Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roLLator87
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Hier ook een 07-2013 batch van BCC met ruis bij laag volume, lijkt wel of ik aan zee zit. Als ik op de achterkant van de tablet tik in de buurt van de headphone jack hoor ik ook een soort rammeltje. Alsof er iets loszit binnenin.
Het volume over de speakers is veel hoger dan de eerste Nexus 7. Wel fijn, alleen een beetje storend bij gebruik van het toetsenbord. Het toetsgeluid kan wel uit, maar de optie om het toetsvolume apart te regelen heb ik niet kunnen vinden.
Het scherm is overigens wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gaan we nu weer op zoek naar defecten ?
Was dat al niet besproken in het topic ?
als je niet tevreden met de pixels, speaker of achterkant bent, GA terug naar de winkel .....

Er zijn defecte apparaten in omloop, ruil ze om .... maar om elke week weer posts te zien hierover wordt een beetje vermoeiend.

Het is niet interessant, jammer, maar totaal onnodig verder, de oplossing is bekend, kom met nieuwe problemen, of oplossingen mbt het apparaat / software.
Daar komen de meeste mensen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Nou, het lijkt mij wel wat toevoegen. Blijkbaar worden de defecte producten nog steeds verkocht. Anders moet het maar in de OP of in de notificatie opgenomen worden. Mensen die niet elke dag in dit topic kijken kunnen er snel overheen kijken.

Wat wil je er dan over lezen? Welke films iemand erop afspeelt, welke apps iemand erop gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
FreshMaker schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:11:
Gaan we nu weer op zoek naar defecten ?
Was dat al niet besproken in het topic ?
als je niet tevreden met de pixels, speaker of achterkant bent, GA terug naar de winkel .....

Er zijn defecte apparaten in omloop, ruil ze om .... maar om elke week weer posts te zien hierover wordt een beetje vermoeiend.

Het is niet interessant, jammer, maar totaal onnodig verder, de oplossing is bekend, kom met nieuwe problemen, of oplossingen mbt het apparaat / software.
Daar komen de meeste mensen voor.
Ik vind het wel hier passen en handig ook. Zo weet je waar je op moet letten, wat normaal is en wat je voor lief moet nemen (zoals de ruis aangezien bijna iedereen het heeft). Ook heb ik dankzij deze discussie voor een recenter model gevraagd wat dus de oplossing bleek. Het is sowieso fijn om de ervaring van anderen te lezen over een product waar je in geïnteresseerd bent.
Je bent toch niet verplicht deze posts te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PatrickG schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:21:
Nou, het lijkt mij wel wat toevoegen. Blijkbaar worden de defecte producten nog steeds verkocht. Anders moet het maar in de OP of in de notificatie opgenomen worden. Mensen die niet elke dag in dit topic kijken kunnen er snel overheen kijken.

Wat wil je er dan over lezen? Welke films iemand erop afspeelt, welke apps iemand erop gebruikt?
Ja misschien wel, handigheidjes die je over het hoofd ziet, bepaalde launchers, of instellingen die de boel versnellen, of nét wat beter laten werken.

Dat iemand niet elke dag in het topic kijkt, is geen vrijbrief om vragen en "klachten" te herkauwen, zoals bekend is en algemeen aangenomen wordt, is zelfredzaamheid op GOT verplicht.
Het is geen klachtenbox zoals Nu.jij of de consumentenbond.
IIG niet elke dag opnieuw.
< maar het mag niet gezegd worden, men moet maar accepteren dat anderen WEL commentaar geeft, want dan ben je al snel de pineut >
Meessen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:27:
[...]

Ik vind het wel hier passen en handig ook. Zo weet je waar je op moet letten, wat normaal is en wat je voor lief moet nemen (zoals de ruis aangezien bijna iedereen het heeft). Ook heb ik dankzij deze discussie voor een recenter model gevraagd wat dus de oplossing bleek. Het is sowieso fijn om de ervaring van anderen te lezen over een product waar je in geïnteresseerd bent.
Je bent toch niet verplicht deze posts te lezen?
Als jij weet dat iedereen de ruis heeft, en wat er aan gedaan is, is het toch zinloos om NOG een keer de boel te herhalen ?
er is geen pasklare oplossing, ik geef je op een briefje, zodra DE oplossing bekend is, dat je die OVERAL ( in tienvoud ) ziet verschijnen.

Ervaringen zijn goed, maar klachten nemen alweer de overhand, en voegen niets toe aan het topic
En je bent ( als geïnteresseerde WEL verplicht te lezen, daarom weet ik waar ik op moest letten bij de aanschaf, bij mijn eerste exemplaar is hij opgestart, met de BCC wifi de eerste instelling doorlopen, en pixels gecontroleerd.)
Als geïnteresseerde lees ik dus alle posts door, en kom dus achteraf er achter dat ik weer mijn tijd verspeeld heb aan bekende klachten, waar alweer dezelfde bekende antwoorden op komen.

Ik heb niet de wijsheid in pacht, maar blijf van mening dat iedereen zijn eigen beslissingen moet maken over het wel of niet retourneren, en de nut van het opnieuw plaatsen van de 4e actie bij "winkel X"

En er is dus gewoon een EIGEN topic voor de garantie op de Nexus, maar die had je waarschijnlijk al gezien .... in dat rode vak boven je postschermpje ..

Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:44:
[...]

Ja misschien wel, handigheidjes die je over het hoofd ziet, bepaalde launchers, of instellingen die de boel versnellen, of nét wat beter laten werken.

Dat iemand niet elke dag in het topic kijkt, is geen vrijbrief om vragen en "klachten" te herkauwen, zoals bekend is en algemeen aangenomen wordt, is zelfredzaamheid op GOT verplicht.
Het is geen klachtenbox zoals Nu.jij of de consumentenbond.
IIG niet elke dag opnieuw.
< maar het mag niet gezegd worden, men moet maar accepteren dat anderen WEL commentaar geeft, want dan ben je al snel de pineut >

[...]

Als jij weet dat iedereen de ruis heeft, en wat er aan gedaan is, is het toch zinloos om NOG een keer de boel te herhalen ?
er is geen pasklare oplossing, ik geef je op een briefje, zodra DE oplossing bekend is, dat je die OVERAL ( in tienvoud ) ziet verschijnen.

Ervaringen zijn goed, maar klachten nemen alweer de overhand, en voegen niets toe aan het topic
En je bent ( als geïnteresseerde WEL verplicht te lezen, daarom weet ik waar ik op moest letten bij de aanschaf, bij mijn eerste exemplaar is hij opgestart, met de BCC wifi de eerste instelling doorlopen, en pixels gecontroleerd.)
Als geïnteresseerde lees ik dus alle posts door, en kom dus achteraf er achter dat ik weer mijn tijd verspeeld heb aan bekende klachten, waar alweer dezelfde bekende antwoorden op komen.

Ik heb niet de wijsheid in pacht, maar blijf van mening dat iedereen zijn eigen beslissingen moet maken over het wel of niet retourneren, en de nut van het opnieuw plaatsen van de 4e actie bij "winkel X"

En er is dus gewoon een EIGEN topic voor de garantie op de Nexus, maar die had je waarschijnlijk al gezien .... in dat rode vak boven je postschermpje ..

Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Heb hem nu ook 2 dagen(nooit gedacht dat ik een tablet zou nemen haha) en ik ben er ontzettend blij mee. Werkt heel smooth en een superfijn en scherp beeldscherm :).

Het enige wat me enigzins wat dwarszit is de accuduur. Volgens de review zou hij langer mee moeten gaan dan wat ik zelf ervaar. Na een 2.5 uur film was hij 55% leger geworden.

Ik heb alle locatie-gerelateerde dingen uitstaan, alle synchronisatie dingen uit (een aantal op 1x per uur), Wi-fi scan uit, vliegtuig modus aan, 4.4 kitkat update, 15% brightness en alle niet actieve apps uit.

Heeft iemand dit "probleem" ook? Hoort dit? Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
tch schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:47:
Heb hem nu ook 2 dagen(nooit gedacht dat ik een tablet zou nemen haha) en ik ben er ontzettend blij mee. Werkt heel smooth en een superfijn en scherp beeldscherm :).

Het enige wat me enigzins wat dwarszit is de accuduur. Volgens de review zou hij langer mee moeten gaan dan wat ik zelf ervaar. Na een 2.5 uur film was hij 55% leger geworden.

Ik heb alle locatie-gerelateerde dingen uitstaan, alle synchronisatie dingen uit (een aantal op 1x per uur), Wi-fi scan uit, vliegtuig modus aan, 4.4 kitkat update, 15% brightness en alle niet actieve apps uit.

Heeft iemand dit "probleem" ook? Hoort dit? Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien?
Vind het wel meevallen hoor ;)
2,5 uur film en dan 55% is redelijk.
Je zou nog de helderheid op automatisch kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch

tch

Yihaaa schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:53:
[...]

Vind het wel meevallen hoor ;)
2,5 uur film en dan 55% is redelijk.
Je zou nog de helderheid op automatisch kunnen zetten.
Ik vind het zo op zichzelf ook echt niet onredelijk, alleen vind het ik apart dat de review aangeeft 9 uur films te kunnen draaien, en mijne heeft na 2,5 uur al 55% opgebruikt.

Overigens, de automatische helderheid zet hem iets te hoog voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Wat voor video bestand en met welke player? Software of hardware decoding maakt nogal uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch

tch

Prulleman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:42:
Wat voor video bestand en met welke player? Software of hardware decoding maakt nogal uit.
.mp4 met vlc speler voor subtitles(andere spelers kunnen dit waarschijnlijk ook wel, maar deze ken ik xd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Met of zonder hardware acceleration? Zoals gezegd scheelt dat nogal en standaard staat dat uit in VLC.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch

tch

8088 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:56:
Met of zonder hardware acceleration? Zoals gezegd scheelt dat nogal en standaard staat dat uit in VLC.
Die staat inderdaad uit, moet ik die inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Jep. Ik weet overigens niet of het op de Nexus 7 ondersteund wordt door VLC; de makers geven in ieder geval aan dat 't niet op elk apparaat zal werken. MX Player ondersteunt de Nexus 7 wel volledig.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 07-12-2013 23:16 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch

tch

8088 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:16:
Jep. Ik weet overigens niet of het op de Nexus 7 ondersteund wordt door VLC; de makers geven in ieder geval aan dat 't niet op elk apparaat zal werken. MX Player ondersteunt de Nexus 7 wel volledig.
Oke bedankt, ik zal het morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
8088 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:16:
MXplayer, Dice en BSplayer gebruiken idd HW decoding.
Hierdoor wordt de CPU ontlast, en doe je 'meer' met de power :)

( nu de video-speler-makers nog een licentie afnemen zodat DTS gewoon werkt, en we zijn happy )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Met mx player dts support krijgen is zo gebeurd

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik ben benieuwd of er hier al iemand is die ervaringen heeft met de 4.4.1 update die je kunt sideloaden?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, ik. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
Google Play-services drain weg? Op CM11 4.4.1 in i.i.g. helaas nog niet. Draait verder wel top, dat wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 09-12-2013 15:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand of met de 4.4.1 ook de Exchange verbinding weer werkt? Daar kan ik op internet niets over vinden, vooral over de camera. Ik heb sinds een paar dagen de Nexus 7, maar ik krijg mijn Exchange niet eens geinstalleerd. Direct een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009

M0nkeymen

Monkeystyle!

De punten die hierboven staan :)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:57

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Vanavond melding gekregen Android 4.4.2 ben benieuwd
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nqj8IOu.jpg
http://imgur.com/nqj8IOu

[ Voor 5% gewijzigd door angerfist-yentl op 09-12-2013 22:48 ]

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Grappig, ook net binnen op 2012 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 14:37
Hier helaas nog niet eens 4.4.1 ontvangen, dus ik moet nog iets langer wachten vrees ik :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Jassy schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:02:
Hier helaas nog niet eens 4.4.1 ontvangen, dus ik moet nog iets langer wachten vrees ik :(
Die update komt dan in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Ik heb net 4.4.2 geïnstalleerd, maar ben nu wel root kwijt.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SuperRembo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:09:
Ik heb net 4.4.2 geïnstalleerd, maar ben nu wel root kwijt.
SuperSU / CF Auto Root flashen en back in business lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 10-12-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl
  • Laatst online: 25-07 11:35

viper28nl

Homey user

Ik heb hier 2 nexus 7 tablets met alle twee android 4.4.
ik heb hier wifi via de horizon box. Ik kan met 1 wel connectie maken en met de ander niet meer. De tablet geeft dan aan: slechte internet verbinding vermeden. Zowel op 2.4 gHz als op 5 gHz.

Maar de tablet die het op de horizon niet doet, connect wel met andere wifi netwerken. Dus nu snap ik er niet veel meer van. Ik heb niets geblocked in de horizon interface.

Kan iemand mij helpen?

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Cleanrom is ook vlot ...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2383146

2.6 is ook al beschikbaar ... flashing now ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 11:56
viper28nl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:34:
ik heb hier wifi via de horizon box. Ik kan met 1 wel connectie maken en met de ander niet meer. De tablet geeft dan aan: slechte internet verbinding vermeden. Zowel op 2.4 gHz als op 5 gHz.

Maar de tablet die het op de horizon niet doet, connect wel met andere wifi netwerken. Dus nu snap ik er niet veel meer van. Ik heb niets geblocked in de horizon interface.

Kan iemand mij helpen?
Mijn Nexus wil regelmatig geen verbinding maken met m'n Wifi vanuit slaapstand. Hij ziet mijn Wifi simpelweg niet (buiten bereik, volgens het Wifi instellingen menu). Opnieuw opstarten en hij verbind weer zonder problemen. Helpt opnieuw opstarten voor jou?
Om het probleem te omzeilen heb ik Wifi nu zo ingesteld dat 'ie altijd verbonden blijft, ook als het scherm uit is/in slaapstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Zojuist 4.4.2 geinstalleerd, maar wat hebben ze gedaan met de geluiden die weergegeven worden als je het toetsenbord gebruikt? Geluid van de standaard toetsen is veel zachter en klinkt blikkerig en de spatiebalk maakt het geluid van een tapdanser. Waar kan ik dit aanpassen? Helemaal uitzetten vind ik geen optie... maar dat geluid van de spatiebalk.... grrrrrr :(

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl

viper28nl

Homey user

gabberjoost schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:54:
[...]

Mijn Nexus wil regelmatig geen verbinding maken met m'n Wifi vanuit slaapstand. Hij ziet mijn Wifi simpelweg niet (buiten bereik, volgens het Wifi instellingen menu). Opnieuw opstarten en hij verbind weer zonder problemen. Helpt opnieuw opstarten voor jou?
Om het probleem te omzeilen heb ik Wifi nu zo ingesteld dat 'ie altijd verbonden blijft, ook als het scherm uit is/in slaapstand is.
opstarten helpt ook niet, en die instellingen heb ik ook aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Kan iemand helpen, ik heb al 2 updates gemist zit nog steeds bij 4.4 buildnmr: KRT16S, die ik toen zelf heb geupdate, hoe kan ik zorgen dat ik gewoon weer updates krijg :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PatrickC schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:36:
Waar kan ik dit aanpassen? Helemaal uitzetten vind ik geen optie... maar dat geluid van de spatiebalk.... grrrrrr :(
Zet je gewoon in /system/media/audio/ui de oude spatiebalk .ogg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 17:36
gabberjoost schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:54:
[...]

Ik had dit probleem met m'n Nexus 5. Iemand adviseerde mij om de instelling op 5 GHz te zetten. Sindsdien geen probleem meer.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 17:36
pascalboy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:14:
Kan iemand helpen, ik heb al 2 updates gemist zit nog steeds bij 4.4 buildnmr: KRT16S, die ik toen zelf heb geupdate, hoe kan ik zorgen dat ik gewoon weer updates krijg :0
Gewoon wat geduld hebben, zit ook om de haverklap te kijken, maar mijn Nexus 5 heeft 4.4.2 al binnen. Met daarin ook de 4.4.1. Dus nu alleen nog mijn Nexus 7.

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 10-12-2013 21:46 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 12:55
pascalboy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:14:
Flash gewoon handmatig, is geen moeite en net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
KeypressSpacebar.ogg is geluid dat je hoort bij een spatiedruk. Kan je naar gelieven aanpassen. Gewoon uit een vorige Rom dus die file halen, op de genoemde plek zetten, permissies aanpassen, reboot. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Update was pas gisteren om 23:00 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pascalboy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:11:
Update was pas gisteren om 23:00 binnen.
Hoezo pas? Updates bij Google gaan altijd in batches, je bent nog vroeg ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Voor de mensen die 4.4.2 draaien, werkt een exchange account hier wel op? Ik krijg hem op 4.4 niet geïnstalleerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bij 4.4 en 4.1 heb ik geen problemen gehad, zet nu wel elke keer zelf het domein voor mijn username, terwijl hier bij 4.3 en daarvoor een apart veld voor was.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Zou je mij dan eens voor kunnen typen (met fake gegevens uiteraard) hoe jij het veld vult?
Ik kom er niet door heen, terwijl ik inmiddels aardig wat telefoons, ipads, iphones heb voorzien van mijn exchange account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jopie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:07:
Zou je mij dan eens voor kunnen typen (met fake gegevens uiteraard) hoe jij het veld vult?
Ik kom er niet door heen, terwijl ik inmiddels aardig wat telefoons, ipads, iphones heb voorzien van mijn exchange account.
domain/username

(initieel wordt het veld gevuld met username@domain.nl, waarbij het domein in mijn geval zowel het netwerk domein is op kantoor, als het domein stuk van het email adres, het gaat er om dat je je kantoor domein daar invoerd, niet het achterstuk van je email adres)

Het betreft hier overigens een exchange 2013 server geloof ik (ik denk dat dit ook nog wel een boel uit zal maken)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 11-12-2013 16:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
Hmmm.. kreeg de update 4.4.0 --> 4.4.2 binnen, maar na booten kreeg ik 'error' en als ik in recovery boot lijkt ik de standaard android recovery te krijgen (ipv TWRP die er op staat) met 'no command' boven een omgevallen android mannetje :? Met volume-up en power button kun je dan nog wel de cache wipen enzo, maar geen idee hoe ik nu op 4.4.2 kan komen? (hij boot wel gewoon, in 4.4.0)

(niet zo'n zin om weer vanaf nul te beginnen dmv een volledige factory reset..)

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 11-12-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Is je /system wel stock?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Niet helemaal, heb aan build.prop een regel toegevoegd, namelijk
qemu.hw.mainkeys=1
om zo de softkeys weg te krijgen.

(heb dus root)

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 11-12-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25
Klote vanochtend 4.4.2 gekregen ik helemaal blij . _/-\o_

Zie ik nu dat ik geen MX Player meer kan gebruiken |:(

Weer wachten op een update van MX Player en mogelijk andere Apps die geen 4.4.2 ondersteunen :F

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Sta je dan in Death Valley, helemaal in de stemming om een spherical foto te maken... Werkt GVD de camera app niet...

:|

Helaes is dat geen feature op m'n telefoon, nou ja dan maar oldskool panorama. Maar nu dus en update binnengehengeld: succes! Maar ja nu in Vegas, dus niks interessants te zien.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Prulleman
- J.W. - schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:44:
Niet helemaal, heb aan build.prop een regel toegevoegd, namelijk
qemu.hw.mainkeys=1
om zo de softkeys weg te krijgen.

(heb dus root)
dat is ongetwijfeld de oorzaak van de errors

Strava

• FreshMaker
  • Niet online
Buiten dat het een beetje patserig overkomt, waar je staat, maar als je naar zo'n locatie gaat, en de tablet je optie is om foto's te maken ......
Ik was daar ook, en in deze gevallen is de camera die je bij je hebt WEL belangrijk, en is een tablet niet de juiste keuze :)

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:17

MikeWazowski

Look into my eye

diquan2001 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:53:
Klote vanochtend 4.4.2 gekregen ik helemaal blij . _/-\o_
Zie ik nu dat ik geen MX Player meer kan gebruiken |:(
Weer wachten op een update van MX Player en mogelijk andere Apps die geen 4.4.2 ondersteunen :F
Ow, dat is een goede reden voor mij om nog even NIET de update te accepteren. MxPlayer is mijn meest gebruikte app...

• horizon1978
  • Laatst online: 18-08 08:57
MikeWazowski schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:55:
[...]

Ow, dat is een goede reden voor mij om nog even NIET de update te accepteren. MxPlayer is mijn meest gebruikte app...
Vind persoonlijk dat Dice player net zo goed is, misschien iets minder gelikt in de menu layout maar qua functionaliteit net zo goed. En dice player doet het zonder problemen onder 4.4.2.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor het volgende:

Kan iemand mij helpen?

• Prulleman
viper28nl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:08:
Heeft iemand misschien nog een oplossing voor het volgende:

Kan iemand mij helpen?
zie je op andere netwerken een verschil in signal strength? misschien heeft de ene een brakke antenne

Strava

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Controleer eens of ze wel verschillende MAC adressen hebben. Dat zou gewoon het geval moeten zijn, maar om het even uit te sluiten :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Dat hebben ze ja. En ik heb ook al gekeken of die het mac adres misschien blokkeert in de modem. Maar dat is ook niet het geval.
The Wizard schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:32:
Controleer eens of ze wel verschillende MAC adressen hebben. Dat zou gewoon het geval moeten zijn, maar om het even uit te sluiten :).

• Prulleman
en de signal strength?

Strava

• viper28nl

viper28nl

Homey user

die is ook overal goed. helemaal vol.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Doet ie het wel als je die andere in flight modus gooit? Ik vraag me af of er misschien in die horizon iets mis zit, misschien slikt ie twee identieke apparaten slecht of iets dergelijks bizars..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• viper28nl

viper28nl

Homey user

dat kan ik nog wel proberen ja. Anders denk ik dat er toch iets mis is in de horizon box.. tnx!
MrAngry schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:38:
Doet ie het wel als je die andere in flight modus gooit? Ik vraag me af of er misschien in die horizon iets mis zit, misschien slikt ie twee identieke apparaten slecht of iets dergelijks bizars..

• - J.W. -
Prulleman schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:49:
[...]

dat is ongetwijfeld de oorzaak van de errors
Thanks!

Uiteindelijk de build.prop uit een factory image gehaald, TWRP geflashed en update naar 4.4.2 gepushed. Eindelijk 4.4.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Yes, eindelijk Exchange gangs, maar ik snap nog steeds nietwat ik fout deed. Volgens mij jheb ik de hele tijd achter het serveradres OWA getypt, en fdie is niet voor een telefoon account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Niemand anders problemen met het vernieuwen van kalender widgets? Ik heb er een paar (simple calender widget twee verschillende, calengoo, event flow widget) geprobeerd maar ze vernieuwen niet altijd na een verandering en syncen van de calender. Op mijn 4.3 HTC One werken ze prima. Op mijn 4.3 Asus Infinity 701 werken ze ook niet altijd. Dan moet ik opnieuw opstarten. Of soms als iets uit de play store update dan wil het scherm uit zichzelf vernieuwen en dus ook de widgets.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01

Chocoball

瞧好吧!

Sinds de 4.4.2 update hoor ik de ruis op een laag volume veel minder. Las ook dat andere gebruikers dat geconstateerd hadden maar dat het nog niet helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het toepassen van de door Google server gepushte OTA (4.4 naar 4.4.2 had ik de Pro versie van SuperSu gekocht en de optie 'Ota Survival Mode' aangevinkt. Werkte perfect, na de update nog steeds root.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mochten mensen met behoud van stock recovery SuperSu willen flashen, gewoon TWRP tijdelijk laden. Hier een copy/paste van mijn persoonlijke handleifding daarvoor: Bij de vorige update zo gedaan

TWRP recovery tijdelijk laden zonder te flashen over stock recovery:
-----------------------------------------------------------------------------------

1. Kopieer eerst de met TWRP te flashen zip-file(s) naar de interne SD van Nexus. (Bijvoorbeeld laatste OTA en SuperSu: http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v1.80.zip)

2. Op PC downloaden en uitpakken Android Sdk. Ga naar map 'Platform' of 'Platform Tools' (map met adb, fastboot, etc.) https://developer.android.com/sdk/index.html

3. Download (en uitpakken) laatste TWRP (img-bestand) voor Flo en kopieer naar map Platform (Tools) met adb fastboot, etc. Geef de recovery-twrp.img eventueel voor het gemak een kortere naam. http://techerrata.com/browse/twrp2/flo

4. In de map met platform tools en twrp.img terwijl <Shift> ingedrukt houdend met rechtermuisknop ergens in map klikken en dan met links klikken op 'Opdrachtvenster hier openen'

5.Op Nexus 'Usb Foutopsporing' (debugging) aanzetten via 'Opties voor Ontwikkelaars'. Daarna Nexus uitzetten.

6. Nexus via Usb-kabel aansluiten op PC. De Nexus dan aanzetten tot Nexus 7-map (via Verkenner) op PC verschijnt

7. In eerder gestart Opdrachtvenster typen 'adb devices' en druk op <Enter>. In opdrachtvenster wordt als het goed is aangegeven of er connectie is met de Nexus.

8.Op de Nexus verschijnt tegelijkertijd het bericht 'Toestaan Usb Debugging?'. Druk op oké.

9.In opdrachtvenster op PC typen 'adb reboot bootloader' en druk op <Enter>

10.Om TWRP te laden nu in opdrachtvenster typen 'fastboot boot twrp.img' (met voor twrp.img de correcte bestandsnaam) en <Enter>

Nu wordt TWRP tijdelijk geladen voor gebuik zonder de custom recovery over de stock recovery te flashen.

---------------------------

In TWRP zips flashen:
---------------------

1. Zip(s) moet(en) dus al van te voren op interne SD gekopieerd zijn (vb. laatste SuperSu)
2. Druk in TWRP op 'install'
3. Blader vervolgens naar de gewenste zip, die geflashed moet worden, en kies die zip-file door er op te drukken.
3.Vervolgens 'Swipe to confirm flash' uitvoeren

Uiteraard moet al bootloader unlocked zijn en de juiste drivers geïnstalleerd op PC.

NB. Als je OTA handmatig flashed in zelfde sessie die laatste SuperSu flashen. Als oude SuperSu incompatibel met update Android werd mij op xda verteld: eerst nieuwste SuperSu, dan OTA en weer SuperSu in zelfde sessie. Even kijken op op eerste en recente pagina's van SuperSu-topic voor de flash voor issues en/of updates ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053 )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 13:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 11:56
Chocoball schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:47:
Sinds de 4.4.2 update hoor ik de ruis op een laag volume veel minder. Las ook dat andere gebruikers dat geconstateerd hadden maar dat het nog niet helemaal weg is.
Ik hoor ook idd. nog nauwelijks ruis bij het geluid. Dat is wel een fijne verbetering! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Hoe is het lezen van PDF's op de nexus 7?
Ben van plan een tablet te kopen puur voor het lezen van PDF 'jes (met informele plaatjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Na update 4.4.2 root rechten en recovery manager verdwenen.
Daaag Google.

Draai nu Cyanogen op het apparaat en bevalt prima. Aanrader voor degenen met update drift, elke dag een nieuwe nightly build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
stategamer schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:43:
Ben van plan een tablet te kopen puur voor het lezen van PDF 'jes (met informele plaatjes).
PDF bestanden kan het apparaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Fijne van Cyanogen is dat niet alle ooit geïnstalleerde apps meteen het toestel invliegen na ingeven google credentials. Heb overigens de indruk dat Google op een sneaky manier andere roms dan de hunne tegenwerkt. USB mount kreeg ik niet voor elkaar vanaf CWM, heb de Cyanogen Rom dus hernoemd naar update.zip en via ADB richting toestel gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een 4.4 rom met taptowake oid kernel en root flashen. Heeft iemand een tip / zoiets al gedaan, welke rom heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Nexus 7 (2013) gekocht die geproduceerd is in September 2013. De Android versie die ik gebruik is 4.4.2.

Als ik lange strepen over het scherm trek dan registreert het touchscreen dit niet altijd als een lange streep. Het gevolg is dat (google's variant van) swype niet werkt en dat ik regelmatig een "click" of "zoom" actie uitvoer terwijl ik "scroll" bedoelde.

Een beetje googlen laat zien dat er tot begin November veel mensen zijn die melding maken van dit probleem. Is dit een bekend probleem dat iedereen heeft en waar verder geen oplossing voor bestaat?

Als je dit probleem niet hebt: wat is de productie datum van je Nexus 7?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:01:
Is dit een bekend probleem dat iedereen heeft en waar verder geen oplossing voor bestaat?
Dit (TS9) werkte bij mij prima. Misschien worth a try...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aapmansz schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:37:
Fijne van Cyanogen is dat niet alle ooit geïnstalleerde apps meteen het toestel invliegen na ingeven google credentials. Heb overigens de indruk dat Google op een sneaky manier andere roms dan de hunne tegenwerkt. USB mount kreeg ik niet voor elkaar vanaf CWM, heb de Cyanogen Rom dus hernoemd naar update.zip en via ADB richting toestel gepushed.
Da's uiteindelijk ook gewoon een vinkje bij de eerste boot... en dat cwm niet helemaal werkt kan je Google natuurlijk niet kwalijk nemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:36:
[...]

Dit (TS9) werkte bij mij prima. Misschien worth a try...
Bedankt voor de tip. Ik ga denk ik eerst proberen mijn Nexus te ruilen voor een goed werkend exemplaar. Unlocken van de bootloader lijkt me niet goed voor de garantie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Mx player heeft weer een update. Zou nu goed moeten werken icm 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:06

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:01:
Ik heb onlangs een Nexus 7 (2013) gekocht die geproduceerd is in September 2013. De Android versie die ik gebruik is 4.4.2.

Als ik lange strepen over het scherm trek dan registreert het touchscreen dit niet altijd als een lange streep. Het gevolg is dat (google's variant van) swype niet werkt en dat ik regelmatig een "click" of "zoom" actie uitvoer terwijl ik "scroll" bedoelde.

Een beetje googlen laat zien dat er tot begin November veel mensen zijn die melding maken van dit probleem. Is dit een bekend probleem dat iedereen heeft en waar verder geen oplossing voor bestaat?

Als je dit probleem niet hebt: wat is de productie datum van je Nexus 7?
Ja, bij mij nu heel erg aanwezig.

Ik had mijn scherm laten repareren omdat ik een dode pixel had, blauwe vlekken in het scherm en multittouch niet goed werkte.

Scherm is nu nieuw (vorige week dinsdag heb ik hem opgehaald, gerepareerd door Comserve), maar de touchsensors zijn helemaal van slag. De eerste twee punten, dode subpixel en blauwe vlekken zijn verholpen. Echter, het derde punt is enkel maar erger geworden. Het lijkt nu alsof de tablet zijn touchsensoren helemaal van slag zijn. Als je met één vinger op het beeldscherm zit registreert die er soms twee; soms worden aanrakingen helemaal niet geregistreerd; aanrakingen 'schieten door' (dus klikken wordt soms geregistreerd als swypen).

In deze vorm is de tablet niet te gebruiken (simpel voorbeeld: bij het typen registreert de tablet meerdere aanslagen; je klikt op de verkeerde knoppen).

Ik ben wel klaar met het ding :/

Wat je kan doen is bij de developer-settings de tracking aanzetten. Dan zie je waar je scherm op punten worden aangeraakt. Bij mij is dan goed te zien dat het scherm aanrakingen verkeerd opvat. Ik heb het ook gefilmd; die zal ik binnenkort wel eens op YT zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 15-12-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Nog iemand die met 4.4.2 last heeft van verdwijnende app folders op homescreen en/of dock, icm de Google Experience Launcher?

Ik merkte een paar dagen geleden dat mijn hele games folder in m'n dock weg was. Heb ik gisteren een tijdje gespendeerd om ze er allemaal weer terug te plaatsen, was hij vanmorgen weer verdwenen. Knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MatthiasDS schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:38:
Nog iemand die met 4.4.2 last heeft van verdwijnende app folders op homescreen en/of dock, icm de Google Experience Launcher?

Ik merkte een paar dagen geleden dat mijn hele games folder in m'n dock weg was. Heb ik gisteren een tijdje gespendeerd om ze er allemaal weer terug te plaatsen, was hij vanmorgen weer verdwenen. Knap irritant.
Ook last van maar dan 1 app per keer. Wist niet of ik dat zelf per ongelijk had gedaan maar nu heb ik tot drie keer toe een app terug moeten plaatsen dus lijkt me idd een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
MatthiasDS schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:38:

Ha, ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik heb dat dus ook. Google app folder was ook uit homescreen verdwenen samen met een aantal andere apps. Ik dacht dat dit gewoon bij de update naar 4.4.2 was gebeurd, maar deze morgen was de 'Settings'-app verdwenen uit de dock... 'k Ga het eens wat beter in de gaten houden door af en toe eens een screenshot te nemen (weet zo niet van buiten wat er allemaal van apps op mijn homescreen staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ik ben dus niet de enige... Even gegoogled en er zijn nog wel meer klachten. En blijkbaar niet alleen voor de N7 2013.
I've encountered a strange bug on the Nexus 7 2012. The device received 4.4.2 OTA and is running the gel launcher. Whenever I reboot the device the right hand side dock icon disappears regardless of what app icon it is.
Every reboot my right-most dock icon disappears. Nexus 4 with 4.4.2 aosp factory image, xposed (still happens after xposed disabled and reboot). Scott Wilhelm.
Bij mij gaat het dus ook om de rechterpositie van het dock.

[ Voor 18% gewijzigd door MatthiasDS op 16-12-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Sinds de update naar 4.4.2 komt mijn Nexus7 niet tot nauwelijks meer verbonden met de Apple Airport Extreme wifi op mijn werk. Op 4.4.0 had ik nog geen problemen. Op overige WIFI netwerken heb ik ook geen problemen, puur alleen op de Airport Extreme.

Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben of een work-a-round weten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
MatthiasDS schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:54:
Ik ben dus niet de enige... Even gegoogled en er zijn nog wel meer klachten. En blijkbaar niet alleen voor de N7 2013.

[...]

[...]

Bij mij gaat het dus ook om de rechterpositie van het dock.
Update: even getest en ik kan het perfect repliceren. Plaats app op de meest rechtse plaats in het dock, reboot en de app is weg.

Jammer maar ik zal GEL links moeten laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MatthiasDS schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:41:
[...]

Update: even getest en ik kan het perfect repliceren. Plaats app op de meest rechtse plaats in het dock, reboot en de app is weg.

Jammer maar ik zal GEL links moeten laten liggen.
Het is even wachten op een update van Google Search (of terug gaan naar oudere versie van Google Search app). De app is namelijk de veroorzaker van het probleem. Hier nog wat info over het onderwerp: http://forum.xda-develope...read.php?t=2566669&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:43:
Zelf meerdere/bijna alle apps geprobeerd. Repligo Pdf leest als enige omgeveer net zo lekker als als bijvoorbeeld epub met Moon+ Reader. Goede text reflow op iedere zoom (optioneel met afbeeldingen niet weggefilterd in die stand), nightview, donker thema, snel en stabiel.

Alle gratis pdf apps vallen tegen. Weggegooid geld: Montano (geen donker thema), PDF Max (geen night view), en grote tegenvaller voor lezen pdf is EZ Pdf. Veel functies, maar traag, instabiel, beide text reflow modes alleen zonder afbeeldingen en bij zoomen pagina alsnog moeten scrollen ipv alleen tap to turn page.

Moon Pro beste epub-lezer heeft pdf zonder text reflow helaas.

Was met Repligo heel erg blij eindelijk een pdf reader gevonden te hebben waarmee pdf-boeken lezen op Android lekker is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
kronk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:38:
[...]

Het is even wachten op een update van Google Search (of terug gaan naar oudere versie van Google Search app). De app is namelijk de veroorzaker van het probleem. Hier nog wat info over het onderwerp: http://forum.xda-develope...read.php?t=2566669&page=2
Inderdaad, overstappen naar Nova loste het probleem onmiddellijk op.
Ik mis nu wel de nauwere Google Now integratie in de launcher. Die is in GEL top. Het enige jammere is dat GEL zo weinig customizable is. Op z'n minst had ik toch graag de mogelijkheid om meer iconen in de app drawer te tonen, zoniet zouden hidden apps ook handig zijn.

Het is wachten op een launcher die customizable is EN betere Google Now integratie heeft. Er staat een "KitKat launcher" in de Play store die eruitziet als GEL maar die toch duidelijke vertraging kent bij het swipen naar rechts (om Now tevoorschijn te halen). Deze moet eerst nog alle cards inladen, waar dat bij GEL ogenblikkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:07:
[...]

Zelf meerdere/bijna alle apps geprobeerd. Repligo Pdf leest als enige omgeveer net zo lekker als als bijvoorbeeld epub met Moon+ Reader. Goede text reflow op iedere zoom (optioneel met afbeeldingen niet weggefilterd in die stand), nightview, donker thema, snel en stabiel.

Alle gratis pdf apps vallen tegen. Weggegooid geld: Montano (geen donker thema), PDF Max (geen night view), en grote tegenvaller voor lezen pdf is EZ Pdf. Veel functies, maar traag, instabiel, beide text reflow modes alleen zonder afbeeldingen en bij zoomen pagina alsnog moeten scrollen ipv alleen tap to turn page.

Moon Pro beste epub-lezer heeft pdf zonder text reflow helaas.

Was met Repligo heel erg blij eindelijk een pdf reader gevonden te hebben waarmee pdf-boeken lezen op Android lekker is.
Heb je Perfect Viewer met de PDF plug in al eens gebruikt? Ik lees niet zoveel pdfjes, voornamelijk epub/cbr, maar die keren dat ik het nodig heb, werkt het wel goed.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:41:
[...]

Heb je Perfect Viewer met de PDF plug in al eens gebruikt? Ik lees niet zoveel pdfjes, voornamelijk epub/cbr, maar die keren dat ik het nodig heb, werkt het wel goed.
Ja zeker heb ik die geprobeerd. Die was bij mij ook afgevallen. Ik weet even niet meer waarom. Criteria voor mij zijn met name: snel (ook met grote pdf), stabiel, goede text reflow ( tekst altijd op scherm passend) bij elke zoom (met gewoon afbeeldingen erbij), altijd pagina omslaan via tap of swipe ook als gezoomd, naast licht een donkere thema, night/inverted view (niet alleen voor 's avonds maar ook als langer lezen een must).

Repligo blies gewoon alle anderen weg wat 'lekker' lezen van pdf-boeken betreft. Alle andere pdf-readers misten één of meerdere van bovenstaande criteria of hebben andere issues. Zelfs de dure (en misschien toch tweede beste) EZ PDF voldeed niet. Voor het eerst zoals gezegd in mijn ervaring dat een pdf reader net zo lekker leest op een smartphone en tablet (Android EN iOS) als epub met meerdere epub-readers als mijn favoriet Moon+ Pro.

Wel vind ik het armoede dat er op Android geen enkele fatsoenlijk gratis pdf reader is, Ik denk dat 8 op de 10 pdf readers geen eens text reflow hadden. En hadden ze dat wel hadden ze bijvoorbeeld weer geen night view, etc. Of wel night view maar alleen een knalwit menu zonder donker thema. .Of alleen tekst kunnen scrollen of bij zoom alsnog moeten scrollen wat met boeken lezen onprettig is, Etc.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Nexus 7. Paar problemen. Moet je het geluid laten 'inspelen'? De bovenste luidspreker klinkt erg krakend. Ook lijkt het zo als er iets los zit aan de bovenkant als je aan de achterkant eraan tikt. Hebben jullie dit ook?

Gelukkig geen dode pixels of een slechte touchscreen zoals anderen in dit topic (batch 08.2013)

[ Voor 3% gewijzigd door H92! op 19-12-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
Ik heb een probleem met m'n Nexus 7 waar ik zelf niet uit kom, hopelijk kan iemand hier me helpen.

Zojuist sloot m'n Nexus 7 uitzichzelf uit en begon met opnieuw opstarten maar bleef hangen bij het Google logo. Dus toen maar de aan/uit-knop een tijdje ingehouden en weer geprobeerd op te starten maar hij bleef hangen. Via google kwam ik bij deze video (YouTube: Google Nexus 7 2013 Hard Reset Bootloader Recovery Mode: By Jamie Wagner) uit maar via Recovery Mode kom ik geen stap verder.

Als ik een factory reset wil doen krijg ik de volgende melding in beeld:
--

-- Wiping date...
Formatting /data...
E: failed to mount /cache (Invalid argument)
Formatting /cache...
E: Can't mount /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/log
E: Can't mount /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
E: Can't mount /cache/recovery/last_install
E: Can't open /cache/recovery/last install
Data wipe complete.
E: Can't mount /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/log
E: Can't mount /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
E: Can't mount /cache/recovery/last_install
E: Failed closing /dev/block/platform/msm_sdcc.1./by-name/misc (I/O error)
E: failed to mount /cache (Invalid argument

Dus, iemand met wat meer verstand van Android die mij hierbij kan helpen?

Edit: En nu gaat het scherm helemaal niet meer aan maar licht alleen LED een paar keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik denk dat jouw N7 gewoon defect is. RMA indienen zou ik zeggen.

Wat je nog wel kan proberen met deze tool, om hem opnieuw te flashen met de laatste firmware.
Installeer eerst de windows drivers volgens de Fulle Driver Installation Guide, en maak dan eerst een backup(als je belangrijke data hebt op je tablet)
Vervolgens zou ik dat onder de optie "back to stock" kiezen voor optie "soft-bricked/bootloop"

Loopt die tool nou helemaal op niets uit, ook na succesvolle driver installatie, zou ik hem RMA sturen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik zou beginnen met je N7 even volledig op te laden en hem dan, aan de lader, proberen te laten opstarten. Als dat lukt: mooi zo. Als dat niet lukt, kom je mogelijk wel weer verder via recovery, en het flashen van een factory image is ook een goede optie. Pas als dat allemaal niet werkt, is het volgens mij tijd voor een RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat merken jullie van Cyanogenmod draaien op je Nexus 7? Ik vind m'n KitKat 4.4.2 al vlot zat draaien en er zit geen bloatware verder op dus vraag me af of ik er wel wat van ga merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
jmk schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:31:
Ik denk dat jouw N7 gewoon defect is. RMA indienen zou ik zeggen.

Wat je nog wel kan proberen met deze tool, om hem opnieuw te flashen met de laatste firmware.
Installeer eerst de windows drivers volgens de Fulle Driver Installation Guide, en maak dan eerst een backup(als je belangrijke data hebt op je tablet)
Vervolgens zou ik dat onder de optie "back to stock" kiezen voor optie "soft-bricked/bootloop"

Loopt die tool nou helemaal op niets uit, ook na succesvolle driver installatie, zou ik hem RMA sturen. Succes!
Helaas, lukt niet.
Bootloader is gelockt en het unlocken via dat tooltje werkt op de een of andere manier ook niet. Ik kom wel in dat schermpje om te unlocken maar als ik dan op de power knop druk gebeurt er niks.

Dan zit er dus niks anders op dan 'm op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Gister besteld bij MyCom, is even kijken of hij net zo goed is als alle reviews!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
Ttje schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:57:
Gister besteld bij MyCom, is even kijken of hij net zo goed is als alle reviews!
Same here...gisteren om 23:35 besteld met nog 25 minuten te gaan. Zometeen de Nexus 7 ophalen bij Mycom. Nice :9

Ondertussen alles reeds klaargezet om meteen het apparaat te kunnen rooten/unlocken. Mooi...een Nexus 7 met exact dezelfde config als m'n HTC One 8)

Edit : alles gelukt... de Nexus 7 unlocked&rooted en een vlotte 4.4.2 custom rom erop. Zeer fijn apparaat de Nexus 7! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 26-12-2013 21:59 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.