bedoeld voor gebruik buitenshuis), mijn 10" tablet nauwelijks nog gebruikt. Zelfs voor dingen waar snelheid onbelangrijk is (de 10" is een Tegra 3 tablet, ook niet bijzonder traag) gebruik ik de N7. Mijn andere huisgenoten laten de 10" ook gewoon links liggen.

Qua algemene werking vind ik een 7" gewoon aangenamer. Ligt beter in 1 hand, lezen (boeken of browsen) is comfortabel, ...
Het grootste pluspunt van een 10" is waarschijnlijk video, enkel op dit vlak zou ik een 10" dan de voorkeur geven, Maar al bij al valt zelfs dit me bijzonder mee op de N7. Ik zet bvb. de tablet bij me tijdens de afwas en dan bekijk ik een aflevering van 1 of andere serie. Ik voel me dan niet bijzonder gehinderd door het formaat.
Mee eens. Ik vind 7"/8" ook veel fijner in de hand liggen.
De nieuwe Nexus 10 doet me ook weinig. (Mocht ie komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-08 08:36
Heb nu de Nexus 7 2013 een klein weekje en ben erg tevreden. Beeldscherm is mooi en alles werkt vlot. Heb wel via de ontwikkelaars modus ART ingeschakeld. Sindsdien scrollt het hele zaakje nog soepel ook, scheelt veel t.o.v. Dalvik. En via app instellingen de ontwikkelaars modus weer verstopt. Net echt :-) Had hiervoor een Asus Fonepad 7 waarop Ziggo TV niet werkte en 4.3 stond. Hier werkt Ziggo wel prima op en meteen updates ontvangen, het voordeel van stock Android. Voor €222 een uitstekende kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
johien schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:51:
Heb nu de Nexus 7 2013 een klein weekje en ben erg tevreden. Beeldscherm is mooi en alles werkt vlot. Heb wel via de ontwikkelaars modus ART ingeschakeld. Sindsdien scrollt het hele zaakje nog soepel ook, scheelt veel t.o.v. Dalvik. En via app instellingen de ontwikkelaars modus weer verstopt. Net echt :-) Had hiervoor een Asus Fonepad 7 waarop Ziggo TV niet werkte en 4.3 stond. Hier werkt Ziggo wel prima op en meteen updates ontvangen, het voordeel van stock Android. Voor €222 een uitstekende kwaliteit.
Wat is art ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ken je Google ? Dan voer je in Android ART en dan de 1e hit.
http://www.androidplanet.nl/79471/art-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Oh, is dat niet het directe gevolg van een overname van een Frans bedrijf? Dat is dan vrij vlot in Android zelf terechtgekomen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
steveman schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:16:
Oh, is dat niet het directe gevolg van een overname van een Frans bedrijf? Dat is dan vrij vlot in Android zelf terechtgekomen :)
ja/nee, ze waren waarschijnlijk al veel langer met ART bezig, maar door de overname van Flexycore hebben ze dit sneller kunnen ontwikkelen:
nieuws: Google koopt ontwikkelaar van 'Android-versneller' DroidBooster

nieuws: Android 4.4 bevat experimentele ART runtime-compiler
Met de ART-compiler lijkt Google al een aanzienlijk deel van de Android-versneller DroidBooster in KitKat hebben opgenomen. Google kreeg DroidBooster in handen na de recente overname van het Franse softwarebedrijf FlexyCore. DroidBooster zou diverse optimalisaties bevatten ten opzichte van de Dalvik runtime-compiler, onder andere door betere native code af te leveren waardoor de onderliggende hardware beter wordt benut.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Sinds ik op 4.4 zit wordt bij mij de verbinding via miracast met een extern scherm elke keer ongeveer een minuutje na het verbinden verbroken. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet aan de praat op 4.4 dus nu maar weer 4.3 teruggezet waarbij miracast het gewoon doet. Werkt miracast bij iemand wel gewoon op 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
edzon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:52:
Sinds ik op 4.4 zit wordt bij mij de verbinding via miracast met een extern scherm elke keer ongeveer een minuutje na het verbinden verbroken. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet aan de praat op 4.4 dus nu maar weer 4.3 teruggezet waarbij miracast het gewoon doet. Werkt miracast bij iemand wel gewoon op 4.4?
Nope, ik heb Miracast nog nooit aan de praat gekregen. Ik dacht dat het aan mijn LG TV zou liggen, ging ervan uit dat in Android dat wel goed zou werken :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Xanion schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:17:
[...]

Nope, ik heb Miracast nog nooit aan de praat gekregen. Ik dacht dat het aan mijn LG TV zou liggen, ging ervan uit dat in Android dat wel goed zou werken :)
Hier op 4.3 werkt het prima, alleen vanaf 4.4 dus niet meer. Lijkt ook op de nexus 5 voor te komen. Moet volgens mij wel aan de nexus liggen aangezien mijn S4 op de gelekte 4.4.2 ook gewoon werkt met miracast. Hoop dat er snel wat aan gedaan wordt aangezien ik nu met een nexus met oude software zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Donderdag avond de nexus 7 besteld bij Mediamarkt, zeker met die btw actie lekker geprijsd. Vanmiddag rond half 3 bezorgd.

Eerste indruk is goed, mooie tablet en zeker een mooi scherm. Moest hem nog wel naar 4.4.2 updaten (of is dat altijd).
Is heel anders als mijn 4.6 inch smartphone, stuk beter.
Net zoals andere hier vond ik 10 inch gewoon te groot en op het moment ook te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 01-02-2014 15:43 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik heb er ook eentje in de MM-gekocht maar die gaat waarschijnlijk terug. Het is een prachtig apparaat maar het touchscreen werkt niet goed. Soms reageert ie niet en soms reageert ie veel te gevoelig. Bij het slepen over het scherm activeer ik om de haverklap apps of links. Ik lees nu hier en daar dat het een bekend probleem is. Ik kijk het nog een paar dagen aan en daarna ga ik er mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb ik (nog :P) geen last van.
Heb hem trouwens nu in de oplader zitten en die maakt best wel een herrie. Je kan hem makkelijk horen zoemen.

De batterijduur is zeker goed. Vanmiddag binnen gekregen met 38%, vanavond hele tijd youtube zitten kijken en apps geupdate en half uurtje geleden was de accu 9%. Het opladen gaat lekker snel, hij is nu al weer 50%.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40
Waar ik eigenlijk niet over nagedacht heb, is dat MIracast over de WiFi adapter gaat. Kun je eigenlijk dan wel je versterker bijvoorbeeld met een miracast dongle aansluiten en vervolgens muziek en video streamen vanaf je NAS welke op de WiFi netwerk zit?

Anders toch maar de slimport gebruiken en een of andere afstandbediening.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Heb de Nexus 7 sinds vrijdag en vandaag viel het me op dat ie na slaapmodus een lange tijd vraagt om het scherm aan te zetten tot het punt dat ik dacht dat die moest opgeladen worden, net voordat ik de kabel erin deed schoot die opeens aan, daarna even getest en het kwam weer voor ook al was het dit keer een stuk sneller.

Iemand anders dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
basset schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:09:
Waar ik eigenlijk niet over nagedacht heb, is dat MIracast over de WiFi adapter gaat. Kun je eigenlijk dan wel je versterker bijvoorbeeld met een miracast dongle aansluiten en vervolgens muziek en video streamen vanaf je NAS welke op de WiFi netwerk zit?

Anders toch maar de slimport gebruiken en een of andere afstandbediening.
Dat is geen probleem zolang je de nas maar benaderd vanaf een apparaat dat miracast ondersteund. Ik stream hier bijvoorbeeld alles van mijn pc zonder miracast ondersteuning via mijn telefoon of tablet met miracast naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tdocter schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:04:
Heb de Nexus 7 sinds vrijdag en vandaag viel het me op dat ie na slaapmodus een lange tijd vraagt om het scherm aan te zetten tot het punt dat ik dacht dat die moest opgeladen worden, net voordat ik de kabel erin deed schoot die opeens aan, daarna even getest en het kwam weer voor ook al was het dit keer een stuk sneller.

Iemand anders dit meegemaakt?
nee, is ie helemaal geupdate?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Prulleman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:15:
[...]

nee, is ie helemaal geupdate?
Ja, wel heb ik gelezen over een soort wake up delay, heb sinds dien het uitzetten van scherm/slaapstand op 30 minuten gezet, moet er wat langer mee werken voordat ik echt kan zeggen dat het probleem niet meer voor komt.

Even een comment buiten het probleem, moet zetten dat werken met een 7 inch tablet toch stukken fijner is dan 10 inch, ligt fijn in de handen en niet te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik heb vandaag mijn Nexus 7 binnen. Maar als ik mijn geluid aan heb staan, of uit dat maakt niet uit dan hoor ik gekraak door de speaker. Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kevinkrs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:21:
Ik heb vandaag mijn Nexus 7 binnen. Maar als ik mijn geluid aan heb staan, of uit dat maakt niet uit dan hoor ik gekraak door de speaker. Heeft iemand dit probleem ook?
Met volume op nul kraken de luidsprekers? Ehh, nee, da's niet helemaal jofel hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:51:
[...]

Met volume op nul kraken de luidsprekers? Ehh, nee, da's niet helemaal jofel hè :)
Ik had hem omgeruild, bleken ze mij ipv de 2013 variant de 2012 variant gegeven te hebben. Toch even getest of hier de speakers wel goed waren, maar het scherm begon te storen na 5 minuten en viel vervolgens volledig uit... Nu moet ik hem weer opnieuw omruilen met de 2013 variant en hopen dat deze niet kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik denk dat ik het touchscreen-probleem dat sommigen hebben (waaronder ikzelf) heb opgelost. :)

Misschien dat ik het even moet afkloppen, maar na een kwartiertje testen ben ik het probleemgedrag waar ik al bijna een week last van heb (het veel te gevoelig zijn, het onbedoeld activeren van icoontjes of links, het soms niet reageren) nu kwijt. Ik ga het nog wel een dagje goed testen maar ik ben hoopvol.

Wat ik gedaan heb is vrij simpel. Nadat ik in de ontwikkelaarsettings de optie "aanraakbewegingen weergeven" inschakelde en vervolgens het gedrag van de pointer vergeleek met dat van de 2012 Nexus 7 viel me op dat de pointer een stuk trager was: hij bleef m'n vinger of stylus steeds met een afstand van 1 cm volgen terwijl ie op het oude model er bijna vlak onder zat. Ik heb daarom onder het instellingenscherm "taal en invoer" de optie "snelheid van aanwijzer" geopend. Daar heb ik de daar ingegeven waarde zo ver omhoog gegooid dat het beweegpatroon vergelijkbaar werd met die van de 2012 Nexus 7. Momenteel heb ik geen last meer van het rare touchscreen-gedrag.

Ik ga het nog verder testen.

edit: het bleek toch niet de definitieve oplossing te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb een Nexus 5, 2x Nexus 7 2012 en een Nexus 7 2013. Als ik bestanden kopieer via filezilla met ftp server, merk ik dat de oude nexussen en mn nexus 5 ongeveer met 5-6 MB snelheid gaan, en mn nieuwe nexus 7 met hooguit 2MB. Zijn er bepaalde instellingen die ik zou kunnen veranderen om de snelheid op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Nexus gebruikers,

Ben sinds Dec 2013 in het bezit van de Nexus 7 2013 32 GB, met Kitkat. Nu kan ik een link welke in een mail staan niet aanklikken om gelijk naar de site te gaan. Wel knippen en in de browser van chrome plakken maar niet rechtreeks .... Ik gebruik geen Gmail maar die gele enveloppe mail😁😁:-)
Wie weet hoe ik dat kan instellen zodat ik gelijk die link kan aanklikken in de mail??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dat is waarschijnlijk een beveiligingsinstelling of beperking van je e-mailprogramma. Wat je kan proberen is kijken of er een instelling is waar je dat uit kan zetten, of een andere e-mailprogramma nemen die deze beperking niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Standaard opent mijn "email" app met een Exchange account wel alle links...
Bij instellingen zie ik verder niks, met wat gebeurd er precies? Zijn links niet eens klikbaar, of heb je misschien ooit een verkeerde app als default gekozen voor het openen van links...gaat het bij alle links fout, of alleen in HTML mails... iets met info graag

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb dat ook. De links zijn in de standaard app niet altijd aanklikbaar (pop mail) en nergens instelbaar dat ze wel klikbaar zijn. Dat verschilt wel per mail dus waar het aan ligt?
Was al op zoek naar een andere mail app maar liever niet eigenlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn vaak de links van forums die niet werken.
Werk met kitkat.

Het mail-programma welke ik gebruik is de originele welke op de tablet staat als je het toestel koopt. Ik weet dus niet welke dat is. Hebben jullie een suggestie van een ander mail-programma welke wel goed en eenvoudig loopt?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:16:
Hebben jullie een suggestie van een ander mail-programma welke wel goed en eenvoudig loopt?
Voor mijn basic gebruik qua e-mail doet GMail het prima. Eerste dat ik verwijder is de stock mail app altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Voor mijn basic gebruik qua e-mail doet GMail het prima. Eerste dat ik verwijder is de stock mail app altijd.
Kun je daar andere mailadressen aan toevoegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michele_M_ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:40:
Kun je daar andere mailadressen aan toevoegen dan?
Je kan bij GMail meerdere accounts toevoegen en deze dan gewoon allemaal checken via de GMail app.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/gmail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:16:
Het zijn vaak de links van forums die niet werken.
Werk met kitkat.

Het mail-programma welke ik gebruik is de originele welke op de tablet staat als je het toestel koopt. Ik weet dus niet welke dat is. Hebben jullie een suggestie van een ander mail-programma welke wel goed en eenvoudig loopt?
Alvast bedankt!!
Zelf ben ik wel te spreken over inomail, maar dat komt omdat ik persoonlijk de standaard mailapp van IOS helemaal geweldig vind en dit is een directe ripoff. Alleen de zoekfunctie is minder in mijn beleving, maar dat kan onervarenheid zijn, ik heb mn N7 net een week en ben nog aan het inrichten.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inomail werkt dus onder Android? En hoe soepel loopt inomail, nog niks ondervonden wat niet lekker loopt? Ga ik dan er ook opzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Ik heb dus deze tablet. Alleen twijfel ik om toch een ipad mini retina te gaan halen. Veel apps zijn toch minder op Android. Apple is wat dat betreft toch wel een heel stuk verder. Iemand die de overstap ook heeft gemaakt en wat tips kan geven of de nexus toch beter is?
1 voordeel is het formaat van de ipad mini. Stuk meer scherm door geen knoppen op scherm.

• basset
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:48:
Inomail werkt dus onder Android? En hoe soepel loopt inomail, nog niks ondervonden wat niet lekker loopt? Ga ik dan er ook opzetten.
Nou ja, de zoekfunctie lijkt niet te werken. Ik heb wel de gratis variant er nu op staan.

Zijn er mensen die een slimport adapter hebben? Ik vind de beeldkwaliteit nl erg tegenvallen. Ook wel jammer dat een OTG kabel niet samen kan.

Hop,hop,hop!

• basset
jaydenjarno schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:34:
Ik heb dus deze tablet. Alleen twijfel ik om toch een ipad mini retina te gaan halen. Veel apps zijn toch minder op Android. Apple is wat dat betreft toch wel een heel stuk verder. Iemand die de overstap ook heeft gemaakt en wat tips kan geven of de nexus toch beter is?
1 voordeel is het formaat van de ipad mini. Stuk meer scherm door geen knoppen op scherm.
Beiden zijn goede tablets. Zelf had ik mogelijk een 32GB mini gekocht, ware het niet dat ik waar ik hem voor gebruik de Nexus het meest flexibel lijkt EN wat nog meer meetelt, het enorme prijsverschil.

Hop,hop,hop!

• Prulleman
basset schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:13:
[...]

Nou ja, de zoekfunctie lijkt niet te werken. Ik heb wel de gratis variant er nu op staan.

Zijn er mensen die een slimport adapter hebben? Ik vind de beeldkwaliteit nl erg tegenvallen. Ook wel jammer dat een OTG kabel niet samen kan.
wat valt er precies tegen aan de beeldwkaliteit? vind het prima namelijk..

Strava

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.